Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘PSV heeft zich niet kunnen meten met de Europese topclubs’

Laatste update:

Het Champions League-seizoen voor PSV eindigde dinsdag. De club uit Eindhoven speelde een verdienstelijke wedstrijd tegen Internazionale en pakte voor de tweede keer een punt in de poule, maar is wel als laatste geëindigd. Volgens Hans van Breukelen is de conclusie dan ook helder: PSV was niet goed genoeg. Het interview van Omnisport met de oud-doelman is hieronder te bekijken.

Ben jij het met Hans van Breukelen eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tuurlijk was PSV niet goed genoeg. De andere drie clubs in de poule hebben dan ook een begroting die minstens drie keer zo hoog is als die van PSV. We hebben op momenten wel aardig gespeeld. Uiteindelijk moet je dan gewoon eerlijk zijn over het feit dat je kwaliteit te kort komt om je te meten met dit soort ploegen.

12 december 2018 om 11:33

Precies. Allemaal ploegen met spelers met veel meer ervaring, die mega marktprijzen vertegenwoordigen en in de top van de beste competities spelen. Op de 4-0 uit bij Barcelona (wat geen schande is), hebben we het alle drie de clubs telkens moeilijk gemaakt en met name de thuiswedstrijd tegen Inter en Barcelona hadden met wat meer geluk heel anders kunnen lopen. Uiteindelijk moesten die clubs diep tegen ons gaan en was het zeker geen schoolreisje naar Eindhoven om even de verplichte 3 punten op te pikken. We hebben ons wel degelijk kunnen meten met ze, maar zoals de vaak late goals aangaven, hebben zij gewoon een iets langere adem, en dat is logisch.

12 december 2018 om 11:44

PSV heeft goed weerstand kunnen bieden. Op dit niveau tellen elk detail en daar heeft PSV het weg gegeven. Maar nogmaals ze hebben zich prima verweerd

12 december 2018 om 11:45

Dit 100%. Dat is het verschil tussen volwassen ploegen en Psv. En dat is niet erg. In de Eredivisie is het vaak andersom, waar PSV tot het einde doorknalt en juist volwassener is. Maar Europees gezien is het toch hele andere koek. Maar zoals je zei, Eindhoven was geen verplicht schoolreisje, teams hebben echt moeten knokken. Supporters hebben vijf razend spannende wedstrijden gezien en hebben ook laten zien dat het in Eindhoven kan spoken. Ergens is het jammer dat we geen zwakkere broeder in de poule hadden, maar dit was voor veel spelers een uitstekend leermoment en dat maakt ze alleen beter. Op naar volgend jaar, waarin we hopelijk weer CL spelen.

12 december 2018 om 14:18

PSV is een redelijk volwassen ploeg maar dit heeft meer met kwaliteit te maken.

12 december 2018 om 12:26

Mwa, kwa reputatie hebben ze nu gezien dat we een verdomd moeilijke ploeg zijn om tegen te spelen, dodelijk zijn in de counter en het zelfs Barcelona moeilijk kunnen maken, en dat met nog niet eens de helft van het budget.

12 december 2018 om 19:51

Sorry buitenspelval maak je geen illusies. Bij Barca is men psv al weer vergeten.

Een aantal Tottenham mensen zullen psv waarderen omdat ze hun sportieve plicht hebben gedaan. Maar de harde realiteit is dat ze dit na de kerst alweer vergeten zijn.

Dat kunnen ze - net als iedere Nederlandse club - al 15 jaar niet. Wat een verrassing

12 december 2018 om 11:40

Lekker negatief. Het draait toch allemaal om geld. 15 jaar geleden was pak em beet Manchester City een nietszeggende club en kijk nu eens.

12 december 2018 om 11:43

Juist omdat het allemaal om geld draait, zijn clubs als PSV afgehaakt

12 december 2018 om 18:31

@ Als je het Engelse voetbal altijd goed hebt gevolgd, had je kunnen weten dat City in Manchester al jarenlang veel populairder en groter is dan United.

13 december 2018 om 00:05

Je mist zn punt denk ik. City stelde sportief gezien gewoon nooit ene reet voor. Plus een club gaat verder dan alleen haar eigen stad..

IK begrijp niet waar het opslaat om te zeggen "met een beetje geluk" Het gaat erom dat ze geen lef genoeg hebben getoond, aanvallen is geen scheldwoord.

12 december 2018 om 11:46

Vier keer op voorsprong komen, maar geen lef getoond. In de wedstrijd tegen Barcelona had PSV minimaal vier keer kunnen en misschien wel moeten scoren. In de Eredivisie lukt het dan meestal wel, maar misschien waren de spelers nerveus, onder de indruk of hadden ze te veel respect voor Messi en consorten. Maar om te zeggen dat PSV geen lef heeft getoond, is ernstig overdreven.

12 december 2018 om 11:50

Waarom het wel in de ED lukt, maar niet in de Cl?

Dat is kwaliteit, die 2 exttra seconde die je in de ED krijgt is voldoende. Die 2 seconde minder in de CL, raken spelers in paniek of overzicht kwijt. Daarom kan Messi tussen 4 man een wereldgoal maken, dat is puur kwaliteit.

Geen schande verder, veel spelers zit in het begin stadium van hun ontwikkeling

12 december 2018 om 12:17

4 keer op voorsprong betekent niet dat je perse aanvallend speelt.
Heb bij geen 1 wedstrijd het gevoel gehad dat psv zou kunnen winnen.
Zelfs als e voorkwamen niet omdat ze daarna laf en bang op de counter gingen spelen en zo doende achteruit gedrukt werden.

12 december 2018 om 12:20

Ook niet thuis tegen Inter? Bij die wedstrijd was PSV gewoon beter..

12 december 2018 om 17:34

Atletico heeft met die speelwijze de finale gehaald. Zij hebben natuurlijk meer kwaliteit, maar juist daarom vind ik het geen verkeerde speelwijze. Eindelijk een keer niet naïef aanvallend.

12 december 2018 om 18:21

Precies Sprokkie, als je tegen dit soort ploegen, met de kwaliteiten die je hebt, vol op de aanval gaat spelen, weet je zeker dat je iedere wedstrijd met 3 of 4 doelpunten verschil verliest. Veel beter dan dit had PSV het toch niet kunnen doen denk ik.

PSV heeft zich inderdaad niet kunnen meten met Europese topclubs, bij Ajax is dat nog afwachten. Ik denk dat vanavond een aardige meet-moment zal zijn, aangezien Bayern weer beetje in betere doen is. Daarna volgen de 8ste finales, dan zullen we het zien.

12 december 2018 om 13:35

Ik vind dat PSV tevreden kan zijn. Denk dat iedereen ziet dat er in deze groep niet veel meer mogelijk was. Wat mij betreft hebben ze zelfs boven verwachting gepresteerd door het met name de ploegen thuis erg lastig te maken. Het is wel jammer dat ze (achteraf) niet 2 potten hebben gewonnen en zich na de winter in de Europa League verder kunnen laten zien op een iets lager niveau.

12 december 2018 om 19:58

Dat heeft Ajax al gedaan daarom zjin ze gekwalificeerd. Vlak Benfica niet uit, is gewoon op basis van punten een stevige pot 2 ploeg. En Nederlandse clubs hebben het altijd heel zwaar tegen het stugge Portugese voetbal.

En ja Bayern zat in een dip maar is dan gewoon nog steeds een hele sterke ploeg. En trouwens ook Barcelona heeft een dip gehad.

Psv heeft gewoon pech gehad met een hele sterke pot 4 tegenstander maar met te weinig lef en met teveel ontzag tegen Inter en Tottenham gespeeld.

Het was overduidelijk dat Barca en Tottenham een maatje te groot waren. Ik vond PSV echter redelijk gewaagd aan Inter. Zou ook wel verdiend zijn als PSV derde zou zijn geworden in plaats van Inter. Laatst genoemde club heeft zoveel geluk gehad in de groepsfase... Zowel thuis tegen Tottenham als uit tegen Psv.

Ik heb in de wedstrijden en uiteindelijk ook in de einstand in de pule niets kunnen ontdekken dat niet volgens de verwachting was. PSV was op voorhand de zwakke broeder in de poule en ze hebben niet kunnen stunten. Ze hebben wel boven verwachting kunnen meespelen in de wedstrijden.

Wat Ajax nu doet mag verrassend worden genoemd, zeker als ze vanavond winnen van munchen. Ze hebben een knappe weg afgelegd, maar de verwachting hier was toch dat ze met Benfica zouden gaan strijden op de 2e plek. Dat is min of meer gebeurt. Als ze nou ook nog boven Munchen eindigen, dan is dat zeker boven verwachting.

Maar PSV in deze poule zeggen dat ze niet tegen de top zijn opgewassen, is als je hetzelfde stelt van AZ in hun strijd met Ajax en PSV vorig seizoen. Ze deden het goed, maar kunnen zich er niet echt mee meten.

12 december 2018 om 16:20

Kan mij nog genoeg reacties herinneren dat Benfica tweede zou worden en Ajax 3de of zelfs 4de. Achteraf is altijd makkelijk lullen.

12 december 2018 om 18:25

Nou geen onzin verkondigen Futures, er zijn echt nauwelijks mensen geweest die zeiden dat Ajax achter AEK zou eindigen,

12 december 2018 om 21:54

Die zullen er ongetwijfeld geweest zijn, maar dan klopt het toch ook gewoon. De verwachting was dat ze vooral Benfica moesten voorblijven. AEK was de minste, Nayern ongenaakbaar verwacht. Dus niet zo op je teentjes getrapt.

Nou ja, ben het op zich met hem eens. Alleen wel een lekker om een keer weer als serieus struikelblok voor een Italiaanse topclub als Inter te fungeren en niet opnieuw slechts speelbal te zijn. Daarmee herwin je wat respect en dat geeft in elk geval enige genoegdoening.

Nederlandse clubs kunnen sowieso niet structureel meedoen.
Clubs in de buitenlandse top competities verdienen elk jaar tientallen miljoenen alleen al maar voor het meedoen.
Nederlandse clubs kunnen dit alleen compenseren door talenten te ontdekken.
Zit dat een keer tegen dan glij je gelijk weer af.

Natuurlijk heeft Psv zich wel degelijk kunnen meten met de Europese topclubs.
Ze zijn slechts 1 helft écht weggespeeld (tottenham uit) en in de overige wedstrijden hebben ze kansen zat gehad op betere resultaten.
Realistisch gezien zaten ze gewoon in een hele zware poule en was er alleen met een paar hels goede dagen kans op de 3e plaats.

12 december 2018 om 13:30

Kom op man, PSV thuis tegen Tottenham was een wonder dat het gelijk is geworden. Bij de wedstrijd van gister tegen Inter kom je door een fout van de tegenstander goed af te straffen knap op 0-1. Maar verder was het Inter dat de klok sloeg.
PSV kan in de Nederlandse competitie prima het spel maken, maar zeker internationaal is het toch vooral teren op de 2 uitblinkers voorin (Bergwijn en lozano) uit de omschakeling. Echt voetballend is er in mijn optiek te weinig kwaliteit of lef) om echt mee te doen.

12 december 2018 om 13:34

Wat een onzin dit, 2 punten in de poulefase. En Tottenham en Inter zijn subtop en geen top. Barcelona was al ronde verder dat ze tegen PSV moesten. Dat soort clubs spelen berekend in de poules. PSV is me zwaar tegen gevallen. Het was zeker geen makkelijke poule maar het is gebleken dat ze zwaar te kort komen. Ook in eigen competitie; die gaan nooit kampioen worden (denk ook geen tweede).

Vraag me overigens ook af of Ajax zo goed is als het lijkt. Benfica is ook in eigen land slecht dit jaar, AEK is een degradatiekandidaat uit Griekenland en Bayern is of was in haar slechtste periode in 15 jaar bezig. Erg afwachten allemaal.

12 december 2018 om 14:44

@geniale

clubs als Benfica, Schalke, Olympique Lyon, Porto en Sevilla zijn subtop. Tottenham en Inter zijn wel degelijk Europese topclubs

12 december 2018 om 16:18

Inter valt niet onder de topclubs. Gewoon niveau Benfica.

12 december 2018 om 17:35

Japie, ligt aan de definitie van een topclub die iemand in zijn hoofd heeft. Dat kan je eventueel betwisten.

12 december 2018 om 18:04

Haha, alle clubs die jij noemt staan hoger op de coã«fficiã«nt lijst dan inter. Inter was in het verleden een topclub, tegenwoordig zo blijkt niet meer. Tottenham staat 3 plekken boven Benfica, is dat dan een topclub?

Ik vind dat je pas van een topclub kan spreken wanneer je zo nu en dan titels binnensleept en vaker wel dan niet presteert in Europa. Tottenham valt daar niet onder, zie ze nooit steevast als kwartfinalist of verder, soms 8ste finales maar thats it, ook al tig jaar geen kampioen.. dat is imo gewoon subtop.

Barca, Bayern, real, Juve zijn echte topclubs, niet te vergelijken met Tottenham met alle respect.

Lastige poule hoor, Tottenham en barca zijn sterker dan psv, inter daarentegen ben ik niet erg van onder de indruk, prestaties van die club zeggen genoeg denk ik.

Er blijkt maar weer eens dat de tactiek van PSV - lange ballen op Bergwijn en Lozano - goed werkt tegen de kleine clubs in Nederland maar als er serieuze tegenstand is (feyenoord, Europese (sub)toppers) dan werkt het voor geen meter. PSV lijkt ook geen plan B te hebben.

Tegen Inter hadden ze twee keer moeten winnen, dat was zeker niet onmogelijk. Ik vond psv en inter vrij aan elkaar gewaagd. Helaas viel het voor Inter goed.

12 december 2018 om 18:08

Inter had je zeker kunnen pakken 2x, mensen staren zich blind op de naam van de club inter, maar wat hebben die nu gepresteerd de afgelopen jaren? Psv Europees gezien meer iig!! Ook in de competitie laten ze het daar bij inter flink afweten, nee 2x winst zat er gewoon in!

kijk, een PSV-er die het gewoon durft toe te geven, PSV was niet goed genoeg, als je mee kan dan haal je meer dan 2 punten, ook in deze poule.

PSV heeft te laf gespeeld, nadat ze meerdere keren goed op voorsprong kwamen hebben ze gegokt op de counter en zijn ze alleen maar gaan tegenhouden, dan roep je het over jezelf af en zo geschiedde.

Ook hebben ze de kansen niet afgemaakt, veel te veel doelpogingen verprutst en dan loop je dus in het mes zoals thuis tegen Barcelona, als er een moment was waarop PSV van ze had kunnen winnen dan was het dan wel en toch verprutsen ze het weer.

Dat betekend dat PSV net niet mee kan, want ook met een iets gunstigere loting had PSV slechts 3e geworden wat betekend dat ze van EL niveau zijn.

Geeft niks, maar dat moet toch gewoon gezegd kunnen worden?

12 december 2018 om 17:38

Dat betekenT toch juist dat de kwaliteit wel aanwezig zou zijn en dat het aan de competenties (lef) zou liggen?

12 december 2018 om 18:10

Nee, de kwaliteit was er niet, de kansen zijn niet afgemaakt en de verdediging kon de voorsprong geen enkele keer vasthouden.

PSV komt gewoon te kort voor de CL, als collectief zijn ze sterk maar PSV mist individuele kwaliteiten, alleen Lozano is niet voldoende, Bergwijn was gister hopeloos en is ook nog geen alles bepalende speler, hij ontwikkeld zich heel goed, maar is nog niet zo ver.

Verder mist PSV op het middenveld gewoon de spelers om dwingender in balbezit te zijn, Hendrix, Rosario en Pereiro zijn toch niet spelers die altijd de oplossingen naar voren zoeken, zich onder druk uit kunnen voetballen of met goede steekpasses een speler voor de goal kunnen zetten?

En ja, Guti vond ik gister zeer tegenvallen, geeft van Bommel alle reden om de wisselvallige Pereiro te blijven op stellen.

Nee, voor Eredivisie en EL is PSV absoluut goed genoeg, maar in de CL wordt er meer gevraagd en daarvoor ontbreekt net de kwaliteit.

Ajax heeft dat ook jaren gehad, tot we dit jaar eindelijk daadkrachtig gehandeld hebben op de transfermarkt en dus wel de individuele kwaliteiten in huis hebben.

Ik snap niet zo dat veel Psv'ers hier zo trots zijn op hun ploeg. PSV had een zware loting en 4e in die poule is niet persé een schande, maar trots is wel een ander uiterste. Ze hebben echt niet alles eruit gehaald wat erin zat en de derde plek was niet onbereikbaar. Waar ik vooral van baal is dat ze in veel wedstrijden al heel snel stopten met voetballen. Kwamen ze knap voor, gingen ze alleen nog maar achteruit lopen, tegenhouden en de net veroverde bal wegroeien. Dan roep je het ook over jezelf af dat je dat niet tot het einde vol houdt... Met name thuis tegen Tottenham viel me dat enorm op: na de 1-2 bleven ze vooral de achterstand "verdedigen" en pas toen Lloris als een bezetene inkwam op Lozano en met rood moest inrukken leek PSV te beseffen dat ze pas 1 doelpunt achter stonden en er eventueel wat mogelijk was.

Met iets meer geloof, durf en lef denk ik dat PSV echt wel meer kans had gemaakt op plek 3, dus dan kan ik er moeilijk trots op zijn dat ze daar zo ver naast grijpen. Een schande is het niet, maar trots gaat me wat ver.

Overigens wel blij dat hun gelijkspel gisteren een overwinning was voor het voetbal, omdat daardoor Tottenham doorging ipv Inter. Maar dat terzijde.

12 december 2018 om 18:06

Eens, PSV heeft gewoon bewezen niet mee te kunnen. Hebben een vrij laffe tactiek gehanteerd zodra ze op voorsprong kwamen en konden dat dan ook geen een keer vasthouden, die deksel hebben ze keer op keer op de neus gehad.

Toen ze meer probeerde te voetballen zoals tegen Inter en Barca thuis gingen ze er beide keren vanaf met een nederlaag, mede omdat ze het zelf verzuimde af te maken.

Ik vind dat je gewoon kunt concluderen dat PSV het maximale eruit heeft gehaald, zelf het spel maken en een overwinning afdwingen is ze niet gelukt omdat ze daar te kort voor komen, op de counter gokken nadat je op voorsprong bent gekomen was dan ook min of meer het enige wat ze konden doen.

2e heeft er nooit in gezeten, ook niet als Inter niet uit pot 4 was gekomen maar bijvoorbeeld Aek. PSV kon helaas niet mee komen en is van EL niveau, dat is geen schande maar mensen horen dit niet graag, je krijgt gelijk een bak stront over je heen als je dit schrijft.

Wat mij vooral opvalt dat veel mensen zeggen dat PSV goed heeft meegedaan en dat het jammer is dat er niet meer in zat.
In het verleden werd altijd gezegd dat Ajax leuk meedeed maar dat het naïef was om te denken dat er een resultaat in zat.
Ben toch wel benieuwd waar dit verschil vandaan komt

12 december 2018 om 18:15

Omdat mensen altijd met twee maten meten, de maat voor zichzelf en de maat voor een ander.

Destijds was het als Ajacied ook moeilijk om toe te geven dat we te kort kwamen en om eerlijk te zijn vind ik dat er zeker een aantal jaren waren waarin we wel voldeden maar met pech (en omkoping) niet doorgingen, maar nu we zo duidelijk wel mee kunnen en we wel individuele kwaliteiten hebben om mee te kunnen op dit niveau besef je pas echt hoe we destijds te kort kwamen.

12 december 2018 om 18:46

Dus omdat jullie AEK en Benfica, beide van minder niveau dan Inter (de zwakste van de 3 in de poule van PSV) hebben gewonnen en gelijkgespeeld, kunnen jullie ineens mee op dit niveau? Zo kon PSV ook mee op dit niveau, 2 jaar geleden en gingen ze er tegen Atletico uit na strafschoppen.

Ook zeg je dat "jullie" met pech niet doorgingen maar wel voldeden, hoezo geldt dit niet voor PSV dan? Dat ze wel voldeden maar gewoon pech hadden. Ironisch dat je zelf over 2 maten praat om het 1 zin later zelf te doen.

12 december 2018 om 19:45

Ik zeg toch dat ieder mens met twee maten meet? Of kun je niet lezen?

En daarbij heb ik nergens ontkent dat PSV destijds niet mee kon, ze hadden zeker geluk met de loting, want destijds troffen ze een matig United onder van Gaal en Werder was ook niet geweldig, maar je moet het wel doen en PSV ging terecht door.

Ajax kan vanavond groepswinnaar worden, als je dan nog beweerd dat het geluk is dan spoor je niet.

En het gaat niet alleen om de resultaten maar ook de manier waarop, Ajax speelt gewoon vele malen overtuigender.

En je geklets over Benfica die minder zou zijn dan Tottenham moet je vooral voor je houden, Benfica staat niet voor niets 1 plek boven Tottenham op de Uefa ranking, die doen het dus gewoon beter dan Tottenham in Europa.

Je vergeet even dat Engelse clubs in Europa totaal niet te vergelijken zijn als wanneer ze in de PL spelen, Engelse clubs doen het structureel minder in Europa omdat hun eigen competitie zo zwaar is en ze daar hinder van ondervinden ten opzichten van andere clubs (zoals Benfica, Ajax, Bayern, de spaanse clubs, enz) die wel makkelijke wedstrijden spelen in hun competitie waarbij het gas er af kan (zoals Ajax met de handrem op nog met 1-4 wint van Pec, dat lukt je niet in de PL, geen enkel team).

Wat een rare titel. Om te kunnen meten moet je kunnen vergelijken en gespeeld hebben tegen betreffende ploegen. Nu dat hebben ze gedaan. Dus meten ja, tekortkomen ook.

Als je nooit eens echt volle bak voor de winst durft te gaan dan zal je ook nooit winnen. Daarom voor mij geen PSV. Altijd maar dat angsthazige. Klap er gewoon eens op. Je hebt nu ook maar twee schamele puntjes en de vierde plek, dus......

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren