Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ten Hag: ‘Ik heb Frenkie net gesproken en hij sprak al Frans’

Laatste update:

Ajax speelt zaterdagavond tegen PEC Zwolle, maar de persconferentie van Erik ten Hag in aanloop naar het duel in Overijssel ging vooral over het nieuws dat Frenkie de Jong op weg zou zijn naar Paris Saint-Germain. De trainer van Ajax zegt vrijdag tegenover de aanwezige media dat het een fantastische stap voor De Jong zou zijn.

De Telegraaf pakte vrijdagochtend uit met het bericht dat PSG bereid is 75 miljoen euro te betalen voor De Jong, die zelf een transfer naar de Franse hoofdstad ook ziet zitten. Van een deal is nog geen sprake, maar naar verluidt moeten alleen de details nog gladgestreken worden. Ten Hag zou een transfer van De Jong ook als compliment voor Ajax zien.

“Het zou fantastisch zijn voor Ajax, een groot compliment aan de jeugdopleiding. Voor de verdere ontwikkeling van Ajax en de uitstraling van het Nederlandse voetbal is dit goed", aldus de oefenmeester, die ook aangeeft dat de geruchten rond De Jong al lang spelen. “Vanaf het begin van het seizoen is het een issue. Ik heb Frenkie net gesproken en hij sprak al Frans”, lacht de trainer. “Als het waar is, dan is PSG een hele mooie club. Maar er zijn nog veel meer mooie clubs.”

Zaakwaarnemer Ali Dursun en De Jong zelf benadrukten vrijdag dat er van een deal nog geen sprake is. "Er is nog geen transfer. Het is niet rond", aldus Dursun. "Frenkie blijft gegarandeerd tot de zomer bij Ajax. Ik kan er verder niets over zeggen." De 21-jarige De Jong ligt momenteel nog tot medio 2022 vast in de Johan Cruijff ArenA.

Verwacht jij dat Frenkie de Jong zijn loopbaan gaat voortzetten bij Paris Saint-Germain?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Een compliment aan de jeugdopleiding van Willem II bedoelt Ten Hag denk ik?

7 december 2018 om 13:30

Inderdaad moeilijk om dat aan de jeugdopleiding van Ajax toe te schrijven. Ben er van overtuigd datspelen bij Ajax hem veel beter heeft gemaakt en dat is ook opleiding, maar jeugd heeft hier weinig meer mee te maken.

7 december 2018 om 13:31

Hij heeft ook bij Ajax geleerd/geperfectioneerd. Iedereen weet dat hij het grootste deel van z’n “opleiding” bij Willem II genoot. Maar bij Ajax heeft hij ook geleerd, hij trainde daar onder betere trainers en omstandigheden met betere faciliteiten en betere spelers. Dat snap jij ook wel maar het is lekkerder om te provoceren natuurlijk.

7 december 2018 om 13:53

DRL80, volgens mij wordt de jeugdopleiding van Ajax genoemd... als hij gewoon zegt dat hij door Ajax beter is geworden dan ja, maar niet door de jeugdopleiding van Ajax...

7 december 2018 om 15:34

Ik ben het met je eens dat credits hier zeker naar Wii/rkc gaan en we niet hoeven te doen alsof de Jong de volledige Ajax-opleiding heeft doorlopen, en dat de transfer ook geen compliment is naar 'de jeugdopleiding' (wel naar de manier van opleiden/begeleiden/ontwikkelen/kansen geven van Ajax in het algemeen) maar toch:
1) Volgens de Uefa definitie is De Jong 'eigen jeugd' (niet volgens mijn persoonlijke definitie - maar dat is geen objectieve maatstaf). Zelfde geldt overigens voor Bazoer
2) Daarnaast heeft hij bij Ajax vast nog wel wat dingen bijgeleerd in de laatste 3.5jaar. Overigens ook niet vergeten dat WII hem niet opstelde waarna Ajax de verstandige keus maakte om verhuurperiode te beeindigen en bij Jong Ajax te laten spelen.

En wat betreft 'zorg voor een beetje positiviteit' - lees misschien je eigen post ook even terug

7 december 2018 om 16:11

e jeugdopleiding van Ajax is ook in de Btjes en Atjes kijken wat je mist en dan aankopen doen van andere clubs. Tenminste dat was het beleid onder Jonk destijds en zo zijn Kishna, el Ghazi, Dolberg maar ook Frenkie op latere leeftijd gekomen. Dat beleid van de jeugdopleiding, zorgt er nu mede voor dat we op dit niveau acteren. Anders hadden we Zeefuik, Becker of Menig nu kunnen slijten aan Psg...

7 december 2018 om 13:33

Ik snap wat je bedoelt man, maar denk dat een compliment aan de jeug opleiding van Willem III voor een speler overdreven is, al hoewel van dijk ook uit hun jeugd kwam. Het is denk ik meer een compliment dat Ajax snel actie ondernam, want Ajax was niet de enige club die interesse in hem had. In elke jeugdopleiding loopt er wel een parel rond en dan ligt het aan de ontwikkeling en keuze die de speler maakt of hij nog stappen blijft zetten. Bij de Jong bleef hij gigantische stappen maken , ook omdat de keuze voor Ajax het beste was voor hem. Aanvallend voetbal , in een team spelen met goede spelers, de kans krijgen om je zelf te laten gelden en zien, dat helpt allemaal. Bij wijze van spreken had hij bij Willem II nog gezeten en zouden we allemaal zeggen dat het een prima speler is voor de eredivisie.

7 december 2018 om 14:13

Misschien dat we de jeugdscouts er ook onder rekenen en het daarom nog een beetje een succes van Ajax genoemd kan worden?

7 december 2018 om 14:38

Jeugdscouts? Sinds wanneer scouten die de leeftijdscategorie van De Jong destijds. Misschien Overmars de credits geven, aangezien hij degene is die Frenkie heeft overgehaald door hem een vet contract aan te bieden.

7 december 2018 om 14:42

Het is een combinatie natuurlijk, eerst opgeleid bij Willem II, daarna drie jaar opgeleid bij Ajax.

7 december 2018 om 15:32

@Speedy:

Juist! Veel mensen vergeten dat je in 2/3 jaar bij een club erg veel kan leren. Zowel tactisch, technisch als de clubcultuur etc. Zeker op de leeftijd waarop de Jong naar Ajax kwam. Die combinatie heeft hem erg goed gedaan haha!

7 december 2018 om 18:38

Maar Ten Hag heeft het over de jeugdopleiding waar De Jong slechts 1 jaar gespeeld heeft.

7 december 2018 om 14:58

Bij Willem II kwam frenkie helelemaal niet ut de bus als een exceptioneel talent, hij kwam niet genoeg aan de bal in het spel dat ze in tilburg spelen, er was te weinig voetbal in de tactiek die werd gehanteerd. Kijk er maar zijn short-docu over terug. Ook de trainers en scouts waren maar mondjesmaat enthousiast over hem. Ze zagen zijn voetballende kwaliteiten maar hij werd als misbaar gezien.

Bij Ajax is de Jong ontpopt tot de voetballer die hij is. De jaren in de A en jong met dvdb, nouri, cerny en de ligt waren denk ik een stuk meer waard.

Maar goed Willem II zal ook hoe dan ook wat uit deze deal opstrijken dus die hoeven niet nog te smeken om een complimentje als je het mij vraagt.

7 december 2018 om 15:35

Dan heb jij je info niet op een rijtje , bij Willem ll werd hij wel als top talent gezien . Niet voor niets dat Ajax,Psv en nog een hoop anderen hem al wilden hebben voor hij een bal in het eerste van Willem ll aangeraakt had.

7 december 2018 om 15:51

Zo goed dat Jurgen hem niet op wilde stelle

7 december 2018 om 17:11

Dat is inderdaad niet voor niets, maar bij Willem II dachten ze daar anders over. Hij is voor een appel en een ei verkocht aan ajax waar praat je over?? Ajax wilde hem nog een jaar verhurenm aan willem II verhuren maar hij is bij de winter terugehaald door gebrek aan speeltijd?? Haha wat een onzin kraam je uit.

7 december 2018 om 18:57

@rolo

Dat begrijp ik wel. De jong is een uitstekende speler die past in teams die graag dominant willen spelen en kunnen spelen. Hij is minder geschikt in teams die het ook van 'vechtvoetbal' moeten hebben. Streppel zat in een andere spelsituatie en was dus meer gebaat bij een andere type speler.

Vandaar dat clubs als Barcelona, PSG zeer gecharmeerd van hem zijn.
In de tactieken die zij hanteren kan hij de ontbrekende schakel zijn

Dat neemt niet weg dat zij bij Willem2 best hebben kunnen zien dat de Jong een toptalent is. Daar hoef je echt geen groot voetbalverstand voor te hebben..

7 december 2018 om 15:07

Hoezo Frenkie doet het allemaal toch zelf. Het is zijn verdiensten. Vreemd wanneer men roept dat men alles zelf doet en hulp van God niet nodig heeft. Maar nu is het opeens de verdiensten van Ajax, Willem II of whatever. Frenkie speelt het spelletje formidabel en daarom gaat hij zo'n transfer maken.

7 december 2018 om 19:02

@socio

De hulp van God???

Iedereen heeft wel eens hulp nodig maar dat komt echt niet door God.

De Jong heeft natuurlijk gewoon hulp van zijn omgeving. Zoals ouders, trainers, adviseurs, etc.. En heeft natuurlijk zelf ook een groot aandeel in. Dat is een stuk logischer.

8 december 2018 om 00:10

Welk hulp dan? Spelen de ouders of trainers de bal rond op het veld voor Frenkie? Helpen zijn teamgenoten hem zodat hij zo formidabel kan dribbelen en positie kiezen? ...Oftewel Frenkie doet het allemaal zelf toch, dus welk hulp.

Weet je welk hulp wij hebben als mens? Dat wij zelfstandig kunnen ademen. Dat wij kunnen voelen enz. alles zo perfect. Vraag jezelf dan eens af wie helpt ons, de mens daarin. Its like a blind one who believes in the sun. Not because he can see it, but because he can feel it.

7 december 2018 om 15:12

Haha op deze reactie wachtte ik. Tuurlijk Ajax heeft op wel wat voor hem gedaan in zijn ontwikkeling. Best veel zelfs alleen mensen die dan roepen dat andere clubs Ajax als voorbeeld moeten stellen als het gaat om jeugdspelers opstellen en deze met winst door verkopen dan wordt ik daar zo moe van. Hoe moeten kleine clubs dat doen als hun beste talenten toch worden weggeplukt door Ajax en PSV. Dan maar de c-talenten opstellen puur en alleen om talenten op te stellen terwijl ze niet goed genoeg zijn?

7 december 2018 om 15:25

Het probleem is niet dat ze c talent opstellen omdat toptalent wordt weggeplukt. Ze stellen C talent op waardoor toptalent weggaat. Is toch geen toeval meer te noemen dat en van Dijk en de Jong nauwelijks minuten in het eerste van Willem 2 hebben gemaakt. Sterker nog van Dijk ging naar Groningen. Dat is geen Nederlandse topclub. Dus misschien minder wijzen en meer intern kijken. De Jong speelde zelfs niet toen hij als talent van Ajax werd gehuurd. Zogenaamd te veel risico. Ja dan houdt het toch echt op.

7 december 2018 om 16:39

In het geval van Virgil heb je gelijk maar het is ook niet voor niets dat Ajax bijvoorbeeld Mike van der Hoorn boven Virgil verkoos. Die heeft zich later gewoon heel sterk ontwikkeld. Maar bij Frenkie moet je wel je feiten op orde hebben. Wij eindigden dat seizoen gedeeld 8ste en Frenkie was toen 16 jaar. Bijna geen 1 club stelt een 16-jarige op en zeker niet als het lekker draait. Het heeft ook een reden dat hij eerst een paar jaar bij jong Ajax heeft gespeeld en nu pas net 50 wedstrijden voor Ajax heeft gespeeld. Hij was op zn 16e gewoon nog niet goed genoeg en kreeg wel gewoon wat speelminuten. Eredivisie is wel wat anders dan Jupiler league. Hij heeft toen gewoon voor Ajax gekozen en dat is zn goed recht maar hij had echt wel meer gespeeld als die wat ouder was en zn concurrenten waren op dat moment gewoon beter..

7 december 2018 om 15:57

Hij is gescout en goed genoeg bevonden voor de jeugd van Ajax. 1 jaartje jeugd van Ajax en toen naar het 1e. Ik snap wat ten Hag bedoeld.

7 december 2018 om 16:10

Dit is een zeldzaam natuurtalent. Met alle respect voor Ajax en Willem II, maar ik denk dat hij overal was komen bovendrijven.

8 december 2018 om 02:02

Davilla7 heeft objectief gezien gewoon gelijk.Maar in het internationale voetbal wordt die nuance over het hoofd gezien. Ook Zlatan, Suarez, Chivu, Maxwell, werden als Ajax-productrn gezien en ten Hag heeft er als Ajax-trainer belang bij om dat aureool te versterken.
Em zo ook wordt Bergwijn als een PSV-'product' gezien an zal er voor diens Ajax-verleden eeinig aandacht zijn. Je club-marketen, best slim van ten Hag!

Dit is dus zo goed als rond. Een paar algemene vragen wellicht weten jullie dat;

- Wat betekent dit voor Willem 2?
- Krijgt een speler standaard een bepaald percentage van een transfersom?
- subjectief maar wel interessant om te bespreken; Is ie het geld waar en zal ie direct basis materiaal zijn?

7 december 2018 om 13:28

Ze krijgen 2-4,5% ongeveer ja. Klopt. Rabiot zijn contract loopt af dus denk wel ja. En Verratti staat al jaren in belangstelling van nog grotere clubs.

7 december 2018 om 13:28

Ja! Willem 2 zal een opleidingsvergoeding krijgen. En misschien hebben ze ook nog een doorverkooppercentage bedongen maar dat weet ik niet!

7 december 2018 om 13:28

Omroep Brabant schrijft hierover: Volgens de krant is de club uit Parijs bereid 75 miljoen euro te betalen voor de Ajacied. Willem II zou recht hebben op vijftien procent van de transfersom. Dat komt neer op ruim elf miljoen. Maar omdat Willem II in die tijd een gezamenlijke jeugdopleiding had met RKC heeft ook de Waalwijkse voetbalclub recht op een bedrag. Dat zou gaan om veertig procent van de elf miljoen die Willem II gestort zou krijgen.

7 december 2018 om 15:36

Wel lekker voor die clubs zeg! Zou dit betekenen dat de transfer van De Jong van Ajax naar PSG dalijk ook de duurste uitgaande transfer van RKC en Willem II wordt? Geen idee wat hun recordtransfers zijn op dit moment.

7 december 2018 om 16:08

Wederom fantastisch gehandeld, voor 1eu kopen en 15% doorverkoop. 11mil veel geld, maar wat bij 50% wel niet....

7 december 2018 om 13:30

Ik las eerder vandaag dat er 10-15% van de winst naar Willem II en RKC meen ik gaat en aankoop was iets van 300.000. Dus zou zo'n 11 mln zijn.

7 december 2018 om 13:36

Mooi! Vind dit namelijk een enorme stimulans voor de eredivisie in de breedste zin. Topclubs roven de grote talenten toch weg bij de kleinere clubs. Door dit soort constructies profiteren beiden partijen en wordt de hele competitie weer een stukje rijker en zo kwalitatief beter (hoop ik)

7 december 2018 om 14:03

Vind ik ook, ik gun het Willem 2 en RKC van harte. Hele mooie bedragen om er bij te krijgen en ook een mooie stimulans om te investeren in (regio)scouting.

Als Nederlandse clubs veel geld verdienen aan een speler dan is het alleen maar leuk om alle clubs te zien groeien. de transfer van Frenkie kan er wel eens voor gaan zorgen dat RKC een eredivisieclub kan worden en Willem 2 een standaardlinkerrijtje club!

7 december 2018 om 14:22

Denk dat deze clubs hun bedrijfsvoering niet gaan aanpassen op basis van deze eenmalige in inkomsten. Als ze met deze inkomsten bijvoorbeeld extra boxen in het stadion kunnen laten maken die voor repeterende inkomsten zorgen waardoor de omzet omhoog gaat dan zou je misschien wel van een nieuwe standaard kunnen spreken. Ook kunnen op korte termijn enkele transfers makkelijker gefinancierd worden maar dat zorgt er natuurlijk niet voor dat je een "standaard linkerrijtje" club wordt. Vraag is dus hoe deze clubs met deze incidentele meevaller omgaan.

7 december 2018 om 13:33

Volgens diverse media heeft Willem 2 een doorverkoop percentage bedongen dat ligt tussen de 10 en 15 procent. Ze ontvangen in ieder geval een opleidingsvergoeding van zo'n 3,75 miljoen (bij dit transferbedrag). De ontvangst moet nog wel gedeeld worden met RKC aangezien die destijds een gezamenlijke jeugdopleiding hadden. Dit is 60/40.

7 december 2018 om 13:59

Ik dacht een doorverkooppercentage van 10 % en een solidariteitsvergoeding van 5 %. Het laatste bedrag moet met RKC worden verdeeld (60/40).

7 december 2018 om 14:02

Die 3,75 miljoen klopt niet.
5% is over de gehele opleidingstijd van 12 jaar tot 23 jaar en dan nog eens verschillende percentages per leeftijdsgroep.
Willem 2 krijgt naast het bedongen doorverkooppercentage iets van 1,75 miljoen opleidingsvergoeding.

7 december 2018 om 14:08

RKC krijgt 40 procent van het doorverkoop percentage dat willemII ontvangt en 33,33 procent van de opleidingsvergoeding.

Wat een kwakbol die ten Hag, eerst had frenkie een mondeling akkoord met PSV, meer kunnen verdienen in Adam, en naar Ajax gaan, en verder het geld volgen. Heeft alles nog te bewijzen.

7 december 2018 om 13:35

Ben je al aan de Vrijmibo begonnen?

Ik snap er helemaal niks van wat je nou probeert te zeggen.

Wat zegt Ten Hag hier nou weer verkeerd?? Het enige wat niet helemaal waar is, is het stukje van de jeugdopleiding.
En wie heeft alles nog te bewijzen? Neem aan dat je Frenkie niet zal bedoelen want die doet het bij NL meer dan goed en bij Ajax net zo (ook in de Cl). Daarnaast heeft hij niet voor niets zoveel interesse van topclubs.
En ik geef Marc groot gelijk voor 75 miljoen en Frenkie net zo goed met zijn eventuele overstap (hoger niveau en inderdaad dat gaat vaak gepaard met meer salaris he...)

7 december 2018 om 13:48

Ten Hag gaat hier gewoon met een beetje humor in op de kwestie, iets waar het jou duidelijk aan ontbreekt. Zegt daarnaast ook gewoon helemaal niets verkeerd. Ja, hij heeft zijn opleiding grotendeels bij Willem II gevolgd, maar heeft bij Ajax grote stappen gemaakt in Jong en later in het eerste.

7 december 2018 om 15:07

Wat hij verkeerd doet, is de credits aan Ajax geven. Iedereen kon zien toen De Jong binnen gehaald werd, dat hij een enorm talent was. Degene die dat niet zagen, moeten zich even achter de oren krabben. Echter is het Ajax die hem soort van naar de wereldtop brengt, maar had deze jongen vroegtijdig al naar het buitenland gegaan naar bijv. een Dortmund, Arsenal of welke club dan ook waar ze van jong talent houden, had hij het ook gemaakt. Alle credits horen dus naar hem zelf en naar Willem II te gaan, want die hebben hem gemaakt; niet Ajax. Bij Ajax laat hij gewoon zien dat hij klaar was voor een volgende stap en hij laat nu ook zien dat hij dat weer is. Het ergste is dat jullie het zelf nooit inzien, maar vervolgens wel huilie huilie doen als half Nederland weer commentaar levert. Misschien wat meer spiegels op hangen in de Arena, want verbetering begint bij jezelf

7 december 2018 om 16:17

@ajaxxxlove kom op man ten hag is de humor zelf ook weer heel serieus zeggen dat het een compliment aan de jeugd opleiding van ajax is terwijl de jong bij Willem 2 vandaan komt. Er komt echt alleen maar onzin uit die vent ze mond maar het valt nu niet zo veel op omdat de resultaten goed zijn maar zoals je een jaar geleden kon zien toen het voetbal bij ajax minder was en toen er een vergrootglas op ten hag lag dat die de aller raarste dingen roept. Als ajacied zou ik het zonde vinden dat er geen betere trainer is met deze selectie want ik heb echt het gevoel dat er veel meer uit te halen is qua voetbal met dit team.

7 december 2018 om 15:36

Deel klopt wat je zegt maar geld volgen? Waarop baseer je dat precies? Alsof hij bij barca of city aan spelen zou toekomen.. Als jij 't allemaal zo goed weet ben ik ook wel benieuwd welke club jij 't liefst had gezien?

Volgens mij is Ten Hag vergeten dat De Jong z'n jeugdopleiding heeft genoten bij Willem II. Hij heeft slechts 1 jaar in de jeugdopleiding van Ajax gespeeld.

Verder natuurlijk een mooie stap voor hem als dit waar is. PSG mist inderdaad nog een speler die het spel kan versnellen vanuit achteren. Het enigste nadeel voor De Jong kan Verratti zijn, aangezien Verratti die kwaliteiten ook enigszins heeft al is dat toch meer een klassieke centrale middenvelder.

7 december 2018 om 17:02

@sirius

dus je wil nu gaan beweren dat Ziyech en Tadic ook niet door Ajax zijn opgeleid?

7 december 2018 om 18:27

Iedere speler wordt opgeleid bij de club waar ze spelen en hebben gespeeld

7 december 2018 om 18:35

Dit moet je me toch echt even uit gaan leggen, want deze opmerking snap ik niet echt...

7 december 2018 om 20:00

Onder het mom van; nooit te oud om te leren. In een andere woordkeuze opleiden. Het woordje 'jeugd' wat ervoor staat had Ten Hag beter achterwege kunnen laten.

Ik zou het wel jammer vinden. Ik had zelf de hoop dat hij naar een mooie club zou gaan in een spannende competitie.

Als Frenkie 75 miljoen opbrengt, brengt dat voor Willem II tussen de 5 en 10 miljoen op. Zou het kunnen dat Frenkie daarmee (indirect) Willem Ii's hoogste transfer ooit zou zijn?

7 december 2018 om 13:36

Willem II krijgt volgens mij 10 % van de winst en samen met RKC 5 % solidariteitsvergoeding. Het laatste wordt 60/40 verdeeld.

7 december 2018 om 15:10

Je vergeet de opleidingsvergoeding; dat is weer iets anders dan de al genoemde vergoedingen. Ze krijgen dus 7,5 miljoen + 3,75 miljoen + nog een beetje, wat rond de 1,5 miljoen zal uitkomen denk ik. Ajax moet dan bijna 13 miljoen uitkeren, waarvan dan ongeveer 7-7,5 miljoen naar Willem II gaat en zo’n 5-5,5 miljoen naar RKC.

7 december 2018 om 16:34

@RomanEmpire010, waaruit heb je deze Info gevonden? Heb je hier toevallig ook bronnen van? Volgens mij krijgt Willem II 15 procent en moet het daarvan 40 procent aan rkc geven

7 december 2018 om 14:06

Alsjeblieft zeg, dit is toch een prima reactie? Als hij begon te miepen dat De Jong het eerst maar eens moest laten zien en nog niet met volgend jaar bezig moet zijn, dan was ie weer afgemaakt omdat het zo'n saaie en mediatraining-geinspireerde reactie is.
Bovendien snap ik ook wel dat Ten Hag niet op elke vraag over transfers van De Jong/De Ligt serieus gaat reageren, dan wordt ie er helemaal flauw van denk ik.
Zolang ze er binnenskamers en één-op-één maar duidelijk over zijn en gewezen worden op dit seizoen en wat ze moeten doen. En gezien het voetbal dat ze beiden laten zien denk ik dat, dat wel goed zit.

Een groot compliment aan de jeugdopleiding? Zou ten Hag weten dat hij van Willem 2 afkomt en daar is opgeleid? Ajax heeft vrij weinig met de opleiding van Frenkie de Jong te maken.

7 december 2018 om 20:03

Ik denk niet dat je op je 18e uitgeleerd bent. Jeugdopleiding slaat Ten Hag inderdaad wel de plank mis.

Men men men, wat ben ik jaloers op die Frenkie. Spelen in Frankrijk, in Parijs voor een godsvermogen. Ondertussen leer je vrij goed Frans spreken, een van de mooiste talen, zeker mooier dan Spaans of Catalaans wanneer hij naar Barca zou gaan en om Engels te kunnen spreken hoef je je huis tegenwoordig niet meer uit.

En dan gelijk een mooie Parisienne scoren, damn. Snap niet veel leden Paris minder vinden als Manchester of Barcelona. Als je enkel het voetballende aspect weg denkt zijn er alleen maar voordelen aan Parijs, en als we dan naar het voetballende kijken schelen de clubs zeer weinig.

7 december 2018 om 13:35

Hahaha een Parisienne scoren kan ie ook elders in de wereld. Golddiggers zijn niet gebonden aan landsgrenzen. Vind persoonlijk Spaans een mooiere taal en Barcelona een mooiere stad dan Frans en Parijs, maar ieder z’n voorkeur. Denkbaar het voor F. de Jong beter is om een tussenstap te nemen qua competitie. Daarna kan hij qua competitie een stap hogerop maken. De Ligt vind ik wel klaar voor een topcompetitie.

7 december 2018 om 13:46

Een Parisienne die je buiten Parijs scoort is niet de Parisienne die ik bedoel. Een echte Parisienne gaat voor een jongen van de kameleon met een goed gevulde bankrekening Parijs niet verlaten. Nee, ik bedoel de mooie slanke meisjes, donkere bob, shag rokend, zwart ondergoed en geen geschoren schaamzones.

Welke taal mooier is, is uiteraard subjectief, echter is het Spaans, voor een Romeinse taal, erg hard, slisserig. Frans is bijna als een zang.

Wat betreft de competitie denk ik dat hij eerlijk gezegd beter in Spanje kan beginnen. De Franse competitie is misschien lager aangeschreven, maar wel een stuk harder, en ik denk dat dat voor een sierlijke voetballer als Frenkie lastiger is dan voetballen in Spanje.

7 december 2018 om 13:47

tja...dat jij frans een mooiere taal vindt is subjectief natuurlijk. Ik vind spaans mooier.
En Parijs is op zich een mooie stad, maar heeft ook genoeg nadelen. Maar je kunt er idd alleraardigst wonen met zo'n salaris.

En t voetballende aspect is nogal belangrijk....je speelt in een competitie waarin je in december al kampioen bent.
Grote talenten moeten weg uit Nederland zodat ze elke week weerstand krijgen met de wedstrijden, maar Parijs heeft misschien 5 competitie wedstrijden per jaar weerstand, dat is in Engeland wel anders.

7 december 2018 om 14:04

Jij praat enkel uit je eigen belang. Jij wilt dat Frenkie de Jong zo goed mogelijk wordt voor het Nederlands elftal, en dat is begrijpelijk en prima.

Ik kijk echter naar het totaal plaatje en als we daarnaar kijken zie ik zelf persoonlijk veel meer voordelen aan Parijs. En wanneer we dan het voetballende aspect meerekenen denk ik niet dat dat zoveel lager ligt in Parijs dat het de voordelen van de stad en het land ten opzichte van de andere opties de moeite waard zijn om toch te kiezen voor Man City of Barcelona of Bayern.

Maargoed, allemaal subjectief. Ikzelf zou het liefst in de Franse competitie spelen als voetballer.

7 december 2018 om 15:50

Dat is natuurlijk zo subjectief als wat. Ik zou het persoonlijk nog geen 2 maanden uithouden tussen Fransen, vind Parijs geen boeiende stad en de Franse dames mogen ook best stilletjes mijn huisje voorbij rijden. Als je puur kijkt naar 'randzaken' ipv voetbal zou ik zelf kiezen voor Barcelona ipv Parijs, en nog eerder naar Munchen dan naar Barcelona. En iemand anders weer meer neigen naar London of Milaan wellicht.

Dus laten we het hier maar bij de voetbalaspecten houden

7 december 2018 om 15:56

Is inderdaad allemaal subjectief.
Maar uit bovenstaande posts blijkt wel dat je weet dat Parijs in Frankrijk ligt.
En je weet wat ze zeggen: Frankrijk, mooi land maar jammer dat die Fransen er wonen

7 december 2018 om 18:21

Leuk man die gele hesjes rond je huis

Poeh hopelijk kunnen de Ajax spelers zich nog wel opladen om vol voor Ajax te spelen met al die transferperikelen.

Zal wel veel spelen maar beetje jammer toch aangezien de Franse competitie qua niveau onder die van Spanje en Engeland ligt. Daarnaast wordt Paris SG ook makkelijk kampioen steeds.

Jammer als dit de club is waarvoor hij uiteindelijk zal gaan spelen. Financieel ongetwijfeld een enorme klapper...maar de League 1 is nu niet echt de topcompetitie waarin je hem zou willen zien slagen.
In de premier League, Bundesliga en premiera Division ben je verplicht om wekelijks op de toppen van je kunnen te spelen. Bij PSG kun je veel wedstrijden op 75% ook uitspelen. Vraag me ter degen af of dat een betere speler gaat maken van de Jong.

7 december 2018 om 14:12

Misschien is dit wel goed voor Frenkie zijn ontwikkeling. Heeft bij PSG meer kans op een vaste basisplek dan bij Barca of bij City. En kan zich als speler doorontwikkelen door elke dag te trainen met wereldspelers als Neymar, Cavani, Mbappe, enzovoorts. Mocht hij daarna alsnog de overstap maken naar Barca zal hij ook met meer status binnenkomen daar.

7 december 2018 om 16:03

Apart om dan de Bundesliga te benoemen. Bayern is toch precies hetzelfde, alleen dit seizoen dan niet.

8 december 2018 om 13:46

Indien hij naar Bayern zou gaan dan geldt dat argument inderdaad ook, klopt. Echter biedt de Bundesliga wekelijks veel meer weerstand, ook tegen de lager geplaatste teams. De competitie an sich is gewoon een stuk sterker dan de Franse competitie waar in het rechterrijtje ook veel koekenbakkers rondlopen hoor.

Even afwachten, of Frenkie uit Arkel wel in Parijs gaat aarden. Het sociaal-persoonlijke aspect van een buitenlandse transfer wordt vaak onderschat. Hij lijkt me niet bepaald een feestbeest, dat elke nacht in het uitgaansleven van Parijs te vinden zal zijn.

7 december 2018 om 14:34

Gelukkig is Amsterdam ook zo'n dooie stad waar niet te beleven valt....
En dat hij geen feestbeest is, is toch juist het goede dan wordt hij ook niet verleid tot dit nachtleven in Parijs...

Vraagje aan de Ajax-supporters, wie wordt de opvolger van De Jong? Carel Eiting?

7 december 2018 om 14:06

Ik gok dat we die persoon nog niet kennen, dat is het mooie aan Ajax.. altijd nieuwe talenten

7 december 2018 om 15:25

Ik zie in Mount de opvolger van Frenkie De Jong. Weliswaar een meer aanvallendere middenvelder en meer een type Eriksen maar met een middenveld van Vd.Beek, Blind en Mount is dat redelijk complementair aan elkaar.

7 december 2018 om 16:47

Sinkgraven ! Heeft dezelfde stijl als frenkiev alleen moet hij met meer bluf spelen

Het jammere is, dat ik denk dat als dit team na dit jaar nog 1 jaartje bij elkaar blijft (hooguit met enkele verversingen om de boel scherp te houden) dat er dan pas echt hele mooie dingen kunnen gebeuren.

Dit is trouwens wel een afgang voor de mensen die hier de afgelopen maanden beweerden dat er nooit zo'n exorbitant hoog bedrag zou worden betaald voor een speler uit de eredivisie. Wat zaten die ernaast zeg!

7 december 2018 om 14:30

Dit is wel een geval apart natuurlijk. Hij heeft zichzelf ook laten zien in de CL en in de poule des doods van de nationsleague. Anders zou het nooit zo hoog zijn.

Ik ben er niet zo blij mee

Zoals meerderen van jullie zeggen: in de competitie is er voor PSG geen uitdaging

Als ze onverhoopt tegen een slechte wedstrijd in de CL aanlopen ben je weer een jaar verder

Geen wekelijkse wedstrijden op hoog niveau zoals in Spanje en Engeland

Eigenlijk past Spanje het best bij hem, voetbal puur op techniek

In Engeland krijgt hij een keer een doodschop, zoals hij voetbalt

7 december 2018 om 16:56

Eens dat de Franse ligue 1 niet het niveau van Spanje heeft, maar jij doet net overkomen alsof het niveau KKD is. De Franse competitie is echt wel een stuk sterker dan de eredivisie. Ik moet mbt de brexit nog maar zien of de PL hun sterkhouders kunnen behouden.

Dan is PSG gewoon een mooie opstap denk ik. Genoeg grote wedstrijden te spelen!

Ik vind het een domme keuze van Frenkie de Jong. Hij gaat bij PSG niet zoveel leren dan in andere competities.
Financieel zal dit de beste optie zijn voor zowel de Jong en Ajax.
In mijn ogen is hij nog niet toe aan een topclub. Hij moet nog enorm veel dingen verbeteren aan de bal.
Hij zal wel gaan spelen omdat de tegenstanders in de Franse competitie van een minder niveau zijn en ruim voldoende tijd aan de bal krijgt.

7 december 2018 om 14:19

Veel te vroeg om te zeggen dat het een domme keuze is. Bij PSG heeft hij waarschijnlijk wel meer kans op een vaste basisplek dan bij Barca of City.

7 december 2018 om 14:37

@wijzijnkampioen
Frenkie de Jong heeft voor zijn ontwikkeling minder tijd aan de bal nodig door hogere druk van de tegenstanders.
Bij PSG kan hij in de Ligue1 fluitend spelen met alle tijd aan de bal
Dit komt zijn ontwikkeling niet ten goede.
Bij PSG gaat hij sowieso spelen. Dat was niet wat ik bedoelde.
Hij gaat net als bij Ajax alleen serieuze wedstrijden spelen in de CL.
De kans dat hij bij de andere clubs speelt is inderdaad kleiner maar niet perse slechter.

7 december 2018 om 14:47

Tegen clubs als Monaco, Lille, Lyon, Marseille, enzovoorts zal hij niet fluitend spelen met alle tijd aan de bal. En in de CL zal hij nog minder tijd hebben. Er zal meer van hem verwacht worden dan en dat is goed voor zijn ontwikkeling. Doorstaat hij dat goed dan kan hij later alsnog naar bijvoorbeeld Barca en komt hij ook met meer status binnen.

Weer een geweldige speler die 6 tot 12 topduels gaat spelen in de CL en verder alleen wedstrijden speelt in de Franse competitie. Zonde, hij zou veel meer leren als die in een topcompetitie terecht zou komen...

7 december 2018 om 16:48

Depay is ook maar beter geworden in Frankrijk dus tsja.

7 december 2018 om 16:57

Ik zou wat meer de Franse ligue 1 gaan volgen. Na Spanje en Engeland, is de Franse ligue 1 erg sterk en verschilt maar weinig met de BL.

Zeer groot compliment aan Ajax, laat maar weer eens zien hoe machtig wij zijn.

Wat ik niet snap is waarom zou je de prijs vast zetten op 75m...als al die topclubs geinteresseerd zijn, laat ze tegen elkaar op bieden als ware een veiling; Als iedereen achter hem aan zit, waarom zou dan niet een bedrag alla 120m mogelijk zijn; Mbappe had het ook alleen nog maar laten zien in de franse competitie en die ging voor 180m...

7 december 2018 om 16:09

Mbappe liet het ook zien in de CL. Was beslissend in de 8e finales tegen man city, in de halve finale gescoord tegen Juventus.

Daarnaast was hij ook 4 jaar jonger, Frenkie is 22 als het seizoen is afgelopen

Als aller eerst geloof ik er nog altijd helemaal niks van. Maar goed frenkie is nog steeds te onervaren dat ten eerste en ten tweede is de enige club waar ik hem zie schitteren Barça. Hij hoort daar gewoon tussen het DNA zit in hem. Bovendien beschouw ik PSG nog altijd niet als een topclub aanngezien ze nergens anders presteren dan in de ligue 1 en in de groepsfase cl. Een topteam KOPEN maakt ze nog geen topclub.

7 december 2018 om 17:02

Vorig jaar had PSG gewoon door gegaan in de CL ten koste van Barca als de scheids niet zo enorm had geblunderd. Ik ben geen fan van de Qatarese bende daar, maar PSG is een absolute topclub in Europa. Alleen Bayern (niet echt dit seizoen),
Barca, Real en Juventus acht ik beter.

Leuk hoor 75 miljoen.maar als hij echt naar PSG gaat dan word het gewoon een vergeten speler in die lelijke competitie,zonder.zie hem liever in Spanje of Engeland spelen

7 december 2018 om 17:06

Ik denk dat hij persoonlijk PSG naar een hoger niveau kan tillen, dat is natuurlijk ook een mooie uitdaging, in Engeland en Spanje worden spelers wel eerder afschreven. Ik zou persoonlijk het liefst Frenkie bij Bayern zien, die club vind ik toch wat mooier qua historie, zijn ze ook toe aan verjonging en krijg je ook meer tijd dan Spanje of Engeland.

Alleen denk ik dat Bayern geen 75 miljoen gaat neerleggen en ook qua salaris het onderspit delft.

@voetbalzone:

Wellicht onderstaande site aanmaken?
Www.voetbalzone.nl/Frenkiedejong

Ik vind het geweldig hoe hij speelt en zich ontwikkeld maar lees ook graag een keer wat anders......

7 december 2018 om 18:15

Doe dat dan.

Wat zou Erik hebben teruggezegd? 'praat Nederlands met me, even Nederlands met me'. Zoiets? Ach ja, weetje gewoon afwachten en dan zien we wel waar Frenkie daadwerkelijk heen vertrekt.

Vond het al stil worden rondom de Jong de afgelopen week. Vandaag de schade meer dan ingehaald...... on: het is goed om te zien dat hij zich zo stormachtig ontwikkeld, maar moeten hier niet de credits naar WillemII gaan voor hun jeugdtalent??

Ik snap niet dat mensen doen alsof t bijna rond is. Frenkie heeft zelf in een interview gezegd dat hij t liefst naar barca wil. Het schijnt dat er interesse is vanuit Barcelona. Dit is toch allemaal poppenkast om de vraagprijs op te krikken mensen?

Het is een compliment voor de jeugdopleiding van Willem 2 en niet die van Ajax. Het zou klasse zijn geweest als hij willem 2 een compliment had gegeven. Maar die arrogantie is typisch weer Ajax. Zichzelf op de borst kloppen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren