Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Manchester United is bereid om 45 miljoen neer te leggen voor nieuwe trainer’

Laatste update:

Manchester United is bezig aan een dramatische seizoenstart en de achterstand van the Red Devils op koploper Manchester City is na vijftien speelronden al opgelopen tot achttien punten. De baan van trainer José Mourinho staat dus flink op de tocht en vanuit Engeland wordt er al weken druk gespeculeerd over een eventuele opvolger van de Portugees.

The Sun mengt zich vrijdag in de discussie met het bericht dat Mauricio Pochettino de enige kandidaat is om Mourinho aankomende zomer op te volgen. De Argentijnse manager bevond zich al eerder op de radar van Manchester United, maar liet in 2016 nog de kans om als vervanger van de ontslagen Louis van Gaal aan de slag te gaan.

Pochettino verlengde afgelopen zomer zijn contract in Londen, maar zou niet te spreken zijn over de transferpolitiek die Tottenham in de laatste transferperiode heeft gehanteerd. The Spurs versterkten zich als enige Engelse topclub niet en Manchester United zou nu van de frustratie bij Pochettino willen profiteren door hem naar Old Trafford te halen en hem daar mede het transferbeleid laten bepalen.

Dat Pochettino een ontsnappingsclausule van 45 miljoen euro in zijn contract heeft staan en waarschijnlijk alleen voor dat bedrag mag vertrekken, zou voor de rode club uit Manchester geen probleem zijn. Door een speciale clausule in de verbintenis van Mourinho kan er namelijk voor een relatief laag bedrag afscheid genomen worden van de Portugees als United geen Champions League-voetbal speelt en met een achterstand van acht punten op nummer vier Chelsea wordt die kans steeds kleiner.

Lijkt Mauricio Pochettino jou een geschikte trainer voor Manchester United?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Poch zou mijn droom kandidaat zijn als het gaat om een opvolger van Mourinho. Dat Mourinho niet meer voor de groep staat volgend jaar is wel een zekerheid. Poch heeft bewezen altijd mooi en aanvallend voetbal te willen spelen, en heeft van de top 6 vaak het minste uit gegeven. Toch ieder jaar weer top 4 en met de geweldige lichting jeugd die er nu aan komt (Chong, Angel Gomes, Greenwood) moet je ook een manager hebben die dat kan managen en die jongens een kans gaat geven. Laat dit waar zijn!

7 december 2018 om 10:03

Zou Poch wel toevertrouwen met honderden miljoenen, Alli, Sanchez, Son, Lucas, Vertonghen, Alderweireld, Eriksen allen absolute topaankopen. Spelen goed elftal. Enige minpunt is geen prijzen en zijn teams lijken vaak op key moments te verzuipen. Zoals tegen Anderlecht/Juve in de CL, of in de PL in het jaar dat Leicester kampioen werd.

7 december 2018 om 10:18

Dat ligt ook vooral aan de spelers omdat die niet gewend waren/zijn voor prijzen te spelen. Ik begrijp alleen het stuk over de ontslagpremie van Mou niet, waarom wachten tot de zomer met hem buiten gooien als je makkelijk de 45 voor Poch wilt betalen. Gooi Mou er nu uit en zet tijdelijk iemand voor de groep die met talenten wil werken en vervolgens een stap terug wil doen maar wel bij de staf kan blijven.

7 december 2018 om 10:24

Tsja, een FA Cup / League Cup had zeker moeten kunnen.

7 december 2018 om 10:32

Dan zou Poch dus zo midden in het seizoen moeten vertrekken. Kan me voorstellen dat hij daar zelf geen oren na heeft. Je laat de club dan toch wat in de steek en momenteel doen ze het toch ook wel weer prima.

Om dan nu op een negatieve manier te vertrekken om in de puinzooi van United in te stappen zou mijn meest logische route niet zijn als ik in zijn schoenen stond.

7 december 2018 om 10:40

wat ik raar vind is hoe je een artikel van the sun serieus kan nemen ..

7 december 2018 om 11:47

Vertonghen zat er al toen Poch kwam.

7 december 2018 om 13:12

@LucasAndersen

Eriksen zat er ook al toen Poch kwam. Maar naast het feit dat dit artikel van the sun is vraag ik me af waarom Pochettino naar Manchester United zou gaan als hij afgelopen zomer al naar Real Madrid kon gaan

7 december 2018 om 13:21

J.vertongen, de links van Poch naar Real kwamen net zo goed uit een rioolkrantje. Net als dat er in het nieuwe contract een afkoopsom zou staan voor Poch, want dat heeft Spurs ook al eens eerder ontkracht.

Tja, als ik Pochettino was, zou ik dit niet doen. Gewoon lekker doorgaan bij de Spurs en als je eventueel wil vertrekken dan naar een ander land, zoals Duitsland of Spanje

7 december 2018 om 10:00

Bij Spurs met Levy weet je gewoon dat je nooit de laatste stap kan gaan zetten. Levy doet liever aan slim handelen. Arsenal en Spurs kunnen of willen gaan echte toppers halen. Een speler van de status als Sanchez en Pogba kan de spurs nooit halen. Ik heb het over de status die spelers op dat moment. Terwijl Man Utd elke speler kan kopen in principe. Het is een en blijft een grote club.
Clubs als Ac Milan Man Utd Real Juventus Barca Juventus Bayrn. Zullen op basis van hun statuur altijd de voorkeur krijgen van de meeste spelers. Ac is dramatisch op dit moment maar zelfs als wij en de spurs dezelfde speler willen maken we minimaal een gelijke kans.

7 december 2018 om 10:24

En dan koop je Sanchez die vervolgens de bank warm houdt. Of je haalt Pogba die je niet naar zijn mogelijkheden laat voetballen. Geld uitgeven voor hele grote namen zegt niets. Het gaat om slim investeren, waarbij gekeken wordt naar het grote geheel. Het is makkelijk zeggen dat The Spurs het laten afweten, maar je kan Levy ook de credits geven dat hij dit team zo heeft weten op te bouwen. Ze pakken het heel geleidelijk aan en bouwen gestaag door. Waar United op dit moment floreert in mismanagement. Die club is sportief gezien zo enorm afgezakt. Geen enkel spoor van het United dna is meer te bewonderen. Ik zou als coach op dit moment bij The Spurs blijven. Daar gaan nog mooiere dingen gebeuren.

7 december 2018 om 10:42

Sanchez speelt niet omdat hij niet presteert. Pogba is gewoon belangrijk, maar zal natuurlijk beter kunnen.

In beide gevallen moet je toch ook naar de coach kijken. Hij wil die spelers en dus is hij verantwoordelijk voor het presteren van die spelers.

Positioneel zijn beide transfers wel te verantwoorden geweest op dat moment. Sanchez achteraf niet zo, want het leek mij logisch dat hij voor de rechterkant gehaald zou worden, maar daar is hij nauwelijks gebruikt.

Een Poch zou bij United toch prima kunnen gaan presteren. Je hebt toch een aantal topspelers in de selectie, een aantal zeer getalenteerde jeugdspelers (chong, Gomes, Greenwood) en een aantal zeer getalenteerde jonge spelers (rashford, Martial, Dalot).

Als hij de kans krijgt om dus gericht te investeren en ook daadwerkelijk spelers aan kan trekken die hij wil, om zo pijnpunten in de selectie aan te pakken, dan zou ik niet weten waarom een stap naar United toch niet gewoon een stap vooruit zou kunnen blijken te zijn.

Uiteindelijk presteert hij met Tottenham toch ook al jaren heel prima, terwijl daar ook gewoon de nodige matige spelers rondlopen.

7 december 2018 om 10:27

Precies. Gewoon wanbeleid ten top om 45 miljoen euro te betalen voor slechts een trainer die niet eens een prijs heeft gewonnen bij Spurs. Pochettino is een goede coach met een goede visie, maar het is geen trainer dat Man Utd ineens naar de absolute top brengt. Jardim vind ik daarnaast niet veel onder doen voor Pochettino en is bovendien gratis. Zidane is verder ook nog beschikbaar

7 december 2018 om 10:35

Alleen heeft Jardim ook mega-gefaald,wil Zidane niet naar United en heeft hij niet per se laten zien een team te kunnen opbouwen. United's niveau is echt heeeeel veel lager dan hoe hij binnenstapte bij Real.

7 december 2018 om 10:40

@zermatt_person

het is bijna niet te doen om prijzen te winnen voor Pochettino als er veel kapitaalkrachtigere clubs zijn in die competitie zoals City, United, Chelsea en Liverpool. dat hij met de Spurs bijna elk jaar in de top 4 eindigt zonder grote uitgaves te doen vind ik al een geweldige prestatie en het voetbal dat ze spelen is vaak ook nog goed

7 december 2018 om 12:15

Arsenal won ook prijzen en eindige top 4. Niet echt een sterk argument.

7 december 2018 om 12:42

@samcro

Leicester City pakte ook een landstitel. is dat nu een grotere club dan United en Liverpool dan die al een tijdje droog staan qua kampioenschappen of is Ranieri een beter coach dan de coaches die al deze clubs de laatste jaren hebben gehad?

zo een vergelijking kan ik dan namelijk ook maken aan de hand van jouw reactie. uiteindelijk zijn het gewoon de clubs met het grootste budget die de dienst uitmaken en Spurs heeft daar al heel lang niet meer bij gehoord. die werken met veel minder financiele middelen

7 december 2018 om 13:30

Japie
Arsenal deed steevast mee om de CL plekken en plaatste zich ook regelmatig (understatement) naast dat ze prijzen wonnen. Om Leicester als argument te noemen is wel heel vergezocht...

Waar zie je mij trouwens zeggen dat Leicester een grotere club is dan Utd en Liverpool?

Spurs had gewoon vol voor een beker kunnen gaan.

7 december 2018 om 17:07

ok arsenal won prijzen de fa cup en haalde 2 jaar de cl niet , waarna ze in meltdown gingen ... toont aan hoe belangrijk die "bekers" zijn .. swansea won een beker en degradeerde daarna gewoon . mijn punt is dat die domestic cups niet zo veel voorstellen jammer genoeg . zo een beker verandert er niks , spurs is overigens slechts voor de 3e keer op rij in de CL geraakt , arsenal deed het 8 jaar zonder een prijs te winnen dan kan ik me wel voorstellen dat het een beetje saai begint te worden zonder geen 1 keer echt mee te doen om de titel . dat is wat fans willen , dat je mee strijd om de titel . mee doet voor de prijzen . er kan er maar 1 winnen en zoals japie zegt is het al een fenomeen op zich dat het poch gelukt is om ons in de discussie te brengen met veel minder middellen dan de andere top 5

7 december 2018 om 17:29

@ajaxcunanian Waar heeft Jardim mega-gefaald?

7 december 2018 om 17:12

Ik zeg het al heel lang en zal het blijven zeggen voor mij is Eddie Howe de geschikte manager voor Mufc.

-Hij is een Brit speelt of probeert alleszins attractief voetbal te brengen maar is niet naã¯ef durft zeker verdedigend een match aantepakken zeker op verplaatsing.
-Geeft jonge spelers een kans.
-Ik denk dat hij ook een heel sterke people-manager is als je ziet hoeveel jaar hij al met dezelfde kern speelt en behoorlijke resultaten behaald.

Enige minpuntje is misschien ervaring maar ja wat is ervaring.

Die gaat echt niet zomaar ff naar United. United moet alles op alles zetten om Zidane aan te trekken. Dan behoud je spelers als Pogba en Martial en die kunnen dan echt opbloeien. Zidane heeft een enorme gunfactor, omdat het simpel gezegd een legende is waar iedereen naar op kijkt. Daar speel je gewoon graag voor.

Die gaat niet weg bij tottenham voor man united terwijl ie volgens mij ook bij real Madrid aan de slag kon. (Als die geruchten waar waren dan.)

En ze zijn ook nog eens 20 miljoen kwijt als ze Mourinho nu ontslaan toch vanwege zijn contract? 65 miljoen voor een nieuwe trainer, dure tijden de decembermaand.

7 december 2018 om 10:54

@vlvalasvegas

ja, maar nu schiet het ook niet op. die Mourinho brengt je club constant in diskrediet met zijn rare gedrag langs het veld en in de media, de resultaten vallen tegen, het spel lijkt na 2 jaar nog steeds nergens op en de spelers van United worden met de dag slechter

dan lijkt die 65 miljoen mij momenteel de beste investering die United kan doen

Probleem voor United blijft Guardiola. dankzij hem is United voor de meeste trainers al bijna een mission impossible.

7 december 2018 om 10:43

Natuurlijk niet. Niemand verwacht dat je als coach ineens City voorbij gaat met het huidige United.

Als je als nieuwe coach er voor zorgt dat je in eerste instantie weer om plekken 2-3 kan gaan strijden, gepaard met leuk(er) voetbal en het laten doorstromen van talenten, dan wordt je op Old Trafford momenteel al snel op handen gedragen.

7 december 2018 om 10:59

@barca

die sjeik van City is denk ik het allergrootste probleem. al gaat Guardiola bv binnenkort weg, dan heeft City waarschijnlijk nog steeds het meeste geld te besteden dus die blijven voorlopig nog wel even de Premier League domineren verwacht ik

7 december 2018 om 11:21

@ Japie

De sjeik van City zit er al 10 jaar, maar zowel Manchini als Pellegrini hebben er geen machine van kunnen maken zoals dit nu het geval is.
Dus als je een Mourinho bijvoorbeeld nu bij City neerzet, wil zeker niet zeggen dat City nog zal domineren.
Sterker nog, ik denk dat ze dan nog buiten de top-4 vallen :P

7 december 2018 om 11:26

@isco24

maar dat waren ook niet echt topcoaches. ik denk dat je met een goede coach gewoon resultaten kan blijven boeken met City mocht Guardiola er ooit weg gaan

dat moet dan wel een coach zijn die zijn elftal wil laten voetballen en idd geen figuur als Mourinho, die alleen maar afbraakvoetbal wil spelen

poch weigert real madrid maar gaat ja zeggen tegen united ? the sun ...

7 december 2018 om 10:56

bij United valt er nog van alles te winnen voor Pochettino want Moyes, Van Gaal en Mourinho hebben er allemaal helemaal niks van gebakken. bij United moet hij in de voetsporen treden van Zidane die 3 keer op rij de Champions League heeft gewonnen. die prestatie gaat hij nooit overtreffen. in dat kader zou ik wel kunnen begrijpen als hij United boven Real verkiest

7 december 2018 om 15:22

Ik weet niet of Poch Real geweigerd heeft, of dat Real nooit die afkoopsom wilde betalen. Denk eerder het tweede eigenlijk.

7 december 2018 om 17:19

welke afkoopsom ? poch heeft geen clausule dus tenzij jij erbij was voor de onderhandelingen hou ik het maar op onzin allemaal

7 december 2018 om 17:40

Toen Zidane wegging, had Poch net een nieuw 5-jarig contract getekend bij Spurs. Je denkt niet dat dat afgekocht moet worden?

7 december 2018 om 17:09

Pochettino heeft minder geld uitgegeven das waar, maar zijn elftal is ook gewoon individueel op bijna elke plaats sterker... Spits, flanken, middenveld, verdediging en zelfs Lloris is in mijn ogen zo goed als evenwaardig aan De Gea. Het middenveld is het enige wat misschien wel op zijn dag ook nog wel evenwaardig kan zijn.

Dit is toch op zijn best een stap opzij zijn... Dan moet die frustratie wel heel erg groot zijn.

7 december 2018 om 15:21

2x zoveel gaan verdienen en minimaal 2x zoveel (als het geen 5x is) budget ter beschikking kun je toch moeilijk een stap opzij noemen.

7 december 2018 om 19:11

Dus naar China gaan is vanuit de ED ook een stap omhoog? Zo werkt het natuurlijk niet. Gezien het beleid van de Spurs en van ManU zullen de Spurs de komende jaren waarschijnlijk een stuk beter presteren. Ondanks de groote van de aanhang en de financiën zijn ze op nu de minste club van de "top 6"

7 december 2018 om 20:36

Naar China gaan vanuit de ED is waarschijnlijk idd een stap omhoog, maar dat is niet zo relevant.

Dat United nu 8e staat wil niet zeggen dat Spurs de komende jaren beter gaat presteren. Vorige seizoenen was dat trouwens ook niet het geval. Lijkt alleen zo omdat er bij Spurs geen verwachtingen zijn.

Maar vanuit Poch gezien. Die kan een bepaald niveau halen met het (magere) budget dat hij nu heeft. Als dat budget met 2 3 4 x omhoog gaat, zal hij het gevoel hebben dat hij nog meer kan bereiken. Tel daarbij op een grotere club en groter salaris, en je kunt gewoon niet meer van een stap opzij spreken imo.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren