Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Feyenoord kruipt richting top twee na vierklapper tegen ‘angstgegner’

Laatste update:

Feyenoord heeft de inhaalwedstrijd tegen VVV-Venlo donderdagavond eenvoudig omgezet in een zege. Het duel, dat op 4 november in de eerste minuut werd gestaakt vanwege het uitvallen van de lichtmasten, werd dankzij treffers van Tonny Vilhena, de teruggekeerde Robin van Persie en een dubbelslag van Sam Larsson met 4-1 gewonnen door de nummer drie. Feyenoord kruipt dankzij de overwinning dichter richting Ajax en PSV, al hebben de nummers twee en één respectievelijk een voorsprong van vijf en zeven punten.

Voorafgaand aan het duel had Feyenoord van alle Eredivisie-clubs die het minimaal vijf keer heeft ontmoet alleen tegen Ajax (23 procent) een lager winstpercentage dan tegen VVV-Venlo: 36 procent. Desondanks werd het donderdag nooit spannend in De Kuip. Feyenoord domineerde van meet af aan, terwijl VVV zich moest beperken tot tegenhouden. Hoewel Feyenoord in de eerste twintig minuten te weinig deed met het balbezit, was het vanwege het veldoverwicht wachten op het openingsdoelpunt van de thuisploeg. Halverwege de eerste helft zorgde Steven Berghuis voor het eerste echt gevaarlijke moment, toen een laag schot van de buitenspeler net naast ging.

Zes minuten later brak Feyenoord toch de ban: na een pass van Jordy Clasie nam Nils Röseler de bal slecht aan op de borst, waardoor Tonny Vilhena uit een moeilijke hoek raak kon volleren: 1-0. Niet veel later volgde via Van Persie de margeverdubbeling. De routinier kegelde raak uit een corner en zette Feyenoord zo op rozen. Na de 2-0 nam de ploeg van Giovanni van Bronckhorst geen gas terug en bleef VVV onmachtig in aanvallend opzicht.

Voor rust werd niet meer gescoord, maar het duurde na rust niet lang voordat het publiek weer kon opveren. VVV gaf veel ruimte weg en in de 55ste minuut dartelde Larsson langs het strafschopgebied, alvorens met het rechterbeen de korte hoek te vinden. Het was voor de Zweed de eerste keer sinds oktober 2016, toen hij nog voor sc Heerenveen speelde, dat hij scoorde in twee opeenvolgende competitieduels. Justin Bijlow hoefde tot op dat moment eigenlijk niets te doen, maar uit het niets maakte VVV op prachtige wijze de 3-1. Op aangeven van Peniel Mlapa schoot Tino Susic van afstand knap raak in de linkerhoek, buiten bereik van Bijlow.

VVV werd vervolgens wat brutaler en Feyenoord had niet meer de controle die het voor rust had. Niettemin kregen de Limburgers geen serieuze kansen op de aansluitingstreffer. Een kwartier voor tijd besliste Larsson het duel definitief: via doelman Lars Unnerstall ging de bal over de lijn na zijn harde schot vanbinnen het strafschopgebied. Feyenoord zocht nog naar een vijfde treffer en werd enkele keren gevaarlijk via invaller Luis Sinisterra, maar het bleef bij 4-1. Bij VVV mocht Sem Steijn, de zoon van trainer Maurice, nog zijn debuut maken in de Eredivisie. Met zijn zeventien jaar en negentien dagen werd hij de jongste Eredivisie-speler ooit van VVV.

Op welke plek eindigt Feyenoord dit seizoen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ze hebben weer goed voetbal laten zien. Weer met veel druk op de bal. Nu zijn ze wat dichterbij gekomen maar ze raken nog wel een keer verder achter op.

6 december 2018 om 21:57

Eindigen waarschijnlijk ver van de nummer 2 en nog verder van de nummer 4. Een saai seizoen, maakt de bekerwedstrijden wel leuker.

6 december 2018 om 22:07

staan al weken gewoon op 5 punten maar omdat ze een wedstrijdje moesten inhalen leek dat wat meer. voor vvv zonder licht was het ook 5 punten. kampioen worden ze niet maar zo slecht als ze afgeschilderd werden waren ze nu ook weer niet.

6 december 2018 om 22:26

Qua punten doen we het ook niet slecht. Zeven punten meer dan vorig seizoen en één punt minder dan in het kampioensjaar.

6 december 2018 om 23:01

Het is gewoon dat Ajax en PSV verdomd weinig laten liggen

6 december 2018 om 22:46

Ben blij dat Feyenoord nog meedoet en het spannend houdt. Een slechte reeks van de top 2 en ze gaan eroverheen.

6 december 2018 om 23:54

En een slechte reeks van Feyenoord en het is klaar. Hoeveel open deuren wil je nog intrappen? Feyenoord heeft 45 minuten goed voetbal gespeeld dit seizoen, de eerste helft tegen PSV. Thats it. Ik typ dit niet om Feyenoord onderuit te halen, maar we moeten wel realistisch blijven. Ik zie het goede doel va Feyenoord tegen PSV namelijk als incident. De overwinning was zeer terecht maar de rest van het seizoen is gewoon kut.

6 december 2018 om 23:59

Vandaag was ook zeker niet slecht. Tis dat VVV de bus parkeert de eerste helft. Dat maakt het voetbal niet leuker om naar te kijken

7 december 2018 om 00:54

Je typt het wel om Feyenoord onderuit te halen. Een helft tegen PSV was goed dit seizoen? Kom op man, doe niet zo kinderachtig!

7 december 2018 om 07:53

Ik beschrijf een scenario..er zijn er nog meer , zoals jij er ook een beschrijft. De top 3 blijft redelijk dicht bij elkaar dus alles is nog mogelijk.

Netjes staan eens niet zo heel ver achter. Volhouden dan word het Mischien spannend boven in.

Lekker voor Larsson, hopelijk zet ie dit door. VVV is wel echt onaannemelijk slecht.

6 december 2018 om 22:08

Zeiden ze iets over VVV dat ze de Atletico van Nederland werden genoemd? Sjonge, wat waren ze slecht. Feyenoord speelde prima en Van Persie, ondanks zijn leeftijd, zijn balaanname, manier van vrij lopen, wereldklasse. Vind wel dat er te weinig voetbal op het middenveld is. Ook durven ze niet van achteren een bal soms niet vooruit te geven in de voeten. Maarja, 3 punten, ze staan stevig op de 3e plek, wel mooi om te zien, het zat larsson nooit mee, maar de laatste tijd lijkt alles mee te zitten, zie zijn tweede goal, 4 weken geleden had de keeper die bal klemvast.

6 december 2018 om 22:28

Hebben wel 6 selectie spelers geblesseerd/ geschorst.

6 december 2018 om 23:40

Ja dat is opzich wel waar,dan blijft er ook weinig over.

Lang leve de Nederlandse competitie. Je kunt dit soort wedstrijden net zo goed schriftelijk afdoen. Je weet toch wel dat Feyenoord gaat winnen.

6 december 2018 om 21:57

Inderdaad zeg, je kan de statistieken er op na kijken dat dit gewoon een zekerheidje is....

Goed gespeeld van Feyenoord, Larsson was goed vandaag en Vente ook lekker actief.

6 december 2018 om 23:35

Tekst gelezen? Daarin staat dat Feyenoord tegen vvv het slechtste winst percentage op basis van de laatste 5 wedstrijden heeft..

7 december 2018 om 00:21

Vooral uitwedstrijden ja.... uit kan Feyenoord nooit winnen van VVV en toevallig 1x gelijkspel thuis vorig jaar

6 december 2018 om 21:59

Klopt, dit gebeurt enkel in Nederland. In het buitenland is het veel spannender. Daar winnen de grote clubs zelden thuis van degradatiekandidaten......

6 december 2018 om 22:00

Haha nou, ben anders blij dat er (gelukkig ook gemakkelijk) gewonnen werd. Eindelijk ook weer eens met ruime cijfers.

6 december 2018 om 22:04

Hoezo? Volgens mij heeft Ajax punten verspeeld tegen Heracles, min of meer onterecht gewonnen van VVV. PSV had al het geluk van de wereld tegen NAC dat de bal niet op de stip ging, waar puntenverlies ook had kunnen gebeuren. Maar hoewel de toppers bijna altijd winnen, staat Feyenoord niet voor niets vooralsnog een aantal punten achter. Kijk alleen al naar De Graafschap tegen Ajax

7 december 2018 om 00:57

Zucht, en weer zeiken over Feyenoord. Zit wel diep? Of niet ?? Al die haat van je. Grow up man

6 december 2018 om 23:55

Kan city ook beter alles maar schriftelijk afdoen, die winnen ook alles, zelfs met een B-elftal

Naar mij idee zijn ze nog geen stap dichterbij de 2e plaats er is in de top 3 een ploeg een paar punten ingelopen op de nr 1.

6 december 2018 om 23:00

Tuurlijk wel, deze wedstrijd had toch ook verloren kunnen gaan?

8 december 2018 om 23:29

Daar ging ik niet vanuit. Feyenoord heeft een paar zwakke wedstrijden gehad maar waar ook spelers wegens blessure's gemist werden. Het is wel moeilijker aansluiting te vinden maar het is wel altijd een ploeg geweest die kunnen knokken.

Als je puur naar de punten kijkt kan Feyenoord nog best tweede worden. De 5 punten achterstand van Ajax op PSV werd ook nooit onoverbrugbaar gezien. Feyenoord draait ook helemaal geen slecht seizoen maar ze worden overschaduwt door Ajax en PSV die wel heel goed presteren. Blijft gewoon een goed elftal dat Feyenoord heeft.

6 december 2018 om 21:59

Ik zag vandaag vooral de drive weer bij spelers. Clasie en Larsson beginnen te draaien en dan zie je dat we opeens degelijk kunnen voetballen. De wedstrijd tegen Ajax in de Kuip wordt nu een stuk belangrijker.

6 december 2018 om 22:23

Feyenoord kan zelfs kampioen worden, maar dat zie ook ik niet gebeuren. Maar zolang ze de wedstrijden winnen die zze moeten winnen... we zien wel ...

6 december 2018 om 22:28

Precies. Lekker per wedstrijd alles bekijken en we zien wel waar het schip strandt. Niemand verwacht wat van ons dus we kunnen alleen maar verrassen.

6 december 2018 om 23:04

Kan, als je puur naar het doelsaldo kijkt is die kans weer kleiner. Als je puur naar de achterstand van Ajax op Psv kijkt kan Ajax makkelijk kampioen worden. Als je puur naar de punten van de top 3 kijkt weet je bijna zeker dat geen van drieen uit de top 3 zal vallen. Allemaal puur.

6 december 2018 om 23:15

Ja, allemaal puur. Vandaar dat ik het ook zeg: puur naar de punten gekeken kan Feyenoord best tweede worden. Is het te verwachten? Nee. Maar er zijn een heel stuk gekkere dingen gebeurd in het voetbal. Enige wat ik wil zeggen is dat we ook niet hoeven te doen alsof er een gat van 6 kilometer zit tussen de top 2 dn Feyenoord.

6 december 2018 om 23:05

Ik snap het wel, je moet het verlies van het weekend een plaats geven, maar bedoel je nu serieus echt dat PSV derde kan gaan worden? Want Ajax gaat in de Kuip echt niet verliezen van Feyenoord. Ik kan je dat op een briefje geven.

6 december 2018 om 23:12

Waarom nou met zo'n rare opmerking beginnen? Dan laat ik verder inhoudelijk op je ingaan ook achterwege.

7 december 2018 om 00:02

Waarom is mijn reactie niet inhoudelijk? Ajax heeft in de competitie voor het laatst verloren van Feyenoord op 5 Februari 2006 en dat was in de Kuip. Dus je kan lang en breed slap lullen, maar het zit er diep in bij die spelers dat ze niet kunnen winnen van Ajax.

Het zit er bij mij als supporter derhalve in dat we tegen Feyenoord meestal de 3 punten pakken en dat wordt ondersteund door de feiten. Dus leuk dat je mijn opmerking raar vindt, maar kom maar met feiten.

7 december 2018 om 00:08

@ DonCoXxX,

Misschien moeten jullie die gekke zweed nog steeds verwerken want die heeft jullie destijds met zijn hattrick ook een nederlaag bezorgd. Ik zal de eerste zijn om te zeggen dat er voor Feyenoord een vloek rust op de klassieker, maar in de tussentijd is er in De Kuip ook redelijk vaak gelijkgespeeld. Gezien de huidige vorm van PSV zijn zelfa die twee punten erg duur.

7 december 2018 om 00:30

Je draait er nu vakkundig omheen maar je weet dondersgoed dat mijn reactie gericht was op de opmerking dat ik het verlies van afgelopen weekend nog een plaats moet geven. Hou jezelf niet zo voor de gek man.

Je reactie wordt niet ondersteund door feiten want het is geen feit dat PSV en Ajax buiten de wedstrijden tegen Feyenoord geen punten meer gaan verspelen. Ik betrek ook nergens de wedstrijd Feyenoord Ajax in mijn reactie dus je kunt het daar wel op spelen maar ik zie daar de relevantie niet helemaal van in. Alsof ik je aanval op het gegeven dat Feyenoord die zou kunnen winnen.

Het enige dat ik aangeef is dat het verschil niet zo groot is als dat het lijkt. 5 punten op de nummer 2 en 7 op de koploper, en we zijn nog niet eens in de winterstop. Is de kans groot dat Feyenoord tweede wordt? Nee. Maar we doen net alsof het onmogelijk is. Jij gaat opeens doen alsof dat zo'n rare bewering is "Want de enige wedstrijd die dat kan bepalen is Feyenoord Ajax en die wint Ajax dus het is onmogelijk".

8 december 2018 om 23:09

@frdirk, je hebt helemaal gelijk, Dirk. Ik was die eendagsvlieg vergeten. Ondanks dat hij na zijn goal in de Europa League 2 seizoenen geleden krampachtig probeerde die tijden te doen herleven.

Je begrijpt het al, ik ben niet zo onder de indruk van die man, want waar zit hij nu op de tribune? Maar het klopt dat jullie toen een keer gewonnen hebben, dus dat is heel slorig van mij. Overigens hebben ze bij Utrecht meer om over op te scheppen wat dat betreft.

Feyenoord heeft 1 punt minder dan het kampioensjaar dat laat maar zien dat Feyenoord niet zo slecht bezig is, maar dat psv en ajax gewoon heel weinig punten laten liggen dit seizoen. Maar wie weet als Feyenoord zijn wedstrijden blijft winnen dat het nog wat kan aansluiten.

6 december 2018 om 22:27

Het probleem is vooral de uitwedstrijden bij ons. Vijf verliespunten bij met alle respect de Graafschap en Willem 2.

Leuk dat Larsson weer twee keer scoort. Ook goed dat Sinisterra er weer was. Al weet ik het niet met hem. Hij lijkt een beetje dolle dwaas rennen druk doen etc. Nog even een speciale vermelding voor Clasie die weer erg sterk was. Onderscheppingen, verspeelt geen bal, alle pases zijn op maat. Geweldige aanwinst.

6 december 2018 om 21:59

Sinisterra doet me denken aan Elvis Manu, maar we moeten Sinisterra nog wat meer tijd geven om echt over hem te oordelen.

6 december 2018 om 22:07

Ik heb ook een beetje het gevoel dat dat door het publiek kwam die elke keer ging juichen toen die aan de bal kwam.

6 december 2018 om 23:43

Ik heb echt het idee dat die gast er echt helemaal niks van kan. Maar goed, ik laat me graag verrassen.

Ik zie Ayoub toch wel graag spelen. Is veel meer voetballer dan Vilhena.
Sam Larsson speelde ook goed, hij lijkt toch steeds meer los te komen.
Ik vind alleen die Vente echt helemaal niks. Ik zie nauwelijks talent.

Goede overwinning. Feyenoord maakte een goede indruk op mij.

6 december 2018 om 22:04

blijf wel reëel Feyenoord kan de top2 niet bestormen. als er 1 of 2 wegvallen is er weinig over van Feyenoord. vind het een matig elftal. Feyenoord word gewoon netjes derde wat met deze selectie prima is .

6 december 2018 om 22:23

Weet ik niet hoor. Ajax heeft meer kwaliteit, maar een dubbel programma en Psv is echt niet zo bijzonder. Die vliegende start vertekend hun kracht een beetje. Fey haalt wel een dusdanig puntenaantal dat die twee zich geen slechte serie kunnen veroorloven.

6 december 2018 om 22:59

Het is niet echt een vliegende start meer als je na zoveel wedstrijden pas op drie(!) verliespunten staat. Ajax staat er op vijf en zelfs dat is bar weinig. Moet wel toegeven dat Ajax verder is qua uitgebalanceerde selectie dan PSV, maar bij PSV worden de wedstrijden gewonnen en dat is wat telt. Tot slot, als Feyenoord het kan opbrengen om iedere wedstrijd deze passie en beleving te tonen, ze gewoon bij kunnen blijven tot het eind. Probleem is dat Feyenoord qua kwaliteit de minst brede selectie heeft, dus bij wegvallen van bepalende spelers, wordt het lastig.

6 december 2018 om 23:03

Tegen PSV vielen er uiteindelijk 4 weg en nog had Psv weinig in de.melk.te brokkelen

6 december 2018 om 23:16

Ik denk eigenlijk dat psv de minst brede selectie heeft. Dat lijkt mij ook de reden dat Van Bommel zo weinig wisselt. Die mexicaan is goed. Mahlen heeft absoluut talent, maar is nog weinig beslissend. En dat is het wel. Daarna kom je bij Ramselaar en die rare linksback uit.

6 december 2018 om 23:19

Maar Fey moet gewoon naar zichzelf kijken. Derde worden is heel normaal gezien de financiele verhoudingen. Zorg dat je stabiel veel punten haalt en wie weet kun je op het laatst nog hard lachen.

6 december 2018 om 23:24

Ajax heeft dan wel een dubbel programma maar tot nu toe hebben ze alleen bij PSV punten laten liggen na een Europees duel.

7 december 2018 om 11:53

Moridin. Jij vergeet er nogal wat, de belangrijkste die je vergeet zijn romero en guti.

6 december 2018 om 22:04

blijf wel reëel Feyenoord kan de top2 niet bestormen. als er 1 of 2 wegvallen is er weinig over van Feyenoord. vind het een matig elftal. Feyenoord word gewoon netjes derde wat met deze selectie prima is .

6 december 2018 om 22:04

Ik zie in Vente meer een schaduwspits of flankspeler. Heeft genoeg snelheid en kan ook wel een mannetje uitspelen.

6 december 2018 om 23:02

Schaduwspits kan prima, maar deze jongen is een echte spits hoor. Zijn looplijnen zijn bizar goed voor zijn leeftijd in het echte mannenvoetbal. Op de flank komt dit er imo veel minder uit bij zo’n jongen.

6 december 2018 om 23:13

Je ziet ook weer dat als we echt aanvallen hij ook veel meer in zijn kracht komt. Is voetballend gewoon erg sterk, loopt zich goed vrij en heeft inderdaad goede looplijnen voor de afronding. Tegen PSV was het gewoon lange ballen geven waar hij het fysiek (logisch) nog voor mist. Zeg het wel vaker, maar ben echt benieuwd naar hem over een paar jaar.

6 december 2018 om 22:18

De laatste paar wedstrijden is Vente niet best idd. Toch heeft hij vorig jaar ook wel goede wedstrijden laten zien. Ik val in herhaling, maar hij moet echt even jaartje bij een middenmoter spelen. Gewoon 30 keer basis. Je ziet dat hij dat nodig heeft voor de volgende stap.

7 december 2018 om 05:42

Exact. De Sam Lammers-treatment.

Klinkt leuk, maar Feyenoord heeft natuurlijk geen schijn van kans op het winnen van de titel, dus kruipt richting top 2 klinkt indrukwekkender dan het werkelijk is.

6 december 2018 om 22:12

Ik vind dat Feyenoord een elftal heeft waar geen smaak of geur aan zit, maar dat ze het zo aardig doen staat buiten kijf. Niettemin zie ik geen kans op titelwinst. Afgezien van vanavond scoort Feyenoord moeizaam, helemaal nu Jørgensen er opnieuw een paar weken uit ligt, maar bovenal vind ik de selectie in de breedte ronduit zwak.

Feyenoord zit gewoon in dezelfde positie als AZ vorig jaar. Op de derde plaats, tussen wal en schip. Bekerwinst zou het seizoen nog wat glans geven en voor de rest schiet Feyenoord wederom niets mee op. Van Geel heeft immers geen beleid, er breekt geen talent door dat een verrijking voor het eerste is en op transfergebied zijn de aanwezige spelers te onaantrekkelijk om voor een mooi prijsje te laten gaan en is er te weinig creativiteit en ondernemerschap om krachten van buitenaf aan te trekken die het niveau omhoog halen. Ayoub? Sinistera? Geen idee waarom ze gehaald zijn...

6 december 2018 om 22:27

Ik vind het team ook kwaliteit ontberen, ze missen net 1 of 2 goede spelers (vooral creatieve spelers) die dit team een flinke stap voorwaarts zouden kunnen laten zetten.

Maar zonder die spelers zit er inderdaad geen geur of smaak aan dit team, van Persie kan dat niet alleen en zeker niet meer op deze leeftijd, wel is het natuurlijk goed dat hij er is.

Ik vind wel dat Feyenoord verder/groter is dan AZ, AZ is de gedoodverfde nummer 4 na de traditionele top 3, maar die hebben dit jaar ook een minder seizoen.

PSV en Ajax steken er dit seizoen wel heel erg bovenuit, al ben ik als Ajacied toch van mening dat wij een sterkere groep hebben met meer individuele kwaliteiten en PSV vooral heel goed heeft voortgeborduurd op het sterke collectief wat Cocu vorig jaar al wist neer te zetten.

Ik zie graag iets meer weerstand voor de top 2, maar ik denk eerder dat we de komende jaren meer afstand gaan nemen en dan is het de vraag of Feyenoord mee kan of niet, als het ze niet lukt dan zitten ze echt tussen wal en schip, te goed voor de rest, maar te kort komend om mee te doen met de top 2.

Ben overigens wel benieuwd, ervaren PSV-ers het niet als een potentieel probleem dat Ajax zoveel geld al heeft en de komende transferperiodes mogelijk nog veel meer geld gaat vangen voor jongens als de Ligt en de Jong?

In potentie zou dit namelijk kunnen betekenen dat Ajax hiermee een gat gaat slaan met Psv, want PSV heeft toch geen spelers in huis waar mogelijk bedragen van 60/70 miljoen voor geboden gaan worden, bedragen die nu al genoemd worden voor de Ligt en de Jong.

6 december 2018 om 22:59

Als Ajax slim omgaat met hun geld heeft ook PSV geen kans meer dat weet ik zeker. Ze zouden zelf de betere van PSV weg kunnen kopen. Denk niet dat ze dat gaan doen maar iedereen kan zien dat Ajax veel meer geld heeft als PSV.

6 december 2018 om 23:04

Ja, dat doen ze dan 4x en dan is het geld op. Zie jij Ajax 100 miljoen neerleggen om bijv Lozano, Bergwijn, Dumfries en Rosario over te nemen? Ik niet.

6 december 2018 om 23:08

Zou een hele korte termijn gedachten zijn van Ajax bovendien. Waarom zou je de concurrentie zwakker maken, op den duur word je daar zelf zwakker van en daarnaast kan Ajax voor dat geld betere spelers halen uit Zuid- en Midden-Amerika.

6 december 2018 om 23:19

Nee ik ben niet bang voor een Bayern-scenario. Los van het feit dat Ajax daar in termen van 'sportieve competitie' en weerstand op de lange termijn niet bij gebaat is, denk ik dat het meer vergt om structureel uit te lopen dan twee toevallige megaklappers in een jaar. Die ik overigens graag zie gebeuren hoor. Het zou immers een grensverleggende transfer zijn, waarin duidelijk wordt dat Eredivisietoppers ook voor Europese marktprijzen verkocht kunnen worden. Lozano staat op de lijstjes van elke Europese topclub, die kan in potentie net zo goed voor 50 of 60 miljoen transfereren straks. En Steven Bergwijn, een potentieel betere speler dan Memphis Depay, zal PSV ook genoeg geld opleveren. De transfers van De Ligt en De Jong zullen denk ik een argument worden waarom Ajax en Psv, helemaal als volgend jaar weer een opzienbarend en - met ik hoop een gunstiger poule voor PSV - wellicht beter seizoen Champions League, hun toppers niet meer voor de standaard 25 tot 30 miljoen laten gaan.

Ajax kent met Tagliafico, Neres, Onana en Dolberg nog de nodige spelers die veel op gaan brengen, maar ook PSV heeft achter de gebruikelijke namen met Rosario, Malen, Romero, Gutierrez, Angeliño en Dumfries eveneens jongens die vroeg of laat niet onwaarschijnlijk hun potentie helemaal waarmaken bij PSV en voor vele miljoenen verkassen.

Structureel zal Ajax financieel de bovenliggende partij blijven, maar PSV heeft na jaren hard werken zijn jeugdopleiding op volle kracht draaien en bezit tegelijkertijd nog steeds de creativiteit om slim te scouts, creatieve deals te maken en nieuwe geldbronnen aan te boren. Eerder dit jaar maakte de club een samenwerking met Aeromexico bekend, afgelopen week opende het een dependance in het Chivas-stadion in Guadalajara en het zou me niet verbazen als PSV ook in Mexico een nieuwe hoofdsponsor vindt, waarvoor een contact met Carlos Slim natuurlijk de ultieme droom is.

Dus nee, ik voorzie geen problemen als PSV zijn eigen koers blijft volgen.

6 december 2018 om 23:24

Heel goed verwoord Gomes. Denk en hoop dat PSV en Ajax die nieuwe standaard naar rond de 60miljoen voor toppers kan verleggen en dat Feyenoord en de rest van Nederland hier in meegaat en meeprofiteert.

7 december 2018 om 05:46

Dit is een van de betere comments die ik op voetbalzone heb gelezen. Duidelijk, goed onderbouwd. En ik ben het helemaal eens. Chapeau!

leuk voetbal toch wel gezien vandaag

6 december 2018 om 23:00

Volgens mij had vvv 5 geblesseerde ofso. Neem het ze eens kwalijk.

Nou, zo had ik dit seizoen twee weken geleden eigenlijk al opgegeven, en nu sta je opeens stiekem in de rug van Ajax.

Goed, we zijn er nog niet, maar als we van de "kleintjes" blijven winnen kan de klassieker in de Kuip nog erg relevant worden voor CL voetbal, of zelfs het kampioenschap.

Feyenoord heeft sinds zondag de progressie gevonden. Feyenoord speelde goed binnen zijn vermogen. Larson komt op stoom. Berghuis is toch een voetballer apart, hij zou zeer bruikbaar voor Oranje zijn. Wat waren de doelpunten van Larson, Vilhena en Van Persie mooi zeg. Ik gun Feyenoord veel winst de komende tijd. Vvv, tja wat moet je van zo'n ploeg zeggen ?

Tja kansloos met VVV B. Man wat waren we slecht. Leuk goaltje van Susic en dat was het wel.

6 december 2018 om 22:43

Na de 2-0 had ik t wel gezien. Heeft de buschauffeur uiteindelijk wel de spelersbus van t veld gehaald?

Feyenoord kruipt inderdaad richting nummer 2. Als Feyenoord een sterke reeks neerzet en Ajax of PSV veel ongeluk zullen kennen dan kunnen ze nog wel tweede worden. Maar realistisch gezien? Ik denk dat Feyenoord weer derde word. Op een afstand van de nummer 2 en op een grotere afstand van de nummer 4. Tussen wal en schip dus. Ik hoop voor ze dat ze de beker winnen anders word het weer een grijze seizoen. Zet aub volop in op de jeugd. Dan kan er tenminste over een jaar of 2 veel eigen jeugd in het eerste minuten maken. Kijk bijvoorbeeld of je met Dordrecht kan samenwerken zodat je grote talenten tenminste in de KKD kunnen spelen. En verhuur zo een Vente aan bijvoorbeeld Emmen. Die jongen is mijlenver verwijderd van het niveau Feyenoord.

De kans dat Feyenoord nog kampioen wordt is natuurlijk zeer klein, maar de strijd om de tweede plaats kan misschien nog spannend worden. Feyenoord begint echt op stoom te raken, ze laten eindelijk blij vlagen goed voetbal zien nu Jorgensen helemaal terug is en mensen als Larsson, Berghuis en Vilhena in topvorm beginnen te raken. Als dit zo door gaat zal Feyenoord nog maar weinig punten laten liggen... Ajax en PSV moeten nog tegen elkaar en als Feyenoord zo blijft spelen is een overwinning van Ajax in de Kuip ook geen zekerheidje meer... Met wat geluk kunnen er misschien nog gekke denken gebeuren. Zou ik in ieder geval erg leuk vinden, vooral vanwege al dat opportunistische gelul al het hele seizoen over Ajax en Psv.

Wat zou de wereld mooi zijn als de stand tot laat zo blijft en dat Ajax en PSV in mei door de wierook het gras niet meer zien en Feyenoord er op de laatste speeldag met de titel vandoor gaat, omdat Ajax thuis verliest van de Graafschap. Wie weet win ik ook wel de loterij met oud jaar. Mmmmm dromen..

7 december 2018 om 08:09

Ah, nog meer kans dus!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren