Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: Russische internationals schuldig bevonden voor zware geweldpleging

Laatste update:

Het voorarrest van Pavel Mamaev en Aleksandr Kokorin is verlengd tot minstens 8 februari 2019. De twee Russische internationals worden verdacht van het in elkaar slaan van meerdere personen, waarbij ook medewerkers van de Russische overheid het slachtoffer waren. Een jarenlange celstraf dreigt voor het tweetal.

Kokorin en Mamaev, die nog steeds onder contract staan bij respectievelijk Zenit Sint-Petersburg en FK Krasnodar, verlieten in oktober een nachtclub in Moskou en begonnen op straat op stilstaande auto's in te schoppen. Ze werden hierop aangesproken en deelden een voorbijganger, de chauffeur van presentatrice Olga Ushakova, hierbij rake klappen uit.

Een paar uur later maakten ze in een kroeg ruzie met Denis Pak, een official van het Ministerie van Industrie en Handel, en met Sergei Naysa, de algemeen directeur van kennisinstituut NAMI. Kokorin heeft bij Zenit een contract tot het einde van het seizoen en Mamaev ligt bij Krasnodar nog een half jaar langer vast, tot nieuwjaarsdag 2020.

Voor Zenit en Krasnodar zullen de twee waarschijnlijk niet meer spelen, want die clubs zijn begonnen met een ontslagprocedure. De Russische voetbalbond wil zowel de dertigjarige Mamaev als de 27-jarige Kokorin voor het leven schorsen, wat zou betekenen dat het duo niet meer voor de nationale ploeg en voor een club in Rusland uit mag komen.

Update 6 februari 16.12 uur – Aleksandr Kokorin en Pavel Mamaev nog langer achter tralies
Aleksandr Kokorin en Pavel Mamaev, spelers van achtereenvolgens Zenit Sint-Petersburg en FK Krasnodar, zitten sowieso tot 8 april achter de tralies. Het voorarrest is verlengd, aangezien het duo nog moet worden berecht voor de beschuldiging dat het duo vorig jaar meerdere personen had gemolesteerd. De kans is groot dat de carrières van de twee voorbij zijn, ook aangezien er een jarenlange celstraf dreigt.

Update 8 mei 15.29 uur - Russische internationals schuldig bevonden voor zware geweldpleging
Pavel Mamaev en Aleksandr Kokorin zijn door een rechtbank in Moskou schuldig bevonden aan zware geweldpleging. Het betekent dat de Russische internationals veroordeeld worden tot een relatief zware celstraf. Kokorin (Zenit Sint-Petersburg) en Mamaev (FK Krasnodar) hebben een gevangenisstraf van negentien en achttien maanden opgelegd gekregen, wegens 'hooliganisme en mishandeling. Het duo zit na een vechtpartij in een café al sinds oktober 2018 in voorarrest en komt in het najaar van 2019 weer op vrije voeten.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Helaas, zo gaat dat in Rusland. Hadden ze dat hier gedaan kwamen ze er vanaf met een lullig taakstrafje. Vind dat deze mannen wel een 2e kans verdienen maar helaas. Voetballoopbaan is voorbij.

5 december 2018 om 15:39

Helaas? Wat is er helaas aan? Eigen schuld toch? Dikke prima dat ze gestraft worden.

5 december 2018 om 15:42

Ja, maar op de voetbalvelden lopen heel wat spelers rond die met drank op achter het stuur zijn gekropen. Dat vind ik veel erger dan een vechtpartijtje!

5 december 2018 om 15:57

Prima dat ze gestraft worden. Maar wat mij betreft helaas dat je dan maandenlang in voorarrest moet zitten.

6 december 2018 om 00:33

Ik weet niet hoe prima dit allemaal is.
De Russische overheid is niet erg betrouwbaar.
Wellicht is er meer aan de hand.
Die Poetin moet je niet onderschatten!

6 december 2018 om 12:40

Als jij denkt dat er wellicht meer aan de hand is, dan heb jij duidelijk de beelden niet gezien van hoe die twee zich ernstig hebben misdragen.

6 februari 2019 om 16:30

Ik wou net zeggen! Nu mogen ze de gevolgen hiervan ervaren. Duidelijk statement naar andere spelers/sportmannen etc. dat dit niet wordt geaccepteerd

8 mei 2019 om 15:54

Onze waarde Westerse media heeft je met vlag en wimpel geïndoctrineerd, lijkt het. Denk je dat de Russische overheid minder betrouwbaar is dan pakweg Frankrijk? Even aan je historisch perspectief werken. Men doet er alles aan om Rusland zwarter te doen voorkomen dan het waarschijnlijk is, dus om zoiets met twee voetballers meteen te politiceren lijkt me wat onnodig.

Ik denk niet dat er meer aan de hand is. De beeden wijzen op een flink misdrijf. Daarom ook terecht dat ze de bak in moeten, hoewel het wel zonde is van hun voetbalcarrière. Maar goed, dan moet je je ook maar niet zo misdragen.

Zie nu dat je reactie van een half jaar geleden is. Maakt niet uit, blijf bij mijn punt, haha.

8 mei 2019 om 18:26

Hahaha, historisch besef! Russische overheid vergelijken met die van de Fransen! Echt een giller!
Je kan het beter over voetbal hebben!

5 december 2018 om 15:44

Helaas? Je mishandelt 3 personen op 1 avond zonder enige reden. Mishandeling met ernstige letsel en vandalisme doen deze heren en jij vind dat ze een 2de kans moeten krijgen? Dit zijn mensen die problemen veroorzaken in de maatschappij. Hierdoor durven ouderen niet meer de straat op. Ik ben blij dat landen als Rusland hier gewoon streng tegenop treedt. Je bent prof voetballer en hebt een voorbeeld functie voor de maatschappij. Hier zou Nederland een voorbeeld van moeten nemen.

5 december 2018 om 15:47

Waar haal je dat zware letsel vandaan? Verder wel met je eens. Ze komen er nog goed vanaf want buiten Rusland mogen ze gewoon voetballen. Die vinden vast nog wel een club. Daarnaast hebben ze jarenlang goed verdiend verwacht ik.

5 december 2018 om 15:53

Feyepool

"mishandeling met ernstige letsel en vandalisme doen deze heren en jij vind dat ze een 2de kans moeten krijgen?"

Absoluut! Iedereen verdient een tweede kans! Dát is namelijk één van de wezenlijke verschillen tussen een Rechtsstaat, zoals Nederland, en totalitaire regimes, oligarchies en andere vreselijke dictatoriale landen.

Ga even van jezelf uit. Zou jij het fijn vinden dat als je een keer over de schreef gaat jij ook, na het doen van boete en het uitzitten van een vooraf voorgeschreven straf, gewoon jouw tweede kans krijgt of zou jij zeggen van jezelf: 'joh, ik heb de wet overtreden, gooi mij maar levenslang de cel in met water en brood'?? Nee toch? Nou, dan geldat dat ook voor anderen, in mijn ogen.

5 december 2018 om 17:18

Gedeeltelijk met je eens, afhankelijk van wat je doet, verdien je soms gewoon geen tweede kans, maar dan moet je idd wel wat zwaarders doen als 3 mensen klappen geven.
Ik denk dat Feyepool meer doelt dat deze spelers als voetballer geen tweede kans moeten krijgen, en niet zozeer levenslang de bak in hoeven. Kijkend naar hun leeftijd en de verwachte straffen, verwacht ik ook niet dat ze nog zullen terugkeren als voetballer.

5 december 2018 om 18:44

Ben het dels met je eens. Voor mij is het een groot dilemma. Aan de andere kant heeft Michael P. Ook een tweede kans gekregen, omdat dat nou eenmaal gaat in onze rechtstaat. Kijk hoe goed dat heeft uitgepakt. Nederland is een prachtig land maar wat betreft straffen zijn wij hier echt de weg kwijt en hier zijn tientallen voorbeelden van te vinden.

6 februari 2019 om 18:02

Met alle respect, maar 'een tweede kans' gaat in dit geval bij mij niet op. Je zou maar zo in elkaar gerost worden en alles verliezen en dan komen deze twee voor een 'tweede kans'.. Dikke doei zeker? Typisch Nederlands dit!

6 februari 2019 om 18:44

@wazza,

Op basis van de berichten die ik in de Russische media heb gelezen, kan ik niet anders dan het met je eens zijn. Die twee hebben hun hele voetbalcarriere zo veel controversie veroorzaakt dat ik me afvraag of ze hier lering uit hebben getrokken.

6 februari 2019 om 20:39

Nippon

"voor mij is het een groot dilemma. Aan de andere kant heeft Michael P. Ook een tweede kans gekregen, omdat dat nou eenmaal gaat in onze rechtstaat. Kijk hoe goed dat heeft uitgepakt. "

Maar natuurlijk gaat het hier om een groot dilemma. Dat zijn de meeste van dit soort vraagstukken nu eenmaal. Het is nooit zwart of wit, een keuze voor het één levert altijd negatieve effecten op voor het ander.

Maar mijn punt is vooral dat je op basis van uitwassen en uitzonderingen nooit een algemene regel moet baseren. Dat er bij hoge uitzondering dus iets mis gaat betekent in mijn visie (die gelukkig gedeeld wordt door de meeste mensen in Nederland) simpelweg dat het dus in verreweg de meeste gevallen gewoon goed gaat. En de een vind nu eenmaal dat ik liever tien boeven op straat heb dan één iemand onschuldig in de bak, een ander stopt liever tien onschudligen in de cel om te voorkomen dat er één boef op straat loopt. Gelukkig leven we hier in een land dat niet gelooft in keiharde repressie. En daarom is er hier een Rechtstaat en in andere landen, zoals Rusland, in mijn ogen niet.

5 december 2018 om 16:03

samson

"hadden ze dat hier gedaan kwamen ze er vanaf met een lullig taakstrafje. "

Ik vermoed dat deze opmerking is gebaseerd op het hele merkwaardige fenomeen dat mensen in Nederland denken dat onze rechters 'soft' zijn en dat er hier in Nederland 'veels te soft' gestraft wordt. Geen idee waarom mensen dat denken, al zal het wellicht te maken hebben met het feit dat wat populistjes en hun trawanten bij voortduring deze fake news verspreiden. Maar de feiten zijn volledig anders.

Er is allang gebleken dat Nederlandse rechters, in vergelijking met de overige Westerse Landen in Europa, de strengste straffen uitdelen. Okay, als je dat afzet tegen rechters in Rusland, China, Saoudi Arabië of de VS, ja, okay, dan hebben wij inderdaad hele softe rechters. Is denk ik ook maar goed, want in de VS (in bepaalde staten) worden verdachten die drie keer een brood stelen tot levenslang veroordeeld. Dat is even krankzinnig als dat het triest is.

Dus nee, dat in vergelijkbare gevallen mensen er met een 'lullig taakstrafje' vanaf zouden komen is onzin. De richtlijn van het OM voor zware mishandeling is gewoon 6-18 maanden gevangenisstraf!

5 december 2018 om 16:31

Inderdaad. Je ziet het bij die Dean Saunders die een aantal jaar geleden nog een talentenshow won. Heeft ook 18 maanden waarvan 6 voorwaardelijk voor het in elkaar slaan van zijn ex vriendin. Dus ook voor dit soort gevallen gelden geen andere straffen. Maar toch, voetballers zijn ook wel eens gematst in bepaalde zaken als ik het goed heb...

5 december 2018 om 16:49

-NEC-

"maar toch, voetballers zijn ook wel eens gematst in bepaalde zaken als ik het goed heb..."

Is dat echt zo? Misschien is dat zo, maar ik ken daar eigenlijk geen voorbeelden van. Als jij ze hebt hoor ik ze graag.

Maar eerder dingen als Kluivert Sr., die heeft gewoon exact de straf gekregen die volgens alle richtlijnen normaal was voor first offenders. Geen aftrek, geen korting, gewoon straf conform richtlijn dus zoals iedere burger dat had gekregen.

Maar, eerlijkheid gebied wel te stellen dat het Strafrecht wel de mogelijkheid biedt aan rechters om echt helemaal passend en naar maatwerk te straffen. Dat betekent dat rechters, als ze daar aanleiding toe zien, rekening kunnen en mogen houden met bepaalde specifieke eigenschappen of omstandigheden van de verdachte. Zoals dat omgekeerd ook kan, de wet kent vor bepaalde misdrijven, zoals mishandeling, strafverzwarende omstandigheden. Slaan met voorwerp, bv, werkt strafverhogend. Is er letsel, hogere straf. etc. Gaat slachtoffer uiteindelik dood aan zijn verwondingen, dan hogere straf, etc.

Maar, dus ook feiten en omstandigheden die strafverminderend kunnen werken.

Voorbeeld is iemand die met alcohol heeft gereden. Als die persoon afhankelijk is van zijn rijbewijs, bv om zijn werk te doen en inkomen te genereren, dan kan de normale ontzegging rijbevoegdheid ook voorwaardelijk opgelegd worden. En voordat je op je achterste poten gaat staan, het zou niet voor het eerst zijn dat de mensen die nu hier in dit topic hard roepen dat we softe rechters hebben ooit eens zelf voor het bankje syonden of moeten staan en dan God op hun blote knietjes danken dat ze niet zes maanden op water en brood zijn gezet (want softe rechters hier hoor, .... nounounou...) maar dat ze zelfs hun rijbewijs mogen houden omdat ze van hun werk afhankelijk zijn. Ik maak het in ieder geval vaak mee dat de hardste schreeuwers vooral de mensen zijn die vinden dat regels en wetten vooral dingen zijn waar andereb zich aan moeten houden en niet zijzelf.

5 december 2018 om 16:56

@ constant kante

Je kan in Nederland inderdaad beter een persoon doodrijden dan zwaar mishandelen. Als je iemand doodrijd terwijl je aan het app'en bent krijg je immers wel een taakstraf van 120 uur. Daarvoor mag je ook iemand meerdere keren onzedelijk betasten. Zulke zware straffen zie je inderdaad nergens.je kunt ook beter iemand bij een zogenaamde ontgroening een hersenbeschadiging bezorgen. Dan mag je 240 uur schoffelen (Na een eis van dat geweldige OM van 180 uur). Ik zal wel een populist zijn die fake news verspreidt met deze uitspraken. Die zogenaamde richtlijn van het OM bij zware mishandeling. Dat is pas fakenews.

5 december 2018 om 17:14

Master D

"ik zal wel een populist zijn die fake news verspreidt met deze uitspraken. Die zogenaamde richtlijn van het OM bij zware mishandeling. Dat is pas fakenews."

Aparte slachtofferrol die je hier probeert aan te meten, maar inderdaad, als je stelt dat die richtijn niet bestaat (*en dat doe je ook, want je noemt dat fake news) dan klets je uit je nek. Punt. Meer kan ik er niet van maken. Ik merk op dat ik het verder ook bijzonder merkwaardig vind dat je op een duuidelijk en met feiten onderbouwd argument reageert door maar wat te roepen, zonder onderbouwing of feit(en). Anyway, ik heb hier een uitspraak voor je. Uit 2015.

Dood door schuld, chauffeur was bezig met Social media en rijd iemand dood. Vonnis 240 uur dienstverlening. Maar waarom? Omdat niet wettig en overtuigend bewezen kon worden, in dit geval, dat sprake was van roekeloos rijden. En aangezien dat nu eenmaal wettelijk bestanddeel is, kon deze verdachte niet voor de zwaarste vorm veroordeeld worden. In dat geval zou de straf namelijk op 3-6 maanden gevangenis uitgekomen zijn. Aangezien we hebben afgesproken dat we mensen alleen veroordelen als de schuld én verwijtbaarheid vast staan, wat in dit geval dus niet zo bleek te zijn, is het niet raar om te volgen dat als een bestanddeel niet kan worden bewezen je dus ook die straf niet op kunt leggen.
https://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?i...
Maar bottom line is, alles gaat dus om de details, om de feiten van die zaak, de specifieke gevallen en de omstandigheden .overigens, als er alcohol betrokken was geweest, dan was een taakstraf niet eens in beeld geweest.

Anyway, als je echt persé van alles wilt roepen omdat je je, kennelijk, opersoonlijk aangevallen voelt door mijn opmerkingen (why trouwens?), zorg dan wel dat je op feiten kunt steunen. Want maar wat roepen in je teleurstelling dat is wel mager.

5 december 2018 om 17:30

@master D, "k zal wel een populist zijn die fake news verspreidt met deze uitspraken. "

Toch goed dat je jezelf goed kent, ouwe onrustzaaier. Dergelijk anekdotisch geleuter gaat nergens over en voedt alleen onderbuikgevoelens.

Constant Kante heeft helemaal gelijk; wij straffen hier keihard vergeleken met onze omringende landen, wat de landen met een vergelijkbare cultuur zijn. Onze rechters gaan namelijk mee met wat het volk wil; dat is democratie.

5 december 2018 om 17:41

Constant Kante

Veel leden trappen in je leuke lange teksten met leuke woordjes, die vaak genoeg wel beargumenteerd worden, en daar profiteer je van. Gelukkig zijn er nog leden, zoals ik, die niet zo makkelijk te misleiden zijn.

Hoezo verdienen die kerels een tweede kans? Je vergelijkt Rusland met Nederland vanwege de vele kansen dat Nederlandse burgers krijgen na misdragingen en criminele daden? Daar heb je een punt in. Ze krijgen inderdaad vaak een tweede kans. En dat is precies het probleem.

Als jij het lekker vindt dat moordenaars, pedofielen en verkrachters tweede kansen moeten krijgen ben je net zo dom als al de rest. In Spanje krijgen Messi, Ronaldo en co nooit een straf omdat ze geld zat hebben. Sinds wanneer is criminaliteit te rechtvaardigen met een flinke budget? Ik zal je zeggen wanneer dat gebeurt: bij corruptie en staten die onder druk gezet worden door maffiosi. Dat jij dat goedkeurt maakt je, sorry voor m'n taalgebruik, even lomp als al die corrupte politici.

Nee, Rusland krijgt van mij respect. Met de grond gelijk maken deze twee randdebielen. Omdat ze lekker op een balletje kunnen trappen gelden die regels niet meer voor hun? Je praat over eenmalig over de schijf gaan en dat dat een tweede kans moet krijgen. Welkom op aarde kerel, dan had je maar niet moeten drinken tot je niet meer kon zien of dan had je maar geen haatdragende daden gedaan die konnen leiden tot moord.

Dat Nederland en België moordenaars en pedofielen tweede kansen bieden is absurd, tenminste dat vind ik. En heel Azië bijna. Én Amerika. Waarom? Je vernielt een kleine meid haar lichaam en dumpt haar nadien weg uit genot. Zo'n persoon verdient een tweede kans? Of je vernielt iemand z'n leven door z'n moeder of kinderen te vermoorden. Hallo zeg, zulke mensen verdienen maar één ding: de doodstraf. Niets meer dan dat. Weg met dat crapuul.

Voor je weer een lange essay schrijft en uren rond de pot draait, bespaar me dat en antwoord op de vraag.

5 december 2018 om 17:55

@ constant kante

240 uur voor iemand doodrijden is het standaard afreken tarief in Nederland. Dat vindt jij een zware straf schijnbaar. Dat is niet 1 voorbeeld, daar zijn 5 a 6 voorbeelden van:

- Veroorzaker dodelijk ongeluk in Meijel. 3 personen doodgereden voor 120 uur. Nog een tijdje voortvluchtig geweest ook. In hoger beroep ging het iets beter met 15 maanden. Maar gelukkig lieten ze hem vervroegd vrij, waardoor ie amper gezeten heeft.
- Veroorzaker dodelijk ongeluk op Texel. 120 uur taakstraf
- Casper van W. deelnemer aan een straatrace met zijn vader, waarbij een onschuldig slachtoffer viel 100 uur taakstraf. Verdediging richtte zich vooral op mogelijke fouten van het slachtoffer en alle getuigen waren leugenaars.
- 240 uur taakstraf voor een buschauffeur die een meisje in Maastricht dood rijdt.
- Meneer Willem V. kreeg 240 uur omdat ie in Zwolle niet oplette dat het stoplicht op rood stond en een meisje van 14 doodreed.

Ik noem dat geen zware straffen al zit daar geen opzet bij. Dus de stelling dat je in Nederland beter iemand kunt doodrijden dan zwaar mishandelen is gewoon waar. Daar is niks populistisch aan.

5 december 2018 om 18:24

Adelante. Help me even, waar heeft Constant Kante gezegd dat moordenaars en pedofielen een tweede kans horen te krijgen? Daarnaast roep je heel hard dat Messi en Ronaldo niet hoeven te zitten omdat ze geld hebben? Ook waar haal je dat vandaan? Als je de wet in Spanje rondom dat geval kent, zou je dit niet roepen. Zoek het maar op, want je wil blijkbaar geen lange verhalen..

5 december 2018 om 18:58

Isco

Ik doel op een voorgaande uitspraak van hem die hij al héél vaak heeft zitten manifesteren in z'n essays. Het ging niet zozeer om de comment op dit artikel, maar z'n visie in het algemeen aangaande dit onderwerp. Het feit dat Europa (Nederland, België,...) de beste straffen uitdeelt op aarde én dat België en Nederland andere landen voor zitten wat betreft tweede kansen geven aan criminelen en pedofielen, verkrachters etcetera.

Napraat onzin gepaard met mooie jargon kan het kleinste kind. Stel je nou eens voor dat jouw dochter of zoon compleet vernietigd wordt door een "psychisch gestoorde" of een pedofiel. Gaan we die lekker een tweede kans geven gozer? Zit je zo zwak in elkaar of heb je simpelweg geen liefde voor je eigen kind? Al goed dat Amerika niet op die manier werkt. Afstraffen dat tuig en afval. Voor eeuwig en altijd.

Ik geloof dat jij de wet in Spanje beter kent dan ik, maar zoals ik al zei: sinds wanneer rechtvaardigt een som betalen je criminele daden? Beantwoord de vraag en niet wat je wilt lezen.

5 december 2018 om 19:42

Oké, wat hij in andere topics heeft gezegd betreffende dit onderwerp weet ik niet dus kan ik niet over oordelen. Wat betreft het vernietigen van mijn dochter(5 maanden inmiddels) door een psychopaat of pedofiel: daar staat in mijn ogen natuurlijk geen straf hoog genoeg op. Wat mij betreft voor altijd opsluiten, zo ongeveer waar Joran nu zit. Maar de Nederlandse wetgeving leent zich hier helaas niet voor. Dat heeft niks met rechters of het OM te maken, maar puur de wetten. Jurisprudentie zal ook geen zoden aan de dijk zetten want zulke straffen worden hier in Nederland als ‘mensonterend’ gezien. Wat betreft de Spaanse wet (vooral met betrekking tot de belastingontduiking): voor straffen onder de 2 jaar hoeft iemand die een first offender is, deze straf niet uit te zitten maar kan deze worden afgekocht. Heeft niks met het rechtvaardigen van je criminele daden te maken, maar wederom met de wetten. Bovendien is dit voor de Spaanse regering een betere deal dan het uitzitten van de straffen. Nu levert het geld op ipv dat het geld kost.

5 december 2018 om 19:44

@adele

Kennelijk ken jij veel gevallen van misbruik? Helaas zijn de meeste zaken een stuk gecompliceerder. De meeste gebeuren door bekenden van de slachtoffers wat dat soort zaken bemoeilijkt.

Ook lijkt jij te doelen op de doodstraf. Of vergis ik mij hierin?

Helaas zijn er ook genoeg voorbeelden van valse aangiften. Of dat mensen onterecht vast komen te zitten door mensen die graag een zondebok aanwijzen. Je moet er toch niet aandenken dat er onschuldigen door een rechtssysteem worden vermoordt?

Natuurlijk behoren mensen te boeten voor hun zonden. Maar laat de uitspraken svp aan de rechters over. Als je het aan het volk overlaat dan hebben wij weer openbare executies.

De oermens wilt altijd direct oog om oog etc.. Helaas zijn de meeste bijna net zo barbaars als de daders.

Gewoon per geval kijken naar een zaak en daar een passende straf erbij zoeken.

6 februari 2019 om 16:20

@Constant kante ik heb met je comments met veel interesse en aandacht gelezen. Dank voor dit kleine lesje Nederlands (straf)recht!

6 februari 2019 om 16:26

Mag ik je erop wijzen dat jouw tekst minstens net zo lang is? Zij het doorspekt met spel- en taalfouten, iets waar Constant Kante niet op te betrappen is.. Een verder verschil is de logische opbouw en het aanhalen van feitelijkheden uit de Nederlandse wet versus het random gooien met (serie)moordenaars en pedofielen. Ook Constant Kante zal beamen dat ons rechtssysteem niet foutloos is, maar in het scala der rechtssystemen wereldwijd is het in mijn optiek een van de rechtvaardigste.

6 februari 2019 om 17:31

Kamiel

Punt is absoluut niet de eventuele taalfouten maar het feit dat Adelente, kennelijk, zich al tijden stoort aan mijn bijdrages hier. Ik snap het niet helemaal maar kennelijk vind jij zo enorm doortimmert en goed onderbouwd of zoiets, want inhoudelijk heeft hij nog nooit op mij gereageerd. Kennelijk bevalt mijn stiel hem niet. Okay, dat kan, je kunt nooit iedereen tevreden en te vriend houden. So be it.

Maar wat ernstiger is, is dat hij een heleboel nonsens over pedofielen, verkrachters en 'de beste straffen op aarde en weet ik veel allemeel roept die ik absoluut niet gezegd heb. Daar ga ik uiteraard verder ook niet op in, dat snap je vast wel. Want die dingen lijken mij echt vooral het probleem van Adelente zelf. Maar goed, ik ben wel verbaasd dat iemand met, vermoed ik, hele reactionaire ideëen een avatar van Che Guevara heeft. Maar okay, het is wat het is.

8 mei 2019 om 15:46

@ Adelante

Ik snap de frustratie m.b.t. de strafmaat op bepaalde gebieden in dit land.
Echter, kan je niet anders concluderen dat van de westerse wereld, Nederland tot de meest strenge behoort.

Zal een voorbeeld geven:
Moord: Nederland 20 jaar zitten
Moord: Frankrijk 30 jaar zitten

Echter, in NL kan je na 2/3 pas vrij komen met goed gedrag.
Echter, in FR kan je na 1/3 al vrij komen met goed gedrag.

Ongetwijfeld zweert men bij de Franse, want dan mag ie 30 jaar zitten. Terwijl hij feitelijk maar 10 jaar zit. In Nederland zit hij feitelijk 13 jaar...

8 mei 2019 om 18:28

Hulde! Eindelijk weer eens iemand die weet hoe de wereld in elkaar zit!

8 mei 2019 om 19:37

Constant Kante

Zo merkwaardig is dat fenomeen helemaal niet gezien de straffen die jijzelf opnoemt en de dingen die we in de krant lezen. Ik zal de eerste zijn om toe te geven niet goed in deze materie thuis te zijn en ik ga er gemakshalve maar vanuit dat de rechters maximale straffen uitdelen voor het doodrijden met drank op of het verkrachten en vermoorden van kleine kinderen. Echter als je ziet dat er taakstraffen van 100 uur of een gevangenisstraf van een paar maanden wordt gegeven, dan spelen er bij mij inderdaad de nodige onderbuikgevoelens op.

Dat je dan mensen, waaronder ik, met deze onderbuikgevoelens ga betichten van populisme en dat ze uit hun nek lullen, dat neem ik dan maar voor lief. Het voorbeeld wat je geeft over iemand die met alcohol heeft gereden geeft al aan hoe krom ons rechtssysteem eigenlijk is. Omdat die persoon afhankelijk is van zijn rijbewijs wordt het omgezet in een voorwaardelijke ontzegging van de rijbevoegdheid. Er wordt dus gemeten met 2 of meerdere maten want dat zou niet uit moeten maken dat hij afhankelijk is van zijn rijbewijs.

Ik ben het volkomen eens met de stelling dat er te soft wordt gestraft in Nederland maar ik weet ook dat rechters vaak aan handen en voeten gebonden zijn omdat ze al de maximum straf opgelegd hebben maar dat doet niets af aan mijn mening. Ga nou alsjeblieft niet doen alsof 100 uur dienstverlening of 6 maanden gevangenisstraf een zware straf is als je iemands leven naar de klote hebt geholpen of zelfs om zeep hebt geholpen.

Het gebeurt regelmatig dat mensen met proefverlof direct weer in de fout gaan en bewust een nieuw slachtoffer zoeken om hun plasser in te stoppen. Ga maar eens aan die mensen uitleggen dat er hier zwaar wordt gestraft. Ik wens je veel succes.

5 december 2018 om 16:54

In Nederland word je ook gewoon keihard aangepakt als je oa met stoelen smijt op een persoon en vervolgens anderen zonder reden in elkaar slaat. Althans, dat mag ik hopen...

Dat zijn toch straffen van een iets ander kaliber dan wat de gemiddelde Nederlandse voetballer krijgt opgelegd bij zo'n voorval (zie Padt bijv). Goed dat zulk gedrag niet getolereerd wordt, voetballer of niet.

5 december 2018 om 15:39

Excuus hoor, maar je kan het voorval van Padt toch niet vergelijken met dit voorval en dan concluderen dat de Russen harder straffen ? Het is een totaal andere casus. Nederland straft Europees gezien juist zwaar, de straffen die de ingernationals gekregen hebben zijn mijn inziens dan ook in beginsel mogelijk hier in Nederland.

5 december 2018 om 15:48

Straft NL Europees gezien zwaar? Doel je dan op het bestraffen van misdrijven of in de voetballerij? Want van dat eerste geloof ik niks. Als ik kijk wat voor straffen misdadigers krijgen dan......

5 december 2018 om 15:53

Dan wat? Welke cijfers vergelijk je hier?

5 december 2018 om 15:59

In Nederland wordt er echt niet zo zwaar gestraft hoor. Kijk maar eens naar een paar voorbeelden in het nieuws waarbij (zwaar) lichamelijk letsel is toegebracht. Je krijgt in Nederland een taakstraf plus een dikke boete en in het ergste geval een paar maanden cel. Deze Russen kunnen voor jaren de bak in.

Wat Padt gedaan heeft kan je natuurlijk niet helemaal vergelijken maar als het de tweede of derde keeper was geweest ben ik er bijna zeker van dat zijn contract wel ontbonden zou zijn. Dus nee in Nederland straffen ze bij lange niet zo hard als in Rusland. De snelweg blokkeren levert zelfs een hogere straf op...

5 december 2018 om 16:11

Drl80

"straft NL Europees gezien zwaar?"

Yep. Dat is onderzocht en het klopt gewoon. Als je de Europese landen bekijkt straffen Nederlandse rechters ongeveer het zwaarst.

Dat jij dat niet gelooft, dat snap ik op zich ook wel weer. Ook dáár is onderzoek naar gedaan om jij hetzelfde gevoel hebt dat veel mensen daarij hebben. 'huh, maar laatst die ploert, die kwam gewoon met een taakstraf weg, terwijl die tien jaar de cel in gemoeten had' en meer van die zaken die in de media voorkomen. Maar die ene zaak in de media staat niet model voor de gehele Strafrechtspraak in Nederland, die dus, als je het over de gehele breedte neemt, gewoon wel degelijk en keihard met cijfers laat zien dat rechters in NL echt niet zo soft zijn. Het kan zijn dat dit komt omdat de aandacht vooral uitgaat naar die gevallen waarin de straf, relatief, lager uitvalt dan het gevoel dat je daarbij krijgt, maar de feiten zijn nu eenmaal zoals ze zijn. En we weten dat er wel meer gevallen zin waar de onderbuik en gevoelens van mensen gewoon diametraal staan tegenover meetbare en vast te stellen feiten.

Ik verwijs even naar een stuk waar het hierover gaat en citeer daaruit een klein stukje
"er zijn dus heel wat kanttekeningen te zetten bij de opvatting dat Nederlandse rechters te laag straffen. Niet alleen omdat we in vergelijking met vroeger en met andere Europese landen juist erg hoog straffen, maar ook omdat we deze opvatting vaak wordt gevormd bij gebrek aan informatie. Rechters hebben niet voor niets veelal uitgebreide dossiers voor te bereiden, zittingen van vaak lange duur en overleg in de raadkamer. Er komt veel kijken bij het doen van uitspraak in strafzaken. Informatie uit een nieuwsbericht zal dan in de meeste gevallen ook niet volledig genoeg zijn om een adequaat oordeel te kunnen vormen over of de straf die rechter op heeft gelegd hoog genoeg is. Misschien moet men toch iets minder kritiek hebben op rechters in de Nederlandse rechtbanken en wat meer vertrouwen hebben in ons rechtssysteem."

* Bron: http://www.secjure.nl/2017/02/06/heersende-opvatti...

5 december 2018 om 16:17

Hartstikke bedankt voor uw steun, het is een hardnekkig gerucht dat Nederland alles maar licht afdoet.

5 december 2018 om 16:19

Het is natuurlijk wel een gegeven dat Nederland in zet op het geven van een tweede kans en ,als een naaste van jou zwaar mishandelt is en de dader na een paar maand weer vrij is, je het niet eens bent met deze "zware straffen". Het zelfde geldt bijvoorbeeld ook bij moord waar je met goed gedrag soms al na een jaar of 6/7 vrij kan zijn.

5 december 2018 om 16:38

len14ajax

"het is natuurlijk wel een gegeven dat Nederland in zet op het geven van een tweede kans"

Inderdaad ja. Dat is namelijk exact hoe liberale rechtsstaten omgaan met hun onderdanen. Als de strafbare feiten die aan een verdachte tenlaste gelegd zijn bewezen kunnen worden met wettig én overtuigend bewijs, dan volgt een daartoe passende legitieme straf en boetedoening. Daarna, zo hebben wij als liberale mensen met elkaar afgesproken, krijgt iedereen een tweede kans, omdat wij allemaal wel weten dat iedereen weleens een domme fout maakt of een jeugdzonde begaat.

En laat dã¡t nou net van die dingen zijn die ons onderscheiden van de opvattingen van andere landen.

"als een naaste van jou zwaar mishandelt is en de dader na een paar maand weer vrij is, je het niet eens bent met deze "zware straffen""

Tja, zoals ik al in dit topic heb betoogd is het ten eerste dus niet waar dat in Nederland 'soft gestraft' wordt. Echt waar, dat is pure beeldvorming, gewoonweg niet juist! De feiten zijn keihard.

Maar daarnaast beschrijf jij exact dé reden waarom strafrecht natuurlijk niet kan worden overgelaten aan mensen die emotioneel bij die zaak betrokken zijn. Natãºãºrlijk vindt de famlie van een mishandelde jongen het niet voldoende dat de dader na zware mishandeling zes maanden moet brommen. Die zien liever dat die dader wordt gekookt in hete olie, doodgeschoten én daarna wordt verbrand. Snap je wat ik bedoel? Want natuurlijk, ook ikzelf zou, als ik de verkrachter van mijn dochter in handen zou krijgen die lafaard met mijn blote handen (willen) wurgen. Want dã¡t is emotie. Vandaar dus ook dat ik iet de rechter kan zijn die de verkrachter van mijn dochter moet berechten. Dat moet iemand anders doen. En ik kan dan weer een andere verkrachter van een andere vrouw berechten. Snap je?

Emotie is nu eenmaal een hele slechte raadgever zodat het Strafrecht, by definition, natuurlijk van dergelijke primitieve emoties gestript moet worden. Juist om die reden is niet de familie van een slachtoffer de rechter, maar zijn professionele rechters dat. En voor de laatste maal, het is echt onwaar dat NL rechters 'soft' straffen.

5 december 2018 om 19:19

@constant Kante, dank voor de nuancering. Het is bizar om te zien tot hoe ver populistische kroeg-geneuzel reikt in de overtuiging van bepaalde mensen. Argumentatie is schaars en komt veelal niet verder dan "ja ik geloof dat niet".

De eigen waarheid is leidend en men geeft geen centimeter terrein toe, ook niet als er duidelijk bewijs is. Lekker meewaaien met alle winden, zonder ook maar ooit zelf na te denken/een eigen mening te vormen.

Zomaar wat roepen op het internet zonder ook maar iets te weten van het onderwerp is inmiddels volkssport nummer 1 in Nederland. Een zeer kwalijke zaak.

6 februari 2019 om 18:48

@drl80
Het klopt dat nederland in vergelijking met andere westerse landen hard straft. Uitzondering is usa.
Stel dat je hier in nl voor moord 20 jaar krijgt en in frankrijk 30.
Ga jij ongetwijfeld voor de 30 van frankrijk. Echter, kan je in frankrijk bij 1/3 al weg bij goed gedrag en nl 2/3.
Reken maar uit wie er harder gestraft is
Tuurlijk, heel veel straffen zijn ook imo niet proportioneel genoeg.
Verkracht jij iemand en is t bewezen, leven lang zitten in een celletje met een hele grote kerel van 2 bij 2, weet er wel raad mee.
Drank achter t stuur en je rijdt iemand dood? Moord met voorbedachte raden: je stapt bewust in de auto. Niet dood door schuld en/of nalatigheid.
Echter, de veronderstelling dat nl licht straft is kul, zeker als je de rest van de westerse wereld neemt.

8 mei 2019 om 18:33

De wereld is niet zo zwart wil. Verkrachten is iemand ongewenst sexueel binnen dringen.
Juridisch gezien is je tong in iemands oor proppen ook verkrachten. Dan ook maar je leven lang de bak in?
Zelfde geldt voor moord/doodslag, kleeft vaak lang verhaal aan.

Ja dat is ff branden voor ze, die dachten ff dat ze ontschendbaar waren omdat ze voetballen haha. Jammer joh

Die straffen staan natuurlijk niet in verhouding met de vergrijpen. En zo lullig is NL ook niet meer met zijn straffen. Wij moeten natuurlijk niet met zijn allen die kant op willen. Hier is gelukkig nog steeds iemand onschuldig tot het tegendeel is bewezen. In dat soort landen niet en kennen zij geen verzachte omstandigheden en dergelijke. Natuurlijk zijn er ook mensen die profiteren en misbruik maken van ons systeem. Maar het alternatieve is een stuk erger!!

Het is slecht gesteld met de mensenrechten in Rusland. En de overheden hebben daar veel teveel macht. Je wilt echt niet in aanraking komen met hun gerecht. Het is echt schandalig.

Het lijkt erop omdat er mensen van de ministeries erbij waren betrokken de straffen een stuk hoger zullen uitvallen. Vind het maar een eng landje.

5 december 2018 om 15:58

Wat een boel onzin vertel jij hier nou over Rusland. Alleen maar ongegronde en discutabele statements die ook nog eens een heel land in discrediet brengen. Dan wordt een land opeens heel snel eng, dat geloof ik best.

5 december 2018 om 16:04

Google: Amnesty International Rusland

Gelukkig geldt hier wel de vrijheid van meningsuiting. In Rusland was ik de Sjaak geweest.

Succes!!!

5 december 2018 om 16:11

Na alle ontkenningen met betrekking tot MH17 en de op zijn zachtst gezegd betwistbaar legitieme annexatie van de Krim kun je er niet om heen dat het een eng land is. Of ben je vergeten dat er 193 onschuldige Nederlanders zijn neergehaald door Russische raketten die zijn geleverd door de Russen aan door de Russen gesteunde rebellen. Het minste wat ze hadden kunnen doen is publiekelijk hun excuses aanbieden en voor zover dat mogelijk is met een oplossing komen. Echter voelt Moskou zich daar veel te goed voor, hebben ze schijt aan alles en iedereen en gaan ze rustig verder met cyber aanvallen op onder meer Nederland. En onze regering durft of is niet bij machte hier iets aan te doen. Stel je eens voor wat er was gebeurd als MH17 een Amerikaans vliegtuig was geweest. Dan had de wereld er anders uitgezien.

5 december 2018 om 16:13

Verdiep je daarnaast ook eens in de geschiedenis van Afghanistan. Is al een tijdje geleden maar leer je ook wat meer over (voormalig) Rusland.

5 december 2018 om 16:18

len14ajax

Kanttekening: ik vind Rusland helemaal geen 'eng land'. Integendeel. Maar ik vind wel vooral dat het land wordt bestuurd door een hele enge man (vvp) en een hele enge groep profieurs en opportunisten die, eigenlijk volledig in de stijl van de Sovjet Unie, met list, bedrog en met hele dubieuze middelen hele enge dingen doen. Maar dat staat los van het land en de mensen.

5 december 2018 om 16:21

Heb je gelijk in. Ik heb het inderdaad over de regering en niet over het volk. Dat onderscheid is natuurlijk belangrijk!

5 december 2018 om 16:24

Het zelfde zou je trouwens ook kunnen zeggen over Trump en consorten en de dubieuze rollen die de Verenigde Staten heeft gespeeld in oorlogen en conflicten.

5 december 2018 om 23:38

Afghanistan, ja verdiep je daar eens wat meer in. Dan zie je dat jouw voorbeeld erg slecht is.

En als we gaan moddergooien komt Nederland er op internationaal niveau er niet bepaald goed vanaf ivm Rusland. Iets met een legitieme regering met geweld neerhalen en een land in oorlog storten. Is iets erger dan een vliegtuigramp die er nooit had mogen zijn als iedereen gewoon zijn werk deed. En over annexaties gesproken, daar is het vrijwel 1 tegen 100 in. Het is anders om met verkiezingen iets te "annexeren" (of een oude annexatie ongedaan te maken) dan landen te onderwerpen door ze eerst economisch helemaal kapot te maken om ze vervolgens als slaaf te gebruiken.

5 december 2018 om 16:42

Heb jij de video's gezien? Kokorin alleen al heeft met een stoel lopen smijten, en dan worden ze te hard gestraft? En zijn ze onschuldig tot het tegendeel bewezen is? 😂

5 december 2018 om 16:54

"en dan worden ze te hard gestraft?"

Voor 'alleen al het smijten met een stoel' jarenlang de gevangenis in? Ja, 100% zeker ja dat dit 'te hard gestraft is ja. Tenminste, zolang je de maatstaf aanhoudt van liberale vrijheidsstaten.

Als je de norm van totalitaire regimes en dictators aanhoudt, dan zal dat ongetwijfeld een passende straf zijn. Maar goed, ik meen me te herinneren dat jij het ook wel prima vond dat mensen die gebruik maken van hun universele recht op een vrije meningsuiting voor vier jaar dwangarbeid naar de Gulag worden gestuurd. Dus ja, dan snap ik wel dat jij dit vindt.

5 december 2018 om 17:25

Op ieder Russisch topic probeer je weer de moraalridder uit te hangen als het over Rusland gaat. Ga eerst eens de beelden opzoeken en bekijken van wat die twee gedaan hebben die avond en hoe je vriendinnen van Pussy Riot misbruik maken van het universele recht op een vrije meningsuiting.

5 december 2018 om 17:57

@koni

Wat is dat een slecht voorbeeld zeg. Deze meiden deden dat uit protestactie tegen Poetin e.d. Zij werden vervolgens beschuldigd van hooliganisme. Zij werden veroordeeld tot twee jaar strafkamp.

Je bent echt niet goed om te beweren dat in NL hetzelfde straf zou plaats vinden. Als je NL te soft vind of je voelt je meer verbonden met de rechtssysteem van Rusland dan is een ieder in NL vrij om te gaan.

Best wel eng dat er mensen zijn die dit soort zaken goed praten. Maar goed je hebt altijd dat soort mensen op deze wereld. Niks aan te doen.

En eerlijk gezegd was ik niet van plan om te reageren op jouw reacties. Mensen met bepaalde ideeã«n kan je toch niet overtuigen. Maar hier sla je de plank volledig mis. En doe ik het stom genoeg toch.

Ik laat het ook hierbij.

5 december 2018 om 18:07

Jij hebt onderin gezegd dat je de details niet kent, dus waarom voel jij je dan genoodzaakt te reageren als je toch het fijne er niet van afweet? Je bent in Rusland gewoon vrij om te protesteren, als je er maar toestemming voor vraagt en niet op een manier zoals Pussy Riot oa gedaan hebben.

5 december 2018 om 18:22

@koni

Kennelijk ken jij wel de details. Dus vertel maar waarom deze straf ook in NL plaats zou hebben gevonden.

En mooi dat je in Rusland wel mag demonstreren maar wel alleen met goed vinden van de regering. Zo lust ik er nog wel een paar.

Straks beweer je nog dat Rusland een hele fijne democratisch land is waar je in kan wonen. Nogmaals een ieder is vrij om te gaan

5 december 2018 om 18:33

@Constant Kante.

De vrijheid van meningsuiting een universeel recht noemen is ingegeven door jouw ideologie, namelijk het liberaal humanisme. Vergeet niet dat er andere stromen zijn die het daar niet mee eens zijn. De 'Westerse waarheid' is niet perse de waarheid. In het sociaal humanisme is de wens van de groep bijvoorbeeld belangrijker dan de mening van het individu. Vanuit jouw ideologie andere ideologieën verwijten maken vind ik wat onwenselijk. Dat doen stromingen binnen de Islam en het Christendom ook t.a.v. 'niet-gelovigen'. Ik vermoed dat jij dat liever ook niet hebt.

Doet er verder niets aan af dat ik het wel met je ideeën over strafrecht en vrijheid van meningsuiting eens ben.

5 december 2018 om 18:39

@Steven West

Ze hebben zich misdragen bij een kerkdienst die erg zwaar weegt in Rusland. Dat alleen al zou in een democratisch land als Nederland ook bestraft worden als zoiets gebeurt bij een katholieke kerk, synagoge of moskee.

Dacht jij dan dat ze in Rusland nog steeds communistisch zijn of zo? Want het is inderdaad zo dat het een democratie is, maar het is er nog erg jong, wat niet heel gek is als je jarenlang communisme bent gewend. Quincy Promes heeft hetzelfde beeld gehad toen hij net naar Spartak Moskou ging, maar bleef er vijf jaar mede doordat hij het ook enorm naar zijn zin had daar.

5 december 2018 om 18:44

@konti

Ik zei toch dat jij zou gaan beweren dat Rusland een fijn democratisch land is

5 december 2018 om 18:48

Als Rusland communistisch was had ik dat gewoon gezegd, maar helaas voor jou is dat niet meer zo. 😉

5 december 2018 om 18:55

Tja het is wat je democratisch noemt. Als fraude erbij hoort heb je helemaal gelijk.

5 december 2018 om 19:38

Blijkbaar gebeurt frauderen ook in meerdere democratische landen, want anders zou je dit voorval ook hebben afgekeurd. Maar ik zal aan de Russen wel doorgeven dat ze het gedrag van Mamaev en Kokorin(want daar gaat dit topic over) eigenlijk hadden moeten belonen.

5 december 2018 om 19:54

@koni

Ik heb het over de fraude door Poetin om aan de macht te komen. Ook hebben zij wetten wat het land helemaal niet democratisch maakt.

Ik zou zeggen kijk even naar Amnesty International over Rusland. Dan zing je direct een ander toontje. Alleen ga je dat natuurlijk niet doen. Je gelooft liever het nieuws wat vanuit het mooie democratisch land Rusland komt met hun 'geweldige'leider.

Nogmaals iemand die altijd bepaalde waarheden heeft meegekregen ga je nooit doen overtuigen. Dat soort lui worden helaas pas bekeerd als zijzelf met dat soort misstanden te maken krijgen.

Sommige willen geloven wat zij willen geloven.

Als jij wilt geloven dat Rusland een eerlijke democratisch stelsel heeft dan mag jij in je eigen wereld blijven geloven.

5 december 2018 om 20:19

Ik ben zelf deels Russisch, dus weet zelf wel waar ik tegenaan loop als ik het land bezoek.

Dat jij je vast wil klampen aan Amnesty International vind ik prima, maar als je je gal wilt spuwen op Rusland, zonder de videobeelden te hebben gezien van Mamaev en Kokorin + het land nooit bezocht hebt, dan vrees ik dat jij je iets te veel vastklampt aan de westerse waarheid, die ook behoorlijk gekleurd is.

5 december 2018 om 23:42

Hoe kan je iemand überhaupt serieus nemen als hij beweert dat er in Rusland iemand aan de macht is die het volk niet wil (ondanks de steun van zeker 3/4 van de russen). Hoe kan iemand zichzelf serieus nemen als die beweert dat in Nederland wel alles mag terwijl je hier ook gewoon toestemming nodig hebt voor demonstraties?

En dat soort mensen hebben dan ook nog het lef om zichzelf te goed voor jou te vinden.

6 december 2018 om 13:56

Dat heet propaganda en de concurrenten zwart maken of zelfs gevangen nemen en zelfs ontvoeren. De media speelt hier een grote rol in. Dat heeft hij ook volledig in zijn handen. Mensen die kritiek hebben worden opgepakt.

Het volk is afhankelijk van de informatie die zij krijgen. En zij krijgen geen eerlijke informatie. Vandaar dat jullie zelf ook beledigd zijn als er kritiek is op jullie wereldleider!

Rusland doet aan censuur. Bronnen: Amnesty International.

Alleen daar willen jullie inhoudelijk niet op reageren. Begrijp het wel. Valt natuurlijk ook niet goed te praten

6 december 2018 om 14:05

Weet Amnesty International ook dat er meerdere oppositie kanalen zijn in Rusland? Blijf vooral lekker doorgaan met je ongefundeerde westerse propaganda die helemaal niets met dit topic te maken heeft.

Zelfs al zijn er twee malloten de gevangenis in gestuurd grijp je alsnog je kans om je gal op Rusland te spuwen. De details ken jij waarschijnlijk nog steeds niet. 😂

Wat een kulreacties allemaal. Allereerst zou ik iedereen aanraden om het beeldmateriaal van de bewuste avond eens te bekijken.

Mocht een Sergio Padt op vergelijkbare wijze een conducteur met een stoel op zijn hoofd hebben geslagen en dit zou ook nog eens op film staan denken jullie dan echt dat het OM hier niet achteraan gaat?

Ook een club als Groningen zal hier echt niet slechts een werkstrafje voor uitdelen. Beetje realistische kijk op dr situatie mag ook wel eens...

5 december 2018 om 16:03

@bas

Volgens mij is er niemand die vind als iemand schuldig is dat iemand niet gestraft mag worden. Alleen staan in Rusland de straffen niet in verhouding met de vergrijpen. Of vind jij van wel?

Er zijn zat voorbeelden te benoemen waar je blij mag zijn met onze rechtsstaat i.p.v. die van Rusland.

5 december 2018 om 16:09

Oh nee daar ben ik het volledig mee eens over het algemeen. Echter vind ik de verontwaardigde reacties juist onder dit artikel wel zeer merkwaardig.

In dit geval is het naar mijn mening, die totaal op onderbuikgevoel is gebaseerd en weinig op juridische kennis, boontje komt om zijn loontje.

Als je ziet hoe die gasten tekeer gingen tegen alles en iedereen. Wanneer je dit soort idiote capriolen uithaalt terwijl je (of je het nu wilt of niet) een maatschappelijke voorbeeldrol bekleed dan vind ik een levenslange schorsing zo gek nog niet

5 december 2018 om 16:14

Ik ken de details niet. Maar als datgene klopt ben ik ook gewoon voor een levenslange schorsing.

Alleen ben bang of zij een eerlijke proces krijgen en wat de vervolgstraffen zullen zijn. Daar mag je gezien het land je best zorgen over maken.

Ook mensen die over de schreef gaan hebben gewoon rechten.

Maar volgens mij verschillen wij niet eens zo van mening.

Erg zonde hoe deze twee zo met hun eigen carrieres om zijn gegaan. Ze hadden zoveel talent, maar hun karakter heeft ze in de weg gezeten.

Kokorin is toch wel een aardige voetballer. Volgens mij moet Vitesse nu al een visje uitgooien, haal ze beide. Beiden zijn transfervrij in najaar 2019 dus gratis op te pikken. Genoeg russen bij Vitesse dus dat moet geen probleem zijn met een beetje geluk wordt 1 van de twee weer super goed.

8 mei 2019 om 16:52

Haha, je haalt wel een bron van ellende in huis met die twee, maar als iemand ze weer op het juiste pad kan helpen is dat Slutsky wel.

8 mei 2019 om 17:53

Ohw...ik zie het alweer helemaal voor me...die twee losgeslagen over de Korenmarkt ed.😵

8 mei 2019 om 18:05

Hebben deze 2 spelers in de bak wel de ruimte om nog wedstrijd fit te blijven. Anders heeft bij vrijlating Vitesse er helemaal niks aan haha. Maar als ik vragen mag hoe gaan de clubs om met de contracten van de spelers sinds ze vast zitten. Want die zijn hier de dupe en de grote verliezers lijkt mij. Ik ben wel benieuwd of salaris stop is gezet of iets.

8 mei 2019 om 18:22

@voetbalfan,

Krasnodar had aangegeven dat ze de samenwerking met Mamaev hoe dan ook gaan beeindigen. Willen dat gedrag absoluut niet in huis hebben.

Zenit heeft er echter alles aan gedaan om van Kokorin het slachtoffer te maken in deze situatie en willen hoe dan ook met hem verder gaan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren