Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van Bommel verwelkomt zestienjarig toptalent op trainingsveld

Laatste update:

Mohammed Ihattaren heeft woensdag voor het eerst meegetraind met de hoofdmacht van PSV. De zestienjarige aanvallende middenvelder, die ook op de flanken uit de voeten kan, maakt de afgelopen maanden veel indruk in het Onder-19-elftal van de Eindhovenaren en krijgt nu van trainer Mark van Bommel de kans om aan het grote werk te ruiken.

Ihattaren wordt binnen PSV gezien als een van de meest veelbelovende spelers in de jeugdopleiding en de club zette eerder dit jaar dan ook alles op alles om hem een contract tot medio 2021 te laten ondertekenen. De koploper van de Eredivisie was daarmee een aantal buitenlandse gegadigden te snel af, aangezien ook Manchester City, Hamburger SV, RB Leipzig, Chelsea en Manchester United aasden op de handtekening van het talent.

De linkspoot maakt dit seizoen opnieuw indruk in de UEFA Youth League en kreeg vorige week nog de handen op elkaar met een geweldige assist tegen de leeftijdsgenoten van Barcelona. Ihattaren maakte nog geen minuten bij Jong PSV, maar het lijkt aannemelijk dat hij eerst zijn debuut zal maken in de Keuken Kampioen Divisie voordat hij daadwerkelijk vast onderdeel uit gaat maken van de selectie van de hoofdmacht.

Denk jij dat Mohammed Ihattaren dit seizoen nog zijn debuut in de Eredivisie gaat maken?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Vergelijkbaar talent als Gravenbergh- ben erg fan van Ihatarren en verwacht veel van hem

5 december 2018 om 13:13

Is dit meer een flankspeler of nummer 10? Het zou wel mooi zijn voor Oranje wanneer we weer eens een technische nummer 10 in de selectie krijgen.

5 december 2018 om 13:28

Hij gaat voor Marokko spelen

5 december 2018 om 13:31

Is een nummer 10 die vaker op de flank kan spelen door zijn technische kwaliteiten maar zeker in begin met doorschuiven nog beetje inhoud mistte en natuurlijk het omschakelen dat vrijwel elke speler mist die ze snel doorschuiven. Op dat vlak zijn Ünüvar en Ihattaren wel vergelijkbaar eigenlijk, mocht je die beter kennen ondanks dat die jaartje jonger is.

5 december 2018 om 14:36

Het is nog veel te vroeg om al aannames te maken, maar al die simpele “likes” op deze reactie... Baseer je deze opmerking nog op iets? Anyway we zullen zien of die het hoogste in zijn voetballeven kan bereiken of zijn uitwedstrijden in Burundi wil slijten...

5 december 2018 om 14:44

Nee, net als Nouri zou hij niet voor Marokko spelen omdat ze buitencategorie zijn en nu gaat het ook weer goed met het Nederlandse Elftal.

Wat veel ik hem toch graag bij PSV-1 zien, echt een toptalent, samen met Aboubakhal en Gakpo trouwens.

5 december 2018 om 13:01

Bedoel je die 17 jarige Aboubakar Kone want die is al sinds vorig jaar November niet meer bij PSV actief.

5 december 2018 om 13:03

Zakaria Aboukhlal bedoelt hij

5 december 2018 om 13:05

Nee, een buitenspeler Zakaria Aboukhlal die 1.5 jaar geleden meen ik van Willem II overkwam. Is enige speler van 2000 bij PSV die vast is doorgeschoven naar Jong PSV. Leuke technische buitenspeler die ook nog goed tweebenig is.

5 december 2018 om 13:06

Aboubakar Kone die jij bedoeld is volgens mij clubloos.

5 december 2018 om 13:07

Zakaria Aboukhlal bedoelt Ahmed-psv.
Inderdaad een groot talent. Er komt nu echt een goede lichting bij PSV aan.

Maar de stap van Jong PSV naar het 1e is nog steeds heel groot.
Dante Rigo en Kenneth Paal gaan het het niet redden verwacht ik nu. Als iemand dat 3 jaar geleden tegen mij had gezegd had ik hem uitgelachen.

Nu verwacht ik veel van Zakaria Aboukhlal, Cody Gakpo, Joel Piroe en natuurlijk Ihattaren.
En ben ik heel benieuwd hoe Duarte en Catic zich gaan ontwikkelen.

5 december 2018 om 13:18

Ik vrees dat Catic niet voldoende technische bagage heeft om met zijn belachelijke snelheid overweg te kunnen, schijnt dat hij met sprinttesten bizar goede tijden zou klokken waar niemand aan kan tippen. Verwacht ook van Piroe niet direct iets, ofja, minder dan van Aboukhlal en Gakpo en al helemaal dan Ihattaren. Laatstgenoemde is sinds laatste jaar C/o15 fysiek zich ook gaan ontwikkelen wat hem nu een bijna ideale verhouding tussen techniek en fysiek heeft opgeleverd. Is zeker geen krachtpatser en doet meeste op techniek maar heeft wel een lichaam waarmee hij profvoetbal momenteel aan zou kunnen, al is dat niet wekelijks in Eredivisie vrees ik. Niet dat dat raar is met bijna 17. Sowieso gaat de 2002 groep goed in Nederland. Ihattaren traint nu met PSV mee, Hoever steeds vaker bij Liverpool u23, Maatsen doet het goed bij Chelsea, Braaf doet het boven verwachting bij Man City u18, Gravenberch is jongste debutant en doelpuntmaker bij Ajax geworden en zat afgelopen keer nog in Team van de Week in KKD, Brobbey officieuze debuut voor Ajax 1 en profdebuut Jong Ajax, Taylor officieuze debuut in Ajax 1 en profdebuut Jong Ajax, Taabouni officieuze debuut voor AZ al gemaakt en profdebuut voor Jong AZ etc. De 2002 groep in Nederland doet het enorm goed.

5 december 2018 om 15:24

Catic lijkt mij ook geen toptalent, of nouja, niet zo als die andere in dat rijtje. Ik wist niet dat hij zo snel was!

@wolterx
Wat vindt je van Sekou Sidibe? Vond ik altijd een groot talent bij onder 16 destijds geloof ik. Ik lees, en hoor, de laatste tijd wat minder over hem.

5 december 2018 om 13:04

Hoe goed is Gakpo trouwens? Lees dat e veel verwacht wordt van hem, kan die Bergwijn en misschien Depay achterna?

5 december 2018 om 13:08

Gakpo is zich enorm sterk aan het ontwikkelen laatste 2 jaar, heeft een sterke dribbel en begint steeds meer eindproduct te krijgen. Zowel voor Oranje o20 als Jong PSV dit seizoen paar sterke potjes neer kunnen leggen. Zal wel nog achter Malen in de pikorde staan lijkt me.

De grootste talent van de laatste 10 jaar van Nederland vind ik. Ik verwacht ook dat hij op het EK 2020 al erbij zou zijn deze jongen maakt hele grote stappen net als wat Mbappe de laatste 3 jaar heeft gedaan. Hoop dat Ihattaren zo snel mogelijk zijn debuut kan maken bij PSV 1. Zijn doel was toen hij nog 15 jaar was om aankomende winterstop met het eerste op trainingskamp te gaan. Wat zou nu zijn doel zijn? Heb hele hoge verwachtingen van hem.

5 december 2018 om 13:05

Ik merk dat je hele hoge verwachtingen van hem hebt, maar dachten we dit ook niet van een Bakkali. Het lijkt me heel moeilijk om bij een speler van 16 al te zeggen waar hij over 2 jaar zal staan in zijn ontwikkeling.

5 december 2018 om 13:09

Zakaria Bakkali heeft natuurlijk ook verkeerde keuzes gemaakt. Of althans zijn keuzes hebben verkeerd uitgepakt. Bakkali was inderdaad een heel groot talent. En ik schat Ihattaren ongeveer van het zelfde niveau. Ik hoop alleen dat Ihattaren wel de goede keuzes maakt.

5 december 2018 om 13:38

De vraag is nog steeds of hij wel zo'n groot talent was. Net als labyad. Geweldige talenten in de jeugd maar net niet dat is bakkali ook. Zijn slechte keuzes hebben hem er niet beter op gemaakt maar hij (en labyad) konden ook niet aanhaken op een hoger niveau. Echte toptalenten doen dat wel. Bakkali is geen depay, die dat laatste wel deed/doet

5 december 2018 om 14:00

Ihattaren heeft broers die hem mentaal echt wel steunen hoor. Heeft ook geen instagram en ik zie hem ook geen rare dingen doe .

5 december 2018 om 13:20

Ik ben voor deze jongen de A1 van psv gaan volgen. Zeker een zéér groot talent. Hij voetbalt heel makkelijk, maar alleen van de laatste vier jaar vond/vind ik nouri en de jong al grotere talenten!
Dan zijn er over de jaren heen nog vergelijkbare talenten geweest, die vietbaltecjnisch vergelijkbaar waren. Nee zeker toptalent maar ook zeker niet de beste van de laatste 10 jaar

5 december 2018 om 13:47

Toen Nouri en Frenkie 16 waren speelde zij nog best vaak als B junioren. Deze Ihattaren is al de beste speler van alle A junioren is ons land vandaar natuurlijk de hoge verwachtingen. Het is ook niet voor niks dat hij nu al mag meetrainen.

5 december 2018 om 14:00

Buitenom dat nouri op zijn 16e ruim een half jaar in de A1 speelde zegt leeftijd niet alles indd. Ajax speelt het 2e half jaar altijd met meer b junioren. Ook omdat ze geen A2 meer hebben trouwens. Nogmaals zie ik extreme kwaliteiten maar het gemak van de eerder genoemde zie ik niet....maar als hij 5 procent minder talent heeft maar hij haalt er meer uit door zijn ontwikkeling en mentaliteit, zal je niemand horen klagen. De potentie is er!

5 december 2018 om 14:06

Het meetrainen is niet echt bizar oid. Zijn meerder spelers die jonger zijn die bij Nederlandse clubs al in (officieuze) wedstrijden minuten hebben gemaakt. Ook is hij naar mijn mening niet de beste speler in de Nederlandse o19 competitie al is hij wel de beste bij PSV o19 naar mijn mening. Maar als hij nu gaat debuteren gaat hij top 5 jongste debutanten in 2018 niet halen, uit mijn hoofd heb je Goudmijn (2001, AZ) eerder dit jaar jongste debutant werd, dit seizoen is Gravenberch (2002, Ajax) jongste debutant in Nederlands profvoetbal, daarna Taylor (2002, Ajax), Taabouni (2002, AZ) en daarna Brobbey (2002, Ajax) volgensmij ook nog een jongen van Utrecht die heel vroeg gedebuteerd was maar diens naam kom ik zo snel niet op. Boadu ging met 15 op trainingskamp met AZ, Fitz-Jim (2003, AZ) heeft al officieuze debuut voor AZ gemaakt en zo zijn nog genoeg voorbeelden. Ihattaren is een gigantisch talent en een van de grootste talenten die Nederland heeft momenteel maar zou hem zelf niet neerzetten als grootste talent van laatste 10 jaar en ook niet als beste speler in de o19 in Nederland momenteel.

5 december 2018 om 14:17

Bij het Nederlands elftal O19 waar die speelt als 16 jarige en alleen Gravenberch ook speelt van de namen die je opnoemt, vind ik Ihattaren de meest talentvolle speler. Dat hij z’n debuut nog niet heeft gemaakt ligt denk ik aan PSV waar de concurrentie groot is en dan staat PSV ook nog eens bekend om dat ze de jeugd niet snel de kans geven.

5 december 2018 om 15:33

Gravenberch daarentegen voetbalde twente helemaal kapot afgelopen weekend in de JL en haalde zelfs nog het team van de week in de VI en hij is al wel debuteerd in Ajax 1 terwijl ittharen zijn debuut in jong psv nog moet maken.

5 december 2018 om 15:41

impossible

"dan staat PSV ook nog eens bekend om dat ze de jeugd niet snel de kans geven."

Ja, in 2011 stonden ze daar bij PSV bekend om. Maar sindsdien is dat compleet veranderd. Zorg wel dat je een beetje bij blijft, want deze opmerking slaat echt nergens meer op.

5 december 2018 om 15:45

@Zytto34 En ook Gravenberch is een toptalent maar die speelt bij Ajax en Ihattaren bij PSV. In een team waar ze allebei spelen dus Oranje O19 vind ik Ihattaren de betere ook de beste van het team.

5 december 2018 om 15:48

@Constant Kante

Klopt er is inderdaad veel veranderd bij PSV ze geven de jeugd ook nu meer de kans, maar het is niet dat ze het sneller doen dan bij Ajax tenminste nog niet. Ik zeg ook niet dat ze jeugd niet helemaal niet de kans geven maar dat ze het niet zo snel doen.

5 december 2018 om 13:45

Mbappe debuteerde op zijn 16e al bij Monaco en op zijn 17e was hij basisspeler. Ihattaren is een talent maar heeft nog niet eens voor Jong PSV gedebuteerd. Hopelijk wordt hij snel doorgeschoven

5 december 2018 om 13:52

Klopt Mbappe is ook een buitencategorie talent die eindigt ook niet voor niks nu 2 jaar lang bij de top 5 van de Ballon D’or. Maar bij Monaco had je destijds ook niet echt concurrentie en ze gaven ook echt alle jonge spelers de kans geweldige jaar was dat. Mbappe schitterde ook voor dat seizoen op het EK O19 als 17 jarige speler. Ik denk dat Ihattaren een soort gelijke weg kan volgen als Mbappe mits PSV hem kansen gaat geven.

5 december 2018 om 17:00

So what? Toen Patrick Kluivert in de finale tegen AC Milan scoorde, speelde van Nistelrooy op een bijveldje in Den Bosch, maar heeft toch een best leuke carrière gehad! Hebben dezelfde leeftijd

7 december 2018 om 11:17

@tosno, hij heeft het over ek 2020, dat is over anderhalf jaar al. Als je nu in psv onder 19 speelt is de kans dat je dat red nihil.

5 december 2018 om 13:51

Ik vermoed dat je het jeugdvoetbal niet zo heel lang volgt, want ik zou een beetje oppassen met dergelijke verwachtingspatronen. Beter zijn dan je leeftijdsgenoten in de jeugd zegt niet zo bijster veel. Sheraldo Becker en Queensy Menig waren bijvoorbeeld de beste spelers uit hun lichting en daar werd ook heel veel van verwacht, o.a. door Ronald de Boer, en die voetballen nu in de marge. Er wordt te vaak vergeten dat fysieke voordelen in de jeugd, zoals fysieke kracht en snelheid, in een klap weg zijn bij de senioren.

Daar komt bij dat geen speler zomaar een buitengewoon talent als Steven Bergwijn gaat overklassen, laat staan dat hij even de exceptionele Frenkie de Jong aan de kant zet.

Maar, hij is inderdaad een interessante speler met veel klasse; dat zag je van de week bij zijn assist tegen Barcelona onder 19. Laten we hopen dat hij zijn belofte inlost en hij Oranje nog sterker gaat maken.

5 december 2018 om 13:56

Nee volgt het niet zo lang ben ook niet oud maar heb wel de lichting van Sheraldo Becker en Queensy Menig gevolgd. Toen vond ik ook dat ze niks speciaals hadden vond El Ghazi in de A1 een veel groter talent scoorde ook meer. Toen werd er ook meer gesproken over Abdelhak Nouri, Donny, en Cerny van de B1.

5 december 2018 om 14:46

Kishna werd als groter talent gezien dan Menig maar Menig werd idd wel als een vd beste van zijn lichting beschouwt. Hij doet het nog steeds beter dan 90% van zijn lichting, het was gewoon een behoorlijk zwakke lichting

6 december 2018 om 10:31

Ik heb twee spelers genomen van een lichting die ik niet zo ontzettend talentvol vond. Toen ze in de B1 van Ajax zaten, speelden ze de hele competitie op een hoop door 3 sterke, snelle aanvallers(acoladze was de andere). Die jongens waren later bij de senioren hun fysieke voordeel kwijt en bleken modale spelers te zijn. Daarnaast noemde Ronald de Boer Sheraldo becker in de media een ruwe diamant. Daarom vond ik het een heel goed voorbeeld.

5 december 2018 om 14:24

Eens. Samen met Gakpo, Aboubakhal en mindere mate Piroe en Obispo moet PSV echt inzien dat deze talenten kansen moeten krijgen. Vaak had PSV het talent niet in huis en kon je ze moeilijk verwijten maken als het aankwam op kansen van talenten. Nu is dat zeker het geval, en zal PSV als opleidingsclub beoordeeld worden.

Geweldig talent. Hopelijk krijgt hij snel een kans! Wat goed is komt snel en dat heeft deze jongen zeker in Zich

Die heeft voor een 16-jarige voetballer al behoorlijk veel body gekweekt. Terecht dat hij wordt doorgeschoven.

5 december 2018 om 13:02

Je bedoeld van nature. Dit is gewoon een magistrale top talent 1 van de beste in heel Europa. Deze man zal volle stations laten genieten straks.

5 december 2018 om 13:29

Ik zie iedereen al juichend op de trein staan wachten!

5 december 2018 om 13:02

Je bedoeld van nature. Dit is gewoon een magistrale top talent 1 van de beste in heel Europa. Deze man zal volle stadions laten genieten straks.

Grootste talent van zijn leeftijdsklasse, ongekende potentie. Gelukkig is Nederland weer terug waar het hoort dus grote kans dat ie voor Oranje kiest ipv Marokko.

Best een aardig middenveld wat je in de O17 kan opstellen met Unuvar, Gravenberch, Ihattaren, en Simons. 4 echt ontzettend getalenteerde jongens. Heel benieuwd wat daar van terecht gaat komen.

5 december 2018 om 13:25

Dan doe je Kenneth Taylor nog te kort, qua huidig niveau sla ik die hoger aan dan Ünüvar en Simons en is met afstand beste CM die voor Nederland o17 kan spelen imo. Is echt gigantische stappen aan het zetten en heeft die natuurlijke tweebenigheid die je zelden ziet. Heel benieuwd wat het traject met hem gaat zijn want hij is enorm compleet, leest het spelletje goed, technisch goed, kan met allebei de benen alles waardoor hij niet gedwongen naar zou zwakke been kan worden en zijn output is verrassend hoog voor een speler die zo controlerend speelt. Is ook van 2002 en had eerder dit seizoen zijn officieuze debuut in Ajax 1 met daarin een assist. Had begin van seizoen wat pech met blessures maar afgelopen wedstrijden speelde hij weer fantastisch.

5 december 2018 om 13:33

Qua huidige niveau volg ik je, maar vind jij hem ook qua potentie aan Unuvar tippen? Dat vind ik namelijk niet. Daar sta ik keer op keer weer met een bek vol tanden van, zijn adaptability is belachelijk.
Ik moet ook zeggen dat ik Gravenberch en Simons het 'minste' van dat rijtje vind, maar over Taylor ben ik nog niet helemaal uit wat ik daarvan denk.

5 december 2018 om 13:51

Ünüvar is qua puur talent naar mijn mening ook beste uit dat rijtje, plaats hem tussen leeftijdsgenoten en hij draagt elk team waar je hem in zet. Alleen wat Ünüvar wel heeft dat ik jammer vind is dat hij in opbouw niet zo aanwezig is als Nouri waar mensen hem graag mee vergelijken, Naci is aanvullend stuk sterker maar Nouri was als spelverdeler beste speler die ik heb gezien in Nederland. Ünüvar is een geweldige speler en een van de beste spelers ik zijn geboortejaar ter wereld en naar mijn mening grootste pure talent dat in Nederland jeugdvoetbal speelt o16-o19 momenteel. Vind hem meest complete aanvallende middenvelder die we hebben, is enorm fel, technisch topcategorie, creatief, heeft enorm veel eindproduct. Mist alleen nog wat inhoud met loopvermogen, duelkracht etc waardoor de pijp op hoger niveau iets te snel op is. Daarom dat hij ook vaker op de flank staat als hij doorgeschoven is. De 2002/2003 groep (B-jeugd dus) is in Nederland belachelijk getalenteerd oprecht geen zwakke positie als je Ünüvar of Ihattaren op de flank doet positioneren. Ben echt razend benieuwd naar welke spelers van 2002-2003 als eerste vast in de Eredivisie gaan spelen.

5 december 2018 om 14:22

@wolter hoe zit het met 2004?

5 december 2018 om 14:42

Ben sinds dit seizoen pas echt gaan kijken naar 2004 groep, is van alle leeftijdsgroepen naar mijn gevoel wel geen waar talent het meeste verspreid zit maar te weinig gekeken aan het worden is buiten grotere clubs. Heb ook even (voorlopige) selectie erbij gepakt en verdeling daar is redelijk 'bijzonder' 17/24 spelen in Noord of Zuid-Holland voor AZ, Ajax of Feyenoord in definitieve selectie. In geval van de o15/2004 (en Misehouy van 2005, jongste doorgeschoven op die leeftijd die ik me kan herinneren) terwijl het in de competitie enorm spannend is en ploegen dicht bij elkaar zitten, zowel vorig jaar als dit jaar. Vitesse doet het goed, Ajax doet het goed, PSV en Feyenoord doen het goed. AZ ondanks dat het aanvallend niet geweldig loopt heeft het defensief op orde, Vitesse scoort makkelijk maar krijgt er relatief veel tegen. Maar 2004 groep is wel degene waar ik nog geen wedstrijd van Oranje heb gezien en nog geen volledig beeld van heb. Lijkt wel aanvallend best wat leuks te lopen op eerste oog.

5 december 2018 om 15:55

@Wolter,
Bedankt voor je informatie hoop dat je nog meer kan vertellen in de toekomst over 2004.

Voetbaltechnisch het grootste talent sinds Zakaria Bakkali. Helaas geeft dat aan dat we hem niet te snel de hemel in moeten prijzen.

5 december 2018 om 13:44

Precies, rustig aan. Laten we eerst even afwachten hoe hij zich ontwikkelt komende periode met wellicht debuut in PSV 1

Kans bestaat zelfs dat hij tegen Excelsior bij de selectie van PSV 1 zit. Ramselaar, Mauro Jr en Lundqvist gaan met Jong naar Engeland dus blijven er buiten Malen voor van Bommel weinig opties over in de selectie voor op de bank. Verwacht het zelf nog niet, maar het zou kunnen.

Ik hoop dat PSV hem gewoon een vaste plek geeft bij Jong PSV en hem. Mee laat doen bij de toppers van onder 19. Als dat lukt dan kan die binnen 1 of 2 jaar vast bij het eerste zitten. Waanzinnig talent dit.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren