Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Mourinho: ‘Alle andere teams zijn beter geworden en wij niet’

Laatste update:

Manchester United gaf in de afgelopen transferzomer 59 miljoen euro uit voor Fred en pikte ook Diogo Dalot voor 22 miljoen op bij FC Porto. De concurrentie zat in die periode echter ook niet stil en legde, op Tottenham Hotspur na, vergelijkbare of hogere bedragen neer dan the Red Devils. Het komt voor José Mourinho dan ook niet als een enorme verrassing dat zijn ploeg moeite heeft om de rest van de Engelse top bij te benen.

“De grootte van het gat (van acht punten tussen United en de top vier, red.) had ik niet kunnen voorspellen, je gaat altijd uit van het positieve. Je denkt altijd dat de afstand niet zo groot zou zijn. Maar ik heb wel duidelijk gezegd dat we vorig seizoen niet genoeg krediet hebben gekregen. We werden tweede, speelden de finale van de FA Cup en gingen als groepswinnaar door in de Champions League, daar hebben we niet genoeg krediet voor gekregen”, vertelde de Portugese manager tijdens de persconferentie in de aanloop naar de wedstrijd tegen Arsenal van woensdagavond.

“Alle andere teams zijn beter geworden. Tottenham deed geen directe investeringen, maar de beste investering is het aan boord houden van de topspelers die je al hebt. Dus ieder ander team is beter geworden en wij niet”, vervolgde Mourinho zijn verhaal. De trainer wil echter niets weten van alle verhalen in de Engelse pers over hoe hij het contact met zijn spelers is kwijtgeraakt: “Als jullie denken dat een speler alleen wil spelen als hij achter de trainer staat, betekent dat dus, en zo noemen jullie hen, dat ze oneerlijk zouden zijn.”

“Een voetballer is een betaalde, en een goedbetaalde, professional. Wat moet hij dan doen? Hij moet elke dag zijn limiet opzoeken, iedere wedstrijd op de grens presteren, respect hebben voor de miljoenen fans verspreid over de hele wereld en de hiërarchie binnen de club respecteren. Als een speler dat niet doet, is het één ding om niet goed te spelen. Maar als jullie zeggen dat een speler wel of niet goed speelt vanwege de trainer, noemen jullie hem dus oneerlijk.”

Denk jij dat Manchester United woensdag gaat winnen van Arsenal?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
5 december 2018 om 14:18

Eindelijk zegt hij eens de waarheid. Maar daar is hij juist verantwoordelijk voor en dat is nou net waarom ik vind dat Guardiola de beste trainer ter wereld is. Of je van zijn voetbalstijl houdt is een mening maar hij maakt zijn spelers bij elke club aanzienlijk beter. Beter gezegd, hij zorgt ervoor dat zijn spelers het maximale rendement behalen. Kijk eens bij Barcelona hoeveel goals zijn buitenspelers en middenvelders maakten. Die maakten meer goals dan ooit onder Pep. Bij Bayern precies hetzelfde en bij City zie je hetzelfde patroon.

Spelers beter maken daar sta je als trainer voor. Waar Mourinho goed in is, is spelers boven zichzelf laten uitstijgen. Daarom denk ik dat hij betere zou passen bij een subtopper die als outsider voor de titel kan gaan. Hij is niet geschikt voor e absolute topclubs die moeten domineren.

Dat komt omdat ze bij andere clubs trainers hebben die hun spelers beter maken.

Geen touw aan vast te knopen wederom. Hij draait, wendt en keert nog meer dan ooit tevoren.

zou ik mij toch eens afvragen wat je als coach nog toevoegt als je dus aangeeft dat je team onder jouw leiding niet beter is geworden.
heb het vermoeden dat Jose allang klaar is bij Manu maar gewoon niet zelf de handdoek wil gooien.
Dus hij blijft gewoon zachtjes (anders is het misschien verwijtbaar gedrag) tegen de schenen van de Manu eigenaren en fans aantrappen in de hoop dat hij met een grote zak geld naar huis gestuurd wordt,
ele quero par casa..haha..hij wil gewoon grag naar huis, maar wel met een lekkerte bonus.

"Players lose you games, not tactics. There's so much crap talked about tactics by people who barely know how to win at dominoes" - Brain Clough.

Voordat iedereen hier weer over de tactieken van Mourinho gaat praten en zonder na te denken gaan commenten. Denk even met wat voor soort spelers Mourinho het moet doen.

5 december 2018 om 11:47

Oh ja, want de mening van Clough is natuurlijk een absolute waarheid. Mourinho heeft prima spelers, hij weet ze alleen niet te motiveren.

5 december 2018 om 11:51

Het geld wat deze spelers ontvangen zou al meer dan genoeg motivatie moeten zijn om te presteren.

5 december 2018 om 11:50

Zoals ook in het artikel staat heeft hij een aantal van die spelers zelf gehaald. Dus wat is je punt?

5 december 2018 om 11:54

Brian Clough lult uit zijn nek.... Sowieso speelde en coachte Clough in andere tijden. Tijden waarin werkt gerookt, gezopen en gehoerd en gesnoerd na de wedstrijd, tijden waarin voetbal nog lang geen topsport was.

Ja, de beste spelers maken uiteindelijk het laatste beetje verschil, maar met taktiek en discipline is veel meer te winnen, simpelweg omdat voetbal een spel is waarin zeer weinig gescoord wordt.

Daarnaast werkt Mourinho bij een van de rijkste clubs ter wereld en heeft hij sinds zijn aanstelling voor een godsvermogen mogen investeren. Hij koopt alleen de verkeerde spelers, omdat hij nog steeds denkt met zijn verouderde taktiek prijzen te kunnen winnen. DUs ja, het ligt wel aan hem en niet aan 'waarmee hij het moet doen"

5 december 2018 om 12:04

Ben ik het zowaar eens met je eens!

Wat een gezever inderdaad. Het is toch duidelijk de taak van de manager om er voor te zorgen dat spelers optimaal presteren. Je kan me een hoop vertellen, maar de spelers bij United presteren verre van optimaal. En dan zeker de spelers die Mourinho zelf aan heeft getrokken.

Er oogt er inmiddels niet 1 gelukkig bij United en enige lijn in het spel, wat toch ook echt de verantwoordelijkheid van de manager is, kan je met de beste wil toch niet bespeuren.

Hoewel ik lang ten faveure van Mourinho heb gesproken omdat ik gewoon heb gemerkt dat men graag handig knipt en plakt uit zijn persconferenties om dingen smeuriger te maken, kan je er nu gewoon toch niet meer omheen dat dit huwelijk over zijn houdbaarheidsdatum is en club, spelers en Mourinho zelf er allemaal niet bij gebaat zijn dat deze lijdensweg nog langer duurt.

5 december 2018 om 13:59

@freiburg

inderdaad. wat een dramatische selectie, Excelsior is er niks bij

maar even serieus, United heeft een aantal geweldige spelers die onder hun vorige coaches uitstekend presteerden maar sinds ze onder Mourinho werken geen schim meer zijn van de spelers die ze voorheen waren

Haha Woodward maakt er echt een zooitje van.. het gaat van kwaad naar erger en het bestuur van United is verantwoordlijk en niemand anders, Mourinho mag een lafaard zijn en een jankerd maar dan moeten ze hem maar ontslaan, maar nee dat doen ze niet, liever dat de club helemaal neerstort dan dat ze Mourinho zijn premie geven.

Hij zegt dat elke club beter is geworden omdat ze nieuwe spelers kochten en/of hun beste spelers behielden. Man United heeft ook zijn beste spelers behouden, plus nog voor uim 80 miljoen aan versterkingen. Waarom is tottenham dan wel beter geworden en Manu niet?
het enige wat ie doet is afleiden, daar was ie vroeger een kei in (de druk wegnemen bij zijn team), maar ondertussen gaat ie zeuren en aandacht vragen voor minimale prestaties die hij gehaald heeft vorig jaar? Groepswinnaar CL en tweede in Engeland? Met 100 punten achterstand op de kampioen?! Wie zegt hem nou gewoon te stoppen en een sabbatical te nemen en dan wellicht nog éã©n keer fris en sterk terugkomen of anders gewoon lekker van het leven genieten. Want dit wordt ondertussen niet meer een beetje sneu, maar heel erg.

5 december 2018 om 11:52

Volledig met je eens. Zijn redenatie raakt kant noch wal. Hij lijkt wel verward. De hele wereld tegen Mourinho.

Afijn, vroeger werkte dit trucje goed voor hem, ondertussen lijkt het achterhaald en straalt zijn team geen enkele vorm van plezier meer uit.

5 december 2018 om 13:08

Maar eerlijk is eerlijk, met het team dat United nu heeft is het gewoon lastig om top 4 te halen, als je kijkt naar de concurrentie. Schat nu alle andere typische top-6 ploegen hoger in qua spelersmateriaal dan United. Maar al met al is het natuurlijk wel triest, dat de achterstand zo groot is, het spel zo slecht, en dat de talenten niet beter lijken te worden. Toch zou ik Mourinho bij United nog niet afschrijven (niemand gaat het op dit moment beter doen, en dat zullen we ook nooit weten, want Woodward gaat hem toch niet ontslaan). Persoonlijk hoop ik dat het toch weer gaat lopen daar, onder bewind van Mourinho. We zullen zien

5 december 2018 om 13:30

Lastig is het in Engeland altijd om top 4 te spelen, maar daar doet United op het moment niet serieus voor mee.
De huidige selectie is niet zo goed als die van de lichtblauwe buren, maar zou verder concurrerend moeten zijn, zeker gezien de geïnvesteerde bedragen. Ook is het duidelijk dat sommige spelers die het elders of eerder goed deden, totaal niet meer uit de verf komen, dan ga je toch denken aan de invloed van de coach...

5 december 2018 om 14:02

@starko010

dan heeft Mourinho heel slecht ingekocht dus want die heeft de laatste 2 jaar veel meer uitgegeven aan spelers als clubs als Tottenham, Arsenal en Chelsea bv

5 december 2018 om 15:57

@formus Is Spurs beter geworden? Ik vond ze vorig seizoen minstens net zo goed, en het seizoen ervoor waarschijnlijk nog beter.

5 december 2018 om 19:38

Dante, dat zijn letterlijk de woorden van Mou. Ik vind ze dit jaar ook minder dan vorig jaar. Ze lijken wat statischer en minder energiek. Net alsof ze zich niet goed op kunnen laden. Misschien toch echt vers bloed/elan nodig deze winter. Maar nogmaals, het waren juist de woorden van Mou. En dat in vergelijking met de situatie van ManU vond ik héél raar. Zoals meer wat hij zegt de laatste tijd.

"tottenham deed geen directe investeringen, maar de beste investering is het aan boord houden van de topspelers die je al hebt. Dus ieder ander team is beter geworden en wij niet”

United heeft volgens Mourinho dus zijn topspelers verkocht? Bleek die toch fan te zijn van Daley Blind he!

5 december 2018 om 12:03

Grappig is dat hij hier zelf ook min of meer aan geeft dat hij spelers niet beter maakt.

Waar andere coaches jongens als Holding, Lacazette, Gomez, Alexander-Arnold, Stones, Sterling, Winks, Alli, Barkley... beter maken, wordt er bij United niemand beter. Integendeel.

5 december 2018 om 13:53

Lacazette beter geworden? Was al top bij Lyon.

5 december 2018 om 14:00

Nou hoeft dat in principe ook niet als trainer. Mourinho is (of beter gezegd was) een prijzenpakker met een korte termijn visie. Iemand die weinig tot geen oog heeft voor jong talent en dus geen ontwikkeltrainer is.

Mourinho komt doorgaans binnen bij clubs met een goede fundering, een hoop poen of een combinatie van de twee. Dat was bij Porto zo, bij Chelsea, bij Inter, bij Real etc... overal waar hij binnenkwam, stond er al een aardig elftal, aangevuld met een fiks aantal spelers in de bloei van hun carrière (25 tot 30). Neem bijvoorbeeld Carlo Ancelotti. Das eenzelfde type speler. Weinig jeugd, weinig ontwikkeling. Vooral gericht op het pakken van prijzen.

Kan iemand mij uitleggen waarom Mourinho nog niet is ontslagen? Van Gaal deed het bijna zonder investeringen niet heel veel slechter. Mourinho mocht voor honderden miljoenen per seizoen spelers aantrekken, zonder resultaat (behalve een FA cupje en EL, niveau dat bij Man U niet wordt nahestreefd) en heeft een net zo'n slechte uitstraling in de media als Van Gaal.

5 december 2018 om 11:58

LVG had in zijn tijd bij United meer dan 350 miljoen uitgegeven, dat zijn geen investeringen? Lijkt me toch van wel.

5 december 2018 om 12:09

De positie van Mourinho is inmiddels terecht (ogenschijnlijk) onhoudbaar, net zoals bij van Gaal gebeurde destijds.

Van Gaal presteerde in zijn tweede seizoen slechter dan in zijn eerste, ondanks hevige investeringen. Dan ben je gewoon het haasje.

Mourinho haalde in zijn eerste seizoen een Europese trofee, werd in zijn tweede seizoen tweede in de Premier League. Dat zorgde er voor dat men op dat moment positief was. Maar nu is het derde seizoen duidelijk veel slechter, dus zal ook Mourinho vroeg of laat het veld moeten ruimen. En dat is wederom gewoon terecht.

5 december 2018 om 13:05

Mourinho is sowieso een coach met een beperkte houdbaarheid bij iedere club. Zijn manier van werken is gewoon niet langer dan een jaar of 4 vol te houden voor een selectie.

De aankopen van United lijken ook gewoon niet te werken: Ibrahomivic, Pogba, Mhkitaryan, Bailly, Lukaku, Matic, Lindelof, Alexis, Fred, Dalot en Grant, dat is in principe gewoon een heel team aan spelers die gehaald zijn, en wie daarvan heeft overtuigd? Bailly en Ibrahimovic.
Lindelof lijkt gewoon een miskoop, Mhki is intussen al weer weg, Pogba kan zijn niveau van Juve niet halen, net zomin als Lukaku dat van bij Everton en Alexis dat van bij Arsenal haalt.

5 december 2018 om 13:15

Ja, dat klopt. Ik moet daarbij zeggen dat ik gedurende het tweede seizoen persoonlijk wel het idee had dat het wellicht eens ging lukken om langer dan 3 seizoenen bij een club te zitten.

Maar het loopt nu allemaal desastreus, dus blijkt het verleden in dit geval wederom een prima graadmeter te zijn.

Qua aankopen leek het in eerste instantie ook wel prima. Wist toch grote namen binnen te halen, en de overige spelers leken toch gericht aangekocht te worden. Spelers die op de zwak bezette posities konden spelen.

Pogba presteert momenteel niet, wat in mijn ogen voortkomt uit frustratie. Mkhitaryan heeft nimmer wat laten zien en de ruil met Sanchez heeft niets opgeleverd.

Bailly begon prima, maar is vaak nog te druistig en Mourinho klapt je er meteen weken uit als je een slechte pot speelt.

Matic mag maar blijven staan terwijl hij dramatisch speelt. Zelfde eigenlijk met Lukaku, die echt zeer lang maar mocht blijven staan terwijl hij duidelijk niets toevoegde.

Lindelof lijkt nog wel toekomst in te zitten.
Fred heeft nimmer de tijd en het vertrouwen gekregen om te wennen en wordt ook veel te snel geslachtofferd.
Dalot lijkt me wel een prima aankoop, maar die heeft door blessures nog niets kunnen laten zien.

Wat mij betreft vliegt Mourinho er na een nederlaag vanavond uit en komt er een nieuwe manager met een positievere spelopvatting, die het ook direct aan durft om spelers als Pereira, Chong, Gomes en Greenwood vaker bij de selectie te betrekken en speeltijd te gunnen.

Als dat betekent dat we dit jaar ergens op plek 5-8 eindigen dan heb ik daar zelfs vrede mee. Als er maar gebouwd en met een duidelijk plan/visie gewerkt wordt en de jeugd ook nadrukkelijker een kans krijgt.

5 december 2018 om 15:25

Als dat betekent dat we dit jaar ergens op plek 5-8 eindigen dan heb ik daar zelfs vrede mee. Als er maar gebouwd en met een duidelijk plan/visie gewerkt wordt en de jeugd ook nadrukkelijker een kans krijgt.

Sammerens, precies wat ik vorig seizoen zei over Arsenal. De gelijkenissen met het Arsenal van vorig seizoen en het Utd van nu zijn best groot. Dat zou je Mou eens voor moeten leggen, zijn reactie zal onbetaalbaar zijn

5 december 2018 om 12:22

Ontslagpremie is iets van 20 mil, en utd zal dat niet willen uitbetalen.

5 december 2018 om 13:16

Alsof dat veel is voor United. De sportieve schade en de schade qua aanzien van de club als Mourinho zo door gaat is echt vele malen meer waard dan die 20 miljoen die het kost om hem de deur te wijzen.

5 december 2018 om 13:22

£12 mljoen is de vaste afkoopsom.

Ik ben het hier in principe wel enigszins mee eens. Ik vind de selectie van United nog altijd redelijk matig. Misschien dat er in januari nog het een en ander bijkomt, maar ik betwijfel het. Het zal me verder overigens een worst wezen hoe United presteert, ik ben geen fan van de club, maar ik vind het zo vreemd dat genoeg mensen denken dat een andere trainer met ditzelfde materiaal om de titel zou strijden. Volgens mij hebben Moyes en LVG ook wel bewezen dat United een lastige club is om te trainen.

5 december 2018 om 12:11

Ik denk dat niemand verwacht dat ze om de titel zouden strijden met een andere manager. Maar wel dat er op zijn minst veel beter gevoetbald wordt met het huidige spelersmateriaal en dat men op zijn minst prima mee kan strijden om plek 2-4.

En daar is naar mijn mening gewoon voldoende kwaliteit voor aanwezig.

5 december 2018 om 12:13

Kan me ook wel herinneren dat Mourinho dolgraag een topverdediger aan de selectie wilde toevoegen, maar die uiteindelijk niet kreeg en ook nog eens maar genoegen moest nemen met Dalot dat nog maar een talent is. En zowaar is United nog altijd zo lek als een mandje achterin, zelfs met een uitstekende de Gea.

Het is inderdaad echt geen bijzondere selectie en echte kwaliteit komt er ook steeds niet bij. Neemt niet weg dat ik wel vind dat er meer uit de groep gehaald kan worden.

5 december 2018 om 12:39

Altijd weer die nuance. Bah! Hij faalt gewoon keihard, danwel als trainer danwel als scout, want hij koopt toch echt zelf Fred voor 60 miljoen.

Verder maakt hij, zoals hierboven al wordt gezegd spelers niet duurzaam beter. Hij kan spelers voor een bepaalde tijd op hun top laten presteren met zijn amateur psychologie en motivatie skills, maar daarna zakt het meestal in als een pudding. Bij United is de pudding er zelfs nooit van gekomen.

5 december 2018 om 16:01

@chi7 Jij gelooft echt dat Mourinho zelf een talent van 18 en een middenvelder van minder dan 170cm heeft uitgekozen om de volgende stap te kunnen zetten? Ik namelijk niet.

Daar hoef ik geen "top" coach voor te zijn om te constateren dat Manchester United stil is blijven staan.

Deze man moet eens ophouden om de schuld te zoeken in andere zaken. Probeer eens spelers beter te maken ipv alleen maar weer het kopen. Gebruik de spelers zodat ze tot hun recht komen tijdens het spel. Constant spelers opstellen die alleen maar naar achteren spelen waardoor de spelers voorin zich helemaal kapot moeten werken door heel de tijd in te zakken. Je kan niet counteren met deze spelers. Je ziet aan alles ze er niet uitkomen. Durf eens fatsoenlijk aanvallend voetballen, de truuk die al jaren toegepast wordt door deze man is gedateerd. De directie moet nu toch eens gaan inzien dat ze moeten bouwen. De directie moet toch eens echt een plan gaan opstellen met een trainer die 5 jaar de tijd heeft op een fatsoenlijk team te bouwen. In de jeugd loopt genoeg potentie.

Of jullie het nou leuk vinden of niet, Man United sinds het vertrek van Ferguson staat onder Mourinho toch echt wel veel beter voor. Ze wonnen de EL en hebben zich geplaatst voor de KO fase van de CL, een toernooi waar ze jaren zonder moesten doen.
Je hoeft Mourinho niet te mogen. Zelfs niet te waarderen voor zijn onnavolgbare prestaties als coach.
Als je echter realistisch zou zijn dan moet je constateren dat de verhoudingen in de PL niet meer te vergelijken zijn met de tijd van Ferguson, die overigens voor de 26 jaar die hij de club, een van de grootste ter wereld, heeft mogen coachen, toch echt wel iets teveel credits heeft gekregen.
In de PL mag hij dan wel 1:2 hebben gelopen, met13 titels in 26 jaar, Europees was het allemaal erger pover hoor, met 2 Cl's en 1 El.

In deze eeuw hadden ze in Engeland eerst een top 4, t.w. Man United, Liverpool, Chelsea en Arsenal.
Liverpool en Arsenal zakten al heel wat jaartjes geleden weg.
De laatste jaren zijn door het vele beschikbare geld in de PL City en Tottenham erbij gekomen en is Liverpool weer op de terugweg. Overigens, ook die laatste 2 hebben nog niets aansprekends gewonnen. Wel krijgen ze hier veel meer credits.
Van Man. United verwachten dat je elke 2 jaar weer de titel kunt pakken daar, is dan ook niet realistisch.

Overigens, Ik zie ze nog heel ver komen in de CL, want daar zijn mannen als Pogba wel voor te porren.

5 december 2018 om 12:50

Are you Monique in disguise?

Het gaat niet om de exacte cijfers en data, het gaat om de totale onrust die er om Utd hangt. Het abominabele spel. De coach die alleen maar om zich heen slaat. Etc etc. Utd is alleen qua naam nog groots, al het andere is naar de achtergrond verdreven.

Ga eens voor de spiegel staan en vraag he eens af Waarom zijn we niet beter geworden? Het antwoord is gelijk zichtbaar

Altijd die smoesjes. Prima als je behoudend momentvoetbal, ook wel schijtbakken- of Mourinho-voetbal genoemd, wilt spelen, maar dan moet je wel prijzen pakken. Als je verzorgd voetbal op de mat legt en dan tweede wordt of groepswinnaar (jeej) dan is er meer reden tot steun of sympathie. Maar al jarenlang iedere keer met de hakken over de sloot een punt of een last-minute overwinning pakken tegen laagvliegers of middenmoot is gewoon slecht. Ik ben bang dat de vlam is uitgeblust bij Mourinho, hij heeft de spelers van United nooit echt kunnen klaarstomen. Ook zijn laatste jaar bij Chelsea was verschrikkelijk. Er loopt genoeg middelmaat in de selectie rond, maar ook genoeg kwaliteit om wat beters neer te zetten dan dit. Mensen verwijten Klopp, Guardiola en Van Gaal (bijvoorbeeld) dat ze maar één tactiek hebben, maar Mourinho heeft geen vooruitstrevende tactiek. Toentertijd bij Europese underdog Inter en koning-van-de-counters-ploeg Real Madrid kwam hij er nog mee weg, maar zodra er ook maar een schimp van improvisatie nodig is, dan is het ingraven geblazen en met de vinger wijzen naar het bestuur, de arbitrage, de pers, de fans en zelfs de spelers. Het zou hem echt sieren als hij de hand in eigen boezem steekt en zelf oprot. Ik ben zelf meer een Arsenal-fan, maar ik heb echt medelijden met Manchester United en aanhang.

Het is niet meer leuk om naar deze club te kijken. Als er weer een trainer voor het team staat, die het team weer kan motiveren, durft aan te vallen, de spelers op de goede plek zet en het optimale uit het team halen en spelers weer spelvreugde teruggeeft, zal ik met veel plezier naar Man.united gaan kijken!.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren