Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Feyenoord hoeft niet als het lachertje te worden weggezet’

Laatste update:

Feyenoord boekte zondag een belangrijke overwinning, want in de eigen Kuip was men met 2-1 te sterk voor koploper PSV. De Rotterdammers hebben de Eredivisie ‘een nieuwe boost’ gegeven, zo concludeert De Telegraaf. “Op de momenten dat de druk groot wordt, verrast Feyenoord het vaakst”, schrijft de krant. Feyenoord staat nu met 29 punten op de derde plaats in de Eredivisie.

Feyenoord maakt een moeilijke periode door, want het team van Giovanni van Bronckhorst staat nog altijd een straatlengte achter Ajax en PSV, werd uitgeschakeld in de Europa League, leeft immer in onduidelijkheid wat betreft de plannen voor het nieuwe stadion, hoofd jeugdopleiding Richard Grootscholten werd op non-actief gezet en op Varkenoord kwam het tot een handgemeen tussen twee jeugdspelers.

Volgens De Telegraaf staat de zege ‘symbool’ voor de ‘veerkracht in moeilijke tijden’ van Feyenoord: “Feyenoord hoeft niet als het lachertje achter PSV en Ajax te worden weggezet. Het doelpunt waarmee Jørgensen De Kuip in vuur en vlam zette, was van grote schoonheid. Een razendsnelle aanval, waarbij Steven Berghuis zoals vaak de assist leverde. Via de binnenkant van de paal ramde de Deen de bal van afstand in het net.”

Er zit volgens het dagblad nog altijd ‘power’ in Feyenoord: “Het wordt voor Van Bronckhorst de kunst om een trucje van de monteurs bij Red Bull na te bootsen gedurende de rest van het seizoen. Het maximale uit een krachtbron halen, terwijl je weet dat je motor het moet afleggen tegen die van Mercedes (PSV) of Ferrari (Ajax)…” Het Algemeen Dagblad spreekt over een ‘heroïsch gevecht’ tussen Feyenoord en PSV en stelt dat de competitie nu spannender is geworden: “Gaat 2 december straks de boeken in als het keerpunt in dit seizoen?”

“Het is verleidelijk om met die gedachte te spelen. Maar het zal eraan liggen hoe alle betrokkenen nu gaan reageren (…) Wel lijkt het volgende duidelijk: de onderlinge toppers tussen PSV, Ajax en Feyenoord, die gaan na de winterstop nóg belangrijker worden in een Eredivisie zonder sterke subtop. Die zouden zelfs doorslaggevend kunnen worden in de titelstrijd.” De Volkskrant omschrijft het seizoen van Feyenoord als ‘schizofreen’, aangezien de resultaten erg wisselvallig blijven. Een ‘constante,volwassen lijn’ is niet altijd merkbaar.

Denk jij dat Feyenoord in de top drie eindigt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
3 december 2018 om 07:58

Laten we nou niet doen alsof Feyenoord tot op gisteren na niet het lachertje was? Ze hebben op gisteren na werkelijk waar laten zien om trots op te zijn. Dan mag je als Telegraaf, vind ik, best benadrukken dat de Rotterdamse ploeg nog steeds van zich af kan bijten.

3 december 2018 om 08:06

Hoezo lachertje? Het aantal punten was en is gewoon helemaal zo slecht niet. De achterstand is vooral groot doordat Ajax en PSV niets/nauwelijks iets lieten liggen. Het voetbal was inderdaad niet goed, maar toen Ajax en PSV kampioen werden met vergelijkbaar betonvoetbal was men een stuk minder kritisch daarop.

3 december 2018 om 10:06

@dutchmen

Je schrijft: "laten we nou niet doen alsof Feyenoord tot op gisteren na niet het lachertje was?"

Ik ben benieuwd wat jou definitie van een lachertje is. Dat Feyenoord minder presteert dan Ajax en PSV en meestal achter die clubs eindigt, is in mijn ogen geen lachertje maar gewoon een kwestie van oorzaak en gevolg en de oorzaak is veel mindere financiele middelen. Om die zelfde reden zijn Ajax en PSV ook niet het lachertje van Europa, dat zou dan namelijk ook de consequentie zijn van de redenatietrant die jij hanteert.

3 december 2018 om 10:12

De concurrentie draait 99% ieder jaar verevelend voor rotterdam. Die 1% is waar alles volgens plan moet lopen en fey alle geluk moet hebben van de wereld wat in de laatste behaalde kampioenschap ook is gebeurd. Dan pas kan het dat je beter dan ons of psv draait. Maar dat is al jaren, jaren, jaren zo. Dat is niets nieuws. Sinds ik voetbal kijk en begrijp is dat al zo. En dan praten we over de jaren 80 begin 90 in mijn jeugd. Waarom ik nooit vrees voor fey heb om van hun te verliezen. Komt allemaal door de ervaringen wat ik met mijn club heb meegemaakt. Op een gegeven moment word het normaal. Voor mij is psv de enige tegenstander waarvoor wij moeten waken in het kampioenschap. Maar vergis je niet. Bij de rest moeten we net zo scherp blijven! Dan haal je meestal de winst binnen. Ik zeg niet de we niet kunnen verliezen/gelijkspelen tegen een subtopper. Maar die verlies zal dan op onze eigen conto worden geschreven. Net als psv gisteren. Die moesten eigenlijk ook gelijk spelen.

3 december 2018 om 10:59

Het gaat mij niet zozeer om de derde plek die zij momenteel bekleden. Die lijkt me ook het hoogst haalbare en een reëele weergave van de (financiële) daadkracht van de teams. De reden waarom ik Feyenoord tot op heden het lachtertje noemde is de dramatisch vertoonde spel de eerste seizoenshelft gecombineerd met de, voor een topclub, ongeoorlofde wisselvalligheid. Ik zeg nergens dat ze niet kunnen voetballen, maar kan me niet voorstellen dat je als Feyenoord supporter tevreden bent met het vertoonde spel dit seizoen (tot aan gisteren).

3 december 2018 om 11:57

@dutchmen

Dan hebben we een hele hoop lachertjes in de eredivisie.

Ik snap niet waar dat soort terminologie goed voor is. Het zorgt alleen voor verzuring, en we zijn in Nederland al zo zuur tegen elkaar. Als Ajax het goed doet in de CL hadden ze mazzel met de loting en ze stellen niks voor, want al jaren geen kampioen. Als Feyenoord kampioen wordt zijn een hoop mensen zuur, want ze hadden zoveel geluk, en Ajax was eigenlijk beter, bla bla. Als PSV 13 uit 13 wint, zijn veel mensen zuur, want ze hadden zoveel geluk in de slotfase van veel wedstrijden.

En nu zou Feyenoord "het lachertje" zijn. Nee, Feyenoord draait geen mooi seizoen. En er zijn genoeg problemen. Maar ze staan wel derde, en dat is knap, als het niet draait.

3 december 2018 om 07:59

Ik heb vooral het gevoel dat de kuip en het legioen een grote rol spelen dat Feyenoord vaak de winst pakt. En dat is het verschil met de top 2 die wel buitenshuis de wedstrijden wint meestal!

3 december 2018 om 10:41

Ik denk ook dat dat legioen de lat soms iets te hoog legt voor de spelers. Als Feyenoord 1 keer in de vijf jaar echt meespeeld om het kampioenschap is dat, gezien de middelen logisch. Echter als ik de fans dan hoor praten over de club dan moet en zal het ieder jaar bovenin meedraaien. Op zich is dat logisch door de ogen van de fans maar allerminst realistisch gezien de tegenstand.

3 december 2018 om 12:01

@elninoo

Als je het 100 fans vraagt en er zijn er 3 die dat zeggen, dan wordt dat op TV en op internet geslingerd. Die andere 97 hoor je dan niks meer van.

Ze zijn daar echt niet gek hoor, in Rotterdam. Ja, toen ze kampioen werden, toen werden er een hoop mensen een beetje meegesleept in de euforie. Maar dat hebben we allemaal weleens, als er wat moois gebeurt. De rest van de tijd snappen ze bij Feyenoord ook wel dat ze op dit moment niet structureel kunnen concurreren met Ajax en Psv.

4 december 2018 om 09:06

Edo,

Dat is niet helemaal waar. In mijn vriendengroep waar Feyenoorders zich bevinden wordt er nog steeds gepraat over de top 3 en het feit dat Ajax, Feyenoord en PSV gelijk aan elkaar zijn. Sterker nog, volgens sommigen gaat het zelfs zo ver dat Feyenoord door dat ene kampioenschap en wat bekertjes beter presteerd dan Ajax. Aan het begin van het jaar denken ze altijd dat Feyenoord kampioen wordt en na 3 wedstrijden stelllen ze dat meestal bij. Maar het blijft voor mij opvallend dat ze dit blijven roepen terwijl het overduidelijk is dat het onrealistisch is. Het zijn er niet 3 of 10 of een handvol. Alle jongen die de club supporteren in mijn omgeving roepen het. Terwijl de echte strijd tussen PSV, Ajax en Feyenoord allang gestreden is, op een incident na.

1 goede wedstrijd en Feyenoord is weer een prima elftal met kwaliteit spelers schei toch uit man de mensen die dat nu zeggen zijn dezelfde mensen die begin van t seizoen zeiden dat Feyenoord moest strijden voor de 5e plek

3 december 2018 om 07:58

Kwaliteit hebben ze alijd al gehad, alleen in de breedte steld het allemaal niet zo veel voor.

3 december 2018 om 08:04

Maar ze zijn kwalitatief wel zeker minder dan ajax en psv

3 december 2018 om 10:22

Waarin hebben ze altijd kwaliteit gehad? Wij zijn de kwaliteit spelers van hun? Behalve van Persie en Jörgensen dan? Vind je de jeugd ook kwaliteit? Of de aankopen die gedaan worden? Welke kwaliteit heeft fey in het geheel??? Eerlijk als mijn zoontje bij fey in de jeugd speelde, had ik het wel geweten. Reden omdat ik nou niet vind dat de brug, de begeleiding van jeugd naar 1ste optimaal is.

3 december 2018 om 10:34

Het is allemaal zeer kort door de bocht wat je hier zegt, maar allé: wanneer je enkel kijkt naar het aantal zelfopgeleide spelers die momenteel vaste invallers/basisspelers zijn doet Feyenoord het beter dan Ajax. Dus waarom afgunst op dat gebied?

3 december 2018 om 11:07

@damsko:
Berghuis, Larsson en Vilenha zijn ook gewoon spelers met zat kwaliteiten!

En wat heeft de jeugd er nu mee te maken? Jij had het wel geweten als je zoon daar zat? Gisteren: Bijlow, Malcia, van Beek, Vilenha, Clasie en later Vente allemaal uit eigen jeugd...

Geloof dat er meer dan zat eigen jeugd goed word door begeleid......

3 december 2018 om 11:20

Jij weet net zoveel als wij, of als menig Feyenoorder.
Ik denk dat van Bronckhorst meermaals jonge talenten niet vroeg genoeg laat proeven aan het hoogste niveau van Feyenoord. Is dat terecht? Zijn jonkies niet goed genoeg?
Ik heb geen idee. Jij ook niet.
Ik weet wel dat je God op je blote knietjes mag bedanken als hij hij Feyenoord mag spelen.

3 december 2018 om 13:12

Nou Damsko, dan ben ik benieuwd hoe je die zin af zou maken. Als je zoontje nu bij Feyenoord zou spelen, dan wat? Zou je ze dan even goed de waarheid vertellen? Zou je hem dan bij die club weghalen?

Het is allemaal gebaseerd op niks. Je zoontje voetbalt er niet, en jij werkt er niet, dus het zijn losse flodders. De mensen die er wel spelen en er wel werken, die zitten daar omdat ze kwaliteiten hebben die veel andere mensen niet hebben. Jij en ik betekenen niks in de voetballerij en daarom krijgen we die baan niet.

En omdat we daar niet werken, kunnen we ook niet zien hoe goed of hoe slecht die jeugdspelers echt zijn. We zien ze niet dagelijks trainen, we voeren geen gesprekken met ze, we weten niet welke opdrachten ze meekrijgen en hoe ze daar mee om gaan.

Het is dus veel te makkelijk om te denken dat wij het allemaal wel beter weten. Want dat is gewoon niet zo.

3 december 2018 om 10:12

Precies. Stel dat ze doordeweeks niet winnen van VVV dan Gio moet weer weg. Wat een rollercoaster zeg.

Tuurlijk is Feyenoord geen lachertje. Maar het probleem bij feyenoord zit hem in het feit dat alles op kracht beslist wordt op het middenveld, maar als dat een keertje niet loopt heb je te weinig techniek/persoonlijke klasse om een wedstrijd uit het niets open te gooien en te beslissen.

Ze kunnen echt heel goed voetballen, alleen ze hebben de pech dat ze na 45 gas geven zoals vandaag tegen psv ze totaal leeg zijn.
En als je dan ook nog zon dun bezette bank hebt, werkt dat ook niet in je voordeel.

3 december 2018 om 08:08

Dan ga je wel erg makkelijk voorbij aan het feit dat drie van je beste spelers in de tweede helft niet speelden met van persie Jorgensen en Clasie. Niet gek dat dat z'n weer slag heeft op het elftal

3 december 2018 om 09:34

@henker10, hij heeft gewoon gelijk.

Buiten dat ik het niet helemaal met je eens ben wie de beste spelers van Feyenoord zijn en het feit dat Van Persie helemaal niet meegedaan heeft - dus hoezo is dat een argument? -, stond iedereen bij Feyenoord de 2e helft op 2 meter te dekken omdat ze gewoon op waren. Feyenoord liep de 2e helft op de tanden. Dat is precies het antwoord waarom dit niet elke wedstrijd kan, wat bv Willem van Hanegem zich afvroeg. Daarbij moet ik ook zeggen dat ik de algehele conditie van de Feyenoordspelers wel heel matig vind; daar moet verbetering in kunnen zitten, niet?

Weet je trouwens waar je spierblessures, zoals die hamstringblessure van Jorgensen, van krijgt?

Overigens is de term lachertje denigrerend en onnodig.

3 december 2018 om 11:11

@doncoxxx
Hamstring blessure heeft 0,00000000 te maken met fitheid en al helemaal niet met conditie! Wat een onzin is dat, zat spelers van het aller hoogste niveau hebben dat ook vaak zat en zijn zo fit als het maar kan.

Het is ook niet gek dat je niet tegen de nummer 1 90min het kan blijven afjagen. Het lukte PSV niet eens 45 minuten lang wat zegt dat dan over hun conditie? Het is maar vanaf welke kant je het bekijkt. Is het glas half leeg of half vol. Bij jou duidelijk half leeg...

En als je met Jorgensen, van Persie en Clasie kon blijven speler had het ook een stuk makkelijker geweest natuurlijk.

En nu na 1 week kunnen ze in één keer weer kampioen worden heb ik al iemand horen zeggen. Kom op zeg eerst wordt Feyenoord helemaal afgebrand en nu in een keer titel kandidaat doe even normaal iedereen ziet met ook maar 1 oog dat de secties van ajax en psv paar stappen verder en beter zijn

3 december 2018 om 08:44

knapper83: Hoe kom je daar nou bij, kerel? Blijf eens een x objectief. Toen Feyenoord 2 seizoenen geleden kampioen werd en PSV ook slecht speelde en veel punten liet liggen, met bijna hetzelfde elftal waarmee ze het seizoen daarvoor nog kampioen werden, lag Feyenoord toen ook mijlen voor op PSV? Wat mij opvalt dat iedereen elkaar napraat als papegaaien en de realiteit uit het oog verliest. Ondanks het feit dat Feyenoord dit seizoen slecht presteert, voornamelijk tegen de kleine clubs ( al 2x gewonnen van PSV) hebben ze nog steeds een prima selectie en een brede bank. Wat iedereen ook even aan voorbij gaat is dat Jorgensen bijna de hele 1e helft van het seizoen geblesseerd was en nu weer een paar wedstrijden van Persie, de belangrijkste spelers van Feyenoord. Haps die al een half seizoen geblesseerd is, dat zijn allemaal aderlatingen, ook dat gaat ten koste van de resultaten. Feyenoord bewijst iedere x weer niet ver van Ajax en PSV verwijderd te zijn, dat is gewoon een feit. De media en de rest van de bevolking moeten eens leren elkaar niet allemaal na te praten en objectief te blijven, stelletje schapen.

Wat wordt ik moe van al dat doelloze rondjes rijden op een race track. Zeker wanneer dit weer eens boven voetbal wordt uitgezonden op Ziggo als ik buiten de eredivisie weer eens wat voetbal wil kijken. Dat racen wordt zo ontzettend gehyped, vergelijk die zooi alsjeblieft niet met voetbal aub.

3 december 2018 om 08:13

Het zijn, hoe lastig dat wellicht is te begrijpen, beide teamsporten. Dus er zijn zeker parallellen te trekken. Dat Feyenoord hier als RB wordt neergezet klopt natuurlijk niet, aangezien RB op een groter diversiteit banen mee streed voor het podium, terwijl Feyenoord voornamelijk in de Kuip goed is. Gelukkig voor Feyenoord zijn er 17 "races" in de Kuip.

3 december 2018 om 08:15

Deze reactie is nogal off-topic, maar je moet wel begrijpen waarom Ziggo dat doet. Als ik bij vrienden thuis ben die alleen het open kanaal ontvangen, baal ik ook als een stekker als Formule 1 wordt uitgezonden, ik vind het een leuke sport om te volgen maar heb geen zin om drie uur naar wedstrijd ervan te kijken. Maar het punt is dat het nou eenmaal meer kijkers trekt dan een random buitenlandse voetbalwedstrijd, als je hier niet tegen kan moet je maar een Ziggo Sports abonnement afsluiten.

Typisch dit. Donderdag en zondag een gelijkspel tegen VVV en Emmen en de berichten zijn weer dat Gio weg moet en dat Feyenoord nooit meer de aansluiting zal halen met Ajax en Psv.

3 december 2018 om 14:21

En als PSV komend weekend verliest staan ze niet meer bovenaan, hebben ze slecht gepresteerd in de CL en liggen ze uit de beker. Dan kan van Bommel er niets meer van en heeft PSV een waardeloos elftal. Dit is net zo typisch.

Clasie moet eruit, daar moet een opbouwende voetballer komen te staan! gisteren weer met tranende ogen zitten kijken hoe hij 10.000 keer de bal had kunnen opeisen bij de CV maar dan een beetje vam links naar rechts meeloopt met het spel, een schande!!

Zo jaloers op Frenkie de Jong!

Clasie durft gewoon niet te voetballen en doet dat alleen maar als hij een bal afpakt ... drama die jongen!

Als je daar een voetballer neerzet ... kom je al een heel eind!

3 december 2018 om 08:18

Ja want toen Ayoub op zijn plek kwam te staan ging het natuurlijk veel beter... man man man wat was die slecht zeg. Vind Clasie de laatste weken juist lekker in vorm komen.

3 december 2018 om 08:29

Clasie speelde een sterke wedstrijd en Ayoub viel zeer matig in inderdaad.

3 december 2018 om 08:37

Als jij ballen afpakken sterk vind .. voetballers hebben nog een andere taak namelijk VOETBALLEN!

3 december 2018 om 09:52

Heb je wel de juiste wedstrijd gezien gisteren of? Clasie was juist de opbouwende man.

3 december 2018 om 10:29

Zoveel hebben we niet opgebouwd gisteren. Meer pressie gespeeld en na het verovereb van de bal direct naar voren. Ik vond de 1ste helft echt geweldig. Clasie was zeer belangrijk gisteren en zat overal tussen. 2de helft zakte we wat weg en konden we de bal moeilijk in bezit houden. Kortom, goede overwinning en nu fonderdag van vvv winnen, deze is nu nog belangrijker geworden.

3 december 2018 om 11:18

Maar dat opbouwen is toch helemaal niet de kracht van dit Feyenoord? Kijk bij Ajax heb je daarvoor Ziyech, Tadic en Dolberg lopen, dat zijn allemaal rasvoetballers die graag in de bal komen. Maar Feyenoord is veel beter in het drukzetten en razendsnel omschakelen, met twee buitenspelers die graag diepgaan en Jörgensen als dodelijk eindstation. Clasie brengt juist die pit en die pressie die daar heel belangrijk voor is.

Overigens is de selectie va ajax veruit de beste, dat zie je ook terug op het veld. PSV dit seizoen weer vaak op het nippertje en al 2 x verloren van Feyenoord .. waarom hoor ik steeds dat de selectie van psv beter is .. vreemd

3 december 2018 om 08:54

@Eligaraso: Veruit de beste? Volgens mij ben jij de wedstrijd tegen PSV even vergeten, werden ze met 3-0 weg gespeeld. Ook Ajax word elk jaar weer over hyped, en zijn echt niet veel beter dan PSV of Feyenoord. Blijkbaar ligt het heel dicht bij elkaar en kunnen ze alle 3 van elkaar winnen. Ajax doet het aardig in de CL, maar kom op Benfica en AEK Athene, waar hebben we het over? Als ze PSG, Liverpool of Barcelona loten in de volgende ronde, gaan ze er ook kansloos uit en worden zwakheden van Ajax ook weer even blootgelegd, net zoals tegen PSV. Als je ze maar even onder druk zet, kunnen ze zich daar ook maar heel moeilijk onderuit voetballen. Power zit er namelijk amper in dat elftal en zijn voornamelijk “ mooi weer” voetballers.

3 december 2018 om 09:14

Ajax is echter veel beter dan Feyenoord. Dat je denkt na 1 potje dat het weer bij elkaar ligt is naïef. Feyenoord eindigt dit seizoen gewoon op meer dan 10 punten van de kampioen

3 december 2018 om 09:45

@preditor

Blijf lekker naast je schoenen lopen zou ik zeggen. Dankzij PSv zijn er een aantal keiharde wijzigingen bij Ajax doorgevoerd. Frenkie niet meer achterin, Eiting en Schone niet meer samen op 1 middenveld. Van de Beek flink naar voren geschoven in de pikorde, waarmee er duel kracht terug kwam op het middenveld.

PSV stond gisteren in blijkbaar de sterkst mogelijk opstelling tegen een verzwakt Feyenoord en toen het truukje lange ballen op Luukinho niet werkte, omdat er nu wel verdedigers stonden die erin kleunde was wat er over bleef ultiem pover.

Hetzelfde met de prestaties europees wegzetten als zwakke tegenstanders en PSV oh zo sterke tegenstanders. Iedereen heeft Barcelona in Eindhoven kunnen zien, iedereen zag ook dat het wel heel erg pover was, wat Barca liet zien. Sterspelers zoals Suarez deden geen eens mee. In de opbouw werden de grootst mogelijke fouten gemaakt en nog strafte PSV het niet af. PSV heeft de laatste weken echt een stuk meer moeite met scoren, en dat werd als eerste zichtbaar in de CL, maar de competitie volgde snel.

Geloof je het niet, kijk nog maar eens naar het verschil in doelsaldo tussen PSV en Ajax. Waar PSV +10 doelpunten meer had, is dat inmiddels geslonken naar +2 doelpunten voor.

Zelfde met even onder druk zetten en het is over met Ajax. Dat was gisteren overduidelijk het geval bij Psv, maar in plaats van dat ze dat zeggen krijg je me toch een arrogant verhaal waarom PSV punten liet liggen in de Kuip. Want dat was het als je dat verhaal mocht geloven. Niet Feyenoord dat won, maar PSV dat punten liet liggen. De titel arrogante club mag toch zeker en vast naar Eindhoven gestuurd worden. Niet Feyenoord was goed, nee PSV was zichzelf niet. Als ze de 2-2 gemaakt hadden, dan hadden ze ook de winst over de streep getrokken. Tweede helft hadden ze zogenaamd de volledige controle en is het een godswonder dat ze niet nog 3 keer gescoord hebben.....

Dus denk jij maar lekker dat het bij Ajax mooi weer voetballers zijn, die bezwijken onder de minste druk. Ik ben Feyenoord en haar spelers uiterst dankbaar dat zij net zoveel in zichzelf geloofde als dat ik al weken deed, terwijl meerdere PSV supporters al naast hun schoenen liepen. Bij PSV waren ze er blijkbaar ook al in gaan geloven dat ze onaantastbaar waren (niet allemaal, want er waren er ook genoeg die wel nog realistisch waren).

3 december 2018 om 10:13

@ninjakai
Hij heeft gewoon gelijk. Het zijn mooie weer voetballers die maar 1 kunstje beheersen. Als ze onder druk worden gezet dan is het gauw over.
Feyenoord heeft het gisteren goed gedaan en hebben flink druk gezet. PSV heeft het slecht gedaan door niet sneller diep te spelen. Dom balverlies wat tot kansen heeft geleid.
Ik vind dat PSV meer wapens heeft dan Ajax om wedstrijden te winnen.
Feyenoord moet leren om compacter te spelen wanneer ze geen druk zetten. Er valt veel winst te halen bij Feyenoord als ze compacter gaan spelen zonder bal.

3 december 2018 om 10:19

@ninjakai; zeg je nu tegen preditor dat hij naast zijn schoenen loopt? xd

"waar PSV +10 doelpunten meer had, is dat inmiddels geslonken naar +2 doelpunten voor. "
Dat gaat ook snel als de één met 5-1 wint en de ander met 2-1 verliest.. Je doet net of ze een geniale inhaalreeks aan het maken zijn.

Ik zou eerder tegen jou zegge; blijft vooral naast je schoenen lopen.
Ajax is wellicht wat beter dan Feyenoord maar echt niet veel beter dan Psv.

Geinig dat je Barca erbij haalt die waardeloos zou zijn terwijl je zelf Europees tegen een dramatisch Bayern en Benfica hebt gespeeld.
En hem dan betichten als arrogant. Lachertje xD

3 december 2018 om 10:34

(bombanera99)
Wat een grapjas ben jij soms met je mooiweer voetballers echt lachen , alleen als het over voetbal gaat moet je echt je mond houden want daar heb je echt weinig kaas van gegeten helemaal als je zegt dat PSV meer wapens heeft om een wedstrijd te winnen dan Ajax heb je gisteren met je rug naar de tv gezeten ? ze werden het eerste halfuur weggeblazen op inzet en fysiek ,en het kunstje lange bal op de Jong had Feyenoord goed afgeschermd en verder konden ze heel weinig , maar misschien heb ik een andere wedstrijd gezien hoor kan best pff

3 december 2018 om 11:35

"je echt weinig kaas van gegeten helemaal als je zegt dat PSV meer wapens heeft om een wedstrijd te winnen dan Ajax heb je gisteren met je rug naar de tv gezeten ? ze werden het eerste halfuur weggeblazen op inzet en fysiek ,en het kunstje lange bal op de Jong had Feyenoord goed afgeschermd en verder konden ze heel weinig"
Ongeveer net zo weinig als Ajax tegen PSV kon dus. Wat is je punt?
Maar dat was natuurlijk een off day van Ajax en een extreem goede van Psv.

3 december 2018 om 13:22

Nee zeg ik dat dan ? ik zeg alleen maar dat PSV niet meer wapens heeft om eerder een wedstrijd te winnen dan Ajax dus goed lezen zou ik zeggen , en dat je over PSV tegen Ajax begint is niet relevant want daar gaat het niet over toch ?

3 december 2018 om 15:24

"ik zeg alleen maar dat PSV niet meer wapens heeft om eerder een wedstrijd te winnen dan Ajax dus goed lezen zou ik zeggen"

Dat is helemaal niet het enige wat je zegt want dan had je aan één zin genoeg i.p.v. een stuk of 15. Ten eerste moet iemand z'n mond houden omdat hij het niet me je eens is. Wie denk jij dat je bent?

Ten tweede probeer je hier alleen maar te vertellen hoeveel je Ajax beter vind dan PSV op basis van de wedstrijd Feyenoord - Psv.
Hoezo is het dan raar dat de wedstrijd PSV - Ajax er bij wordt gehaald?

Feyenoord is ook geen lachertje. Het is gewoon de enige subtop van Nederland. Te groot voor een servet, te klein voor een tafellaken.

3 december 2018 om 10:31

Precies! Vitesse en AZ zouden in goede seizoenen hierbij kunnen aansluiten, alleen dit seizoen niet.
Feyenoord zal denk ik dik derde worden en Ajax en PSV zullen uitmaken wie er kampioen wordt. Ik moet nog maar eens zien hoe PSV met de gevolgen van afgelopen week om zal gaan. Voor hetzelfde geld belanden ze nu in een dipje. Ik denk dat Ajax kampioen wordt. Hun voetbal spreekt mij ook het meest aan van alle clubs (op dit moment).

Misschien helpt het als we het eens met vorig seizoen vergelijken. Na 14 speelronde had bijvoorbeeld Ajax al meer verliespunten dan Feyenoord dit jaar en Feyenoord zelf had al 2 keer meer verloren en een keer vaker gelijkgespeeld. Het valt door de tot gisteren perfecte score van PSV misschien op, maar Feyenoord doet het helemaal niet zo dramatisch qua punten. In het seizoen dat we kampioen werden hadden we na 14 speelrondes 1 verliespunt minder, Feyenoord steekt ook ver boven de clubs achter hen uit. Als we donderdag gewoon winnen is het opvallendste dit seizoen vooral de geweldige score van Ajax en Psv, voor Feyenoord is het echt geen beroerd seizoen. Vorig seizoen stonden Ajax, Az en Feyenoord (en PEC ook trouwens) er rond deze tijd allemaal slechter voor dan Feyenoord dit jaar.

Ik lees allemaal commentaren dat gisteren de beste wedstrijd was van Feyenoord in jaren, steevast van fans van andere clubs. Ik vond het een goede wedstrijd, maar we waren sowieso aan de beterende hand. Groningen was drama, maar ik vond Feyenoord tegen Heracles en PEC ook al aardig spelen. Alleen net als gisteren, vaak lukt het maar één helft.

Mensen ik ben een feyenoorder maar wel grappig .. dus feyenoord wint van psv door strijd? Maar toen psv van ahax won was dat klasse voetbal? Ga toch weg .. was een en al opportunisme ..

Ajax is 20 klasse beter dan de rest van de eredivisie.. zet die clubbrillen nou eens af en ga is genieten van mooi voetbal ...

Psv is gewoon matig .. hendriks al spelmaker? Alsjeblieft ..

En mensen die clasie goed vinden spelen? .. pff kijk eens naar de jong, busquets etc dat moet je doen in zijn positie ...

Maar ohhhh wacht ff clasie is zo’n echte feyenoorder en kan zo lekker “strijden” .. top ! Hahaha drama joh

Het is vooral zo dat Ajax en PSV eindelijk eens naar hun mogelijkheden gaan presteren. In het kampioensjaar van Feyenoord hebben beide ploegen zo ongelooflijk veel punten laten liggen. Nu zie je dat Feyenoord bijna even veel punten haalt als in het kampioensjaar, maar wordt het verschil in kwaliteit eindelijk in punten uitgedrukt. Dus lachtertje zijn ze dit seizoen nooit geweest, maar ze hebben in een aantal wedstrijden wel dramatisch voetbal op de mat gelegd.

3 december 2018 om 10:22

Eigenlijk bedoel ik meer in relatieve zin als je dit afzet tegen de kwaliteiten van de selecties. Ik heb namelijk het idee dat het verschil in kwaliteit in selecties nog nooit zo groot is geweest als in de afgelopen seizoenen (en dan met name dit seizoen). In de jaren dat Ajax vier keer kampioen werd onder Frank de Boer, was de selectie namelijk niet altijd zo geweldig. Jaarlijks werden de beste spelers verkocht, zonder dat hier hele goede vervangers voor werden teruggehaald (eriksen werd volgens mij bijvoorbeeld vervangen door Duarte?).

Maar desondanks waren de puntenaantallen wel hoger in dat seizoen dan ik in mijn hoofd had

3 december 2018 om 12:44

Ajax heeft al jaren kwalitatief het beste team in mijn ogen. Maar er is meer nodig dan alleen kwaliteit om kampioen te worden.
Het geheel/collectief moet kloppen. Ik ben er daarom ook wel een beetje klaar mee dat sommige mensen doen alsof feyenoord kampioen werd omdat PSV en Ajax het lieten liggen.
Alles klopte gewoon dat seizoen en dat heeft Feyenoord zelf gedaan, daar was geen hulp van Ajax of PSV bij.

Feyenoord moet nu ook niet opeens te optimistisch gaan worden. Eigenlijk was deze nederlaag al min of meer ingecalculeerd door Psv die het elk jaar moeilijk hebben met Feyenoord.
Feyenoord moet het juist in de andere wedstrijden laten zien. En dat is tot nu toe gewoon ondermaats gebleken als je dat vergelijkt met Ajax en Psv.

3 december 2018 om 12:31

Wat wil je nu eigenlijk zeggen? Dat Feyenoord niet optimistisch mag zijn als het spel beter wordt? Moeten ze maar gelijk handdoek in de ring gooien? Jij moet eens ophouden om elke keer zo negatief te doen als het om Feyenoord gaat. Het spel kan absoluut beter, maar qua punten staat Feyenoord er prima voor. Ze draaien gewoon 1 van de betere seizoenen van de afgelopen 10 jaar (op kampioensjaar na) Alle reden om optimistisch te zijn en omhoog te kijken toch?
Dat denigrerende is dus nergens voor nodig. Ik heb het al vaker gezegd tegen je, maar blijf liever op een Ajax fansite als je zo moet zuigen en zeuren bij elk artikel over Feyenoord. Het wordt een beetje zielig zo onderhand.

Feyenoord in de kuip is nooit een lachertje voor de tegenstanders mede door de sfeer en het stadion.
Maar de kans om kampioen worden met dit team is klein.

Laat me niet lachen. PSV speelt zijn slechtste wedstrijd van het seizoen. Knap van Feyenoord dat ze winnen maar laat ze maar eerst eens constant spelen.

3 december 2018 om 12:34

En zou het ook niet een beetje aan feyenoord kunnen liggen dat PSV slecht speelde? Net als het aan PSV lag dat Ajax daar werd weggespeeld? Toen las ik ook overal dat Ajax een slechte wedstrijd had. Altijd maar die excuses zoeken en niet de compliment kunnen geven aan wie het toekomt.
Dit zielige excuus gedrag moet ik juist om lachen.
Feyenoord was de eerste helft op alle fronten beter en dwongen dat zelf af. PSV had niet verwacht dat Feyenoord dat op zou kunnen brengen en hadden er geen antwoord op.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren