Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Verbeek baalt van Feyenoord-fans: ‘Er zal wel weer een fikse boete komen’

Laatste update:

Gertan Verbeek is zeer kritisch op een deel van de Feyenoord-aanhang vanwege een incident tijdens de wedstrijd van zondag tegen PSV (2-1). Tijdens een aanval van de bezoekers werd er vanaf de tribune achter het doel een bal op het veld gegooid, waardoor scheidsrechter Serdar Gözübüyük genoodzaakt was om het spel stil te leggen. Een grote kans voor PSV ging zodoende verloren. Verbeek heeft geen goed woord over voor de ‘vervelende mensen’.

Bij een 2-1 voorsprong voor Feyenoord schoot Steven Bergwijn op doel. Doelman Justin Bijlow bracht redding en op dat moment kwam de bal in het veld. De spelers van PSV waren razend en Denzel Dumfries baalde zichtbaar. "Maar ik vond Dumfries veel te veel bezig met randzaken en weinig met de wedstrijd. Dat kwam zijn spel niet ten goede", aldus Verbeek na afloop van het duel tegenover FOX Sports.

Gözübüyük hervatte het spel met een scheidsrechtersbal. “Maar het is natuurlijk heel vervelend. Je wordt toch afgeleid van zo'n bal in het veld. Je kunt er als Feyenoord niets aan doen, maar ook als PSV en scheidsrechter niets”, zegt Verbeek. De clubloze trainer verwacht dat de actie van de fans van Feyenoord nog een staartje gaat krijgen. "Het zijn vervelende mensen op de tribune die denken lollig te zijn en de ploeg te helpen. Er zal wel weer een fikse boete komen. Dat is gewoon doodzonde.”

Verwacht jij dat Feyenoord mee gaat strijden om het kampioenschap?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het wordt echt allemaal overdreven. Die bal was al lang uitverdedigd door Van der Heijden.

2 december 2018 om 17:42

Maakt niet uit. Snap mensen niet die dat doen. Je komt toch om een wedstrijd te kijken en je ploeg aan te moedigen, en niet om de wedstrijd te verzieken. Nu zit iedereen weer aan het praten over die bal enzo en niet over hoe knap het is dat Feyenoord wint.

2 december 2018 om 19:10

Heb je helemaal gelijk in!

2 december 2018 om 20:13

Mensen? Volgens mij is er maar 1 van de pakweg 40.000 die m terug gooide. Wordt veels te overdreven

2 december 2018 om 21:22

Een boete voor Feyenoord is waanzin.
Hoe kunnen zij dat weten, ze zijn natuurlijk wel verantwoordelijk voor wat er gebeurt met de speelballen maar dit is bijna niet te voorkomen.
Ik zeg spoor de zogenaamde supporter op geef hem 3 maanden celstraf, levenslang stadionverbod en een dikke boete.
Dan denkt de eerstvolgende er wel 9999x over na een bal in het veld te gooien.

3 december 2018 om 07:00

Celstraf? Ben bang dat de rechter hier niet in mee zal gaan. Opsporen, uitnodigen op kantoor, 10 jaar stadionverbod en een paar harde klappen zijn genoeg.

2 december 2018 om 17:43

Idd die bal was er nooit in gegaan.

2 december 2018 om 21:49

De bal was er nooit in gegaan, maar het was wel de intentie van die malloot om het spel te beïnvloeden wat simpelweg triest is.

2 december 2018 om 17:43

Uit principe vind ik wel dat er een flinke straf moet volgen, misschien wel tot aan reglementaire nederlaag aan toe. Wat als iemand een bal gooit op het moment dat een aanvaller alleen op de keeper af loopt?

2 december 2018 om 17:45

Doorvoetballen, dan is de kans groter dat er gescoord wordt 😉

2 december 2018 om 17:47

Dit vak 1 wedstrijd leeg laten tegen Ajax dat zal ze leren

2 december 2018 om 17:49

Waarom zou je Ajax willen bevoordelen als PSV hier zogenaamd benadeeld is?

2 december 2018 om 17:55

Haha een reglementaire nederlaag, gaat het wel lekker met je? Wat als... Ja wat als ze een bom hadden gegooid, dan hadden ze uit de competitie moeten worden gegooid. Het was buitengewoon onsportief, maar het heeft geen enkele invloed gehad op de wedstrijd. En als je voor het neertrappen van de keeper van de tegenstander (Ajax-AZ met Esteban) niet eens een reglementaire nederlaag krijgt, denk ik niet dat het hier wel gebeurt.

2 december 2018 om 18:06

Vraag me af of he het bestraffen.
Ik denk dat je er weinig aan kan doen.
Er is ook een verzorger geweest die de bal van lijn kopt en je had daarna gewoon een scheidsrechtersbal.

2 december 2018 om 18:17

Nee, maar als het dat wel heeft? Of als je dat niet echt kunt weten? Met een extreme straf voorkom je wel misverstanden

2 december 2018 om 18:33

Wat is dit nou voor flut reactie Dikkebeer; dit is toch wel een echt zwaktebod. Gratis tip: niet zo veel drinken vroeg op de dag.

2 december 2018 om 18:38

Dus er kunnen ook ballen extra op spitsen gegooid worden..?

2 december 2018 om 18:52

Omdat je dan de fans het hardst pakt.

2 december 2018 om 19:52

Wat hebben die andere 44000 met die ene hersenloze te maken dan?

2 december 2018 om 17:45

De bal was nog niet uitverdedigd en dat doet er ook helemaal niet toe. Deze actie kan echt niet en moet bestraft worden.

2 december 2018 om 17:45

Kans was inderdaad allang weg. Snap niet waarom ze er zo lang over door blijven zeuren. Hahaha was net niet goed getimed.

2 december 2018 om 17:53

Jij kan er nu om lachen maar je zou wel anders reageren als het andersom was geweest. Het is gewoon spelbederf en die supporter hoort levenslang een stadionverbod te krijgen.

2 december 2018 om 18:09

Jij kan echt overdrijven. Spelbederf vind ik al een vrij groot woord, maar een levenslang stadionverbod?? C’mon zeg!

2 december 2018 om 18:24

Gewoon opdonderen met je kinderachtige gedrag. Als het andersom was liep jij hier nu het hardst te huilen van iedereen...

2 december 2018 om 18:33

Een levenslang stadion verbod? Haha. Een straf voor de beste man is op z'n plaats, maar de nederlaag doet blijkbaar nog iets te veel pijn..

2 december 2018 om 18:50

Rustig maar ouwe woensel bewonerT. Andersom had dit niet gebeurt 'in De Kuip..... ' 😁

2 december 2018 om 19:22

Allang is wat overdreven.. het was toch wel wat verwarrend.. Vak 2 wedstrijden leeg laten lijkt mij een gepaste straf.. niet dat veel oplost, de gasten die dit soort dingen doen staan over het algemeen niet erg snel lerend..

2 december 2018 om 19:34

Een heel vak leeghouden en honderden mensen duperen omdat 1 persoon een bal gooit hahaha. Pleur toch op man.

2 december 2018 om 17:50

inderdaad, alsof er een grote kans ontstond, snap dat de spelers boos werden, maar ik vond het allemaal overdreven. Eigenlijk vond ik Van Bommel het meest irritant, die liep continue te zeiken op de vierde offciel, ik had hem allang weggestuurd, je moet wel respect blijven hebben, het zijn allemaal mensen die hun best doen en hun brood daarmee verdienen, en dan ga je als een volwassene niet als een kind lopen zeiken. Het zat PSV het hele seizoen mee, dan kan het een keer anders zijn, Gewoon stropen opmouwen, elkaar oppeppen, verliezen bij Feyenoord is geen schande. gewoon vrijdag tegen excelsior knallen.

2 december 2018 om 17:58

Als je goed kijkt, was de bal in het veld toen de wedstrijdbal nog in de lucht hing 1 of 2 seconde. Je kan dus nooit zeggen dat van der Heijden die bal had weg geschoten, want je weet niet op welke bal de spelers van PSV gefocust waren, die ballen waren redelijk dicht bij elkaar in de buurt.

Neemt niet weg, mocht Ajax op 1 punt kampioen worden, mijn waardering uitgaat richting desbetreffende supporter.

2 december 2018 om 18:04

Maar als Ajax een betere doelsaldo heeft

2 december 2018 om 18:03

Heel simpel, paar westrijden zonder publiek en een zeer hoge boete. Dit moeten mensen (bewust geen supporters) afleren en een club moet draagt daar de verantwoordelijkheid voor. En anders lekker netten hangen in de kuip.

2 december 2018 om 18:52

Hahahah je staat nog steeds eerste, maak je niet druk om een bal in het veld man.

2 december 2018 om 19:03

Koop een neutrale bril en kijk nog eens. De bal was zeker nog niet uit het 16m gebied

2 december 2018 om 19:24

Eens, het wordt overdreven. Maar ik vind dit (als Feyenoorder, ja onnodige toevoeging) onacceptabel. Je beïnvloedt de wedstrijd als publiek, op een manier die absoluut niet kan. Ik vind dit net zo kwalijk als elkaar de tering in slaan. Hiervoor zou je als KNVB moeten zeggen: speel volgende wedstrijd maar zonder publiek. Afschuwelijke, onsportieve actie

3 december 2018 om 01:09

Dat is onzin. Maarja die boete zal wel weer binnenkomen! Meer dan schoppen en hard rennen heeft Feyenoord ook niet laten zien. Het is dat de scheids alles toeliet.

Lastige situatie, Feyenoord kan er net zoveel aan doen als PSV idd, helemaal niets. Toch moet de KNVB er kritisch naar kijken. Nu was er geen gevaarlijke situatie (de bal was al bijna weggehaald) maar voor hetzelfde geldt schiet PSV hem binnen en beïnvloed het de wedstrijd. Ik zou zeggen, doorvoetballen dan heeft PSV 2 kansen om de bal erin te krijgen en bereiken die domme supporters hun doel niet.

Een grote kans? De kans was allang al verspeeld. Niet weg te nemen dat dit natuurlijk gewoon een kansloze actie is.

Het kan zijn dat de kans nog niet verspeeld was als die bal er niet ingekomen was. Dat valt toch wel op, maarja een boete voor 1 persoon die zich misdraagt klopt ook niet helemaal.

Gebeurt zo vaal dit. Niet overdrijven.

2 december 2018 om 18:20

De bal moet toch echt vanuit t stadion richting ballenjongen worden gegooid. Denk dat t niet een bewuste actie is om het spel te beïnvloeden

2 december 2018 om 18:23

De laatste keer dat die bal achter was, was met kerst vorig jaar, met andere woorden, bewust, wat doet die bal anders zo lang in het publiek.

2 december 2018 om 18:27

Lekker overdrijven kerel. Vaak worden de ballen die in publiek komen na elkaar toe gegooid. Tot dag er een hem terug gooit richting ballenjongen of tot dat die in de gracht terecht komt.

2 december 2018 om 18:53

Wat een zielig excuus, alsof ze die bal naar de ballenjongen wilde gooien. Toevallig, heel toevallig toen PSV net gevaarlijk voor de goal kwam. En oeps hij gooit hem 15 meter over de ballenjongen heen, natuurlijk is dat bewust.

Ik zeg niet dat PSV er nadeel van gehad heeft, want dat was niet aantoonbaar zo. Maar een beetje eerlijkheid zou je wel sieren, geef toe: dit was een bewuste actie om de gevaarlijke aanval van PSV daarmee te stoppen.

2 december 2018 om 19:34

Ik ben van mening dat het absoluut niet bewust is. Is meerdere keren voorgekomen, oké toen was het spel niet daar aan de gang.
De bal werd niet van de plattere maar eerste ring gegooid. Dan gooi je al snel te hard of te zacht

2 december 2018 om 20:55

Hahahaha niet bewust.... sorry hoor ik vind het heerlijk dat PSV eindelijk een keer pakkie krijgt na al die overwinninkjes in de 85e minuut+, maar als je dit met droge ogen onbewust durft te noemen heb je echt een heel bijzondere kijk op voetbal

2 december 2018 om 22:32

Plek waarvandaan de bal komt staan mensen echt dicht tegen elkaar aan. Om dan de bal krachtig te gooien is echt lastig.

Het was toch even mooi. Ik denk niet dat Feyenoord hier al te zwaar aan tilt en ook de Knvb niet. Uiteindelijk is er niets gebeurd, is er geen scoringskans ontnomen of wat dan ook.

2 december 2018 om 19:55

En als er een handgranaat wordt gegooid maar het spel kan lekker verder gaan, dan moeten we er maar niet te zwaar aan tillen? Dit soort acties moet je gewoon zwaar straffen als afschrikmiddel. Voorbeeld Amerika een fan vangt een bal die eigenlijk net geen home run werd, maar door de scheidsrechters daardoor als homerun werd gegeven, je had die supporter moeten zien na de wedstrijd. Wat als dit weer gebeurd en de scheidsrechter heeft de regel dat twee ballen automatisch een doelpunt geeft voor de aanvallende partij, moet je zien hoe snel je dit probleem oplost. Je wil dan niet in dat vak staan als ballengooier.

2 december 2018 om 23:26

Haha ga je dit serieus met een handgranaat vergelijken, ik kan nu van alles gaan zeggen maar ik stel voor dat je je eigen reactie terug leest en ik hoop dat je dan tot de conclusie komt dat het allemaal een beetje overdreven is. Had allemaal niet mogen gebeuren, probeer de dader via camerabeelden te vinden, geef hem een laaste waarschuwing en klaar, zelfs Mark van Bommel deed er niet al te moeilijk over.

Die Dumphries moet inderdaad niet als zo'n dolle tekeer gaan, maar z'n kop erbij houden. Daar heeft ie t al lastig genoeg mee, want best was het niet vandaag (zeker niet toen het publiek hem ging zoeken)

Toch weer wat gevonden,waardoor je niet over een knappe overwinning van Feyenoord hoeft te praten.
Zullen we er gewoon een 3-0 overwinning voor P S V van maken , waardoor het verschil gewoon 5 punten blijft ? Geef gewoon toe dat vooraf niemand een cent gaf voor de kansen van Feyenoord.

Zeer onsportief, maar de kans was al verloren.

2 december 2018 om 18:46

Dat klopt, maar doet de knvb/feyenoord er niets aan, dan is het een vrijbrief. Ik zou de supporter een stadion verbod geven. Want de intentie was wel degelijk om een grote kans te verkomen.

De bal waar het om ging was al weggewerkt door zowel de keeper als vd Heijden. Dus niks aan het handje. Jammer dat die andere bal in het veld werd gegooid, maar die had 0 invloed op het spel

2 december 2018 om 20:05

Beetje dom antwoord, want er was zeker wel wat aan het handje.

Dat dit geen gevolgen had in deze wedstrijd, wil niet zeggen dat er niets aan het handje is. Voor je het weet ontstaat er een nieuwe hype en worden er wekelijks bij aanvallen van de uitpartij ballen in het veld gegooid door thuispubliek van clubs. Dat zit je toch ook niet op te wachten?

Hier zal vast geen straf op volgen voor zo iets, maar het is wel goed dat er mensen uit de voetballerij dit nu keihard afkeuren incl van Bronkhorst.

2 december 2018 om 22:26

Dit is niet de eerste keer dat er een bal tijdens een aanval in het veld gegooid wordt, dus is ook niks unieks.
Maar misschien moeten de clubs weer netten op gaan hangen achter de goal, maar ja dan kan de bal vanuit de zijkant gegooid worden.

3 december 2018 om 08:40

@limboroy heb het nu meermaals terug gezien. Je kan niet zeggen dat de keeper of vd Heijden de bal hadden weg gegooid, getrapt gestompt. Toen die 2e bal het veld in vloog was de bal niet bij de keeper of vd Heijden in de buurt. De situatie veranderd namelijk doordat de bal in het veld vliegt en nog niet eens al te ver van de wedstrijd bal. Er kan met gemak verwarring ontstaan zijn. Neemt niet weg dat ik het een verkeerde actie vind, maar mocht Ajax op 1 punt kampioen worden, zal ik hier nog even aan terug denken.

Ik vind zelf dat er nu niet gekeken moet worden naar of de bal al weg was of niet, maar naar de intentie die er was. Het was volgens mij de intentie om een kans van psv om zeep te helpen. Daarom moet zeker deze supporter bestraft worden om alleen al een voorbeeld te stellen.

Verbeek heeft altijd wat te zeuren. Zelf geflopt bij Feyenoord, Twente. Daar lag het ook nooit aan mijnheer Verbeek. Inderdaad zwaar overdreven en zou belachelijk zijn als Feyenoord hier een boete voor krijgt.

Haha de mensen die hierover klagen hebben nog nooit Jupiler League gekeken.

2 december 2018 om 20:07

JL of niet, ik denk niet dat je wil dat dit een nieuwe trant wordt in de eredivisie, waarbij wekelijks thuispubliek van clubs ballen in het veld gaan gooien bij gevaarlijke aanvallen van de uitpartij.

De laatste weken wordt vooraf gevraagd aan de supporters de bal die in de tribune komt zo spoedig mogelijk terug naar het veld te gooien. Als beloning schieten de spelers na afloop ballen de tribune op.

Altijd maar weer aantonen dat ze het onsportiefste publiek van Nederland zijn...
Dit gedrag moet je, ongeacht op welk veld, belonen met een penal tegen, is dit gekloot zo over!

2 december 2018 om 19:38

Waar wordt dit verder aangetoond dan?

Dit moet hard aan worden gepakt door de Knvb anders kunnen we het elke wedstrijd krijgen dat er ballen het veld op worden gegooid tijdens het spel.
De dader moeten ze een stadionverbod geven voor 20 jaar en een fikse geldboete dat zal een afschrikwekkend effect hebben.

En als er een handgranaat wordt gegooid maar het spel kan lekker verder gaan, dan moeten we er maar niet te zwaar aan tillen? Dit soort acties moet je gewoon zwaar straffen als afschrikmiddel. Voorbeeld Amerika een fan vangt een bal die eigenlijk net geen home run werd, maar door de scheidsrechters daardoor als homerun werd gegeven, je had die supporter moeten zien na de wedstrijd. Wat als dit weer gebeurd en de scheidsrechter heeft de regel dat twee ballen automatisch een doelpunt geeft voor de aanvallende partij, moet je zien hoe snel je dit probleem oplost. Je wil dan niet in dat vak staan als ballengooier.

2 december 2018 om 19:59

Ja heerlijke regel, zorgt het uitteam er volgende keer gewoon voor dat ze genoeg mensen op de thuistribune hebben die bij elke aanval een bal het veld op gooien.

2 december 2018 om 20:25

Moet je zien wat er gebeurd, Ajax supporter in thuisvak in de Kuip, gooit bal op het veld, denk je dat er 1 persoon op deze wereld is die dat durft te doen? Je zorgt meteen voor sociale controle. Het is niet zo heel ingewikkeld

normaal prima en leuk publiek die feynoorders hoor maar dit is gewoon puur spelbederf en onsportief!

Valt op dat PSV vooral kwaad is op randzaken. Maar die bal van de tribune kwam nadat de aanval was afgelopen. Daarbij is die bal vast gehouden en daarna gegooid. Iets wat je overal ziet alleen niet zo prominent in beeld en meestal niet tijdens een aanval. Vaak gaat de bal rond en eindigde dan op het veld of in de gracht. Het is niet sportief en de gooier had dit graag eerder gedaan, dan na de aanval. Echter moet men het daarom niet gebruiken alsof PSV daardoor is benadeeld. We moeten het Dus ook niet groter maken dan het is. Verder veel klachten over tijdrekken. Alsof PSV of welke club dan ook even vol gas door zou gaan als ze in de situatie waren als Feyenoord. PSV heeft het de eerste helft verloren tegen een ontketend Feyenoord. Dan is het overige geklaag gewoon eigen falen camoufleren. De tweede helft hadden ze kansen maar deze niet benut, baal daarvan maar geef de randzaken dan niet de schuld.

Gewoon een wedstrijden zonder publiek want anders zie je dit straks elke week

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren