Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: ‘Knoester overweegt contract in te leveren bij Feyenoord’

Laatste update:

Het is afgelopen week onrustig geweest bij Feyenoord Onder-19, zo schrijft het Algemeen Dagblad maandagochtend. Een ruzie tussen Crysencio Summerville en Mats Knoester is afgelopen donderdag volledig uit de hand gelopen. Bij Feyenoord moet men nu beslissen over de strafmaat voor Summerville.

Summerville en Knoester kregen het aan de stok op het trainingsveld. Daarna besloot eerstgenoemde er een familielid bij te halen, die niet van plan was om ‘de zaak te sussen’. De krant schrijft dat het handgemeen dat in de kleedkamer volgde ‘een ware schok’ heeft opgeleverd binnen Varkenoord, bij jeugdspelers en begeleiders. Feyenoord Onder-19 ging twee dagen na het incident met 5-3 onderuit op bezoek bij FC Volendam.

Maandag beslissen Dirk Kuyt, trainer van de Onder-19, zijn assistent Cor Adriaanse en de voetbaldirectie van Feyenoord, bestaande uit Jan de Jong en Martin van Geel, over de strafmaat voor Summerville. “Dat jeugdelftal heeft wel iets meegemaakt. Dit zijn echt enorm lastige zaken”, zegt Feyenoord-trainer Giovanni van Bronckhorst, die uitgebreid met Kuyt over het incident heeft gesproken.

De zeventienjarige Summerville tekende in maart zijn eerste profcontract bij Feyenoord, dat hem tot medio 2021 aan de Rotterdammers verbindt. De aanvaller speelt al sinds zijn zesde op Varkenoord en staat te boek als groot talent. In een eerder stadium zaten onder meer Bayern München en Borussia Dortmund achter de jeugdinternational aan.

Update 27 november 13.20 uur - ‘Knoester overweegt contract in te leveren bij Feyenoord’
Mats Knoester overweegt zijn contract in te leveren bij Feyenoord, schrijft Voetbal International. De twintigjarige centrumverdediger is met de club in gesprek. Knoester kreeg het op de training van de Onder-19 aan de stok met Crysencio Summerville en in de kleedkamer ging het vervolgens door.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een wazig verhaal. We weten niet wat er gebeurd is. En nu staat er een poll moet hij gestraft worden?hahaha ja jongens kom op hoe moeten wij dat weten?hahaha

26 november 2018 om 08:02

Handgemeen in de kleedkamer. Dan kun je je toch zelf wel een voorstelling maken over wat er gebeurd is? Daarbij: een familielid optrommelen die helemaal niks op Varkenoord te zoeken heeft en al helemaal niet in de kleedkamer van Feyenoord O19?

26 november 2018 om 08:09

Waarom heeft een familielid niks op Varkenoord te zoeken?

26 november 2018 om 08:11

In ieder geval niks te zoeken in de kleedkamer van de spelers. Sowieso al een nederlaag als speler dat je een situatie niet zelf op kan lossen en je familie om hulp moet vragen, nota bene door een (flinke) discussie op een training.

26 november 2018 om 08:19

Een hand gemeen kan van alles zijn van knuffelen. Tot wat de pastoor vroeger altijd deed met kinderen. Of klappen ja weet je wij weten van niks.hoe kun je dan een poll invullen?

26 november 2018 om 08:24

Ik zal wellicht langzaam aan oud aan het worden zijn, maar knuffelen heeft bij mij nog nooit onder handgemeen gevallen.

Een handgemeen is toch op zijn allerminst duwen/trekken, maar meestal de benaming voor een situatie waarbij er klappen uit zijn gedeeld aan een ander.

26 november 2018 om 08:29

@FR12Jules, in elk geval niks in de kleedkamer van de spelers. Wat bezielt je om er iemand bij te halen die niks te zoeken heeft in die kleedkamer om het voor je op te lossen?

26 november 2018 om 08:36

Omdat hij het zelf niet aan durft wel echt triest. Maar ook bizar van zo'n man om dat te zeggen tuurlijk ik ga wel even na binnen en mep hem wel even in elkaar. Wat is er dan mis met je?

26 november 2018 om 08:49

Je haalt er vast geen familielid bij omdat je gezellig met je teamgenoot hebt staan knuffelen, of wel? Is gewoon een prima artikel en dito poll.

26 november 2018 om 09:14

@jaimy:
Nee het is allemaal heel vaag nog.
En ook het daadwerkelijke verhaal is totaal niet inzichtelijk voor ons.

Opstootjes op een training gebeuren zelfs bij de eerste elftallen en hoort er nog wel bij. Maar gaat er nu om is het familielid echt opgeroepen.. (En hoe zou je dat dan doen vanuit een kleedkamer na een training?)
Of was het gewoon een dom familielid die zelf zo agressief kwam doen... Ik vind het veel kwalijker dat een familielid zo bij de kleedkamers kan komen trouwens...

Verder blijft dit lastig als hij het echt zelf heeft gedaan. Is toevallig nog een groot talent ook. Dus wegsturen maak je andere clubs heeeeel blij. En dan kan je zeggen ja uit principe en je normen en waarden. Maar de clubs die hem gratig ophalen dan denken ook niet na over die normen en waarden dan.

Dus een goede straf lijkt mij het beste.. Al maak je er van schoonmaken op varkenoord of kantine diensten. Daar balen die gasten meer van dan een boete ofzo.

26 november 2018 om 09:29

Wat is er precies zo vaag aan dan Capis? Er staat toch duidelijk dat een ruzie tussen deze spelers ‘volledig uit de hand is gelopen’ en is ontaard in een handgemeen? Onder volledig uit de hand lopen verstaan we denk ik niet het duw- en trekwerk dat je wekelijks op voetbalvelden ziet. Het is niet voor niks dat de directie van Feyenoord zich buigt over de straf voor deze speler. Dat gebeurt echt niet bij een duwtje.

26 november 2018 om 09:47

Capis, het is toch een vrij duidelijk verhaal? Ik vind het behoorlijk inzichtelijk meestal hoor je maximaal dat er iets is voorgevallen. Nu weten we al veel meer. Ik snap je redenatie over zijn talent wel goed, die wil je niet kwijtraken. Alleen wat voor effect gaat dat hebben als er geen echte consequenties aan zoiets liggen? Voor hem (er lopen al zoveel Nederlandse talenten heel snel naast hun schoenen) en voor de sfeer in het team, en voor de andere spelers op varkenoort die ook zien als er niet echt iets aangedaan word?

26 november 2018 om 11:34

@surreal:
Je moet hem ook straffen hoor. dat zeg ik ook toch?
Alleen wegsturen heeft geen zin, zeker niet voor iets wat een familie lid heeft gedaan.

Was een paar jaar geleden ook ergens het geval. Een groot talent weg gestuurd wegens misdragen redenen. En echt direct kon hij overal tekenen in NL n niemand trok zich iets aan van het incident.

Dat maakt dit zo lastig altijd.

26 november 2018 om 12:18

@frjules: In de kleddkamer, zo slecht van begrip zal je niet zijn toch?

26 november 2018 om 12:24

Nou Knoester zit in iedergeval niet in Onder 19, maar in Jong.

Dus wat voor effect het op het team zou hebben weet ik niet, wel moet die jongen natuurlijk gewoon een aardige straf krijgen, zeker als zijn familielid stoten heeft uitgedeeld gelijk ook weren van complex.

27 november 2018 om 18:07

Het gaat hier om veiligheid. Die moet je als club aan je leden garanderen. Een ruzie op de training is heel normaal. Zelfs die twee zouden nog op de vuist kunnen gaan dat hoort bij voetbal. Maar iemamd bij halen om echt bewust klappen te geven is puur eem gebrek aan respect. Meneer vind zichzelf een gangster uit zuid. Wat is die broer voor zieligerd om je hiermee te bemoeien man tegen jongere ventjes. Die verdient echt een paar tikken. Gewoon wegsturen die jongen. Punt maken dat dit te ver gaat en iedere club oproepen dit niet te vergeten. Breekt hij ergens anders door pech gehad. Er lopen talentjes zat in Rotterdam. Gun ze de miljoenen maar hier moet je tegen optreden.

26 november 2018 om 11:48

Wazig? Je kan toch lezen of niet? Is allemaal vrij duidelijk, los dat we de aanleiding niet weten, is het toch redelijk kansloos dat een familielid, even een speler uit je elftal gaat opwachten in de kleedkamer... En dat er zelfs een handgemeen ontstaat.

Talent met weinig verstand en een dito familie.

26 november 2018 om 11:57

Als je dit wazig vindt, dan moet je je schoolgeld terugvragen, want dan heb je niet begrijpend leren lezen. Er wordt nota bene over een strafmaat gesproken die uitgedeeld gaat worden door de kopstukken van Feyenoord die bij naam genoemd worden. Het is iets ingekort vergeleken met het stukje in het AD, maar alle informatie die je nodig hebt, staat erin.

Ik zal op jouw niveau uitleggen wat er gebeurt is; Crysencio Summerville en Mats Knoester hadden donderdag een fittie. Toen ging Crysencio het tegen zijn "vader" zeggen, die vervolgens Mats een pak rammel heeft verkocht in de kleedkamer.

Kuyt en Bronckhorst hebben al over dit incident gebabbeld, en vandaag komt de leiding bij Feyenoord samen om te bekijken of Crysencio in de zak van Sinterklaas moet. Die zit enorm in de maag met deze ruzie, omdat Crysencio eigenlijk weggestuurd zal moeten worden, terwijl dat enorme kapitaalvernietiging zou kunnen betekenen.

Overigens "vader" is niet letterlijk bedoelt; dat kan ook grote broer, neef of stiefpa e.d. zijn.

26 november 2018 om 14:34

@ Doncoxxx, dankjewel voor de toelichting. Ik vond het ook wat wazig. Met name door het woordje 'handgemeen'. In de altijd hijgerige media zie je deze term veelal gebruikt worden bij wat lafjes duw- en trekwerk, omdat het dan wat ernstiger klinkt. Ben dan ook verbaasd dat ze niet reppen over een geweldsincident, of misschien wel een geweldsdelict nu het 'helemaal uit de hand' is gelopen. Maar als jij zeker weet dat het een pak rammel betreft zijn we snel uitgepraat denk ik toch? Dat familielid verbieden ooit nog in de buurt van Varkensoord of De Kuip te komen, en Summerville wegsturen. Wat een nare, laffe actie tegenover een ploegmaat. Zero tolerance wat mij betreft. Kapitaalsvernietiging valt ook wel weer mee, Feyenoord staat of valt niet bij deze jongen. Weg ermee.

Ik las dit vanmorgen inderdaad in het AD. Wat een kansloos figuur ben je als je er iemand bij haalt die nota bene in de kleedkamer komt van je eigen club en daar met geweld de boel even komt oplossen. Echt te idioot voor woorden. Feyenoord zou deze Summerville wat mij betreft per direct uit de jeugdopleiding mogen zetten. Het probleem is alleen dat die jongen blijkbaar wat bovengemiddeld talent heeft en daardoor zo weer door een andere club wordt opgepikt waardoor het voor die jongen waarschijnlijk helemaal niks uit maakt.

26 november 2018 om 08:19

Precies en dan profiteert een andere club ervan.
Maar als deze jonge blijft zal de sfeer in het team ook niet meer goed komen en denk die dadelijk dat hij overal mee weg kan komen bij Feyenoord.

26 november 2018 om 08:31

Hij staat nog onder contract tot 2021 toch?

In theorie zouden ze hem als Bogarde lekker rondjes kunnen laten lopen tot einde contract.

Vanuit de summiere informatie zou je kunnen eisen dat deze jongen diep door het stof moet voor het hele team, plus een week of 2 apart trainen voordat je hem terug laat.

Of je probeert hem te slijten.
Als een andere club hem nog wil dat zullen ze moeten betalen. Slimst lijkt mij dat ze een doorverkooppercentage eisen naast een kleine opleidingsvergoeding.

26 november 2018 om 08:58

Puur kijkend naar het voorval zou ik zeggen tot einde winterstop rondjes laten lopen. Zal wel allemaal kritiek op komen indien Feyenoord dat besluit, want dan is het waarschijnlijk weer zielig. Iemand die willens en wetens de sfeer bij zijn club verstiert door geweldpleging (weliswaar door iemand anders, maar vanuit zichzelf) mag wat mij betreft verdwijnen uit de voetballerij.

26 november 2018 om 09:43

Er van uitgaande dat dit het eerste serieuze incident van de jongen betreft, zou een tweede kans mijn inziens natuurlijk altijd de eerste keuze zijn.

Nu ben ik geen jeugdwerker/psycholoog, maar ik heb het idee dat veel jeugd tegenwoordig zeer vatbaar is voor status en aanzien.

In die strekking denk ik dat je straffen voor zo'n jongen heel goed moet zoeken in dingen die hem wat nederigheid bijleren en hem qua aanzien even een tikje geven. Dat kan al iets simpels zijn als hem de schoenen van zijn teamgenoten enkele keren laten poetsen of iets dergelijks. In ieder geval een straf die hij moet voldoen in het zicht van mensen en/of teamgenoten.

26 november 2018 om 10:50

Volgens mij liep Bogarde die rondjes uit vrije wil omdat hij bij geen andere club zoveel zou verdienen als bij Chelsea. Chelsea wilde echter van hem af.

26 november 2018 om 11:35

Dat klopt helemaal Kohaku.

26 november 2018 om 11:15

Je baseert je mening naar aanleiding van 1 kant van het verhaal in een artikeltje van 't AD, tja kort door de bocht.

Heb dit eerder meegemaakt op Varkenoord, destijds beide heren 1 wedstrijd aan de kant gehouden. Niet in de media gekomen en niks aan de hand.

Het enige verschil is dat er nu een familielid bijgekomen is. Misschien Summerville een paar wedstrijden extra geven. Als je deze jongen wegstuurd zullen er 20 andere clubs in de rij staan om hem een verbeterd contract te geven.

26 november 2018 om 10:30

Gewoon wegsturen en een statement hiermee afgeven. Er is toch niet voor niets 'er is niks beter dan dat ene woord'? (nota bene ook op de bus). Blijkbaar voelt deze jongen zich wel groter en beter.

Je moet trots zijn dat je speelt in de beste jeugdopleiding en niet gelijk doordraven als iets je niet zint. Als jij je emoties niet onder controle hebt op het werk wacht er iets zwaarders dan een wedstrijd brommen.

Nee, er is duidelijk een grens overschreven.

26 november 2018 om 10:40

Ah jij weet precies wat er is voorgevallen, Spijkenisser? Vertel het ons, je weet het toch allemaal zo goed? Opstootjes gebeuren bij elk team wel eens.

26 november 2018 om 12:06

Ik vind dat je gelijk hebt hoor, een ruzie kan gebeuren maar familieleden erbij halen om het af te handelen in de kleedkamer is 10 stappen te ver.

Nadeel is dat het deze jongen niks uit zal maken aangezien er genoeg clubs hem met open armen zullen ontvangen.

26 november 2018 om 13:56

@ repuiztav,

Doe is even niet zo bijdehand. Je weet wat een handgemeen betekend he? Dat is iemand die zijn handjes niet kan thuis houden. Als dit een persoon is op uitnodiging van een speler, nou ga jij maar advocaat van de duivel spelen. Zegt genoeg over jou als persoon, gadver!

Een opstootje is heel wat anders dan een handgemeen, en een handgemeen is vaak ook nog eens eenzijdig.

Al die slappe hap reacties. Bij dit soort akkefietjes moet je snel en adequaat ingrijpen. Uit ervaring in een sportvereniging gezien dat dit anders nog erger wordt.

Oja, reageer jij anders even met waar je zeker van bent dat niet is gebeurd ipv mensen die objectief op het artikel reageren afzeikt.

26 november 2018 om 16:39

Uit ervaring meegemaakt dat opstootjes gewoon onderling opgelost kunnen worden.

Als die Summerville er daadwerkelijk een familielid heeft bijgehaald die in de kleedkamer betrokken was bij een handgemeen, dan heb je als club eigenlijk geen keuze behalve ontbinding van het contract. Maar goed wij waren er niet bij. Wellicht dat het allemaal toch iets genuanceerder is, dan is verwijdering wellicht de zwaar.

26 november 2018 om 08:36

Ja, het is in mijn ogen wel cruciaal hoe het precies is gegaan. Dat is uit de verschillende artikelen nog niet geheel duidelijk.

1) Summerville heeft een familielid erbij gehaald en ze zijn de kleedkamer binnengegaan.
2) Summerville zat in de kleedkamer, met de rest en toen kwam er een familielid ineens binnen.

In het eerste scenario is dat in mijn ogen reden voor ontslag. Ook al is het een groot talent.

26 november 2018 om 09:01

Er vanuitgaande dat het optie 2 zou zijn, dan zou je toch als Summerville zijnde alles in het werk stellen om dat familielid tegen te houden? Je begrijpt dan toch zelf op dat moment ook dat zoiets niet de oplossing is? Ik ben het met je eens dat er uitgezocht moet worden hoe dit precies zit, maar het lijkt mij duidelijk dat Summerville hier wel degelijk van op de hoogte was.

26 november 2018 om 10:35

@hullcityafc.. Dat zou je dan inderdaad wel moeten doen, maar ik kan me tegelijkertijd ook wel voorstellen dat je als 17-jarig mannetje in zo'n situatie niet precies weet hoe je om moet gaan met zo'n situatie.

Ik vind de reactie van Fr12jules trouwens wel sterk en reëel. Als hij hem erbij heeft gehaald en het daardoor geëscaleerd is, moeten ze hem idd wegsturen en hun verlies pakken. Ik kan me voorstellen dat Ajax en PSV in zo'n geval hun handen niet aan hem willen branden, dus je hoeft niet bang te zijn dat hij naar een concurrent overstapt.

27 november 2018 om 14:24

Dat laatste zou ik niet denken; daar zijn andere voorbeelden van. Bv die jongen die bij Ajax was weggestuurd en meteen bij Utrecht aan de bak kon.
Was overigens niet zo ‘n geweldig talent zodat het afbreukrisico voor Ajax meeviel.9

27 november 2018 om 14:57

@njfromvol

Aan dat voorval zat ik ook al te denken, dat ging toen ook niet helemaal zuiver als ik het me goed herinner. De ene jongen had flink verloren met pokeren en wou toen niet betalen kwam toen op een handgemeen uit en later heeft die speler zelf een waardevol item gepakt (gepikt) van die andere speler (horloge dacht ik).

Alleen de speler die gejat had moest weg die andere kreeg volgens mij niet eens een straf.

27 november 2018 om 16:42

Meten met twee maten, wat hier mogelijk ook gaat gebeuren.

28 november 2018 om 08:43

Meten met twee maten gebeurt altijd. Wat ook niet zo gek is. Wanneer het een bankzitter van onder 19 zou zijn geweest zonder contract had hij al lang op straat gestaan. Maar hier hebben we het over een potentiele Feyenoord-1 speler op een positie waar we al vrij karig in zijn.

De ene kant vind ik ook dat je zo'n jongen moet wegsturen, maar aan de andere kant moet je ook kijken hoe je dat soort jongens zo goed mogelijk kan begeleiden. Volgens mij waren een Eljero Elia, Memphis Depay of een Robin van Persie ook niet de makkelijkste toen ze klein waren.

Voor Feyenoord is het natuurlijk ook een lastig vraagstuk. Stel je stuurt hem weg, hij verksat naar PSV en over 3 jaar is hij de vaste buitenspeler van PSV en wordt hij verkocht voor 45 miljoen. Tja.. Daar zit je dan.

Dit is een flink dilemma voor Feyenoord. Stuur je een jongen met talent weg zoals je eigenlijk behoort te doen, of verzin je een alternatieve straf, laat je hem blijven en schep je een precedent?
Bij de eerste optie zal een concurrent hem oppikken en profiteren van de situatie.
Bij de tweede optie geef je andere spelers de ruimte om in soortgelijke gevallen terug te vallen op het besluit dat bij Summerville werd genomen.

Hoe zit t met de privacywetgeving, kan dit zomaar naar buiten worden gebracht?

26 november 2018 om 09:09

Is er eindelijk een artikel zonder verwijzing naar die nieuwe privacywet, ga jij het er even bijhalen. Geen slapende honden wakker maken he

26 november 2018 om 10:42

Mrguide

De privacyregels staan het AD uiteraard niet in de weg om dit artikel te publiceren en daarmee deze informatie zomaar naar buiten te brengen.

26 november 2018 om 11:15

Portretten voor journalistieke doeleinden, bijvoorbeeld in opdracht van de krant, vallen in beginsel onder het doel van de gerechtvaardigde belangen. Ook publicatie van namen door een krant valt hieronder, maar er kan -indien de persoon om wie het gaat er last van heeft (bij bijvoorbeeld een sollicitatie)- door desbetreffende persoon verzocht worden om het artikel of in ieder geval zijn/haar naam te verwijderen.

De kranten zijn hierin dan niet direct schuldig aan een overtreding, omdat men de kans heeft dit te laten verwijderen.

Als het daadwerkelijk zo is gegaan alshet hietmr staat beschreven, is de enige juiste beslissing deze jongen de laan uit sturen. Dit gaat ver boven het boekje en mag je absoluut niet tolereren. Ik begrijp dat hij te boek staat als een groot talent. Maar met zo’n persoonlijkheid en instelling in het team ben je hem liever kwijt dan rijk.

26 november 2018 om 08:32

Met zo'n persoonlijkheid en instelling? Hij speelt nu al langer dan 10 jaar in de jeugdopleiding van Feyenoord en voor zover ik weet is dit het eerste incidentje waar hij bij betrokken is.

26 november 2018 om 08:55

Dat is niet waar. Hij is al vaker bij wat incidenten binnen teams betrokken geweest. In verhouding tot dit natuurlijk wel kleinere incidenten.

26 november 2018 om 08:58

Ben alleen bang dat dit geen “incidentje” is geweest anders spreekt men niet over een schokgolf binnen Varkenoord. Tel daarbij op dat leden van de directie samen met GiVB en Kuyt en Adriaansen gaan zitten en ook jij weet dan dat dit geen “incidentje” is geweest.

26 november 2018 om 08:59

Wat voor incidenten precies? Dit is voor mij voor het eerst dat ik iets negatief over hem voorbij zie komen.

26 november 2018 om 09:15

Blackpool,

Een gebeurtenis kan zich maar één keer voordoen en een dusdanig effect hebben, dat iedereen compleet van de kaart is. Misschien is dit nu ook het geval.
Tenminste, dat is wat ik hoop...

26 november 2018 om 09:30

Iedereen kan toch tussen de regels door lezen dat er een handgemeen is geweest. Van een goede discussie of even een duwtje a la Max Verstappen komen leden van de directie en trainers niet bij elkaar. Laat staan dat dat een “schok” te weeg brengt. Trouwens, zelfs de Raad van Commissarissen is op de hoogte gebracht..

26 november 2018 om 09:53

Voetbalimpact. Kom dan met bronnen, in plaats van zomaar iets te roepen. Ik heb nog nooit iets negatiefs gelezen over die jongen.

26 november 2018 om 11:43

@voetbalimpact. Iets beweren zonder bron of voorbeeld kan ik ook wel. Heb je een voorbeeld van iets waar Summerville bij betrokken was?

Die Summerville moet je direct uit de gooien club. Kan er naar mijn mening geen flikker van en staat al geruime tijd bekend als "vervelend" en "irritant".
Daar moet je als club geen tijd, energie en geld aan besteden.

Heeft hij zijn familielid erbij gehaald of is diegene uit zichzelf komen bemoeien?

26 november 2018 om 11:37

Je kan er vanuit gaan dat Summerville in ieder geval het verhaal met zijn familielid heeft gedeeld, wat eigenlijk ook niet nodig is, aangezien je dan perssensatie kan creëren, wat er exact is gebeurt.

26 november 2018 om 11:51

Dat zou kunnen inderdaad, maar het kan ook heel goed zijn dat de familielid in kwestie zelf verhaal kwam halen.

26 november 2018 om 11:53

Klopt, dat is goed mogelijk. Ik hoop daarom ook graag wat extra context nog te krijgen, maar dat zal wel niet gebeuren.

Familielid een verbanning voor het leven op varkenoord en desbetreffende wedstrijden buiten varkenoord ook een verbod geven ..speler zelf een disciplinaire straf geven onder het mom van bv 2 weken vrijwilligers werk in het Sophia kinderziekenhuis!

Dit is wel een hele slechte zaak ! Dit komt de sfeer binnen de selectie niet ten goede.

Geweld binnen de kleedkamer en zeker als je extern nog hulp erbij haalt, kun je maar op 1 manier bestraffen en dat is direct uit de selectie zetten.
Maar bij Feyenoord zal dit met de mantel der liefde behandeld worden, daar hij blijkbaar een groot talent is, die in het bezit is van een contract.

We will see.....

ik ben benieuwd naar de reden waarom er zo een ruzie is ontstaan. Overigens moet het familie lid gewoon levenslang verbannen worden en moeten beide vechtersbaasjes disciplinair gestraft worden. Context is belangrijk.

Wat kansloos dat je zoiets doet na een trainingsgevechtje. Die maak je wel eens mee, maar moet je daarna weer laten varen. Ik ben benieuwd wat Feyenoord hier gaat doen, aangezien ze vaak wat slapjes optreden.

Daarnaast zou de reden waarom ook interessant zijn om te weten, geeft je meer inzicht in wie wat 'fout' heeft gedaan. Zoals het momenteel staat lijkt me dat Summerville een flinke sanctie moet krijgen, want je familie erbij betrekken is laag, los het even zelf op, kind.

26 november 2018 om 11:53

'het is een generalisatie die ik hier maak, maar dat Summerville een familielid erbij haalt verbaast me niks.'

In welk opzicht ben je aan het generaliseren en waarom vind je dit niet verbazend?

26 november 2018 om 11:54

Ik heb mijn reactie aangepast Apocalyps. Het lijkt me niet verstandig om deze kwesties te bespreken hier! Krijg je alleen maar narigheid van.

26 november 2018 om 12:07

@ Arsenallz,

Fair enough. Een PB mag ook, als je daar trek in hebt of de tijd hebt.

Tot aan de winterstop schorsen, zijn familie toegang tot het complex ontzeggen en wat belangrijk is, een gesprek aangaan tussen beide spelers. Dit loopt natuurlijk al langer want anders ontploft het niet zomaar.

26 november 2018 om 12:58

Wat een hoop onzin kraamt men hier uit! Hij speelt al bij Feyenoord sinds zijn 6e en heeft net een contract getekend. Waarom dan nu al van de hand doen, heb je hem al die 11 jaar voor niets opgeleid. Nee dan wordt het straks een gevalletje Wijnaldum die de concurrentie sterker maakt. En van de mensen die niet voor Feyenoord zijn begrijp ik het standpunt, maar voor me mede Feyenoorders die vinden dat hij weg moet snappen het echt niet. Is ook de eerste x dat zoiets gebeurd plus we weten niet of hij echt een familielid erbij heeft gehaald of dat z'n familielid op eigen initiatief heeft gehandeld.

27 november 2018 om 15:06

Het betreffende familielid zou ik de toegang ontzeggen inderdaad, uitgaand dat er sprake is van geweldpleging. Als er wat onschuldig duw en trekwerk is plaatsgevonden omdat die andere speler het nodig vond om bijvoorbeeld hun moeder voor hoer uit te maken dan zou ik zeggen los het lekker intern op.

Mocht er echter sprake zijn van daadwerkelijke geweldpleging dan zou die speler sowieso aangifte van mishandeling moeten doen. Dat zou ik als club sowieso eisen van die speler zeker als hij tot bijvoorbeeld een ontbinding van contract wil komen. Verder moet je als club zijnde goed uitzoeken wat het probleem is en zodoende bekijken of het onderling nog op te lossen is met de betreffende spelers. Het zijn nog jonge jongens mogelijk is er van iets onschuldigs iets groots gemaakt.

Feyenoord O19 draait slecht; onlangs verloren de boys op eigen veld met 1 - 3 van hun arme neefjes van Sparta. Eigenlijk de verantwoordelijkheid van trainer Dirk Kuyt.
Maar dat is natuurlijk nooit reden om te gaan matten.
Summerville op staande voet ontslaan.

27 november 2018 om 14:52

Een goede voetballer is nog geen goede trainer. Bovendien kijkt de jeugd niet meer zo op naar mensen die voorheen goed gepresteerd hebben. Tegenwoordig is de lengte van je limousine en de hoeveelheid gouden ringen belangrijker dan wat je gepresteerd hebt om deze te kunnen bezitten

Dirk heeft het niet in de hand.. Ik dacht dat dit de man van de ijzeren discipline was, die wel even Feyenoord naar boven zou trekken naar het moderne voetbal, waar iedereen op en top professional zou zijn.

Maar even over dit incident, ik denk dat we gewoon even moeten afwachten tot er meer duidelijk is, want dit is gewoon een vaag verhaal.

we weten nu wat er is voorgevallen. Maar waarom slaat een familielid van Summerville zo door? Wordt hij misschien al langere tijd getreiterd door Knoetser? Dat is nog geen reden dat dit gebeurt maar wel een vraag waarom de trainer dit niet managet? Ik kan me niet voorstellen dat het een eerste voorval is. Er moet iets groeters aan de hand zijn. Waarom laat de trainer dit zo uit de hand lopen? Je moet je team wel managen. En ook dit is speculatie hoor.

Ik zou kiezen voor een passende straf, maar in ieder geval niet wegsturen. Tenminste wanneer het inderdaad om een handgemeen gaat, en dus geen wapen of iets dergelijks.
Het familielid voor langere tij d de toegang ontzeggen, en de speler een taakstraf.
Tegelijkertijd Knoester en Summerville samen bij een relatietherapeut zetten, om hun relatie te verbeteren.

waarom grijpt er dan niemand in tijdens zo een handgemeen? er zitten toch ook trainers, medespelers etc bij?

27 november 2018 om 14:49

Dat zal ook heus wel gebeurt zijn uiteindelijk maar een agressief iemand die weet hoe er schade aangericht dient te worden heeft doorgaans niet zoveel tijd nodig.

Mocht die jongen helemaal tot ajacied geslagen zijn of ander zwaar lichamelijk letsel opgelopen hebben, dan gaat mijn reactie niet op.

Maar wat een stumper zou het zijn als hij aangifte gaat doen waar het simpelweg een handgemeen betrof waarbij door beide het nodige is uitgedeeld en geïncasseerd. Uitpraten en disciplinaire maatregelen vanuit de club prima, maar aangifte? Come on son..

27 november 2018 om 14:43

Haha wat een gast ben jij. Nu laat je het overkomen alsof Knoester degene is die hier fout zit. Of jij bent een insider die weet wat er gebeurd is? Nee dat dacht ik al. Je zou juist moeten denken; als hij aangifte wilt doen, moet hij wel degelijk eenzijdig toegetakeld zijn

27 november 2018 om 14:59

Fijn dat je de nuance in mijn reactie zo goed hebt opgepikt. Zou haast denken dat je zijn kleine neef bent of iets dergelijks.
Wat betreft je laatste zin, zo naïef steek ik gelukkig niet in elkaar. Genoeg mensen die rare aangiftes doen of juist andersom: mensen die al het recht daartoe hebben, maar dit nalaten.

27 november 2018 om 15:32

Welke nuance? Je noemt Knoester een stumper als hij aangifte zou doen. Als jij ruzie krijgt met een collega/klasgenoot en die haalt er vervolgens iemand bij om jou een paar keer flink op de bek te rammen, dan doe jij geen aangifte? Sterker nog, dan ben je volgens jou een stumper als je dat wel doet...

27 november 2018 om 16:05

Beste andere neef van Knoester.

Wat een onzin hahaha. Ik noem hem een stumper als hij aangifte doet na een voorval waarbij beide erop los geslagen hebben. M.a.w: een ordinaire maar klassieke matpartij tussen twee kemphanen. Ik zeg verder ook nergens dat het zo gegaan is, maar ik merk al dat emotie bij onze vrienden uit de haven al snel de boventoon voert.
Goed lezen maat, goed lezen.

27 november 2018 om 16:53

Lees zelf goed. Er staat duidelijk dat Summerville er een familielid bijgehaald zou hebben. Misschien dat Knoester zichzelf verdedigd heeft, maar dat is natuurlijk geen gevalletje 'over en weer'.

En dat neerbuigende toontje mag je ook voor je houden, maat.

28 november 2018 om 08:28

Al heeft hij er zijn hele stamboom bijgehaald, nog weten we niet hoe, wat en waarom. Ik schets slechts een scenario.

De toon die ik gebruk maak ik gelukkig nog altijd zelf uit. Dus die slik je maar even.

Het is vrij simpel. Dit is voor de club een reden om Summerville te ontslaan. Alleen nu willen ze dat niet doen, omdat het een te groot talent is.

27 november 2018 om 14:53

En dus maak je een talent waarvan je nog maar moet afwachten of die het ooit helemaal gaat redden maar direct groter dan de club? Een vrijbrief voor ieder talent op de jeugdopleiding om er maar lekker op los te leven want ik word toch niet weggestuurd?

27 november 2018 om 15:12

Ik vind dat er nogal makkelijk geoordeeld word hier terwijl we amper weten wat er gebeurd is. We weten dat er een handgemeen is voorgekomen waarbij een familielid betrokken is geweest meer dan dat weten we niet. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat het familielid zomaar naar die kleedkamer is gekomen om de eerste de beste speler tot moes te slaan. Of er überhaupt iemand mishandelt is weten we ook niet eens, want wat onschuldig duw en trekwerk wordt ook al onder handgemeen verstaan. Daarbij moet ik zeggen dat wanneer er iemand in elkaar geslagen is men toch vaak in de pers spreekt van mishandeling ipv handgemeen.

27 november 2018 om 15:25

Je kan er op jouw manier naar kijken inderdaad. Maar als ik daarnaast ook lees dat er een schokgolf door Varkenoord gegaan is en er tot aan de raad van commissarissen aandacht aan word gegeven. Nou ben ik niet direct ingewijd in de heilige gronden van mijn Rotterdamse vrienden maar ik weet wel dat je van goeie huize moet komen en een behoorlijk drama moet veroorzaken willen ze bij Feyenoord nog spreken van een schokgolf. Die mannen shockeer je niet zo eenvoudig meer.

27 november 2018 om 16:09

Tot dusver heb ik de (online) media dat alleen horen roepen (je weet wel die mensen die geld verdienen aan het schrijven van sensationele titels en teksten), misschien heb ik het elders gemist? Daarbij is zo'n incident natuurlijk hoe groot het ook is niet hedendaags daarbij duikt de media er bovenop dus natuurlijk zijn er mensen vanuit alle lagen van de organisatie bij betrokken. Ook gaat het om kapitaal die mogelijk gratis de deur uit zal wandelen.

Knoester overweegt om zijn contract in te leveren? Ik neem aan dat hij dit doet om Feyenoord voor het blok te zetten, omdat z'n familie vindt dat Feyenoord te soft met Summerville omgaat?

27 november 2018 om 17:34

Hij kan dat zelf toch ook gewoon vinden? Op mij komt dit verhaal over dat de speler Summerville een schop niet aankon. Dat je hem vervolgens aanvliegt op het trainingsveld dat kan natuurlijk gebeuren maar familieleden op je teamgenoten af sturen is natuurlijk een grove schande, waarschijnlijk omdat hij hem zelf niet aan kon. Feyenoord kan natuurlijk maar een maatregel nemen en dat is die jongen wegsturen. Daarnaast moeten ze er verder niet moeilijk over doen want deze speler is echt niet het beste talent van Feyenoord.

Je kunt van Ajax zeggen wat je wilt maar ze durven jongens die zich daar niet gedragen wel keihard weg te sturen is al vaak gebleken. Hoe dat bij Feyenoord is weet ik eigenlijk niet.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren