Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Marca: PSG brengt bij Ajax bod van tachtig miljoen euro uit

Laatste update:

Paris Saint-Germain is al langer geïnteresseerd in Frenkie de Jong en heeft nu een formeel bod neergelegd in Amsterdam, zo weet Marca te melden. De sportkrant schrijft dat de regerend kampioen van Frankrijk tachtig miljoen euro heeft geboden. De Jong moet bij PSG de opvolger worden van Adrien Rabiot.

De 23-jarige Rabiot heeft een aflopend contract en het is onduidelijk of hij dat gaat verlengen. Onder meer Barcelona heeft interesse in de Fransman, al is die club ook in de markt voor de 21-jarige De Jong. Naast PSG en Barcelona zitten naar verluidt Real Madrid, Tottenham Hotspur en het Manchester City van Josep Guardiola achter de middenvelder van Ajax aan.

Directeur spelersbeleid Marc Overmars bevestigde in september overigens dat Barcelona zich tijdens de zomerperiode heeft gemeld voor De Jong: “Barcelona schatte De Jong niet op waarde. Barcelona mag in januari terugkomen voor Frenkie. Spelers gaan in die periode toch niet weg”, zo werd de bestuurder tijdens een evenement geciteerd door Ajax Showtime.

Barcelona zou achtereenvolgens 25 en 30 miljoen euro hebben geboden, maar die aanbiedingen deed Overmars af als ‘kansloos’. De Jong maakte in de zomer van 2015 de overstap van Willem II naar Ajax en heeft momenteel een contract tot medio 2022. In dienst van het Nederlands elftal staat de teller op vijf interlands.

Denk jij dat Frenkie de Jong volgend seizoen nog bij Ajax speelt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Niet meer normaal die bedragen.

21 november 2018 om 19:14

ach, gewoon 100m vragen, laat die vermogende clubs maar lekker vechten om de hype.
ze moeten gewoon volle pond dokken voor deze gok: alles ziet er rooskleurig uit rond Frenkie, frisse voetballer, maar nog niks waargemaakt.

Laat ze maar lekker op de gok spelen in het buitenland, 100m, why not. Strik erom en 50M ervan investeren in nieuwe spelers, zoals Pavon. Gewoon echte toptalenten.

Of uitkomen op 92M netto wat kan oplopen door bonussen.
Ijzer smeden nu het heet is

21 november 2018 om 19:25

Maar Frenkie heeft hier zelf ook nog een stem in. Als ie niet naar PSG wil, gaat het ook niet door. Al bieden ze 150 miljoen.

21 november 2018 om 19:41

Dan stel je de speler anderhalf jaar lang niet op. Op die manier Kun je druk uitoefenen. Kapitaal vernietiging...ja....maar goed spelers moeten gewoon luisteren en zijn handelswaar. De clubs bepalen, wil Ajax je verkopen voor 100 miljoen aan PSG? Dan ga je akkoord! Zo niet, lekker banken....geintje natuurlijk

21 november 2018 om 20:15

Wie wil er nu niet naar Psg wanneer je uit de Eredivisie komt. Garantie op een hele dikke bankrekening en een volle prijzenkast. Speel je bij Psg, ben je bij het Nederlands elftal niet meer weg te denken.

21 november 2018 om 20:30

180 miljoen eerder hoor

21 november 2018 om 20:33

Ha ha geloof je dat zelf de speler maakt uit waar hij heen gaat en niemand anders , het moet niet gekker worden .

21 november 2018 om 21:16

Waarom zou je naar psg willen? Een competitie vergelijkbaar met nederland met alleen psg die er bovenuit steekt. Valt weinig te leren, daarnaast een club met amper historie.

Naar psg ga je om snel te cashen en met weinig weerstand een paar keer een b-competitietje te winnen.

21 november 2018 om 21:41

Dat is vast en zeker bij je club het geval want die hebben die gelden hard nodig.
Overmars&Co willen Europa heroveren, in Amsterdam is momenteel de erkenning van een Europese topclub van grotere waarde dan hun banksaldo verder opkrikken wetende dat er nog genoeg aankomende talenten wel hun weg weten te vinden de komende jaren, tot zelfs naar Eindhoven..
Je kan beter je focus richten op je eigen cluppie en dat geldt voor meerderen hier.

21 november 2018 om 23:54

Net zoals jij je imago hier verpest zal Ajax haar imago dan ook verpesten. Welke speler wil er naar een club waar ‘handeswaar’ bent en je moet banken als je niet wilt transfereren?

22 november 2018 om 07:45

Nou PSG Lyon Olympique en natuurljjk toch ook wel Monaco....prachtige steden, heerlijk weer, heerlijk eten en drinken. Ik zou het wel weten!

22 november 2018 om 08:58

@formus

Je schrijft: "maar Frenkie heeft hier zelf ook nog een stem in. Als ie niet naar PSG wil, gaat het ook niet door. Al bieden ze 150 miljoen"..

Daarin heb je volkomen gelijk. Maar Frenkie de Jong heeft na dit seizoen nog een contract dat drie jaar doorloopt en geinteresseerde clubs mogen niet met hem praten zonder toestemming van Ajax. En Ajax hoeft natuurlijk ook niet met een club te gaan onderhandelen als men het bod niet hoog genoeg vindt. Dus ook de club waar Frenkie de Jong wel naartoe wil, zal over de brug moeten komen om Ajax überhaupt aan de onderhandelingstafel te krijgen. En dat weten die clubs natuurlijk ook. En die clubs weten ook dat als bijv. PSG en/of Mancity wel bereid zijn om een bedrag op tafel te leggen waarmee Ajax bereid is genoegen te nemen, die clubs wel toestemming van Ajax krijgt om met hem te praten. Andere geinteresseerde clubs gaan echt niet het risico lopen dat een concurrent die de transfersom wel wil betalen, hem weet over te halen en men uit gierigheid achter het net vist. Onderhandelen is net pokeren en Ajax heeft een riante onderhandelingspositie omdat de club de speler feitelijk helemaal niet kwijt wil en het geld niet nodig heeft. En zich derhalve de luxe kan permitteren om te wachten tot men krijgt wat men wil hebben. Geinteressseerde clubs hebben dat niet omdat ze dan het risico lopen dat een concurrent er met de buit vandoor gaat als die wel bereid is om de knip te trekken. Als Barca FdJ echt wil hebben, gaat men echt wel bewegen omdat men natuurlijk wil voorkomen dat met hem hetzelfde gebeurt als bij het aantrekken van Davinson Sanchez en de prooi aan de neus voorbij gaat.

22 november 2018 om 09:01

@iseldiroed

sorry hoor maar de Franse competitie is echt wel van een veel hoger niveau als de Eredivisie. Monaco bv speelde niet al te lang terug nog de halve finales in de Champions League. hoe vaak lukt dat onze clubs? verder kan Frenkie met Mbappe, Neymar en Cavani samen spelen. misschien wel de beste aanval ter wereld

22 november 2018 om 09:52

@djablacka:

"dan stel je de speler anderhalf jaar lang niet op. Op die manier Kun je druk uitoefenen. Kapitaal vernietiging...ja....maar goed spelers moeten gewoon luisteren"

Dat moet hij helemaal niet. Volgens mij is de slavernij een tijdje geleden al afgeschaft... Een contract werkt twee kanten op. De Jong heeft een contract tot 2022, dus heeft hij het recht om tot 2022 voor Ajax te blijven spelen als hij dat zou willen.

De Jong zal ongetwijfeld uiteindelijk wel mee gaan werken aan een transfer, maar het lijkt me niet meer dan normaal dat hij wel een vetorecht heeft als hij niet naar een bepaalde club wil.

22 november 2018 om 13:04

Scepticus38

"geinteresseerde clubs mogen niet met hem praten zonder toestemming van Ajax."

Yep, dat klopt. Maar jij en ik, en de rest van Nederland mogen ook niet door een rood licht rijden. Maar weet je, dat gebeurt dus wel degelijk, in de praktijk. Dus jij weet net zo goed als ik dat clubs, dus, gewoon natuurlijk eerst even een speler zelf polsen om zeker te weten of die speler uberhaupt wel oren heeft naar een overgang voordat er eerst een hoop moeite gedaan wordt om er uit te komen met Ajax als die jongen doodleuk niet eens wil komen!

Dus ook wat dit betreft nog een nuance met dat 'ajax heeft een contract en bepalen helemaal zelf wel wat ze gaan vangen voor Frenkie de Jong'. Er zijn voldoende dingen die een speler zou kunnen doen om, als hij echt een droomtransfer in rook op zou zien gaan, de hoogte van die prijs te beinvloeden. Dat wil niet zeggen dat hij dat ook daadwerkelijk gaat doen, maar feit is dat hij die mogelijkheid heeft. Het is een veel te eenzijdig en in praktische zin onzinnig argument om net te doen alsof contracten in het betaalde voetbal keihard en onaantastbaar zijn. De praktijk van de laatste 25 jaar heeft dat tegendeel allang bewezen. Overigens vind ik het ook wel raar dat iemand met juridisch inzicht, zoals jij, dat op de een of andere manier niet schijnt te (willen) onderkennen.

En draai dat eens om. Als een speler zijn laatste contractjaar nadert en Ajax wil verlengen omdat ze willen voorkomen dat de speler gratis weg kan, hoe zit het in dát geval dan met het feit dat Ajax met het volle verstand een contract ondertekende met die speler? Waarom hoeft Ajax zich van zijn kant dan niet aan het principe van het 'goed werkgeverschap' te houden? Messen snijden aan twee kanten Scepticus, niet alleen aan één.

21 november 2018 om 19:27

RKC gaat ook heerlijk cashen

21 november 2018 om 19:38

Hij komt toch bij willen 2 vandaan?

21 november 2018 om 19:50

RKC en Willem ll hebben een gezamenlijke jeugdopleiding

21 november 2018 om 19:52

Willem II en RKC krijgen beide geld. RKC krijgt alleen wel wat minder

21 november 2018 om 19:52

Eerst zelf eens even googelen maat. 10 procent van het totaalbedrag wordt verdeeld over respectievelijk 60 en 40 procent aan Willem 2 en RKC. Dit is omdat RKC en Willem 2 een gezamenlijke jeugd hebben.

21 november 2018 om 20:11

gek dat men weet hoeveel W2 en RKC krijgen maar de deal met bl Lozano niet bekend is

21 november 2018 om 20:16

Dat zou geweldig zijn voor beide clubs. (+- 4 miljoen)

21 november 2018 om 21:38

Klopt. Willem II vangt rond de 10% maar die moeten van dat bedrag weer 40% overdragen aan RKC. Zo maakt Ajax indirect 2 clubs dolgelukkig.

22 november 2018 om 00:01

Wel bizar dat een doorverkoop van Frenkie straks wellicht de duurste uitgaande transfer van Willem II ooit is 😂

22 november 2018 om 02:51

Zo gek is dat niet, Ajax brursgenoteerd dus publicatieplicht en PSV niet. Heel simpel eigenlijk!

22 november 2018 om 07:29

Hadden. Willem II en RKC hadden een gezamenlijke jeugdopleiding. Nu gelukkig niet meer. Grootste fout in de clubhistorie van Willem II. Overigens geen idee waar de verdeling van 40/60 vandaan komt maar bij de transfer van Misidjan kreeg RKC vanwege deze constructie 1/3 deel en Willem II 2/3. Dat zal bij De Jong niet anders zijn. Het percentage van de doorverkoopclausule veranderd nog wel eens tussen 10 en 15% afwachten wat dat werkelijk is maar RKC ziet zo zn gehele jaarbudget binnen komen. Willem II ziet zn record van duurste transfer van dembele naderen a 5mln.

21 november 2018 om 19:46

Frenkie blijft zeer kalm ook al staan ze achter tegen Duitsland, pff wat een volwassen speler is dat die gewoon doet wat hij moet doen. Strootman zou gewoon steeds slechter spelen onder deze druk. Juist in zulke klote wedstrijden zie je wie echt een grote speler is of gaan worden.

21 november 2018 om 22:45

Yep, de Jong is een stuk volwassener. Bleef de pannen van het dak spelen alsof er geen Duitser op het veld stond.

Ik denk dat we beiden een andere wedstrijd hebben gezien.

21 november 2018 om 19:54

Bedrag maakt niet uit. Als barcelona komt wil hij daar heen.

21 november 2018 om 19:54

Bedrag maakt niet uit. Als barcelona komt wil hij daar heen.

21 november 2018 om 20:14

Als Barcelona 40 miljoen biedt en PSG 80 miljoen gaat die periode Frenkie niet naar Barcelona.

21 november 2018 om 20:22

Denk jij dat ajax echt bepaald waar hij wil spelen.
Als hij weigerd te tekenen bij psg gaat hij gewoon naar barcelona.
Kijk alleen al naar zijn instagram dan weet ik genoeg.
Alles wat met messi en barcelona te maken heeft is geliked door frenkie.
Die gaat als hij barca kan niet naar psg.
En gelijk heeft hij ook.

21 november 2018 om 20:33

Bij City ook veel likes hoor dus tja

21 november 2018 om 20:33

dan blijft die bij Ajax. Ajax gaat echt niet de helft van het geld accepteren.
hij heeft zelf een contract getekend.

21 november 2018 om 21:41

Hij vond Barcelona een mooie club (wie niet) maar is nooit concreet geweest.

21 november 2018 om 21:16

Tja dat is schijnbaar de markt tegenwoordig! Met alle respect maar ik vind dat De Jong en De Ligt die bedragen niet waard zijn! Ze hebben allebei goede wedstrijden gespeeld , ook in de Cl, heb ook slechte wedstrijden gezien. Met name De Ligt vond ik zwak tegen Duitsland cruciale fouten met tegendoelpunt! Ze zijn ook jong en wisselvallig en dat is normaal..Maaaaaar dat vind ik ook van Bergwijn , grote stappen gemaakt en sterke fysieke speler maar ook(nog) niet klaar voor de echte top! Nederland zit weer in de lift qua talenten en dat betaald zich eindelijk uit met Nederlands elftal.!Waar we te lang op gewacht hebben. Eerst maar eens plaatsen voor het EK!. 😉

Ajax moet hier echt van profiteren. 80 miljoen of hoger kan je makkelijk vragen. Hopelijk kan Frenkie zich nog beter ontwikkelen.

21 november 2018 om 19:15

Minimaal 100mln klaar!

21 november 2018 om 19:23

Kijk dat dus zo hoog mogelijk ook al is het onrealistisch. Maar goed veel clubs hebben interesse dus dan gaat de prijs gewoon verder omhoog.

21 november 2018 om 19:33

Ja, maar je moet ook een keer tevreden zijn. Meer dan 80 miljoen zou ik al absurd vinden.

21 november 2018 om 19:59

Meer dan 80 absurd? Ik vind de helft al absurd eigenlijk.

21 november 2018 om 20:06

Absurd? Het is pas absurd als het niet betaald wordt, ik zie 100m zomaar gebeuren, anders wel voor De Ligt

21 november 2018 om 20:09

Waarom moet je op een gerucht tevreden zijn. Al was het 200 miljoen, het blijven virtuele bedragen. Ik neem al die geruchten met een enorme korrel zout.

21 november 2018 om 20:37

Je gelooft toch nooit dat hij voor 80 weg is. Dat zal 30-40 max zijn.

21 november 2018 om 20:46

15 miljoen met 65 miljoen aan variabelen.

21 november 2018 om 20:50

Haha, dat kan natuurlijk ook ja.

22 november 2018 om 01:14

30-40 max? Hou toch op, iedereen ziet dat dit een zeer specifiek talent en eigenlijk unieke middenvelder is/kan worden. Heeft een groot aandeel in de wederopstanding van het Nederlands elftal en speelt bij een ploeg dat waarschijnlijk de laatste 16 van CL gaat halen. Is daarbij nog maar 21 jaar. Dit is internationaal gezien gewoon een talent van de allerhoogste categorie. Kunnen die Feyenoorders en PSVers wel altijd op de 1e rij staan om hem naar beneden te praten maar dat is gewoon puur jaloezie en afgunst dat Ajax altijd de jackpot haalt uit transfers.

En ja, hij speelde een keer minder tegen Duitsland maar zoveel wereldsterren spelen wel is minder. En al helemaal als je bedenkt dat er constant 2 a 3 man in zijn nek zaten (wat al een compliment en bevestiging opzich is). Dadelijk bij een internationale topclub kan je geen 2 a 3 man meer op hem zetten want dan krijgen de andere wereldspelers meer ruimte. Het is puur omdat Nederland geen enkele andere middenvelder heeft die het spel kan versnellen en opbouwen.

Geloof mij dit is een talent van de buiten categorie en zal in de internationale top nog meer ruimte krijgen om te etalleren omdat hij dan met nog 2 a 3 super middenvelders aan zijn zij kan spelen. En je kan niet alle middenvelders dubbele dekking geven als tegenstander zijnde.

22 november 2018 om 20:20

Er is niemand die hem naar beneden praat, althans ik niet. Ik schat hem op 30 miljoen, wat is er mis met dat bedrag? Besef je wel wat voor een monsterbedrag dat nog steeds is? 80 gaat gewoon niet gebeuren, wees toch eens realistisch. Het is een geweldige voetballer en hij zal Ajax veel geld opbrengen, maar geen 80 of dergelijke bedragen.

Dat kan toch helemaal niet? Als PSG nu weer 80 mln over de balk smijt, dan gaan ze ivm financial fairplay toch uit de CL gehaald worden? Tenzij ze Neymar of Mbappé verkopen en dat zie ik ze ook niet snel doen.

21 november 2018 om 19:15

Mogelijk verzinnen ze weer zon structuur met huren/koop.

21 november 2018 om 21:54

Maar dat houdt ook een keer op. Het enige dat je daarmee doet is de kosten uitsmeren over meerdere jaren. Als je dat blijft doen stapelt het op en loop je alsnog tegen financial fairplay aan. Bovendien worden die vage constructies ook onderzocht.

21 november 2018 om 19:15

In het her topvoetbal moet je eerst dichtbij de deal komen en daarna kijken of het financieel wel lukt, want die tijd heb je niet.

21 november 2018 om 19:19

wat maakt het uit of het kan of niet

transfer komt vast en zeker, en naar welke club en welk bedrag uiteindelijk zien we dan wel weer

21 november 2018 om 19:36

Ja, want PSG heeft natuurlijk geen spelers die het kan verkopen om ruimte te maken voor zo'n bod.

21 november 2018 om 21:44

Ze hebben wel een gekke Arabier die onnoemelijk rijk is. Geld speelt dan geen rol meer.

21 november 2018 om 23:26

Wel met de huidige Financial fair pley regels. Ook al zijn die enigsinds te omzeilen dmv huurconstructies of dergelijke, je kan niet lukraak 80 miljoen neerknallen voor een speler.

21 november 2018 om 23:44

PSG was voor dat die Arabier kwam niet een echte rijke club maar ineens kom er 220 miljoen voor Neymar betaald worden. Al die rijke eigenaren omzijlen die fair play regels.

21 november 2018 om 20:42

Neymar gaat in de zomer naar Real.

22 november 2018 om 00:02

Wat zou het zijn als hij volgend jaar samen met Neymar en Mbappe speelt. De 2 toekomstig ballon d'or winnaar en misschien dat hij daar wellicht in de kijker speelt om ooit ballon d'or te winnen. Die potentie heeft hij wel!

22 november 2018 om 08:56

Neymar was een vrijd transfer he, dus ik denk dat als ze een of twee bankspelerz verkopen het allemaal wel moet lukken

Wat heeft die Marc toch een heerlijke baan. Nu kan hij met een grote grijns aan tafel gaan zitten met de dezelfde onderhandelaars van afgelopen zomer, om vervolgens weer nee te zeggen en komende zomer met een zowaar nog grotere grijns aan dezelfde tafel te gaan zitten met weer dezelfde mensen. Prachtig.

21 november 2018 om 19:39

Tsja, was het maar zo simpel. Bij Ajax heb ik dit in het verleden al vaker meegemaakt en in de meeste gevallen krijg je achteraf spijt.. Frenkie is nu booming, dus nu moet je het verzilveren.

21 november 2018 om 19:40

Wat niet betekend dat we Frenkie na de winterstop niet meer in het rood-wit kunnen zien, maar nu al afspraken maken voor komende zomer zou ik niet gek vinden.

21 november 2018 om 19:44

Ik ben liefhebber van Ajax om het voetbal.. Niet om de te kinnen glunderen van de jaarrekening.. Tuurlijk zijn goeie jaarcijfers mooi, maar ik zie de goede spelers het liefst zo lang mogelijk blijven!

21 november 2018 om 19:50

Alleen dat gerucht over Dolberg. Ik vind dat geen fout. Ben van mening dat hij dat nogsteeds kan opleveren en ik had het marc ook zeer kwalijk genomen, want voor Dolberg kwam je naar het stadion. Je moet als Ajax zijnde ook geen beurshandelaar worden en bij bij winstperspectief direct handelen. Voetbal moet voorop staan. Ajax is op lange termijn meer gebaat bij spelers die succes boeken na hun transfer dan snelle cash. Bovendien is geld weinig waard geworden in het voetbal.

21 november 2018 om 19:53

Alleen dat gerucht van Dolberg? Van der Wiel konden we voor 20 miljoen verkopen, Suárez voor 40 miljoen, Bazoer voor 40 miljoen..

21 november 2018 om 20:49

Van der wiel kon zelfs in de winter van 2009/2010 weg voor ruim 30 miljoen, bayern en ajax hadden al een akkoord, alleen van der wiel wou nog niet weg.

21 november 2018 om 21:04

Toen had ie wel net een WK finale gespeeld... hij wou meende ik niet bijtekenen en moest toen weg.

Erg verstandige keuze gemaakt... Voor 1 mln verkocht aan een Canadese club geloof ik. Tja...had misschien toch maar bijgetekend

21 november 2018 om 21:47

Marc was daar heel duidelijk in, geen enkele speler zal tijdens de winterstop vertrekken die Ajax niet kwijt wil. Ajax staat sterk omdat ze de centen niet meer nodig hebben.

22 november 2018 om 09:02

@feelingood

Wil je een bewonderaar wezen van het voetbal, moet je kunnen glunderen met de jaarrekening. Het ging van redelijk voetbal, naar bar en bar slecht voetbal, naar goede wedstrijden, naar uitstekend voetbal. Dat loopt haast parallel met de jaarrekening, van de laatste centen uitgeven voor een redelijke selectie, naar sparen en saneren, naar in de slappe was zitten en weer echt kunnen investeren in plaats van gokken. Enige wat niet parallel loopt zijn de prijzen, kampioenschappen en Europese prestaties. In de jaren dat gesaneerd werd, werden kampioenschappen behaald en een aantal indrukwekkende europese prestaties neergezet (bv 3e worden in een poule met de drie kampioenen uit de 3 toplanden), terwijl toen er echt geïnvesteerd kon worden voor het 2e opvolgende jaar je er uitvloog in de voorrondes.

Maar het is een feit dat je de financiën op orde moet hebben om langdurig top te kunnen presteren.

21 november 2018 om 20:45

Haha het lijkt net fm, nja een beetje dan. Lekker eerst afwijzen daarna gaat de speler door met presteren en komen de aanbiedingen binnenstromen. En Psg wil Frenkie, maar ook Man city en Barca. Zij hebben allen genoeg geld en zulke talenten als Frenkie zijn enorm schaars, daarom vechten zij erom. En ik kan wedden dat ook Pep hard zal komen straks. Die wil hem zeker hebben, wat het ook moet kosten.

21 november 2018 om 21:05

Als Ajax nog 1 of 2 rondes verder komt in de CL gaat ie voor 100 mln weg. Let maar op.
De markt is helemaal gek geworden

21 november 2018 om 22:36

Op financieel gebied wel, maar als Ajax dit jaar geen kampioen wordt en De Ligt en De Jong verkoopt heb je een uitpuilende bankrekening maar geen prijzen in je prijzenkast. En ik denk toch wel echt dat het daar om gaat. Maar commercieel gezien is het puur goud natuurlijk.

21 november 2018 om 23:16

Als ik naar mezelf kijk, ben ik net zo blij met Europese voetbal als met een titel. Dat is dus als Ajax een ronde verder komt in de CL. Het zijn toch geweldige wedstrijden!

22 november 2018 om 09:24

@kyle66

Dat is een beetje dubbel. Europese wedstrijden zijn natuurlijk ontzettend leuk voor de supporters, brengt ook veel meer sfeer en volledig uitverkocht stadion. Maar uiteindelijk moet Ajax wel voldoen aan status en ook Binnenlandse prijzen pakken.

Het is toch wel een beetje de Amsterdamse arrogantie om te mogen en blijven pronken met de meest behaalde successen (historisch). Het duurt natuurlijk lang voordat PSV dit inhaalt maar als Ajax geen prijzen pakt wordt dit gat steeds kleiner.

Dus op lange termijn weet ik niet of je zo blij moet zijn met het huidige beleid en het geld op het veld. De laatste prijs dateert al even...ondanks het absurd goede spel van Ajax.

Joh wat en wie moet je nou geloven??!!! Zou heel tof zijn hoor als hij voor een soortgelijk bedrag weg gaat. Betekent veel perspectief voor de ED (psv&ajax), maar ik moet het nog maar eerst zien

21 november 2018 om 21:06

Probleem is dan dat ze bij iedere speler die ze willen halen als vervanger ook belachelijke bedragen gaan moeten betalen.

21 november 2018 om 23:32

Kwestie van goed scouten. Frenkie heeft serieus maar 1 euro gekost. Natuurlijk zal zijn vervanger veel meer kosten (of je pakt gewoon Eiting), maar meer dan 20 miljoen zie ik ajax niet snel betalen.

Met Eiting ga je er natuurlijk wel op achteruit, maar dat doe je in mijn ogen altijd. Maar hij kan zich prima staande houden in de CL denk ik en zal alleen nog maar groeien. Van rmij hoeft er niet extra veel geld over de balk gesmeten te worden omdat we dan een grote aankoop hebben. Alleen als hij echt beduidend beter is dan de spelers die we hebben mag die komen.

22 november 2018 om 23:36

Eiting vind ik echt een goede speler. Dat is de perfecte vervanger voor Frankie de Jong. Heeft nog wel even nodig om te rijpen.

Probleem is dat er wel een nieuwe speler aan de selectie zal moeten worden toegevoegd... simpelweg omdat er eentje weg is. 😁... en daarvoor dien je de hoofdprijs te betalen

Minimaal het dubbele vragen, die gasten hebben poen zat. Overigens denk ik dat hij niet naar PSG moet gaan en eigenlijk ook niet naar Barca, die club glijdt af.

Misschien is het wel goed als Frenkie onder Guardiola gaat voetballen.

Zie hem niet bij PSG spelen, ook al omdat PSG problemen gaat krijgen met de Ffp.

21 november 2018 om 19:20

Ja, net zoals vorige keer toen Infantielo PSG en City onde hun straf uit liet komen... die gaan echt nooit een straf krijgen, dat is alleen voor clubs die niet officials kunnen omkopen.

Zoveel betalen en als hij flopt is het weggegooid geld. Hopelijk maakt de Jong de goede keuze.

21 november 2018 om 19:22

Dat is toch met elke euro die je uitgeeft.

21 november 2018 om 19:41

Haha ja, zo werkt dat bij elke transfer.

21 november 2018 om 21:12

Beste keuze zou zijn gewoon nog een jaar bij Ajax blijven. Dit is pas zijn eerste echte seizoen man. Hetzelfde geldt voor de Ligt. Doe eens rustig aan. Ontwikkel je eerst.
Straks weer een mislukt talent erbij

... en dan te bedenken dat hij voor € 1,00 is aangetrokken door Ajax..

21 november 2018 om 19:43

Neem aan dat er ook een percentage naar Willem 2 gaat.. Zie dat zomaar 10% of meer zijn. Als dat echt zo is, gaat de vlag uit in Tilburg.

21 november 2018 om 19:51

Las laatst hier op VZ van een Willem II supp dat het percentage 6% was dat ze kregen bij verkoop.

21 november 2018 om 19:54

Voor zo'n club toch een schitterend bedrag? Het is ze van harte gegund.

21 november 2018 om 20:07

6% van 80 milj is toch 4,8 milj. Denk dat Willem II wel slechtere deals heeft gehad!

21 november 2018 om 20:28

RKC krijgt ook 4% van de verkoop. Dat is voor hun meer dan hun begroting per seizoen.

21 november 2018 om 21:13

Tiptop....ja de Jong aan Ajax verkopen voor 1 euro...😁

22 november 2018 om 10:49

6% is nooit genoemd. 10% of 15% zijn de percentages die je hoort. bij dit bedrag komt ook nog een solidariteitsbijdrage! Aangezien RKC en Willem II vroeger een gezamenlijke jeugdopleiding hadden en Frenkie daar ook deel van heeft uitgemaakt krijgt RKC 1/3 deel van dit bedrag en Willem II 2/3deel. Voor RKC betekent dit dat zij hun jaar begroting gaan krijgen bij een transfer...of hoger en Willem II het record van duurste transfer gaat verbreken. Dus ja dit zijn voor beide clubs aanzienlijke bedragen

22 november 2018 om 23:39

Robby.. er is helemaal geen percentage bedongen door willen 2. Hoe kom je daarbij? Willem 2 heeft in ruil voor de jong, Lucas Anderson mogen huren van Ajax.

Wat moet het leven voor Marc Overmars op dit moment heerlijk zijn. Wetende dat je sowieso twee spelers hebt die beiden meer dan 60 miljoen pp opleveren, en dat zowat elke goeie pass van Frenkie en elke gewonnen luchtduel van De Ligt ervoor zorgt dat de prijs nog omhoog gaat. Beiden doen met Ajax nog steeds mee in de CL, en de goeie prestaties met Oranje zorgt ervoor dat Marc bijna kan vragen wat hij wilt, zeker nu eigenlijk de hele Europese elite deze spelers wilt hebben.

Zodra Marc het flikt om minimaal 85 miljoen te krijgen voor Frenkie, moet hij een contract voor het leven krijgen, en een flinke miljoenenbonus.

21 november 2018 om 19:29

Waarom wil iedereen die reageert zo graag dat Frenkie de Jong weg gaat, hoe langer die bij Ajax blijft hoe beter voor Frenkie en Ajax en over 2 jaar brengt hij 150 miljoen op als Ajax hem dan verkoopt. De prijzen van voetballers blijven maar stijgen. Het zijn net huizen.

21 november 2018 om 20:38

Niemand wil dat hij weg gaat. Het punt is dat als hij weg wil gaan, je ook het hoogste bedrag voor hem moet vragen.

21 november 2018 om 20:38

Dat wordt geen 150mil. Hij speelt nog altijd in de Eredivisie. Nu is het een mega talent uit een mindere competitie over 2 jaar is hij ook twee jaar ouder en al bijna geen talent meer en heeft hij zich nog niet gemeten in een van de grote competities.. nu krijg je het meest voor Frenkie niet over 2 jaar.

21 november 2018 om 20:48

Zoals bij Dolberg bedoel je?

21 november 2018 om 20:54

Dolberg hetzelfde verhaal ja.

22 november 2018 om 07:38

Dan moet Frenkie eerst zijn contract verlengen anders krijg je er geen 150 voor maar 15 miljoen over 2 jaar. Er lijkt nu toch wel echt snel een club te gaan happen. Je kan wel naief blijven hopen dat hij nog blijft maar hoe realistisch is dat?

vooraf weet je nooit zeker wat de goede keuze is... hoeven wij ons niet druk om te maken

hangt ook van je vorm af , of je je er thuis voelt of je het als speler ook belangrijk vindt in welk land je leeft en in welke competitie je leeft en hoeveel geld je verdient, en dan nog ben je afhankelijk van selectie om je heen, en of je coach blijft die het in je ziet zitten en hoe de concurrentie is....

het is niet meer te voorspellen,

Met alle respect, maar het moet niet gekker worden. Vooral wanneer je beseft dat je voor de helft spelers als Arthur, Vinicius, Malcom kopen. Dan lees je hier dat Ajax 100 miljoen moet vragen, lachwekkend serieus, vooral te bedenken dat je daarme spelers kan kopen als Dybala, Pogba, Ronaldo, Hazard etc. Dat zijn toch spelers van een hele andere klasse...

21 november 2018 om 19:30

Ook spelers van een andere leeftijd. Frenkie is nog heel jong. Kortom een langere carrière nog genoeg potentie. Daarom is hij zo duur. Als hij ook 25/26 was dan zou je eerder uitkomen op de helft van die 80 miljoen. Leeftijd speelt een belangrijke rol.

21 november 2018 om 22:01

Vinicius is 17, Arthur 22 en Malcom 21. Hebben zich ook bewezen in grotere competities dan de Eredivisie.

21 november 2018 om 22:01

Frenkie is 21 (bijna 22) btw, dus verschilt niet veel

21 november 2018 om 22:02

En Arthur is echt 4 klasses beter dan Frenkie, is gewoon de reïncarnatie van Xavi.

21 november 2018 om 22:52

Nu ben je wel heel erg aan het overdrijven. De reincarnatie van Xavi gaat wel erg ver. Hij heeft aangetoond erg getalenteerd te zijn, maar Arthur heeft tot nog toe ook z'n slechte momenten en is bovendien een jaar ouder dan Frenkie de Jong.

22 november 2018 om 00:46

Als zelfs Messi zegt dat Arthur heel erg op Xavi lijkt, dan heeft hij het zeker mis dus? Arthur heeft als het goed is in 4 achtereenvolgende wedstrijden (CL+La Liga) een succesvolle passrating van boven de 90%.

"He is similar to me, I see myself in Arthur," Xavi beamed this week to Catalunya Radio from Qatar, where at the grand old age of 38 he continues to wow fans with Al-Sadd.

Dit zijn de woorden van een van de beste middenvelders ooit, Xavi. Ga jij mij nu duidelijk maken dat het niet zo is?

22 november 2018 om 00:47

Met alle respect, maar Frenkie wordt zo gehyped omdat het een Nederlandse voetballer is. Als het een Duitser of een Fransman was geweest had niemand het wat geboeid. Natuurlijk is het leuk om zo een goede speler te hebben voor de toekomst bij Oranje, maar we moeten ook objectief blijven en niet verder kijken dan onze neus lang is

22 november 2018 om 07:40

Wat hebben die spelers wel niet allemaal over Frenkie gezegd. Zoek dat anders ook even op. Die Xavi had anders net zulke mooie woorden voor Frenkie

22 november 2018 om 21:35

Arthur heeft het bewezen in de beste competitie van Zuid-Amerika. Die schat ik eerlijk gezegd hoger in dan de Eredivisie

21 november 2018 om 19:33

Alleen of hun clubs hun ook daadwerkelijk laten gaan is het tweede.

21 november 2018 om 22:01

Bedoel dat ze gekocht zijn voor 40 tot 50mil.

21 november 2018 om 22:46

Je vergeet dat spelers als Arthur, Vinicius Junior in Europa vrij onbekend waren en dus zijn ze relatief goedkoop, ondanks hun kwaliteiten. Neymar had dat destijds wel in ging achteraf voor heel veel geld naar Barcelona. Malcom deed het niet meer dan leuk bij Bordeaux en heeft bij Barcelona ook nog niet veel laten zien. Ik vond 41 miljoen euro veel te veel geld voor Malcom. Er valt dus iets voor te zeggen dat die spelers goedkoper waren.

De Jong is nu vaste basisspeler van Oranje en maakt indruk bij Ajax. Bovendien zijn dit soort spelers tegenwoordig zeldzaam. Na de periode Xavi en Iniesta en nu de ouder wordende Modric en Busquets zijn er nauwelijks van dit soort spelers en dus zijn ze erg gewild. Als ze Europees zijn, zijn spelers vaak automatisch al duurder. Bovendien weet Ajax de laatste jaren heel goed het onderste uit de kan te halen.

22 november 2018 om 00:41

Brazilianen zijn ook niet echt gewild toch? Arthur was al een hele grote naam in Brazilie, speelde ook als het goed is interlands met de Goddelijke Kanaries voordat hij naar Barca ging. Basisspeler van Oranje? Oranje heeft twee eindtoernooien gemist, dus daar spreek je jezelf tegen.

22 november 2018 om 00:42

Neymar kwam trouwens ook voor een bedrag rond de 80mil. Laat mij het talent van die twee niet vergelijken😶

22 november 2018 om 12:48

Als je blijft reageren zonder inhoudelijk te lezen wat ik duidelijk wil maken, heeft discussieren geen zin. Ik heb het niet over het verschil tussen Neymar of De Jong, Arhur of Xavi enzovoort. Ik heb het over de markt en het type speler dat tegenwoordig erg gewild is.

22 november 2018 om 21:36

Are you sirius? Ronaldo is ook voor 100 miljoen aangetrokken, die is ook erg gewild natuurlijk. Vergeet niet dat je dan ook een naam koopt, in plaats van iemand die het heeft bewezen tegen Groningen en Heerenveen.

23 november 2018 om 12:55

Ronaldo wou weg. Dat weten clubs ook. De hoofdprijs ga je dan niet krijgen. Bovendien is zijn salaris dermate hoog en speelt zijn leeftijd ook een rol, ongeacht hoe fit hij is. Bedragen vergelijken heeft in deze markt geen zin meer. Het is maar net wat 'de gek ervoor geeft'.

Jatoch, de club met alle Financial Fairplay problemen die er bestaan en weer onderzocht wordt, betaald 80 miljoen voor een De Jong.. Marca is niet Marc Overmars. Wacht ff af tot hij het meldt.

De verhoudingen in de Eredivisie worden zo wel verpest, maar voor Ajax is dat natuurlijk heerlijk. Met zoveel inkomsten moeten we de Eredivisie toch haast gaan ontgroeien op termijn. Zelfs PSV zie ik dit niet bijhouden als dit zo door blijft gaan..

21 november 2018 om 19:32

Daarom zou de BeneLiga zeer welkom zijn voor Ajax.

21 november 2018 om 19:44

Ja, want? Natuurlijk een vooruitgang, maar welke club zou Ajax dan bij kunnen houden als Ajax zo door gaat?

21 november 2018 om 19:38

@detoekomst Ik denk dat Ajax eerst maar is kampioen moet worden, voordat dit soort uitspraken worden gedaan. Want last time I checked maakt een dikke bankrekening geen goals en Luuk de Jong wel

21 november 2018 om 19:47

Klopt, maar daarom zeg ik ook op termijn. Als Ajax in staat is om spelers als Tadic, Blind, Tagliafico, Ziyech, Sanchez te blijven kopen en bepalende spelers langer vast kan houden, gaat PSV dat niet bij kunnen houden zo..

21 november 2018 om 20:05

Tegenover die spelers die jij noemt hebben wij de Lozano's, Guti's en af en toe een van Ginkeltje die het ook meer dan uitstekend doen. En als Ajax 80 miljoen zou vangen dan is dat indirect ook goed voor bijvoorbeeld een Berwijn die gaat dan niet voor een appel en een ei weg dan, als medecompetitie genoot en misschien nog belangrijker mede international. Dus nee wij zijn niet bang voor jullie "miljoenen" komt ook goed uit voor ons namelijk

21 november 2018 om 20:14

Van Ginkel tel ik niet mee, omdat die gehuurd was. Huren is iets tijdelijks zonder dat PSV op de speler zelf winst kan maken. Guti al noemen, terwijl hij niet eens een basisplaats heeft vind ik overdreven. Niet dat ik Guti niet uit zie groeien tot een dragende speler die PSV veel geld op kan leveren, want dat kan zeker. Zelf geniet ik dan weer meer van een Angelino. Dumfries ontwikkelt zich ook erg goed.

21 november 2018 om 20:33

Ewaz: want Ajax maakt geen goals? PSV weet het alleen beter te verdelen.

21 november 2018 om 21:13

Van Ginkel leverde meerdere kampioenschappen op, uiteindelijk heb ik die liever dan Euro's maat.

21 november 2018 om 22:03

Precies. Met Kuyt, El Ahmadi en Elia heeft Feyenoord ook een kampioenschap binnen gesleept terwijl ze qua transfer er niks aan verdiend hebben. Zo'n schaal en de bijbehorende CL inkomsten maken dat ruimschoots goed.

22 november 2018 om 01:03

Bergwijn komt uit de opleiding Ajax en als psv hem verkoopt zal Ajax daar ook een graantje van meepikken.

21 november 2018 om 19:43

Probeer eerst maar na vijf jaar weer kampioen te worden want dat is al lastig genoeg.

21 november 2018 om 19:47

Ik zeg ook op termijn.

21 november 2018 om 19:47

Gelijk heb je. Kampioen worden is een moeilijkere opgave.

21 november 2018 om 19:57

Voetbal kan je niet voorspellen en al helemaal niet op de lange termijn. Daarnaast zal PSV ook voor haar spelers veel geld krijgen.

21 november 2018 om 20:04

Eens met Bergwijn. Ik vind het persoonlijk totaal ongepast om het over ontgroeien te hebben als je al vier jaar op de ranglijst achter de feiten aan loopt en ook dit seizoen in de achtervolging zit.

Lange termijn bestaat haast niet in de voetbalwereld. Voetbal is moeilijk om te voorspellen. De Ligt kan volgende week een dubbele beenbreuk krijgen en nooit meer zijn niveau halen bij wijze van spreken. Je kan een keer tijdens de playoffs voor de Champions League uitgeschakeld worden door een zondagsschot op de binnenkant van de paal en PSV gaat wel door. Scheelt zo 50 miljoen in inkomsten tussen de twee clubs. Ik noem maar even wat. Er zijn heel veel scenario's denkbaar.

21 november 2018 om 20:05

Ben ik niet met je eens. Overal in Europa zie je dat het verschil in financiële middelen zich uiteindelijk uitbetaald in sportieve dominantie. In Frankrijk, Italië, Duitsland, Engeland ook met City (al is het daar moeilijker, omdat bij veel clubs veel geld zit) en Barça en Real in Spanje.. Dus ja, als het gat in financieel opzicht in dit tempo blijft groeien, gaat geen andere Nederlandse club dat op termijn bij kunnen houden qua sportieve prestaties.

21 november 2018 om 20:05

Mooi dat je naar het verleden wijst als ik het over de toekomst heb.

21 november 2018 om 20:14

Afgelopen vier jaar en heden vind ik persoonlijk vrij recent, maar ieder zijn ding.

21 november 2018 om 20:15

Zeg ik dat het niet recent is? Heeft alleen weinig met mijn betoog over de ontwikkeling van Ajax en de toekomst te maken.

21 november 2018 om 20:23

Heel veel juist. Om iemand te ontgroeien moet je volgens mij eerst op hetzelfde niveau presteren en daarna ook nog eens beter presteren. Ik zie er geen aanwijzingen voor dat Ajax ineens PSV ontgroeit. PSV heeft de afgelopen jaren met minder middelen en faciliteiten meer prijzen gewonnen dan Ajax. Dat zijn feiten en zeggen mij persoonlijk veel meer dan wat geneuzel over geld dat nog niet eens binnen is en waarvan je nog maar moet zien of je het krijgt.

21 november 2018 om 20:25

@scotsman, Ajax moet naar zichzelf kijken.12 wedstrijden gespeeld en 1 verliespartij uit bij de concurrent en 1 gelijkspel. Daarnaast hebben we ons geplaatst voor de groepsfase CL en overwinteren we na 4 speelronde in Europa. Met als kers op de taart een hoogstwaarschijnlijke overwintering in de CL. Een betere start had Ajax niet kunnen wensen. Ja, 12 x winnen zoals Psv, maar dat is ongekend.

21 november 2018 om 19:49

Probeer eerst eens een prijs te winnen voordat we het over ontgroeien gaan hebben.

Ik vind het persoonlijk een aanfluiting eigenlijk dat Ajax nog niet het Bayern van Nederland geworden is. Eigenlijk is dat gewoon een wanprestatie met alle faciliteiten en financiële middelen die Ajax heeft ten opzichte van de rest van Nederland. Als je nu voor het vijfde jaar op rij geen prijzen weet te winnen, dan zit er ondanks alle mooie verhalen, transferbedragen en jeugdspelers toch iets mis bij de club.

21 november 2018 om 20:00

Mwah, niet mee eens. De meeste jaren zie ik in de Eredivisie een uitstekend en kampioenswaardig Ajax. Onder De Boer, onder Bosz en nu. Alleen vorig jaar zag ik dat niet. Het is in de Eredivisie echter zo dat de clubs onder Ajax en PSV, zeker dit jaar, een stuk minder zijn over het algemeen. Ajax kan wel hoog boven de rest staan, maar PSV staat ook boven de rest. Het gaat dus vooral om onderlinge duels en daarin is het altijd afwachten. Zelf haal ik trouwens ook meer trots uit de Europese prestaties van twee jaar geleden en nu.

21 november 2018 om 20:11

Maar als het blijkbaar zogenaamd om de onderlinge duels met PSV gaat, en PSV in vier jaar tijd drie keer kampioen wordt en Ajax niks wint, dan is PSV toch gewoon beter geweest?

En volgens mij heeft Ajax nog veel meer en betere faciliteiten en financiële middelen dan PSV. Dat PSV nog zo dichtbij zit (en qua prijzen de afgelopen jaren zelfs nog boven Ajax) vind ik persoonlijk best apart. Volgens mij heeft Ajax wel de potentie om in alle opzichten afstand te nemen van PSV, maar gebeurt het om uiteenlopende redenen gewoon niet. Onrust in de technische staf, teveel trainerswisselingen, gedoe in de directiekamer, geruzie met aandeelhouders, etc. PSV krijgt met minder middelen mijns inziens meer voor elkaar. Spelen ook zakelijker en meer resultaatgericht. Juist daarom denk ik dat Ajax niet zomaar PSV gaat ontgroeien, hoewel ik wel al jaren vind dat ze die potentie hebben.

Is toch een totaal ander type als Rabiot? Vindt m meer een type Verratti. En die hebben ze al dus zou dit miet zo’n logische aankoop zijn.

Moet Frenkie zelf overigens ook niet willen. Maarja waar dan wel naartoe? Spelen onder Guardiola lijkt me erg leerzaam voor hem. Dan zal nog moeten blijken of de stap haalbaar is qua niveau

Gewoon 50 miljoen plus Mbappe eisen. Dat is een eerlijke deal voor de nieuwe Cruijff

21 november 2018 om 19:36

Hahaha het is geen sinterklaas he.... oh wacht

Denk niet dat Frenkie in Ligue 1 wil spelen. Een relatief zwakke competitie waarin maar 1 club met bakken geld strooit en de rest van de clubs maar wat doet. Denk dat hij nog liever naar het koude Manchester gaat. Hij heeft de topclubs voor het uitkiezen, en hopelijk maakt hij een verstandige keuze.

21 november 2018 om 19:38

Maar wel een leuke uitdaging om in een elftal te spelen met spelers als Verratti, Di Maria, Mbappe, Cavani, Neymar.

21 november 2018 om 19:42

Om vervolgens met twee vingers in de neus kampioen te worden... Puntverschil tussen nr1 PSG en nr2 is nu al 13 punten! En we zijn nog niet eens halverwege het seizoen.

Hij moet naar Spanje of Engeland gaan, als hij zich optimaal wil ontwikkelen

21 november 2018 om 19:50

League1 stelt niet veel voor op psg na, die zijn de komende 10 jaar met kerst kampioen.

Kan nog leuk worden dan. Manchester City zal dan met een bod van 85 miljoen moeten komen om Frenkie te kunnen overnemen.

Geloof er nog niets van en al helemaal niet omdat het PSG is. Daar zitten ze nog met Ffp en hebben ze ook nog ene Verrati lopen

Daar zou ik niet heen gaan als ik Frenkie was! Zou dan eerder bij Ajax blijven en lekker doorgroeien met die club. Word je uiteindelijk toch veel gelukkiger van dan alleen even wat miljoentjes meer en een competitie die bijna niks attractiever is dan de Eredivisie?!

21 november 2018 om 19:50

Spelen met Neymar en Mbappe.. Ik zou het wel weten. En de Franse competitie is gewoon veel sterker. Of zie jij spelers als Thauvin, Depay, Fekir, Strootman, Di Maria, Payet zomaar hierheen komen?

21 november 2018 om 20:08

Als je dat mooi vindt dan moet je dat doen ja! Ik zou liever met Ajax de CL een keer winnen en het Nederlandse voetbal een enorme boost geven dan dat! De Franse competitie is idd sterker, maar kijken er nou zo enorm veel mensen naar wereldwijd en is het een socialer land (niet dat het hier perfect is) om in te verblijven dan Nederland?
En dat soort spelers zullen op den duur vanzelf deze kant opkomen als het niveau en de reputatie van de (grote) clubs hier groeit / toeneemt. Denk sowieso dat er wel wat gaat veranderen de komende jaren in het voetbal in positieve zin voor Nederland (al die transferbedragen zijn belachelijk hoog) De prestaties van Oranje in de Nations League League zijn ook een teken van dat het de goede kant op zal gaan denk ik!

21 november 2018 om 20:29

De CL een keer winnen met Ajax ? Heb je de afgelopen 20 jaar onder een steen geleefd ? Dat is onmogelijk.

21 november 2018 om 20:32

Mee eens. Dat zie ik ook niet gebeuren.

21 november 2018 om 20:58

Haha nee maar je moet blijven dromen he wat betreft het Nederlandse voetbal! En dat de afgelopen twintig jaar zo zijn gegaan wil niet zeggen dat de komende 20 jaar ook zo zullen gaan (alles kan veranderen) Ik zie positieve ontwikkelingen bij Ajax, PSV en het Nederlands elftal en denk dat dit zich zal uitbetalen binnen nu en een paar jaar!

Als de rijke clubs Frenkie de Jong wil hebben moeten volgens mij dan wel 110 -150 euro miljoen neertellen bij Ajax. Matthijs de Ligt kost ongeveer 160 miljoen euro als andere clubs van Ajax willen overnemen. Zyech kost 50 - 60 miljoen voor andere clubs. Oana zou wel 50 - 60 miljoen euro kosten als een club bij Ajax aanmeldt om hem over te nemen. Dus Ajax kan minstens ongeveer 500 miljoen euro verdienen aan transfers komende zomer na dit seizoen.

Ik denk dat vraagprijs van Frenkie de Jong nog te laag is want Marc Overmars vraagt dan veel meer dan die prijs als een club echt hem wil kopen. Dus de clubs kunnen echt in buidel tasten als ze die spelers willen kopen.

Als PSV Lozano wil verkopen kost hij dan wel 80 - 100 miljoen euro voor een club die hem graag wil overnemen. Zo willen Nederlandse clubs de rijke clubs laten voelen hoe het erg duur is met transfergelden.

Kijk, tussen 2020-2030 kan er een topverdediger, topmiddenvelder, topkeeper of topaanvaller in Nederland zo maar 200-500 miljoen kosten euro als er een rijke club bij Nederlandse club aanmeldt voor een transfer. Zo te zien kan De Ligt na een tijdje in Spanje toch verkassen naar Engeland het dubbele gaat kosten, wel 360 miljoen euro als er een Engelse club bijvoorbeeld bij Barcelona aanmeldt voor overname van hem. Het zelfde geldt dat ook voor Frenkie de Jong als hij in de toekomst van ene andere club in een andere land verlaat voor andere club in nieuwe land wil voetballen.

Ik ben bang of denk het van dat een vraagprijs van 10 -100 miljoen euro voor een top voetballer niet meer van deze tijd is. Want vroeger kostte Marco van Basten als voetballer ongeveer 15 miljoen euro omgerekend in 25 miljoen gulden toen hij bij Ajax vertrok voor een avontuur bij AC Milan in Italië, zoiets is nu echt niet meer van deze tijd. We zien dat rijkere clubs steeds rijker worden door uitzendrechtenverkoop, merchandising, deelnamekosten van Champions League of Europa League, inkomsten van toeschouwers in eigen stadion als er een wedstrijd wordt gespeeld in competitieverband en veel meer. Er is dan nog steeds een grote kloof tussen eliteclubs en subtop Europese clubs zoals Ajax of Benfica. Barcelona, Real Madrid of PSG kunnen dan een speler kopen van ongeveer 500-1 miljard euro, echt belachelijk is dat wel, maar is wel realiteit van toekomstige voetbalelite wereld.

Voor een speler minder top is dan een vraagprijs substantieel veel lager dan een topspeler, circuleert van 10-40 miljoen, is vaak een koopje voor grote clubs. We weten ook clubs verplicht een opleidingsvergoeding moet betalen aan club die de speler heeft opgeleid, maar ook doorverkoop aan de clubs waar een speler in het verleden heeft gevoetbald.

Zaakwaarnemers spelen hier ook in een grote rol met begeleiding van zijn cliënt (speler) bij onderhandeling over een contract bij een nieuwe club, maar strijken vaak een groot deel van tekengeld op voor zijn eigen gewin. Ook hebben de zaakwaarnemers veel macht en invloed op spelers om te zorgen dat een speler een betere salaris kan krijgen dan bij oude club. Zo is het ook gegaan bij Justin Kluivert toen hij naar AS Roma vertrok na jaren bij Ajax hebben gespeeld.

Helaas hebben dan directeuren spelerszaken niet de macht om te beslissen wat er met spelers moet gebeuren, maar ze kunnen dan als het nodig is om de vraagprijs voor een top speler echt verhogen als er een rijkere club hiervoor belangstelling heeft.

22 november 2018 om 13:20

Berven12

"ik ben bang of denk het van dat een vraagprijs van 10 -100 miljoen euro voor een top voetballer niet meer van deze tijd is. Want vroeger kostte Marco van Basten als voetballer ongeveer 15 miljoen euro omgerekend in 25 miljoen gulden toen hij bij Ajax vertrok voor een avontuur bij AC Milan in Italië, zoiets is nu echt niet meer van deze tijd. "

Sorry, maar ik moest wel even lachen toen ik dit las.

Even de feiten corrigeren. Van Basten heeft helemaal geen 25 miljoen gulden gekost bij zijn overgang van Ajax naar AC Milan. Milan heeft destijds het totale sommetje van 1,7 miljoen Gulden gekost en verder niks. Omgekerend, bijna 8 ton Euro dus! Dat kwam omdat Cor Coster, destijds zaakwaarnemer van Van Basten, bij zijn contractverlenging bij Ajax een gelimiteerde transfersom van 1,7 mioljoen Gulden in zijn contract had laten zetten. Dus mocht hij daarvoor weg!

Ik denk dat je in de war bent met Gullit. Die ging voor 17 miljoen Gulden van PSV naar Milan. Overigens, dát was dus een bedrag dat destijds echt niet van die tijd was. Was een exorbitant bedrag dat nergens op sloeg destijds! 7,8 miljoen Euro dus! Maar dat was 1987..

Wat je ook nog vergeet te melden over, 'het is niet meer van deze tijd', is dat de marktprijzen ook rond het Millenium (en de Internetbubble) enorm opliepen en inflateuze bedragen produceerde. Denk aan de verkoop van Van Nistelrooij aan United, in een periode dat niet Ajax maar PSV vereweg het meeste geld incasseerde op het gebied van transfers en spelershandel. PSV haalde in 2000 ook al ene Kezman voor bijna 17 miljoen Euro (inclusief alle fees voor makelaars etc.). Ajax betaalde dat bedrag pas acht jaar later voor Suleimani, om maar wat te zeggen. In 2001 vertrok Zidane trouwens voor 78 miljoen van Juve naar Real Madrid. Maar in de jaren daarna stabilseerde de markt een beetje en werden dergelijke bedragen, uitzonderingen als Ronaldo daargelaten, niet vaak meer betaald. Althans, toppers soms, maar de gemiddelde normale spelers, die nu al 5-10 miljoen moeten kosten, die brachten echt niet de bedragen op die nu rond gaan.

Waarmee ik maar vooral wil zeggen, ik heb steeds sterker het gevoel dat de huidige geldbedragen in het voetbal inflateus en bubble achtig zijn. Dit kan zo niet eeuwig goed blijven gaan. Geld is niet oneindig (al hebben de Federal Reserve en de Europese Centrale Bank kennelijk het idee dat dit wel het geval is). Zelfs niet met honderd steennrijke Arabieren of Russen die hun miljarden in het voetbal steken. Deze markt gaat zich uiteindelijk weer stabilseren en niet doorgroeien naar de mijlpaal van één miljard, die al genoemd wordt, voor één speler.



Ik zou zeggen doen! Dolberg was na 1e seizoen ook 50 miljoen waard volgens vele. Nu is hij niet eens de vierde van waard.

Stel dat frenkie en de rest zeggen, we blijven nog een jaar. Overmars haalt met het budget wat er nu is 2 a 3 echte versterkingen bij. Haak je gewoon weer aan bij de Europese top straks. Maar goed het zal wel niet vrees ik

80m voor de Jong of een gratis Rabiot die zich al meermaals bewezen heeft op internationaal topniveau... Ik zou het Barca zijnde wel weten lol

21 november 2018 om 20:30

Waarin heeft Rabiot zich dan meer bewezen? Voor zover ik weet ook een groot talent, maar geen basisplaats bij Frankrijk en wat heeft PSG nou in Europees verband gepresteerd met Rabiot in de basis?

21 november 2018 om 20:31

Niet dat ik wil zeggen dat Frenkie beter is, zeker niet. Maar Rabiot is nou ook niet bepaald een voorbeeld van iemand die zich al ruimschoots bewezen heeft..

21 november 2018 om 22:45

Blijkbaar wel want anders gaat PSG geen megabedrag betalen.

Franse competitie wel iets voor frenkie het niveau is niet heel hoog daar. En in de CL gewoon banken als het er echt op aankomt.😉

21 november 2018 om 21:56

Als het waar is dat Frenkie voor een megabedrag daar naar toe gaat dan is dat niet om daar te gaan banken.

Geloof er niks van. Dat zal gewoon weer rond de 30 liggen. Blijft een immens bedrag natuurlijk en goed voor de portemonnee van Ajax.

Gewoon naar city onder een wereld trainer werken en spelen in een fantastische competitie

Wie had dat 5 jaar geleden verwacht, een club die 80 miljoen biedt op een Eredivisie speler. Ik denk dat hij komende zomer weg is als die hype zo doorgaat.

80m doen en de rest van de eredivisie clubs 5m. Gewoon omdat wij ook wel eens knaken willen

Ik vind dit een mooi openingsbod voor zijn linkerteen. Maar City zal hier overheen gaan en ik denk dat in december Frenkie voor 100 mio naar City gaat. Transfertarget nr. 1 voor iedere Europese club, dus dan is dat geen gek bedrag.

21 november 2018 om 21:46

Jup frenkie in de premier leaugeu mooi verhaal. Die frenkie kan nooit dat niveau aan. Je zag het tegen duitsland al hij werdd opgejaagd en weet helemaal geen raad er mee. Gewoon heel overschat

Menseen vergelijken hem met zidane modric hou op hoor en beweren dat hoj beter is dan arthur melo in jullie dromen arthur melo is een klasse apart laat staan die andere spelers.

22 november 2018 om 07:19

Omdat hij 1 x wat mindwr speelde kan hij het direct niet aan. Tuurlijk man!

21 november 2018 om 22:06

"Transfertarget nr. 1 voor iedere Europese club, dus dan is dat geen gek bedrag."

Geloven mensen nou echt de dingen die ze schrijven? Ik vraag het me soms af.

Barcelona heeft ook al 120 miljoen voor die goede maar zeer labiele dembele betaald.

21 november 2018 om 22:08

Ach de hele transfermarkt is momenteel volledig losgeslagen. 10 jaar geleden kocht je voor 80 miljoen een half elftal voor en nu betalen ze dat 1 voor talent van 21.

80 miljoen daar kan Ajax heel wat leuks van doen
Even dagdromen:
Caio, Magallan, Mount, Pavon, Ibrahimovic of Redan pfffff

21 november 2018 om 22:31

Zlatan heeft al een akkoord met Milan.

Wat een ideaal moment voor Ajax om nu anno 2018 twee briljante talenten te hebben.... Juist nu de markt helemaal op tilt is... een paar jaar geleden waren ze een stuk minder waard, Lucky Ajax :-))
Ik bespeur overigens chronisch jaloezie op voetbalzone aangaande FDJ ...frenkie afkraken is gelijk aan de Nachtwacht lelijk vinden. Schaam jullie jaloerse aagjes

21 november 2018 om 23:16

Herinner je nog de hysterie rondom Royston Drenthe? Hij was op 18 jarige leeftijd ook een supertalent, en kijk wat er van hem gekomen is..
Mensen roepen dat Frenkie de nieuwe Cruijf is , terwijl hij nog niks op topniveau heeft gepresteerd.

22 november 2018 om 01:21

De Jong bewijst het in alle competities tot nu toe. In tegenstelling tot Drenthe die als linksback van Feyenoord ook verzoop voorafgaand aan het jeugd WK.

22 november 2018 om 07:20

Nee de media roept dit

Spurs zijn kansloos... ook voor de Ligt! Ergens vind ik dat wel lekker... benieuwd waar de jong terecht komt ik zelf denk nog steeds bij city maar laat mij verassen!

22 november 2018 om 23:48

Je weet nooit wat er gebeurt kijk drenthe was een supertalent maar die speelt rustig bij sparta nu en speelde nog in qatar voor wat geld.

Ik denk dat het tussen PSG en City zal gaan, ondanks dat PSG dus meer zal bieden ( als dit verhaal klopt ), zal Frenkie denk ik voor Pep kiezen.

Barça valt af denk ik, die hebben al Arthur, Riqui Puig. Barça heeft iemand nodig op Pique zijn positie, dus zullen wel uitkomen bij De Ligt

80 miljoen zou ik eerst vragen om ze even af te schrikken maar als ze dan ook dat werkelijk willen betalen zeg ik prima.

Vind ik geen club voor hem, hij moet sowieso niet zomaar naar een club gaan die maar met poen smijt, hij moet een doordachte keuze maken. Man City is op zich ook een club die in het rijtje geplaatst kan worden met Psg, maar daar zit wel een man die met jeugd kan werken en Frenkie is volgens mij helemaal het type speler wat Guardiola graag heeft.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren