Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Ajax hanteert vraagprijs van 84 miljoen euro voor ‘nieuwe Cruijff’’

Laatste update:

Frenkie de Jong is woensdag wederom een van de hoofdrolspelers in de Engelse kranten. Volgens de Daily Mirror is er sprake van an upcoming bidding war rondom ‘de nieuwe Johan Cruijff'. Opvallend is dat de Engelse krant afgelopen weekeinde melding maakte van een naderend akkoord tussen Ajax en Manchester City, maar in de woensdageditie krijgt het verhaal een andere wending.

De krant schreef afgelopen zondag dat de clubs bijna tot een vergelijk over een transfersom van 68 miljoen euro waren gekomen. Door de steeds concretere interesse van Barcelona en andere Europese topclubs zou Ajax nu echter een ander standpunt hebben ingenomen en van mening zijn dat men aan de verkoop van de middenvelder een transfersom van ruim 84 miljoen euro kan overhouden.

De kans om onder Josep Guardiola te kunnen werken zou De Jong ervan hebben overtuigd om voor Manchester City te kiezen, zo ging het verhaal afgelopen weekeinde. De Oranje-international heeft gezien wat voor stappen spelers als John Stones, Raheem Sterling, Gabriel Jesus en Leroy Sané hebben gezet onder de Spanjaard en is onder de indruk, zo klinkt het. De Jong moet bij City de opvolger worden van Fernandinho en zijn komst geldt daarom als een prioriteit voor de regerend Engels landskampioen.

Het heeft er alle schijn van dat De Jong vroeg of laat ruimschoots de duurste uitgaande transfer ooit van de Amsterdammers zal worden. Dat record staat nu nog op naam van Davinson Sánchez, die vorig jaar voor veertig miljoen euro naar Tottenham Hotspur verkaste. Mocht Manchester City daadwerkelijk 84 miloen euro betalen, dan is De Jong in één klap de duurste clubaankoop ooit. Op dit moment is dat Riyad Mahrez, die voor 67,8 miljoen euro overkwam van Leicester City.

Denk jij dat Frenkie de Jong aan zijn laatste seizoen bij Ajax bezig is?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik ben bang dat we njet van dit soort berichten afkomen tot het einde van het seizoen. Laten we gewoon afwachten en hopen dat zowel de Ligt als de Jong records gaan breken

21 november 2018 om 09:37

Laten we vooral hopen dat ze bij een club terecht komen waar ze volledig tot hun recht komen en hun rol/stempel kunnen gaan drukken.
Record breken interesseert me geen bal, liever voor een euro naar een club waar ze kunnen spelen op hun niveau dan ergens voor 80 miljoen schipperen tussen bank en basis.
Dit in het belang van het Nederlands voetbal en elftal, want dat willen we toch allemaal, of is ineens zo veel mogelijk geld (waar geen supporter wat van ziet op zijn rekening) het belangerijkste geworden voor de voetbalsupporter....nee toch.

21 november 2018 om 09:44

Jij bent grappig. Ik als Ajax supporter wil ook waardige vervangers ervoor terug zien. Dat kan ik op mn buik schrijven als zij weinig opleveren. Kortom als ze toch pleite willen dan zoveel mogelijk geld ontvangen. Uiteraard hoop ik het allerliefst dat ze blijven, maar dat gebeurt vast niet.

21 november 2018 om 09:44

Helemaal mee eens
Een grote zak geld is leuk meegenomen maar speeltijd en ontwikkeling is het belangrijkste op dit moment

21 november 2018 om 10:02

Leuk meegenomen ? Ajax heeft dat geld gewoon nodig voor waardige vervangers.

21 november 2018 om 10:05

@lee112
Uiteraard wil je er een waardig vervanger voor terug, maar die heb je al in de vorm van Schuurs (of is dat opeens niet meer het supertalent), maar het valt mij op dat de mensen de laatste jaren meer supporter lijken te zijn van de bankrekening dan van de prestaties van de club of speler, vooral als het om zijn toekomst gaat.
Het klinkt een beetje als "maakt mij geen zak uit waar hij tekent, als het maar het meeste opleverd".
Uiteraard gaat er meer dan die euro betaald worden voor zowel De ligt als De Jong, maar ze moeten wel bij clubs terecht komen waar ze bijna gegarandeerd zijn van een basisplaats.
Anders stagneren die jongens in hun ontwikkeling net nu er bijvoorbeeld voor het NL Elftal ook weer mooiere tijden lijken aan te breken.
Als voetballiefhebber, van welke club dan ook, hoop je dat deze jongens in de Eredivisie blijven, maar helaas zal de verleiding van het grote geld het altijd winnen van welk verstand dan ook, voor zowel club als speler.

21 november 2018 om 10:15

Schuurs is nog niet een waardige vervanger je gaat dan gewoon weer achter uit. Hetzelfde geld voor Frenkie ook daar voor moet een speler uit het buitenland gehaald worden.

21 november 2018 om 10:41

Waardige vervangers? Hoeveel geld je ook heb op je rekening, spelers met de zelfde kwaliteit als F.de Jong of De Ligt zijn onvindbaar of komen een keer in de zoveel tijd langs.
Herinvesteren zal vast gebeuren voor een leuke vervanger, maar geniet nu nog zo lang het kan van deze toppers in een Ajax shirt, want het zal een tijdje duren voordat iemand ze doet vergeten.
Zelf denk ik dat Ajax met Gravenberch de vervanger van Frenkie mogelijk al in huis heeft. Al zal er minimaal 2 a 3 seizoenen voorbij gaan voordat hij echt rijp is.
Een vergelijkbare speler als De Ligt zie ik somber in, op zijn leeftijd is het namelijk exceptioneel dat hij over zoveel fysiek kracht in combinatie met voetballend vermogen beschikt.

21 november 2018 om 10:56

Young_boss, misschien niet helemaal gelijkwaardig maar Ajax moet er wel serieus over na gaan denken om 20 miljoen + te betalen voor spelers.

21 november 2018 om 12:46

Waarom een speler halen uit het buitenland ? Het vertrek van Frenkie kan intern opgevangen worden door spelers als vd Beek of Eiting. Je kun ook nog Blind doorschuiven naar het middenveld en Wober achterin neerzetten. De Lig kan opgevangen worden door Magallan, met Veltman als goede backup voor centraal en de backpositie.

21 november 2018 om 13:32

Waarom is Ajax nu zoveel sterker? De opbrengst van transfers kan er voor zorgen dat er meer grote spelers gehaald worden en talenten langer blijven. Dus niet alleen het gat opvullen maar structureel in de breedte sterker worden. Daarom zijn zulke opbrengsten super belangrijk. Daarom maakt Ajax voorsprong op PSV en Feyenoord. Daarom komen ze verder in Europa. Daarom krijgt Ajax steeds meer internationale belangstelling. Zoals ooit het vliegwiel in je speelgoedautootje. Dus voor mij zijn die opbrengsten cruciaal.

21 november 2018 om 10:12

Ik zit er anders in. Ik vind, als Frankrijk voor haar super talenten (mbappe) 180 miljoen mag vragen. Mogen wij ook 100 miljoen vragen.
Overigens vind ik City niet eens zo'n gekke. Iedereen haat ze en vind ze n koopclub, maar ik vind hun beleid al jaren niet verkeerd en ze geven in elk geval wel kans aan jongere spelers...en Barca waar Messi langzaam aan zn einde komt, ik weet niet, denk dat dat toch een end of an era gaat worden.

21 november 2018 om 16:02

Het is inderdaad ronduit schandalig om te zien hoe goedkoop ajax spelers worden verkocht. De Jong is met de waanzin van tegenwoordig makkelijk 100 mil waard.

21 november 2018 om 16:24

niet alleen ajax pagliuca (al weet ik niet of je sarcastisch bent). Nederland heeft minstens zoveel wereldtoppers afgeleverd aan de wereldtop als Frankrijk.
De eredivisie nog meer... waarom zouden wij dan laher moeten zitten als we ook een x een supertalent hebben dan hen?

21 november 2018 om 10:19

Voor een mooi bedrag verkopen en da propper halen als vervanger. Heeft ervaring en kan ook een pass geven. Is vast voor 15 miljoen op te halen en dan kan er een talent als vervanger voor schone komen. Met Magallan als vervanger voor de ligt en de rest van ajax met een jaarmeer ervaring gaan we er dan niet veel op achteruit.

21 november 2018 om 10:47

Jij met je de Ligt.
Dat alle marketingbureau's van zijn zaakwaarnemersbureau overuren draaien om hem richting de uitgang te duwen betekent niet dat met daadwerkelijk in het buitenland zo op hem gesteld zijn.

Frenkie is de èchte topper in wording. Niet die andere gozert die tegen zowel de Excelsiors van deze wereld als tegen de grote loopt te blunderen.

We roepen al 2 jaar (hij is nog jong). Gaat toch weg man. De èchte talenten staan er gewoon op 19jarige leeftijd. Over een paar maanden is die alweer 20 hè. Vergeet dat niet.

Maar Frenkie, daar spat het talent vanaf en daar kom je voor naar het stadion.

21 november 2018 om 10:51

Dus Frenkie is wel een echt talent en De Ligt niet? En echte talenten staan er al met 19 jaar. Terwijl Frenkie pas op zijn twintigste is doorgebroken bij Ajax. Hmm, ergens klopt je redenatie niet.

21 november 2018 om 12:48

Het zijn beide talenten die een hoop geld op gaan leveren en die belangrijk zullen zijn voor het Nederlands elftal. Echter vind ik ze beide geen 80 miljoen waard. Ik denk dat Overmars mikt op een totaalbedrag van 120 miljoen.

21 november 2018 om 13:57

Frenkie wordt in mei alweer 22 en is afgelopen week onder de voet gelopen door Duitsland. Geldt je verhaal dan niet voor hem?

21 november 2018 om 14:46

@martijnr12

Mbappe staat er op zijn 19e Pogba stond er op zijn 19e en Gabriel Jesus ook dus waarom niet?

21 november 2018 om 17:45

@Japie_Krekel ik zeg ook niet dat dat gedeelte niet klopt. Want De Ligt staat er, wat mij betreft, ook al op zijn 19e. Het slaat alleen nergens op dat dingelingk Frenkie wel een echt talent vindt en De Ligt niet, met diezelfde redenering. Want Frenkie was niet een toptalent die er op zijn 19e al stond. Die staat er pas op 20/21, wat ook meer dan prima is. Alleen die redenatie sloeg, met betrekking op De Ligt en Frenkie, dus als een worst op een drumstel.

21 november 2018 om 11:11

lol wanneer heeft nederland voor het laatst een topspeler geproduceerd. Misschien van Nistelrooy doordat hij voor Real Madrid een paar jaartjes speelde. Dat was ook al weer meer dan 10 jaar geleden

21 november 2018 om 12:12

Dan denk ik dat jij de afgelopen 10 jaar in een wigwam op de heide hebt gewoond. Want denk van spelers zoals een Sneijder, Robben, van Persie en een van Bommel? Alsof die voor nietszeggende clubs hebben gespeeld. Die hebben jarenlang het NL elftal op hoog niveau laten spelen joh! Je zou zelfs nog een van der Vaart kunnen noemen als je ziet voor welke clubs hij heeft gespeeld

21 november 2018 om 12:38

hahahaha ik heb het over de top. Snijder in de top. :D

21 november 2018 om 12:50

Real Madrid en Inter (in zijn periode) waren topclubs. Ze wonnen de CL en hij werd gekozen tot man van de wedstrijd.

21 november 2018 om 15:09

De treble met Inter gewonnen, wk voor clubteams gewonnen, de champions league gewonnen, de primera division gewonnen, record international van Nederland, een wk finale gespeeld... We hebben het idd over een koekenbakker hier..

Ik zou deze krant sowieso niet al te serieus nemen eerst al zeggen dat man city en Ajax een akkoord hebben en nu dit roepen. Hou toch op

21 november 2018 om 09:03

VI maakte ook al een paar keer melding over een bod van 70 miljoen van City-zijde

21 november 2018 om 09:19

Zou je me de link kunnen sturen dan? Volgens mij was dat het AD die daar melding van maakte maar ik kan me vergissen.

21 november 2018 om 12:09

Het is een pro-artikel over de staat van Ajax. Het staat dus achter een paywall

21 november 2018 om 09:21

jXrno in het artikel staat dat de clubs bijna tot een vergelijk kwamen over de transfersom. Dat is iets anders dan dat er een akkoord zou zijn.

Ik snap nog steeds niet wat mensen nou allemaal zien. Ik snap dat hij goed is, maar nog niet goed genoeg voor de Europese top. Je zag het ook al tegen Duitsland, toen er wel volop druk op stond. Als ik hem was zou ik eerst een tussenstop maken na de Spurs, Dortmund of Roma. Dat hij de top ooit gaat bereiken is wel een grote kans, alleen nou al naar barcalona en city zal waarschijnlijk nog wat te vroeg zijn,

21 november 2018 om 07:50

Wanneer hij gaat zijn we een jaar verder, dat scheelt. En dan heeft hij ook betere spelers om zich heen gaan. dit is wat mij betreft een speler die die tussenstap niet hoeft te maken. De ligt heeft dat oook.

21 november 2018 om 08:24

Exact, in Oranje werd Frenkie flink onder druk gezet. Dan hebben ze qua creativiteit geen plan B, waardoor het voordeel dat Frenkie indirect creëert door een man meer naar zich toe te trekken niet wordt benut. Bij een topclub zal dit waarschijnlijk wel gebeuren, waardoor Frenkie indirect het spel ten goede KAN beïnvloeden.

21 november 2018 om 09:15

@nr22:

Hahaha dit is wel prachtig hoor... Hijs peelt een bagger pot maar daar door creëert hij indirect als nog een voordeel! Hoe verzinnen we het om toch hem nog op te hemelen.

Hij was gewoon niet goed tegen Duitsland punt. En dat is ook totaal geen schande want er werd op hem door gedekt. Het gaat nu lastiger worden voor hem. Tegenstanders gaan zich op hem instellen en harder aanpakken. Hier leert hij alleen maar weer van die extra tegenstand.

Maar laten we het nou niet mooier gaan maken dan dat het was!

21 november 2018 om 09:30

Je zou voor de grap is moeten kijken hoe vaak hij opties geeft aan medespelers, daardoor creëer je rust momenten in het veld. Hij was in balbezit deze wedstrijd minder keuze gericht en nauwkeurig dan normaal. Het grote verschil zit hem in het feit dat wanneer spelers er op zijn positie niet lekker in zitten zich normaliter gaan verstoppen. Frenkie blijft (volgens sommige misplaatste) vertrouwen in zijn kunnen houden en vooruit spelen. Dit is zo belangrijk voor een connectie speler tussen de voorhoede en achterhoede. Voetbal speel je vooral zonder bal.

21 november 2018 om 09:55

Hoezo minder nauwkeurig dan normaal? Zijn passnauwkeurigheid in de eerste helft was 100%

21 november 2018 om 10:00

@capis,

je kunt ook enorm je best doen het negatieve te benadrukken.
Wat nr22 goed aangeeft is dat wanneer je in een beter team speelt en betere spelers om je heen hebt staan niet alles van jou hoeft af te komen. Dat betekent dat andere spelers ook aandacht krijgen, je krijgt dan meer ruimte, dekken ze jou krijgen andere goede spelers ruimte

21 november 2018 om 10:23

@ajaxglobal:
Ja want met Wijnaldum en de Roon om hem heen heeft hij koekenbakkers...

Hij staat nu in een Oranje dat draait e eerste in de groep werd dus die gasten kunnen er echt wel wat van hoor.

Kom op zeg mensen die man krijgt dag in dag uit 100 veren in zijn reet. (vaak terecht hoor). Maar als hij dan een keer niet goed is mag dat ook benoemd worden gewoon. Het is een compliment dat ze zo fel op hem zaten want ze zien hoe belangrijk hij is.

Maar hier gaat hij nu vaker mee te maken krijgen. En daar moet hij juist van leren weer en kan hij hopelijk beter van worden.

21 november 2018 om 10:41

@kukelekoki

Daarom is een wedstrijd ook twee helfden, het feit dat je de tweede helft niet benoemd wil dus al zeggen dat die in iedergeval minder nauwkeurig was. Maar ik doelde voornamlijk op zijn keuzes in het veld, misschien was nauwkeurig dan niet het juiste woord.

21 november 2018 om 11:31

@capis,
Wanneer je deze jongens vergelijkt met de Bruyne en busquets dan kan ik dat met ja beantwoorden. Hij wordt gelinkt met city dan heeft hij de bryuine en silva om zich heen staan, denk je dan dat ze 3 man o de jong zetten?

Het gaat er niet om dat je niks negatiefs over hem mag zetten, maar je mag best een beetje nuance plaatsen, daar word je niet slechter van

21 november 2018 om 11:53

Men denkt dat wanneer je met betere spelers om je heen gaat spelen je automatisch beter word. Betere spelers om je heen kunnen er ook voor zorgen dat jouw tekortkomijgen sneller aan het licht komen.

21 november 2018 om 11:54

Sorry dat ik me er in bemoei
@ajaxglobal
Ik geloof dat je nou het hele punt mist. Capis nuanceert het perfect.
FdJ heeft eergisteren nou echt voor het eerst goede weerstand tegen gekregen, daardoor speelde hij gewoon een slechte wedstrijd. Dat is dus niet erg, omdat het een leermoment voor hem was. Het maakt ook niet uit dat hij bij City een KdB of Silva om zich heen zal hebben, want zulke goeie spelers zal hij bijv bij Oranje niet zo snel hebben en daar willen we toch ook dat hij presteert?
Frenkie moet behoorlijk nog wat stappen zetten om echt dominant te worden in zijn spel en dat zal hij zeker ook worden. Nu is dat niet het geval, maar dat is ook niet erg sinds hij pas een jaar basis staat.

21 november 2018 om 12:26

@akaxglobal:

Zou even nuance opzoeken in het woordenboek...

Ik plaats juist nuance.. Wat jij doet is gissen en zijn aannames......

21 november 2018 om 08:55

Als hij omringd wordt door betere spelers om zich heen wordt het voor hem ook een stuk makkelijker om zijn klasse te etaleren.

21 november 2018 om 09:36

Inderdaad, Frenkie werd tegen de Duitsers duidelijk geneutraliseerd door constant 2 a 3 man om hem heen. In principe zouden er dan andere spelers vrij moeten komen. Maar daar heeft oranje de spelers dan weer net niet voor.

21 november 2018 om 13:31

@mrboity

Vilhena viel in en speelde met dezelfde spelers om hem heen maar die maakte wel gelijk het verschil

Frenkie is een supertalent en ik ben een fan van hem maar tegen Duitsland vond ik hem gewoon een matige pot spelen

21 november 2018 om 08:56

Jij snapt het niet zo goed maar je snapt wel dat hij goed is. Om er vervolgens een wedstrijd bij te halen waar bijna iedereen slecht speelden. Verder zien die grote clubs de potentie en het talent duidelijk wel. Of een tussenstap beter zou zijn dat zal de toekomst wel uitwijzen

21 november 2018 om 09:59

Die clubs gaan hem alleen nooit voor dat bedrag overnemen. En waarom zou Ajax hem voor minder aan een club als Roma verkopen wanneer City of Barcelona 84 miljoen biedt?

21 november 2018 om 08:08

Jaloezie dat Ajax geld krijgt? Van mij mogen ze zoveel geld krijgen als maar kan.

21 november 2018 om 08:18

Nee hoor, jaloezie is het zeker niet. Een kleine sneer naar de grote mond wel..via een Feye verwijzing. Beetje humor op de morgen. En vind t knap gekocht hoor De Jong en hij kan goed voetballen maar er wordt gedaan alsof hij al zo geweldig is en dat is hij nog niet...goed, maar nog een weg te gaan.

21 november 2018 om 08:22

Is het zo lastig om toe te geven dat de Jong een slechte wedstrijd speelde tegen Duitsland? Hij was twee keer bijna de directe aanleiding voor een tegentreffer doordat hij te veel tijd nodig had (ook een tegengoal voorkomen trouwens). Ik vind het vreemd dat hij bij een goede wedstrijd de hemel in wordt geprezen en bij een slechte wedstrijd allemaal smoesjes voor hem worden bedacht. Hij wordt er echt niet slechter van als men zijn optreden eerlijk beoordeeld.

21 november 2018 om 08:32

Goed was die zeker niet, maar mensen concluderen door deze wedstrijd 'hij kan niet onder druk vandaan spelen", "hij is makkelijk uit te schakelen","hij is een hype". Het slaat gewoon meteen weer door. Deze wedstrijd was er voor hem gewoon weinig eer te behalen. Het idee was duidelijk bij de Duitsers: schakel Frenkie uit. Hiermee legde ze niet de zwakte van Frenkie bloot, maar van het huidige Nederlands elftal. Heb je bijvoorbeeld een Propper die ook de bal durft te vragen bij de CV's, dan krijg je meteen een heel ander dynamiek op het middenveld. Nu was het heel duidelijk: alle ballen op Frenkie en bij de Duitsers: druk op Frenkie.

21 november 2018 om 08:32

Dat je nu al zoveel likes krijgt op je bericht bewijst eigenlijk exact wat ik zeg....geen relativeringsvermogen.

En veel geld? Ajax heeft dat niet nodig toch, ze zijn toch geen 'koopclub'?

21 november 2018 om 08:36


21 november 2018 om 08:49

Wie ontbreekt het hier aan relativeringsvermogen?..als iemand het niet met jouw eens is en een speler beter of hoger inschat hebben ze geen relativeringsvermogen?
Ik denk dat jij gewoon een vroege ochtend troll opmerking hebt gemaakt en het nu probeert af te doen als een geintje...en dan feye humor? Wat is dat? Je bedoelt altijd in de slachtofferrol kruipen?

Ik als Ajacied en.Nederlander ben gewoon reteblij met jongens als de ligt en de jong, en of ze nou 60 of 80 miljoen waard zijn ik ben er geoon blij mee, maar ik ben netzo goed blij met Dumfries en Bergwijn en alle andere nederlandse talenten die het nu goed doen, los van welke club.
Laten we gewoon koesteren dat we weer een aantal geweldenaars hebben. Al dan niet in wording. En dan hier en in andere media die constante discissie of iemand vind dat een speler een 8 of een 9 wordt.
Laten we gewoon.in onze handjes knijpen.

21 november 2018 om 08:57

Is het zo lastig toe te geven dat eigenlijk iedereen een slechte pot speelde teben Duitsland? Treurig dat dan alleen Frenkie eruit gepikt wordt

21 november 2018 om 09:01

Je haal erbij dat hij likes krijgt en dat dat bewijst wat je zegt? Wat een rare gedachtengang. Het vermengen met een leuze van Feyenoord naar Ajax toe? En ook, ' Ajax is toch geen koopclub?' ' goed ingekocht hoor ' Zeg je ook nog.

Zo laat je duidelijk merken dat het of iets je dwars zit. Is t dan toch afgunst? Dat er hoog wordt geboden op een Ajacied?

zsv Ajax onderbouwt zn mening ook nog. Dat het ook niet goed was. (Heel t elftal haast niet maar dat terzijde)
Tuurlijk moet die jongen nog veel leren en dat doe je metg dit soort westrijden. Heeft hij wereldtoppers om m heen , zoals bij City of wat ook, wordt t voor hem ook makkelijker voetballen.

Zo moe van mensen die al klaar staan als er een mindere westrijd wordt gespeeld en dan komen praten. Zeg niet dat jij dat op deze manier doet, maar kijk de reacties maar na.

Tuurlijk zijn de bedragen vd pot gerukt tegenwoordig. Maar jij zou zeggen nee bedankt voor de 80 mil.. 30 is meer op zn plaats? Dit is een club.. én een bedrijf dat gewoon t onderste uit te kan haalt. Zolang er geboden wordt waarom niet?

Je zoekt de reacties en zou niet moeten reageren, maar gasten zoals jij willen zogenaamd een kritische noot geven, maar haalt onzin erbij om je standpunt duidelijk te maken.

21 november 2018 om 09:02

Welke jaloezie? Het gaat er meer om dat in Amsterdam de speler net wat groter wordt gemaakt en als je de wedstrijd tegen Duitsland zag dan valt er idd wat voor te zeggen dat de Jong bij de absolute top nog niet helemaal klaar voor is. En met de woorden meer woorden dan daden is denk ik eerder dat er al zoveel grote spelers vanuit Amsterdam zouden komen... oad Riedewald, Bazoer, Fischer etc... dus doe maar stoer en gooi het op jaloezie (sneu argument) maar de laatste tijd zouden de Ajax spelers het maken en deden het niet...

Moet ik nu ook “lekker voor je” roepen. Hou oud ben je?

21 november 2018 om 09:13

Neeee vriend.. denk je dat die jongens bij Ajax dat denken? Mensen hier..op tv, kranten.. juist die maken t meer dan t is. Plakken de grootheid Cruijff erbij.

Ja er valt wat voor te zeggen. Frenkie was niet sterk eergister.Maar kijk.naar hoe hij werd bespeeld en wie Frenkie om zich heen heeft. Da's andere koek dan bij Duitsland..

Die jongens die jij opnoemt, om je zogenaamde goede kritiek te ondersteunen hebben nooit zo goed gespeeld als datFrebkie nu een poos doet. Hebben internationaal niet uit geblonken. Zijn niet bepalend geweest voor Ajax in de CL en Nederland internationaal. Zo makkelijk om steeds weer dat rijtje op te noemen. Zou zeggen.. stap een af op de NOS.. of Fox of wie ook. En kom daar met je zogenaamde lik op stuk reactie. Als men zonder onderbouwing of weer met lijken uit de kast, of koeien uit de sloot komt (sneue argumenten) lijkt dat op jaloezie ja. We hoeven t niet eens te zijn allemaal. Maar kom op. Je scheert iedere Ajacied zo over een kam.

'Moet ik nu ook lekker voor je roepen '

?

21 november 2018 om 09:18

@zsvajax:
3 Hyena's in zijn nek al zijn het er 10... Het slaat al nergens op dat er steeds 3 in zijn nek zaten maar oke. Hier moet hij mee leren omgaan want dit zal alleen maar vaker en vaker gaan gebeuren. Denk je dat een Iniesta, Veratti en dergelijke dat niet hebben?

En dan vervolgens het probleem naar recht weerleggen. Hij was gewoon niet goed en dat mag best een keertje en dat mag dan ook benoemd worden! Daar word hij alleen maar beter van. Maar om nou zijn slechte wedstrijd op alles en iedereen af te schuiven behalve hem zelf slaat nergens op.

21 november 2018 om 09:22

ZsvAjax, kan je niet normaal reageren? Mensen “debiel” noemen voor geen enkele reden..

21 november 2018 om 09:23

Haha, 3 hyena's. Prachtig hoe sommige Ajacieden het moeten overdrijven om Frenkie er toch nog een beetje goed op te laten staan. Frenkie speelde een bagger pot en had inderdaad soms 2 spelers bij hem. Is op die positie natuurlijk ook helemaal niet vreemd Maar Oke, nu moet het aangehaald worden om Frenkie te verdedigen..

21 november 2018 om 09:33

@marocberkane

Je schrijft: "is het zo lastig om toe te geven dat de Jong een slechte wedstrijd speelde tegen Duitsland? Hij was twee keer bijna de directe aanleiding voor een tegentreffer doordat hij te veel tijd nodig had (ook een tegengoal voorkomen trouwens). Ik vind het vreemd dat hij bij een goede wedstrijd de hemel in wordt geprezen en bij een slechte wedstrijd allemaal smoesjes voor hem worden bedacht. Hij wordt er echt niet slechter van als men zijn optreden eerlijk beoordeeld".

Je kunt het ook omdraaien. Is het zo erg om toe te geven als De Jong de pannen van het dak speelt?. Jij vind het vreemd dat er bij een slechte wedstrijd van hem allerlei smoesjes worden bedacht, ik vind het vreemd dat dat gebeurt als hij een goede wedstrijd heeft gespeeld. Het is bovendien niet zo dat alleen De Jong een mindere wedstrijd heeft gespeeld tegen Duitsland, dat gold vrijwel alle spelers. Ook voor iemand als Depay, terwijl dat een gearriveerde speler is waar Frenkie de Jong nog maar een talent is. Dat juist Frenkie de Jong er ondanks zijn leeftijd en weinige ervaring uit wordt gepikt, heeft te maken met afgunst en de moeite die veel supporters met een andere clubvoorkeur hebben als een speler van Ajax complimenten krijgt. Dat staat bij hen gelijk aan vloeken in de kerk en is bijna ziekelijk. Frenkie de Jong heeft amper 60 wedstrijden op het hoogste niveau gespeeld en is nog maar 21 jaar. Hij zit nog in zijn ontwikkelingsfase en iedere speler die daar in zit, wisselt goede met slechte wedstrijden af. Dat is volkomen normaal en het is abnormaal omdat uit afgunst tegen hem te gebruiken. Frenkie de Jong is een talent uit de buitencategorie, maar nog geen topspeler. Daarom is het volstrekt belachelijk om hem als zodanig te beoordelen en met gearriveerde spelers te vergelijken. Ongeacht of dat in positieve of negatieve zin gebeurt. Mbappe was ook niet best tegen NL, maar daar hoor je niemand over. En dat komt uitsluitend omdat hij niet bij Ajax speelt. Frenkie de Jong is het grootste talent van NL en gaat een prachtige carriere maken en bij Ajax de Zilvervloot doen binnen varen. En dat gaan zelfs de meest scheve ogen niet tegenhouden.

21 november 2018 om 09:39

@p9j7 heb je vorig jaar AS Roma - barcelona gezien? Ik denk dat messi nog niet klaar is voor het grote werk, want hij was waardeloos die wedstrijd, terwijl er veel op het spel stond.....

21 november 2018 om 09:41

Het gaat er vooral om dat om die reden mensen zeggen dat hij de Europese top niet gaat halen. daarnaast wordt gesuggereerd dat iniesta en veratti dit toch ook hebben. En daar gaat het in mijn ogen scheef, daar zijn meer opties om hem heen die voetballend gewoon zo veel beter zijn. Dat je ook via andere spelers op kan gaan bouwen. Waarom denk je anders dat Depay de bal ging ophalen? De rest van de middenvelders zijn geen connectie spelers die met het hoofd richting de eigen goal kunnen opbouwen. Neemt niet af dat frenkie in balbezit niet best speelde, geeft wel aan dat we in het Nederlands elftal een alternatief moeten vinden hier op.

21 november 2018 om 09:41

Capis, how nou toch eens op met dat vergelijken, het is complete onzin.
Denk dat Iniesta op zijn 21e zo goed speelde als dat hij deed op zijn 28e., onzin.
Los daarvan is het onzinnig om telkens deze vergelijkingen te maken.

Maar wat er nu gebeurd is dat veel mensen de oorzaak van het slechte spel van NL bij Frenkie neer leggen, of nog meer dat Frenkie er helemaal niet s meer van kan omdat hij nu een wedstrijd waar hij niet zo dominant was als in andere.

Maar je hoort niemand over alle andere spelers die er niets van bakte, zoals Promes, Memphis, Wijnaldum, Tete dan wel weer een beetje maar dat kan haast ook niet anders. we hadden geen voorhoede waar Frenkie de bal kwijt kon.

En dan nog iets Frenkie had toch gewoon elke keer dat hij aan de bal kwam 2-3 mensen die hem dekte, dan is team spel due heel belangrijk bij na niemand bood zich aan in die situaties.

Al met al zal het ergens in het midden liggen Frenkie heeft nog veel te leren, maar is zeker bovengemiddeld getalenteerd.

En ja alle negatieve reacties komt bij mij over als jaloersie, en waarom ik weet het niet. want bij PSV lopen oiok niet de minste rond, Bergwijn erg goed bezig Dumfries heeft mij echt verrast in zijn ontwikkeling

21 november 2018 om 09:47

@p9j7 kijk eens iets bij t artikel bovenaan: "jetro Willems is op een zijspoor beland bij Eintracht Frankfurt. "

Dus....deze jongen werd bij psv al naar mega hoogtes gepraat. Maar nee hoor...alleen ajax praat zn talenten omhoog

21 november 2018 om 10:36

@ajax33

zou dan wat minder selectief artikelen gaan lezen!
Tete werd (terecht) helemaal overal afgebrand. Mephis werd ook aangepakt die was ook minder.. Maar dan mag er niks over Frenkie, tjesus man iedereen schiet in de verdediging alsof hij word vermoord.

Ik zeg ook nergens dat hij er niks meer van kan.. sterker ik zeg dat het een compliment is voor hem en hij hier juist beter van zal gaan worden.....

Maar alles maar afdoen als jaloezie laat maar weer zien in wat voor onzinnige bubbel veel Ajacieden zitten..... commentaar op een Ajax speler boehoee jaloezie naar het machtige Ajax!

Ik ben totaal niet jaloers er op niemand denk ik. Veel mensen hebben juist sympathie voor deze jongen. Dat straalt hij ook gewoon uit. Niemand zal beweren dat hij geen hele leuke speler is.

21 november 2018 om 13:21

@jeroenn_o

Frenkie is het supertalent van Oranje. van zo een jongen worden extra dingen verwacht. als hij dan deelt in de malaise en in zo een mindere wedstrijd opeens onzichtbaar is dan zijn mensen teleurgesteld in zijn prestatie. Mbappe is ook een supertalent die pas 19 jaar oud is en daar worden ook extra dingen van verwacht al word hij onder druk gezet

Tete was ook een drama en die word dan in de grond gestampt maar we mogen dan niet constateren dat Frenkie De Jong, De Ligt en Cillisen ook gewoon een slechte pot speelden

21 november 2018 om 08:08

Als hij op het middenveld zal staan bij City met Silva & Silva, ben ik benieuwd welke tegenstander Ffrenkie de Jong gaat afjagen met 3 spelers.

21 november 2018 om 08:18

3 spelers!!!! dat worden er met de dag meer. Alleen op de middenlijn werd De Jong een aantal keer opgevangen door 2 spelers. En dat gebeurde zeker niet continue. Het waren veel 1 op 1 duels waar hij heel veel moeite mee had.

21 november 2018 om 08:50

3 is overdreven en ja de Jong speelde een slechte wedstrijd, maar feit is dat Duitsland met name hem onder druk zette. De spelmaker werd uit de wedstrijd gehaald en dan moet iemand anders opstaan die meer ruimte krijgt. Neemt niet weg dat de Jong bij de corner zo'n bal gewoon terug de 16 in moet koppen ipv hem met de borst aan te nemen, te verliezen, en een counter in te leiden

21 november 2018 om 10:37

Geloof dat heel Duitsland alleen op hem speelde en de overige 9 in het veld niemand bij zich hadden.............

21 november 2018 om 08:57

Tegen Duitsland hebben we gezien wat voor een niet wereldvoetballers Promes en Wijnaldum zijn. Wijnaldum kan dus echt alleen maar lopen en gevaar voor het doel stichten, maar voetballen op het middenveld onder druk ho maar.

Zet drie man op de jong dan zouden er echt mensen gewoon vrij moeten staan elders op het veld. Nou ik kon ze op het middenveld niet bespeuren. Zelfs Depay ging vanuit wanhoop maar het middenveld in omdat er 0,0 gebeurde.

Druk op het middenveld, dan doen we het via de vleugels. Oeps dat was dus ook geen optie met het super frisse tandem Promes/tete. Geen aktie, geen voorzet, elke pass net zo hard terug en dom balverlies.

Valt me op dat veel mensen waaronder jij roepen, pff de jong makkelijk uit te schakelen. Ja door zijn eigen elftal ja. Duitsland hanteerde een soort gelijke spelwijze als Benfica, opvangen rond de middenlijn en dan snel eruit komen. Bij Ajax heeft hij niet wereldtoppers van Liverpool en basisspelers uit de zwaardere buitenlandse competities om zich heen staan. Toch brengt hij bij de een iets extra's, waar hij bij de ander helemaal niets voor elkaar kreeg. Beetje hetzelfde idee als Messi bij Argentinië vs Messi bij Barcelona. Alleen bij Messi zeggen we dan, ja de rest moet ook eens wat gaan doen hij kan het niet alleen. Bij de jong roepen we dan pfft die is echt niet zo goed, de is vrij makkelijk uit te schakelen.

Ik zie het volledig anders. Misschien moeten we clubs als PSV en Ajax eens niet meer zo afbeuken dat talenten die daar spelen nog oh zoveel stappen moeten zetten en zouden verzuipen in zwaardere competities. Tot nu toe is het tegendeel waar. Bergwijn en Dumfries echt tien keer beter, meer dreiging, meer voetballend vermogen dan Tete en Promes.

Dumfries is zelfs de beste back die we op die positie hebben gezien in de afgelopen vier jaar (ja ook beter dan Karsdorp). Speelt toch gewoon bij het internationaal nietige PSV in de Mickey mouse competitie. Bergwijn brengt meteen wat er gevraagd wordt. Valt minder op, weinig akties waarbij hij mensen uit speelt, maar hij speelt naar de juiste kleur, maakt ruimte voor een opkomende back en speelt naar voren. Nou vergelijk dat eens met die fantastische Promes, maar he die speelt wel in de Primera, dat is standaard van een veel hoger niveau dan wat Bergwijn tegenkomt.......

Zelfde met de Ligt, die is slap, bakt er niets van, mist alles wat een topverdediger moet hebben en speelt slechts bij het net zo nietige Ajax. Stelt internationaal geen reet voor. Ja die goede wedstrijden in de CL, tegen teams die niets voor stellen of niet in vorm zijn, kan iedereen. De Vrij moet spelen die is echt 10 keer beter. Weet het niet hoor, maar Koeman speelde op een geven moment met één echte verdediger achterin en toch kregen we niet spontaan 10 kansen tegen die resulteerde in 8 tegen goals.

21 november 2018 om 09:32

Ninjakai,

Of ik heb tóch last van weinig slaap maar,

' Zelfde met de Ligt, die is slap, bakt er niets van, mist alles wat een topverdediger moet hebben en speelt slechts bij het net zo nietige Ajax. Stelt internationaal geen reet voor. Ja die goede wedstrijden in de CL, tegen teams die niets voor stellen of niet in vorm zijn, kan iedereen'

Serieus? En als de Vrij 10 keer beter is.. speelt hij basis , zeker bij Koeman. En speelt hij ook niet bij Inter, maar een City of Barça of Real of PSG.. Teams met zo'n beetje de beste spelers (verdeeld over elkaar)

21 november 2018 om 09:51

Kush, wel eens gehoord van 'sarcasme' of ik moet Ninjakai helemaal verkeerd begrijpen hierin.......

21 november 2018 om 12:33

Wat denk je zelf ..

Bovendien zeg ik nog ik zal misschien half slapen.

Ze hebben de Bruyne gekocht voor 76 miljoen dus dat klopt al niet...

21 november 2018 om 08:20

Wat was het commentaar? Ik heb het niet gezien

21 november 2018 om 08:56

De analyse van de heren gister was toch echt:
Dat er 1 wereldtopper bij NL Elftal speelt: Virgil van Dijk
Dat er een heleboel aankomend toppers spelers: De Jong, De ligt, Bergwijn enzovoort.
Maar dat het pijlgedrag van de NL media eens moet ophouden van De Jong. Dat De Jong compleet is overklast door Duitse middenvelder.
Zelfde als hier wordt hij vergeleken met Cruijf door de media. Zover IS DIE NOG Lang Niet, en betwijfel überhaupt als die ook maar in de buurt zou komen.

21 november 2018 om 12:54

Is allemaal leuk wat deze heren zeggen, maar dit peilbdrag (met een ei) is niet bedacht door de Nederlandse media maar door de Engelse boulevardkrant Daily Mirror. Ook komt de term ‘de nieuwe Cruijff’ uit het artikel van die krant. Dus sla je de plank hier mis.

21 november 2018 om 08:33

Ik vond dat zij dan weer een beetje doorsloegen. Kwam een beetje geforceerd over op mij.

21 november 2018 om 08:38

Volgens mij ben jij heel erg jaloers. Dat Ajax een voortreffelijk beleid voert met uitstekende toptalenten die op het veld voor vele miljoenen verkocht wordt. Ajax heeft straks geld en kan van dat geld weer geld maken.

21 november 2018 om 10:03

Tja, Frenkie koos bij toeval voor voor Ajax. PSV was eveneens een optie. Dus een veer in de reet voor dat beleid zou onzin zijn. Jonge spelers halen doen alle clubs.
En VI heeft toch ook gewoon gelijk? Frenkie heeft alles nog te bewijzen. Het kan natuurlijk zeker nog komen, maar een nieuwe Cruyff? We slaan echt compleet door

21 november 2018 om 10:09

Frenkie is geen Cruijff en dat weet iedereen. Maar het is toch juist een plus punt van het beleid om jonge talentvolle spelers te halen en te stallen in Ajax1. Stukje goed scouten. Maar je mag ook een compliment aan Ajax geven?

21 november 2018 om 10:36

Dan bij deze mijn complimenten aan Ajax. En PSV. En AZ. Dat is nou net het hele punt. Alle clubs doen dit. Allemaal hetzelfde. Alleen Ajax en PSV kunnen de grotere talenten halen. Deze clubs hebben het geld en de uitstraling daarvoor. Bij Ajax is het nu raak met Frenkie en De Ligt. Bij PSV met Bergwijn en straks, is mijn invulling, Malen en Rosario. Dit doet geen club anders. Prima natuurlijk, maar doe nou niet net alsof Ajax iets anders doet. Zij hebben, evenals PSV, de uitstraling en de financiën mee. En prima, dat we twee grootmachten in Nederland hebben

21 november 2018 om 12:58

@Lanjouwer

Goed scouten is toeval? Frenkie koos bij toeval? Ooit gehoort van scoutingbeleid? En Frenkie koos bewust voor Ajax. Geen idee wat daat toeval aan is

Er zal nooit een 2de Cruijff komen never niet.
Frenky is goed maar als hij slim is gaat hij eerst nog is een jaartje rijpen bij Ajax en een volledig seizoen spelen en dan praten we verder

Voor Ajax en oranje begrippen is hij geslaagd. Laat hem eerst iets winnen met Ajax, kampioenschap ofzo.

Laten we hem ajb niet vergelijken met Cruijff of wie dan ook. Geen een speler is hetzelfde, zeker niet als je hem vergelijkt met een van de beste spelers ooit. Er is geen nieuwe Beckenbauer, Maradona, Pelé en ook geen nieuwe Messi, Iniesta of Ronaldo.

21 november 2018 om 08:30

De vergelijking gaat dan ook niet op voor de kwaliteiten of niveau dat Cruijff haalde, maar puur de manier waarop de Jong speelt, beweegt en zijn lichaam gebruikt. Dat is namelijk bijna identiek aan Cruijff. Kan de Jong verder ook niks aan doen, zo speelt hij nu eenmaal.

Hoe verhoudt Frenkie de Jong zich tov de Dembele van Dortmund of Mbappe van Monaco, of desnoods de Martial van Monaco.

Ik denk niet dat Frenkie over een half jaar veel onder doet voor Dembele of Mbappe van destijds. Dat maakt 84 mln toch best een 'realistisch' bedrag

21 november 2018 om 08:33

Die spelers zijn even oud als hem en waren een stuk jonger dan hem toen ze de stap maakte. Die jongens speelde op veel vroegere leeftijd dan hem al erg goed in de ligue 1. Daarnaast zijn dit natuurlijk ook aanvallers. 84 miljoen realistisch noemen vind ik wel erg raar het zou zo maar kunnen als clubs tegen elkaar op gaan bieden maar dit is nog nooit gebeurt in de eredivisie en zit niet eens dicht bij het record. Maar goed we zullen het wel zien deze zomer.

21 november 2018 om 09:15

Tijden zijn veranderd, Ajax hoeft niet te verkopen Ajax mag verkopen. Ze betalen wat Ajax voor ogen heeft. Zal iets rond de 65 miljoen euro liggen.

21 november 2018 om 13:24

@magikhetwete

ik weet niet of ik me vergis maar is Frenkie De Jong niet 2 jaar ouder als Mbappe?

22 november 2018 om 08:25

Klopt, hij leverde ook 180mln op natuurlijk en dat was al weer ruim een jaar geleden.
Frenkie is inderdaad wat ouder, maar niet oud en daardoor te status ongepolijst talent voorbij, dat is een klein voordeel. Je hebt iets meer zicht op zijn ontwikkeling.

Aan de andere kant is zijn groeipotentieel natuurlijk in jaren wat minder want hij is 2 jaar ouder.

Wauw, ik benijd Ajax wel als PSV-fan zijnde. Je ziet toch door hun status en historie dat ze zulke vraagprijzen kunnen hanteren waar PSV momenteel gewoon niet in de buurt komt. Tuurlijk is het een samenhang van prestaties dit seizoen, maar het is mooi als ze dit bedrag kunnen krijgen.

21 november 2018 om 11:11

Bij Frenkie de Jong komt dat extreme bedrag gewoon omdat het een groot talent is, dat had hij bij PSV ook wel opgeleverd denk ik.

Echter ben ik wel van mening dat De Jong nog wat beslissender moet worden. 60+ miljoen voor een middenvelder die maar zelden scoort of assists geeft (in de Eredivisie notabene), dat is toch een hoop geld.

En dan te bedenken dat Ajax destijds van Barcelona 1,2 miljoen euro kreeg voor de echte Cruijff. Waarmee hij destijds de duurste speler ter wereld was.

21 november 2018 om 08:56

Was dat euro of ook nog eens gulden?

21 november 2018 om 08:59

Omgerekend naar tegenwoordig is het 1,2 - 1,4 miljoen euro. Toen die tijd was het 6 miljoen gulden met 3 miljoen voor de heer Cruijff zelf.

21 november 2018 om 10:56

En hoeveel miljoen euro is nu 1,2-1,4 miljoen euro uit die tijd waard?

21 november 2018 om 13:29

"en hoeveel miljoen euro is nu 1,2-1,4 miljoen euro uit die tijd waard?"

Circa 5 a 10 keer zoveel, volgens mij.

Kunnen we alsjeblieft ophouden met Frenkie de Jong de nieuwe Cruijff noemen? Die vergelijking slaat echt alle planken mis.

Johan Cruijff, in mijn ogen de beste speler die ooit op een voetbalveld heeft gestaan, de man was een complete voetballer en strateeg en liet anderen beduidend beter spelen dan dat ze zonder hem konden. Frenkie de Jong, uitstekende speler, bovengemiddeld goed zoals er nog 10tallen zijn, hopelijk kan hij uitgroeien tot een echte wereldtopper maar daar is nu nog niets over te zeggen.

21 november 2018 om 09:49

Het is inderdaad onzin Frenkie de Jong met Cruijff te vergelijken. Dat is ook niet echt gebeurd. Er is gezegd dat hij wat weg heeft van Cruijff in zijn laatste jaren, toen hij op het middenveld speelde. Cruijff in zijn gloriejaren was een ongrijpbare aanvaller die de baas was op het veld en het voetbal veranderde. Frenkie de Jong is een speler die het spel erg goed ziet en in het bezit is van een uitstekende dribbel en pass maar (nog) geen leider in het veld. Cruijff was als totaalplaatje uniek en wat dat betreft zelfs beter dan bijvoorbeeld Messi of Ronaldo.

Het is goed om de grote clubs af te schrikken, de zien ook wel dat De Jong voor een grote stap naar de top echt (veel) te kort komt. Dit is juist ook voordelig voor Ajax, want hij is één van de betere en die wil je graag nog minimaal 1 seizoen houden.

En uiteindelijk voor 84 miljoen is het maar de vraag of je het moet doen. Niet elke koop leidt tot een succes. Met nog 3 x een Blind kopen wordt Ajax ook niet beter. Kwaliteit behouden voor de toekomst is op dit moment beter dan de rekening nog verder spekken.

't zijn ook vaak woorden daar in A'dam.

Ach je kan het vragen maar ik zie geen gek dat bieden maargoed ze krijgen van mij applaus als ze dat lukt.

Ik denk eerder aan 50 miljoen, bedragen waarvoor Jorginho, Keita, Fabinho, Fred zijn verkocht afgelopen zomer.

Vreemd dat dit bericht nu komt, na de wedstrijd van eergister bedoel ik dan.
Ik vond Frenkie 1 van de, en zo niet de slechtste van het hele veld! Ongelooflijk veel balverlies, niet goed gepositioneerd staam, niet wetende wat er in zijn rug te doen is. Ik vond hem maar slaperig over komen. Feit blijft natuurlijk dat het een geweldige voetballer is, maar het werd duidelijk dat hij er nog lang niet is,.

21 november 2018 om 09:49

De eer van slechtste van het veld ging naar Tete. Frenkie, maar ook de Ligt en meerdere spelers kwamen bij lange na niet op het niveau van de wedstrijd tegen Frankrijk. Dat had voor een groot gedeelte te maken met de strategie van de Duitsers (afjagen) t.o.v. de Fransen (wachten).
Frenkie heeft natuurlijk veel te leren en ik hoop dat hij om kan gaan met de druk die door de media op hem gelegd wordt.
Dat Overmars deze vraagprijs hanteert is een gerucht en mocht het waarheid zijn, dan vind ik het goed dat hij dit doet. Dat schrikt geïnteresseerde clubs af. Echter, in de doldwaze transfermarkt is natuurlijk niets gek, maar vooralsnog vind ik Frenkie nog niet goed (met name constant) genoeg voor de wereldtop zoals door vele media gesuggereerd wordt.

21 november 2018 om 10:42

Haha, je hebt helemaal gelijk, hoe kan ik Tete vergeten! O o o wat was die man slecht! Ongelooflijk hoe hij soms stond te dekken. Ik vond sowieso de hele rechterkant ondermaats.

Even los van het feit of het nu een nieuwe Cruijff is en of hij dit soort bedragen überhaupt waard is. Als Ajax dit soort bedragen kan hanteren voor De Jong, De Ligt, en in iets mindere mate voor Onana, Neres en Ziyech dan gaat het niet te gek lang duren alvorens zelfs PSV ze niet meer bij kan houden. Voor de Ajax-fan natuurlijk lachen gieren brullen maar neutraal gezien vraag ik me af of we er als voetballand wel zoveel beter van worden. Uiteraard betekent dat niet dat Ajax dan maar moet zeggen’doe maar wat minder’

21 november 2018 om 10:46

Wat bedoel je met; kan zelfs PSV niet bijhouden? Ajax heeft altijd meer voor haar spelers gekregen dan PSV. Dat zal ook wel zo blijven. Maar ik geloof niet dat Ajax hierdoor ook echt weg gaat lopen bij PSV. Waarom ik dat denk, dat denk ik omdat PSV net zo goed als Ajax flinke bedragen neerlegt om spelers aan te trekken. En spelers die nog duurder zijn, die zijn al op zo'n niveau dat ze echt niet meer in Nederland komen voetballen. Dus ik verwacht niet dat Ajax ooit weg gaat lopen bij PSV.

Was het wel met Derksen eens dat het allemaal 15 meter verder vooruit mag. Nu ziet een blinde nog dat deze jongen talent heeft, maar doet hij dit vaker op de helft van de tegenstander, dan heeft dit voor een ploeg meer voordelen.

Tegen Duitsland zag je hem vechten met zichzelf, puur omdat hij die weerstand niet gewend is, maar is het niet zo dat als je wordt af/opgejaagd door twee a drie spelers er dan elders ruimte cq een man meer ontstaat en het dus eigenlijk aan de overige middenvelders te wijten is dat daar niks mee gedaan wordt?

Ik had vrij vroeg in de wedstrijd Promes geopperd voor een extra middenvelder die die ruimtes kan belopen! Vilhena? Want er werd steeds met twee man dekking gegeven aan de Jong.

Aan het eind van de rit sleep je er een gelijkspel uit, maar je had het tactisch beter om kunnen zetten om zo met goed voetbal de angel uit hun spel te halen.

Voetballende kwaliteiten buiten beschouwing gelaten zeker omdat het hedendaagse voetbal niet te vergelijken is met het voetbal van 40 jaar geleden zal de jong nooit de persoonlijkheid hebben die Cruijff had.

De Jong speelde een mindere wedstrijd, maar hier denkt men gelijk, zeker mensen die ajax en ajax spelers niks gunnen, hij is het niet waard. Is Pogba het wel waard dan in jullie ogen? Oh nee dat ligt aan de trainer? Geniet er maar van dat we zulke gasten in het NL elftal zien! Het niveau gaat omhoog en dus ook de bedragen, logisch toch? En ga nu niet lopen klagen, dat alleen ajax daar voordeel bij heeft. Want elke club in NL heeft er voordeel aan, iets met investeren en niveau wat dus omhoog zal gaan. Maar sommige kunnen dit niet zien! 50 miljoen is prima voor Frenkie, maar als er clubs 80 willen betalen, prima toch?!

Of is dit dan ook de schuld van ajax of zelfs van Frenkie? Als het om een knul bij Feijenoord of PSV gaat hebben we dezelfde discussie. Enige verschil is dat zodra het een ajax speler betreft iedereen net ff wat feller weet te reageren... tja...

Whahaah wat een clowns, gaan ze een wedstrijd tegen willen2 pakken als voorbeeld voor statistieken tov Rabiot. Ja hoor, lekker overdrijven. In de duitse, engelse, spaanse en franse competitie verplaatst frenkie niks. Komt hij zwaar tekort en gaat er veel meer balverlies komen

Ben er van overtuigd dat er geen enkel club is die zo veel gaat betalen.
En als city dit jaar weer de cup met grote oren misloopt is het voor pep ook klaar daar

Los van de vraagprijs, maar ben ik de enige die de vergelijking met Cruyff volstrekt belachelijk vind. Uiteraard is Frenkie een super talent, maar Johan Cruyff? Echt niet, hij scoort vrijwel nooit en is nog lang niet de natuurlijke leider die Cruyff op zijn leeftijd al was. Gelukkig is De Jong een nuchtere kerel, maar de druk die nu al op hem wordt gelegd is eigenlijk onacceptabel groot.

Zijn er ook mensen die denken aan het nederlandse voetbal?

Hoe meer geld in het laadje van de nederlandse clubs, hoe meer we het gat naar de europese top kunnen dichten. Ik heb het niet over real en barca etc. maar over het leuk kunnen meedoen in de cl en europa league met meerdere clubs.

Hoe gekker alle prijzen worden van top spelers hoe meer geld er zal rollen.

Hoe meer geld er gaat rollen hoe meer goede/top spelers er naar nederland kunnen en zullen gaan komen!

21 november 2018 om 11:44

Je hebt gelijk, maar dat geldt gaat met name naar Ajax en Psv. Het gat met Europa zal kleiner worden maar het gat tussen Ajax, PSV en de overige clubs in de eredivisie alleen maar groter. Dit is een slecjte ontwikkeling *vind ik).

De Jong is een talent om te koesteren en ik hoop voor het Nederlandse voetbal dat hij het gaat maken in de Europese top, maar een bedrag van 84 miljoen is volstrekt belachelijk en laat iedereen ffs ophouden met het in een adem noemen van De Jong en Johan Cruijff. Die vergelijking slaat helemaal nergens op en nee, ook niet als het om zijn manier van voetballen gaat. De enige reden waarom mensen met die volslagen onzin komen is omdat hun fysiek enige gelijkenissen vertoont. Om dezelfde reden werd Davy Klaassen al snel de nieuwe Bergkamp genoemd (hahahahaha), net als Dennis Schulp (hahahahahahahahahahahaha), worden voetballertjes met korte beentjes en bovengemiddelde techniek al snel de nieuwe Messi (bij Excelsior hebben we er zo'n eentje), is iedere voetballer met donkere huidskleur de nieuwe Kluivert (brutil Hosé, *rofl*) tenzij hij rastahaar heeft (de nieuwe Gullit). Maar goed, ik weet wel dat mensen dat nou eenmaal graag doen, vergelijken...

@buitenspelval,

Was een mooie korte levensloop over Frenkie, zo zie je dat wat goed is snel komt.

Hij maakt een stormachtige ontwikkeling door en zal buiten Ajax en hemzelf ook RKC en Willem 2 gelukkig maken.

Begrijp mij niet verkeerd, ik zie de Jong ook graag spelen, maar 84 mln en naar City?
Dat kan toch bijna niet?
Hij kon met de druk die Duitsland op hem zette het al niet aan, dan wordt het toch in de PL ook niets?
Tuurlijk, hij is nog jong en zou dus nog kunnen leren en beter worden, maar het verschil tussen ED en PL (of een druk zettend Duitsland) lijkt mij nog te groot.

Gelijk wegbrengen voor dat geld, goede speler maar mag de veters van Cruijff nog niet eens strikken. Tegen Frankrijk niet best, hij had alle tijd en ruimte om die wedstrijd zijn kwaliteiten te laten zien maar heeft hij niet gedaan. Ook creëerde hij echt geen overtal want tegen Frankrijk zag hij er bangig uit aan de bal, veel breed en terug plus te snel de bal weer overspelen. Hij heeft geen demarrage gemaakt die wedstrijd, nog niet 1 van tien meter en dat is triest. Zgn geniale bal met buitenkant was ook niet zo bedoeld en kwam ook niet aan. Tegen Duitsland was het helemaal om te janken, beetje druk erop en hij kan niets meer. Als een vlieg weggeblazen terwijl een beetje voetballer heel makkelijk wegdraait bij een tegenstander als die er zo vol gas aan komt rennen. Dat moet je aanvoelen, gevoel voor hebben en waar ik eerst dacht dat hij over dit gevoel beschikte is het me opgevallen dat hij dit gewoon echt niet heeft. Juist dit zou hem tot de buitencategorie moeten laten behoren, nu is het niets anders dan een heel simpel middenveldertje in de topwedstrijden. Jammer om te constateren maar zijn wel de harde feiten, de talenten van Duitsland zijn veel grotere talenten dan die van Nederland. Frenkie kan beter nog een jaartje bij Ajax blijven en dan eerst naar Europese subtop, miss dat hij er dan ooit nog komt maar deze man zal nooit van het niveau Cruijff worden / laat staan een Xavi of modric.

Enkele dagen geleden sprak The Mirror nog over 68 miljoen en nu hebben ze het al over 84 miljoen. Is de inflatie in GB zo groot geworden? Ik neem het allemaal met een enorme korrel zout.

Volgens mij maakt het allemaal niet zo veel uit hoe goed De Jong gaat worden. Het is de markt die bepaald naast een deskundig onderhandelaar (en dat is Overmars) wat er betaald wordt. Bedragen zijn de laatste jaren de lucht ingeschoten (222 miljoen voor Neymar, 150 miljoen Coutinho, 105 miljoen Dembele). Bedragen van 50 miljoen zijn inmiddels normaal, en pas boven de 100 miljoen ben je absolute top. Daar tussen in ben je een talent met potentie. In mijn optiek is De Jong (en ook De Ligt) een talent met potentie! Ik zeg 70 a 80 miljoen!

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 2.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren