Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Duitse media hebben oordeel klaar: ‘We zijn officieel tweederangs’

Laatste update:

De nationale ploeg van Duitsland is door de overwinning van Oranje op Frankrijk (2-0) afgedaald naar Divisie B van de Nations League. “In vier jaar tijd van wereldkampioen naar degradatie”, zo luidt de conclusie van BILD. Ook andere media en Joachim Löw tonen zich teleurgesteld.

“Een gelijkspel in Rotterdam had Duitsland nog de kans gegeven om Nederland met een grote zege (met meer dan drie doelpunten verschil) te verslaan, maar nu zijn Frankrijk en Nederland niet meer van de eerste twee plaatsen in Groep 1 te krijgen. De Nederlanders kunnen nu zelfs groepswinnaar worden als ze auf Schalke een punt pakken”, besluit BILD.

De krant Die Welt stelt dat ‘de Duitse voetbalploeg in Europa slechts tweederangs’ is geworden: “Van 666 kilometer afstand moest Löw via een internetstream de val van de nationale ploeg tot de tweede voetbalklasse van Europa accepteren.” Het dagblad spreekt van een ‘dicht gekurkt’ WK-jaar, want in Rusland bereikte die Mannschaft niets en ook in de Nations League heeft men dus geen potten kunnen breken.

Der Spiegel sluit zich bij de collega’s aan: “De Duitse nationale ploeg is nu officieel zweitklassig. Deze degradatie gaat gepaard met reputatieschade en betekent ook minder kansen om officiële wedstrijden te spelen tegen topteams. In Divisie B zal Duitsland bij de volgende editie van de competitie aanzienlijk zwakkere tegenstanders treffen.”

“Voor ons is dit resultaat natuurlijk bitter”, reageert bondscoach Löw. “Want we hebben geen kans meer om in Divisie A te blijven. Dat moeten we accepteren. Onze focus ligt nog steeds op het EK van 2020. We zullen ons daarvoor kwalificeren en willen een sterk team naar dat toernooi sturen. We blijven ruimte creëren voor onze jonge spelers om zich in de nationale ploeg te spelen.” Duitsland speelt komende maandag thuis tegen Oranje.

Is de Duitse voetbalploeg nu 'tweederangs'?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
17 november 2018 om 01:28

Inderdaad, ze hebben nog zeer veel kwaliteit in de ploeg. Nog niet zo lang geleden wonnen ze nog het EK onder 21 en de Confederations Cup met een beste wel jonge selectie, dus aan talent hebben ze zeker geen gebrek. Ik zie Duitsland binnen een aantal jaar gewoon terug bij de wereldtop, het is nu een kwestie van doorselecteren. De oude garde inclusief Low mag de eer aan zichzelf houden en zelf stoppen.

17 november 2018 om 02:04

De nations league heeft inderdaad misschien minder belang dan het EK en WK. Toch denk ik we over 10 jaar al veel meer belang eraan hechten dan we nu doen. Het is immers toch een van de weinige toernooien waar een nationaal team aan mee kan doen, en je moet ook nog eens de allersterkste landen verslaan om de titel te pakken. Wat zou het geweldig zijn als Nederland groepswinnaar wordt en voor de nations league winst kan spelen (ik loop op de zaken vooruit, ik weet het haha). Ik weet zeker dat de stadspleinen dan in juni na 5 jaar afwezigheid gewoon weer heel goed gevuld gaan zijn.

Zwaar overtrokken reactie die alleen maar bedoeld is om de ploeg op scherp te zetten tegen oranje... hoop dat Koeman heel goed in de gaten houd de overtredingen die gemaakt gaan worden op bv de jong en hem tijdig wisselt ...

17 november 2018 om 08:41

Dit is gewoon Bild die aan de stoelpoten van Low zaagt. Maar mooi om te lezen toch?

17 november 2018 om 09:41

Eigenlijk is het triest. Die man heeft zoveel goeds gedaan. Respect is op zijn plaats. Laat hem rustig bouwen aan een nieuw team en dan komt het wel weer goed. Met die Duitsers komt het namelijk altijd goed.

17 november 2018 om 10:41

Laten we met Jong Oranje gaan voetballen. En Luuk de Jong speelt wss niet hoor,
Deze Duitse ploeg is geen schopploeg, maar mocht de stand er om vragen, dan zal Koeman natuurlijk spelers gaan sparen, maar eerlijk gezegd zal Nederland in Duitsland geen punt gaan pakken. Zo goed zijn we nou ook weer niet. (al laat ik me graag corrigeren komende maandag)

17 november 2018 om 12:30

Je weet dat we gister frankrijk van de mat afspeelde he? Geef je wel enigzins gelijk, 1 zwaluw maakt nog geen zomer. Maar ook wonnen we met 3-0 van duitsland. Dat was wel iets geflatteerd maar je houdt tegen de huidig en ex wereldkampioen 2x de 0. Zegt toch wel wat lijkt me

Ik werk zelf in Duitsland en hoor van veel Duitsers dat ze respect hebben voor Oranje! Ze zijn best blij dat Oranje weer goed doet.

17 november 2018 om 00:56

Ik denk persoonlijk dat dat gevoel tot op een bepaalde hoogte zal zijn. In Nederland vonden we het ook top dat Belgie eindelijk weer een geweldig elftal had, omdat de Belgen toch altijd het mindere broertje van ons waren. Duitsers hebben hetzelfde met Nederland. Ze vinden het wel leuk als Nederland goed speelt, maar niet als dat ten koste gaat van Duitsland uiteindelijk. En om, op basis van je logo, een laatste vergelijking te maken: ik hoop als Ajacied ook dat Feyenoord weer kan meestrijden met Ajax en PSV. Maar als ze ineens drie keer achter elkaar kampioen worden of Ajax van de mat spelen dan mag dat ook weer snel klaar zijn, haha. Als deze Duitse deceptie zo door blijft gaan dan is het over een jaar klaar met die goodwill voor Oranje, ben ik bang. Maar ach, als Nederlander zou dat alleen maar geweldig zijn toch!

17 november 2018 om 01:26

Ben als Belg zeer blij dat NL er nu terug staat (voor een lange tijd denk ik). Onze volgende generatie gaat weer veel zwakker zijn dan NL.

17 november 2018 om 01:54

Je redenering is waar. Maar ik ben woonachtig in de VS en ik kan je zeggen dat de reputatie van Oranje ongekend positief is, dankzij ons mooie voetbal en grote namen in de afgelopen 10 jaar als Robben, Van Persie en Bergkamp. Vooral de latijns-amerikaanse populatie draagt ons (gek genoeg ondanks die Robben schwalbe) een buitengewoon warm hart toe.

17 november 2018 om 02:15

Was geen Schwalbe, hij werd geraakt en reageerde daarop ietwat overdreven.
@Martijn, doe dagelijks zaken met Duitsland, Je verwoord het perfect. Ik was ook echt supporter van Belgie op het WK. Totdat ze na de gewonnen wedstrijd tegen Japan verder gingen. Ik dacht, ze hebben het geluk van de kampioen.... en dat gunde ik ze dan weer net niet..

17 november 2018 om 02:17

Die sympathie voor de Belgen 'namens' Nederland was ook maar een popiejopie hype van BNers. Ik kende niemand om me heen die het leuk vond voor België dat ze een goed team hadden. Een groep van mijn omgeving zeiden, 'als die verdomde belgen nu maar niet gelijk een WK titel pakken voor ons' etc.

17 november 2018 om 02:18

Mooie reactie van je. Ik hoop ook dat Ajax en ook Psv zo goed mogelijk doen in Europa. In de competitie zie ik dat natuurlijk anders. Maar goed het gaat zoals het gaat en we moeten er maar in blijven geloven als Feyenoorder dat we weer kunnen aanhaken.

17 november 2018 om 02:26

Klopt inderdaad! Ik studeer op dit moment in Mexico en veel Mexicaanse taxichauffeurs en andere Mexicanen wijzen mij op de schwalbe van Robben. Maar ze kunnen er altijd we om lachen en spreken altijd voor bewondering over Sneijder, Robben en Van Persie.

17 november 2018 om 00:59

Ik heb in de jaren 90 een grote antipathie gehad tegen Duitsland. Dit is omgeslagen naar sympathie. Het zijn rasvoetballers en dat is gewoon zo.

17 november 2018 om 01:39

Respect OK, maar blij no way!

Ik woon zelf al bijna 15 jaar in Duitsland en kan je verzekeren dat ze stinkend jaloers zijn op ons, status is alles voor hun.

17 november 2018 om 02:57

jaloers op NL dat boven DUI eindigt in de League....

17 november 2018 om 08:46

Dit is een prestige strijd dus logisch. Ze staan voor lul, snap je? Zal ik jou eens een Jantje geven? Ze kruipen voor straf onder de tafel door en iedereen lacht ze uit. Hier gaat voetbal toch om?

17 november 2018 om 14:21

Ze werden harder uitgelachen toen Zuid Korea hen eruit kickte... Duitsland heeft nog een andere kans om zich te plaatsen voor Euro 2020. Hier word het groter gemaakt maar is ook logisch toch......

17 november 2018 om 19:55

O ja dat was ook hilarisch ja. Net als dit. Lekker voor ze.

17 november 2018 om 01:42

Ze gunnen elkaar al niets en een ander land al helemaal niet.

Na al dat geplaag over de gemiste eindtoernooien voelt zo'n kop toch wel even lekker. Tikkie terug!

17 november 2018 om 01:25

Niks is nog verzekerd. Natuurlijk leuk winnen van Frankrijk en Duitsland, maar je moet het in de echte kwalificaties doen.

17 november 2018 om 01:39

Klopt, maar het blijft lekker. Zelfvertrouwen getankt en Koeman weet nu met welke spelers, formatie(s) en spelopvattingen hij dit Oranje goed kan laten spelen.

17 november 2018 om 12:33

Hoeft niet, kan ook via nations league. Daarnaast hoef je in de kwalificatie niet tegen de beste 10 landen.

Afgelopen zomer stond heel Duitsland te zingen; Endlich zweite Liga ... na het degraderen van HSV wat zelfs een hit is geworden op YouTube... zou gaaf zijn als dit maandag uit het uitvak zou komen!!

17 november 2018 om 03:01

Die Duitsers zullen het EK van 2020 wel halen ook al zullen ze degraderen naar de 2e divisie

17 november 2018 om 08:50

Zodat ze daar weer van Frankrijk en Nederland kunnen verliezen.

17 november 2018 om 14:23

Als je de nations league als maatstaf gebruikt..... maar goed, je moet natuurlijk positief blijven na zoveel gemiste eindtoernooien

17 november 2018 om 19:54

Volgens elke maatstaaf is duitsland nu 2e rangs.

17 november 2018 om 03:19

Denk je dat dat echt gaat gebeuren met het carnavalspubliek van oranje? Wat kan ik me irriteren aan supporters die daar gezellig van voor naar achter beginnen te zingen. Ga lekker naar TROS Muziek feest op het plein en daar mee brullen met de krakers van Wolter Kroes.

17 november 2018 om 08:51

Ja doe mij maar die wannabe maffia harde kernen op de tribunes!

Beetje gek, ik dacht Duitsland gaat naar divisie A groep 2 met België. Dit betekend dat NL nooit tegen België kan komen en dat je eigenlijk niet 1 niveau zakt maar meteen 3 niveaus

17 november 2018 om 08:00

Je degradeert idd uit de A group. Volgende keer kunnen de Duitsers proberen om er weer in terug te komen.

17 november 2018 om 08:08

Klopt maar zo lijkt het dat alle landen alleen kunnen promoveren/ degraderen in de groep waar ze in zitten. Dus Duitsland gaat naar divisie B groep 1 en zal nooit in een groep 2 komen van een divisie.

17 november 2018 om 08:24

Het is inderdaad een vrij ingewikkeld systeem van promotie - degradatie als je het ziet op de site. Wij hoeven ons gelukkig geen zorgen te maken hierover

17 november 2018 om 08:28

Eigenlijk dus wel Duitsland komt nu tegen de mindere tegenstanders ipv groep 2 divisie A die een stuk sterker zal zijn uiteindelijk.

17 november 2018 om 08:51

Dat had ook geweest als we verloren hadden. De sterkste landen staan in A groep, de winnaar gaat door, nr 2 is veilig en groepshoofd, nr3 degradeert. Bij degradatie kom je altijd tegen zwakkere landen te staan en kun je als land bij uiteindelijke B groep 'winst' weer promoveren. Dus klopt wat je schrijft maar is geheel logisch.

Edit: divisie zoals Simba hieronder aangeeft.

17 november 2018 om 09:00

Ja natuurlijk komen ze tegen mindere tegenstanders. Dat is het idee van degradatie. Straks wordt er opnieuw geloot voor pouls in divisie A en duitsland mag niet meedoen want die zitten in B.

17 november 2018 om 12:36

Wat ik me afvraag, is dit alleen voor het ek of ook het wk

17 november 2018 om 08:45

Is het niet zo dat er bij iedere editie opnieuw een loting plaatsvindt die de indeling van de poules bepaald?

17 november 2018 om 09:16

In dat geval klinkt het wel logisch om meteen te degraderen naar divisie B.

17 november 2018 om 10:33

Ja natuurlijk is dat zo

17 november 2018 om 08:49

Er wordt gewoon bij de volgende editie weer geloot. Dus die groepen zeggen niets. De divisies wel.

17 november 2018 om 08:55

Jij dacht dat je van A1 naar A2 naar A3 etc. ging? Dat A1 dus het allerhoogst was? Waarom zou Nederland daar dan zitten? Het zijn gewoon poultjes.

17 november 2018 om 09:05

Ik ? Nee, je degradeert een divisie als je als laatste eindigt in een poule. Dat is wat er gebeurt is gisteren met Duitsland. (en andere teams die uiteindelijk laatste eindigen in hun poule)

Maar betekent dit dan ook dat Duitsland in pot 2 zit bij de loting voor het EK? Dan kan Nederland dus namelijk weer Duitslan loten en dat wil ik toch liever niet...

17 november 2018 om 11:20

De beste 10 ploegen van de 12 in de A league (op basis van punten) zijn de 10 groepshoofden voor de kwalificatie. Polen en Ijsland hebben ook nog heel weinig punten dus misschien dat Duitsland nog 10e wordt. Degradatie zelf heeft dus niets met de loting voor kwalificatie te maken.

Overdrijven is ook een vak. Duitsland zal altijd een gewilde tegenstander blijven, ongeacht divisie A of B. De trainer had na de blamage op het WK de eer aan zichzelf moeten houden, of blijven en doorselecteren. Beide heeft hij niet gedaan en het resultaat is er nu van deze keuzes. Maar ik plaats Duitsland nu al bij de favorieten voor het EK. Die manschaft die dan ter beschikking is, heeft meer dan genoeg kwaliteit. Dit is uiteraard pijnlijk, maar betekend niet het einde van het Duitse elftal als absoluut top land.

Duitsland komt wel weer terug. ze hebben een hoop jonge spelers lopen met veel potentie met Sane als de absolute uitblinker. ze moeten alleen stevig gaan doorselecteren want de oudere garde laat het daar al een tijdje afweten

17 november 2018 om 13:17

Stevig doorselecteren schreeuwt men nu enkel om omdat iedereen uitgekeken is op de oude generatie. Low geeft eraan toe omdat zijn positie ook wankel is maar verder maakt het niet zoveel uit. De oude generatie krijgt alle kritiek over zich heen en de nieuwe generatie (leeftijd rond de 22 jaar) komt gemakkelijk weg met alles. Jongens als Sane en Werner presteren ook voor geen meter nu maar men staat te springen als zij weer eens mogen teleurstellen. Alleen omdat het een beetje fris eruit ziet.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren