Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘FC Emmen grootste degradatiekandidaat in dit Eredivisie-seizoen’

Laatste update:

NAC Breda bezet na afgelopen weekend de laatste plaats in de Eredivisie. Toch zien de lezers van Voetbalzone de ploeg van Mitchell van der Gaag niet als de grootste degradatiekandidaat van dit seizoen. FC Emmen, momenteel de nummer twaalf van de Eredivisie, wordt beschouwd als de gedoodverfde degradant in de Eredivisie.

De afgelopen tijd kon er op de frontpage van Voetbalzone gestemd worden op de poll: Welke club is de grootste degradatiekandidaat? Totaal werd er 11262 keer gestemd en 33 procent van de stemmers denkt dat het verblijf van FC Emmen op het hoogste niveau beperkt blijft tot één seizoen. Op behoorlijke afstand volgt de huidige hekkensluiter van de Eredivisie. NAC Breda is volgens negentien procent van de stemmen de grootste degradatiekandidaat.

Vlak achter de Parel van het Zuiden volgen De Graafschap (achttien procent van de stemmen) en FC Groningen (zestien procent van de stemmen). Relatief weinig stemmers denken dat Fortuna Sittard (zeven procent van de stemmen) en Willem II (twee procent van de stemmen) dit seizoen in gevaar komen. Vier procent van de stemmers denkt dat een andere club aan het einde van het seizoen afscheid moet nemen van de Eredivisie.

Sinds afgelopen weekeinde heeft NAC Breda de rode lantaarn in handen. FC Groningen, tot voor kort hekkensluiter, passeerde de ploeg van Van der Gaag en De Graafschap dankzij een zege op sc Heerenveen. Eén punt boven de Trots van het Noorden staat momenteel PEC Zwolle, dat elf punten uit de eerste twaalf wedstrijden wist te verzamelen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik denk dat we er gewoon in blijven. Misschien in de winterstop er nog een spits bij en dan gaan we het wel redden.

12 november 2018 om 13:13

Merk je eigenlijk dat het stadion voller zit bij Emmen nu? En wat voor veranderingen merk je nog meer bij Emmen nu ze in de Eredivisie zitten.

12 november 2018 om 13:17

@waagplein: Het stadion is uitverkocht (8.300 stoelen ipv ca 3000-4000 vorig jaar) en er is volop sfeer.

12 november 2018 om 13:33

Seizoenkaarten waren allemaal verkocht binnen een uurtje. En het zit dus aardig vol zoals jw888 ook al zei.

12 november 2018 om 13:16

Inderdaad, een goeie spits, maar welke -betaalbare en beschikbare- spits zou er zijn?

Ik denk wel dat Emmen zn visitekaartje heeft afgegeven als aanvallend spelende ploeg, waardoor ze voor enkele spitsen, die eerste dachten: Emmen, promovendus, slechte club, daar wil ik niet heen, nu toch wel interessant kan zijn. (type) Ruud Boymans ??

12 november 2018 om 13:21

Groningen heeft een nieuwe spits die ze van mij wel mogen wegdoen...

12 november 2018 om 13:31

Nou, nee...

12 november 2018 om 13:48

Vente huren?

12 november 2018 om 13:57

Inderdaad, snap niet dat er niet een club is gekomen voor hem. Zou echt een aanwinst zijn voor alle clubs in de eerst divisie en ook enkele in de eredivisie.

12 november 2018 om 16:33

Waarom zou Boymans naar Emmen gaan?!

12 november 2018 om 20:48

Zo ik las speelt ie sinds februari bij jong Utrecht;. Dan zou ik liever in de eredivisie spelen en aangezien Emmen aantrekkelijker speelt dan menigeen (inclusief ondergetekende) dacht zou het een prima keuze zijn

12 november 2018 om 13:43

Hoop dat jullie erin blijven, leuk stadion. En fanatieke aanhang

Vanaf het begin van het seizoen heb ik gezegd Nac, omdat ik die selectie de zwakste vind. Echter kan je daar pas wat zinnigs over zeggen na de deadline van de winterstop. Roda had een aantal jaar geleden ineens 14 nieuwe spelers....

Voorlopig blijven Emmen en Fortuna lekker door sprokkelen.

Voordeel van NAC is dat ze groter zijn dan Emmen en Fortuna en een netwerk hebben met de Engelse top en dus in de winterstop wat kunnen doen qua huren, wat anderen niet kunnen.

12 november 2018 om 13:38

Maat wat Roda deed wil je toch ook niet? Paniek ten top en volgens mij haalden ze het toen niet of hooguit via competitie.

12 november 2018 om 16:35

Fortuna heeft een netwerk wat veel breder en gevarierder is dan NAC. Nac is afhankelijk van City. Fortuna heeft rond het gehele mediterrane gebied en Oost Europa lijntjes zitten. Een kul argument en geen voordeel dus. Betreft Emmen heb je gelijk.

12 november 2018 om 19:20

Wees maar trots op dat bij elkaar gekocht vreemdelingenlegioen. We zullen wel zien wie er in blijft aan het eind van het seizoen. Ik voorspel alvast dat wij er in blijven ondanks dat we geen suikeroompje hebben a la Fortuna.

NAC heeft nog altijd het DNA van een club uit de Eredivisie en dat zie je bij Emmen niet. Een gat van 5 punten stelt niks voor (zeg ik als Ajax-Supporter ). Ook heeft NAC een bredere selectie en dat gaat wel een verschilletje maken aan het eind van het seizoen.

12 november 2018 om 13:20

Emmen heeft nu een systeem achter dicht en dan naar voren en nu pakken ze ook de punten. Hebben thuis al wel 6 punten laten liggen. En ze krijgen bijna geen gele kaarten. Verwacht dat Emmen er gewoon in blijft. Verder is het koffiekijken. .

12 november 2018 om 20:20

@FCexclusief. Logisch dat Emmen nog niet "het DNA van een eredivisie club heeft". Dit is pas het 1e seizoen ooit op het hoogste niveau. Dus waar moeten ze dat in hemelsnaam vandaan halen dan? Verder vraag ik me ook af in welke mate het DNA van een eredivisie club aan verandering onderhevig is. Het is immers aardig wat jaren geleden dat pak m beet Fortuna op het hoogste niveau speelde, voor dit seizoen. Hoe zit het dan daarmee?

Nou...….., Ik heb de wedstrijd tegen Excelsior gezien, deze club is ook 1 van de topkandidaten om te gaan degraderen.

12 november 2018 om 13:23

Ben ik het niet mee eens. Tuurlijk was de uitslag groot (en niet eens geflatteerd), maar toch zag je dat Excelsior er regelmatig gevaarlijk door kwam. Tegen een ploeg die nauwelijks tegentreffers krijgt is dat best knap. Die redden zich wel, zoals ieder jaar.

12 november 2018 om 13:34

Wees eerlijk, Emmen, Excelsior, de Graafschap, VVV en ook Foruna zijn clubs die ieder jaar weer altijd op de onderste plekken te vinden zijn en nacompetitie moeten spelen of net ontlopen. Ze doen niet zoveel voor elkaar onder.

12 november 2018 om 13:40

Vooral VVV noemen.. NAC draait al sinds hun promotie stroef, dus die horen genoemd te worden en staan niet voor niets laatste nu. Na 13 wedstrijden kun je nog niet alles zeggen, maar het zal ook niet helpen om in een positieve flow te komen als je praktisch alles verliest.

12 november 2018 om 13:55

@janta
Dat is nou juist het knappe van Excelsior. Ieder jaar een van de laagste begrotingen en het kleinste stadion en dus vooraf ook vaak een degradatiekandidaat, maar ieder jaar spelen ze zich ruim voor het einde van de competitie veilig. Verwacht dit seizoen niet anders. Zou ze daarom zeker niet als topkandidaat voor degradatie omschrijven.

12 november 2018 om 14:01

VVV en Excelsior doen het anders de laatste jaren best keurig. VVV speelde vorig seizoen redelijk voetbal en wist met veel gelijke spelen in de eredivisie te blijven. En Excelsior is ook al een tijdje weg uit de échte degradatieplekken. Vorig seizoen en het seizoen er voor respectievelijk elfde en twaalfde geëindigd.

12 november 2018 om 14:37

Waterreus pleit er voor dat de 3 clubs samengaan en dan de FC Limburg gaan vormen en ik ben het helemaal met hem eens. 1 gezonde regioclub heeft meer toekomst dan een stelletje hobbyclubs dat ieder jaar weer moet vechten om hun hoofd boven water te houden. 1 grote club zal meer middelen krijgen waardoor er betere spelers en ook betere faciliteiten komen. Ik ben helaas bang dat door de vele lokale sentimenten er niets terecht van komt.

12 november 2018 om 16:59

Dan word het ook maar tijd om AZ, AFC, Ajax en Telstar samen te voegen. Amsterdamse koekenbakker.

12 november 2018 om 18:03

Az en Ajax zijn beide gezonde clubs op het hoogste niveau die elk jaar er weer keurig opstaan. Totaal irrelevant om te noemen omdat VVV, fortuna en Roda niet echt vaste eredivisie klanten zijn. Als je 3 clubs zou samen voegen zou dat voor de clubs an sich niet verkeerd zijn. Echter voor de supporters is het een steek die niemand zal gaan pikken.

12 november 2018 om 23:11

Er zijn uit bijna elke gemeente wel zulk soort clubs. Zwolle doet het nu aardig op dit seizoen na, een paar jaar terug riep je ook voor gae en zwolle samenvoegen? Of een willekeurige combo van brabantse clubs? Als ze het redden is het prima om zelfstandig te zijn.

Gezien de huidige vorm ga ik er vanuit dat Groningen het wel red. Zijn ze ook wel aan hun stand verplicht, bijna heel het seizoen ver onder hun kunnen gepresteerd. Nu de juiste opstelling is gevonden en belangrijke spelers als Mahi weer fit zijn, zie je dat ze toch aardig kunnen voetballen.

Ik vrees momenteel het meest voor NAC en De Graafschap. Hebben toch het meeste moeite met punten pakken en fatsoenlijke wedstrijden spelen. Zou jammer zijn, vind ze beiden zeker thuishoren in de Eredivisie

12 november 2018 om 13:24

De Graafschap vind ik net als Excelsior en Sparta zo'n pendelclub, lekker heen en weer tussen kkd en ed.

12 november 2018 om 14:33

Excelsior speelt inmiddels vijf jaar onafgebroken in de Eredivisie. Vind de term 'pendelclub' dan niet meer zo van toepassing.

12 november 2018 om 14:39

Als ze dit jaar wel degraderen, zijn ze het dan wel weer?

12 november 2018 om 13:32

Zo zie ik het ook, Groningen gaat wel weer punten pakken. Mahi begint nu pas fit te worden en Doan is gewoon een goede speler, als Cassiera nu ook eindelijk eens gaat presteren dan gaan ze echt niet degraderen. Nac heeft echt een kwaliteitsinjectie nodig en de graafschap heeft ook een matig elftal, als die er in de winterstop niet komen dan kan het voor een van beide clubs best slecht aflopen. Ik zie trouwens PEC ook zodaar degraderen, hoeft ook maar even fout te gaan en aan het einde tegen een negatieve spiraal aankijken is een stuk lastiger dan er het nu al proberen te doorbreken.

12 november 2018 om 14:00

PEC gaat echt niet degraderen. PEC heeft vind ik een betere selectie dan clubs als Groningen, Willem II, Fortuna, Emmen, Excelsior, NAC en de Graafschap. PEC zit nu jammer genoeg een tijdje in een slechte vorm maar ik verwacht dat ze op gegeven moment weer in vorm gaan komen en dan eindigt PEC waar ze thuishoren namelijk tussen plek 8 en 12.

12 november 2018 om 14:03

FC Twente had vorig jaar ook een betere selectie dan een paar ploegen onderin. Zegt dus niks.

12 november 2018 om 14:40

Ik ben het niet met je eens dat PEC een betere selectie heeft dan Groningen. Qua basis is het vrij gelijk, maar PEC heeft niet zulke uitblinkers als Groningen met Padt, Doan en Mahi.

12 november 2018 om 15:10

Pec betere selectie als groningen ?
Nou dat denk ik echt niet.
Het begint nu goed te draaien bij de fc terwijl bij Zwolle het steeds minder wordt.
Groningen gaat op de 8e plaats komen dit jaar

Niemand denkt, dat PEC Zwolle degradeert? Zou toch zomaar kunnen. Andere jaren stonden ze in de winterstop altijd in het linker rijtje om dan vervolgens in de tweede competitiehelft helemaal niks meer te winnen en dan op de veertiende of vijftiende plaats uit de vrije val tot stilstand te komen. Nu hebben ze niet veel ruimte meer voor een vrije val na de winterstop.

12 november 2018 om 13:34

Dat dus, als ze het na de winterstop niet op orde hebben is dat ook zeker een club die in eens zo kan afglijden naar de eerste divisie. Punt is net als Groningen hebben ze wel meer kwaliteit dan nac en de graafschap, maar ja dat had twente ook wel.

Ik zou echt niet kunnen zeggen welke degradadtiekandidaat duidelijk de zwakste is. NAC staat nu terecht onderaan omdat ze zo wisselvallig zijn als eb en vloet maar de wedstrijden dat ze goed speelde haalde ze zeker een goed niveau waarmee je er in zou moeten kunnen blijven, Excelsior scout al jaren goed waardoor ze nu een heel leuk voetballend elftal hebben. Verdedigend vind ik ze kwetsbaar maar voetballend moet het zeker genoeg zijn. De Graafschap is ook redelijk wisselvallig en heeft op het ook niet heel veel kwaliteit maar ze pakken wel punten, FC Groningen staat nu van onderen maar heeft op papier een elftal waarmee je makkelijk middenmoot moet kunnen spelen, Fortuna hoppelt ook leuk mee in de eredivisie en kan het niveau van het rechter rijtje prima aan, PEC is nu heel zwak maar die zouden er op papier ook in moeten blijven en voor de rest heb je niet echt teams die ik zomaar in problemen zie komen. Meerdere kandidaten dus, voor nu zeg ik De Graafschap omdat mijn onderbuik dat denkt maar echt onderbouwen wie eruit vliegt laat ik aan de echte kenners (zoals Aad de Mos of Arno Vermeulen).

12 november 2018 om 20:22

Bij eb en vloed is tenminste nog enige regelmaat :'

Emmen speelt helemaal niet verkeert, beetje naïef tegen Psv en Ajax maar verder spelen ze leuk voetbal. Fortuna en Willem2 spelen echt goed, daarvoor verwacht ik geen problemen. Groningen gaat er wel bovenop komen verwacht ik.
Denk dat de degradatiestrijd gaat tussen De Graafschap en Nac. Waarbij ik De Graafschap de zwakste vind

Ik denk dat emmen zich gaat redden.
Ook mijn FC gaat zich handhaven.
Zoals ze de laatste weken spelen komen ze gewoon in de middenmoot.
Voor de graafschap wordt het moeilijk denk ik .
NAC zal nacompetitie gaan spelen denk ik

Met mijn in het hart om te zeggen, maar als Excelsior niks doet aan de verdediging dan blijven ze zakken en wordt het nog heel moeilijk voor ze.

Aanvallende deel is uitstekend, middenveld gaat goed mee erin maar achterin is het af en toe gatenkaas. Verdedigende middenvelders doen niet goed mee. Is toch een stuk tactiek ontbreekt bij de gepromoveerde fysio, ik hoop echt dat hij dit verbeterd. Ik ben van mening dat Excelsior veel meer toevoegt aan de Eredivisie dan Fortuna of Emmen (deze clubs hebben veel minder lange termijn structuur).

12 november 2018 om 15:31

Emmen is 5 jaar geleden langzamerhand de weg naar boven ingeslagen en hebben wel degelijk een lange termijn visie.

12 november 2018 om 16:45

We hebben twee keer het stadion en de faciliteiten van Excelsior. Rare opmerking dit.

Lees je ook eens in over Gun en zijn professionalisatie en academy structuur. Zou je al een onnodige post schelen.

De graafschap gaat zich in de winterstop volgens zeggen nog flink versterken. Gehoord van een sponsor. Maar kijk eens naar Emmen welke clubs zij thuis al gehad hebben . Fortuna de graafschap en nac zijn alle drie al in Emmen geweest. En nog heeft Emmen niet veel punten meer als de concurrenten. Dus ik denk wel dat Emmen gaat degraderen

12 november 2018 om 16:21

Maar Emmen heeft al wel Az, Ajax en PSV en Heracles gehad. En ze speelden ongelukkig gelijk tegen Fortuna en de graafschap verloren onterecht van Pec. En haalden onverwachts punten van Utrecht en Heerenveen. Blijven er wel in.

12 november 2018 om 16:43

Fortuna gaat zich in de winterstop ook 100% versterken.

Wat veel mensen hier vergeten mbt de 12de plek van Emmen: ZIJ HEBBEN VERUIT HET MAKKELIJKSTE PROGRAMMA GEHAD. Alle degradatiekandidaten hebben ze zowat thuis gehad en GEEN drie punten gepakt. Al hun meest makkelijke wedstrijden hebben ze gehad. Er komt een moment in de competitie dat ploegen als VVV stoppen domme rode kaarten te pakken of toevalstreffers zoals tegen ADO en Utrecht niet meer gebeuren. Dan stokt de puntenproductie simpelweg.

Degradatiekandidaat #1 Puur op gebrek aan kwaliteit en wat ik zie. NAC zit er niet ver achter en eigenlijk wel op gelijke hoogte.

12 november 2018 om 17:10

Gebrek aan kwaliteit? Dat valt wel mee. En we hebben een hecht team dat voor elke meter knokt. Verder is geen makkelijk programma in de eredivisie voor ons. Misschien denken ze bij Fortuna wel dat er ploegen zijn waar ze makkelijk van winnen, maar dat lijkt me misplaatste arrogantie. Het is dat onze keeper wat foutjes maakte in de wedstrijd tegen Fortuna anders hadden die terecht klopt gekregen.

12 november 2018 om 17:43

Haha ,inderdaad Emmen had al minimaal 6 punten meer moeten hebben. Graafschap Pec en Fortuna

12 november 2018 om 18:12

Uiteraard is er een mate aan moeilijkheid wat per programma differentiert. Dit is vanzelfsprekend eigenlijk waar ik op doel, ongelukkig verwoord. En ik waarschuw je alvast dat je het gebrek aan die punten straks gaat merken.


Uiteraard denken wij dat ook niet. Maar zijn we ons bewust van wedstrijden die gewonnen moeten worden. "Het is dat" "en als" hoor ik vaak terug bij Emmen supporters betreft al die wedstrijden thuis. Als iets zo vaak gebeurt is het niet incidenteel meer. Eerder een gebrek aan kwaliteit. Verder doen jullie het tot nu toe alleraardigst! Ben benieuwd hoelang dit door word getrokken.

12 november 2018 om 21:52

We zullen de komende 4 wedstrijden zien wat Fortuna doet. Zware serie.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren