Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Clasie is ‘weggegooid geld’: ‘Het is tijd dat Ayoub gaat spelen’

Laatste update:

Jordy Clasie heeft nog niet op iedereen een onuitwisbare indruk kunnen maken sinds hij is teruggekeerd bij Feyenoord. De club uit Rotterdam huurt de middenvelder van Southampton, maar Peter Boeve vindt dat ‘weggegooid geld’, zo vertelt de voormalig trainer in De Telegraaf. Clasie kwam zondag negentig minuten in actie in het uitduel met Heracles Almelo (0-2).

“In verdedigend opzicht liet Clasie de nodige steken vallen en ook in de duels werd hij meermaals opzij gezet. Zoals hij nu speelt, voegt hij weinig toe aan Feyenoord. Het is tijd dat Yassin Ayoub gaat spelen”, aldus Boeve. Ayoub bleef in het Polman Stadion de hele wedstrijd op de bank zitten.

De van FC Utrecht transfervrij overgekomen linkspoot was dit seizoen goed voor één doelpunt en twee assists in vijf competitieduels. Een vaste basisplaats heeft hij dus niet. “Ik kan er maar elf opstellen. Ook voor Ayoub komt er een moment. Dan moet hij er staan”, zei trainer Giovanni van Bronckhorst onlangs.

Boeve denkt dat Ayoub Feyenoord iets extra’s kan brengen: “Ik ben natuurlijk niet de trainer, maar ik denk dat Ayoub wel het type speler is dat steekballetjes kan geven. Dat zou het spel van Feyenoord ten goede komen.” Ayoub tekende in De Kuip een contract tot medio 2022.

Ben jij het met Peter Boeve eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
12 november 2018 om 10:27

Nu kijk ik wellicht niet genoeg wedstrijden van Feyenoord hoor maar zijn Ayoub en Clasie niet teveel hetzelfde type spelers. Nu vind ik Clasie en Vilhena (en Ayoub) allemaal teveel lopers. Dan mis je dynamiek en diepgang op je middenveld. Net zoals ik RvP op 10 opstellen een vorm van wanbeleid omdat je blijkbaar geen andere creatieve spelers als alternatief hebt.

Net zoals ik trouwens vind dat nu wel vrij duidelijk is hoe goed en belangrijk el Ahmadi was. Die man kon goed ballen afpakken en de bal gelijk passen en zorgen voor baltempo.

12 november 2018 om 11:19

RvP op 10 noem je wanbeleid? RvP op 10 zou iedere trainer doen omdat dat je creatiefste man is die de passjes kan versturen, beter dan wie dan ook op die positie in de eredivisie... en als hij kort achter Jorgensen kan spelen heb je twee spelers in het ass die goals kunnen maken. Jorgensen als targetman die vanuit de 1e lijn de goals maakt en RvP vanuit de 2e lijn... iedere trainer zou met Jorgensen en RvP spelen en dit is hoe je met beiden zou moeten spelen...

12 november 2018 om 12:04

Rvp is gewoon een aanvaller. Dus je speelt eigenlijk 424. Ik vind het prima dat je hem opstelt. Echter middenveld technisch ga je problemen krijgen. Dan had ik eerder Toornstra er uit gepleurd en Rvp als valse hangende buitenspeler opgesteld (of noem het gewoon vrije rol). Want je middenveld wordt gewoon overlopen. Dan ga je geen topwedstrijd winnen.

12 november 2018 om 12:12

De eerste keer dat ze beide samen speelde vanaf het begin was tegen AZ in de bekerfinale. Volgens mij was Feyenoord juist op het middenveld dominant en het team van AZ was toen een stuk sterker. Ze hebben beiden helaas nog niet veel samen gespeeld, maar dat Feyenoord dan juist dominanter zal zijn.

12 november 2018 om 12:50

@filip; Clasie is alles behalve een loper. Dat is hij ook nooit geweest dus ik vraag me af waar die gedachte vandaan komt. Vilhena is dat wel en Toornstra ook. Clasie kan wel zijn waarde hebben, maar heeft een sloper naast zich nodig, zoals El Ahmadi in de eerste periode van Clasie druk op de tegenstander wist te zetten. Clasie heeft een uitstekende pass en goed inzicht, maar is verdedigend en fysiek (ook qua actieradius) een lichtgewicht. Is gewoon niet voldoende om centraal achterin op het middenveld te spelen in zn eentje.
Ayoub heeft om te beginnen een veel grotere actieradius dan Clasie, waardoor het middenveld minder snel zal verzuipen. Of Ayoub ook de verdedigende discipline heeft, vraag ik me echter af.

12 november 2018 om 10:31

Gaat Vilhena waarschijnlijk alweer weg?

12 november 2018 om 11:37

Dat wordt al 4 jaar geroepen inderdaad, maar ondertussen gaat hij al wel richting de 250 duels voor Feyenoord 1. Ben wel benieuwd wat Feyenoord en Vilhena gaan doen, ook gezien zijn contract tot 2020.

12 november 2018 om 13:33

Echr belachelijk om dit soort dingen te roepen terwijl iedereen weet dat het met de ziekte (en uiteindelijk overlijden) van zijn moeder te maken had dat hij ervoor koos om toch te blijven.

12 november 2018 om 20:05

Zijn moeder overleed in 2016. Afgelopen zomer ging de transfer naar Frankfurt niet door. Sinds 2015 is er elke zomer interesse maar telkens gaat 't niet door. Ik citeer Vilhena in 2015 over zijn carriere bij RTV Rijnmond ; ''als dat niet bij Feyenoord kan, dan maar ergens anders''.

12 november 2018 om 10:36

Vilhena vertegenwoordigt nog een transferwaarde. Laat hem de rest van het seizoen op de bank zitten en je vangt niets meer. Het is gewoon een lastig verhaal. Ayoub en Clasie ontlopen elkaar niet veel ondanks dat het andere voetballers zijn. Jordy zal wel beter passen in het plaatje van Gio.
Het is jammer want ik vind dat huurspelers niet de voorkeur moeten krijgen boven spelers die gewoon onder contract staan.

12 november 2018 om 11:42

Wie gaat Vilhena kopen dan? Is er überhaupt interesse? Of loopt zijn contract af? Ik denk dat hij bij Feyenoord een aardig loon heeft inmiddels.

12 november 2018 om 12:10

@hangover? Haha Vilhena gaat al een paar jaar weg, Feyenoord zal haar beleid gewoon op de schop moeten gooien anders wordt het gat naar Ajax en PSV echt alleen maar groter worden

Dat is een probleem wat sommige trainers hebben als ze een langere periode bij een club zitten (en successen hebben gehad). Die gaan spelers opstellen op basis van sentiment. Want er is geen andere reden waarom je bijvoorbeeld nog Clasie opstelt. Ik kan die reden niet ontdekken in ieder geval.

12 november 2018 om 10:27

Clasie begint weer fitter te worden en zijn oude niveau te laten zien. Voetballend weer voorruit met goede ballen en overal tussen zitten. Ik was in het begin ook kritisch over Clasie, maar je ziet dat het weer de Clasie van zijn Feyenoord periode is.

12 november 2018 om 10:28

Jij bent volgen mij echt een van de weinige die dat ziet.

12 november 2018 om 10:30

Ik wil niet onredpectvol zijn richting je reactie. Maar als dit de clasie in vorm is dan wil ik het niet meemaken wanneer hij uit vorm is. Persoonlijk vind ik dat clasie nog werkelijkheid niets heeft laten zien dit jaar. Als dit dan de speler is die Feyenoord naar zon hoog niveau bracht dan verschillen wij duidelijk van mening.

12 november 2018 om 10:43

Dat is waar, Clasie heeft jarenlang niet gespeeld en heeft ritme nodig. Bij Ajax zie je Blind ook beter worden met de wedstrijd, nu hij weer ritme krijgt.

Maar, het blijft zo dat Clasie niet nodig was(vilhena, Tapia en Ayoub ), hij nauwelijks waarde vertegenwoordigt en dat Feijenoord zijn komst zich eigenlijk niet kon permiteren. Zeker niet nadat vorig seizoen bijna 30 miljoen is uitgegeven aan spelers die niet renderen.

Voor de duidelijkheid: voor de continuiteit van de club, moet Feijenoord jonge spelers opstellen, het liefst uit eigen jeugd, die door ontwikkeling meer waard worden. Spelers die je koopt, moeten uitzonderlijke talenten zijn, of midtwintigers die bij grotere clubs geflopt zijn, zoals Pelle en Jorgensen.

12 november 2018 om 11:15

Nee hoor, ook ik vind Clasie steeds beter worden. Hij hoeft niet de speler te zijn van de geweldige actie maar versnelt het spel wat 'lopers' als Vilhena niet doen. Snap de hele discussie dan ook niet over deze jongen... Dan heb ik het dus over de Clasie van de laatste wedstrijden waar hij prima speelt.

12 november 2018 om 11:22

Ik zeg ook dat hij er begint te komen. Het is nog lang niet de Clasie als voor dat hij wegging, maar jr ziet aan zijn manier van voetballen dat het terug begint te komen. En de Clasie die wegging bij Feyenoord is nog altijd een van de betere middenvelders in de eredivisie dus ik snap wel dat je die meer tijd geeft om op dat niveau te komen.

12 november 2018 om 11:39

Je vergeet nog 1 ding te vermelden, Blind heeft bij M.u. veel meer wedstrijden gespeelt dan Clasie en speelt met Ajax Europees waar je steeds beter van wordt. Bij alle voetbalprogramma's hebben ze het er al over, er valt niets meer te leren in de eredivisie, Feyenoord is nog maar de enigste club die je nog een subtopper mag noemen de rest is weggezakt.

12 november 2018 om 11:46

Dan mag je Ajax ook suptop noemen, want PSV is in de eredivisie een stuk verder dan Ajax.

12 november 2018 om 11:56

@P9J7, als je eerst eens leest wat Janta heeft geschreven, zul je zelf ook wel inzien wat voor onzinnige reactie je hebt gegeven. Janta merkt op dat het goed is om Europese wedstrijden te spelen. PSV speelt vanaf de winter geen Europees voetbal meer. Ergo, je opmerking raakt kant noch wal en vloeit voort uit frustratie omdat hij zegt dat Feyenoord een subtopper is geworden.

12 november 2018 om 12:17

Als je je eigen reactie leest en die van mij dan snap je misschien mijn opmerking beter. PSV is zelfs met Europese wedstrijden het dominants in de eredivisie. Je hebt zelf al opgemerkt dat PSV straks geen Europese wedstrijden heeft en dat betekent dus dat PSV alles op de competitie zet en Ajax speelt nog Europees en zullen daardoor groter kans hebben op het verspelen van punten waardoor de titelstrijd alleen voor PSV is. Betekent het nu dan ook dat Ajax suptop is aangezien de kans groot is dat de kans op de titel nu veel groter is voor PSV... gooi jij het maar op frustraties, maar dat is denk ik eerder bij jou. Je eigen opmerking zegt al waarom je Ajax ook als suptop kan beschouwen aangezien het voor PSV vrij doortocht is. Ik zei ook bewust “in de eredivisie” want Europees gaat het ze voor de wind. Dus kant noch wal? Zoek eerst uit wat dat betekent....

12 november 2018 om 12:18

@janta,

Je zegt dat Blind kan leren van Europees voetbal, maar dat moet hij dan wel doen. Wekelijks zie je nog situaties waarbij hij kinderlijk de fout ingaat of verkeerde keuzes maakt.

Zoveel doet hij dus ook niet op.

12 november 2018 om 12:24

@ P9j7

Dat is natuurlijk onzin; Ajax en PSV wisselen het kampioenschap vaak af in periodes. Daar waarbij de kampioenschappen van Feyenoord doorgaans incidenteel zijn, helemaal het laatste kampioenschap. Zowel Ajax en PSV doen er geen achttien jaar over om elkaar af te wisselen. Hetzelfde geld voor Europees voetbal waar Ajax en PSV elkaar ook afwisselen in hebben van een goede Europese campagne, en zodoende punten voor Nederland verdienen. Daar waar Feyenoord sinds de gewonnen Europa Cup II alleen nog maar punten heeft verloren, een blik op de Uefa club ranking zegt ook al voldoende over het algemene niveau van Feyenoord.

Wanneer we kijken naar de kwaliteit van spelers die naar Ajax en PSV gaan ligt dat standaard ook hoger. Hetzelfde geldt voor de ontwikkeling en waardeontwikkeling en de bedragen waarvoor spelers uiteindelijk verkocht worden. Last but not least; Ajax en PSV gaan altijd voor het kampioenschap, en zijn op enkele uitzonderingen na daarvoor het hele seizoen in de race.

Iet wat voor Feyenoord helaas (ja, ik zou er geen problemen mee hebben als Feyenoord op alle fronten structureel kan aanhaken) niet het geval is. Een seizoen zonder kampioenschap in Amsterdam of Eindhoven is in principe mislukt, dat is bij Feyenoord veel minder; en is men al tevreden wanneer men tweede word of de Knvb beker wint (wat ook helemaal niet zo gek is wanneer naar de prestatie curve van de club kijkt).

Feyenoord heeft een mooie geschiedenis en een grote supportersschare. Allen staat het allang niet meer op gelijke hoogte met Ajax en PSV (als dat überhaupt al ooit het geval is geweest)..

12 november 2018 om 13:08

Ik praat natuurlijk alleen over dit seizoen waarbij ik dus verwacht dat alleen PSV voor de titel speelt. Ajax draait lekker Europees en ze gaan denk ik wel tot de kwartfinale en met veel mazzel geloof ik zelfs in een halve finale en daardoor ligt de focus van Ajax meer Europees dan de eredivisie waar PSV 100% voor kan gaan. Over het algemeen zal het natuurlijk tussen PSV en Ajax gaan en heel soms mengt Feyenoord zich er tussen, maar ik zie dit jaar vrijbaan voor alleen PSV.

Feyenoord alleen maar punten verloren sinds de gewonnen UEFA cup? Dat klopt niet helemaal er waren genoeg seizoenen dat ze niet meededen en dus geen aandeel hadden in het punten verlies, maar ook seizoenen waar ze de volgende rondes in Europa haalde. Lang niet zo veel als PSV en Ajax uiteraard...

En dat Feyenoord tevreden zou zijn met de beker blijf ik grappig vinden dat mensen dat roepen. Feyenoord zelf roept dat de beker hun seizoen niet beter heeft gemaakt en toch blijven mensen standaard roepen dat ze tevreden zijn met de beker. Je kunt moeilijk tijdens de bekerwedstrijden niet voor een overwinning gaan toch? Als club zijnde wil je altijd je wedstrijden winnen en een prijs is leuk, maar er werd geen huldiging op de Coolsingel gehouden volgens mij dus zo tevreden en blij zijn ze niet als ze de beker winnen. Natuurlijk is er een feestelijke sfeer bij de huldiging, maar dat hebben zelfs topclubs die een amateur toernooi winnen. Dus waar jij het vandaan haalt dat ze tevreden zijn is mij een raadsel aangezien ik hele andere geluiden heb gehoord toen ze de beker hadden gewonnen. Zelfs voordat de finale gespeeld werd zeiden ze al dat de beker hun seizoen niet goed zou maken...

12 november 2018 om 13:10

Ik heb niet de indruk dat het bij Ajax zo stroef draait dat er punten verspeelt gaan worden dus wat jij doet is jezelf rijk gaan rekenen. Ajax heeft in tegenstelling tot PSV een vrij brede selectie met (bijna) gelijkwaardige spelers dus als er af en toe een speler overbelast dreigt te raken kan er moeiteloos een vervanger neergezet worden, wat af en toe ook gebeurd. Trouwens, 2 wedstrijden p.w. waarvan de meeste wedstrijden met de handrem op gespeeld kunnen worden moet te doen zijn en dat is geen arrogantie meer maar gewoon een feit.

12 november 2018 om 13:16

Dan zit jij wekelijk naar een verkeerd kanaal te kijken of je hebt meer verstend van ping pong, Blind is 1 bij Ajax week in week uit de bepalende speler bij Ajax.

12 november 2018 om 15:01

@p9j7, "dan mag je Ajax ook suptop noemen, want PSV is in de eredivisie een stuk verder dan Ajax. "

"psv is zelfs met Europese wedstrijden het dominants in de eredivisie."

Scorebordjournalistiek avant la lettre! PSV kwam de speelrondes voor afgelopen weekend tegen Vitesse met nota bene 10 man en Groningen nauwelijks tot kansen. Groningen speelde PSV zelfs bij vlagen weg. Ik heb PEC en Fortuna PSV ook weg zien spelen, dus hoezo dominant? Die 5 punten achterstand zou het niet zeggen, maar Ajax wint de wedstrijden veel makkelijker en voetbalt ook veel makkelijker. PSV heeft veel meer punten dan dat het qua spel verdient. Ik durf alleen niet meer te zeggen dat dat niet goed kan blijven gaan, want dat zei ik vorig jaar ook, en we kennen het resultaat. Wat PSV en PSG doen lijkt alleen op papier op elkaar. PSG staat in Ligue 1 mijlenver van de rest, omdat PSG zoveel beter is dan de rest; PSG domineert echt. Bij PSV is dat alleen op teletekst zo.

12 november 2018 om 17:24

@p9j7

Hou toch ook over de niet bestaande prestaties van Feyenoord in Europa. In de afgelopen 11 jaar zijn ze 1x overwinterd. In de afgelopen 13 jaar hebben ze 2x een Europese uitwedstrijd gewonnen, te weten van Kalmar FF en van Standard Luik. In de afgelopen 12 jaar hebben ze 2x gewonnen in een knockoutwedstrijd (uit/thuis). In die periode hebben ze slechts 3 jaar geen Europees voetbal gehaald. Feyenoord presteert dus letterlijk geen moer in Europa al meer dan 10 jaar lang, dus begin daar ook niet over.

12 november 2018 om 20:13

Begin ik er over dan? Ik geef zelf in mijn reactie aan dat ze vaak genoeg niet meededen en dat er ook seizoenen zijn geweest waarin ze wel presteerde en punten hebben gepakt of heeft Feyenoord in de afgelopen 11 jaar 0 punten weten te behalen van al de keren dat ze wel meededen?....

12 november 2018 om 20:15

Ajax wint de wedstrijden makkelijker en daarom staan ze op achterstand? Tegen VVV kwamen ze pas tot winnen door het ingrijpen van de Var... de laatste wedstrijden begint Ajax makkelijker te spelen met als uitschieten de 1-7, maar voor de wedstrijd tegen Excelsior wat was het aantal goals wat PSV had en Ajax...

12 november 2018 om 22:32

Ik was ook niet zo kapot van de Clasie in zijn vorige Feyenoord-leven. Ook toen was het een nuttige speler in 80% van de eredivisieduels. Zodra de tegenstand wat groter wordt vielen Clasies tekortkomingen direct op.

De nieuwe Clasie zit momenteel zelfs nog lang niet aan dat niveau

12 november 2018 om 10:47

Waarom zou Van Bronckhorst Clasie opstellen vanwege sentiment? Clasie ging in juli 2015 naar engeland, gio zit er vanaf 18 mei 2015. Ze hebben twee play off wedstrijden samen gezeten en beide werden niet in winst omgezet. Lijkt me van sentiment toch weinig sprake in dit geval.

12 november 2018 om 12:09

En daarvoor was hij bij Feyenoord? Juist, assistent van Koeman. Dus hij heeft wel degelijk intensief met Clasie gewerkt.

12 november 2018 om 13:27

Als Feyenoord een kwaliteitsimpuls wil maken dan moeten ze gaan voor Bart Ramselaar van PSV en Clasie terug sturen naar Engeland. Is een creatieve speler met een goede traptechniek maar komt nu amper aan spelen toe. PSV moet nu ze uitgeschakeld zijn op Europeel niveau en de beker, spelers gaan afstoten (volgens TD de Jong) en misschien kan Feyenoord hem eerst gaan huren.

12 november 2018 om 18:01

Het halen van spelers die het bij je (beoogde) concurrent niet hebben gered, is niet de manier om het gat te dichten.

12 november 2018 om 10:49

Welk sentiment zou van Bronckhorst bij Clasie hebben dan ? Clasie is dit jaar -net als Ayoub- nieuw voor van Bronckhorst.

12 november 2018 om 12:07

Het kan aan mij liggen hoor (nu ben ik niet de grootste Feyenoord expert) maar was hij niet gewoon assistent van Koeman ten tijde dat Clasie bij Feyenoord voetbalde?

12 november 2018 om 12:18

Inderdaad. Gio was assistent onder Koeman en Rutten. Hij kent Clasie dus gewoon.

Hij had inplaats van Toornstra moeten spelen. Het positiespel begint eindelijk ergens op te lijken en ook Clasie begint weer zn oude vorm te laten zien.

12 november 2018 om 10:42

Ik weet niet welke wedstrijd jij hebt gekeken want ik denk niet dat jij het over de wedstrijd van gisteren hebt. Sorry hoor maar dan zou ik als ik jou was toch maar ff langs Hans Anders gaan om je ogen na te laten kijken.

12 november 2018 om 11:25

Je kunt wel direct overdreven reageren, maar jij bent waarschijnlijk zn iemand die 100% verbetering moet zien voordat je ziet dat er een stijgende lijn ergens in zit... heb ik gezegd dat het geweldig was? Het positiespel is al een stuk beter dan wat ze hiervoor lieten zien of wil je zeggen dat je gisteren alleen maar lange ballen hebt gezien bij Feyenoord. Misschien zelf even je ogen na laten kijken en met name de kleine verschillen kunnen zien. Als je wilt beweren dat het spel gisteren net zo slecht was als de afgelopen keren...

12 november 2018 om 11:28

Waarschijnlijk moet Feyenoord met zo als Barcelona tikken voordat mensen als @crazymadness zien dat het spel al iets beter is. Ik ben het met P9J7 eens dat het al een stuk beter uit ziet, dat jij dat niet ziet zegt juist iets over jouw ogen... zelfs de analisten zeiden dat, maar jij zou het waarschijnlijk beter zien.. Heracles verliest dit seizoen niet zomaar thuis...

Ik snap ook niet dat Clasie gehuurd is. Het was een goede speler toen die vertrok maar het is niet veel meer. Feyenoord heeft de middelen niet om hem te kopen, prima maar waarom huur je hem dan puur gebaseerd op het verleden? Volgens mij is hij meer gehaald als nood omdat ze het vertrek van El Ahmadi niet konden opvangen.

Ik vind het vooral frustrerend dat Gio zo laat of niet wisselt. Er zijn best kansen, zeker als je 2-0 voor staat, om een Ayoub en Tapia 20-35 minuten te laten spelen zelfs al wil je per se vasthouden aan Clasie. Clasie valt mij ook niet mee, die felheid en drive die hij altijd had lijkt wel verdwenen en heeft plaatsgemaakt voor een soort ongeinteresseerdheid.

Daar is van geel expert in.
Hoe zit het met die zuid amerikaan?
Hoor je ook niks van en zijn ook een paar miljoen wat hij heeft gekost.
Larson is geen meerwaarde.

12 november 2018 om 22:39

Larsson blijkt inderdaad niet mee te vallen maar dat van Geel destijds Larsson kocht vond het merendeel van de Feyenoord supporters gewoon een heel goed idee.
Bij Sinesterra ofzo hoop ik dat hij nog in zijn 'gewenningsperiode' zit want momenteel is hij er blijkbaar nog niet aan toe om minuten in 1 te maken......als zelfs el Hankouri eerder mag invallen lijkt de toekomst in ieder geval weinig hoopgevend.

Ik denk dat Ayoub voetbaltechnisch meer aan dit Feyenoord toe kan voegen dan Clasie. Het ontbreekt de ploeg aan iedere vorm van creativiteit. Persoonlijk vind ik Clasie waardeloos als hij zijn duels niet wint of hard kan werken voor het team. Dat is hem dit seizoen nog niet gelukt. Er wordt ook meer van hem verwacht dan toen hij wegging bij de club vanwege zijn “Europese ervaring” maar dat niveau heeft hij nog niet aangetikt.

Ik snap dat Feyenoord clasie blijft opstellen vanuit financieel oogpunt maar als je vanuit het voetbal gaat denken is dit natuurlijk een aanfluiting voor de club. Dan moet ayoub, na deze vorm van clasie minimaal 3 a 4 wedstrijden de kans krijgen zicht te laten zien.

12 november 2018 om 10:36

Als je het vanuit een financieel oogpunt bekijkt is het juist niet te snappen.. je huurt Clasie is dus geen speler van Fey terwijl Ayoub dat wel is. Ayoub heeft nog waarde als ie speelt en beter wordt tenminste...

12 november 2018 om 10:39

Ayoub heeft een langer contract. Zijn tijd komt wel. Voor clasie is grof betaald. Wat zonde is, gezien zijn kwaliteit maar zeker als hij niets speelt.

12 november 2018 om 10:44

Wat is Fey eigenlijk kwijt aan Clasie? Salaris? Huursom? Van Geel moet echt uit een andere vaatje tappen ipv alleen Eredivisie en ex Fey/Eredivisie spelers terug halen.. maja ik weet dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan.. maar toch je bent TD van FEYENOORD!

12 november 2018 om 11:17

Ja, Feyenoord zit momenteel in het schuitje waar Ajax voorheen in zat. De betaalbare markt is klein en strekt zich vab Scandinavië, het voormalig Oostblok, de eredivisies of de B competities in zuid Amerika. Als ok Feyenoord was zou ik ook geld gaan oppotten zoals Ajax dat deed. Een flinke buffer aanleggen zodat et echt kwaliteit kan inkopen. Niet van die fluitspelers als st Juste, amrabat, Larsson en ga zo maar door.

Ajax heeft jarenlang met een uitgeholde selectie gespeeld en alles verkocht wat los en vast zat. Dat geld is opgespaard en daarmee is geïnvesteerd. Dat gaat dan ook niet over 1 nacht ijs maar als ik Feyenoord zo ken zullen de fans meer hebben aan 1 kampioenschap in de 5 a 7 jaar dan in de 18 jaar met toeval en veel geluk. Want als ik eerlijk ben heeft Feyenoord momenteeel ondanks al die investeringen aan spelers een flink uitgeholde selectie.

12 november 2018 om 16:29

Als je een selectiespeler uit de PL gaat huren dan ben je zo tussen de 1,5 á 2 miljoen p.j. kwijt. Een speler als Clasie verdiend al gauw rond de 3 miljoen en een groot deel van dat salaris zit in de huur wat Feyenoord moet betalen en dat is dan best veel geld wat niet meer terug komt. Als ik naar b.v. Groningen en Heerenveen kijk die halen ieder jaar wel ergens een leuke speler vandaan maar waar is de scouting van Feyenoord gebleven, dat deel valt ook onder de verantwoording van v. Geel.

Vind persoonlijk dat Clasie het steeds beter gaat doen en ook echt wel verantwoordelijk is voor een betere organisatie op het veld. Is net als El Ahmadi zo'n speler die er wel voor kan zorgen dat er minder druk op de verdediging komt te liggen door zijn intercepties.

Zou zelf veel eerder Vilhena er eens uithalen. Die haalt voor mijn gevoel al weken zijn niveau niet.

De beste dit jaar moet gewoon spelen. Ze willen dit jaar het hoogst haalbare halen. Dus als Ayoub goed genoeg is voor de basis dat stellen ze hem wel op. Bij Ajax hebben ze in mijn ogen ook jaren teveel rekening gehouden met talenten of spelers die eraan kwamen. Maar je moet nu presteren.

Straks willen ze na Clasie en Boã«tius ook nog Karsdorp terughalen. Dat gedweep met 'echte Feyenoorders' staat een gezonde topsportontwikkeling in de weg.

Is inderdaad weggegooid geld. Hij staat de contractspelers in de weg. Hij speelt de laatste wedstrijden inderdaad wel beter maar ik vind hem niet van dat niveau dat het het in de weg staan van spelers rechtvaardigt.

Die derde keeper (delle) is trouwens ook weggegooid geld. Voor de tweede keer al want dat was Hansson ook.

"Dan moet hij er staan".

En dan zal Ayoub in die ene wedstrijd het niet top doen en dat was het en hij wordt verkocht aan Club Brugge, terwijl Clasie mag blijven kloten omdat Gio absoluut niet flexibel is met zijn opstelling.

Het is zeker wanbeleid om Clasie terug te halen. Doet het nu wel wat beter dan in het begin, maar ook nu nog kan ik niet verantwoorden dat ze een huurspeler laten spelen. Feyenoord speelt voor plek 3 en de beker. Europees liggen ze eruit en Ajax en PSV lopen lichtjaren voor, die halen ze niet in. Maar voor hun (bijgestelde) doelstellingen kunnen ze prima meedingen met eigen spelers.

Als Clasie je nu kampioen maakt of je eigenhandig de beker bezorgt, dan is hij het al gauw waard. Maar kampioenschap wordt hem niet en Clasie maakt nou niet zoveel verschil dat hij dé reden zal worden voor bekerwinst. Dan gooit Feyenoord eigenlijk alleen maar geld weg door hem te huren en ondertussen een eigen speler op de bank te zetten, die je bij goede prestaties nog zou kunnen verkopen voor 5-10 miljoen.

12 november 2018 om 14:44

Op zich getuigt het van een weerbare mentaliteit als ze vanuit Feyenoord hopen een gooi te kunnen doen naar het kampioenschap. Je moet natuurlijk nooit vooraf al bij de pakken neerzitten en strijden voor elke kans. Maar het is wel realistisch om te zien dat het gat zo groot is met PSV en Ajax dat de kans om nog serieus mee te dingen voor de titel (of plek 2) gering is. Ook met een Clasie in vorm verander je dat niet even. Je moet zien structureel beter te presteren en daarvoor is het belangrijk om niet veel verder achterop te raken bij een Ajax en PSV die spelers voor veelvouden kunnen verkopen van wat Feyenoord ervoor kan vangen. Investeren in talentvolle jeugdspelers die je voor veel geld kan verkopen is dan ook zinvoller dan het huren van spelers die al jaren geen knikker meer hebben geraakt of kopen van middelmatige spelers uit de subtop die geen verdere stap meer kunnen zetten.

Ik kan me voorstellen dat je het niet aandurft om een speler te kopen die flink uit vorm was aan het begin van het seizoen en bijna niets meer heeft gepresteerd sinds hij bij Feyenoord speelde. Maar als je hem huurt, kost het je geld en speeltijd voor een eigen speler. Doet hij het goed, dan drijft dat zijn prijs op om hem daarna te kopen (tenzij je vooraf een aantrekkelijke optie tot koop hebt afgedwongen), doet hij het slecht, dan is het al helemaal weggegooid geld.

0-2 winnen uit van Heracles heeft dit seizoen nog geen enkele team gedaan. Prima resultaat in Almelo, Clasie vond ik echt niet zo slecht spelen.

Feyenoord/gio moet harder zijn voor zijn spelers. Clasie voldoet gewoon niet op het moment, dus Ayoub erin.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren