Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Barça incasseert pijnlijke thuisnederlaag ondanks goals Messi

Laatste update:

Barcelona heeft zondag een pijnlijke thuisnederlaag geleden in LaLiga. De ploeg van trainer Ernesto Valverde kwam in de eerste helft op een 0-2 achterstand tegen Real Betis en in een spectaculaire tweede helft kon Barcelona de schade niet in voldoende mate herstellen: 3-4. Door het zeldzame thuisverlies verspeelden de Catalanen de kans om afstand te nemen van de titelconcurrenten en blijven ze op 24 punten steken.

Lionel Messi keerde zondag terug bij Barcelona en had in de eerste minuten de kans de score te openen. De Argentijnse aanvaller miste, net als zijn teamgenoten, echter enkele mogelijkheden in de beginfase. Het bezoek deed echter niet onder en was ook bij tijd en gevaarlijk. In de twintigste minuut leidde dit tot de eerste treffer. Bij een scherpe counter kreeg Junior Firpo de bal aangespeeld, waarna hij naar het doel van Marc-André ter Stegen snelde. De linkervleugelverdediger dribbelde vervolgens naar binnen en verschalkte de doelman in de korte hoek: 0-1.

Na ruim een half uur spelen werd Barcelona verder op achterstand gebracht. Firpo brak door aan de linkerkant en gaf een voorzet, die door iedereen werd gemist behalve Cristian Tello, die de bal speelde naar de vrijstaande Joaquin. De aanvaller faalde niet en dompelde Barcelona dieper het moeras in. Valverde hoopte dat met het inbrengen van Arturo Vidal ten koste van Arthur zijn ploeg in de tweede helft beter voor de dag zou komen.

Barcelona begon na de rust wederom sterk, maar onder anderen Messi, Sergio Busquets en Luis Suárez hadden het vizier niet op scherp staan. Halverwege de tweede helft was het eindelijk raak voor Barcelona via een benutte penalty van Messi. Betis liet zich echter niet van de wijs brengen en enkele minuten later was het alweer. Giovanni Lo Celso schoot in het strafschopgebied richting het doel van Ter Stegen, die de bal door zijn handen liet glippen: 1-3.

De Catalaanse topclub scoorde vlak daarna door een prachtig uitgespeelde aanval de aansluitingstreffer via Vidal, maar daarna ging het weer bergafwaarts voor Barcelona. Ivan Rakitic werd met zijn tweede gele kaart van het veld gestuurd, waarna Sergio Canales de genadeklap uitdeelde door een goede aanval van dichtbij perfect af te ronden: 2-4. Het was voor het eerst sinds april 2003 dat Barcelona vier tegengoals in eigen huis moest toestaan in een duel in LaLiga. In extremis maakte Messi nog de aansluitingstreffer, maar daar bleef het bij voor de thuisploeg.

Een terechte uitslag?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wiliam Carvalho wat ben jij goed zeg, herinner mij vorig jaar ook hoe hij op zijn eentje Modric en Kroos kapot speelde en nou speelt hij heel Barcelona kapot. Fantastisch speler, deed letterlijk alles goed. Danku Barcelona voor deze zwakke prestatie, vooral danku Valverde. Ben benieuwd wat Real zo ga doen, wss ook verliezen. Rakitic mag ook aangepakt worden, op zo een moment rood pakken is simpelweg dom.

11 november 2018 om 18:11

Die speelde echt zwaar goed ja. Betis heel erg terecht gewonnen. Spelen ook gewoon leuk voetbal vind ik

11 november 2018 om 18:14

Respect voor Betis! Geweldig team! Mooi aanvallend en gedurfd voetbal .. niet voor niks de club met de meeste balbezit na barca deze competitie .. verder wel tekenend dat Messi als enige zijn niveau haalt

11 november 2018 om 18:12

Inderdaad zeg. Bij de nationale ploeg, zeker op eindtoernooien, ook steevast een uitblinker. Onbegrijpelijk dat hij nog niet bij een topclub speelt.

11 november 2018 om 18:17

William Carvalho was inderdaad echt een monster. Samen met Lo Celso ons middenveld stukgespeeld. Vond Betis sws verassend goed spelen. Terecht verloren.

11 november 2018 om 20:42

Echt bizar dat hij naar betis is gegaan. Stond bij sporting al in belangstelling van de absolute topploegen. Bovendien was op moment van vertrek sporting ook nog wel beter dan betis (ondanks alle commotie rondom sporting toen). Samen met lo celso vind ik dat echt een van de grootste stunts deze zomer op de transfermarkt.

Ondanks hulp van de arbitrage en hogere hand elders weet Betis hier drie punten mee naar huis te nemen. Knap!

William heeft overigens toch wel de meest foute snor die ik ooit heb gezien.

11 november 2018 om 18:12

Welke hulp?

11 november 2018 om 18:14

Buitenspel goal goed keuren

11 november 2018 om 18:15

Buitenspel doelpunt dat goedgekeurd werd.

11 november 2018 om 18:17

Was geen buitenspel ..net nabesproken bij BBC ! 1 lijn ..

11 november 2018 om 18:19

Dat werd goedgekeurd door 7 mensen van var na 3 minuten naar beelden kijken

11 november 2018 om 18:16

dat was geen buitenspel jij kon het waarschijnlijk niet goed zien door een barca speler die voor die laatste betis man stond. Betis wel verdiend gewonnen. Speelden echt goed.

11 november 2018 om 18:20

Sorry hoor maar als je een beetje iets van het spelletje snapt dan weet je dat dit geen buitenspel was. In het midden stond nog een verdediger te slapen, en met behulp van de lijnen op het veld zag je dat duidelijk dat hij er zelfs nog achteren stond..

11 november 2018 om 21:48

Als hij speelt doen alle andere 50 minder. Alle ballen naar hem, en maar wachten op de goals. Messi speelt ook niet meer in team, hij is meer ego dan Ronaldo zefls. Hij blijft bij Barcelona omdat hij een idool is. Zeker geen captain. Als Barca slim zou zijn zouden ze hem gewoon verkopen. Hij heeft niets meer in teamverband te brengen, alleen maar spel voor zichzelf. Je ziet ze staan 0-2 achter, en Messi and Suarez doen hun best niet te veel te lopen, al dat vriendschap komt goed van pas in de wedstrijden... Zonder Messi begon Barcelona eindelijk te draaien, als een team onderstreep ik. Inruilen voor een Mpappe of een Firmino met bijbetaling is wat nodig is. Of verkopen als het niet anders kan.

12 november 2018 om 04:53

Hahah man o man wat een onzin kraam jij uit zeg. Zonder messi stond barca nog lager dan real op dit moment. Is werkelijk de enige die keer op keer een
Voldoende haalt bij barca.
Zie wat er gebeurd als je ronaldo bij real weghaalt.
Dit effect zou nog 10 keer zo groot zijn als je messi bij barca weg haalt.

13 november 2018 om 10:57

Het probleem bij Real Madrid is het plotseling weggaan van Zidane, een legende daar die meerdere malen de CL won. Ronaldo haha, blijf maar naar Ajax kijken kom je ver mee

Ik hoop maar op 1 ding en het is simpel: Valvarde zal weg moeten. Dit nederlaag is aan hem te verwijteren. Zoveel foute beslissen die nog niet op 1 hand zijn te tellen.

Verliezen met 4-0 van Bayern München en PSG was 1 ding maar dit wedstrijd is de slechtste wedstrijd sinds tijden. Het begon met de basiselftal: Rakitic, Sergio Busquets en uiteraard Sergi Roberto. Spelers die niet in vorm zijn opstellen en hopen op een wonder.

Real Betis doet zichzelf tekort door niet 6 keer te kunnen scoren.

11 november 2018 om 18:14

Ze staan boven aan in de competitie,boven aan in de cl...wil je zo graag dat mensen hun baan verliezen,Barcelona staat geen 12e...

11 november 2018 om 18:23

Het enige wat er telt zijn de prijzen op het einde van het seizoen. 1 seizoen geleden stond Barcelona ook boven aan in de Champions league en hoe heeft het zich nadien afgespeeld?

11 november 2018 om 18:28

Kampioen geworden in de competitie en de beker gepakt,Spaanse supercup gepakt...

11 november 2018 om 18:55

Hier hebben we weer eentje hoor valverde moet weg. wanneer het goed gasat hoor je niemand klagen. Leer een keer accepteren om te verliezen klaar punt.

Schandalig slecht barca gezien. Rakitic busi en pique en vooral roberto waren ongelooflijk slecht. Valverde moet stoppen met roberto kansen blijven geven! Semedo verdient basisplek en die had zich niet zo makkelijk opzij laten zetten. 4 doelpunten tegen! Kan je als aanval wel 3 scoren maar als je verdedeging zo lek is. Tot slot was barca der 2de doelpunt duidelijk buitenspel van munir. Ik hoop dat valverde nu eindelijk snapt dat semedo een kans verdient en anders mag ie op rotten na dit seizoen

11 november 2018 om 18:14

Was randje. Zelfde gebeurde bij Marokko - Spanje waar Iago met zijn lichaam buitenspel stond maar met zn voeten niet. Goal werd goedgekeurd toentertijd. Zelfde met Munir vandaag zijn benen stonden niet buitenspel

11 november 2018 om 18:54

Elk deel van het lichaam waarmee je kan scoren, telt mee voor buitenspel.

wat een geweldige wedstrijd was dit om.te kijken en ben ook blij met dit resultaat nu blijft het spannend in La Liga.
Betis is echt één van de best spelende teams van La Liga

11 november 2018 om 18:46

Hebben ook een fantastisch team met een geweldig middenveld. Carvalho was volgens mij gratis, die heeft onderhand wel een marktaaarde van 60 miljoen.

Denk dat we vandaag met recht kritisch mogen zijn op een drietal aan de kant van Barcelona; Ousmane Dembélé, Ernesto Valverde en Sergi Roberto. De Fransman wist het te presteren om de eerste paar speelminuten te missen terwijl hij juist om disciplinaire redenen op de tribune moest plaatsnemen. Begrijp dat dit soort gedrag frustratie oproept bij de spelers en Ernesto Valverde. Over Ernesto Valverde gesproken… Het is onbegrijpelijk hoe hij zich vandaag heeft laten aftroeven door Quiqué Setién. De oefenmeester van Real Betis roept al de gehele week in de media dat hij Barcelona wil gaan aftroeven door vroeg druk te zetten en de ruimte achter Sergi Roberto en Jordi Alba aan wil gaan vallen. Hoe krijg je het dan voor elkaar om een tactisch plan te bedenken waardoor juist de vleugelverdedigers geïsoleerd worden?! Malcom werd eerder nog bekritiseerd wegens het gebrek aan defensieve arbeid en van Lionel Messi weten we dat hij niet mee zal gaan lopen met Junior Firpo. Werkelijk, hoe krijg je het voor elkaar?! Quiqué Setién geeft zijn complete tactisch plan bloot in de media en toch weet hij Ernesto Valverde te verrassen.

Dan over het persoonlijk falen van Sergi Roberto, wat in mijn ogen het gevolg was van het tactisch falen van Ernesto Valverde. Keer op keer voerde Real Betis dezelfde truc uit en keer op keer stond Sergi Roberto tegenover een aanvaller of middenvelder en Junior Firpo. We kunnen Sergi Roberto verwijten dat hij te laat een keuze maakte en we kunnen Sergi Roberto verwijten dat hij in een-op-eensituaties amateuristisch stond te verdedigen, maar de oorzaak van de overtalsituatie die constant ontstond werd veroorzaakt door tactisch falen van Ernesto Valverde.

Toch mag er plaats zijn voor een compliment. Arturo Vidal bracht tegen Rayo Vallecano duelkracht, loopvermogen en ‘drive’ en maakte daarmee het verschil voor Barcelona. Vandaag deed hij hetzelfde. Het ziet er allemaal wat ongepolijst uit, technisch gaat het soms mis en soms gaat het spel sneller dan zijn voetbalbrein kan bijhouden, maar hij zijn waarde voor het elftal is overduidelijk. Het is een meesterzet op de transfermarkt gebleken; Paulinho voor vijftig miljoen euro (via een huurconstructie met een verplichte koop) naar China en voor een soortgelijke transfersom Arthur en Arturo Vidal naar Barcelona.

Al met al een teleurstellende middag voor Barcelona. Quiqué Setién troeft Ernesto Valverde meermaals af op een manier die eigenlijk van een Barcelona-manager mogen verwachten. Niets anders dan respect voor Real Betis en de manier waarop ze zich vandaag hebben getoond. Er zijn weinig clubs die met zo’n aanvallende speelstijl naar Camp Nou komen en bijna altijd worden dat soort clubs met een nulletje of zes naar huis gestuurd. Vandaag was dat anders en hoewel dat pijnlijk is als fan kan je als voetballiefhebber hier alleen maar van genieten. Hopelijk kan het equipe van Setién dit vaker laten zien dit seizoen!

11 november 2018 om 18:13

Dembele past gewoon niet in het spel van valverde. Rakitic heeft 100% naaktfotos van valverde geen andere reden om hem steeds op te stellen.

11 november 2018 om 18:24

Onzin. Ousmane Dembélé is een ideale voetballer voor Barcelona, maar heeft duidelijk moeite met een professionele levensstijl. Verscheen nu zelfs na de rust een paar minuten te laat weer op z'n plaats in het stadion. Hij heeft een overvloed aan talent, maar Malcom en Munir (die vandaag sterk inviel) hebben een grotere 'drive' en daardoor op dit moment meer waarde voor het elftal. Misschien dat de club de hulp van Carles Puyol in kan roepen, die weet dit soort verwende talenten wel de noodzaak van een professionele levensstijl bij te brengen.

11 november 2018 om 18:27

Ideale voetballer voor barca? Dembele is een countervoetballer. Hoe kan Dembele nou een ideale speler zijn voor het 'tiki-taka' spel. Is zeer beperkt in de kleine ruimtes. Ik denk dat Dembele nog wel boven komt drijven, maar nu nog niet

11 november 2018 om 18:41

Denk dat Ousmane Dembélé de ideale speler is om samen met Luis Suárez en Lionel Messi de aanvalslinie te vormen. Beide Zuid-Amerikanen snakken naar iemand met diepgang vanaf de rechterflank om de linksback van de tegenstander weg te trekken uit het centrum. Wie kan dat beter dan iemand die vanaf beide flanken zijn tegenstander aan beide kanten kan passeren?

Ben het wel met je eens dat Dembélé frustrerend vaak de verkeerde keuze maakt op het moment dat hij tijd heeft om na te denken. Verspeelt vaak de bal en weet weinig te forceren in de kleine ruimte.

11 november 2018 om 19:49

Dembele heeft allereerst een trainer nodig die volledig in hem gelooft en hem in zijn kracht zet. Op rechts aan de krijtlijn en daarmee 1 vs 1 situaties creëren. Heb jij het idee dat Malcom, Arturo Vidal, Munir, Semedo een sterk zelfvertrouwen hebben. Valverde morzelt die jongens door zijn wisselbeleid terwijl het allemaal geweldenaren zijn.

11 november 2018 om 18:15

Dit Barca doet mij heel erg veel aan real denken. Het heeft zijn idintiteit verloren. Veel kopen en weinig jeugd. Zelfs met deze materiaal moet je fantastisch kunnen spelen maar het is allemaal heel degelijk. Ik denk dat het bestuur en Valverde gewoon weg moeten hier.

11 november 2018 om 18:26

Ben ik met je eens. Al vond ik het al wel een behoorlijke meevaller dat Munir en Aleñá in mochten vallen vandaag. Dat is al een hele ontwikkeling na meer dan een jaar zonder nieuwe jeugdspelers in het eerste elftal onder Valverde in La Liga.

11 november 2018 om 20:24

Ja klopt, wacht nog steeds tot Riqui zijn minuten gaat krijgen.

11 november 2018 om 18:16

''dan over het persoonlijk falen van Sergi Roberto, wat in mijn ogen het gevolg was van het tactisch falen van Ernesto Valverde. Ja valverde maakt foute keuzen, maar met zo'n verdediging is dat niet zo moeilijk. Je geeft niet direct Roberto de schuld, maar het tactisch falen van Sergi Roberto haha

Man man man ik neem jou voorlopig even niet serieus. Jij kan gewoon niet zeggen dat Sergi Roberto een beperkte speler is. Als hij zo goed was stond hij wel op het middenveld. Je komt weer aan met lappen tekst, maar als er echt om inhoud gaat zul je nooit feitelijk reageren. Je begint een beetje op een soort Sierd de Vos te lijken. Van te voren heel veel informatie opzoeken om als een wijze intellectueel over te komen. Sergi Roberto 'schuldig' aan 3 tegengoals.

11 november 2018 om 18:30

Het zou wel fijn zijn als je me wat minder serieus zou nemen, dan hoef ik namelijk niet steeds van die passief-agressieve reacties te lezen (zowel in artikelen als in het live meepraten). Blijkbaar ben je wel ontzettend bezig met mijn mening en ook nu krijg ik weer zo'n vreemde reactie te lezen.

Daarnaast zou je er goed aan doen om eens wat verder te lezen dan enkel de eerste zin van een alinea. Dan zou je namelijk ook zien dat ik het verdediging in een-tegen-eensituaties 'amateuristisch' noem en kritisch ben over de prestaties van Sergi Roberto. Begrijp overigens niet waarom je zoveel waarde hecht aan die enkele positieve opmerkingen die ik inmiddels alweer anderhalve maand geleden heb gemaakt over Sergi Roberto.

Tot slot is het wel licht ironisch dat je mijn teksten een gebrek aan inhoud verwijt...

11 november 2018 om 19:52

Persoonlijk ben ik het eens met de tekst van Guaporta over Sergi Roberto. Hij liet zich te gemakkelijk uitspelen en dat mogen we hem kwalijk nemen. Dat jij hem een beperkte speler vindt staat volgens mij verder van de realiteit. Sergi Roberto is een rechtsback van FCB die in meerdere clasico’s de doorslag gaf met zijn spel. Om hem dan beperkt te noemen is wat overdreven, vind je niet?

11 november 2018 om 18:18

Raki en Busquets zagen me er "leeggespeeld" uit.. dan verlies je de match op het middenveld en komt de verdediging onder druk. Sergi faalde zwaar onder die druk..En Valverde deed niets om de situatie te keren - foute wissels

11 november 2018 om 18:35

Ernesto Valverde leest de wedstrijd überhaupt compleet verkeerd. Quique Setién gaf eerder al aan dat hij Barcelona zou proberen aan te vallen in de ruimte achter de vleugelverdedigers en het hoeft geen verrassing te zijn dat hij in een 3-5-2 aantrad met Real Betis. Dan hoef je geen wetenschapper te zijn om te bedenken dat een 4-3-3 met vleugelaanvallers die weinig meeverdedigen geen succesvolle strategie is. En zelfs als hij een helft lang dat ziet gebeuren, grijpt hij alsnog niet in om die strategie van Setién te bestrijden! In zo'n wedstrijd (waarin er veel diepgang over de vleugels is) is het echt geen schande om in een 4-4-2 te gaan spelen. Malcom eraf, Vidal erbij was een sterke wissel geweest. Vanuit daar kan je kijken hoe je aanvallende accenten kan leggen, maar dan had je Setién afgetroefd.

Denk trouwens dat het geen schande is om Arturo Vidal vaker te laten spelen in plaats van Rakitic.

11 november 2018 om 19:54

Valverde moet vaker rouleren op het middenveld. Hij mag Rakitic weleens rust geven na een zwaar seizoen plus lang wk. Hij kreeg vandaag geel en tot mijn stomme verbazing wisselt hij Arthur en Busquets ipv Rakitic met als resultaat de rode kaart. Arturo is een wereldtopper en die kan je niet afschepen met 5-8 minuutjes per wedstrijd.

11 november 2018 om 19:45

Na het lezen van je eerste zin over de drie personen die verantwoordelijk zijn en in het bijzonder Dembele dacht ik waar gaat deze post heen. Hij verlegt de aandacht toch niet. Echter na het lezen van de rest van je post plus je reactie dat je Dembele juist wel een speler voor Barca vind zijn we voor get eerst volledig met elkaar eens.

Na een sober maar realistisch en succesvol vorig seizoen, verwachtte ik dit seizoen spektakel met de nieuwe aankopen en het vertrek van een stel anderen. Echter lukt het Valverde erg goed om mij te irriteren en te frustreren. Vandaag heeft hij een masterclass aanvallend voetbal gekregen van Setien. Zijn wissels en omgang met de jongere spelers irriteren mij enorm. De speelwijze waar onze buitenspelers erg centraal staan werkt totaal niet en om die reden lukt het Dembele en Coutinho nog niet om te floreren. Tevens verbaas ik mij al maanden hoe spelers als Suarez, Messi, Alba etc jongens als Malcom vandaag en Munir gewoon niet inspelen als staan ze vrij. Het wordt tijd voor een echte trainer die dit kan en durft aan te pakken. Helaas dat Pep daar zit.

Lekkere aanvoerder heb je dan, bij alles wat slecht gaat de hoofd laten zakken.

11 november 2018 om 18:18

Die aanvoerder was anders betrokken bij alle goals aan Barcelona's kant.

11 november 2018 om 18:20

Ja ma wie hem de aanvoerdersband geeft snapt echt niet de rol van een aanvoerder. Buiten dat Vind grappif dat iedereen roep crisis bij Madrid ( terecht overigens ) maar beker doen we mee, CL ook en dan achterstand op de koploper miss naar 4 ( mits wij winnen ) vind de prestaties van barca en real ondermaats. Atl ook, daarom zie je teams als alaves meedoen momenteel, grappig.

11 november 2018 om 18:23

Is het niet zo dat in Spanje standaard de langst dienende speler aanvoerder is?

11 november 2018 om 18:44

Dat doen ze wel bij Real maar of dat een standaard is voor heel Spanje weet ik niet precies

11 november 2018 om 18:45

Zou zomaar kunnen. Bij real is dat volgens mij zo. Vind dat zelf belachelijk. Aanvoerder moet iemand speciaal zijn en dan bedoel ik niet voetballend

11 november 2018 om 18:26

Bij alles wat slecht goals maken* bedoel je. Komt net van een blessure, speelt 90 min en scoort twee keer (en geeft de belangrijke steekball voor overige goal). Als ie als aanvoerder zn hoofd laat zakken maar scoort, vind ik het prima

11 november 2018 om 18:35

Zo makkelijk om Messi nu te bekritiseren door zijn aanvoerderschap aan te halen..omdat hij al de afgelopen 10 jaar precies zo speelt. Hij was niet geheel 100% kwa wedstrijdritme...maar als je dan betrokken bent bij alle 3 de goals van je team...en je weet er 4 tegen te krijgen dan gaat er verdedigend ook genoeg fout...(dit gebeurd natuurlijk als team). Messi verdedigt niet mee die schermt alleen de lijnen af. Suarez en Malcon waren echt dramatisch vandaag,

Onbegrijpelijk dat je eindelijk je kans krijgt en hem dan zo verpest...er kwam helemaal niks van hem uit. en vind ook niet dat dit puur en alleen aan het team lag...hij was passief zwak verdedigend en in balbezit totaal geen dreiging....sergio Roberto viel me ook heel erg tegen...hoe hij soms staat te verdedigend dat kan gewoon echt niet...semedo moet echt een basisplaats krijgen, HIj is sneller en verdedigend goed...

Maar laten we ook even complimenten geven aan Betis die gedurfd speelde en natuurlijk wel een aantal heerlijke spelers heeft in hun elftal...(en dan gewoon 14e staan in La Liga, eigenlijk bizar als je hun selectie ziet). Lo Chelso, ouwe sluwe Joaquin, en natuurlijk William (speelde werkelijk waar vlekkeloos op 2 verkeerde ballen na). HIj had allang bij een topclub moeten zitten na mijn mening.

11 november 2018 om 18:43

Ik vind messi zelf gewoon een van de beste ooit, maar het valt me gewoon op dat wanneer het minder gaat hij een van de eerste is die zijn hoofd laat zakken, dan snap ik dat hij niet een persoon is die zijn teamgenoten aanmoedigt, maar die aanvoerdersband is er alleen voor de sier

11 november 2018 om 19:00

Ik ben het voornamelijk met je eens, maar heb wel een persoonlijke vraag voor je (off-topic):

Waarom type je zovaak '...' i.p.v. soms een komma te gebruiken? Ben oprecht benieuwd. Het ziet er nu wat dramatischer uit dan dat wat er werkelijk staat.

11 november 2018 om 20:31

@voetballi

Hij speelt altijd zo???? ook toen hij niet de aanvoerder was. Waarom haal je opeens nu aan dat hij zijn hoofd laat zakken. Is 3 en halve week eruit geweest. Scoort 2x en geeft voorassist, speelde overigens niet 100% en jij haalt aan dat hij een zwakke aanvoerder is in jou ogen.

Iemand die andere beter laat voetballen, maar niet de aanvoerder is die zijn hele team opjut en neerzet. (dat laatste doet hij trouwens regelmatig). Hij is vanuit zijn karakter ook rustig en observerend, in zichzelf, bezig met het spelletje en wat er om hem heen gebeurd.

Er zijn andere spelers die het boeltje gek maken (suarez, Raketic, Busquets, Alba ) dat zouden in jou ogen veel betere aanvoerders zijn???

11 november 2018 om 20:32

@rmichyz

Nou ben er soms wat laks in. Zal het nooit meer doen

Nou wat een slechte pot van barca zeg. Wat is er aan de hand met de topteams is Spanje? Zelde een seizoen gezien waarin real en barca zoveel punten verspelen.

Barca blijft wisselvallig en messi blijft scoren. Whats new.

Wat een drama wedstrijd zeg.. De enige die met stipt een voldoende haalt is notabene degene die net terug is gekomen van een blessure .. Lionel Messi ! Rakitic is echt al weken samen met Roberto de zwakste schakel! Piqué mag van mijn part nog na dit seizoen na de bank gewezen worden .. wat een lomperik 1ste klasse ... ik hoop dat ze na de interland periode weer even een schop onder hun reet krijgen ...

11 november 2018 om 18:14

Jordi alba en munir vond ik ook net voldoende. De rest diepe onvoldoende.

11 november 2018 om 18:15

Verkopen die Pique. Een ware wonder dat de beste man anno 2018/2019 nog een onbetwiste basisspeler is. Schandalig.

11 november 2018 om 18:17

Vidal deed het ook goed, Munir viel ook best goed in. Dikke onvoldoende voor Roberto, Rakitic, Piqué, Malcom.

Slechte pot van Barcelona. Respect voor Betis. Ze speelden goed voetbal en legden de zwaktes van Barcelona keer op keer bloot.

Qua opstelling was ik blij om Malcom te zien, maar verder was het weer onbegrijpelijk: Messi, dinsdag nog niet fit genoeg bevonden, vroeg terug forceren in de basis. Weer met drie controlerende middenvelders spelen zodat je weet dat er geen diepgang zal komen en Roberto weer op rechtsback terwijl hij het de laatste weken lastig had.

Barcelona had weer geen enkele creativiteit buiten Messi om. De Messi dependencia is ondanks het jarenlang smijten met miljoenen nog steeds net zo sterk als jaren geleden. Suarez was onzichtbaar en Malcom bracht ook te weinig. De drie starre middenvelders konden het Betis ook niet lastig maken. De enige diepgang kwam van Alba en Roberto. Laatstgenoemde werd echter continue overlopen over de rechterkant en had of meer hulp moeten krijgen, of gewoon gewisseld moeten worden voor Semedo.

De eerste goal zag Roberto er weer niet goed uit. Bij de tweede goal was het schandalig slecht spelende middenveld weer nergens te bekennen. Bij de derde en vierde was het middenveld ook nergens te bekennen en Ter Stegen blunderde vreselijk. Hopelijk blijft het bij deze ene keer.

Net voor rust pakt Rakitic een gele kaart, maar toch is het Artur die eraf moet?!?! Rakitic pakt in de tweede helft zijn tweede geel en bewijst daarmee opnieuw de onkunde van Valverde. Arturo Vidal erin zetten zorgde weer voor totale chaos op het middenveld omdat hij maar rent waar hij wil. Weer vaak balverlies en domme overtredingen. Precies wat je weet dat je krijgt. Het middenveld speelde niet beter en was nog steeds instabiel. Hoe armoedig is het überhaupt als je in nood als eerste wissel Arturo Vidal moet inbrengen als Barcelona zijnde?

Messi probeerde aanvallend nog wat maar wist maar zelden echt een gat te slaan in de georganiseerde defensie. De enige aanvallende optie was Munir, dus logisch dat die werd gebracht. Echter waarom haal je dan in godsnaam Malcom eraf in plaats van Rakitic die al geel heeft en niks klaar speelt? Je moet immers nog 2 doelpunten maken dus waarom wissel je aanvaller voor aanvaller?! De laatste wissel, Alena voor Busquets, snap ik ook totaal niet tenzij Busquets geblesseerd was, maar zelfs dan geven Denis en Rafinha je aanvallend meer dan Alena...

Al met al een slechte pot van Barcelona dat weet totaal niks geholpen wordt door Valverde. Real verkeerde in de slechtste vorm in jaren en heeft de trainer al ontslagen, maar kunnen gewoon op slechts 4 punten achterstand komen. Ik zeg dat er nu ook eens naar Valverde gekeken mag worden. Weg met hem, zijn domme opstellingen en wissels, atypische manier van spelen en gebrek aan kansen voor de jeugd.

11 november 2018 om 18:29

Er kan wat betreft fitheid veel veranderen in 5 dagen, al helemaal in het topvoetbal. Valverde had daarnaast geen keus, aangezien Dembele op de tribune zat en Coutinho geblesseerd is moest hij Messi wel opstellen om 4-3-3 te kunnen spelen. Munir komt naar mijn mening gewoon te kort voor Barcelona en hoort dus geen optie te zijn tegen een stugge tegenstander als Betis.

Nondeju wat was dit Barcelona slecht. Voornamelijk Busquets en Rakitic. Werden compleet overklast door hun tegenstanders.

Proficiat aan Betis, zeer terechte overwinning. Het zijn weinige ploegen gegeven om te winnen van Barcelona én goed voetbal op de mat te leggen.

Hoe Barcelona aan de match start, is onvergeeflijk. Na eerder puntenverlies tegen Girona en Bilbao thuis starten ze opnieuw alsof ze het wel zullen klaren thuis. De hele achterlinie (behalve Alba) en middenveld waren werkelijk rampzalig. Rakitic was afgrijselijk, maar nog 10 keer slechter was Roberto die volledig door de mand viel vanmiddag. Firpo en Carvalho konden mij zeer bekoren bij Betis, zie bij allebei zeker potentieel om ooit in een Barcelona shirt te voetballen.

Rakitic speelt al weken slecht.
Valverde moest juist Rakitic wisselen voor Vidal vanwege geel en Semedo voor Roberto.
Maar meneer brengt Munir erin, laat Roberto erin en Rakitic die 2 keer geel pakte.
Valverde kent geen tactiek en doet maar domme wissels.
Valverde moet weg!

11 november 2018 om 18:18

Zonder Munir was het 4-1 geweest.

Real madrid, inter, sevilla, tottenham, psv, valencia worden allemaal weggespeeld. Maar tegen degradatie kandidaten (en zelfs een 3e klasse ploeg in copa) heeft barca het zo moeilijk. Die wedstrijden bepalen wie la liga wint. Niet de classicos

Wat een pot zeg. Heerlijk, wat was Betis sterk. Zeer verrast en vreemd tegelijk, aangezien ze niet bovenin meedoen. Ze speelde het Barca spelletje veel beter dan barca zelf. Onder de druk uitvoetballen en rustig balbezit behouden. En W Carvalho, wat was hij goed. Heerste op het middenveld, dirigeerde, echt zeer netjes.

Barca was zwak en sliep nog. Ze missen Coutinho toch ook wel op links. En Valverde hmm, slechte keuzes weer. Zei het al, hij was bezig met zijn eigen graf aan het graven, maar Messi redde hem en lijkt hij toch weer zijn eigen graf aan het graven. Slecht wisselbeleid, verkeerde tactische keuzes e.d. Dat gaat een keer fout. En ja Ter Stegen blunderde, maar de impact van Valverde's onkunde is toch echt wel groter.

Dit is mooi voor Real, maar ja zie ze straks vast punten verspelen maar hoop het niet. La Liga is aardig spannend zo. Alaves en Atleti wonnen hun matches en komen zo ook weer dichterbij.

Dit seizoen is wel een lange neus naar de mensen die zeiden dat la liga buiten de (sup)topclubs niet zo veel voorsteld in vergelijking met bijv. de premier league. Teams als dit betis, Villarreal en Valencia staan gwn rechter rijtje. Levante wat vorig jaar bijna degradeerde wint uit bij real. Er zitten gwn veel goed voetballende ploegen in spanje. Wat een middenveld heeft betis btw!

Barca heeft m toch een partijtje matig elftal voor hun doen... laat Messi eruit, en het wordt gewoon pijnelijk ordinair.

Barca moet eens stoppen met kansloos miljoenen smijten en talenten gaan opleiden. Daar komen hun beste spelers vandaan. Busquets, ineasta, messi. Allemaal eigen jeugd. Kunnen ze gewoon weer doen (oke,misschien niet ZO goed).

Maar dit vind ik ook prima. Langzaam verschuift de oude wereldmacht (barca real bayern) naar andere clubs. Ik denk zelf Mam city Juve ( is al wereldmacht maar NET eronder) en nog een 3e partij

11 november 2018 om 18:30

Man, ben jij echt serieus? Na 1 nederlaag kom je hier met af? Zonder Messi overklassen ze Real en Inter tot twee keer toe en dan kom je hier met af. Had niets te maken met kwaliteit vanmiddag, maar alles met inzet. Ik wil niets afdoen van de prestatie van Betis, maar Barcelona heeft dit enkel aan zichzelf te danken door de belachelijk lage intensiteit in de 1ste helft.

11 november 2018 om 18:45

Klopt.
Want Juve speelt zo goed man he?

11 november 2018 om 19:28

@imad

Vind je ze slecht spelen dan...?

11 november 2018 om 19:49

Als jij aangeeft dat Juve boven Barça zet terwijl je ziet hoe Juve hun wedstrijden winnen, dan weet ik niet hoe lang jij voetbal volgt.

Iedereen kan toch een slechte dag hebben.

11 november 2018 om 18:53

Ze speelden juist zeer sterk zonder Messi, dus zo pijnlijk is het niet.

Knotsgekke wedstrijd dit, met een terechte winst voor Betis. Heb het zo gehad met Valverde en z'n lievelingetje Roberto. Roberto gaat al weken de fout in ook vandaag bij 3 van de 4 tegengoals betrokken. Valverde zet deze nep rechtsback boven Semedo, echt ongelofelijk. De rest van de verdediging ook weer drama en middenveld was veel te traag. Suarez ook nergens te bekennen vandaag. Alleen Messi speelde goed maar hij had z'n terugkomst wel anders voorgesteld. Vond trouwens Munir en Alena vrij goed invallen. Over 2 weken Atleti uit, daar mag niet verloren worden!

Als je terugkijkt naar de afgelopen seizoenen is dit wel een dramatisch seizoen in La liga voor de 3 topclubs tot nu toe.Zoveel puntenverlies en niemand steekt erboven uit.Goed voor de spanning maar je merkt duidelijk dat de 3 topclubs niet zo sterk en constant zijn als andere jaren.

Vlijmscherpe counters, middeveld won hen deze match. Proficiat Betis!

Zwakke match van Barca, maar ook een heel sterk Betis.
Barca heeft vooral op de rechterkant problemen, omdat Messi op papier rechts sta opgesteld, maar daar niet blijft, en ook niet mee verdedigd, komt roberto telkens tegen 2 man te staan.
Valverde ziet maar niet in dat malcom of dembele rechts moeten spelen, en Messi gewoon in een vrije rol.
Voeig seizoen won barca alles tot in februari, maar in de beslissende fase tegen Roma waren ze niet scherp genoeg.
Hoop dat het dit seizoen andersom is, dat ze juist op het einde op hun best zijn.

Pffff wat was dit barca vandaag zeer slecht zeg.verdedigend is het achterin gewoon drama.het is gatenkaas achterin.ze staan allemaal te kijken.allemaal als kip zonder kop.dit barca kan echt niet verdedigen.als je als barca met veel ruimte in de rug speelt,kun je niet aankomen met een trage pique en een zwakke sergi roberto.wanner gaat valverde leren dat je niet met pique en sergi roberto samen kan spelen.de goals komen altijd van die kant.beide kunnen gewoon niet verdedigen.

Die valverde wil maar niet rouleren.het zijn echt altijd dezelfde elf spelers.maakt niet uit welke wedstrijd.rakitic,alba,pique en busquets spelen gewoon alle wedstrijden.het was vandaag te zien dat het middenveld gewoon doodmoe was.busquets en rakitic hebben geen rust gehad en dan krijg je dit.het midddenveld werd helemal overlopen.als die hersenloze valverde op deze manier doorgaat,zijn ze in maart/april helemaal doodmoe.het zit niet goed in zijn bovenkamer.dat lijkt me wel duidelijk.

Dit is waarom ik zeg valverde is shit als trainer.hij werd tactisch totaal overklast door setien.valverde is een bange,defensief denkend mid-table mentaliteit trainer.hij past gewoon niet bij een grote club als barca.hij moet maar een athletic bilbao of getafe gaan trainen.

Ik denk dat de Clasico winst en de positieve resultaten in de CL wat naar het hoofd zijn gestegen bij Barcelona. Dit was een zwakke pot van hen, maar het is zeker niet de eerste keer in de competitie dat het zo misging. Valverde's tactiek was ook niet slim, maar mijn punt is dus dat we dit seizoen dit soort taferelen wel vaker zien. We praten er alleen niet over, omdat de resultaten vooralsnog niet tegenvallen alleen denk ik toch wel dat Barcelona als team zichzelf wat overschat.

Barcelona gaat hier keihard op hun b. Ik begrijp echt niet waarom Valverde steeds dezelfde fouten blijft maken. Verder was het gemis van Coutinho erg duidelijk. Coutinho is in korte tijd een dragende kracht geworden voor Barcelona. Ennuhh nog even over die blunder van Ter stegen. Deze man is zeker nog niet beter dan Neuer.

Het lijkt erop dat de grote voetbalmachten van de afgelopen jaren veel minder sterk zijn dan vorige edities. Real Madrid verliest wedstrijden die voorheen niet verloren werden, Barcelona gaat onderuit in wedstrijden tegen clubs uit de subtop of middenmoot, Bayern Munchen is eigen land voor het eerst sinds tijden gedwongen tot een forse achtervolging en ook Atletico wat in de CL door Dortmund werd weggeblazen verliest in de helft van zijn wedstrijden punten.

Naast dat dit leuk is voor de Spaanse competitie gaat dit ook de CL mogelijk verassend maken. Want zelfs teams die in eigen land wel ongenaakbaar zijn (dortmund, Liverpool, Psg, City, Juve) hebben in de CL toch al nederlagen te verwerken gekregen.

Schitterend hoe die Joaquin nog kan spelen op zijn oude dag.

Carvalho een 8,1 en Messi een 6,9? Worden deze cijfers direct afgeleid van de waanzinpraat van Sierd de Vos? Niet dat Carvalho slecht speelde hoor, maar dit verschil slaat volledig nergens op.

Maar goed. Niet dat Betis echt domineerde maar ik vind deze eindstand wel een beetje terecht. Ik zag zoveel spelers van Betis vrij staan bij de tegendoelpunten. Dan is het simpelweg einde oefening. Op naar Madrid!

Valverde, sjonge jonge toch. Geef Semedo na deze wedstrijd eens een kans aub. En wat ben ik blij als Umtiti ook terug is. Kan niet wachten. Raki rood maar daar lig ik niet van wakker, speelde bizar slecht vandaag. Hopen dat het volgende wedstrijd wat beter zal lopen. Complimenten aan Betis trouwens, heerlijke wedstrijd. Carvalho, Joaquin en Lo Celso echt ijzersterk.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren