PSV helpt Mark van Bommel aan record met twaalfde zege op rij

Zaterdag, 10 november 2018 om

Mark van Bommel is na zaterdagavond de eerste startende Eredivisie-trainer die zijn eerste twaalf duels op rij heeft gewonnen. De oefenmeester zag zijn PSV op De Vijverberg met 1-4 zegevieren op De Graafschap en neemt zo definitief afstand van Morten Olsen, die in het seizoen 1997/98 als trainer van Ajax zijn eerste elf wedstrijden wist te winnen. De Eindhovenaren komen door de zege op de Achterhoekers op 36 punten uit 12 wedstrijden en hebben nu 8 punten meer dan eerste achtervolger Ajax. De Amsterdammers kunnen het gat echter weer verkleinen tot vijf punten als er zondag wordt gewonnen van Excelsior.

Van Bommel liet zijn manschappen voor de negende keer dit seizoen in dezelfde basisopstelling aantreden en zag vanaf de bank hoe PSV vroeg in de wedstrijd goed wegkwam bij een vrije trap van Robert Klaasen. De poging van de middenvelder spatte op de kruising van het doel van Jeroen Zoet uiteen, die zo tot zijn opluchting niet het slachtoffer werd van een verrassende start van de Superboeren. Na die poging van de thuisploeg liet de koploper zich ook in aanvallend opzicht zien en Hirving Lozano profiteerde bijna van een fout van Erik Bakker. Waar de van PSV gehuurde Hidde Jurjus nog redding kon brengen op de inzet van de Mexicaan, was hij even later wel machteloos toen Luuk de Jong een voorzet van Nick Viergever binnen werkte.

Lang kon PSV echter niet van deze voorsprong genieten, want drie minuten later was het door toedoen van Youssef El Jebli alweer gelijk. In een fase waarin De Graafschap door toedoen van Bakker ook op voorsprong had kunnen komen, waren het toch weer de Eindhovenaren die de wedstrijd naar zich toe trokken. Steven Bergwijn tekende een dik kwartier voor de rust voor de 1-2 en Denzel Dumfries dacht het duel vervolgens vlak voor de onderbreking definitief in het slot te gooien. Kevin Blom keurde de treffer na raadpleging van de VAR echter af wegens buitenspel, waardoor De Graafschap met hoop op een goed resultaat aan de thee ging.

Gastón Pereiro kreeg vlak na de onderbreking een grote kans om meteen een einde te maken aan die hoop, maar schoot naast. Die misser bleek bijna een dure, want de thuisploeg werd in de minuten daarna weer gevaarlijk. Fabian Serrarens schoot eerst op aangeven van Leeroy Owusu over, waarna El Jebli een paar minuten later een voorzet van Furdjel Narsingh compleet verkeerd raakte. In de daaropvolgende fase waarin De Graafschap uit de counter gevaar dreigde te stichten, waren de grootste kansen toch weer voor PSV.

Een vrije trap van Luuk de Jong smoorde in eerste instantie in de muur, waarna Jurjus redding kon brengen op de rebound van de spits zelf. De keeper werd met nog twintig minuten te gaan vervolgens bijna verrast door een voorzet op doel van Angeliño en een poging van de andere back van PSV, Dumfries, verdween even later via het been van een verdediger naast het doel. De eerder voor Pereiro in de ploeg gekomen Donyell Malen toonde zich daarop wel scherp en hij gooide het duel na een goede kapbeweging definitief in het slot. Daarmee was het nog niet gedaan, want De Jong tekende in de slotfase op aangeven van Bergwijn ook nog voor zijn tweede goal van de avond en komt zo op een seizoenstotaal van elf doelpunten.


Poll

Denk jij dat Luuk de Jong dit seizoen topscorer van de Eredivisie gaat worden?


Gerelateerd

115 reacties (laatste reactie door cabinessence)

Snap er niks van dat er zo weinig gewisseld wordt. Afijn, 36 uit 12, 38. Petje af voor Angelino, Rosario en De Jong!

10 november 2018 om 21:40

Rosario?

10 november 2018 om 21:43

Beste man van het veld.

10 november 2018 om 21:44

Rosario bij vlagen nog wel slordig hoor, maar herpakte zich in de tweede helft goed. Motm is voor mij Luuk.

10 november 2018 om 21:48

Hou toch op joh, angelino 100%

10 november 2018 om 21:56

Vond Rosario vooral de tweede helft weer ijzersterk! Zijn intercepties en strakke passing naarvoren voegen echt heel veel toe. Valt me wel op dat Rosario vooral goed speelt in een aanvallend dominant team (zou hem daarom ook graag naast Frenkie zien bij Oranje) In dit geval nadat Pereiro er uit ging. Hopelijk is het ook einde verhaal wat betreft de basisplaats van Pereiro. Z'n (handelings)snelheid is zo enorm traag en hij lijdt zoveel balverlies! Malen is veel getalenteerder en laat het collectief beter spelen en kan net zo vaak scoren als Pereiro!

11 november 2018 om 02:51

- Aanvallend dominant team
- Oranje

Pick one.

11 november 2018 om 07:20

Dat handelingsnelheid en traagheid kun je ook over De Jong zeggen. Lijdt tevens ook veel balverlies. Zou Malen ook wel in de spits willen zien. Je krijgt dan wel een aanval met veel snelheid.

11 november 2018 om 09:49

Er zit veel progressie en potentie in dit Oranje! Dream Chasing

10 november 2018 om 21:41

Precies wat ik ook dacht en een tijdje al zeg. Tuurlijk niks te klagen 36 uit 12 maar aub laat Vaker wisselen bij een comfortabele voorsprong.

10 november 2018 om 21:54

Weet MvB dat ie dat 3x mag doen? Beetje rouleren kan geen kwaad toch ... straks krijg je gezeik vanaf de bank over het niet krijgen van speelminuten. Ramselaar, Guti, Mauro Jr. Romero etc. heb je toch nodig op lange termijn.

11 november 2018 om 13:36

Op tijd wisselen is ok. Maar als van Bommel niet wisselt heeft de bank zijn mond te houden. Trainer is degene die beslist, en de wissels hebben recht op commentaar nog extra verloren door die geweldige bekerwedstrijd ☺

11 november 2018 om 01:05

36 uit 12 snap ik wel (ik kan best wel goed rekenen) maar wat bedoel je met 38 ?

11 november 2018 om 02:51

Doelsaldo ouwe reus

11 november 2018 om 02:58

Wss had hij plus 38 getypt maar de symbolen (en-teken, procent-teken en in dit geval plus-teken) blijven nog al eens achterwege via de mobiele app. Zelf ook vaker last van gehad.

11 november 2018 om 02:05

Dat er zo weinig gewisseld word snap ik wel, de basis van PSV is heel sterk maar wat daar achter zit is vrij beperkt, Dat is ook de reden waarom ik verwacht dat Ajac uiteindelikjk kampioen word als PSV de tweede seizoemshelft last krijgt van blesures word t team er een stuk zwakker op. AJAX is in de breete gewoon veel sterken dan PSV. Scheeld voor hun wel weer dat ze straks nog maar in een competitie actief zijn

Redelijk saaie wedstrijd maar nette overwinning. Tweede helft wedstrijd helemaal op slot gegooid. Heel slordig verder en het wordt echt tijd voor guti...

10 november 2018 om 21:59

Entertainment is bij PSV het hele seizoen al 0,0. Tuurlijk staat iedereen in Eindhoven aan het eind van het seizoen te springen als ze kampioen zijn, maar het oog wil ook wat. Jammer hoe weinig voetbal v Bommel uit deze groep haalt.

10 november 2018 om 22:07

"entertainment is bij PSV het hele seizoen al 0,0."

PSV - Ajax 3-0
PSV - Emmen 6-0
PSV - Utrecht 4-0
PSV - VVV 4-0
PSV - Willem II 6-1
ADO - PSV 0-7

Inderdaad, 0,0 entertainment. Hou toch op, man. Azijnzeiker.

10 november 2018 om 22:08

Het hele seizoen is wel overdreven, begonnen goed, maar er zit op de as juist een tekort aan voetballend vermogen wat goed spel bijna onmogelijk maakt op t moment.

10 november 2018 om 22:14

Enkele jaren geleden stonden we met Twente, rond dezelfde periode, bovenaan .. toch klaagden we omdat we 'niet voldoende vermaakt werden'. Nou, met de kennis van nu kan ik alleen maar adviseren: geniet van het succes.

10 november 2018 om 22:38

@cabine

Heeft niks met azijnzeiker te maken. Ik ben een neutrale kijker en ga niet mee met de euforie. Dat jij je probeert te verweren door grote uitslagen te noemen zegt volgens mij al genoeg over de gemiddelde psv-fan. In dat geval past v Bommel heel goed bij jullie.

10 november 2018 om 22:56

Ik snap dat je als succes supporter van Barcelona de voetbal onder Guardiola bent gewend maar PSV heeft dit seizoen echt mooi voetbal laten zien.

10 november 2018 om 23:00

"dat jij je probeert te verweren door grote uitslagen te noemen zegt volgens mij al genoeg over de gemiddelde psv-fan"

PSV heeft 12 wedstrijden gespeeld in de eredivisie. Daarvan hadden er 7 een grote uitslag. Dat jij vol blijft houden dat het entertainment bij PSV 0,0 is, wil alleen maar zeggen dat jij je alleen vermaakt als het slecht gaat met Psv.

10 november 2018 om 23:04

Wow Xavi.. De opmerking van 1 fan die jij op een bepaalde manier interpreteert zegt volgens jou al genoeg over de gemiddelde psv-fan. Ik neem je opmerking dat jij 'neutraal' lijkt niet zo serieus!

10 november 2018 om 23:12

@bergwijn niet verstandig om je reactie aan te passen. PSV en mooi voetbal.. Ten tweede ben ik helaas voor je geen supporter van Barcelona. Leuk dat je het probeert te snappen.

@cabine Als ik me zou vermaken als het slecht gaat met PSV zou ik volop moeten genieten van de Cl.. Helaas is dat ook niet het geval.

10 november 2018 om 23:18

"als ik me zou vermaken als het slecht gaat met PSV zou ik volop moeten genieten van de Cl."

Ik vind dat het helemaal niet zo slecht gaat in de CL. 4 Wedstrijden tegen waanzinnig rijke topclubs uit Spanje, Engeland en Italie, pas 1 keer met meer dan 1 goal verschil verloren.

10 november 2018 om 23:26

@cabinessence // gozer kijk jij alleen maar naar de uitslagen of wat?!! Wie de F kan het nou schelen met hoeveel goals verschil ze hebben verloren. Het gaat om de manier waarop ze spelen. V Bommel gaat een engere versie dan Mourinho worden. En dan hebben ik het niet over zijn successen. Tegen Tottenham wordt je gewoon als een laffe hond afgemaakt. En terecht.

10 november 2018 om 23:37

Zoek de heatmap van pas tegen Tottenham eens op. Die zegt genoeg.

10 november 2018 om 23:40

819 zegt genoeg.

11 november 2018 om 00:25

@XaviHernandez wat een gezeik ... bij PSV is het resultaat boven mooi spel. Bij de concurrent (Ajax) ligt die norm anders. Zoals @cabinessence ook opsomt er zijn zat wedstrijden waarin PSV het publiek wel degelijk vermaakte maar het is niet elk weekend feest hé, schei uit met onrealistische eisen. 'Het oog wilt wat já de schaal in handen zien op de platte kar' capiche?

11 november 2018 om 00:26

Moet je is voorstellen als van bommel naar XaviHernandez zou luisteren. Dan wonnen we met 16-0 van ado en 15-1 van willem 2

11 november 2018 om 01:36

16-0 tegen ado he rustaggg die 7-0 was al geflatteerd had makkelijk 7-7 kunnen zijn als Becker niet mee zou doen

11 november 2018 om 07:36

Xavihernandez_.loopt de boel gewoon te provoceren.
Zodra PSV bovenaan staat krijg je altijd dit soort reacties.
Gewoon niet reageren en genieten dat ze het niet kunnen hebben dat PSV bovenaan staat.

11 november 2018 om 20:38

"tegen Tottenham wordt je gewoon als een laffe hond afgemaakt."

Er zit een groot verschil tussen laf spelen omdat je niet durft te voetballen, en met man en macht moeten verdedigen omdat de tegenstander nou eenmaal een klasse beter is. Tegen Tottenham was duidelijk sprake van dat laatste. Daar was helemaal niets laf aan.

Uiteindelijk een simpele zege. Het veldspel liet wel te wensen over. Pereiro onzichtbaar........ alweer. Het middenveld is aan een nieuwe impuls toe. Guti dus. Van Bommel doet erg schimmig over hem. Misschien moet ie hem niet? Het huidige middenveld is te statisch en traag. Rosario voegt niks meer toe. Wordt ook regelmatig overgeslagen. De gemakzucht begint toe te slaan. Het jammere is eigenlijk dat je zelfs dán nog simpel wint. Kortom: blij met de punten, niet met het spel.

10 november 2018 om 21:40

Dat kun je e eveneens van Lozano zeggen. Lukte weer niet veel bij hem.

10 november 2018 om 21:44

Klopt. Hij begint irritante trekjes te vertonen. Te veel met randzaken bezig op het veld. Beetje lopen zuigen en vervelend doen. Hij kan beter eens naar zichzelf kijken en fatsoenlijk gaan voetballen.

10 november 2018 om 23:41

Ik stoor me al een jaar aan Lozano.. Nog steeds heel belangrijk en gevaarlijk maar heeft een beetje te veel last van neymaritis!

10 november 2018 om 21:55

Rosario voegt niets toe? Heb vandaag specifiek op hem gelet en hij is juist een van de belangrijkste spelers. Die jongen heeft zo veel overzicht. Kijkt ook vaak om zich heen om en weet precies waar iedereen staat. En dat coacht hij continue door aan zijn medespelers, die dat zelf niet altijd zien. Daarnaast probeert hij zoveel mogelijk passes naar voren te geven, wat ook fijn is. Ja af en toe is hij nog wat slordig en laconiek, maar hij is nog jong. Hendrix voegt juist niets toe. Weinig overzicht, matige passing en draagt verdedigend ook niet veel meer bij. Enige wat hij nog goed doet is druk zetten.

10 november 2018 om 22:04

Had je dit enkele weken gezegd, zou ik meteen met je mee gaan. Destijds was ik vanaf Feyenoord (JCschaal) onder de indruk. Nu ben ik het niet met je eens. Ok, de tweede helft was beter, maar de eerste helft en zijn vorige wedstrijden na de lastste interlandperiode vond ik hem zwaar onder de maat. Daarbij kan ik er niet zo goed tegen dat spelers anderen aanwijzingen geven terwijl ze zelf maar wat over het veld wandelen.

10 november 2018 om 22:15

Ik ben bang dat Pereiro veel blijft spelen door de slepende contract onderhandelingen. Niet of minder spelen zal die rare zaakwaarnemer misschien doen besluiten Pereiro van PSV los te weken en contract niet te verlengen. Geen feit maar een gevoel...

Het kan toch niet dat je zoveel moeite hebt met de Graafschap? Leuk dat je in de slotfase nog uitloopt maar wat een ontzettend slechte pot weer. Van Bommel moet echt wat gaan veranderen. Hoe kom je er ook bij om maar een keer te wisselen. Echt belachelijk. Er zijn er genoeg die in aanmerking komen voor een wissel.

10 november 2018 om 21:40

Moeite? Andere wedstrijd gezien?

10 november 2018 om 21:47

Ja ik heb Vitesse zitten kijken daarom reageer ik hier ook.. Eerste helft heeft PSV het gewoon heel moeilijk. Tweede helft wordt dat minder uiteraard, maar uiteindelijk win je gewoon met moeite van de Graafschap, een ploeg die vorig jaar in de middenmoot van de Jupiler League eindigde. Ik kan me niet voorstellen dat je tevreden over deze wedstrijd kan zijn.

11 november 2018 om 00:30

4e is geen middenmoot bij mijn weten

10 november 2018 om 21:44

Met moeite? Dit was een Walk in the park voor PSV, probleemloze overwinning zonder ook maar een moment in gevaar te zijn geweest

10 november 2018 om 22:57

We verliezen iig geen kampioenschap hier, das volgens mij ooit look een x gebeurt.

10 november 2018 om 23:41

Beetje vroeg om te zeggen. Voor het zelfde geld wordt PSV geen kampioen op 1 doelpunt verschil. Dan had die var beslissing best belangrijk kunnen zijn...

Blijft jammer vinden dat Van Bommel weinig rouleert. Straks heb je oververmoeide spelers op het veld en een ontevreden bank. Vraag me af hoe hiermee straks omgaat.

10 november 2018 om 21:43

Hij heeft het gelijk aan z'n zijde. 12 x winst. Dan mogen de anderen nog zo ontevreden zijn.

10 november 2018 om 21:48

Ze hebben een zware wedstrijd gespeeld tegen Tottenham dan verwacht je toch wat rust voor de spelers. Het is ook vervelend voor Perreiro dat hij steeds gewisseld wordt terwijl ook andere spelers rijp waren voor een wissel.

10 november 2018 om 22:01

Maar wederom win je met ruime cijfers. Zware wedstrijd gehad of niet. Van Bommel heeft geen reden om anders te doen, blijkbaar.

10 november 2018 om 22:01

Maar wederom win je met ruime cijfers. Zware wedstrijd gehad of niet. Van Bommel heeft geen reden om anders te doen, blijkbaar.

10 november 2018 om 22:39

@treblex

Je hoort toch steeds dat het niveau in Nederland qua trainen en wedstrijden (intensiteit) zo laag is. Dat topspelers op 60-70-80 procent van hun kunnen een wedstrijd spelen.

Misschien worden ze nu wel echt beter en hun lichaam sterker door even zo te knallen (wat in hun ogen dan zwaar is en lijkt). Van Bommel is slim genoeg om te weten wat hij doet en hij heeft een staf rond zich en zullen wel gepast ingrijpen.

Moet je kijken hoe veel pauzes er nu zijn met die nations league, iedereen heeft zat tijd om uit te rusten en de winterstop komt er ook weer aan.

11 november 2018 om 07:26

Volgens mij gaat de hele selectie weg ivm interlandverplichtingen. Dus ik weet niet wat je bedoelt met uitrusten. Dat is weer zo een fysieke belasting. Maar laten we hopen dat de spelers hierdoor sterker en beter worden. Alleen vergeet men dat je straks een bank met een aantal ongemotiveerde spelers hebt met o.a. Sainsbury, Isimat, Guti, Ramselaar.

Zo jammer dit. Als je de 1e helft zag was er best wat te halen tegen Psv. Maar je begint de 2e helft al zeer slecht.. en ja hoor de 2e helft was ook bedroevend, je zag niks meer van de 1e helft.

Kan iemand Van Bommel vertellen dat je 3 (drie) keer mag wisselen tijdens een wedstrijd? Dank

10 november 2018 om 21:41

Hij heeft ws een tegeltje opgehangen thuis met “never change a winning team”.

10 november 2018 om 21:49

Dat zei Bobby Robson ook altijd.

Matige pot, toch 4x scoren. Laf dat hij niet wat extra wisseld. Toch jammer dat ik Guti en Romero vandaag niet kon zien

Tja, PSV speelde bijna op, laten we zeggen? 70 procent, misschien 60.

En dan nog win je makkelijk vanavond van De Graafschap. Moet wel gezegd worden dat PSV zichzelf wel moeilijk maakte, met name in de tweede helft. Zoveel domme keuze's werden gemaakt. Uiteindelijk maak je op het eind dan nog wel 2 goede goals.

En wat heeft Van Bommel tegen Guti? Echt onvoorstelbaar zeg dat je die jongen geen eens 5 minuten gunt. Wat doet Guti verkeerd? Want als ik Pereiro vandaag weer zag spelen, dan moet Guti wel echt superslecht zijn. Ik had dus vandaag ook gehoopt dat Guti in de basis zou starten. Ik bedoel, je koopt die jongen niks voor niks voor 8 miljoen van Pachuca. Ik vind het wisselbeleid van Van Bommel sowieso niet echt goed. Hij brengt dan wel Malen die de wedstrijd ook beslist, maar je kan ook jonges als Romero en Guti laten invallen. Geef die jonges eens het gevoel, dat ze er ook bij horen.

Maar goed. Van Bommel heeft een mooie record te pakken. Ook een mooi gebaar van De Graafschap dat ze die jongen PSV fan hebben uitgenodigd die op Wembley uit het stadion eruit werd geknikkerd.

Weet iemand waarom guti nooit een kans krijgt?

10 november 2018 om 21:58

Omdat Van Bommel een koppige man is, iedereen ziet dat Guti meer kansen zou moeten krijgen. Bijvoorbeeld in de plaats van Pereiro, die geen meter teveel loopt en onzichtbaar rond hobbelt.

11 november 2018 om 01:38

Ik vraag me af waarom iedereen om guti roept? heeft een paar x ingevallen. En daarbij heeft hij indruk als een echte Romario achtergelaten. Voor de duidelijk ik vond hem niet slecht, maar vergeet niet dat invallen anders is als beginnen. Als je invalt heb je vaak te maken met vermoeide spelers en gaat alles normaliter makkelijker bij een fitte speler. Mark is geen domme gozer en hij zal het dus vast en zeker beter weten.

Ik zal mijn realistische en kritische blij geven. PSV was beter op indivuedele kwaliteit. Maar het spel en de wedstrijd op zich was slecht. Graafschap is echt een degradatie kandidaat. En PSV is een ander kaliber club met veel meer kwaliteit. Gefeliciteerd, jammer geen punt verlies. Ik wacht er toch op als Ajax supporter. Het is apart om te zien dat beide clubs telkens winnen. Maar er amper spanning onderling ligt qua verlies, winst en dichter bij elkaar komen of andersom.

11 november 2018 om 09:51

PSV doet het op dit moment erg goed. Veel respect voor Van Bommel hoe hij het team van PSV heeft neergezet. Echter, zolang ook Ajax blijft winnen zal het verschil niet groot worden. Feit is dat PSV nog geen uitwedstrijd heeft gespeeld bij een club uit het linkerrijtje. Die wedstrijden gaan richting de winterstop volgen. Ik denk dat de spanning, waar jij het over hebt, dan gaat komen.

Van bommel mag ook vaker gaan wisselen. Als hij zo blijft vasthouden zie ik het somber in bij bepaalde spelers.

PSV gaat fluitend naar de titel. Elke week hoop je op punt verlies van ze. Maar ze blijven maar winnen ik weet niet wie ze gaat stoppen. De vraag is alleen wanneer mag PSV de schaal in ontvangst mag nemen. Gelukkig is Ajax ook vrij constant in het winnen van wedstrijden.

10 november 2018 om 21:44

Ik zie jou bij bijna elk PSV topic praten over hoe slecht het spel is en hoe het allemaal niet goed kan blijven gaan, maar nu gooi je al de handdoek? Op nog niet eens de helft van de competitie? Met een achterstand van 5 punten? Tja.

10 november 2018 om 21:47

Het spel van PSV is ook niet om aan te zien. Maar ze winnen wel hun wedstrijden dat is het belangrijkste. Nogmaals 5 punten in deze zwakke competitie is veel. Ik zie PSV gewoon niet veel punten verspelen in deze competitie.

10 november 2018 om 22:23

Wacht maar tot er wat blessures komen aan PSV zijde, ben benieuwd dan komt de “echte” coach pas kijken, nu staat er een goed team, en soms denk ik wel eens, hij durft niet te wisselen omdat ze niet op elkaar ingespeeld zijn, voorbeeld de bekerwedstrijd

11 november 2018 om 11:34

@ajaxrkc: het spel van Ajax is juist niet om aan te zien! Scoren veel en veel minder en dan dat eindeloze op en neer geschuif...en als je dan de kans krijgt tegen de directe concurrent om je ‘fantastische’ spel te laten zien dan krijg je alle hoeken van het veld te zien! Nee dan liever PSV zeg ik. Scoren lekker veel, winnen altijd en blijven gaan tot de laatste minuut!

10 november 2018 om 21:45

PSV staat er goed voor maar de titelstrijd is absoluut nog niet beslist. Kan nog van alles gebeuren.

10 november 2018 om 21:48

PSV mag nog wat verspelen wat Ajax niet meer mag doen. En dat gaat ook nog wel gebeuren.

10 november 2018 om 21:48

Precies, we doen ook net of Ajax en PSV alles blijven winnen. Maar dat lukt en kan gewoon niet. Laten we eerst afwachten in de winterstop.

10 november 2018 om 21:51

En die conclusie trek je na de Graafschap uit? Kom op, je had toch niet verwacht dat PSV hier puntverlies zou oplopen. Die kans was wel heel miniem. PSV krijgt in 2018 gewoon nog Feyenoord, Az en Heerenveen als lastige duels.

10 november 2018 om 22:02

Nee ik had dat niet verwacht nee. Zie PSV de wedstrijden die jij op noemt gewoon winnen.

11 november 2018 om 01:40

Ik zie psv binnenkort gewoon punten verspelen en vergeet niet dat ze nog naar de arena moeten.

Van Bommel blijft koppig, maar de best startende Eredivisie coach ooit... petje af Mark! Op naar de interlandperiode

36 uit 12, blijft knap. Petje af daarvoor. Toch vraag ik mij af als ze zo blijven spelen ze de volle buit gaan meenemen uit Rotterdam en Almelo.

Gemakkelijke overwinning. Luuk speelde wel echt lekker vandaag weer. Markie mag toch wel vaker gaan wisselen hoor, snap niet dat er niet wat meer gerouleerd wordt, zeker na Europese wedstrijd doordeweeks.

PSV wint casual met 4-1 uit en alle reacties hier zijn negatief

Het was me toch een frustrerende pot voetbal waar ik naar heb zitten kijken. Spelers die onbegrijpelijke keuzes maakten, langzaam spel en toch behoorlijk wat egoïsme. Uiteindelijk een reguliere overwinning, omdat de graafschap het verdedigend spelen wel heel lang dacht te moeten hanteren. Man, het staat 1-2 een kwartier voor tijd en nog doen ze helemaal niks. Ik heb me erg geïrriteerd aan beide ploegen.

Zoals verwacht is het niveau van de graafschap gwn te laag om het psv echt moeilijk te maken terwijl ik psv niet zo goed vond spelen. We domineren door de zijkanten met de backs en vleugels, maar opnieuw speelde we zonder middenveld, echt nodig behoefte aan voetballend vermogen.

Zoals verwacht een eenvoudige zege op De Graafschap voor Psv, hoewel De Graafschap betrekkelijk lang stand hield en aardig kon mee voetballen. Maar ja, in plaats van dat De Graafschap voor komt (bal op de lat) komt PSV eigenlijk uit het niets op een prachtige wijze op 0-1. De Graafschap komt dan nog knap terug, maar na de 1-2 waar ze Bergwijn echt veel teveel ruimte geven om te schieten is het eigenlijk gedaan. Daarna was het puur dat PSV zo slecht speelde na rust dat De Graafschap in de wedstrijd bleef, waar de pijp na zo'n 70 minuten leeg was. Dat PSV slecht speelde laat zich wel een beetje raden door het aantal ballen dat Jurjus eruit heeft gehaald vandaag : 1. De rest ging erin of niet op doel.

Naja, morgen moeten wij weer winnen op dat lastige kleine kunstgrasveld in Rotterdam om in de race te blijven. Maar als PSV zo blijft presteren lijkt het een bijna onmogelijk verhaal te worden.

Miss een idee om met een middenveld guti, rosario, malen of hendrix, guti, malen te gaan spelen?

10 november 2018 om 21:57

Malen is geen middenvelder?

10 november 2018 om 22:09

Ipv pereiro staat die toch ook wanneer die invalt?

10 november 2018 om 22:17

Malen wordt inderdaad regelmatig ingebracht voor Pereiro. Echter gaat hij dan als rechtsbuiten spelen in plaats van Lozano, die naar de spits verhuis met De Jong achter zich. Die wissel is een tactische omzetting.

10 november 2018 om 22:20

Op die fiets, miss dadelijk welke spelers zouden verder op 10 kunnen spelen uit de selectie of jong?

10 november 2018 om 23:01

Als je Pereiro wilt vervangen is Guti de meest logische naam. Niet de positie waar hij bij Pachuca het beste was, maar daar kan hij prima uit de voeten. Mauro Jr. is een nunmer 10 maar ik vind hem nog niet ver genoeg. Jammer dat er zo weinig gewisseld wordt want ik ben juist benieuwd naar hoe Guti en Mauro Jr. die rol zouden invullen, al is het maar 20 minuutjes bij 1-3.

10 november 2018 om 23:05

Ja mauro valt zwaar tegen in zn ontwikkeling, ook tegen rkc continu blijven lopen met de bal, egoïstisch en nog steeds veel te zacht schieten. Miss dat romero miss op die positie kan spelen? Hij laat zich bij jong ook geregeld terugzakken om andere spelers diep te sturen.

10 november 2018 om 23:08

Maar waarom Malen niet gewoon op 10? Volgens mij kan hij dat prima invullen.

10 november 2018 om 23:13

Kan die iig miss in groeien, is van origine een spits maar vult het op de vleugel ook goed in. Iig kan dit middenveld echt niet meer. Btw nu zou Thomas goed van pas komen.

Uiteraard ben ik blij met de drie punten maar je kon vanavond nog verder uitlopen qua doelsaldo. Daarnaast wordt het tijd dat Mark tegen dit soort tegenstanders wat vaker de spelers rust geeft.

Ik snap eigenlijk niet hoe het kan dat ik zovaak zie dat van Bommel zoveel commentaar over zich heen krijgt. Hij is een beginnend coach die gewoon een record heeft gebroken door de eerste 12(!) wedstrijden allemaal winnend af te sluiten. Tuurlijk maakt hij fouten en is het veldspel niet altijd even goed, maar zou iedereen niet voor deze tussenstand hebben getekend aan het begin van dit seizoen? Bij Ten Hag zie ik hetzelfde. De beste man is bijna zeker van overwintering in de Champions League maar ik zie altijd negatieve reacties, ook al winnen ze een moeilijke pot.

10 november 2018 om 22:04

Welkom in Nederland. Wij spelen liever mooi voetbal dan dat we winnen.
Op een paar clubs na waaronder Vvv. Graafschap gooide het vandaag gewoon goed dicht waar je moeilijk door komt.

Nieuw record, ook nog eens met prachtig flitsend voetbal

Heb het vaker gezegd en nu weer , het enige wat Van Bommel wil is kampioen worden , de rest (beker,cl,ontevreden spelers) zal hem een worst zijn, hij WIL kampioen worden.ben bang dat het op het laatst nog misgaat als hij zo blijft denken maar dat weten we aan het eind pas. Waarom Romero en Guti halen als je er bijna geen gebruik van maakt ? Geef ze in ieder geval het idee dat ze erbij horen , zekers als het kan tegen mindere tegenstanders .

10 november 2018 om 22:59

Wat een onzin reactie. Romero is bijna een jaar geblesseerd geweest , had hij een geblesseerde speler moeten opstellen ? En wie had er verwacht dat Rosario het zo goed zou doen ? Als Guti echt klasses beter was dan Hendrix en Rosario had hij wel gespeeld.

10 november 2018 om 23:08

Romero is fit op dit moment , Guti begon goed met de weinige tijd die hij kreeg dus waarom niet wisselen. Bijna iedere Psv fan vind Hendrixs de zwakste op het middenveld en daarna Periero dus waarom Guti niet erin het laatste kwartier ? Bergwijn komt terug van een blessure dus waarom Romero er niet in de laatste 10 minuten ?

Zeiken over Gaston ben ik wel een beetje zat. Onzichtbaar hier en inzichtbaar daar... dit zijn Hendrix en Rosario ook al het gehele seizoen, laten we vooral praten over het aantal punten wat PSV dit seizoen met een compleet onzichtbaar middenveld heeft gehaald... zal vast en zeker moeilijk te bespelen zijn zo'n middenveld

Dit zijn wel stats waarmee je thuis kan komen zeg! Gaat erg goed met PSV in de ere divisie.
Ik hoop dat Ajax kan blijven aanhaken, maar zo worden ze gewoon kampioen...

Van Bommel heeft het op dat punt echt wel op een rij...

Negativiteit rondom deze wedstrijd tegen PSV maar toch met ruime cijfers gewonnen. Beetje raar maar goed. 1ste helft was niet best, misschien de Graafschap een beetje onderschat? Gaven teveel weg achterin, dit kwam met name door Lozano wie gewoon niet meeliep met Tutuarima en hierdoor Dumfries 2 man moest tegenhouden. vbommel heeft dit tijdens de wedstrijd al een paar keer tegen Lozano gezegd maar hij bleef maar niet meelopen, 2e helft ging dit stukken beter en was PSV natuurlijk heer en meester, De Graafschap had niets meer in te brengen. Over het algemeen gewoon een professionele wedstrijd van PSV na die loodzware wedstrijd van Dinsdag. 10 spelers van PSV hebben wel eens hun dag niet gehad, zo ook vandaag liepen er weer een aantal spelers te prutsen met de bal zonder enig rendement. 10 spelers op 1 speler na wie elke wedstrijd minimaal een 8 verdient, Angelino. Deze jongen is zo ontzettend goed en ook vandaag weer, wat een drive heefft hij zeg. Hij kan verdedigen, heeft snelheid, kan redelijk dribbelen en dan zijn voorzet ... pfft. De nieuwe Jordi Alba? Vond helaas Rosario weer niet best vandaag, heeft beter gespeeld dit seizoen. Lozano en Pereiro waren dramatisch slecht. v Bommel mag ook wel iets vaker te wisselen. Malen erin? oke. Maar geef Guti eens een kans? Zet Mauro er eens in? Misschien laat Romero een keer invallen voor de Jong? Zoveel keus op de bank wanneer je 3-1 voorstaat en De Graafschap helemaal niet meer gevaarlijk is. v Bommel wat doe je ons aan ..

Waarom zou je Romero meenemen om hem 90 minuten op de bank neer te zetten? Hij komt net terug van een blessure en kan een beetje wedstrijdritme wel gebruiken denk ik zo. Laat hem dan een helft meedoen bij Jong PSV zou je zeggen. Snap sowieso niet waarom Van Bommel niet meer wisselt. Pereiro is weleens toe aan een wissen, Hendrix speelt de laatste tijd niet altijd super, de buitenspelers zijn weleens op en zo is er nog wel meer te bedenken maar Van Bommel ziet dat jammer genoeg anders. Ik denk dat er veel meer te halen is in de laatste fase van de wedstrijd als je mensen als Guti, Mauro en Malen (die vandaag mijn punt bewees) erin brengt. Die hebben allemaal de kwaliteit om een moegestreden tegenstanders kapot te spelen maar daar wordt veel te weinig mee gedaan. Voor de rest is er niet veel om ontevreden over te zijn. Zelfs als PSV niet draait maken we altijd wel goals. Die 36 uit 12 bewijst dat wel.

Xavi, Vervelend jong, je reageert op 1 persoon en betrek iedereen erbij?

Een debuterend coach wint zijn eerste 12 wedstrijden en vestigd een record en toch zijn er meer negatieve dan positieve reacties.
Gaat alles perfect? Nee, het kan altijd beter.
Ik zou ook liever Guti wat vaker willen zien spelen en Pereiro wat minder, maar een winnende coach heeft altijd gelijk. Hij werkt de hele week met die gasten. Als Guti nou werkelijk 3 x beter is da Gaston zou MvB hem toch wel opstellen? Hendrix speelt ook niet elke week lekker, dus ook daar ligt een kans voor Guti.
Maar als MvB met zijn plan elke match in de ED wint, dan hoor je mij niet klagen hoor!

60/70%. Meer heeft PSV niet nodig gehad vanavond. Veldspel was niet eens heel best. Guti kan daar imo verandering in brengen, maar MVB prefereert gek genoeg die lamzak Pereiro. Maar alsnog is de zege nooit in gevaar gekomen. Zegt veel over de ED. PSV op weg naar het kampioenschap. De meest constante wint helaas, niet diegene met de hoogste piek (Ajax by far). Achja, dan moeten we er maar weer 50 miljoen tegenaan pompen. Misschien Vertonghen of Alderweireld polsen, of zelfs Suarez. De Jong, De Ligt, Ziyech voor 150 miljoen verkopen, +50/60 miljoen uit de CL. Het blijft een kwestie van tijd. Niemand gaat dat op termijn nog bijbenen.

11 november 2018 om 01:28

Als je gelijk krijgt is de competitie definitief kapot.
Als Ajax elk jaar kampioen wordt, of 8 uit 10 of zo, dan heb je dus eigenlijk geen competitie meer.
Om meerdere redenen zou ik dat niet echt leuk vinden als er geen spanning meer is, in dit geval tussen PSV en Ajax.
Op incidentele titels van AZ, Twente en Feyenoord na maakt de strijd tussen de echte topclubs PSV en Ajax het vaak erg spannend.
Maar goed, eerlijk is eerlijk, Ajax heeft qua geld het heel goed gedaan en het is hun goed recht om er mee te smijten. Zul je mij niet over horen.

11 november 2018 om 01:48

Daar heb je een heel goed punt. Elk jaar dezelfde kampioen is niet leuk. Voor ons is het al weer even geleden, maar ik kan me herinneren dat het laatste kampioenschap van ajax mij niet eens meer extreem blij maakte. Het was een beetje normaal geworden na 4 jaar op rij.

11 november 2018 om 19:32

Precies.
Gaat waarschijnlijk ook ten koste van de kijkcijfers als de kampioen bijna zeker is.
Gaat Fox minder betalen en daar hebben de andere 17 dan weer wel last van, enz, enz.

Is dat al een keer voorgekomen 34 winst?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

PSV

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
1.PSV3638
2.Ajax3132
Voor de complete stand: Eredivisie
SpelersPositieW
Jeroen ZoetKeeper10
Joshua BrenetVerdediger10
Daniel SchwaabVerdediger10
Santiago AriasVerdediger10
Jordy de WijsVerdediger10
Jorrit HendrixMiddenvelder10
Voor de complete selectie: Clubpagina PSV.
Programma 
Uitslagen
Voor de alle wedstrijden: Clubpagina PSV.

185 fans
Aanvaller, 28 jaar
SeizoenClubW
2018/2019 PSV 12 11 2 0
2017/2018 PSV 28 12 1 0
2016/2017 PSV 32 8 4 0
2015/2016 PSV 33 26 2 0
2014/2015 PSV 32 20 0 0
Laatste voetbalnieuws

De Jong ‘respecteert’ rol bij Oranje: ‘Maar ik ben ook topsporter’

Luuk de Jong meldt zich met een goed gevoel bij het Nederlands elftal. De aanvaller staat op elf doelpunten in de Eredivisie en scoorde in de Champions League ook tegen Tottenham...Lees verder

In de wandelgangen

Zondag 18 november
Niet Frenkie de Jong of Matthijs de Ligt, maar Nicolás Tagliafico is onderwerp van gesprek in Spanje. Lees verder
X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren