Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

De Jong trekt stiekem lange neus naar criticasters: ‘Soms wel een beetje, ja’

Laatste update:

Voor PSV staat zaterdagavond het bezoek aan De Graafschap op het programma. Voor Luuk de Jong is dat een bijzonder duel, omdat hij in Doetinchem de jeugdopleiding doorliep en zijn debuut in het betaald voetbal maakte. “Bij De Graafschap zie ik waarschijnlijk weer veel mensen met wie ik in de klas heb gezeten of met wie ik in de jeugd heb gevoetbald. Dat is altijd leuk”, zegt De Jong in gesprek met de NOS.

PSV reist met een foutloze status in de Eredivisie af naar Doetinchem. De Eindhovenaren pakten 33 punten uit de eerste 11 wedstrijden. “Dit gaan we nooit volhouden, alles blijven winnen. We willen dat wel het liefst, maar je weet dat je een tik gaat krijgen en je moet kijken hoe je dan reageert”, stelt de aanvoerder van PSV. De Jong was dit seizoen reeds goed voor negen doelpunten en is daarmee topscorer van de Eredivisie.

Voorzichtig kan De Jong zo al een lange neus trekken naar zijn criticasters. “Soms wel een beetje, ja. Het gaat er een beetje insluipen bij een voetballer, als het net tegenzit. Het is moeilijk om daar weer uit te komen”, vervolgt de spits. Afgelopen tijd werd De Jong meer dan eens in verband gebracht met een vertrek bij PSV. Onder meer Girondins de Bordeaux en Club América waren serieus geïnteresseerd in de diensten van de spits.

De komst van Mark van Bommel als trainer van PSV deed De Jong uiteindelijk besluiten om te blijven. “Ik had een goede band met Cocu, maar misschien was dit wel goed. Niet alleen voor mij, ook voor de andere spelers. Van Bommel zei aan het begin van het seizoen direct dat ik moest blijven en dat hij mij weer aanvoerder wilde maken. Hij gaf me veel vertrouwen. Dat heeft heel veel invloed gehad op mijn keuze.”

Denk jij dat Luuk de Jong topscorer wordt van de Eredivisie?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Vind luuk het prototype van een kwal van een speler maar eigenlijk best een aardige gozer...

10 november 2018 om 10:30

Inderdaad walgelijke vent. Zoeen die je eigenlijk liever in je eigen team hebt. Blijft sterker worden, was ongelukkig in het buitenland maar vermoed dat hij met nu met wat meer ervaring en vertrouwen de ster zou zijn bij Newcastle of een duitse middenmotor.

10 november 2018 om 12:40

In de PL komt hij fysiek te kort, en ook snelheid te kort. Buli zou misschien kunnen nog

10 november 2018 om 14:43

Hij is bijna identiek in stijl aan Weghorst. Als die het kan bij een Wolfsburg, kan Luuk dat nu ook.

10 november 2018 om 10:39

Ja, goed gezegd. Vaak lastig om in eerste instantie neutraal naar z’n interviews te kijken door hoe hij zich op het veld profileert (qua gedrag), maar uiteindelijk is ie daarin vaak heel redelijk.

Ook ik als notoire criticaster op de Jong kan moeilijk ontkennen dat hij belangrijk is geweest voor PSV de laatste tijd. En toch.......
Als Romero helemaal fit is en zijn potentie waar kan maken, dan zie ik hem liever in de spits. Meer een meevoetballer. De Jong is en blijft een spits met erg veel beperkingen. Ja, hij maakt weer doelpunten, maar technisch komt hij zó veel tekort. Het aanvalsspel is nogal voorspelbaar. Dat zie je vooral in Europa terug. Met Romero verwacht ik meer verrassing.

10 november 2018 om 10:39

Wat zijn de verwachtingen van Romero onder de PSV-fans? Ik heb namelijk een paar wedstrijden gezien maar ik vind hem nou niet per se opvallen

10 november 2018 om 10:46

Klopt. De verwachtingen waren erg hoog. Heb hem bij de laatste wedstrijd bij jong PSV aan het werk gezien, maar die wedstrijden zijn niet representatief. Met matige voetballers om je heen kun je niet excelleren. Hij mist vooral wedstrijd ritme. Erg veel zelfs. Het is dus hopen op een ruime voorsprong en dan zou van Bommel hem écht eens moeten inbrengen. Ik ben nog steeds erg benieuwd. Dat het nu wel eens mag gaan gebeuren met hem lijkt me wel evident. Hij heeft nogal een lieve duit gekost.

10 november 2018 om 14:45

De Jong blijft dit seizoen sowieso, dus Romero krijgt de tijd om in zijn schaduw aan te gaan klampen als hij hopelijk eens fit blijft. Geen idee nog hoe goed hij daadwerkelijk is, maar we gaan er achter komen. Ik denk dat PSV wel enigszins voorgesorteerd heeft op een mogelijk scenario waarin Romero het gewoon niet gaat of kan worden, door Lammers te verhuren ipv. te verkopen (hoewel ik ook nog niet kan zeggen of Lammers goed genoeg zal zijn). Wel interessant: op het matchday plaatje van vandaag op PSV twitter stond alleen Romero, wat misschien een subtiele hint is dat hij in ieder geval op de bank zit vanavond en bij een goed verlopende wedstrijd eventueel in gaat vallen.

10 november 2018 om 10:45

De Jong is een ideale voetballer voor de eredivisie. Hier kan hij met zijn goede fysiek, kaatsend vermogen en scorend vermogen goed uit de voeten. Technisch is hij beperkt dus meer heeft hij niet in zijn mars.

Luuk is voor PSV natuurlijk een meer dan prima spits. We weten natuurlijk dat die zijn beperkingen heeft. Niks voor niks ook mislukt in het buitenland. Maar in de Eredivisie, maakt die er makkelijk twintig of meer als die de juiste spelers om zich heen heeft. In het seizoen 16/17 had die het natuurlijk erg zwaar. Maar juist in dat seizoen, speelde men met Locadia en Pereiro aan de zijkanten, en dat waren spelers die altijd naar binnen gingen en voor eigen successen ging. Dan heb je ook helemaal niks aan De Jong, plus hij was ook zwaar uitvorm destijds. Nu zie je een heel andere Luuk in een andere systeem. Lozano ontwikkelt zich nu ook met voorzetten en bij Bergwijn moet dat meer gebeuren. Ook Pereiro op 10 zetten, is een prima zet van Van Bommel. Pereiro aan de zijkanten heb je helemaal niks aan. Kortom, voor PSV en de Eredivisie, een uitstekende spits. Maar voor het buitenland, komt die overal tekort en dat weet Luuk denk ik ook wel. Zal me dus niks verbazen als Luuk nog 2 of 3 jaar in Eindhoven blijft.

10 november 2018 om 10:37

Prima analyse, maar als PSV zijnde wil je natuurlijk ook presteren in Europa. Dat lukt niet met de Jong. Dan moet je toch eens verder kijken of je je ook kunt verbeteren op die positie. Wellicht hebben we die versterking zelfs al in eigen huis.

10 november 2018 om 10:46

Je moet niet vergeten dat we in een zware poule terecht zijn gekomen. En dan nog had je met een beetje geluk op 6 of 7 punten gestaan als de scheids normaal deed bij PSV - Inter en de keeper eraf stuurde, en Malen die gigantische kans erin knalde op Wembley. Beide verlies je erg ongelukkig en lig je in een keer uit Europ, maar dat is nou eenmaal helaas voetbal. En als we willen presteren in Europa in de toekomst, zou ik eerst iets doen aan het centrale duo. Met alle respect voor Schwaab en Viergever, maar ik wil weer daar een Alex zien of een Moreno.

10 november 2018 om 10:55

De Jong is juist een van de weinigen die wél gepresteerd heeft in de afgelopen CL-duels. Als PSV 'natuurlijk ook iets wil presteren in Europa', zou ik inderdaad eerst eens naar het centrum kijken.

10 november 2018 om 10:56

@ real madrid

Tegen deze tegenstanders komt PSV gewoon tekort. Is niet erg en had ook niets anders verwacht. Maar ook vorige jaargangen kwam de Jong tekort in Europa. Hetzelfde in Duitsland en Engeland. Dat is natuurlijk geen toeval of pech. Voor Nederland dus prima, maar dat vind ik niet genoeg. De lat moet hoger. Niet te snel tevreden zijn met jezelf. Je moet als club altijd streven naar verbetering. Dat geldt zoals jij aangeeft zeker ook voor de cv's. Vooral Viergever is ondermaats. Ook een gevalletje: in Nederland kom je er mee weg, maar in Europa........
Dan mis ik toch wat ambitie bij de aankopen. Zijn komst an sich vond ik al onbegrijpelijk, maar voor de bank kon ik het nog enigszins begrijpen. Tot mijn verbazing staat ie elke wedstrijd in de basis.

10 november 2018 om 11:06

Met een beetje geluk.. als Spurs iets meer geluk had, wonnen ze in Eindhoven met 1-3. De poule is lastig, maar Psv mist voetballende kwaliteiten. In de Eredivisie wint Luuk zn duels en kunnen een Rosario en vooral Hendrix meeballen. Europees komt Psv tekort.

10 november 2018 om 12:26

Realmadrid: Ik snap dat PSV-fans daar anders tegenaan kijken maar de neutrale kijker heeft gezien hoeveel PSV tekort komt in de CL. Ja het is een zware poule maar daar waar PSV tegen Ajax furieus uit de startblokken knalde, zo ontbrak het aan precies die vechtlust en overtuiging in alle CL wedstrijden.

Ik denk dat PSV te berekenend aan de CL begonnen is. Vanaf de loting is 3e worden het doel geweest en is men aan het rekenen gegaan. Twee, hoogstens vier puntjes stelen van Tottenham, heel misschien een puntje afpakken van Inter meer zat er volgens iedereen niet in. Als je vanuit zo'n behoudende instelling aan de wedstrijd begint sta je al met 1-0 achter.
Vind dat een kapitale fout van vbommel., juist van hem verwacht je dat zijn team het gras opvreet

10 november 2018 om 13:15

@dicknanninga

ik denk ook niet dat de poule van Ajax met die van PSV te vergelijken is. PSV is ingedeeld bij drie Europese topploegen. daar heeft Ajax er maar 1 van in de poule en dat is een Europese topploeg die zwaar uit vorm is

de resultaten van Ajax in de CL zijn uitstekend dus alle lof daarvoor maar PSV zit in een poule die voor een Nederlandse club niet te doen is

10 november 2018 om 14:21

@ Japie_krekel

De zware loting van PSV is inderdaad een factor, alleen ik vind wel dat men zich daar iets te makkelijk achter verschuild. Ajax heeft ook twee keer achter elkaar een "poul des doods" getroffen, en toch slaagde Ajax erin om derde te worden of nog wat bonuspunten te sprokkelen. Dus ook in loodzware poules is wel wat mogelijk, wat dat betreft ben ik het wel met "sneekpsv" eens, dat je dan iets meer kwaliteit moet hebben (zij het collectief of individueel).

Wat in mijn ogen ook nog een probleem is voor Psv; is dat jullie over het algemeen niet bekend staan om het spel te (willen) maken, zeker niet wanneer PSV Europees speelt. Europees en met name in de Champions League moet je als Nederlandse club naar mijn mening in het heden met iets meer lef spelen, en helemaal wanneer je sterker geachte tegenstanders tegen over je hebt. Die willen Nederlandse clubs weleens onderschatten, en zijn het vaak niet gewend (vanuit hun eigen competitie) dat hun tegenstander vol druk zet (maar natuurlijk niet als een kip zonder kop)

Nu weet ik wel dat PSV in het verleden ook succes heeft gehad door zakelijker/controlerende te spelen in de Champions League, maar dat waren naar mijn mening kwalitatief betere elftallen dan het huidige PSV (zeker centraal achterin). Zo ie zo lijkt het mij goed dat een Ajax en PSV in de Champions League in staat zijn om twee varianten te kunnen spelen. Zoals Ajax bijvoorbeeld dit seizoen dat doet. Het kan inderdaad heel aanvallend (zo creatief mogelijk), maar het kan ook iets minder, daarin moet ik Ten Hag toch een compliment geven.

Persoonlijk denk ik dat zoiets voor beide clubs vandaag de dag essentieel is willen beide clubs voor zichzelf en het Nederlandse club voetbal bonuspunten pakken in de Champions League. Wat dat betreft kunnen en moeten beide clubs wel wat van elkaars Champions League campagnes leren.

Verder vind ik het een beetje onzinnig om altijd lotingen te vergelijken, toen PSV de tweede ronde haalde wilde men terecht niets horen over de gunstigere loting die PSV had ten opzichte van Ajax haar vorige loting. Velen achtte dit seizoen Ajax volledig kansloos om de tweede ronde te bereiken, waarbij je dan vaak teksten hoorde; dat zelfs een Bayern wat niet in vorm is of een "b" team nog makkelijk van Ajax moet kunnen winnen (andersom zijn er ook mensen die dit ten onrechte over PSV zeggen). Ondanks die externe factoren waardoor een beter geachte tegenstander in minder goede doen is, moet je toch nog een goed resultaat boeken. Dat is in het verleden weleens anders geweest.

Ja, er zijn zwaardere poules, maar onze poule is en was geen abctje. Met iets meer kwaliteit (betere spits, verdediging en iets meer creativiteit vanuit het middenveld), had PSV denk ik wel op de derde plek kunnen eindigen (mits men ook over de juist wedstrijd mentaliteit beschikt).

10 november 2018 om 14:34

Goed verhaal f18. Real Madrid geeft een prima analyse over Luuk de Jong maar vergist zich over de poule. Ajax heeft geluk met een zwakke nummer 4 en psv heeft pech met de zwaarste ploeg uit pot 4.
Maar zowel Bayern als Benfica hebben betere coefficienten dan Barça en Spurs. Dus de afgelopen jaren beter gepresteerd. Nu geven resultaten uit het verleden geen garantie voor de toekomst maar ze geven wel een duidelijke indicatie. Komt nog bij dat Portugese ploegen het goed doen tegen Nederlandse. PSV vond het zo'n zware poule dat het een selffulfilling prophecy werd. Ze speelden te afwachtend vanuit de underdog rol terwijl Ajax toch probeert het initiatief te nemen. Ik hoop dat psv de komende cl wedstrijden gewoon wat brutaler gaat spelen.

10 november 2018 om 14:46

@F-18/TACP

jullie? ik ben voor Feyenoord hoor

Ajax is idd een paar keer derde geworden maar die hadden altijd nog minimaal 1 zwakke broeder in de poule. dat geluk heeft PSV nu niet. wat betreft het aanvallen, dat word gewoon een stuk lastiger tegen clubs die je constant onder druk zetten wat een Benfica en AEK Athene natuurlijk niet lukt op het niveau waar een Barca, Spurs of Inter druk kunnen uitvoeren met hun kwaliteitsselecties

wat Luuk De Jong betreft ben ik het overigens helemaal met je eens.die is veel te traag om druk uit te oefenen op de verdedigers van de tegenstander en het middenveld komt idd creativiteit tekort. dan wil ik het nog niet eens hebben over Zoet die 3 punten weg geeft tegen Inter

al met al had PSV misschien een paar puntjes kunnen sprokkelen maar 3e worden in deze poule voor een Nederlandse club vind ik niet realistisch. alle 3 de tegenstanders zijn een of twee klassen beter als onze top 2 en redelijk in vorm dus dan lijkt me dat gewoon een mission impossible

verder wil ik trouwens met dit verhaal nergens wat afdoen aan de prestatie van Ajax want het is gewoon een absolute topprestatie die ze momenteel leveren in de Champions League

10 november 2018 om 15:19

Japie: Ik weet absoluut zeker dat als PSV gespeeld had zoals tegen Ajax, wat in feite een ultra-aanvallende ploeg is die inmiddels een leuk rijtje Europese clubs verslagen heeft met dat spel, dat ze er veel beter voor hadden gestaan. Barca, Inter en Tottenham zijn alledrie te verslaan. Ok, de een wat moeilijker dan de ander, maar toch.

Nederlandse ploegen moeten eens niet zo zeuren na een loting. Het is typisch Nederlands om de kansen te gaan zitten berekenen en ondertussen te vergeten dat Nederland al jaren wanprestaties levert in Europa. Uitzonderingen daargelaten. Men gaat niet elke wedstrijd in om te winnen maar om geen doelpunt tegen te krijgen. Waarom? Er valt nauwelijks meer iets te verliezen, zeker niet voor ploegen als Feyenoord, Vitesse, AZ, Utrecht. Of PSV in dit geval.

10 november 2018 om 13:00

Als Luuk nog 2 tot 3 jaar in Eindhoven blijft en eerste spits is betekent dat dus ook dat wij de komende jaren internationaal geen potten zullen breken, want zoals je zelf zegt voor het buitenland komt die overal tekort. In de combinatie is het echt een dissonant 1 zon kopbal tegen Spurs vergoed voor mij niet veel (uiteindelijk hebben we ook gewoon kansloos verloren). Hoop echt dat Romero of een andere nieuwe spits voetballend meer toe zal voegen aan dit PSV vooral internationaal. Luuk kan je er dan natuurlijk wel bijhouden, maar wel alleen voor de Eredivisie en kleinere Europese tegenstanders.
En Pereiro zelfde verhaal in de eredivisie leuk op 10, want dan scoort hij er een aantal per seizoen, maar wil je wat bereiken in de CL of Europa League zul je toch echt met een veel creatievere en gedisciplineerde 10 moeten komen. Anders speel je als het ware met 9 man en sta je continu met de rug tegen de muur tegen de Europese (sub) top. Wat dat betreft kan PSV wel een voorbeeld nemen aan Ajax dat toch een veel betere spelopvatting heeft dan wij. Ben er ook van overtuigd dat Ajax in onze poule meer klaar zou hebben gespeeld.

Hij is in de Eredivisie gewoon niet te kloppen in de lucht. Daardoor is hij van waarde voor Psv. Maar verder is het gewoon een ontzettend matige spits. Hele slechte afmaker, te traag, te weinig handelingsnelheid en te weinig techniek.

10 november 2018 om 10:53

Slechte afmaker? Bij PSV zijn de statistieken niet slecht ondanks twee mindere seizoenen. Ook in de CL zijn doelpunten meegepikt. Voor NL begrip een topspits wat er in het buitenland niet uit is gekomen. Maar dat maakt hem nog geen matige spits.

10 november 2018 om 11:15

Zijn statistieken zijn niet slecht omdat hij veel kansen krijgt en veel met het hoofd scoort. Maar schietkansen gaan er bij hem zelden in. Hij mist over het algemeen elke wedstrijd wel een aantal grote kansen.

10 november 2018 om 11:26

Iedere voetballer mist meer dan dat hij erin schiet, als dat niet zo zou zijn heb je uitslagen van 11-10

10 november 2018 om 12:55

Buiten de Eredivisie is hij ook niet te kloppen in de lucht..

PSV heeft geen alternatieven helaas voor de Jong.
Hij is prima voor in de eredivisie maar komt tekort voor Europa.
Hij komt niet daadwerkelijk tekort maar hij voetbalt Europees nooit waar hij sterk is. Hij is namelijk sterk in de 16. Daar kom je Europees veel minder en dus speelt de Jong Europees op ruimtes in het veld waar hij de handelingssnelheid en controle niet voor heeft tegen tegenstanders waarbij je nog sneller moet reageren.
Huntelaar staat Europees om die reden de laatste tijd wissel in de CL. Hij kan alleen maar iets in de 16 en Europees kom je daar veel minder.

10 november 2018 om 10:55

Misschien dat Barcelona hem kan halen. In Nederland goed, buiten Nederland zo zijn beperkingen.

Typische Mickey Mouse competitie spits die het bij Newcastle en Gladbach niet kon bolwerken. Veel respect voor deze man dat hij bij PSV dan wel weer laat zien wat hij in zijn mars heeft. Type Wout Weghorst.. leuk spitsje maar zou niet de grens over moeten.

10 november 2018 om 13:19

"type Wout Weghorst.. leuk spitsje maar zou niet de grens over moeten."

Volgens mij doet Weghorst het heel behoorlijk momenteel in de Bundesliga. Denk dat Luuk nu met de juiste aanvoer ook in de Bundesliga heel aardig mee zou kunnen, hij heeft echt wel een hoop bijgeleerd de laatste jaren. Persoonlijk hoop ik dat hij nog jaren bij PSV blijft.

10 november 2018 om 13:25

Zoals ik al een paar keer aangaf, maar steeds mijn berichtjes worden verwijderd: schiet er soms een penalty in of een frommelgoal, maar kan nog niet echte potten breken in de Bundesliga.

Luuk de Jong is nu de topscoorder van de Eredivisie met 9 goals en als hij de penalty's van PSV ook had genomen (wat de meeste spitsen doen) dan had hij helemaal ver bovenaan gestaan. Met zijn enorme kopkracht is hij tevens een geweldig aanspeelpunt voor de andere spelers. Daarom scoort het aanvallende PSV ook verreweg de meeste goals van de Eredivisie (nu al 39) en is hij natuurlijk geselecteerd voor Oranje. In topwedstrijden staat Luuk er ook: hij scoorde dit seizoen tegen Ajax (PSV-Ajax=3-0) maar ook in de Champions League scoorde hij al 2x tegen Tottenham Hotspur (top 3 in Engeland). En dan nog kritiek hebben op hem, haha

Ik denk dat als je De Jong nu in de premier league of bundesliga zou zetten hij het een stuk beter zou doen dan voorheen. Hij is veel sterker geworden en kent zijn eigen kwaliteiten inmiddels wel en vooral ook wat hij niet kan. In de lucht is hij gewoon ijzersterk, ik zie hem in een grote competitie echt wel van waarde zijn voor een club.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren