Marcel Keizer voor miljoenen aan de slag bij Sporting Portugal

Donderdag, 8 november 2018 om

Marcel Keizer gaat aan de slag bij Sporting Portugal. De trainer had nog een contract tot medio 2020 bij Al-Jazira, maar de club uit de Verenigde Arabische Emiraten bevestigt via de clubsite dat Keizer naar Portugal vertrekt. Naar verluidt betaalt Sporting 530.000 euro als afkoopsom en gaat Keizer voor tweeënhalf jaar tekenen, tegenover een salaris van bijna twee miljoen euro.

Voorzitter Mohammed Saif Al Suwaidi is Keizer dankbaar en wenst de Nederlandse trainer alle geluk in Lissabon. Damien Hertog is bij Al-Jazira naar voren geschoven als tijdelijke vervanger. Keizer, die afgelopen zomer begon bij de club uit het Midden-Oosten, wenst zijn oude werkgever veel succes toe de komende jaren: “Het was een eer om de trots van Abu Dhabi te dienen.”

Er deden al weken de verhalen de ronde dat Keizer in beeld is bij de Portugese topclub. Keizer, die eerder werkzaam was bij Ajax, Jong Ajax, SC Cambuur, FC Emmen en Telstar, wordt de opvolger van José Peseiro, die vanwege de teleurstellende resultaten plaats moest maken. Sporting heeft de komst van Keizer nog niet officieel bevestigd, maar de verwachting is dat dit niet lang meer gaat duren.

De werkgever van onder anderen Luc Castaignos en Bas Dost doet momenteel nog volop mee in de top van de Liga NOS. Sporting staat na negen wedstrijden en met negentien punten op de derde plek, met twee punten achterstand op koploper FC Porto. Vooral de bekernederlaag tegen Estoril, een ploeg uit de Segunda Liga, werd Peseiro zwaar aangerekend.

Keizer op non-actief: 'De kortst zittende trainer van Ajax'
Meer video's

Poll

Een goede stap van Marcel Keizer?


Gerelateerd

72 reacties (laatste reactie door constant kante)

Gun het die man wel, maar het blijft toch vreemd dat je bij Ajax ontslagen kan worden en dan nog geen jaar later ineens bij een Portugese club die bovenin mee doet aan de bak komt. Hoe kom je uit bij hem als Sporting zijnde?

8 november 2018 om 14:57

Zo gek is dat toch niet? Trainers worden altijd wel ergens ontslagen (of gaan ‘in overleg uit elkaar’), zodra ze een klotejaar draaien. Zo werkt de voetballerij. Sporting is ook (zeker financieel) een kleinere club dan Ajax, tis niet alsof Real Madrid bij hem uit kwam.

8 november 2018 om 15:03

Ik vond echter dat bepaalde dingen wel beter gingen, anderzijds snap ik dat de achterban ontevreden is na een mooi seizoen voetbal onder Bosz. Na nog geen half seizoen waren ze klaar met hem, terwijl het gat (5 punten meen ik) toen niet onoverbrugbaar was. Ten Hag is duidelijk wel een veel sterkere coach en krijgt het hier en daar ook nog te verduren, terwijl hij het gewoon uitstekend doet. Het laat wel zien wat er bij een club als Ajax gevraagd wordt, helemaal als je niet de status van een clubheld hebt.

On: Ik gun het hem ook van harte na alles wat hij te verduren heeft gekregen. Zou wat zijn als hij daar wat neer weet te zetten. Eerder wilden mensen hem geloof ik niet eens aan de bak zien bij een club als Heerenveen.

8 november 2018 om 15:11

Ten Hag heeft een veel sterkere selectie met Blind, Tagliafico, de Jong en Tadic. En ook hij staat 5 punten achter op PSV, heeft een goede voorbereiding kunnen draaien en er zijn nagenoeg geen spelers vertrokken. Daarnaast, zoals Ajax in december 2017 PSV oprolde, zo goed heb ik Ajax niet meer gezien nadien. Wie is er dan een betere trainer...

8 november 2018 om 15:13

En onder Bosz...de Europa League finale halen was mooi, maar met onwijs veel mazzel (scoreverloop, loting). Thuis waren Lyon en Schalke simpelweg volledig de weg kwijt, uit was Ajax niks. In de competitie was het ook niet geweldig.

8 november 2018 om 16:15

Ik vind Keizer vooral de ideale jeugdtrainer of assistent, zoals iedereen die Schreuder naast zich heeft gehad ook vol lof over hem is. Links en rechts hoor je ook nu weer hoe belangrijk die is naast Ten Hag. Keizer heeft geen gekke ideeën, maar miste een soort van natuurlijk overwicht. Nou zeg ik niet dat Ten Hag een geweldige uitstraling heeft, maar ik vond het bij Keizer nog allemaal wel een graadje erger. Gewoon geen frontman. Zeker niet in een periode die zo onrustig was als zijn periode bij Ajax. Stapte in na het gerommel tussen Bosz en Bergkamp/van der Sar, kreeg daarna de tragedie van Nouri voor zijn kiezen, Sanchez die vertrok, Overmars die nog werd dwars gezeten door het bestuur met het doen van dit soort grote aankopen. Toch had ik Keizer ook met dit materiaal niet zo goed zien presteren. Ik gun hem het beste, maar ik betwijfel toch een beetje of hij het hier dan wel gaat redden.

8 november 2018 om 17:05

Ruudje74, Keizer stond er in oktober gewoon 10 achter op psv, lag uit de beker en wist zich niet te kwalificeren voor Europees voetbal. Na 4 wedstrijden had hij al meer puntverlies dan Ten Hag nu na 11. Daarnaast zit Ajax nog in de beker en staan ze op het punt om te overwinteren in de CL. Daarnaast oogt Ajax zeker verdedigend veel en veel beter (toegegeven Keizer had Dijks, Veltman en viergever).

8 november 2018 om 17:12

Onzin.

8 november 2018 om 17:16

Wat men vergeet is dat er een mooi half jaar onder Bosz was, namelijk het tweede half jaar. Het eerste half jaar was helemaal niet zo mooi en bovendien had Keizer nog meer punten ook. Vwb de vergelijking met Ten Hag moet je natuurlijk eigenlijk het eerste half jaar van Ten Hag nemen. Dat half jaar ging minder dan het half jaar van Keizer en bovendien met de versterkingen die Keizer niet kreeg. Of Ten Hag dus een sterkere coach is weten we op basis van wat Keizer bij het eerste van Ajax heeft laten zien dus niet.

Wat ik wel zeker weet is dat Ajax Keizer per se wilde hebben toen hij nog bij Cambuur zat. Toen al werd gezegd (ook bij Voetbal Inside) dat Ajax hem via jong Ajax wilde laten doorstromen conform de Cruijff filosofie waarin niet alleen spelers maar ook trainers van onderaf moeten doorstromen. Uiteraard was iedereen dat vergeten toen hij door pech en de nodige tegenslagen uitvloog tegen Nice en Rosenborg, inclusief Voetbal Inside zelf...

Mooi stap voor hem! Uit baldadigheid riep ik na zijn ontslag: let maar op hij wordt ooit onze bondscoach. Zou het dan echt ...!

8 november 2018 om 14:59

Dan heb je wat gemist de laatste tijd. Ik kan me goed voorstellen dat trainers liever niet instappen bij Sporting op dit moment.

8 november 2018 om 14:59

Ik las in een eerder topic over Marcel dat de huidige fysio van Sporting bij Al-Jazira gewerkt heeft en met het idee kwam.

8 november 2018 om 15:00

Is niet meer of minder dat Meneer Overmars zijn maatje Ten Hage wou hebben voor ajax. Want op het moment van ontslag ging het toch weer betr met Ajax

8 november 2018 om 15:18

Het ging na het ontslag helemaal niet beter. sterker nog het voetbal werd vele malen minder.

8 november 2018 om 15:27

Inderdaad, dat het nu beter gaat komt natuurlijk ook vooral door de nieuwe aankopen. Keizer had het niet minder gedaan met dit materiaal denk ik...

8 november 2018 om 15:45

Musi dat zegt stepfiets helemaal niet, op moment van is niet hetzelfde als na

8 november 2018 om 16:21

W.s.

Op het moment dat Keizer werd ontslagen had Ajax net van Twente verloren. Dus zowel op het moment van als na dat moment is Ten Hag er nooit in geslaagd om Ajax beter te laten voetballen dan onder Keizer, met dezelfde selectie. Dat Ten Hag het nu beter doet met Ajax vind ik nogal wiedus. Er zijn nu ook vele betere spelers dan vorig seizoen.

8 november 2018 om 16:25

Anderzijds ging het met Ziyech best hard achteruit onder Keizer. Dezelfde formatie als onder Bosz, maar hij wilde geen vuile meters meer maken. Onder Ten Hag is Ziyech juist langzamerhand beter geworden. Zelfs op een plek waar hij vlak na zijn komst onder Bosz totaal niet onder rendeerde (hangend rechtsbuiten). Vind Ten Hag ook tactisch iets flexibeler dan Keizer. Keizer had Tadic bijvoorbeeld van z'n leven niet in de spits gezet en Siem de Jong er bijvoorbeeld gewoon bij gehouden, want die is gewoon ook op zijn voorspraak terug gehaald.

8 november 2018 om 16:39

23vdv

"anderzijds ging het met Ziyech best hard achteruit onder Keizer. Dezelfde formatie als onder Bosz, "

Nou, niet echt nee. Onder Bosz speelde Ziych eigenlijk linkshalf maar had hij veel vrijheid. Onder Ten Hag moest Ziyech effectief als rechtshalf spelen. Dat had twee gevolgen. Ten eerste dat Donny van de Beek steeds slechter ging spelen, want die moest in dienst van Ziyech voetballen en ten tweede dat Neres' inbreng steeds minder werd en die ook veel minder ging spelen. Maar in die periode daarvoor deed hij het nog gewoon aardig, onder Keizer. Zijn verval werd echt ingezet onder Ten Hag, destijds. Met als hoogtepunt inderdaad dat Ziyech werd uitgefloten, na weer tig vrije trappen de tribunes in geschoten te hebben en zelfs aangevallen na het echec tegen Psv.

Maar dat Ten Hag tactisch flexibel is, daar ben ik het wel mee eens.

8 november 2018 om 17:23

Dat weet je natuurlijk niet. Keizer stelde immers Frenkie De Jong als cenrale verdediger op. Dat is zijn vondst. Ook speelde Keizer 4-2-4 tegen Rosenborg waardoor Ajax op winst stond. Door botte pech was dat a) uberhaupt nodig en b) werd de pot als nog verloren in de slotminuut.

Nu zal de tegenreactie zijn: tegen Rosenborg werd verloren door een verdedigende wissel, maar dat is natuurlijk onzin. Als je vlak voor tijd op winst staat na met krachten te hebben gesmeten dan zet je er een verdediger in. En ja, dan zet je ook die onervaren pijlsnelle rechtsback in als Rosenborg nl net hun pijlsnelle linksbuiten heeft gebracht... Het uberhaupt opnemen in de selectie vd rechtsback was dus een slimmigheid van Keizer om een evt alles of niets van Rosenborg te pareren. Helaas ging het mis. Vliegt die bal er niet in dan is het een meesterzet. Zo werkt het helaas..

8 november 2018 om 17:36

Keizer had het zeker minder gedaan. Hij maakt geen keuzes. Daar lag het hele probleem. Geen keuze tussen Huntelaar en Dolberg. Geen keuze tussen Neres, Younes en Kluivert. Dus iedereen maar tevreden houden en iedereen maar spelen. Vervolgens werden de keuzes voor hem gemaakt door blessures en pardoes ging het draaien. Daarnaast neem ik het keizer zeer kwalijk dat hij bleef zeiken over backs en onder ten Hag stond binnen ko time Mazraoui rechtsback. Dat is verdorie de pupil van Keizer. Zonder dat gezeik was Kristensen niet aangetrokken en fatsoenlijk gescout naar een back van niveau nico.

8 november 2018 om 18:46

ninjakai

Ten Hag 'maakt ook geen keuzes'. Dan weer Huntelaar, daarna ineens weer Dolberg, dan weer Dolberg er ook naast. Neres zwerft door het halve elftal, maar zit er ook vaak naast. Donny van de Beek moest begin dit seizoen vooral op de bank zitten en na wat interviews mg die opeens toch weer vaak spelen en moet Neres op de bank. Tadic speelt inmiddels ook al op vier posities. Is Blind nou een middenvelder of een verdediger? Etc. etc.

Kijk, ik vind dit geen kritiek op Ten Hag, persoonlijk, ik houd wel van een coach die tactisch flexibel is en veel kanten op wil en kan. Maar wat ik vaststel is dat je Keizer kritiek geeft terwijl ik Ten Hag echt hetzelfde zie doen. Het is niet zo dat Ten Hag, zoals Van Bommel bijvoorbeeld, elke week dezelfde keuze maakt en dezlfde spelers opstelt. Dus waarom daar Keizer op afrekenen als Ten Hag niet anders doet?

8 november 2018 om 15:07

Van Ajax naar Sporting Portugal is op dit moment gewoon een stap omlaag. De spelerselectie nog niet eens de helft van de waarde van Ajax, begroting is gekrompen en de Portugese competitie is niet van een bijzonder hoog niveau. Net iets uitdagender dan de Eredivisie, maar ook niet meer 'iets'.

8 november 2018 om 15:17

Heel simpel. Ajax heeft een goede coach ontslagen. Als in het begin er niets met Nouri was gebeurt en hij had Nico binnen de selectie, dan durf ik best te beweren dat ajax kampioen was geworden. Ten hag deed het namelijk minder goed in zijn eerste half jaar. En een voorbereiding verschil gaat door het geval Nouri niet op is mijn mening.

8 november 2018 om 16:08

@musi26

Je schrijft: "" Heel simpel. Ajax heeft een goede coach ontslagen. Als in het begin er niets met Nouri was gebeurt en hij had Nico binnen de selectie, dan durf ik best te beweren dat ajax kampioen was geworden. Ten hag deed het namelijk minder goed in zijn eerste half jaar. En een voorbereiding verschil gaat door het geval Nouri niet op is mijn mening".

Complete onzin natuurlijk. Toen Ten Hag kwam was Ajax al in twee van de drie competities uitgeschakeld. Hoe kun je dan beweren dat hij het slechter heeft gedaan dan Keizer? Dat jij durft te beweren dat Ajax zonder het Nouri-drama wel kampioen was geworden is van nul en generlei waarde omdat dat is gebaseerd op een aanname, terwijl een objectieve beoordeling alleen kan geschieden op basis van daadwerkelijk resultaten en niet op "wat er misschien gebeurt was, als ..".

Keizer heeft gewoon botte pech gehad dat hij als beginnend trainer de verschrikkelijke gebeurtenissen rondom Nouri heeft moeten managen en dat is zelfs voor een ervaren trainer al een hele kluif. Als het drama niet was gebeurd en hij de voorbereiding gewoon was door gekomen, was alles wellicht heel anders gelopen, maar als telt niet in de sport. Dat Keizer pech heeft gehad en uiteindelijk is ontslagen, is heel naar voor hem, maar daar heeft Ten Hag natuurlijk niets mee te maken en het is dan ook volstrekte onzin om dat te gebruiken bij zijn beoordeling. De situatie waarin hij verkeert, is heel anders dan die onder Keizer en hij heeft ook een veel betere selectie tot zijn beschikken. Zijn situatie vergelijken met die onder Keizer is hetzelfde als appels met peren vergelijken en dat heeft dan ook geen enkel nut. Ten Hag heeft niet de problemen behoeven te dealen die Keizer wel op zijn bordje kreeg en Keizer heeft nooit kunnen aantonen dat hij met dezelfde selectie ook dezelfde resultaten kan bereiken als Ten Hag. Dergelijke bespiegeling zijn niets meer dan aannames en een oordeel op basis van aannames is niets anders dan een vooroordeel.

8 november 2018 om 16:23

Heeft waarschijnlijk ook te maken met de ongeregeldheden bij Sporting vorig seizoen, het is daardoor m.i. niet de meest aantrekkelijke club om heen te gaan voor veel trainers.

8 november 2018 om 17:58

Vreemd?!? Ajax op je cv is toch gewoon een groot pluspunt zeker nog in het buitenland juist..

Ik gun het hem van harte!

Sterkte Marcel. Veel plezier en succes. Trainers kerkhof daar. Iig mooi salaris

8 november 2018 om 15:51

Daarnaast is het voor een trainer als Keizer sowieso goed om Sporting op zijn CV te hebben, zelfs als het net als bij Ajax niet zo lang duurt. Behalve een half jaartje Ajax is het toch allemaal op het tweede niveau geweest.

Dit zag ik niet aankomen, wat een upgrade en geweldige stap voor hem terwijl ik hem soort van had afgeschreven voor de komende jaren.

8 november 2018 om 15:16

Mee eens. Had hier eerder f. De Boer verwacht of in mindere mate Cocu omdat die ook meer naam gemaakt hebben als trainer in NL en bij topclubs als speler hebben gespeeld. Hopelijk kan hij er iets van maken en boekt hij snel wat goede resultaten. Dit soort clubs staan er niet om bekend om trainers lang de tijd te geven als het minder loopt.

Wow deze zag ik zeker niet aankomen, hoop dat ie gaat verassen daar!

8 november 2018 om 15:37

Persoonlijk zie ik hem liever verrassen dan verassen. Heb niet zoveel tegen de man.

Ik hoop dat Hij het goed doet en geen deel uit gaat maken van dat trainerskerkhof. Is toch wat onterecht ontslagen bij Ajax vind ik, nadat hij het aardig op de rit had (overtuigende 3-0 winst op psv). Begon al met 1-0 achterstand bij Ajax, omdat het al niet de ideale keus was.

8 november 2018 om 15:08

Plus Nouri en het niet tijdig versterken van de selectie. Als je hem Tadic en Blind had gegeven had ook meer bereikt.

8 november 2018 om 15:22

Niets onterecht, in november/december was het seizoen al nagenoeg voorbij. Europees uitgeschakeld, in de beker uitgeschakeld, daarnaast al aantal punten achter, en het zag er niet naar uit dat het spel beter zou worden. Daar brengt één overwinning op Psv geen verandering in. Deze man heeft gewoon gefaald bij Ajax. Dat van nouri was natuurlijk deels van invloed en zeer tragisch maar dat mag echt niet constant een excuus zijn.

8 november 2018 om 16:15

Dat ze geen Europees voetbal haalden ligt mijn inziens wel aan de tragedie rondom Nouri, het was nog allemaal veel te vers.

8 november 2018 om 16:25

@xiii

Je schrijft: "dat van nouri was natuurlijk deels van invloed en zeer tragisch maar dat mag echt niet constant een excuus zijn".

Ik zou me in het vervolg eens verdiepen in traumaverwerking voor ik zulke botte uitspraken doe. De tragedie met Nouri is echt gebeurd en om de verwerking daarvan te labelen als "excuus" is bot en onnozel. Voetbal wordt gespeeld door mensen en als mensen zoiets mee maken, kost het tijd om dat te verwerken, ongeacht of het een slagersleerling of voetballer overkomt. Bij Ajax ging het vaak ook nog eens om hele jonge spelers zonder enige levenservaring die in de meeste gevallen ook nog eens jarenlang met Nouri hadden samengespeeld. Als jij denkt dat mensen dat zomaar even van zich af kunnen zetten en over kunnen gaan tot de orde van de dag, schort er behoorlijk iets aan je empathische vermogens. Een dergelijk trauma verwerken kost tijd en soms komen mensen er zelfs helemaal nooit meer helemaal overeen. Je moet je eens proberen voor te stellen wat het met jezelf zou doen je een maatje waar je jarenlang lief en leed mee hebt gedeeld, voor je ogen ter aarde zou zien storten en van een gezond, lief en spontaan ventje zou zien verworden tot een kasplantje. Dat is hartverscheurend en de tijd die een mens met normale empathische vermogens nodig heeft om een dergelijk trauma te verwerken, afdoen als “excuus” is dan ook een gotspe.

8 november 2018 om 16:43

Xiii

"deze man heeft gewoon gefaald bij Ajax. "

Als dát het criterium zou zijn, dan had Erik Ten Hag, uiteraard, inmiddels ook al in de WW gelopen. Dus kennelijk is dat niet het criterium nee.

8 november 2018 om 17:32

Vwb de Europese uitschakeling en het falen zijn er natuurlijk wel verzachtende omstandigheden. Ook los van Nouri. Ten eerste speelt Ajax Nice werkelijk helemaal zoek. Als ze die met 4-0 van de mat tikken was dat niet geflatteerd. Toch vliegt die bal er gewoon niet in en liggen ze er na de return volledig onterecht uit. En dat is niet door een rood-witte bril bekeken...

Vervolgens zit het tegen Rosenborg ook niet bepaald mee. Ajax weet een achterstand in de return met super voetbal (4-2-4) om te buigen. In de laatste minuut vliegt die bal erin. Dan kun je Keizer een flut coach noemen, maar dan geldt dat voor al zijn voorgangers tot Van Gaal. Ajax lag er nl 15 jr in de slotminuut uit..in al die vorige keren riep men; zet er dan een verdediger bij... Nou...dat deed Keizer...

Vwb de beker: onder Bosz vloog Ajax eruit tegen Cambuur... En niet na penals...(die uberhaupt op ongelooflijke wijze uberhaupt werden gehaald door Twente..)

8 november 2018 om 17:49

Zoals je best kan lezen zeg ik dat het een zeer tragisch gebeuren was en dat het zeker deels van invloed was. Maar dat naar verloop van tijd moet je toch, vooral in de wedstrijden de knop omzetten. Na verlooo van tijd was het spel gewoon bar slecht. En 1 wedstrijd was het aardig het spel. Daarmee bedoel ik dus dat het gebeuren van Nouri niet constant als excuus mag worden gebruikt. Want anders kan je dat ook bij ten hag nog gebruiken. Daarnaast ook heel fijn dat je iemand empathisch vermogen kan beoordelen op een geschreven tekst waarbij je zelf de helft niet goed heb gelezen en begrepen.

8 november 2018 om 17:51

Op wat voor manier heeft Ten Hag gefaald dan. Welke criterium gebruikte ik dat hij ook weg moest zijn dan?. Alleen die 5 punten achterstand op psv kan ik inkomen.

8 november 2018 om 17:56

Toegegeven die wedstrijden speelden ze nog goed, tegen Nice. Maar daarna was het gewoon dramatisch, dat kan je niet ontkennen. De uitschakeling tegen Rosenborg en daarna nog paar thuiswedstrijden die werden verloren tonen dat aan. Tegen Rosenborg komen ze inderdaad door aanpassingen terug in de wedstrijd en iedereen kon zien dat Rosenborg niets kon inbrengen meer. Ipv door te drukken gooide hij inderdaad een verdediger in en nam genoegen met wat ze op dat moment hadden, met alle gevolgen van dien. Uiteindelijk als je Keizer moet beoordelen op gehaalde resultaten dan kan je niets anders zeggen dat hij gefaald heeft.

Eindelijk! Nu hoeft hij niet meer te trainen om des keizersbaard!

Niet gedacht dat dit de Nederlandse trainer zou worden die op enig moment de grootste buitenlandse club zou trainen maar ik wens de man veel succes

Mooi dat die een mooie nieuwe kans krijgt. Ik snap alleen niet waarom Sporting bij hem uitkomt. Er zijn zat gegadigden en denk als je onder de Nederlanders kijkt Peter Bosz een mooie kandidaat had.

Apart dat toch zon grote club hun keuze laat vallen op hem. Een nederlander sws geen goede rep laatste jaren. Hoe dan ook, hoop echt dat hij t goed gaat doen. Ik mag hem wel als persoon, op basis van interviews etc. Succes marcel!

Goede zaakwaarnemer. Wellicht ook iets voor frank de boer en Gertjan verbeek. Als je hem bij die club kan neerzetten heb je een behoorlijk netwerk.

Ik zie Al-Jazira nu wel een poging doen om Cocu als trainer binnen te halen. Ze zijn daar kennelijk enthousiast over de Nederlandse trainers (Ten Cate en Keizer), en Cocu heeft daar ook nog even gespeeld.

Mooie stap, heeft het moeilijk gehad bij Ajax. Stap maar eens in de voetsporen van Bosz, die de EL-finale haalde, dan heb je te dealen met hartstilstand van Nouri, vlak voor de Europese campagne gaat je topverdediger weg en door de omstandigheden kwalificeer je je niet.... Maar wat pakte hij het goed op, bleef rustig, Ajax begon te swingen, speelde Feyenoord van de mat, PSV volledig van de mat...en dan wordt een onbeduidende nederlaag tegen Twente in de beker aangehaald om hem te ontslaan. Nog steeds een slechte actie van Marc en Sar.

8 november 2018 om 15:18

Vergeet niet de nederlaag tegen Heracles uit, gelijkspel uit bij Ado, verlies thuis tegen Vitesse, verlies thuis tegen FC Utrecht en Twente uit gelijk...tevens had hij ook soms vreemde opstellingen. Hij bleef maar vasthouden aan Dijks linksachter terwijl hij ook Wöber kon zetten. Of die verschrikkelijke Zeefuik op rechtsachter die 2x in de rust werd gewisseld.

8 november 2018 om 17:35

Wober kwam pas na competitieduel 4 ofzo, schoof naar het centrum toen daar een blessure ontstond en raakte vervolgens zelf geblesseerd. Er waren op een bepaald moment 5 potten op rij met een andere linksback omdat de linksback steeds geblesseerd raakte of geschorst. En men maar roepen dat Keizer eens aan dezelfde 11 moest vasthouden. Dat kan dus niet... Compleet papegaaien gedrag en niet zelf nadenken van de critici.

Top voor Keizer. Het is hem van harte gegund!

Als je de Ajacieden, die met of onder hem wekte over zijn coachings-kwaliteiten, zijn intermenselijke omgang en prettige karakter hoort spreken. De meesten zijn zeer positief en vol lof over hem.

Het blijft een zwarte Ajax-bladzijde hoe Keizer in de slipstream van Bergkamp Ajax moest verlaten. Hij werd toch min of meer slachtoffer van een interne machtsstrijd in de top en verdiende het niet om via de achterdeur de Arena te moeten verlaten.

Ik hoop dat hij het goed gaat doen in Lissabon bij Sporting. Hopelijk heeft hij het vermogen om zich snel aan de voetbalcultuur aan te passen en niet, zoals bijvoorbeeld De Boer, Bosz, Cocu te blijft volharden in het Hollandse positiespelletje.

Hoe bedoel je, met je neus in een pakje boter vallen. Leuk voor hem hoor, maar wtf Sporting? Geen wonder dat de laatste keer dat ze kampioen werden van een tijd was waarin Ronaldo en Quaresma er nog zaten.

8 november 2018 om 15:28

Dat ze als decennialang geen kampioen zijn geweest, hoeft toch geen beperking te zijn om er iets mooi van te maken en proberen om er het mooiste van te maken?

Het blijft een grote club in Portugal met een grote, fanatieke aanhang. Lijkt me een prima uitdaging voor een coach als Keizer en een prachtige stap in zijn nog bescheiden carrière.

Ook is het historische Lissabon geen verkeerde stad om te wonen en heerst er een prettig klimaat in zuidelijk Portugal.

8 november 2018 om 18:39

Nee, het hoeft geen beperking te zijn. Het geeft me echter ook het gevoel dat ze niet weten waar ze mee bezig zijn. Dat gevoel wordt versterkt door het feit dat dit trainer #3 is in november, de veelbesproken perikelen van de afgelopen jaren en dat Sporting van nature een beetje loopt te kloten. Over Keizer zelf lijkt er ook twijfel te bestaan en dan geef ik Sporting vaak het nadeel van de twijfel.

Prachtige club hoor inderdaad, als iemand met een Portugese moeder ben ik zelfs fan van Sporting in de zin van dat het mijn favoriete Portugese voetbalclub is. Ook voor Keizer is dit helemaal prachtig en ik hoop dat hij het daar heel goed gaat doen. Maar dit voelt aan als een beslissing waarvan niemand verbaasd zou zijn als het niet goed uitpakt.

In Portugal staan ze bekend in het goed kunnen scouten.... maar of dit goed gaat valt te bezien..

Hopelijk niet de volgende Nederlandse trainer die over drie maanden al weer op straat staat.

8 november 2018 om 15:41

Tsja, of ie faalt of niet... financieel zal ie lekker binnen lopen.

Leuk voor hem, ik hoop dat hij het goed doet. Maar het wordt een hels karwei, Sporting is niet zo best de laatste jaren. Ze moeten daar toch eens in gaan zien dat Benfica en Porto een maatje tergooi zijn.

8 november 2018 om 15:50

Te groot

8 november 2018 om 16:54

Denk je dat ze dat niet zelf ook wel inzien - maar wat moeten ze dan doen bij Sporting, zonder trainer spelen of er helemaal mee ophouden, enkel omdat andere ploegen groter zijn?

8 november 2018 om 20:20

Van Sporting wordt dit seizoen echt niet heel veel verwacht van de supporters hoor maar je moet niet vergeten dat ze ook gewoon een paar hele goeie spelers hebben rondlopen waarmee je zeker wel moet meedoen om de titel. Het verschil tussen de topclubs is echt niet zo groot zoals in NL met alle respect voor Feyenoord. Sporting heeft de afgelopen jaren het laten liggen maar qua spelers waren ze echt wel gelijk, vooral in het eerste seizoen van Jorge Jesus is het een wonder dat Sporting met dat puntenaantal geen kampioen is geworden

Goh... dat is leuk voor die gozer.
Zelfs als je bij Ajax ontslagen wordt, ga je nog miljoenen verdienen.

Ik heb Marcel een aantal keren gesproken, zeer sympathieke man zonder kapsones. Gun hem het beste bij Sporting !

Geweldig voor Marcel. Eindelijk de waardering waar hij recht op heeft. Als Ajacied lach ik me rot als hij de beste Nederlandse trainer wordt. Onze Mourinho haha. Blijft een dikke misser van Ajax!!

Ben benieuwd. Zag dit zeker niet aankomen. Keizer bij een Heerenveen, Utrecht of Groningen had ik wel verwacht, maar bij een Europese subtopper? Hoo dat ze zijn ietwat "balletje breed, balletje terug" tactiek kunnen waarderen daar. Als trainer kon hij me niet echt bekoren, lijkt me meer een goede assistent. Ik vraag me toch af hoe een Sporting bij hem uitkomt ipv gewoon een Portugese trainer, of als het dan toch een NL trainer werd, waarom niet F de Boer, Cocu of Bosz.
Hoop echter dat hij het goed zal doen. Dat is ook weer een opsteker voor de naam van NL trainers in het buitenland.

Tja. Gegund is het hem zeker, maar vertrouwen heb ik er niet echt in. Hij moet daar niet louter zijn eigen evangelie preken en vooral veel tact tonen in de omgang met het Umfeld. Betwijfel of hij daarvoor de persoonlijkheid bezit.

Ajax heeft hem geen windeieren gelegd. ik vind Keizer een sympathieke vent en ik gun hem deze overstap en ook veel succes daar maar hij heeft als hoofdcoach imo amper wat bewezen

Poeh, een Nederlandse trainer bij een buitenlandse topclub. Ik gun het hem van harte maar als het een succes wordt is hij wel een uitzondering in de huidige trainermalaise...

Er is een duidelijke nieuwe visie bij Sporting, ik denk dat ze weer op de jeugd willen in zetten (Onder Jesus gebeurde dat niet) en talent is er genoeg. Marcel Keizer is als dat het geval is een prima trainer, niemand verwacht daar een kampioenschap dus het einde van het seizoen red hij sowieso

Geen idee of het een succes gaat worden, maar van harte gegund, alleen al vanwege de lullige manier waarop hij er bij Ajax is uit gewerkt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Sporting Portugal

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
1.FC Porto2415
4.Benfica208
5.Rio Ave184
Voor de complete stand: Liga NOS
SpelersPositieW
Bryan RuizAanvaller348
Joao MarioMiddenvelder336
Islam SlimaniAanvaller3327
William CarvalhoMiddenvelder272
Voor de complete selectie: Clubpagina Sporting Portugal.

2 fans
Coach, 49 jaar

In de wandelgangen

Dinsdag 20 november
Manchester United keert mogelijk in januari terug bij Internazionale voor Ivan Perisic. Lees verder
X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren