Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Feyenoord legt St. Juste ‘recordboete’ op na snelle rode kaart

Laatste update:

Feyenoord heeft Jeremiah St. Juste een ‘recordboete’ opgelegd, zo weet Voetbal International te melden. De club uit Rotterdam is ontstemd over de rode kaart die de verdediger zondag in De Klassieker tegen Ajax al na zes minuten ontving na een overtreding op Nicolás Tagliafico.

Björn Kuipers gaf de rechtsback een gele kaart, maar na het bekijken van de videobeelden besloot hij om hem direct weg te sturen. Van Bronckhorst stak zijn onvrede over de actie van St. Juste na afloop niet onder stoelen of banken: “Ik ben boos, ja. Je kan niet in een topwedstrijd met tien man komen te staan. Dat mag je niet overkomen en gebeurt ons al na zes minuten.”

“Dan weet je dat het een heel moeilijke wedstrijd wordt, zeker tegen Ajax (…) De rode kaart kost je de wedstrijd. Ik denk dat ik sowieso met Jerry ga praten.” Reserveaanvoerder Jordy Clasie sloot zich bij Van Bronckhorst aan: “We hadden afgesproken om agressief te beginnen, maar dit was misschien te agressief.”

St. Juste accepteerde maandag het schikkingsvoorstel van drie wedstrijden en mist zodoende de duels met ADO Den Haag, VVV-Venlo en Heracles Almelo. Ook moet hij dus een boete betalen. Het bedrag, waarvan de hoogte niet bekend is, wordt volgens Voetbal International gedoneerd aan het Sophia Kinderziekenhuis.

Een begrijpelijke beslissing van Feyenoord?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Triest. is all in the game.

30 oktober 2018 om 12:39

Inderdaad. Gio is eigenlijk ook medeverantwoordelijk voor die rode kaart. Stuurde zijn ploeg met de verkeerde wedstrijdmentaliteit het veld op. Met het risico dat zijn spelers over de grens zouden gaan. Waarom Gio dan geen boete opleggen? Wat ook belachelijk zou zijn maar dat is deze boete ook voor St.Juste. Alleen vind het du niet eerlijk dat alleen St.Juste een boete krijgt.

30 oktober 2018 om 12:41

Omdat hij st juste op heeft gesteld? In onze wedstrijdbespreking komt zo vaak agressiviteit tonen naar voren, betekent niet iemand ondersteboven schoppen.

30 oktober 2018 om 12:46

Snelheid in de eredivisie gaat wel stuk sneller dan op een gemiddeld amateurveldje. Als je even te laat je tackle inschat kan je al tegen een rode kaart aanlopen en een speler ernstig blesseren.

30 oktober 2018 om 12:54

Net alsof Gio verantwoordelijk is voor de kamikaze acties die zijn spelers onder een stevige dosis adrenaline op het veld uitvoeren? Het zijn geen robots.. Iedere speler gaat wel eens over de schreef. Vooral in dit soort wedstrijden.

30 oktober 2018 om 12:58

Haha, je kunt Gio niet verwijten dat ze met de verkeerde mentaliteit het veld op zijn gegaan. Ze wilde gewoon agressief voetballen in de goede zin van het woord. Er dus overal kort opzitten en duels winnen. Dat St. Juste er als een halve zool in komt kun je niet aan Gio linken. Dit is namelijk gewoon gemeen spel, niet duels hard in gaan. Ik denk dat de wedstrijdmentaliteit juist wel goed was.

30 oktober 2018 om 13:05

Waarom zou Gio een boete moeten krijgen omdat hij spelers het veld in stuurt om - blijkbaar - Ajax fysiek aan te pakken in de openingsfase? Laten we dan maar iedere wedstrijd laf de wedstrijd in gaan en hopen dat er geen blessures of kaarten vallen,he.. Het is aan de speler zelf hoe hard hij erin gaat. Alsof Gio gaat zeggen om maar met gestrekt been erin te vliegen om na 15 minuten al de wedstrijd te kunnen staken.

St. Juste was gewoon te roekeloos en krijgt terecht rood voor zijn actie en benadeelt het team compleet. Dat hij dan een boete krijgt vind ik dan wel erg overdreven. Hij is publiekelijk bekritiseerd en weet zelf ook dondersgoed dat hij fout zit.

30 oktober 2018 om 13:42

Dit is niet de fout van Gio, iemand kapot trappen en er fel op zitten zijn twee totaal verschillende dingen. Neemt niet weg dat het belachelijk is dat hij een boete krijgt hiervoor. Als het nou de zoveelste keer is snap ik het nog. Of als hij iemand gebeten/geslagen/kopstoot gegeven/etc. had was het ook iets anders. Bij Feyenoord zijn ze het helemaal kwijt :D

30 oktober 2018 om 13:51

@ Louis el Pisto
Maar ik heb nu al twee interviews gezien waarin werd gezegd "we zouden met 11 man eindigen" Als je al met die instelling begin en als dat expliciet gezegd wordt, dan kan je mij niet vertellen dat ze niet extreem fel wilde beginnen. Is het namelijk niet standaard het uitgangspunt om met 11 te eindigen? In dat opzicht zou je het volgens mij wel een fout van Gio kunnen noemen.

30 oktober 2018 om 13:57

Je kan als coach/team toch als uitgangspunt nemen om er fel op te zitten, maar wel in het achterhoofd houden om met 11 man te eindigen, oftewel: er fel op zitten, maar niet over de grens gaan dat je rood pakt of je 2e gele om Ajax partij te kunnen blijven bieden.

30 oktober 2018 om 14:02

Als je zo'n instelling heb ga je er naar mijn ogen te fel in en dan kan je wachten op die rode kaart. Als die kaart dan valt moet je het maar zien als een risico van de wedstrijd instelling en is een record boete best raar.

30 oktober 2018 om 14:06

Het is toch wel opvallend dat veel spelers van Feyenoord schoppen uitdeelden in de eerste 30 minuten. Misschien moet Gio wat duidelijker uitleggen wat hij bedoelt met agressief spelen.

30 oktober 2018 om 15:11

Feyenoord is alleen boos dat hij er niet mee weg komt, niet dat hij een overtreding maakt. Kijk maar naar de overtreding van Toornstra of de duizenden ellebogen afgelopen jaren die niet bestraft werden.

30 oktober 2018 om 19:19

Feyenoord heeft nu eens laten zien, dat ze het niet pikken, wel ben ik deels eens mee, dat niet alleen st. Justin schuld heeft, want zij hebben met zijn alle te agressief gespeeld met de gevolgen van dien. Ook dat gio schuldig er aan is, hij is eindverantwoordelijke. Belachelijk ook die uitspraak van gio en clasie, we hebben afgesproken om zo lang mogelijk met zijn 11 blijven te staan, of ze er al van uit gingen dat ze met 10 spelers kwamen te staan. Dit zeg je toch niet.

30 oktober 2018 om 12:39

Inderdaad, al ging st juste wel over het randje. Maar over het algemeen mag het wel iets mannelijker in Nederland. Dus in dit geval terecht rood gepakt, schorsing accepteren en door. Al dat geneuzel eromheen voor een overtreding, word je toch moe van.

30 oktober 2018 om 15:07

Mannelijker? Wat is dat? Want ook in de premier league zou dit rood zijn hoor en die van Toornstra ook. Ze zouden juist wat meer als de vrouwen de duels in moeten gaan, keihard maar wel fair en niet zeiken als je dan hetzelfde moet incasseren

30 oktober 2018 om 13:16

Om te beginnen is de overtreding an sich bizar (vooral tijdstip en plaats op het veld). Maar dan had je Toornstra en van der Heijden ook een boete moeten geven. Als Kuipers consequent was geweest, waren die er ook met rood afgegaan. Dus alleen omdat st. Juste hem wél krijgt krijgt hij de boete?

Ik vind boetes in de voetballerij sowieso een belachelijk iets. Als een doorsnee werknemer een fout maakt die het bedrijf benadeeld, krijg je toch ook nog altijd je salaris (of ontslag)? Hooguit kun je zijn wedstrijdpremie inhouden. Verder moet Feyenoord flink zijn en op de blaren zitten. Had je maar betere/verstandigere spelers moeten hebben.

30 oktober 2018 om 13:27

@ Sneekpsv wat zal de "recordboete" zijn dan? €1,-? Aangezien de vorige 20 rode kaarten allemaal geseponeerd zijn, kan je ze ook moeilijk beboeten.

On: Als je een enorme blunder maakt op je bedrijf, leid dit vaak in tot ontslag, dus de boete. Voetballers lijken wel vogelvrij verklaarden, die boetes betalen ze lachend, want dat is echt maar een deeltje van hun jaarsalaris, die hoeven niet op water en brood de hele week Ik ben meer van fysieke straffen voor voetballers, na de wedstrijd helpen de tribunes schoon te maken, verplicht voor lezen in het Sofia een week lang, of de kleedkamer schoonmaken, maar nee, dat is te inspannend voor de spelers, die hebben rust nodig! Wat natuurlijk gewoon onzin is. Wat ik dan wel goed vind is dat het geld altijd wel naar iets goeds gaat, zoals het Sofia.

30 oktober 2018 om 14:25

Als je een enorme blunder maakt op je werk (die je bedrijf benadeeld), kijk je kritisch naar jezelf en doe je het de volgende keer anders. Zo'n onzin dat het tot ontslag leidt!

31 oktober 2018 om 13:32

Inderdaad en de trainer zelf gaf ook tegenstrijdige signalen; op het randje en met 11 man op het veld blijven . Op het randje betekend duidelijk ook dat je eraf kan vallen (Dus rood).
Dus die mag dan ook het Sophia even spekken...
Ik ben het eens met je vergelijking met een werknemer, een glazenzetter die een ruitje laat vallen wordt ook niet op zn salaris gekost.

Goed gehandeld van feyenoord. Je hebt toch een voorbeeldfunctie als prof.

30 oktober 2018 om 12:39

Onzin en Toornstra dan? Belachelijke boete zeg! Risico van het vak.

30 oktober 2018 om 16:56

Tuurlijk is lastig een lijn trekken wanneer hoort het 'erbij' en wanneer misdraag je je. In dit geval denk ik dat Feyenoord een boete geeft omdat de gevolgen van zijn rode kaart gewoon heel groot waren. Vind het ze overigens wel sieren, de laatste tijden stuurden ze voor iedere kaart een jurist naar Zeist om het aan te vechten. Nu geven ze als club aan dit niet te accepteren.

30 oktober 2018 om 17:07

Toornstra had geen rood. Geluk dus

30 oktober 2018 om 13:18

@lucasandersen, Vind ik ook. Eerst viel ik even over het woordje 'record'boete, maar als je bedenkt dat de spelerssalarissen exponentieel gestegen zijn de afgelopen jaren is het niet zo gek dat de boetes ook omhoog gaan. Het bedrag is ons onbekend, maar St Juste zal echt niet de laatste dagen van de maand ramen noodles moeten gaan eten. St Juste benadeelt zijn club in de klassieker, en de komende wedstrijden door absentie, daarbij had hij een collega ernstig kunnen blesseren. Boete is dus op zijn plaats.

30 oktober 2018 om 14:03

Goed gehandeld? Voorbeeldfunctie? Wat een stelletje watjes zijn we hier in Nederland, het is een tackle. Geen kopstoot, er werd niet bespuugt, alleen een tackle.. watjesgeneratie.

30 oktober 2018 om 14:17

Haha, hier in Nederland? Vrijwel overal in Europa heb ik voor dit soort overtredingen schorsingen van 3-4 wedstrijden gezien. Keurig afgehandeld door Feyenoord, mooi dat ze het aan een goed doel schenken.
Dit soort overtredingen hoort niet thuis in voetbal, als je mensen op volle kracht op elkaars ledematen wilt zien schoppen dan ga je maar naar Remco en Badr kijken

30 oktober 2018 om 15:19

Ik heb niet over de schorsing maar over de boete. En wie is Remco? Badr ken ik wel maar Remco..?

Wat een grap en Toornstra krijgt geen boete

30 oktober 2018 om 12:38

Precies dit ja. Hoe ga je dit uitleggen als Feyenoord zijnde.

30 oktober 2018 om 12:38

Grappig dat je die overtredingen met elkaar vergelijkt..

30 oktober 2018 om 12:38

Toornstra kreeg dan ook geen rood.

30 oktober 2018 om 12:40

Dus wordt je bestraft voor de rode en niet de tackel, waarom dan eeen recordboete? Belachelijk

30 oktober 2018 om 12:43

Als je spelers voor elke gele kaart of overtreding moet gaan beboeten is het einde zoek. St. Juste had wat mij betreft ook geen boete hoeven te krijgen. Die is echt wel al genoeg gestraft, oa in de media, 3 wedstrijden schorsing, bedreigingen via social media doet echt wel wat met zo een jongen.

30 oktober 2018 om 12:47

Als je spelers voor elke rode kaart gaat beboeten is het einde ook zoek. Sterker nog, volgens mij is een rode kaart opzichzelf al een straf dus waarom wil je dan nog interessant aan de buiten wereld laten zien dat je een boete uitdeelt.

Waar deel je nu eigenlijk een boete voor uit, omdat hij te laat was?
Lachwekkend dat een werkgever schijnbaar de macht heeft om een werknemer zomaar een boete op te leggen, popi jopi's.

30 oktober 2018 om 12:54

"dan nog interessant aan de buiten wereld laten zien dat je een boete uitdeelt.''

Vooralsnog is dit nergens officieel door Feyenoord naar buiten gebracht ofso he. VI meldt het en weet niet eens een bedrag te noemen.

30 oktober 2018 om 13:16

Dat Toornstra geen rood kreeg doet er niet toe. Dat was mazzel. Bij St Juste werd wel de terechte straf opgelegd.

Als club geef je die boete voor de fout die de speler maakt. Niet voor het resultaat (de rode kaart). Vergelijk het met een speler die dronken achter het stuur gaat zitten en door de politie wordt gepakt. Die straf je als club ook, ongeacht de straf die hij van de rechter krijgt.

Overigens vind ik het zwaar overdreven om hier een boete voor te geven. Het was een onbesuisde actie, maar wel in de hitte van de strijd. Vind ik wat anders dan rare dingen doen in stilstaande momenten, zoals Boetius vorig jaar.

30 oktober 2018 om 13:20

Edo, niet mee eens. Je geeft wel degelijk de boete voor het feit dat hij zijn team benadeeld met de rode kaart. De overtreding doet er wat mij betreft niet toe. Dat kan gebeuren.

Daarnaast kan iedereen wel blijven roepen dat Toornstra ook rood had moeten krijgen, maar dat is niet gebeurd dus daar kunnen we dan gewoon over ophouden. En volgens mij beargumenteert Kuipers toch best aardig waarom dat niet het geval is en geel hier volstaat.

30 oktober 2018 om 13:30

Toornstra gaf als routenier al na 3 minuten het totaal verkeerde voorbeeld aan de jonge St. Juste, maar werd door Kuipers gespaard in zijn voornemen om het als ‘wedstrijdmanagment’ af te doen. Eigenlijk was het net zo goed rode kaart-waardig en ongepast.

Wellicht was St.Juste in de veronderstelling dat Kuipers daarmee de grens legde. Dat deed hij feitelijk in eerste instantie ook, door St.Juste enkel met geel te bestraffen.

Het was de VAR die de norm, misschien tegen de bedoelingen en zin van Kuipers op het veld, voor de scheidsrechter vaststelde door rood voor te stellen. Later in de wedstrijd ging Kuipers weer zijn eigen gang met zijn voorgenomen normering om vooral bestraffende gesprekjes te voeren.

Ik vind zelf de overtreding van Toornstra met de noppen op de kuit van De Jong net zo kwalijk als de overtreding van St.Juste op Tagliafigo. De gegeven rode kaart zou eigenlijk niet de norm mogen zijn voor het uitdelen van de boete. Ook Toornstra maakte zich schuldig aan over het randje gaan, maar had mazzel met Kuipers coulance.

Overigens ging Clasie er zelf ook een keer verl te hard en onbehouwen in. Hij kwam naar mijn idee eveneens weg met Kuipers, die zich had voorgenomen in zijn ‘wedstrijd-management’ te volharden.

30 oktober 2018 om 13:33

Maroc,

Als je er van uit gaat dat die overtredingen echt anders van aard waren, dan snap ik je punt. Kuipers' uitleg heb ik gehoord en vond ik niet overtuigend, maar jij wel, dus dan is het ook een logisch gevolg dat je hem geen boete geeft.

Maar veel mensen hier (waaronder ik) vonden de overtredingen vergelijkbaar en rood waardig. Stel even dat dat zo is, dan maakt het toch voor de club niet uit of de rode kaart is getrokken? Dan heeft de ene net pech, en de ander net geluk, en daar kan je toch geen boete op baseren. Stel dat een speler een ontzettend klap uitdeelt op het veld, maar de scheidsrechter ziet het niet. Dan geef je als club volgens mij die boete omdat die speler iets doet wat niet oke is. Dat laat je dan niet achterwege enkel doordat hij geen kaart kreeg.

30 oktober 2018 om 12:41

@franky; je doet nu een aanname: je weet helemaal niet of Toornstra een boete krijgt of niet. Daar gaat dit artikel verder ook helemaal niet over.

30 oktober 2018 om 12:58

Dat van Toornstra was ongelukkig en niet bewust en zeker geen rode kaart.
Vind een recordboete wel overdreven, nu laat Feyenoord meteen zien dat ze een schuldige willen aanwijzen voor het verlies.

30 oktober 2018 om 13:53

Dat van Toornsta was misschien wel bewuster dan die van St.juste.

1 november 2018 om 10:39

Nee dat viel echt reuze mee, het was eerder wat ongelukkig.

30 oktober 2018 om 13:54

Wat een onzin inderdaad. Begrijp helemaal niks van wat mijn cluppie de laatste tijd aan het doen is op beleidsmatig terrein en dit is weer een zoveelste misser.

Had ik toch niet verwacht van Feyenoord. Klasse!

30 oktober 2018 om 14:06

echt klasse, meen je dat? hoop dat je het sarcastisch bedoeld, want deze boete is alleen opgelegd om het falen van de technische staf en td te verbloemen. Het is zeker niet de schuld vam gio dat het voetbal niet om aan te gluren is. Dat er geen lijn in het spel zit. dat er na 4 1/2 jaar nog steeds geen automatismes zijn, terwijl het elftal zeker op 7 a 8 plekken al een tijdje met elkaar speelt.

Gun gio een vertrek door de voordeur maar het houd een keer op.

En toornstra dan? Die verdien dat ook. Clasie mag ook al helemaal niks zeggen. Want ook hij ging een aantal X over de streep. Lekker hypocriet allemaal daar in Rotterdam

30 oktober 2018 om 12:48

Die jongens werden dan ook niet onnodig van het veld gestuurd (lees: domme rode kaart, niet dat ik het niet rood vond). Door St. Juste was konden na 6 minuten al de plannen in de prullenbak. Het gaat om het ernstig benadelen van de club in vrijwel de belangrijkste wedstrijd van het seizoen, de rest er omheen is gewoon politiek correcte prietpraat.

30 oktober 2018 om 13:30

En als Feyenoord niks doet is het ook niet goed waarschijnlijk. Dus de reacties zijn net zo hypocriet

30 oktober 2018 om 13:36

Toornstra had ook rood moeten krijgen maar je ziet weer dat de scheidsrechter er een wedstrijd van wilt maken. Laat Toornstra zo'n overtreding doen in alle andere wedstrijden en hij krijgt instant rood. Zegt ook weer veel.

30 oktober 2018 om 14:57

Dat ben ik met je eens, je zult altijd mensen hebben die blijven zeuren om het zeuren. Ik vind persoonlijk dat het zo prima is. Was bijvoorbeeld Toornstra ook van het veld gestuurd, dan verwacht ik dat die dezelfde consequenties had.

30 oktober 2018 om 16:46

Precies. Iemand die niet zijn team heeft benadeeld hoef je ook niet te straffen. Zelf vindt ik een boete ook niet nodig, want anders durft straks geen speler meer stevig een duel in te gaan uit angst voor straffen vanuit de club

Mmmm.... Dit gaat nergens over zeg. Dan had je toornstra ook een boete kunnen opleggen..die had ook rood kunnen krijgen.
Daarnaast... Een domme actie, maar totaal net te vegelijken met bv een slaande beweging. Boete lijkt me onzinnig.

Ik vind dit toch een beetje overdreven. Heel Feyenoord ging op deze manier de wedstrijd in, Toornstra zat een paar minuten ervoor ook over het randje, zo waren er meer. De instelling van de hele ploeg was niet goed en er is maar een iemand die daar eindverantwoordelijk voor is. Op deze manier wordt er gewoon iemand tot zondebok gemaakt en veranderd er verder niks.

Wel mooi dat het bedrag aan Eem ziekenhuis wordt geschonken.

Wat een onzin een boete opleggen. Gedurende zijn schorsing gewoon geen salaris uitbetalen. Hij kan bewust niet voor 100% werken.

In een ander topic wordt de Var/makkelie/kuipers doorsommige feyenoorders verweten inqonsequent te zijn. Wat is dit dan????
Boetius werd weg gestuurd na een domme rode kaart. En was deze rode kaart niet dom dan?

30 oktober 2018 om 12:45

Boetius heeft wel iets meer dingen gedaan dan alleen die domme rode kaart.

30 oktober 2018 om 15:00

Als St. Juste in de media de grote man had uitgehangen zoals JP (“dit seizoen ga ik er alles aan doen”), om vervolgens trainingen te weigeren, herhaaldelijk te laat te komen en frequent overhoop had gelegen met de trainer: Dan zou ook St. Juste niet meer heel welkom zijn in de Kuip neem ik aan. Vind dit een beetje stemming proberen te maken eerlijk gezegd.

Toch knap. Ze weten niet hoe hoog de boete is, maar wel dat het een recordboete is..

30 oktober 2018 om 13:18

Misschien heeft er wel iemand zitten lekken en schrijven ze dat gewoon over.

Laten we hopen dat hij ervan geleerd heeft en dat t niet hij hetzelfde pad als Boëtius zal bewandelen.

30 oktober 2018 om 12:40

Boetius is een heel ander geval. Als je al met geel op zak heel cynisch gaat klappen pak je heel doelbewust die rode kaart. Bij St. Juste moest hij door een slechte aanname corrigeren en raakte de speler ongelukkig.

30 oktober 2018 om 12:48

In die zin was het gewoon een blunder. Benieuwd of de keeper ook een boete krijgt vanwege de blunder (al dan niet door Dolberg geholpen) voor het eerste doelpunt. Bij het tweede en derde zag hij er ook niet goed uit. Elke week blundert een speler wel. Een speler die niets fout doet voetbalt namelijk niet in de ED maar bij Barca o.i.d.. Flauw van Feyenoord en puur bedoeld om de aandacht af te leiden.

30 oktober 2018 om 12:55

Zeker een ander geval en ik had het in eerste instantie beter moeten omschrijven want zo als jij het stelt bedoelde ik het niet. st Juste lijkt me wel een slimmere jongen dan Boetius en zal hopelijk in de toekomst niet van deze overtredingen begaan.

In geval Boetius was het de druppel die de emmer deed overlopen. Hiermee refereerde ik naar st Juste om niet hetzelfde pad te gaan bewandelen.

30 oktober 2018 om 13:13

Hoezo door Dolberg geholpen, hij brengt zichzelf in de problemen met die megablunder, het is gewoon een terecht doelpunt.

Tuurlijk snap ik dat je boos bent als coach, maar ik denk niet dat dit een goede keus is. St. Juste was te laat en verdiende rood, maar wist zelf al heel snel dat hij fout zat. Maar een recordboete geven is echt niet nodig, dat geef je als je speler de tegenstander een kopstoot geeft of misschien al op de manier hoe boetius rood pakte. Dat is onwijs stom, maar dit was gewoon een harde, ongelukkige overtreding. Daarom vind het een beetje onzin. Bovendien, als hij er minder hard in was gegaan “werkte hij niet hard genoeg” en was het een “slappe zak”.

Ik begrijp als ik heel eerlijk ben nog steeds niet dat een voetbalclub het recht heeft een werknemer een boete te geven.
Hoezo heeft Feyenoord de vrijheid om te bepalen of een werknemer een boete krijgt op basis van zijn of haar werkzaamheden?

30 oktober 2018 om 13:20

Daar zullen contractuele afspraken over gemaakt zijn, verwacht ik. Dat als de speler zich niet aan de voorwaarden houdt, dat dan salaris wordt ingehouden. Je zal dan de precieze tekst van dat contract moeten kennen om te weten wat hij precies wel en niet mag doen.

30 oktober 2018 om 13:36

@nolimit gebeurd op de werkvloer toch ook gewoon? Rij je te hard met een auto van de werkgever dan moet je ook zelf betalen (althans bij de meesten), je beroep is chauffeur, bijvoorbeeld. Nou geeft het RDW die boete, maar dan heb je het toch verdiend? Bij voetballers kan niemand hem zomaar een boete opleggen, wanneer die niet voetbalt, dan is het toch logisch dat je hem als club bestraft. In feite is hij het levende reclame zuil van de club, waar de auto met reclame voor de beroepschauffeur de reclame zuil is. Beide geval breng je je werkgever negatieve reclame.

30 oktober 2018 om 14:51

Is per werkgever apart opgenomen in de arbeidsovereenkomst of Cao. Er kunnen dan alleen boetes worden opgelegd bij overtreding van regels die daarin zijn opgenomen.

En de staf van Feyenoord? Die gaf het opdracht om agressief te voetballen?

Ik kan er eigenlijk nog steeds niet bij dat hij zo een overtreding heeft gemaakt. Hij is daar helemaal het type niet voor, toch iets teveel druk op zijn schouders waardoor er kortsluiting ontstond ofzo. Tuurlijk moet je een boete geven, omdat je je team hebt benadeeld, maar je moet je ook afvragen of er niet te nadrukkelijk gezegd is je moet er vol inklappen.
Dat was natuurlijk niet de enige overtreding waar ik mijn vraagtekens bij hebt gezet en lijkt het dus echt een opdracht van de trainer geweest te zijn. Dan moet er in ieder geval nog heel wat verbeterd worden in de communicatie, want meerdere spelers hebben dan de woorden van Gio verkeerd geïnterpreteerd.

30 oktober 2018 om 13:24

Ik ben er helemaal niet van overtuigd dat die boete een goed idee is. Ben het verder eens met alles wat je zegt, de druk stond er op, er zijn afspraken over agressiviteit op het veld, en dan kan zoiets gebeuren. Net in een fractie van een seconde de verkeerde keuze maken, en het is gebeurd. De spelers zullen allemaal wel hebben geweten dat dit niet de bedoeling was, maar het kan gebeuren, fouten komen nou een keer voor. Ik zou als Feyenoord dan eerder met die gast aan tafel zitten om te kijken wat er bij hem gebeurde toen hij die actie maakte. Daar leer je dan van richting de toekomst.

Een boete vind ik een lompe, niet-constructieve nep-oplossing. Spelers voelen zich dan niet gesteund, en gaan uit angst voor herhaling de volgende keer te slap spelen. terwijl je St Juste ook gewoon weer scherp op het veld moet hebben, de volgende keer. Vanaf de buitenkant vind ik dit er dus helemaal niet goed uit zien.

Ach, het gaat naar een goed doel, hoewel het niet geheel duidelijk is wat Feyenoord nu wil bewijzen met deze actie. Beetje populistisch

Wat een onzin is dit zeg... Hij is te laat wil, speelt de bal te ver voor zich uit Punt. Dit is niet iets waar je een boete voor moet opleggen, geen slaande beweging, geen natrappen, het kan gewoon gebeuren.

Hmm, ik vind het een beetje lijken om symbool politiek! Zullen ze dit ook gedaan hebben als Van Persie de dader was geweest? St.juste heeft zich nog niet bewezen en is dus een makkelijk "slachtoffer" .
We zullen het nooit weten...

Ik snap hier dus totaal niets van. Het hele team heeft gefaald. Geef je de keeper ook een boete vanwege zijn blunder, van Persie die niets heeft laten zien, Toornstra die ook rood had moeten hebben krijgt niets, en wanneer krijgt Gio een monsterboete voor het vertoonde spel. Ik kan wel doorgaan, want ook Clasie die blaaskaak heeft helemaal niets laten zien. Ik vindt dit echt slecht van Feyenoord alleen maar om de aandacht af te leiden van de totaal kansloze nederlaag. Als ik St.juste konden ze helemaal daar zakken waar het licht nooit schijnt.

Tja...Dit is weer overdreven.
Denk dat St Juste nu wel weet dat ie fout zat en de andere spelers zoals Toornstra en co hadden dan ook een boete kunnen krijgen.

Toornstra dan ook neem ik aan?

Of gaat van Bronckhorst voor de 2e keer met 2 maten meten. (boetius de schuld geven van een verloren partij terwijl Botteghin al lang gedoucht was met rood)

Hebben ze de hele week op getraind om zo te spelen het geweldige plan van van Bronckhorst en dan nog een boete moeten geven heb je van bronckhorst Toornstra een waarschuwing zien geven. Hij is de eind verantwoordelijke voor het spel wat er gespeeld werd. Ik denk persoonlijk dat St Juste de aktie van Dumpfries heeft gezien en had ook zoiets in gedachten. Helaas was zijn voortzetting niet zo goed met zijn zeer lompe aktie. Maar het resultaat zegt meer over de trainer dan de schuld te schuiven op een speler.

Nou ja. De kaart was terecht. Maar om dan zo te reageren..

Waanzin. Hij werd al bestraft met een kaart, een nederlaag van zijn club en het commentaar van de media en zijn trainer. Wat beoogt men hiermee? Men doet alsof het structureel falen van de club aan dit ene incident te wijten valt. Ik ben ontevreden over hoe mijn club bestuurd wordt.

Vind dit toch wel echt onnodig. Hij is al publiekelijk bekritiseerd door trainers, medespelers en pers, zal als eerste dondersgoed weten dat hij hartstikke fout zat met z'n roekeloze actie en dan komt deze - schijnbaar - recordboete erbovenop.

De instelling om Ajax blijkbaar fysiek aan te pakken vond ik goed, - hoeveel wedstrijden dit seizoen begon Feyenoord wel niet laf of afwachtend, ook in eigen Kuip? - maar St. Juste ging duidelijk over de schreef. Ontzettend zuur, oliedom en daardoor ook direct een gelopen strijd. Maar bekritiseer hem, laat hem zijn schorsing uitzitten, geef 'm een preek en hij leert ervan. Maar goed, zo denk ik er dan over.

30 oktober 2018 om 12:56

Helemaal mee eens. Dubbele straf. Gaan we nu ook al boetes uitdelen voor rode kaarten?

Besluit om de buhne tevreden te stellen!

Overdreven. En toornstra krijgt niks, omdat Kuipers toevallig toen geen rood trok voor misschien wel harder vergrijp. Feyenoord is de weg kwijt.

"Misschien was dit te agressief".

Misschien moet iemand Clasie uitleggen dat agressief spelen iets heel anders is dan inkomen als een blind paard als je ergens te laat bent.

Lekker de aandacht afleiden van het abominabele veldspel...lekker makkelijk dit. Na 4 jaar zo weinig progressie in veldspel is eigenlijk toch gewoon exit bij iedere professionele club....

Okã© okã©...en waarom Kramer en die Kazim in het verleden dan niet. Die werden steeds beschermd door Feyenoord terwijl hun acties niks met voetbal te maken hadden. Dit is gewoon n domme onhandige actie van een beperkte voetballer

30 oktober 2018 om 13:02

Huhh Kramer en Kazim werden allebei uit de selectie gezet voor dingen waarvoor ik een waarschuwing genoeg zou vinden. Zo werd Kramer weggestuurd voor het eten van een broodje en Kazim werd uit de selectie gezet na een woordwisseling met een journalist. Of doel je op andere acties?

30 oktober 2018 om 13:28

Haha, dat broodje was geweldig Wat een cult-actie. Niet professioneel natuurlijk, maar ik vond het mooi.

Denk dat Rinus doelde op dat keel-grijp-incident. Kramer heeft toch een paar keer met stoom uit zijn oren op het veld wat rare dingen gedaan. Maar goed, kan zijn dat de club dat allemaal anders beoordeelde. Maar ik begrijp het punt van Rinus wel een beetje.

30 oktober 2018 om 13:38

wat edo zegt...uiteraard heb ik het niet over dat broodje kroket, maar over de losse handjes en elleboogjes van kramer.

Een record boete lijkt me toch een beetje overdriven…
Zeker voor eenrelatief onervaren speler die zijn eerste klassieker speelde.
Het was vooral een hele lompe actie, geen bewuste aanslaag, natrappen, elleboog, vechtpartij, ruzie met de scheids, etc... Dat lijken me meer vergrijpen waar je recordboetes voor uit moet delen.

Van Persie heeft vlak voor aanvang ook nog ff de boel opgepept. Toen kon je al aan de gezichtsuitdrukking van ST Jusste zien dat er wat ging gebeuren. Alsof die de Boxring in ging. En agressief is agressief en niet half. Eigen schuld. Clasie en Toornstra ook maar een boete . Al met al 3 punten in A,dam. 😜

30 oktober 2018 om 13:06

Feyenoord is er heel goed in om het probleem te verleggen ze gooien nu alles op st juste om hun eigen falen te verdoezelen

Krijgt hij nu die boete omdat hij zijn ploeg heeft benadeeld, of omdat hij zijn tegenstander bijna het ziekenhuis inschopte. In het eerste geval is het zelfs hypocriet en tekenend voor de club Feyenoord.

Feyenoord is met de verkeerde instelling het veld ingegaan met de gedachte van we gaan Ajax eens flink fysiek aanpakken maar ook daar heb je de juiste spelers voor nodig die precies de grens weten in te schatten en die had Feyenoord niet. Om nou een onervaren speler dat St. Juste is hem nog eens een forse boete op te leggen, vind ik meer een straf voor de bune. Wees dan ook consequent door ook Toonstra (ontsnapt aan rood) en v/d Heijden die zelfde boete op te leggen.

Ah, dus omdat Kuipers bij St. Juste wel gewoon zijn taak uitvoert (lees: rood geven waar dat het geval is) kan St. Juste dubbel brommen: schorsing EN een boete. Toornstra komt er dan genadig vanaf met slechts geel..

Feyenoord geld nodig ofzo?
Wat een onzin jongen is gestraft door de rooie kaart.
En het missen van een topwedstrijd.
Ga dan alles en iedereen beboete die een overtreding maakt,een penalty veroorzaakt in de laatste minuut etc.
Wat een mafketels daar in het bestuur!

30 oktober 2018 om 13:30

Artikel al helemaal gelezen? Geld wordt gedoneerd aan het kinderziekenhuis l.

Ik zeg dit niet om Feyenoordfans te treiteren, maar het team ging al wel heel snel op en over het randje in de persoonlijke duels. Ik vond de overtreding van Toornstra, waar Kuipers het op het randje vond, eigenlijk ook rood. Maar goed, dat werd het niet en voor de wedstrijd was dat in ieder geval nog goed, anders was er al helemaal geen wedstrijd meer geweest. Ik vind het volkomen onterecht dat St Juste beboet wordt voor een enkele foute actie. De Feyenoordleiding legt nu uit dat je persoonlijk wordt aangepakt als je een fout maakt. Wat bereik je ermee ?
Ben ik seler van Feyenoord dan kan mijn trainer van Bronkhorst wel vertellen dat we er agressief moeten zijn in de duels, maar dat ben ik niet meer want als het dan rood oplevert heb ik een week voor nul euro's gewerkt.
Ik had dit lekker intern opgelost tussen bestuur trainer en speler maar die boete niet ter sprake gebracht.

30 oktober 2018 om 13:37

Eens, ik vind het oliedom. St Juste staat de volgende keer als een mak schaap op het veld, want die gaat er echt niet meer op kletsen nu. Plus, hij voelt zich vermoedelijk niet gesteund door de club. Lekker is dat, voor een jongen die nog moet wennen en die je gewoon hard nodig gaat hebben in de rest van het seizoen.

Ongelooflijk, schijn hoof houden. Leg je Toornstra of een Claude ook een boete op? Maar nee die zijn niet beboet door Kuipers. Sint Juste is al genoeg gestraft door de media, fans en de publieke opinie. Maar straf van Bronkhorst ook dan, want die zit hem als rechtsback terwijl die dat niet is!

Mooie geste als het bedrag inderdaad gedoneerd blijkt te worden!

Hoe kan ik iets een begrijpelijke beslissing vinden, als de hoogte van een bedrag geneens genoemd is? (Poll)

Vind Feyenoord de lelijkste club van Nederland, ook lelijker dan Ajax. Zeg ik als Belg. Hoe belachelijk is het om iemand een boete te geven na een rode kaart, alsof St. Juste het bewust heeft gedaan. Ook die Gio begint zichzelf steeds belachelijker te maken. Was een uitstekende speler, maar zo'n slechte trainer met een persoonlijkheid van niks. Bah bah.

30 oktober 2018 om 18:36

Jij denkt dat hij het niet bewust deed?
Dat zal pas echt ernstig zijn als hij dit per ongeluk deed..

Enige wat ik in deze goed vind is dat het ziekenhuis dat bedrag mag ontvangen. Verder krijgt Sint Juste mijn inziens al voldoende straf, mocht na 6 min al inrukken plus de publieke opinie plus 3 wedstrijden. Dan vind ik deze boete waanzin eerlijk gezegd. Feyenoord zal het uitleggen als benadelen van het team, maar om deze jongen dan in zn eentje te straffen vind ik onnodig.

Boetes zijn onzin. Als je iemand wilt raken en triggeren dan stel je hem na de schorsing niet op in plaats van een boete te geven. Totdat hij het snapt.
Natuurlijk moet je maatregelen nemen.
Dit heeft niets met agressiviteit te maken maar met domheid. Niemand heeft hem geinstrueerd om door te halen. Een domme actie.
Als hij een beetje ruimtelijk inzicht had en snelheid en afstand kon inschatten dan had hij al gauw genoeg gemerkt dat hij de bal te ver voor zich speelde. Maar hij loopt als een kip zonder kop door.
Speldiscipline verander je niet door een materiele straf. Dat veranderd je door hem er naast te zetten totdat hij het leert.

30 oktober 2018 om 13:42

Eens. En domheid is gewoon een probleem met de vaardigheden van een speler. Net als gebrek aan techniek een probleem is. En daar train je op, in plaats van een boete geven.

Ze hadden St Juste apart moeten nemen, met hem praten hoe hij dit ervaren heeft, hoe die actie tot stand kwam, of hij de woorden van Gio anders had geïnterpreteerd, etc etc. Samen kijken hoe je hem scherp kan krijgen zonder dat hij over de rand gaat. Nu doen ze het tegenovergestelde: hem mak maken, om te voorkomen dat hij over de rand gaat. Maar aan makke voetballers heb je niks.

Bijzonder, ben benieuwd wanneer Toornstra (zelfde soort overtreding), Bijlow (blunders), Gio (verkeerde wissels, mensen waaronder St. Juste op de verkeerde plek zetten) en Van Geel (aankoopbeleid, jeugd etc.) een boete gaan krijgen dan? Die blunderen ook/benadelen het team ook regelmatig.

Het is wel mooi voor het ziekenhuis maar ik zou denken dat St. Juste wel genoeg gestraft is door alle (negatieve) aandacht die er is in de media. Ergens heb ik soms het idee dat Feyenoord bepaalde zondebokken extra hard aanpakt om de aandacht af te leiden van hun beleid. Maar ik kan het uiteraard niet onderbouwen dus het is gewoon een mening.

Domme beslissing. Natuurlijk benadeelt St Juste zijn team, maar het is puur geluk dat de VAR niet ingreep bij Toornstra die 2 minuten eerder ook zijn gele kaart had mogen laten promoveren tot rood.

Sowieso dat je in 5 minuten twee overtredingen maakt met het team die rood waard zijn, geeft al wel aan dat Gio hier zijn team ook gewoon verkeerd de wedstrijd in heeft gestuurd. Rood voor St Juste was geen incident, ook Toornstra en Clasie (2x geel) hadden eraf gestuurd kunnen worden. Dan heeft St Juste de pech dat hij de enige is die zijn verdiende rood krijgt, maar Gio lijkt me hier uiteindelijk hoofdverantwoordelijk voor.

Vind het sowieso een zwaktebod van Feyenoord om nu te doen alsof St Juste hoofdverantwoordelijk is voor het verlies. Natuurlijk werd het met 10 man nooit een wedstrijd, maar als hij geen rood had gehad, was een ander wel vroeg in de wedstrijd de sjaak geweest, gezien de instelling van de Rotterdammers.

Wat een onzin! Ook al was hij fout hij had geen intentie om zijn eigen club te benadelen. Zijn club laat hem wel lekker vallen. Hij hield zich iets te goed aan de club afspraak. Die wedstrijd hadden ze sowieso nooit gewonnen!

De rode kaart was terecht overigens! Alleen Feijenoord is nep (lees: inconsequent) naar zijn eigen spelers toe.

Vreemd .een mega hoge boete maar nieumand weet hoe hoog dat bedrag is.ik word daar een beetje ziek van ...vertel dan pas iets als je weet hoe hoog.

Beetje makkelijk scoren dit. Als Kuijpers gewoon normaal gefloten had, dan had Toornstra nog eerder een rode kaart gekregen en had St. Juste die overtreding waarschijnlijk helemaal niet gemaakt

Los van het uitermate dubieuze verschijnsel dat werkgevers in het voetbal bekeuringen uitschrijven, (daar lijken ze mij niet toe bevoegd) leert niemand hier iets van. Die boetes zijn vooral voor de buitenwereld. De voetballer merkt er niet zo veel van in zijn portemonee en leert er ook niets van. Misschien is een cursus 'fel zonder vuil' (zelf verzonnen) beter. Voor het kinderziekenhuis uiteraard mooi, maar het gaat nu even over St Juste.

Een belachelijk statement war werkelijk nergens op slaat. En wat is de bedoeling hiervan? De "buitenwacht" zand in de ogen strooien? Had je bij meer spelers kunnen doen. Wat een slappe vertoning van "macht"

Wat een onzin. Waar eindigt dit? Waarom dan Toornstra of Clasie geen boete en is een (opzettelijke) handsbal in de 16 of een doorgebroken speler neerhalen ook een boete? Nog even en je kunt een boete betalen als je twee verkeerde passes achter elkaar geeft, op een gevaarlijke plek balverlies lijdt of een kans mist.

bij Feyenoord leggen ze een consequentie neer voor elke rode kaart maar als er een technisch directeur is die voor 30 miljoen miskopen doet zit daar geen enkele consequentie aan verbonden. ik kan heel dit beleid niet meer volgen

Raar, of Toornstra ook of allebei niet zou je denken. Nu hangt het er dus van af of je gepakt word door de scheids of niet. Als je spelers gaat straffen moet het om de actie gaan niet het gevolg.

Toornstra had rood moeten krijgen en die ontsprong de dans. St Juste is nu dus door Feyenoord aansprakelijk gesteld door het inconsequente optreden van Kuipers en de VAR. Vreemd.

Dus Feyenoord schuift de verantwoordelijk van de nederlaag voor 100% op de schouders van St. Juste. En Toornstra gaat vrijuit? Die had namelijk eerst rood verdiend, maar omdat die door de willekeur van de VAR wordt gespaard, ontspringt hij de dans. Misschien moeten ze in Rotterdam iets doen wat lijkt op de hand in eigen boezem. Ze hebben elkaar daar voor de wedstrijd zo opgefokt dat dit wel eens fout kon gaan. En ga aan de slag met Van Geel en Van Bronckhorst; de werkelijke daders van de teloorgang van Feyenoord!

Dus omdat Toornstra het geluk had niet weggestuurd te worden krijgt hij geen record boete? Ik vind Toornstra net zo schuldig als St Juste namelijk. Waarom spelers belonen voor fouten van de arbitrage? Zo is Berghuis ook al een keer aan een rode kaart en sanctie ontsnapt.

super beleid in rdam.
heb er geen woorden voor.
die jongen maakt n fout.
wordt 3 wed geschorst klaar lijkt me.
nee feyenoord deelt boete uit omdat hij te agressief speelde en dus de ploeg benadeeld.
nou dat is t spel feyenoord.
soms zit t mee of tegen.
maar als ik st juste was zou ik vanaf nu 90 mn poot intrekken,geen schirtje vasthouden niks meer.
stel je voor dat je weer rood krijgt.
daarna straks als jullie thuis tegen ajax spelen en het staat 1-0
dolberg breekt door,denk dan aan je boete!
laten lopen die vent.
want of je nou rood pakt min 1 of 89
je benadeeld je ploeg nml altijd

Wat heeft die boete nou voor een zin? Hij wordt toch geschorst. Straks gaat geen speler meer hard de duels in omdat je mogelijk ook door je eigen club wordt gestraft. Slaan naar een speler, ellebogen, spugen e.d. vind ik weer een stap onsportiever

Wat een hypocriet gedoe zeg..! Feyenoord kenmerkte zich de laatste tijd door zich tegen iedere rode kaart te verzetten en de huisadvocaat het aan te laten vechten.
Nu blijft dat opeens achterwegen en delen ze zelfs een boete (hoogste ooit) uit. Hebben ze een zondebok nodig om de aandacht af te leiden van andere zaken?!

Tijd dat Gio een nog hogere boete krijgt voor onnodig dom tactisch handelen....
En dat na de rode kaart nog jongens met een waas voor de ogen gaan schoppen verdienen bijna stokslagen als straf....

Een schorsing prima, maar een financiële boete van de club voor dit?

Wat een onzin. Het was onhandig en terecht rood, maar een "recordboete" gaat nergens over. Dan kom je aan het salaris van iemand. Vind ik niet kunnen, tenzij het echt de zoveelste keer is of hij bijvoorbeeld de wet overtreedt en het imago van de club schaadt.

Laat hem dan een clinic over sportief spel verzorgen bij een amateurclub of iets dergelijks. De spelers van Feyenoord hadden duidelijk de opdracht om er vol in te kletsen de eerste paar minuten, gelet op de manier waarop ze de duels ingingen. St. Juste deed dat onbesuisd en met hoge snelheid, maar je zag aan zijn hele houding dat hij er zelf ook van schrok. Een boete geven vanuit de club is lachwekkend.

Rare berichtgeving want Toornstra krijgt niks? Dus feitelijk geeft Feyenoord het signaal het mag maar als je bestraft wordt mag het niet. Slechte voorbeeldfunctie

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren