Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Belgische bond is bereid om mee te werken met Real Madrid’

Laatste update:

Real Madrid moet door het vertrek van Julen Lopetegui op zoek naar een nieuwe trainer en Antonio Conte lijkt de voornaamste kandidaat te zijn om het stokje over te nemen van de Spanjaard. Volgens Cadena SER is echter ook Roberto Martínez, de bondscoach van België, in beeld bij voorzitter Florentino Pérez.

Journalist Manu Carreño claimt te weten dat de Belgische voetbalbond (KBV) ‘geen problemen’ zal maken indien Real Madrid zich daadwerkelijk met Martínez wil versterken. De 45-jarige Spanjaard staat sinds augustus 2016 aan het roer bij De Rode Duivels en heeft er nog een contract tot de zomer van 2020.

De nationale ploeg van België speelt in de UEFA Nations League nog twee wedstrijden: op 15 november tegen IJsland en op 18 november tegen Zwitserland. Als deze duels erop zitten, dan zou Martínez van de KBV naar het Santiago Bernabéu mogen vertrekken, aldus verslaggever Carreño van het radiostation.

Real speelt woensdagavond in de Copa del Rey en tijdens dit duel zal Santiago Solari, de coach van het tweede, op de bank zitten. Volgens de regels van de bond heeft Real twee weken de tijd om definitief een opvolger voor Lopetegui aan te wijzen. Dat betekent dat Solari op interim-basis maximaal vier duels van het hoogste keurkorps mag leiden.

Zou Roberto Martínez een geschikte trainer zijn voor Real Madrid?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Real moet het dit seizoen afmaken met Solari en dan vol voor Pochettino gaan. Met wat vers bloed zoals Hazard en Icardi erbij. Dit seizoen is toch verloren.

30 oktober 2018 om 10:39

Precies. Als je gedurende het seizoen instapt is het afbraakrisico erg groot voor een nieuwe trainer. Zonder een volledige voorbereiding is het toch lastig om substantiële tactische veranderingen door te voeren.

30 oktober 2018 om 10:42

Dat zei iedereen vorig jaar ook toen ze matig begonnen aan de competitie, maar uiteindelijk pakte ze gewoon de CL.

30 oktober 2018 om 10:45

Dat was imo mede dankzij CR7, denk je dat dit seizoen hetzelfde gaat gebeuren?

30 oktober 2018 om 10:59

Vorig seizoen had Real ook een sterkere basis en ze hadden nog een trainer die kon functioneren. Die Lopetegui bakt er helemaal niks van. Dit seizoen is absoluut niet te vergelijken met het vorige seizoen van Real.

30 oktober 2018 om 11:00

Nee, maar om te stellen dat het seizoen nu al verloren is? Als Real rond maart draait dan zijn ze gewoon een topfavoriet.

30 oktober 2018 om 11:34

Oh dus toch ronaldo. Bij de verkiezing voor beste speler was hrt niet ronaldo die de CL voor ze pakte. Dat is wat iedereen zei. En ronaldo bewijst hier toch weer gewoon waarom hij de beste speler van de wereld is bedoel van barcelona zonder messi draait beter tegen real dan met messi erbij.Ook 0-4 nedrrlaag tegen barca zonder messi.

30 oktober 2018 om 11:59

Ik denk mede dankzij CR7 zijn inzet en drive. Want dat mist het team nu. Met de kwaliteit dat ze hebben zouden ze de CL en de LA Liga moeten kunnen winnen.

30 oktober 2018 om 11:48

Ik snap je redenatie maar Real speelt nog gewoon mee in de CL. Die kun je natuurlijk nooit opgeven.

Het moet niet gekker worden, Martinez is met heel veel geluk met Belgie in de halve finale van het WK gekomen maar heeft bij Everton niks gepresteerd. Bij Wigan heeft die het goed gedaan, maar laat hem maar eerst bewijzen bij een subtopper voordat hij naar een topclub gaat. De Belgische spelers zijn erg lovend over hem, terwijl de Everton spelers blij waren dat die weg was. Ik denk dat hij eigenwijs is als Lopetegui en zijn eigen filosofie gaat volgen wn dat kan weleens de kop kosten. Ik heb er geen vertrouwen in, beste optie lijkt me Solari en Guti die weten hoe het bij Real aan toe gaat. Anders zou ik Jardim proberen ex trainer van AS Monaco heeft daar toch goede prestaties geleverd met aanvallend voetbal.

30 oktober 2018 om 10:42

Persoonlijk denk ik ook dat Martinez te licht is voor Real. Maar dat hij geluk heeft gehad op het WK ben ik toch niet met je eens. Derde plaats is een historische plek voor het Belgisch voetbal. Ook bij Everton haalde hij in zijn eerste jaar net niet Clvoetbal. Welke coach heeft het daarna beter gepresteerd? En dat zonder al die miljoeneninvesteringen.

30 oktober 2018 om 10:48

Roberto Martinez heeft 158 miljoen uitgegeven aan transfers toen die trainer was bij Everton, maar Belgie had tegen Japan en Brazilie heel erg veel geluk . Ik vond beide teams beter dan Belgie op dat moment. Maar met dit team is het niet zo gek dat je als derde eindigt maar het voetbal was niet goed genoeg.

30 oktober 2018 om 10:54

Martinez heeft van België een van de meest attractieve nationale elftallen gemaakt.
Bovendien zijn ze voor een keertje verder geraakt dan de kwartfinales op een groot tornooi.
Hij maakte een omstreden keuze door Nainggolan niet mee te nemen, maar haalde ook hierin zijn gelijk.

Bovendien is het een aimabele persoonlijkheid die je zelden of nooit zal betrappen op vervelend gedrag langs de zijlijn.

Het zou jammer zijn als hij voortijdig weggaat bij België maar als Spanjaard kan je Real niet weigeren natuurlijk, ook al gaat het hier allicht om een gerucht.

30 oktober 2018 om 11:02

Hij heeft zijn gelijk met Naingolan niet gehad want anders hadden ze het WK wel gewonnen, je kan nooit een van je beste middenvelders thuis laten doordat je een conflict met de speler hebt. Elk andere trainer zou het zelfde hebben gepresteerd bij Belgie met dat spelers materiaal. Ik vond Belgie anders tijdens het WK niet attractief.

30 oktober 2018 om 11:21

@decades België speelde 1 of 2 goede wedstrijden in de poule tegen een paar onbekende landen. Tegen Brazilië werden ze groot deel helemaal weggespeeld en tegen Japan hadden ze ook alle geluk van de wereld. Ik vind ze vaak vrij matig en dt terwijl ze toch een stuk of wat spelers hebben die bij de beste spelers op hun positie horen. Nee, ik denk dat de meeste mensen het even goed als Martinez hadden gedaan.

30 oktober 2018 om 11:29

S-070: Messi en Ronaldo zijn misschien spelers die groter zijn dan de trainer, Naingolan niet. vgaal botste met van Bommel en laatstgenoemde kon vertrekken... maakt dat vgaal een slechte coach? Nee, die deed alleen wat in zijn ogen het beste voor het team was.
Te stellen dat ze met Naingolan het WK gewonnen hadden is echt complete onzin.

30 oktober 2018 om 11:37

Maar daar heeft hij wel tijd voor gehad en bij real krijg je niet zoveel tijd

30 oktober 2018 om 12:02

Is ook beetje geluk dat al dat kwaliteit in België nu rondloopt. Jaren geleden was een goed elftal maken met Nederland ook niet een grote kunst.

30 oktober 2018 om 12:06

De enige ploegen die ik echt leuk voetbal vond spelen waren Peru en bij vlagen Marokko. Voor de rest vond ik het maar een zeer pover WK, veel geparkeerde bussen en veel te veel ploegen die gewoon niet de kwaliteit hebben om een verschil te kunnen maken tegen de grote landen. Het zegt meer dan genoeg dat Frankrijk wereldkampioen werd op 70% van hun kunnen.

30 oktober 2018 om 12:26

Geluk tegen Japan?
Ze kwam 0-2 achter en bogen de achterstand om, wat heeft dat met geluk te maken?
Brazilië werd terecht uitgeschakeld.

30 oktober 2018 om 13:02

Zonder geluk vaart niemand wel. En dat geluk dwing je ook af.Of wil je beweren dat Real de champignons League vorig jaar ook zonder geluk heeft gewonnen.

Gezien het beperkte aantal vrije toptrainers is dit niet heel gek bedacht. Dit zag ik niet aankomen. Toch vraag ik me af of hij genoeg bagage op clubniveau heeft om Real Madrid te leiden.

Ach, je hoort in vele media ook Mourinho genoemd worden. Dan kan je toch beter de gok nemen met Martinez lijkt mij

Ga dan voor Wenger. Al jaren de ideale kandidaat. Nu is die vrij.

30 oktober 2018 om 12:05

Wenger de ideale kandidaat? Waarom? Omdat hij het bij Arsenal de laatste 10 jaar zo goed gedaan heeft? Ik vind Wenger helemaal geen goede trainer en denk dat hij als persoon ook ongeschikt is voor Real.

30 oktober 2018 om 12:16

Moet je Zidane eens laten proberen met Chambers, Bellerin, Xhaka, , Iwobi, Mustafi, Elneny, Wellbeck en al het andere middelmaat dat daar wekelijks speelde. Zal je snel anders gaan piepen. Toch haalde hij altijd de top 4 en soms zelfs de tweede plek of derde.

Dat Wenger misschien niet de juiste kandidaat is voor de club is discutabel, maar geef hem een sterrenensemble en hij zou het in geen honderd jaar minder doen dan wat Lopetegui nu heeft neergezet. Lopetegui is een niemand, absoluut geen charisma en ervaring. Wenger mag dan over datum zijn, maar het is en blijft een expert in z'n vak. En een verdomd ervaren expert. Dat hij de laatste jaren vast bleef hangen bij z'n koppige visie doet niets af van wat hij kan.

Mourinho is nu ook al een tijdje over datum, maar geef hem een Bayern, PSG of Juventus en hij haalt een recordaantal punten in die divisie. Een beetje meer opzoekwerk en realisme zou deugd doen.

30 oktober 2018 om 12:21

De spelers die je benoemd heeft meneer Wenger toch zelf gekocht of niet soms? Dan mag je dat niet als excuus gebruiken voor zijn falen in de afgelopen 10 jaar.

30 oktober 2018 om 12:37

Canario

Leuk, geef je ook even aan wat het budget van hem was? Of gaan we dat verstoppen? Het budget dat hij kreeg nadat Arsenal astronomische bedragen neer moest leggen door de bouw van het nieuwe stadion? Ik ben geen Wenger liefhebber. Maar ik weet dondersgoed wat hij kan met een sterrenensemble. Wat Lopetegui hier heeft neergezet zal Wenger zelfs niet flikken in z'n slaap.

Emery doet het prima momenteel, maar laten we niet vergeten dat Wenger ook een seizoen had waarin ze tot januari(?) eerste stonden. Denk 2013 of 2014. Nadien ging alles bergaf. En daarbij heeft Emery iets geflikt wat een absolute schande is, maar wat velen snel vergeten. Hij wist de Ligue 1 niet te winnen met al die namen in z'n selectie. Dat is toch om te janken zeg.

30 oktober 2018 om 14:05

Alsnog vind ik dat hij heeft gefaald in de laatste jaren. Voorheen kon hij het beste uit jonge spelers halen, maar ook dat zat er niet meer in. Je praat alsof Wenger voorheen succesvol is geworden met toptransfers en die later niet meer kreeg. Dat is niet waar. Wenger kocht relatief jonge spelers en maakte daar sterren van. Later lukte hem dat gewoon niet meer. Henry, Vieira, Bergkamp werden niet binnengehaald als absolute topsterren zoals later Ozil en Sanchez bijvoorbeeld wel zijn binnengehaald. De namen die jij noemde zijn allemaal zijn aankopen geweest. Hij heeft het geld dat hij had kreeg gewoon heel slecht gebruikt, want die spelers die je noemt hebben bij elkaar ook bakken met geld gekost.

30 oktober 2018 om 13:46

Unai Emery presteert veel beter dan Wenger met hetzelfde materiaal. Arsenal weet eindelijk weer wat winnen is.

Denk dat Martinez wel twee keer nadenkt. Heeft als bondscoach een goed team onder zijn hoede, waarmee hij zonder extreme druk prima kansen maakt om internationaal te presteren. En hij heeft met Lopetegui een voorbeeld van een bondscoach die alles opgeeft voor een dienstverband bij Real om er vervolgens na enkele weken uitgeschopt te worden.

30 oktober 2018 om 13:47

Bondscoach staat niet dagelijks op het veld en verdient bovendien nooit meer dan 1 miljoen. Als hij echt van zijn vak houdt hoeft hij niet zo lang na te denken en wanneer hij van geld houdt heeft hij nog een reden om over te stappen.

30 oktober 2018 om 14:14

Ik zeg ook niet dat er geen redenen zijn om bij Real te tekenen. Maar het lijkt me wel iets waar hij goed over na zal moeten denken, want momenteel heb je weinig te winnen met Real. De kans dat ze dit jaar weer de CL winnen is klein, in de competitie telt alleen het kampioenschap en daarvoor staan ze ook al ruim achter. Dus dan gaat het vooral om het geld en de uitdaging. Maar het afbreukrisico is wel erg groot.

Dit kan niet waar zijn , zal wel weer een bericht van Don Balon zijn . Ik heb net gekeken bij de Spaanse kranten maar over Martinez wordt nergens geschreven .De spelers willen Conte niet , dit zijn de trainers die wel in de smaak van spelers vallen na stemmen Del Bosque (6), Ancelotti (4) en Zidane .bron AS

30 oktober 2018 om 11:24

Ik denk niet dat de spelers veel invloed hebben op wie de nieuwe trainer wordt. Ze waren ook (spaanse spelers red.) lovend over Lopetegui en nu zie je hoe het is afgelopen. Ik denk dat Flo voor een iets oudere maar bekende trainer gaat.

30 oktober 2018 om 12:06

Je zou als club wel gek zijn om een trainer te halen die niet gepruimd wordt door de spelers. Dat is gewoon destructief. Ook bij Real Madrid heb je een trainer nodig die overwicht heeft op het elftal, anders gaan er echt geen prestaties komen.

Ik zou t wel weten als ik deze middelmatige trainer zou zijn. Weet je nog iets van dit Real te maken ben je een held en anders rot je op met een gevulde bankrekening.

Er zijn volgens mij te weinig toptrainers om het groeiend aantal (zelfbenoemde) topclubs te voorzien van de juiste man op de juiste plek. Daarnaast werkt het natuurlijk ook niet mee als je er elk seizoen eentje ontslaat, dan ben je zo door het lijstje kanshebbers heen.

Oke, Als Martinez naar Real Madrid gaat, dan komt Hazard ook.
zie alleen niet zo goed in wat Real ziet in hem als trainer.

30 oktober 2018 om 12:08

Als je A keus niet beschikbaar is, en je B keus wel, dan neem je je B keus. Veel ingewikkelder is het denk ik niet. Je geeft zelf al aan dat Hazard dan ook wel zal komen, dat kan een leuk pluspunt zijn voor Martinez.

Ik hoop ju8st niet dat hij komt. Straks heb je weer een scenario lopetegui. Liever Solari en guti het hele seizoen dan martinez. Daar na kunnen ze poch contracteren.

Aub niet zeg, wat moeten we met al die B trainers die nog weinig hebben gepresteerd. Wil Perez een B clubje worden ofso, b spelers halen en b trainers pfff. Haal dan gewoon een Conte nog liever. Maak gewoon een deal met Wenger tot voor de zomer en ga dan voor Poche.

Martinez is nu toch echt niet de trainer waar je als real zijnde voor moet gaan?

Ik weet totaal niet wat ik hiervan moet denken. Heeft niks bijzonders gepresteerd, dus dadelijk krijg je weer een gevalletje Lopetegui. Enige positieve is dat de kans op Hazard veel groter is met Martinez als trainer.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren