Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Blind: ‘Ik denk dat je een speler als hij als scheids beter moet beschermen'

Laatste update:

Ajax wist de Klassieker zondagmiddag vrij eenvoudig te winnen. De Amsterdammers wonnen met 3-0 van Feyenoord, dat al na een aantal minuten verder moest met tien man nadat Jeremiah St. Juste een rode kaart ontving. Daley Blind vindt dat scheidsrechter Björn Kuipers nog meer had moeten ingrijpen.

“Natuurlijk mag je hard spelen. Maar de scheidsrechter had vaker moeten ingrijpen”, zegt Blind in gesprek met De Telegraaf. Ook Jens Toornstra werd al vroeg op de bon geslingerd na een harde overtreding op Frenkie de Jong, waarvoor de middenvelder een gele kaart kreeg. “Ik denk dat je een speler als Frenkie als scheidsrechter beter moet beschermen. Na die overtreding van Toornstra na twee minuten was ik blij dat de enkel van Frenkie nog heel was.”

“De scheidsrechter had ook nog wel een paar keer een gele kaart kunnen geven voor een overtreding op Frenkie. Ik neem aan dat het niet de bedoeling was van Feyenoord. Maar een zware overtreding is een zware overtreding”, vervolgt de verdediger annex middenvelder. Nadat St. Juste een rode kaart ontving, liep Ajax uit naar een 3-0 overwinning. "Daarna was het best makkelijk voor ons.”

“Ik vond dat we ook helemaal niet goed speelden. We waren heel onzorgvuldig. Maar 3-0 is 3-0. Dat is een lekkere uitslag”, besluit Blind. De zege van de Amsterdammers kwam tot stand dankzij een eigen doelpunt van Justin Bijlow en treffers van Hakim Ziyech en Dusan Tadic.

Ben jij het met Daley Blind eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Alhoewel Blind deels gelijk heeft, had hij dit niet hoeven zeggen. De wedstrijd is gespeeld en de punten zijn binnen. Frenkie de Jong is ook nog heel, dus ik zie geen reden om dit uit te lichten. Persoonlijk vond ik de arbitrage vandaag uitstekend fluiten.

28 oktober 2018 om 20:15

Opzich ook wel goed om het bij 3-0 winst aan te geven. Komt in mijn optiek geloofwaardiger over san dat je, je beklag doet elke keer na een verliespot. Ik zie het ook niet als zijken achteraf, de overtredingen sloegen ook nergens op. Heel geforceerd allemaal, waarschijnlijk teveel gehamerd op jezelf niet verstoppen in de Arena, laat weten dat je er bent etc.

28 oktober 2018 om 20:19

Frenkie de Jong krijgt meer trappelen, dat klopt. Dat is vervelend om te zien, ook mee eens. Maar een scheidsrechter moet elke overtreding objectief beoordelen. Een speler daarbij meer in bescherming nemen is niet zijn taak en zeker niet objectief.

28 oktober 2018 om 20:28

Natuurlijk moet een scheids objectief beoordelen, maar het is niet voor niets dat spelers als Robben Litmanen, van Basten vaak kampten met vervelende blessures. Zijn vaak de vervelende tikjes die vaak bewust worden gemaakt op de enkels, die niet bestraft worden. Dit gebeurd vaak bij technische spelers en Frenkie is er ook zo 1 die daar hoogst waarschijnlijk vaak mee te maken krijgt. Daar mag de scheidsrechter echt wel beter op letten, want dit zijn overtredingen die niet op Toornstra of Hendrix gemaakt worden. Dat soort overtredingen zijn vaak onkunde, niet bewust, maar mag je gerust bestraffen, want zijn wel vervelende overtredingen.

28 oktober 2018 om 20:43

De blessures van Robben hebben vaak niks te maken met tikjes of overtredingen. De meeste blessures heeft hij in zijn bovenbenen, liesblessure of hamstring.

28 oktober 2018 om 20:17

Ik ben het wel eens met Blind, leek erop dat Kuipers na zware beginfase Feyenoord probeerde te sparen, maar dat is niet de taak van een scheidsrechter. Objectief elke overtreding beoordelen en naar handelen. Zeker vd Heijden en Clasie hadden nog op de bon gemoeten. Aan de andere kant is dat vragen om kaarten ook weer erg populair. Het zit in de naam denk Ik, want de Jong en de Jong kunnen er allebei wat van! Jammer.

28 oktober 2018 om 20:21

Nogmaals, deels mee eens, maar dit is aan de scheidsrechter. Die moet alles objectief beoordelen en kan niet zo ingesteld zijn dat de overtreding op speler X zwaarder bestraft moet worden dan een overtreding op speler Y.

28 oktober 2018 om 21:04

Als de scheidsrechter alles objectief beoordeelt, hoort hij ook geel te geven voor sommige overtredingen die we vandaag hebben gezien. Ik had ook het idee dat hij Feyenoord een beetje ging sparen en dat hoort niet.

28 oktober 2018 om 21:50

Nou Luuk de jong loopt uit te delen en als hij iets terug krijgt te zeuren tot de pers aan toe!! Frenk krijgt een doodschop valt staat op en gaat door en na afloop verdedigt hij voor NPO 1 jens Toornstra dus die twee vergelijken is een zware belediging voor frenkie die absoluut niet aan de criminele kleinzerige praktijken van Luuk mee doet! Ga je mond spoelen!

Ga nou niet lopen zeiken Daley! Het is een moeilijke westrijd voor Kuipers, zeker wanneer Feyenoord er een schoppartij van probeert te maken. Dan moet je gewoon blij zij met de snelle gele kaart voor Toornstra en de totaal terechte rode voor St. Juste en niet daarna nog gaan lopen miepen dat ze Frenkie de Jong meer moeten beschermen. Dacht dat van Persie een slechte verliezer was maar zo toont Blind zich een slechte winnaar.

28 oktober 2018 om 20:54

Hij heeft wel gewoon gelijk. Toornstra had ook rood kunnen krijgen, vd Heijden en Clasie hadden geel moeten krijgen. Maar goed het had weinig aan de wedstrijd veranderd denk ik. Ajax was slecht en alle lof voor Feyenoord vond ik al helemaal onterecht. Waren helemaal nergens. Prima resultaat en dat telt

Absoluut gelijk. Feyenoord krijgt 2 'waarschuwingen' waar minimaal geel op zijn plaats was geweest. Zeker die laatste was belachelijk, na 60 minuten spelen en al diverse overtredingen...

28 oktober 2018 om 20:45

Tadic schwalbe en Mazraoui bewust hands hadden ook veel verdiend. Verder mochten Clasie en Heijden ook veel krijgen.

28 oktober 2018 om 20:15

Dat is niet helemaal waar, technische spelers moeten wel meer beschermd worden. Zijn vaak doelwitten van de tegenstander, dat is de manier van spelers die niet technisch zijn om de technische uit de wedstrijd te halen, vaak van die vervelende tikjes en etc.. Zie Marco van Basten die zijn carrière daardoor moest opgeven.

28 oktober 2018 om 20:27

Ze zijn niet vaak doelwit maar wel slachtoffer. Technische spelers zijn verdedigers vaak te snel of slim af waardoor ze onbedoeld te laat zijn. Dat is het nadeel van een technische of snelle speler zijn.
Kijk wat een Lozano aan schoppen krijgt. Dat is niet omdat hij gezocht wordt (in ieder geval niet grotendeels) maar puur omdat hij vaak net een fractie sneller is dan zijn tegenstander waardoor die te laat is en hem raakt.

Natuurlijk moeten deze overtredingen gewoon beoordeeld en eventueel bestraft worden, maar niet meer omdat het een overtreding is die op een technische speler begaan wordt.

28 oktober 2018 om 21:45

Is volgens mij echt een combinatie van die factoren. Ze worden soms getrapt omdat ze te laat zijn, of te laat reageren, maar ook toch best vaak uit frustratie of uit slimmigheid, om zo een angel uit het spel van de tegenstander te halen.

28 oktober 2018 om 20:15

Helemaal mee eens. Elke overtreding moet apart en objectief worden beoordeeld. Juist daar is een scheidsrechter voor.

28 oktober 2018 om 20:19

Kijk de beelden nog even terug. In de herhaling zie je dat hij met een beetje pech zijn enkel breekt. Wanneer hij bijv. blijft haken in het gras. Je kunt prima een enkelblessure oplopen zonder daar te worden geraakt.

28 oktober 2018 om 20:37

Eens, ik snap niet waarom dit word gezegd. Heb het weleens vaker gehoord maar je kan niet een speler meer beschermen dan de ander. Je moet gewoon iedereen gelijk behandelen.

Frenkie kreeg wel veel te verduren en er had zeker beter ingegrepen moeten worden maar dat heeft niets te maken met wie die speler is.

28 oktober 2018 om 21:39

Grappig dat Feyenoord in de eerste 25 minuten geschopt heeft op alles wat bewoog (behalve de bal, want door het lage tempo van Ajax lag die vooral stil) en dat vooral Frenkie de Jong het te verduren kreeg. Op een gegeven moment had Kuipers ook geen zin om nog in te grijpen, want hij zag dat het toch geen zin had. Bij een overtreding vol op je kuit kun je ook gewoon enkelschade oplopen. Jij vindt zoiets schijnbaar erg grappig. Ben niet anders van je gewend.

28 oktober 2018 om 22:46

Man man man. Hetzij een enkel dan wel kuit. De intentie is al verkeerd. En het gaat helemaal niet om beschermen van spelers. Het gaat om voetbal datgeen jij je niet lijkt te beseffen omdat je het tussen de regels door bagatelliseert. Triest dus. En dan kom je waarschijnlijk weer met een slap verweer. Dat boeit niet. Kuipers heeft zich vandaag namelijk allleen op hellend vlak begeven door Feijenoord te matsen door de gele kaarten op zak te houden. Het lijkt mij dus verstandig dat je even pas op de plaats maakt en een klein beetje nederigheid toont in plaats van zo'n mondje te trekken.

28 oktober 2018 om 22:57

Inderdaad, als je wil dat een scheids consequent fluit kun je niet een speler anders behandelen dan de ander.

28 oktober 2018 om 23:56

Maar denk je niet dat dit in bescherming nemen niet al zal gebeuren als een scheidsrechter gewoon consequent zijn kaarten geeft en niet zoals Kuipers vandaag spelers gaat sparen? Van der Heijden, Clasie en Tadic hadden alle 3 gewoon nog geel moeten krijgen maar door dat niet te geven creër je willekeur. Waarom zou je als je team al 4 kaarten heeft te laat mogen zijn en ermee wegkomen? Je neemt een speler al genoeg in bescherming als je consequent volgens de regels fluit. En je hebt gewoon spelers die uit kunnen blijven delen omdat ze perfect kunnen spelen op die gele kaart, bij Ajax kon Veltman dat heel erg goed. PSV lijkt Hendrix op momenten steeds net weg te kunnen komen ermee en misschien wel beste voorbeeld was Van Bommel in sommige wedstrijden. Als je daar ook consequent bent leren die dat ook af, want 3x per seizoen vroegtijdig met 2x geel naar de kant zal ze ook niet bevallen. Ben ook van mening dat het onzin is om niet vroeg in de wedstrijd een kaart te geven die je later in de wedstrijd wel zou hebben gegeven wat je vaker gewoon ziet (zeker met vasthouden en tijdrekken doelman bijvoorbeeld) feit is dat consequent fluiten niet mogelijk is en dat ze nu ook al de ene speler anders behandelen dan de ander.

Spelers met een snelle handelingssnelheid moeten sowieso beschermd worden. Krijgen talloze trappen per wedstrijd, je zag het vroeger al bij Cruyff, maar ook bij Messi en Ronaldo, Frenkie is ook zo'n speler die het te verduren krijgt, bewust of onbewust, ik hou het maar op onkunde van de tegenstander.

28 oktober 2018 om 20:16

@fhnb
Waarom krijgt Ziyech geen trappen?
Omdat Ziyech sneller handelt. Frenkie de Jong loopt alleen maar met de bal.

28 oktober 2018 om 20:21

Hakim krijgt ook ontzettend veel trappen te verwerken, waarom denk je dat die zovaak op de grond ligt? Niet alleen aanstellerij.

28 oktober 2018 om 20:50

Ziyech krijgt ze zat.
Een van de snelste in handeling , Messi ligt ook vaak op de grond.. of is zijn bal handeling langzaam?
Spelers waarvan t moet komen zoals een Frenkie of noem ze maar op zijn gewoon vaker doelwit. Of ze beschermd moeten worden is wat anders.. iedere speler gelijk naar mijn mening. Maar achterlijke trappen op been , mag van mij (keihard) bestraft worden. De volgende dwaas zal t minder snel doen dan.

28 oktober 2018 om 22:03

Zo veel schoppen krijgt Messi niet. Hij blijft juist heel vaak uit duels. De Jong lijkt de duels juist meer op te zoeken door veel met de bal te lopen.

Niet doen dit, Feyenoord werd een paar keer gespaard dus ik snap hem wel maar de wedstrijd is klaar we hebben gewonnen.

Ach makkt niet zo veel meer uit, lekker makkelijk gewonnen.
Hij heeft wel gelijk hoor, verder was het uberhaput gek dat Toornstra niet van het veld werd gestuurd

Als Blind het zegt dan mag het wel maar als ik zeg dat Ajax niet best speelde dan krijg ik commentaar van mensen die andermans mening niet kunnen accepteren door emotie.
Ajax speelde matig vandaag en had geluk met de rode kaart. Er zat totaal geen energie en diepgang in het elftal. Een uitgeblust elftal wat zonder beweging de bal naar elkaar wilde passen. Ik begrijp niet zo goed waarom Feyenoord teveel met Ajax bezig was en ze de wedstrijd niet gewoon opvatten zoals tegen Zwolle. Dan had je hier vandaag een punt gepakt als je nist zo ongecontroleerd wild ging doorpressen.

28 oktober 2018 om 20:21

Hahahah nooit. Feyenoord begon de wedstrijd als een team met doodsangst. En die angst is totaal terecht. Totaal kansloos terwijl Ajax vandaag samen met PSV uit, de slechtste wedstrijd van het seizoen speelde.

28 oktober 2018 om 20:28

@enoh
Feyenoord moet Ajax gewoon benaderen als Zwolle in plaats in de hype van de media te geloven. Dan had je hier vandaag minimaal een punt gepakt.
De uitwedstrijd van Ajax bij PSV kwam volledig door PSV. PSV heeft veel te veel dynamiek en diepgang voor Ajax wat zonder bal statisch is.
Ajax had ook in de wedstrijd tegen PSV geen diepgang. Elke onderschepping was gewoon raak.
Ajax is helemaal niet zo'n wonderelftal wat in de media verkocht wordt. Het is een elftal met mankementen en teveel middenvelders in andere linies voor balcontrole.

28 oktober 2018 om 22:06

Neem nog een neut en ga slapen. Je kraamt onzin uit.

28 oktober 2018 om 22:29

Haha ja echt een slecht team dat Ajax!je haalt er een wedstrijd bij waar een basisspeler van ons nationale team geblesseerd was die normaal 90%van ze duels wint.
Maar goed dat heb niks met vandaag te maken.
Feyenoord is gewoon niet het niveau Ajax/PSV jammer maar het is zo.
PSV is dus ook geen wonder elftal volgens jou?want ze spelen gister belabberd tegen de nummer 18?
Onzin natuurlijk PSV en Ajax zijn op dit moment gewoon een maatje te groot voor de rest.
Zie ook de prestaties Europees.
En dat diepgang van Ajax vind ik ook een kul argument aangezien in onze competitie Ajax geen diep gang nodig heeft(tenzij ze graag het publiek willen knuffelen)alles speelt zich af op de tegenstander hun 16!


28 oktober 2018 om 20:24

Je onderbuik gevoel is echt nergens aan te staven. Ajax hoefde niet meer energie te verspillen en deed genoeg voor de overwinning. 80% was vandaag ook genoeg. Zonder die rode kaart had ajax er zonder twijfel meer energie en beleving ingestopt, ben ik van overtuigd. Maar inderdaad, ook mijn onderbuikgevoel kan ik niet onderbouwen met statistieken.

28 oktober 2018 om 20:30

@Dr Mario
Ze wilden 100% spelen maar ze konden niet. Ze maakten een uitgebluste indruk. Zonder beweging en diepgang.

28 oktober 2018 om 20:36

Puur veroorzaakt door de situatie op het veld en de snelle rode kaart. Ik geloof er niet in dat Ajax uitgeblust is. Ajax is dit seizoen opvallend fit. Dat verandert niet na een zware reeks.

28 oktober 2018 om 20:25

Je mag best zeggen dat Ajax niet goed speelde hoor. Iemand die het tegendeel zou beweren, heeft niet gekeken. Maar als het 11 tegen 11 was geweest, hadden we een hele andere wedstrijd gezien. Nu kon Feyenoord niet en Ajax wilde niet. Met 11 tegen 11 had Ajax niet zo gespeeld zoals ze nu wel deden, nu was er gemakzucht.

28 oktober 2018 om 20:31

@Falonso
Daar geloof ik helemaal niets van. Ik zag dat ze het wel probeerden maar niet lukte. Ze maakten een vermoeide indruk zonder beweging en diepgang. Aan de bal kan je zien dat de wil er wel was.

28 oktober 2018 om 21:11

Falonso, Waarom zou ajax niet willen? Met een doelsaldo wat flink achterloopt op dat van Psv, tegen 10 man waarvan wordt gezegd dat het vergelijkbaar is met amateurniveau en voor een enthousiast eigen publiek wat duidelijk meer wilde zien kan ik totaal geen redenen bedenken waarom ze niet zouden willen.

28 oktober 2018 om 21:54

Omdat je nu de kans krijgt om rust te pakken. Woensdag spelen we weer, dan in het weekend weer, dan doordeweeks weer, dan in het weekend weer. En we hebben natuurlijk afgelopen week en het vorige weekend ook al gespeeld. Dat zou een reden zijn.

Ik had graag gezien dat Ajax iets meer had aangezet, want dan kun je met 4/5-0 winnen. Maar goed, ik ga natuurlijk niet klagen na een 3-0. Nergens voor nodig. Op naar de volgende pot.

28 oktober 2018 om 20:34

Volgens mij geloof je het ook nog wat je in je reactie zegt , Ajax heeft de tweede helft inderdaad slecht gespeeld maar meer was ook niet nodig want Feyenoord was nog slechter , en hoezo geluk met die rode kaart ? hij heeft Toornstra nog gespaard imo en die mafkees van st Juste doet het toch zelf op de Ajax helft notabene maar ook met elf man hadden ze nooit een punt gepakt hoor , de enige man met echte kwaliteit was v Persie en die kwam niet terug de tweede helft wat ik jammer vond .

28 oktober 2018 om 20:39

@sloep
Dat is toch geluk dat een domoor bij Feyenoord een domme rode kaart pakt. Was dan niet mooi meegenomen dan?

28 oktober 2018 om 22:53

Zo kun je alles wel geluk noemen. Geluk dat Dd verdediger te laat is, geluk dat Dd keeper niet 3 cm groter is, geluk dat de scheids de overtreding ziet.... St Juste heeft de wedstrijd voor Feyenoord verpoept. Dat is zijn keuze. Enige geluk voor Ajax was dat Nico daar niet zwaar geblesseerd raakt.

29 oktober 2018 om 08:26

@tipptopp
Tagliagico is een enorme aansteller. Hij loopt altijd over het veld te rollen wanneer hij geraakt wordt.

28 oktober 2018 om 20:55

Blijft moeilijk te voorspellen. Misschien een punt. Misschien niets of misschien 3 punten. Daar over kun je blijven discussiëren. Want speelt Fey met 11 de westrijd uit , moet Ajax ook een tandje meer. En dan moét t.. Maar geluk? Zou t niet zo noemen. De westrijd had sowieso anders verlopen dan ja

Dat spelers beschermen... iemand zei dat ook over Lozano. Maar dat zou betekenen dat een overtreding op een speler als Frenkie of Lozano anders wordt beoordeeld dan een overtreding op Schöne of Hendrix. Dat zou natuurlijk nergens op slaan.

28 oktober 2018 om 20:20

Denk dat je het anders moet zien, op de kleine vervelende overtredingen die zulke spelers krijgen, die verkeerd kunnen uitpakken, zoals hier boven aangegeven, Marco van Basten, die de ene na de andere overtreding op zijn enkels kreeg.

28 oktober 2018 om 20:26

Dat is het risico van de sport. Een speler als Frenkie provoceert af en toe ook, en dan kun je een tik verwachten. Maar wat moet een scheidsrechter dan doen volgens jou? Elk tikkie op de enkel van Frenkie met geel bestraffen, terwijl ditzelfde tikkie bij Schöne geen kaart is? Dat zou willekeur zijn.

28 oktober 2018 om 20:31

Je kan het zien als willekeur, natuurlijk is het lastig te beoordelen, maar spelers die wendbaarder zijn, hebben vaak ook een andere bouw dan bijvoorbeeld een Blind, of een keeper. Die spieren zijn anders en daar mag je ze best in beschermen.

28 oktober 2018 om 20:34

Nogmaals weet dat het lastig is en haast niet te doen voor een scheids. Ik ben wel van mening dat technische spelers beschermde moeten worden. Je kan vaak aan de houding van een overtreding zien of het een bewuste is, dan mag je zo'n speler gerust geel geven. Gebeurd het onbewust uit onkunde, dan zie je dat ook, dan enkel vrije trap. Ze zijn gewoon blessure gevoeliger, door hun lichaamsbouw en speelwijze.

Beste Blind,

Ik denk dat je moet stoppen met janken en je moet realiseren dat het in bescherming nemen van spelers door de scheids, zijn ontwikkeling niet ten goede komt. Daley kan zich beter realiseren dat het opbouwen van weerstand Frenkie zijn ontwikkeling alleen maar ten goede komt. In het buitenland gaat de scheids hem ook niet beschermen. Wil je dat de kloof met de Eredivisie en zijn talenten met het buitenland groter wordt, blijf dan vooral doorgaan met dit soort uitspraken. Niet bijster intelligent, meneer Blind.

Dit soort wedstrijdenop het scherpst van de snede is helemaal niks mis mee...!!! Zo is het altijd geweest en zo moet het altijd blijven!!! Dit soort wedstrijden moet je aanvoelen en in mee gaan als scheidsrechter!!! Nijhuis is op dit moment de enige die dat kan in Nederland!! Ook hij maakt hier en daar een foutje maar hij is de enige die de klassieker kan fluiten!!!

Voor de goede orde .. de scheids hoeft niemand te beschermen! ... gedraag je als
Een vent!

Ik vind dat Blind ook beter beschermd moet worden. Hij moet tegen zichzelf in bescherming genomen worden. Een taak voor ten Hag om hem te laten banken.

29 oktober 2018 om 00:00

Blind speelde weer een prima wedstrijd vandaag, zoals zo vaak dit seizoen. Dat je geen fan van hem bent weten we allemaal al lang en dat is ook je goed recht, moet je allemaal zelf weten. Maar het begint te vervelen nu, uitspraken als 'kan er helemaal niets van' rijmen nou eenmaal niet met een voetballer met zulke cijfers (interlands, prijzen, PL wedstrijden gespeeld, Europese duels gespeeld, etc.). En waarom wijs je er iemand op dat hij on topic moet reageren terwijl jouw initiële reactie ook gewoon off topic is?

29 oktober 2018 om 08:30

@Sanderkoevoets
Blind is een zwakke voetballer. Cijfers zeggen mij niet zoveel.
Hij was gewoon een wisselspeler bij Man U. Een van de slechtste Man U uit de geschiedenis.
Een tranfer zoals Braafheid naar Bayern door van Gaal.
Blind is het typische voorbeeld waarom het zo misgaat met het nlse voetbal.

Je moet alle spelers gelijk behandelen, punt.

Het enigste wat Kuipers en de VAR hadden moeten doen was Toornstra naar de kleedkamers sturen. Dit was donderrood. Ik ben blij dat Frenkie heel is gebleven.

28 oktober 2018 om 22:28

En de 1-0 afkeuren uiteraard...binnen de 5 meter mag je de keeper niet aanvallen. Licht tikje tegen de elleboog = geen goal

Nee, een bal met de hand vangen om vervolgens af te kunnen werken...dat liet ie ook varen. De VAR , die Kuipers na de wedstrijd nog steeds verdedigt, mag contact met de doelman, oftewel overtreding, nog steeds overrulen en onterecht een doelpunt toekennen.

En hands is hands en de keeper op de grond raken in zijn gebied mag ook niet. Ajax heeft verdiend gewonnen maar als iets erger is dan een slechte verliezer dan is het een slechte winnaar.

Waarom zou hij hem moeten beschermen? Vroeger als we bij pleintjes gingen voetballen kreeg de speler die het meest met de bal dribbelde altijd de meeste trappen. Dat doet frenkie nu ook, loopt de hele tijd onnodig met de bal ja dan kan je het verwachten.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren