Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Gefrustreerde Van Persie: ‘We hebben de VAR en vier scheidsrechters..’

Laatste update:

Robin van Persie is niet te spreken over het optreden van Björn Kuipers. De scheidsrechter stuurde Jeremiah St. Juste al vroeg met een rode kaart naar de kant en later werd het 1-0 door een blunder van Justin Bijlow. De doelman werd bij die actie echter gehinderd door Kasper Dolberg, zo luidt het oordeel van Van Persie.

De recordtopscorer van het Nederlands elftal noemt de rode kaart voor St. Juste in een interview met Voetbal International ‘terecht’, maar vindt dat de 1-0 afgekeurd had moeten worden. “'Dat moment heb ik óók teruggezien. Volgens mij had Justin minimaal één hand op de bal, vóór de lijn, en toen kreeg hij een tik van Dolberg. Dat mag geen goal zijn. Er was in de tweede helft ook een moment met een handsbal van hun linksback.”

Nicolás Tagliafico raakte de bal ruim een kwartier voor tijd met zijn hand en volgens Van Persie had de bal op de stip gemoeten. “We hebben de VAR-mensen én vier of vijf scheidsrechters, maar die zien het niet... Dat vind ik vreemd. Op zo’n moment moet het ook een beetje meezitten. Maar goed: dat is niet gebeurd, dus moeten we ons verlies pakken.”

Van Persie speelde de wedstrijd zelf overigens niet uit, want bij rust werd hij vervangen door Bart Nieuwkoop. Toen stond het door de eigen treffer van Bijlow en het doelpunt van Hakim Ziyech al 2-0. In de slotfase van De Klassieker kopte Dusan Tadic de 3-0 tegen de touwen. Feyenoord staat nu met twintig punten op de derde plaats in de Eredivisie.

Ben jij het met Robin van Persie eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
28 oktober 2018 om 19:19

Van Persie is een van de velen spelers die geel hadden moeten krijgen vanwege een overtreding op Frenkie de Jong. Die werd de eerste helft bont en blauw geschopt.

28 oktober 2018 om 19:49

Is nogal een sensatiegericht bericht dit. Ik heb het interview bij Fox gezien waarin hij bijna letterlijk hetzelfde zei. Hij was vooral verbaasd over de insonsequentie van de VAR, vond de 1-0 een overtreding en had vernomen dat Tagliafico al geel had en gaf aan dat het hem van de tribune een pingel leek, maar ook dat hij het nog niet had teruggezien.

De schrijver van dit artikel is puur uit op clubdiscussies en discussies over het arbitrale trio + extra's en brengt geen nuance aan, iets dat Van Persie zelf wel deed.

29 oktober 2018 om 06:35

Verder ongeveer 25% slechte verliezers en 75% slechte winnaars op dit draadje

Het is niet te geloven dat Kuipers telkens maar weer Ajax bevoordeeld in de Klassieker. Dit is al het 3e jaar op rij dat hij meet met twee maten. Een overschatte thuisfluiter die leunt op prestaties van acht jaar geleden.

VAR wordt alleen ingeschakeld wanneer het uitkomt. Gisteren werd PSV benadeeld, maar dan wordt de Var niet eens overwogen. Toevallig zat Makkelie ook achter het scherm.

28 oktober 2018 om 19:16

Al die niet gegeven gele kaarten alweer vergeten?

28 oktober 2018 om 19:33

Berghuis gaat een mannelijk duel aan met Frenkie. Wel een overtreding maar volgens Kuipers is het geel. Dan kun je blijven strooien met kaarten. Kuipers is al jaren niet consequent. Als je dat niet ziet, heb je echt een gigantische bord voor je kop.

28 oktober 2018 om 19:35

Mannelijk duel? Beetje shirtje trekken, super mannelijk inderdaad

28 oktober 2018 om 19:36

GOAT staat waarschijnlijk voor Gezeur Op Ajax Telkens. Zelfs de huisjurist van Feyenoord zou kansloos zijn in Zeist.

28 oktober 2018 om 20:09

Beetje shirtje trekken idd maar totaal niet direct geel waardig!

28 oktober 2018 om 20:42

Ik vind vasthouden eigenlijk altijd geel waardig. Zeker bij een aanval.

28 oktober 2018 om 21:36

Kuipers bracht zichzelf in de problemen met die kaart voor Berghuis. Was niet per se geel, waar Van der Heijden even later absoluut geel had moeten krijgen. Het ging echter zo snel met de kaarten dat hij het toen naliet

28 oktober 2018 om 19:16

Hij floot vanmiddag gewoon uitstekend hoor

28 oktober 2018 om 19:33

Je bent of voor ajax of je hebt totaal geen verstand van voetbal.

28 oktober 2018 om 19:51

Jij beide niet iig. Al zijn er punten die in het voordeel waren voor Ajax, maar je vergeet dan een paar gele en de eerste rode kaart die niet gegeven is. En ook een pingel moment. Geeft niet hoor vooral met z'n alle blijven denken dat het aan Kuipers lag. Dan kan ik je vertellen dat jullie geen derde gaan worden. Slechte verliezers!!!

28 oktober 2018 om 19:58

Slechte verliezers nog wel. Haha hoor dat dan. Kuipers heeft vanaf het begin de wedstrijd kort gehouden zodat feyenoord bij elk duel geel krijgt. Ja rode kaart klopt. Toornstra geel was terecht maar die andere gele sloegen nergens op. Penalty voor ajax?? Schwalbe 1e klas en had geel moeten wezen. Vilhena schiet in de 2e helft duidelijk de bak tegen de hand aan. . Ja we hebben verloren omdat ze nou eenmaal op papier een betere ploeg hebben maar als er een scheids had gestaan die niet voor ajax was geweest maar gewoon neutraal had je een hele andere wedstrijd gekregen.

28 oktober 2018 om 20:24

Tel je zegeningen... wees blij dat je slechts met 3 - 0 verliest.
ALS er een andere scheids had gestaan had Toornstra misschien ook wel (terecht) rood gehad, en dan? Maar goed als als als. Als mijn zus een piemel had gehad was ze mijn broer geweest. Je hebt gewoon volkomen terecht verloren en bent geen moment in de wedstrijd geweest, daar had een (onterechte) pingel niets aan veranderd!
Oh ja: je schrijft trouwens Ajax met een x zonder kk

28 oktober 2018 om 20:24

Als een overtreding 'te licht is" voor een strafschop, is het niet meteen een schwalbe..

Toornstra steekt bewust zijn been uit. Zelfs wnr de bal eigenlijk al weg is

K durf zelfs te stellen dat je 99% van de tijd, voor dezelfde 'overtreding' buiten de 16 een vrije trap krijgt. Maar dan is het soms plots te licht voor een penalty..

Alsof dat zo in de tegels staat

Overtreding op het veld een vrije trap
Overtreding in de 16 een penalty MITS het wel zwaar genoeg is.

28 oktober 2018 om 21:59

Dus jij wilt zeggen, dat als je de bal van een paar meter hard op je arm krijgt, je tijd hebt om te reageren? Dat je Ajax niet mag, dat kan, maar wees dan op z'n minst redelijk.

28 oktober 2018 om 22:51

Wat ik al zei ferdy lekker blijven denken dat het aan de scheidsrechter lag. Man man wat kansloos zeg, brw net zo kansloos als dat jullie waren 11 trgen 11 of 11 tegen 10 hsd niets uitgemaakt. Succes verder dat zullen jullie nodig hebben, voof je het weet sta je onder Heracles

28 oktober 2018 om 23:34

Je mag nog blij zijn dat je met 10 man eindigt. En dan nog "Ajakkes". Volwassen hoor. Niet alleen op papier, ook in de praktijk heeft Ajax verreweg de betere ploeg. En PSV ook. Je kunt ook eens kritisch zijn op je eigen spelers, trainer, TD?

28 oktober 2018 om 23:37

Andere gelen sloegen nergens op?! Natuurlijk wel, je hebt geluk dat van der Heijden en Clasie geen geel kregen, want dat was het wel. Schwalbe moest geel zijn, dat ben ik met je eens. En bij het moment Vilhena zeg je het letterlijk zelf al, hij schiet van heel dichtbij tegen Tagliafico aan, dat is echt nooit een penalty. Zijn arm hangt aan z'n lichaam, dit is puur aangeschoten. Kortom, de scheids heeft zeker niet in jullie nadeel gefloten.

28 oktober 2018 om 19:17

Tuurlijk, want stjuste kreeg onterecht rood, Toornstra deed ook helemaal niets bij de Jong, Dolberg schopte Bijljow zo goed als doormidden....

Verliezen doet zeer, snap ik, maar om dan de scheids de schuld te geven van een falend Feijneoord... Gauw naar bedje toe, de dag was voor jou blijkbaar al zwaar genoeg..

28 oktober 2018 om 19:25

Clasie die de jong omver maaide

28 oktober 2018 om 20:08

Verliezen doet hier weinig zeer. Onder vrijwel elke Feyenoorder is dit een ingecalculeerde nederlaag. Ik denk ook zeker niet dat Feyenoord met elf man had gewonnen. Wat mij stoort is dat Kuipers de mooiste wedstrijd van Nederland in de zesde minuut al beslist. Was het onbesuisd? Ja. Was het lomp? Ja. Was het rood? Ja, het was een harde overtreding en je kunt er rood voor trekken. Deed hij het bewust? Nee, en met dat argument zou ik persoonlijk de wedstrijd aanvoelen, St. Juste vertellen dat hij zich gedeist moet houden en zich niets meer kan permitteren. Want laten we ook weer niet doen alsof het een horrorovertreding was die je onmogelijk met slechts geel kunt bestraffen. Pure lompigheid van St. Juste en ik snap goed dat mensen denken: minuut 6 of minuut 74, rood is rood. Zelf denk ik echter dat je in de geest van de wedstrijd moet denken. En dat staat los van mijn clubvoorkeur

28 oktober 2018 om 20:30

Ik ben een op en top Feyenoorder maar kom op dit is puur gezwam. Als je niet ziet dat dit een 100% rode kaart was, kan je nooit meer rood trekken. "In de geest van de wedstrikd fluiten" is echt onzin. Hij had die jongen zijn been kunnen breken, geluk dat dat niet gebeurde.
Verdiende rode kaart, verdiende nederlaag voor feyenoord.
Jammer dat de 1-0 dan volgt uit een in 1e instantie blunder van Bijlow, met een overtreding, maar natuurlijk had Ajax anders ook wel gewonnen, gewoon zuur.

28 oktober 2018 om 20:39

"zelf denk ik echter dat je in de geest van de wedstrijd moet denken. En dat staat los van mijn clubvoorkeur"....ongetwijfeld...maar het zijn wel spelers van jouw club die twee zeer donkergele overtredingen maken binnen 6 minuten. Je verlegt gewoon vooraf vastgelegde regels omdat het Feyenoord goed uitkomt.
Zelfde lulkoek als dat je met 7 bier in je mik wordt aangehouden en dan gaten zeiken dat de politie rekening moet houden met het feit dat het zo'n leuk feestje was waar je vandaan komt.
Als Gio Feyenoord mannelijk had willen laten voetballen had hij gewoon zijn spelers de DVD van PSV- Ajax moeten laten zien.

28 oktober 2018 om 21:26

Voor die rode kaart kun je toorstra bedanken. Kuipers vond de overtreding van Toorstra al licht rood (wat het ook was, te laat oké, je noppen er zo inplanten is een ander verhaal) en doet dat af met geel. Vervolgens komt st juste er een paar minuten later overheen en is het klaar. De wedstrijd aanvoelen gebeurde al bij toorstra, bij st juste werd de grens gesteld. De harde overtredingen vlogen je echt om de oren. Zo spaarde jij ook van der heijden, die ging over de schreef bij masraoui, maar kuipers vond een goed gesprek voldoende. 10 man en een centrale verdediger geel, dan kan die verdediger niets meer. Kuipers dacht heel erg in de geest van de wedstrijd. Zelfde met penalty moment tadic, dat is geen schwalbe, hij gaat daar gewoon over het been. Zocht er naar mijn smaak iets te veel naar, maar hij gaat toch echt over een been, die geen bal raakt. Niet aanstellen door, maar dan kun je de eerste goal nooit afkeuren, daar was immers nog minder contact. Gebeurde dus ook niet. Blijft de hands bal van nico over. Volgens mij werd er een paar weken geleden uitgelegd eerst lichaam dan hand geen penalty. Was bij Tagliafico het geval. Vind het een rare regel, maar als dat de regel is, dan is het zo. Dan wordt het juist vreemd als nu wel de pingel wordt gegeven, dat zou namelijk inconsequent zijn. Misschien slimmer overtredingen maken volgende keer, nu begon Feyenoord gewoon te hard. Kan best, maar als je goed wegkomt moet je het niet 2 minuten later gewoon weer doen en dan ook nog op de helft van de tegenstander. Als speler moet je dergelijke dingen aanvoelen.

28 oktober 2018 om 21:45

Ik zie regels ook meer als richtlijnen in plaats van als de absolute norm. Scheidsrechters die alleen maar volgens het boekje fluiten, daar heb ik persoonlijk niks mee. Dat zal per persoon verschillen, prima. Doe mij maar Nijhuis. Mannen als Kuipers en Blom vind ik niks. En oprecht, ik snap dat er rood voor gegeven kan worden. Ik vind het zelf echter niet noodzakelijk. Ik zei ook: ik snap het als je denkt 'rood is rood'. Zelf vind ik dat niet. En ik verleg niet omdat het míjn club goed uitkomt. Je mag het wantrouwen en ik snap het als je dat doet, maar als Mazraoui dit bij Van Persie had gedaan had ik exact hetzelfde gezegd

28 oktober 2018 om 19:19

Bevoordeelde helemaal niemand. Toornstra had ook rood kunnen krijgen, en tegenover het penalty moment waar Van Persie op doelt staat een overtreding van Toornstra tov Tadic vlak voor rust waar je ook een pingel voor kan geven. Kuipers heeft ongetwijfeld missers gehad, maar wel in beide richtingen. Het moment waar Feyenoord de wedstrijd op verliest is de rode kaart van St Juste en het lijkt me dat die vrij duidelijk was.

28 oktober 2018 om 19:20

Hahahahah dat was echt de slechtste schwalbe van dit seizoen tot nu toe. Er werd niet eens gekeken naar dat hands-moment. Kuipers is gewoon een slechte scheids, Feyenoord wel gewoon terecht verloren hoor daar niet van

28 oktober 2018 om 19:39

Dat van tadic was een honderd procent schwalbe, had geel moeten zijn. Van Persie tegen de jong is ook gewoon geel, en voor de rest vond ik hem best goed fluiten.

28 oktober 2018 om 19:53

Feyedh, was je de VAR scheids? Als Kuipers hem beoordeeld als aangeschoten hands van een meter en de VAR constateert hetzelfde, waarom moet er dan nog gekeken worden dan?

28 oktober 2018 om 19:59

Nou, als je herhaling goed terug kijkt.. zie je dat de bal al voorbij Toornstra is, en er dan alsnog een voetje/been omhoog/voor wordt gezet.. Je kan hem echt wel geven.. En sowieso krijg je overal op het veld ten alle tijden een vrije trap, behalve als het te 'licht' is voor een penalty?

28 oktober 2018 om 20:04

Heb je de handsbal van Vlaar gezien vandaag? Zelfs dat was geen penalty. Die kreeg hem vol op zn uitgestoken arm. Bij Tagliafico kwam de bal half op de borst en half op bovenarm van dichtbij aangeschoten. Terwijl hij zijn arm gewoon in een natuurlijke houding had.

28 oktober 2018 om 20:21

Prima reactie Ewoud. Ik vond de handbal geen penalty en ik vond de schwalbe van Tadic ook geen penalty. Maar, de hand raakte wel de bal en Toornstra raakte Tadic wel. Van beide valt wat te zeggen en beide wordt terecht weggewuifd. Toornstra had rood moeten hebben, maar dan is natuurlijk de vraag of St. Juste nog rood had gepakt. Dan heb je een hele andere wedstrijd. Verder hadden Van Persie, Clasie, de nieuwe rechtsback (naam even kwijt) zeker geel moeten hebben en had, vind ik persoonlijk, Mazraoui misschien nog een 2e geel kunnen krijgen. Bij een stand van 2-0 had Mazraoui al een gele kaart en trok hij Larsson onderuit bij een tegencounter.

29 oktober 2018 om 05:41

Was een gigantische schwalbe van Tadic. Maar geef Tadic eens ongelijk. Kuipers gaf jaren terug een penalty aan Fischer toen die niet eens geraakt werd. Met Kuipers kan je het altijd proberen. Dat hij uberhaupt dit duel mocht fluiten nav zijn optreden bij Utrecht - NAC

28 oktober 2018 om 19:19

Ik snap de frustratie, maar de scheidsrechter is echt niet de reden waarom Ajax gewonnen heeft.

28 oktober 2018 om 19:20

Met 10 tegen 12 na zes minuten wordt het moeilijk genoeg idd.

28 oktober 2018 om 19:22

Klopt afca boer. Maar het heeft wel geholpen natuurlijk. Ajax creeerde bar weinig tegen 10 man. Ik had het nog moeten zien als kuipers/var die goal gewoon had afgekeurd.

28 oktober 2018 om 19:23

Zonde dat ik mijn tijd aan jou verspil met volgens mij al 3 reacties. Aan deze reactie is namelijk te zien dat je niet serieus te nemen bent. Ooit ben je van de middelbare school af en dan ga je het allemaal wat anders bekijken. Dan ben je ook in staat met argumenten te komen. En je loopt over de VAR te zeiken alsof je precies weet hoe het gaat, maar jij zit daar toch niet? Dus je weet niet wat er gebeurt.

28 oktober 2018 om 19:38

@falonso
Het over argumenten hebben terwijl je zelf niet verder komt dan wat argumenten ad hominem terwijl je vanaf je superioriteitstorentje iemand anders probeert te kleineren. Lekker bezig jongen, doet het vast goed op je Hbo!

28 oktober 2018 om 21:24

@goat. Get a life. Je maakt jezelf met iedere reactie lachwekkender. Na 6 minuten had het namelijk 9 tegen 11 moeten zijn als Makkelie opgelet had. Daarnaast worden een aantal vriendjes van je gematst door Kuipers. En dat is puur uit medelijden. En als je iets niet wil is dat de scheids medelijden met je heeft. En nu gewoon als een vent je wonden likken. Dat heb ik ook gedaan na PSV. Zo niet dan je account opzeggen hier. Fijne avond nog.😘

28 oktober 2018 om 22:45

@fiorenoord

Lees dan ook mijn andere reacties, zou ik zeggen. En ik heb mijn diploma, dus ja, dat ging goed. Heb jij ook al iets behaald in je leven of ben je altijd van enkel aannames?

29 oktober 2018 om 05:42

Nouja, eigenlijk wel. Als hij St Juste gewoon geen rood had gegeven. ;-) Feyenoord heeft het zelf al weggeven in de eerste 5 minuten.

28 oktober 2018 om 19:19

Onderbouwing? Precies hoe is Ajax bevoordeeld? Door die kaarten van Van Persie, Clasie en Bijlow... oh nee, die kregen ze niet. St Juste terecht rood, bij de 1-0 niets aan de hand. Ik vind het moment met Tagliafico persoonlijk geen hands, maar daar kun je over discussiëren.

28 oktober 2018 om 22:43

Folonso ik hoop dat je net moment heb terug gezien bij studio voetbal. Ik neem aan dat je wel ziet dat Dolberg hem meeschuift ??
Tagliagico heeft handen omhoog komt tegen de arm is gewoon een panel.

Daarnaast mist kuipers vele gele of rode kaarten. Als je bij die momenten van Dolberg en tagliagico niet eens gaat kijken kan je de var ook niet meer serieus nemen.

Kuipers heeft gewoon een slechte wedstrijd gefloten met een hoop verkeerde beslissingen ..0

28 oktober 2018 om 22:56

Nee, niet gezien. Wel gewoon vanmiddag bij Fox, vanuit zo'n beetje alle hoeken. Hij tikt de arm aan, maar schuift hem niet mee. Dat is te zien vanuit twee hoeken. Vanuit één hoek lijkt het alsof hij de arm meeschuift. Die penalty is discutabel. In beide gevallen heeft de VAR beoordeeld dat Kuijpers er niet 100% naast zat.

Kuijpers miste inderdaad veel gele kaarten. Dat kwam Feyenoord niet slecht uit.

28 oktober 2018 om 23:22

Ook Ajax natuurlijk niet. Waar mazraoui ook zijn tweede had kunnen krijgen.
Maar het gaat me ook niet om de gele kaarten cq rode kaarten.

Vanavond duidelijk te zien in de sloom dat hij zijn arm mee schuift. Doordat Dolberg hem raakt schuift hij zeker door. Is gewoon minimaal een moment om voor de scheids na te kijken kijk eens hoeveel discussie er nu al is.

De handbal en ook misschien de schwalbe van tadic ook goed om na te kijken.

Het is gewoon simpel zat het is puur afhankelijk van welke scheids er achter de Var zit. Al had er vandaag een andere gezeten had je zeker andere beslissingen gehad. De Var is daardoor ook gelijk minder betrouwbaar.

Zelfde als met scheids waar de ene rood voor geeft geeft de ander niks. Zo blijf je nog steeds houden dat de ene club meer voordeel haalt dan de ander.

29 oktober 2018 om 17:44

"het is gewoon simpel zat het is puur afhankelijk van welke scheids er achter de Var zit. Al had er vandaag een andere gezeten had je zeker andere beslissingen gehad. De Var is daardoor ook gelijk minder betrouwbaar.

Zelfde als met scheids waar de ene rood voor geeft geeft de ander niks. Zo blijf je nog steeds houden dat de ene club meer voordeel haalt dan de ander."

Eens met dit stuk.

Waar ik me aan stoor, is dat enkelen hier doen alsof Kuijpers de wedstrijd heeft beslist. Dat vind ik gewoon onzin. Zoals jij Mazraoui noemt, kan ik natuurlijk Clasie noemen. En zo kunnen we nog heel veel momenten noemen. Ik zeg ook niet dat hij perfect floot ofzo. Alleen Ajax had ook gewonnen als die 1-0 was afgekeurd. Vanaf die rode kaart wist iedereen wie er ging winnen, alleen wisten we niet met hoeveel goals verschil.

28 oktober 2018 om 19:20

Zit nu studio sport te kijken en zie gewoon een penalty voor Ajax en 2 gele kaarten voor Feyenoorder die hij niet geeft. Tel daarbij op de gele kaart voor Toornstra die rood had moeten zijn. Dan kun je toch niet met droge ogen beweren dat hij Ajax bevoordeeld.

28 oktober 2018 om 19:25

Jullie doen alsof Feijnoord zwaar benadeeld is hahaha, met 11 man 10man, wel of niet afgekeurd doelpunt , ajax zal alsnog winnen dus ga rustig slapen sjongejonge

28 oktober 2018 om 19:31

Ik ben echt geen fan van Kuipers, juist niet. Maar vanmiddag zijn we echt niet erg benadeeld. Jens had rood moeten hebben en had vaker geel kunnen geven. Aan de andere kant maakt die tuurlijk ook wat foutjes, maar het is echt nietdat we dankzij Kuipers zo erg af zijn gegaan.

29 oktober 2018 om 12:04

Sportieve, realistische reactie. Bij de 1-0 en de penaltysituatie had op zijn minst de VAR ingezet moeten worden. Maar aan de andere kant kwam Feyenoord qua kaarten goed weg. Het was geen makkelijke wedstrijd voor Kuipers.

28 oktober 2018 om 19:36

Pffff sorry maar ben jij voor Feyenoord die zich vandaag gedroeg als nationale ik schop op alles dat beweegt ploegje?

28 oktober 2018 om 19:52

Het is niet te geloven dat ik dacht dat Calimero's al een uitgestorven vogelsoort was.

28 oktober 2018 om 20:23

Vooral in Nederland zijn er nog genoeg. Ben benieuwd wat die actievoerders van de oostvaardense plassen vinden.

28 oktober 2018 om 20:48

Vind niet dat Ajax bevoordeeld is in deze klassieker. En in de andere klassiekers ook niet. Het is dat Kuipers het nu uitgelegd heeft maar anders had Toornstra ook er af gemogen van mij met een rode kaart. Feyenoord probeert de klassieker alleen maar te winnen met hard gemeen spel.

28 oktober 2018 om 21:36

Kijk eerst na jezelf. Feyenoord was vandaag en dit seizoen niet sterk genoeg.
Stelt trainer Gio wel de beste keeper op, nee!

29 oktober 2018 om 05:38

Telkens Ajax bevoordeeld vind ik zeld overdreven. Kuipers is een misselijke Thuisfluiter. Nu heeft Ajax dat geluk, maar Feyenoord heeft hem ook al vaak genoeg in thuis duels gehad als Arbiter en werd toen ook vaak genoeg gematst. Jammer dat een arbiter als Kuipers als beste arbiter wordt gezien terwijl het een simpele pannekoek is.

29 oktober 2018 om 12:01

PSV werd ook weer bevoordeeld, dus die fout van de penalty is goedgemaakt. Bevoordeeld werden ze bij de 1-2, waar op het middenveld een kleine overtreding wordt gemaakt, waardoor Dumfries de bal kon oppikken.
Kuipers heeft Ajax helemaal niet bevoordeeld. Sterker nog, als het aan hem lag speelde Feyenoord gewoon met 11 man na 5 minuten, terwijl het er negen hadden moeten zijn.

Neen van Persie, als je op gister doelde tijdens groningen-psv, dan had ik je gelijk gegeven. Dit was gewoon een domme overtreding waarvoor je rood kunt geven. Het is alleen misschien raar voor van Persie omdat het niet constant beleid is. Zie bijv. vorige week overtreding op Lozano. Verder moet deze held echt gauw stoppen. Het wordt er niet beter op en hij gewoon van ander niveau dan de rest van Feyenoord.

28 oktober 2018 om 19:20

Hij noemt de rode kaart terecht. Heeft moeite met de 1-0 en een niet gegeven penal. Goal had m.i. ook afgekeurd moeten worden. Verder maakt de uitslag me niet uit.

28 oktober 2018 om 19:39

Volgens van Persie, zie nabeschouwing, had de handsbal van Tagliafigo ook zijn 2e gele kaart moeten zijn, dus rood?!?! Vandaag alleen Mazraoui een gele kaart gekregen!! Van Persie is een beetje te positief over zijn eigen elftal.

Slechte verliezer.. Van Persie leek sinds zijn terugkeer een hele sympathieke man, maar laat zich hier wel erg kennen. Met of zonder hulp van de arbiter had Ajax hier gewonnen. Nu was de scheidsrechter onpartijdig en verloor Feyenoord ook, maar zelfs als St. Juste geel had gekregen had Ajax gewonnen. Misschien zelfs met meer doelpunten verschil, omdat Ajax dan meer uitgedaagd zou zijn. Nu was al vroeg duidelijk dat Ajax vandaag niet diep hoefde te gaan en juist dat heeft er ook voor gezorgd dat Feyenoord een hoop leed bespaard is gebleven.

28 oktober 2018 om 19:19

Absoluut geen slechte verliezer. De Var is gewoon niet consequent. Gisteren kreeg PSV een onterechte penalty tegen, maar werd er niet eens gekeken naar VAR.

28 oktober 2018 om 19:21

Is dat zo? Of heeft de VAR gezegd dat het niet 100% fout is?

Hoe dan ook blijven het Nederlandse scheidsrechters, en die zijn gewoon van laag niveau. Dan kun je 20.000 camera's weg zetten, dat maakt dan niet veel uit. De VAR haalt er veel fouten uit, dat is denk ik het belangrijkste. Het moet sowieso nog geperfectioneerd worden, maar het zal nooit 100% van de foute beslissingen er uit gaan halen, omdat het mensenwerk blijft.

28 oktober 2018 om 19:25

De regels omtrent het gebruik van de VAR, hoe ze naar situatie gaan kijken en welke mogelijkheden er vervolgens zijn... Het is allemaal al meerdere keren zo duidelijk uitgelegd dit seizoen en tot nu toe is het gewoon zeer goed toegepast. En zeker deze wedstrijd, dus als je er zo over klaagt, ben je een slechte verliezer ja.

28 oktober 2018 om 19:47

Toch vind ik de regels vreemd. Als je naar de penalty van gisteren kijkt kun je duidelijk zien dat de jong duidelijk eerst vast gehouden wordt. Ik snap nog steeds niet waarom de VAR niet ingreep.

28 oktober 2018 om 19:22

Het gaat er toch niet om dat Ajax met of zonder hulp had gewonnen? Het gaat er toch ook niet om dat de rode kaart van Feyenoord terecht was? Het gaat om deze twee momenten die gewoon erg bepalend zijn in een wedstrijd en Van Persie heeft gewoon gelijk dat deze twee momenten verkeerd zijn beoordeeld. Dat heeft niets met een slechte verliezer te maken.

28 oktober 2018 om 19:26

Ook die situaties zijn goed beoordeeld.. Toornstra had ook direct rood kunnen krijgen, Van der Heijden en Clasie hadden nog veel kunnen of moeten krijgen.. Feyenoord komt gewoon goed weg en heeft geen reden om te klagen.

28 oktober 2018 om 19:30

Gelijk nog wel? Dolberg raakt op de beelden vanaf de middelijn bijlow misschien heel licht. Die keeper faalde simpelweg keihard. Daarnaast was die handsbal van Nico echt geen penalty, vilhena tikt de bal vanaf een meter op zijn buik en raakt daarbij de arm, echt geen penalty. Zelfs een ras-feyenoorder als de wolf gaf toe dat Kuipers alles prima beoordeeld heeft.

28 oktober 2018 om 19:32

Hoe zijn ze verkeerd beoordeeld dan? Gaat erom dat V Persie de VAR en de scheids inconsequent vind ten nadele van Feyenoord en dat is feitelijk onjuist. Geen penalty voor hands van Nico was gied gezien. Te dichtbij en kwam via de borst naar de hand. En de 1e goal is terecht goedgekeurd aangezien de keeper de bal achter de lijn schuift en zoals goed te zien in de herhaling raakt Dolberg hem nauwelijks. Maar v Persie vergeet de VAR bij de overtreding van Toornstra en is gewoon rood. Als je zinslengte speelt moet je daar eerst naar kijken i.p.v. de VAR en de scheids ter discussie stellen.

28 oktober 2018 om 19:34

" en Van Persie heeft gewoon gelijk dat deze twee momenten verkeerd zijn beoordeeld."

Onzin want dit is je eigen mening maar niet feitelijk. Uit de betere hoeken zie je dat Dolberg Bijlow nagenoeg niet raakt. Leuk dat je een vertekend beeld hebt dat anders deed voorkomen maar die vlieger gaat niet op voor de Var. Zelfs de verslaggever kwam er van terug na de zoveelste herhaling terwijl hij juist constant zei dat het geen goal had mogen zijn. Dat zie je niet vaak.

En die handsbal dan, sommige scheidsrechters geven hem soms maar dat word dan altijd als onterecht gezien. De arm gaat niet naar de bal en is niet in een onnatuurlijke houding. Tevens was het onmogelijk voor hem om zijn hand op tijd weg te halen omdat hij 0,0001 seconde de tijd heeft om te reageren.

Ik zie RvP hier wel als een slechte verliezer. Als hij het nog bij die 1-0 gehouden had dan had ik gezegd dat is een gekleurde bril die ik je graag vergeef maar vooral door over dat onzinnige penalty moment te beginnen is het een tikkeltje zielig. Niet dat ik nu minder over RvP denk. Hij is een sportman en dit soort reacties zie je gewoon graag na een klassieker, je wilt toch iets te zeiken hebben? Je wilt toch iets hebben om op te wijzen? Als dat niet zo was, was het niet een echte klassieker geweest. En voor de rest is RvP een echte klasbak die juist de rivaliteit op waarde inschat en mooie woorden er over heeft.

28 oktober 2018 om 19:36

Laten we de handsbal dan maar volledig gaan afschaffen, voegen we een vorm van volleybal toe aan het spel als dit allemaal mag.

28 oktober 2018 om 19:47

Oh wow niet alleen Marocbercana gebruikt drogredennatie, Vedetterut gaat er nog eens ver over heen!

" oh dit was geen handsbal dus laten we dan de handsbal maar afschaffen".

Wat een kwats, slaap er nog een nachtje over dan denk je er anders over, nu is het verlies te vers. Dat is niet erg maar dat dit niet gezien werd als penalty waardig hands is echt volkomen logisch.

Nogmaals, hand was niet in een onnatuurlijke positie en het werd van ontzettend dicht bij tegen Tagliafico aangeschoten.

Om maar even jouw argument te gebruiken: Als dat een penalty is gaan we naar het hockey systeem, word het een tactiek om van dicht bij tegen handen aan te schieten. En het maakt niet uit hoe het gebeurd het is altijd een penalty.

28 oktober 2018 om 19:48

Dit was geen hands. De VAR heeft het beoordeeld en vond het geen hands, daarna is uitgelegd waarom het geen hands was. Daarover klagen zoals jij nu doet, is daarom gewoon zielig.

28 oktober 2018 om 19:52

Hoezo verkeerd beoordeeld dan? De situatie Bijlow is simpel doordat die zelf een blunder maakt.als Dolberg als een bezetene komt invliegen, ja dan is het terecht en wanneer Bijlow duidelijk de bal klem had, hand op de bal terwijl je nog glijd is niet onder controle klem! Die rode kaart is gewoon meer dan terecht! 1 Moment had Kuipers idd verkeerd beoordeeld, daar heb jij en van Persie gelijk in, had namelijk zonder VAR al rood moeten zijn!

28 oktober 2018 om 20:10

Nagenoeg niet raakt is ingewikkeld Nederlands voor wel raken, die goal had dus nooit toegekend mogen worden. De bal die Tagliafico op zijn arm krijgt is misschien discutabel als wel of geen strafschop maar daar is de VAR voor, schakel je die voor deze cruciale twee momenten niet in dan kun je stoppen met de VAR want dan is het willekeur.

28 oktober 2018 om 20:28

Ramondiaz,

Ten eerste nee dat is niet ingewikkeld Nederlands voor wel geraakt, het is nuancerend. Uit de andere hoeken die eerste niet gegeven werden zie je dat Dolberg niet degene is die ervoor zorgt dat de Bijlow de bal over de lijn drukt maar dat Bijlow het zelf doet.

Ten tweede, de VAR word niet willekeurig ingeschakeld. De VAR heeft die momenten gewoon bekeken maar niet zo beoordeeld. De VAR word meer gebruikt dan alleen de keren dat de scheids naar de zijlijn loopt om het zelf te bekijken. Dus geen willekeur alleen weet je blijkbaar niet goed hoe het werkt.

28 oktober 2018 om 20:49

Aha nu begrijp ik het Dolberg raakt de keeper met nuance duidelijk dat jij precies begrijpt hoe het werkt.

28 oktober 2018 om 21:37

Je snapt er zelf geen hout van. Het is niet verboden elkaar te raken hé. Elkaar raken wilt niet meteen zeggen overtreding. Sommige dingen zijn te licht voor een overtreding. Sterker nog sommige dingen zijn gewoon toegestaan. Contact sport weet je wel.

28 oktober 2018 om 22:14

@ninjakai
Dit is 1 van de duidelijkste regels in het voetbal, dit stuk is het gebied van de keeper daar mag je hem niet raken, waarschijnlijk heb je noet gevoetbald anders wist je dit. Simpele regel, weet je wel.

28 oktober 2018 om 22:19

De regel is dat je de keeper niet mag hinderen. Je zegt simpele regel maar blijkbaar snap je hem alsnog niet.

28 oktober 2018 om 22:51

De var heeft het beoordeeld en die vond het geen hands dus was het geen hands. Is ook raar toch. De var heeft de overtreding van Toornstra beoordeeld en vond het geen rood dus was geel terecht.
Rare beredenering .

Vanavond studio voetbal even op Dolberg terug te komen. Var had minimaal kuipers moeten laten kijken. Dit beeld was toch wel duidelijk genoeg dat de voet de arm meeneemt.

Panel moment moet ook gewoon bekeken worden armen zijn hoog natuurlijk of niet natuurlijk of niet
Natuurlijk is altijd een discussie op zich bal gaat gewoon op de arm iig moeite waard om te gaan beoordelen .

Vind niet raar dat van persie deze momenten benoemd aangezien er niet eens moeite word genomen bij de eerste goal toch wel een cruciaal moment.

Daarnaast voor mij simpel hoor dit verlies van vandaag had ik al gepakt alleen deze momenten zijn gewoon belangrijk.

Daarnaast mist kuipers een hoop kaarten. Heeft gewoon een slappe pot gefloten.

28 oktober 2018 om 19:34

Dit is een vreemde reactie. Robin haalt twee inderdaad dubieuze momenten aan. Als iemand dat recht heeft, is hij het wel.
Jij vindt hem gelijk niet meer sympathiek omdat hij hier tegen jouw club ingaat en er een andere mening op na houdt.
Gast ontspan; je hebt gewonnen, maar Robin stipt gewoon terechte punten aan .

28 oktober 2018 om 19:42

Terechte punten met Feyenoord bril op.. iedereen in de studio na beoordeling zelfs de wolf vind het geen overtreding van dolberg en taglafico dus V persie moet niet zeuren maar zich verwonderen waarom Feyenoord zo liep te schoppen het was werkelijk schandalig!

28 oktober 2018 om 19:46

Als het niet mocht volgens de regels, had de VAR ingegrepen. Dat was niet het geval, dus het was reglementair. En dat Van Persie er dus over klaagt, maakt hem in mijn ogen een slechte verliezer. Zeker gezien er veel meer aanleiding is om kritisch te zijn op ploeggenoten dan de arbitrage. De arbitrage heeft een uitstekende wedstrijd gespeeld, maar zijn collega's niet.

28 oktober 2018 om 22:53

Zo goed was de arbitrage niet hoor.
Mist een gele kaart of 5 en 1 directe rode. Tja als je dat goed vind dan ben je gauw tevreden....

28 oktober 2018 om 19:51

Volgens mij spreekt hij gewoon zijn irritatie uit over het gebrek aan consistentie van de VAR. Dat begrijp ik ook wel. De VAR had op zijn minst Kuipers kunnen laten kijken naar die momenten. Niet dat ik denk dat Feyenoord anders punten had kunnen pakken, want het beslissende moment was natuurlijk de rode kaart en die was terecht. Maar zeker als je eigenlijk al een kansloze wedstrijd speelt is het extra frustrerend als de VAR niet ingrijpt, terwijl dat eerder wel in je nadeel is gebeurd. Dit soort gevallen moeten in mijn ogen gewoon altijd aangeboden worden aan de scheidsrechter. Zeker die overduidelijke handsbal...

28 oktober 2018 om 20:14

Maar als de var het niets vindt na meerdere camerapunten, waarom moeten ze kuipers dan laten kijken?

28 oktober 2018 om 20:21

Wat zegt van Persie dan over het spel van Ajax of dat ze niet terecht hadden gewonnen? Hij benoemt 2 momenten waarin die gelijk heeft en dan ben je een slechte verliezer? Maar ach, wat kun ke verwachten van een Ajax supporter... die vinden het nooit leuk wanneer ze gewonnen hebben en er fouten van de scheids waren in hun voordeel te benoemen... je had de reacties vorige week moeten lezen over de strafschop die ze kregen vorige week. Alleen de Ajax supporters vonden het een penalty en gingen te keer op de leden die het geen penalty vonden. Typisch....

28 oktober 2018 om 20:25

Dat is het dus, hij heeft niet gelijk, anders had de VAR wel ingegrepen.

28 oktober 2018 om 20:53

Makkelijke redenering, voortaan dus nooit meer kritisch kijken naar cruciale momenten want de VAR grijpt toch wel in. Onthou de volgende keer je verhaaltje als jij denkt dat je club wordt benadeeld, mocht je dit echt menen ben je meest objectieve supporter die er bestaat.

28 oktober 2018 om 23:46

Van Persie zei ook niet dat ze daarom verloren hoor, alleen dat de var inconsequent is en hij een vraagteken zet bij de 1-0. Een logisch vraagteken wat mij betreft. En die handsbal, tja, way is nou wel hands en wat niet, volgens mij weet echt niemand dat meer.

Niet janken Robin, je bent gewoon 90 minuten weggespeeld. Is ook niet eeg tegen dit Ajax, maar ga eerst naar eigen ploeg en tactiek kijken voordat je naar de arbitrage gaat wijzen.

28 oktober 2018 om 19:20

Daarom, er is gewoon te weinig kwaliteit bij dit Feyenoord. Neem ook de aannames van Toornstra en St. Juste... Door een gebrek aan kwaliteit brengen ze zichzelf in de problemen.

28 oktober 2018 om 19:42

@de toekomst
Ik weet niet of het echt puur kwaliteit is of gewoon weer de halfjaarlijkse broekpoepsessie tegen de Amsterdammers... St. Juste kan normaal echt wel een bal aannemen maar laat hem nu gewoon 5 meter van zijn voet stuiteren, probeert het daarna uit stress als een idioot te compenseren en staat na 5 minuten onder de douche.

28 oktober 2018 om 19:49

Je hoofd koel houden is ook een kwaliteit.

Wat een gejank zeg. De Wolf zei het heel mooi bij fox. Als het echt door het contact van Dolberg kwam dan had Bijlow wel geprotesteerd maar hij deed niets omdat het gewoon een gigantische blunder was. Je zag ook aan hem in het interview dat hij gedwongen iets roept, spatte er vanaf. Goed gezien door de VAR!

28 oktober 2018 om 19:25

Dus als een speler niet protesteert, dan is het geen overtreding? Een hele aparte redenering.

28 oktober 2018 om 19:44

Heel simpel je zit vol adrenaline en als dan iets gebeurt dat onterecht voelt ga je op instinkt al protesteren!!

28 oktober 2018 om 20:09

Ach gut is het zo lastig GOAT?Het maakt de situatie niet meer geloofwaardig als hij wel ineens overtuigd is na de wedstrijd en beïnvloed. Waarom zou je anders schuldbewust je handen achter je hoofd houden i.p.v. aankaarten dat het een goal was door de aanraking van Dolberg? Enkel een select groepje vindt het een overtreding, toevallig vanuit een specifieke hoek.

28 oktober 2018 om 22:55

Jk misschien zit hij op dat moment wel meer met die bal
Door zijn benen in zijn kop dan dat tikkie die hij meekreeg.

28 oktober 2018 om 19:28

@jk-ajax
Hoop dat onze beste Robin vanavond even met De Wolf praat. Vond de ex verdediger heel correct in de studio.

28 oktober 2018 om 20:29

Vind John altijd prettig om naar te luisteren, hij verwoorde perfect waar het aan schortte vandaag. Scherp zijn is niet agressief de speler opzoeken maar zoveel meer omvsttend. Positionering, coaching, kop erbij metzulke acties.

28 oktober 2018 om 19:28

Ohh die regel kende ik nog niet. Dus als je niet zeurt bij de scheidsrechter hoeft die het moment niet te beoordelen?

28 oktober 2018 om 19:34

Wat kinderachtig om een quote te pakken en dat te interpreteren alsof hij zegt dat dat een regel is. Hij geeft aan dat ook de keeper wist dat hij fout zat en dat onderstreept de houding van de keeper door niet te protesteren. De beelden geven hetzelfde weer en was een blunder van de keeper.

28 oktober 2018 om 19:41

Wat een prachtige stroman val je hier aan Maroc. Waar zegt hij dat dat een regel is??

Nergens, het geeft alleen aan dat Bijlow het zelf dus niet eens voelde dat Dolberg hem raakte, laat staan dat Dolberg hem zo hard raakte dat ie hem zo het doel intrapt.

Maarja als je geen echt argument hebt en je moet maar met zulke tactieken komen om de discussie onderuit te halen zegt het al genoeg.

28 oktober 2018 om 19:55

Ah nadat jij jezelf in de aanloop naar de klassieker al belachelijk maakte doe je er nu nog een schepje bovenop. Als je iets lastig te interpeteren vindt kan je het hier altijd even vragen beste Maroc. Waar haal ik eigenlijk een regel aan, kan je me dat vertellen? Als Bijlow oprecht zich daar genaaid voelt, waarom reageert hij dan schuldbewust na het doelpunt i.p.v. verhaal halen, kan je me dat vertellen? De beelden spreken boekdelen, de analisten, de VAR en het merendeel zijn het hier overeens dar Dolberg hem schampt en niet verder aanduwt, Bijlow glijdt helaas door na een enorme blunder. Typerend dat maar een specifieke doelgroep het oneens is. Groetjes Maroc.

28 oktober 2018 om 20:20

Ik ontken niet dat Bijlow een blunder maakte, maar hij wist het zelf knap te herstellen door de bal nog voor de doellijn te pakken. Als hij de bal 'in zijn bezit' heeft en er iemand tegen zijn elleboog gaat schoppen of hoe je het ook wil noemen, is dat gewoon een duidelijke overtreding.

En JK-Ajax kan je misschien ophouden met die onzin over dat ik me in de aanloop naar de klassieker belachelijk heb gemaakt? Mag ik misschien een voorbeeld? Ik heb deze week enkele reacties geplaatst, veelal goed onderbouwd of misschien iets gefrustreerder, maar dat was altijd in een antwoord op een provocerende reactie. Dat het niet in jouw straatje past is eerder je eigen probleem dan het mijne.

28 oktober 2018 om 20:28

Het is niet zonder reden dat meerderen het roepen . Top om te zien dat je op geen enkel argument in gaat, dat zegt me genoeg. Terechte beslissing van de arbitrage dus!

28 oktober 2018 om 20:33

Het is ook niet zonder reden dat het allemaal ajacieden zijn die het roepen.

28 oktober 2018 om 20:43

John de Wolf lijkt me geen Ajacied haha, hilarisch !

Beetje kansloos om hierover te gaan zeuren. Feyenoord is volledig weggespeeld vandaag en als deze goal was afgekeurd had dat niet voor een ander spelbeeld gezorgd.

Jammer dat er bij Feyenoord al jaren zo'n cultuur heerst dat er te weinig zelfkritiek is. De wedstrijd is niet beslist door de scheidsrechter dus houd daar dan ook je mond over. Ik werd ook al weer gek toen ik na afloop hoorde dat ze de schade goed beperkt gehouden hebben, nee dat heeft Ajax voor jullie gedaan omdat die het zo wel goed vonden. Ik had gehoopt dat Van Persie wat topsportmentaliteit en de daarbij behorende zelfreflectie aan de groep kon overbrengen, maar nee hoor.

28 oktober 2018 om 19:34

Sportieve reactie. Ik had van v.Persie eerlijk gezegd ook een andere reactie verwacht.

28 oktober 2018 om 19:43

Kijk, zo'n reactie is top! Eerlijk en kritisch op je eigen club, zoals het ook hoort als je jouw club als topclub ziet. Het klinkt lullig, maar jij bent een van de weinige Feyenoorders die Feyenoord nog ziet en beoordeeld als een topclub. Veel mensen bij Feyenoord, ook zeker supporters, lijken zich al neergelegd te hebben bij een rol als subtopper. Dan heb ik veel liever jouw, zelfkritische en topclubwaardige manier van denken. Respect voor jouw reactie!

28 oktober 2018 om 19:46

Super reactie!!

28 oktober 2018 om 19:49

Die-ene,

Ik ben blij dat er ook mensen zijn die feyenoord supporteren en ook realistisch zijn. Ik ben het eens met wat je zegt.

28 oktober 2018 om 21:46

Gast ik ben er juist blij mee. Echte winnaars zoeken altijd een excuus voor verlies. Dan geloof je er nog in. Tegen PSV gaan we jullie nog hard nodig hebben. Ik heb liever een Feyenoord dat er in geloofd dan een die het gevoel hebben zwaar te kort te komen. De tactiek van vandaag gaat juist super werken tegen PSV. Die zijn namelijk niet technisch genoeg om zich er onder uit te voetballen en gaan dan voor de lange bal op de Jong met aansluiting. Dat is serieus een kracht van Feyenoord. Vechten om de 2e bal. Hebben jullie ook gewoon de spelers voor. Lever hem dan in bij van Persie en die doet er iets moois mee. Het was de juiste tactiek maar de verkeerde tegenstander. En dat meen ik serieus. Feyenoord kan punten snoepen van PSV.

Ik snap niet dat mensen een overtreding zien bij de 1-0. Dan moet je echt per se een overtreding willen zien. Er is contact, maar meer niet. Kijk anders even terug wat De Wolf zei in de studio bij Fox.

Het handsmoment is discutabel. Ik vind het terecht geen penalty, dit was aangeschoten hands. Maar dan moet het wel consequent zijn, en dat is nog wel een dingetje natuurlijk. Volgens mij mag Feyenoord voor de rest niet klagen met de niet gegeven kaarten aan Clasie, Van der Heijden en Bijlow.

Ik heb niet het idee dat de wedstrijd met een andere scheidsrechter anders was verlopen. Die rode kaart had elke scheidsrechter met ogen gegeven na het zien van de beelden, en toen was de wedstrijd eigenlijk al wel beslist.

Overigens zijn er hier een aantal die voorbeeld moeten nemen aan andere supporters, zoals Frtorres. Ik zag hem in het topic over deze wedstrijd realistisch reageren, feliciteerde de Ajacieden en gaf toe dat Feyenoord het aan zichzelf te danken had. Dat zijn de mensen waarmee je goed kunt discussieren. Helaas zie ik er hier ook een aantal die het allemaal afschuiven op een scheidsrechter. Zonde. Niet dat het bij andere clubs anders is hoor, maar het valt elke keer weer op. Is het zo moeilijk om toe te geven dat Feyenoord gewoon niet goed genoeg was vandaag en dat St Juste daarin een negatieve hoofdrol had? We kunnen wel elke beslissing van Kuijpers gaan afbranden (terecht of onterecht), maar kijk eens even naar wat je eigen spelers laten zien.

Van Persie heeft gelijk. Dat doelpunt had afgekeurd moeten worden.
De hele VAR is een corrupte boel. De VAR is zinloos zolang teams niet zelf momenten kunnen kiezen.
De ene keer wordt er wel gebruik gemaakt van VAR en dan weer niet pure willekeur. Dit moet in handen van de clubs zijn. 3 VAR momenten per team per wedstrijd is het meest eerlijk.
Het zou in de maatschappij toch te gek voor woorden zijn als het rechtssysteem voor jou bepaalt wanneer je er gebruik van kan maken. In het voetbal accepteren we dit corruptiegevoelig systeem zonder morren. Het is te gek voor woorden. Een bond die voor clubs bepaalt. Eliteclubjes die bepalen wat voetbal is.

28 oktober 2018 om 19:31

John de Wolf, je weet wel wie dat is, heeft zelf aangegeven dat er niks aan de hand was. En die aanslag op Frenkie de Jong heeft de VAR ook verkeerde benadeeld...Dat was donkerrood. In het algemeen zijn er goede beslissingen genomen. Het kan altijd beter, maar de VAR is niet de reden waarom Ajax heeft gewonnen.

28 oktober 2018 om 20:01

@007
John de Wolf zat er naast. Het gaat er niet eens om of de bal door de keeper of door Dolberg over de lijn gaat. Het gaat erom dat Dolberg een overtreding maakt voordat de bal de doellijn passeert. Het is helemaal niet relevant of de aanraking hier verantwoordelijk voor was. Overtreding is overtreding.

28 oktober 2018 om 19:41

Gast de var wordt Altijd in gezet. Maar als de var niet hoeft in te grijpen, merk je daar niets van. Dan gaat het spel gewoon door.

28 oktober 2018 om 20:04

@profoff
Hoe kan je dat controleren? Totaal niet te controleren. Geen openheid helemaal niets.
Zolang clubs de VAR momenten niet zelf uit kunnen kiezen is het een corrupt systeem van willekeur.
Voetbal wordt nooit een 100% eerlijke sport. Dat is onmogelijk. Je kan echter wel gelijke kansen voor iedereen bieden. Iedereen evenveel kans om gebruik te maken van technologie. Niet mensen in een hok die de ene keer wel of niet besluiten om de een moment te kiezen.

28 oktober 2018 om 19:42

"de ene keer wordt er wel gebruik gemaakt van VAR en dan weer niet pure willekeur"

Heb je er weer zo een. Ken je de regels wel? Dat de scheidsrechter niet gaat kijken, wil niet zeggen dat er geen gebruik van is gemaakt. Wat is er corrupt aan? Denk je dat Ajax er voor betaalt zodat PSV een onterechte strafschop tegen krijgt ofzo?

We accepteren het zonder morren? Man, jij snapt echt niet waar je het over hebt. Er is ontzettend veel om te doen (geweest). Wederom een kansloze reactie zonder inhoud en enkel roepen, roepen, roepen. Ik zie jou niks anders doen, moet ik zeggen. Kun je ook een keer proberen met inhoud te komen? Argumenten die je standpunt onderbouwen?

Die 3 momenten die jij noemt, zou in theorie betekenen dat als jij 3 onterechte penalty's tegen krijgt, je die kan laten corrigeren. En dan komt de 4e en moet je hem maar accepteren. Nee, dat is niet corruptiegevoelig natuurlijk.

28 oktober 2018 om 19:56

@falonso
Als je protest gegrond is dan houd je nog 3 momenten. Heb je het bij het verkeerde eind dan verlies je er 1. Het is heel simpel. Een eerlijk systeem is als iedereen evenveel kans heeft om er gebruik van te maken en niet wanneer iemand in een hok besluit om er een VAR moment van te maken.
Dit is een corruptiegevoelig systeem wat niets met eerlijkheid te maken heeft. Het gaat er om dat iedereen dezelfde kansen heeft. Jij wilt de macht echter in handen houden van mensen in een hokje met allerlei voorkeuren.
Je bent overgevoelig en gaat totaal niet in op deze punten.
Wie weet of er naar gekeken is? Niemand. Kortom corruptiegevoelig en totaal geen open kaart. De communicatie moet ook gewoon gehoord worden. Openheid en iedereen evenveel kans om gebruik te maken van het systeem.

28 oktober 2018 om 20:01

Jouw idee biedt daar geen oplossing voor. Want dan verklaren die mensen in een hokje je protest gewoon ongegrond. Dus houdt je hetzelfde probleem.

De VAR wordt niet met willekeur gebruikt. Bij mogelijke rode kaarten, mogelijke penalty's en alle goals wordt de VAR gebruikt. Dat zijn vaste momenten en dus geen willekeur. Het gaat er niet om dat iedereen dezelfde kansen heeft, het gaat er om dat het eerlijk is.

"" De communicatie moet ook gewoon gehoord worden."
Eens. Al is het maar uit nieuwsgierigheid.

28 oktober 2018 om 19:49

Zo'n doelpunt zal nooit en te nimmer afgekeurd worden, op basis van de regel. Ten eerste laat Bijlow zelf de bal los, Dolberg raakt hem max aan de mouw, daarbij is het een duel om de bal, tegelijk inglijden, mij maak je me niet wijs dat Bijlow de bal 100% klem had, wat in de regels staat dat dat moet! Ook trapt Dolberg de bal niet uit de handen van Bijlow, Bijlow laat hem zelf los, doordat die geen controle had. Het is zijn gewicht dat die doorglijd en daardoor de controle verliest, niet die touche van Dolberg met zijn mouw! Dat van Persie zegt hinderen slaat ook kant nog wal, aangezien ze samen glijden naast elkaar! De aanraking van Dolberg naar Bijlow kan je zelfs nog andersom zien, Bijlow hindert Dolberg, zo gelijk gleden ze wel! Oja de rest van je verhaal zal ik niet eens op reageren, want dat is complete onzin!

Net vrijgesproken van een terechte rode kaart omdat meneer zoveel betekend heeft voor het Nederlandse voetbal. Allemaal zo oneerlijk ja.

Toornstra had ook rood kunnen krijgen. St juste rood, zijn scheidsrechters die het bij geel houden gezien het een klassieker ia. Beetje felheid mag. Helaas heb je hier te maken met kuipers en ajax. Gele kaarten werden wel makkelijk gegeven. Penalty werd niet gegeven voor feyenoord terwijl het duidelijk genoeg was. 1e doelpunt blijft een discutabel moment. Hij had zn hand er al op maar was gewoon een blunder die iedere keeper een keer meemaakt. Wel duidelijk is dat kuipers deze klassieker zoals vorig jaar ook al weer om zeep heeft geholpen.

28 oktober 2018 om 19:36

Hahahhah Feyenoord was gewoon weer extreem matig. St Juste en Toornstra maken binnen 5 minuten twee roodwaardige overtredingen. Dat is gewoon exemplarisch voor een team dat bagger schijt voor de tegenstander. Maar het is natuurlijk makkelijker om de - uitstekend fluitende - scheids de schuld te geven.

28 oktober 2018 om 19:52

Hou toch op wees blij dat Ajax een totale off dat had anders waren jullie totaal gesloopt geweest... heel matig schopploegje dat Feyenoord!

Wat van Persie zich zou moeten afvragen is waarom zijn elftal geen moment in die stoere praatjes van hem en Clasie vooraf heeft geloofd. Zij suggereerden dat ze er veel vertrouwen hadden in een resultataat, het is een westrijd op zich etcetera. Als Toornstra en St. Juste ook maar een moment in die woorden geloofd hadden, waren ze in de eerste 5 minuten niet zo over de scheef gegaan. Dat zijn overtredingen van twee spelers die doodsbang zijn om weggespeeld te worden en zich daar tegen weren door doodschoppen uit te delen. Van Persie kan beter daar zijn aandacht aan besteden dan aan de VAR.

Dolberg maakte helemaal geen overtreding bij die 1-0. Dolberg raakte Bijlow misschien heel lichtjes,
maar hij tikte en/of schopte hem niet zodat die doelpunt dan afgekeurd had moeten worden.
Anders zou Bijlow en/of meerdere spelers van Feyenoord heus wel protesteren.
Dat deden de zien om te zeggen dat Dolberg Bijlow schopte.

28 oktober 2018 om 20:00

Bij VVV - Ajax was er ook heel lichtjes contact, toen werd er wel afgekeurd.

28 oktober 2018 om 20:31

Ja, het klopt dat bij VVV - Ajax een goal werd afgekeurd werd.
Tagliafico werd aan zijn mouw getrokken.

Vandaag bij Ajax - Feyenoord had de VAR na 1-0 via div camera's gekeken of Dolberg een overtreding maakte. De VAR zei nee.

28 oktober 2018 om 20:36

Dus het ene lichte contact is blijkbaar het andere niet voor de Var. Willekeur

28 oktober 2018 om 21:04

Bijlow duwt die bal toch gewoon zelf over de doelllijn?

Ook al heb je nog zoveel ervaring, het blijft moeilijk om van Ajax te verliezen.

Van Persie heeft het verkeerd. Ten eerste hinderde Dolberg Bijlow geen enkele cm, ten 2e is de hand op de bal geen klemvast wanneer je nog aan het glijden bent, daarbij was de touche tussen Dolberg en Bijlow zo groot als of een vlieg tegen je hoofd aan vliegt. Tevens moeten de Feyenoorders niet mopperen op Kuipers maar op Bijlow, hij brengt zichzelf in deze situatie.

Heel erg jammer dat hij zich zo uitlaat. Ik dacht dat hij dat al lang achter zich had gelaten. Niet mekkeren nu, Toornstra had ook al rood moeten hebben na 2 minuten en vele gele kaarten zijn niet aan Feyenoord gegeven. En als hij dat moment met Dolberg een tik noemt, mag helemaal niets meer. Bijlow blundert enorm, get over it.

Wat een slechte verliezers dat Feyenoord. En van Persie moet zijn mond houden. Die mag blij zijn dat hij gematst is door tuchtcommissie na zijn rode kaart enkele weken geleden. Had eigenlijk nooit mee mogen doen.

Nou Robin, zuur hoor. Het komt niet door de scheidsrechter dat Feyenoord hier verloren heeft.

St juste rood
Ajax gewonnen
Simpel.
Maar die 1e goal had idd afgekeurd moeten worden.
Moet meneertje kuijpers de regels toch nog maar is lezen.

Rode kaart was terecht natuurlijk, breekt bijna zn been opzettelijk of niet. Eerste goal gewoon fout van Bijlow, trekt de bal zelf over de doellijn.
En daarnaast heeft ajax dit ook gewoon zelf afgedwongen, meeste kansen, veel gevaarlijker en eigenlijk 5 klasses beter vandaag en over het hele seizoen gezien

Van persie ziet ze vliegen ... niks aan de hand dolberg deed keurig zn voet erlangs na een minimale tik

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren