Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Frank de Boer: ‘Hij wilde graag vijf ton verdienen per jaar bij Juventus’

Laatste update:

Frank de Boer maakt zich zorgen om de begeleiding van jonge spelers in Nederland. De clubloze trainer is zondagochtend te gast bij De Tafel van Kees, waar werd gesproken over zaakwaarnemers die meer oog hebben voor financiën dan voor de sportieve ontwikkeling van hun cliënten. Als voorbeeld wijst De Boer naar de door Mino Raiola begeleide Ouasim Bouy, die in januari 2012 op achttienjarige leeftijd van Ajax naar Juventus ging.

De inmiddels 25-jarige Bouy bleef tot medio 2017 onder contract staan bij Juventus, maar kwam in die periode slechts tot één bekerduel. Inmiddels wordt hij door Leeds United verhuurd aan PEC Zwolle; Ook daar heeft hij geen basisplek; zaterdag deed hij 22 minuten mee tijdens de wedstrijd tegen Heracles Almelo (1-1). De Boer had, toen hij nog trainer van Ajax was, hoge verwachtingen van Bouy. "Hij heeft dezelfde leeftijd als Davy Klaassen. Dat is een schoolvoorbeeld van hoe het wel moet en hoe het niet moet."

"Hij tekende voor vijf jaar bij Juventus", blikt De Boer terug. Ajax besloot toen om Lerin Duarte binnen te halen voor de linkshalfpositie, maar eigenlijk was Bouy de gedoodverfde toekomstige speler voor die positie, aldus De Boer. "Maar hij wilde graag vijf ton verdienen per jaar bij Juventus. Klaassen is aanvoerder van Ajax geworden, heeft het Nederlands elftal gehaald, heeft in de Champions League gespeeld en speelde een Europa League-finale. Dat wil je op die leeftijd. Hij heeft overal gezworven, is verhuurd aan PEC Zwolle en valt daar nu in. In mijn ogen had hij bijna dezelfde kwaliteiten als Klaassen."

Tafelgast Ronald Koeman kent Klaassen goed: hij haalde hem in 2017 naar Everton. De samenwerking werd echter een grote mislukking en inmiddels speelt hij voor Werder Bremen. "Iedereen bij Everton was het ermee eens dat we hem weg moesten halen bij Ajax, tegen welk bedrag dan ook", aldus Koeman. Op een hoger niveau, waar fysiek meer werd gevraagd, kreeg Klaassen het volgens de bondscoach van Oranje echter moeilijk. "Hij had weinig vertrouwen in zichzelf en hij was erg tegen zichzelf aan het vechten. Uit zelfbescherming heb ik hem op de bank gezet. Nadat ik ontslagen werd, zat hij vaak niet eens op de bank. Gelukkig zit hij nu bij een goede club in Duitsland waar hij weer kan toegroeien naar zijn niveau. Het blijft absoluut een goede speler. Als ik hem morgen ergens heen moet halen, zou ik het zo weer doen."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

En klaassen zat vorig jaar alleen maar op de tribune bij een subtopper in Engeland? Leuk wat die behaald heeft, maar misschien was bouy gewoon niet goed genoeg?

28 oktober 2018 om 10:51

Een misstap in je carrière kan altijd, daarbij had hij onder Koeman echt wel kansen gekregen, beetje de pech van trainer wissel en etc.. Nu bij Werder begint die de grote man te worden, wat wil je nu eigenlijk zeggen?

28 oktober 2018 om 10:53

Klaassen speelt nu in de bundesliga.
En verdient meer dan 500.000.
En als hij niet goed genoeg was dan zat hij ook niet bij de selectie en had frank geen plek voor hem.

28 oktober 2018 om 10:59

Dat zegt De Boer toch. Hij vond bouy dezelfde potentie hebben. Klaassen is ondertussen een basiskracht bij de huidige nummer 4 (als ze vanmiddag winnen zelfs de nummer 2) van de Bundesliga met 3 landstitels, CL ervaring en EL finale op zak terwijl de ander rond zwerft bij degradatiekandidaten, 2de divisie clubs en matige competities omdat hij op zijn 18de wilde cashen. Of hij zo ver was gekomen als Klaassen kun je niet zeggen, maar Klaassen heeft door zijn carriere opbouw in dat jaartje Engeland op de bank waarschijnlijk meer verdiend dan de ander gaat verdienen in zijn hele carriere, omdat hij op zijn 18de een dik salaris wilde.

28 oktober 2018 om 11:54

Het gaat er meer om dat altijd het "in Nederland blijven" als heilig wordt verklaard. Het geeft helemaal geen garantie dat je het dan echt gaat maken. Wie zegt dat die überhaupt basisspelers bij Ajax zou zijn geworden? Potentie zegt uiteindelijk vrij weinig, het gaat erom wat je bereikt. Er zullen genoeg spelers bij Ajax zijn geweest die de 'potentie' van klaassen zullen hebben gehad en nu bij de plaatselijke amateurs zijn geëindigd.

28 oktober 2018 om 12:05

Als hij bij Ajax geen basisspeler was geworden dan zeker ook niet bij Juventus.

28 oktober 2018 om 13:13

Frank de Boer noemde Queensy Menig ook ooit de nieuwe Kluivert...

Tot zover het inschattingsvermogen van Frank

28 oktober 2018 om 14:01

Klaassen ook nog uitgeroepen tot beste speler van de eredivisie

28 oktober 2018 om 14:19

Daar is Klaassen eigenlijk het perfecte voorbeeld van. Door ervaring en prestaties en bagger jaar kunnen hebben om vervolgens grootverdieners te worden bij een andere club, en daar als grote meneer binnenkomen. Juist je kwaliteiten realistisch inschatten. De ligt is ook een mega talent, maar ook hij doet het verstandig. De foutjes maken bij Ajax en dan naar een grote club. Het is echt niet zo dat je eeuwig in Nederland moet blijven, maar het is toch 10 keer beter de Weghorst route te nemen dan vroeg vertrekken, flink cashen en met mazzel bij dezelfde club als Weghorst terecht te komen, maar dan als optie die ze extra nemen, ipv directe versterking. En Weghorst is een zeer goed voorbeeld dat goede carrière planning je heel veel brengt.

Lekker makkelijk scoren van Frank - ik kan niet karakters managen - de Boer. Bij spelers als Ake, van Aanholt, Dilrosun, Fosu-Mensah is het bijvoorbeeld wel goed gegaan. Het is niet makkelijk om nee te zeggen tegen een topclub als Juventus. Die trein komt misschien nooit meer voorbij.

Wat betreft het financiã«le, jongens met een achtergrond uit Noord-Afrika/Midden-Oosten hebben het welzijn van hun familie voorop staan. Als je ouders geen goede baan hebben en moeite hebben met rondkomen, en je kan door een overstap naar Juventus de financiã«le zorgen van je ouders wegnemen, dan doen die jongens dat. Waar ik ook begrip voor heb.

28 oktober 2018 om 11:04

Ik heb ook begrip voor die overwegingen maar zou hij met zijn eerste profcontract bij Ajax ook niet genoeg verdienen om zijn ouders financieel bij te staan? Je hebt een punt hoor maar ik heb de indruk dat het niet gauw genoeg is bij dit soort jongens. Als 500k bij Juventus een jaar later overtroffen kan worden met 650k bij PSG (ik noem maar wat) gaan ze daar weer heen terwijl ze met die 500k per jaar ook prima een familie kunnen onderhouden.

28 oktober 2018 om 12:28

En met die 100k of wat het ook is dat je met een minimaal contract bij Ajax verdient hoeven je ouders zich ook voorlopig geen zorgen te maken. En zodra je basisspeler wordt bij het eerste zit je al snel op 500k of meer.

Dat financiele argument is echt bs.

Daarnaast heeft geen enkele van de genoemde spelers het gered bij de club waar ze naar vertrokken.

28 oktober 2018 om 12:49

@jaimy87

dat is zo maar als je uiteindelijk geen toptalent blijkt te zijn en je beland bij Heerenveen kan je die 5 ton per jaar vergeten

28 oktober 2018 om 13:08

Eens, maar bij Heerenveen valt ook wel 200k per jaar op te halen als je daar een topper bent. 10 jaar Heerenveen had deze speler achteraf van mogen dromen. De keuze tussen een geleidelijke carriereopbouw en het snelle geld blijft altijd een keuze van de speler zelf. Bouy heeft gekozen voor het geld en zal financieel onafhankelijk zijn. Klaassen heeft gekozen voor z’n carrière en is dat ook.

28 oktober 2018 om 11:06

Ik kan het niet bewijzen, maar is het nou echt goed gegaan voor Fosu-Mensah bijvoorbeeld? Werd in dezelfde categorie "talent" als De Ligt geschat als centrale verdediger op De Toekomst. De jongere heeft een vaste basisplek bij Oranje en heeft de topclubs voor het uitzoeken terwijl de oudere op rechtsback is gezet en word uitgeleend aan degradatiekandidaten in de PL. Zelfde voor ake op linksback.

28 oktober 2018 om 11:53

Ake speelde voornamelijk aan het begin van zijn carrière linksback, net als oa Frank de Boer, Sergio Ramos en Stefan de Vrij die op back zijn begonnen. Hij is ook maar 1.80 dus heeft zijn lengte ook niet mee. Inmiddels staat hij al 2 seizoenen op CV. Best knap als je bedenkt dat cv's van 1.80 op een hand te tellen zijn in de PL. Een Terence Kongolo is bij Feyenoord ook alleen maar back geweest terwijl hij een even groot talent was en ook nog iets langer

28 oktober 2018 om 12:25

Ake, van Aanholt, Fosuh Mensah....leuke spelers, hebben erg onrustige jaren gehad. Bij hun clubs geen kans gekregen, diverse keren verhuurd en uiteindelijk (midden 20 eindelijk stabiel bij een club uit het rechterrijtje.

28 oktober 2018 om 12:41

De enige die de midden 20 is gepasseerd is, is van Aanholt. Fosu is 20 en Ake 23 en kan alweer terug naar de top

28 oktober 2018 om 12:25

En daar vergeet de boer ook nog eens ( samen met bijna iedereen). Dat bouy op de goede weg was. Hij speelde goed bij Brescia destijds. Maar raakte helaas geblesseerd aan zijn knie. Daarna half jaar eruit gelegen. En helaas nooit het niveau gehaald.

28 oktober 2018 om 12:31

Het komt niet omdat zij hun ouders willen ondersteunen meer om voor het leven financieel goed te hebben. Natuurlijk ondersteunen zij hun ouders, maar of dit ook echt specifiek de reden is lijkt me stug.

28 oktober 2018 om 12:52

Onzin natuurlijk. Mensah, Dilrosun, Ake lopen nu al jaren te rommelen bij lagere ploegen en hebben geen Europese ervaring whatsoever. Wellicht dat ze alsnog stapje maken maar dan zijn ze onderhand ook alweer tegen de 24,25. Absolute top komt dan iig niet meer.
Bouy heeft natuurlijk geen carrière.. dat kan alleen nog maar minder.

28 oktober 2018 om 13:10

Hoezo komt de absolute top niet meer op hun 24/25e? Wat is dat nou weer voor onzin. Fosu Mensah heeft al 50 wedstrijden gespeeld in Engeland. Een van Dijk debuteerde pas op zijn 20e bij Groningen.

Europese ervaring is vooral belangrijk voor clubs in een zwakke competitie.

28 oktober 2018 om 18:39

Fosu-Mensah heeft weliswaar 50 wedstrijden gespeeld, maar dan wel hoofdzakelijk bij Crystal Palace en Fulham in plaats van voor het Manchester United waarvoor hij naar Engeland is gegaan.

En Van Dijk is een mooi voorbeeld van iemand die wat later opbloeit, maar evengoed heeft hij wel, in tegenstelling tot zo'n beetje alle andere namen die ik hier in dit draadje voorbij zie komen, aan een geleidelijke carriereopbouw gedaan door van Groningen naar Celtic naar Liverpool te gaan.

Hoeveel namen kun jij echter verder noemen van spelers die op (te) jonge leeftijd naar het buitenland zijn gegaan, en die na hun 25e nog bij de top 6 van de 5 grootste competities terecht zijn gekomen?

28 oktober 2018 om 12:56

Wat is goed gegaan? Misschien hadden die spelers via Nederlandse topclubs wel mooiere carrières gehad.. Ik vind Bruma, Rekik, Quincy Owusu-Abeyie, Malen ook nog geen doorslaand succes.

28 oktober 2018 om 13:33

Bruma helemaal, echt een mega talent toen, als enige wel gedebuteerd bij zijn club in belangrijke wedstrijden, op zn 16e bij chelsea. Zo zonde dat toen de coach vertrok.

28 oktober 2018 om 13:33

Bruma helemaal, echt een mega talent toen, als enige wel gedebuteerd bij zijn club in belangrijke wedstrijden, op zn 16e bij chelsea. Zo zonde dat toen de coach vertrok.

28 oktober 2018 om 13:56

Owusu-Abeyie moest vertrekken vanwege ruzies met trainers bij Ajax. Die had sws al een probleem qua mentaliteit denk ik aangezien hij ook op latere leeftijd nog uit de selectie werd gezet bij Nec.

28 oktober 2018 om 13:57

Malen? Die jongen is nu ook rond de 20 en speelt basis bij Psv, de ploeg die notabene boven Ajax staat. Hoe is dat geen succes? 20 jaar, doelpunten maken en CL voetballen. Dat had bij Ajax ook het maximale geweest.

28 oktober 2018 om 18:47

Van Malen is het nog wat te vroeg om er iets nuttigs over te zeggen, die is denk ik juist op tijd bij zijn zinnen gekomen door op zijn 19e terug naar Nederland te komen omdat hij in zag dat het 'm bij Arsenal waarschijnlijk niet ging worden.

Maar inderdaad, met Bruma en Rekik is het uiteindelijk pas echt wat geworden sinds ze bij PSV terecht kwamen, maar daarna eenmaal in het buitenland hebben ze allebei bij clubs niet zeker niet bepaald hoogvliegers zijn weer wisselend succes.

En tja... Owusu-Abeyie, da's al helemaal een verhaal apart. Had veel meer uit zijn carriere kunnen halen als het niet aan zijn mentaliteitsproblemen had gelegen.

28 oktober 2018 om 13:02

Wat Frank hier vergeet te meldde is dat ze destijds Klaasen flink meer salaris boden dan Bouy. Terwijl Bouy aanvoerder van de A1 was. Dat duwde Bouy extra richting Juve.

28 oktober 2018 om 13:09

@appie34nouri, Frank haalt deze twee aan, omdat Frank als jeugdtrainer in dienst was bij Ajax en hij beide heren reeds onder zijn hoede had bij de A1. Hij kende beide heren dus heel goed en kan een betere inschatting maken van hun ontwikkeling enhun plafond dan jij die aan de zijlijn staat.

Daarnaast kan ik je op een briefje geven dat Fosu Mensah en Dilrosun, die nog steeds geen basisplaats hebben afgedwongen beide al meer dan 50 wedstrijden als basisspeler in Ajax 1 hadden gespeeld.

Verder kan ik voor iedere Ake, de enige uit jouw rijtje die het enigzins gemaakt heeft,al ben ik daar ook niet kapot van, minstens tien jongens opnoemen die te vroeg gegaan zijn en nu bij de amateurs of op KKD niveau spelen. Wat mensen zoals jij ontgaat, is dat jeugdspelers zo jong mogelijk vlieguren moet maken op het hoogst mogelijke niveau, en dat is niet op een winderig achterafveldje zonder publiek tegen Middlesborough 2. Dat is waarom Ajax alles op alles zet om elk jaar Youth League te spelen en waarom Jong Ajax KKD speelt en waarom jeugdspelers zo jong mogelijk in Ajax 1 komen. Als Justin Kluivert in Ajax 1 kon komen, kon Dilrosun(geen basisspeler, maar invaller bij Herta) het ook. Dilrosun koos voor een ton per jaar bij City, maar loopt een seizoen of 2 achter in zijn ontwikkeling.

Ik snap werkelijk niet dat er nog steeds mensen zijn die het beter denken te weten dan Johan Cruyff, die dezelfde mening had als Frank de Boer. Behalve Robin van Persie is geen enkele jeugdspeler die te vroeg weggegaan is groot geworden in het buitenland. Helemaal niemand.

28 oktober 2018 om 13:11

Fosu Mensah heeft gewoon een basisplaats hoor. Heeft een paar wedstrijden gemist omdat hij geblesseerd was. Hij is de 50 wedstrijden trouwens ook al gepasseerd.

28 oktober 2018 om 13:36

Duh primetime, maar niet bij zijn eigen club, hij is verhuurd aan fulham. Zoals al die spelers 100x verhuurd worden en een nummertje zijn. Ik snap waarom niemand Krul noemt, die is immers niet naar een topclub vertrokken, maar wel gemaakt vanuit de jeugd.

28 oktober 2018 om 13:48

Omdat het niks uitmaakt of hij bij zijn eigen club slaagt. Dat is meer het romantische idee van de supporters. Die jongens maakt het geen moer uit voor welke topclub ze in Engeland spelen.

Er is niks mis met Fulham. Er zijn genoeg genoeg psv en ajax basisspelers naar dit soort clubs. Propper, Locadia, gebroeders de Jong, Wijnaldum, Anita etc. De helft red het er geen eens.

28 oktober 2018 om 13:12

Inderdaad, ik kan daar slecht tegen dat gelul achteraf. Laatst gaf hij al af op Donyell Malen dat hij te vroeg weg ging bij Ajax. Natuurlijk begrijp ik de teleurstelling, maar de keuze moet uiteindelijk altijd bij de speler liggen. Frank ging zelf ook naar Inter en Crystal Palace, wat misschien op de voorhand niet de beste clubs voor hem zijn.

Met dit soort opmerkingen krijg ik altijd een beetje zo'n Sjaak Swart gevoel. Heel erg kortzichtig en altijd alleen maar beredeneren in je eigen straatje. Ik had verwacht dat Frank verder was.

28 oktober 2018 om 13:13

Ja, en zij spelen nu allemaal bij een kleinere club dan waar zij naar toe gingen en die kwalitatief minder is dan Ajax. Van Aanholt heeft zelfs zo'n zwaar dieptepunt gehad bij Vitesse dat hij overwoog te stoppen met voetballen en heeft het geluk gehad dat Rutte hem weer heeft weten te motiveren (BAIDA, Okt.2018). Bouy is gewoon slachtoffer van zijn eigen ongeduld en DeBoer heeft hierin gewoon gelijk, net zoals hij een goed punt had met El Hamdaoui die heeft bewezen inderdaad een lastige jongen te zijn en slecht is voor het teamproces.

28 oktober 2018 om 14:08

Makkelijk scoren? Hij heeft toch gewoon gelijk. Speler van onder de 18 moeten wekelijks spelen anders stopt hun ontwikkeling. Bouy stond bekend las het grootste talent van zijn lichting. Zijn potentie heeft hij echter nimmer waar kunnen maken omdat hij te snel voor het grote geld ging. Met het geld wat Ajax aan haar jonge selectie spelers betaald, had zijn familie ook prima rond kunnen komen, ja het is geen 5 ton netto maar toch nog altijd wel een paar ton bruto.

Uiteindelijk is het gewoon eeuwig zonde. Van grootste Ajax talent naar bankzitter bij Pec. En uiteindelijk kso them ook nog eens heel veel geld, want al die jaren dat hij bij Ajax en later bij grotere club stegen dikek salarissen had kunnen spelen, loopt hij nu allemaal mis.

Volgens mij had Bouy ook zijn kruisband afgescheurd. Dat zou ook wel eens een reden kunnen zijn. Vind Klaassen trouwens geen goede speler. Bij Everton deed hij alles fout en hij zou bij Ajax of Psv momenteel ook niet in de basis komen!

28 oktober 2018 om 11:50

Ook na een kruisbandblessure krijg je meer of sneller kansen bij Ajax, juist na zo'n blessure is het nog lastiger terug te komen bij Juve dan bij Ajax. Klote voor hem, maar wist vooraf dat zijn kansen gering waren om door te breken, dan moet echt alles meezitten, bij Ajax is dat toch minder!

Wat Klaassen betreft geef ik je gelijk, denk ook niet dat hij basisspeler zou zijn bij Ajax of psv dit jaar.

28 oktober 2018 om 12:50

Maar als je een dergelijke blessure hebt, weet je dat de kansen om door te breken in het profvoetbal uberhaupt minder worden. Als je dan kunt kiezen voor hopen op die kans bij Ajax en niet een carriere vol blessures of zekerheid inbouwen en gegarandeerd zijn van 2,5 miljoen. Ik geef zo een jongen dan niet snel ongelijk als ik eerlijk ben.

28 oktober 2018 om 12:13

Bouy zijn kruisband was zeker een van de oorzaken, een van de weinige talenten daar die echt bij alle wedstrijden van Juve meemocht en kans maakte. Maar uiteindelijk is het niks geworden natuurlijk.

Klaassen geen goede speler? Het is geen wereldspeler met de snelheid en bij hem ziet het er lang niet flamboyant uit, maar Klaassen heeft echt een uitstekende basistechniek. Hij heeft gewoon hard gefaald bij Everton, dat kan iedere prof overkomen! Nu is hij zich weer aan het herstellen in de luwte. Het is naast een slimme speler een hardwerkende gast en een modelprof, dus het komt nog wel goed met hem.

28 oktober 2018 om 12:53

En rond dezelfde tijd heeft Klaassen er een compleet seizoen uitgelegen met een blessure, en daarna is hij alsnog doorgebroken

En dit maakt Koeman ook een gevaarlijke bondscoach. Hij is eigenwijs en kan iemand uit grond van persoonlijke voorkeur of iemand die aardig is opstellen. Gewoon de beste opstellen en afrekenen op de laatste 2 interlands.

Waardeloos figuur, bij Ajax deed hij het wel goed. Werd kampioen en de toppers gingen weg en hij bleef kampioen worden. Ik heb een hekel aan hem omdat hij bij zijn aanstelling Mounir meteen op de bank plaatste. Hoe kan je nou je topscorer op de bank zetten? Die jongen maakte de ene na de andere beauty. Ik heb genoten van Smeets, en vervolgens Inter. En als klap op de vuurpijl ook nog Crystal Palace. Wat bent u daar flink afgegaan zeg, genieten. Nu je werkloos thuis zit met je gebroken cv kan je in ieder geval zeggen dat je je nieuwe haardracht verdiend hebt.

28 oktober 2018 om 11:38

Grapjas , die Mounir heeft het trouwens ook erg goed gedaan bij de clubs na Ajax dus meneer de Boer heeft dat dus uitstekend gezien en het grootste gelijk gehad, dat blijkt wel uit de 4 titels op rij die hij haalde , dus hij had Mounir daar dus echt niet voor nodig .

Je weet nooit hoe een veelbelovende jeugdspeler later als prof zal doen. Je kan niet garanderen dat Bouy bij Ajax doorgebroken zou zijn.

Ik vond Bouy eigenlijk nooit zo goed. Vind het beetje de Marokkaanse Jan-Arie van der Heijden. Een wat sloom loopje en een goeie trap.

500000 is ook vrij weinig als je kijkt naar wat voor contracten oa Fosu Mensah en Ake op hun 18e hebben getekend. Fosu zit sinds zijn 18e op bijna 9 ton en Ake zat destijds op zijn 18e op 1,1 miljoen. Ben benieuwd wat Chelsea aan Redan gaat bieden op zijn 18e

Laten we ook eens Frankie beoordelen. Geweldige voetballer, maar middelmatige coach.

Bij Ajax ging het leuk met de beste spelers van de Eredivisie in die tijd. Het ging tegelijkertijd niet zo lekker met Psv, ook op financieel vlak. Met Feyenoord was het nog erger gesteld. Clubs als AZ begonnen aan hun neerwaartse spiraal en Twente was ongeveer de enige bedreiging. Oké, ik zal de prestaties van de Boer bij Ajax niet te hard beoordelen, hij is toch vaak met de beste spelers van de Eredivisie in die tijd toch knap kampioen geworden nadat hij zijn topscoorder wegjaagde en hem niet wist te managen. Iets wat een topcoach zou wel moeten kunnen: met lastige persoonlijkheden omgaan.

Dat is dan ook waar de pijnpunten liggen van De Boer. Hij kan gewoon niet met persoonlijkheden omgaan. Het gaat allemaal lekker met schooljongetjes die bang voor hem zijn en naar hem opkijken. Een Zlatan zou Frankie nooit serieus nemen. Kijk ook hoe het is gegaan bij Inter en Crystal Palace. Er is geen top club die aan Frankie denkt en dat heeft hij aan zichzelf te danken. Op tactisch vlak is het een vrij normale Nederlandse coach. Balletje rondspelen, lekker vaak terug naar de keeper. Beetje neutraal standaard ''aanvallend'' voetbal. Hij heeft niet echt een eigen sausje in zijn speelwijze. Iets wat een top trainer zoals een Sarri, Guardiola of Klopp natuurlijk allemaal wel hebben. Snel de bal veroveren bij Guardiola en tiki taka, Sarri met zijn Sarribal en een regista. Staat hoog op het veld en verdedigt op de ball. En een Klopp die ook zijn herkenbare speelwijze heeft met snelheid, loopvermogen, snelle combinaties uit counters etc.

Een Peter Bosz had/heeft veel meer visie bijvoorbeeld en een meer herkenbare speelstijl. Maar Bosz zie ik ook niet zo snel slagen bij een echte topper in het buitenland. Bosz is meer een soort Co Adriaanse qua niveau. Wordt in Nederland gezien als topper, maar zou zijn top vinden bij een jaartje of 2 bij een Benfica in het buitenland en dan genadeloos ontslagen worden of max een beker winnen. Dat soort trainers zouden nooit trainen bij een United of Real.



Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren