Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax kan miljoenen euro's bijschrijven na overwinning in Athene

Laatste update:

Ajax is bezig aan een zeer lucratief Champions League-seizoen en nu de groepsfase zeker overleefd wordt, komen er nog meer miljoenen de kant van van de Amsterdammers op. De club plaatste zich dinsdagavond op bezoek bij AEK Athene (0-2) voor de volgende ronde en kwalificatie voor de knock-outfase levert nog eens 9,5 miljoen euro op. Dat bedrag komt bovenop de vele miljoenen die Ajax al heeft verdiend.

Ajax ontving, net als alle andere clubs, een startpremie van 15,25 miljoen euro. De club ontving van de UEFA ook nog eens een coëfficiëntenpremie van 18,7 miljoen euro. De Europese voetbalbond reserveerde namelijk dertig procent van al het prijzengeld (1,95 miljard euro) voor een premie die op basis van de Europese prestaties van clubs van de afgelopen tien jaar wordt bepaald. Ajax begon de Champions League als zestiende op deze ranglijst en ontving daarom 18,7 miljoen euro.

Een overwinning in de groepsfase levert 2,7 miljoen euro op, terwijl een gelijkspel goed is voor 900.000 euro. Ajax pakte tot dusver elf punten en verdiende zodoende al 9,9 miljoen euro. Samen met PSV verdeelt Ajax ook nog eens een bedrag van tussen de drie en zes miljoen euro aan televisiegelden, zo rekende het Algemeen Dagblad eerder dit seizoen uit. Aan de kaartverkoop in de groepsfase verdient de club ongeveer vijf miljoen euro, waardoor het totaalbedrag van de verdiensten in de Champions League, bij een kwalificatie voor de volgende ronde, oploopt naar meer dan zestig miljoen euro.

Ajax speelt nog één wedstrijd in de groepsfase: op 12 december komt Bayern München op bezoek in de Johan Cruijff ArenA. Die wedstrijd zal bepalen wie als groepswinnaar doorstoot naar de achtste finale. Het winnen van de groep levert geen financiële bonus op, maar betekent wel dat de tegenstander in de volgende ronde een nummer twee uit een andere poule zal zijn.

Wat verwacht jij van AEK Athene - Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hebben ze al bijna 1 Frenkie verdiend

25 oktober 2018 om 07:56

met de prijs die Ajax betaalt al zo'n 60 frenkies

25 oktober 2018 om 08:39

Met de prijs die ajax betaald heeft voor Frenkie de Jong, is het zelfs 60 miljoen Frenkies.

25 oktober 2018 om 09:28

60mln heeft ongeveer de hele selectie bij elkaar gekost 🙈

25 oktober 2018 om 10:40

Nou dat is ook weer een beetje overdreven. De Ajax selectie heeft echt wel 100+ gekost.

25 oktober 2018 om 11:34

Bedoel je dan de basis 11 of de gehele selectie Primetime? Ik denk dat de basis nog geen 100+ gekost heeft.

25 oktober 2018 om 18:31

De selectie, daar heeft Patrickstern het ook over.

27 november 2018 om 08:08

Ik heb het voor de grap zitten uitrekenen. De huidige selectie van Ajax heeft een inkoopwaarde van maar liefst 98.870.000 miljoen Euro (via transfermarkt de transferssommen opgezocht).

27 november 2018 om 08:31

Via dezelfde Transfermarkt site is de totale selectie van Ajax ruim 301 Mio waard maar er staat ook dat De Ligt 50 waard is en Frenkie 40 en Ziyech 30...... Denk niet dat Marc het daar mee eens is.......

Ik heb sowieso mijn twijfels over waardes op die site. Dylan Vente van Fayenoord is 1 Mio waard en Sierhuis 700k even los van de waardes is het natuurlijk vreemd dat Vente een hogere transfersom heeft. Speelt bij een club die volgens de zelfde site 100 Mio waard is dus Ajax 3 keer zo veel. Dan zou dus Vente meer dan 4 keer zo veel waard zijn dan Sierhuis.......hoe kan het dan dat Sierhuis altijd bij jeugdelftallen de voorkeur kreeg bij selecties, dat hij in de jeugd veel meer scoort en dat Sierhuis wekelijks op niveau speelt in KK competitie. Dit is toch niet te verklaren. Leuke site die Transfermarkt maar slaat natuurlijk nergens op.

27 november 2018 om 08:54

"speelt bij een club die volgens de zelfde site 100 Mio waard is dus Ajax 3 keer zo veel. Dan zou dus Vente meer dan 4 keer zo veel waard zijn dan Sierhuis"

Haha, whut? Wat is dit nou weer voor logica. Sierhuis is 700k waard en Vente 1M, dat is niet 4 keer zo veel, de prijs van de totale selecties van respectievelijk Ajax en Feyenoord (waarin Sierhuis eigenlijk nooit speelt en Vente ook maar weinig) hebben daar helemaal niets mee te maken. De getallen op transfermarkt zijn niet altijd marktconform, zeker bij de jongere onbekendere spelers niet. Maar in dit geval vind ik het niet eens zo heel raar: Sierhuis speelde nog geen 90 minuten voor Ajax 1 (verdeeld over 3 wedstrijden, 0 goals, 0 assists) waar Vente al ruim 800 minuten in Feyenoord 1 speelde (verdeeld over 22 duels waarin hij 6 keer scoorde en 4 assists gaf). Bovendien is Dylan Vente nog een jaar jonger ook.. Is het dan echt zo raar dat Vente een paar ton meer waard is? Nee, totaal niet.

25 oktober 2018 om 08:00

Ik denk niet dat frenkie de jong Ajax zoveel gekost heeft. Maar het blijft natuurlijk zeer lucratief om mee te doen in de C.l. wel is het goed om te zien dat de geinvesteerde transfersommen er op deze manier uitkomen

25 oktober 2018 om 08:18

Dat is toch precies wat AFCA ook zegt?

25 oktober 2018 om 08:35

Master jesse. Daar heb je gelijk in, maar ik bedoelde ook Kleine Generaal met mijn opmerking. Had het er even bij moeten zetten.

25 oktober 2018 om 10:00

@voetballer 2

Ik denk niet dat kleinegeneraal het heeft over de aankoop van Frenkie, maar wat Frenkie nu zou moeten kosten.

Zo he lekker cashen. Moet je nagaan wat een clubs als Barca en Real binnen harken..

25 oktober 2018 om 07:58

En wat die clubs ook uitgeven, haha. Deze inkomsten zijn dan niet genoeg.

25 oktober 2018 om 08:49

En toch is het nog steeds zo dat promoveren vanuit de Championship naar de Premier League meer oplevert dan de Champions League winnen.dat is gewoon bizar.

25 oktober 2018 om 10:54

Dat is zo, maar in de PL speelt elk team 38 wedstrijden, in de CL speel je er hoogstens 13. Daarnaast bestaat de PL uit 20 clubs, de CL uit 32 clubs om het geld over uit te smeren. Dus in dat opzicht is het ook wel weer logisch natuurlijk.

Toch snap ik je punt verder wel.

27 november 2018 om 09:30

Deels waar maar deze bedragen komen uit het contract met SKY, 3 miljard te verdelen.

27 november 2018 om 12:53

@stravven, ja, de PL heeft alleen al aan televisieinkomsten uit de thuismarkt 3 miljard te verdelen.... De PL clubs gaan daarom nooit accoord met een Super League; de PL is gewoonweg het sterkste merk.

De enorme televisieinkomsten van de PL maakt het overigens wel schandalig dat La Liga de CL en de EL zwaar domineren.

On topic: Wow, wat een geld! Ajax tikt al bijna de 50 miljoen aan en Ajax is nog (lang?) niet klaar met poenscheppen; tenzij Ajax 2 keer verliest en benfica wint 2 maal, komt daar nog minstens 12 miljoen bij aan premie en recettes. Dat is exclusief winstpremies en eventuele volgende ronden. De invoering van de coefficentenpremie is wel lekker voor Ajax; als Europese subtopper harkt Ajax bijna 19 miljoen extra binnen, alleen op basis van de ranglijst. Die marketpool stelt hierbij niets voor; voor Nederlandse clubs.

Als ik het goed heb geschat, zit PSV op bijna 40 miljoen; daar kan PSV d.m.v. 2 overwinningen en EL nog ettelijke miljoenen bijkomen. Dat is toch een halve begroting.

De transfersommen, tekenpremies en salarissen voor Tadic en Blind deden mij aan het begin van het seizoen de oren klapperen, maar dat we het op deze manier terugverdienen is natuurlijk uitstekend. Ondertussen pakken onze talenten ook deze topwedstrijden mee en profiteren we dus nog meer!

25 oktober 2018 om 07:59

Waardoor de marktwaarde weer hoger wordt van de spelers. Hierdoor kan Ajax weer investeren en vernieuwen.

25 oktober 2018 om 08:03

Ik kan mij ook nog herinneren dat Overmars zei graag de extra prestatie premies voor Blind te betalen aan Manchester United. Dit zou betekenen dat Ajax het goed ging doen in Europa, en kijk aan! We doen het goed in Europa en halen al 60 miljoen binnen.

25 oktober 2018 om 08:46

Vergeet de fans niet. Die krijgen mooie wedstrijden te zien

28 november 2018 om 10:09

Natuurlijk zijn die extra inkomsten erg belangrijk voor een club als Ajax, zeker als de inkomsten zo hoog zijn als nu. Maar wat denk ik nog belangrijker is dan de waardestijging van de huidige selectie, is dat Ajax door deze prestaties aantrekkelijker wordt voor spelers uit het buitenland. Het is natuurlijk sportief gezien heel aantrekkelijk om een stap te maken naar een club die bij de laatste 16 van de champions league speelt. Zeker ten opzichte van middenmoot spelen in een grotere competitie. Een speler als Richarlison zou nu denk ik eerder kiezen voor Ajax dan voor Watford, terwijl dat eerder waarschijnlijk niet het geval was.

Als Frenkie, de Ligt en Zyech inderdaad verkocht worden voor de bedragen die in de buurt liggen van wat er geschreven worden dan wordt dit voor zelfs voor internationale begrippen een top jaar en gaat de omzet in de richting van 250 miljoen.

25 oktober 2018 om 08:03

Dat zal allemaal best. Maar Overmars laat ze sowieso niet alle 3 gaan. Dat weet ik zeker. Geld zat dus alleen extreme bedragen.

25 oktober 2018 om 08:17

Als er interesse is in Ziyech en die interesse is wederzijds, dan gaat Ziyech sowieso weg. Dat zijn afspraken die gemaakt zijn. Daarnaast zie ik De Ligt ook wel vertrekken aangezien hij afgelopen zomer al liep te flirten met een transfer naar Barceolan of Juventus.

Frenkie de Jong zie ik eerlijk gezegd nog blijven. Hij had van de zomer ook een beetje dezelfde uitspraken als De Ligt, maar de laatste tijd krijg ik steeds meer het gevoel dat hij bij Ajax blijft. Mocht Manchester City of Barcelona langskomen met 70 miljoen, dan zie ik Ajax dit alleen niet weigeren.

Hopelijk blijven spelers zoals Neres en Van de Beek nog wel minimaal één seizoen bij Ajax.

25 oktober 2018 om 10:45

Het ligt er totaal aan hoe ajax in de Cl presteert. Als ajax de halve of kwart finale weet te halen zie ik de hele selectie bij elkaar blijven. Dan gaat overmars iedereen een verbeterd contract aanbieden en proberen ze volgend jaar met 1 of 2 top aankopen de finale te halen.

25 oktober 2018 om 10:47

Onzin, als de zak met geld groot genoeg is gaan ze alle 3. Simpel zat

25 oktober 2018 om 11:36

Ziyech kan alleen weg als het bedrag hoog genoeg is. Die gaat niet voor minder dan 30m. Is hij ook zeker waard. Die gaan we het meest missen dan.

25 oktober 2018 om 14:54

Als Ajax goed presteert in de Champions League (wat ze nu al doen btw) zie ik nog meer spelers vertrekken. Dan wordt er komende zomer niet alleen aan De Ligt, De Jong en Ziyech getrokken, maar ook aan Onana, Tagliafico, Neres en Dolberg. Het wordt dan een complete leegloop met een goed gevulde bankrekening als resultaat. Ajax doet immers niet plots na 1 seizoen structureel mee in de champions league of een grote competitie, wat alle bovenstaande jonges wel ambiëren.

25 oktober 2018 om 23:44

Haalt Ajax de halve finale, ga dan maar 12 nieuwe spelers zoeken. Dan wordt Ajax volledig leeggekocht. Dikke kans dat je blind mag houden, maar zelfs Tadic is dan waarschijnlijk weg. Dan hou je dus vrij weinig binnen boord en probeer het maar opnieuw met 300 miljoen plus. Vergis je niet er wordt al aan spelers getrokken en uiteindelijk is alles te koop. Ajax kan namelijk nooit een salaris van 5 miljoen plus bieden of bedragen van 80 miljoen weigeren.

27 november 2018 om 21:57

Mwahh, Dolberg en Neres speelde als een natte krant vandaag. Ik heb niet het idee dat die weggaan, net als van de Beek, Tagliafico of Onana. Houd het maar bij de Ligt, Ziyech (die zeker) en nog heeeeeeel misschien de Jong. Ook de Jong speelde vandaag niet super. Laat het nu toch in de wedstrijden waar de hele wereld naar kijkt achter elkaar niet zien. En zal wel weer gaan schitteren komende weekend. Laat het hem maar eens zien een seizoen lang, in grote en kleine wedstrijden.

28 november 2018 om 10:25

12 nieuwe spelers is natuurlijk overdreven. Bij een succesvol vervolg in de CL, zullen ongetwijfeld Ziyech, Onana, de Ligt en de Jong vertrekken. Neres, Tadic, Blind, Dolberg en vd Beek kunnen ze zeker nog wel een seizoen behouden. Tagliafico zou mogelijk nog wel kunnen vertrekken, omdat die ook een leeftijd heeft waarop hij nog geld op kan brengen.

Dat zou betekenen dat Ajax met ongeveer 200 miljoen de markt op kan om 5 of 6 nieuwe spelers aan te trekken. Dat zie ik helemaal goed komen met Overmars. Vergeet niet dat ze ook als jonge spelers als Schuurs en Bande hebben aangetrokken om volgend seizoen in te stromen als er spelers weg gaan.

Hopelijk kan Overmars stunten en jongens als Odegaard, de Roon en Vlasic aantrekken. Zal niet goedkoop zijn, maar wel allemaal directe basiskrachten bij het vertrek van bovenstaande spelers. En als vervanger van Onana wellicht Letica van Brugge of anders Bernardoni (nimes) of Sommer (mönchengladbach). Dan hebben ze de selectie alweer aardig op orde denk ik. En mocht het lukken, dan zou Kongolo ook een hele goede aanvulling zijn voor dit Ajax, al betwijfel ik of hij dat met zijn Feyenoord verleden zou willen.

25 oktober 2018 om 08:06

Yep, en dan vergeten we spelers als Onana, Neres, Dolberg en van de Beek nog. Als je ziet voor welk bedrag Kluivert al kon vertrekken dan gaan ook deze spelers een flink bedrag opleveren.
Vraag is alleen of Marc in staat is ook voor volgend seizoen een leuk elftal op de mat te krijgen, anders is het geld dus helemaal niets waard ....

25 oktober 2018 om 09:57

Ik denk idd dat Onana en Ziyech na een aantal jaren trouwe dienst wel een transfer krijgen bij een goed bod. Een vertrek van deze 2 mannen én het duo De Ligt/de Jong zou wel een flinke aderlating zijn. Het belangrijkste is dat Ajax dit jaar sportief gaat oogsten voordat de exodus begint. Een titel is nu dus echt cruciaal (al wordt dat nog een moeilijk verhaal met dit sterke Psv)

25 oktober 2018 om 10:39

Na de wedstrijd van gisteren denk ik toch dat de eredivisie juist extreem zwak is en niet psv heel sterk. Ben het wel met je eens dat Ajax het lastig gaat krijgen om ze in te halen.

25 oktober 2018 om 11:57

Ik dacht hetzelfde na psv - ajax maar dan over ajax. Zonder dollen, een mindere dag kan gebeuren, na goede wedstrijden tegen inter en barca een keer dolgedraaid, zeker in deze poule geen schande. Dat psv uitgerekend deze wedstrijd een punt pakt is dan wel weer typisch.

Eerst maar eens winnen of gelijk spelen voordat we geld gaan tellen! Dit gaat alweer veel te snel.

25 oktober 2018 om 08:26

Inderdaad, waarom moet het altijd weer meteen over geld en/of transfers gaan. Ik ben al lang blij dat Ajax op Europees gebied weer een beetje mee begint te tellen en dat er weer wat te genieten valt.

25 oktober 2018 om 15:39

100% mee eens, eerst winnen dan tellen.

Als je de volgende ronde haalt is dat zeker mooi meegenomen al dat geld.

En zeker sportief gezien wil je overwinteren in de CL. Echter denk ik dat het voor het NL voetbal beter is om in de EL te voetballen. Daar kun je dan toch net wat verder komen.

25 oktober 2018 om 08:35

Plaatsen voor de volgende ronde levert volgens mij 5 bonuspunten op en met een beetje gunstige loting is een ronde verder echt wel mogelijk. Gewoon voor de volgende ronde champions league gaan.

25 oktober 2018 om 08:39

Mee eens, zeker als Ajax het lukt zelfs groepswinnaar te worden. Hopen op een mindere nr2 in de volgende ronde. Maar overwinteren in CL is de hoofdzaak, als p1 of p2 maakt dan iets minder uit.

25 oktober 2018 om 08:47

eens, maar dan wel alleen met een tegenstander uit Poule D: Porto, Gala, Schalke

25 oktober 2018 om 08:49

@doslind, het is alleen beter voor de punten als Ajax daadwerkelijk de Uefa Cup zou winnen, anders is overwinteren in de CL beter, er worden namelijk bij de overwintering in de CL 5 bonuspunten gegeven.

25 oktober 2018 om 08:59

Naast de al genoemde 5 bonuspunten is het voor Ajax zeker geen garantie om heel ver te komen in de EL. Als je ziet welke teams er al in zitten (arsenal, Milan, Chelsea) en wat er nog bijkomt vanuit de CL (tottenham, Napoli/psg...

In de CL zijn er de 5 bonuspunten, en zelfs als je tweede wordt loot je met wat geluk Porto in de volgende ronde.

25 oktober 2018 om 12:47

CL heeft toch veel meer uitstraling dan met alle respect de EL.
Ook voor het aanzien van een club als Ajax is het beter om te voetballen in de CL, maar ik ben het met je eens dat je wel verder kunt komen in de EL mits je goed loot daarom is het ook jammer dat bv. Feyenoord en AZ het hebben af laten weten Europees.
PSV heeft gewoon een moeilijke groep dat wisten we van te voren maar ze hebben nog kans op EL maar dan moet het wel meezitten.

Ik ben benieuwd wat er komende zomer gaat gebeuren. De komende 2 jaar gaat er een hoop kwaliteit uit. Kortom, er mag in iedere linie wel een vervanger worden aangetrokken. Gaat Overmars door op dezelfde voet als dit jaar? Komen er spelers van 18 miljoen en meer? Denk aan een Pavon en andere talenten. Of ervaren krachten die nog goede jaren voor zich hebben. Dit is de uitdaging, Ajax behoeden voor een terug val door aankopen van een hoger niveau.

25 oktober 2018 om 08:51

Pavon is denk ik niet haalbaar, ook clubs als Arsenal en PSG hebben interesse in hem, en hij gaat een serieuze klap geld kosten. Maar dat dachten we ook bij Lozano, dus wie weet.

25 oktober 2018 om 11:17

Heb ik ook over na zitten denken. Maar ik zie wel oplossingen. Als je Ziyech voor 40 verkoopt, Neres voor 50, Frenkie voor 50/60 en de Ligt voor 60 heb je 200 miljoen. Daar gaan wat kosten af zoals belasting en misschien wat premies. Laten we zeggen je houd 120 miljoen over. + CL inkomsten en andere inkomsten uit de competitie + eigen vermogen wat je al hebt zit je nog steeds op 230 miljoen of meer aan eigen vermogen.

Neres vervang je voor Pavon. 30m(?)
Frenkie haal je Pedrinho voor. 15/20m
Ziyech vervang je met Benedetti 10/15m

de Ligt is lastiger. Ik zou kijken of Jan Vertonghen haalbaar is. Of misschien Franco van Indepediente. (waar Nico ook vandaan komt) Dat schijnt ook echt een heel erg goede CV te zijn met veel potentie. En we hebben natuurlijk Schuurs nog.

25 oktober 2018 om 22:08

Sommige zouden zeggen dat een aankoop van rond de 30mil te ver gaat, maar nu moet je in ieder geval 2 potentiële wereldtopper terug halen voor het vertrek van de Jong, de Ligt en Ziyech om juist door te pakken. Waar Ajax NU staat, dat niveau moet vastgehouden worden met al dat kapitaal. Maar je ziet dat een goed team samenstellen niet alleen een kwestie van geld is (real/man United). Hoop dat ze achter de schermen al goed bezig zijn.

Hopelijk gaan Nederlandse clubs eens inzien hoeveel de CL wel niet kan opleveren voor Nederlandse clubs, willen we weer structueel mee gaan doen in de CL, zullen Nederlandse clubs de handen ineen moeten slaan om samen weer naar de Europese subtop te gaan.

Betreft Ajax hoop ik dat ze gezien hebben dat als je drie spelers (waarvan Blind nog niet top is, maar wel degelijk is als ie op het middenveld speelt) een hoog salaris geeft ze absoluut het waard zijn. Ik hoop ook dat Ajax structueel dit gaat doen, desnoods deel van de transferopbrengsten voor aantal jaren te reserveren als boost voor de salarisstructuur.

Ik vind dat De Ligt en Frenkie de Jong ook wel een contract upgrade verdienen! Misschien kan je daardoor ook nog één van de twee spelers (denk De Jong) behouden voor een jaar extra.

25 oktober 2018 om 09:19

@delvecio

Alsof de Nederlandse clubs dat niet beseffen? Het is natuurlijk grote kul dat wij het Euopees voetbal niet altijd serieus nemen, het is makkelijk om mee te slaan als je eruit wordt gebonjourd door een laagvlieger. Als topsporter wil je altijd het hoogst haalbare en de kans krijgen om je te laten zien.

Het is voor een Nederlandse topclub natuurlijk verschrikkelijk moeilijk om aan te haken bij de (sub)top van Europa, als je na elk seizoen wordt leeggeroofd van je beste spelers. Nu is het een jaar bij elkaar gebleven en zie het resultaat van Ajax momenteel in de CL, een wereld van verschil.

25 oktober 2018 om 12:35

@grasveld7

Dat bedoel ik helemaal niet, ik bedoel samenwerkingsverbanden die de algehele competitie verbeteren door spelers in de nationale competitie langer zien te binden (en niet samenwerkingen a la Chelsea en Vitesse)... volgens mij had de top 3 al een gentlemen agreement betreft jeugdtalenten wegkapen.

Leegroven kan alleen verholpen worden door de algehele salarissen te laten stijgen en het competitieniveau te verhogen en dat doe je samen!

25 oktober 2018 om 23:52

Nou, ik vind dat het niet altijd even serieus genomen wordt. Spelers net wat later halen om de transfersom wat te drukken bijvoorbeeld. Maakte Ajax zich in het verleden schuldig aan en nu AZ. Vervolgens loop je Europese miljoenen mis om wat centen te besparen. De voorrondes zijn super belangrijk op tijd de selectie rond hebben en wedstrijdfit dus ook. Daar wilt het echt nog wel eens aan schorten...

25 oktober 2018 om 09:39

Verhoog het salaris van de Ligt en de Jong maar €4mln. Kans dat ze dan nog even blijven. Voor hun ook voordelig, zullen ze hoger instappen bij hun nieuwe club

25 oktober 2018 om 10:58

Het probleem zit hem erin dat 4mln bruto hier 2 mln netto is. In spanje is 4mln bruto 3 mln netto. Op papier verdien je hetzelfde maar in de spaarpot gaat een miljoentje meer. Nederland kan daardoor nooit op tegen veel andere europese landen. Je moet als nederlandse club ook wel structureel CL halen, want als je geen europees speelt dan zit je met veel te dure contracten, omdat je die inkomsten niet hebt. De opbrengsten uit de NLse competitie zijn veel te laag. Niet alleen voor de topclubs, maar ook voor de andere clubs.

25 oktober 2018 om 12:38

Dit is een zeer lastig vraagstuk, maar ik vind wel dat hier wat serieuzer naar gekeken mag gaan worden. Dit is namelijk sterk in het voordeel voor landen zoals Spanje, waar de financiën ook lang niet op orde zijn (maar dat is een ander verhaal).

25 oktober 2018 om 13:32

Ruudje74

Dus de Ligt én De Jong ook vier miljoen? Nou, dan heeft Ajax dus al vijf spelers die vier miljoen per seizoen verdienen. Waarmee je je salarisgebouw volledig uit elkaar laat knallen.

Onrealistisch en vooral onnodig. Want zelfs dat salaris gaat die spelers echt niet nog twee seizoenen in Amsterdam houden. Die spelers gaan voor dat salaris natuurlijk ook gewoon in het buitenland voetballen, uiteindelijk.

25 oktober 2018 om 15:13

De belastingen in Nederland zijn inderdaad wat aan de hoge kant voor het topvoetbal. Vroeg me laatst ook af of dat kan verklaren hoe Frankrijk (een groot voetballand met gewoon veel potentiële kijkers) toch een redelijk zwakke competitie heeft. De belasting daar ligt volgens mij nog een stuk hoger dan in Nederland namelijk, als ik me niet vergis betaal je daar 75% belasting over inkomens boven de 1 miljoen.

27 november 2018 om 21:54

Ik zag afgelopen week een overzicht van het gemiddelde salaris van de Eredivisie. Deze ligt beneden het niveau van Belgie en Portugal.
Ik zie Nederland geen aansluiting vinden. Sponsoren betalen niet, voor de tv rechten wordt matig betaald, stadions zitten wel oke vol. Je mis gewoon eigenaren die voor de eigen ego clubs volspuiten met geld.

Ik denk dat je een vertrek van een aantal spelers niet gaat voorkomen. Gelukkig staan er ook weer goede jeugdspelers aan te komen met een Gravenberg voorop. Daarnaast zou het mooi zijn als het Overmars lukt om een aantal spelers aan te trekken zoals Mensah, Redan en een Zirkzee. Zeer beloftevolle spelers waarvoor Ajax nu misschien aantrekkelijk is geworden omdat het eerste van United, Chelsae en Bayern er nog niet in zit. Bovendien zal het Overmars duidelijk zijn geworden dat een sterk centraal verdedigingscentrum een must is. Dus er zal zeker een ervaren vervanger voor de Ligt gehaald moeten worden. Maar de toekomst ziet er mooi uit omdat Blind en Tadic in ieder geval zullen blijven en de jongere spelers bij de hand kunnen nemen.

25 oktober 2018 om 11:44

Ik zie daar ook een belangrijke rol voor Veltman weggelegd, vond ik hem centraal toch altijd iets beter dan op RB en hij realiseert zich hopelijk dat hij bij Ajax heel goed op z’n plek zit qua niveau. Alleen Veltman heeft ook niet de snelheid die we achterin nodig hebben, we hebben helaas enkel vrij slome CVs na het vertrek van Sanchez.

Fosu-Mensah zou daarvoor een geweldige optie zijn, die heeft kracht en snelheid. Van Drongelen van Hamburg vind ik ook een goede optie. Ik denk verder dat Danilo Pereira niet minder is dan Zirkzee of Redan, Redan heeft zijn kans gehad en daar zou ik mijn geld en energie niet meer in steken. Dan kun je nog beter Brobbey eerder doorschuiven. Je gaat wel een pinchhitter nodig hebben, misschien kan Siem de Jong dat zijn of zijn er beter opties.

25 oktober 2018 om 12:01

Lausho, veldman is toch niet het niveau wat dit ajax moet nastreven?

25 oktober 2018 om 16:33

Veltman is een topspeler voor Ajax, zijn kwaliteiten worden in NL en zeker bij Ajax te weinig gewaardeerd, maar zijn keihard nodig. Hij is een vrij sluwe en gemene speler en heeft een uitstekend niveau voor Ajax, bovendien heeft hij nu ook de nodige ervaring.

25 oktober 2018 om 21:18

Die gast wil siem terug. Denk je dan serieus dat ie veltman dan geen topper zal vinden 😂

26 oktober 2018 om 17:22

Ja Siem of een dergelijk type met wat duelkracht op het middenveld, kopkracht en scorend vermogen kunnen we wel gebruiken.

Veltman valt wat dat betreft in een zelfde categorie, dergelijke spelers worden net als een Viergever niet echt gewaardeerd, maar is wel de reden dat PSV kampioen wordt en Ajax niet.

Daar worden dergelijke spelers wel gewaardeerd en die hebben de juiste instelling, je hebt niet alleen 10 geweldige voetballers nodig, altijd een paar die de beuk erin gooien als het nodig is. Luuk de Jong is ook niet de meest gepolijste voetballer, maar doet altijd wat hij moet doen.

Het wordt uit bij Benfica gewoon een heel ander verhaal. Daar ga je echt niet zomaar winnen, als je ziet hoe krap die overwinning in Amsterdam al was. Echt een geslepen ploeg. Altijd gaan voor de overwinning, maar als je daar gelijk speelt heb je het ook gewoon goed gedaan.

25 oktober 2018 om 09:26

Thuis speelt benfica ander voetbal maar nog steeds op de counter en iets hoger, maar zeg maar zoals de eerste helft. We gaan het zien

25 oktober 2018 om 09:41

Ajax was dinsdag niet eens in goede doen. De overwinning verbloemde veel, maar het spel was niet goed. Dus er is aardig wat ruimte tot verbetering.

25 oktober 2018 om 11:23

Uit een gelijkspel ben ik ook dik tevreden mee. 0-0 of 1-1 is helemaal prima.

25 oktober 2018 om 09:29

Helaas, dat gebeurd al met het beleid van ajax, psv doet hetzelfde, AZ haar begroting en verkoopbeleid gaat ook erg goed, nu nog betere spelers daar, hebben ook goed beleid daar in alkmaar met huiberts. Feienoord, geen idee of die geld snappen hoe te verdienen.

25 oktober 2018 om 09:47

Bekrompen gedachte. Andere clubs kunnen meeliften op het succes van Ajax en PSV...Eredivisie wordt wat interessanter voor sponsoren en spelers, er komen weer meer plekken in Europa, Ajax en PSV verhuren goede spelers, stadions zijn vol wanneer het niveau in het algemeen omhoog gaat.
Clubs moeten alleen we aanhaken ipv zitten kniezen dat het gat zo groot wordt. Creatief zijn, overtuigend zijn

25 oktober 2018 om 10:04

De franse competitie kreeg ook meer allure door PSG met Zlatan en co. Als PSV en Ajax structureel overwinteren (cl of el), dan zullen er ook weer betere spelers naar clubs als Feyenoord, AZ en Heerenveen komen.

Miljoenen aan prijzengeld, 3 x de arena vol, tv gelden, drankverkoop, fanshop…

nog 1 x winnen van Benfica of Athene en er komt nog meer cash binnen.. vrees alleen als we 2de worden dat we dan een Barcelona of Real Madrid loten en dat gaan we zeker niet redden

Genieten!

25 oktober 2018 om 09:29

Juist genieten.

25 oktober 2018 om 09:42

Nou ja, dan maar 2e, de 5 bonuspunten in de knip En hopen op mooie wedstrijden en vlieg je er dan uit tegen Barca of Real, alles op de eredivisie zetten. Die 5 punten maak je in de EL ook niet goed, tenzij je de finale haalt en wint....

25 oktober 2018 om 09:59

Tikken we die toch gewoon scheel, mag best een keer gebeuren! Wie zegt trouwens dat we geen 1e worden in de poule We hebben Bayern thuis nog om het te beslissen

25 oktober 2018 om 10:05

Ajax wint thuis van Bayern en wordt eerste, daarna loten ze de nummer 2 uit poule D. We zitten op een lucky streak nu dus wie weet.

25 oktober 2018 om 11:27

Zal je zien dat Ajax eerste wordt en de nummer 2 uit groep G loot. Krijg je alsnog Real of Roma.

25 oktober 2018 om 17:56

Roma zou wel een mooie loting zijn. Dan ook nog eens winnen en dan kan Kluivert nog harder achter zijn oren krabben haha.

Zou maar weer s wat investeren id scouting dan. Vervangen van spelers wordt belangrijker dan geld. Eigenlijk hele as moet vervangen worden als Onana ook nog s een aanbieding krijgt. Daar wordt je niet vrolijk van.
Temeer omdat duidelijk is dat met Eiting, vdBeek en Sierhuis geen vervangers klaar staan die dit niveau kunnen continueren (helaas) Zo moeilijk maken ze het ten Hag niet op dit moment. Zie ook geen NL kandidaten die dat wel kunnen dus er zullen vast wat tickets geboekt moeten worden.
Wellicht zijn tijdelijke afvallers op topniveau ook nog iets (zoals Isak v Dortmund)
Enfin, zou me meer zorgen maken om contract van Overmars zelf op dit moment..

25 oktober 2018 om 10:33

Eiting en vd Beek zijn dan weer een jaar verder, die zie ik beide wel belangrijk worden voor Ajax. Ook een Johnson heb ik hoog zitten. Met een Neres, Tadic, Blind, vd Beek, Eiting, Mazraoui, Tagliaficio, Wober, Dolberg heb je dan voor Eredivisie begrippen gewoon een heel goed team staan. Daarnaast is er het volste vertrouwen dat Overmars capabele vervangers kan halen. Een Labyad en Cerny kunnen ineens het licht zien, evenals Veltman en Bande die beide nog terugkomen van een blessure.

25 oktober 2018 om 11:38

Inderdaad, men vergeet nog wel eens waar we voor staan en vandaan komen, jeugdspelers opleiden en ontwikkelen heeft geleid tot het huidige sterke elftal. De kwaliteit van Frenkie of de Ligt koop je niet zo maar, van de Beek en Eiting kunnen volgend jaar gewoon bepalende spelers zijn als ze zich doorontwikkelen. Sierhuis en/of Danilo zie ik ook belangrijk worden en moeten op z’n minst kansen krijgen. Sinkgraven heb je ook nog, als hij niet geblesseerd is, kan hij zeker bijdragen aan het huidige Ajax, liep er goed met hem onder Bosz. Gravenberch zie ik snel doorkomen, de Wit kan zich ontwikkelen tot belangrijke back-up en Schuurs heeft ook veel potentie.

Ik zou wel graag een extra CV zien, het liefst Fosu-Mensah die ook op VM en RB kan spelen. We hebben meer snelheid centraal achterin nodig, van Drongelen vind ik daarvoor ook een optie.

25 oktober 2018 om 12:06

Lausho, Frenkie de Jong is gekocht van willem 2.

25 oktober 2018 om 16:34

Scouting is ook een onderdeel van de opleiding en het opvangen talenten die vertrekken.

Willen ze nog verder kunnen geraken dan moeten ze in de winterstop een verdedigende topper halen voor op het middenveld. Schone kan namelijk echt niet meer als controleur op dat niveau.

25 oktober 2018 om 10:07

Ik vond Wöber goed spelen met blind op de 6 positie. Schöne moet gewoon een warm afscheid krijgen aan het einde van het seizoen.

25 oktober 2018 om 11:31

Nee Schone moet je gewoon behouden, zo waardevol, alleen hoeft niet in de basis, ideale reserve en ligt ook zeer goed in de groep. Ik zou juist graag een centrale verdediger met snelheid willen zien, kan Blind op VM spelen, dat is mijn inziens zijn sterkste positie.

Veltman is straks ook weer terug gelukkig, die heb je dan ook weer als extra optie op RB of RCV naast de Ligt. Die moeten we zeker zien te behouden, Veltman heeft inmiddels aardig wat ervaring en is de smeerlap waarvan je er een of twee nodig hebt in je elftal om te winnen. Ik zou graag Fosu-Mensah zien komen, die kan ook voor de verdediging als je wat meer fysieke kracht nodig hebt, maar kan ook snelheid toevoegen aan de centrale verdediging of meer verdedigende kwaliteiten als RB. Alternatief is van Drongelen mijn inziens en wellicht kun je Kongolo overtuigen om naar Ajax te komen, die vind ik qua type verdediger perfect voor Ajax.

Iets met beer en huid.......

25 oktober 2018 om 10:14

Ach kunnen we straks weer berichten over de Amsterdamse arrogantie lezen, dat men zich al rijk rekent en doet of ze er al zijn, terwijl niemand van Ajax of de fans dergelijke uitspraken gedaan hebben.

25 oktober 2018 om 12:07

Vandaar dat het er ook nog niet staat master d. Maar die uitspraken gaan nog wel komen, ik zet mijn geld op schone.

Dat is geweldig nieuws, dit jaar zouden we het juist zwaarder krijgen omdat we toch best wat afschrijving hebben opstaan, salarispost waarschijnlijk gestegen is en een negatieve transferbalans hebben, nu kunnen we wederom een goed positief resultaat tegemoet zien. Er is dus nul druk om spelers te verkopen, dus enkel voor de hoofdprijs zullen ze vertrekken.

We hebben weinig zekerheidjes voor volgend jaar, Blind, Tadic, Dolberg, Mazraoui (verdiend ook een verhoging) vertrekken vrijwel zeker niet. Onana, Neres, Tagliafico en van de Beek kun je denk ik zekerstellen door hun contract op te waarderen. Ziyech, de Ligt en Frenkie wordt lastig, maar toch, als Ajax het goed doet in de CL en Ajax geeft ook de Ligt en Frenkie een verbeterd contract dan is het voor hun best aantrekkelijk er nog een jaar aan vast te plakken.

We zullen moeten investeren in het behouden van spelers, door meer salaris te bieden, voor Ziyech hebben we zodoende het al lastiger gemaakt om zomaar te vertrekken hij verdiend dit jaar al meer. Verder kun je in de winterstop alvast wat versterkingen halen, Fosu-Mensah zou voor mij top prioriteit zijn en van Drongelen vind ik ook een zeer interessante optie.

Gezien de rellen vannacht met afgebrand clubhuis van Aek, denk ik dat ze ook wel wat kunnen gaan inleveren

27 november 2018 om 21:20

Hoe dan? Eerst maar eens bewijzen dat het Ajax supporters waren en daarbij moet het dan naar de rechter.

Ajax gaat de komende zomer wel het transferrecord van Sulejmani verbreken. Ik gok dat er een aankoop van rond de 30 miljoen gaat plaatsvinden.

27 november 2018 om 21:29

je loopt een beetje achter, Blind is de hoogste aankoop ooit van Ajax.

De miljoenen vliegen ons om de oren. Of we komende zomer nou 150 of 200 of 250 miljoen binnen krijgen, het gaat om de grotere gedachte en de langetermijnvisie. Met deze bedragen moet het, in principe, lukken om minimaal 2 van elke 3 seizoenen kampioen te worden. Daarmee vergroot je ieder jaar de afstand met de rest. Mooi, maar: wat dan? Uiteindelijk zullen de Messi's van deze wereld toch niet naar de Eredivisie komen. Dus ergens zit je aan je grens, ook al zou je 7 mio per jaar aan salaris kunnen en willen betalen. Er komt, over 10-20 jaar, een moment dat je zegt: wat moeten we nou toch gaan doen met 500 mio op de bank? Stadion kopen, leuk, maar dan? Dan heb je elk jaar minder uitgaven en word je dus weer rijker, maar dan nog komen de nieuwe Messi's niet hierheen. Dus wat schiet je er qua voetbal mee op?

Wat zou Ajax nou over 10-20 jaar met al dat geld moeten gaan doen, als ze inderdaad het Bayern van Nederland worden? Mooie samenwerkingsverbanden misschien met prachtige clubs uit Argentinië, zodat hun toppers sneller hierheen komen? Dan verhoog je in ieder geval de amusementswaarde van de Eredivisie. En dat zal wel nodig zijn ook, want een competitie wordt meestal niet meer zo interessant als er een ploeg is die zo domineert.

27 november 2018 om 11:08

Hoezo wat dan? Wat denk je dat het doel van een BVO is?
Zakken vullen, bonussen uitkeren en altijd meer geld willen verdienen. Leuk dat voetbal trouwens ook....

27 november 2018 om 11:24

Je snapt toch wel wat ik bedoel? Een BVO uit de top zal toch nooit willen consolideren? Je wilt toch altijd plannen maken om het over een paar jaar beter te hebben? En dan bedoel ik uiteraard op voetbaltechnisch vlak. Een club komt er niet mee weg als ze zegt: qua voetbal zijn we nu wel tevreden, komende jaren gaan we vooral veel bonussen uitkeren.

27 november 2018 om 12:28

Maar toch is dat wel waarom er commisarissen, bestuurders, commissies en directies zitten. Geld verdienen.

Ik zal even mijn verlanglijstje voor volgend seizoen alvast doormailen naar Marc :

Fosu Mensah, Caio, Magallan, Vertonghen, Mount, Pavon, Odegaard, Doan, Familia Castillo en Redan.
Kost maar zo'n 100 miljoen. En een paar miljoen meer aan salaris.
Terwijl Ajax zelf ruim 250 miljoen zal incasseren na dit seizoen.
Mooie selectie heeft Ajax dan:

Onana
F.Mensah Caio Vertonghen Tagliafico
Vd.Beek Blind Mount
Pavon Dolberg Tadic

Reserves:

Kotarski
Mazraoui Veltman Magallan Wober
Odegaard F.Castillo Doan
Labyad Redan Neres

Ajax heeft financieel al een gat geslagen de voorbije jaren, hierdoor hebben we deze zomer eindelijk echte investeringen kunnen doen in kwaliteit, ipv louter in talent wat nog moest rijpen.

Nu krijgen we weer een flinke bak geld uit het behalen van de volgende ronde en zien we dat onze spelers steeds meer waard worden, voor Frenkie en Matthijs zouden al bizarre bedragen geboden zijn.

Kortom, Ajax gaat komende zomer definitief afstand nemen van de rest, ook van Psv, want ondanks dat ik denk dat Lozano en Bergwijn best nog wel veel op kunnen gaan leveren heeft Ajax met Ziyech, Tagliafico, Neres, Onana en van de Beek nog meer spelers waar aan getrokken wordt die voor tientallen miljoenen per stuk zullen gaan vertrekken.

Tot deze zomer hebben we dat geld echter nooit goed besteed, we gingen veel te veel voor talent en miste gewoon dragende kwaliteit spelers, dat is nu anders en ik verwacht dat die lijn door getokken zal worden waardoor er echt een gat gaat ontstaan, een gat zoals Bayern en Juve dat hebben in hun competities.

In dat geval kun je nu alweer wat gaan investeren, Fosu Mensah heeft voor mij prioriteit, die kan veel toevoegen aan Ajax. Ook van Drongelen of Kongolo is voor de linkerkant een versterking erbij, kan Blind naar het middenveld. Dan nog kijken naar een talentvolle spits erbij

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren