Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Formidabele Özil gidst Arsenal met prachtige aanvallen naar zege

Laatste update:

Arsenal heeft maandagavond via enkele prachtige aanvallen Leicester City over de knie gelegd. The Foxes kwamen in het Emirates Stadium verdiend op voorsprong, maar door treffers van Mesut Özil en invaller Pierre-Emerick Aubameyang wist de ploeg van Unai Emery wederom te zegevieren: 3-1. Door de overwinning blijven the Gunners meedraaien in de top van de Premier League, terwijl Leicester City op de elfde plek blijft steken.

In de beginfase was Kelechi Iheanacho de gevaarlijkste man op het veld. Na twee minuten was de aanvaller dicht bij de openingstreffer, maar zijn poging miste precisie. Even later schoot Iheanacho hard richting het vijandelijke doel, maar keeper Bernd Leno was alert en pareerde knap. Na een kwartier spelen riep Leicester City om een penalty na een handsbal van Rob Holding, maar de arbitrage oordeelde dat er geen sprake was van een strafschop.

Na lang aandringen kwamen de bezoekers na een halfuur spelen verdiend op voorsprong. Ben Chilwell kwam via de linkerkant door en rende richting het strafschopgebied van Arsenal. De Engelsman wilde voorzetten, maar de bal werd getoucheerd door Hector Bellerin, waardoor Leno op het verkeerde been stond: 0-1. De uitploeg leek met een minieme voorsprong te rusten, maar vlak voor de onderbreking zorgde Özil voor de gelijkmaker.

Bij een prachtige tegenaanval zocht Bellerin vanaf de linkerkant de in het strafschopgebied vrijstaande Ozil uit. De spelmaker schoot via de binnenkant van de paal raak en werd zodoende met dertig doelpunten de meest scorende Duitser uit de Premier League ooit. Arsenal kwam in het tweede bedrijf sterk uit de startblokken, maar Leicester was het dichtst bij de de volgende treffer. James Maddison produceerde een goede corner, maar Wilfred Ndidi trof met zijn kopbal de lat.

Na een uur spelen was het wederom Özil die voor het verschil zorgde. De middenvelder had een sublieme pass in huis op Bellerin, die Aubameyang voor het doel vrij zag staan: 2-1. Even later zorgde Aubameyang met zijn tweede van de avond voor de eindstand. Bellerin tikte de bal naar het midden en Özil produceerde een overstapje, zodat Alexandre Lacazette het leer kreeg. De Fransman tikte verder naar de vrijlopende Özil, die op zijn beurt Aubameyang bediende: 3-1.

Verwacht jij dat Arsenal dit seizoen in de top drie van de Premier League eindigt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nee hoor, Duitsland mist Ozil niet..

22 oktober 2018 om 22:54

Iedereen mist ze geven het indirect aan. Ik snap sarcasme maar in Duitsland is iedereen het erover eens ze missen hem. Een speler met zijn techniek wordt zelden geboren en inzicht.

22 oktober 2018 om 23:04

Jij bent het WK snel vergeten.

22 oktober 2018 om 23:11

Haha nou inderdaad. Het kan snel verkeren. Ook moeten we niet vergeten dat het tegen (met alle respect) Leicester is waar hij uitblinkt. Ik moet het eerst nog maar eens in meerder grote wedstrijden zien. Vaak is ozil dan toch wat onzichtbaar

22 oktober 2018 om 23:24

Helpt ook niet dat heel Arsenal dan vaak ondermaats speelt en je als spelverdeler eerder ondersneeuwd

22 oktober 2018 om 23:31

Daar heb je helemaal gelijk in. Om dan nog uit te blinken.... dat is alleen voor de allergrootste weggelegd

23 oktober 2018 om 00:00

Op het WK de meeste kansen gecreëerd per wedstrijd van iedereen. Maar nee, wat was Ozil slecht en de test fantastisch

22 oktober 2018 om 23:14

Klopt. Hij was dramatisch op wk. Ozil typische mooiweer voetballer. Alleen als t loopt speelt die goed anders gaat t kopje omlaag. Die missen ze inderdaad niet. Tijd voor spelers die wel willen.

22 oktober 2018 om 23:26

Hij was helemaal niet dramatisch, noem dan eerder Kroos, Muller, Werner, Hummels, Boateng die waren veel minder. Özil creëerde alleen in de laatste groepswedstrijd 7 kansen! Als er daar 2 van in gingen was hij de held geweest.

23 oktober 2018 om 00:45

Ja, over dat hele kansen creëren verhaal, daarmee worden corners en vrije trappen die je de 16 in slingert ook meegeteld.

Niet om een kant te kiezen, maar het is een statistiek dat heel makkelijk een vertekend beeld kan geven.

23 oktober 2018 om 01:24

Jawel. Ik heb de wedstrijden gezien met mijn oogjes, niet wat statistieken opgezocht. Ozil liep over het veld zonder enkele inzet. Let maar eens op hem als het niet zo goed gaat met het team.

23 oktober 2018 om 01:28

Fijn dat jij de statistieken hebt bekeken. Misschien eens goed een wedstrijd kijken en goed opletten. Feit is dat Ozil overal in duitsland is afgekraakt dit wk. Hij is niet een talent He. Ze verwachten veel van hem, een vd sterspelers, maar de inzet was er totaal niet. Madrid heeft hem niet voor niks makkelijk laten gaan. En wat bleek, Madrid liep stukken beter zonder Ozil.

23 oktober 2018 om 06:40

Wat een achterhaalde argumenten zeg. Welke inzet liet Kroos dan zien, die meervoudig CL winnaar?

23 oktober 2018 om 10:42

Kulargument. We hadden het hier over Ozil. Niet over Kroos die wel goed genoeg is voor Real.

23 oktober 2018 om 12:43

Je had het over het WK wijsneus, dan mag er ook naar andere spelers van die Mannschaft gekeken worden.

22 oktober 2018 om 23:43

Even eerlijk, hoe lang geleden speelde Ozil zó goed?

23 oktober 2018 om 00:01

Jogi Low deed meerdere pogingen om hem terug te halen dus ik snap je punt niet.

Wat kan Duitsland deze geweldenaar in zijn huidige vorm goed gebruiken..

22 oktober 2018 om 22:57

Hij heeft zelf de handdoek in de ring gegooid.

22 oktober 2018 om 23:29

Ja omdat vooral hij de schuld kreeg van de uitschakeling op het WK vanwege die foto met Erdogan. Terwijl er spelers waren die nog minder presteerden waar ik bijna geen kritiek over hoor.

23 oktober 2018 om 00:21

Foto van Erdogan was de stok waar ze lang op hadden gewacht. Schuld had die sowieso gekregen.

23 oktober 2018 om 10:00

Haha ja ik haal ze ook altijd door elkaar. Net zoals Putin en Mourinho. Maar Putin is toch een betere trainer op het moment.

Bij vlagen heerlijk Wengerbal vertoond, met als hoogtepunt de 3-1. En dat op Wenger's verjaardag.

Knap hoe Arsenal zich onder leiding van Ozil zich terug in de wedstrijd vocht.

22 oktober 2018 om 22:58

Geweldige doelpunten, maar wel toen Leicester telkens ver naar voren stond. Ze kwamen er nauwelijks door toen Leicester wel inzakte. En meeste ploegen geven niet zoveel ruimte weg.

22 oktober 2018 om 23:02

Die tweede goal is toch echt een van de allerbeste voorbeelden die je kan geven van een gegroepeerde verdediging open splijten? De meeste teams komen door zo'n verdediging uberhaupt niet heen bij zo weinig ruimte.

22 oktober 2018 om 23:16

Nauwelijks idd. En toen was daar de steekbal van Ozil op Bellerin voor de 2-1. Kom op hè, wel op een goede manier de negatieve dingen benoemen.

22 oktober 2018 om 23:16

Als je Arsenal niet zo’n leuke club vind is dat prima, maar wat je zegt slaat natuurlijk nergens op. 2e goal is een perfect voorbeeld. Ook de kans die Lacazette voor open doel had, leunde leicester naar achter

22 oktober 2018 om 23:01

Emerybal bedoel je.

23 oktober 2018 om 00:20

Ik wil nu niet te negatief zijn, maar Arsenal heeft de laatste jaren onder Wenger (meer dan) genoeg van zulke doelpunten gemaakt.

Arsenal komt heel goed weg hier. De eerste helft komt Leicester verdiend op voorsprong en hadden ze een penalty moeten krijgen en Holding rood. Maar dan gebeurt waar je het hele seizoen al op hoopt: Özil staat op in een moeilijke wedstrijd en laat zijn wereldklasse zien. Wat een goals. Er moet nog veel gebeuren om ervoor te zorgen dat Arsenal niet elke wedstrijd zo'n zwakke eerste helft speelt, maar wat was het genieten de tweede helft.

22 oktober 2018 om 22:55

Was inderdaad een duidelijke penalty. Maar ik weet niet of hij daar zijn tweede gele kaart had verdiend. Leek geen opzet.

22 oktober 2018 om 23:00

Die scheids had hem wrschl wel gegeven. Kon duidelijk zien dat ie nieuw is in de PL vond ik.

22 oktober 2018 om 23:06

Ik weet overigens niet of het wel echt een penalty zou zijn eerlijk gezegd. Het hoofd van de Leicester speler duwt de arm van Holding als het ware naar de bal, waardoor het een onvrijwillige handsbal zou zijn dus (aangezien het armen hoog hebben tijdens een sprong gewoon een natuurlijke beweging is en vervolgens zelf geen controle meer over had vanwege de duw met het hoofd).

Vraag me af of dit ook op zo'n manier geinterpreteerd kan worden. Hiermee zeg ik overigens niet dat ik een penalty onterecht zou vinden, maar in mijn ogen kon Holding er vrij weinig aan doen. Hij hindert echter wel de koppoging, dus het zou een penalty moeten zijn vind ik. Maar ik zou het ergens snappen als ze hem niet geven.

22 oktober 2018 om 23:25

In de rust bij Nbc vonden ze het daarom geen penal. Al had ik m persoonlijk wel gegeven

Heerlijk voetbal vandaag!

Geweldige 2e helft en wat gunde ik Lacazette nog zijn doelpunt, naja hij heeft wel hard gewerkt net zoals de rest van het team. Iwobi of Özil motm. Maar besef wel dat het anders had kunnen lopen als holding zijn tweede gele kreeg.

Wat een legende. Ik kreeg gelijk flashbacks uit zijn periode in madrid. Strooide de ene assist naar de andere alsof het niets is

22 oktober 2018 om 23:26

Het ding was natuurlijk bij Real, dat Cristiano voorin stond. Ozil en hij voelden elkaar geweldig aan. CR maakte de loopactie, Ozil gaf de pass en CR maakte het doelpunt dan ook gewoon echt. Die twee samen waren werkelijk abnormaal. Zowel CR als Ozil zagen gaatjes die niemand zag. Dat heeft hij over het algemeen bij Arsenal veel minder. Ozil blijft voor mij wel 1 van de meest “sierlijke” voetballers die ik ooit heb zien spelen.

23 oktober 2018 om 00:01

Daarnaast helpt het dat veel clubs in Spanje willen voetballen en daarom naïef veel ruimte laten. Dan is Ozil dodelijk.

Niet normaal mooie aanvallen. Die 3-1 was werkelijk ongelooflijk. Dat is waarom je Ozil nooit moet afschrijven.

Niet veel te vermelden, alleen maar genoten. Wat een heerlijke aanvallen man, niet normaal. Ozil was natuurlijk van de buitencategorie vandaag, maar van Laca en Iwobi kon ik ook erg genieten zeg. Vooral Laca die zich helemaal suf heeft gewerkt, het was niet zijn avond maar speelde echt goed. Deze wedstrijd kon voor mij niet lang genoeg duren.
De tiende overwinning op rij, donderdag op naar de elfde.

22 oktober 2018 om 22:59

Ook zoals hierboven wordt vermeld speelden ze bij vlagen heerlijk Wengerball, notabene op zijn verjaardag. Misschien dat ze op deze manier hem toch een fijne verjaardag willen wensen, haha. Uiteindelijk heb ik toch best veel te vermelden

Ik moet oppassen dat ik niet te positief ga worden, in die valkuil al vaak getrapt als Arsenal fan, maar mijn hemel wat er af en toe voor voetbal uitkomt aanvallend is geweldig. Natuurlijk spelen we vooral in de eerste helft eigenlijk gewoon slecht, dan schakelt Ozil echter ineens een tand bij en bam drie goals, waarbij de volgende elke keer beter werd.

Pluspunten: Iwobi (alweer dit seizoen), Laca, Ozil, Toreira, Leno en Guendouzi.
Minpunten: Lichtsteiner, Mhiki en eigenlijk daarmee de startopstelling zonder Auba.

Tien op rij, en weer door

22 oktober 2018 om 22:59

Mhiki mag van mij worden verkocht en in plaats daarvan een betere flankspeler met snelheid halen want hij komt echt tekort.

23 oktober 2018 om 10:26

Nieuwe speler halen? Ik zou volgend jaar Reiss Nelson op gaan stellen, die doet het bij Hoffenheim gewoon goed, en komt volgend jaar weer terug.

Deze wedstrijd van Ozil was het perfecte antwoord op Hoeness. Wat speelde Ozil geweldig vandaag. Die pass bij de tweede goal en de hele derde goal bewijzen maar wat voor top speler hij is.
Als hij zo speelt mis ik hem soms toch nog bij Real.

Wat een geweldig Arsenal heb ik gezien. Het voetbal zat er al jaren in maar dit jaar koppelen ze dat ook aan resultaat. Knap van Emery om het zo snel al zo goed te hebben staan. Zo’n erfenis van Wenger overnemen is niet makkelijk, kijk naar United na de periode van Fergunson. Al met al komen ze ook goed weg, was natuurlijk gewoon een penalty voor Leicester, en dus ook een rode kaart voor Holding.

Wat een heerlijke wedstrijd, Ozil fantastisch maar ook een ontketende Iwobi gezien. Auba moet basis staan vind ik en Torreira is een rots in de branding. Eindelijk!!!

Wat een prachtige voetballer is het ook als hij het op zijn heupen heeft. Het water staat me in de mond bij het kijken van de goals, wat een creativiteit en techniek heeft die man. Lijkt erop dat Arsenal eindelijk een hoger niveau gaat aantikken. Dat is mooi, zeker na City's eenvoudige overheersing de laatste tijd. Deze concurrentie wil ik zien in de Premier League, petje af ook naar Emery!

Heerlijke overwinning weer en een goede prestatie van Özil. Had zelfs nog een assist erbij kunnen hebben als Laca die kans had afgemaakt. Mooi om te zien dat Özil weer lekker in zijn vel zit en zijn voeten weer laat spreken. Verder ook een prima prestatie van Bellerin met twee assists. Tot slot viel Auba weer lekker in met twee goals en weer een heerlijke wedstrijd van Iwobi gezien. Die jongen speelt onder Emery een stuk beter dan ik van hem gewend was.

Het wordt een beetje een thema. Eerste helft barslecht, je moet achter staan, maar het is wonder boven wonder gelijk, maar de tweede helft is stabiel en vervolgens win je. Al had je geluk dat je geen penalty tegenkreeg.

Mesut Özil was ongenaakbaar. Magistraal. Next level. Verder is het humor dat Aubameyang als invaller topscorer van de Premier League is.

Goede wedstrijd gezien van zowat elke speler, op Mkhitaryan, Lacazette en toch een beetje Holding en Lichtsteiner na, maar Lichtsteiner was LB. Logisch. Alleen Mkhitaryan moet je echt niet meer laten spelen. Ik vind Iwobi beter op links dan op rechts, maar op rechts werkt hij veel beter met Bellerin samen in aanvallend en verdedigend opzicht en is de gehele rechterflank dan ook sterker. Chilwell kreeg veel ruimte, maar was nergens in de tweede helft. Bellerin had dan weer moeite in de eerste helft en bloeide op in de tweede helft.

Nu gaat het echt lastig worden, want het is Zaha's Palace-uit en vervolgens Liverpool, Tottenham en Manchester United. Leuke test.

22 oktober 2018 om 23:11

Lacazette was echt heel goed en belangrijk vandaag in het combinatiespel. Hij mistte dan wel drie grote kansen, maar heeft er ook meerdere gecreëerd met zijn spel en aanwezigheid. Het is heerlijk voor een Özil en Auba dat ze zo'n top spits hebben om mee te combineren. Vind dat je hem echt tekort doet door te zeggen dat ie geen goede wedstrijd speelde. Enige wat hij fout deed was drie grote kansen missen toen ze al voor stonden (die hij uberhaupt alleen krijgt vanwege zijn geweldige positionering).

22 oktober 2018 om 23:18

Precies dat laatste. Hij komt wel elke keer in die positie. Meestal als er dan 1 afgemaakt wordt volgen er meer. En als de anderen om hem heen gewoon blijven scoren mede dankzij hem, mag je eigenlijk niet klagen.

22 oktober 2018 om 23:46

@y0y0y
Ik snap je punt, maar ik zie het eerlijk gezegd anders.

Lacazette heeft niet echt iets gecreëerd vind ik. Zijn beste actie was een kaats op Özil bij de 3-1 en dat was het voor mij.

Buiten dat zakte hij veel in om het spel te verleggen, maar dat leidde niet echt ergens naartoe, niet naar grote kansen, vooral balletjes naar links en rechts. Als een halve spelverdeler, maar daarvoor hebben we Iwobi, Özil en Mkhitaryan al en in dat opzicht bracht Lacazette niks wat echt voor dreiging zorgt. En als spits zijnde had hij geen aanwezigheid.

Naarmate de wedstrijd vorderde, werd Lacazette steeds anoniemer en kon hij steeds minder zijn stempel drukken. Dat veranderde wat toen Aubameyang erin kwam, ruimtes werden groter en er waren meer mogelijkheden om loopacties te maken, maar waar hij een keer of twee pech had dat hij niet de juiste bal kreeg (met Aubameyang 1x en volgens mij met Guendouzi 1x), vond ik ook dat hij niet genoeg moeite deed om zich echt lastig te maken voor de tegenstander. Het was te veel afwachten op de perfecte bal in de voeten, ipv te anticiperen op momenten.

En dan zijn de missers gewoon heel slecht voor een spits.

Het was niet zo slecht als Mkhitaryan, maar in aanvallend opzicht was Mkhitaryan de enige die een zwakkere wedstrijd speelde. Iwobi, Özil en Aubameyang waren allemaal beter. Nou, alleen Ramsey niet, als je hem wilt meetellen.

Ik ben op de hoogte dat ik een stempel heb van dat ik anti-Lacazette ben, maar als ik echt mijn best doe om deze wedstrijd zo objectief mogelijk te bekijken, dan kan ik me niet voorstellen hoe iemand naar Lacazette vandaag kijkt en denkt "nou, die heeft een topwedstrijd gespeeld". Puur objectief gezien vond ik het als een wesp die niet kan prikken.

Maar goed, dat ben ik dan. Jij ziet het anders en dat is ook oké natuurlijk.

23 oktober 2018 om 01:41

Lacazette is geen topspits, niet koelbloedig en vaak sprongen ballen van zijn voet af. Bovendien liep die te veel weg uit de spits.

23 oktober 2018 om 01:58

Fout. Meer kan ik er niet van maken. Hij voetbalt juist geweldig mee en op vandaag na, is hij een van de makkelijkst scorende speler v Arsenal.

23 oktober 2018 om 11:04

"Op vandaag na." Heel vorig seizoen was Lacazette zo, maar dat telt opeens niet omdat hij scoorde tegen ploegen die of in de Championship zitten of uit de Championship komen en heel hard op weg zijn om weer terug naar de Championship te gaan.

Je leeft in een droomwereld als je een geheel seizoen uitwist dankzij 1 uitzonderlijk goede maand tegen opponenten van een bedenkelijk niveau. 25% van zijn doelpogingen gingen erin. Statistici op Twitter hebben al gezegd dat dit onmogelijk is om vast te houden. Vandaag was weer het normale niveau. En niet iedere tegenstander zal van het niveau Fulham of Cardiff zijn.

Je bent te snel tevreden met te weinig als je dit geweldig vindt. En je hebt Van Persie nog in jouw profielnaam. Dan zou je denken dat je je nog kan herinneren wat een echte topspits is.

23 oktober 2018 om 11:19

@El Fenomeno

Gast, waarom haat je Lacazette zo? Heeft hij jou in elkaar geslagen? Hoe durf je?

23 oktober 2018 om 13:03

Och gut, ga je je vriendje erbij roepen? Heb een tijd geleden nog Iwobi verdedigd tegen 1 van jullie geloof ik. Volgens jullie was de beste man niveau Fortuna, maar ook onder Emery staat hij aardig vaak in de basis en doet hij het behoorlijk goed. Als ik het me goed herinner, kan ik ook nog zoets over Ozil voor de geest halen.

Wat ik hiermee bedoel te zeggen is dat jij je mening verkondigd alsof het de waarheid is. Niemand zn mening is de waarheid, en die gekleurde van jou al wel helemaal niet.

Ik ben vorig seizoen vergeten. Een draak van een seizoen met een kwakkelende trainer. Laca kreeg trouwens ook te maken met de concurrentiestrijd van Auba. Voorlopig geeft Emery Laca het vertrouwen, en momenteel betaalt hij dat uit. Bovendien wordt Ramsey gebankt, want dat is voor een spits ook niet echt een topper om achter je te hebben. Dus ja, ik kijk op het moment alleen naar dit seizoen, en daar doet Laca het naar behoren.

22 oktober 2018 om 23:29

Mag ik vragen wat jij tegen Lacazette hebt? Ben je ooit een flink geldbedrag door hem kwijtgespeeld of zo?

Hij speelde in mijn ogen gewoon weer heel goed. Neen hij werkte niet goed af vandaag maar is zeer goed in het veldspel. Vergelijk hem eens met Lukaku bijvoorbeeld. Beiden goede spitsen die elk jaar een goal of 20-25 maken, maar Lacazette is heel nuttig in het aanvalsspel van Arsenal. Hij dribbelt, kaatst, haakt verstandig af, loopt slim... terwijl Lukaku vaak stil staat en niets met een bal kan en buiten goals niets toe voegt. Lacazette voegt zo veel toe aan Arsenal. Arsenal heeft geen geweldige ploeg/verdediging maar veel andere topclubs (vooral Chelsea wellicht) zijn jaloers op Lacazette en Aubameyang. Twee topspitsen.

23 oktober 2018 om 00:21

Beetje de wereld op z'n kop kennelijk wanneer ik een spits afreken op zijn goals ipv op zijn veldspel. Zelfs bij Benzema is veldspel niet genoeg, laat staan bij Lacazette.

Ook zijn veldspel was niet goed trouwens. Maar dat heb ik hierboven al uitgelegd.

Hoe dan ook, ik heb niks tegen Lacazette, maar ik heb eerder iets tegen bloedirritante fanboys in wiens ogen Lacazette niets verkeerds kan doen en elk vorm van kritiek wordt weggewuifd alsof het gebaseerd is op een persoonlijke vete of alsof het fucking belachelijk is. Alsof er helemaal niets aan te merken is op de wedstrijd. Zout op man, 14 maanden lang onderbouw ik deze onzin en het enige wat je ervoor terug krijgt, zijn die standaard "waarom haat je hem bro"-reacties, zelfs kennelijk in wedstrijden wanneer je twee keer van 5 meter afstand mist.

Als je het niet mee eens bent, dat is oke, maar die bs die ik alleen van Arsenal-fans krijg, want ik zie geen United-fans bv. regelmatig tegen mij zeggen dat Lacazette een monster is, ben ik langzamerhand goed klaar mee. Als het niet Arsenal zelf is, nu we eindelijk winnen, dan is het wel dat soort onzin dat het plezier bij mij weghaalt.

23 oktober 2018 om 02:24

Benzema staat alleen al 5 (? Ik weet niet precies hoeveel) standaard in de basis. Heeft de concurrentiestrijd gewonnen van Higuain, toch ook niet de minste spits. Misschien moeten zogenaamde kenners als Vd Gijp of in dit geval jij, logischer denken. Met de rug naar de goal spelen is zo ongelofelijk moeilijk en lukt ook bijna niemand. Als dat wel zo is, zoals in het geval van Benzema, Van Persie en Laca , dan geeft dat zo een extra dimensie aan het spel en maakt het enorm onvoorspelbaar. Als je dat echt goed beschikt dan is dat minstens net zo belangrijk als het aantal doelpunten dat de spits scoort. Een complete spits laat heel het elftal (veel) beter voetballen want je creëer zoveel ruimte. Afmaken is nooit RvP's grootste kwaliteit geweest, maar Is wel jarenlang de beste spits vd PL geweest.


Die 2 kansen waren overigens toen de wedstrijd al beslist was. Tot die momenten had hij z'n meerwaarde allang bewezen. Zijn veldspel was wel gewoon goed. Als je dat niet vond dan heb je er geen kijk op. Hij laat zich te ver terug zakken? A) waarschijnlijk is dit een taak van de coach en B) als hij daarin goed kaatst, creëert hij zeeën van ruimte voor de buitenspelers en de nummer 10. Met spelers als Auba en Ozil, vind ik dat geen slecht idee.


Arsenal moet het eerst maar eens bewijzen tegen grote ploegen wilt iemand vh team een "monster" wordt genoemd. Momenteel hoor je ook niemand over Auba, die slechts 1 doelpunt minder heeft dan de topscorer. Niemand van Arsenal wordt opgehemeld omdat iedereen bang is dat het tegen stekrere ploegen weer mis gaat. Ze hebben 10 wedstrijden op rij gewonnen, tegen ploegen van niveau Emmen. Vandaag heeft Leicester 1e helft ook gewoon weer genoeg kansen gekregen, 2e helft was daarentegen wel geweldig. Als ze nou eens 3 0 winnen(met hopelijk 2x Laca), dan gaat er weer over Arsenal gepraat worden.

23 oktober 2018 om 10:54

"Zijn veldspel was wel gewoon goed. Als je dat niet vond dan heb je er geen kijk op."
Eerder andersom. Echt veel eerder andersom. Die zeeën van ruimtes waar je het over had, ontstond pas toen Aubameyang erin kwam, Iwobi naar rechts trok en Mkhitaryan eruit ging.

Tot dat moment stond de wedstrijd op slot.

Verder snap je de ironie van dat je zegt dat niemand moet worden opgehemeld, maar tegelijkertijd gooi je Lacazette in dezelfde groep als Benzema, Van Persie en Firmino.

Firmino is een voorbeeld van een spits die ruimte creëert voor anderen. Lacazette is een spits met een gemiddeld voetballend vermogen. En tegen Leicester was hij slecht.

Niet te geloven dat ik hem vergeten ben, maar heb je Harry Kane zien spelen? Dat is pas een spits die ruimtes kan maken voor teamgenoten, voetballend veel kan toevoegen aan het aanvalsspel en nog steeds heel veel scoort, dus bij hem gebruiken ze dat voetballend vermogen niet als excuus wanner er een gebrek is aan doelpunten.

23 oktober 2018 om 12:52

Maar het lag niet aan Laca dat het tot dat moment op slot zat. Ik ben groot fan van Auba en minder van Mhki en verbaasde me ook dat Auba er naast stond. Ook voor rust heeft Laca prima dingen gedaan. In de goal van Ozil heeft hij een belangrijk aandeel en in het gevaarlijke schot van Iwobi, om twee dingen te noemen.

Tegen Leicester was hij prima, maar mist een paar grote kansen. Uiteraard moet dat eruit, gelukkig was de wedstrijd al beslist. Firmino en Lacazette hebben een soortgelijke speelstijl idd, al vind ik Firmino iets meer een nummer 10 van nature. Wel een fenomeen uiteraard, en ja, iemand die met zijn rug naar de goal kan spelen.

De grootste kwaliteit van Kan is zijn scorend vermogen. Een geweldig lepe spits, die bovendien goed kan mee voetballen. Een Huntelaar die ook nog eens kan voetballen. Al doe Ik Kane wel erg tekort door hem in een rijtje met Huntelaar te plaatsen, ik ben namelijk groot fan van Kane. Kane heeft veel minder scorend vermogen om zich heen, het team is gebouwd hem te laten scoren. Dat is een fundamenteel verschil met Arsenal, waar op de de flanken een ex-Bundesliga spits speelt die er elk seizoen ongeveer 25 of meer inroste. Lacazette is een meevoetballende spits, die redelijk makkelijk scoort. Ja, precies zoals Van Persie, al was laatstgenoemde nog wel 2 klassen beter.

23 oktober 2018 om 00:17

Ik heb vanavond helaas niet kunnen zien en nu lees ik nu dat je strucutreels iets tegen Lacazette hebt. Lacazette is het lichtpunt van Arsenal dit seizoen. Hoe hij mee voetbalt als spits heb ik van heel weinig spelers, sinds Van Persie, gezien. In een 433 een spits hebben die mee kan voetballen maakt je spel zo enorm onvoorspelbaar, en daarmee kun je elke gegroepeerde verdediging mee openrijten. Daarom vind ik Dolberg zo een held, die kan dat ook.

23 oktober 2018 om 00:27

We hadden een paar wedstrijden Alexis Sanchez in de spits.

Als je de wedstrijd niet hebt gezien, wat kom je mij de les dan lezen over Lacazette? Hij mist hele grote kansen, als de spits van dit team, ik zeg dat ik het geen goede wedstrijd vind, maar ik heb structureel iets tegen hem? Langzamerhand wel ja, door dit soort onzin.

Buiten dat mag Lacazette niet eens water halen voor Van Persie, zo groot is het verschil, maar dat terzijde.

23 oktober 2018 om 02:08

Zoals ik zeg, lees ik dat jij vaak kritiek hebt op Lacazette. Het is mijn goed recht om daar kritiek op te hebben, omdat hij momenteel misschien wel de belangrijkste speler van Arsenal is. Om maar even objectief te blijven, hij heeft in enkele weken Auba volledig uit de basis gekregen, toch ook niet de minste spits?


(Heb ondertussen een en ander teruggekeken) Hij mist een paar ongelofelijk kansen, maar was wel een belangrijke pion in een paar gevaarlijke aanvallen. En juist wedstrijden hiervoor, maakt hij doelpunten uit helemaal niks.


Sanchez kreeg Giroud geen eens uit de basis gespeeld, hou maar op.


Afijn Ik vind het prima als je zo over Lacazette denkt, wie ben ik om daar tegen te zijn. Hij is de enige sinds Van Persie die wat laat zien in de spits bij Arsenal. Hij is (nog) niet van het niveau RvP. RvP's niveau op zijn top was ook bijna ongeëvenaard hoog, zo een complete spits heb ik zelden gezien. Maar als Laca zo doorgaat, gaan de vergelijkingen met RvP snel komen.

23 oktober 2018 om 11:17

Kom niet dom praten over hoe het jouw goed recht is, wanneer ik letterlijk praat over de wedstrijd en jij het wilt uitbreiden naar een algemene discussie zodat je de discussie naar jouw hand kan zetten.

Werk ik niet aan mee. Ik heb het over zijn prestaties in de wedstrijd, dus praat over zijn wedstrijd of praat aub niet. Bespaart me tijd en irritatie.

Lacazette speelt omdat Aubameyang bruikbaar is op de vleugels want snel en Lacazette daar niks kan omdat zijn technisch vermogen waar jij zo van onder de indruk bent daarvoor te beperkt is. Uiteindelijk bankt Aubameyang omdat Lacazette tegen het machtige Cardiff scoort en soort van in vorm is, maar dat wordt weer omgedraaid als dat weg zakt en Lacazette kennende is dat een kwestie van tijd. Dat is fortuinlijk zijn qua timing.

En de Sanchez-opmerking slaat ook nergens op, want de enige reden dat Sanchez geen spits bleef, is omdat hij bij Wenger ging zeuren dat hij toch veel liever op links speelde en Sanchez kreeg zijn zin. In zijn centrale rol was hij top en hij had scorend vermogen, dat had er doorheen geforceerd moeten worden, maar dat is verleden tijd, dus het zal wel.

Als iemand die Van Persie vanaf dag 1 bij Arsenal heeft gevolgd, weet ik alvast dat ik iedereen die Van Persie met Lacazette vergelijkt keihard ga uitlachen. Al weet ik zeker dat het nooit zo ver zal gaan komen.

23 oktober 2018 om 12:36

Ik heb het deze discusie idd niet specifiek over de wedstrijd(zoals ik gemeld heb) v gisteren, maar over het algemene niveau van Laca, waar jij blijkbaar niet van onder de indruk bent. "kom niet dom praten", ik dacht dat we hier zijn waren om over zulke dingen te praten, heb niks gezegd om je te forceren geloof ik. Als jij het niet over iets wilt hebben, reageer dan niet, of voel je niet direct aangevallen. Jouw manier van je (enorm gekleurde) mening geven, lokt reacties uit.

Laca heeft Auba simpelweg uit de spits gevoetbald, meer of minder kan ik er niet van maken. Zoals ik over Laca denk, doet Emery blijkbaar ook. En dat heeft vooral te maken met het veldspel waar ik wel van onder de indruk ben. Emery is groot genoeg om een spits van 60 miljoen te banken en Auba inde spits te zetten en Iwobi/Welbeck/etc op de flanken te zetten. Denk je dat Auba rust kreeg vandaag (wat me sterk lijkt na 2 weken interland voetbal) . Overigens heeft Laca tegen Fulham de 1e 2 gescoord, tegen Everton de 1e en idd tegen Carsiff de beslissende. Verder heeft hij genoeg assists op belangrijke goals.

Sanchez was niet goed genoeg voor in de spits, ook daar kan ik niet veel anders van maken. Heeft niks te maken met die tabbloid roddels die jij doet geloven. Wenger stond heus wel boven Sanchez.

Arsenal speelt met Emerywel erg constant nu al 10 wedstrijden ongeslagen als ze nu ook nog de top wedstrijden kunnen winnen nog mischien mee kunnen doen voor het kampioenschap

23 oktober 2018 om 00:08

Eerlijk is eerlijk, die 10 wins achter elkaar geven een vertekend beeld. Tuurlijk is 7 wins in de PL achter elkaar altijd knap, maar buiten Watford uit en misschien West Ham zijn er geen tegenstanders geweest die echt in vorm waren of in het linker rijtje meedraaien. Dan nog wonnen we vaak niet in vorige seizoenen en kwamen we al helemaal niet aan 7 wins achter elkaar in de PL, maar de komende weken toont aan waar we echt staan. Als dan blijkt dat we gewoon nog een maatje kleiner zijn dan bijvoorbeeld Liverpool, dan heb ik daar vrede mee. De progressie die we onder Emery maken is grandioos. Het loopt al lekker maar er is nog zoveel ruimte voor verbetering. Dit jaar alles op alles zetten om top 4 te halen, en dan volgend jaar doorbouwen naar een team die kan strijden met City, Chelsea en Liverpool voor die magistrale trofee. Man wat is Arsenal fan zijn op dit moment lekker.

23 oktober 2018 om 10:30

We gaan het de komende wedstrijden zien, tegen 3 teams uit de top 6 en Crystal Palace. Daarna kunnen we voorzichtig beginnen met een conclusie trekken.

23 oktober 2018 om 00:22

Hopelijk houdt hij wel snel op met Auba banken, anders is hij natuurlijk gauw weg.

Geeft zeker niet altijd thuis en is tegen de top niet beslissend genoeg, maar Ozil is echt het puurste wat er is. Wat een mooie voetballer. Lachen dat een jongen als Muller al 2 jaar niks mag doen en nooit iets toevoegt waar je weet bij Ozil dat hij in een keer iets kan doen

23 oktober 2018 om 07:50

Wat is die Muller aan het doen inderdaad. Vroeger was het een aanvaller die qua techniek al wel pijndeed aan je ogen maar wel vaak scoorde en belangrijk was. Nu lijkt die helemaal niks meer te kunnen.

Wat een rare wedstrijd. De eerste helft kon Leicester er zomaar 3 maken en de tweede helft worden ze bij vlagen helemaal weggespeeld. Vaag spelletje, dat voetbal. Wel positief dat Leno het vandaag zo goed deed. Hij had een paar foutjes maar dat mag van mij als je een paar topreddingen maakt.

Als Özil goed begint te spelen weet je dat je team goed draait

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren