Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: Barcelona trekt steun in voor wedstrijd in Miami op 26 januari

Laatste update:

Javier Tebas wil ver gaan om ervoor te zorgen dat er toch competitiewedstrijden van LaLiga worden afgewerkt in Noord-Amerika. De voorzitter van LaLiga sloot afgelopen zomer een deal met het Amerikaanse Relevant Sports, waarbij de intentie werd uitgesproken om duels in de Verenigde Staten en Canada te spelen. Voetbalbond RFEF weigert enige medewerking te verlenen, maar Tebas wil de bond daartoe gaan dwingen.

Volgens Cadena COPE bereidt Tebas een rechtszaak voor om zijn gelijk te halen. Hij heeft nog altijd de hoop dat de wedstrijd tussen Girona en Barcelona van 26 januari in Miami gespeeld gaat worden. Vorige maand stuurde Luis Rubiales, voorzitter van de RFEF, nog een brief aan Tebas met de boodschap dat het ambitieuze plan geen doorgang gaat vinden. Hij maakte duidelijk dat er 'nul procent kans' is op een duel tussen Girona en Barcelona in Miami, schreven Spaanse media toen.

De Spaanse voetbalbond heeft naar eigen zeggen ook de volledige steun van de UEFA, de FIFA en de spelersvakbond in Spanje (AFE). Ondertussen heeft ook Real Madrid formeel zijn weerstand tegen de plannen uitgesproken: de club stuurde woensdag een brief naar de RFEF over het plan om het duel tussen Girona en Barcelona in Miami te spelen. Dat komt neer op competitievervalsing, suggereert de grootmacht in de brief.

Algemeen directeur José Ángel Sánchez schrijft dat Real Madrid niet is ingelicht over het plan. "LaLiga heeft geen toestemming van Real Madrid gekregen, ondanks dat deze wedstrijd effect heeft op een competitie waarin wij spelen. We mogen niet vergeten dat de competitie bestaat uit twintig clubs, niet uit twee clubs. Het is van fundamenteel belang dat elke club elkaar thuis en uit treft, want dat garandeert de integriteit en gelijkheid van de competitie."

Update 10 december 20.47 uur - Barcelona trekt steun in voor wedstrijd in Miami op 26 januari
Barcelona heeft zijn steun ingetrokken voor het plan van LaLiga om de wedstrijd tegen Girona van 26 januari af te werken in Miami. De grootmacht was aanvankelijk bereid om mee te werken, maar de directie heeft zich vanwege een 'gebrek aan consensus' bedacht. "Totdat er een akkoord is bereikt tussen de betrokken partijen, zal dit project niet tot bloei komen", schrijft de club. Eerder keerden de Spaanse voetbalbond (RFEF), de UEFA, de FIFA en de Spaanse spelersvakbond (AFE) zich al tegen het plan van LaLiga-voorzitter Javier Tebas om de komende jaren met regelmaat wedstrijden af te werken op het Noord-Amerikaanse continent.

Denk je dat Girona - Barcelona in Miami gaat plaatsvinden?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Er zal wel een boete aankomen als het niet doorgaat, die heeft natuurljk allerlei toezeggingen gedaan al in ruil voor geld.

17 oktober 2018 om 13:53

Dan maar lekker die boete.
Tebas is een doorgedraaide 2de franco. Die denkt alles te kunnen dwingen en doen zonder de anderen te informeren.
Tebas had op zijn minst kunnen overleggen met alles clubs en de la liga bond.
Nee meneer denk nig te leven on Franco tijd en niet in een democratische land.

Wat nog zoet is dat meneer Tebas geen steun krijgt van zijn pro club Real Madrid
Echt genieten dit.

Ik hoop dat het niet door gaat. Al heb ik zelf geen problemen mee.
Maar volgens Real Madrid is het competitievervalsing. Maar als zij keer op keer worden geholpen door VAR en scheidsrechters dan is het competitievervalsing.

Hypocriet.

17 oktober 2018 om 14:19

"maar volgens Real Madrid is het competitievervalsing. Maar als zij keer op keer worden geholpen door VAR en scheidsrechters dan is het competitievervalsing. "

Als je even logisch nadenkt klopt het letterlijk en figuurlijk wat ze zeggen.tof om het op voorhand hypocriet te noemen.

17 oktober 2018 om 14:36

Dan kan Real Madrid ook een uit wedstrijd ook ib Miami spelen.
Bovendien als Girona het goed vindt in welke zin is het competitievervalsing dan.

Als Girona zegt we spelen deze wedstrijd liever Malaga. Wat heeft Real te zeggen dan.

Het ligt altijd aan anderen en niet aan Real Madrid zelf dat ze in 9 jaar tijd maar 2 la liga hebben gewonnen.

17 oktober 2018 om 14:42

Ik weet niet wat jij allemaal hebt gelezen, maar Bartomeu heeft zelf aangegeven dat Barcelona in de VS wilt spelen. Het is juist goed dat Real het voor de Barca fans/ spelers opneemt. Het bestuur van Barcelona heeft haar ziel verkocht voor een paar muntjes.

‘Barcelona-preses Josep Maria Bartomeu heeft zich voor het eerst duidelijk uitgesproken over het voornemen van La Liga om het competitieduel tussen Girona en Barcelona eind januari in Miami af te laten werken.
'We zijn een groot voorstander van dit idee', zegt Bartomeu in gesprek met Onda Cero. 'Dit is de juiste manier om La Liga en het Spaanse voetbal te promoten. We krijgen op deze manier veel meer exposure. Wij denken dat dit de toekomst is.'

Blijf het ook belachelijk vinden, laat la Liga nou gewoon lekker in Spanje bij je thuispubliek

17 oktober 2018 om 14:24

Zluuk

Terecht! Kijk anders naar de positie van vrouwen tegenwoordig in onze samenleving! Die krijgen eensteeds grotere mond! Waren ze nou maar gewoon lekker in de jaren '60 en '70 in de keukens gebleven bij hun mannen, in plaats van dat ze allemaal zijn begonnen met eigen carrieres, studies en meer van die nieuwerwetse onzin! Was veel beter geweest, in plaats van dat die vrouwen op zoek gingen naar innovatie en het doorbreken van vastgeroeste patronen en zogenaamde 'tradities', waar de samenleving als geheel beter van zou worden.

En oh ja, als je wilde reageren met 'huh, wat heeft dít ermee te makne?' dan graag aandacht voor het feit dat 'alles moet maar altijd bij het oude blijven' net zoals 'het is nu eenmaal een traditie' gewoon hele slechte argumenten zijn om bepaalde initiatieven die in andere sporten overduidelijk hun rijke vruchten hebben afgeworpen maar meteen af te fakkelen tot aan de grond.

17 oktober 2018 om 14:35

Dit moet 1 van de meest belachelijke reacties zijn die ik hier al in enige tijd gelezen heb.

De beste man vind simpelweg dat een nationale competitie bij het thuispubliek gespeeld behoort te worden. Dat is toch een valide argument, gezien supporters van Girona bijvoorbeeld betaald hebben voor een seizoenskaart waarbij rekening wordt gehouden met een bezoek van grootmachten als Barcelona.

Hoe kom je er in vredesnaam bij om zoiets als dit te vergelijken met de rechten voor vrouwen. Echt bizar gewoon.

17 oktober 2018 om 14:57

....."dan graag aandacht voor het feit dat 'alles moet maar altijd bij het oude blijven' net zoals 'het is nu eenmaal een traditie' gewoon hele slechte argumenten zijn om bepaalde initiatieven die in andere sporten overduidelijk hun rijke vruchten hebben afgeworpen maar meteen af te fakkelen tot aan de grond."

Als antwoord op de retorische vraag:
'hoe kom je er in vredesnaam bij om zoiets als dit te vergelijken met de rechten voor vrouwen.'

Nou, zó dus. Of dacht jij dat er destijds géén mannen waren die, net als jij nu, riepen dat vrouwen nu eenmaal in de keuken behoorden te staan'? Sterker nog, die waren er evenveel als dat er n mensen zijn die zeggen: 'alles bij het oude, uiteraard!' Zonder visionairs heb je nu eenmaal nooit vooruitgang.

Of probeer anders de andere kant op te redeneren. Hoezo behoren nationale competities 'bij het thuispubliek gespeeld te worden' precies? Wat maakt dat argument eigenlijk 'valide'? Want dat er 'betaald is' voor een bezoek van Barcelona, dat is op zichzelf natuurlijk geen argument.

17 oktober 2018 om 15:42

"zullen we anders ook maar terroristen toelaten in dit land?"

Ja, maar nu moet ik dus even lachen!

Maar goed, als je uitgelachen bent even to the point. Ik vind nou juist de stelling dat dingen moeten blijven zoals ze zijn een drogreden! Dan kun je wel zeggen 'dat is een drogreden' maar ja dan komen we inhoudelijk niet verder natuurlijk.

Dus zolang ik van jou geen inhoudelijk argument hoor met betrekking tot waar we het over hebben, 'is het een goed idee om Girona - Barcelona in de VS te laten spelen of is dat het niet?', heeft een discussie tussen ons verder niet heel veel zin.

17 oktober 2018 om 16:10

ConstantKante

Zoals Skankhunt42 (goeie reference trouwens ) al aangeeft, baseer jij je argument op een drogreden. In mijn ogen een hele simpele zelfs. Je geeft één voorbeeld, wat niet relevant is aan het onderwerp, waarmee je wil bewijzen dat verandering, blijkbaar, altijd goed is. Ik kan je tientallen voorbeelden geven waarin de baas/leiding/monarch of wat dan ook iets voor zichzelf en misschien zelfs wel voor zijn directe werknemers/onderdanen probeert te bewerkstelligen. In deze situatie is het alleen een voordeel voor de elite (LaLiga en enkele clubs), maar zijn zelfs de werknemers van de clubs (spelers) er op tegen. Natuurlijk zijn er situaties te bedenken waarin de eenling gelijk had, maar er zijn minstens net zo veel voorbeelden te noemen dat die geen gelijk hadden.

We kunnen beginnen over Martin Luther King en Nelson Mandela, maar dan zijn Hitler en Savoranola net zulke goede argumenten tegen.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet per se tegen verandering, maar met dit argument raak je kant nog wal.

On: Dit is een verandering waar ik wel tegen ben. Zoals eerder aangegeven is dit een ontwikkeling voor de elite. Er kan een hoop meer geld verdiend worden en dat is zeker iets positiefs, alleen jammer dat de spelers het zelf niet willen. Die vind ik toch een vrij cruciaal onderdeel van de sport (laat staan de supporters). Mijn oplossing: maak er een soort WWE van. Huur acteurs in die lijken op de spelers, zet de hele wedstrijd in scene, die Amerikanen merken toch niks . Hebben de clubs hun revenue en kunnen de spelers mooi de echte wedstrijd in Spanjs afwerken.

17 oktober 2018 om 16:53

Perpsv

" Maar nee, volgens Constante Kante moet de mening van 1, door de strot van de rest geduwd worden. En hoe je dat dan probeert te maskeren met drogredenen over vrouwenrechten is gewoon zo achterlijk, dat het enge vormen aanneemt."

Ik neem maar even voetstoots aan dat jij het voorgaande ook zonder enige terughoudendheid, en samen met mij, als drogreden herkent.

Maar als jij mij eens, inhoudelijk, kan uitleggen waarom het argument 'alles moet maar bij het oude blijven omdat het nu eenmaal het oude is' wél steekhoudend zou zijn, als steun voor de stelling dat die Tebas niet tegen de stroom in zou mogen roeien, iets waarin tot nu toe vandaag nog niemand in geslaagd is, dan ben ik één en al oor!


17 oktober 2018 om 17:06

@ constant kante

Alleen is er niemand met die stelling gekomen, niet de mensen met wie je loopt te discussiëren tenminste. De stelling is ook fout, maar in dit geval niet. Volgens een groot gedeelte van de spelers, die houden het wel liever zoals het is. La liga is toch geen dictatuur, dus ik snap ook niet wat het precies is wat jij wilt zeggen.

17 oktober 2018 om 17:10

@Constant Conte Hij mag zeker tegen de stroom in roeien, maar misschien is het dan wel verstandig om meer mensen in dat bootje te krijgen ipv dingen af te spreken waar hij het alleenrecht niet op heeft.

17 oktober 2018 om 17:12

"alleen is er niemand met die stelling gekomen, niet de mensen met wie je loopt te discussiëren tenminste. "

Nou ja, Zluuk zei:
"alleen is er niemand met die stelling gekomen, niet de mensen met wie je loopt te discussiëren tenminste. "

Dat vertaal ik als 'alles behoort bij het oude te blijven'. Daarin bevestigd door Sammerens die daar nog eens aan toevoegt:
"de beste man vind simpelweg dat een nationale competitie bij het thuispubliek gespeeld behoort te worden. "

Oftewel, ik vind dat er wel degelijk mensen zijn gekomen met de stelling dat alles bij het oude moet blijven. En dus wacht ik nog steeds op een verklaring.

En dat La Liga 'geen dictatuur is' dat ben ik met je eens.

17 oktober 2018 om 17:16

Slaatjev

Ja, dát vind ik dus wél een relevante opmerking. Maar dat is nou exact waarom ik verder weinig doe met de reactie van een Skankhunt. Die stelt dat Tebas in zijn eentje is en dat verder 50 miljoen Spanjaarden hier tegen zouden zijn. Onzin, uiteraard! Zoals jij het verwoord past het veel beter. Tebas had moeten zorgen dat hij eerst wat meer mensen (en bij voorkeur zij die iets te bepalen hebben) in dat bootje had moeten zien te krijgen. Want uiteindelijk is elke verandering die je wolt doorvoeren wel afhankelijk van je draagvlak.

En dat dit hier een probleem is, dat is natuurlijk ook evident als de belangrijkste stakeholders als de bond en Uefa hier geen voorstander van zijn. Dat zie ik ook wel.

Maar Tebas staat natuurlijk echt niet compleet alleen. Dát vind ik pas absurd om te veronderstellen dat hij dit echt in zin eentje doet en de rest van de wereld zogenaamd tegen hem is. Dat is helemaal niet zo.

20 oktober 2018 om 12:27

Constant Kante

Kreeg geen melding van je reactie, vandaar wat laat.

Je gaat compleet voorbij aan mijn reactie voorbij, in je reactie op mijn reactie. Ik zeg nergens dat alles maar het oude moet blijven omdat dat nou eenmaal het oude is. Ik geef twee dingen aan:
- Je argument voor is zwak. Wat je practisch zegt is "verandering is goed, want het is verandering". Om dat vervolgens te onderbouwen met "kijk maar! Hier is één voorbeeld in de geschiedenis waarin verandering goed geweest is"
- Ik geef aan dat deze specifieke verandering alleen voor de club en competitie top goed lijkt, niet voor de spelers en niet voor de supporters.

Ik geef letterlijk nergens aan dat puur verandering slecht is, ik ben het alleen niet eens met deze. Zie mijn bovenstaande reactie voor argumentatie.

Meestal geef je goede reacties. Ben het niet altijd met je eens, maar het zijn meestal logische en aardig onderbouwde reacties. Wat je hier doet is letterlijk zelf zeggen dat verandering goed is puur en alleen omdat het verandering is, om vervolgens, als mensen met argumenten komen die stellen dat jij ongelijk hebt, draai je het compleet om, door te stellen dat wij zonder argumenten komen.

Uiteindelijk is het heel simpel: goede verandering is altijd goed, maar goede continuïteit ook. Dit is is, nogmaals, alleen voor de top een goede verandering, niet voor de spelers en niet voor de supporters.

11 december 2018 om 05:27

Niet elke verandering is een verbetering.
De enige reden die ik zo zou kunnen bedenken om die wedstrijd daar te laten spelen is een financiële verbetering. Of om veiligheids redenen, maar dat is hier niet van toepassing.
Verder is het denk ik niet goed voor de spelers, die lang moeten reizen. Het schema is toch al zo vol. Ook ben ik wel benieuwd hoeveel wedstrijden er buiten de lands grenzen worden gespeeld en krijgt een seizoenkaarthouders daar compensatie voor.
Ik denk dat het beter is om eerst eens duidelijk de voor-en nadelen eens langs elkaar te leggen.

Zouden ze dezelfde reden hebben aangegeven als het niet Girona-Barcelona was, maar Barcelona-Girona vraag ik me dan af als ik dit lees. Ik begrijp het punt wel hoor, dat is het niet. Maar de wedstrijd waar het om gaat zou volgens hun redenering in het voordeel van Barcelona zijn.

17 oktober 2018 om 14:15

Tuurlijk. Er staat duidelijk dat het van fundamenteel belang is dat elke club gewoon uit en thuis speelt. Elke club, dus ook als het andersom geweest was.

18 oktober 2018 om 07:28

Ja, jij bent er van overtuigd dat als hun "aartsvijand" Barcelona een keer minder thuis had gespeeld, dat Real Madrid daar een probleem van had gemaakt?

Dat ze iets opschrijven over fundamenteel belang etc etc, dat is leuke tekst.
Staat een stuk beter dan "barcelona speelt nu een keer minder in een vijandig stadion en dat is niet eerlijk".

Dit inderdaad (het laatste stuk van de tekst). Ik vind dat Real de spijker op zijn kop slaat. Het is te bizar voor woorden. Dit is gewoon competitie vervalsing in alle vormen, los van het hele verhaal over de supporters die gewoon ge(...) worden met dit hele idee.

Natuurlijk gaat Tebas dit verliezen, als de rechtszaak over is meteen volop eisen dat hij op moet stappen. Misschien dat een topbaan bij een bank en zakken vullen beter geschikt is voor deze meneer.

“De Spaanse voetbalbond heeft naar eigen zeggen ook de volledige steun van de UEFA, de FIFA en de spelersvakbond in Spanje (AFE).”

Ik dacht dat de spelers juist tegen dit plan waren, heel vreemd dit. Maar goed ik begrijp wel dat Real en waarschijnlijk ook de andere clubs dit liever niet willen, je wilt niet voetballen voor in zo’n groot land waar je niks mee te maken hebt. I.t.t. tot de PL spelen er nog genoeg Spanjaarden in de basis van de meeste ploegen en die willen waarschijnlijk niet voetballen voor die Amerikanen. Gewoon dikke pech dat ze door hun geografische ligging niet makkelijk naar een wedstrijd van Real of Barca kunnen kijken, maar als je een of DE wedstrijd naar daar verplaats dan heeft een veel groter publiek pech.

17 oktober 2018 om 13:53

@jeonowit

Awel? De Spaanse Bond is tegen het spelen van wedstrijden in het buitenland, in dit geval de Vs.
De spelers zijn ook niet akkoord. Dan is het toch normaal dat de Spaanse Bond de steun heeft van de spelersvakbond?

17 oktober 2018 om 13:54

Die steun die je citeert heeft juist betrekking op de Spaanse bond die tegen het plan is. Het is La Liga die deze wedstrijden in Amerika wilde laten spelen. Dus inderdaad, de spelers zijn ook tegen het plan. Net zoals vrijwel iedereen 😉

17 oktober 2018 om 13:55

De voetbalbond is de RFEF en die zijn tegen. Zij hebben steun van de FIFA, UEFA en de spelersvakbond.

Barcelona heeft in de wereld veel meer fans dan Girona, dus feitelijk zal dit in plaats van een thuiswedstrijd een complete uitwedstrijd worden voor Girona. Wat een onzin dit plan.
Ik hoop dat het verzet sterk blijft.

Allemaal weer eigen belang bah bah. Waarom hoor je hier niemand een woord reppen over de supporters met een seizoenskaart? Die mensen betalen zich scheel en kunnen vervolgens voor de TV gaan zitten...

17 oktober 2018 om 13:54

Nou inderdaad, voor de fans van Girona is de derby tegen Barcelona de wedstrijd van het jaar. En die lopen ze nu mis. Alsof je Sparta-Feyenoord oid in een ver land gaat spelen.

Waarom perse een competitiewedstrijd?? Is het nou zo moeilijk om een toernooitje te organiseren of wat dan ook? Zoals bijvoorbeeld in deze zomer is gebeurd in de VS? Blijf a.u.b van de spaanse competitie af, want dat is een competitie die thuis hoort in Spanje. .. Dat heeft alles te maken met cultuur, taal en gewoontes in het land...

Pele, cruiijf en nu zlaten en Roony en noem maar op niks helpt footbal is niet te promoten daar, Amerika is geen voetballand en Never Will BE zolang dat voetbal soccer genoemd worden never gonna happen.

waarom al de moeite voor het geld er is genoeg geld in het voetbal ik snap niet waarom zo nodig wedstrijden in Miami te spelen

17 oktober 2018 om 15:01

Als je ziet hoe populair de MLS aan het worden is, hoe vol die stadions daar momenteel zitten en als je je bedenkt dat immigratieland VS een bevolking heeft die, naar afkomst, juist een enorme hang heeft naar voetbal (zowel het Brits-Ierse als het Duitse en Italiaanse deel maar natuurlijk ook vooral de Latijnse inwoners) dan vind ik de inhaalslag die Soccer daar momenteel maakt indrukwekkend.

En okay, Soccer zal daar niet snel populairder worden dan die andere vier Amerikaanse sporten, maar het komt er steeds dichter bij in de buurt.

17 oktober 2018 om 16:07

Zeker waar. In de toekomst zal het zelfs populairder worden, want ik hoor al een aantal jaren dat het inmiddels de meest beoefende sport is in Amerika. Ervan uitgaande dat die cijfers kloppen tenminste.

17 oktober 2018 om 16:58

Voetbal heeft gewoon duidelijke voordelen boven, bijvoorbeeld NFL Football en ijshockey. Ijshockey is bijvoorbeeld niet populair bij zwarten en ethnische minderheden. En dat zijn ook 'dure' sporten. Je hebt heel veel uitrusting nodig, met speciale pakken, schaatsen, helmen, etc. Voetbal kan op een grasveldje, zonder uitgebreide uitrusting.

Baseball zal waarschijnlijk altijd wel de meest populaire sport blijven ook al omdat die sport in Latijns Amerika bijna net zo populair is als voetbal. Maar soccer is echt met een opmars bezig.

Alle clubs en spelers zijn er op tegen en branden deze man af, maar staan wel eind van het seizoen weer allemaal met hun handje op dat ze wat meer geld willen hebben. You cant have the cake and eat it!

Zowaar een wijs besluit van dit Barca bestuur, het moet niet gekker worden.

10 december 2018 om 21:42

Inderdaad. Dit besluit is een steek in de rug voor elke supporter en seizoenskaart houder. Persoonlijk ben ik altijd voor vooruitgang en vernieuwing. Maar niet op deze manier als het puur om centen gaat. Dat is gewoon goedkoop. En daar is het bestuur van Barcelona te veel mee bezig de laatste tijd.

11 december 2018 om 07:23

Niet wijs, maar laf. Dat de uitkomst goed uitpakt, maakt het nog niet wijs.

Het zo mij werkelijk niet verbazen als het uiteindelijk wel doorgaat, geld kan een hoop 'goedmaken'.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren