Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Cillessen merkt gebrek aan speeltijd niet: ‘Ik ben niet over the hill’

Laatste update:

Jasper Cillessen is bij het Nederlands elftal zeker van een basisplaats, maar bij Barcelona niet. In het Camp Nou moet hij Marc-André ter Stegen voor zich dulden, maar Cillessen heeft niet het gevoel dat hij daardoor ritme mist, zo vertelt de doelman in een interview met De Telegraaf.

“Tegen Duitsland merkte ik ook niet dat ik weinig wedstrijden speel. Mijn reflex werkt nog”, aldus de 29-jarige Cillessen. “Vergeet niet dat ik dagelijks op hoog niveau train. Daar moet ik ook iedere dag scherp zijn. Ik ben nog niet over the hill.”

De 43-voudig international van het Nederlands elftal was niet ‘zenuwachtig’ voor het treffen met Duitsland van afgelopen zaterdag. “Natuurlijk zijn het mooie en grote duels om te spelen, maar ik sta er niet voor het eerst.” Dinsdag staat Cillessen onder de lat tijdens het duel met België.

Dit seizoen kwam Cillessen nog niet één keer in actie voor Barcelona. In totaal staat de teller op 21 duels in het eerste elftal van trainer Ernesto Valverde; daarin kreeg hij twaalf doelpunten om de oren. Cillessen speelde eerder zoals bekend voor Ajax en NEC.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Eigenlijk wel bizar om te zien inderdaad, je zou zeggen dat het invloed heeft op zijn prestaties bij Nederland maar dat is gewoon totaal niet het geval. Reflexen nog altijd super, rustig aan de bal en straalt gewoon uit dat hij de eerste doelman is vind ik. Tegen Duitsland stond hij weer sterk te keepen en in de spaarzame potten bij Barca in de Copa keept hij ook vrijwel altijd erg goed. Bij een keeper klaarblijkelijk stukken minder belangrijk dan bij een veldspeler, dat wedstrijdritme. Maar Jasper doet het wel erg goed vind ik! Toch hopen dat hij na dit jaar nog ergens bij een mooie club onder de lat kan staan. Snap overigens wel dat Barca hem niet kwijt wil, dit is een van de beste reservedoelmannen ter wereld.

16 oktober 2018 om 08:42

Overdrijven is ook een vak. Navas is sowieso beter. En maakte tegen Duitsland toch echt een grote ketser bij de hoge bal. Had geluk dat die een overtreding mee kreeg. Was ern types geval van gebrek aan wedstrijdritme. Blijf staan dat hij redelijk goed is, maar zie hem graag weer wekelijks keepen.

16 oktober 2018 om 08:52

Lezen is ook een vak, ik zeg 1 van de betere, niet de beste.. Voor deze zomer vond ik hem misschien wel de beste 2e keeper, nu heb je Navas bij Real, Buffon bij PSG. Achja zo'n "ketser" maken onze andere keepers nog vaker en die hebben wel wedstrijdritme dus hoe wil je dat uitleggen dan? Zodra bij Zoet het niveau iets omhoog gaat (zie CL en interlands) is hij ook zeker niet meer foutloos. Andere keepers hoeven we niet eens over te praten want die zitten ver onder Cillessen en Zoet.

16 oktober 2018 om 08:53

Ik heb de afgelopen tijd bij internationale wedstrijden genoeg keepers gezien die bulken van het wedstrijdritme, maar toch heerlijk de fout in gingen. Cillessen is gewoon een prima keeper, geen Europese top, maar zou bij clubs als Liverpool en Roma gewoon prima meedraaien. Zijn reflexen zijn wel echt super, bijvoorbeeld bij die redding op dat schot van Muller. Voor Oranje is het een meer dan prima keeper waar ik wel op vertrouw. Beter hebben we daarnaast niet. Zoet, die ik als Psv'er hoog aanschrijf, heeft in Oranje mee fouten gemaakt can Cillessen, en Zoet keept wekelijks.

16 oktober 2018 om 09:11

@dominic

Ik kan je tekst maar voor de helft volgen, maar ik zal er het beste van proberen te maken.

''had geluk dat die een overtreding mee kreeg. Was ern types geval van gebrek aan wedstrijdritme.''

Onzin, je pakt nu het enige moment eruit in de volle 94 minuten waarin hij een ''foutje'' maakt. De rest van de wedstrijd laat hij met afstand zien waarom hij de eerste keeper moet zijn van Oranje. Om maar even een voorbeeld aan te geven, Zoetje en Onana zie ik maandelijks grabbelen en met tijden heel onzeker over komen, dat heeft dus vrij weinig met ritme te maken. Die jongen is veel beter dan welke Nederlandse keeper dan ook, daarvoor hoeft hij niet eens wekelijks te spelen..

''overdrijven is ook een vak. Navas is sowieso beter''

Ik denk dat je hier zelf aardig overdrijft. Navas is toch alles behalve een zekere factor? Op de bank bij Real of Barca maakt voor mij geen enkel verschil. Ik denk dat ze heel weinig onder doen voor elkaar.

16 oktober 2018 om 13:08

Eens. Navas is helemaal niet beter, maar bij sommigen is alles wat buitenlands is beter. In vorm heb ik Navas heel wat wereldreddingen zien maken, maar ik zie hem ook geregeld grabbelen. Cillessen is minstens zo betrouwbaar.

16 oktober 2018 om 09:37

@sander:
Klopt het is nu 1 van de beste reserve doelmannen ter wereld. Maar dat is eigenlijk toch dood en dood zonde van deze jongen? En zou hij zelf toch ook van moeten balen?

Zou bij alles net onder de echte top gewoon basis staan. En dan week in week uit keepen, en nu maar een paar keer per jaar. Daar moet je zelf toch ook van balen? Plus als hij wel wekelijks zou keepen zou hij misschien alleen maar beter geworden zijn nog!

16 oktober 2018 om 10:13

Capis: Ja, dat klopt. Hij heeft ook aangegeven deze zomer dat hij interesse had om te vertrekken. Toen hij naar Barca ging was Ter Stegen nog niet op zo'n gruwelijk level als momenteel. Hij wilde gewoon zijn kans grijpen daar, dat is een stap te hoog gebleken want zijn concurrent behoort vandaag de dag misschien wel bij de 5 beste doelmannen ter wereld. Jasper wilde vertrekken maar respecteerde ook het contract met Barca, dat hij bij zijn volle verstand getekend heeft natuurlijk. Barca wilde hem behouden en dus is hij gewoon gebleven. Dat vind ik opzich ook wel weer van klasse getuigen, je contract respecteren. Je hebt ook van die klootzakjes die alles op alles zetten om een vertrek onvermijdelijk te maken. Enfin, laten we hopen dat Jasper volgend jaar alsnog naar een mooie Europese subtopper mag verkassen van Barca. Dat verdient hij en het zou ook nog beter voor onze nationale ploeg zijn!

16 oktober 2018 om 11:12

Sander,

Ja klopt dat geef ik inderdaad toevallig hier onder ook aan. Ik zie Ter Stegen op dit moment ook als 1 van de beste 5 keepers ter wereld.

En ik vind het niet datje een klootzakje bent als je ergens al 3 jaren op de bank zit en dan weg wilt. Je moet altijd voor jezelf kiezen en je daar hard voor maken. De club zal ook altijd aan zich zelf denken.

Bijv een Bazoer (komt als eerste in me op) dat vind ik dan wel vreemd je bent jong komt heel even op de bank en wilt gelijk weg.
Cillesen zit nu in zijn top en zou ook nog eens bij zat echt mooie clubs gewoon eerste keuze zijn.

16 oktober 2018 om 11:55

Goed punt inderdaad Capis, daar heb je opzich wel gelijk in. Cillessen heeft met zijn status (kwaliteiten, eerste doelman Oranje, etc) misschien wel het recht om wat meer te 'eisen'. Het is inderdaad zonde om in je topjaren veel op de bank te zitten, misschien had hij zich inderdaad wat harder moeten opstellen. Laten we hopen dat hij en Barca er komende winter of in ieder geval zomer wel uit kunnen komen!

16 oktober 2018 om 10:11

Sander

Ja, inderdaad. Bij keepers is wedstrijdritme minder belangrijk, omdat een doelman nu eenmaal niet 10-11 km per wedstrijd hoeft te lopen. Is gewoon een andere soort van fitheid, die nodig is.

Maar sowieso, ik vind het een zegen dat de bondscoach gewoon de keuze heeft gemaakt om de beste doelman van de twee (cillessen en Zoet) te laten keepen en niet diegenen met een basisplaats. Cillessen is gewoon beter, was altijd al beter en hoort gewoon te spelen, klaar. Dat er nog een discussie bestaat daarover dat vind ik echt nonsens. Al snap ik dat als Zoet straks drie keer op rij in de eredivisie de nul houdt en Cillessen een foutje maakt in een bekerduel van Barca er gewoon weer mensen gaan roepen dat ze niet snappen dat Zoetje gepasseerd wordt in oranje.

Het enige, echt het enige, negatieve puntje van Cillessen (en daar had hij destijds bij Ajax ook last van) zijn die 'babygames'. Die zielige strijdjes die hij voert tegen spitsen. Zoals tegen Uth. Daar moet hij echt mee leren ophouden. Het slaat echt nergens op namelijk. Allemaal negatieve energie, onnodige onzin. En ook nog eens door de verkeerde man. Cillessen heeft kennelijk maar niet begrepen dat je, als je het hoofd hebt van een ideale schoonzoon die elk weekeinde met een bloemetje en een doos Ferrero Rocher braaf bij zijn schoonfamilie op bezoek gaat, je niet moet doen of je Colin Mcgregor bent. Over het algemeen wordt namelijk niemand op een voetbalveld dan bang van je. Daar moet Cillessen echt mee stoppen. Het is eerder lachwekkend dan angstaanjagend, namelijk.

16 oktober 2018 om 11:23

Nou ja, totaal niet het geval is in mijn ogen ook zeker niet waar. Bij Oranje heeft hij diverse malen zwak opgetreden bij goals en dan kan je jezelf toch afvragen of dat niet aan het ritme ligt.

Tegen Italië stond hij bijvoorbeeld verkeerd gepositioneerd bij de tegengoal. De grote fout lag niet bij hem, maar zijn handelen was ook zeker niet optimaal. 1-0 tegen Frankrijk in de kwalificatie bleef hij wijfelend staan terwijl hij duidelijk uit had moeten komen. Griezman kon vervolgens eenvoudig van dichtbij scoren. De goal van Giroud in de afgelopen wedstrijd tegen Frankrijk was ook niet sterk gekeept.

Zoet heeft wat mij betreft de kans gehad om de uitverkiezing van Cillessen sterk aan de kaak te stellen, maar door zijn wijfelende optredens in de CL dit seizoen kan de discussie voorlopig in de ijskast.

Cillessen moet gewoon weg bij Barca. Als je op die leeftijd een bijrol accepteerd dan kan vind ik het een gebrek aan ambitie. Iedereen wist dat Ter Stegen eerste keeper was en zou blijven en hij toont ook gewoon aan veel beter te zijn dan Cillessen.

Cillessen moet wekelijks op een hoog niveau gaan keepen en laten zien dat hij een goede subtop keeper is. Ik betwijfel zelf vooralsnog steeds of hij het een seizoen lang op een hoog niveau kan laten zien. Heeft in mijn ogen altijd nog te zwakke plekken in zijn spel en over een heel seizoen wordt dat vaker blootgelegd.

"Kwam dit seizoen nog niet 1 keer in actie" deze jongen moet toch gewoon weg bij Barcelona om ergens in de basis te staan.

16 oktober 2018 om 08:36

Hij wilde zelf ook weg, maar hij is daarin wel eerlijk geweest. Ik weet waar ik voor heb getekend, dus als ze me willen behouden, dan blijf ik met alle liefde. Het is wel jammer, toen ter Stegen kwam was die echt nog niet zo goed en constant als hij nu is. Ging regelmatig de fout in. Maar had een beetje een De Gea achtige ontwikkeling. Eerste seizoen wat minder en het seizoen erna ijzersterk.

16 oktober 2018 om 09:39

@jdg84:
Ter stegen is denk ik op dit moment 1 van de top 5 keepers van de wereld inderdaad. Dat is gewoon zijn grote pech op dit moment.

En dan is het wel netjes dat hij zich zo opstelt, maar ik had toch wat harder geweest. Je moet toch altijd als eerste aan jezelf denken!

16 oktober 2018 om 14:11

Is wel frappant dat de 1e keeper van Barcelona niet in het doel stond afgelopen zaterdag en dat de 2e keeper van Barcelona beter voor de dag komt dan Neuer.

Dit is toch ergens doodzonde, zo'n aardige keeper die tussen zijn 26ste en 30ste straks amper minuten heeft gemaakt. Tuurlijk is hij niet van het allerhoogste niveau maar hij zou een uitstekend keeper zijn voor Everton bijvoorbeeld.

Toepasselijke foto. Hij trekt altijd een gezicht alsof die elk moment in huilen kan uitbarsten.

We hoeven de discussie Cellissen-Zoet vanaf nu niet meer te voeren, dat lijkt me duidelijk. Ondanks Cillessen 2e keeper is bij z'n club, is het bij uitstek de beste Nederlandse sluitpost.

16 oktober 2018 om 09:20

We hoeven de discussie niet te voeren maar jij stelt wel even dat Cillessen beter is dan Zoet.

Wat denk jij nou dat er weer gaat gebeuren???

Ik ben meer fan van Zoet maar dat kan komen omdat ik hem wekelijks bij PSV zie spelen. Cillessen vond ik bij Ajax (toen hij speelde) niet overtuigend, en nu zie ik hem bijna nooit.

16 oktober 2018 om 09:25

Hoe kan je op internationaal niveau meer fan van Zoet zijn dan van Cillessen? Zoet heeft geen fatsoenlijke wedstrijd gekeept in het Nederlands elftal en voor PSV is het internationaal ook alles behalve een betrouwbare sluitpost. Zie alleen zijn capriolen al in deze champions league cyclus. Cillessen stond zijn mannetje al op het wk in 2014 terwijl zoet toen nog geen eens een optie was voor het Nederlands elftal. Maar iedereen zijn voorkeur hé.

16 oktober 2018 om 09:34

Zoals ik al zei, ik zie hem wekelijks. Pakt regelmatig punten voor PSV en is een verademing na Isakson en wat er nog meer na Gomes kwam.

Champions league, daar heb ik hem 2 jaar geleden toch fantastisch zien keepen hoor. Volgens mij stond hij toen ook bovenaan de lijst bij Atletico om eventueel Oblak te vervangen als hij weg zou gaan.

Capriolen moet je even uitleggen, ja hij maakte een fout door uit te komen tegen inter. Maar goed, als je niet keept zoals Cillessen maak je ook geen fouten.

16 oktober 2018 om 10:19

Hij maakte een grote fout tegen BATE, maakte 2 blunders (en was dus hoofdverantwoordelijk voor het mislopen van de 3 punten) tegen Inter en ook in de 2 interlands die Koeman hem gunde maakte hij een zeer onzekere indruk. Kom op, waarom blijft iedereen steeds bezig over die ene goede CL-wedstrijd die hij jaren geleden tegen Atletico 3 jaar geleden.. Dat was de uitzondering, niet de regel.

16 oktober 2018 om 10:44

Maar een blind paard ziet zelfs dat Cillessen beter in, toch?

16 oktober 2018 om 11:47

Bate kan ik me niet meer voor de geest halen, maar had uiteindelijk ook geen invloed op het resultaat.

Inter de 2e ben ik volledig met je eens, de eerste pakte hij ook niet goed Maar de goal had afgekeurd moeten worden vanwege buitenspel.

Anyway ieder z'n voorkeur.

16 oktober 2018 om 12:32

Stekelenburg keepte in 2010 ook geweldig, was in 2012 ook niet zo goed meer. En ja als Zoet dat niveau had aangehouden van 2 jaar geleden dan was hij misschien wel nummer 1, maar hij heeft qua clubniveau geen stap gezet en is alleen maar slechter gaan keepen. Tegen Inter was echt verschrikkelijk.
En Cilessen speelde in 2014 een goed WK en is 3e geworden terwijl hij dat toernooi altijd basis begon. En ik kan hem niet betrappen op zware blunders. Dus laat hem maar lekker staan.

16 oktober 2018 om 13:37

ouwe1978

"bate kan ik me niet meer voor de geest halen, maar had uiteindelijk ook geen invloed op het resultaat."

Tegen Bate moest Zoet in laatste minuut handelend optreden bij een voorzet. Maar in plaats van dat hij de bal gewoon klemvast pakte (wat makkelijk kon) liet Zoet alweer zien wat een bange doelman hij is door wat in te houden en uiteindelijk die bal weg te boksen. De bal eindigde voor de voeten van de tegenstander, die de bal in het doel schoot.

Okay, je hebt gelijk. Het had geen invloed op het resultaat, omdat Malen een minuut later alsnog scoorde.

Maar het heeft natuurlijk wel invloed op de beoordeling van Zoet na de wedstrijd. Want dit soort foutjes, dát was nou juist altijd het kenmerk van Zoet. Afgelopen seizoen heeft hij een super seizoen gedraaid, gekenmerkt door het feit dat hij, bij mijn weten voor het eerst ooit, eigenlijk het hele seizoen foutloos keepte. Dit seizoen zie je dus alweer een paar foutjes in zijn spel sluipen. En van die dingetjes tegen Bate, die heeft hij dus wel vaker.

Punt is dus dat Zoet gewoon te weinig echte zekerheid uitstraalt. Ik vind dát ook totaal niets te maken hebben met voorkeuren. Cillessen is gewoon, over al die jaren, een veel betrouwbaarder doelman gebleken dan Zoet.

16 oktober 2018 om 12:45

Zo lok je die PSV-fans die in Zoet blijven volharden uit de tent. Alle afgelopen bondscoaches (en ja, die hebben véél meer verstand van voetbal/keepers dan bovengenoemde fans) stellen jou in het gelijk: het is geen discussie.
Natuurlijk zijn er altijd mensen die betwisten dat de doorsnee kleur van gras groen is, maar dat blijf je houden.

16 oktober 2018 om 13:31

"zo lok je die PSV-fans die in Zoet blijven volharden uit de tent."

Wat ook exact de bedoeling is van cavaliere. Al vind ik dat eigenlijk veel minder zeggen over cavaliere dan over de PSV supporters die nog echt die discussie aan durven gaan én dat nog menen ook!

Overigens wel een kleine correctie. Het is niet zo dat 'alle afgelopen bondscoaches' ook allemaal voor Cillessen als eerste doelman kozen. Toen Cillessen naar de bank bij Barca vertrok, heeft bondscoach Blind, correct me if I'm wrong, vaker voor Zoet gekozen omdat hij vond dat een bondscoach alleen spelers kon opstellen die wekelijks in de basis staan. Ik meen dat ook Advocaat dat in de beginperiode deed.

Anyway, feit is dat de huidige bondscoach gewoon kiest voor de beste doelman van de twee. Nou, dát lijkt mij persoonlijk echt de enige en beste keuze die je kunt maken.

16 oktober 2018 om 14:56

In totaal 4 kwalificatieduels (2 Ek; 2 Wk). Maar ze zijn toch allemaal terug gekomen op Cillessen. En ja....terecht lijkt mij. Tegen Bulgarije, waar iedereen de Ligt twee doelpunten verweet: moet je voor de gein eens terugkijken naar het optreden van Jeroen Zoet bij beide doelpunten. Ik kan me vergissen, maar dat was toch uiterst belabberd.
Zoet is zeker geen slechte keeper, maar met "geen slechte keeper" win je geen oorlogen. Telkens als hij de kans kreeg, leek hij wel plankenkoorts te hebben.

Cillissen is gewoon een betrouwbare, degelijke keeper die het prima doet in Oranje en beter is als Zoet dus ik vind het prima dat hij in de basis staat. dat hij bij Barca blijft snap ik ook goed. je woont daar lekker en hij verdiend een dik salaris. dat lijkt me aantrekkelijker dan bij een Schalke of Espanyol keepen bv ook al sta je daar dan in de basis

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren