Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Enthousiaste Koeman ziet ‘drie kometen’: ‘Dat vind ik zeer knap’

Laatste update:

Het Nederlands elftal speelt dinsdag in Brussel een oefeninterland tegen België en Ronald Koeman verwacht een moeilijke wedstrijd voor Oranje. De bondscoach grapt maandag op de persconferentie dat België nu nog moet gaan genieten van de spelers van de Rode Duivels, aangezien een dergelijk 'geweldige generatie' niet vaak voorkomt.

"Dat heeft Nederland in het verleden ook gehad en soms ook niet. Als deze generatie bij België stopt, geloof ik ook niet dat er zomaar een nieuwe Eden Hazard, Romelu Lukaku, Jan Vertonghen of Kevin De Bruyne staat. Die komen niet iedere vijf jaar door, dus geniet er nog maar even van", lacht de trainer van Oranje tegenover de Belgische journalisten.

Koeman is blij dat er momenteel meer optimisme heerst rond Oranje, ook omdat de fans de laatste jaren 'niet zijn verwend' door de prestaties van het Nederlands elftal. “Dus vind ik het ook begrijpelijk dat iedereen zo positief is. Dat ben ik zelf ook en dat willen we zien. Ik denk dat we zelf ook wel weten dat heel veel dingen beter moeten, maar de aanzet is er."

De bondscoach wijst naar de groei van Nederlandse talenten. "Spelers als Frenkie de Jong, Steven Bergwijn en Matthijs de Ligt zijn als kometen gekomen. Als je kijkt naar Matthijs, die zich na een moeizaam begin tegen Duitsland zo herstelt... En dat op negentienjarige leeftijd. Dat vind ik zeer knap. Iedereen kan een wedstrijd slecht beginnen, maar als je op die leeftijd al zo volwassen bent om dat af te sluiten met een goede tweede helft, dan vind ik dat knap.”

Wat verwacht jij van België-Nederland?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hij heeft ook wel gelijk. Er staan niet altijd goede spelers op elk vijf jaar. Belgie heeft misschien wel de beste lichting ooit. Op elke linie hebben ze (wereld) toppers. Ik geniet iig zeker van dit Belgie.

15 oktober 2018 om 20:52

Desondanks zijn de backs altijd vrij pover gebleven. Dat terwijl wij in Nederland wel omkomen in de degelijke backs, misschien ruildeal aanbieden. Carrasco voor een Brenet, prima toch!

15 oktober 2018 om 21:19

Ja, want backs als Brenet, Haps, Willems, Karsdorp, Tete, Malacia, Dumfries, Van Aanholt worden alom geprezen door internationale media en hebben de topclubs voor het uitkiezen...

15 oktober 2018 om 21:45

De backs zijn in oranje ook gewoon het zwakste samen met een spits

15 oktober 2018 om 22:28

Over het algemeen zijn goede backs heel moeilijk te vinden. Zoveel backs van echte wereldtop niveau heb je er niet lopen. Ze zijn simpelweg schaars. Zo ook bij Oranje op dit moment.

15 oktober 2018 om 21:36

Maar de meeste beginnen nu wel op leeftijd te komen en zie direct geen nieuwe lichting met de zelfde kwaliteiten klaar staan.

Leuk voor de Belgen dat ze een gouden generatie hebben maarja wat hebben ze nou eigenlijk gepresteerd buiten die halve finale op een uitermate zwak WK. Dit was het slechtste WK wat ik in mn leven heb meegemaakt en heb er toch al aardig wat gezien. Vind het een beetje arrogant dat België nou net doet of wij een B-land zijn en dat zij zo goed zijn maar met alleen goede spelers kom je er niet..

15 oktober 2018 om 22:19

Dat zegt België niet dat zegt de media.
Voor jou was dit een zwak WK ik vond het geweldig dat alle grote ploegen er uit vlogen waar je kan zien dat kleinere landen ook aan het opkomen zijn

15 oktober 2018 om 22:21

Ja dus dat. Ze hebben ineens wel erg veel praatjes. Zowel Bij het nationale team als op club niveau. Belgie heeft een gouden generatie idd, maar Nederland is een voetbalnatie van de bovenste plank. Zelfs in magere jaren, waar de resultaten abominabel zijn, tonen andere landen(zowel media als het team) zoveel respect. Respect wat ik heel weinig van merk vanuit belgische kamp. Sterker nog ze hebben zelfs nog een aamtal keren op tv oranje zitten spotten. En interviews van club voorzitters ook... Pff

15 oktober 2018 om 22:47

Wat een onzin. De duitsers zongen zelfs in het stadion zonder Nederland gaam we naar het ek. Je overdrijft als je denkt dat Belgen genieten van het falen van Nederland. We zijn wel blij dat wij nu eens een leuke ploeg hebben. En dan groeit ook het zelfvertrouwen en valt bescheidenheid sneller weg wanneer we tegen een land als Oostenrijk of Zweden moeten spelen. Respect tonen we altijd maar plagen mag ook.

15 oktober 2018 om 23:29

Ja dat zijn de supporters onderling. Maar ik heb het meer over de media. Zo zei een belgische presentator na een gelijk spel, "het is een wonder dat nederland niet heeft verloren". Of club voorzitters die het maar niet kunnen laten om het te benoemen dat belgische clubs nu veel beter zijn. Dat heb ik zeker allemaal uit mijn duim gezogen niet waar?

15 oktober 2018 om 23:11

Laten we wel zijn

De Bruyne en Hazrd zijn echt top. zijn natuurlijk weinig landen met dergelijke toppers

Dan kom je uit bij wat er toch nog wel een stuk onder zit
- Mertens,
- Courtois
- Witsel

Dan krijg je routiniers die al over hun Top heen zijn natuurlijk nog wel goed maar niet absolute top meer
- Verthongen
- Kompany
- Felliani

Overige spelers (niet echt van onder de indruk, zeker geen absilute top
Bayatsi
Juhanzy
etc

Laten we eerlijk zijn dit is een beter team dan Nlmaar ook geen team wat wereldkampioen wordt over 4 jaar ze moeten het echt op het EK doen dat is voor veel de laatste kans, daarna wordt het elftal ook echt minder met volgende generaties. ..... Beetje zoals Argentinie en NL nu, dan moet je weer gaan bouwen
De rest bij Belgie
-
-

Best lachwekkend wanneer je net hoort dat Derksen en Gijp de wedstrijd tegen Duitsland niet eens (live) gezien hebben. Derksen had nog een alibie met theater maar Gijp ging liever wat eten in Rotterdam. Ben je dan een echte liefhebber die zich verheugt op zo’n wedstrijd?

15 oktober 2018 om 20:50

@falcao

zolang je de wedstrijd daarna maar hebt zitten kijken, dan is er niet zoveel aan de hand en mag je er wat van zeggen. zo niet is het erg vreemd dat ze een mening hebben over de wedstrijd

15 oktober 2018 om 21:39

Ik hou het op een samenvattingtje anders sta je helemaal als Jan met de korte achternaam.

15 oktober 2018 om 20:54

Ik vond het excuus van Gijp ook wel goed. Als het half oktober is en 22 graden, dan zou ik ook nog ergens van het weer gaan genieten. Hij heeft de wedstrijd daarna alsnog gezien, dus hij mag er alles over zeggen.

15 oktober 2018 om 20:56

Ach het is toch geen voetbalprogramma meer, meer dom lullen en mensen uitlachen met alom negativiteit rondom nederlandse clubs. Het ergste is dat mensen hier nog naar kijken

15 oktober 2018 om 21:46

Erg omdat jij er zelf niet naar kijkt? Er zijn ook mensen die er wel graag naar kijken. Gister eens naar Rondo zitten kijken en daar zaten alle tafeldames als kleine kinderen door elkaar te praten en ging men harder praten om een ander te overstemmen. Kieft zei op een gegeven moment:’nee ga jij maar door joh, als reactie op Jack van Gelder die hem gewoon in de reden viel. Het is maar waar je voorkeur ligt. Ik kan soms smakelijk lachen om VI en soms is het te flauw. So be it, dan kijk je niet.

15 oktober 2018 om 20:56

Of er is meer in het leven dan alleen voetbal.
Het is maar net hoe je het kijkt.

15 oktober 2018 om 21:20

Gijp kijkt al zo ontzettend veel wedstrijden.... Mag hij eens een x uit eten??

15 oktober 2018 om 21:25

Vind het een leuk programma maar heb weggezapt hierdoor. Zit niet te wachten op heren die niet de moeite nemen de enige wedstrijd van de week effe live te kijken, getuigd van desinteresse en dat zal dan ook wel doorklinken in de meningen. Tis al weken prima terrasweer trouwens. Volgende keer beter...

15 oktober 2018 om 21:27

Snap hem juist heel goed. Als bekend voetbalfiguur kan je jezelf het best rustig en ongestoord in het openbaar vertonen wanneer alle voetbalfans in het stadion of voor de tv zitten. Als hij daarna de wedstrijd terugkijkt, heeft hij en lekker ongestoord gegeten en de wedstrijd gezien, dus ik zie het probleem niet.

15 oktober 2018 om 22:38

Ach, ik ben ook een voetballiefhebber maar deze internationale wedstrijden kunnen me gestolen worden half oktober. Ik kijk de samenvatting wel, in afwachting van de terugkeer van de competities.

Ach ja, een paar jaar geleden hadden de Belgen niet verwacht dat we zo goed kunnen fietsen. De gemiddelde wielerfan in België kijkt al een paar jaar de ogen uit maar dat is over een paar jaar geheid weer andersom. Zelfde geldt voor het voetbal. Een jammerlijke beslissing heeft er ooit voor gezorgd dat we niet meer in hetzelfde land wonen. Als we het beste uit beide landen hadden kunnen gebruiken, had er zeker al een Wereldbeker gestaan in de Lage Landen.

15 oktober 2018 om 21:22

Klopt, dan hadden we, alsnog als klein land, jaar in jaar uit een geweldige selectie gehad.. Helaas zal dat op korte termijn en waarschijnlijk ook op lange termijn niet gebeuren.

15 oktober 2018 om 21:45

Valt denk ik wel mee. Nu wel natuurlijk, maar in het verleden hadden (voor zover ik het kan inschatten) niet zo gek veel Belgen wat toegevoegd aan het NL elftal. Misschien in 2010 met een Vertonghen ofzo (hazard was denk ik nog te jong toen), maar verder hadden de Belgen ons denk ik niet het beslissende zetje gegeven

16 oktober 2018 om 10:44

Kompany Vermaelen en Verthongen voor Mathijsen Heitinga en Ooijer en je had wel echt een elftal waar geen enkele positie zwak bezet was.

Tsja, de afgelopen jaren heb ik zoveel "kometen" gezien... Kongolo, Vilhena, Malacia, Boetius, El Ghazi, Kishna, Riedewald, Bazoer, Willems, Karsdorp, Tete, Klaassen, Castaignos, Indi... Om er maar een paar te noemen.. En dan is het ook nog maar de vraag hoe Kluivert het bijvoorbeeld gaat doen.. Kortom, laten we hopen dat er nu echt weer een lichting is die de potentie en verwachtingen ook echt waar gaat maken..

15 oktober 2018 om 21:47

Nou, bij sommigen heb je een punt, maar nog altijd niet van dit niveau. El ghazi, kishna, boetius, karsdorp, indi en vilhena waren nooit zulke grote talenten waar zo lang, zo intensief over gesproken werd. Malacia is nog super jong en kan zeker nog doorgroeien naar Oranje niveau, Tete is ook zeker een topper, alleen moet net de coach het in hem zien, omdat het meer een klassieke back is, willems was niet fit en kreeg het in zijn bolletje, Bazoer, klaassen en castaignos zijn teleurstellingen tot nu toe, internationaal dan, waar ik vooral klaassen nog wel terug zie komen. El ghazi en kishna hebben veel blessures, Kongolo nog altijd een groot talent en ik sluit niet uit dat hij op zijn 27/28e bij een grote club basis staat, zelfde met bruma en rekik wat gewoon prima spelers zijn en nog ruimte hebben, indi kan ook evt nog groeien en is nog altijd prima. Riedewald zelfde. Vilhena valt me het meest tegen eigenlijk, die blijft steken als huis tuin en keuken voetballer die nergens echt goed in is. Karsdorp was overhyped, eigenlijk een blind paard dat altijd zijn man liet lopen, zoals bijlow in het begin ook overhyped was, kishna en el ghazi ook, warner hahn ook en nog zoveel. Soms zien mensen het verkeerd, zoals toen Ajax vd Hoorn over van dijk koos.

Nu moet alleen Donyell Malen, Kluivert, Gravenberch en Unuvar goed doorontwikkelen. Dat zijn precies spelers die Nederland nodig heeft om de wereldtop te kunnen halen. Voorin is het gewoon magertjes en op het middenveld ontbreekt het (nog) aan spelers die zieke skills hebben. Donny van de Beek is in potentie beter dan Wijnaldum en alle andere middenvelders in Nederland. Frenkie is de beste dribbelende middenvelder. Gravenberch heeft net als De Ligt gewoon zoveel klasse het is niet normaal hoe kalm hij kan wegdraaien en nog de bal in de juiste voeten kan aanspelen. Unuvar is een leuke vleugelaanvaller of schaduwspits. Eentje die echt zeer scherp is voor het doel. Met hem weet je gewoon dat er elk seizoen 40 doelpunten vallen. Die man heeft een mega scoringsdrift en is technisch van wereldklasse. Persoonlijk schat ik Unuvar nog iets hoger in dan Frenkie in potentie. Hij is namelijk veel meedogenlozer en veel volwassener aan de bal.

15 oktober 2018 om 21:33

Op basis van wat heeft vd Beek meer potentie dan Wijnaldum?

15 oktober 2018 om 21:45

Geen idee, maar hij noemt alleen maar Ajacieden op. Ik ben zelf fan van Ajax, maar ik hoef echt geen 8 of 9 basisspelers van Ajax te zien bij Nederland. Gewoon de beste spelers van de topclubs (eredivie) pakken en dat aanvullen met 3 of 4 spelers die de kar kunnen trekken. Ook al doet Babel het goed, ik zou wel eens een aanval met Bergwijn, Depay en Berghuis willen zien. Met op het middenveld Frenkie, Wijnaldum en Propper. Achterin zou ik kiezen voor Janmaat, van Dijk, de Ligt en Blind. Het is te hopen dat Neres en Angelino nog een aantal jaar in Nederland blijven voetballen, mischien mogen we daar dan ook gebruik van maken.

15 oktober 2018 om 21:53

Waarom zou je in godsnaam gebruik willen maken van spelers die niet met een NL paspoort geboren zijn, dat naturaliseren vind ik echt lelijk, die maken clubvoetbal van iets dat nationale trots zou moeten zijn.

Zie liever willems, Malacia, Brenet of zelfs Ard van Peppen iets minder presteren dan Angelino in een oranje shirt. Of bergwijn en kluivert gewoon hun kansen krijgen ipv neres. Liefst zsm van dubbele paspoorten af, dan hadden we gewoon Ziyech gehad en was er niks aan de hand.

15 oktober 2018 om 22:18

@amazingninja snellere handelingsnelheid, meer loopvermogen, positioneel sterker, kan beter koppen. Veel meer rek in deze jongen. Kan ook nog beter schieten en heeft al een finale UEFA-cup gespeeld. Wijnaldum vind ik geen speler voor een wereldclub als Real Madrid, Juventus, Barcelona, Bayern Munchen. Bij Liverpool zit hij perfect op zijn plek. Donny zie ik zeker spelen bij een club als Bayern Munchen of Juventus. Kan snel vooruit denken en weet precies waar de ruimtes liggen. Tegen PSV zag je meteen wat het doet als je Donny op de bank laat beginnen. Geloof mij maar, die Donny als hij dezelfde leeftijd heeft als Wijnaldum, dan heeft hij meer prijzen gepakt. Die man heeft zo een drang om te winnen. Bij Wijnaldum zie ik die prestatiedrang niet echt. Tegen Bayern Munchen en vorig jaar in de voorronde Uefa cup was hij ook gewoon de betere spelers bij Ajax. Zeker na de gebeurtenis van Nouri gaat hij alleen maar grote stappen maken. Wijnaldum blijf ik magere speler vinden net als Strootman. Wijnaldum brengt weinig extra's. Laat ik zo zeggen de eerste helft tegen Duitsland MET Donny was Nederland nooit zo ver gezakt. Dat het uiteindelijk 3-0 werd is zwaar geflatteerd. Voor hetzelfde geld stond het 0-3. Zo eerlijk moet je ook zijn, had je dan Wijnaldum dan nog beter gevonden?

15 oktober 2018 om 22:39

Wijnaldum is beter dan Van de Beek. Donnie zit wekelijks op de bank bij Ajax, Wijnaldum staat basis bij grootmacht Liverpool en hoger aangeschreven bij Klopp dan Fabinho Keita, Chamberlain, Lallana en Milner. Persoonlijk vind ik Henderson minder en Keita beter, maar dan nog houdt hij een aantal internationals achter zich.

15 oktober 2018 om 22:40

Jij “vindt” Wijnaldum geen speler voor een wereldclub en jij “ziet” Donny vd beek wel bij bayern of juve spelen. Ik ben het volledig met je eens dat vd beek een groot talent is, maar moet het allemaal nog maar zien. Op dit moment is hij op zijn 21ste geen onbetwiste basisspeler bij Ajax. Dat geeft te denken. Daarnaast noem je de UEFA cup finale, Gini speelde in 2014 de troostfinale WK waarin hij scoorde, op zijn 24ste. Vd beek gaat voor zijn 24ste dat niet halen. Al met al hoop ik natuurlijk dat vd beek een groter talent zal blijken te zijn dan Gini, maar voor nu vind ik de argumentatie daarvoor niet overtuigend.

15 oktober 2018 om 23:19

Vanmiddag werd ik hier ook voor gek verklaard omdat ik van de Beek niet zo'n bijzonder talent vond. Sommige mensen zijn zo ontzettend verwaand. Van de Beek heeft (zoals hierboven nota bene vermeld door iemand die niet geheel objectief is) een grote gunfactor door zijn goede mentaliteit en uiteraard de gebeurtenissen omtrent Nouri, maar als je durft te beweren dat van de Beek meer brengt dan Wijnaldum, ben je knettergek. Laat wel duidelijk zijn dat ik het een hele sympathieke speler vind en dat ik hoop dat ik er naast zit. Bayern München of Juventus zie ik in geen 100 jaar gebeuren, maar wie weet.

15 oktober 2018 om 23:59

Meer loopvermogen dan Wijnaldum, hoe kom je erbij? Ik denk dat je Wijnaldum sterk onderschat en Donny overschat. Al die sterke punten, behalve loopvermogen, zijn punten waarin hij nog sterk moet verbeteren. Wijnaldum houdt zich staande op het middenveld in PL Donny vecht met Eiting voor een positie als er een middenvelder wegvalt. Sinds hij Strootman niet meer naast zich heeft speelt hij gewoon goed.

16 oktober 2018 om 00:00

Ik vind Van de Beek dus ook niks speciaals hebben. Een beetje het type Siem de Jong of Klaassen.

15 oktober 2018 om 23:10

Je vergeet Deshawn Redan die schat ik hoger in als Unuvar echt de toekomstige spits van oranje

15 oktober 2018 om 23:32

Als je spelers als Unuvar en Gravenberch noemt, dan mag je ook spelers als Zirkzee, Dilrosun, Chong, Redan en Brobbey noemen. Daarbij zijn er in die tussentijd alweer andere spelers die opstaan.

Ik ben blij dat we uit die negatieve sleur zijn, begrijp me niet verkeerd, maar het enthousiasme mag van mij wachten tot het daadwerkelijke plaatsen voor een eindtoernooi. We hebben nu een wedstrijd gewonnen, weliswaar met mooie cijfers van een oeroude concurrent, maar dit ging met toch een tikkeltje mazzel, tegen een team uit vorm en we hebben nog precies niks. Ik zag wel eindelijk weer een team dat voor elkaar werkte, dat echt wilde, indien ze dat vol kunnen blijven houden, kan ik weer met plezier kijken en hoop ik op een gezellige zomer in 2020!

Op hoop op Redan. Die heeft behoorlijk wat talent en hoop dat hij onze topspits wordt in oranje.

15 oktober 2018 om 23:36

@leondh
Zirkzee komt er ook nog aan.

Jammer dat België met een echte B ploeg gaat spelen

Koeman heeft hier natuurlijk gelijk in. Als België echt nog wat wil dan zou het de komende 2 of misschien 3 eindtoernooien echt moeten pieken op het juiste moment. De generatie hier onder heeft namelijk op Tielemans na nog geen talenten van het niveau De Bruyne oid.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren