Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Varane verdient de Ballon d'Or en ik hoop dat de winnaar een Fransman wordt'

Laatste update:

Begin deze week maakte France Football de dertig kandidaten voor de Ballon d'Or bekend. Onder de genomineerden zijn zeven Fransen, onder wie zes die deel uitmaakten van de selectie die in Rusland de wereldbeker opeiste. Volgens Benjamin Pavard, die zelf niet is genomineerd, zou zijn landgenoot het verdienen om tot 's werelds beste speler te worden gekroond.

Vorige maand werd Varane nog opgenomen in het FIFA FIFPro Wereldelftal van het Jaar, na zijn indrukwekkende jaar met Real Madrid en het nationale elftal van Frankrijk. "Hij is een fantastische jongen en een goede prof", zegt Pavard bij Téléfoot. "Hij heeft talloze prijzen gewonnen als voetballer. Dit jaar heeft hij de wereldbeker en de Champions League gewonnen. Hij verdient het en ik hoop dat de winnaar een Fransman wordt."

Blaise Matuidi noemt Varane 'een van de beste verdedigers ter wereld, zo niet de beste'. "Hij heeft een fantastische carrière gehad, die nog lang zal duren. Hij is nog jong", aldus Matuidi, die echter ook een lans breekt voor Kylian Mbappé. De negentienjarige aanvaller wordt in het algemeen meer kans toegedicht om de duopolie van Cristiano Ronaldo en Lionel Messi te doorbreken. "Hij heeft zich bewezen als een grote speler, ondanks zijn jonge leeftijd."

"Wat hij op het veld laat zien, is heel indrukwekkend. Op de training zien we hetzelfde. We zijn heel blij om met hem te kunnen werken", aldus vervolgt de middenvelder. "Ik ga geen favorieten noemen, want ik wil geen vijanden maken in de spelersgroep. Moge de beste winnen. Maar Mbappé heeft alles om de Ballon d'Or te winnen: dit jaar of in de toekomst."

Denk je dat een Franse speler de Ballon d'Or wint?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Varane is in mijn ogen niet eens een top 5 verdediger, laat staan een kandidaat voor de ballon d’or. De prijs zal wel naar Ronaldo gaan of Messi, al zou een Mbappé ook wel een leuke afwisseling zijn.

14 oktober 2018 om 17:22

Wie zijn er in jouw ogen wel top-5?

14 oktober 2018 om 19:36

Ik schat een Ramos, Chiellini, Godin, Umtiti en Hummels al een stuk hoger in. Misschien zelfs een Van Dijk al, puur om het feit dat ik Varane fysiek niet goed genoeg vind. Hij mist toch een bepaalde uitstraling en spiermassa om bij de echte top te horen. Bovendien zou ik ook eerder voor een Koulibaly of een Sule kiezen.

14 oktober 2018 om 19:59

Hummels en Boateng zijn al sinds 2016 slecht en Ramos ook echt niet meer. Ik vind Godín puur niet-verdedigend gezien niet goed genoeg en zijn maatje Gimenez misschien overall net zo goed. Maar vooruit, Chiellini, Umtiti en Godin in de top vijf. Dan hoort daar sowieso ook Virgil van Dijk bij, en misschien een Vertonghen nog (ben zelf ook zeer gecharmeerd van zowel Stones als Laporte, en Jantje en Virgil zijn afgelopen twee jaar de beste verdedigers van de BPL geweest). Dan heb je in Italië nog Manolas en Koulibaly rondlopen, maar die zijn echt niet top 5. Maar Varane kun je zeer zeker tot de beste vijf verdedigers rekenen, en hij is de enige die dit jaar zowat alle mogelijke prijzen heeft gewonnen als onbetwiste basisspeler.

14 oktober 2018 om 20:31

Godin niet goed genoeg? Ga eens gauw je mond spoelen jij, wat een gezwets zeg

14 oktober 2018 om 20:36

Geen top 5 kon ik nog inkomen maar daarna maak je jezelf toch echt belachelijk door een CV als Sule te noemen 😆 verder is Varane ook gewoon beter dan Umtiti of Hummels die op zn retour is. Van dijk is imo wel top 5 maar Varane net zo. Maar gouden bal never nooit niet

14 oktober 2018 om 20:42

Ramos niet meer 🤦🏽‍♂️🤣 kan in veel meekomen maar Ramos (en ook Godin) zijn absolute wereldtop maar Varane ook. Verthongen is goed maar natuurlijk 1 vd groep toppers na die paar besten. Sanchez en Alderwereild zijn niks minder bv misschien zelfs beter. Maar je vergeet sws la liga verder, want Piqué is ook wereldtop en top 5/elite. Zijn gewoon een stuk of 10 beste CVs, wie beter daarvan dan de ander is puur suggestief, maar dat oa Ramos daar bij hoort is al een schande om iemand op te moeten corrigeren 😉 en btw vergeet Silva niet of Kimpembe

14 oktober 2018 om 22:54

Piqué top 5? 7 jaar geleden misschien. Maar even serieus, Varane is een prima verdediger en zeker in de top 10 van de wereld, alleen om hem nou de Gouden Bal te geven omdat hij alle prijzen heeft gewonnen... de defensie van Real was meer dan te vaak een absolute gatenkaas.

14 oktober 2018 om 17:37

Inderdaad, Varane word zwaar overschat puur om de prestaties van de teams waarin hij speelt. Mensen zien de Cl en WK in één jaar en denken gelijk dat het dan ook de beste verdediger is.

14 oktober 2018 om 17:59

Varane is wel degelijk een van de beste verdedigers ter wereld. Die jongen kwam op zijn 19e bij Real Madrid van Racing Lens en speelde tot het vertrek van Pepe de helft van alle wedstrijden. Na het vertrek van Pepe is hij niet meer uit de basis verdwenen. Varane overschat noemen is hetzelfde als Edin Dzeko de meest waardeloze spits ter wereld vinden. Complete onzin dus. Dat hij zoveel prijzen heeft gewonnen is inderdaad omdat hij in goede teams speelt, maar om in een goed team te spelen, moet je ook goed zijn.

14 oktober 2018 om 19:38

In elk goede team kunnen ook enkele zwakkere schakels mee, dit is uiteraard geen ramp. Er is nou eenmaal geen enkel team met 11 wereldspelers op het veld, die zijn nou eenmaal schaars en er zijn wel meer topclubs. Ik denk als je een Varane vervangt met een Koulibaly of Umtiti (zelfde leefdtijdcategorie) dat je er absoluut niet achteruit op gaat. Zijn prijzenkast boeit me dan niet zo heel veel om eerlijk te zijn. De prijzenkast van een Jeremy Mathieu is ook aardig gevuld.

14 oktober 2018 om 19:46

Wat vind je precies allemaal zo goed aan varane dan? Nammak geeft anders een aantal goede punten waar ik het ook mee eens ben. Varane is geen verkeerde verdediger. Maar hij is inderdaad niet zo goed als andere verdedigers. Als je een Ramos weg haalt. Dan vind ik hem ook niet heel goed.

14 oktober 2018 om 20:44

Varane leest het spel geweldig, is geweldig aan de bal, speelt al vanaf zn tienerjaren alsof hij de ervaring van een Beckenbauer heeft, is snel en zeer technisch onderlegd en dus goed aan de bal. Sterk in 1 op 1 en kan een goal scoren. Hoeveel meet argumenten wil je hebben 😇

Hazard verdiend hem, omdat hij gewoon grofweg de beste speler is

14 oktober 2018 om 17:25

Daar zijn, zijn statistieken nog niet goed genoeg voor. Scoort nog te weinig, is daar nog niet constant genoeg voor en heeft nog te weinig rendement. Hij heeft super dribbels, maar ze resulteren nog te weinig in goals. Ook verdwijnt hij te vaak tijdens een wedstrijd.

14 oktober 2018 om 17:25

Messi en Ronaldo zijn nog niet gestopt. Speciaal voor jou aantal goals opgezocht; Hazard 74 PL goals vanaf 2012 voor Chelsea. Messi heeft er 50 gemaakt in één seizoen! Doelpunten maken is het moeilijkste in voetbal, en dat doen beide heren stukken beter dan Hazard. Uitstekende voetballer overigens

14 oktober 2018 om 17:42

Misschien is scoren in de PL wel lastiger dan in Laliga? En voor scoren hebben ze al een andere prijs, deze gaat om de beste voetballer. En dat hoeft geen doelpuntenmaker te zijn.

14 oktober 2018 om 17:49

Dan maar vergelijken op het gemeenschappelijke podium. Hazard heeft wel geteld 8 keer gescoord in de Champions League, Messi 105. Kun je nog zoveel verschillen opnoemen, feit blijft dat beide vaak geposteerd staan op de vleugel. Hazard is op het hoogste niveau gewoon niet beslissend genoeg.

14 oktober 2018 om 17:28

Ja in de premier league bedoel je?

14 oktober 2018 om 17:38

Niveautje hoger, LaLiga. Die competitie staat volgens de rankings op 1?

14 oktober 2018 om 17:46

De coëfficiëntenranglijst misschien, maar dat bepaald nog niet in zijn geheel welke competitie sterker is. Het bepaald welke top sterker is, maar niet de onderste ploegen. En nou juist die bepalen het niveau van een competitie.

14 oktober 2018 om 18:22

Kan jij mij vertellen waarom de spaanse elftallen domineren in zowel de EL als de Cl. Spanje dat het EK en WK won waarin LaLiga spelers actief waren laten we even achterwege

14 oktober 2018 om 21:24

Dat zeg ik al, dat is omdat de top beter is. En die top speelt in de nationale ploeg. Zo moeilijk om te begrijpen? Maar wint de nummer 20 van Spanje van de nummer 20 van Engeland? Ik denk het niet. Het financiële gat alleen al tussen die twee...

14 oktober 2018 om 21:51

Ben jij het ermee eens dat wissels van Real en Barca bij de Engelse top spelen? Alexis en Ozil bijv.

15 oktober 2018 om 07:15

Zelfde punt anders verwoord. De verschillen tussen de nummer 1 en de nummer 20 in LaLiga zijn groter dan de verschillen tussen nummer 1 en nummer 20 van de Premier League. De top van LaLiga is beter dan de top Premier League, maar gemiddeld genomen zijn de teams in Engeland sterker dan die in Spanje. En de teams aan de onderkant maken de kracht van de competitie.
Een voorbeeldje: waar Barcelona misschien tegen 8 ploegen echt volle bak moet gaan om te winnen, moet Man City dat tegen 15 teams. Daarop baseert zowel falonso als ik dat de PL sterker is.

14 oktober 2018 om 17:28

Hazard is echt niet de beste speler. Messi is een zelfde type als Hazard die in alle facetten beter is (inzicht, techniek, dribbel, etc.) en betere stats kan weerleggen (liet hij weer zien dit jaar), tevens pakte hij de dubbel in Spanje (Hazard niks) en hun land draaide een vergelijkbaar eindtoernooi (beide in de KO fase uitgeschakeld door Frankrijk) al speelde Hazard een beter eindtoernooi, maar dat maakt hem niet beter dan Messi dit jaar. Qua prijzen, stats en individueel spel draaide Messi overall een beter jaar dan Hazard. Ronaldo, Modric, Ramos, Mbappe en nog wel wat kan je niet vergelijken met het type Hazard, maar een vergelijkbare speler als Messi draaide sowieso al een beter jaar en nog zo'n type genaamd Salah ook.

14 oktober 2018 om 20:13

Soms ben je blind als je zo erg fan bent van een speler ( in jouw geval Messi) maar Hazard is met enige afstand de beste dribbelaar ter wereld. Hij is al jarenlang de speler die de meest succesvolste dribbels maakt in de vijf grootste competities van Europa.

14 oktober 2018 om 20:49

Dan denk ik dat je de statistieken nog is na moet kijken wie afgelopen jaar de meest succesvolle dribbels had in Europa... 😉 Messi daarnaast kampioen en de beker en Chelsea..? Dan nog de meeste assist van Europa en goals van Europa en beide en aanvaller die op alle posities uit de voeten kunnen. Dus hoe ken je dat nou zeggen over Hazard😆 precies zoals je t zegt, soms zijn mensen zo blind door te groot fan te zijn...

14 oktober 2018 om 17:47

Hazard is een aanvaller en wordt dus afgerekend op zijn rendement. Op dat gebied lopen Messi en Ronaldo mijlenver voor. Bovendien was Hazard helemaal niet zo heel geweldig vorig seizoen. Pas sinds de voorbereiding op het WK is hij in topvorm geraakt.

Het wordt nu tijd,dat de criteria punten bekend worden gemaakt,wanneer je in aanmerking komt voor de prijs,ik vond het al raar in 2006,dat cannavaro won en zou het nu nog gekker vinden als varane wint....je moet je toch schamen als je de prijs wint en je dan messi in het publiek zie zitten...

14 oktober 2018 om 17:29

Inderdaad, Cannavaro was niet slecht maar had individueel betere seizoenen gedraaid. De beste voetballers van 2006 waren Henry, Zidane en Ronaldinho. Maar de criteria zijn simpel: er stemmen gewoon x aantal mensen en de persoon met de meeste stemmen wint. Het blad bepaalt de kandidaten en de stemmers hebben hun eigen criteria.

15 oktober 2018 om 00:14

Horwi, 2006 zijn het toch pirlo en buffon ( als keepers meetellen) de beste van dat jaar. Ongelooflijk seizoen voor deze beide. Klasse laten zien. De door jou genoemde spelers waren ook ongelooflijk goed hoor, maar vond pirlo echt uitblinken, vooral in het wk. Hij heeft italie de finale in gezet met zn fantastische assist tegen duitsland en in de finale ook de assist. Buffon een wk gewonnen met maar 2 tegengoals waarvan een van eigen verdediger en de ander van een penalty in de finale.

15 oktober 2018 om 03:59

Tja, Ronaldinho en Henry schoten hun clubs eigenhandig naar de Champions League finale. Ronaldinho had de beste-speler-prijs al tweemaal gewonnen en was in 2006 nóg beter. Zidane was op het WK beter dan Pirlo als je het mij vraagt. Was moeilijk om daaruit te kiezen, maar in ieder geval niet Cannavaro.

14 oktober 2018 om 18:09

Want Messi is ieder jaar de beste? Ook dit jaar was hij gewoon simpelweg niet de beste, dus zou het terecht zijn als hij niet wint. Ik durf dit jaar echter geen geld in te zetten op de winnaar, maar acht Modric toch wel logisch na zijn The Best trofee.

14 oktober 2018 om 23:00

Ik kan niemand opnoemen die voetballend beter was dan Messi dit jaar. En dan ook nog twee prijzen en de topscorer van Europa. Modric heeft ook een geweldige Champions League campagne en WK achter de rug, hij was de enige die constant presteerde in zijn teams en ook het meest bepalend was. Zolang Cristiano hem maar niet wint, dat zou ik echt heel vreemd vinden

Zucht... varane?? Ga weg. Wat een grap. Modric is de enige die hem dit jaar verdiend.

14 oktober 2018 om 17:39

Echt helemaal niet. Modric is super goed maar niet de beste en dat laat hij in het noeuwe seizoen bij real zien.

14 oktober 2018 om 17:39

Deze prijs gaat over vorig seizoen.

14 oktober 2018 om 17:45

Maar dat is Varane ook niet. Als je ook weer ziet hoe beide heren dit seizoen weer begonnen en wat voor cijfers ze het afgelopen jaar weer hebben laten zien, moet het naar mijn mening gewoon weer tussen Messi en Ronaldo gaan. Enkel de gewonnen prijzen mag geen graadmeter zijn om de beste speler uit te kiezen. De prestaties op het veld en de impact op een ploeg zijn naar mijn mening veel belangrijker.

14 oktober 2018 om 18:12

Maar dan kan je hem ook niet aan Messi geven imo als je volgens jouw redenatie redeneert. Messi heeft een overduidelijke impact op Barcelona, maar die impact heeft niet tot de allergrootste prestaties geleid van zijn team. Ronaldo zijn impact deels, aangezien ik hem vorig jaar in de KO fase van de CL veel beslissender vond. Echter merk je de impact van Ronaldo pas echt nu hij weg is. Er is geen enkele periode geweest met Ronaldo in de gelederen waar er 4(!) wedstrijden op rij gewoon niet wordt gescoord. Echter ben ik nog steeds van mening dat er dit jaar geen overduidelijke winnaar is en dat, op basis van de prijzen van The Best, Modric de logische winnaar zou zijn.

Frankrijk of real verdienen hem, maar niet een speler.
Een team wint prijzen niet een individu.
Ronaldo kan iedere keer een hattrick scoren maar als je verdediging slecht is win je nog niks.

14 oktober 2018 om 17:44

Aldus de kortzichtige wve.

Mag de topscorer geen prijs meer ontvangen? De keeper ook niet? Wat zou dat een onzin zijn, je kunt individuen in de sport toch ook belonen buiten de prestaties van het team om?

14 oktober 2018 om 18:43

Waarom zou Real hem dan verdienen? Op een straatlengte van Barcelona geëindigd in het kampioenschap en met veel mazzel gewonnen van oa Juventus in de CL en met vuil spel van Liverpool. Wat mij betreft was vorig seizoen van Real een aankondiging van de 7 magere jaren voor deze club.

14 oktober 2018 om 23:03

Zo heel vuil vond ik Real niet in de finale. Enkel dat lompe moment met Ramos.. ik vond ze bijzonder veel geluk hebben tegen Bayern vooral.

Mathijs de ligt houdt hem wel bij en hij is pas 19

14 oktober 2018 om 18:00

Varane speelde bij Real Madrid toen hij (pas twee maanden) 19 was. Dus nee, zelfs De Ligt houdt hem niet bij

14 oktober 2018 om 18:02

Dat komt wel goed geef hem een jaar of 2

14 oktober 2018 om 19:11

Als hij 21 is? Toen had Varane zijn eerst CL al gewonnen

Lijkt me ook niet logisch dat Pavard hoopt dat de winnaar een Fransman wordt. Echter vind ik absoluut niet dat Varane een Ballon d'or verdient. Het is uiteraard een uitstekende verdediger, maar zoveel impact heeft hij nou ook weer niet op een ploeg. Bij Real Madrid vind ik Sergio Ramos nog wel een stuk beter.

Puur gebaseerd op rendement verdienen Messi of Ronaldo 'm gewoon weer en op prestaties van het afgelopen jaar verdient Modric 'm. Spelers als Griezmann zijn goed, maar met alle respect mag hij de veters van Messi en Ronaldo nog niet strikken.

Varane mag hem van mij winnen, topseizoen gedraaid bij Real en bij Les Bleus. Hij is gewoon een geweldenaar, supersnel, kopsterk, in de opbouw ijzersterk maakt weinig fouten en heeft weinig overtredingen nodig ook in de topwedstrijden en dat voor zo'n jonge verdediger.

14 oktober 2018 om 19:08

Houd je maar bezig met wat Miranda en de Vrij doen. Want van wat Varane neerlegt wekelijks in La Liga snap je geen moer. Hij is niet eens de beste, meest consistente verdediger van Frankrijk. Hoe moeten wij jou dan geloven dat Varane die prijs moet verdienden? Het getuigt van gezever en praten zonder feiten.

Varane is juist iemand die wekelijks fouten maakt. Al goed dat hij snel is, zodat hij kan recupereren na de fout. Maar dat lukt niet altijd. Pepe is verdedigend beter dan Ramos en Varane dat ooit zullen zijn. Het mag geen verrassing heten dat Real na zijn vertrek wekelijks minimaal 2 goals om de oren krijgt.

In het vervolg doe je even onderzoek alvorens je zever uitkraamt. Varane is wereldtop en één van de beste verdedigers. Maar hij is niet eens de beste van Frankrijk.

Net zoals jij weet ik niet veel over Serie A en de verdedigers, maar ik houd m'n mond als ik er niets over weet. Als Varane met deze prestaties de Ballon d'Or al verdient, wat moest Cannavaro dan krijgen met zijn onwaarschijnlijke prestatie? Ik heb veel verdedigers gezien op een WK. Maar dat Cannavaro liet zien in 2006 zal Varane nooit kunnen in z'n carrière. Dat is ook geen schande. Cannavaro leefde voor het verdedigen.

14 oktober 2018 om 23:06

Wat meneer Che zegt is inderdaad best negatief maar hij heeft wel gelijk. Varane is een hele goede verdediger, maar zowel bij Frankrijk als Real loopt er sowieso een betere naast hem. Al is hij wel de ideale aanvulling daarop.

14 oktober 2018 om 23:44

Umtiti is een goede verdediger, maar echt niet veel of uberhaupt beter dan Varane. Ik ben het ermee eens dat Pepe puur verdedigend beter is dan zowel Ramos als Varane. Deze twee bieden je alleen zoveel meer dan puur verdedigen. Nee, Real loopt gewoon totaal niet meer. Er zijn al tijden geen fatsoenlijke directe versterkingen gedaan. De meeste spelers van Real lijken ook op. Ze hebben in 4 van de afgelopen 5 jaren de hele CL + Competitie gespeeld + internantionale competities. Ze waren afgelopen jaar zwaar inconsistent, maar het is echt niet dat deze spelers nu slecht zijn. Internationaal laten de meeste het namelijk wel zien. Ik heb geen fouten gezien van Varane op het WK namelijk. Messi heeft het internationaal incl. CL tevaak laten afweten. Ronaldo heeft tot nu toe een goed 2018, met een paar mindere momenten, maar die zijn niet zo evident als bij Messi. Ik denk dat Modric hem gewoon gaat krijgen aangezien hij op het WK en de CL een uitstekende indruk heeft achtergelaten. Persoonlijk hoop ik dat Ronaldo hem gewoon weer krijgt.

15 oktober 2018 om 00:17

Ik weet dat voetballers tegenwoordig een paar kalssen minder zijn dan 10 jaar geleden. Maar zoveel dat varane de ballon d'or wint?( ookal weet ik dat deze prijs niks voorstelt en alleen financiële belangen is) 😂😂😂

Geen enkele fransman verdient de goudenbal bal.
Maar men heeft de laatste jaren gekeken naar de prijzen, wie de champions leauge wint.
Dan moet nu bv Griezman winnen, wereldkampioen met frankrijk, europa cup gewonnen, en europa supercup.

Lachwekkend dat Messi wordt vergeleken met zichzelf. Hij was ook dit jaar (ondanks dat iedereen er genoeg van heeft blijkbaar) gewoon de beste speler. Modric was ook heel goed maar het is meer hype de laatste tijd. Veel mensen roepen maar namen zonder een seizoen lamg te hebben gekeken. Momentopnames is waar mensen hun mening op baseren. Echt lachwekkend.

14 oktober 2018 om 21:10

Nee hoor dat was Modric het afgelopen seizoen. Het WK is gewoon belangrijk eens in 4 jaar. Tel daarbij champions league bij en Modric was de beste overal. Messi is uiteraard wel de beste speler aller tijden wat mij betreft maar nu verdient Modric die bal.

Wat ik vind dat ze moeten doen, is voor elke linie een prijs uitreiken. Bijvoorbeeld keeper, verdediger, middenvelder en aanvaller.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren