Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Nathan Aké kan voor 45 miljoen euro terugkeren naar Londen’

Laatste update:

Nathan Aké wordt sinds enkele dagen met Manchester United en Tottenham Hotspur in verband gebracht. Engelse media schrijven vrijdag dat de verdediger van Bournemouth inmiddels door Tottenham bovenaan de wensenlijst is gezet. De 23-jarige wordt gezien als een van de favorieten om Jan Vertonghen op termijn op te volgen.

Tottenham maakt zich op voor de verhuizing naar het splinternieuwe onderkomen op White Hart Lane en dat zal gepaard gaan met een flinke schoonmaak in de selectie van manager Mauricio Pochettino, zo is de verwachting. Het contract van de 31-jarige Vertonghen, die tot december aan de kant staat met een kwetsuur aan de hamstrings, loopt volgend jaar zomer ten einde. De verwachting is dat hij een contract tot medio 2020 krijgt aangeboden.

Tottenham zou intern hebben besloten dat Aké de plek van Vertonghen op termijn moet gaan invullen. De transferwaarde van de verdediger, die ook als linksback of op het middenveld uit de voeten kan, wordt op ongeveer 45 miljoen euro geschat. Aké speelde eerder in Londen voor Chelsea, dat de Nederlander vorig jaar zomer voor 23 miljoen euro aan Bournemouth verkocht. De Londenaren hebben naar verluidt een terugkoopclausule.

Michel Vorm is volgens de laatste berichten bezig aan zijn laatste maanden bij Tottenham. De tweede doelman, die gedurende de afwezigheid van Hugo Lloris enkele steken liet vallen, wordt de dupe van de zoektocht van de club naar een nieuwe stand-in. De Premier League-club wil verder ook spelers als Victor Wanyama en Mousa Dembélé uitzwaaien.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Moussa Dembélé uitzwaaien betwijfel ik wel. Ja, hij is blessuregevoelig, maar nog steeds super goed in zijn positie, en gewoon een meerwaarde bij heel veel teams.

12 oktober 2018 om 08:38

Zou dembele niet te paaien zijn voor een terugkeer naar de eredivisie? Ajax of PSV wellicht met een flinke zak geld! Wat een geweldige speler is dat om naar te kijken. Ik had nooit verwacht dat hij het zo ver zou schoppen.

12 oktober 2018 om 08:42

Moussa Dembele uitzwaaien is van groot belang bij de vervolgstappen die Tottenham wilt zetten. Tot begin vorig seizoen zat hij bij de Top 5 van spelers op zijn positie. Die kracht, gekoppeld aan een hele goede techniek en werklust.
Tegenwoordig oogt hij ontzettend nonchalant, speelt een hoop ballen breed, verzaakt in zijn verdedigende taken en pakt een hoop domme gele kaarten.
Een Reden waarom Poch tegenwoordig liever Harry Winks en Eric Dier opstelt is omdat ze wel in opdracht kunnen spelen en veel minder Nonchalant zijn.

#COYS

12 oktober 2018 om 09:04

Weet nog vorig jaar of 2 jaar terug, toen hij de baas was op het middenveld tegen barca

12 oktober 2018 om 10:40

Dembele is niet meer de Dembele van de laatste jaren. Hij is inmiddels na 60-70 minuten op en kan ook niet meer op volle kracht spelen wegens nieuw blessuregevaar. Het is echt hoog tijd om daar vers bloed te hebben.

12 oktober 2018 om 11:42

Erg jammer om hem zo te zien aftakelen. Dembele was absoluut een van m'n favoriete spelers van de laatste jaren. Echt een unieke speler en was altijd een genot om naar hem te kijken. Vond Kondogbia altijd zijn ideale opvolger, maar ligt nu alweer vast bij Valencia.

Ake heeft het toch geflikt. De meeste jongens die in de jeugd spelen bij een handelshuis als Chelsea komen terecht in de lagere divisies of toch in hun thuisland. Hij speelt toch maar mooi elke week bij Bournemouth en doet het daar echt uitstekend.

Kan er met mijn hoofd niet bij dat ik elke wedstrijd naar die gek Blind moet kijken als onderdeel van de defensie terwijl Ake en ook de Vrij op de bank moet zitten.

12 oktober 2018 om 08:36

Eens, de stap op jonge leeftijd naar het buitenland wordt altijd standaard als slecht gezien. Ik denk met name voor een verdediger dat tm je 16e in NL het voetbal leren en vervolgens vanaf je 16e de fysieke strijd aan moeten gaan in Engeland, niet slecht is. Beetje best of both worlds.

@rikkkiee, mag ik Rekik, Hoedt en Kongolo hier nog aan toevoegen?

12 oktober 2018 om 09:06

Mwah niet als slecht, eerder als dom (of ja.. veelal zijn het jongens die het niet breed hebben vanuit thuis en hier gewoon ongekend veel geld kunnen verdienen) want de kans is gewoon aanzienlijk minder groot dat je slaagt. Een Aké heeft het ook met een stap terug moeten doen voordat je er weer twee vooruit maakt. De reden dat een Aké het wel redt is denk ik dat hij mentaal sterk is, dat is wel heel knap en ook verdiend. Verder zijn onze grootste verdedigende talenten gewoon via de eredivisie omhoog gekomen (allemaal stapjes omhoog) en dat zijn in mijn ogen toch echt De Ligt en van Dijk, respectievelijk nog spelend bij ajax, maar gaat deze zomer voor 99% een mega transfer maken en kan denk ik nu al het niveau barça aan. En van Dijk heeft het van Groningen via Celtic en Southampton toch maar voor elkaar gekregen om die mega transfer naar Liverpool te maken en de CL finale te spelen.

Dus long story short.. ik denk dat het niet echt uitmaakt hoe je het doet, kwaliteit komt altijd wel boven drijven, al denk ik dat je voor de route via het buitenland wel mentaal sterk moet zijn en een tegenslag aan moet kunnen..

12 oktober 2018 om 10:04

Er zijn inmiddels ook wel een hoop jongens die eerst in nederland zijn gebleven, tot pakweg hun 20e, en "pas" daarna zijn vertrokken. En daarvan zijn er ook een hoop die niet de top hebben gehaald. In eerste instantie halen die een mooi niveau met NL top en aardige subtoppers in het buitenland, maar als je daarna terug zakt heb je het niet beter gedaan dan als je de omgekeerde route bewandelt.

Moraal van het verhaal is volgens mij dat wij er geen zinnig woord over kunnen zeggen. Die gasten moeten zelf maar lekker beoordelen wat ze denken dat goed voor hun is.

12 oktober 2018 om 12:05

Aan de andere kant zijn er ook voldoende jongens die in Nederland zijn gebleven en alsnog niet zijn geslaagd. Ik denk dat het op zich niet veel uitmaakt. Neem Marcellis. Die begon als toptalent, via PSV en dat bleek ook ineens zijn plafond. Maher net zon verhaal.

Met talent alleen kom je er gewoon niet. Er moet een verdomd goeie kop op zitten en je moet niet uit het veld zijn geslagen als het even niet lukt. Combinatie tussen karakter en talent is zo belangrijk. Dat vergeten veel van die jochies wel eens.

12 oktober 2018 om 08:36

Zijn wij nou zo dom of die trainers zo slim. Ik begrijp er ook niets van. Trouwens Rekik, Bruma en die Turkse jonge Ozugayup hebben het allemaal gered. Het is echt niet slecht om daar heen te gaan.

12 oktober 2018 om 09:19

Het is maar wat voor definitie je hanteert met het gered hebben. Ze hebben het (nog) niet gered bij de grote clubs waar ze al vroeg naar toegingen (chelsea, Arsenal en Manchester City). Ze spelen voor Hertha Bsc, Wolfsburg, Besiktas en Bournemouth. Geen teams waar Ajax, Feyenoord en PSV van in de war raken. Ze hebben nu kunnen kijken in de keuken van de absolute top maar tegelijk hebben ze vermoedelijk ook veel minder wedstrijden gespeeld. Ze zullen financieel wel iets verder zijn (wat hun goed recht is) maar ik denk nog altijd dat ze voetbaltechnisch zeker niet minder waren geweest met pak hem beet 200 eredivisieduels achter hun naam.

12 oktober 2018 om 09:48

Het is toch geen schande dat ze het daar niet redden? Dat is echt voor zeer weinig spelers op jonge leeftijd weggelegd.

De namen van die clubs op je CV zorgen er doorgaans wel voor dat er deuren voor je opengaan op een zeer respectabel niveau. Uiteindelijk moet je het dan alsnog zelf laten zien, maar talenten als van Aanholt, Bruma, Rekik, Fosu-Mensah en Ake zijn toch gewoon international voor Oranje geworden.

Het is niet onwaarschijnlijk dat Dilrosun zich daar op niet al te lange termijn bij gaat voegen. En op iets langere termijn kunnen, gezien de signalen, spelers als Chong en Redan zich daar bij gaan voegen.

Velen doen veel te lacherig over de club waar die jongens spelen. Het gaat niet alleen om de club waar ze spelen, maar bovenal om het niveau waar ze wekelijks op acteren. En dat is gewoon veel hoger en uitdagender dan bij Ajax of PSV in de Eredivisie spelen.

Ake blijft daarin een fantastisch voorbeeld. Die zei in een interview een tijd geleden dat hij zich bewust was van het feit dat je in Nederland op jongere leeftijd mee kan gaan doen en dat zijn overstap zou kunnen betekenen dat hij op korte termijn in zou kunnen worden gehaald door anderen. Maar dat hij verwachte juist veel sneller stappen te zetten zodra hij door brak omdat hij wekelijks op veel hoger niveau zou acteren. Dat heeft hij toch aardig waargemaakt. Maakt gewoon prima furore in de Premier League en een transfer naar een grotere club zou voor hem een mooie kroon op zijn realisme en harde werk zijn.

12 oktober 2018 om 09:49

Financieel zijn ze echt veel verder. Ake pakte al vanaf zijn 18e al 1,1 miljoen per jaar in zijn Chelsea tijd. in 2016 kwam Vilhena in het nieuws dat zijn management 7 ton eiste. Vilhena was toen 21 en Feyenoord wilde hem 5.5 ton per jaar bieden. Dat zijn echt enorme verschillen. Daarvoor zat ie wss op 3 ton ofzo. Dat is in 3 jaar al meer dan 2 miljoen verschil.

12 oktober 2018 om 09:22

Mwah, het bevestigd nog steeds het punt dat direct doorbreken bij zo'n ''handelshuisclub'' zelden lukt. Ook Ake zou het dan via een omweg doen, wat nog altijd aantoont dat het voor de meeste spelers gewoon te moeilijk is omdat de stap van de jeugd naar het met dure sterren/gearriveerde spelers-overgoten eerste elftal gewoon enorm is. Spelers worden dan de hele tijd verhuurd, maar ook dat is niet altijd geweldig voor een speler omdat ze daardoor niet kunnen aarden bij een club (elk seizoen een nieuwe club, zo gaat het vaak) en zich daardoor niet optimaal ontwikkelen. Ake heeft een goede keuze gemaakt om bij Bournemouth te gaan voetballen, zo is hij toch aan zijn speeltijd in de PL gekomen en laat hij zien dat hij een hoog niveau kan halen.

12 oktober 2018 om 09:55

Ake is toch bij Bournemouth gekomen dankzij zijn tijd bij Chelsea?

Omdat Chelsea zo'n grote naam heeft en gewoon een prima jeugdopleiding neer heeft gezet, kon een als groot talent geachte speler als Ake op huurbasis terecht bij Watford. Daar heeft hij het gewoon laten zien, waardoor hij bij Bournemouth mocht komen op huurbasis.

Dankzij die sterke huurperiode wilden ze hem simpelweg direct kopen voor een recordbedrag voor de club destijds.

Ik zie niet zo in waarom men zo moeilijk doet over verhuurperiodes. Dat is op dat niveau gewoon de normaalste zaak van de wereld. Het is gewoon een wezenlijk onderdeel van de opleiding, net zoals je in het normale leven bij veel opleidingen geacht wordt stages te doen.

Als je eens een rondje maakt langs wereldspelers die tot de beste op hun positie behoren, dan zie je gewoon een flink aantal spelers die in hun jonge jaren diverse keren uitgeleend zijn door een grote club. Je kan dan ook stellen dat juist spelen bij diverse clubs met diverse opvattingen en andere trainers je juist op jonge leeftijd al extra veel kan leren.

12 oktober 2018 om 10:47

Maar dat betekent niet dat het een slechte stap is. Als je kijkt naar de talentvolle verdedigers die van Feyenoord komen. De Vrij, Kongolo, Martins Indi, van Beek, Aké, Bruma en Rekik. Die laatste 3 zijn op jonge leeftijd naar Engeland vertrokken. De Vrij steekt er boven uit. Maar ik schat Aké, Bruma en Rekik hoger in dan van Beek en Martins Indi. Kongolo is gelijkwaardig.

12 oktober 2018 om 09:41

De Vrij is toch een heel ander verhaal.

Als ik Aké was zou ik het seizoen gewoon afmaken bij Bournemouth. Hij is dit seizoen goed bezig en moet gewoon veel spelen op deze leeftijd en ik vraag mij af of hem dat gaat lukken bij een Tottenham, Manchester of Chelsea.

Ik hoorde overigens dat Chelsea een eerste optie tot koop heeft op Aké, niet per se een terugkoopclausule, maar dat kan ik natuurlijk verkeerd hebben.

12 oktober 2018 om 09:59

Nathan zelf moet ook akkoord gaan met een terugkeer naar Chelsea toch? Als ik hem was zou ik daar voor passen tenzij je echt basisklant wordt.

12 oktober 2018 om 10:07

Ja, dat zou ik echt niet doen. Kom je straks voor de derde keer op de bank te zitten daar. Twee keer is wel voldoende.

Er zijn genoeg andere clubs. Lekker ergens heen gaan waar je geen bank-historie hebt, en waar je fris aan de slag kan als topaankoop. Veel beter.

12 oktober 2018 om 10:24

Aké moet inderdaad altijd zelf nog akkoord gaan met een terugkeer naar Chelsea. Ik weet niet hoe het huidige verdedigende centrum van Chelsea het doet, maar met Cahill, Rudiger, Luiz en Christensen is er wel aardig wat concurrentie.

Ik zou dan lekker voor Tottenham kiezen als volgende stap. Erg goed voor het Nederlands voetbal trouwens!!! Ik heb het idee dat Nederland langzamerhand weer een leuke lichting gaat krijgen.

12 oktober 2018 om 11:04

Dat idee heb ik ook.. Verdedigend zit het wel snor. Alleen in de voorhoede mist er nog wat kwaliteit.

Ake zou een geweldige aankoop zijn. Is nog jong, international, heeft PL ervaring en is toch een beetje een product van de Hollandse school. Pochettino is hier ontzettend fan van, voetballend verdedigers die niet bang zijn om de bal in hun voeten te krijgen. Alderweireld, Vertonghen en Sanchez(in mindere mate)

#COYS

12 oktober 2018 om 09:40

En als bonus is hij ook nog eens homegrown.

45 miljoen voor een dertien in een dozijn voetballer. Onvoorstelbaar.

12 oktober 2018 om 10:12

Al anderhalf seizoen met afstand de beste en meest geliefde speler bij een middenmotor in de PL. Ik zie hem zomaar het niveau van van Dijk halen binnen een paar jaar.

12 oktober 2018 om 14:44

Dat zeg ik. Middenmoter, dertien in een dozijn.

12 oktober 2018 om 10:14

Binnenlandse transfers in Engeland zijn altijd van die grotere bedragen.. Om de een of andere reden betalen ze dan meer..? Snap niet waarom maar het is gewoon zo..

12 oktober 2018 om 11:30

Heel simpel, die hebben bewezen geschikt te zijn voor de PL. In het geval van Ake geldt ook nog een dat hij homegrown is. Een pl club mag 17 buitenlanders inschrijven die ouder zijn dan 21 jaar. Ake telt dus niet als buitenlander, heel groot voordeel voor met name de topclubs. Die hebben niet veel homegrown spelers dus een Stones gaat voor de hoofdprijs

Tottenham lijkt dus al in te spelen op het aanstaande vertrek van Verthongen. Van diverse mensen heb ik al vernomen dat Verthongen laatst voor een huis heeft gekeken in Oudekerk, dus ik schat de kans groot in de Verthongen volgend seizoen De Ligt gaat opvolgen.

12 oktober 2018 om 09:35

Daar is hij nog veel te goed voor.

12 oktober 2018 om 10:16

Dan is het toch mooi dat hij de Ligt op komt volgen of zie ik dat verkeerd

12 oktober 2018 om 10:27

Vertonghen is toch alweer 31 jaar oud, he. Het zou zo maar kunnen dat hij volgend seizoen een stap terug moet/gaat doen. In ieder geval zou het een stunt zijn van Ajax, mocht het lukken.

12 oktober 2018 om 10:28

Toch zie ik Verthongen geen stap meer omhoog maken. En met het huidige beleid wat Ajax voert, zoals met Blind en Tadic, denk ik dat de kans reëel is dat Verthongen terugkomt.

12 oktober 2018 om 10:40

Alstublieft vertonghen bannen van de Nederlandse velden. De meest misselijke en oonsportiefste voetballer uit de historie van het Nederlands Voetbal.

12 oktober 2018 om 10:55

luukos, jouw mening wellicht en dat kan natuurlijk, maar met jouw leeftijd zou je denken dat je o.a. Fräser ook hebt zien spelen.

12 oktober 2018 om 12:04

Op basis waarvan vraag ik me dan af?
Onderbouw het eens? Hij maakt nooit vieze overtredingen om mensen te blesseren? Hij provoceert af en toe, maar goed dat mag toch? Je bent zelf stom als je daar intrapt? Ik vraag me echt oprecht af waarom het de meest misselijke is van de hele historie van het Nederlands voetbal???

12 oktober 2018 om 12:50

Luukos ga ergens andrs lopen trollen, Fraser, Kraay Jr en Kazim Richards waren vele malen erger

12 oktober 2018 om 11:08

Kan ook zijn dat hij gewoon in Nederland wil wonen later (zijn vrouw is immers Nederlands) en dat hij alvast naar een huis kijkt. Dus niet voor de korte termijn.

Doet hij het echt zo goed bij Bournemouth? Kan iemand die vaker naar Bournemouth kijkt iets hierover vertellen?

12 oktober 2018 om 15:15

Ja, daar was ie vorig jaar 6x speler van de maand, en speler van het jaar, en hij wordt er echt gewaardeerd. Houdt ongelofelijk veel tegen, goede pass en af en toe een doelpuntje.

Hopelijk kiest hij een club als Arsenal

Zoals Asroma8 het al zei. Met afstand de beste voetballer van de Engelse middenmoot. Persoonlijk vind ik het een heerlijke speler en voetbalt zeer volwassen. Ik denk dat hij rijp is voor een stapje hogerop.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren