Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Wijnaldum tempert: ‘Nu is het pas één seizoen dat Ajax goed presteert’

Laatste update:

Georginio Wijnaldum is een van de meest ervaren spelers bij Oranje. De vijftigvoudig international is vaste basisspeler onder bondscoach Ronald Koeman, maar blijft vaak onderwerp van gesprek. Wijnaldum zou bij Oranje niet altijd het niveau halen dat hij bij Liverpool laat zien. De middenvelder is dan ook blij dat hij goed speelde tegen Frankrijk (2-1).

“Daar ben ik wel blij mee, al zie ik het niet zo dat ik de mensen moet overtuigen dat ik in Oranje thuis hoor. Ik denk dat het wel duidelijk is dat ik in het Nederlands elftal hoor. Dat laat ik wekelijks zien in de Premier League. Alleen moet ik dat wel constanter in het Nederlands elftal laten zien”, zegt Wijnaldum in gesprek met RTV Rijnmond.

Ajax en PSV spelen goed voetbal in de Champions League en inmiddels heerst er ook meer optimisme rond Oranje. Toch wil Wijnaldum waken voor te veel euforie. “Ik wil pas zeggen dat we aan het opkrabbelen zijn als we seizoenen achter elkaar goed presteren. Nu is het pas één seizoen dat Ajax goed presteert in Europa en PSV speelt denk ik wel goed, maar staat in Europa wel met lege handen. Er is in ieder geval wel een begin.”

Pablo Rosario, Steven Bergwijn, Denzel Dumfries en Arnaut Danjuma hebben zich voor het eerst gemeld bij het Nederlands elftal. Wijnaldum fungeert af en toe als mentor van de jongere spelers bij Oranje. “Ik doe wat goed voelt. Ik heb wel eens gesprekken met die jonge jongens, maar dat gaat niet geforceerd. Ik ben ook geen type om iemand op sleeptouw te nemen.”

Wat verwacht jij van Nederland-Duitsland?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Is Wijnaldum alweer vergeten dat Ajax in de finale EL stond nog niet zo lang geleden? En Psv haalde ook niet zo lang geleden nog de achtste finale CL. En oh ja over Wijnaldum gesproken: Hoe vaak heeft hij het eigenlijk laten zien in Oranje? Zelden tot nooit!!

10 oktober 2018 om 16:26

En eentje die niet klopt. Vorig jaar zijn ze in de voorrondes uitgeschakeld door Nice.
Dus, twee jaar geleden deden ze het heel goed en dit jaar gaat ook aardig tot nu toe.

10 oktober 2018 om 16:31

2 seizoenen geleden. De finale was 24 mei 2017, vorig jaar dus.

10 oktober 2018 om 15:59

Laten we wel eerlijk zijn, Ajax heeft die finale met ongeloofelijk veel geluk bereikt, en heeft de finale echt compleet kansloos verloren.
Desalnietemin een knappe prestatie om het te halen daarniet van, maar uiteindelijk sta je toch weer met lege handen

10 oktober 2018 om 16:03

Met veel geluk?
Verklaar je nader? Weet nog wel dat Lyon werd overklast in Amsterdam.

10 oktober 2018 om 16:06

Noah_oV volgens mij werd er thuis steevast uitstekend voetbal gespeeld in die campagne en standaard gewonnen. Uiteraard is geluk per definitie een randvoorwaarde om ver te komen. Maar PSV doet het behoudens dat jaartje CL echt erbarmelijk de laatste tijd. Dus dan maar "ongelooflijk veel" geluk.

10 oktober 2018 om 16:10

Het enige geluk was dat ze geen absolute topclubs tegenkwamen in de halve finale (vorig seizoen bijv Arsenal- Atletico) Voor de rest hebben ze alles verslagen wat op hun pad kwam en vaak thuis met goed dominant voetbal.

10 oktober 2018 om 16:12

Bijna elke club die op bezoek kwam dat seizoen in Europa werd overklast door Ajax, maar opzich heeft Noah wel weer gelijk in dat Ajax in uitwedstrijden vaak verloor en niet de bovenliggende partij was.

Om het maar even op te sommen:

Ajax - Lyon 4-1
Lyon - Ajax 3-1
Ajax - Schalke 2-0
Schalke - Ajax 3-2
Ajax - Kopenhagen 2-0
Kopenhagen - Ajax 2-1
Ajax - Legia 1-0
Legia - Ajax 0-0

Ajax heeft geen één uitwedstrijd gewonnen tijdens de knock-out fase. Niet dat ik hier een probleem mee heb, want we bereikten toch de finale.

Overigens ben ik het niet mee eens dat Ajax kansloos ten onder ging in de finale.

10 oktober 2018 om 16:17

Een lekker provocerende uitspraak Noah. "Met ongelooflijk veel geluk". Tja, wat moeten we nou hier mee? Gelukkig komt Miccoli met een gepaste reactie. Waarom is het zo moeilijk om wat positief te zijn over een club waar je niks mee hebt?

10 oktober 2018 om 16:30

Uit bij Legia hadden we gewonnen als die blinde op de achterlijn had gezien dat die bal 2 meter over de lijn was.

10 oktober 2018 om 16:32

En ajax werd in lyon overklast dan etc?

10 oktober 2018 om 16:45

Uit bij Lyon werd Ajax totaal niet overklast. Hele 1ste helft hadden ze onder controle tot dat Lacazette 2 keer scoorde in blessuretijd. Daarna had Ajax de 2-2 moeten maken, viel niet, en 5 minuten voor tijd werd het 3-1.

10 oktober 2018 om 17:13

De teleurstelling was ook heel groot omdat de overige NL clubs er niets van bakte terwijl hij hoopte dat Ajax er in de poulefase eruit geknikkerd zou worden.

10 oktober 2018 om 17:33

En Ajax in Lyon.

10 oktober 2018 om 17:54

Dit valt onder de kansloze reacties vind jezelf ook niet?
In ieder geval voerden de Ajax spelers thuis geweldig sterke optredens op en uit op karakter met soms een beetje geluk maar dat dwingt je ook af.

10 oktober 2018 om 18:02

Weet je ook nog dat Ajax alleen de thuis wedstrijden de tegenstanders overklaste en de uit wedstrijden juist mazzelde? Ajax was voornamelijk thuis echt van top niveau. Tegen Kopenhagen, Schalke en Lyon heeft jet niet tegengezeten uit.

10 oktober 2018 om 18:47

Lyon werd dat seizoen wedstrijd na wedstrijd getipt als titelfavoriet. Met een lacazette in bloedvorm.

10 oktober 2018 om 19:07

Die bal van Narsingh op de lat geeft me nog steeds de rillingen over de rug als ik erover nadenk...

10 oktober 2018 om 19:16

@007

Waarschijnlijk lag het nu aan het veld van de Arena waardoor we onder andere Schalke en Lyon thuis overklasten. Zulke reacties zijn inderdaad niet serieus te nemen. Altijd ligt het aan de tegenstander of dosis geluk.

10 oktober 2018 om 21:43

Nice! Gewoon feiten. Zeker geen slechte loting gehad om die finale te halen. Ik vond de finale gezapig en kansloos. Ajax creeerde niks!

10 oktober 2018 om 16:06

Wijnaldum wil pas zeggen dat we aan het opkrabbelen zijn als we seizoenen achter elkaar goed presteren. 1 finale en daaromheen ontzettend veel vroege uitschakelingen. Lijkt me duidelijke taal toch?

10 oktober 2018 om 16:52

In het bericht lijkt het erop dat hij refereert naar dit seizoen met Ajax en Psv in de CL niet naar de finale EL, enzovoorts.

10 oktober 2018 om 16:07

Dat was meer een incident. Volgens mij bereikte Dnipro Dnipropetrovsk het seizoen daarvoor ook de finale. Dat kan je ook niet meteen een ploeg noemen die Europees goed presteert.

10 oktober 2018 om 16:14

Nee, maar Wijnaldum heeft het erover dat dit jaar het enige goede jaar is in lange tijd, wat gewoon niet klopt

10 oktober 2018 om 16:40

Nee je leest wat je wil lezen. Hij zegt duidelijk:
Ik wil pas zeggen dat we aan het opkrabbelen zijn als we seizoenen achter elkaar goed presteren.

En dat doen we zeker nog niet! Het is veel te wisselvallig, waar waren we afgelopen seizoen?

10 oktober 2018 om 17:41

Het jaar voordat Ajax EL finale behaalde kwamen ze ook door de poulefase EL, daarna dus de finale EL en dit jaar kun je ook al als succesvol zien en Psv kwam door de poulefase CL 2016 dus het is al langere tijd dat we goed bezig zijn in Europa.

10 oktober 2018 om 18:02

Dnipro..?, je bedoeld 2015.
Sevilla won met 3-2.

Het seizoen daarna was de finale Sevilla - Liverpool eindstand 3-1 op 18 mei 2016 in Basel!
Het jaar daarop 2017 Ajax - United.

Oekraïne is niet zomaar een lullig voetballandje, met Dinamo en Sjachtar door vele topclubs gevreesd met jaarlijks mooie overwinningen. Ajax verloor in 2015 nog van Dnipro die dus in de finale stond tegen Sevilla dat jaar.

10 oktober 2018 om 22:03

@Capis... ehm nee? Je laat ironisch genoeg de zin waar ik het over had weg. "Ajax doet het nu pas 1 seizoen goed"

10 oktober 2018 om 16:11

Ik denk helaas dat de finale juist het incident was.

10 oktober 2018 om 16:29

PSV in de kwartfinale CL? Dat was in 2006-2007 voor het laatst. Vind ik toch best een tijd geleden.

10 oktober 2018 om 16:36

dat was in 2016 tegen Atletico

10 oktober 2018 om 16:45

Dat was de achtste finale, niet de kwart.

10 oktober 2018 om 16:54

Echt niet. Was de achtste finale.

10 oktober 2018 om 18:35

Sevilla

10 oktober 2018 om 16:38

@wyzijnkampioen:
Dat jaar dat PSV 1x door kwam en Ajax 1 jaar goed deed in Europa is juist zijn punt!
zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen... We zijn lang nog niet waar we moeten zijn dat we ieder jaar weer serieus mee doen.

Ajax 1 jaar finale EL, jaar er op niet eens Europees, en nu weer goed begonnen.

Dat is toch het hele punt van Wijnaldum. We moeten het nog maar eens jaar in jaar uit laten zien. Dan kunnen we verder praten.

11 oktober 2018 om 09:47

Toch nog iemand die begrijpend kan lezen

10 oktober 2018 om 16:58

De kwartfinale CL van PSV is al wel weer even geleden hoor.. Dat was in 2007 voor het laatst. Verder heb je volkomen gelijk!

10 oktober 2018 om 17:23

Ajax en Psv doen het al zeker langer dan een seizoen goed, maar ook twee zwaluwen maken naar mijn mening nog geen zomet, daar geef ik Gini gelijk in.

10 oktober 2018 om 17:27

Sjonge jonge, voel je niet zo aangevallen man. Wijnaldum heeft het beste voor met het Nederlandse voetbal. Hij durft alleen met een kritische blik te kijken, wetende dat figuren als jij hier bovenop springen om hem aan te vallen zonder fatsoenlijk argument. Mag Wijnaldum zijn mening niet geven omdat hij niet zijn spel van Liverpool in het Nederlands elftal vertoont?

Ik ben overigens van mening dat dat helemaal niet aan Wijnaldum ligt, maar aan het systeem.
Wijnaldum is een ontzettend dynamische, hardwerkende middenvelder.
Liverpool speelt in een gigantisch hoog tempo waarin hij volledig in zijn kracht gebruikt wordt, als loper. De ruimte in sprinten en hoog druk zetten, daar is hij ontzettend goed in, vandaar dat hij zoveel speelt onder Klopp. In het Nederlands elftal was dit totaal niet het geval, het was voornamelijk tegenhouden en nauwelijks druk zetten. Al moet ik zeggen dat ik het de laatste wedstrijden meer de kant op zie gaan van het hoog druk zetten, waar ik ontzettend blij mee ben. Zo zie je ook als gevolg dat Wijnaldum nu wel beter speelt in het Nederlands elftal.

10 oktober 2018 om 17:59

Ik wist toen ik de titel las dat de reactie over het spel van Wijnaldum in oranje van Ajax-supporters zouden komen... Wijnaldum speelt zelden goed in oranje omdat hij een rol moet uitvoeren wat hij niet kan. Voor het eerst met de Jong speelde Wijnaldum zoal die Liverpool speelt. Maar wat heeft zijn spel in oranje met zijn mening over Ajax te maken?

10 oktober 2018 om 19:16

Dat was in de EL, ik denk dat Wijnaldum doelt op de CL.

10 oktober 2018 om 23:49

Een jaar EL finale en het jaar daarop je direct laten uitschakelen. Daarnaast moet er ook wel een kanttekening bij het halen van de finale gezet worden. Zeker thuis goed gepresteerd, maar uit bij zowel Lyon als Schalke door het oog van de naald gekropen.

To be fair. Ajax presteerde 2 jaar geleden ook goed in Europa

10 oktober 2018 om 16:51

2 jaar geleden inderdaad, heel knap. En vorig seizoen niet eens gekwalificeerd. Dat zegt Wijnaldum dus letterlijk: het is te wisselvallig en hij wil pas conclusies trekken als er jaren achter elkaar gepresteerd wordt. Geen domme reactie dus.

10 oktober 2018 om 17:05

De finale werd vorig jaar gespeeld. Dus geen 2 jaar geleden.

Europa League finale vergeten? De uitschakeling in Europa van vorig had zo zijn redenen en zou daarom een incident kunnen zijn.

10 oktober 2018 om 16:01

Je zou ook kunnen zeggen dat de EL finale een incident was. En natuurlijk zijn al deze resultaten goed voor het Nederlands voetbal. Het is alleen jammer dat dit met vooral buitenlandse spelers gebeurd. Het zou mooier zijn als er bij Ajax meer nederlandse spelers in het veld zouden staan.

10 oktober 2018 om 16:24

Tja, want bij PSV die nu ook lekker draait spelen weinig buitenlanders...Nederland is een klein land. Beide topclubs hebben nu 2-3 Nederlanders waar potentie in zit. Ik kan alleen maar hopen dat de Ligt, Frenkie de Jong, Bergwijn en Rosario zich echt kunnen blijven ontwikkelen zo dat ze samen met o.a Memphis, van De en de Vrij Oranje weer naar een groot toernooi kunnen loodsen.

10 oktober 2018 om 16:27

Je zou ook kunnen zeggen dat in de finale er maar 4 Nederlanders in de basis stonden maar tegen bv Schalke 6. Net zoveel als bij Feyenoord bv in de finale van 2002. Trouwens, bij United stonden er maar 2 Engelsen in de basis. Denk niet dat ze minder blij waren met de winst vanwege dat feit.

10 oktober 2018 om 16:32

Zo'n bijzondere prestatie als een finaleplek zal niet snel weer gebeuren en dit licht gezien inderdaad een incident. Maar ik zie het ook als een moment van wederopstanding en dat zie je dit jaar ook weer terug in de prestaties.

Hoewel toppers als Davinson Sanchez, Onana, Ziyech en Lozano idd niet voor nederland spelen is dat niet anders dan in de tijden dat Romario, Ronaldo, Litmanen en Finidi hier speelden. Zij zorgen echter voor betere prestaties en een hoger niveau (zowel op de training als in wedstrijden), waar jongens als Frenkie, De Ligt, Vd Beek, Osario, Bergwijn en Kluivert kunnen/konden profiteren.

10 oktober 2018 om 16:42

@007 zoet, dumfries, viergever, hendrix, rosario, bergwijn, de jong
lijkt me dat er genoeg nederlanders in de basis spelen bij psv

10 oktober 2018 om 17:03

Bedoel je te zeggen dat bij PSV ook veel buitenlanders spelen? Die selectie is juist vooral Nederlands.

10 oktober 2018 om 16:34

@siepie:
Wat waren dan die redenen?!?!

Die finale plaats is eerder een incident dan een jaar dat we weinig zullen toevoegen in Europa.
Denk dat dat veel vaker zal voorkomen.

10 oktober 2018 om 16:59

Ik denk dat hij bedoelt op het vertrek van belangrijke spelers, het vertrek van de gehele technische staf en het drama van Nouri. Dat heeft al met al niet echt een positieve invloed gehad. Dat Ajax zich toen niet kwalificeerde is gelukkig een zeldzaamheid, net als Feyenoord dit jaar.

''ik ben ook geen type om iemand op sleeptouw te nemen.” - Dit is zo zonde. Zoveel mensen krijgen geen/nauwelijks ervaring overgedragen van mensen die veel (vruchtbare) hebben meegemaakt. Ondanks dat wijnaldum een stille jonge zal zijn is het voor hem en zijn omgeving goed inzichten te delen. Hoop dat ik dit verkeerd interpreteer. Is goed voor de jonge jongens als hij zich hier wel geroepen toe gaat voelen.

Begrijp wel wat hij zegt, maar komt beetje arrogant over. Zo van, "ik speel goed in de Premier League dus logisch dat ik erbij zit'. Klopt wel, alleen zal je alsnog wekelijks goed moeten spelen om discussie rondom jou positie te vermijden. Daarbij moet hij niet vergeten dat toen hij bij Feyenoord en PSV speelde, er Europees helemaal weinig tot niks gepresteerd werd. Hij heeft een punt, we zijn er zeker nog niet, maar hij moet oppassen niet als een vedette te gaan praten, want toen hij in NL speelde was het namelijk slechter.

Leuk dat hij over de prestaties van Ajax in Europa begint, terwijl ze los van dit seizoen ook nog een EL-finale bereikt hebben in 16/17. Daar zat toch wel een Nederlandse inbreng bij. Als je dan toch over Europese prestaties begint, ga dan naar PSV kijken dat dit seizoen zomaar voor het 3e seizoen op rij overwintering in Europa kan mislopen.

We zien allemaal positieve ontwikkelingen bij Ajax en Psv. Zeker ten aanzien van het beleid dat ze hebben ingezet met het geven van kansen aan eigen jeugd. Er wordt ook nog eens goed voetbal gespeeld. Laten we daar gewoon positief naarkijken en vaststellen dat er een steigende lijn is ingezet. Ook wanneer we volgend seizoen wellicht geen 2 clubs in de CL hebben.

10 oktober 2018 om 16:07

"als je dan toch over Europese prestaties begint, ga dan naar PSV kijken dat dit seizoen zomaar voor het 3e seizoen op rij overwintering in Europa kan mislopen"

Als we er dan toch over beginnen is PSV de laatste die overwinterd heeft in de CL ohja en ook de een na laatste. PSV heeft de laatste 3 jaar 2 monstergroepen in de CL gehad en een keer eruitgevlogen in de voorrondes.
Laat Ajax eerst maar eens van Benfica winnen voor de borstklopperij weer kan beginnen.

10 oktober 2018 om 16:17

Leuk dat PSV een keer heeft overwintert in Europa. Moeten ze vaker doen. Gaan we er ook nog de laatste Europa cupwinst van Feyenoord bijhalen om te duiden dat ze wellicht toch niet waardeloos hebben gepresteerd in Europa de laatste jaren?

Ik vind het typisch dat Ajax op de Europese prestaties wordt aangesproken, die inderdaad niet altijd goed zijn geweest. Terwijl ondertussen alle andere Nederlandse ploegen er nog minder van bakken gezien de coefficientenranglijst. Ook nu Wijnaldum weer. Laat hem zich lekker bemoeien met Feyenoord dat de afgelopen 10 jaar nog niet eens 2x heeft kunnen overwinteren of 2 uitwedstrijden heeft kunnen winnen.

10 oktober 2018 om 16:32

Dat Ajax een leuk jaartje heeft gehad in de Europa Leugue neemt niet weg dat ze al 12 jaar (!) niet zijn overwintert in de CL. Dat is echt een schande voor een Nederlandse topclub.

10 oktober 2018 om 16:55

Ja, het is schandalig dat ze zich niet als nummer twee wisten te plaatsen in poules met:
Munchen Juve en Maccabi 3e
Madrid Lyon (was in 11-12 echt een stuk beter) Zagreb 3e
Dortmund (was toen top) Madrid en City 3e
Barca Milan en Celtic 3e
Barca PSG en Nicosia 3e

Dat ze zich in een groot aantal seizoenen niet wisten te plaatsen voor de CL, dat is pas een schande. Niet de prestaties in de CL i.m.o.

10 oktober 2018 om 17:22

@desteek nee die prestaties waren prima. Vaak keam ajax ook in onmogelijke groepen terecht. Maar dat PSV niet overwinterd met Atletico/Bayern en Barca/Inter/Spurs is dan toxh ook niet raar? Gewoon het niveau van de top van NL.

10 oktober 2018 om 17:32

@PSV'er

Vriendelijke vrolijkerd,

Je bericht andere van borstklopperij, maar al voor deze reactie van je lome je met dingen als ' en wanneer overwinterde Ajax voor t laatst?' Of ' geluk dat se hadden was dat ze geen absolute topclub tegen kwamen tot de finale'

Een kampioen, van bv de CL, EL, nationale bekers en noem maar op hebben de hele weg maar finale altijd wel een mazzeltje gehad. Hoort er bij. Zonder geluk vaart niemand wel.
Ook PSV had bij de laatste overwintering de mazzel dat Wolfsburg een belabberd seizoen draaide. Zeker in de periode tot overwintering. En ook United was niet top. Wil niet zeggen dat de prestatie minder is. Absoluut niet. Je moet t uiteindelijk ook doen ook. Ajax heeft ook de laatste CL jaren pittige poules gehad. Minstens een daarvan hadden we moeten overleven en dat was die met Milan . Met city/ Dortmund
En Barça PSG weet je gewoon dat 3e plaats hoogst haalbare is. Waarschijnlijk ook voor PSV nu. Niet gek toch.. gewoon jezelf laten zien.

Doe nou zelf niet aan die borstklopperij.. althans.. als je dat zo ervaart en bedenk gewoon dat we elkaar nodig hebben op de mondiale toernooien. Waar t om gaat nu .Onze talenten. Die t samen moeten doen. Vaak bij meerdere Nederlandse clubs hebben gespeeld voor ze international zijn.

Dat gemiep altijd.

10 oktober 2018 om 17:37

Ajax is ook gewoon twee keer keihard genaaid (Real/Lyon, AC Milan). Met VAR was Ajax die twee seizoenen gewoon doorgegaan.

10 oktober 2018 om 17:29

Los van de prestaties van Ajax en PSV vergeet Wijnaldum ook vooral waar het momenteel om gaat, namelijk de ontwikkeling van jongens als De Ligt, Dumfries, Rosario, De Jong en Bergwijn. Hij heeft gelijk dat men niet direct op de loftrompet moet blazen, maar het ziet er wel heel goed uit. Met name omdat zowel Ajax als PSV ook flink wat kapitaal op het veld heeft staan nu.

Die gaan financieel alleen maar sterker worden als ze geen domme dingen doen en als je het scoutingsbeleid van de laatste jaren ziet, gaan de selecties dus ook steeds stabieler en sterker worden. Als ze dat weten door te zetten, zie ik beide ploegen wel structureel leuk presteren in Europa, zij het de Champions League of de Europa League.

10 oktober 2018 om 16:13

Daar moest ik ook meteen aan denken. Wat heeft Oranje veel aan Wijnaldum de laatste jaren gehad. Samen met Strootman konden deze twee de kar dus echt niet trekken.

Gelukkig is Koeman de trainer van het NL elftal. Hij lijkt mij iemand die maling heeft voor welke club je speelt. Als er jongens aankomen die beter zijn zal hij die echt wel gaan opstellen. Ook al spelen zij voor bijvoorbeeld voor Excelsior. En terecht ook!

Overigens verbaasd mij deze uitspraken van deze jongen. Komt bij mij altijd bescheiden en realistisch over. En hopelijk blijft hij dat ook. Dat vond ik hem juist sieren.

Wijnaldum heeft natuurlijk gelijk. Het enige wat ik niet begrijp is dat hij de prestatie van Ajax in 2016/2017 buiten beschouwing laat, maar goed. Het is inderdaad zo dat clubs als PSV en Ajax de komende jaren ook nog moeten presteren in Europa om te spreken van een terugkomst. Sterker nog, beide clubs moeten dit seizoen nog presteren aangezien de Champions League groepsfase nog maar net is begonnen. PSV heeft zelfs nog geen punt gepakt.

10 oktober 2018 om 17:33

Het jammere is dat hij zijn eigen prestaties ook buiten beschouwing laat. Natuurlijk speelt hij goed in de Premier League, maar hij moet wel degelijk mensen overtuigen dat hij in Oranje hoort. Ik geloof absoluut dat Wijnaldum van waarde kan zijn, maar als hij blijft aanmodderen, zal hij ongetwijfeld op relatief korte termijn op de bank gaan plaatsnemen.

De nieuwe generatie klopt steeds nadrukkelijker op de deur en de jongens die tot op heden weinig laten zien, zullen dus steeds sneller vervangen worden.

Wijnaldum heeft gelijk. We moeten niet doen alsof we nu aangehaakt zijn bij de top van Europa. Ajax haalde de EL-finale twee jaar geleden, maar ging vorig jaar roemloos onderuit in de voorronde CL. Nu doen we het weer aardig, maar hebben we nog niets bereikt. Om dan hoog van de toren te gaan blazen m.b.t. aanhaken in Europa vind ik ook voorbarig en zelfs onrealistisch.
We zijn nu eenmaal een opleidingsland, so deal with it. We staan niet voor niets niet in de top 10 van best presterende Europese landen.
Als we goud in handen hebben, verdwijnt het sneller als sneeuw voor de zon naar het buitenland, dus bouwen aan een team is een utopie.

10 oktober 2018 om 16:52

Nu doe je net alsof Nederland tegen wil en dank opleidingsland is geworden en geen keus heeft. Echter is dit onzin. Je kan van alles doen om je door te ontwikkelen tot een seriieus voetballand, alleen kost dit wel tijd.
Eigenlijk heeft Ajax dit proces ook al ingezet door een andere categorie spelers te halen (blind, Tadic, Tagliafico, Huntelaar), ipv het met eigen jeugd opvullen. Deels ook met Zyech niet koste wat kost te verkopen

Als alle clubs nou eens proberen om wat ervaring vast te houden of aan te trekken ipv jonge broekies voor de leeuwen te gooien, wordt de competitie vanzelf volwassener dan dat het nu is.

"nu doe je net alsof Nederland tegen wil en dank opleidingsland is geworden en geen keus heeft. Echter is dit onzin. Je kan van alles doen om je door te ontwikkelen tot een seriieus voetballand, alleen kost dit wel tijd."
Je vergeet het belangrijkstete noemen na "tijd": en geld.

10 oktober 2018 om 17:43

geld is best aanwezig. Daarnaast hoef je niet hele grote investeringen te doen wanneer je de tijd neemt.
Als je bijvoorbeeld ieder seizoen 2 miljoen reserveert om je beste speler een salaris te kunnen bieden waardoor hij langer in Nederland blijft, zet je al een aardige stap.

10 oktober 2018 om 18:52

Geld heeft Ajax inmiddels in overvloed.

Jeetje, Wijnaldum zegt hier toch juist wat iedereen al jaren weet? Wij als Nederland moeten aan de bak om aan te haken. We hebben nu sporadisch succes met Ajax en Psv, maar om nou te zeggen dat het volkomen logisch is dat ze ver komen is geen sprake. Dat Ajax 2 (niet 1) jaar geleden in de finale stond was iedereen lyrisch over, maar ze werden van tevoren zeker niet gezien als favoriet. Daar moet verandering in komen. Andere landen moeten weer bang worden om tegen ons te spelen (en dan heb ik het niet over Bouhlarouz-praktijken).

Iedereen die zo beledigd reageert kan beter even nadenken over wat hij nou zegt in plaats van zijn eigen club te verdedigen. Hij heeft gewoon gelijk, er moet iets veranderen willen we weer aanhaken.

Wel jammer dat hij zichzelf een zekerheid vind in Oranje. Wijnaldum kan met de juiste tactiek en spelers om zich heen absoluut van waarde zijn voor Oranje, maar in dit Oranje wordt er van een nummer 10 meer verwacht dan alleen een verbindingsspeler. Voor Liverpool is hij belangrijk, omdat hij met zijn speelstijl belangrijk is in de combinaties en de aanvallers niet in de weg loopt.

In Oranje is het vooralsnog dermate beperkt dat hij wel te vervangen is. Dan is het jammer dat hij niet inziet dat er wel degelijk kritiek op hem is en dat hij niet eeuwig kan blijven aanmodderen. Vooral nu er toch een paar jongens op de deur kloppen en nadrukkelijk aanwezig zijn in het veld. Strootman moet al vrezen voor zijn basisplaats en bij Wijnaldum gaat dat ook geen jaar meer duren als het niet beter gaat.

Wijnaldum, leuke club voetballer. Net als seedorf, alleen was het geen goed huwlijk met het NL 11-tal.

Tja, ondertussen is deze jongen bij Oranje nog nooit van toegevoegde waarde geweest. Valt nog genoeg te bewijzen voor hem.

10 oktober 2018 om 17:44

hij heeft op je ajax-pikkie getrapt? vanwaar de frontale aanval?

10 oktober 2018 om 17:49

Wat heeft mijn gigantische penis hier nou weer mee te maken?

Wil jij soms beweren dat hij ooit belangrijk is geweest voor Oranje?

10 oktober 2018 om 18:42

Ja of heb je het wk van 2014 niet gekeken?

10 oktober 2018 om 19:13

Wat denk je zelf. Hij was een pure waterdrager. Op geen enkele manier belangrijk.

10 oktober 2018 om 19:26

memphisdepay

Hij heeft natuurlijk wel een goed punt. Wijnaldum maakt tot op heden net als Promes de indruk dat ze makkelijk te vervangen zijn. Als je van de 10 wedstrijden maar 1 keer goed speelt in Oranje, kun je niet zeggen dat je niemand hoeft te overtuigen.

De enigste reden waarom hij momenteel een basisplaats heeft, is omdat hij goed presteert bij Liverpool. Gezien zijn prestaties in Oranje stond hij er allang naast. Dat neemt overigens niet weg dat hij daar niet alleen schuld aan is.

Ik vind het helemaal niet duidelijk dat hij in Oranje thuishoort. Wekelijk goed bij je club, maar echt nooit goed bij oranje. Hij hoort in oranje als hij het goed doet ín oranje. En dat vind ik bij hem nou net tegenvallen

10 oktober 2018 om 19:16

Wat doet blind dan in oranje? Of vormer? Of noem maar op ... je praat onzin

10 oktober 2018 om 19:32

Nou ja, je hebt min of meer gelijk. Blind, maar vooral Vormer zijn nou niet bepaald geweldige spelers voor de nationale ploeg. Ik wil niet zover gaan door te zeggen dat Wijnaldum er niet thuishoort, maar hij zal zeker wel een aantal mensen moeten overtuigen, want dat doet hij vooralsnog absoluut niet.

Wijnaldum is natuurlijk geen speler die wekelijks scoort en assists geeft, maar in Oranje voegt hij ook niet veel toe aan het spel en leidt hij veel balverlies. Dat zal in het komende jaar echt moeten gaan verbeteren, want Wijnaldum krijgt natuurlijk niet oneindig veel kansen. Nog een periode van veel kritiek gaat 'm denk ik wel z'n basisplaats kosten.

Dat je dan wekelijks goed speelt bij Liverpool, geeft je niet een carte-blanche voor plek bij Oranje. Daar kan bijvoorbeeld een Clarence Seedorf heel goed over meepraten. Op een gegeven moment werd Seedorf niet eens meer geselecteerd en als er bij Wijnaldum niets verandert in Oranje, zal ook hij er uiteindelijk naast gaan staan.

10 oktober 2018 om 21:18

Onzin? Ik heb Vormer en Blind niet horen zeggen dat ze niet hoeven te bewijzen dat ze in Oranje horen. Bij LP doet hij het goed, dus is het ‘logisch’ dat hij geselecteerd wordt. Maar in oranje valt t tegen, dat kan je van Vormer niet zeggen

10 oktober 2018 om 21:20

Ik moest ook aan Seedorf denken. Alleen was dat een 100x betere voetballer dan Wijnaldum.

Typisch weer een oud Feyenoorder...
Nee, vind dat hij wel een punt heeft.
Vorig jaar was een rampjaar en het jaar daarvoor was het iets beter.
Afwachten hoe dit jaar verloopt en dan kunnen wij de uitspraken van Wijnaldum beter beoordelen.

Iedereen heeft recht op zijn mening maar af en toe...
Ten 1e weten wij niet of de woorden van Wijnaldum 100% precies zo is gecopiëerd.
Wijnaldum zegt toch niets zwaarwichtigs om je er over op te winden.
Ook Wijnaldum mag zijn eigen mening ventileren, hoe je het interpreteert is je eigen verantwoording.
Ga er gerust maar vanuit dat hij dit uitspreekt in het belang van het Nederlandse voetbal.
Waar je ook vanuit mag gaan is dat hij tot de vaste kern in de selectie van Koeman behoort, buiten onvoorziene voorvallen om.

Mensen hou op met kritiek op wijnaldum ... de man speelt altijs bij Liverpool en de trainer is Klopp ... dus even dimmen en Seedorf was hetzelfde
Verhaal in Oranje ...

Nederland is gewend om met lege handen te staan ... maar kritiek leveren ... dat kan men hier als de beste

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren