Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Feyenoord lijkt afhankelijk: ‘We bouwen niet alleen op Van Persie’

Laatste update:

Robin van Persie is met zes doelpunten en twee assists de meest waardevolle speler van Feyenoord, maar kon de Rotterdammers zondag niet aan een zege helpen. De aanvaller werd na 74 minuten, een minuut na de 0-1 van Steven Berghuis, vervangen door Jens Toornstra en vervolgens werd het nog 1-1 tegen Willem II.

Jordy Clasie weet niet of Feyenoord te afhankelijk is van de recordtopscorer van het Nederlands elftal, zo vertelt de middenvelder aan De Telegraaf: “We bouwen natuurlijk niet alleen op hem. Maar het is wel duidelijk dat hij een speler is die aan de bal heel veel verschil voor ons kan maken. En als iemand goed is, dan probeer je hem zo snel mogelijk te zoeken.”

“Of er zonder zijn ingevingen momenteel te weinig overblijft? Duidelijk is dat we als team de laatste weken al niet goed draaien. Vandaag ook niet.” Het enige wat Feyenoord volgens Clasie kan doen, is ‘heel hard werken’ om de boel weer aan de praat te krijgen. De Rotterdammers staan met zeventien punten op de derde plaats in de Eredivisie.

Feyenoord incasseerde overigens voor het dertiende uitduel op rij in de Eredivisie een doelpunt, de langste reeks sinds februari 2011. Toen kregen de Kuipbewoners veertien uitwedstrijden op rij een tegengoal. Na de interlandperiode neemt Feyenoord het op tegen achtereenvolgens PEC Zwolle, Ajax en VVV-Venlo.

Is Feyenoord te afhankelijk van Robin van Persie?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nee joh, ben je gek. Natuurlijk is Feyenoord niet afhankelijk van van Persie. We hebben nog 10 anderen die hun best doen om slecht voetbal te spelen en een wedstrijd te veranderen in zaaddodende pasta....
Even zonder dollen want een uitspraak als deze is leuk maar voorlopig blijkt uit niks die intentie. Of wordt dit geprobeerd op een besloten training waar je nooit wat van terug ziet in een wedstrijd? Stap om te beginnen van het hoefijzer systeem af, dan heb je hopelijk is wat minder snel individuele klasse nodig om een wedstrijd te beslissen..

Misschien moet Clasie eens realistisch gaan kijken met zijn: "duidelijk is dat we als team de laatste weken al niet goed draaien." Jullie draaien het hele seizoen al voor geen meter. Dus spreek niet van de laatste weken, want augustus was al helemaal een groot drama. Feyenoord is op dit moment van Persie die briljante ingevingen heeft en een gefrustreerde Berghuis. Meer is het niet dit seizoen.

8 oktober 2018 om 08:39

Juist Clasie is imo nog een beetje realistisch. Het was juist Gio die was op de positieve resultaten van de laatste weken... terwijl de fans inmiddels al meer dan een jaar naar voetbal zitten te kijken dat eigenlijk nergens op slaat. Maar daar krijgen we vanuit Gio erg weinig respons op.

8 oktober 2018 om 09:02

Mee eens. Ik vraag me echt af wat er met Berghuis is gebeurd joh. Die was tegen Willem 2 zo slecht. En wel vaker dit seizoen. Hij is een speler die met zijn ervaring wedstrijden moet beslissen en het team op sleeptouw moet nemen maar het is helemaal niks meer. En dan blijft er weinig over. Jorgensen moet snel in ritme komen en scoren. En Larsson moet snel laten zien dat hij toch nog kan slagen daar. Gebeurd dat niet, dan zie ik een Vitesse ze zelfs nog inhalen.

8 oktober 2018 om 09:20

@masterd:
Ja inderdaad, ik snap wel dat je als speler dit gaat/moet zeggen. Maar ik mag toch hopen dat hij zelf ook wel beseft dat alles wat er gebeurd vanaf van Persie moet komen en ook vanaf hem komt?!?!

De rest is 3x niks.. (zijn niet eens slecht) maar er zit 0,0 voetbal in en totaal geen tactiek. (al zie ik al 3 jaar lang geen duidelijke tactiek onder Gio) Het is steeds hopen op dat van Persie iets geniaals doet of soms nog Berghuis. Maar verder lopen ze allemaal maar at te doen..

Waar Clasie zelf nog het grootste voorbeeld van is. Want die man laat echt 3x niks zien in de wedstrijden. Een Amrbat (nu weg door Clasie) of een Tapia die waarde vertegenwoordigen zouden niks minder zijn!

Misschien wel het slechtste Feyenoord wat ik na Mario Been heb gezien. Totaal geen creatie, vreugde of automatisme te bekennen. Een Vilhena die de bal continu brengt, een Malacia die door zijn aannamen continu in de problemen komt en dan nog een spits die elke keer op een eiland staat met dank aan naar binnen trekkende buitenspelers. Onder Van Bronckhorst gaat het spel alleen nog maar achteruit.

Wat een regressie heeft Feyenoord onder Gio geboekt. Werden kampioen dankzij individuele klasse en Kuyt, maar zijn daarna geen schim meer van wat ze waren tijdens het kampioensjaar. Kan mij ook niet 1 speler herinneren die ook daadwerkelijk beter geworden is onder Gio.

Er zit geen idee achter het spel. Hij koopt technische spelers om vervolgens houthakkers en werkpaarden de voorkeur te geven, waardoor het spel alsnog nergens op lijkt. En de beste man heeft een heerlijk u19 team waaruit hij talenten de kans kan geven, maar heb nog nooit een talent zien debuteren afgezien van Vente en Malacia (uit pure noodzaak vanwege blessures). En Burger. En dat is niet eens het beste talent uit u19. Geen wonder dat pareltjes als Chong en Zirkzee zo vroeg weggaan.

Nog een reden waarom Feyenoord mij-len-ver achterloopt op PSV en Ajax helaas....

8 oktober 2018 om 08:41

Kongolo en Karsdorp maakten in hun laatste jaar echt stappen. Daar houdt het wel wel een beetje mee op ben ik bang.

8 oktober 2018 om 08:43

Chong en Zirkzee had je nooit tegen kunnen houden. Dit konden volgens mij zelfs al meetrainen met t eerdte op hun leeftijd. Verder met je eens want het is best armoedig op dit moment...

8 oktober 2018 om 08:53

Dat is dus het probleem. Voor die jongens werd gelijk een sportief stappenplan voor hen uitgestippeld door de desbetreffende clubs. Kan mij herinneren dat Chong daarom ook vertrok. Hij zei dat er totaal geen sportieve stappenplannen voor hem werden gemaakt en dat zat hem dwars. En dat terwijl hij toentertijd allang bekend stond als een enorm groot talent. Feyenoord geeft talenten momenteel totaal geen uitzicht op het eerste elftal wat onder Koeman wel het geval was. Het ene na het andere talent van Varkenoord maakte toen hun debuut.

8 oktober 2018 om 09:02

Dat was dacht ik in dit geval het bekende huilverhaaltje. Want ze mochten gewoon in de selectie voor het eerste aansluiten. Ook gesprekken gehad met de technische staf etc. Daar werd een stuk meer moeite voor gedaan dan normaal gesproken.

8 oktober 2018 om 10:41

Het is niet helemaal waar wat je zegt vindt ik, talenten zullen eerder gaan lopen omdat ze weten dat er toch geen mogelijkheid is om door te breken, zeker in het geval van Chong deze jongen hadden zowiezo bij de selectie moeten halen en speelminuten moeten geven. Zirkzee twijfel ik aan omdat deze nog niet lang geleden van Den Haag was gekomen. Maar talenten moeten de kans krijgen, anders zullen toekomstige talenten ook voor andere ploegen gaan kiezen waar ze wel de kans krijgen.

8 oktober 2018 om 11:52

Dat zogenaamde sportieve plan is de grootste kul ooit. Je moet gewoon presteren en dan krijg je de kans, presteer je niet, krijg je de kans niet. Allemaal leuk dat sportieve stappenplan, maar als ze vervolgens niet naar wens presteren wordt je zo aan de kant gezet.

8 oktober 2018 om 13:20

Ach, alsof zulke getalenteerde spelers bij Feyenoord de kans zullen krijgen en met het spel van Feyenoord hun potentie waar kunnen maken met dit houthakkers voetbal. Bij Feyenoord is kans op slagen heel goed als je geen creatieve speler bent en hard kunt werken. Jari Schuurman zou bij een club als Ajax veel meer eruit hebben gehaald. Zn Hansson die een middenvelder is wordt hij Feyenoord op de flanken misbruikt. Ook die zou bij Ajax veel meer uit zijn potentie gehaald hebben. Er moet echt iets veranderen aan het club cultuur. Ik ben blij voor jongens als Ziyech en de Jong dat ze niet bij Feyenoord zaten. Het blijft typerend dat Ziyech destijds geen garantie op 10 kon krijgen want daar liep Immers rond.... ik ben zelf Feyenoord supporter, maar ik snap dat technische talenten toch de stap maken naar een club in het buitenland. Tot in de o19 wordt er leuk en teschniech gevoetbald, maar dat verdwijnt zodra je de stap maar het 1e maakt.

Bij Feyenoord krijgen teveel jongens die eigenlijk zelf amper goed genoeg zijn status omdat ze de ‘echte Feyenoorder’ uithangen. Clasie, Karsdorp, Van Beek, Bijlow etc.

8 oktober 2018 om 11:54

Ja, want Clasie en Karsdorp hadden voor hun transfer naar Southampton en AS Roma bewezen niet goed genoeg te zijn. Van Beek ben ik het mee eens, Bijlow is nog te vroeg om te oordelen. Ga je echt zo'n jongen afserveren na nog geen 10 Eredivisieduels?

8 oktober 2018 om 12:10

Leuk dat die Clasie goed was, nu is ie dat al jaren niet meer en de enige die dat niet kon zien was Martin van Geel die zich Blind staarde op de zomerse aankopen van Ajax en daardoor in paniek raakte. In de zomer Las ik veel sceptische posts over Clasie, waar dan een op z'n tenengetrapte Feyenoorder op reageerde hoe goed Clasie voor vertrek wel niet was. Dat is denk ik precies waar Falcao op doelt, iedereen zag een Clasie die nergens meer presteert, maar in Rotterdam zelf zagen ze nog de hardwerkende Messias die de opbouw wel eens even zou gaan verzorgen. Zelfs bij Club Brugge, je weet wel die club waar Vormer (die saillant genoeg nooit goed genoeg werd geacht ten koste van Clasie) de dragende kracht is, zat Clasie haast altijd op de bank.

8 oktober 2018 om 13:09

@shorty1991
Inderdaad. Bijlow serveer ik niet af op zijn spel, wel op zijn gedrag. Hoe hij voor de camera lollig wou doen door Luuk de Jong voor joker te zetten getuigt van het niveau van een pannenkoek.

8 oktober 2018 om 15:12

@shorty1991

dat is het probleem met Feyenoord. het is een keer succesvol geweest met Pelle en El Ahmadi maar nu denkt Van Geel dat je dan maar elke in het buitenland geflopte speler of oud Feyenoorder moet gaan terughalen en dat is een totale misvatting

het zal ook te maken hebben dat Van Geel denkt dat een scoutingsapparaat niet nodig is en dat hijzelf een goede scout is en zodoende is er aardig wat kapitaal vernietigd, zeker afgelopen zomer

9 oktober 2018 om 08:23

@shorty1991

Ik vind het te makkelijk om Clasie en Karsdorp al zo snel af te schilderen als niet goed genoeg. Dat er twijfels zijn bij zijn terug keer, prima. Maar beide hebben laten zit tot de beste van de Eredivisie te behoren. Overigens ben ik op het moment niet tevreden met Clasie, ik zie liever Ayoub op zijn plek.

@falcao

Ach kom op zeg. Luuk de Jong maakt zich zelf belachelijk. Als hij niet inziet dat dat en overtreding is. Maar dat Luuk de Jong ze niet allemaal op een rijtje heeft is wel duidelijk. Het is niet de eerste keer dat iemand zo op hem reageert als hij tegen de camera's praat. Kijk maar eens naar de reactie van John de Wolf toen Luuk de Jong meende dat de doellijntechnologie niet werkt. Kom op zeg.

Klinkt heel nobel, maar het is iedereen nu toch wel héél duidelijk geworden dat er van Feyenoord helemaal niets meer overblijft als Van Persie er niet bij is.

Buiten van Persie is de selectie van Feyenoord gewoon niet zo heel geweldig. Je hebt nog een berghuid en Jorgensen die okeey zijn, maar daar houdt het mee op. Ik zei na eerste uitwedstrijd tegen de Graafschap, dat Feyenoord hun thuiswedstrijden wel gaat winnen. Maar in uitwedstrijden echt gaat moeten vechten voor een goed resultaat. Alleen tegen Heerenveen was het resultaat goed, voor de rest matig. Maar dit zal het niveau zijn van Feyenoord in de uitwedstrijden.

8 oktober 2018 om 11:54

Tegen Heerenveen kende ze een goede 45 minuten, maar uiteindelijk maak je het jezelf daar ook nog onzettend moeilijk.

Clasie voegt helemaal niks toe wat ik al zei voordat hij gehaald werd dus niemand hoeft te zeggen ik kijk nu een koe in de kont. dit is totaal geen dynamische middenvelder. alles gaat in een laag tempo, passes gaan breed en terug en hij kan het allemaal niet belopen blijkt nu als El Ahmadi niet naast hem staat.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren