Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Koeman laat viertal debuteren in selectie Nederlands elftal

Laatste update:

Ronald Koeman heeft zijn definitieve selechte gemaakt voor de thuiswedstrijd tegen Duitsland in de Nations League en de vriendschappelijke interland in en tegen België. De bondscoach heeft in zijn 25-koppige selectie plaats gemaakt voor de debuterende PSV'ers Steven Bergwijn, Denzel Dumfries en Pablo Rosario, terwijl ook Arnaut Danjuma Groeneveld er voor het eerst bij zit.

Bergwijn maakt dit seizoen een goede indruk in het shirt van PSV. De twintigjarige aanvaller was in de eerste zeven competitiewedstrijden goed voor vier doelpunten en twee assists. Denzel Dumfries zat niet bij de voorselectie, maar heeft een dermate goede indruk gemaakt dat hij een plekje in de selectie heeft afgedwongen. Kenny Tete, die dit seizoen bij Olympique Lyon op een zijspoor is geraakt, is zijn plek in Oranje kwijt. Rosario maakte al deel uit van de voorselectie en heeft Koeman overtuigd. Dat geldt ook voor Danjuma, die bezig bezig aan een sterk seizoen in België na zijn overstap van NEC naar Club Brugge.

Feyenoord-doelman Justin Bijlow zat bij de voorselectie, maar heeft geen oproep gekregen van Koeman. Timothy Fosu-Mensah (Fulham), Terence Kongolo (Huddersfield Town), Ruud Vormer (Club Brugge), Justin Kluivert (AS Roma) en Wout Weghorst (VfL Wolfsburg) zijn de andere afvallers.

Oranje speelt op zaterdag 13 oktober in de Johan Cruijff ArenA tegen Duitsland. Drie dagen later, op dinsdag 16 oktober, wacht in het Koning Boudewijnstadion in Brussel de confrontatie met de Rode Duivels. Voorafgaand aan het duel met Duitsland wordt afscheid genomen van Dirk Kuyt (104 interlands) en Rafael van der Vaart (109) interlands. Zij worden vanwege hun bijdrage voor Oranje benoemd tot Bondsridder.

De volledige selectie:

Doel: Marco Bizot (AZ), Jasper Cillessen (Barcelona), Jeroen Zoet (PSV).

Verdediging: Patrick van Aanholt (Crystal Palace), Nathan Aké (Bournemouth), Daley Blind, Matthijs de Ligt (Ajax), Virgil van Dijk (Liverpool), Stefan de Vrij (Internazionale), Hans Hateboer (Atalanta), Denzel Dumfries (PSV)

Middenveld: Donny van de Beek, Frenkie de Jong (Ajax), Kevin Strootman (Olympique Marseille), Davy Pröpper (Brighton & Hove Albion), Pablo Rosario (PSV), Marten de Roon (Atalanta), Tonny Vilhena (Feyenoord), Georginio Wijnaldum (Liverpool).

Aanval: Ryan Babel (Besiktas), Steven Bergwijn, Luuk de Jong (PSV), Memphis Depay (Olympique Lyon), Arnaut Danjuma Groeneveld (Club Brugge), Quincy Promes (Sevilla).

Steven Bergwijn verdient een basisplaats in het Nederlands elftal

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik denk echt dat je met de talenten van ajax en psv, later weer een heel mooi oranje hebt.

5 oktober 2018 om 12:09

Eindelijk weer een sterke defensie van Oranje. Fysiek bijna niet te kloppen. Het middenveld ziet er ook mooi uit. Als Frenkie, Van de Beek en Rosario hun vorm behouden en niet geblesseerd raken dan kunnen ze wel eens uitgroeien tot een Sneijder en veel betekenen voor Oranje

5 oktober 2018 om 12:21

Ja en nee. Want de echte sterkhouder bij PSV is met name lozano en bij Ajax Ziyech, Tadic en Neres en een back zoals Angelino of tagliafico loopt er ook niet bij in oranje helaas. Natuurlijk komt er nu talent aan met Rosario, Bergwijn, De Ligt en de Jong....maar om echt hoopvol te worden hoop ik dat er nog een keer een goede centrale spits gaat doorbreken. Op die positie is het nog steeds armoede troef en komt er bij mijn weten ook nog niet direct oranjemateriaal aan.

5 oktober 2018 om 12:23

Van de Beek die niet eens basisspeler is bij zijn club? Op basis waarvan zit hij bij de selectie?

5 oktober 2018 om 12:27

Op basis van de uitspraken van zijn zaakwaarnemer...anders stopt vd beek als international

5 oktober 2018 om 12:27

Je hoeft niet echt met een centrale spits te spelen. Een voorhoede met Bergwijn, Depay en Babel/Promes is op dit moment gewoon goed genoeg om tegen elk land doelpunten te maken. Natuurlijk is het geen (nog) geen wereldtop, maar met positiewisselingen en individuele acties kan je het elke verdediging moeilijk maken. Als je daarachter een scorende middenvelder hebt in de vorm van Van de Beek/Van Ginkel (wanneer die weer fit is) en daarachter een De Jong en Propper voor het voetballende vermogen; komen we gewoon een heel eind. De verdediging staat gewoon goed. We gaan er geen Europees- of wereldkampioen mee worden, maar plaatsen en leuk meedoen op een eindtoernooi behoort gewoon tot de mogelijkheden.

5 oktober 2018 om 12:29

De echte sterkhouder van PSV dit seizoen is toch echt Bergwijn. Ik het Nederlands elftal zouden we wel precies hetzelfde als de aanval van PSV kunnen spelen, alleen dan Lozano vervangen door Memphis. Het enige wat we missen bij Nederland is een echt goeie linksback. Ow ja, en een spits.

5 oktober 2018 om 12:30

Lozano? Speelt de laatste weken toch niet meer zo goed! Vormdipje?

5 oktober 2018 om 12:30

Klopt ook hoor. Maar denk juist dat met echt topper in de spits we de mogelijkheden wel gaan krijgen om voor de prijzen mee te doen over aantal jaar.

5 oktober 2018 om 12:31

Luuk de Jong, op basis van zijn kwaliteit op europees niveau? Kan je die ook wel naar huis sturen!!

5 oktober 2018 om 12:32

De Ligt is en Ziyech zijn de belangrijkste mannen van Ajax en Bergwijn zeker ook een echte sterkhouder. Neres is dit seizoen ook geen echte sterkhouder.

5 oktober 2018 om 12:32

Frenkie, vd beek en Rosario missen de creativiteit van een Sneijder. Maar goed die was ook echt wereldtop.

5 oktober 2018 om 12:34

"want de echte sterkhouder bij PSV is met name lozano"

Bergwijn speelt tot nu toe een beter seizoen dan Lozano.

"op die positie is het nog steeds armoede troef en komt er bij mijn weten ook nog niet direct oranjemateriaal aan."

Misschien Malen over een paar jaar...

5 oktober 2018 om 12:37

Van de Beek zit er als niet basisspeler bij op basis van dat er al jarenlang niet basisspelers bij de selectie zitten. De 1e keeper is nota bene bankzitter bij zijn club.

5 oktober 2018 om 12:43

toppers aan een van ajax 019 en psv 019 en chelsea 023 redan
bayer 019 die sp zijn de beste sp van hun leeftijd in europa dus er komt wel wat aan plus en komt een keeper van 017 tein troost dus nederland ga het wk winnen hahaha

5 oktober 2018 om 12:43

Precies. Dit is in mijn ogen gewoon materiaal waarmee je kwartfinale zou kunnen halen op een groot toernooi, en als je geluk hebt met loting en in de wedstrijd halve finale.

5 oktober 2018 om 12:44

@pparzyszek Cillessen, Promes en Depay zijn ook geen basisspelers. Maar je moet een selectie hebben die elkaar completeert. Vd Beek is geen wereldvoetballer, maar heeft een neusje voor het doel die bijna geen andere middenvelder heeft in de huidige selectie. De rest is vrij verdedigend of controlerend ingesteld.

5 oktober 2018 om 12:51

Ik snap niet dat Daley Blind nog als verdediger (links achter) geselecteerd wordt. Prima als controleur op het middenveld, maar niet in de verdediging.
Beter Strootman ook niet meer selecteren, maar Hendrikx eens een kans gaan geven.

5 oktober 2018 om 13:00

V Bommel mag Malen wel wat meer speeltijd gaan geven (meer rouleren) dat verdient hij ook echt. Wie weet zit hij dan ook sneller bij Oranje dan over een paar jaar. En wat goed is komt snel.

5 oktober 2018 om 13:06

Pieterpost

"v Bommel mag Malen wel wat meer speeltijd gaan geven (meer rouleren) "

Meer rouleren. Dus jij zegt, Lozano en Bergwijn moeten wat minder spelen. Waarom dan precies? Waarom zou je je beste twee spelers minder speeltijd geven in een periode dat je in de eredivisie alles wint en de successen overduidelijk zijn? Wat is dan de reden dat je nu Lozano en Bergwijn moet laten banken??

5 oktober 2018 om 13:07

@pparzyszek, volgens mij starte vdbeek dinsdag gewoon in de basis tegen Bayern Munchen nog wel en heeft een degelijke wedstrijd gespeeld. Hij moet alleen niet zo zeuren. In de positie waarin hij verkeerd bij Ajax komt hij gewoon in aanmerking voor een selectie bij Oranje dus geen enkele reden om daarvoor naar het buitenland te gaan en het risico te nemen alsnog op de bank te raken.

5 oktober 2018 om 13:15

Nee ipv Pereiro dan zou ik in een makkelijke thuiswedstrijd tegen VVV best Malen een keer vanaf de aftrap willen zien. Zo geef je die jongen ook de kans om zich sneller te ontwikkelen en zal Pereiro ook harder moeten werken voor zijn basisplaats.

5 oktober 2018 om 13:18

Realtos

"@pparzyszek, volgens mij starte vdbeek dinsdag gewoon in de basis tegen Bayern Munchen nog wel en heeft een degelijke wedstrijd gespeeld. Hij moet alleen niet zo zeuren. "

Als jij Vdbeek als basisspeler bij Ajax beschouwt, dan leef je onder een steen. Hij is 12e man. Dat hij dan een keer wel mag spelen maakt dat niet opeens alsnog een basisspeler van hem?

Feit is gewoon dat door alle aankopen van Ajax dit seizoen en door het feit dat Ten hag kennelijk iets ziet in Eiting dat ik en met mij velen, niet zien, Donny van de Beek hét kind van de rekening is geworden bij Ajax. Er kunnen maar elf spelers spelen. En de keuze valt steeds niet op Donny van de Beek.

Jij stelt dan wel dat hij 'niet moet zeuren', maar bekijk het eens van zijn kant? Hij was al twe seizoenen onbetwist basisspeler, nadat hij al sinds zijn 16e samen met Nouri gezien werd als dé hoop van Ajax en oranje. En na twee jaar basis en zelfs een vaste plek in oranje ziet hij opeens dat hij 12e man is geworden. Alsof hij daar blij mee moet zijn of zoiets zeg? Is toch normaal dat hij baalt en wil sopelen elke week, of niet soms? Zijn ontwikkeling staat toch stil nu, dat zie jij toch ook?

En dat hij als 12e man van Ajax toch wel verzekerd zal blijven van een plek in oranje is onzin. Als hij 12e man blijft, dan raakt hij ook in oranje zijn plek kwijt natuurlijk.

5 oktober 2018 om 13:20

@flavente bij ajax is De Ligt de belangrijkste speler met ziyech.

5 oktober 2018 om 13:21

Pieterpost

Tja, okay, ik snap wat je bedoelt. Punt is alleen, en dat heb je wel gemerkt misschien, is dat Van Bommel echt een trainer is die naar het model van zijn schoonvader is gevormd. Van Marwijk wisselde ook heel weinig met zijn teams. Als je ziet dat Van Bommel ongeveer bijna alle wedstrijden van dit seizoen al met dezelfde elf spelers speelt, dan is het niet te verwachten dat er snel gewisseld gaat worden. Ook niet met Malen.

Malen heeft dit seizoen trouwens al 13 wedstrijden gespeeld he. Daarvan twee keer in de basis. Rest als invaller. Speeltijd op zichzelf is dus niet issue denk ik.

Overigens denk ik dat de plek van Pereiro weleens naar Guttierez kan gaan. Maar dat gaat de komende weken/maanden wel duidelijk worden.

5 oktober 2018 om 13:26

Nog altijd liever Van de Beek dan een Strootman. Op basis waarvan zit hij bij de selectie?

5 oktober 2018 om 13:29

Hij mag misschien geen standaard basisspeler zijn, maar hij stond tegen bayern wel in de basis als vervanging van Frenkie de Jong. Hij speelde een hele goede pot, daarnaast speelt hij in de minuten die hij speelt gewoon goed. Hij is een goede speler dus waarom zou jij hem niet meenemen?

5 oktober 2018 om 13:34

rosario speelt ook op een hele andere positiie op het middenveld.fysiek is hij klassen beter dan sneijder veel meer loopvermogen goede basis techniek en hij houd het simpel.het is nu gewoon wachten bij psv totdat gutierrez hendrix zijn plaats overneemt.rosario is een veel betere speler en controleur

5 oktober 2018 om 13:34

@flavente, bij AZ loopt Boadu die er voor zijn blessure al snel 3 had inliggen in de eredivisie en die is nog maar 17 jaar oud d8 ik. Bij chelsea loopt redan die van ajax is overgekomen wat ook een enorm talent is en ook iets van 17 is. Dat zijn wat mij betreft de toppertjes voor de toekomst aangaande de spitspositie. Dusja, het enige wat we missen is een creatieve 10 ala sneijder of ziyech en een wereldkeeper, maar dat is met onze middenvelders en cillessen prima op te lossen.

5 oktober 2018 om 15:14

Aan Bergwijn heb je meer dan egoïst Lozano, die ook vanuit alle, ook kansloze hoeken op doel schiet.

Ziyech is heel leuk, maar Frenkie is als voetballer uniek, niet voor niets zit de hele europese top achter hem aan.

De spits moet je gewoon anders invullen, niet van voorzetten uitgaan, maar van combinatiespel en uitgespeelde kansen. Voorzetten zijn sowieso gokwerk, tenzij je de ultieme voorgevers hebt, en een uitstekende, lange kopper. Maar dan nog zie ik liever uitgespeelde kansen.

Dus gewoon een type als Depay of Malen in de spits, waarmee je de combinatie aan kan gaan, en die zelf ook goed kunnen voetballen, en zelf ook wat kunnen creëren. Word je alleen maar veelzijdiger en onvoorspelbaarder van.

5 oktober 2018 om 15:28

Ben het wel eens maar Promes en Babel gaan het afleggen tegen Danjuma.

5 oktober 2018 om 15:38

Nou van aanholt is toch meer dan een prima linksback ? Verdedigend en aanvallend doet het al jaren goed.

5 oktober 2018 om 15:51

@daneman

Ziyech is anders ook vrij uniek hoor. hoeveel spelers zie je lopen die constant met geniale passes strooien waarmee hij aanvallers uit het niks vrij voor de goal van de tegenstander zet?

5 oktober 2018 om 19:02

Het is jammer dat Boadu er nu lang uit is, want dat zo best weleens de spits van oranje kunnen worden.

5 oktober 2018 om 14:12

Er komen aardige talenten aan, maar helaas is het zo dat er op 1 van de cruciale plekken in de 4-3-3 opstelling geen enkel toptalent is, namelijk de centrale spits. Juist op de positie waar we jarenlang absolute wereldtoppers hebben gehad. Ook voor de back posities zie ik geen hele grote talenten, of je moet Mazraoui daartoe scharen (wat ik niet doe). Vd Beek is overigens zijn basisplaats kwijt en is (onbegrijpelijk) zelfs voorbij gestreeft door Eiting. Ik zie het al met al net wat minder rooskleurig in.

5 oktober 2018 om 15:17

Met Depay en Malen kan je de spitspositie prima invullen. Je kan met drie snelle en behendige voorhoedespelers juist heel dynamisch spelen en vlot spel op de mat leggen. Scheelt ook een hoop kansloze voorzetten, want 90 van de voorzetten leidt alleen maar tot balverlies.

Eiting speelt ten koste van Van de Beek, omdat het andere types zijn. Van de Beek is eigenlijk een 8 in de punt naar achter. Maar daar speelt Ajax niet meer mee. Ten Hag ziet hem nu hooguit als 10, en dat is hij eigenlijk niet, en heeft daar concurrentie van de creatievere Ziyech en Tadic.

5 oktober 2018 om 14:50

Hee, Johan Derksen, ben jij dit? Want dit is Johan Derksen's oneliner!

Je zit er net als Johan naast, want we hebben een potentieel topachterhoede en middenveld, maar voorin is het van matig niveau.vooral voor de positie van centrumspits hebben we helemaal niets.

5 oktober 2018 om 16:00

Prima selectie inderdaad! Ontbreekt alleen nog een echte afmaker.

Mooi en ook terecht voor Bergwijn en Pablo Rosario. Dumfries is wat minder constant maar laat wel potentie zien.

5 oktober 2018 om 12:07

Die zou nog wel eens kunnen starten. Ben totaal niet onder de indruk van Hateboer. Niet dat Dumfries een toptalent is maar er zit genoeg potentie in.

5 oktober 2018 om 12:21

In ieder geval een jongen die knokt voor elke meter, drang naar voren heeft en sterk is.

5 oktober 2018 om 13:03

Maar voetballend behoorlijk matig. Zowel Haterboer als Dumfries hebben niets te zoeken in Oranje.

5 oktober 2018 om 13:04

Beetje een mix van alles werkt vaak goed. Gearriveerde spelers, jonge spelers en een enkele debutant zorgt vaak voor een mooi elan. Ik zou daarom ook met Dumfries en Bergwijn beginnen tegen Duitsland.

5 oktober 2018 om 13:08

El Fenomeno

Eens over Dumfries. Ik vind het een heerlijk gifkikkertje, die bovendien waanzinnig snel is en ook nog sterk. Maar zodra hij moet aanvallen komt hij nauwelijks verder dan wat draven en hard rennen. Echt een voorzetting heeft ie niet, laat staan een oplossing of voetballend vermogen. Pas nu zie je hoezeer we Arias missen. Dat was echt een sterke back met aanvallende kwaliteiten.

5 oktober 2018 om 13:17

Eens. Als hij zich ontwikkeld zie ik in hem nog wel een nuttige kracht. Met Rosario en Frenkie de Jong heb je genoeg mogelijkheden om op te bouwen.

5 oktober 2018 om 13:24

Rosario heeft mij echt bijzonder verbaasd dit seizoen. Ik vond hem leuk spelen vorig jaar, maar vooral blue en timide. Dit seizoen begon hij hetzelfde, maar hij gooide de schroom steeds meer en steeds beter van zich af. Vorig seizoen vooral balletjes veilig breed en terug, hij wordt nu brutaal en gaat ook naar voren passen. En die goal tegen Inter (hij heeft kennelijk dus een veel beter schot dan Hendrix) was natuurlijk een klassegoal!

Ik vind de selectie dus terecht. Hij kan gewoon een uitstekende speler worden voor het middenveld.

5 oktober 2018 om 13:26

El Fenomeno we hebben weinig sterke alternatieven is het niet?

5 oktober 2018 om 13:39

@quirento Ik hoef geen toptalenten in Oranje hoor. Er waren vroeger genoeg toptalenten zoals Van der Meijde, Drenthe, Maduro, Afellay, Maher, Bruma, Rekik en vele andere. Maar die waren ook weer heel snel van het podium verdwenen. Je kan beter voetballers selecteren op basis van vechtmentaliteit. In mijn ogen hebben spelers zoals Blind, De Ligt, Depay, Dumfries en Virgil die vechtinstinct in hun.

5 oktober 2018 om 13:41

Vorig week tegen NAC in de tweede helft stoomde Rosario ook een keer op op kracht en snelheid dat zag er ook erg imposant uit. Volgens mij heeft die jongen daarom nog wel meer in z'n mars ook aanvallend.

5 oktober 2018 om 13:43

Ik wil geen nieuw draadje leggen in de bash Blind discussie maar vechtmentaliteit? Blind is geen speler die de duels inkleumt, verre van. Hij is een prima voetballer op '6' die het vooral van zijn voetbalintiligentie moet hebben, niet van zijn 'vechtmentaliteit'.

5 oktober 2018 om 14:24

Hij (dumfries) kan het wel, bij ons leverde hij in een periode namelijk de een na de andere assist af. Dat kan hij op termijn ook wel weer bij PSV en Oranje hoor.

5 oktober 2018 om 15:38

Makkelijk scoren met die minuteb Rugnummer. Als je Atletico ook maar een beetje volgt dan had je geweten dat Arias er met gebroken ribben uit heeft gelegen.

5 oktober 2018 om 16:17

Quirento

Haha, ik wilde dat ook al zeggen, maar ik dacht laat maar lekker zitten, haha.
Hoe dan ook, uiteraard gaan we van Van der Wiel, Tete, Van Rhijn, Dijks en straks Veltman in Europa nog heeeeel veel horen, whahahaha.

5 oktober 2018 om 12:09

Goede keuzes van Ronald Koeman. Bergwijn en Rosario zullen in de toekomst basisspelers worden van het Nederlandse elftal.

5 oktober 2018 om 12:11

Vormer gepasseerd voor Rosario als ik het goed zie? Ik denk dat Vormer er nu wel klaar mee is dan. Of is er iets aan de hand met hem? Geblesseerd o.i.d.?

5 oktober 2018 om 12:16

Nee Vormer heeft zijn kans gehad en niet echt weten te overtuigen. Dan staat het de bondscoach vrij om een ander de kans te geven

5 oktober 2018 om 12:22

Als je 2 spelers hebt die op het moment niet veel voor elkaar onder doen, dan is het een makkelijke keuze om te kiezen voor de speler die 9 jaar jonger is. Vormer is passe. Pure armoede dat iemand zoals hij bij Oranje zat. Mooi om nu dit soort talenten weer in de selectie te hebben, spelers die als een fundatie voor de toekomst kunnen dienen.

5 oktober 2018 om 12:33

Te traag in de omschakeling en als je echt aan een elftal moet bouwen gaan we toch geen 30ers selecteren die nog nooit vaste selectieleden zijn geweest

5 oktober 2018 om 13:11

"ik denk dat Vormer er nu wel klaar mee is dan."

Ik help het je hopen dat Vormer er zo klaar mee is dat hij Koeman laat weten zich nooit meer beschikbaar zal stellen voor oranje, exact zoals Bas Dost dat gedaan heeft. Daarmee selecteert het matige deel van de selectie zichzelf wel uit oranje. Een prima ontwikkeling zou ik willen zeggen, die aanmoediging verdient.

Ruud Vormer is geen slechte voetballer, maar is gewoon geen speler voor oranje. Trage speler, weinig bijzonder, geen dynamiek, geen super goede techniek, geen snelheid, niet ongenaakbaar in duels, enfin, waarom zouden we hem nog selecteren eigenlijk? In zijn plek kunnen we toch betere spelers opstellen.

En gezoen zijn leeftijd zie ik veel meer in het ontwikkelen van Rosario, Frenkie de Jong, Donny van de Beek, etc. dan het doormodderen met een evident matige voetballer.

5 oktober 2018 om 12:17

Danjuma Groeneveldt bind ik minder damn Idrissi bij AZ. En ook meer zelfde soort type als Promes, Babel en Bergwijn...

5 oktober 2018 om 12:22

Bergwijn met die anderen vergelijken? Man Bergwijn is een klasse beter dan die anderen. Die jongen heeft zoveel klasse in de dribbel, passeert zo makkelijk en is heel goed in de kleine ruimte. Daarbij ook nog enorm snel, goed schot en doelgericht. Tja eigenlijk alles om de absolute top te halen.

5 oktober 2018 om 12:27

we gaan het zien. Ik vind Bergwijn idd wel iets beter dan die anderen. Maar wereldtop? Dunno. Zie het in de topwedstrijden toch wat minder.
En ik heb het geluk gehad om Patje Kluivert, van basten, Robben en Bergkamp mee te maken in hun Nlse jaren. Die waren echt wel een paar slagen specialer. .

5 oktober 2018 om 12:30

Penseur, en Bergwijn behoudt het overzicht wat ook zeldzaam is voor een buitenspeler.. Alleen dat was je nog vergeten.. 😇

5 oktober 2018 om 13:23

@ clarkkent2

Welke spelers zullen volgens jouw de wereldtop halen dan? Dan bedoel ik jarenlang in de basis staan bij de beste clubs van Europa. Ik denk alleen de Ligt.

5 oktober 2018 om 13:25

Clarkkent2

Ik vind Idrissi ook beter. Maar Idrissi heeft aangegeven dat hij voor Marokko gaat kiezen.

5 oktober 2018 om 14:31

@bergwijn: eens met jou. Echt raar. Frenkie kan, als hij nog wat verbeterd. Zie ze vooral aanvallend ook niet.tis echt treist hoor. Dat is dus mijn punt, we hebben veel snelle donkere kjongens met n leuk schot. Maar dat echte verfijnde super talent hebben we niet. En dat komt volgens mij door de dood van het straatvoetbal.

@contant. Dat is een aantoonbare leugen. Hij speelt nog steeds voor Jong Oranje ook komende wedstrijd. Blinkt daar ook uit en heeft nog niet gekozen. Maar blijkbaar is uitblinken bij Club Brugge belangrijker dan bij AZ. Zo raak je ze wel kwijt ja. Daarbij vind ik dat Idrissi iets anders brengt dan Promes, Bergwijn, Groeneveldt dus had ik hem daarom al geselecteerd in plaats van Groeneveldt

5 oktober 2018 om 16:21

Clarkkent2

"@contant. Dat is een aantoonbare leugen. Hij speelt nog steeds voor Jong Oranje ook komende wedstrijd."

Oh ja, aantoonbare leugen? Toon eens aan dan, dat het een leugen is? Want 'hij speelt nog steeds voor Jong oranje" dat toont verder niets aan lijkt mij.

Het is een kwestie van even wachten. De contacten met de Marokkaanse bond zijn al een tijdje terug gelegd. Hij is nog niet in beeld bij de Marokkaanse bondscoach als speler voor het Marokkaanse elftal maar zodra hij dat wel is zul jij heel snel hier in de pers gaan lezen dat hij voor Marokko kiest. De enige mogelijkheid zou nog zijn dat hij eerder tot een keuze zou worden gedwongen als hij inderdaad opgeroepen wordt voor het grote oranje, maar dat is dus niet het geval.

Just wait and see.

5 oktober 2018 om 16:34

hij heeft nergens aangegeven dat hij voor marokko gaat kiezen. Dat is de leugen. Dat hij dat uiteindelijk toch kan gaan doen, wil niet zeggen dat hij die beslissing al gemaakt heeft. Als de uitnodiging voor Oranje uitblijft en spelers als Groenveld de voorkeur krijgen, dan kan hij niet anders en voor Marokko kiezen, mits hij daarvoor dan in aanmerking komt.
Ik hoop overigens dat ie wacht, zich doorontwikkeld en dan voor Oranje kiest. Mooie technische speler die iets speciaals heeft en goed bij Oranje zou passen.

5 oktober 2018 om 19:00

Danjuma wordt bij Brugge dan ook omgevormd tot een wingback in 3-5-2 systeem, een veel interessanter profiel dan de namen die jij noemt wanneer Oranje vast zou houden aan 3 centrale verdedigers.

5 oktober 2018 om 12:24

Ik, als Ajacied, vind het echt vreemd dat Hendrix niet wordt opgeroepen voor tenminste de voorselectie. Die jongen is hartstikke belangrijk voor PSV en ik denk dat hij in dit Oranje ook belangrijk kan zijn. Zie Hendrix liever voor de verdediging spelen dan Blind. Hendrix levert veel meer fysieke strijd en gif. Dat missen we in de middenvelders nu. Strootman snap ik niet. Die speelt al jaren niet lekker in Oranje en ook bij Marseille speelt hij nou niet bepaald de pannen van het dak. Nogmaals, laat Hendrix maar eens wat minuten maken

5 oktober 2018 om 12:25

Eens met jou. Maar na inter ben ik blij dat hij er niet bij zit.

5 oktober 2018 om 12:34

Vindt dat Hendriks ook echt bij de selectie moet zitten. Denk echter dat een middenveld met Blind, de Jong in de verdedigendere posities ook goed kan uitpakken.

5 oktober 2018 om 12:52

Hoewel ik zelf ook wel een zwak voor Hendrix heb, is er op het middenveld nu teveel concurrentie.
Strootman snap ik ook niet, die past niet meer in dit nieuwe Oranje.

5 oktober 2018 om 12:59

Hendrix doet het heel goed en ik ben ontzettend blij met hem maar op echt hoog niveau kan hij niet mee. Rosario heeft tegen Barca, Inter en Ajax goed gespeeld en daar zit nog veel meer rek in. Hendrix zou best een nuttige bankspeler kunnen zijn bij het Nederlands elftal maar je gaat niet op hem bouwen. Met Rosario en Frenkie de Jong heb je denk ik al 2 toekomstig basisspelers. Wijnaldum is niet heel oud dus die zal de komende jaren de andere positie invullen.

5 oktober 2018 om 13:49

@Quirento, ik denk ook dat dat de overwegingen van Koeman zijn. Vind Rosario een soortgelijke speler als Wijnaldum, waar ik Hendrix echt een andere type (verdedigende) middenvelder vind. Misschien geen absolute topspeler, maar haalt altijd een 7 wat mij betreft. Zo’n jongen zou ik er graag bij hebben bij Oranje. Voornamelijk vanwege zijn gif, die jongen kleunt er in. Daarbij, Rosario doet het nu geweldig en tegen Inter misschien wel de beste man op het veld, maar heeft i.m.o. pas een handjevol goede wedstrijden gespeeld. Hendrix speelt daarentegen al 2,5 seizoen echt heel degelijk.

5 oktober 2018 om 15:18

Verdedigend prima, maar ik zie dan toch liever de voetballend en aanvallend betere St. Juste.

Eindelijk zit Bergwijn erbij.

5 oktober 2018 om 12:41

Ja meer dan terecht en speelt op dit moment het beste van alle vleugelspelers die we hebben. En in de toekomst zijn we voorin toch wel voorzien van een paar grote talenten zoals deze Bergwijn(PSV), Kluivert(AS Roma), Malen(PSV), Dilrosun(Hertha), Djajuma(Brugge), Chong(United), Zirkzee(Bayern), Redan(Chelsea). Hopelijk kunnen ze zich allemaal Door blijven ontwikkelen want talent hebben ze genoeg

Helemaal eens met de toevoegingen van Koeman. Bergwijn, Rosario en Groenveld hebben heel veel potentie. Dumfries ben ik nog niet zo zeker van maar doet het tot nu toe ook boven verwachting goed. Ben benieuwd wanneer het weer een beetje gaat lopen voor Oranje, ben wel weer toe aan wat leuke potjes na die jaren ellende.

5 oktober 2018 om 12:33

Hoezo twijfel je over Dumfries, als ik vragen mag Masterapie? Zeker als je bedenkt, wat die jongen na amper een paar maanden heeft laten zien in de competitie en Europees voor Psv.

5 oktober 2018 om 12:48

Met name omdat ik vorig jaar in het begin ook zeer onder de indruk was van Dumfries en hij daarna dat hoge niveau niet meer gehaald heeft tot nu. Daarbij af en toe nog heel lomp en zonder nadenken duels aan gaat. Maar eens moet de eerste keer zijn dat hij het kan laten zien dus ik laat me graag verrassen.

5 oktober 2018 om 12:34

Ik ben ook niet super gecharmeerd van Dumfries maar het is een hardwerkende back die snel stappen maakt bij een topploeg. Het liefst willen we op alle posities een wereldspeler maar als dat niet lukt dan heb ik liever iemand die tot het gaatje gaat.

5 oktober 2018 om 12:51

Helemaal eens met je laatste opmerking. Z'n mentaliteit is ontzettend goed en hij blijft maar gaan. Hopelijk lukt het hem ook om dat op te brengen als Oranje tegen mindere tegenstanders speelt want juist dan is die mentaliteit extra belangrijk!

5 oktober 2018 om 13:08

Koeman is zoekende naar stabiliteit aan de rechterkant. Tete speelt vaak niet en is zeker niet zo stabiel gebleken, Janmaat is hij niet helemaal weg van zo lijkt het, dus dan is Dumfries een logische keuze. Doet het goed in de ED en heeft ook tegen Inter en Ajax laten zien op een hoog niveau mee te kunnen. Is een moderne back die zowel kan aanvallen als verdedigen. Ik denk dat Dumfries zich kan ontwikkelen tot een hele stabiele factor in Oranje. Het hoeft ook niet allemaal van absoluut topniveau te zijn, maar een back die geen gekke dingen doet en een constant niveau haalt kan al van enorme waarde zijn om een stabiel team mee op te bouwen.

Alle 3 de Psvers logisch denk ik. Deze jongens hebben zich stuk voor stuk stormachtig ontwikkeld de afgelopen weken.

Dumfries was ik in het begin nog wat sceptisch over maar heeft zich heel snel aangepast, daarnaast speelde hij tegen Ajax maar ook Inter heel goed.

Hetzelfde geld voor Rosario, wie had 2 maanden geleden gedacht dat hij een basisplaats zou krijgen bij PSV en zich zó zou ontwikkelen.

Bergwijn doet het ook een stuk beter dan vorig jaar, altijd een groot talent geweest maar het komt er nu eindelijk uit.

Wij Psvers en de rest van NL (op land niveau) gaan nog veel plezier beleven aan deze jongens.

Laat Groenevelt maar gelijk spelen, kunnen we ook geen gezeik meer krijgen dat hij voor een ander land gaat spelen.

5 oktober 2018 om 12:11

Zou een beetje hypocriet zijn vind ik. Wel verwachten dat dat soort jongens voor ons kiezen omdat ze hier opgegroeid zijn, maar vervolgens als land ze alleen laten debuteren omdat ze dan geen kant meer op kunnen.

5 oktober 2018 om 12:54

Ach, tegen Duitsland waarschijnlijk niet, maar er komt nog een oefenpot tegen België aan. Dan kun je hem prima in laten vallen.

5 oktober 2018 om 14:26

Maar een oefenwedstrijd maakt geloof ik geen verschil in deze situatie aangezien het geen officiële interland is.

5 oktober 2018 om 12:18

Voor welk ander land zou hij eventueel in aanmerking komen dan?

5 oktober 2018 om 12:19

Nigeria

5 oktober 2018 om 12:19

Nigeria, zijn geboorteland.

Ik ben redelijk blij met deze selectie, alleen snap ik niet wat Van de Beek bij de selectie doet. Hij is normaliter gewoon bankzitter bij Ajax. Verder ook opvallend dat Tete er niet bij is, terwijl hij tegen Frankrijk nog een basisplaats had. Wel een terechte keuze overigens, Dumfries en Hateboer zijn kwalitatief gezien beter en spelen vaak ook bij hun clubs.

5 oktober 2018 om 12:10

Tete is geblesseerd.... maar mag van mij sowieso thuis blijven was tegen Frankrijk echt zo ongeloofelijk slecht.

5 oktober 2018 om 12:13

Tete is ook gewoon bankzitter dus als donny niet terecht is lijkt me Tete ook niet. Hateboer heeft niks te zoeken bij Oranje en Dumfries komt voetballend zwaar te kort.

5 oktober 2018 om 12:15

Tete is geen bankzitter, maar tribunezitter.

5 oktober 2018 om 12:43

En wat zijn je alternatieven dan nu Janmaat geblesseerd is?

5 oktober 2018 om 12:20

Van de Beek was anderzijds wel in de CL belangrijk met een goede invalbeurt tegen AEK en hield zich weer erg goed staande tegen Bayern. Bewijst in dat soort wedstrijden dat hij het niveau goed aankan en dat hij eigenlijk te goed is om op de bank te zitten bij Ajax. Dat Ten Hag koppig vasthoudt aan zijn tactiek wil niet zeggen dat Koeman dat dan niet mag erkennen. Met het oog op de toekomst is het gewoon goed dat hij hem erbij houdt vind ik.

5 oktober 2018 om 12:55

Van de beek is op dit moment even geen basis bij Ajax (vanwege het systeem), maar hij speelt wel regelmatig, en als hij speelt is het zeer naar behoren. Dus een terechte selectie. Blind is een ander verhaal. Is een speler die niet echt een vaste positie heeft, voor een club is dat prima, gedurende het seizoen kan je zo’n speler goed gebruiken op meerdere posities. Voor een nationale selectie heb je hem echter niet nodig omdat je voor elke wedstrijd spelers kan selecteren en we op iedere positie meerdere betere spelers dan blind hebben.

Heerlijk om te zien dat deze talenten doorstromen. De toekomst gaat er met dit materiaal stukken beter uitzien. Groeneveld en Bergwijn zijn de gewenste spelers op de flanken. Rosario kan een mooi duo met Frenkie de Jong worden en Dumfries is eindelijk weer een back met body, die zowel aanvallend als verdedigend mee kan.

5 oktober 2018 om 13:03

Met Kluivert en natuurlijk de Ligt ook hele goede talenten. Ben vooral benieuwd hoe Bijlow en Malacia zich ontwikkelen, want op die posities zie ik tot nu toe nog niet echt kwaliteit voor de toekomst. Bakker van Ajax kom ik nu tijdens het typen nog op.

5 oktober 2018 om 13:45

Willems is ook nog maar 24. Die kan nog jaren mee.

ik ben blij voor de debutanten, laten we hopen dat ze een gunstige resultaat tegen Duitsland kunnen zetten en tegen België wordt het lastig, zolang hazard in een goede vorm verkeerd ben ik echt benieuwd welke kant de wedstrijd op kan lopen.

Op zich vrij logische keuzes. Rechtsback dumfries vind ik een goede keuze. Zo'n type speler wil je hebben, tuurlijk moet hij nog eea leren. Maar Tete speelt niet en is minder aanvallend, janmaat geblesseerd dus dan is dit een goede keuze. De roon heb ik wel mn vraagtekens bij. Kun je net zo goed Hendriks selecteren vind ik maargoed de roon zal to j niet spelen.

Deze selectie maakt duidelijk dat Koeman dus definitief afstapt van een systeem met een duidelijke spits. Alleen Luuk de Jong erbij als echte '9'. Vermoedelijk Depay de vaste spits met daarnaast Babel en Promes/Bergwijn.

5 oktober 2018 om 12:20

Luuk mag van mij thuis blijven. Heeft tegen inter ook weer laten zien niet gemaakt te zijn voor de top. Prima eredivisie spits maar in elke andere daar zal hij falen. Hij past ook gewoon niet in het oranje spel. Hij kan leuk koppen en als aanspeelpunt fungeren maar voetballend is het 3 keer niks! Buiten dat het zuigen en janken tegen de scheids de hele wedstrijd is oranje onwaardig

5 oktober 2018 om 12:35

Daarom is hij ook niet voor de basis meegenomen maar als pinchhitter.
Dat 'zuigen en janken' van hem is nou ook wel een paradepaardje aan het worden moet ik zeggen, los van het feit dat het niks met deze uitverkiezing te maken heeft. Zijn er genoeg in de Eredivisie die minimaal hetzelfde gedrag vertonen. Luuk heeft alleen de schijn tegen.

5 oktober 2018 om 12:47

Luuk moet als aanvoerder beter weten en het goede voorbeeld geven. Daarentegen is het een enorm zielige jongen die bij het minste geringste gaat huilen en profiteert van het feit dat hij aanvoerder is en daardoor denkt alles maar te mogen flikken bij de scheidsrechter wat betreft janken om een prent voor de tegenstander. De dag dat Luuk definitief niet meer wordt opgeroepen voor NL gaat bij mij de vlag uit.

5 oktober 2018 om 12:56

Dit bedoel ik met paradepaardje. Luuk mag dan veel in gesprek gaan met scheidsrechters, maar rechtstreeks vragen om kaarten doet hij niet. Lozano wel. Waaruit zou blijken dat hij alles denkt te mogen flikken bij scheidsrechters is mij ook niet bekend. Als hij te ver gaat krijgt hij daar gewoon een gele kaart voor. Aangezien dit niet vaak gebeurt bij de Jong voor zeuren vinden scheidsrechters dus niet dat hij over de schreef gaat.
Vooral je laatste zin is typerend, helaas. Dat is hetzelfde argument als enkele jaren geleden geschreven werd over Strootman want 'hij heeft zo'n zuur hoofd als hij boos is'. Als Luuk er in Oranje per wedstrijd 3 maakt zijn we het allemaal weer vergeten. Daarbij is de selectieve verontwaardiging richting Luuk natuurlijk erg groot. Ik zie een Tadic en Berghuis bijvoorbeeld precies hetzelfde gedrag vertonen.
Dat het bij Luuk zo vergroot wordt ligt denk ik maar aan 1 ding: hij staat bovenaan in de Eredivisie en is weer aan het presteren.

5 oktober 2018 om 12:24

Op dit moment hebben we ook geen waardige nummer 9 en voorlopig gaat die er volgens mij ook niet komen helaas. Denk daarom een goede zet om af te stappen van het selecteren van de categorie Weghorst, Janssen, Dost, die hebben laten zien geen toegevoegde waarde te bieden in de interlands.

5 oktober 2018 om 12:36

Klopt, goede keuze van Koeman om het systeem aan de spelers aan te passen ipv andersom. Blijkt gelukkig niet te eigenwijs om zich aan te passen.

5 oktober 2018 om 12:50

Laatste keer dat de bondscoach de speelwijze aan de spelers aanpaste werden we derde op het WK in Brazilië dus laten we hopen dat die tijden weer terug komen. Sowieso mag het wel eens over zijn met het geschuif van de bondscoaches in de tactiek/opstelling/selectie.

5 oktober 2018 om 16:23

Depay kan uitstekend in de spits spelen. Geen echte nummer 9 maar wel een enorm scorend vermogen. Als je Depay in de spits zet met Bergwijn en Promes op de flanken dan heb je echt wel meer dan prima aanval hoor.

5 oktober 2018 om 12:43

Depay is misschien geen klassieke 9 maar speelt wel op die positie. Speelt niet als valse nummer 9 ofzo.

5 oktober 2018 om 12:45

Klopt, maar met 'echte' 9 bedoel ik dus een typische spits als Huntelaar, de Jong of Weghorst. Depay kan uitstekend in de spits spelen maar vult dat wel op een andere manier in.

Rosario ben ik tot nu toe niet zo onder de indruk van, de hype vind ik dan ook een beetje overdreven. Potentie is er zeker wel, maar dit vind ik nog te vroeg. vooral voor zijn positie.

5 oktober 2018 om 12:16

Niet? Ik ben juist wel van hem onder de indruk. Speelt de laatste weken echt uitmuntend op het middenveld van PSV. Zoals je zegt heeft hij zeker potentieel om nog beter te worden. Hij zit bij de selectie heh, wil niet zeggen dat ie dan ook automatisch gaat spelen en wie had jij dan liever gezien ipv hem?

5 oktober 2018 om 12:20

Kaito, ik kan op dit moment geen Nederlandse middenvelder bedenken die beter speelt dan Rosario. En dan bedoel ik in de eredivisie natuurlijk. Frenkie de laatste wedstrijden zelfs niet super plus aantal wedstrijden geblesseerd. Van de beek zit altijd op de bank. Vilhena komt al helemaal niet in de buurt. Rosario was tegen Ajax de beste man op het veld en tegen inter was hij een van de enige die goed mee kon op het niveau.

Prima selectie. Alleen Hendrix nog voor Vilhena of De Roon en Weghorst voor Luukie en ik ben bijna helemaal tevreden. Koeman durft door te selecteren en dat zie ik graag.
Het verbaast mij enigszins dat dit de eerste keer is dat Bergwijn debuteert. Hij klopt toch al enige tijd op de deur. En leuk voor Dumfries hoe zijn carriere in een stroomversnelling is beland. Het is die jongen ook gegund. Perfecte professionele houding. Laat dit een voorbeeld voor velen zijn.

5 oktober 2018 om 12:17

Hendrix is niet beter dan de spelers die erbij zitten en gaat ook niet bij de Europese subtop terecht komen. Het is de verdedigende versie van Klaassen. Voor Oranje pure middelmaat, voor de Nederlandse top een leuke speler.

5 oktober 2018 om 12:53

Voor Oranje middelmaat en voor de Nederlandse top een leuke speler?

Ik durf te stellen dat Ajax op zijn best momenteel met 3-0 van het Nederlands elftal wint, wanneer Frenkie de Jong en De Ligt gewoon bij Ajax mee doen!

En PSV doet ook zeker niet onder op normaal niveau, alleen heb ik daar nog steeds mijn twijfels over de verdediging, m.u.v. Angelino!

5 oktober 2018 om 13:47

Telkens als PSV Europees speelt, heeft Hendrix het lastig. Z'n handelingssnelheid ligt te laag. Het is absoluut geen slechte speler, maar ik zie Hendrix niet bij de Europese subtop of hoger terecht komen. De jongens waarmee Hendrix concurreert in Oranje zijn in ieder geval niet slechter en/of hebben meer potentie.

Bovendien is Oranje nou eenmaal een verzameling van de beste spelers afkomstig uit Nederland. Daar horen De Jong en De Ligt dus gewoon bij. Bovendien overschat je Ajax en PSV nu wel heel erg.

We hebben Ajax op hun best gezien, maar we hebben ook gezien hoe moeilijk ze het hebben als het allemaal niet loopt. PSV heeft een zeer matige centrale verdediging. Een Depay maakt daar met gemak gebruik van.

Bovendien hebben we zonder De Ligt nog altijd Van Dijk en De Vrij. We hebben woensdag gezien hoe matig Luuk de Jong dan eigenlijk is en datzelfde zou gebeuren bij Ajax met Huntelaar.

Verder is het sowieso subjectief, want we hebben het huidige Oranje nog niet eens op hun best gezien. Koeman is nog steeds op zoek naar een fundament en met de aanstormende talenten zal dat dus nog wel even zo blijven.

Of denk je serieus dat de stand 1-1 was gebleven als Bayern naar z'n kunnen had gespeeld? Ik vind het geweldig wat Ajax heeft gepresteerd hoor en het is goed voor het Nederlandse voetbal, maar Bayern zit wel echt in een vormcrisis.

Prima keuzes van Koeman. Door de talenten die bi Ajax en PSV spelen begin ik steeds meer vertrouwen te krijgen in de toekomst van Oranje. Ze spelen ook nog eens op allemaal verschillende posities.

eindelijk Kluivert eruit. die hoort er niet in thuis. goede keus van Koeman. mens en selecteren die in vorm zijn.

Hoe staat het eigenlijk met fosu-mensah? Doet die het nog een beetje goed in Engeland? Ik vind het namelijk een speler met echt veel potentie

5 oktober 2018 om 12:23

Volgens mij is hij geblesseerd geraakt vorige week. Schouder uit de kom ofzo

5 oktober 2018 om 12:24

Fosu-Mensah doet het redelijk bij Fulham. Hij speelt in de basis, maar is geblesseerd geraakt. Ik denk persoonlijk dat hij te graag in de Premier League wil spelen. Crystal Palace en met name Fulham spelen in het rechter rijtje en Fulham is ook nog eens kandidaat om te degraderen.

Fosu-Mensah is en blijft een groot talent, maar hij zal zich wel moeten ontwikkelen. Hij lijkt momenteel een beetje stil te staan en dat is voor geen enkele speler een goed teken. Maar goed, hij is nog maar 20 jaar, speelt regelmatig in de Premier League en heeft nog genoeg tijd om te groeien.

Goed om te zien dat deze jongens een kans krijgen. Met name Rosario en Bergwijn zijn een toegevoegde waarde voor Oranje en uiteraard uitstekende talenten voor de toekomst. Kluivert zal toch bij zichzelf te rade moeten gaan wat hij na dit seizoen gaat doen, want Bergwijn loopt momenteel wel echt ver voor.

blij dat Danjuma is geselecteerd want die domme actie van Blind destijds met Ziyech heeft ons een hele goede speler gekost. nu kan dat iig voorkomen worden mocht Danjuma zich doorontwikkelen tot een topper

5 oktober 2018 om 12:35

Aan de ene kant begrijp ik je standpunt en wil je natuurlijk voorkomen dat je een topspeler uit je handen glipt en daardoor niet meer beschikbaar is voor oranje. Aan de andere kant vind ik het ook bnergens op slaan om iedereen met een dubbel paspoort die een beetje indruk maakt maar meteen minuten te geven in het Nederlands elftal. Dat zou ook niet fair zijn naar andere spelers en zorgt ook voor een devaluatie van het elftal. Ik heb de naieve en ideologische instelling dat een oproep voor Oranje verdiend moet worden en alleen voor de beste spelers is.

5 oktober 2018 om 12:55

Die instelling hebben met jou velen. Echter krijgen zulke spelers sneller kansen bij hun geboorteland. In het geval van Danjuma is dat Nigeria. Zij zullen sneller staan te springen om zo'n speler en voor een jonge speler is dat vaak te verleidelijk om te laten glippen. Ditmaal is Koeman Nigeria voor en doet deze speler het gewoonweg goed. Basisspeler van Brugge of een wissel van Roma. Dus het is ook nog gewoonweg geen eens een onterechte uitverkiezing.

Daarnaast moet Koeman met zulke spelers wel op gaan passen dat het geen 'Yildirim-scenario' wordt. Eenmalig selecteren. Speler kan niet meer spelen voor zijn geboorteland (in zijn geval Turkije), maar komt ook nooit meer in aanmerking voor Oranje.

Kortom: Ik vind het niet erg dat het gebeurt, maar het moet wel een uitzonderlijk talent zijn. Een speler waarvan een bondscoach ervan overtuigd is dat deze speler een (grote) meerwaarde is ( of gaat hebben ) voor ons Oranje. En ik kan mij voorstellen dat Koeman dit ziet in Groeneveld.

5 oktober 2018 om 16:47

Dan zijn we het volgens mij volledig eens want ik denk dat de afweging inderdaad moet zijn wat de kwaliteit en het potentieel van een speler is. Het heeft geen zin om Oranje te gaan verzwakken omdat je iemand met een dubbele nationaliteit aan je land wil binden. Aan de andere kant is het in bijzondere gevallen zeker goed om spelers vroeg bij Oranje te betrekken en te binden. Het Yildirim scenario moet je wat mij betreft ten alle tijden proberen te voorkomen omdat je daarmee een verkeerd signaal geeft.

Groeneveld heb ik nog te weinig van gezien, behalve zijn wereldgoal tegen Atletico, dus moeilijk te beoordelen. Dumfries, Rosario en Bergwijn meer dan terecht. Dumfries zou ook zomaar eens gelijk in de basis kunnen staan, zie geen betere alternatieven. Misschien geen wereldtalent maar doet het gewoon goed. Brengt aanvallend ook meer dan Tete. Hateboer ben ik helemaal niet van overtuigd.

Prima selectie, al mis ik toch echt wel Hendrix. Die doet het al 1,5 seizoen goed bij Psv. Ik zou hem wel willen zien ipv De Roon of Vilhena.

Ik zou ook altijd Vermeer selecteren, ook al speelt ie niet bij Feyenoord. Hij is beter dan Zoet, Bijlow, Padt en Bizot.

5 oktober 2018 om 12:40

Ja maar Hendrix heeft nu tegen Barca en Inter echt niet overtuigd voetballend gezien. Tegen Ajax weer wel maar is te wisselvallig.

5 oktober 2018 om 13:00

Vind jij dit serieus? Ik vond Hendrix afgelopen week een fantastische tweede helft spelen tegen Inter. Tegen Ajax idem dito. Verdedigend staat hij zijn mannetje en hij heeft altijd die drive naar voren toe. Ik ben juist erg gecharmeerd van hem. Meer dan van Vilhena bijvoorbeeld.

5 oktober 2018 om 12:57

Zoet keepte tegen Inter een belabberde partij, maar vorig seizoen keepte hij weergaloos. Hij was de beste van de Eredivisie. Zet hier een Vermeer tegenover die uit de basis is gespeeld door verschillende keepers bij een Feyenoord en een Club Brugge. Natuurlijk geen laagvliegers, maar wel een teken dat Vermeer weinig overtuigd. Zet hier de basiskeeper van PSV tegenover, een keeper die normaliter ook prima keept, en je kan stellen dat zijn uitverkiezing natuurlijk veel meer hout snijdt dan het oproepen van een Vermeer.

Wat een fantastische verdediging hebben we eigenlijk, met zoveel potentie. Dumfries kan mij absoluut bekoren en doet het gewoon uitstekend tegen de toppers. De Ligt en v Dijk spreekt voor zich en Aké is niet voor niets speler van het jaar geworden bij z'n club en ze zoveel voor hem betaald hebben. Mede dankzij hem staat dat ploegje van hem nu 7e in de league. Voetballend als cv zo goed, dat ie ook op linksback z'n ding kan doen en een verrassend sterke kopper.

5 oktober 2018 om 12:57

Onze verdediging wordt wel weer om van te watertanden zo goed. Langzamerhand kruipt het niveau van de spelers weer iets omhoog zo lijkt het. Een elftal met een paar wereldtoppers en de rest Europese subtop doet gewoon mee in de KO-fases van de eindtoernooien en kan incidenteel zelfs winnen. Als landje met 17 miljoen inwoners denk ik dat dat ook het hoogst haalbare is, we hebben simpelweg niet genoeg mensen om 20 wereldtoppers voort te brengen.

Mooie selectie. Nu hopen dat de goede spelers worden opgesteld. Lijkt me toch wel dat Ake - De Ligt - Van Dijk - Dumfries met afstand de beste verdediging is. De Vrij is de enige die hier misschien tussen kan komen.

Wijnaldum - de Jong - Propper is een goed, gebalanceerd middenveld dat gewoon beter is dan wat we opstelden in 2014. En de aanval, tja. We hebben bergwijn en Depay en dat is het wel een beetje. Echt een top spits nodig.

Ik had graag ook Dilrosun erbij gezien. Doet het goed bij Hertha. Dus had wel een plaats in de voorselectie mogen hebben.

5 oktober 2018 om 13:04

Omdat die in een paar wedstrijdjes toevallig twee keer heeft gescoord? Dat zegt niets, we hebben zoveel spelers in grote competities.

Ik moet eerlijk zeggen dat deze selectie er helemaal niet slecht uitziet! Met Koeman aan het roer gaan we niet dom vasthouden aan een systeem waar we de spelers niet meer voor hebben, maar het systeem aanpassen aan de spelers (zoals hij bij Feyenoord ook deed in topwedstrijden). Ik hoop op een 3-5-2 of 5-3-2 met Promes en Depay in de aanval. De Vrij, De Ligt en van Dijk in de defensie. Middenveld is mij op dit moment om het even. Zolang Wijnaldum maar de rol krijgt die hij bij Liverpool ook heeft gaat het wel los lopen.

Ik denk een goede selectie alleen begrijp ik de keuze voor de roon ipv vormer niet zo goed. Ik ben wel blij met Dumfries alsnog bij Oranje. Is op dit moment gewoon de beste rechtsback. Verder vind ik Bizot niet echt veel beter dan Bijlow. Met het oog op de toekomst had ik Bijlow er alvast bijgehaald

Dilrosen verdiende eigenlijk ook al een oproep. En Chong en Redan komen er ook aan. Wat een mooie aanvallers hebben we dan. Een redelijk goede verdediging, in ieder geval centraal met De Vrij, De Ligt en Van Dijk. Rechts en links nog niet ideaal. Blind eruit want die mist de snelheid en wendbaarheid. Doe daar maar Van Aanholt. En op het middenveld heb je met Frenkie iemand die voor de creativiteit kan zorgen. Propper prima en daarnaast Wijnaldum. Als backup middenvelders heb je dan Rosario en Promes. Het gaat weer de goede kant op met Oranje. Niet meer het niveau Siem de Jong en dus ook Van de Beek en dat soort jongens niet meer selecteren. Dat is geen internationaal niveau.

5 oktober 2018 om 12:59

Dilrosen doet het uitstekend, maar je kunt ze helaas niet allemaal uitnodigen. Als hij zich zo in de Bundesliga blijft profileren zie ik hem de volgende speelronde van Oranje er wel bijzitten.

5 oktober 2018 om 13:08

Heb je iedere wedstrijd van hem bij Hertha gezien dan?

5 oktober 2018 om 13:06

Ik denk dat die 532 niks wordt. Komen voorin en op het middenveld leuke talenten aan dus het lijkt me dat we gewoon 433 gaan spelen. Jammer voor de Vrij want dat is gewoon een ontzettend goede speler.

Als we toch weer 4-3-3 spelen (zoals het lijkt) zou ik komende wedstrijden gaan voor Cillessen; Dumfries, De Ligt, Van Dijk, Aké; Rosario, F. de Jong, Wijnaldum; Promes, Depay en Danjuma/Bergwijn. De spelers die in vorm zijn/lekker gaan met hun club gewoon opstellen. Plus Cillessen op doel omdat we op het moment niet beter hebben.

5 oktober 2018 om 15:54

Ik zou Promes niet opstellen was laatst verschrikkelijk. Danjuma links Bergwijn rechts Depay centraal. Met de vrijheid alledrie om positie te wisselen. Dan gaan ze het iedereen lastig maken.

Tcoh ook mooi om in elke linie vertegenwoordiging vanuit de Eredivisie te zien. Gaat de goede kant op met PSV en Ajax in de CL en zwarte cijfers bij Feyenoord.

Weer Blind, jammer, zet hem dan in ieder geval niet meer achterin.

Eindelijk weer toekomstmuziek;

Het geraamte om t maar even zo te noemen zou ik zo neerzetten.

Cillessen
De Vrij - Van Dijk - De Ligt
Rosario en F. De Jong ervoor (misschien nu Wijnaldum nog voor Rosario)
Depay (als valse 10)

2 vleugelbacks erbij. (dumfries en Ake momenteel in mijn ogen)
2 aanvallers (groeneveld/bergwijn en nu nog Babel, heeft ervaring en is beresterk)

Alleen ik ben bang dat Koeman is besmet met het virus van Hiddink en Blind... aangezien Kevin Strootman weer is opgeroepen... en bij vorige wedstrijden Babel linksback zette, de Vrij niet liet spelen, Vormer wel mocht spelen, Blind na Peru liet staan, en het klinkt gek maar ik had van Persie er bij genomen.

Buiten Strootman ziet het eruit als een logische selectie.

In elke linie heeft Oranje nu prima spelers, dat was een paar jaar geleden wel anders. De verdediging zit met V Dijk, De Ligt en De Vrij tegen wereld top aan.

De backs zijn goed, Dumfries heeft op zijn ontwikkeling de laatste maanden een uitnodiging verdiend.

Middenveld is met De Jong, Wijnaldum, Prã¶pper uitstekend. En dan heb je VD Beek en Rosario nog achter de hand. Strootman snap ik niet helemaal, die vind ik in dit nieuwe Oranje niet passen.

Aanval is nog niet top vergeleken met de komende tegenstanders, maar is met spelers als Depay, Babel, Bergwijn wel snel, balvast en onvoorspelbaar.

Zou Oranje tegen Duitsland zo willen zien:

(al denk ik dat Koeman eerder met Promes begint)

Cilessen
Dunfries
De Ligt
Van Dijk
Blind
Pröpper
De Jong
Wijnaldum
Bergwijn
Babel
Depay

Bah! Er komt dus volgend weekend weer een interlandbreak aan. Dat betekent weer volstrekt onbelangrijke wedstrijden vol saai voetbal.
Ik vind het altijd verschrikkelijk om naar dat kleurloze en slechte Oranje te moeten kijken. Hopelijk maken Duitsland en België er nog iets moois van.

5 oktober 2018 om 13:34

Ik denk dat jij juist wel toe bent aan een interlandbreak!

Cska - Real 1-0
Manchester laten we het maar niet over hebben
En van Feyenoord kan je buiten Van Persie om momenteel ook niet echt vrolijk worden!

Ik zou er van genieten als ik jou was

Prima selectie. Over een enkeling kan je twisten, maar in tegenstelling tot opstellingen in de laatste 2 interlands vind ik dit een logische selectie. Hopelijk gaan we 4-3-3 spelen, net zoals Ajax en Psv. Je ziet dat je het daar best ver mee kunt schoppen (ook tegen de internationale top). Een verdedigend blok op het middenveld (van Basten-tactiek), terwijl de 4 jongens daarvoor naar hartenlust kunnen aanvallen / counteren.

Gezien de vorm van Zoet zou ik op dit moment Cillessen de voorkeur geven. Al vind ik niet dat ze veel voor elkaar onderdoen.

Ik vind het bijzonder vreemd dat Koeman de vorige keer kiest voor Janmaat en Tete en nu ineens voor 2 hele andere spelers. Hateboer is subtop, Dumfries heeft doorgroeimogelijkheden. Toch zou ik daar graag eens onze derde topverdediger willen zien: Stefan de Vrij. Natuurlijk is hij niet zo'n loopwonder als de andere rechtsbacks, maar hij staat er verdedigend wel en hij zorgt voor versterking van onze luchtmacht. Centraal kun je natuurlijk niet om van Dijk en de Ligt heen. Linksback wil ik dan juist een aanvallend ingestelde speler met snelheid. Van Aanholt lijkt mij daar de beste optie.

Frenkie de Jong is mijn absolute nummer 1 middenvelder. Daarnaast zou ik graag breker Rosario zien, gezien de concurrentie al jarenlang teleurstelt in Oranje. Op 10 zou ik het liefst een hele creatieve speler zien, maar die hebben we op dit moment niet. Dan zou ik nu kiezen voor iemand die veel voor de goal kan opduiken, zoals van de Beek of Pröpper. Wellicht Pröpper voor de ervaring.

Ik wil buitenspelers met snelheid en in vorm. Dan kom ik op debutanten Bergwijn en Danjuma. In de spits heeft Depay de vorige interlands laten zien dat hij gegroeid is als speler en als mens. Hij blijft nu strijden en is ijzersterk. Hij is niet slim, maar zolang hij dit laat zien is hij onze beste optie.

Cillessen
de Vrij
de Ligt
van Dijk
van Aanholt
Rosario
F. de Jong
Bergwijn
Pröpper
Danjuma
Depay
5 oktober 2018 om 13:23

Kan me helemaal in je opstelling vinden. Over de Vrij ben ik het ook eens, vooral tegen sterkere landen zou dat best kunnen werken lijkt me. Heeft hij bij Feyenoord niet ooit rechtsback gespeeld? Verder zie ik in Wijnaldum de perfecte derde middenvelder. De dynamiek van hem, de duelkracht en passing van Rosario en de creativiteit van Frenkie maken samen op het eerste oog een erg uitgebalanceerd middenveld. Ik denk dat Propper nu nog de voorkeur zal krijgen boven Rosario maar over een tijdje zie ik bovengenoemden het middenveld van Oranje vormen.

In de definitieve selectie zitten op het middenveld 5 spelers die minder zijn dan Davy Klaassen.
Donny van de Beek, Kevin Strootman (olympique Marseille), Pablo Rosario (psv), Marten de Roon (atalanta), Tonny Vilhena (feyenoord).
Georginio Wijnaldum (liverpool) vind ik als 6e middenvelder eerlijk gezegd in Oranje ook minder.

Klaassen is volledig op de weg terug, een ideale prof en multifunctioneel inzetbaar.

Maar ja, dan moet Koeman iets toe geven. Zal ie zich wel te groot voor voelen.

5 oktober 2018 om 13:46

Klaassen is een nuttige speler en daar is alles mee gezegd. Van de Beek doet niks voor hem onder en Rosario is veel beter in vorm. Klaassen heeft een heel jaar zitvlees gekweekt en doet het nu aardig in Duitsland maar ik kan misschien wel 10 middenvelders opnoemen die ik liever bij Oranje zie.

5 oktober 2018 om 15:03

Dan denken we daar dus anders over. Klaassen is veel verder dan van de Beek en zal in mijn ogen altijd beter blijven. Klaassen is aanvoerder en belangrijkste speler geweest in de nederlandse competitie, en op de weg terug. Rosario komt daar nog lang niet aan toe.
Daarbij ben ik van mening dat de overige namen die ik noem ook zeker de vergelijking met Klaassen niet kunnen doorstaan, knap van je dat je dan nog met 10 middenvelders kunt komen.
Ik zie ze niet rondlopen namelijk. Kwestie van lichtelijk overdrijven neem ik maar aan.

5 oktober 2018 om 15:40

Dat is Siem de Jong ook geweest, om maar een voorbeeld te noemen. Ik overdrijf niet maar neem dan iedere soort middenvelder in gedachten, wat niet fair is want ik kan Klaassen moeilijk met Hendrix vergelijken.

5 oktober 2018 om 16:57

Carlo

We moeten Klaassen niet afschrijven, maar je overdrijft het nu wel hoor. Hij is op de weg terug, dat is mooi, maar dan is hij er dus ook nog niet. Die paar goede wedstrijden zijn ook voor hem nog niet genoeg om direct weer in oranje te staan. Anders hebben we wel 40 plekken in oranje nodig.

Ook op zijn top in zijn laatste jaar bij Ajax was Klaassen in oranje niet geweldig. Een allrounder die nuttig is, maar oranje nooit echt beter maakte. En dat was in een zwak oranje, waar ruimte was om op te vallen.

In oranje gaan we spelers nodig hebben die met specifieke kwaliteiten het team beter maken. Daarin is hooguit plek voor 1 zo'n allrounder, maar zelfs dat is maar de vraag. Dus dan moet Klaassen eerst weer helemaal op zijn topniveau zitten, en dan moet de rest hem niet voorbij streven. Voor zowel Vd Beek als Rosario geldt dat ze hem niet nu al duidelijk voorbij zijn, maar de potentie is er wel degelijk. Van De Roon en Vilhena betwijfel ik het ten zeerste. Maar Wijnaldum is natuurlijk wel gewoon een stuk beter, ook als je meerekent dat hij bij oranje minder presteert dan bij Liverpool.

Langzaam en zeker hoop ik dat er een nieuwe generatie aankomt die ons weer naar boven kan loodsen. Dat Koeman de drie PSV'ers erbij haalt is logisch. Ook Danjuma Groeneveld mag proberen z'n plekje te veroveren. Wat mij wel blijft opvallen dat het Nederlands voetbal al jaren geen goede nummer negen weet op te leiden. Luuk de Jong is een goede eredivisie spits maar meer niet. Weghorst is in mijn mening ook een vrij beperkte spits. Juist het "aanvallende" Nederland heeft echt veel moeite met de nummer negen positie.

5 oktober 2018 om 14:21

Wilde eigenlijk zeggen, zelfs Frankrijk moet het met Giroud doen.

Maar kreeg gelijk een flashback naar die goal die die tegen Oranje maakte :-(

5 oktober 2018 om 14:37

Giroud is eigenlijk ook de zwakste schakel bij Frankrijk. Tja, helaas scoort meneer dan wel weer juist tegen ons een mooi doelpunt

Nederland heeft altijd goede nummer negen gehad. Zeker de laatste dertig jaar of zo. Van Basten, Kluivert, of van Nistelrooij en Huntelaar. Ook nummer tiens die veel scoorden zoals Gullit, Bergkamp, van Persie. Nu lijkt ineens de koek op. Vincent Janssen is nergens meer te bekennen. "Houthakkers" als Bas Dost, Luuk de Jong en Wout Weghorst zijn echt geen oranje materiaal zeker als je al die grote namen ziet van vroeger. Ik hoop echt dat we weer eens mogen genieten een topspits.

5 oktober 2018 om 14:53

Het is was inderdaad een overdaad aan luxe wat Oranje qua spitsen had vanaf de jaren 80 tot ongeveer 2012-14. Zelfs op de bank had je dan nog Makaay of Van Hooijdonk. Of Huntelaar.

Met alle respect voor Dost, De Jong en Weghorst, maar die zouden toen zelfs niet op de bank zitten.

Lichtpuntje is misschien nog Weghorst, die bij Wolfsburg sterker wordt in een zware competitie. Maar hopelijk ontwikkelen spelers als Piroe, Redan, Zirkzee en Sierhuis zich verder, want waar op de overige posities in de aanval nu redelijk wat aanwas is, hangt de nr 9 er wat bij.

Waarom wordt Vormer thuis gelaten maar wordt Strootman wel weer opgeroepen, alsjeblieft laat hem eens gewoon links liggen. Het is niks en het gaat ook gewoon niks worden.

5 oktober 2018 om 14:25

Vormer tegen teams van het formaat van Duitsland of België ben ik niet zo'n hele grote fan van. Daar vind ik hem net iets teveel handelingssnelheid missen (over zijn inzet niets dan lof).

Strootman snap ik ook niet. Is simpelweg niet zo goed en snel meer als voor zijn blessure en stond ook wel symbool voor de malaise waar Oranje sinds het WK mee te kampen had. Dan liever Hendrikx.

5 oktober 2018 om 16:59

Vormer schijnt zelf aangegeven te hebben dat hij er niet bij wil zijn. Ander topic op deze site.

Zo jammer dat we geen spits van een beetje niveau hebben. De rest van de posities begint zich aardig te ontwikkelen.

Mooie selectie. Ik zou voor de opstelling Cillessen/Dumfries-De Vrij-Van Dijk-De Ligt-Ake/Propper-F. De Jong-Wijnaldum/ Depay-Bergwijn gaan. Dan heb je een jong elftal met veel voetballende kwaliteit, talent en verdedigende zekerheid. Voor de rest zou ik Groeneveld graag aan het werk zien. Hij schijnt talent te hebben maar ik ken hem niet zo goed. Ik ken hem nu uit een handje vol jeugdwedstrijden bij PSV en wat samenvattingen. Zou dus nu weleens een hele wedstrijd van hem willen zien.

Serieus daley blind??? Man man man op basis van wat mag die man mee ... nog steeds de credits van die voorzet op v persie tegen spanje ???

Voegt echt niks toe!!

5 oktober 2018 om 17:00

Van mij mag hij er ook buiten vallen, maar je ziet opeenvolgende bondscoaches hem telkens weer in de basis zetten. Dus hij heeft iets wat zij allemaal goed vinden. Ook bij zijn clubs zie je dat, zelfs onder Mourinho speelde hij nog vrij vaak.

Hoe kan het dat er maar 1 creatieve middenvelder in de selectie zit (De Jong), die ook nog eens geblesseerd is op dit moment. De rest van de middenvelders missen 1 voor 1 creativiteit en het inzicht (of techniek) om iets te forseren... Ik zou ook niet goed weten wie dan wel, maar het is in ieder geval opvallend.

5 oktober 2018 om 17:01

Je geeft zelf het antwoord al we hebben ze niet. Daarom is het zou mooi dat Frenkie zich goed ontwikkelt. Ik ben zelf wel gecharmeerd van Propper, ook al doet die meer dan alleen maar creatief zijn.

het zegt wel echt alles over onze beschikbare keepers dat Jeroen Zoet erbij zit, die laatst met 2 cruciale blunders de winst op Inter weg geeft en dat die concurreert met een keeper die in het buitenland de bank warm houd. erg armoedig allemaal in de goal

5 oktober 2018 om 17:03

Ik ben absoluut geen fan van Zoet, maar die doet het nou juist al een tijd erg goed. Dus dan is het niet zo gek.

En het warmhouden van een bank in Barcelona... we moeten er als Nederland aan gaan wennen dat we niet meer de luxe hebben van pakweg 8 jaar geleden, dat we allemaal basisspelers kunnen kiezen. Iemand die bij Barcelona weinig keept maar dat wel heel goed doet, moet gewoon in oranje. Pas als we weer een keeper hebben die dat wekelijks doet bij een topclub, dan praten we weer.

Ben benieuwd of Promes zijn basisplaats kan houden. Memphis voorin is een zekerheid, maar zie Bergwijn zomaar in de basis starten ipv Promes die het nog altijd niet laat zien in Oranje en ook niet zeker is van een basisplek bij Sevilla.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren