Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

De Boer reageert: ‘Niveau omhoog gegaan, Ajax kan daar niet aan tippen’

Laatste update:

Ajax neemt het dinsdagavond op tegen Bayern München in de Champions League. Louis van Gaal opperde dat het huidige Ajax enigszins te vergelijken is met de succesformatie van 1995, toen het miljardenbal werd gewonnen door de Amsterdamse club. Ronald de Boer is het niet helemaal eens met zijn voormalig trainer.

“Ik denk dat de tijden zijn veranderd. Misschien heeft hij daar gelijk in, maar ik denk dat de opponenten sterker zijn geworden", redeneert De Boer in een interview met Voetbal Inside. “Ze hebben zo veel meer geld te besteden. Ik denk dat het niveau omhoog is gegaan bij andere clubs. Daar kan Ajax nog niet aan tippen."

“Ik hoop dat ze er tegenaan kunnen schuren. Dat vind ik al een stap voorwaarts”, aldus De Boer, die benieuwd is of Ajax weerstand kan bieden in de Allianz Arena. De oud-international verwacht dat een gelijkspel het hoogst haalbare is. “Ik wil een Ajax zien dat strijdt, dat het Bayern München lastig maakt. Dan ga je uiteindelijk om plek twee vechten."

De Boer stelt dat Benfica de grootste concurrent van Ajax is in Groep E. Bayern is voor Ajax te hoog gegrepen, concludeert de tv-analyticus. “Deze ploeg herbergt zoveel kwaliteit, dat kan zomaar op zijn plaats vallen. Het komt eigenlijk op een slecht moment, want ook bij Bayern staat de druk erop. Die willen zich revancheren. Ik verwacht een heel scherp Bayern.”

Ben jij het eens met Ronald de Boer?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik heb het interview met van Gaal bekeken en Louis probeerde heel erg duidelijk te maken dat de ploeg vergelijkbaar talentvol is maar een balans mist tussen talent, ervaring en de trainer. Helemaal niet dat dit ajax even goed is als het ajax van 95.

2 oktober 2018 om 19:56

jaialai,

Ik had het kunnen weten, ik vond het al zo vreemd, maar de media doen alles voor hits, en of er dan waarheid of wat anders staat doet er niet toe. Clicks...en geld daar gaat het om.

Ik verwacht dat Ajax vanavond opgevreten wordt door Bayern, en hoop dat de schade tot 4-0 beperkt blijft. In heb heel weinig vertrouwen in onze trainer, gewoon omdat ie er niets van kan.

V Bommel wordt een toptrainer...dat zie je aan alles. Is duidelijk in zijn visie en brengt het helder, ipv die brabbelende tukker bij ons.

Ook een gelijkspel wat er volgens vele wel in kan zitten, kan je echt vergeten. Dat gaat niet gebeuren helaas.

normaal gesproken ben je inderdaad kansloos tegen Bayern. de krachtsverhouding is denk ik vergelijkbaar met een Utrecht en Psv. je moet dan echt een hele goede dag hebben en hun een dramatisch slechte dag wil je daar een puntje weg kunnen slepen

ik voorspel een 4-1 voor Bayern al hoop ik voor het Nederlands voetbal en de punten op de internationale ranking dat ik er helemaal naast zit en Ajax gaat stunten

2 oktober 2018 om 16:47

Latem we hopen idd!

2 oktober 2018 om 16:48

Denk dat je de verhouding wel te positief inschat ten aanzien van ajax hoor.

2 oktober 2018 om 16:53

@kleinegeneraa7

ja misschien wel maar ik wilde niet in discussie met allemaal boze supporters als ik bv Excelsior had genoemd

2 oktober 2018 om 17:04

haha Japie, had je niet eerst Excelsior genoemd ipv Utrecht?

2 oktober 2018 om 17:07

@formus

klopt, maar dat heb ik maar op tijd aangepast

2 oktober 2018 om 17:49

Haha, inderdaad gelukkig net op tijd .

2 oktober 2018 om 16:56

De krachtsverhouding is eerder een Ajax/psv tegen een degradant. Als Bayern goed speelt, is winnen eigenlijk onmogelijk. Zelfs als Bayern slecht voor de dag komt hebben ze voldoende individuele kwaliteiten om een wedstrijd te beslissen.

Verder deel ik jouw voorspelling, vooral omdat dit Ajax maar op 1 manier kan spelen. Tegen een ploeg als Bayern krijg je dan altijd tegendoelpunten, al staat daar tegenover wel dat je zelf ook altijd kansen zult krijgen.

P.s.

Is De Ligt trouwens wedstrijdfit?

2 oktober 2018 om 17:01

De Ligt deed tegen fortuna toch al mee, de Jong bedoel je waarschijnlijk, maar ik hoor/zie de gehele dag geen nieuws update over hem.

2 oktober 2018 om 17:10

Wedstrijdfit in de Eredivisie is wel even wat makkelijker dan wedstrijdfit tegen Bayern Munchen. De Jong doet volgens mij sowieso niet mee.

Ajax structureel in de CL en het ene jaar overwinteren in de CL andere jaar als derde naar de EL is al prima. Met een begroting van 100 tot 150 miljoen moet je gewoon achter de top 16 kunnen concurreren met teams als Schalke en Lyon. Talent blijven aantrekken en opleiden en daarnaast zoals nu ervaren jongens (terug) halen. In mijn ogen zal een Bene liga kunnen bijdragen aan de aantrekkingskracht van de competitie en het structureel plaatsen voor CL.

2 oktober 2018 om 16:51

Zo'n Bene- liga lijkt ook niet van de grond te komen. Lijkt mij het beste voor de topclubs van beide landen. Spreken wij hier alleen over zo'n competitie of leeft dit ook bij onze zuiderburen?

2 oktober 2018 om 16:59

Waarom zouden we als voetballand de weerstand van clubs uit andere landen verhogen, enkel om de topclubs tevreden te houden? Het grootste deel zou er de dupe van zijn. Zo'n Beneliga krijg je er alleen doorheen als het buiten de reguliere competities valt.

2 oktober 2018 om 17:04

Die ruimte is er niet in de speelkalender. Of je moet ipv CL dit gaan spelen, zie ik ook niet gebeuren.

2 oktober 2018 om 17:15

Waarschijnlijk zijn de clubs en de bonden er niet van overtuigd dat we daar beter van worden. Onze samengevoegde markt blijft namelijk miniem vergeleken met de topcompetities.

2 oktober 2018 om 17:23

Dus dan is de kans groot dat de Beneliga er niet door gaat komen. Het zijn namelijk slechts 8 a 10 clubs die aan zo'n Beneliga mee gaan en kunnen doen. Daarna heb je nog 20 clubs in Nederland en Belgie die er niets aan hebben, om nog maar te zwijgen over de clubs op het tweede niveau.

Had ook niet het gevoel dat Van Gaal bedoelde dat dit Ajax (wel even) de CL gaat winnen. Maar wel dat er vergelijkbaar talent op het veld staat. En dat was het enige. Of: speelt De Jong zeker niet? Vorige keer zei de Telegraaf dat De Ligt wel zou spelen en deed ie het niet. Dus misschien vanddag andersom?

2 oktober 2018 om 16:51

@formus

ik vind dat talent niet vergelijkbaar. dat Ajax uit 1995 bestond louter uit talenten van de buitencategorie zoals Seedorf, Davids, Vd Sar, Reiziger, Kanu, Kluivert, Ronald De Boer, Frank De Boer en dan vergeet ik er waarschijnlijk nog een paar

2 oktober 2018 om 17:00

Litmanen..Finidi.. Overmars..

Nee.. dit team is totaal niet te vergelijken in kwaliteit tov van nu.
Wel dat er een betere balans is in jong talent en ervaring zoals toen.

2 oktober 2018 om 17:02

@japie:

vind ik ook niet hoor, had alleen het idee dat Van Gaal dit zo bedoelde

2 oktober 2018 om 17:02

Maar dat wisten ze destijds niet net zoals wij nu niet weten hoe de carriere's van De Jong, De Ligt, Ziyech, Eiting, Van De Beek, Dolberg, Neres enzovoort eruit gaan zien. Maar goed, ik denk wel dat je gelijk hebt over het verschil. Het Ajax van toen kwam uiteindelijk allemaal in de wereldtop terecht. Bij dit Ajax lopen er wellicht 2 of 3 spelers rond met die potentie.

Het beleid van Ajax is erop gericht dat ergens een jaartje een gouden lichting naar boven komt die hoge ogen gooit. Zoals dat in 95 gebeurde. Daarna zijn ze de spelers toch weer kwijt aan het grote geld. Dus spelers van 19/20 moeten spelen als volwassenen.

Het is geen schande als Ajax hier een oorwassing krijgt. Tegen Bayern moeten de punten sowieso niet gehaald worden vooraf. Hoop met een beetje geluk op een gelijkspelletje.

Daar heeft Ronald absoluut gelijk. Ajax mag misschien nog steeds heel talentvol zijn, maar de absolute top heeft zelf een enorme stap gezet. In 1995 was het nog echt de "Champions League", dus geen Barcelona EN Real EN Atletico EN Sevilla, maar alleen Real Madrid. Daarnaast had je ook nog de 8 + 3 regel, dus maximaal 3 buitenlanders in de basis waardoor een Real nu geen Courtois, Varane, Marcelo, Modric, Kroos, Casemiro, Bale en Benzema zou kunnen opstellen. Hierdoor kon je met de juiste mix echt wat betekenen als Ajax, Zagreb of Rode Ster zijnde en die juiste mix was ook mogelijk omdat er A. maar 1 grote ploeg per land mee deed, dus er was niet extreem veel te spenderen met CL miljoenen en B. ze mochten maar een X aantal buitenlanders, dus een talent als De Ligt zouden ze misschien pas op zijn 23ste halen omdat ze op andere posities niet te missen buitenlanders hadden.

Was van Gaal nu maar de trainer die heel goed bij deze jonge selectie zou passen. Met de Boers als.assistenten..

Je kan ook denken dat het tegen ze kan werken.
Makaay zei het goed:" Ajax heeft niets te verliezen". Dus volop de aanval en hopen dat je er 1 meer maakt dan je tegenstander. (thx Johan)

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren