Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Luuk de Jong heeft bewezen de beste spits in de Eredivisie te zijn’

Laatste update:

Met zijn aanvallende kwaliteiten was Angeliño zaterdagavond van grote waarde voor PSV. In de wedstrijd tegen zijn ex-club NAC Breda leverde de linksback een lage voorzet, waar Luuk de Jong alleen maar tegenaan hoefde te lopen. In de blessuretijd bepaalde Donyell Malen de eindstand op 0-2. Het koppel Angeliño - De Jong blijkt dit seizoen een gouden combinatie voor PSV.

Formeel gaat de voorzet tegen NAC niet de boeken in als een assist, omdat de bal nog werd getoucheerd. "Dat zou wel zo moeten zijn, want ik gaf de voorzet bewust", aldus Angeliño, die dit seizoen al drie 'geldige' assists gaf. "Dit is een van de wapens die we hebben", vertelt trainer Mark van Bommel in De Telegraaf. "Hij heeft al een aantal assists gegeven, ook aan Luuk."

Angeliño, die ook werd toegezongen door het publiek van NAC, prijst de samenwerking met De Jong. "Hij is altijd gevaarlijk in het strafschopgebied en wint bijna alle ballen in de lucht, maar hij kan ook over de grond worden aangespeeld. Ik vind hem erg compleet. Hij heeft bewezen de beste spits in de Eredivisie te zijn", stelt de van Manchester City overgekomen zomeraanwinst.

De Jong kwam dit seizoen tot vijf doelpunten in zeven competitieduels. In zijn laatste drie Eredivisie-wedstrijden scoorde hij steeds eenmaal. De aanvoerder staat met PSV bovenaan de ranglijst, met 21 punten uit 7 wedstrijden. Op de topscorerslijst moet hij Robin van Persie, Fran Sol, Klaas-Jan Huntelaar (allen zes doelpunten), Nasser El Khayati (zeven) en Kristoffer Peterson (acht) echter voorrang verlenen.

Is Luuk de Jong de beste spits van de Eredivisie?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

De Jong is ontzettend goed en belangrijk met zijn hoofd. En dat is ook het enige. Kansen missen en balverlies leiden gebeurt hem gewoon veel te vaak. Te traag en technisch niet goed genoeg.

1 oktober 2018 om 11:28

De Jong is een prima spits!
Maar ik heb echt zelden zo een huilebalk meegemaakt, zou een voorbeeld moeten nemen aan zijn broer (siem).

1 oktober 2018 om 13:01

Hij klaagt inderdaad, maar 9 van de 10 keer ook gewoon terecht. Verdedigers hangen vaak aan hem. Zeker bij corners heeft hij altijd wel een speler aan zijn shirt hangen. Messi krijgt vanwege zijn dribbels regelmatig een tik, die klaagt dan ook altijd bij de scheidsrechter. Is Messi dan ook een huilebalk?

1 oktober 2018 om 13:59

Verschil is, buiten dat de Jong het vaker doet, dat de Jong het duel zelf aangaat. Messi probeer juist een fysiek duel te vermijden door zijn dribbels, maar de Jong gaat zelf vol erin maar meteen zeuren als iemand dat bij hem doet.

1 oktober 2018 om 14:10

Ik heb het niet over Messi.

Wat Luuk betreft, ik vond hem en zijn broer altijd hele sympathieke jongens.
Echte ambassadeurs voor hun sport!

Maar tegenwoordig zie ik hem alleen maar praten en klagen bij de scheidsrechter, hij is meer bezig met zijn opponent een kaart aan te naaien dan met gewoon lekker voetballen.

Ik kan dat met regelmaat gewoon niet aanzien, wat een engerd is dat geworden, zeg..

1 oktober 2018 om 16:22

Ja man De Jong moet meer zoals Messi spelen🤦🏻‍♂️ en anders niet zo zeuren.

1 oktober 2018 om 11:36

Traag vind ik niet echt een argument voor zo'n typische targetman. Die zijn bijna altijd traag.

Zijn passing is ook gewoon prima, is echt niet slecht met de bal aan zijn voet als hij het simpel houdt. Well slechte dribbelaar natuurlijk.

1 oktober 2018 om 11:51

Zijn passing is meestal prima, maar soms verprutst hij ook overtal situaties door de bal knullig in te leveren bij een pass over 5-10 meter.

Voor PSV en de Eredivisie is Luuk de Jong een prima spits, maar als PSV nog een stap hoger wil (wat presteren in de CL bijv.) dan zullen ze toch op zoek moeten naar een spits die ook wat met zijn voeten kan.

1 oktober 2018 om 13:09

Luuk moeten ze bij PSV echt nooit weg doen, veel te belangrijk voor ze. Kunnen ze beter eerst andere posities versterken.

1 oktober 2018 om 15:08

Daar hebben we Romero voor, maar ik heb geen idee wanneer die fit is. Ik ga er van uit dat Romero eerste spits is volgend jaar.

Hij ziet van persie blijkbaar als middenvelder

1 oktober 2018 om 14:35

ik begrijp die verheerlijking van v. Persie niet zo goed. Akkoord, hij is een zeer begaafde spits, maar zonder bal speel je met een man minder.

1 oktober 2018 om 15:42

dat geldt ook voor Huntelaar, de Jong, Dolberg en meerdere topspitsen in Europa.die staan nu eenmaal niet bekend om het afjagen van spelers.

1 oktober 2018 om 16:25

Als er één ding is wat Luuk de Jong wel altijd doet is het de verdedigers afjagen en hard werken voor het team. Weet niet naar welke speler jij kijkt?

1 oktober 2018 om 18:26

Van Persie werkt zich een slag in de rondte. Voor zijn leeftijd en de blessuregevoeligheid waarmee hij vaak te kampen heeft, is het zonder enige twijfel de beste spits van de Eredivisie. De Jong is een leuke balvaste en kopsterke spits maar verder vind ik er persoonlijk geen bal aan.

Het ergste voor de Eredivisie is natuurlijk dat deze bewering best wel eens in de buurt van de waarheid kan komen. Luuk is beperkt, maar wel nuttig met zijn fysieke kracht. Een jongen als Van Persie heeft natuurlijk in zijn linkerteen meer voetbal dan de hele familie De Jong, maar die heeft bijna een rollator nodig. Huntelaar idem dito. Dolberg heeft de potentie om veel beter te worden, maar met potentie win je ook geen wedstrijden.

1 oktober 2018 om 11:36

Ik zie dolberg dit seizoen wel zijn comeback maken hoor. Met tadic, neres en vooral ziyech om hem heen is het best mogelijk dat hij aan het eind van de seizoen in de top 3 topscorers lijst komt te staan. Hopen dat hij zijn niveau haalt.

Misschien lukt niet alles van de Jong en valt hij te snel. Wel is hij van ongelofelijke waarde met inzet en toch ook zijn doelpunten. Hij helpt op iedere positie, creeert ruimte voor de buitenspelers door verdedigers af te leiden en stuurt echt het team. Zijn bijdrage gaat dan ook verder dan alleen de doelpunten. Psv is wel zijn max maar dat doet hij top m.i.

V. Persie , De jong , Stuntelaar , Dolberg & Sol

1 oktober 2018 om 11:37

Mee eens. De Jong beweegt vaak als een houten klaas, maar heeft regelmatig een goede spelvoortzetting, is moeilijk van de bal te zetten, een sleur voor de verdediging en een sterke kopbal in huis.

1 oktober 2018 om 13:02

Naamsverbastering stond vroeger een ban voor. Ik heb er ooit 1 gehad omdat ik de Johan fruitschaal zei maar dit mag vast wel van dammie en zn vriendjes

1 oktober 2018 om 13:33

Dan lijkt het me niet slim om de schaal weer zo te noemen xD.

1 oktober 2018 om 15:44

same, I heb ooit de naam van Chelsea verdraaid naar een russische versie ervan om de importantie van Abramovic aan te duiden haha. 3 dagen ban

Beste spits durf ik niet te zeggen. Van Persie is ook geen koekenbakker, Huntelaar pakt ook z'n goals mee en als Dolberg in vorm komt is dat ook een aardige.

De belangrijkste spits is hij daarentegen 100. Wat een werk die gozer in wedstrijden legt, dat is echt niet normaal. Die verdedigt eerst mee tot aan z'n eigen achterlijn (letterlijk) om vervolgens 10 seconden later weer voor de goal van de tegenstander op te duiken om een bal binnen te koppen. Daarnaast wint hij ontzettend veel kopduels, waarbij hij ook nog eens de bal bij een medespeler kan krijgen of kan doorkoppen. Ballen vasthouden kan hij ook erg goed. Hij sleurt, loopt, trekt en duwt de hele wedstrijd door. Vandaar ook dat hij vaak opstootjes heeft met verdedigers, die worden helemaal gek van 'm natuurlijk. Heerlijk om zo'n spits voorin te hebben lopen moet ik zeggen. Helemaal nu hij ook z'n goals weer meepakt. Het klagen neem ik dan op de koop toe. Hoewel daar ook wel vaak selectief naar gekeken wordt moet ik zeggen.

1 oktober 2018 om 14:02

Ben het helemaal mee eens. Enige puntje van kritiek op je comment is dat Luuk van de achterlijn naar de goal van de tegenstander (minimaal 100 meter) natuurlijk niet 10 seconden loopt daar doet onze Luuk wel een poosje langer over.

1 oktober 2018 om 14:07

Vooruit, 11 seconden dan ; )

1 oktober 2018 om 17:44

De belangrijkste spits? Dat hij belangrijk voor PSV is ben ik met je eens. Maar van Persie schiet Feyenoord dit seizoen al een paar keer naar de overwinning. Dus in mijn ogen is van Persie veel belangrijker voor Feyenoord dan de Jong is voor PSV.

Uitstekende spits. Compleet en koel.

In zijn laatste 8 wedstrijden (eredivisie en CL) staat De Jong op 7 goals en 4 assists. De wedstrijd tegen Barcelona was de enige zonder goal of assist. Elke andere spits met zulke cijfers zou finaal de hemel in worden geschreven, maar ik begrijp wel dat zijn gunfactor momenteel erg laag ligt. Ik ben er als PSV-supporter in elk geval blij mee dat we eindelijk de oude Luuk de Jong weer terug lijken te hebben.

1 oktober 2018 om 11:58

Hij heeft weer geweldige aanvoer vanaf de flanken, en dat gecombineerd met een dosis zelfvertrouwen die hij de afgelopen 1/2 seizoenen miste en hij is weer helemaal terug inderdaad

Nu De Jong door Angelino en Dumfries weer fatsoenlijke aanvoer krijgt speelt hij een stuk beter en lijkt hij meer op zijn gemak. Hij speelt weer zoals tijdens seizoen met Willems, Lestienne en Narsingh.

Nou en ik las ook al dat Clasie vindt dat Van Persie met afstand de beste spits van de eredivisie is. De firma WC-eend is goed bezig.

Wat betreft Luuk de Jong moeten we volgens we volgens mij vooral aan moment-opnames doen. Die wisselt topseizoenen af met werkelijk dra-ma-tisch slechte seizoenen. Hij is nu goed bezig, maar dat hebben we eerder gezien, en daarna was het lange tijd weer helemaal niks. Ik heb bij zulke wisselvallige spelers moeite om ze de beste van de eredivisie te noemen. Maar op dit moment zou het kunnen kloppen.

Volgens mijn vergeten de meeste mensen dat een Jorgensen in vorm gewoon de beste spits van de eredivisie is. Hoop voor Feyenoord dat hij zijn vorm van het kampioensjaar snel gaat hervinden en de rest van het seizoen fit blijft.

1 oktober 2018 om 12:53

Ach, je kan hetzelfde van Dolberg zeggen. Het gaat erom dat ze op dit moment geen van beiden in vorm zijn. Daarmee wil ik trouwens niet zeggen dat ik De Jong de beste spits vind. Zeker niet. Ik vind Van Persie en Huntelaar beter.

Huntelaar, Jorgensen (als hij fit is) en de Jong ontlopen elkaar niet veel

Van Persie is een verhaal apart, veel voetballende klasse maar kan het sleurwerk van een echte spits niet meer aan

Dolberg is in potentie de beste van het stel, maar die moet er nog komen

1 oktober 2018 om 15:44

Er zijn er meer: Sol bijvoorbeeld.

Als spits, target man, ben je natuurlijk afhankelijk van de aanvoer. Die is nu prima, dus scoort hij veel en vaak en brengt hij anderen in positie. Beresterk in de lucht. Wel een zeverzak van jewelste, maar kan dat als psv-er nog wel enigszins waarderen. Persie is als complete spits natuurlijk veel beter.

Nou mooi toch beste spits in Nederland in het buitenland raakt ie geen pepernoot. Echt om zo trots op te zijn

1 oktober 2018 om 13:29

Ja waarom zou je er niet trots op zijn? Er lopen heel veel spitsen in Nederland rond die alleen maar kunnen dromen om ooit het niveau van de Jong te halen. Of mag je pas tevreden zijn als je het niveau van Ronaldo of Messi haalt? Dan zouden er maar max 5 spelers over de hele wereld trots mogen zijn......

1 oktober 2018 om 13:53

In het buitenland heeft hij nauwelijks kansen gehad als echte spits. Daar werd hij al snel ingezet als '10' en zelfs als buitenspeler, of in een 4-4-2. Allemaal totaal niet passend bij zijn kwaliteiten.

Los daarvan mist de Jong natuurlijk pure voetbaltechnische kwaliteiten die hij compenseert met werklust, fysiek en bijzonder talent als kopper. Daarmee is hij gewoon een behoorlijk eenzijdige speler die het van specifieke speelwijzen moet hebben.

Het kan zomaar gebeuren dat hij bij een ploeg die 'zijn' spelletje speelt, ook in de sub-top van Europa een belangrijke speler wordt. Maar het is geen type spits die zijn spelletje kan aanpassen aan wat er gevraagd wordt en dus in elk team een voldoende scoort.

1 oktober 2018 om 14:29

Luuk de Jong rendeert alleen bij clubs als Sporting en nu dus PSV waar men in dienst van de spits speelt of veel op de helft van de tegenstander is. Zelfs Van Wolfswinkel wist zich daar in de basis te spelen. Echter haakt Luuk de Jong af als er een hoog niveau en een hoog tempo gespeeld dient te worden. Voor topclubs in de Eredivisie een leuke spits, maar internationaal gezien pure middelmaat.

1 oktober 2018 om 15:17

Ja, dat is dus precies wat ik zeg hè.

1 oktober 2018 om 14:12

"nou mooi toch beste spits in Nederland in het buitenland raakt ie geen pepernoot."

Nou, wat een mazzel dan dat PSV in Nederland speelt...

1 oktober 2018 om 15:33

Hij brengt het wellicht niet echt genuanceerd, maar hij heeft wel een punt. Voor PSV is Luuk de Jong een leuke spits, maar voor bijvoorbeeld Oranje heeft het geen nut een spits op te roepen die op een hoger niveau altijd volledig door de mand zakt. Ook in de Champions League zie ik hem geen potten breken als het tempo omhoog gaat.

1 oktober 2018 om 16:22

Nou ja, "altijd volledig door de mand gezakt"... Ik denk dat hij ook niet echt een serieuze kans heeft gekregen. Bij Borussia heeft hij in z'n eerste seizoen veel wedstrijden gemist door een blessure. In zijn tweede seizoen kreeg hij in totaal nog maar 72 minuten speeltijd verdeeld over 13 wedstrijden. En bij Newcastle werd hij misbruikt als nummer 10.

Triest dat Luuk de Jong de beste spits is in de Eredivisie. Waar blijven de Van Bastens? Bergkamp? Kluivert? Zit de jeugd tegenwoordig allemaal op hun reet?

1 oktober 2018 om 13:22

Die worden verkocht. Dolberg zou de onbetwiste beste spits kunnen worden dit seizoen, maar hij moet het eerst maar bewijzen. Ook Novakovich en Vente hebben een kans om met de titel beste spits 2018/2019 aan de haal te gaan. Maar op dit moment is er (naast van Persie) niet iemand beter als Luuk de Jong in de spits.

1 oktober 2018 om 14:08

Nederlands talent in de spits is er nauwelijks als je vasthoudt aan 'de spits' als iemand die in een 4-3-3 met voorzetten vanaf de flank alles binnenwerkt. Misschien iemand als Sam Lammers over een paar jaar, maar dat wordt ook geen van Nistelrooy of Kluivert qua niveau.

Laat je dat idee los en ga je in een 2-spitsen systeem spelen dan zie je dat we best wel wat opties hebben.

Het voetbal verandert. De tijden dat Vennegoor of Hesselink je verder helpt in de CL zijn echt voorbij. Tegenwoordig zijn spitsen vaak kleiner, beweeglijker en voetballend veel verder. Een Depay, een Bergwijn. Dat zijn de spitsen van de toekomst.

1 oktober 2018 om 15:36

Luuk de Jong is inmiddels al 28 jaar en heeft laten zien alleen van waarde te zijn binnen de Nederlandse grenzen. De echte toptalenten worden of jong overgenomen door Europese topclubs en in de jeugdelftallen geposteerd op de hoop dat ze zich ontwikkelen of ze spelen 2-3 seizoenen bij de Nederlandse topclubs en vertrekken vervolgens relatief jong naar het buitenland.

De Van Bastens, Bergkampjes of Kluiverts vertrekken voor hun 23ste al uit de Eredivisie tegenwoordig als we uberhaupt jongens met dat talent hebben voor de spitspositie. Tot nog toe zie ik alleen Redan en Brobbey voorbij komen die echt potentie hebben. Ook Boadu leek door te breken, maar is nu langdurig geblesseerd en zal zich weer moeten herpakken na z'n blessure.

Ik twijfel tussen Van Persie en De Jong. Qua talent is het duidelijk dat Van Persie nog mijlenver voorloopt op De Jong. Qua arbeid / mentaliteit vind ik De Jong beter. Ik denk dat beide spelers in een team staan die goed bij hun past. Van Persie heeft het vermogen om 1 op 1 kansen te creëren en is veel minder afhankelijk van de aanvoer. Terwijl De Jong beter profiteert van een goede aanvoer. Eigenlijk is het appels met peren vergelijken. Het enige dat ze gemeen hebben is hun positie.

1 oktober 2018 om 15:38

Van Persie is normaal gesproken op elk front beter dan Luuk de Jong, technisch, fysiek en mentaal. Echter zit Van Persie in de herfst van z'n carriere (wellicht zelfs z'n laatste seizoen) waardoor De Jong op fysiek vlak een voorsprong heeft. Mentaal en technisch is Van Persie nog steeds veel beter.

1 oktober 2018 om 17:35

Technisch ja, mentaal niet. Bij mentaliteit hoort ook zaken als het meeverdedigen en veel meters maken om anderen beter te laten renderen.

2 oktober 2018 om 12:45

We praten hier over Luuk de Jong. Die jongen is in zijn hele carriere slechts drie seizoenen in vorm geweest en was mentaal niet eens sterk genoeg om te slagen bij Monchengladbach en Newcastle United. Niet bepaald topclubs. Als PSV Europees speelt, spelen ze ook vaak met een volledig nutteloze Luuk de Jong.

Van Persie daarentegen was de allerbeste bij zowel Arsenal als Manchester United, alltime topscorer van Oranje, 2x topscorer van de Premier League en zo heeft hij nog wel meer titels op zijn naam. Dat wat jij beschrijft is het type speler. Als De Jong dat niet doet, heb je werkelijk niets meer aan hem.

4 oktober 2018 om 08:52

Bedankt dat je hiermee mijn punt bevestigt. Het gaat over wie er momenteel beter is en niet wie het vroeger was. Nu vind ik De Jong mentaal beter. En ja, je hebt inderdaad niks aan hem als hij dit niet doet. Maar hij doet het nu wel.

4 oktober 2018 om 11:02

Gisteren werd anders weer pijnlijk duidelijk dat Luuk de Jong het niveau van een Champions League niet aan kan. Hij werd volledig uit de wedstrijd gespeeld door De Vrij en Skriniar en aan de bal speelde PSV met 10 man.

Voor de Eredivisie een leuke spits, maar voor een niveau hoger zul je toch met wat beters moeten komen. Bovendien wijst er niets op het feit dat De Jong mentaal sterker zou zijn. Van Persie scoort hele belangrijke doelpunten dit seizoen en momenteel loopt hij ook gewoon een doelpunt voor op Luuk de Jong, terwijl hij daar ook nog eens 24 minuten minder voor nodig had.

Dan wil ik wel eens weten waarom Luuk de Jong mentaal sterker zou zijn, terwijl hij in zijn carriere keer op keer bewijst mentaal juist absoluut niet sterk te zijn. Hij stuitert van de ene vormdip in de andere en speelt tussendoor een keer een periode goed waarin hij veel scoort.

Voor mij stelt ie zich te vaak aan

Als je Van Persie ziet als spits twijfel ik wat ik de beste spits vind dit seizoen. Afgelopen seizoen vond ik Weghorst beter en dit seizoen gaat het tussen Van Persie, De Jong, Huntelaar en misschien Dolberg (die moet zich nog bewijzen). Dan is gaat het bij mij tussen Van Persie en De Jong.

Zegt al genoeg de titel! In de eredivisie kan die een goaltje maken, maar Europees gezien zo zwakke spits. Engeland en Duitsland compleet geflopt, en dan vragen mensen zich nog steeds af waarom hij niet wordt opgeroepen voor het Nederlands elftal😅

1 oktober 2018 om 14:14

"en dan vragen mensen zich nog steeds af waarom hij niet wordt opgeroepen voor het Nederlands elftal"

Bij de laatste interlands zat hij er gewoon bij, hoor.

1 oktober 2018 om 15:45

Op de bank....

1 oktober 2018 om 16:23

Ja, dat weet ik. Maar fles-sinas stelde dat hij niet eens opgeroepen wordt, wat dus niet klopt.

Het mooiste van alles is nog dat Luuk de Jong zo'n 2 jaar geleden door iedereen werd afgeschreven. Nu is het een van de beste / de beste spits van Nederland. Ik ben echter wel benieuwd wat de meningen zijn wanneer hij nu 4 wedstrijden lang niet scoort. Luuk is een prima spits, laat hij al bijna anderhalf jaar zien nu.

Dat zegt meer over de Eredivisie dan over de kwaliteiten van Luuk de Jong. Internationaal gezien is Luuk de Jong gewoon pure middelmaat en het feit dat hij niet eens een basisplaats heeft in Oranje nu we eigenlijk verder geen spitsen meer hebben, zegt wat dat betreft eigenlijk alles.

Luuk de Jong krijgt gewoon weer de aanvoer zoals hij 2 jaar geleden kreeg. Hij is natuurlijk kopsterk, dus dan komen de doelpunten vanzelf weer. Voor de eredivisie een uitstekende spits.



Toch vind ik hem niet beduidend beter dan iemand als Huntelaar. En als Dolberg en Jorgensen weer ritme hebben zijn zij voor mij kwalitatief gezien toch echt betere voetballers. Datzelfde geldt helemaal voor Van Persie, maar de vraag is hoe lang hij dit met zijn leeftijd gaat volhouden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren