Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Doek valt voor Cocu bij Fenerbahçe; opvolger komt aan in Istanbul’

Laatste update:

De dagen van Phillip Cocu als trainer van Fenerbahçe zijn vrijwel zeker geteld. Na de 3-0 nederlaag van zondag op bezoek bij laagvlieger Caykur Rizespor is Fener terug te vinden op de veertiende plaats op de ranglijst. Diverse Turkse kranten zijn er maandag zeker van dat Cocu ontslagen zal worden of zelf de handdoek zal gooien. Volgens NTV Spor wordt Cocu ontslagen en staat Ersun Yanal klaar om in te stappen.

Cocu werd afgelopen zomer aangesteld en moest Fenerbahçe naar nieuwe successen leiden. Daar is hij niet in geslaagd, want onder zijn leiding wist de club zich via de voorrondes niet te plaatsen voor de groepsfase van de Champions League. In de competitie stapelden de nederlagen zich hard achter elkaar op, terwijl de groepsfase van de Europa League gestart werd met een 4-1 nederlaag op bezoek bij Dinamo Zagreb.

De druk op de schouders van Cocu was al groot en lijkt onhoudbaar geworden nu er zondag met 3-0 is verloren van Rizespor. Volgende week staat de thuiswedstrijd tegen Medipol Basaksehir op het programma en Yanal is de grootste kandidaat om dan langs de lijn te staan. Hij is geen onbekende bij de club. De 56-jarige Yanal was in het seizoen 2013/14 ook al trainer van Fenerbahçe en won in dat seizoen de Turkse landstitel. Yanal zou zondagavond al zijn aangekomen in Istanbul.

Pierre van Hooijdonk, oud-speler van Fenerbahçe, kreeg zondagavond een hoop berichten van Turkse vrienden na de pijnlijke nederlaag van de Turkse topclub. “Ik ga nu vrezen. Het wordt lastig”, zei Van Hooijdonk bij Studio Voetbal over de situatie van Cocu. Van Hooijdonk werd erop gewezen dat Cocu ook bij PSV matig begon. “Maar dit is geen Herdgang", aldus Van Hooijdonk. "Sjoerd Mossou had er in het AD een geweldige column over. Cocu is van boswachter op de Leenderheide verkeersregelaar in het centrum van Istanbul geworden. Zo groot is het contrast.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Gewogen en te licht gevonden. Is de tv nu weer een (tijdelijke) analist rijker.

1 oktober 2018 om 07:58

Heb hem altijd een heel matige trainer gevonden maar bij psv viel het niet zo op omdat hij wel thuis was in de Brabantse rust. Intussen heeft hij zijn selectie nooit tot grote hoogte gestuurd of iets neergezet waar duidelijk zijn stempel opzat. Eigenlijk voor laf en behoudend gespeeld maar wel titels gepakt. Denk dat dat hij vooral oliedom is geweest om de Turkse competitie te kiezen. Toen hij werd aangesteld en ik hier zei dat de kerst niet zou halen werd ik voor gek versleten door Fenerfans die benadrukte hoe stabiel de club is en welke nieuwe weg ze zijn ingeslagen. Kan zijn, maar duidelijk is dat zo’n kleurloze smaakloze persoonlijkheid weinig te zoeken heeft in zo’n bruisende omgeving. Hij en de club hadden moeten voorzien dat dit een totale mismatch was vanaf dag 1.

1 oktober 2018 om 10:09

6 prijzen in 4 jaar, echt een matige trainer ja. Verder past hij totaal niet bij Fenerbace ik denk dat het eerder daar aan ligt. Sommige trainers passen gewoon niet bij bepaalde clubs en daar is dit een goed voorbeeld van.

Loius van Gaal is een fantastische trainer maar zou ook niet kunnen presteren bij Psv, Cocu kan dat weer wel.

Frank de Boer idem, bij Ajax zeer succesvol bij alle overige clubs hopeloos gefaald. Frank is ook geen slechte trainer hij kiest alleen de verkeerde clubs uit. Of zijn de omstandigheden bij deze clubs niet ideaal, dat was bij Cocu overigens ook het geval.

Daarnaast claim ik nergens dat Cocu een toptrainer is maar door hem een matige trainer te noemen doe je hem echt te kort.

1 oktober 2018 om 10:29

Hij heeft wel een punt met het commentaar van de Fenerbahce-fans. Hoe vaak hier wel niet verkondigd is dat de voorzitter een andere koers vaart, en de trainer echt de tijd zal krijgen om te bouwen aan een team, en niet na een paar wedstrijden aan de kant wordt gezet. Als dit bericht waar blijkt te zijn, klopt er dus helemaal niets van die koers en van die 'rust'.

1 oktober 2018 om 10:30

Als je ziet dat er een nieuwe trainer bij PSV is aangesteld en die met bijna de zelfde spelers ook goed presteerd en dan ook nog aantrekkelijker speelt, kun je je afvragen wat de invloed is van de hoofdtrainer bij PSV. Ik denk dat daar een hele goede organisatie staat die het voor de trainer makkelijk maakt om te presteren.

1 oktober 2018 om 08:52

Vind dit wel iets te makkelijk door de bocht. Fenerbache heeft zijn beste spelers verkocht en wat overbleef was niet van het niveau waarvoor Fenerbache bekend staat.
Plus het feit dat Cocu niet erin is geslaagd de groep voor zich te winnen; sterker nog de groep wilt heel erg graag van hem af! Dus die laten hem nu ongelooflijk hard vallen door totaal geen resultaat neer te willen zetten.

Zoals iedereen wel weet is Cocu een trainer die naar buiten uit geen geur noch smaak heeft (volgens de spelers van PSV is dat in de kleedkamer wel anders maar ik geloof er zelf maar weinig van; ze gaan natuurlijk niet voor de camera zeggen dat het een ongelofelijke saaie lul is).

Achteraf is makkelijk praten maar dit was ook geen geschikte club voor hem, die Turken zijn zo heet gebakken daar in Istanbul en alleen met goede resultaten en overwinteren in Europa kun je jezelf handhaven bij zo'n club. Je moet echt zo'n baas als Terim zijn wil je daar goed uit de verf komen en dat kan alleen met resultaten!

Nu ben ik bang dat hij binnenkort analyses gaat geven bij wedstrijden.. dan ga ik echt in slaap vallen met dat monotone deuntje van hem, iets belangrijks te melden heeft ie toch nooit behalve open deuren intrappen..

1 oktober 2018 om 11:17

Gewoon een hele domme keuze van Cocu om naar Fenerbahce te vertrekken. Dan had hij nog beter bij PSV kunnen blijven. De selectie is niet bepaald geweldig en er is geen geld om kwaliteit binnen te halen. Bovendien is de druk er nog nooit zo hoog geweest en je kunt wel spreken van een verval de laatste jaren.

1 oktober 2018 om 11:29

Cocu tv analist?
Ik heb niet het idee dat hij dat wil. Is toch een vrij schuwe man, tenminste, zo komt hij op mij over.
Daarnaast lijkt het er op dat zowel FOX als NOS niet zo’n behoefte hebbben aan een analist van (duidelijke) PSV signatuur. Perez heeft een blauwe maandag bij PSV gespeeld en Bruggink een stuk langer, maar verder.....
Ook met het WK telkens weer dezelfde gezichten.

1 oktober 2018 om 11:50

Waterreus heeft anders flink wat uren gemaakt bij de NOS, wat in mijn ogen overigens niet bepaald een toegevoegde waarde was. Zenden heeft ook de kans gekregen en was niet zo best. Maar ik heb het idee dat de PSV’ers die het goed zouden kunnen andere ambities hebben/hadden. Van Bommel zou imo een hele goede analist zijn, maar had (gelukkig) trainersambities en doet dat ook goed. Van Nistelrooy en Numan net zo.

1 oktober 2018 om 13:07

Ja! Heb je helemaal gelijk in! Waterreus heeft best lang bij de NOS gezeten.
Inhoudelijk vond ik hem wel OK, maar die kraakstem .... vreselijk.
Zenden kan ik mij niet herinneren als analist en dat sluit waarschijnlijk haarzuiver aan bij jouw mening over hem.

1 oktober 2018 om 12:35

Cocu pakte prijzen in NL en vertrok naar het buitenland en faalde. Bosz speelde goed voetbal en ging naar het buitenland, maar faalde. Frank de Boer pakte prijzen in NL en ging naar het buitenland, maar mislukte. Misschien is Eredivisie gewoon zo matig op het gebied van tactiek dat zij het op internationaal niveau gewoon zwaar tekort komen. Uitslagen die je ziet in Europese toernooien daar kan je de lijn vaak wel doortrekken. Als een coach veel doelpunten tegen krijgt in CL of Uefa, dan weet je dat het een zeer matige coach gaat worden. Het blijft een spel van 11 tegen 11, maar Nederlandse coaches calculeren al een nederlaag in tegen grote tegenstanders. Dat is al de meest foute mentaliteit ooit. Bovendien blijven zij vaak praten over het beperkte budget of spelers die te weinig internationale ervaringen hebben. Allemaal bullshit. Als je denkt dat je weinig kans maakt, dan maak je ook weinig kans. Talent heeft iedereen, maar in Nederland word je al aangeleerd dat je genoegen moet nemen met een nederlaag tegen grote tegenstanders. Wat ga je dan creeren? Verliezers mentaliteit. Je gaat altijd jezelf indekken om maar je beperkingen in te dekken. Moeten wij per direct vanaf. Wij kunnen iedereen verslaan, Frankijk, Real Madrid, Barcelona. Dan gaan wij pas stappen maken. Het blijven mensen met twee longen en twee benen. Zij hebben niet betere trainingtools dan in Nederland. Maar op mentaal vlak komen Nederlandsers gewoon tekort, omdat zij een puntverlies standaard inbakken (behalve tegen heracles of groningen).

Was te verwachten gezien de resultaten. Maar om nou Cocu als enige schuldige te zien, is ook verkeerd. Er zit gewoon geen samenhang in spelers. Veel Middenmaat spelers...

1 oktober 2018 om 13:27

Dat ben ik deels met je eens. De selectie is er niet op vooruit gegaan, maar zou nog altijd in de top-5 van Turkije moeten staan. Zeker een ploeg als Rizespor zouden ze compleet moeten oprollen als je de kwaliteiten vergelijkt. Dat ze in de CL en EL uitgeschakeld worden, dat verbaast me dan weer niks.

Feit blijft dat er geen enkele samenhang in het spel van deze ploeg zit en dat er geen automatismen lijken te zijn. Dat is iets waar Cocu wel verantwoordelijk voor is. Dus het kan hem zeker aangerekend worden. Hij is niet de enige schuldige, maar wel de enige die er direct op afgerekend kan worden.

Nederlandse niveau is gewoon te laag.
Zo zie je maar weer. Weinig trainers en spelers halen hoge niveau in het buitenland.
Ik nooit voor Cocu gekozen. Ook al ben ik een PSV fan.

Enige trainer die ik momenteel zie slagen (met nadrukkelijke op misschien) is Mark van Bommel.
Als ik kijk hoe hij zijn ploeg laat voetballen dan denk ik oke. Als hij dat kan laten zien met minder materiaal dan zou hij zeker slagen bij een top club.

Mark heeft ook gespeeld bij Barca en Bayern en dat heeft hem ook flink geholpen.

Ik denk dat Cocu beter maar terug kan naar de eredivisie. Waar het niveau een stuk lager is en ook ruimte is voor zulke verliezen.

1 oktober 2018 om 07:44

Maat met Van Bommel staat we ook echt iemand langs de lijn, iemand met uitstraling van een (top) traîner. Ik heb niets met PSV maar Van Bommel zie ik het ver schoppen en ik gun het hem van harte..

1 oktober 2018 om 07:45

Maat=maar, we=er

1 oktober 2018 om 07:50

Hoop dat Cocu zijn geld krijgt!

1 oktober 2018 om 08:35

En het niveau van Turkije is natuurlijk vele malen hoger als het niveau in nederland? En cocu heeft 6 jaar bij Barcelona gespeeld dus daar heeft hij vast niks geleerd?

1 oktober 2018 om 08:41

Als speler was Cocu ook behoudend en dat zag je ook terug op het veld. Van Bommel was agressiever en dat zie nu ook terug op het veld.

1 oktober 2018 om 08:43

Wat een onzin, Bosz red het niet bij Dortmund en de Boer niet bij Inter. Allebei clubs die de laatste tijd meerdere trainers verslijten, laat staan Fener waar Cocu ook al de zoveelste is. Van Gaal slaagde niet bij United, maar kijk eens naar Mourinho? Zou het aan de clubs liggen? Elke keer dat devalueren van onze competitie is zo makkelijk, terwijl het typisch Hollands is om een glas half leeg te zien. Jammer voor Cocu, maar het zegt nog helemaal niets.

1 oktober 2018 om 10:02

Dat is zeker geen onzin. Inter heeft inderdaad meerdere trainer wissels gehad en staat nu 4e in de competitie. Crystal Palace waar de Boer ook werd ontslagen draait onder zijn opvolger keurig mee in de middenmoot. Dortmund maakte na het ontslag van Bosz het seizoen af onder leiding van Stoger. Dit seizoen is Favre aan gesteld als hoofdcoach en staat Dortmund 1e in de competitie. Uiteindelijk zijn deze clubs onder andere trainers beter gaan presteren alleen United is misschien uit uitzondering.

1 oktober 2018 om 11:20

Zoveel hoger is het niveau in Turkije niet. Dat is ook maar een hele matige competitie met 2 of 3 goede clubs op dit moment. Fenerbahce is gewoon een hele lastige club voor elke coach momenteel. Cocu heeft gewoon een verkeerde keuze gemaakt door naar Fenerbahce te vertrekken. Daar viel de publieke opinie al over toen bekend werd dat hij naar Fenerbahce vertrok.

Tja, en Van Bommel moet het ook allemaal maar even laten zien. Toen Cocu met PSV bijna Atletico op de knieen had, was Cocu ook ineens een toptrainer in wording. Als Van Bommel straks een keer slecht presteert, worden de zwakke punten ook overbelicht. Het zijn uiteindelijk jonge trainers en de toekomst wijst wel uit hoe goed ze nou echt zijn...

1 oktober 2018 om 11:33

Niet te vergelijken. Er wordt gewoon per land andere dingen gevraagd. Turkije is moeilijk gebleken voor niet Turkse trainers.

Ga trainen in een land waar je de taal goed beheerst. Is niks als je een team traint met behulp van een tolk. Als je in het Engels traint maar de helft van t team begrijpt er geen snars van dan krijg je dit soort ellende. Spelers staan op het veld alsof ze niet weten wat ze moeten doen. Kijk naar de boer bij Inter. Zodra hij weg ging begon het te draaien.Bij Christal palace precies hetzelfde. Je moet wel iets beter Engels kunnen praten als Louis van Gaal zodat zelfs wanneer het pipesteels regent die gasten hun best doen voor je en de sterren van de hemel spelen..

1 oktober 2018 om 07:51

Klopt 100% maar de spelers moeten het je (de trainer) ook gunnen!

1 oktober 2018 om 08:01

Klopt spelers moeten het je gunnen . Het rare is dat het ook voor de spelers zelf van belang is dat ze goed presteren, maar ondanks dat feit blijkt in de praktijk blijkt dat de beste spelers er niks van bakken als de trainer niet tot hun doordrinkt. Frank de boer trainde praktisch hetzelfde inter dat nu de sterren van de hemel speelt. Zet nu een Turkse toptrainers voor Fenerbahçe en ik denk dat je hetzelfde zal zien gebeuren.

1 oktober 2018 om 11:29

Inter is ook een ploeg dat nogal wat spendeert de laatste jaren. Met Nainggolan en De Vrij wordt een ploeg gewoon beter. De fout ligt nog niet eens zozeer bij de kwaliteiten van de nieuwe Nederlandse generatie trainers, maar ze overschatten zichzelf snel en maken verkeerde keuzes als het aankomt op het kiezen van een club.

De Boer predikt bijvoorbeeld het 4-3-3 van Cruijff en zul je een club moeten kiezen waar je dat ook succesvol kunt uitvoeren. Dat gaat bij Crystal Palace en Internazionale natuurlijk niet lukken. Bosz probeerde aanvallend voetbal te spelen met een hoge verdediging en had daar achteraf gewoon niet het materiaal voor. Cocu kiest een club in verval waar de druk veel te hoog is voor elke trainer op dit moment.

"van Hooijdonk werd erop gewezen dat Cocu ook bij PSV matig begon."

Zijn eerste seizoen bij PSV was inderdaad slecht (al verwijt ik dat Cocu niet, hij had toen gewoon een veel te jonge en onervaren selectie), maar de start van dat seizoen was eigenlijk prima. De eerste drie eredivisiewedstrijden werden gewonnen (met o.a. een 5-0 tegen Nec, met drie goals van een spectaculair goede Bakkali) en in de voorronde van de CL werd eerst twee keer overtuigend gewonnen van Zulte Waregem en daarna verdienstelijk gelijkgespeeld tegen AC Milan. Pas daarna ging het mis.

De opvolger gaat het niks beter doen. Dit fener zou ook in de Eredivisie onderin staan.

1 oktober 2018 om 08:54

Inderdaad. Ongetwijfeld mooie beloften over de vervangende mogelijkheden van de club, maar niks van terecht gekomen. Wens Cocu een mooie nieuwe club toe en iets minder naief erin stappen.

1 oktober 2018 om 09:40

Ersun Yanal gaat het zeker wel beter doen, misschien met even bagger voetbal in het vervolg van dit jaar. Yanal gaat de punten wel bij elkaar sprokkelen om minimaal in de top 5 terecht te komenm

Gegokt en verloren, zullen we maar zeggen. Geld zal wel lekker smaken, maar wat is er nou leuk aan om veel geld te pakken, en waarschijnlijk voor de kerst ontslagen bij Fenerbahce? Ook gun je dit Cocu niet. Ik was al bang voor een Frank de Boer 2.0 toen die daarheen vertrok. Het is nou eenmaal anders. In het buitenland, krijg je de tijd ook niet. Jammer maar helaas. Het zal me enorm verbazen als die de kerst haalt.

1 oktober 2018 om 12:34

Een mooi salaris, als ik er na n half jaar wordt uitgegooid en ik krijg dan nog 2,5 jaar doorbetaald a misschien wel 3 miljoen per jaar zou je mij ook niet horen klagen

1 oktober 2018 om 12:38

"maar wat is er nou leuk aan om veel geld te pakken, en waarschijnlijk voor de kerst ontslagen bij Fenerbahce? "
Heb je even?

Heb het vermoeden dat Cocu best wel een bijdrage aan de voetballerij kan leveren met zijn ervaring. Heb alleen het idee dat dat misschien niet als coach/trainer zou moeten zijn.
Misschien is Cocu wel meer een man voor de achtergrond, voor in de organisatie.

Het maakt niet uit welke trainer er komt..team is echt klote..de voorzetten van links en rechts zijn niet om aan te zien..mehmet topal die nog eeneens weet wat een steekpass is
Opkomende backs die elke keer hun mannetje laten lopen na een counter..geen leider op het veld..elke keer driehoekjes maken opdezelfde plek..keeper die al een paar wedstrijden achter elkaar misgrijpt bij een korner of vrijetrap..geen balbezit..foute passes enz..enz..enz..er moeten drastische maatregelen genomen worden...iedereen ziet dat onze backs en middenveld al jaren een probleem vormen..maar we kopen spitsen die we nogeeneens kunnen bedienen..zo volgens mij heb ik alles wel gezegd toch..

Frank de Boer en Peter Bosz 2.0. In Nederland prima trainers, maar in het buitenland zeer slecht. Je moet de cultuur kennen en niet eigenwijs de Nederlandse speelstijl gaan toepassen in dat soort landen.

1 oktober 2018 om 08:59

Peter Bosz 2.0? Hou op zeg. Bosz presteerde met Dortmund prima. 19 voor 1 tegen na 5 duels ofzo. Alleen raakte toen 2 of 3 hardwerkende spelers geblesseerd, waardoor het (tijdelijk) als een kaartenhuis in elkaar zakte.

Alles wat fout kon gaan, ging fout

Nederlandse coaches maken altijd de verkeerde keuzes als ze Nederland verlaten.
Of ze kiezen de verkeerde ploeg of ze denken dat ze hun manier van voetbal op kunnen leggen of zoeken ruzies met de vedettes.
Als voorbeeld bij nummer 1: Cocu naar Fenerbahce die een jasje uit gedaan hebben na zijn komst.
nummer 2: De Boer bij Crystal Palace die ineens combinatievoetbal wilde spelen.
nummer 3: Ronald Koeman bij Valencia die de vedettes die tribune op stuurde.
En misschien maken ze ook de verkeerde keuzes in transfers als ze spelers mogen halen.

1 oktober 2018 om 09:50

Dit ja. Ik snap die keuzes echt niet. Frank de Boer naar Inter, Cocu naar Fener. Het zijn van die risicovolle klussen. Het lijkt wel alsof ze alleen naar de naam en faam van de club kijken in plaats van een goede analyse maken van de voors en tegens van zo'n rol. Ik volg Fener niet, maar ze zitten bepaald niet in een makkelijke positie en omdat het een topclub is, blijft het verwachtingspatroon ondanks dat waarschijnlijk onrealistisch hoog. Je kan het bijna niet goed doen.

Bosz naar Dortmund snapte ik nog wel, dat is een club die goed past bij z'n manier van voetballen. Dat het dan niet lukt is pech, en dan hoort het bij de top dat ze je er na een paar maanden weer uit pleuren, vooral nu de Nederlandse trainer toch wel is gekelderd qua reputatie.

Net als FdB één foute carrière keuze... Daarnaast heb ik onder Cocu nog geen speler beter zien worden.
Als je naar Turkije of welk land dan ook dan moet je gewoon weer opnieuw beginnen. Dus na FdB, Peter Bosz en nu Cocu wederom een Nederlandse trainer die hopeloos faalt in het buitenland.
Eigenlijk heeft alleen Koeman het wel aardig.gedaan in de PL.

Het valt toch op dat de jonge Nederlandse Trainers het niet redden in het buitenland. Dus gewoon in eigen land blijven.

Jammer voor Cocu. Maar wat staat er dan ook voor een elftal? Die komen in Nederland ook niet bij de top 3. En de keuze van Cocu is misschien ook wel gewoon geld geweest en dat is helemaal niet erg,

Haha en de echte Fener kenners maar vol houden dat Cocu tijd krijgt, in Turkije krijgt geen enkele coach ( die de top 3 coacht) de tijd, zodra je 3/4 wedstrijden verliest is het gewoon exit, was te verwachten dit natuurlijk, Fener speelt dramatisch onder Cocu.

Zijn we nu allemaal vergeten dat Cocu een paar jaar geleden doodleuk tot de kwartfinale kwam in de CL met PSV? En dat ie ook nog een paar titels in zn zal heeft gestopt.
Bij dit Fener zou iedere NL coach falen.
Die hebben een trainer zoals Simeone of Gattuso nodig!

Ik deel de mening dat Cocu totaal niet bij de Turkse competitie past. Ik denk dat zijn trainingsstijl lastig is in te passen in andere landen. Alleen in Duitsland zie ik het hem goed doen op de korte termijn. Het was een intelligente speler dus ik denk dat met 5-10 extra jaar ervaring hij er uiteindelijk wel komt.

Zelfde fout als Frans de Boer gemaakt. Naar het buitenland gaan, waar een totaal andere cultuur hangt en verwachtingen van besturen die niet waar kunnen worden gemaakt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren