Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Bijlow, Rosario en Danjuma debuteren in voorselectie Oranje

Laatste update:

Ronald Koeman heeft zijn voorselectie bekendgemaakt voor het het thuisduel met Duitsland in de Nations League en de vriendschappelijke interland in en tegen België. De bondscoach neemt Justin Bijlow, Pablo Rosario en Arnaut Danjuma voor het eerst op in zijn selectie. Sergio Padt, die deze week in het nieuws kwam vanwege agressief gedrag in de trein, is buiten de groep gelaten.

Oranje speelt zaterdag 13 oktober in de Johan Cruijff Arena tegen Duitsland en drie dagen later wacht het oefenduel met België in het Koning Boudewijnstadion in Brussel. Koeman heeft in totaal 31 spelers geselecteerd en zal op een later tijdstip nog snijden in zijn spelersgroep. Van de spelers die tot de voorselectie behoorden voor de oefeninterland tegen Peru en de Nations League-wedstrijd tegen Frankrijk, zijn Padt, Eljero Elia en Wesley Sneijder niet opgenomen in de nieuwe voorselectie.

Frenkie de Jong, die debuteerde tegen Peru, zit er weer bij. De meest opvallende namen zijn dus echter Bijlow, Rosario en Danjuma. Dit seizoen is Bijlow uitgegroeid tot eerste keeper van Feyenoord, terwijl Rosario basisklant is geworden op het middenveld bij PSV. Danjuma, tot voor kort bekend als Groeneveld draait tot dusver een uitstekend seizoen bij Club Brugge: in acht duels scoorde de ex-speler van NEC vier keer. Zondag was hij nog trefzeker bij de 0-4 overwinning op AA Gent.

Spelers als Daryl Janmaat, Jorrit Hendrix en Steven Berghuis behoren niet tot de groep van 31 man. Hetzelfde geldt dus voor Padt, Elia en Sneijder, die er vorige keer wél bij waren. In het geval van Sneijder is dat logisch: de middenvelder nam tegen Peru afscheid als international. Het is nog niet duidelijk wanneer Koeman zijn voorselectie terugbrengt tot een definitieve groep van 23 man.

De volledige selectie:

Doel: Justin Bijlow (Feyenoord), Marco Bizot (AZ), Jasper Cillessen (Barcelona), Jeroen Zoet (PSV).

Verdediging: Patrick van Aanholt (Crystal Palace), Nathan Aké (Bournemouth), Daley Blind, Matthijs de Ligt (Ajax), Virgil van Dijk (Liverpool), Stefan de Vrij (Internazionale), Timothy Fosu-Mensah (Fulham), Hans Hateboer (Atalanta), Terence Kongolo (Huddersfield Town), Kenny Tete (Olympique Lyon).

Middenveld: Donny van de Beek, Frenkie de Jong (Ajax), Kevin Strootman (Olympique Marseille), Davy Pröpper (Brighton & Hove Albion), Pablo Rosario (PSV), Marten de Roon (Atalanta), Tonny Vilhena (Feyenoord), Ruud Vormer (Club Brugge), Georginio Wijnaldum (Liverpool).

Aanval: Ryan Babel (Besiktas), Steven Bergwijn, Luuk de Jong (PSV), Memphis Depay (Olympique Lyon), Arnaut Danjuma Groeneveld (Club Brugge), Justin Kluivert (AS Roma), Quincy Promes (Sevilla), Wout Weghorst (VfL Wolfsburg).

Is de oproep voor Justin Bijlow terecht?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
26 september 2018 om 12:23

Vooral als je ziet dat Vorm veel wedstrijden heeft gespeeld dit seizoen.

26 september 2018 om 12:26

Vorm is geblesseerd.

26 september 2018 om 12:45

3 wedstrijden gespeeld, 6 goals tegen. Veel is het zeker niet, en goed was die in die wedstrijden ook absoluut niet. Dan ga je toch geen 34 jarige keeper oproepen waar je niks aan hebt.

26 september 2018 om 13:39

Vorm keepte helaas echt niet overtuigend, buiten dat hij geblesseerd is nu

26 september 2018 om 12:26

Oranje komt voor Bijlow inderdaad nog te vroeg. Voor de toekomst wel een goede optie.

26 september 2018 om 12:35

De kans is enorm dat Bijlow de toekomstige eerste keeper is van het Nederlands elftal. Ik zie namelijk geen andere grote Nederlandse keeperstalenten lopen. Dan is het niet zo verkeerd om hem alvast een beetje te stimuleren. Dat zag je ook bij de Ligt die zich zelfs na 3 eredivisiewedstrijden mocht melden en zelfs een basisplek kreeg (was er toen duidelijk nog niet klaar voor)

26 september 2018 om 12:36

Gehoord van El Maach (Ajax o-19)? Weet niet waar hij voor gaat kiezen maar dat is toch ook groot talent.

26 september 2018 om 12:44

El Maach is een keeperstalent en een Marokkaan. De kans dat hij voor het Nederlands elftal gaat keepen is erg klein, aangezien hij al bij de selectie van Marokko O23 heeft gezeten. Meegenomen het feit dat deze jongens vaak voor Marokko kiezen als hen de keuze wordt voorgelegd.

Vooral niet je zinnen op zetten

26 september 2018 om 12:44

Ja el Maach ken ik. Maar die speelt momenteel voor de jeugdelftallen van Marokko.

26 september 2018 om 12:54

Groot keeperstalent? Op basis van wat is die dat? Hij heeft meer fouten gemaakt, dan wereldreddingen. Ook dit weekend bij voorzetten gaat die weer 2x onder de bal door. Ik vind het een modale keeper, die nog niks heeft laten zien dat er meer in zit. Ik hoop toch wel dat er betere keepers dan dit aankomen binnen nu en 6 jaar.

26 september 2018 om 12:55

Heeft al gedebuteerd bij Marokko U23 en heeft wel weinig jeugdcaps voor een 'groot talent'. .

26 september 2018 om 13:14

Jeugdcaps zegt niet zoveel.

Erwin Mulder had bijvoorbeeld veel meer jeugdcaps dan Cilessen (0).

26 september 2018 om 13:19

Ik denk ook niet dat Bijlow aan het keepen komt in NL op dit moment. Cillessen en zoet staan boven hem. Maar voor hem een mooie ervaring en laat hem maar ervaring opdoen voor later. Of het een Oranjeklant blijft hangt af van zijn ontwikkeling

26 september 2018 om 13:22

@kleinegenraa7, als je op je 20ste basisspeler bent als keeper bij Feyenoord ben je hoe dan ook een groot talent.
Ter vergelijking: Zoet zat op die leeftijd nog bij Rkc, Cillessen zou dan pas 2 jaar later debuteren (bij Nec). Zelfs van der Sar speelde toen nog niet. Daarom ook lastig om die spelers op dezelfde leeftijd met Bijlow te vergelijken. Misschien waren ze wel nog minder ver.

26 september 2018 om 13:42

marocberkane: Ik wel. Die Feyenoord keeper van Oranje onder 17 die Europees kampioen werd. Dat is echt de grootste keepers talen die ik ooit heb gezien in Nederland.

26 september 2018 om 13:44

gingen die ballen er in. zo niet is het geen fout. Is nog een jonge keeper en keepen is een ervaringsvak. Geef hem de tijd en dan komt het goed. Dit is namelijk een keeper die wel durft uit te komen en probeerd te heersen in het vijf meter gebied. Dat hebben zoet en cillissen nooit gedaan.

ik denk dat die over een jaar een goede keeper is, die elk jaar beter word.

26 september 2018 om 13:44

gingen die ballen er in. zo niet is het geen fout. Is nog een jonge keeper en keepen is een ervaringsvak. Geef hem de tijd en dan komt het goed. Dit is namelijk een keeper die wel durft uit te komen en probeerd te heersen in het vijf meter gebied. Dat hebben zoet en cillissen nooit gedaan.

ik denk dat die over een jaar een goede keeper is, die elk jaar beter word.

26 september 2018 om 13:46

Het traject van Zoet was voor Bijlow wel nóg beter geweest denk ik. Als hij dit jaar, of vorig jaar al, minuten had kunnen maken in het rechterrijtje van de Eredivisie. Ik vind het een goede keeper en een groot talent, maar zo nu en dan zit hij er toch ook echt nog wel naast. Het laatste seizoen dat Vermeer keepte won hij de zilveren schoen en was hij na Kuyt de belangrijkste speler van Feyenoord. Hij zou in mijn ogen gewoon eerste keeper moeten zijn, waardoor hij denk ik ook de derde doelman van Oranje zou zijn

26 september 2018 om 13:49

Joey Koorevaar bedoel je? Die heeft momenteel een blessure trouwens.

26 september 2018 om 13:50

@kaito, Koorevaar is inderdaad een groot talent, maar hij lijkt me te klein om het ook echt tot de top te gaan redden. Is pas 17, dus misschien groeit hij nog wat.
Edit: Daarnaast werd Bijlow in de jeugd als groter talent gezien dan Koorevaar nu.

26 september 2018 om 13:55

Dus als het geen goal is , is het geen fout? Hmm opmerkelijk. Het is dan geen fatale fout, maar nog steeds wel een fout. Als jij in het verkeer een fout maakt, laten we zeggen door rood rijden, maar je wordt niet gepakt....heb je dan wel of geen verkeersovertreding gemaakt?

On: ik mis Hendrix, die verdiend het toch 10x meer dan Rosario of Vilhena ofzo. Misschien andere types maar laat anders die nooit in Oranje presterende Strootman eruit.

26 september 2018 om 14:55

Enorm? We hebben de laatste 10 jaar zoveel zogenaamde grote talenten gezien die de komende 10 jaar de keeper van Oranje zouden worden. Ondanks dat het heel droevig gesteld is in Nederland met de keeper heb ik nog niks van Bijlow gezien waarvan ik denk dat hij überhaupt ook eerste keeper van Oranje zal gaan worden. Cillessen is 29 jaar en Zoet is 27 jaar. Deze kunnen nog respectievelijk 5 en 7 jaar mee en sla ik een stuk hoger aan dan Bijlow in potentie.

Maar goed, aan de andere kant heb je gelijk dat je op Bijlow eigenlijk geen jonge Nederlandse keepers ziet op het moment. Dat is heel erg sneu dat we in Nederland momenteel geen grotere talenten als Bijlow rond hebben lopen in de Eredivisie.

26 september 2018 om 16:31

@cordonbleu. Bij El Maach is dat nog geen uitgemaakte zaak hoor. Die jongen had tot vorig jaar namelijk alleen een Marokkaans paspoort en kon dus niet voor NL uitkomen. Inmiddels heeft hij ook een NLs paspoort en dat is (mede) om geselecteerd te KUNNEN worden, aangevraagd. Als hij zich blijft ontwikkelen zoals hij nu bij Ajax doet, zou ik het prachtig vinden als hij voor NL kiest. Uiteraard is het voor hem (maar wat minder voor NL) ook mooi als hij voor Marokko kiest. Goede keeper iig!

26 september 2018 om 17:45

Vreemd genoeg is Hendrix niet opgenomen in de voorselectie in plaats van Vormer.

26 september 2018 om 12:34

Is inderdaad erg vroeg, maar er is ook gewoon weinig concurrentie. Padt is met Groningen niet bepaald aan een lekker seizoen bezig en Vorm is niet fit. Wie moet het dan worden?
En op zich houdt Bijlow wel Vermeer uit de basis en hadden we het heel vreemd gevonden als die wel was geselecteerd als hij zou spelen bij Feyenoord?

26 september 2018 om 13:38

Daarnaast zal een derde keeper toch niet in actie komen. Als je dan de keuze hebt tussen Bizot, Padt en Bijlow die allemaal van ongeveer hetzelfde niveau zijn is het niet zo gek dat je kiest voor de keeper met de meeste potentie.

26 september 2018 om 13:10

Waarom niet Huntelaar en/of van Persie oproepen. Die hebben nog zoveel kwaliteit + de ervaring. Of zijn ze gestopt?

26 september 2018 om 13:56

Huntelaar kan ik nog begrijpen, die oogt als25, maar van Persie ? Serieus

26 september 2018 om 14:23

Alsnog vind ik Van Persie 10 x beter dan Huntelaar

26 september 2018 om 14:26

Omdat van Persie grijs is en Huntelaar niet? Ik vind van Persie minstens zo gedreven als Huntelaar dus dat de een 25 oogt en de ander niet is BS.

26 september 2018 om 17:09

Naar mijn idee is van Persie met afstand de beste spits van de Nederlandse velden op dit moment. Dat Huntelaar er op dit moment 1 meer heeft gemaakt zegt niks. Die heeft een iets beter team om zich heen

Kan iemand mij uitleggen waarom Kluivert er nog bij zit en iemand die geweldig presteert in de Bundesliga niet? (Dilrosun).

26 september 2018 om 12:22

Hier verbaas ik me dus ook over. Want hij is tot nu toe erg lekker bezig!

26 september 2018 om 12:23

Inderdaad! Hopelijk ontpoppen Dilrosun en Bergwijn zich tot de vilgende generatie buitenspelers.

26 september 2018 om 13:21

Ik denk dat Kluivert nu ook nog wel afvalt voor Bergwijn. Anders krijgt Koeman de nodige kritiek ben ik bang. Ik vind trouwens ook dat Bergwijn de kans moet krijgen die speelt lekker bij PSV en verdiend een kans

26 september 2018 om 13:30

Verbaasd? Handjevol wedstrijden gespeeld. Toen Justin na 10 plus wedstrijden werd opgeroepen zei men hij heeft amper gespeeld en nu wil je iemand met 4 a 5 wedstrijden ? Wees dan op zn minst consequent, hoewel ik hem ook een prima speler vind.

26 september 2018 om 16:19

Dat klopt Lee112. Er zit echter wel een verschil in een handjevol wedstrijden Eredivisie en een handjevol wedstrijden Bundesliga. Ik vind presteren in de Bundesliga knapper dan in de Eredivisie. Dus dan zou je logischerwijs ook kunnen zeggen dat je iemand die zich zo profileert in de Bundesliga eerder na een paar wedstrijden wordt opgeroepen dan iemand uit de Eredivisie.

26 september 2018 om 12:22

Helaas kan ik geen reden geven voor deze keuze. Dilrosun presteert inderdaad geweldig en dat voor iemand van zijn leeftijd in zijn eerste seizoen in een grote competitie.

26 september 2018 om 12:29

Misschien het feit dat hij pas 4 profwedstrijden op zijn naam heeft staan?

26 september 2018 om 12:33

Maar hij is wel in vorm en Kluivertje heeft ook nog niet zo gigantisch veel wedstrijden gespeeld toch? Daarbij speelt ie nauwelijks.

26 september 2018 om 12:35

Rosario en Bijlow hebben ook niet heel veel meer gespeeld en die worden wel gewoon opgeroepen

26 september 2018 om 12:46

Gaat allemaal wel heel snel tegenwoordig he. Je speelt 4 leuke wedstrijden en je moet er meteen bij zitten? Neemt niet weg dat ik het met je eens ben wat betreft Kluivert. Die jongen heeft sinds mei 2018 amper gespeeld.

26 september 2018 om 13:24

Laat Dilrosun nou maar eerst lekker zn ding doen in de bundesliga Oranje komt te vroeg. Kluivert heeft al paar jaar ervaring bij Ajax. Als Dilrosun zich sterk door blijft ontwikkelen komt zijn kans echt nog wel. En ik verwacht dat Bergwijn wel wordt meegenomen ipv kluivert

26 september 2018 om 12:22

Koeman vindt wedstrijden in Argentinië waar geen Nederlanders bij meespelen belangrijker dan wedstrijden volgen waar wel Nederlanders bij meedoen.

26 september 2018 om 12:25

Opzich had ik daar niet zoveel moeite mee, er zat een assistent van Koeman en verder kun je tegenwoordig zo'n wedstrijd nog terugkijken in het vliegtuig terug naar Amsterdam.

26 september 2018 om 12:28

Ik vind het zeer schadelijk voor het Nederlandse voetbal, sportief gezien laat je 1 van de 2 grootste wedstrijden in de vaderlandse competitie mijns inziens niet voor een derby in Argentinië schieten.

26 september 2018 om 12:44

Onzin. Hij kan het later net zo goed terug kijken.

26 september 2018 om 13:17

Als je het zo bekijkt hoeft Koeman dus geen één wedstrijd meer te bezoeken.

26 september 2018 om 15:11

En dat wedstrijdje in Argentinië kon hij niet vanuit Nederland kijken? Is ook praktischer.

26 september 2018 om 15:30

Hij kreeg een uitnodiging van Boca Juniors, dat kan gezien worden als een eer dus waarom zou je dat dan afwijzen?

26 september 2018 om 19:26

Omdat je niet eerzuchtig hoeft te zijn? Je bent de bondscoach van het Nederlands elftal, dan ga je toch naar een nationale topwedstrijd met veel (potentiële) a-internationals.

26 september 2018 om 19:41

Tja hij kan ook gewoon Studio Voetbal kijken en op basis van Arno zijn mening de selectie samenstellen...

Het is gewoon een gotspe dat de bondscoach een of ander snoepreisje maakt tijdens de topper. Vind het prima als hij een keer een topper mist (omdat hij een wedstrijd van andere internationals wil zien bijvoorbeeld), maar dan niet om een beetje gefêteerd en interessant te doen in een ander land.

26 september 2018 om 12:24

Denk dat Bergwijn nu de schifting zal overleven en Kluivert niet. Ondanks de twijfels aan zijn 'blessure' laatst. Dilrosun heeft pas drie wedstrijden aardig gepresteerd en heb er daarvan zelf 1 live gezien en kan je zeggen dat ie nog niet 90 minuten lang heel geconcentreerd (en dus niet sterk) was. Maar als ie volhoudt komt ie er wel. Zit potentie in.

26 september 2018 om 12:28

Als Bergwijn naar jong moet kunnen we Koeman wat mij betreft voor gek verklaren.

26 september 2018 om 12:45

Stevie wonder is sowieso een held. Rosario ook lekker er bijnemen die speelt goed en verdient het meer dan vd Beek, de Roon, Strootman en Vilhena. Die laatste 4 kun je wel selecteren maar gebruik je toch niet..

26 september 2018 om 13:06

Verdient het meer dan vd beek? Een speler die zoveel meer bewezen heeft en ondanks zijn bankpositie met invalbeurtje zijn kwaliteiten toont. Meer dan Vilhena die al jaren een vaste waarde is bij feyenoord en beter blijft worden en beter dan Strootman die op een iets hoger niveautje speelt en in principe de beste optie is na wijnaldum, ze kunnen alleen niet samen. Maar of je onderschat de rest of na Amsterdamse arrogante is dit in Eindhoven nu ook een ding nu jullie eindelijk eens meer dan 2 spelers hebben die 6 potjes in het eerste spelen voor hun 25e

26 september 2018 om 13:28

RobbinOort, rustig maar. Het zit je wel erg diep dat Ajax heeft verloren. Mede door Rosario trouwens.

26 september 2018 om 13:34

Donny verdiend niks op dit moment. Heeft niet eens een basisplaats. Schande als hij weer erbij zit. Tony verdiend het indd wel.

26 september 2018 om 15:13

Van de Beek wel en Hendrix niet eens bij de voorselectie. Dan zou Koeman neutraal zijn bij het selecteren, wat hij in mijn ogen dus absoluut niet is!

26 september 2018 om 18:44

Bergwijn moest voor belangrijke kwalificatiewedstrijden naar jong Oranje en die zijn er nu dus niet.
Nu zal Bergwijn er toch gewoon bij zijn.

26 september 2018 om 12:24

Ik snap je punt, maar iemand die pas 4 profwedstrijden heeft gespeeld, is dat niet een beetje vroeg?

26 september 2018 om 12:29

Zeker vroeg maar hij ontwikkelt zich dusdanig explosief op topniveau dat je hem er wel bij moet halen. Zal verwacht ik ook wel gebeuren bij de definitieve selectie. Daarbij kijk je ook naar de andere opties, Kluivert speelt niet dus die valt dan wat mij betreft altijd af tov Dilrosun of Groeneveld.

26 september 2018 om 12:51

Kluivert heeft in 4 van de 5 Serie A wedstrijden van dit seizoen minuten gemaakt, waaronder een basisplaats afgelopen zondag.

Dan kan je toch moeilijk roepen dat hij niet speelt.

26 september 2018 om 13:25

Sammerens. Helaas voor Kluivert heeft hij er wel bar weinig van gebakken in die wedstrijden. Terwijl Dilrosun echt een revelatie lijkt te worden in de Bundesliga. Had hem eerder in de voorselectie genomen, nog niet bij de definitieve. Daarvoor is het wel echt te vroeg. Maar misschien heeft Koeman hem ook wel gebeld, dan is het ook goed.

26 september 2018 om 12:40

Het zou kunnen dat Koeman hem vertrouwen geeft en graag met hem aan de slag wil. Koeman is begonnen met een groep en heeft spelers van dichtbij kunnen beoordelen en kennelijk ziet hij iets in Kluivert. Bij andere nationale ploegen krijgen spelers wel vaker vertrouwen van de bondscoach, terwijl zij bij hun clubs niet uitblinken. Ook kan ik mij goed voorstellen dag Koeman in het begin gewoon een vaste kern wil om vastigheid te creëeren.

26 september 2018 om 13:04

Waar ik mij nog meer over verbaas en waar ik niemand over hoor is de afwezigheid van Janmaat. In mijn ogen toch echt onze beste rechtsback en hij behoort niet eens tot de selectie. Een basisspeler in de Premier League krijgt niet de voorkeur boven een tribuneklant in de Ligue 1.

26 september 2018 om 13:37

@vedettetrut
Dit snap ik ook niet. En dan ook vooral vanwege het feit dat hij de laatste twee interlands nog meedeed en Hateboer en Fosu-Mensah toen niet eens in de selectie zaten. Dus of hij is geblesseerd of Koeman vond hem heel slecht spelen toen of ze hebben mot gekregen.

26 september 2018 om 13:56

Viel me nog niet eens op, schandalig dat Tete er nog bij zit indd. Toch is het maar een voor selectie, kan nog veel veranderen tov de definitieve selectie.

26 september 2018 om 19:50

Blessure is dus het antwoord

27 september 2018 om 09:06

Yes, zag het ook, prima!

26 september 2018 om 13:59

Het zit hem vooral in de woorden van Koeman die hij uitsprak tijdens zijn eerste persco. Dit zijn veel mensen vergeten, die nu al roepen om bijv. Dilrosun en in mindere mate Janmaat en Hendrix, waar je inderdaad over kan discussoeren. Hij wil namelijk werken vanuit een vaste groep/kern zodat de basisprincipes centraal staan. Kijk naar Duitsland, hier staat al jaar en dag een kern van 20 spelers.

De keuze van Bijlow is verrassend, maar als je inzoomt logisch. Vorm speelt de wedstrijden die hij speelt niet goed, rel om Padt lijkt me voorlopig voldoende. En Bizot/Bijlow is een kop of munt situatie.

26 september 2018 om 14:12

Heeft net vijf wedstrijden met Hertha gespeeld. Koeman is geen Blind die Bazoer, Tete, El Ghazi en al die andere spelers van Ajax meteen oproept na vijf wedstrijdjes.

26 september 2018 om 14:33

Je vergeet Riedewald nog.

26 september 2018 om 14:44

Oh en Rosario? 5 wedstrijden in psv 1 ? Ik zie t verschil niet. En ja hij speelt aardig, maar als je daar naar kijkt zou je Hendrikx al lang de kans moeten geven toch?

26 september 2018 om 16:03

Meer dan 20 ondertussen waaronder constant in de basis dit seizoen. Klein verschil. Enige verschil is dat Rosario wel het potentieel heeft om verder door te groeien i.t.t. Hendrix.

26 september 2018 om 14:57

Niet dat Kluivert er van mij bij moet hoor, maar Dilrosun is inderdaad een paar keer leuk ingevallen bij Hertha. De jongen heeft 4 wedstrijden op het hoogste niveau gespeeld, beetje vroeg om dan geselecteerd te worden vind je niet?

26 september 2018 om 15:33

Zeker vroeg maar gezien het beleid om spelers als Kluivert te selecteren met 10 wedstrijden bij Ajax waar hij leuk speelde tegen Roda en PEC kun je Dilrosun hoger aanschrijven wat mij betreft. Speelt namelijk dominant in een top 4 competitie en dat sla ik wat hoger aan dan Kluivert.

26 september 2018 om 15:45

Kluivert had al bijna 50 wedstrijden in Ajax 1 voor hij in de voorselectie zat. Toch iets anders dan 4 duels.

Groeneveld wel maar Dilrosun niet? Padt terecht er even buiten vind ik na deze week.

26 september 2018 om 12:23

De ene speelt nu al een heel seizoen top op een goed niveau (en heeft daarbij vorig jaar al een heel seizoen senioren goed gespeeld) en de andere speelt net 4 wedstrijden in een eerste elftal. Genoeg uitleg?

26 september 2018 om 12:23

Je kan beter zeggen waarom Kluivert wel en Dilrosun niet. Groeneveld blinkt uit en was speelde laatst goed tegen Dortmund in de champions league

26 september 2018 om 12:23

Ja maar dan kom je toch niet met Bijlow op de proppen. Dit ventje heeft net een wedstrijd of 10 voor Feyenoord gekeept. 0,0 ervaring dus. In jong oranje nog een mega blunder begaan.

26 september 2018 om 12:25

en voor feyenoord in de 10 wedstrijden ook genoeg fouten en foutjes gemaakt

26 september 2018 om 13:01

We praten over de 3e keeper die alleen ervaring mag op doen tijdens de trainingen. Niks meer, niks minder. Jullie praten zo verontwaardigd alsof hij zijn debuut gaat maken. Als er een keeper geblesseerd raakt, wordt er gewoon een vervanger opgeroepen.

26 september 2018 om 13:21

Een mega blunder nog wel? Hij raakt die bal niet goed, kan gebeuren toch? Bijlow is echt een heel groot talent, let maar op. Dat ventje is nog maar 20.

26 september 2018 om 12:24

dat klopt, maar dan kun je toch niet met Bijlow aankomen. Misschien een groot talent, maar voorlopig nog niet in de buurt van een degelijk niveau.

26 september 2018 om 12:34

Arnaut heeft zich goed laten zien bij Jong Oranje en is een van de betere spelers in België.

26 september 2018 om 12:39

Groeneveld speelt geweldig in België, kijk de samenvatting Gent Brugge nog maar eens terug en je weet genoeg. Geweldige speler met een gouden toekomst.

26 september 2018 om 12:41

Heb je Groeneveld zien spelen bij Brugge en Jong Oranje? Lijkt mij vrij logisch dat hij een kans krijgt.

26 september 2018 om 13:11

Belangrijk is ook dat Groeneveld heeft aangegeven eventueel voor Nigeria te willen spelen. Je kant het je niet veroorloven zon talent te verliezen aan een ander land, lekker oproepen die gast.

Valt me wel tegen dat Padt hiervoor blijkbaar geslachtofferd wordt.

26 september 2018 om 12:22

Zou het ook niet te maken kunnen hebben met de dramatische resultaten van Groningen?

26 september 2018 om 12:24

Hoe dramatisch ook, dan ga je vast niet in één keer van derde keeper naar minstens vijfde. Padt speelt namelijk vrijwel altijd degelijk tot goed, maar met zoveel ballen op goal als bij Groningen gaat er altijd wel iets in.

26 september 2018 om 12:57

Lijkt me dat dit ook met het recente gedrage van Padt te maken heeft. Oranje internationals behoren ook een voorbeeld te zijn en dat is Padt zeker niet

26 september 2018 om 12:23

Ook niet zo heel gek dat de eerste keeper van Feyenoord (staan gedeeld 2e) de voorkeur krijgt boven de eerste keeper van Groningen (staan laatste).

26 september 2018 om 12:26

Padt is al jaren degelijk, Bijlow moet nog veel groeien voor hij écht Oranje materiaal is.

26 september 2018 om 12:29

Mag toch hopen dat een keeper gekozen wordt op kwaliteit in plaats van op welke plaats de club staat.

26 september 2018 om 12:38

Tuurlijk heeft het niveau van de club waar een speler actief is invloed op de selectie.

26 september 2018 om 12:59

Als de bondscoach kiest naar het niveau van de clubs ipv de kwaliteit van een speler, dan is het heel logisch dat het Nederlands elftal zo weinig laat zien.

26 september 2018 om 13:02

Wat? Keept gewoon matig. Schande dat hij geselecteerd is.

26 september 2018 om 13:05

Komop joh anders kan je net zo goed de beste spelers van VVV oproepen.

26 september 2018 om 13:22

Matig? Die jongen keept degelijk. Zit nog niet op zijn echte niveau, maar hij komt er wel. Wat is er mis met een 3e jonge keeper aan Oranje laten ruiken? Waar maak je je druk om?

26 september 2018 om 13:38

Je geeft het zelf aan. Nog niet op niveau. Wat doe je dan in oranje? Laten ruiken? Is geen snuffel stage. Ach ja we zijn afgezakt dus kan dit er ook bij.

26 september 2018 om 13:42

Waarschijnlijk omdat Bijlow al jaren bekend staat als het grootste keeperstalent van Nederland? Maar ik snap dat dat lastig te begrijpen is als je het allemaal niet zo goed volgt. Lekker meepraten met de meute.

26 september 2018 om 12:23

Neuh, dit kan het resultaat zijn als je over de schreef gaat. Los van dat ik hem sowieso geen Oranje materiaal vind; zodra hij zich herpakt en presteert zal Koeman hem vast wel weer oproepen.

26 september 2018 om 12:23

Lijkt mij beter voor hem om even niet teveel aandacht te krijgen.

26 september 2018 om 12:25

Juist prima dat er even statement gemaakt wordt. Weet hij gelijk zelf ook weer dat hij maar gewoon keeper is van Groningen. Blijkbaar had die het wat te hoog in zijn bol met de weet je wel wie ik ben uitspraak.

26 september 2018 om 12:49

Ik denk dat het verstandig is voor Sergio om even uit de media te blijven. Zaakjes op orde en zijn hoofd bij Groningen houden. Hele verstandige keuze van Koeman naar mijn mening.

Zeker terecht dat Rosario erbij zit, heeft een uitstekende start van het siezoen bij Psv en voorselectie is verdient. Verder ben ik benieuwd zal koeman eindelijk bergwijn bij de definitieve selectie halen

26 september 2018 om 12:25

Rosario wel maar Hendrix niet? Wanneer leren we het nou in nederland. Elke club/land heeft een stofzuiger op het middenveld.

26 september 2018 om 13:00

Nee dat is onzin. Je moet kijken wat je hebt. Wij hebben "meer voetbal" nodig vanaf het middenveld want onze aanval is geen wereldtop. Hendrix kan onder de druk totaal niet voetballen. Daar een een stofzuiger neerzetten betekent dat de bal nooit meer bij de aanval uitkomt. WE spelen niet met De Jong, waar we de lange bal op kunnen geven.

26 september 2018 om 15:13

Rolo, grapje zeker? Hendrix speelt juist op zijn best als het team onder druk staat. Zo sneu voor die jongen dat hij nooit de erkenning krijgt die hij verdient. Hij heeft zoveel stappen gezet laatste jaren,,

26 september 2018 om 16:42

Rosario heeft het nu cerdient maar hendrikx moet er al lang bij zitten, in hem zie ik een type de jong. Een die er aftoen hard opgaat om de rest wakker te maken

26 september 2018 om 12:26

Het zou echt een grote grap zijn als Bergwijn er niet bij zit. Nu vervalt ook het argument dat Jong oranje hem hard nodig heeft, die gaan het toch niet meer halen.

Bijlow? Die jongen aub nog even bij Jong Oranje houden. Heeft al een aantal keer geblunderd en onlangs tegen Utrecht zat hij ook finaal mis waardoor Utrecht op 1-0 had kunnen komen.

26 september 2018 om 12:22

Is toch als 4e keeper. Als we op die manier gaan redeneren, houden we weinig spelers over bij Oranje.

26 september 2018 om 12:25

Ja maar er zijn meer dan 5 keepers beter dan Bijlow. Komop, dit is gewoon een lachtertje.

26 september 2018 om 12:25

Jong Oranje is toch zo belangrijk voor Koeman? Waarom haal je daar dan de 1e keeper weg om hem vervolgens 3e keeper te maken? Ik geef toe, de kansen voor jong oranje zijn klein, maar ze zijn er nog wel!

26 september 2018 om 12:28

Bijlow zal wel afvallen. Spelers als Vd Beek en Kluivert oproepen, terwijl ze niet spelen. Die kunnen juist in Jong Oranje.

26 september 2018 om 12:50

Wie nog meer dan? De keepers van Ajax, Vitesse en Utrecht zijn sowieso buitenlanders. Vorm is geblesseerd, Krul en Stekelenburg hoeven we niet meer aan te beginnen, dus dan kom je al snel richting Bijlow. Vind het zelf ook nog te vroeg voor die jongen, maar er zal niet heel veel meer keuze zijn.

26 september 2018 om 15:33

Helemaal waar dat Bijlow een aantal fouten heeft gemaakt. Buiten dat het natuurlijk ook zijn eigen schuld is, zou ik ook niet zoveel vertrouwen hebben met botteghin en van der Heijden voor mij. Volgens mij kwam de Ligt ook bij oranje na een paar wedstrijden bij Ajax te hebben gespeeld en regelmatig de fout inging. Je kan toch prima een keer zo’n jonge gozer laten ruiken aan het grote oranje ipv een Bizot die een stuk ouder is en echt niet veel beter is.

Padt heeft echt wel zijn eigen glazen ingegooid. Wel echt sneu voor hem, maar niet minder terecht. Dat Koeman nu bij Bijlow uitkomt vind ik wel verrassend. Maar neem aan dat Bizot bij de laatste 23 zal zitten.

En weer is Jorrit Hendrix gepasseerd, dit begint opmerkelijke vormen aan te nemen. Hendrix is al jarenlang een vaste kracht van PSV en kijkend naar de afgelopen twee seizoenen schaar ik hem zelfs bij de absolute sterkhouders. Nu wordt hij zelfs gepasseerd ten faveure van Rosario, die net komt kijken en waarschijnlijk gewoon gaat banken als Guti warmgedraaid is. Duidelijk dat Koeman niet gecharmeerd is van Hendrix. Gelukkig is/wordt hij door Cocu en Van Bommel wel op waarde geschat!

26 september 2018 om 12:28

Niks opmerkelijks aan, Hendrix is geen Oranje materiaal. Prima voor PSV maar heeft inprincipe niks te zoeken in Oranje.

Rosario heeft meer talent, ook nog niet toe aan Oranje maar zal wel afvallen lijkt me.

26 september 2018 om 12:31

Wat is dat "oranje materiaal" dan? Vd Beek die uit de basis wordt gehouden door Eiting? Is dat wel Oranje materiaal?

26 september 2018 om 12:39

Selectie van van de Beek slaat inderdaad ook nergens op. Een bankzitter in de eredivisie zou er nooit bij moeten zitten. Vooral als er voldoende alternatieven zijn.

26 september 2018 om 12:42

vd Beek heeft nou eenmaal meer talent dan Hendrix. Zeker in het spel wat Koeman met Oranje wil spelen. (Geen lange bal op een vaste spits maar middenvelders met inzicht die een speler kunnen wegsteken tussen de linies door)

26 september 2018 om 12:52

Van de Beek zit al maanden bij de selectie van Oranje en presteert dit seizoen (af en toe als invaller) uitstekend. Waarom zou je Hendrix selecteren, die het Oranje niveau niet aan kan. Bovendien heb je al jongens als De Roon, Strootman, Wijnaldum die op zijn beoogde 'Oranje-positie' spelen.

26 september 2018 om 13:04

vd beek speelt soms niet de gehele wedstrijd maar speelt nog meer dan genoeg en zal dit seizoen ook meer dan genoeg spelen

Het probleem is niet dat ie af en toe op de bank zit. Het probleem voor veel mensen is dat hij bij Ajax speelt. Verder zijn vd beek en Hendrix ook totaal verschillende spelers.

26 september 2018 om 13:12

Vd Beek meer talent dan Hendrix lol. Die kerel kan niks anders dan een beetje diepgaan en een balletje er in jassen voor open goal tegen zwakke tegenstanders. Snap echt niet dat mensen hem een talent noemen. Komt in zoveel dingen tekort.

26 september 2018 om 13:39

@Pieterpost Dat zelfde heb ik dus juist (en gelukkig de bondscoach ook) bij Hendrix. Enorm matige speler die in een goed draaiend PSV beter lijkt dan hij is. Maar zodra het tempo ook maar een beetje omhoog gaat kan hij het allemaal niet meer bijhouden. Er zitten best een aantal spelers nu bij de selectie die ik opmerkelijk vind, maar ik mag toch bij god hopen dat we Hendrix nooit gaan oproepen.

26 september 2018 om 13:41

Dat Van de Beek uit de basis wordt gehouden door Eiting, snapt niemand behalve Ten Hag. Die zou ik wel selecteren hoor.

Hendrix en Janmaat zou ik sowieso altijd selecteren! Dat zijn echte bijters, kilometervreters! En anders Dumfries erin!

Kluivert slaat nergens op. Berghuis snap ik wel obv zijn vorm, maar qua potentie moet hij snel weer aanhaken. Bijlow omdat Padt in een dronken bui conducteurs mept. Leuk voor die jongen zijn ervaring. En erg benieuwd naar die Groeneveld (danjuma). We kunnen voorin wel wat stootkracht gebruiken!

26 september 2018 om 13:52

Vd Beek is gewoon Klaassen light, die gaat het nergens redden in het buitenland. Hij heeft scorend vermogen, prima basistechniek, prima snelheid, prima alles. Dan ben je in de Eredivisie top en daarbuiten ben je overal een stap te laat.

Quote me.

26 september 2018 om 13:57

Staat genoteerd Migi, weet zeker dat die uitspraak van jou later nog eens terug komt.

26 september 2018 om 14:02

Sorry, maar van de Beek heeft wel een betere techniek, is behendiger en heeft meer overzicht dan Klaassen. Klaassen is momenteel natuurlijk een stuk verder, maar qua talent heeft Van de Beek echt wel meer potentie dan Klaassen.

26 september 2018 om 15:00

euh nee: alledrie de onderdelen die je opnoemt is Klaassen niet alleen verder door zijn leeftijd maar ook beter door zijn talent. Een van de meest veelzijdige middenvelders met een nederlands paspoort op dit moment. Daar doet een coach die eieren voor zijn geld kiest (huidige bondscoach) en een goksnollerige zuiplap als coach in Engeland niets aan af.

Klaassen is op de weg terug in Duitsland en is beter dan vele middenvelders in deze voorselectie:
Donny van de Beek
Kevin Strootman
Pablo Rosario
Marten de Roon
Tonny Vilhena
Ruud Vormer

In mijn optiek een betere speler dan 6 anderen voor zijn linie.
Dan hoor je bij de selectie (niet eens voorselectie). Maar dan moet Koeman zijn ongelijk toegeven. Ik ben benieuwd of dat nog ooit zal gebeuren in zijn periode.

26 september 2018 om 15:16

Danku, als hij uitgroeit tot een topper bied ik me ook met liefde aan als kop van jut en oelewapper

26 september 2018 om 15:38

Haha, het gaat er natuurlijk helemaal niet om iemand gelijk heeft of niet. Dat je van mening verschilt met elkaar maakt natuurlijk helemaal niks uit.

26 september 2018 om 12:28

Opmerkelijk inderdaad. De wedstrijd tegen Barça was wel zn zwakste in tijden maar hij is zeker beter dan Rosario en ook beter dan een aantal anderen die er bij zitten.

26 september 2018 om 12:35

Het gaat ook om de rol van een speler. Hendrix heeft een hele andere functie in het veld dan Rosario, dus die twee zullen niet om een plek in Oranje concurreren. Hendrix legt het in dit geval af tegen De Roon en wellicht Vilhena. Dat is dus niet eens zo vreemd.

26 september 2018 om 13:05

En wat zegt dat? Juist, in de wedstrijd waar het tempo omhoog gaat, is hij de eerste die afhaakt omdat zijn handelingssnelheid veel en veel te laag is.

Rosario maakte een veel betere indruk, die mist nog ervaring maar voor Hendrix ging het gewoon 3 tempo's te snel. Dat tempo gaat niet langzamer zijn in de duels die komen

26 september 2018 om 12:29

Het is een harde werker uit de Eredivisie, Bij Oranje hebben ze al genoeg harde werkers die in grotere competitie spelen.

26 september 2018 om 12:34

Hendriks is mi een erg nuttige kracht. Zie in hem wel iets van Wouters terug. Mi heeft elk goed team een Wouters of bv Davids nodig. Iemand van: tot hier en niet verder en de boel soms aanzwengelt. Mi is Hendriks echt onderschat.

26 september 2018 om 12:38

Wanneer je Hendrix niet goed genoeg vind en Rosario wel dan is er echt iets goed mis met je visie op voetbal hoor. Rosario is een talent en zit nu in een goede flow. Zijn terugval zal hoe dan ook nog gaan komen binnen niet al te lange tijd gok ik. Daar waar Hendrix al een hele tijd een van de sterkhouders is van Psv.
Vormer wel de kans geven en Hendrix niet eens uitproberen en dan nu zelfs Rosario verkiezen boven Hendrix is naar mijn inziens echt onkunde van de heer Koeman.

26 september 2018 om 12:39

Wouters heb ik nooit zien voetballen, maar Davids was wel echt van een veel hoger niveau. Eerlijk gezegd zie ik Hendrix nooit bij clubs als Milan, Juventus, Barcelona, Internazionale of Tottenham terechtkomen.

26 september 2018 om 12:49

T. Alvez:

Rosario zit er straks zeker niet bij. Koeman zit hier gewoon intersant te doen. Waarschijnlijk wil hij een "signalen" geven aan die jongen met deze voorselectie. dat hij lekker bezig is.

26 september 2018 om 13:08

Ja Hendrix was top tegen barca toen het tempo omhoog ging. Deed rosario het een stuk beter.

Het zijn serieuze wedstrijden. Geen speeltuin. In het systeem van PSV gaat dat prima want daar is de opbouw gewoon minder belangrijk

26 september 2018 om 13:19

Wouters heeft ook bijna alleen maar in de top gespeeld en je komt niet zomaar aan 70 interlands, zeker in die tijd.

26 september 2018 om 12:33

Het gaat er niet om dat hij bij PSV een meerwaarde is, hij moet ook een meerwaarde zijn voor Oranje. Ik vind Jorrit Hendrix geen slechte speler, maar voor Oranje blijft het toch lood om oud ijzer. Hij is niet beduidend (of uberhaupt) beter dan het alternatief en dan moet je als bondscoach keuzes maken.

Wel met de kanttekening dat ik twintig keer zo graag de naam Hendrix bij de voorselectie zie dan Ruud Vormer die op geen enkele wijze het niveau van Oranje heeft, zelfs niet in deze mindere generatie. Overigens wel mooi dat Rosario erbij zit. Dat is toch wel een goed talent met doorgroeimogelijkheden.

26 september 2018 om 12:36

Hendriks brengt vuur. Denk dat een team dat echt goed kan gebruiken.

26 september 2018 om 12:40

Maar met dat vuur moet ook een zekere mate van kwaliteit gepaard gaan. Hendrix is een leuke speler voor Psv, maar is bij Oranje absoluut niet onmisbaar. Bovendien is Hendrix niet de enigste speler met 'vuur' in z'n spel.

26 september 2018 om 12:42

Inderdaad wel vreemd. Ik sla Hendrix op dit moment wel hoger aan dan de Roon en vdbeek. Vilhena heeft nog het voordeel dat hij linksbenig is, maar eigenlijk moet ik als Feyenoord supporter ook toegeven dat Hendrix op dit moment de betere vorm heeft.

26 september 2018 om 12:54

Ik ben het helemaal met je eens. Hendrix wordt echt onderschat. Het lijkt er ook op alsof niemand wil inzien hoe goed hij is. Hij speelt zo'n beetje elke topper (vooral tegen Ajax) geweldig en het gaat altijd onopgemerkt lijkt wel. Ook in de Champions League speelde hij geweldige partijen tegen Manchester United, Wolfsbrug en Cska, maar niemand die erover begint.

Het toppunt is nog hoe Johan Derksen en Rene vd Gijp over hem praten, die hem altijd wegzetten als simpel waterdragertje. Dat terwijl hij technisch heel vaardig is en een goed inzicht heeft. Tegen Ajax ook weer dat balletje buitenkant voet diep op Lozano, kijken mensen wel voetbal?

Ik zeg niet dat hij Oranje bij de hand gaat nemen, maar als je ziet wie er in al die jaren wel zijn opgeroepen op die positie (vormer, Vilhena, Clasie, nu Rosario nota bene), had hij er allang bij mogen zitten.

26 september 2018 om 13:14

Typisch Nederlands. De minder gepolijste spelers worden ondergewaardeerd en stylisten worden gehypet. Types als Frenkie de Jong en Maher worden al heel snel grote toekomsten voorspeld en jongens als Hendrix en Vilhena kunnen jarenlang op een hoog niveau presteren en nog steeds gezien worden als middelmaat. Op zich begrijp ik het enthousiasme over creatieve talenten wel, zeker in de situatie waar het Nederlandse voetbal zit. Maar dan nog moet je wel oog hebben voor de kwaliteiten van jongens als Hendrix. Je kan in mijn ogen ook beter een middenveld hebben met twee goede afjagers/beukers en een echt creatieve spelverdeler, dan een middenveld met spelers die van alles een beetje hebben.

26 september 2018 om 13:19

Heel duidelijk is hendrix de minimaal 7e keus bij de lopers op het middenveld, een stofzuiger is het dus totaal niet maar gewoon een waterdrager. En JUIST op hoger niveau liet hij zien dat hij het tempo niet aankon waar Rosario niet zo hard door het ijs zakte. Hendrix werd aan alle kanten voorbij gelopen, spelers liepen uit zijn rug weg zonder dat hij het door had en het leek of hij moeite had met het wisselende spel van Barca, Hendrix moet misschien gewoon een speler zijn waar je tegen zegt 'dat is je man, zorg dat ie geen bal krijgt' op maximaal championship niveau, want hij zakte aan alle kanten door het ijs. Zwaar terecht dus

26 september 2018 om 13:54

Laten we vooral onze spelers afrekenen op het feit dat ze moeite hebben met het middenveld van Barcelona. Dan leggen we bij de volgende interland wel een stapel shirtjes op het veld als opstelling. Het middenveld van Ajax werd compleet zoekgespeeld door een middenveld met Hendrix, maar bankzitter van Ajax voldoen dan wel? Hendrix wordt geen wereldtop, maar hij had er best bij kunnen zitten.

26 september 2018 om 13:47

Was een van de besten op het veld tijdens PSV-Ajax. Eén van de redenen dat het Ajax middenveld niet aan de bak kwam.

26 september 2018 om 14:24

Hendrix is helaas geen top speler, gewoon erg mediocre. PSV brilletje even af doen!

26 september 2018 om 15:22

Hendrikx hoort niet thuis in NL elftal dan is zelfs Strootman nog beter. Of Rosario er hoort kan ik niet beoordelen maar wellicht ook een stimulans gedachte voor die jongen.

Wat me wel verbaast is dat Klaassen er niet bij zit (doet het prima bij Werder), Van de Beek (is beter dan sommige andere opties al is hij niet basisspeler maar ja dat is Tete ook niet en staat er ook bij. Mis oook Berghuis, geen absolute topper maar krijgt onder Koeman wel erg weinig kansen en bij NL Elftal deed hij het meestal prima.

Janmaat ook vreemd aangezien hij vorige keer nog inviel al was dat niet best. Ik heb het idee dat Koeman dit soort jongens niet goed aanpakt, ze weten niet waar ze aan toe zijn met de bondscoach. Bijlow en Rosario en ook Kluivert horen er nog niet bij lijkt me.

Wie is die Arnaut Danjuma?

26 september 2018 om 12:24

Arnoud groenenveld , vorig jaar nec, nu club Brugge

26 september 2018 om 12:24

Linksbuiten van club Brugge, 8 wedstrijden 4 doelpunten, 2 assists. Heeft leuke acties, is sterk en snel. Verder kan hij ook op het middenveld spelen, wat hem ook slim maakt in de passing.

26 september 2018 om 12:25

Heette tot voor kort nog Groeneveld en is deze zomer van NEC naar Brugge gegaan

26 september 2018 om 12:34

Een getalenteerde rechtsbuiten uit de Jupiler league van vorige seizoen. Heel Eredivisie lag te slapen en nu speelt die jongen bij Brugge. Als hij blijft doorgaan zoals hij het nu doet is hij volgende seizoen al weer weg uit Belgie.

26 september 2018 om 13:31

Thanks all, ik zal wel de enigste zijn die niet wist dat Danjuma Groenveld is

Ik moest Arnaut Danjuma ff opzoeken. Nooit geweten dat Groeneveld zo genoemd word...

Ben een Feyenoorder en zie echt wel het talent in Bijlow, veel tegengoals kwamen door slecht verdedigen. Maar als je gaat kijken naar keepers, mag Bijlow nog niet voor Bizot terechtkomen, naar mijn mening.

26 september 2018 om 12:24

Helemaal eens. Hij is nu nog te onzeker op sommige momenten, maar ik vind wel zeker dat hij talent heeft. Voor nu zou Jong Oranje beter zijn voor hem.

26 september 2018 om 15:28

Bijlow kan goed keepen maar heeft ook mindere wedstrijden.ook in spelersklassementen van de officiele rapporteurs staat hij laag

Als ik nu naar Eredivisie keepers kijk zijn er betere bijvoorbeeld

- Benjamin van Leer (heeft pech dat hij bij NAC zit)
- Padt
- Bizot
- Sonny stevens (doet het heel goed bij excelsior)
- Mickey van t Hart (vorig jaar drama als hij speelde maar nu erg goed)

Bijlow staat ook bij de cijfers pas als 10e keeper in eredivisie qua waardering speler van het jaar. van de 18 keepers die er zijn dus dat is niet echt bijzonder. maar denk dat het een stimulans is voor hem dat hij erbij zit en dat dat ook de bedoeling is van Koeman, hij valt toch wel af

Bijlow? Duidelijk dat Koeman niet alle aandacht heeft op oranje, maar liever in bijvoorbeeld Argentinië een wedstrijd gaat kijken waar 0 Nederlanders bij meespelen. Terecht dat Rosario erbij zit. Ik mis Hendrix wel, bij het kampioenschap vorig jaar misschien wel de belangrijkste speler van PSV en nu weer zeer waardevol.

Sorry maar wie zijn deze jongens precies? Ik zal mezelf vast moeten schamen dat ik ze niet ken.

Daarbij wel gezegd, blij om de naam Fosu-mensah weer te zien! Ik was zeer gecharmeerd van hem tegen Frankrijk (wedstrijd voor het Wk).

26 september 2018 om 12:29

Bijlow, 1ste keeper van Feyenoord is denk niet helemaal terecht dat hij erbij zit. Dan heb je Rosario middenvelder van Psv die dit seizoen erg sterk speelt tot nu toe. En de laatste Danjuma bekender onder de naam Groeneveld is deze zomer van Nec naar Brugge gegaan en heeft daar in 8 wedstrijden 4 goals en 2 assist geproduceerd.

26 september 2018 om 12:34

Ah, thanks voor de informatie! Oké nou dan zullen we het zien zoals jij het zegt lijkt mij die keeper ook niet echt een slimme optie dan kunnen ze nog beter krul / vorm / stekelenburg weer eens meenemen voor wat ervaring, het is niet dat de volgende generatie keepers al klaar moet zitten om Cillessen of zoet te vervangen die kunnen allebei nog een hoop leren, en een tijdje mee!

26 september 2018 om 12:31

Danjuma staat ook wel bekend als Groeneveld. Bijlow is 1e keeper van Feyenoord. Rosario is sinds dit seizoen basisspeler op het middenveld bij Psv, de huidige nummer 1.

Bijlow zie ik elke week op doel staan en dat stemt mij nu niet bepaald tevreden. Hij mist elke hoge bal of laat hem stuiteren. Staat het er dan werkelijk zo slecht voor, met de Nederlandse keepers?

Ik had een hoge pet op van Ronald Koeman, maar een aantal namen van de selectie begrijp ik echt niet.

- Ik begrijp dat er een pinchhitter wordt geselecteerd maar kies dan tussen De Jong en Weghorst en niet allebei.
- Waarom een Kluivert die amper speelt en niet Dilrosun.
- Laat Vormer aub weg.

26 september 2018 om 12:36

Kluivert stond zondag wel in de basis maar draait nog niet echt top. Maar hij speelt wel regelmatig, ik vind vorm een beter argument om hem niet te selecteren dan speeltijd. Bergwijn is gewoon beter nu.

26 september 2018 om 13:06

Waarom tribuneklant Tete ipv basisspeler Janmaat?

Idrisso mag van mij ook wel een uitnodiging krijgen.

26 september 2018 om 12:42

Idrissi zal als het goed is voor Marokko gaan spelen.

26 september 2018 om 12:52

Oké dat heb ik niet mee gekregen

26 september 2018 om 14:50

Heeft ook nog niet definitief gekozen, maar dat is wel mijn verwachting n.a.v. interviews.

Bijzonder hoe snel Rosario in aanmerking komt voor Oranje terwijl Hendrix structureel genegeerd wordt. Genant hoe vaak er met een 8 of 10 is aangetreden op 6. Daarom denkt nu iedereen die nooit Serie A kijkt dat Strootman er helemaal niets van kan. Denk dat Hendrix zeer bruikbaar zou kunnen zijn voor Oranje als Cdm.

26 september 2018 om 12:45

Koeman was aanwezig bij PEC - PSV. Volgensmij tot nog toe ook de enige wedstrijd van PSV waar hij live aanwezig was. Natuurlijk mag je niet oordelen op basis van 1 wedstrijd maar hij heeft toen tussen neus en lippen door wel aangegeven zich rot geschrokken te zijn van het PSV middenveld wat compleet werd overlopen. Nogmaals, niet eerlijk maar wel menselijk dat zo'n oordeel blijft hangen bij een mens.

26 september 2018 om 13:10

en tegen barca ook. op het moment dat PSV niet het tempo van de wedstrijd dicteert dan zie je gelijk hoe kwetsbaar Hendrix is. Zwolle, Barcelona gebeurde dat. Als PSV voorheen geen vuist kan maken dan is PSV gewoon kwetsbaar.

26 september 2018 om 13:34

Ik vind PSV juist niet kwetsbaar. De organisatie staat nu (veel) beter dan onder Cocu, en ik verwacht dat het team nog in ontwikkeling is.

Hendrix speelt een belangrijke rol op het middenveld. Op zich vreemd dat hij er niet bij zit, maar bijvoorbeeld Ruudje Vormer wel. Dat is een grote grap.

26 september 2018 om 12:46

Het probleem is dat De Roon, Vilhena en eventueel zelfs Blind (al vind ik hem te langzaam) en Fosu-Mensah daar kunnen spelen. Hendrix is niet beter dan de bovengenoemde spelers en in een andere rol rendeert hij niet. Ik snap dus wel dat Hendrix gepasseerd wordt. Het is niet zo dat hij er niets te zoeken heeft, maar niemand zal hem missen als hij gepasseerd wordt.

Iemand die 3 wedstrijden leuk speelt en geselecteerd wordt: waarom wordt iemand na 3 leuke wedsrijden geselecteerd? Word dilrosun niet geselecteerd: waarom wordtt iemand na 3 leuke wedstrijden niet geselecteerd?

Wat heeft Koeman toch tegen Hendrix? Als Vilhena er in deze vorm bij kan zitten, dan Hendrix toch zeker?

26 september 2018 om 17:45

Vilhena is prima in vorm hoor. Of hij terecht geselecteerd wordt weet ik niet. Zowel Vilhena als Hendrix zijn leuk voor erbij niet meer.

Mooi dat Rosario is opgenomen in de voorselectie. Echter snap ik echt niet waarom Hendrix er niet bij zit.
Hendrix is het type middenvelder wat het Nederlands Elftal nodig heeft.
Hij is zooo belangrijk en dat merk je pas als hij niet speelt bij PSV (e.g. tegen Willem II afgelopen jaar. 5-0 verloren)

26 september 2018 om 12:36

Hendrix is een goede middenvelder die er wat mij betreft bij had mogen zitten in plaats van Van de Beek ofzo maar waarom is hij de man die we missen bij oranje? Verdedgend is er meer dan genoeg kwaliteit maar voetballend komen we tekort op het middenveld. Denk eerder dat Frenkie de Jong de man is die we al jaren hebben gemist. Hendrix moet je er toch niet bij hebben voor het voetbal. Hij speelt de bal naar een goede kleur maar staat niet bekend als creatieve man.

26 september 2018 om 13:00

Omdat geen enkele middenvelder het gif en verdedigende vermogen van Hendrix heeft (ik zeg niet dat Hendrix direct een basisplaats verdient). Frenkie de Jong heeft natuurlijk veel meer voetballend vermogen, en het hangt er natuurlijk vanaf welk type speler je op de 6 positie wilt hebben.
Verder worden de voetballende kwaliteiten van Hendrix ook onderschat. Hij heeft ook een hele goede steekpass in zijn benen. (bijvoorbeeld assist op Lozano tegen Heracles vorig seizoen). Natuurlijk is dit niet zijn grootste kwaliteit maar het wordt wel een beetje onderbelicht

Had toch Dumfries er een x bijgehad aangezien Tete niet speelt bij zijn club. Snap dat ze voor bepaalde spelers als Cillesen die gewoon duidelijk een veel hoger niveau heeft dan back up Zoet een uitzondering maken maar Tete? Is nu ook niet echt een topper.

26 september 2018 om 12:43

Tete zit tegenwoordig niet eens op de bank, maar op de tribune. Durf te wedden dat Koeman hem zelfs een basisplaats geeft.

26 september 2018 om 12:49

Ik denk vooral dat deze interlandperiode voor Dumfries nog net te vroeg komt. Ik denk dat hij er wel bij zit als hij deze lijn doortrekt tot de volgende interlandperiode. Als hij goed blijft spelen bij Psv, is het vooral een kwestie van tijd als je kijkt hoe smal we in de rechtsbacks zitten op dit moment.

Ik had alleen Hendrix er graag bij gezien en die jongen van Hertha Bsc. Voor de rest een prima voorselectie. Zelf zou ik gaan voor dit team (zie opstelling). Daarbij wil ik wel toevoegen dat ik Groeneveld graag aan het werk zou zien, Bergwijn een kans in de basis verdient, beide back posities nog een beetje expirimenteren is en het middenveld van tegen Frankrijk wat mij betreft geen discussie is. Voor de rest is alles vrij vanzelfsprekend denk ik.

Cillessen
De Vrij
Van Dijk
De Ligt
Fosu-Mensah
Wijnaldum
Propper
Ake
De Jong
Bergwijn
Depay

Ik vermoed dat Janmaat zich misdragen heeft over het feit dat iemand als Tete speelde en hij niet. Janmaat bewijst zich bij Watford wat leuk meedraait en dan komt Koeman met Hateboer aanzetten... hopelijk speelt Fosu op rechtsback tegen Duitsland...

26 september 2018 om 12:51

Janmaat laat bij Oranje nou ook niet bepaald veel zien. We zitten momenteel niet heel lekker in de rechtsbacks. Ik had wel willen zien hoe Dumfries zich staande houdt al snap ik dat deze interlandperiode voor hem nog wat te vroeg komt.

Het is heel simpel.
Janmaat speelt beter, meer en in een sterkere competitie dan Tete.
Hendrix is verder dan zowel Vormer als Rosario.
Dilrosun verdient het op dit moment boven Justin Kluivert.
Bijlow zal niet keepen, 3de keeper of uiteindelijk afvallende.

Bijlow heeft nog geen wedstrijd foutloos gekeept in een team die vaak op de helft van de tegenstander speelt. Kom op, Koeman waar ben je mee bezig, want dit is echt lachwekkend

Vindt Hendrix echt middelmaat en zie veel liever Rosario, ook richting toekomst. Daarnaast denk ik dat Hendrix zijn basisplaats gaat verliezen aan Gutierez. Die vindt ik echt stukken beter. Wanneer je wilt bouwen aan een Oranje richting 2020 dan moet je niet met Hendrix aan komen zetten. Ook niet met Vormer trouwens.

Onbegrijpelijk dat wederom gekozen wordt voor spelers die bij hun club niet aan spelen toekomen. Die zijn simpelweg doorgaans niet fit genoeg. En, als je dan fitte alternatieven hebt lijkt me het makkelijk. Daarbij moet het spelers weerhouden van een transfer naar een buitenlandse club als ze geen goede kans op een basisplek krijgen. Voorbeeld Justin Kuivert! Komt u maar....:

26 september 2018 om 13:02

Men moet niet zo zeuren over Kluivert. Die jongen heeft in 5 van de 6 Serie A wedstrijden speeltijd gekregen. Die jongen speelt dus wel, al is het vooral als invaller.

Ik vind dat geen reden om iemand te laten vallen als hij net een overstap naar een grotere competitie heeft gemaakt. Is zijn positie over een tijd zo dat hij louter sporadisch korte invalbeurten maakt, dan zou je wellicht conclusies moeten gaan trekken.

Het zegt ook wel voldoende dat menigeen hem er uit pikt en roept dat hij niet speelt, terwijl hij dus wel binnen de lijnen komt, maar dat een Tete genegeerd wordt, terwijl hij 0 minuten heeft gemaakt in de League 1 en 4 van de 6 wedstrijden vanaf de tribune heeft mogen bekijken.

26 september 2018 om 13:27

Het gaat er ook niet perse om dat hij speelt, maar hóe hij speelt. En tot nu toe weet hij totaal geen indruk te maken in de invalbeurtjes.

26 september 2018 om 14:11

Kluivert heeft in 4 wedstrijden mogen meedoen. en hierin 133min gespeeld. Meeste was in 1 wedstrijd waarin hij in de basis stond. En ja Tete is een nog opmerkelijker geval.

26 september 2018 om 17:07

Veel spelers hebben sowieso een aanpassingsperiode nodig na een transfer. Als we spelers direct laten vallen op basis van hun eerste weken dan wordt het mooi krap.

Wat is er mis mee om dat nu nog even aan te kijken zoals ik in mijn vorige reacties toe al aan gaf?

Verder is totaal geen indruk maken wat overdreven. Gaf een assist op de winnende goal tegen Torino en daar werd zeer positief over gesproken. Men heeft het oordeel in dit geval allemaal weer veel te snel klaar.

En het is idd 4 vd 5 in plaats van 5 vd 6. Komt op hetzelfde neer.

Bijlow of Padt... Hendrix of Rosario... de uiteindelijke keuzes snap ik wel. Wat ik niet snap: Tete wel en Janmaat niet!! Kenny vind ik een verdedigend aardige speler... maar als je zo lang helemaal niet speelt, dan hoor je er niet bij!! Dat is niet zoals Van de Beek die tijdelijk even gepasseerd wordt maar wel nog invalt. Tete is al maanden uit beeld!
Goed dat die jongen van Brugge er bij is... geeft voor die jongen een goed signaal dat hij in de picture is. En als hij vaak beslissend is in België, dan hoort hij er eerder bij dan Kluivert bijvoorbeeld.

Ik ben benieuwd hoe Koeman naar Davy Klaassen kijkt.. Die doet het op dit moment vrij goed in Duitsland..maar ze hebben natuurlijk een verleden.

Snap niet waarom bijlow erbij zit. Waar hebben we in hemelsnaam 4 keepers voor nodig? Overigens vind ik hem wel een enorm groot talent!

26 september 2018 om 13:04

Het is toch al een tijdje zo dat er 4 keepers bij de voorselectie zitten, waarna er 1 af valt bij de definitieve selectie? Padt is genegeerd dus Bizot zal doorschuiven naar plekje 3 en Bijlow mag er even aan ruiken. Ik vind het wel prima in dit geval. Het is niet zo dat er veel betere alternatieven genegeerd worden.

Danjuma / Groeneveld zal er ook wel bijzitten om hem vast te leggen voor Nederland, hij zou ook nog steeds voor Nigeria kunnen kiezen maar heeft al meerdere malen aangegeven dat Oranje zijn voorkeur heeft.

Hij heeft zich ongelofelijk goed ontwikkeld de afgelopen jaren. Vorig seizoen naar mijn mening verreweg de beste speler van de Jupiler League en nu zich meteen zo geweldig manifesteren bij Club Brugge. Het was al langer duidelijk dat de Nederlandse topclubs zaten te slapen, maar ik had niet verwacht dat hij het direct zo goed zou doen bij een topclub op het hoogste niveau.

Ik denk dat het in aanvallend opzicht zeker voor de toekomst wel goed zit. Ik verwacht dat Daishawn Redan dit seizoen al zijn debuut gaat maken voor Chelsea. Die hebben we ook nog voor de toekomst. En daar verwacht ik heel veel van

Hahaha, tete er wel weer bij en geen janmaat... Man man man. Heeft Tete dit seizoen überhaupt al gevoetbald, het is toch voortaan armoede dat er meerdere spelers in oranje staan die op de bank of zelfs tribune zitten bij hun club? Ik zou nog eerder Dumfries selecteren dan Tete. Als Dumfries zich zo door blijft ontwikkelen zie ik het wel als vaste rechtsback van oranje. Rosario nu al oproepen is natuurlijk echt te gek. Ik heb hem er heel graag bij bij PSV en denk ook wel dat het iets kan worden maar kom op, na 3 wedstrijden gevoetbald te hebben in een team dat lekker loopt, al geselecteerd worden voor oranje gaat mij wat te ver. Had Jorrit toch een keer mee genomen meneer Koeman, je weet niet of je zo'n jonge ooit kunt gebruiken op het middenveld als het nodig is. Als je die nu af en toe laat proeven en je geeft hem het gevoel dat hij erbij hoort, zal zo'n type speler zijn eigen kapot lopen Voor je!! Jorrit kun je in je team brengen om een bepaalde speler van de tegenstander uit het spel te halen. Zeg tegen Jorrit, "dun dieé doar, des te jouwe" en hij zorgt ervoor dat het ook de zijne is. 😀

Dat viel mij ook gelijk op! Als je Rosario na zes wedstrijdjes goed spel wel gelijk beloond, maar Hendrix die niet minder uitstekend speelt en het wel over een langere periode heeft laten zien, moet je wel een hekel hebben aan hem. Zou daar graag wat kamervragen over zien langskomen, maar zoals gebruikelijk zal het wel weer alleen over de debutanten gaan of de spelers die verrassend wel zijn geselecteerd.

Kijk toch eens wat er voor fraaie clubs tussen zitten: Besiktas, Burnemouth, Crystal Palace, Brighton en Hove, Atalanta Bergamo, Club Brugge... dat is toch niet meer het niveau man? Hans Hateboer was in Oranje een regelrecht drama en Terence Kongolo en Ruud Vormer gaan de oorlog toch ook niet voor je winnen? Bovendien ook niet echt spelers die altijd redelijk vrijblijvend, uit het zicht van titel of Champions League, hun wedstrijdjes hebben kunnen spelen. Als ik Koeman was ging ik uit van jongens die momenteel bij Ajax en PSV barsten van het zelfvertrouwen. Verstevig je verdediging met een hecht blok op het middenveld en kies voorin voor snelheid, creativiteit en variatie. Het systeem dat Bert van Marwijk in Zuid-Afrika bracht lijkt me hiervoor perfect.

Cillessen
Dumfries
Van Dijk
De Ligt
Blind
De Jong
Hendrix
Groeneveld
Propper
Bergwijn
Depay
26 september 2018 om 14:06

De heisa rondom het 4-5-1 systeem heb ik nooit echt begrepen. Praktisch is het gewoon 4-3-3 met de punt naar voren, iets waarvan we overtuigd zijn dat niet gaat lukken met het huidige materiaal. Ik denk dat 5-3-2 wel gaat lukken, maar dan moeten de backs wel echt bijdragen in zowel de aanval en verdediging.

26 september 2018 om 14:51

Het is helaas de situatie waarin Oranje nu zit. Waar 10-15 jaar geleden de harde kern van het team speelde bij grote clubs als Man U,, Arsenal, Barca, Bayern, noem ze maar op, moeten we het nu doen met 2 (top)spelers van Liverpool en de reservekeeper van Barca.

Echter het ziet er wat mij betreft wel een stuk rooskleuriger uit dan 1 a 2 jaar terug. Er komt op dit moment ontzettend veel talent door, spelers als Bergwijn, Groenevel, De Jong (De Ligt kun je op 19 al haast niet meer als talent zien). Depay die het prima doet bij Ol.

En de spelers Brighton, Bournemouth Atalanta etc zijn (nog) niet top, maar dit zijn wel jongens die wekelijks in een grote competitie tegen zware tegenstanders spelen.

Het is even afwachten hoe die spelers zich verder ontwikkelen én hoe Oranje zich in de wedstrijden tegen Duitsland en België staande houdt. Maar ik denk dat er voorzichtig een stijgende lijn is ingezet.

Ik begrijp echt niet waarom hij wederom voor Vormer kiest. We hebben allemaal kunnen zien dat hij op elk front tekort komt voor Oranje en werkelijk niets toevoegt als hij speelt. Ik mag toch hopen dat hij 1 van de afvallers wordt, want dat is wel echt een speler die het niveau overduidelijk niet aankon.

Mijn reactie als Feyenoorder op de selectie van Bijlow:
Hahahahahahahahahahaha

Sorry, maar het is een redelijk talentvolle keeper, die elke wedstrijd z'n foutjes nog heeft zowel bij Feyenoord als bij Jong Oranje. Het is te hopen dat hij van die fouten gaat leren en ooit een betrouwbare keeper van Feyenoord wordt, maar tot op heden heeft hij Niks maar dan ook Niks gepresteerd om in aanmerking te mogen komen voor het Nederlands Elftal.

Bijlow zal wel afvallen. Rosario en Danjuma kan ik nog wel begrijpen gezien hun prestaties dit seizoen, maar dan had hij eigenlijk ook Dilrosun kunnen opnemen. Van mij mag Willems ook wel een keer opgeroepen worden. Denk dat we hem goed kunnen gebruiken. Voor de rest weinig verrassingen.

26 september 2018 om 13:05

Willems zal met zijn 2x rood in korte tijd geen reclame voor zichzelf gemaakt hebben. En hij mag nu ook even toekijken wegens schorsing natuurlijk.

Ben het wel met je eens dat hij er eens bij zou mogen zitten zodra hij weer volop speelt.

26 september 2018 om 13:39

Zou dé ideale linksback zijn in een eventueel 5-3-2 (of 3-5-2) systeem. Passing, voorzetten, inzicht bij die gozer is echt van ongekende kwaliteit.

Ik zal nooit meer vergeten hoe hij soms bij PSV passes over de grond of door de lucht gaf die zelfs menig top nummer 10 niet ziet.

Kan iemand mij vertellen waarom Janmaat er niet bij zit? Van de stukjes die ik van Watford zie doet hij het daar toch heel aardig en Watford draait prima. Of zie ik nu alleen de goede stukjes?

27 september 2018 om 09:50

Hij heeft een blessure en ligt er volgens mij 6 weken uit.

Matig allemaal zeg, 10 jaar geleden kwam meer dan de helft van dit zooitje nooit van z'n leven in aanmerking voor oranje, ja er komen goede talenten aan maar dat is ook een kwestie van afwachten of ze het ooit gaan waarmaken.

De selectie van het Nederlands Elftal is altijd beperkt geweest tot de 'buitenlanders' en de 'top drie'.
Vroeger werd bijvoorbeeld een keeper van Feyenoord bij het NL XI gehaald, maar raakte die positie kwijt toen hij naar een andere, kleinere club ging.
Vandaar de uitverkiezing van Justin Bijlow door Ronald Koeman.
Ogenschijnlijk niet op basis van kwaliteit, maar om de beleidsbepalers van een grote club te pleasen.
Datzelfde geldt natuurlijk zeker voor PSV en Ajax.
Het zal nog een flinke kluif worden Oranje voor het komende toernooi (EK 2020) te kwalificeren.

26 september 2018 om 13:27

De beste spelers spelen nu eenmaal in het buitenland of spelen bij "de top drie".

Klopt ook niet wat je gezet want Bizot van AZ zit er toch bij? En als Padt zich niet had misdragen was die ook gewoon geselecteerd.

In 1996 had je bijvoorbeeld Johan de Kock van Roda JC in de verdediging staan.
Om nog maar te zwijgen over het selectiebeleid van Van Basten.

Vind het toch echt jammer dat Koeman Van Persie volledig heeft afgeschreven. Ik snap dat je geen toekomst ziet in hem bij Oranje, maar dat zie je bij de andere spitsen in deze selectie wel? Luuk de Jong? Wout Weghorst? Kom op man! Wie houden we hier voor de gek? Het is toch gewoon wachten op iets beters? Nou doe dan maar nog even Robin. Kunnen we in ieder geval nog even genieten van een Oranje spits met een fluwelen techniek. Misschien wel de laatste van zijn soort.

De keuze als vierde keeper voor Bijlow is toch niet zo vreemd? Padt is veel vreemder. Bijlow is talentvol en jong even laten snuffelen aan het grote Oranje is toch niet zo'n gek idee? Klaar om serieuze wedstrijden te keepen voor Oranje is hij natuurlijk nog lang niet maar een beetje ervaring op doen kan geen kwaad.

Haha Bijlow, naja leuk als signaal dat ie het goed doet (ook al vind ik dat wel meevallen), maar die zal wel afvallen.

Als Koeman nu weer kiest voor Kluivert ipv Bergwijn fiets ik naar Zeist om hem uit te lachen. Donny vd Beek snap ik ook niet echt. Een bankzitter in de Eredivisie lijkt me niet het streefniveau van Oranje, maar ja heh, echt geweldige alternatieven weet ik ook niet. Maar misschien gezien zijn prima seizoensstart den Klaassen?

Oh en Tete wel Janmaat niet, vind ik werkelijk waar onbegrijpelijk.

We kunnen ook stellen dat Nederland niet eeuwig talenten gaat voortzetten.
Nederland kan gewoon niet beter en heeft nu ook het ongeluk dat meerdere spelers niet meer kiezen voor NL.

Dandjuma is een prachtige speler die zie ik op een dag terugkeren naar PSV.

Bijlow Kluivert mogen never opgeroepen worden want presteren is toch de maatstaf en laat dat nou hetgeen zijn deze twee nog niet hebben kunnen doen.

26 september 2018 om 14:02

Ach alsof die paar jongens die voor een ander land kiezen het probleem zijn. Als voor Nederland kiezen nu nog steeds betekende dat je tot aan de laatste fase van een WK meedeed, hadden ze gewoon voor Nederland gekozen. Nu hebben ze de optie te kiezen voor een minder goed team (dus meer kans op een plekje) dat ook nog eens meer kans maakt om mee te doen aan een eindtoernooi (makkelijke kwalificatiegroep). Voetballers willen gewoon een optimale carrière, zodra we weer beter zijn, komt dat wel goed.

26 september 2018 om 14:30

Koeman wil waarschijnlijk 4 keepers hebben voor bepaalde trainingsvormen dan is het oproepen van Bijlow toch niet zo gek? Wie moet hij dan oproepen, die jeugdig is dus de toekomst heeft....

Ik dacht dat Rosario altijd 1 of andere Mexicaan was. Maar leuk dat die is opgeroepen. Snap alleen niet wat Vormer er weer in doet, heeft weinig toegevoegde waarde.

Waarom zit die Vilhena er weer bij? Kansloos, voegt een helemaal niks toe, matige speler niks te zoeken in Oranje..

26 september 2018 om 14:33

Blind is ook opgeroepen die heeft gruwelijk gefaald de laatste twee interlands en ook tegen Psv was hij lachwekkend slecht en toch opgeroepen. Vilhena speelt bij Feyenoord tenminste nog degelijke wedstrijden en creã«ert geen kansen voor de tegenpartij....niet dat hij het niveau heeft voor Oranje maar dat heeft Blind op dit moment natuurlijk helemaal niet net zo min als Luuk de Jong en Kluivert die alleen maar de bank warm houdt in Rome.

Besef dat groeneveld vorig jaar nog bij nec speelde

Ben een ajacied maar Zie liever hendrikx (toekomst) Dan vormer

Is Hendrix geblesseerd? Anders belachelijk dat hij nooit wordt opgeroepen voor Oranje.

26 september 2018 om 14:38

Gewoon ontzettend matige speler. Balletje breed gaat goed maar hij viel goed door de mand tegen Barcelona.

Heeft echt niets in Oranje te zoeken, net als die Bijlow overigens. Selecteer dan Room, Vormer of Van Leer.

26 september 2018 om 14:51

Vind hem toch aanzienlijk beter dan een Vilhena of Vormer. En op basis van wat zou van Leer geselecteerd moeten worden?

26 september 2018 om 16:40

Wie valt er niet tegen tegen Barcelona....je praat klinkklare onzin.

Sommigen begrijpen de keuze voor Groeneveld niet, omdat hij vorig jaar nog voor NEC speelde.
Ik heb zelf veel Belgische klanten die lyrisch zijn over hem. Schijnbaar is hij daar nu al 1 van de sterspelers.
Ik ben benieuwd hoe hij het in het NLs elftal zal doen.

26 september 2018 om 14:52

ik ook, als je als 21-jarige het uitstekend doet bij een club als Brugge zul je zeker wat in je mars hebben.

Schande dat Janmaat er niet bij zit en Hateboer en Tete wel. Tete heeft nog niet eens gespeeld dit seizoen. Kluivert zal hopelijk afvallen want die hoort er ook niet bij te zitten. VD Beek vind ik geen slechte speler maar zit momenteel op de bank bij Ajax dan hoor je toch geen plek te krijgen? Rosario vind ik ook een vreemde keuze die speelt letterlijk 5 wedstrijden bij psv in de basis (overigens wel groot talent) en het is duidelijk dat Hendrix vreselijk onderschat wordt was tegen Ajax een van de beste spelers op t veld en in de CL speelt die meestal ook

26 september 2018 om 15:11

*speelde die meestal ook vrij verdienstelijk. Sowieso in de topwedstrijden altijd we sterk. Divrosul vind ik nog te vroeg op om te roepen maar zeker eentje om rekening mee te houden.

Wel Justin Kluivert maar geen Javairo Dilrosun?.... vind ik toch op z'n zachtst gezegd opmerkelijk. Ook de keuze voor Bijlow onbegrijpelijk. Sinds de wedstrijd tegen PSV is die jongen alleen maar aan het blunderen geweest. Ik snap dat je Padt nu even niet oproept, maar roep dan een ervaren jongen als Michel Vorm, Vermeer, of Krul op als derde doelman en niet deze grabbelaar. En dat Hendrix niet opgeroepen wordt snap ik ook nog steeds niet. Doet het toch hartstikke goed bij PSV

26 september 2018 om 15:34

Eens. Danjuma is Groeneveld van Brugge (ex NEC), heeft de naam van zn moeder aangenomen. Rosario vind ik trouwens wel best serieuze potentie hebben!

Op zich een goed signaal voor Bijlow imo. Hendrix verdient het wel echt inmiddels, vraag me af wat de overweging is. Teveel verdedigende middenvelders? Berghuis ook opvallend, zeker niet in topvorm maar in de huidige situatie had ik hem wel boven Kluivert verwacht.

Het grootste keeperstalent wordt hier maar niet genoemd, dat is toch echt Maarten Paes van Fc Utrecht

Wow...bijna 300 reacties, waarvan als je er 50 hebt gelezen alles al wel gehad hebt...
8 spelers zullen er nog afvallen, waarvan er hier veel over wordt gesproken, weggegooide energie dus en een enkeling had er kennelijk bij gemoeten, niet dus.
Dit is de voorselectie van onze bondscoach én zijn staf, en er zal vast wel over de 1e hier genoemde afvallers gesproken zijn geweest en er een geaccepteerde reden voor zijn, punt uit.
Met deze groep-/-8 gaan we het doen of je er wel of niet mee eens bent, en die verdienen al onze steun, Hup Holland!

Waarom er nog over Wesley wordt geschreven is wel erg verbazingwekkend, die jongen werd nationaal feestelijk uitgewuift na Peru en was in Parijs al met pensioen, of is dat alweer vergeten..?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren