Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Overmars keert in januari terug voor man van 7,5 miljoen euro’

Laatste update:

Ajax gaat zich in januari mogelijk versterken met een centrumverdediger. De Telegraaf schrijft dat Lisandro Magallán opnieuw in beeld is bij directeur spelersbeleid Marc Overmars. De krant meldt dat de Argentijn zelfs goedkoper is geworden en ongeveer 7,5 miljoen euro zal moeten kosten.

Dat heeft te maken met de koersdaling van de Argentijnse valuta, de peso, en met het feit dat Boca Juniors met de komst van Carlos Izquierdoz reeds inspeelde op een vertrek van Magallán en in de persoon van Leonardo Balerdi bovendien een talent in huis heeft dat eveneens op de positie van Magallán kan spelen. Magallán lijkt dus niet onmisbaar meer voor Boca. Onze VZ Talentscout over Balerdi is hier te lezen.

De 24-jarige Magallán heeft volgens De Telegraaf ‘een voorkeur’ voor Ajax, maar wordt ook gevolgd door subtoppers uit LaLiga en de Bundesliga. In de zomer was de voormalig jeugdinternational van Argentinië al dicht bij een overstap naar de Johan Cruijff ArenA, want hij werd zelfs medisch gekeurd.

“Totdat we een vervanger hebben gevonden, ligt de transfer van Magallán stil. Het sportieve heeft bij ons prioriteit, niet het economische”, vertelde voorzitter Daniel Angelici. Zijn club haalde met Izquierdoz een vervanger, maar toch bleef Magallán in Buenos Aires. Licha staat nu nog tot de zomer van 2021 onder contract bij Boca Juniors.

Moet Ajax in januari een verdediger halen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Te laat want als de Ligt er niet bij is dan is de aanwas erachter schraal

26 september 2018 om 07:27

Zeker te laat. En dit wist je van te voren. Ze wisten dat Schuurs tijd nodig heeft en ze wisten ook dat Wober het niet meer heeft (zeker na de voorbereiding). Daarbij lijkt het er nu op dat ze de kwaliteiten van Blind overschat hebben.

26 september 2018 om 08:00

Achteraf is het makkelijk lullen natuurlijk. Aan het begin van het seizoen was iedereen lyrisch over het uitgebalanceerde Ajax. De schaal ophalen was slechts een formaliteit.
Verliezen ze een keer van PSV dat belachelijk boven zichzelf uitsteeg en opeens is alles bagger.

Ajax heeft tegen PSV gegokt en verloren, no biggie.

26 september 2018 om 08:21

Nick Danninga: Psv dat belachelijk boven zichzelf uitsteeg? Sorry hoor, maar probeer je hiermee de nederlaag weer enorm te bagataliseren? Psv is blijkbaar gewoon veel verder dan Ajax. En dat kun je prima zeggen wanneer je net in het seizoen al een gat van 5 punten hebt..

On topic: Het is natuurlijk ongelooflijk mismanagement om je nu alweer te richten op de winterse transferperiode? Die aankopen had je voorafgaand aan het seizoen moeten doen, want die waren hard nodig! Nu ben je gewoon te laat en zul je zodoende vast nog wel meer punten gaan verspelen.

26 september 2018 om 08:33

@PSVChamps ik wil niets afdoen aan de winst van PSV want zij waren zondag idd duidelijk verder en beter. Dat wil echter niet zeggen dat je niet naar jezelf moet kijken want daar heb je invloed op. AJAX heeft zondag niet gebracht wat zij zouden moeten brengen. M.i. mede doordat er een verkeerd centrum stond. Dat is een keuze, maar ook een keuze door het spelersmateriaal dat voorhande was. Daarnaast was natuurlijk ook de wijze van wedstrijd ingaan een groot plus voor PSV tov AJAX. Dus, terechte winst van PSV maar ik kijk naar datgene waar AJAX invloed op heeft. Ik wil nl niet wachten op een fout van een ander.

26 september 2018 om 08:33

Ach en dan nog. Een team wat in toppets boven zichzelf kan uit stijgen is alleen maar klasse.

26 september 2018 om 08:36

@Dick Nanninga,

Toch zonde dat er altijd weer figuren zijn die niet kunnen erkennen dat de tegenstander gewoon beter was omdat ze simpelweg meer kwaliteit hadden of tactisch gewoon superieur waren.

PSV steeg niet boven zichzelf uit en speelde helemaal niet briljant. Ze hadden een duidelijk plan om de zwakheden van Ajax uit te buiten en deden dat kinderlijk eenvoudig in net iets meer dan een half uurtje.

Gewoon zonde dat je dan de noodzaak ziet om toch een sneer uit te delen door te roepen dat PSV zogenaamd 'belachelijk boven zichzelf uit steeg'.

PSV is de afgelopen seizoenen kampioen geworden en toen waren ze dus beter dan Ajax. PSV won afgelopen zondag eenvoudig van Ajax en blijkbaar zijn ze dus nog steeds beter dan Ajax. Doe dan niet alsof je van een pakweg ADO hebt verloren die toevallig eens een wereldwedstrijd wisten te spelen.

26 september 2018 om 09:10

? Psv is blijkbaar gewoon veel verder dan Ajax. En dat kun je prima zeggen wanneer je net in het seizoen al een gat van 5 punten hebt.."
Lijkt mij van niet dat heeft het verleden juist aangetoond, als Ajax aan het einde van de 2e seizoenshelft een gat slaat van 5 punten dan pas mag je spreken dat een club 'veel' verder is dan zijn concurrentie.
Wees maar voorzichtig om er nu al conclussies aan te verbinden,

26 september 2018 om 09:27

Ajax had en heeft een werkelijk waar fantastische selectie, een veel betere selectie ook dan PSV. En ja, naast de pure aanwezige kwaliteit vd spelers ook nog veel meer uitgebalanceerd. Raar fenomeen toch zo’n mens, elkaar lekker na-en-aanpraten...Ga zo door Overmars, je was en bent fantastisch bezig voor Ajax😎👍🏼

26 september 2018 om 09:28

Onzin Nick, ik en vele Ajacieden met mij hebben geroepen om 1) een snelle sterke CV en 2) een topspits. Dat waren / zijn gewoon de zwakke plekken van Ajax... dat blijkt maar weer.

26 september 2018 om 09:40

Want kopen is de oplossing. Dat hebben we gezien met de rechtsbacks. Uiteindelijk bleek toch Veltman de beste en toen hij geblesseerd raakte bleek een middenvelder uit eigen jeugd een beter alternatief dan de 2 dure aankopen.

In het centrum geldt hetzelfde. Voor veel geld werd Wöber gekocht, maar hij moest al snel het veld ruimen voor een 17-jarig toptalent uit eigen jeugd. Dan kan Overmars straks weer een kleine 10 miljoen uitgeven voor een verdediger, waar nu al niet iedereen het over eens is of hij wel een versterking is, en dan blijkt dat hij straks uit de basis wordt gehouden door een eigen opgeleide speler.

Uitzonderingen daargelaten, maar de meeste aangekochte spelers redden het niet bij Ajax (en Feyenoord). Of ze moeten al op jonge leeftijd zijn gekocht en gerijpt in O19 of Jong-Ajax. Of een zekerheidje zoals Ziyech / Tadic. Schöne is dan de uitzondering.

26 september 2018 om 09:41

Waarom rijpt Schuurs niet bij Fortuna? Je wordt als piepjonge aanvoerder kampioen met je club, promoveert sinds tijden weer naar de Eredivisie. Dan kom je terecht op de bank van Ajax in plaats van dat je als aanvoerder bij Fortuna nog een jaar Eredivisie speelt. Ik begrijp niet dat hij niet nog een jaar verhuurd is

26 september 2018 om 09:51

@gerardovic,

Ajax heeft inderdaad een fantastische selectie, daar doet 1 nederlaag niks aan af. Maar ondanks de surplus aan kwaliteit vindt ik de selectie van de basisspelers bij Psv meer gebalanceerd.

Bij Ajax ontbreekt diepgang op het middenveld als Van de Beek niet speelt. En voorin heeft Ajax ook geen diepgang. Dat wordt gecompenseerd door opkomende backs. Maar bij Psv heb je opkomende backs en diepgang op beide vleugels.

Dus ondanks dat Ajax individueel betere en/of talentvollere spelers heeft, is het elftal van Psv completer. Bij Ajax ontbreken spelers als Lozano en Bergwijn, die mijn inziens het verschil maken.

26 september 2018 om 10:02

Vind je dat PSV echt veel verder is dan Ajax? Het klopte gewoon niet zondag, gebrek aan vertrouwen bij Ajax door het ontbreken van De Ligt. Ik denk dat je met De Ligt gewoon minimaal een gelijkwaardig team hebt staan. De meeste PSV-ers denken dat ze er al zijn en maar goed dat is ook prima maar ineens doen alsof het verschil zo groot is vind ik te makkelijk omdat Ajax zijn belangrijkste man mistte.

26 september 2018 om 10:07

@gerardovic, precies zoals jij aangeeft. Ajax heeft van de 11 wedstrijden 1 wedstrijd verloren. Met dat soort statistieken wordt je kampioen. Afgelopen zaterdag was Psv gewoon veel scherper in haar afronding. Want alle overige statistieken waren in het voordeel van Ajax, al wou het balletje er simpelweg niet in. Waar die aan de andere kant door 3 benen heen er wel zachtjes inrolt. Dat soort wedstrijden zitten er tussen, alleen jammer dat het net tegen de concurrent allemaal net niet goed viel.

Ontopci: Deze aankoop is helemaal niet nodig. Met Wober, Schuurs, Blind,de Ligt, Frenkie en straks Veltman heb je genoeg keuzes (en kwaliteit) voor de 2 centrale posities achterin.

26 september 2018 om 10:17

Ja zeker. PSV vorig jaar ici kampioen en nu alweer 5 punten voor. Koop een bril als je het niet begrijpt

26 september 2018 om 10:22

@berserko

Je schrijft: "yup. I hate to say I told you so, maar dit zag je aankomen. Overmars doet echt ook dingen goed maar alles moet kloppen als je kampioen wilt worden en Ajax heeft de selectie structureel niet in balans aan het begin vh seizoen".

Typisch weer zo een opportunistische reactie van iemand die zich alleen de laatste wedstrijd herinnert. Een dwaze reactie ook omdat Overmars en Ajax al veel geld uit hebben gegeven, terwijl daar nauwelijks inkomsten tegenover stonden omdat alleen Kluivert is verkocht. Overmars is niet de eigenaar van Ajax en heeft de toestemming van de RvC nodig om aankopen te mogen doen en het is belachelijk om net te doen of hij daarvoor over een blanco cheque beschikt. Hij moet keuzes maken en in de eerste instantie viel de keuze op Magelan, met diens komst is hij een half jaar bezig geweest, maar hoewel er een akkoord met zowel de club als de speler lag, bleef die eerste maar weigeren om hem vrij te geven. Juist omdat Overmars de selectie snel op orde wilde hebben, is hij overgestapt op Plan B en heeft Daley Blind gecontracteerd. Hij kon er geen verdediger meer bij halen omdat het beschikbare geld op was. Nu kan hij beschikken over de CL gelden en is er dus eventueel wel weer geld beschikbaar om te investeren. Het is dan ook volslagen onzin wat je uitkraamt.

26 september 2018 om 10:23

Het is inderdaad fantastisch als je zo doorgaat eindig je op zo'n 28 punten van psv. Na 6 speelronde 5 punten betekend 28 punten na 34 lol

26 september 2018 om 10:27

Onzin!
Daar heb je Schuurs voor aangetrokken. Daarnaast Wober en die Deen. Als je dan je elftal volledig door elkaar gooit, is de keuze van de trainer.

26 september 2018 om 10:29

Lekker uitgebalanceerd spelen met 8 middenvelders 1 verdediger en 1 spits

26 september 2018 om 11:03

Heeft dat niet iets te maken met "het Ajax systeem" leren? Ik geloof dat Ajax spelers altijd eerst een jaar laat wennen aan de speelstijl voordat ze überhaupt bij de basis komen.

26 september 2018 om 11:15

@luukos1985 Wat een onzin allemaal, ga anders lekker ergens anders lopen stoken. Zeggen ze dat Ajacieden arrogant zijn. Wat een complete en ook hypocriete oordeling.

26 september 2018 om 11:44

@hero kashia, het lijkt erop dat (vooral) fans van psv arrogantie als een alleenrecht van Ajacieden zien. Arrogantie met een zachte G bestaat niet, meent men. Daar is het allemaal zacht, warm, plezierig en gemoedelijk... 😞

26 september 2018 om 11:44

'scepticus

"hij moet keuzes maken en in de eerste instantie viel de keuze op Magelan, met diens komst is hij een half jaar bezig geweest, maar hoewel er een akkoord met zowel de club als de speler lag, bleef die eerste maar weigeren om hem vrij te geven. Juist omdat Overmars de selectie snel op orde wilde hebben, is hij overgestapt op Plan B en heeft Daley Blind gecontracteerd. "

Dit klopt helemaal niet. Magallan was wel degelijk een serieuxe optie, alleen is er op een gegeven moment een keuze gemaakt. Het werd óf Blind, óf Magallan. En de keuze is op Blind gevallen.

Tja, en als je dan PSV - Ajax hebt gezien dan kun je je afvragen of dit nou zo'n goede keuze was. Realistisch geien is Blind niet de beste CV die Ajax heeft. Hij is ook niet de beste middenvelder. Hij is zelfs niet de beste linksback. Terwijl je met een Magallan, die niet zo heel goed kan voetballen (zeggen de scoutingrapporten), wel een voorstopper hebt die gewoon wél tegen Luuk de Jong had kunnen spelen.

En alleen al aan het feit dat die Magallan, ondanks de aanwezigheid van Wöber, Schuurs. etc., nu dus weer in beeld is, kun jij afleiden dat Overmars zijn fout ook wel inziet.

26 september 2018 om 11:51

Ik ben geen PSV of Ajax supporter. maar PSV wint haar wedstrijden vrij makkelijk tot nu toe.
niet meer die last minute goals die de wedstrijd beslissen in het voordeel van Psv. dat zegt heel veel.

26 september 2018 om 11:51

Geen onzin ik erger mij dood dat de ajaxieden nul eer geven aan de prestaties van psv

26 september 2018 om 12:04

Jongens maak je niet druk over het PSV van boven zichzelf uitsteeg. Kijk naar teletekstpagina 819 en geniet.

26 september 2018 om 12:04

Psv champs, Nanninga heeft een punt. Het is allemaal enorm oppertunistisch. In een halve week kunnen bij veel supporters en annalisten visies totaal veranderen.
Ik ben wel met je eens dat een volledig boven zichzelf uitstijgend psv, afbreuk doet aan de prestatie. Psv haalde gewoon het gewenste niveau, en dat was voldoende om een tactisch zwak Ajax af te troeven. Alle mensen die na 5 wedstrijden direct allerlei conclusies verbinden over de kwalitiet van de selecties, de trainer en kansen voor het kampioenschap zijn wel flink oppertunistisch bezig. Net zoals de mensen die na de overwinning van Ajax op Poak en verlies van psv tegen barca direct allerlei conclusies trokken. Laten we de winterstop afwachten voor voorlopige conclusies.

26 september 2018 om 12:05

Sanchez en tagliafico niet vergeten

26 september 2018 om 12:11

Psvchamps. Ik ben t met je eens dat het wel erg bagataliseren is van een verdiende nederlaag. Maar wellicht ook beetje te ver gezocht dat je nu stelt dat psv veel verder is dn Ajax. Ik zou op basis van wat we nu weten van de kwaliteiten, dat psv het met minder investeringen en een kwalitatief ogenschijnlijk smallere selectie behoorlijk goed doet in vergelijking met Ajax. Maar wat ik tot nu toe heb gezien van Ajax was ook gewoon goed (volgens verwachting).

Ik zei afgelopen weekend nog tegen een goede vriend van me (die voor Ajax is, maar smaken verschillen) dat t meest spannende voor Ajax de komende jaren zal zijn of ze gaan vasthouden aan hetgeen ze naam en faam heeft gebracht (lees: opleiden) of dat er onder druk om te presteren nu vaker zal worden gegrepen naar de optie om te kopen (want je hebt t geld)....dit is dan weer zo n geval van wat doen? Wachten op schuurs/wober of de portemonnee trekken.

Afijn. Leuke ontwikkelingen toch.

26 september 2018 om 12:15

De meeste psv-ers denken er helemaal nog niet te zijn, waar haal je dat vandaan? Psv heeft 1 slag geslagen, maar heeft nog keer dan genoeg te doen om dit überhaupt vast te kunnen houden.

26 september 2018 om 12:22

We moeten nou niet gaan doen alsof PSV al het hele seizoen zo presteert als tegen Ajax.
PSV steeg wel degelijk boven zichzelf uit deze wedstrijd. Desalniettemin was het een verdiende overwinning..

Gelukkig hebben niet veel meer clubs van het caliber PSV in de competitie. Het “nog meer punten verspelen” zal wel meevallen. Dit is een doelwit waar ze al tijden achteraan zitten, laat m maar komen kan geen kwaad

26 september 2018 om 13:22

Ja bande gekocht. Labyad,sinkgraven, wober, twee rechtsbacks.weggegooid geld. Blind niet te vergeten.

26 september 2018 om 13:29

Luukos1985

Het is inderdaad fantastisch als je zo doorgaat eindig je op zo'n 28 punten van psv. Na 6 speelronde 5 punten betekend 28 punten na 34 lol

Dit kan je ook weggooien aangezien Psv niet ongeslagen kampioen wordt dit jaar. Die gaan echt nog wel hun wedstrijden verliezen.

26 september 2018 om 19:05

"...Afgelopen zaterdag was Psv gewoon veel scherper in haar afronding. Want alle overige statistieken waren in het voordeel van Ajax" en zo is het!
Ieder neutrale geïnteresseerder die de statistiek doorneemt had zondermeer verwacht dat Ajax met ruim verschil had gewonnen.
Zo'n wedstrijd als afgelopen zondag met 3 van dergelijke absurde doelpunten binnen een kwartier komt zonder overdrijven maar eens in de zoveel jaar voor, lucky Psv.

26 september 2018 om 21:23

@frankbollegraf
Heb jij de wedstrijd wel gezien of heb jij alleen de statustieken gezien. Maar wat zijn statistieken ? Als je alleen op je eigen helft balbezit hebt en 20 keer vanaf eigen helft op goal schiet die allemaal simpel opgepakt worden geldt dit als schot op goal. Psv was deze wedstrijd een klasse beter dan ajax en heeft verdiend gewonnen. Het is dat psv het wel goed vond waardoor nog wat onschuldige doelpogingen kreeg.

26 september 2018 om 13:22

Te laat dat weet ik niet.

Maar wat ik wel weet is dat als je in de winterstop indedaad die Magallan haalt, je daarmee het lot van Wöber bij Ajax wel bezegelt en indirect ook van Per Schuurs. Want als je Wöber kennelijk niet goed genoeg vindt om te spelen tegen Psv, daarbij zelfs kiezend voor het rampscenario met twee spelers waarvan iedereen vooraf al zei dat dit niet goed kon gaan, wat moet je dan nog met die speler?

Per Schuurs zal zich toch ook inmiddels afvragen wat hij in vredesnaam aan het doen is in Amsterdam? Laten we wel wezen, zijn oude ploegmakkers spelen eredivisie, hij in de Eerste Divisie. Dat je als speler van buiten altijd 'een tijdje moet wennen aan het Ajaxspel' dat is een fabel. Maar dat hij, als jonge speler, even moet wennen van de overstap van de provincie naar Amsterdam, dat kan ik nog wle volgen. En dat hij dus enige tijd in jong Ajax moest spelen, dat was afgesproken. Maar als dan vervolgens alleen maar spelers worden gehaald voor zijn plekje in het team én als die spelers vervolgens niet eerst enige tijd 'moeten wennen aan het Ajaxspel' in jong Ajax (want Magallan gaat toch niet echt eerst een seizoen jong Ajax doen, die gaat linea recta naar de A selectie) dan gaat hijn toch vanzelf achter zijn oren krabben, of heb ik dat mis?

En ja, topclubs hebben hun eigen wetten, waaronder uiteraard het gegeven dat er nu eenmaal altijd concurrentie is. Maar er komt een moment dat ook een Per Schuurs zijn speeltijd wil.

Bah wat een vieze koopclub is Ajax aan het worden zeg. Ja ok ik begrijp dat de verdediging niet veel voorstelt zodra de Ligt niet speelt, dat zagen we in Eindhoven. Maar om nou weer te kopen om het kopen..geef een jochie van Jong Ajax de kans die de duurste uitgaande transfer van Fortuna is.

26 september 2018 om 07:26

Ajax is geen liefdadigheidsinstelling hé. Als de andere gewoon (nog) niet goed genoeg zijn, moet je op zoek naar alternatieven

26 september 2018 om 12:10

Die verdediging van afgelopen zondag was wel goed genoeg? Stel dan speler op hun eigen positie op.

26 september 2018 om 12:15

Dat is de nieuwste dooddoener van de Ajax fans de laatste tijd. Voorheen moest al t talent gebracht worden en kansen krijgen (waar ik de kracht van Ajax in herken), maar nu het geld gebruikt kan en mag worden (bij uitblijven van succes), is het helemaal makkelijk geworden om te zeggen dat war er is niet goed genoeg is. Dat is in principe wat andere clubs al jaren doen (bv psv) en die geven de talenten toch zo weinig kansen. Toch? Maar geloof me, als je dadelijk weer 4 aankopen verder bent en t loopt nog niet vliegt eerst ten hag er uit en daarna komt de onderstroom die klaagt over stagnerende doorgroei van talenten.

26 september 2018 om 07:29

@ R. Drenthe Bah bah inderdaad, als je als club verdedigend tekort komt tegen topclubs. Daley Blind moet zowel bij Ajax, als bij Oranje nooit meer worden opgesteld in de achterhoede! Het is en blijft een middenvelder, en helaas is er op dit moment geen verdediger in de jeugd die zover is om in te haken in de eredivisie. Waar wij absoluut geen punten meer mogen verspelen, en in de Champions League natuurlijk hopen te schitterend. Ik zie hier een nostalgisch patroon, als Ajax geen geld uitgeeft om zich echt kwalitatief te versterken is het niet goed. Maar tegenwoordig andersom ook niet... Man man.. 😒

26 september 2018 om 08:12

Eens dat Blind geen verdediger is, maar welke middenvelder moet er volgens jou geslachtofferd worden? Ik denk dat de aankoopwoede van overmars nog wel eens voor wrijving in de spelersgroep kan gaan zorgen. Daarnaast veel miskopen ook natuurlijk met Orejuela, Kristensen en Wober. Die laatste gaat echt het vertrouwen van ten Hag niet meer krijgen. Dan heb je Schuurs nog die nog niet goed genoeg wordt bevonden. Hoe gaat Vd Beek zich in de winterstop opstellen, Schone kan wel eens gepasseerd gaan worden. Gaat Labyad zich rustig houden?

26 september 2018 om 09:11

Schone he. Wober is geen miskoop, echter is ten hag geen fan van hem. Dat krijg je bij nieuwe coaches. Donny is geen betere controleur dan blind, geen betere passer dan Frenkie en geen betere creatieve speler dan Ziyech. Hij bankt dan terecht. Moet hij maar beter spelen dan. Labyad heeft ten hag zelf gehaald en overmars zei al die jongen is niet geschikt. Ten hag wilde hem maar al te graag en ja hoor nu speelt hij niet.

26 september 2018 om 09:29

Labyad is altijd een breedteaankoop geweest. Prima om erbij te hebben die gozer hoor... Je hebt ook gewoon een solide bank nodig.

26 september 2018 om 10:58

@atleticofc - Schone eruit. Die bewees zondag wederom over de top te zijn. Mag hopen dat Ten Hag dat eindelijk eens inziet. Blind naar 6, Wober naast De Ligt. Meer balans in je team. Schone hoeft niet meer in het elftal omdat je met Blind en Frenkie 2 spelers hebt die voor aanvoer zorgen.

26 september 2018 om 12:17

Je hebt een fantastische selectie, de spelers zullen er aan moeten wennen dat er moordende concurrentie is. Dat moet ook zo zijn bij een topclub. Het duurt even voor die cultuur aanwezig en geïntegreerd is, maar als dat wrijvingen oplevert, grijp je in. Niet iedereen kan het niveau altijd halen en zal kunnen vertrekken.

26 september 2018 om 12:19

Vieze koopclub gaat natuurlijk te ver alleen is het wel opvallend dat je nu € 27.000.000 verder bent (wöber/blind & Schuurs) en je hebt nog steeds geen goed alternatief voor als de Ligt uitvalt. Haal die Magallan erbij voor 7.5 mil en je zit dus op € 34.500.000 voor een goede 2de CV voor naast de Ligt. Dat is toch niet echt erg sterk werk of vind je van wel?

26 september 2018 om 07:32

Beetje hypocriet stelling neem je daar in. Dat jochie van Fortuna is toch ook gekocht?

26 september 2018 om 09:30

Ja jochie ja... die mag zeker nog een jaartje rijpen in Jong Ajax en is zeker nog niet klaar om tegen PSV in de basis te beginnen...

26 september 2018 om 10:16

Waarom moet hij nog een jaartje rijpen in een divisie waar hij zich al bewezen heeft. Ik zou hem op de bank zetten en zoveel minuten laten pakken als kan. Er zijn genoeg wedstrijden geweest waar hij nog een half uurtje had kunnen meedoen. Dan was hij wellicht nu al dusdanig verder geweest dat hij de ligt af en toe kan vervangen. Als ik Ajax was geweest had ik wober en de ligt in het centrum gezet en schuurs al mogelijke minuten laten maken die hij kan. Schuurs had zich dan beter staande gehouden tegen PSV als die rare blind. Man wat een verschikking is dat zeg.

26 september 2018 om 07:38

Het is ook nooit goed. Eerst wordt er door iedereen geroepen dat je niet kampioen kan worden met alleen maar 19 jarige. Vervolgens koop je de nodige ervaring en is Ajax een vieze koopclub. Overigens even ter vergelijking. Bij Ajax spelen (regelmatig) Mazraoui, De Ligt , Eiting en Vd Beek. Bij Feyenoord kom je niet veel verder met Bijlow, Malacia en Vilhena. En dan laat ik jongens als Blind en Van Persie en Clasie maar even buiten beschouwing want die zijn ten slotte gekocht.

26 september 2018 om 08:51

Dat er nu koopclub gezegd wordt heeft er vooral mee te maken dat PSV al jaren door vooral ajax supporters (waarschijnlijk door jaloezie) als koopclub betiteld wordt. Nu ajax het ook doet (Wat zeker internationaal nodig is) is het heel makkelijk en voor velen ook heel leuk om dit nu van Ajax te roepen.

26 september 2018 om 07:41

R. Drente, even alleen de feiten

Verdediging Psv
Dumfries
Schaab
Angelino
Viergever

Verdediging Ajax
Blind
De Ligt
Tagliafico
Mazraoui
Back up: De Jong

Bij Psv: 0 zelf opgeleidde spelers in de verdediging
Bij Ajax: 3 zelf opgeleidde spelers in de verdediging

Hoezo koopclub?!

26 september 2018 om 07:57

Wat heeft PSV hier nu in hemelsnaam mee te maken? Zit het zo diep? Áls je deze zinloze vergelijking dan toch wilt maken, neem dan de overige linies inclusief keeper ook eventjes mee........

26 september 2018 om 07:59

Wat heeft PSV hier precies mee te maken?

26 september 2018 om 08:02

Hoezo psv ?

26 september 2018 om 08:06

@kevinfoppe,

Leuk dat je de verdediging gaat vergelijken, maar dit is ook de enige linie waar Ajax veel eigen leugd spelers heeft staan. Sterker nog, in de sterkste opstelling is dit ook de enige linie waar ze zelf opgeleide spelers hebben staan. Dus in totaal 3 zelf opgeleide spelers.
Dit is net zo veel als bij PSV (met Zoet, Hendrix en Bergwijn).
Dus ja, het zijn beide koopclubs. En als je ziet dat er bij ajax in de O19 zelfs meerdere aankopen zitten van meer dan een miljoen, dan is koopclub toch geen gek woord ?
Los daarvan, ik denk dat je er tegenwoordig niet meer aan ontkomt, dus ik vind het niet erg.

26 september 2018 om 08:09

Dan kom ik op 2 voor Psv (hendrix en Zoet). Maar wat doet het er toe? Volgens mij is elke club op amateurs na een koopclub. Ik ken namelijk geen BVO die geen spelers koopt.

26 september 2018 om 08:24

Sinds wanneer is de door ajax opgeleide bergwijn een door psv opgeleide jeugdspeler?

26 september 2018 om 08:25

Volgens mij is Bergwijn weggekaapt bij Ajax. Als je die eigen jeugd noemt kan je er bij Ajax ook meer eigen jeugd normen....

Ontopic: nu nog een vleugelspeler erbij halen en haal Tete ook nog maar terug. Haal nog een tweede verdediger erbij en zet Blind dan meteen op de 6 positie dan kan je meteen Kristensen, Oreguela en Wober verkopen.

26 september 2018 om 08:51

Vanaf zijn 14de bij psv. Zit dus al langer bij PSV dan dat hij bij Ajax zat

26 september 2018 om 08:57

Serieus? Bergwijn geen eigen jeugd? Kijk dat je jongens als Rosario en Frenkie geen eigen jeugd noemt snap ik. Op je 18e/19e ben je, als het goed is, redelijk klaar met je eigen stijl ontwikkelen en kun je die gaan perfectioneren. Op je 14e kun je eigenlijk alleen zeggen op welke linie een speler ongeveer gaat spelen...

Vind het zelf overigens juist wel goed dat Ajax besluit een back-up te halen als de spelers achter de eerste 11 niet goed genoeg blijken. Het is jammer dat ze dat niet eerder deden, want in deze CL poule kan dat het verschil tussen plek 2 en 3 betekenen. Ondanks dat, hoe sterker de ploegen, hoe sterker de competitie, hoe liever de spelers hier heen komen, hoe sterker de ploegen etc etc. Ik kan voor iedere club (nuttige) aankopen alleen maar toejuichen

26 september 2018 om 09:04

Weggekaapt ? Ken je feiten, want bergwijn wilde zelf weg en koos toen voor PSV

26 september 2018 om 10:29

De psv keeper die van veendam af komt? Of bedoel je dat ajax en psv allebei een keeper hebben die als jeugdspeler werden overgenomen en vanuit de jeugd doorgestroomd zijn naar het eerste elftal?

26 september 2018 om 10:45

@sneek PSV zoals je wellicht uit mijn naam kunt halen, ben ik geen Ajacied maar maak ik puur de vergelijking Ajax/psv omdat dit de 2 clubs zijn welke er dit seizoen op alle vlakken waarschijnlijk echt toe gaan doen.
Maar vooruit omdat je het wilt. Hieronder de spelers die tot nu toe (het meest) zijn gebruikt. Trek hieruit je eigen conclusie

Keeper Psv
Zoet (geen Eigen jeugd)

Keeper Ajax
Onana (geen eigen jeugd)

Middenveld Psv
Hendrix (eigen jeugd)
Pereiro (geen eigen jeugd)
Rosario (geen eigen jeugd)
Gutiérrez (geen eigen jeugd)
Ramselaar (eigen jeugd)

Middenveld Ajax
De Jong (eigen jeugd)
Eiting (eigen jeugd)
Vd Beek (eigen jeugd)
Ziyech (geen eigen jeugd)
Schone (geen eigen jeugd)

Aanval Psv
De Jong (geen eigen jeugd)
Lozano (geen eigen jeugd)
Malen (eigen jeugd)
Bergwijn (laten we zeggen eigen jeugd)

Aanval Ajax
Huntelaar (geen eigen jeugd)
Tadic (geen eigen jeugd)
Neres (geen eigen jeugd)
Sierhuis (eigen jeugd)
Dolberg (geen eigen jeugd maar redelijk zelf opgeleid)

26 september 2018 om 10:55

@jansen:
Ajax: de ligt, veltman, blind, mazroui, vd beek en spelers als eiting en de wit spelen ook steeds vaker.
Daarnaast zijn spelers als onana en dolberg als jeugdspeler binnen gekomen in de ajax jeugd en is neres als jeugdspeler bijna meteen het eerste ingestroomt en ook aangekocht voor het eerste.

Psv: Hendrix.
Zoet en bergwijn zijn als jeugdspeler binnen gekomen van respectievelijk Veendam en Ajax.
Wat ik begrijp is rosario ook aangekocht.

Dus qua eigen jeugd:
Ajax: 5 - 7
psv: 1

Incl aangekochte jeugd
Ajax: 9 - 10
psv: 4

Dus ja, duidelijke cijfers.
Dat beide clubs spelers kopen om de selectie aan te vullen/ te verbreden is logisch. psv koopt van oudsher meer, en Ajax koopt vooral voor de plekken waar geen (goede) jeugd klaar staat. En ivm de inhaalslag voor het europese voetbal heeft Ajax een paar kwaliteitsspelers gehaald zoals Neres, Ziyech en Tadic.
Psv heeft dit gedaan bij lozano en die nieuwe mexicaan.

Een beeje hypocriet als anti-ajax lui dan gaan dingen gaan verkondigen als ‘vieze koopclub’. Als je jaloers bent op Ajax, allemaal best, maar geef dat gewoon toe. En richt je niet op haar op wat andere clubs beter doen dan jou club, maar focus je op je eigen club. Feyenoord heeft een relatief sterke aanhang. Hoewel het ook minder wordt valt zeer te prijzen dat ze ondanks alle elende sinds de jaren 70 nog zo trouw zijn gebleven.
Psv heeft als club uit een stad in de periferie zoch toch omhoog gewerkt tot de top drie en hebben ook telkens goede spelers gescout.
AZ heeft na alle elende zich geweldog hersteld en is nu een club die hun zaken goed voor elkaar hebben en klaar staan om een plek als topclub in nederland op te eisen.

Focus je op die positieve punten van je eigen club ipv jaloers te haten op Ajax.

26 september 2018 om 11:04

Klopt helemaal geen biet van je lijstje. Zoet is wel eigen jeugd, Ramselaar is zover ik weet gewoon gekocht? Als je Frenkie als 'eigen' jeugd bestempeld moet je dat met Rosario ook doen maar ze zijn het beide niet. Frenkie speelde bij Willem II in de jeugd en Rosario bij Ajax en Almere City, beiden werden pas in de O19 naar Ajax/PSV gehaald. Malen eigen jeugd noemen is ook idioot, dat is Ajax jeugd en vertrok op zijn 16/17 jaar naar Engeland, PSV haalde hem nota bene deze zomer pas binnen?? Dolberg, zelfde verhaal: in O19 aangetrokken. Wel jeugd dus maar 'eigen' jeugd worden mensen wat kriegelig van, zeker bij Ajax spelers. Al met al, spelers die doorgestroomd zijn uit de jeugd in de basis: Zoet, Hendrix, Rosario, Bergwijn (4 voor PSV, 3 echt eigen jeugd). Onana, Mazraoui, De Ligt, Frenkie (4 voor Ajax, 2 echt eigen jeugd). Op de bank bij beide ploegen heb je dan nog Dolberg, Eiting, Donny, Rigo, Malen, Mauro jr., etc.

26 september 2018 om 11:12

Bergwijn is niet weg gekaapt, Bergwijn werd niet goed genoeg bevonden en mede door de opstelling van Ajax, is dat kind naar PSV gegaan. Daar, in die warme familie, bloeide die jonge op en ontpopte zich tot de speler die het nu is. Oja, en feitelijk gezien, zoals de UEFA er naar kijkt, is het een jeugd speler van PSV. Sterker nog, er is amper informatie te vinden over Bergwijn icm Ajax

26 september 2018 om 11:23

Haha, die keeper die van Veendam af komt. En dan Onana vergelijken.... Man, toen Vermeer nog onder de lat stond en Onana nog niet eens bij Ajax speelde, stond Jeroen al in de basis van PSV 1. Maar gewoon lekker vergelijken, als je dat een goed gevoel geeft.

26 september 2018 om 11:44

@sanderkoevoets; dan vergeet je nog blind en veltman die vanuit de eigen jeugd zijn doorgestroomd.
Bij de bank noem je dan (ajax) dolberg, eiting, donny. Malen is ook ajax jeugd. Bij psv; rigo en mauro, maar spelen die al evenveel als een dolberg/donny/eiting?
Als je die noemt zou je bij Ajax bijv ook een de wit en Sierhuis moeten noemen.

26 september 2018 om 11:47

@kevinfoppe;
Ramselaar is geen jeugd van psv is als 1e elftal speler overkocht van utrecht(?)
Frenkie de jong is welliswaar een jeugdspeler, maar geen eigen jeugd van Ajax.
Malen is eigen jeugd van Ajax die later via engeland door psv is gekocht.

Verder komen bergwijn en rosario uit de Ajax jeugd

26 september 2018 om 11:52

kevinfoppe

Onana
Tagliafico
Blind
De Jong
Mazraoui
Eiting
Schone
Tadic
Huntelaar
Neres
Ziyech

3 zelf opgeleide spelers, acht gehaald krachten.

Zoet
Angelino
Schwaab
Viergever
Dumfries
Hendrix
Rosario
Pereiro
Bergwijn
De Jong
Lozano

4 zelf opgeleide spelers, zeven gehaald.

Dus, als je het wilt hebben 'alleen over feiten', dan is het een feit dat Ajax een grotere koopclub is dan Psv! Leuk om alleen de defensie te nemen, maar dit zijn de hele teams.

Dus als de vraag is 'hoezo koopclub' dan is het antwoord dat je zelf ook kunt geven simpelweg: 'omdat ze heel veel spelers kopen.'

26 september 2018 om 11:55

@frans; op wie reageer je?
Overigens klopt het natuurlijk wel van Zoet, die komt gewoon uit de jeugd van Veendam. En dat zoet al een goed aantal jaar bij psv (zijn plafond) speelt, tsja, is ook een paar jaartjes ouder dan onana, of niet dan? Als onana een paar jaar in Ajax 1 speelt en er komt een keeper uit de psv jeugd in het eerste dan telt die niet mee want onana staat langer op doel?

Bergwijn was inderdaad niet goed genoeg voor Ajax, dan vooral door een slechte mentaliteit. En op den duur moet je als je zoveel talenten hebt elk jaar een schifting maken. Degenen die niet goed genoeg zijn of niet de mentaliteit hebben om ver te komen die haken af. Zo nu en dan weet zo’n speler het toch elders op een lager niveau vaak te redden. En heel af en toe weet zo’n speler toch nog een goede speler te worden bij een goede club zoals bergwijn.

Zo redde huntelaar het niet bij psv nadat hij van de graafschap overkwam. Maar is via de 1e divisie toch opgeklommen tot de beste pure spits van zijn generatie (van persie beter als voetballer totaal, huntelaar beter als pure spits)

Het spijt me als het gevoelig bij je ligt of je pijn doet, maar zo liggen de zaken wel..

26 september 2018 om 12:02

@constant

Van jou lijstje:
Je vergeet voor het gemak spelers als de ligt, veltman en vd beek
Dus toevallig ff een opstelling kiezen die jou net ff goed uitkomt is niet zo netjes. Doe een eerlijke vergelijking dan.

Daarnaast bij de spelers van psv die je noemt staat er 1 zelf opgeleide speler in. Namelijk hendrix. De rest is gehaald.
Als je koopspelers als zoet (veendam), rosario (ajax) en bergwijn (ajax) als ‘zelf opgeleid’ noemt, dan vallen bij ajax onana en frenkie daar ook onder.
Lijstjes zijn best, maar kijk naar de topspelers, niet naar een opstelling met oa blessures (de ligt, veltman, dolberg) en kijk dan ook eerlijk naar eigen jeugd/ zelf opgeleid/ gekocht als 1e elftal speler

26 september 2018 om 12:16

Waar maken jullie je druk om? Het gaat uiteindelijk toch om de eerste plek in de eredivisie? Of is het een excuus om meer jeugd te hebben of om minder uit te geven wanneer je niet eerste staat? Wanneer er zo selectief gekeken wordt dan kun je nog naar veel meer dingen kijken die voor je eigen club beter uitpakken.

26 september 2018 om 13:22

Eens met pparzyszek. En wat maakt het nu uit of een speler vanaf zijn 12e bij een club zit of vanaf zijn 18e. Ik denk dat je veel eerder kunt kijken of een speler is gekocht of niet. Dat Frenkie bij w2 zat boeit toch niet, hij is voor niks overgenomen en dat is wat uiteindelijk telt. Zelfde geldt voor malen en Rosario. Zo kun je als Nederlandse topclub veel geld besparen. Net of er echt zoiets bestaat als het Ajax dna als je er net 3 jaar in de jeugd hebt gezeten. Goede spelers passen zich gewoon aan, aan de speelstijl van de club.

26 september 2018 om 13:37

Iselroede

"dus toevallig ff een opstelling kiezen die jou net ff goed uitkomt is niet zo netjes. Doe een eerlijke vergelijking dan. "

Nee hoor, ik vergeet helemaal nietmand. Totaal niet! Ik reageer op het lijstje van Kevinfoppe. Die noemt alleen de defensies. En trekt daaruit een conclusie onder het motto: 'dit zijn de feiten'. Daarop heb ik hem een complete opstelling voorgehouden, en daarbij aangegeven dat de feiten dus anders zijn dan hoe hij ze presenteerde.

En anders dan jij stelt heb ik niet 'toevallig ff een opstelling gekozen'. Ik koos de opstellingen van afgelopen zondag, als je opgelet had. Ik weet niet wat daar niet netjes aan zou zijn trouwens, het lijkt mij juist een hele keurige afspiegeling van hoe het er nu voor staat. Dan kun jij wel stellen: ja maar je moet dan naar 'de topspelers' kijken. Maar ik zie niet in waarom dát dan wel een juiste voorstelling van zaken geeft. Hoezo dan? Waarom niet de gehele selectie nemen dan?

Tenslotte ga ik verder niet discussieren over wat nou 'eigen jeugd' is en wat gehaald is. Daar komen we niet uit. En tevens merk ik steeds dat bij PSV dan spelers asl Zoet geen eigen jeugd zouden zijn, terwijl Frenkie de Jong, Dolberg en zelfs Onana gewoon als 'eigen jeugdspelers' worden opgevoerd. Zó lust ik er ook nog een paar maar, belangrijker, daar komen we niet uit verder.

Dus ik houd het bij de vaststelling dat Ajax van haar eigen pad af is. Ajax stond altijd bekend om het ontywikkelen van de jeugd. Er werden spelers gehaald, maar de jeugd stond centraal. Dat beleid dat is verlaten. Het aantrekken van spelers van buitenaf, voor ervaring en leeftijd, heeft echt een vlucht genomen bij Ajax. Lijkt me helder dat jij dat ook erkent en herkent. Vroeger zou Ajax niet spelen met een team van 3-4 jeugdspelers en de rest gekopcht. Die verhouding was altijd omgekeerd. Deze kentering is gewoon een gegeven en in plaats van het vergelkjikjen met PSV (waarom doen sommige Ajaxfans dat nou toch steeds, dat is toch niet des Ajax' om te doen? Die kijken toch alleen naar zichzelf?? Ik vind het tekenend. Vroeger reageerden Ajaxfans niet eens als er zoiets gezegd werd. Stonden ze boden. Beneden hun stand. Juist daar waar bepaalde Ajaxfans nu zo krampachtig staan te roepen dat PSV laf voetbal speelt, teveel spelers koopt en een verkeerd beleid voert denk ik: ja laat jezelf echt enorm kennen! Hier nu bij jou ook. Waar maak jij je eigenlijk druk om dat Ajax zoveel spelers koopt en minder van de jeugd gebruik maakt? Als je daarmee succes haalt, who cares? Is het feest op vak P5 bij de huldiging van de landstitel straks een centje minder, puur omdat er zeven of acht aankopen in de basis staan? Nee toch? Nou, daar is je antwoord!

En de rest is zinloze clubbias banter.

Ajax speelt gewoon met meer aankopen in de basis dan met jeugdspelers. Doe daar niet zo nerveus over!

26 september 2018 om 07:59

Haha, je hebt een goede naam gekozen, want je intellectuele niveau is vergelijkbaar met je profielnaam (sorry Royston). De tijd van Schuurs komt echt wel. Maar het is nog te vroeg, dus probeert de club iemand aan te trekken. Heel logisch. De meeste mensen zullen het ook begrijpen, enkel jij vindt het moeilijk, denk ik..

26 september 2018 om 08:15

Blijkbaar is Schuurs nog niet klaar voor een elke week basis en Wöber is duidelijk te licht bevonden. Wat een haat weer tegen Ajax, het druipt ervan af. Jaloers dat jouw cluppie niet zulke financiële mogelijkheden heeft?!

26 september 2018 om 09:39

De selectie is gewoon niet helemaal in balans. Er kunnen een aantal spelers vertrekken (op huurbasis of verkocht), te weten: Wober, Sinkgraven, Kristensen, en Orejuela. Daarvoor in de plaats moet je een solide verdediger komen. Overigens moeten we Veltman ook niet vergeten, die is ook gewoon weer terug in januari.

26 september 2018 om 10:55

Al jaren op rij een positieve transferbalans van tientallen miljoenen gekke vent... Elk jaar wordt er voor meer geld kwaliteit onttrokken uit de ploeg dan dat er terug wordt gehaald. Dit jaar is de eerste keer dat ze echt veel hebben uitgegeven (enkel door 2 mega aankopen met Tadic en Blind). Dat je 'bah' en 'vieze' etc. in de mond neemt verraad al dat je gewoon antipathie hebt voor Ajax. Ajax mag van jou alleen een van de betere opleiders ter wereld zijn, kneiter veel geld verdienen maar oh wee als ze er spelers van halen he! Dan zijn de rapen gaar. Ga weg man..

26 september 2018 om 10:58

L. de Jong
Pereiro
Lozano
Gutierrez
Malen
Zoet
Dumphries
Schwaab
Viergever
Angelino
Thomas

Wat is precies je punt? En kom dan niet aan dat Ajax meer geld uit geeft dus daarom het een koopclub is. Als je meer geld hebt, kun je meer uitgeven. En dat een verdediging met Frenkie de Jong, Dailey Blind en daarvoor Carel Eiting ging falen in Eindhoven wist iedereen eigenlijk al, behalve kennelijk ten Hag.

PSV is wat (transfer)beleid betreft niks meer of minder dan Ajax.

26 september 2018 om 11:30

Wow, wat een lijst met toppers zeg! Ik wist natuurlijk al dat PSV een top selectie had maar nu je het zo in een overzichtelijke lijst zet, komt het net iets beter binnen. Mijn dank hiervoor! Zou u Misschien ook nog een lijst kunnen maken van de overige spelers in de selectie van PSV? Alvast bedankt, benieuwd wat voor toppers daar weer allemaal in Voor komen!

26 september 2018 om 11:49

Waar maak jij je zo druk om R. Drenthe? Zo te lezen vind je dat Ajax wanbeleid voert. Als je geen fan van Ajax bent is dat toch juist prima.
Ik vind de term ‘vieze koopclub’ ook zo simpel en misplaatst. Waarom zo Ajax vies zijn als ze hun zuur verdiende kapitaal uitgeven?

26 september 2018 om 12:29

Sowieso opmerkelijk dat je je stoort aan Ajax vorming als 'koopclub' wanneer je de naam neemt van de meest opportunistische broodvoetballer van deze eeuw. Maar dat je vervolgens nota bene een aankoop van Ajax aanprijst als alternatief maakt je argument wel erg zwak.

We moeten eens af van dat eeuwige kopen vs. opleiden. Beide zijn geen doel, maar een middel. In principe leidt je op, maar zul je er niet voor elke positie en al helemaal niet structureel voor zorgen dat je vanuit de beloften het juiste niveau haalt. Dus vul je dat aan met gekochte spelers, die wel direct wat moeten toevoegen. Is het beleid om te kopen? Is het beleid om op te leiden? Nee: beleid is binnen het kader dat door je financiële middelen, creativiteit, voetbaltechnische en marktkennis wordt bepaalt. Zowel Ajax als PSV doen dan uitstekend. Ik ben erg blij met de manier waarop Rosario, Hendrix, Bergwijn en Malen zich als (vroegere) beloften ontwikkelen, maar tegelijkertijd maakt het mij geen drol uit dat de voorzetten van Angeliño en de goals van Lozano gekocht zijn.

28 september 2018 om 10:05

Bern dat niet helemaal met je eens. Omdat ze één seizoen nu ervaren krachten voor relatief veel geld hebben aangetrokken is Ajax een koopclub?

je hebt het over ''kopen om het kopen''. Deze speler volgt Ajax nu al geruime tijd en heeft al meerdere pogingen gedaan om het voor Ajax te contracteren. In mijn ogen is het dus niet kopen om het kopen, maar een gerichte aankoop.

Het geven van een kans aan Per Schuurs laat ik terzijde. Heb hem niet genoeg zien spelen om hier een oordeel over te geven.

Leuk dat hij kan verdedigen maar kan hij wel goed voetballen. Dat is natuurlijk veeeel belangrijker... On: lijkt me een goeie aankoop. Dan heb je tenmiste iemand om tegen een grote spits te zetten als De Ligt er niet is. Dat is wel echt nodig als ajax verder wil komen in Europa (hoe vermakelijk afgelopen zondag ook was). Of Schuurs moet er over een halfjaar opeens wel klaar voor zijn.

26 september 2018 om 07:22

Ehm, volgens mij was dat zondag het probleem: Twee voetballende spelers in het centrum, waarvan er eentje zelfs uitstekend kan voetballen. Ajax heeft juist een type Sanchez daar weer nodig op Europees niveau.

26 september 2018 om 07:31

Ik heb het gevoel dat hij het synisch bedoelde. Maar ik heb echt het gevoel dat ze de verdedigende kwaliteiten van Blind overschat hebben.

26 september 2018 om 07:44

Dat stuk over een verdediger die echt moet kunnen voetballen was inderdaad vrij cynisch bedoelt.

26 september 2018 om 07:52

Ah, het was te vroeg om dat cynische aspect te doorzien

Zou een topaankoop zijn. Wöber is een linkspoot, Schuurs nog te jong. Dan heeft Ajax op twee posities vier uitstekende spelers, met daarachter weer talenten als Schuurs. Benieuwd.

26 september 2018 om 07:27

Magallan is ook een linkspoot.

26 september 2018 om 08:07

Dan snap ik de keuze voor hem niet. Maar het lijkt meer een noodgreep dan echt beleid.

waarom niet kijken in eigen divisie. Jerold promes van VVV bijvoorbeeld. VVV heeft een waterdichte verdediging door dit soort sterke mannetjesputters. naar mijn mening goedkoper en beter. spreekt de taal en speelt dit seizoen alles.

26 september 2018 om 07:33

Fc Amstelveen, vaak redden spelers die van overkomen van clubs als Heerenveen en Fc Utrecht het niet bij een van de clubs van de traditionele top drie. En als ik je goed begrijp, wil jij dat Ajax verdedigers van VVV aantrekt? Right... Ben blij dat jij niet op de stoel van Overmars zit, met alle respect hoor daar niet van.. 😊

26 september 2018 om 08:35

Ik weet dat je laatbloeiers hebt 😉 maar met zijn 34 jaar is Promes natuurlijk geen talent meer.

26 september 2018 om 08:53

Klopt, maar dat is een uitzonderlijk talent. En zelfs dan blijft het een risico.

Niet aan beginnen. Afgelopen zomer was ook niet iedereen echt overtuigd over deze speler.. Schuurs als backup de kans geven.. En ook Gravenberch kun je proberen als RCV, hij heeft alle kwaliteiten voor die positie.

26 september 2018 om 07:47

Gravenberch alles voor die positie? Hahaha. Ja, zijn naamgenoot had inderdaad alles voor die positie. Maar onze Gravenberch is een aanvallende middenvelder die de laatste tijd ook wel eens controlerend wordt gezet, maar dat eigenlijk niet echt is. Afgelopen zomer met Oranje O17 (?) speelde hij ook een enkele keer linksbuiten. Ryan is veelzijdig, maar zeker niet een centrale verdediger.

Ik heb nog geloof in Wober, maar het aantrekken van Magalan lijkt me broodnodig. Wij hebben geen pure verdediger achter de Ligt, die klaar is voor het grote werk.

26 september 2018 om 08:03

Het was zo goed als rond al medisch gekeurd. Boca wou alleen eerst een vervanger halen. Ajax heeft daar lang op gewacht maar het leek toch dat er flink wat spelletjes werden gespeeld. Terecht dat ze er uiteindelijk wel klaar mee waren.

26 september 2018 om 08:14

Maar Ajax heeft gekozen voor of Magalan of Blind. Dit vind ik heel vreemd. Je mag aannemen dat je een spelersprofiel hebt voor een positie. Nu schijnen Blind en Magalan op 1 punt een gelijkenis te hebben, ze zijn allebei linksbening. Voor de rest zijn ze totaal verschillend.
Als je ziet dat je met Labyad een totaal overbodige middenvelder haalt, dan is het heel vreemd dat je na het vertrek van Viergever, de blessure van Veltman de stagnatie van Wober het alleen denkt te kunnen redden met Schuurs (waarvan je weet dat hij normaal gesproken tijd nodig heeft) en Blind.
En ja, ik besef dat je nu pech hebt met de blessure van de Ligt, maar het aankoopbeleid van Ajax lijkt het wel of ze dachten dat hij nooit geblesseerd of geschorst zou raken. Waar ze op het middenveld te veel keuzes hebben, hebben ze dit in de verdediging niet. Dat vind ik voor een topclub wel heel vreemd, en eigenlijk gewoon heel slecht.

26 september 2018 om 08:32

Magallan is rechtsbenig en zou dus als hij naar Ajax komt waarschijnlijk met Schuurs kunnen uitvechten wie na de zomer de opvolger van de Ligt wordt.

Zie profiel Magallan: https://www.transfermarkt.nl/lisandro-magallan/profil/spieler/66736

26 september 2018 om 09:33

Ja, absoluut een fout. Ik en met mij vele mede-Ajacieden hebben geroepen om een CV. Het was inderdaad of Blind of Magallan maar dat vond ik een schijntegenstelling. Blind is meer een Cvm, een 6, waardoor je in het centrum van de verdediging te dun bezet bent. Zelfde geld overigens voor een topspits, Huntelaar vind ik net te matig voor Ajax en Dolberg kun je niet meer op rekenen... als je echt een topclub wil zijn moet je ook overal goed bezet zijn.

26 september 2018 om 10:11

Waar is sinkgraven eigenlijk?

26 september 2018 om 12:44

Nope niet mee eens. Ze wilden een speler met ervaring, die in het centrum van de verdediging gezet kon worden. In eerste instantie werd dat deze Argentijn. Alles was rond en toen ging zijn club moeilijk doen met telkens een andere smoes. Opeens kwam blind vrij en heeft Overmars er alles aan gedaan om die binnen te halen. Gelukt en voor de voorrondes. Voorrondes doorgekomen. Veltman zwaar geblesseerd maar opties te over met onder meer Wober en Schuur en zelfs Frenkie die er bij hoge noot kan spelen. Dat er dan een zogenaamde tacticus voor de groep staat, die op verdedigende posities vooral spelers neerzet die goed kunnen voetballen kan Overmars niets aan doen. Iedereen die wober afschrijft is blijkbaar vergeten hoe die zich manifesteerde bij Ajax voorafgaand aan zijn blessure. Sneller dan je zou verwachten en uiterst solide. Geen poespas eerst verdedigen daarna pas aanvallen. Precies wat zogenaamd nu gemist wordt achterin. Wissel van trainer en die Wober hebben we nooit meer terug gezien. Heel gek want onder de vorige trainer werd Frenkie pas een optie in de verdediging toen al zijn verdedigers geblesseerd waren. Onder deze is Frenkie eerste wissel als verdediger. Keizer deed veel fout, maar was toch niet compleet achterlijk. Nu is wober opeens niets meer omdat hij door Ten Hag gepasseerd wordt. Ik denk eerder dat Wober niet goed genoeg mee voetbalt en daarom daarnaast staat en dat dit verder los staat van zijn verdedigende kwaliteiten. Ook de wedstrijdjes die hij mocht opdraven als linksback. Dat was niet veel in aanvallend opzicht, verdedigend liet hij echt nauwelijks steken vallen. Zelfde met Donny, Donny kwam het elftal in als eerste vervanger van Davy en van Schone. Nu moet hij opeens vooral focussen op de 10 positie, terwijl het vooral een lopende middenvelder is. Een waarvan de meeste trainers zeggen. Kan je goed gebruiken, voert zijn taak goed uit en stopt ontzettend veel energie in een wedstrijd. Onder Ten Hag is eiting opeens veel beter geschikt als verdedigende middenvelder omdat hij zo goed kan opbouwen en zogenaamd de balans bewaakt. Dat hij niet kan verdedigen elke vorm van agressie mist en zeker ook snelheid, maakt verder niet uit. Zijn dan al die andere coaches gek? Ben vooral bang dat Ten Hag vooral zelf is gaan geloven dat hij een meester tacticus is en dat elke zet een gouden zet is. Daarbij schuwt hij niet om spelers gewoon aan de kant te zetten per slot van rekening doen alle toptrainer bij topclubs dat. Dat die echter een selectie hebben die ongeveer netzo veel heeft gekost als de volledige eredivisie vergeten we maar gemakshalve. Magallan is in mijn optiek pas nodig als we definitief afscheid nemen van schone als basisspeler. Blind kan dan mooi op die plek. Aanvallend minder dan Schone, verdedigend beter. Let net zo goed op rest verdediging en balans als schone en heeft in duels net een paar % meer kans.

29 september 2018 om 22:41

Berseko, niet echt. Want hij kon er niks aan doen, dat die voorzitter Magalan niet liet gaan.

Janssen, Overmars kon er niks aan doen dat die voorzitter Magalan niet vrijgaf. Blind is geen verdediger maar een middenvelder, Wober had gewoon moeten spelen tegen jullie.

26 september 2018 om 08:14

Ik snap eigenlijk niet waarom Wober zo weinig speelt wanneer er centraal iemand uitvalt, maar wanneer Tagliafico niet beschikbaar is hij wel als linksback moet opdraven.. Je gebruikt hem dus niet voor wat hij kan, maar wel voor wat hij niet kan. Dat is toch gewoon krom? Zeker gezien het feit dat in zulke wedstrijden Blind dan gewoon beschikbaar was om linksback te spelen.

26 september 2018 om 08:28

Perr Schuurs zou prima mee kunnen.

hallo Heeft Overmars zijn oren laten hangen naar zijn vriendje TEN Hag? Daly Blind gehaald inplaats van Magallan? NU het leed geschied is? Nu moet Magallan dus wel! komen? Ajax had voor een back up moeten zorgen! En niet moeten kuisteren naar een voorbijganger ( TEN Hag) Gaat Overmars zijn fouten rechtzetten? ( Blind Tenhag ) Ben benieuwd! mvg ritje

26 september 2018 om 08:03

Blind is geen verkeerde speler, maar hij is een middenvelder. En daar heeft Ajax er vrij veel van. Dus als je hem daar niet kwijt kan en vervolgens op een positie zet, waar hij tegen de betere tegenstanders tekort komt.. En hij kost 17 miljoen.. Dan is het waarschijnlijk een foute aankoop, ja..

hallo Ajax Had Per Schuurs langer de kans moeten geven! en niet 2 vriendschappelijke potjes! Deze jongen speelde bij Fortuna Sittard de pannen van het dak! En nu in jong Ajax wordt hij niet beter! Juist zwakker! Want dat is toch een lager niveau! maar ja met TEN Hag? Moet je ZGN rijpen! Maar talenten hoeven niet te rijpen! Die staan er gelijk! mvg ritje

26 september 2018 om 08:14

Inderdaad ik ben ook meer een voorstander van Schuurs. Die jonge doet het ook helemaal niet verkeerd in Jong Ajax. Hij speelt daar ook meestal met twee opkomende backs en een middenvelder in de defensie. Dus hij is nu al gewend aan het "dragen" van de verdediging. Die jonge moet je gewoon minuten geven in het eerste. Te beginnen met vanavond in de beker. Met Blind, Mazraoui en Tagliafico zodat ie ingespeeld raakt met deze spelers.

26 september 2018 om 08:19

Wat ik van Schuurs gezien heb is hij er echt nog niet klaar voor. Maar ik ben het wel met je eens dat je je af kunt vragen hoeveel sterker hij bij Jong Ajax nog wordt. Als ik zie hoe bijvoorbeeld een Johnsen bij Ajax, maar ook een Rigo, Rosario en Lammers bij Jong PSV zich nauwelijks door ontwikkelden is dit toch een teken aan de want. Nu Rosario in het eerste speelt en er meer gevraagd wordt zie je hem echt stappen maken.
Een eerste stap van o19 naar het eerste van Ajax en PSV is natuurlijk groot, daar is de eerste divisie een mooie stap voor, maar in deze klasse moet je niet langer zitten dan 1 jaar. Het voetbal in deze klasse is over het algemeen zo beperkt dat je hier echt niet beter van wordt.

Toch wel apart dat niemand er over had, dat Ajax geen goede vervanger heeft voor de Ligt. Nu is die jongen een keer geblesseerd en dan wordt gelijk de achillespees van Ajax bloot gelegd. Als het kalf verdronken is....

26 september 2018 om 08:59

Het is vervelend om jezelf steeds op een voetstuk te plaatsen, maar ik roep het al vanaf de voorbereiding. Maar ik werd niet serieus genomen.
Maar zonder gekheid bij natafelen lieten ze wel een fragment zien dat 1 van de journalisten ook maanden geleden ook hierover iets gezegd had.
Maar het blijft wel vreemd hoe men elkaar na praat. Psv stak er vorig jaar met kop en schouders boven uit maar Ajax zou dit jaar met Tadic en Blind met 25 punten voorsprong kampioen worden. Ging men ervan uit dat psv niet meer mee deed ?

26 september 2018 om 10:05

Ik zal het je nog sterker vertellen een paar jaar geleden werd er gezegd wie Ziyech koopt wordt kampioen, dat was een zekerheidje volgens de kenners.........
Ik moet eerlijk zeggen dat ik verras ben hoe goed het staat bij PSV. Had verwacht dat ze het moeilijker zouden hebben met een nieuwe trainer. Ze hebben de meeste spelers binnen gehouden, maar het zelfde geld voor Ajax. Sportief gezien en qua organisatie is PSV een voorbeeld voor veel clubs. Financieel gezien kan er geen club in Nederland aan Ajax tippen.

Fijn artikel van de telegraaf waarop iedereen kan reageren omdat na de wedstrijd tegen Psv iedereen het heeft over onze verdediging. Of Overmars daadwerkelijk een centrum verdediger gaat aantrekken is maar zeer de vraag. Ik denk dat dit pas gebeurd als in de winter bijvoorbeeld de Jong zou gaan vertrekken. Die kans is nu serieus aanwezig met interesse van diverse clubs die tegen elkaar aan het opbieden zijn. In dat geval is Magallan natuurlijk welkom hoewel ik persoonlijk nog steeds zou gaan voor Christopher Jullien van Toulouse.

Ik heb niet de indruk dat het kalf verdronken is. Er is alleen een duidelijke nederlaag geleden, niet in de laatste plaats door de afwezigheid van de Ligt bij Ajax. Zo slecht is het allemaal niet gezien de overleving van 3 CL voorrondes. Maar er mag centraal dus nog wel een goede speler bij. Dat is na afgelopen weekend duidelijk. Als je dan in de (financiele) omstandigheden bent om alsnog zo'n speler te halen en je je daarmee direct versterkten kan dan ben je dom als je dat niet doet.
Want Ajax heeft niet vooral als doel eigen spelers op te leiden, maar vooral ook succes te boeken.en zoals alle grote clubs dat doen gaat dat ook gepaard met aankopen.
En voor hen die dan toch zuur willen doen over een eventuele aankoop: Ten Hag haalde afgelopen week Gravenbech alvast weer wat meer naar voren.

Heb het in een ander artikel al gezegd. Hoogstwaarschijnlijk was het echt geen 3-0 geworden als je achterin gewoon een Argentijns verdedigend beest had staan, ook al was de Ligt geblesseerd. Noodzaak om hem te halen. Wober is gewoon niet goed genoeg, wil je ook niet hebben staan tegenover een Lewandowski straks.

Verstandig als je Europees speelt en handig als de Ligt vertrekt. In een alleen eredivisie situatie is t veel te veel natuurlijk (met Schuitema achter de hand). Maar met aankomende leegloop en CL èn financiële situatie is t simpele optelsom
NL verdedigers en eigen jeugd mag je t niet van verwachten. Die staan er niet meteen.
Ik zou zelfs al investeren in vervanger van de Jong en Huntelaar in december. In de zomer ben je al snel te laat. Desnoods komen ze later maar nu doorpakken

Dit soort transacties vinden echt niet plaats in Argentijnse pesos maar gewoon in dollars of euros. Dus devaluatie heeft er niks mee te maken. Snap wel dat Ajax weer rond aan het kijken is en ik zou Magallan absoluut verwelkomen.

musie26@
Bergwijn is bij PSV in de C! begonnen en was toen 13 jaar, hij heeft op zijn 18e zijn debuut gemaakt.
Dat is dus 5 jaar PSV jeugd tegen 3 jaar Ajax jeugd.
Dus!!

Waarom krijgen de ajax supporters direct een paniekaanval bij de eerste tegenslag (verlies tegen Psv). Ik lees hier over slecht beleid van Overmars, terwijl bijna iedereen zwaar onder de indruk was van de selectie die hij bij elkaar heeft gebracht voor dit seizoen. Tegen PSV bleek dat er toch nog een extra verdediger nodig is, aangezien blijkbaar Schuurs, Wober en Blind niet voldoen in het centrum. DIt is echter pas in de praktijk duidelijk geworden na de blessure van De Ligt. Was hij niet geblesseerd dan had je een andere wedstrijd tegen PSV gezien en was er nu waarschijnlijk niks aan de hand.

Ik vind dat Overmars zeker een verdediger moet halen. Een verdediger die er meteen moet staan, zoals Nico. die jongeling Schuurs. Bij Ajax moet kampioen worden er is nu geen tijd om jonge talenten netjes te kansen te geven om aan het niveau te wennen, daar is jong ajax voor.

Als ik Magallán was zou ik nog wel even nadenken om voor Ajax te kiezen. Als je weet dat de Ligt en Blind nu de basisspelers zijn weet je dat je die er niet gaat uitspelen. Alleen als je zeker weet dat de ligt deze zomer vertrekt maak je kans op een basisplaats, anders ben je gewoon eerste backup en sta je behoorlijk stil in je ontwikkeling als je de komende anderhalf jaar de meeste tijd op de bank zit.

Ajax heeft toch ook nog Per Schuurs ?

Kan hij mooi samen met de ligt centraal en blind door naar 6

Ik weet het niet. Ajax gaat straks voor De Jong en De Ligt natuurlijk flink geld vangen, maar de bank zit ook vol met spelers waar relatief veel voor betaald is (met goed salaris etc); desinvesteringen. Van deze spelers gaat zometeen ook nog een gedeelte ontevreden worden. Ik zou ook eens kijken of er weer wat spelers te verkopen zijn, voordat je deze speler weer haalt. Niet alleen voor het geld, maar dat lijkt me een tikkende tijdbom.

26 september 2018 om 13:53

Jij doelt op Sinkgraven, Wöber en, in mindere mate, Schuurs.
Maar zelfde geldt toch ook voor Donny van de Beek, Kristensen en Orajuela. Of wat dacht je van Sierhuis? Die leest alleen maar dat Ajax nog een 'goede centrumspits' moet halen. Terwijl Huntelaar en Dolberg er nog zijn. En denk jij dat de talenten Bijleveld, Matusiwa, Ekkelenkamp, Pasquali, Nunnely en Lang niet met lede ogen zien dat er steeds meer spelers van buiten af gehaald worden, die hun speeltijd doen slinken??

Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald. Al is dit het zoveelste bewijs van het chaotische en vaak opportunistische handelen van de TD van Ajax. Net als van der Sar en Ten Hag ongeschikt voor Ajax, maar dat is een zorg voor later. Blijkt nu dat Blind een bijzonder dure miskoop is, ondanks de gelikte reclamefilmpjes van Ajax. Dat pa daar een grote rol in heeft gespeeld is niet anders dan waarschijnlijk. Maar nu het heden en aankomende transferperiode: drie ervaren verdedigers halen, rechtsback en LCV direct inzetbaar en eentje voor achter de hand. Dan een sterke verdedigende nummer 6 ala Poulsen halen en nog een vleugelspeler die wel iets toevoegt. Het zou mooi zijn dat je Blind nog ergens zou kunnen slijten voor pakweg een paar miljoen, en verder moet je afscheid nemen van de te licht bevonden spelers. Dat kunnen er in totaal zomaar minimaal 5 zijn. Jammer van dit seizoen, PSV wordt weer gewoon kampioen vanwege wel kundig en logisch beleid. Maar dat verschil wordt bijna ieder seizoen pijnlijk duidelijk gemaakt. Niet de rijkste, wel de club met het meeste voetbalgogme. Toch heb ik er een hard hoofd in dat Ajax die stappen gaat nemen om op termijn wel structureel echt mee te doen om het kampioenschap en ook Europees kan presteren tegen de subtop. Positief is dat clubs als Rosenborg en zelfs Dynamo Kiev nu wel opzij kunnen worden geschoven. Dus nu de laatste stappen zetten, maar wel met een andere AD, TD en coach.....

26 september 2018 om 14:30

Pinko

"psv wordt weer gewoon kampioen vanwege wel kundig en logisch beleid. Maar dat verschil wordt bijna ieder seizoen pijnlijk duidelijk gemaakt. Niet de rijkste, wel de club met het meeste voetbalgogme. Toch heb ik er een hard hoofd in dat Ajax die stappen gaat nemen om op termijn wel structureel echt mee te doen om het kampioenschap en ook Europees kan presteren tegen de subtop."

Zo zeg, dat zijn stevige conclusies, na net zes duels en nog 28 te gaan! Zou het niet net effe nog wat té vroeg zijn om nu al een handdoek in de ring te gooien? Zullen we nog even de komende maanden afwachten misschien?

Hoe dan ook, ik vind het een bijzonder vreemde en ook ietwat merkwaardige conclusie om te stellen dat jij er een hard hoofd in hebt dat Ajax stappen gaat zetten om op termijn wél structureel mee te doen om het kampioenschap. Volgens mij hebben ze die stappen inmiddels al wel gezet: er is voor heel veel geld en heel veel salaris een puike selectie neergezet met veel doorbrekend talent en ook met gearriveerde (top)spelers. En omdat De Ligt een keertje geblesseerd is en PSV Ajax een keer ondersteboven speelt is het opeens totale paniek en ellende? Vind ik nogal vreemd.

weer een kleine verdediger die net zo lang is als Frenkie De Jong en Blind. zou het niet slimmer zijn wat lengte aan je verdediging toe te voegen?

28 september 2018 om 10:12

Daar ben ik het helemaal mee eens. Zie liever een boom van een kerel komen. Het ''voetballende aspect'' heeft de rest van de selectie wel.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren