Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ten Hag na verlies tegen PSV: ‘Een seizoen gaat niet in een lijn naar boven’

Laatste update:

Ajax likt de wonden na de 3-0 nederlaag tegen PSV van afgelopen zondag. Trainer Erik ten Hag heeft de wedstrijd met de technische staf en selectie geanalyseerd. Hij concludeert dat het opgezette plan om de Eindhovenaren te verslaan niet goed is uitgevoerd. Er werd volgens de coach niet goed genoeg gebruik gemaakt van de ruimtes die Ajax kreeg. Van de geblesseerde aanvoerder Matthijs de Ligt verwacht Ten Hag dat hij er zaterdagavond tegen Fortuna Sittard weer bij is.

“We hebben het met iedereen nagesproken en geanalyseerd waar het is misgegaan. Eerst als coach in de spiegel kijkend en ook zeker de spelers de spiegel voorhoudend. In dit soort wedstrijden is in je eigen waarde blijven geloven belangrijk. In die uitvoering ging het een en ander mis”, vertelt Ten Hag in gesprek met Ajax TV. Ajax kreeg veel kritiek over de manier van spelen tegen PSV. “We kregen ruimtes aangeboden, maar deden er niets mee”, aldus Ten Hag, die zich geen zorgen maakt. “Een seizoen gaat niet in een lijn naar boven. Je hebt altijd mindere prestaties. Het was onder de maat, als team, het individu en dat gaat ook vaak samen.”

De Ligt kon tegen PSV niet spelen door een knieblessure, maar is op de weg terug. “Het was te kort dag. Het was een race tegen de klok, maar het was niet honderd procent, niet goed genoeg. Medisch gezien was het niet verantwoord. Dan moet je het ook niet doen, ondanks de belangen. Want als het ook maar enigszins had gekund, dan hadden we het wel gedaan. Ik verwacht dat hij in de loop van de week opknapt en dat hij er tegen Fortuna Sittard weer bij kan zijn.”

Het enige lichtpuntje voor Ajax in de wedstrijd tegen PSV was het debuut van Ryan Gravenberch. Hij nam het record van Clarence Seedorf over als jongste Ajax-debutant in de Eredivisie. “We hebben hem de hele voorbereiding meegenomen en hij laat zien dat hij het niveau aan kan”, aldus de trainer. “We willen hem uitdagen, ook al op korte termijn. Hij moet nog op een aantal vlakken groeien, maar dat betekent dat hij moet spelen en dat kan ook bij het eerste elftal.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik vond het wel meevallen hoe slecht het allemaal was. Mensen vergeten blijkbaar snel dat De Ligt er niet bij was. Achteraf is jet makkelijk lullen dat dit centrale duo niet kon. Ja de goals werden veel te makkelijk weggegeven. Buiten dat kun je in Eindhoven gewoon verliezen.

25 september 2018 om 09:05

Het was wel slecht, de passing was ook vrij matig en verdedigend en aanvallend was het vrij matig.. aanvallend amper een kans gecreëerd..

25 september 2018 om 09:14

Het lag ook gewoon helemaal niet dat de ligt er niet bij was. Heb jij tadic gezien? Nee die zat in de broekzak van functies. Heb jij ziyech gezien op een afstandschot na? Nee die was ook weer nergens te bekennen. Ik vond het wel een leuk feitje van Perez dat ziyech in 9 wedstrijden tegen PSV en Feyenoord, maar 2 assistent heeft gegeven. Ajax werd gewoon op alle fronten afgetroefd.

25 september 2018 om 09:15

*Functies moet dumfries zijn

25 september 2018 om 13:02

Grappig, Tadic speelde namelijk niet op Dumfries, dat was Neres. Heb je die 8 waardeloze voorzetten gezien vanaf links? Die had Dumfries allemaal moeten blokkeren. Dat ze slecht werden gegeven door iemand die niets op links te zoeken heeft, veranderd niet aan het feit dat er een speler was die meerdere keren vrij de bal mocht voorslingeren. Dat heeft niets met aftroeven te maken. PSV was inderdaad scherper en streden voor elke bal alle credits naar PSV zeer verdiend gewonnen en fantastische prestatie. Maar dat aftroeven van PSV heeft veel minder met de inzet van Ajax te maken als je zou denken. Het heeft ook veel te maken met de verkeerde spelers op de verkeerde posities. Daarnaast zegt mij die statistiek van Ziyech bar weinig. Een assist is namelijk alleen een assist als die gemaakt wordt.

25 september 2018 om 09:31

Ben ik nu echt de enige die vond dat na 20 min spelen Eiting eruit moest en Wober erin? Zodat Frenkie door kon naar het middenveld. Nu kwam er geen bal van de verdedigers of Eiting bij de juiste mensen aan. Hierdoor kon er niet gevoetbald worden.
Dit is echt falen van de Ten Hag en consorten.

Daarnaast was PSV gewoon ook veel beter, feller en minder arrogant dan Ajax.

De enige die nog enigszins een niveau haalde was Tagliafico.

25 september 2018 om 09:46

Ik vond dat iig niet. Ik was nooit met Eiting begonnen, maar tot het doelpunt van PSV was Ajax beduidend dominanter dan de tegenstander.

25 september 2018 om 09:54

Misschien wel de grappigste PSV-Ajax post die ik tot nu toe heb gelezen.

Ajax is in de eerste helft geen seconde dominant geweest.

25 september 2018 om 10:15

Ja, dit is nu het effect van de winst van Psv: PSV is veeeeel sterker dan Ajax en heeft hen van de mat gespeeld.

Ajax was tot aan het doelpunt minstens gelijkwaardig. PSV was letterlijk agressiever en steeg als team boven zichzelf uit na dat doelpunt. Niks mis mee, maar we moeten nu niet net doen alsof PSV nu zoveel beter is.

25 september 2018 om 10:17

!00% Meijer, je was niet met Eiting begonnen, maar je had hem ook niet gewisseld? Verklaar je nader.
Ajax is alleen dominater (lees: dommer) in de voorbeschouwing geweest, vanaf seconde 1 was PSV de baas in eigen huis op een Ajax manier.

25 september 2018 om 10:37

Jan1997, op een Ajax manier? De bal afpakken en de diepte zoeken dat was het devies. En als je 2-0 voorstaat dan is dat heerlijk voetballen, vooral als Ajax de goal moet maken. Vergeten voor het gemak dat Ajax in de eerste helft 70% balbezit had. PSV heeft uitstekend toegeslagen maar op een Ajax manier is natuurlijk onzin.

25 september 2018 om 11:24

Onzin, Ajax was de eerste 20 min gewoon beter en gevaarlijker. PSV begon heel agressief maar maakte vooral veel overtredingen. Daarna speelde Ajax 15 min dramatisch waar je de hele wedstrijd weggeeft, waarbij het PSV gewoon meezat. de 1-0 gaat 2x door benen en de 2-0 was buitenspel.

Bij 3-0 is de wedstrijd gespeeld en creeert men weinig maar dat was gegeven de stand ook niet raar.

Reacties na de wedstrijd zijn ontzettend overtrokken, as usual

25 september 2018 om 12:32

Wie stond er dan buitenspel ? Lozano ? Als je op had gelet deed hij niet aan het spel mee en hinderde hij ook niemand. De buitenspel regel is inmiddels jaren geleden aangepast.

25 september 2018 om 12:49

Wat een onzin Jan1997. Tot de 1-0 en 2-0 was het minimaal gelijkwaardig. Wat PSV vooral deed was lange ballen richting de Jong en gokken op de counter. Dat is hun goed recht, immers maakten ze ook de 1-0 uit een counter, maar maak het nou niet groter dan het is. Pas na 2-0 was Ajax het volledig kwijt en werd PSV de veruit bovenliggende partij, maar het is dan ook makkelijker voetballen met die tussenstand, kunnen volledig achterover leunen.

25 september 2018 om 13:06

Rolo1984

Ik merk dat het scorebord voor velen het zicht op de wedstrijd vertroebeld. Je hebt gewoon gelijk hoor, de eerste 20 minuten, eigenlijk tot aan die 1-0, die uit het niets viel, letterlijk, was Ajax gewoon beter dan Psv, klaar! Ajax vond uitstekend de ruimtes tussen de linies en PSV had moeite dat bij te benen. Met agressie lukte dat op een gegeven moment wél en toen die goal viel kantelde de wedstrijd.

Daarbij zat ook het scoreverloop gewoon mee. De 1-0 was zwaar lucky, de tweede een bewijs dat je niet met Blind/de Jong in het centrum kunt spelen in Eindhoven tegen PSV (was trouwens géén buitenspel uiteraard) en de 3-0 daar zat ook alles bij mee.

Ik wijd het echt aan twee dingen, ten eerste aan het feit dat De Ligt niet speelde. Sorry, maar PSV gaat echt niet zo makkelijk spelen als De Jong niet al zijn kopduels wint. Het spel van PSV is daar op afgestemd. Diep op De Jong en dan veel beweging rond om hem heen. ALs die ballen niet allemaal voor PSV vallen, wat zeker het geval is als De Ligt had gespeeld, had PSV echt niet zo goed in de wedstrijd kunnen komen. Dan was PSV er zelfs voetballend, denk ik, best af gegaan. Want waar Ajax goed de ruimtes vond tussen de linies, is PSV helemaal niet in staat om zo te spelen. Koffiedikkijken, akkoord, maar zo denk ik er wel over.

Het twee element dat de doorslag gaf dat was het feit dat Ten Hag met Blind/ De Jong in het centrum speelde. Verbijsterende domheid, een vlaag van verstandverbijstering wat mij betreft. En iets dat ik echt niet snap van Ten Hag. Hij staat bekend als tacticus namelijk. Maar hij had moeten weten wat wij allemaal vooraf wisten. Luuk de Jong bespelen met die twee, dat gáát niet! Echt een blunder eerste klas van Ten Hag. Hij wist dat het PSV spel afhankelijk is van Luuk de Jong. En wat doet hij? Hij denkt dat Ajax het wel eventjes voetabllend gaat oplossen allemaal in Eindhoven. Dus dat zijn kwestbare centrum op die manier uit de wind zou worden gehouden. Onvergeeflijke fout! En daar heeft Ajax nu de rekening voor gepresenteerd gekregen.

Maar, ik vind dit nog weinig zeggen. Seizoen is pas begonnen. Ik wacht nog op de eerste echte tegenwind voor dit PSV en voor Van Bommel. Eens zien hoe hij daarmee dan omgaat.


25 september 2018 om 13:20

Deze wedstrijd was bijna een kopie van de kampioenswedstrijd en ik denk als je er nog 5 zou spelen, gebeurd dit nog 3 keer. Ajax heeft 1 echte kans gehad, en ajax deed het behoorlijk de 1e 20 minuten, maar psv deed het 20 minuten ook behoorlijk tegen barcelona, dus 20 minuten zeggen gewoon niks. Ik denk dat psv zoveel verder is in: de organisatie, druk zetten, agressie, fitheid. En ajax heeft een beter positiespel, en daar denken ze in adam dat alles om draait. Ze komen gewoon in veel dingen nog tekort. Zolang dat tegen zwakke tegenstanders verbloemt wordt, is het niet erg. Alleen tegen sterke tegenstanders kom je er niet mee weg.

25 september 2018 om 13:27

Gelukkig is daar constant kante ook weer, de psv supporter. Geloof je het zelf nog? Er is nog geen positief woord over psv uit jouw mond gekomen. Als psv ajax zo kansloos heeft gelaten, is het alleen maar te wijten aan fouten van ajax volgens jou(typische ajax supporter gedrag).
In een eerdere reactie heb ik al genoemd, de 1e 20 minuten zijn gewoon belachelijk om als graadmeter te nemen, en zoveel beter was ajax niet de 1e 20 minuten, want ze zijn niet verder gekomen dan 2 slechte voorzetten van neres.

25 september 2018 om 13:39

"er is nog geen positief woord over psv uit jouw mond gekomen. "

Kennelijk lees jij niet alles. Tip: beter lezen! Je lult hier uit je nek.

Verder, het verschil tussen jou en mij is dat ik mijn feestje op zondag vier, op maandag lach ik alle Ajaxfans in mijn netwerk keihard in hun gezicht uit en dan gaandeweg de dag als de wedstrijd geanalyseerd is (mind you, mijn analyses gaan wat verder dan een blik op een scorebord en een simpele conclusie: 'psv speelt Ajax van de mat', ik kijk bij dit soort wedstrijden grote delen van de wedstrijd nog een keer na, want in het stadion zie je heel veel dingen die je thuis niet ziet op TV, en op die basis maak ik een analyse. En die deel ik vervolgens. En nogmaals, als je het niet kunt hebben dat er ook PSV fans zijn die nuchter en koel analyseren, dan is dat geheel jouw probleem. En niet het mijne.

Dus nee, geen scorebord journalistiek voor mij. Afgelopen seizoen kreeg ik PSV fans over me heen omdat ik me nogal druk maakte om het abominabel slechte voetbal. En de reacties waren toen 'huh, onzin, PSV wint bijna alles DUS is het voetbal goed! Onzin. De resultaten waren goed. Het voetbal was echter, in de eerste seizoenshelft, gewoon om te janken! En dat mã¡g gewoon gezegd beste Psv66. Gewoon omdat het waar was.

Wat dat betreft reageer jij nu exact zoals ook die Ajaxfans reageren als ik ze bijvoorbeeld uitleg dat ze eens moeten kappen met al die veren in de reet van Overmars, omdat Overmars prima lekker veel geld uit kan geven, maar er nog steeds niet in geslaagd is een team samen te stellen dat prijzen wint. Nou, in die topics krijg ik dan net zoals van jou nu ook stevig de wind van voren! Kunnen, net als jij, gewoon niet tegen keiharde waarheden/oordelen.

En zo zeg ik ook nu gewoon de waarheid. Ajax was veel beter in de eerste deel tot aan die goal. En dat Ajax uiteindelik verloor had absoluut te maken met de fouten van Ten Hag. Of wilde jij stellen dat jij ook twee middenveldertjes tegen Luuk de Jong neergezet had? Nee toch? En als Luuk de Jong je centrale spil in je team is, en dat het spel daar voornamelijk omdraait, dan is het toch een fout om dã¡t grote gevaar niet te tackelen als Ajax zijnde? Of ging er bij jou geen gejuich op toen je de opstelling hoorde met Blind/de Jong in het centrum. Nou, in het stadion wel kan ik je verzekeren!

Anyway, er lopen hier wel meer mensen rond die denken dat ik Ajaxfan zou zijn omdat ze niet kunnen snappen dat je als fan ook gewoon kritisch mag zijn. Het is jouw keuze om dat lekker vol te houden of niet. Leef je uit. Maar als de aanleiding daar is, dan zal ik uiteraard gewoon exact zo kritisch blijven zoals ik ben. En als het allemaal goed is, dan zal ik zeggen dat het goed is. Zo simpel is dat.

25 september 2018 om 13:40

Mentalist, wat heb je aan balbezit? Denk je dat er nog 1 ploeg in de champions league geeft om balbezit? Real madrid wint 3x achter elkaar de champions league, ik denk de meeste wedstrijden met minder dan 50% balbezit in de grote wedstrijden. Maar zeker geen 70%, leg jij nou is uit wat je aan balbezit hebt?

25 september 2018 om 13:53

Ik lees idd niet alles, maar als jij even zegt in welke topic je een positieve reactie over psv hebt geschreven, dan ga ik het lezen. Tuurlijk kan psv nog beter gaan voetballen, maar ik heb het idee dat jij psv spiegelt aan barcelona, wat totaal niet realistisch is.
Maar bij jou gaat het dus puur om het positiespel? Want ajax heeft geen kans gehad de 1e 20 minuten.
Bij voetbal komt meer kijken dan alleen het positiespel, vooral defensieve organisatie en die heeft psv gewoon heel goed staan en ajax niet, dat bij ajax dat verbloemt word in de 1e 20 minuten, omdat je een leuk positiespel speelt, maar daarna aan alle kanten opzij wordt gezet, vind ik dat je psv een geweldig compliment moet geven, omdat ze alleen in het positiespel het afleggen tegen ajax en verder overal de baas waren. En het positiespel van psv zou ook een stuk beter zijn als ze guti en rigo cv zouden zetten, maar dat kan bij psv niet, want je moet meer kunnen dan een bal goed aannemen en passen. Bij ajax is dat de enige vereiste lijkt het.
En vind het ook heel makkelijk om te zeggen, psv voetbalt niet goed, definieer wat je niet goed vind.

25 september 2018 om 14:17

Dominanter? Ajax was nergens te bekennen

25 september 2018 om 14:36

"tuurlijk kan psv nog beter gaan voetballen, maar ik heb het idee dat jij psv spiegelt aan barcelona, wat totaal niet realistisch is. Maar bij jou gaat het dus puur om het positiespel?"

Nee, ik spiegel PSV totaal niet aan Barca.
Nee, het gaat mij absoluut niet om 'het positiespel'.

Laat ik je dit zeggen over mijn kritiek. Mijn lat voor PSV ligt bij het feit dat PSV topclub is van Nederland en dus op zijn manier toonaangevend moet zijn binnen de eredivisie. Maar, dan wel op de manier zoals ik die ken van vroeger. Zoals ik ben opgegroeid namelijk, met het voetbal van PSV in de jaren '80. Dus gewoon een paar klassen beter dan je tegenstander en gewoon moeiteloos je tegenstanders in 80% van de gevallen relatief makkelijk verslaan. Niet zozeer met positiespel, of ajaxspel, of wat je daarbij ook in je hoofd hebt, maar met het PSV voetbal zoals dat in die periode, en daarna ook in de jaren '90, is ontwikkeld. Eerst door Hiddink, daarna door Advocaat. Dat waren teams die niet alleen heel goed in balbezit konden spelen, maar die ook nog eens de tegenstander volledig de wil op konden leggen, gewoon door pure klasse, loopvermogen en kwaliteit. Team die gewoon 90 minuten lang op hun eigen helft vastgezet werden, zeker in Eindhoven. Dat tegenstanders naar Eindhoven kwamen en daar het beste van het spel hebben, zoals afgelopen seizoen heel vaak voorkwam, dát is gewoon PSV onwaardig. Althans, laat ik het anders formuleren, dat is niet het voetbal dat ik van PSV wil zien. In Eindhoven moet PSV gewoon altijd de baas zijn, klaar! IK vind dat wat PSV tegenwoordig heeft lopen nog een heel stuk verwijderd is van het niveau dat PSV in eerdere decennia had.

Dáár gaat het mij om. En ik kan als PSV fan echt heel makkelijk een keer een slechte wedstrijd erbij accepteren. Sterker nog, zelfs dat afgrijslijke voetal van afgelopen seizoen, dat wil ik best een keertje voor één seizoen aanvaraden. Maar, dan moet PSV dus wel gewoon beter gaan spelen dat vorig seizoen. Gelukkig zie ik sinds Van Bommel verbetering in het spel, al is het nog lang verwijderd van het niveau dat ik zoek en eis, maar ik vind dat er nog meer dan voldoende reden is voor kritiek op Psv. Resulotaen is waar het om gaat, maar resultaten alleen kunnen nooit een neutrale blik en kritische kijk op hoe het voetbal daadwerkelijk is verbergen.

Dus nope, het gaat helemaal niet om puur het 'positiespel'. Er zijn namelijk heel veel verschillende manieren om te voetballen en de manier die Ajax zegt voor te staan, wat ze trouwens zelf dit seizoen niet eens spelen, dat is maar één manier. PSV heeft in het verleden altijd haar eigen manier van spelen en van presteren gevonden. Dat komt omdat PSV een eigen en uniek karakter heeft. En dat moet ook zo blijven. Ik ben geen PSV fan geworden omdat die Ajax Eindhoven zouden zijn of zoiets idioots. Het is PSV Eindhoven! En ineindhoven doen wij de dingen zoals wij ze doen en niet zoals ze elders claimen te voetballen.

25 september 2018 om 15:09

Ja constant kante, maar de jaren '80 is toch een hele andere tijd, waar nederland 1 van de toonaangevende landen was in europa. Maar nederland is maar een klein land, dus het is logisch dat andere landen beter worden dan nederland. Ik leefde toen nog niet, dus kan er niet heel goed over oordelen, maar ik denk dat sommige clubs in de eredivisie niet elke dag trainden en de tegenstanders gewoon minder fit waren dan psv, maar nu kan dat niet meer, omdat iedereen full-time profs onder contract heeft staan. Je moet ook realistisch kijken en er zijn nog weinig ploegen die elke tegenstander de wil op kunnen leggen, ja bayern die al 2x de begroting hebben van de nummer 2. Is er 1 team dat enigzins realistisch is om als voorbeeld te nemen, met wat jij wil zien?
Het voetbal is veranderd, het draait om resultaat en je kan vaak beter inzakken om er vervolgens razendsnel uit te komen.
Ik wil psv gewoon zien, zodat ze het maximale uit hun middelen halen en dat doen ze als 1 vd beste van de eredivisie denk ik. Ik wil het niet zien zoals bvb onder bosz, dat ze de 1e 6 wedstrijden de tegenstander volledig de wil opleggen en daarna hebben teams het door en worden ze de 9 wedstrijden erna er volledig uitgecounterd.

25 september 2018 om 15:17

En wat vorig jaar betreft, er stond gewoon geen geweldig team. Cocu heeft qua resultaat het maximale eruit gehaald, maar idd soms lieten ze tegenstanders in eindhoven lekker aan de bal, maar wonnen vervolgens wel en dat is wat bijna elke psv fan wil zien. En je wil liever zien wat jij zag in de jaren '80, maar dat kon gewoon niet met deze spelers. Maar dan moet je gewoon lekker fan van bayern worden, maar bij psv is dat niet realistisch.
Als je dat gedaan had, had je waarschijnlijk 3e of lager geeindigd. En bijna elk supporter van psv was tevreden met het kampioenschap, op een enkeling zoals jij na.

25 september 2018 om 09:53

Als je voor 50+ miljoen investeert in spelers, jongens uit de PL haalt voor topbedragen en je vervolgens totaal overklast wordt door je grootste concurrent, dan mag dat niet 'meevallen'.

En als je je dan vervolgens gaat verschuilen achter de afwezigheid van één speler (die er vorig jaar ook gewoon bij was toen je met 3-0 verloor) dan mag je best concluderen dat alle kritiek op Ten Hag en de uitvoering bij een aantal spelers gewoon terecht is.

En 'achteraf is het makkelijk lullen'? Iedereen, echt iedereen bij PSV verheugde zich op de duels tussen Blind-de Jong en Luuk de Jong. Iedereen met een beetje verstand wist dat Ajax vroeg om problemen.

25 september 2018 om 10:26

Psv heeft de afgelopen jaren ook wel ongeveer dat uitgegeven. Vorig jaar dec 3-0 voor Ajax ook mrt Frenkie. Maar toen wel bulldozer de Ligr er naast.

25 september 2018 om 11:27

Kom op zeg. Hou alsjeblieft op zeg. Alsof dit standaard voor spektakel gaat zorgen. Het was gewoon slecht wat Ajax liet zien en een hele wijze les. Je doet nu net alsof luuk een topspits is die het deze 2 altijd lastig zal maken...

25 september 2018 om 13:12

Sjoerd

"je doet nu net alsof luuk een topspits is die het deze 2 altijd lastig zal maken..."

Sjoerd, please.... Volgens mij heeft ongeveer iedereen een week lang gezegd, vriend of vijand, dat Luuk de Jong laten bespelen door Blind/de Jong gekkenwerk zou zijn. Nou, je hebt dat toch kunnen zien?

Dus ja, Luuk de Jong zal het deze twee altijd lastig maken ja. Of hij een topspits is of niet, tja dat zijn waardeoordelen. Pak zijn cijfers erbij en je hebt een kleine indicatie van wat hij kan. Er zin niet veel spelers die betere cijfers kunnen overleggen. En nee, cijfers vertellen niet het gehele verhaal. Maar zoals PSV speelt kan Ajax Luuk de Jong dus niet afstoppen met Blind/de Jong. Met De Ligt erbij is dat een andere verhaal.

25 september 2018 om 20:10

Even een vraag van mijn kant. Hoeveel goals en kansen heeft PSV gehad cq gekregen door de lange ballen op de Jong?

25 september 2018 om 10:06

@Jeroenn_O oooh Super Matthijs zou Ajax gered hebben. Zeg dat dan!

4 dingen:

1) de Ligt was er in april ook bij toen het wederom 3-0 werd. Doe nou niet alsof hij alles voorkomen zou hebben. Ajax ging toen ook kansloos onder uit.


2) Hoe armoedig is het als je als het 'grote' Ajax zijnde achterin zooooo afhankelijk bent van één 19 jarig talent. Twee CV's op de bank hebt, als coach ziet dat je plan niet werkt en dit NIET corrigeert.

3) Geen woord over de beleving bij de spelers. PSV had een 'hier valt niks te halen' opvatting en Ajax, hoe kwamen die het veld op? Precies! Het ging tegen AEK ook goed, hahaha, PSV is minstens 5x zo goed als AEK. Bovendien weet men uit ervaring dat PSV uit lastig is voor Ajax en nog zo ondoordachte opstelling. Frenkie achterin plus Eiting-Schone op het middenveld = 0,0 power in je as.

4) Waar waren de oooh zo bewierookte Ziyech en Tadic, creëerden helemaal niks, gingen niet voor op in de strijd, namen het team niet op sleeptouw, wegwerp gebaren en ruziemaken onderling. Leuk hoor, die verfijnde techniek tegen VVV en een Luik maar tegen de sterkere teams geven ze nooit thuis.

Maar ach ... het kwam allemaal omdat De Ligt er niet bij was. Lachwekkend!

25 september 2018 om 12:54

Ging gewoon gelijk op tot de 2-0 hoor Savano. Daarna kon PSV lekker achterover leunen (nog meer dan normaal) en was Ajax machteloos.
En tuurlijk maakt de Ligt een groot verschil. Niet eens zozeer omdat de Ligt zo goed is, maar vooral omdat het reserveplan erg slecht uitpakte. En ja het is inderdaad slecht dat je geen volwaardige tweede CV achter de hand hebt, daar zit wat in ja. Er werd gegokt op het voetbal achterin, en verloren.

25 september 2018 om 13:14

Savano

Natuurlijk had het verschil gemaakt als De Lit had gespeeld. Simpelweg omdat Luuk de Jong nu bijna al zijn kopduels won en PSV daaruit steeds weer kon gaan voetballen. ALs De Ligt speelt, wint De Jong er veel minder. En dus kan PSV dan weer veel minder makkelijk voetballen, zoals ze dat zondag dus wel konden.

25 september 2018 om 13:55

Geen enkele goal is voorgekomen uit een door Luuk de Jong gewonnen kopbal.

Eigenlijk waren het zonder uitzondering blunders van Onana en Frenkie de Jong.

25 september 2018 om 14:38

"geen enkele goal is voorgekomen uit een door Luuk de Jong gewonnen kopbal. "

Dat hoeft ook niet. Punt is dat Psv, naast die drie goals, nog 87 minuten lang gevoetbald heeft en dat daarin dus wel voortdurend gespeeld werd vanuit het kopduel van De Jong en dan die tweede bal oppikken.

25 september 2018 om 12:27

Een verdediger die je team moet dragen. Best triest als Ajax zijnde. Geloof maar dat Ajax nog genoeg wedstrijden gaat verliezen, met de Ligt. Huidige Ajax is niet zo goed als mensen doen geloven.

25 september 2018 om 12:44

Een goede verdediging is nog steeds het fundament van een team. En dat zijn vervanger minder is snap ik, maar blijkbaar is er totaal geen vertrouwen in Schuurs (wat ik me nog voor kan stellen want hij is pas 18 en komt over van Fortuna) en Wober. Ik snap daarom nog steeds niet dat Ajax niet nog een extra verdediger gehaald heeft.

Maar net zoals gisteren bij natafelen aangegeven werd is de keuze voor Blind als enige versterking heel vreemd. Je bent met 2 spelers bezig voor de verdediging waarbij 1 speler meer een middenvelder of voetballende verdediger is en de ander meer een sloper. Ik neem aan dat als je een speler haalt je een profiel opstelt van de te halen speler. Hoe kan het dan zijn dat hier 2 totaal verschillende spelers in passen.

"in dit soort wedstrijden is in je eigen waarde blijven geloven belangrijk."

Nee, nee, nee. In dit soort wedstrijden is het belangrijk de sterke en zwakke kanten van je tegenstander te kennen en daar een tactisch plan voor te maken. Dat is juist waar ten Hag zo goed in was, waarom gaat hij nu ook al van die Ajax-onzin uitkramen?

25 september 2018 om 09:17

Het een sluit het ander niet uit. Daarom kan hij dit gerust zeggen. Van je eigen kracht uitgaan en rekenschap houden met de tegenstander kan heel goed samengaan.

25 september 2018 om 13:17

Nick Danninnga

Met dat verschil dat Erik ten Hag dus zondag overduidelijk geen enkele rekening heeft gehouden met de overduidelijke kracht van Psv. Ten Hag dacht namelik dat zijn Ajax wel eventjes zou gaan voetballen in Eindhoven en daarmee zou zorgen dat de bal ver weg zou blijven van de eigen defensie. Lekker rondlspelen, ruimtes zoeken tussen de linies vanpsv en zo, lalalalala, .... Total overschatting van de eigen kwaliteiten en, veel belangrijker nog, een totale onderschatting van de kracht en de sterktes van dit Psv.

Dus kennelijk heeft het één het ander afgelopen zondag dus wél uitgesloten.

25 september 2018 om 09:19

Precies wat mij een beetje verbaasde: daar ik bij zijn aanstelling er een beetje aan twijfelde of hij als coach wel bij Ajax zou passen leek het mij nou ook juist mogelijk een goede stap om bij Ajax iemand neer te zetten die tactisch ook gewoon heel realistisch kon denken. Bij de voorgaande coaches was er nou vaak juist geen plan B, maar Ten Hag was op basis van wat hij bij Utrecht liet zien nou juist iemand die daar altijd wel iets op kon bedenken. Nu lijkt hij juist naar de andere kant door te slaan.

25 september 2018 om 09:56

Waar is het in hemelsnaam op gebaseerd dat Ten Hag zo goed tactisch onderlegd is ? Noem maar iets uit zijn tijd bij Utrecht of Go Ae.

Ik heb sterk het idee dat de roem hem voorbij gesneld is. Tegen Heracles viel hij door de mand, afgelopen weekend dus ook. Tegen mijn cluppie speelde Ajax ineens met Neres op 10, maar dat was een vondst van de assistenten...

In mijn ogen hangt er iets teveel van het geluk af bij Ten Hag. De europese prestaties waren ronduit goed, alhoewel het geen super zware tegenstanders waren. En met zo'n selectie kan iedereen praktisch wel wat presteren; zelfs Fräser of Faber om maar iets te noemen...

25 september 2018 om 11:39

Dan moet je zijn teams en tactieken analyseren. Maar daar ben jij helemaal niet geinteresseerd in. Jij kijkt alleen naar resultaat. Hij heeft tegen mensen rust gegeven ivm CL en die heeft Ajax gehaald. Dus uiteindelijk heeft hij het hogere doel bereikt

Ajax speelt tatisch nu een stuk beter. Daar doet een mindere 15 min tegen PSV niets aan af. Maar ik denk niet dat je geinteresseerd bent in een visie, die jouw mening tegenspreekt.

25 september 2018 om 14:02

Ik ben het met je eens hoor NUFC. Ten hag was vooral goed in spelers fit maken, bij utrecht moesten spelers de hele dag op de club blijven en werd er extra individueel getraind met ze. Tactisch heb ik ten hag nooit echt sterk gevonden, bij ajax heeft hij een keer gewonnen door heel verdedigend te spelen, en bij psv een keer gewonnen in de beker. Verder tegen psv 7 verloren van de 7 met doelsaldo 3-23. In de media is hij natuurlijk heel slecht, wat bij utrecht geen probleem was, maar bij ajax wel. Bij utrecht vonden de spelers hem ook geweldig, maar bij ajax niet. Dus ik denk niet dat er zoveel van hem over blijft bij ajax. Ik vind van bommel tactisch veel sterker dan ten hag.

Waarom zou Ajax uberhaupt kampioen moeten worden? Laat PSV dit maar doen,en hun feestje vieren op de platte kar in mei 2019. Ajax kan ondertussen gewoon weer lekker hoppen van sensationele Europese wedstrijd,naar iets mindere wedstrijd tegen Ado,psv en Utrecht en talententen laten debuteren. Als ze 2e worden is dat prima.

25 september 2018 om 10:07

Ajax heeft natuurlijk geld genoeg en in de zomer gaan ze zoals het er nu uitziet goede zaken doen met de Ligt, de Jong en Ziyech. Ook levert een CL overwintering natuurlijk weer een leuk bedrag op maar deze wedstrijd was voor mij toch een bevestiging dat Benfica de favoriet is tegen Ajax, maar goed er is zeker een kans dat ze doorgaan. Verder willen de fans van Ajax natuurlijk dat ze kampioen worden die nemen echt niet genoegen met minder! Verder wanneer je een paar belangrijke spelers mist door een transfer en je loot wat minder gunstige tegenstanders dan dit seizoen dan kun je ook een mooi bedrag van 30 miljoen mislopen.

25 september 2018 om 11:48

ben eigenlijk meer benieuwd naar volgend seizoen dan dit seizoen eigenlijk,en zeker als Ajax alweer geen titel wint. Ajax moet sowiezo herinvesteren, en andere compromissen maken. want die stabiliteit is nog altijd broos.

25 september 2018 om 12:50

Herinvesteren is natuurlijk leuk. Maar welke spelers wil je halen ? Tadic en Blind zijn goede spelers maar ook geen geweldenaars. En deze spelers zijn al haast onhaalbaar.

25 september 2018 om 11:24

Omdat dan het seizoen zomaar voorbij kan zijn in februari. Ik denk niet dat de ajacieden dat accepteren hoor.

Slecht uitgevoerd? Volgens mij is het eerder slecht bedacht. Wie gaat er nou 2 middenvelders in de CV zetten tegenover een ''boomlange'' spits die bekend staat om zijn kopkracht en aanname/balvastheid bij lange hoge ballen.

Daarnaast lijkt het me logisch dat je als team gebruik moet maken van de ruimtes, wat is dat nou weer voor opendeur tactiek?

Daarnaast heb ik aanvallend ook niks indrukwekkends van Ajax gezien dus om nou alleen de schuld te geven aan deze ''tactische'' fout in de verdediging doe je PSV echt te kort mee.

Volgens mij moeten ze in Amsterdam eens gaan accepteren dat dit PSV gewoon beter is dan het huidige Ajax.

25 september 2018 om 10:06

Dat is toch ook gewoon duidelijk? PSV is beter dan Ajax op nationaal niveau. Ik had sowieso begin van het seizoen het gevoel dat PSV kampioen gaat worden. Ik denk dat niemand op dit moment kan zeggen dat Ajax beter is dan PSV. Dus die mensen zijn er wel degelijk. Dan maar ver komen in Europa!

25 september 2018 om 10:41

Ja dat lijkt me ook maar er zijn hier op VZ nog steeds mensen die het tegendeel beweren. Overigens ben ik er nog lang niet zeker van dat de competitie al is gespeeld, de weg is nog lang en ook PSV gaat nog steken laten vallen en moet nog naar Amsterdam en Rotterdam.

M.b.t Ajax in Europa: Ajax moet echt wel 2e kunnen worden in deze poule, als Ajax niet minimaal 2e wordt in deze mega ''makkelijke'' poule dan hebben ze het gewoon slecht gedaan, dit is een buitenkans om de groupfase te overlegen en ik ben er van overtuigd dat ze dit ook gaat lukken.

25 september 2018 om 11:43

Ik vind Ajax beter dan Psv. dat jij "een gevoel had" wat je vervolgens uitspreekt nadat ze 3-0 hebben verloren, is wel heel toevallig. Ik vind Ajax beter en daar doet deze 3-0 niets aan af. Als het straks in de Arena is dan kan het zo maar andersom zijn , zoals dat vorig seizoen ook was.

En nee, 1 wedstrijd, waarin éã©n van de sterksten thuis-ploegen, thuis wint, maakt mijn mening niet anders. Omdat ik PSV helemaal niet zo indrukwekkend vindt als dat mensen doen overkomen. Al hebben ze het deze pot goed gedaan en ze hebben een sterke ploeg. Zou ook raar zijn om op basis van 1 pot mijn mening volledig te veranderen

25 september 2018 om 13:22

Rolo

Ben het trotendeels wel eens met je analyse. Ik vind PSV ook niet zo sterk als nu opeens wordt beweerd. Mensen zijn toch van nature geneigs puur naar het resultaat te kijken. En niet naar het voetbal dat wordt gespeeld of naar hoe de goals exact tot stand komen.

Ajax heeft nu een tik gehad van Psv, dat staat wel vast. Maar, met een lange weg te gaan is vijf punten niks. PSV hoeft maar een ker te verliezen en het gat is alweer terug naar twee punten. En Ajax-PSV staat voor 31 maart op het programma. Ajax kan uiteraard ook nog punten laten liggen, dat is waar. Maar we doen nu voor mijn gevoel ook weer een beetje alsof Ajax er opeens weer helemaal niks van kan. Dat is bullshit. Is nog steeds een uitstekende ploeg natuurlijk en, ik blijf dat zeggen, ook een team met meer klassespelers en meer pure kwaliteit. Breder ook, qua selectie. Dus het wordt zeker nog een spannende race.

25 september 2018 om 14:09

Bredere selectie lijkt me echt volkomen onzin, als je ziet dat ze al een geweldig probleem hebben als de ligt weg valt. Ook de backposities zijn verre van goed bezet en verder zijn ze behoorlijk afhankelijk van tadic en ziyech denk ik dus als daar 1 van geblesseerd raakt zijn ze nog verder van huis. Psv heeft iedere positie dubbel bezet op de spits positie na, maar luuk de jong is in de vorige 4 jaar bij psv nog nooit geblesseerd geweest, dus die kans is niet heel groot.

25 september 2018 om 14:21

@rolo1984

Je mag Ajax op basis van wedstrijden in Europa tegen subtoppers uit nietszeggende competities die nog minder zijn dan de Eredivisie beter vinden maar naar mijn mening heeft Ajax tot afgelopen weekend nog geen echte krachtmeting gehad.

Ik zie iedereen het over thuis en uitwedstrijden hebben en ja thuis spelen heeft zeker wel een licht voordeel maar dat is niet alles bepalend. Is het je bekend dat PSV succesvoller is in de Arena dan Ajax? Op basis van jullie theorie zou Ajax thuis altijd beter zijn maar dat is feitelijk gezien dus niet zo.

Nogmaals je mag je mening hebben en wellicht heb je gelijk maar feitelijk gezien heb ik nog niks gezien waarom Ajax beter zou zijn. Balbezit en het balletje snel rondtikken is allemaal leuk en aardig maar volgens mij gaat het er gewoon om een wedstrijd te winnen en de wedstrijden die Ajax tot nu toe gewonnen heeft zijn nou niet echt bepaald tegen topclubs geweest.

Ik ben benieuwd hoe Ajax het tegen Benfica gaat doen, dat gaat de eerste echte tegenstander voor Ajax worden na PSV die op papier gelijkwaardig of beter is.

We gaan het zien aan het eind van het seizoen wie er bovenaan staat, het is nog lang niet gespeeld en PSV gaat ook nog steken laten vallen.

25 september 2018 om 14:24

Constant Kante

Een bredere selectie? Ajax heeft welgeteld 1 fatsoenlijke CV en als die geblesseerd is komen er 2 middenvelders in de verediging te staan.

Ajax heeft een beter middenveld dan PSV met Frenkie en Ziyech en heeft de Ligt als topper in de verediging maar op de overige posities doet PSV zeker niet onder voor Ajax en aanvallend denk ik dat PSV zelfs beter is met een fitte Lozano, Bergwijn en kopsterke de Jong.

25 september 2018 om 12:57

Panerai omdat PSV thuis wint maakt dat ze niet direct beter. Er is ook nog een uitwedstrijd.
En tot de 2-0 ging het behoorlijk gelijk op, Ajax alleen kinderlijk gepakt op een counter (met een van richting veranderd schot) en een lullige goal uit een mislukte uittrap.
En ja daarna weet je dat het lastig wordt tegen een counterploeg als PSV die 2-0 voorstaan. PSV had het verdedigend inderdaad uitstekend staan, Ajax kon totaal geen vuist maken.

25 september 2018 om 14:12

@timmothy

Wat moet PSV dan doen om beter te zijn dan Ajax? Kampioen worden? Check. Alle onderlingen wedstrijden dit jaar winnen? Check. Plaatsen voor de Champions league? check.

Ik snap dat je op basis van een enkele westrijd niet kan zeggen wie er beter is maar PSV bewijst al jaren dat ze beter presteren dan Ajax kijk de recente prijzen en de onderlinge resultaten er maar even op terug.

Mensen als jij verzinnen telkens smoesjes waarom de situatie toch iets anders is maar de feiten liegen niet. Wordt toch eens wakker.

En hiermee bedoel ik niet wat PSV dit jaar sowieso kampioen gaat worden want het is nog lang niet gespeeld maar PSV is regerend landskampioen en heeft Ajax dit jaar tot 2x toe met 3-0 naar huis gestuurd dus erkenning is op zijn plaats.

En een uitwedstrijd is anders dan thuis helemaal mee eens maar zelfs in de Arena is PSV over heel de historie succesvoller dan Ajax dus hier gaat je vlieger ook al niet op.

25 september 2018 om 14:42

Ik zeg alleen dat deze wedstrijd helemaal niet per se betekent dat PSV beter is. Net zoals je ook niet kan zeggen dat de Graafschap beter is dan Feyenoord ondanks dat ze 2-0 winnen.

Volgens mij gebruikte jij ''dat dit PSV gewoon beter is dan het huidige Ajax.''
En daar reageerde ik op. Het gaat dus om het huidige PSV en Ajax. Vorig seizoen doet er niet toe. (En zelfs al wil je dat wel gebruiken, vorig seizoen was het onderlinge resultaat gelijk, namelijk 3-3, en Ajax was in Amsterdam zelfs dominanter dan PSV in Eindhoven). En ja PSV werd kampioen maar toch vond ik PSV vorig jaar over het algemeen niet beter dan Ajax nee. Klinisch zijn tegen mindere tegenstanders (en ook het nodige geluk hebben), daar waren ze wel beter in ja en dat bracht ze de titel).

Dus ik verzin helemaal geen smoesjes.

''arena is PSV over heel de historie succesvoller dan Ajax dus hier gaat je vlieger ook al niet op.'' Welke vlieger? Welk punt van mij probeer je nou onderuit te halen?
En je had het zelfs nota bene over het huidige PSV en Ajax, en dan kom je met de 'heel de historie' aanzetten....

''heeft Ajax dit jaar tot 2x toe met 3-0 naar huis gestuurd dus erkenning is op zijn plaats.'' Beetje simpel he, als het twee keer om thuiswedstrijden ging...

Ik vind PSV op dit moment nog steeds niet beter dan Ajax nee, de nederlaag afgelopen zondag verandert dat niet direct. Dat kan nou eenmaal gebeuren in Eindhoven (ook vooral wanneer je een cruciale speler mist). En zoals ik al zei, het ging gewoon gelijk op tot de 2-0. Pas daarna kon PSV het, gesteund door de tussenstand, simpel uitspelen.

Het is de fout van Overmars. Hoe kun je als je Ajax bent maar 1 fatsoenlijke cv hebt.

25 september 2018 om 09:36

Wöber is vorig jaar ook voor een aardig bedragje gehaald. Uitvoerig gescout, met concurrentie van o.a. Arsenal. Er wordt nou gedaan alsof die er helemaal niks van kan, maar die jongen heeft toch prima dingen laten zien als centrale verdediger voordat hij geblesseerd raakte. Daarna werd hij een paar keer als linksback geplaatst en dat was weinig indrukwekkend, zeker in aanvallend opzicht, maar tegen Kiev uit deed hij het in verdedigend opzicht gewoon prima. Het is geen uitzonderlijk talent zoals De Ligt, maar voor Eredivisie begrippen kun je die er heel goed bij hebben als back-up. Daarnaast is Schuurs ook binnengehaald als toptalent. Maar die komt als piepjong Limburgertje naar het grote Ajax en zal toch even moeten wennen. Daar moet je dan inderdaad misschien rekening mee houden, maar anderzijds zal die over een paar maanden waarschijnlijk klaar zijn voor zijn eerste minuten in het eerste en dan loopt een extra verdediger plotseling ook weer in de weg. Zeker als je nagaat dat de genoemde Wöber er ook al is en ene Veltman halverwege het seizoen nog terugkomt. Ten Hag had het zondag prima kunnen opvangen met Wöber achterin. Dan is het nog geen garantie dat je dan niet onderuit gaat, maar dan heb je op z'n minst één echte verdediger.

25 september 2018 om 13:00

Wober speelt sinds zijn blessure niet goed. Dat is een gegeven. Schuurs is inderdaad voor de toekomst gehaald. Dat betekend dat je hier op korte termijn niets aan hebt. Datzelfde geld voor Veltman. Hij is geblesseerd maar heeft tevens ook aangegeven eigenlijk wel weg te willen.
In ieder geval betekend dit dat je op korte termijn maar heel weinig Ajax waardige (centrum) verdedigers hebt. Dan kun je zeggen we hopen dat alles goed gaat en dat spelers zich goed ontwikkelen of je haalt een extra verdediger die er wel gelijk kan staan.
Het eerste lijkt mij iets voor een club die nauwelijks geld heeft en waar prestaties niet belangrijk zijn, het 2de lijkt mij meer voor een club die wil presteren.

25 september 2018 om 14:25

Toch is de selectie zoals hij nu is al vroeg bij elkaar gezet. Ten Hag heeft voor het einde van de transferdeadline deze zomer genoeg tijd gehad om eventueel aan te geven dat de spoeling dun is. Vooralsnog heb ik hem destijds alleen even de wens voor nog een aanvallende versterking horen uitspreken. Dat zou dan toch moeten betekenen dat hij vond dat hij verdedigend ruim genoeg in zijn keuzes zat? Als het vertrouwen van Ten Hag in Wöber echt zo klein is dat dát zijn reden is voor zijn keuzes tegen Psv, waarom stelt hij hem dan wel op in de uitwedstrijd tegen Kiev? Weliswaar als linksback, maar ook daar had ik 'gek' kunnen doen en bijvoorbeeld de meegenomen Mitchell Bakker voor de leeuwen kunnen gooien, of Daley Blind of linksback kunnen plaatsen en Frenkie de Jong naast De Ligt kunnen zetten. Dáár deed hij dat niet. Wöber speelde daar overigens een degelijke wedstrijd in verdedigend opzicht. Voor mij lijkt het hiermee gewoon alsof Ten Hag overmoedig is geraakt en dacht dat hij PSV met dezelfde tactiek kon aanpakken als Aek.

Het is een les en van lessen moet je leren. De les is echter niet dat het plan slecht is uitgevoerd, de les is dat deze selectie niet in balans is. Indien de Ligt niet speelt en je hebt nog geen vertrouwen in Wober en Schuurs, dan kom je een centrale verdediger te kort. Dat vind ik al vanaf het begin van het seizoen alleen dat wordt gemaskeerd omdat je nog niet gespeeld had tegen een tegenstander met een lange spits en snelle vleugelspelers. Nu wel. Wil je doorgroeien dat moet je dit aanpakken. Er moet een lange kopsterke centrale verdediger bij. Daarnaast hebben we een overschot aan middenvelders. Indien je dan Gravenberg ook nog voor zijn kansen wilt laten gaan, dan houdt dat in dat je moet gaan cashen voor de Jong in de winter. Ik vind dat ook geen probleem als het dan in ieder geval ook gedeeltelijk wordt geinvesteerd in die centrale verdediger en ook nog in een snelle buitenspeler. Dan hoeven Tadic en Ziyech niet op de buitenposities maar zou je die ook op 10 kunnen laten spelen.

Bla bla bla. Dit soort onzin kan direct uit de tweede kamer komen, wat een gelul. Je bent keihard afgestraft, dit kan je niet eens meer verzachten.

Jij en je spelers moeten met de billen bloot, en dan heeft de trainer geluk dat hij het niet fysiek hoeft te merken op de training.

Je bent afgegaan tegen Psv, verman jezelf en zorg maar dat je een hele lange reeks gaat neerzetten. Flauwekul in de media.

Gravenberg heeft 7 minuten in mogen vallen in een kansloze wedstrijd tegen PSV en daarin heeft hij laten zien het niveau aan te kunnen? Of het niveau op de trainingen afgelopen week Erik ten Hag? Dat is toch iets anders als een wedstrijd. Hij zal aankomende woensdag wel mee doen in de beker neem ik aan. Ideale gelegenheid voor minuten.

Vind het bizar dat iedereen het allemaal maar op de verdediging gooit.
Maar ik weet niet of jullie de wedstrijd gezien hebben. Hoop voor Ajax dat de technische staf dat wel goed heeft gedaan.
Want de aanval, hahah. Nou die waren slecht zeg, jezus. Tadic Ziyech Huntelaar , lachwekkend was het.
Toen ik het stadion uitliep na de wedstrijd en keek op mijn mobiel toen zag ik ook dat neres mee had gedaan. Die die heb ik helemaal niet gezien.
De enige die ik echt gezien heb was tadic omdat die jankbak de hele tijd bij de scheids een het piepen was.

25 september 2018 om 09:47

Klopt het was een slechte wedstrijd van het gehele team, maar het is ook gewoon zo dat als aanval en middenveld niet thuis geven de verdediging onder druk komt te staan en als de verdediging de ballen slecht inspeelt, de aanval niet goed wordt gevoed.
Een coach moet daarop inspelen. Dat hij niet met Wober tegen De Jong is begonnen is een fout die nog uit te leggen is als gegokt en verloren, maar dat hij het niet heeft hersteld is niet uit te leggen. Had Wober gebracht voor Schone of Eiting en De Jong op het middenveld gezet. Dan had je de foute keuze wellicht nog kunnen herstellen, maar Ten Hag heeft zelfs tot na de wedstrijd niet willen toegeven dat hij een fout heeft gemaakt.

25 september 2018 om 09:49

Dec 2017 Ajax- Psv 3-0 uitblinker cv FdeJong.. en is Ajax kampioen geworden?? Seizoen is nog lang en psv speelde geweldig maar zo kun je niet spelen tegen bv groningen(bus parkeren)

25 september 2018 om 10:34

Ga je nu serieus zeggen dat PSV de bus parkeerde? Of ik begrijp niet wat ze daar mee bedoelen of jij niet. Ik dacht namelijk dat de bus parkeren was, dat je als team op je eigen helft blijft met bijvoorbeeld 5 verdedigers 4 middenvelders waarvan 2 verdedigend zijn, en dan 1 aanvaller op de middenlijn. En dat je dan als een blok de tegenstander opvangt, op je eigen helft dus.
Dus zo speelde PSV vond jij? Ik dacht namelijk dat PSV als collectief hoog druk zette op Ajax, soms zelfs tot aan Onana. Ik heb de spelers van PSV amper 30 meter uit elkaar zien staan tijdens dit hoog druk zetten en het opjagen van Ajax. PSV speelde meer op de helft van Ajax dan andersom.

25 september 2018 om 11:10

Nee.. als je goed begrijpend leest bedoel ik dat ploegen zoals bv groningen de bus parkeren! De reden dat psv zo goed was juist omdat Ajax probeerde ye voetballen en dus ruimte weggaf waardoor psv alle gelegenheid kreeg om favoriete spel te spelen. Deze ruimte krijg je in de overige 16 thuiswedstr normaal gesproken niet.. ik vind persoonlijk dat Ajax afgetroefd is op scherpte en daarbij earen de 1e 2 goals cadeautjes.. maar dat dwong psv ook af en wonnen ze zeer terecht.. ondanks 35% balbezit maar dat is precies wat psv wil en uitstekend benut heeft..

25 september 2018 om 13:07

@heiko Herlich,

even een andere statistiek. PSV heeft 5 keer eerder 18 punten behaald na 6 wedstrijden. En weet je wie dat seizoen kampioen werd ? Ik wel, namelijk Psv.

Als je daarnaast eens vaker naar PSV kijkt zul je gemerkt hebben dat PSV wel met de 11 zelfde spelers speelt, maar dat de accenten soms anders liggen. Vooral de backs worden verschillend gebruikt. Tegen Barcelona en Ajax speelden ze wat teruggetrokken terwijl ze tegen de kleinere clubs veel dieper staan en meer als middenvelder/aanvaller fungeren.
Dat is het voordeel van deze backs. Als ik dit vergelijk met Mazaraoui en waar hij steeds stond als Bergwijn gevaarlijk werd, dan vraag ik mij af of hij wel om zich heen kijkt.

Dus eigenlijk zegt ten Hag hier: mijn ideeën zijn goed maar de spelers deden het verkeerd. Dat is gewoon stuitend. Want zijn ideeën waren vreselijk slecht. De opstelling en strijdplan waren belabberd en niet goed. PSV daarentegen was goed voorbereid en heeft het plan goed uitgevoerd.

Deze man zal nooit toegeven dat hij iets niet goed doet. Bloed irritant.

Geeft ten Hag nou z'n team de schuld dat ze zijn tactisch plan niet goed hebben uitgevoerd? Misschien moet ten Hag eens een lapje halen over z'n eigen spiegel, de keus voor Blind samen met de Jong achterin was gewoon niet zo sterk, waarom kost het zoveel moeite voor ten Hag om dat toe te geven?

Als het allemaal zou zijn dat het komt omdat de Ligt er niet bij was, dan is Ajax geen topclub. Ajax heeft als team gefaald en PSV deed het goed.
Ondanks de ervaring die Ajax in huis heeft gehaald waren ze niet bij machte om elkaar te corrigeren en/of te motiveren.
PSV scoorde kort achter elkaar waardoor het verzet was gebroken.
Van Ajax kant was het gewoon een wan prestatie, hopelijk hebben ze echt in de spiegel gekeken en zullen ze er van leren. Een dure les zullen maar zeggen.
Nu alweer in de achtervolging terwijl het een druk seizoen zal worden

Echt als Ten Hag met dit soort onzin blijft komen dan gaat hij snel de fans tegen hem krijgen. Elke idioot, analisten op tv, psvers op kantoor en ajax fans vonden het ongebrijpelijk hoe Luuk de Jong zijn gang kon gaan. Ten Hag geeft hier nergens aan dat hij dat misschien wel anders had moeten aanpakken. Ten Hag negeert het gewoon volkomen. Onbegrijpelijk. Om dan te noemen dat de ruitmes beter hadden moeten worden gebruikt. ja pracht, maar daar heb je deze pot niet om verloren. Je was niet fel genoeg en had het verdedigend ontzetten dom neergezet. Sorry maar als je dat in je eigen analyse niet ziet, of tenminste in overweging neemt, dan ben je wel verschrikkelijk koppig.

Dan nog dat debuut van gravenbech. Om te lachen hoe triest het is dat het hier nog wordt genoemt als hoogtepunt, blabablaba. Wat een onzin. Had die jongen lekker in een volle arena laten debuteren en niet in eindhoven bij een 3-0 achterstand. Werkelijk waar kansloos, of zoals Gijp het zei: Hoe haal je het in je bolus....

Hoop dat hij geleerd heeft om frenkie niet meer als verdediger te gebruiken.
Opbouwend is frenkie geniaal maar als centrale verdediger niet dat kan niet tegen een ploeg als PSV. De wissels begreep ik ook niet helemaal schöne speelde naar mijn inzien gewoon goed eiting miste het had hem liever gewisseld zien worden voor donny.
En dan gravenberg laten invallen bij een 3-0 achterstand voor neres...

En idd psv walste niet over ajax heen zeker niet doelpunten waren dure fouten waar psv goed gebruik van maakte verder vond ik het maar een saaie wedstrijd

25 september 2018 om 12:41

PSV ging vooral in de tweede gedeelte van de eerste helft als een orkaan over Ajax heen. En dit valt niet te ontkennen!
Ajax had balbezit rond de middellijn maar geloof me, dat is niet knap en dat is ook geen graadmeter. Totaal overklast in alle opzichten. Het gaat erom wat je doet met de bal je hem hebt. Anders geef ik mijn keeper gewoon vaak te bal want dan heb je ook vaak de bal.
Mensen proberen het hier goed te praten met domme foute van Ajax. Onzin alleen de tweede was een fout. De rest is puur aan de kwaliteit van PSV te danken.

Ten Hag heeft het tot dusver niet slecht gedaan, maar krijgt van mij een onvoldoende voor deze wedstrijd. Er zijn in één seizoen niet veel wedstrijden waarvan je van tevoren weet dat winnen lastig gaat worden. Uit bij PSV is zo'n wedstrijd. Hoe kun je dan met Blind en Frenkie als centraal verdedigend duo beginnen? Dat Matthijs niet meedeed, was in defensief opzicht zeker een aderlating, dus refereren naar de 3-0 van vorig seizoen slaat als een tang op een varken. Als je dan coach bent dan zet je op zijn minst Wöber in de basis. Dat Schuurs misschien nog niet zover is, kan ik begrijpen, maar Wöber heeft bewezen als CV goed uit de voeten te kunnen in de Eredivisie.
Daarbij moet ik PSV een compliment maken voor het verdedigende aspect. Die taak hebben zij als team uitstekend vervult. Er zijn volgens mij geen wedstrijden dit seizoen geweest, inclusief CL-wedstrijden, waarin Ajax minder kansen heeft weten te creëren. Aanvallend gezien vond ik PSV niet uitzonderlijk goed, aangezien ze de doelpunten echt in de schoot geworpen kregen.

Dit is een eerste tik voor Ajax. Het zal denk ik wel meevallen hoe die aankomt in Amsterdam, want zij gaan net als PSV dit seizoen in de eredivisie weinig punten verspelen. Daarbij is Ajax in de CL goed begonnen en lopen er twee waanzinnig talentvolle spelers (De Ligt en De Jong) die de liefhebber doen watertanden. Als PSV-fan kun je daar best van genieten. Dat Ajax met veel bravoure - noem het overmoed - de topper ingaat, is niet meer dan logisch. Van Schöne verwacht je toch inmiddels toch niets anders meer?

Vind dat Ten Hag het hier goed en duidelijk verwoordt. Zo werkt het inderdaad wel. Als je de topseizoenen van Ajax, PSV en Feyenoord van de laatste 10 jaar bekijkt zaten daar stuk voor stuk momenten in dat de twijfel toeslaat.

Van de ene kant snap ik dat je denkt dat je zelfs met Schuurs of Wober geen duels van de Jong te gaan winnen en dat het vooral om de 2de bal gaat, maar ik zag er niets van terug hoe ajax dit wilde doen. Als je ziet hoe diep Mazaraoui vaak stond terwijl hij tegenover de snelle Bergwijn stond dan is dit vragen om problemen. Ik heb het vermoeden dat dit wel aan de spelopvatting lag en minder aan de speler zelf, want anders had je hem toch wel vaker gecorrigeerd.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren