Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Barcelona lijdt met tien man eerste puntverlies van het seizoen

Laatste update:

Barcelona heeft zondagavond in eigen huis niet weten te winnen van Girona (2-2). In het Camp Nou kwam de ploeg van trainer Ernesto Valverde nog wel op voorsprong en leek er geen vuiltje aan de lucht. Na een rode kaart van Clément Lenglet profiteerden de bezoekers optimaal van de man-meer-situatie. De bezoekers kwamen zelfs op een 1-2 voorsprong, maar moesten genoegen nemen met een punt na de gelijkmaker van Gerard Piqué.

Titelconcurrent Real Madrid had eerder dit weekend al met 1-0 gewonnen van Espanyol en had daardoor de koppositie overgenomen van Barcelona. De Catalanen wisten dan ook wat hen te doen stond tegen Girona. De thuisploeg was de bovenliggende partij en kwam na achttien minuten spelen verdiend op voorsprong. Arturo Vidal worstelde zichzelf het strafschopgebied in en leverde de bal af bij Lionel Messi, die de score opende.

Barcelona, dat afgelopen dinsdag nog met 4-0 te sterk was voor PSV in de Champions League, kreeg na ruim een half uur spelen een tegenvaller te verwerken. Lenglet raakte in een duel om de bal zijn tegenstander Pere Pons met zijn elleboog in het gezicht. Na het bekijken van de beelden langs het veld besloot scheidsrechter Jesús Gil Manzano rood uit te delen aan de verdediger, die in de competitie voor het eerst aan de aftrap verscheen.

Kort voor rust kwam Girona langszij via Christhian Stuani. Piqué liet zich aftroeven in het strafschopgebied, waarna Stuani doelman Marc-André ter Stegen passeerde. Vijf minuten na de thee kwam Girona zelfs op voorsprong. Vanuit de rebound poeierde Stuani de bal in de kruising. Het was voor Barcelona het startsein om het tempo op te krikken en de jacht op de gelijkmaker werd geopend. Uiteindelijk was het Piqué die na een uur spelen de gelijkmaker in de kruising kopte.

Met een man minder ging Barcelona op zoek naar de winnende treffer. Luis Suárez, Samuel Umtiti, Jordi Alba en Messi kregen mogelijkheden, maar Girona hield stand. Philippe Coutinho was er met een afstandschot nog dichtbij, maar zijn knal ging maar net naast. Door het gelijkspel komt Barcelona op dertien punten uit vijf wedstrijden, evenveel als Real Madrid.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Even een situatieschets voor degenen die het moment van verstandsverbijstering van de (video)arbitrage gemist hebben. Girona-aanvaller Portu probeert Clement Lenglet onder druk te zetten en komt met een behoorlijke vaart op de Fransman af gelopen. Daarbij lijkt Portu hem aan de binnenkant van de knie te gaan raken en dus zet Clement Lenglet zich schrap. Uiteindelijk komt dat duel, wordt Lenglet aan de binnenkant van zijn knie geraakt en houdt zijn arm vrij hoog op het moment van impact. Daarbij raakt zijn elleboog het gezicht van Portu. Het is onbegrijpelijk en te belachelijk voor woorden dat de arbitrage daar een rode kaart voor trekt en dat dat besluit wordt genomen nadat de videoarbitrage is geraadpleegd. Iedere zichzelf respecterende arbiter met een greintje inlevingsvermogen had hier niets voor gegeven. Maar goed, zo zien we maar weer dat zelfs met videoarbitrage de Spaanse arbiters nog het lachertje van de wereld zijn.

Dan over de Espanyol-achtige tactieken van Ernesto Valverde na de onterechte rode kaart voor Clement Lenglet. In de eerste helft (tot aan het moment wat ik vanaf nu niet meer zal noemen) domineerde Barcelona het middenveld en hadden ze eigenlijk continue een vrije centrale verdediger. Arthur en Arturo Vidal kwamen relatief veel aan de bal doordat Ousmane Dembélé vanaf de linkerkant veel diepgang bood (waarbij we kritisch mogen zijn over het eindproduct). Wat doet Ernesto Valverde? Hij haalt een aanvaller naar de kant voor een centrale verdediger terwijl zijn ploeg twee doelpunten nodig heeft. Met dit soort laffe tactieken komt Ernesto Valverde wellicht weg bij clubs als Espanyol en Olympiakos, maar bij Barcelona moeten dit soort wedstrijden gewoon gewonnen worden. Of je nou met tien man speelt of niet. Waarom breng je dan in godsnaam een centrale verdediger (die toch al een vrije rol in de opbouw zou gaan krijgen)?

Naar mijn mening had Ernesto Valverde niet eens hoeven te wisselen na de rode kaart. Met Nelson Semedo en Jordi Alba staan er al twee verdedigers die de snelheid hebben om Portu in bedwang te houden en met Gerard Piqué (die overigens niet sterk speelde) heb je al iemand om de duels met Stuani uit te vechten. En als je dan toch de macht op het middenveld weer wil terugpakken, breng dan Philippe Coutinho voor Ousmane Dembélé en geef Busquets of Vidal een iets defensievere rol om Piqué te helpen. Maar goed, van de term ‘offensief wisselen’ heeft Valverde geloof ik nog nooit gehoord…

Al met al een wedstrijd waarin zowel de arbitrage als de videoarbitrage als Ernesto Valverde als Gerard Piqué stonden te blunderen en daarmee verantwoordelijk zijn voor dit puntverlies van Barcelona.

23 september 2018 om 22:45

Die Semedo vind ik wel een hele matige indruk maken sinds zijn komst vorig jaar. Logisch want hij heeft niet eens een vaste basisplek. Aanvallend vind ik hem weinig brengen en defensief is hij ook niet best. Hij is jong dat is een voordeel maar sinds zijn komst valt hij vies tegen.

23 september 2018 om 22:47

Defensief is hij juist sterk, heeft ontzettend veel potentie, alleen voorin gaat het mis. Hij weet niet wat hij moet doen bij de final 3rd.

23 september 2018 om 22:48

helemaal mee eens... geen enkele keer achterlijn gehaald in de 2e helft.. bizar... zelfs al snap je het zelf niet... je hebt toch wel eens naar Dani alves of Sergi Roberto gekeken?

23 september 2018 om 22:53

Sergi Roberto? Die is al sinds de 1e wedstrijd dit seizoen dramatisch, dus dat lijkt me niet echt vergelijkmateriaal

23 september 2018 om 22:58

Gedeeltelijk met je eens, denk namelijk dat we meer mogen verwachten van Nelson Semedo. De Portugees heeft de longen van een paard, maar is eigenlijk bijna nooit beslissend op de helft van de tegenstander. Hij maakt veel vaker de loopactie achter de verdediging van de tegenstander dan Sergi Roberto, maar zorgt als hij dan de bal krijgt eigenlijk te weinig voor gevaar.

24 september 2018 om 00:08

Reden dat Semedo niet weet wat hij moet doen is omdat voorin niet altijd andere Barca spelers te vinden zijn. Ik vond dat Semedo vandaag jusit één van z'n sterkere potten speelde. Moet ook natuurlijk meer speeltijd krijgen om zich te kunnen ontwikkelen. Maar als hij het vertrouwen krijgt zie ik nog veel potentie

23 september 2018 om 22:46

Volgens mij zijn de enige mensen die het belachelijk vinden de Barça fans. Ik snapte de rode kaart wel. Vond echt dat zijn elleboog daar niet hoorde.

23 september 2018 om 22:59

Leg me dan eens uit op welke manier dit een bewuste elleboogstoot is (en dus niet een onhandig hoog geheven arm tijdens het schrapzetten voor een fysiek duel). Want dat is immers de norm voor een rode kaart.

23 september 2018 om 23:06

Gua,

ik zal het je uitleggen:
Lenglet gaat naar de bal , neemt de bal af en opeens komt zijn linker elleboog tot over zijn hoofd tegen de hoofd van die speler. Dit heeft niks met voetbal te maken en is een heel gevaarlijke beweging waar je soms een neus mee kan breken.
zo simpel is het, of hij het bewust deed of spierspamsen of la tourette heeft blijft een heel gevaarlijke actie waarbij de tegenstander ernstig gewond kan raken,

het zou je sieren als je gewoon ongeacht je club voorkeur eerlijk kan toegeven dat wat hij deed gewoon niet normaal is..

23 september 2018 om 23:10

Het is gewoon een lastige situatie voor de scheidsrechter. Dat het een elleboog is is natuurlijk duidelijk, maar bewust? Wat ik me vooral afvraag bij de beelden is WTF die gare Fransoos daar doet met zijn arm, want het is echt een hele hele hele onnatuurlijke bewegingen dat zal zeker meegespeeld hebben bij deze beslissing.

De VAR heeft sowieso al teveel lachwekkende beslissing gemaakte in dit nog jonge La Liga seizoen. Denk bijvoorbeeld aan Espanyol-Valencia waar een schot op open/leeg doel word tegengehouden door de hand van een verdediger of de gehele Betis-Levante wedstrijd. Maar aan de andere kant heeft het ook al vele fouten van de scheidsrechters gecorrigeerd zoals de afgekeurde goal van Valladolid of die heerlijke vrije trap van Granero.

Persoonlijk had ik in deze situatie het afgedaan met geel, maar er valt ook echt wel wat voor te zeggen dat men hier voor de rode kaart kiest. Als het beoordeelt word als (onbewust)gevaarlijk spel weet ik om eerlijk te zijn eigenlijk niet of je daar rood voor mag/kan geven

23 september 2018 om 23:11

Guaporta, leg mij dan eens uit wat een elleboog op ooghoogte doet? Jezelf schrap zetten voor een fysiek duel gaat bij mij er niet in, wie zet zich schrap voor een fysiek duel door zijn elleboog boven zijn schouders te heven?

23 september 2018 om 23:17

Dat is dus ook mijn redenering.. gewoon bewust/onbewust extreem lompe actie die naargelang interpretatie een rood of geel voor kon gegeven worden, in dit geval gaan ze vanuit van een bewuste actie en is er rood voor getrokken punt. schuld ligt bij Lenglet en niet de scheids

24 september 2018 om 01:09

Het zou juist jullie sieren wanneer jullie toe zouden geven dat het geen bewuste actie was. Hij kapt de bal achter zijn standbeen naar Sergio Busquets en op hetzelde moment krijgt hij een trap en botst die gozer tegen zijn te hoge elleboog aan. Op de beelden zie je duidelijk dat hij volledig op de bal gefocust is en hem ook netjes afspeelt, waarom zou hij dan nog een elleboog moeten geven? Ik vind dit nogal zwaar gestraft want als we al gaan roepen maakt niet uit bewust of onbewust dan kunnen we wel bezig blijven met die rode kaarten. In mijn ogen was het gewoon een ongelukkige samenloop van omstandigheden.

24 september 2018 om 08:56

Guaporta heeft gelijk. Waarom? Omdat Pere Pons het zelf na de match zei tegen de journalisten. Hij kwam onbesuisd in en verklaarde dat hij die kaart had moeten krijgen.

23 september 2018 om 22:46

Situatie schets van mijn zijde.
Aanvaller zet inderdaad druk door, Lenglet voelt dat het duel komt en plaats zijn linker elleboog op een compleet onnatuurlijke manier omhoog om de tegenstander te raken. Dit gebeurt uiteindelijk ook, aanvaller wordt in gezicht geraakt. Kortom: terecht rood.
Barca fan trouwens.. baal van het puntverlies.

23 september 2018 om 23:00

Het is weer de schuld van de scheidsrechter als Barca puntenverspeelt. Hallo wordt FF wakker zeg? Er hebben meerdere scheidsrechters naar gekeken en die vonden het rood. Wees is even eerlijk joh!!

23 september 2018 om 23:11

Dit zegt hij echt precies niet, hij zegt zelfs dat de rode kaart terecht is??

23 september 2018 om 23:16

Ik reageerde niet op hem, maar op de andere barca fans die zich belachelijk maken. Het kwam goed uit om onder hem te reageren want dan zou ik een beetje bovenaan komen🙄

23 september 2018 om 22:49

Haha ophouden hoor, alleen barca fans vinden het geen rood. Duidelijke rode kaart.

23 september 2018 om 22:54

Kom op, dit is gewoon rood...

23 september 2018 om 23:17

Man geef gewoon toe dat zijn elleboog daar niets te zoeken had. Jezelf schrap zetten doe je niet op die manier. Intentioneel of niet, het is een duidelijke elleboogstoot.

24 september 2018 om 13:38

Ga je schamen en zet je Barcelona-bril af, werkelijk waar nog nooit zo gekleurde reactie gezien.

Zullen we een lesje bewegingsleer doen? Ook een beetje in het kader van actie-reactie. We hebben hier een ijverige speler die drukt zet en met (inderdaad) een behoorlijke vaart in komt lopen, en we hebben een speler die vrijwel stilstaat en anticipeert op de actie van inkomende speler. Vervolgens is er een moment van impact en raken beide spelers elkaar, waarbij er geen bal wordt gespeeld door de inkomende speler (dan denk je gauw, dat is een overtreding). Echter, daar komt het, wanneer ik tegen een object aanloop dat vrijwel geen beweging heeft gaat dit nooit een tegenovergestelde richting in. Dit volgt mijn bewegingsrichting en komt niet naar mij toe.

Hoe komt die elleboog dan opeens wel in die richting? Precies op iemands hoofd? Je ziet overduidelijk dat er een tegenovergestelde beweging wordt ingezet om een elleboogstoot uit te delen. Dit is typisch vervelend Spaans gedrag in het voetbal! Sneaky overtredingen maken waarvan gedacht wordt dat het hoort in een beweging of wegvalt in een botsing.

Bah bah bah!

Tja de scheids wil ook zijn eigen portie aandacht. Om van te kotsen, Lenglet valt en raakt hem perongeluk met zijn elleboog... Of die scheids heeft nooit gevoetbald, of hij heeft thuis van zijn vrouw niet gemogen. Echt zuur voor Lenglet. Voor de rest ook heel matig gefloten en had minimaal een speler van Girona ook een tweede gele prent verdient.

23 september 2018 om 22:47

Je moet er voor zorgen dat je niet afhankelijk bent van de scheids. Gewoon eigen fout.

23 september 2018 om 22:51

Ik heb de wedstrijd bekeken en ben noch voor Barca noch voor Madrid, dus hier een objectieve reactie: Het is ongelukkig voor Lenglet maar ik snap dat ie hem geeft. Je zag in de herhaling goed dat zijn elleboog echt nog wordt meegegeven nadat Portu er voorbij is. Als je er voor fluit moet je rood geven. Geel of alleen een vrije trap bij een elleboog kan niet. De scheids heeft de VAR geraadpleegd en de beelden bekeken. Elleboog. Rode kaart.

23 september 2018 om 22:57

@jaimy87

Zelfs de spelers van Girona wisten niet wat er aan de hand was. Lenglet werd gewoon stevig op zijn gestrekte knie geraakt, waarna hij in het duel zijn arm boog om naar zijn knie te grijpen. De tegenstander van Girona kwam dan vol tegen zijn elleboog aan. Het is gewoon een ongelukkige situatie, die de scheids en de VAR enorm slecht hebben beoordeeld. Tot dan had Barca de wedstrijd onder controle.

23 september 2018 om 23:09

jesuis jij maakt het nog mooier. ‘Waarna hij in het duel zijn arm boog om naar zijn knie te grijpen’. De laatste keer dat ik het checkte zat mijn knie lager dan mijn arm. Het is me dus een raadsel waarom je je elleboog naar achter moet doen als je naar je knie wilt grijpen. Zit de knie van Lenglet op z’n rug?

23 september 2018 om 22:47

Scheids was wel weer een drama zoals die scheids ook kennen. Met name geen vrije trap geven voor die laatste twee overtredingen op Busquets en Messi...

23 september 2018 om 22:51

Weet je wat belachelijk is?
Ronaldo fanboys vinden dat de elleboog daar niet hoort. Maar als Ronaldo een rood kaart krijgt voor trekken van de haar dan is niets aan de hand.

Een onbewust olleboog doot een gevecht om de bal is terecht en bewust een speler aan zijn haren trekken is onterecht.

Zwaar hypocriet

23 september 2018 om 23:31

Zucht...wat heeft Ronaldo en vooral zijn fanboys hier nu weer mee te maken? Jij zit echt continu vol frustratie hè? Ga lekker een stukje in de regen lopen joh, even afkoelen.

23 september 2018 om 23:42

Het gaat ook niet om Ronaldo. Hij kaart aan dat er constant met twee maten gemeten wordt met de situatie van Ronaldo als voorbeeld.

Gelijk heeft hij, alleen tja je doet er niks aan en heeft het dus ook weinig nut om te benoemen.

Zag de wedstrijd met een groep neutrale voetbal fans en die vonden allemaal dat geel op z'n plaats was.

Goeie scheidsrechter, als je na VAR dat nog rood vind haha, maarja tegelijkertijd kon je pique ook rood geven daar deed hijhet dan weer wel goed. 3 min extra tijd gaat natuurlijk nergens over. Wannneer wordt dembele op de bank gehouden? Wat voegt hij toe? 1 goal tegen psv en zo nu en dan een actie in 1.5 jaar (waarvan 8 maanden geblesseerd wel) doe mij maar een martial

23 september 2018 om 22:46

Scoort 5 goals uit de laatste 5 wedstrijden. Heb je de afgelopen wedstrijden Barcelona gekeken?

23 september 2018 om 22:56

Ja die heb ik ook allemaal gekeken en dan moet je wat verder kijken dan zijn doelpunten. Ik geef je het nu op papier, met Dembélé in de basis win je nooit de CL. Heeft vandaag opnieuw geen knikker goed geraakt en dat was ook al het geval tegen PSV tot voor zijn doelpunt. Hij is veel te groen achter zijn oren voor de basis van Barcelona. Weet niet waar hij moet lopen op het veld en lijdt ontzettend veel balverlies.

Hij heeft veel potentieel, dat zie ik ook, maar in de topmatchen kom je er niet met Dembélé. Er is ook een reden waarom hij niet in de ploeg staat bij Frankrijk. Met Coutinho voorin en een extra voetballende middenvelder a la Arthur op het middenveld lijkt mij beter.

23 september 2018 om 23:02

Klopt maar heeft dat met de speler dembele te maken of omdat de linksbuiten van barca kansen krijgt? 5 goals uit 5 wedstrijden maar hoeveel balverlies? Hoeveel slechte keuzes passes etc? Je scoort tegen een paar degradatieteams uit de primera maar wat als de toppers straks komen? Vind het nogal dom om alleen 5 goals aan te kaarten en niet zn spel... Heb jij de afgelopen wedstrijden van barcelona gezien?

23 september 2018 om 23:05

suarez raakt al 2 seizoenen een knikker goed. Had 12 wedstrijden ofzo niet gescoord in de ucl maar met hem win je wel de ucl? Dembele brengt iets anders dan messi en coutinho en dat is diepgang met zijn snelheid. Zonder hem wordt het te voorspelbaar en statisch

23 september 2018 om 23:16

Suarez had dit seizoen al vervangen moeten worden, maar is de beste vriend van Messi. Ik zie Suarez ook niet graag bezig de laatste tijd, maar zolang Valverde niet met Messi als valse 9 durft spelen is Suarez de beste keuze op 9. Als je btw op het einde van het seizoen op doelpunten wil beoordelen, zou ik Suarez vooral laten staan. Die maakt er toch wel weer minstens 15 dit seizoen. Ik ben er gewoon niet van overtuigd of Dembélé wel de beste optie is op linksbuiten. Coutinho heeft voor mij al veel meer op die positie getoond en ook ben ik benieuwd wat Malcolm kan tonen eens fit. Voor mij is Dembélé voor het moment een highlight speler. Doet wel eens een leuke actie, maar dat wel na 5 keer dom balverlies lijden. En diepgang ja, dat zou op zich moeten, maar vind eigenlijk dat dat allemaal wel meevalt. Het is steeds Alba die overlapt en Dembélé die in de bal komt. Ik ben niet overtuigd en voor mij is het gewoon te weinig voor de topmatchen. Maar we zullen zien, aan hem om het tegendeel te bewijzen zeker?

24 september 2018 om 01:24

Laat blij vlagen geweldige acties en voetbal zien, dat gecombineerd met veel balverlies en wat ongelukkige acties. Heeft op belangrijke momenten gescoord en leuke doelpunten ook nog. Kraker tegen Sevilla bijvoorbeeld. Dembélé heeft natuurlijk geen 2 seizoenen bij Barca erop zitten, want hij was het vorig seizoen nagenoeg driekwart geblesseerd. Ik snap je redenatie daarom ook zeker niet. De goals die Dembélé heeft gemaakt in de afgelopen duels zijn geen intikkers geweest dus het heeft zeker met Dembélé te maken en niet de linksbuiten van Barcelona.

23 september 2018 om 22:53

Ja want dit is echt te danken aan dembélé lol. 2de topscorer van de ploeg maar hij voegt niks toe volgens jou ja je hebt gelijk man. Martial die de bank warm maakt bij manu is natuurlijk beter. On: Tot aan de rode kaart was er niks aan de kant was er niets aan de hand en controleerde barca de wedstrijd maar je kan ook gewoon een rode kaart geven al is het onbewust het blijft een elleboog.

23 september 2018 om 23:04

Een martial als hij speelt (waarom hij niet speelt heeft niks met zn kwaliteiten te maken) weet ong wat hij doet, net zoveel potentie als dembele, stuk goedkoper en is ook een speler voor links integenstelling tot dembele. Kijk anders de afgelopen wedstrijden terug waar hij 5 uit 5 heeft gescoord en noem naast zn goals een paar pluspuntjes

23 september 2018 om 23:08

En zeg jij mij dan is luisnazario wat gaat martial toevoegen aan barca? Maakt hij barca beter? Als hij echt zo goed was had hij mourinho wel overtuigd en een basisplaats nu is gewoon verschrikkelijk onconstant en heeft ook geen rendement

24 september 2018 om 01:29

5 goals uit 5 wedstrijden is het pluspunt of snap je dat niet? Als Ronaldo het doet met 4 penalty’s en 1 intikker terwijl hij onzichtbaar is, is hij: geweldig en staat hij altijd op de juiste plek. Maar Dembélé van 21 jr moet 8 uit 5 scoren en ook nog 4 geslaagde rabona’s,
7 pannas en 9 assists geven. Als jij zegt dat 5 uit 5 als winger bij Barcelona slecht is kun je beter formule 1 gaan kijken dan voetbal.

Wederom wordt Barca zwaar benadeeld en hard gezegd genaaid door de scheids en notabene de VAR! Dan heb je zo’n hulpmiddel en dat alsnog deze beslissing .. wat een regelrechte amateurs daar .. ook die overtredingen en blessure tijd .. hoe kan die man mogen fluiten op dit niveau ? .. moedeloos van te worden .. verder moest alles wederom van Messi komen en snap ik niet waarom Coutinho elke x wissel begint .. en Suarez is echt tranentrekkend laatste periode

23 september 2018 om 23:27

Lees je stukkie ff terug, is een beetje kansloos om het zo op de scheidsrechter te gooien, niet? Het sloeg nergens op wat die elleboog daar deed. Onhandig, vast niet bedoeld, maar zeker wel gevaarlijk spel. Je kunt daar gewoon rood voor geven. De VAR gaat niets veranderen aan dit soort dubieuze situaties. Dus niet zo jammeren, volgende week weer een kans.

Belachelijk wat Lenglet daar doet. Hoe krijg je je elleboog 'onbewust' zo hoog ? Terechte rode kaart.

23 september 2018 om 22:47

Dat zegt een Real fan.
Weet je wel dat die scheidsrechter een pro Real Madrid is.
Zo nee dan kijk je naar Villareal vs Real Madris. Een scheidsrechter met een Real logo.
Dan heb ik het biet over die beslissingen die hij in het voordeel van real madrid

23 september 2018 om 22:53

Klopt. Perez zat vast in dat VAR hokje de scheids dingen toe te fluisteren. Valt me van hem mee dat hij Barcelona met een gelijkspel weg laat komen met al zijn invloed.

23 september 2018 om 22:53

The_best-1, zet je zelf toch niet voor schut jongen. Real erbij betrekken terwijl die er letterlijk niks mee te maken heeft. Vind je jezelf niet lachwekkend worden. Elke post van jouw zit het woord Real er wel in zelfs als ze niet meedoen. Je moet echt wat hebben om dan een verband te zoeken met Real.

Tja, het boeit me weinig waar die scheids vandaan komt, maar wat zijn Spaanse scheidsrechters toch altijd dramatisch zeg.

Zie het zomaar weer trieste gevolgen hebben.

23 september 2018 om 22:51

Haha kom op man, dat was geen natuurlijke beweging wat Lenglet daar deed, hij doet dit bewust hoor.

23 september 2018 om 22:57

Ah god, bewust hou op. Dit was net zo bewust als die trap van Ronaldo afgelopen woensdag. Totaal geen rode kaart.

23 september 2018 om 23:03

Het leek eerder een tackle op Lenget waardoor hij zo een elleboog beweging maakte. Ik weet niet of het opzettelijk was, maar het was ook niet zo dat hij erdoor een counter stopte. Misschien was geel terecht voor vermoedelijk opzet, maar rood voor dat leek mij zelfs uit de herhalingen te veel.

In het verleden hebben we bijvoorbeeld C. Ronaldo per seizoen 2 á 3 opzettelijke natrappen of ellebogen uitdelen meegemaakt en hij kwam er altijd mee weg. Dat waren opzettelijke ellebogen, maar dit leek eerder op een natuurlijke reactie, maar ach ja ik heb 24/7 Barca-bril op dus wat doet m'n mijn aan toe hiero =).

23 september 2018 om 23:06

Moyashi laat je aub niet kennen, het is onnodig om oude koeien uit de sloot halen. Dit heeft met Barcelona, Lenglet en Girona te maken en niemand anders, onnodig om Ronaldo erbij te halen. De VAR en de scheidsrechter beordeel dit als rood, terecht imo.

23 september 2018 om 23:13

Je mag er toch over discussiëren? Sommige kijkers, met name Barca fans vonden het te zwaar en daarvoor uitten we onze frustratie.

Ik haal ''oude koeien uit de sloot'' puur omdat dit een scheidsrechter met Real Madrid als voorkeur is dus het is meer dan logisch dat wij onze twijfels erbij hebben of het een terechte rode kaart was.

23 september 2018 om 23:36

@Barca—070 Want die trap van Ronaldo kwam tegen het hoofd van de tegenstander? Die trap van Ronaldo was vele malen minder hard dan de overtreding die in eerste instantie gemaakt word op Lenglet, alleen gaat Lenglet met zijn elleboog zwaaien. Ronaldo kreeg rood voor harentrekken en niet voor dat tikje met zijn been by the way.

23 september 2018 om 23:38

@Moyashi Gek he, alsof toen alleen Ronaldo daar mee weg kwam. Toevallig is dit jaar om die rede de VAR geintroduceerd. Precies de rede waarom Lenglet rood krijgt.

Echt ongelovelijk. En ik maar blij zijn met de var aan het begin van het seizoen. Ik weet echt niet wat die meneertjes in madrid aan het doen zijn.

23 september 2018 om 23:00

Wat zeur je nou? Staan gewoon in punten gelijk, seizoen is nog vroeg dus niks aan de hand. Snap ook niet hoe mensen deze rode kaart niet kunnen begrijpen (elleboog in het gezicht). Lenglet zit hier gewoon hardstikke verkeerd.

Barcelona had de match volledig in handen tot aan die rode kaart. Ik denk dat iedereen die de match een beetje aanvoelde wel doorhad dat die elleboog van Lenglet onbewust was in de val na een fout (!) van een Girona speler. Girona speelt het daarna wel heel goed uit en ze hebben ook gewoon een goede ploeg. Heb een zeer mooie reactie gezien van Barcelona na de 1-2 en eigenlijk verdienden ze gewoon nog de overwinning met 10 man. Zeer billijk gelijkspel met een scheids die de controle over de match verloor na de rode kaart, dit langs beide kanten.

23 september 2018 om 23:03

Als je op het punt staat om te vallen, beweegt je elleboog niet omhoog.. Kom op man met je onbewuste elleboog, je bent niet serieus mag ik hopen. Lenglet deed dit bewust wat het extra dom maakt want hij had de overtreding mee kunnen krijgen.

23 september 2018 om 23:10

Geen enkel protest bij een speler of de staf van Girona. Iedereen op het veld wou gewoon verder voetballen tot ze in Madrid ingrijpen. Ik ben zeker serieus vriend.

23 september 2018 om 23:25

Blijf maar dingen verzinnen om je eigen zin door te draven. Zal de situatie niet veranderen. Leer er mee leven dat een elleboog tegen hoofd door een onatuurlijke beweging rood is. Al helemaal als er VAR tot de beschikking is. Btw. Tot ze in Madrid ingrijpen? Kijk even de selectie van Barca vergeleken die van Real aub. Als jullie dit jaar geen kampioen CL pakken zouden jullie je moeten schamen met zo’n selectie. Doet me denken aan toen Real James op de bank kon houden.

23 september 2018 om 23:38

Omdat mijn mening verschilt van de jouwe, insinueer je dat ik niet serieus ben? Leer er met leven? Waaruit haal je zelf dat dit niet zo zou zijn? Zou wat minder scherp reageren vriend, nergens voor nodig. En wat betreft die Var, juist, daarmee is alles opgelost. Daarom zeker dat er 2 zuivere overtredingen op Busquets en Messi vlak aan de 16 van Girona niet gefloten worden op het einde? Laat me raden, geen "clear error" zeker? Met of zonder Var, er gaat steeds willekeur blijven bestaan.

Btw haal ik op geen enkel moment Real Madrid aan. Weet niet waar je dat vandaan haalt. Ik refereer enkel naar het feit dat het busje in Madrid staat. Ik ga uiteraard niet beginnen met insinuaties, maar ik vond hier het begrip "clear error" al zeer willekeurig toegepast. Scheids interpreteert het als onvrijwillig, maar wordt met de beelden haast gedwongen om rood te trekken.

En ik zal me uiteraard schamen als Barcelona de treble niet wint. Je hebt me door.

23 september 2018 om 23:54

@LaManita5 Nergens insinueer ik dat je niet serieus ben, ik “hoopte” dat je niet serieus was zoals ik letterlijk mijn zin formuleerde. Dat van Madrid was een misverstand dan, plus ik bedoel CL kampioen geen treble. Aangezien dat met name de doelstelling is van Barca dit jaar. De rede dat ik scherp reageer is omdat ik met mijn hoofd er niet bij kan dat mensen vinden dat een elleboog geen rood is. Je incasseert maar en als je je schrap wilt zetten met je elleboog uitstekend ga je maar op Muay Thai.

Ik lees hier van verschillende Barcelona supporters dat de rode kaart onterecht was. Ik zou zeggen kijk de beelden nog eens terug in slow motion. Die elleboog gaat echt volledig onnatuurlijk. Dit heeft niets met schrap zetten te maken. Wees eens objectief. Gewoon een terechte rode kaart.

Echt hoor, ik had de reacties hier willen lezen als dit Ramos was geweest.

23 september 2018 om 22:54

Tja, in mijn ogen was het puur rood. Was nooit een natuurlijke beweging wat Lenglet daar deed, hij kromt zijn arm naar buiten met zijn elleboog naar boven, puur bewust.

23 september 2018 om 22:54

Bij Ramos was het gewoon rood volgens de Barca fans hier. DIt was gewoon rood heb het tig keer teruggekeken en is rood.

23 september 2018 om 23:08

Gewoon terecht rood, elleboog beweegt omhoog. Kan me de laatste keer niet herinneren dat ik zo’n beweging met mijn arm maakte. Mensen die beweren dat dit geen rood is zijn delusional.

23 september 2018 om 23:06

We weten allemaal wat voor smeerlap Ramos is ondanks dat hij jullie held is, dus het is dan ook meer dan logisch dat we eerder twijfels trekken als dit om Ramos ging .

Ik vraag me sterk af of dit bewust was, maar die kerel krijgt wel een fikse elleboog in het gezicht zo lijkt het. Gelukkig voor Barca weten ze de schade nog te beperken tot 2-2.

Lekker! Dit zijn wedstrijden die bepalen of je kampioen word of niet. Suarez is de laatste tijd echt slecht, is heel langzaam geworden en lijkt overal te laat te komen. Zou Suarez paar wedstrijden op de bank laten.

23 september 2018 om 23:01

'medalofhonor'. Het is geen toeval meer hoe vaak barca de scheids tegen heeft in spanje. En dan beginn ik nog niet eens over jouw club.

23 september 2018 om 23:08

Klopt, helemaal met je eens Real Madrid heeft alles met zich mee, zoveel dat wij al 15 jaar aan een stuk ongeslagen kampioen zijn in Spanje, blijf serieus en redelijk aub.

23 september 2018 om 23:10

Jongens aub begin niet over scheidsrechter weer, het is ieder seizoen het zelfde. ja we weten het de scheidsrechters in Spanje zijn drama maar dat geldt ook voor andere teams die hierdoor benadeeld worden. Jullie doen precies alsof het Altijd barca is, vorige week heeft de VAR nog een doelpunt van jullie gered...

23 september 2018 om 23:12

Weer naar de arbiter wijzen ? Was terecht rood, klaar....

23 september 2018 om 23:15

Welke doelpunt heeft de VAR ons gered?
Bedoel je niet dat ex Real speler Illaramendi rood moest krijgen?.

Iman0510. Als jij toch reageert, reageer dan ook met harde feiten en duidelijke argumenten toen Real 3 op rij de CL had gekocht en la liga 2017 door de referee won toen er nog geen VAR was

23 september 2018 om 23:25

Imadhamidi

https://www.bbc.com/sport/football/45311759

Goal valladolid afgekeurd door VAR waardoor Barcelona toch won... dit is een feit.

Ja ik heb net nog mijn jaarlijkse rekening van Perez gekregen om mijn aandeel als Madridista te betalen, scheidsrechters zijn eenmaal niet goedkoop... op naar 4x Cl

btw herbekijk barca - chelsea 2006 CL en barca - PSG daar was de arbiters ook heel neutraal

nog een fijne avond

23 september 2018 om 23:34

Weetje, ik heb geen zin om een beetje ruzie te zoeken op voetbalzone iman0510. Maar real fans kunnen zegmaar 1,2 misschien 3 wedstrijden opnoemen zoals barca-chelsea. Wij kunnen er minstens 10 opnoemen van jullie. En dan nog trots doen met jullie 'la un decima' waarbij je vergeet dat een aantal daarvan onder dictator franco zijn behaald... wees er maar trots op.

23 september 2018 om 23:36

Iman0510.
Is toch logisch? Was buitenspel.
Ga naar YouTube en kijk filmpjes van Real 2017 la liga toen ze werden geholpen en Barça genaaid.
Dat was ook toen zonder VAR dat Real onterecht kampioen 2017.

En Illaramendi die rood moest krijgen terwijl er VAR was?
Wat vond je daarvan?

Laat Real referee 14 man kopen waar ze goed in zijn om weer de CL kopen. Op eigen kracht lukt Real dat niet.

Nog een fijne avond.

24 september 2018 om 00:28

Dan heeft Real de laatste 20 jaar nog steeds meer CL’s gewonnen dan welke club ook. Zeker iets om trots op te zijn.

Wat een gek die Lenghet. Was een terechte rode kaart.
Pique maakt de laatste tijd achterin veel fouten. Jammer van de punten verlies, maar die 3 min sloegen nergens op terwijl het meer moest zijn!

Iets te veel krachten verspild tegen ons?

23 september 2018 om 23:06

Gezien de opstelling namen ze Girona niet serieus en ons wel

Ik heb het al eens eerder aangegeven en ik blijf het zeggen. Wat is Pique toch een matige verdediger. Hij wordt telkens zo knullig weggezet en heeft de draaicirkel van een vrachtwagen. Hij is ook nog eens erg matig bij 1-tegen-1 situaties. Van iemand met zijn ervaring mag je verwachten dat hij de leiding neemt over de achterste linie. Die man kan alleen goed spelen met wereldverdedigers als Puyol en Umtiti. Ik zie Barcelona niet de Champions League winnen met hem achterin.

23 september 2018 om 22:56

Pique is echt aan het aftakelen mijn hemel. Hij is zo traag, 1 op 1 is hij kansloos tegen een snelle en wendbare spits en zijn tackles die zijn ook heel matig.

24 september 2018 om 10:22

Ach daar is er weer eentje. Piqué speelt inderdaad weer eens een slechte pot en daar komen de haters. Maar wel stil blijven als hij een ijzersterke pot speelt.

Barca had de wedstrijd volledig in handen tot de rode kaart van Lenglet. Vond het trouwens geen rood, het was een onbewuste elleboogstoot. Gelukkig nog wel de 2-2 gemaakt en de schade nog beperkt.

23 september 2018 om 23:12

Na herhalingen bekeken te hebben kan je er toch wel rood voor geven. Twijfel of het bewust was.

sorry maar dat is gewoon rood... ongeacht mijn clubvoorkeur, als Ramos dit zou doen zou ik ook nog altiojd zeggen dat het rood is. Die elleboog heeft niks met natuurlijke beweging of wat dan ook te maken, is gewoon een hele lompe rare zet punt

23 september 2018 om 22:58

Klopt Ramos heeft dit ook tig keer gedaan en rood voor gekregen. Is gewoon lomp wat Lenglet gedaan heeft.

Ik denk dat de spelers van Girona nog niet weten dat Doumbia één van de snelste op het veld is , ze konden hem 2 keer alleen diep sturen, gelukkig voor Barca deden ze het niet.

23 september 2018 om 23:01

Gelukkig betekent snelheid niet automatisch dat je ook iets zinnigs met de bal gaat doen. Dit stukje ook : '' gelukkig voor Barca deden ze het niet ''. Na 90 minuten vol met rare gebeurtenissen is dit de conclusie die jij trekt? Het kan aan mij liggen maar dat is een beetje kortzichtig.

23 september 2018 om 23:06

Je hebt gelijk hoor , ik vond het gewoon raar aan de kant van Girona.

Rood voor Lenglet vond ik persoonlijk wel terecht. Het was gewoon te hoog met die elleboog. De scheids was verder echt een schande. Had het totaal niet onder controle en had extreem rare beslissingen.

De reacties hier zijn zo kinderachtig.. altijd dat Real en Barca gehaat. Wat hebben jullie eraan om elkaar op internet zo op te fucken.

Rode kaart is in mijn ogen terecht... zo een beweging kan niet. Mss doet ie het niet eens expres, maar het is oliedom.
Dit team gaat de CL niet winnen, onmogelijk met deze spelers.

Barça fans.
Eerlijk is eerlijk. Dit was gewoon een terechte rode kaart en dom van Lenghet dat hij zijn ploeg in de steek laat.
Maar wat heb ik me geërgerd aan trage Pique met een draai curcilatie van een tractor. Hij speelt te ongeconcentreerd en schiet tekens ballen weg. Hij mag wel ff banken samen met Suárez die voorin wat maar doet, zo rommelig bezig en telkens balverlies lijdt.

23 september 2018 om 23:38

Vond Suarez juist goed vandaag

Wordt je bestempeld als Barcelona hater als je dit rood vond?
Dit was ernstig gemeen spel. Kan me voorstellen dat hij meer dan 2 wedstrijden krijgt.
Ik snap niet dat je bij het kijken van de herhalingen niet zelf tot die conclusie komt.

23 september 2018 om 23:11

Niet per se, maar doordat de overtreding van Girona's speler kwam in eerste instantie vonden wij het een te zware straf voor Lenget. Hij wordt getackeld en uit balans gebracht waardoor zo een lichaamsbeweging ontstond. Het is niet 100% goed te praten en we kunnen allemaal twijfels trekken, maar naar ons mening was het te zwaar en met name omdat het ergens rond middenveld plaatsvond en niet per se een counter ermee gestopt werd.

Als dit uit de beelden duidelijk te zien was dat het met opzet gedaan werd dan is het volkomen terecht om hier rood te geven, maar daar kun je dus over discussiëren.

Of het nou rood was of niet, er kon nog genoeg gedaan worden met 10 man. Er werd nog steeds redelijk veel druk gezet, maar om 1 of andere reden werd Dembélé eruitgehaald voor Umtiti. Een gevaarlijke speler die zo snel en behendig is heb je juist nodig als je met 1 man minder op het veld staat.

Dan krijgen we de vraag, wie moest er dan uit? Luis Suárez. Hij laat al een aantal weken zien dat hij niet meer als een echte spits kan spelen, en alles eraan doet om assistkoning te worden. Dat is mooi meegenomen, maar niet voor hem weggelegd. Hij mist het technische aspect van iemand die de bal voortdurend goed klaar kan leggen door middel van een hoogstaande actie. Zelden lukt het. Dat afmaken gaat ook niet erg goed, dus waarom zou je in godsnaam hem er niet uithalen als je met 1 man minder staat. Begrijp me niet verkeerd, ik ben enorm fan van hem, maar het is duidelijk dat de beste man al een tijdje zijn kwaliteiten als topspits mist.

Piqué toonde veel inzet, maar maakt zoals gewoonlijk een fout die cruciaal kan zijn. Je moet dan het geluk hebben dat Ter Stegen een wereldpartij zou keepen, maar dat gaat ook niet altijd. Daarnaast kon hij al zijn verspilde energie aan het discussiëren met de scheidsrechter , beter gebruiken om de ploeg te motiveren.

Ja ik ben voor Barca. Ik volg ze elke week en elke wdstrijd. Daarbij heb ik niks met Madrid. En vind ik sterspelers als Ronaldo, Ramos en Pepe om van te walgen, maar dit is gewoon terecht rood! ! Heel dom en zeer terecht.

Niet gekeken maar wel benieuwd maar arthur, is hij een beetje op niveau? Laten we zeggen dat Jorginho van Chelsea een 10 is, welk cijfer zouden jullie artur dan geven?

Het zit ook is tegen hoor in Barcelona dat zullen we weten ook hier... Man man man

Je kon zien dat Barcelona toch een mentale tik heeft gekregen van PSV. 😊

Wat nodig is voor Barcelona om 1 wissel uit te voeren, Laporta voor Bartomeu. En van daar zal alles beter lopen. Geen rare trainers, geen vage inkopen, geen onbegrijpelijke opstellingen en tactieken, enz.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren