Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Hoogmoedig’ Ajax afgeserveerd: ‘Het blijkt niet zo eenvoudig’

Laatste update:

Ajax ging zondag hard onderuit in de uitwedstrijd tegen PSV. De ploeg van coach Erik ten Hag keek al bij rust tegen een 3-0 achterstand aan en wist na de onderbreking geen verandering meer aan te brengen in de score. Wim Kieft heeft zich geërgerd aan de manier waarop Ajax de wedstrijd in Eindhoven benaderde.

Zo koos Ten Hag achterin voor Frenkie de Jong als vervanger van de geblesseerde Matthijs de Ligt. De Jong speelde samen met verdedigingspartner Daley Blind echter een zwakke wedstrijd. "Wat me het meest verbaast is dat Ajax er nog steeds niet achter is hoe PSV graag speelt in Eindhoven tegen Ajax. PSV speelt graag lang met veel diepte achter de verdedigers. Dat doen ze jaar in, jaar uit. Ik vond het een beetje hoogmoed van Ajax, om te denken dat ze het hier wel even zou doen op hun Amsterdamse manier", vertelt Kieft in het programma Rondo van Ziggo Sport.

Ajax maakte dit seizoen al veel indruk met frivool aanvalsspel. "Maar het blijkt zo niet zo eenvoudig te zijn om dat tegen heel goede tegenstanders te doen", vervolgt de oud-spits. "Ten Hag had ook kunnen kiezen voor een verdediger voor een plek op De Jong. Dan heb je iets meer respect voor de tegenstander. We hadden dit allemaal wel kunnen verzinnen."

Tafelgenoot Aad de Mos merkt op dat Ajax bij momenten kwetsbaar is. "Als de tegenstander echt druk op ze gaat zetten dan blijft er weinig van over. Je kunt slecht spelen, maar je moet ook wat inzet tonen. Daley Blind valt weg, Tadic valt weg, Ziyech. Het begon al met de aftrap, Hendrix tegen Huntelaar. Dan zie je het karakter van Van Bommel, die de dingen goed uitlegt. Ze kunnen het ook uitvoeren."

Kun jij je vinden in de woorden van Wim Kieft?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ten Hag vind ik op zich echt geen slechte trainer, maar die man is veels te vol van zichzelf en zijn elftal. Ze kunnen ook echt wel goed ballen, maar als trainer moet je je eigen team kritisch kunnen analyseren, tactisch de juiste keuzes maken en daar kan die nog een hoop in leren. Als die dat doet zal het echt een goede trainer kunnen worden. Maar hij moet wel leren een wat meer realistische blik op het voetbal van zijn eigen team te krijgen.

23 september 2018 om 22:50

Ten Hag is absoluut geen slechte trainer, alleen zoeken ze in Amsterdam altijd meteen een zondebok na een nederlaag. Het hele team heeft gefaald vandaag, dat kwam vooral door de strijdwijze van Psv, niet omdat de Ligt er niet in stond of dat de Jong te kort kwam achterin. Tegen Athene werkte het prima, omdat Ajax mocht voetballen, maar laten we niet vergeten dat die 1ste helft ook niet fantastisch was. Ten Hag wil met goed aanvallend positiespel elke pot winnen, het verlangen van elke Ajax supporter, maar als je dan tegen zo'n domper als vandaag aanloopt, wijst iedereen weer naar diezelfde trainer dat hij er niets van kan. Terwijl hij Europees een prima indruk achter liet met een paar goede overwinningen en tot aan vandaag "gewoon" bovenin meedraaide in de Eredivisie op 2 punten van Psv. Dat gat is nu groter, maar het is nog een lange weg. Ik zou Ten Hag nog niet afschrijven , alleen maar omdat de ploeg vandaag niet dezelfde wilskracht kon opbrengen als Psv.

23 september 2018 om 23:23

De Jong achterin is een keuze. Weliswaar een die slecht uit pakt maar ongetwijfeld weloverwogen. Wat me opvalt is dat het bijna niet gaat over Ajax in aanvallend opzicht. De enige manier om je verdediging te ontzien is aanvallend wat te doen maar buiten die kans van Blind heeft Ajax niks gecreëerd met een volledig fitte voorhoede. Bijzonder ook dat allesbinder het midden ging. Neres op 10 en passieve backs vind ik tactisch erger dan De Jong achterin.

23 september 2018 om 23:29

Onzin. PSV was scherper en beter, maar hadden ook een tactisch beter plan, dat is toch echt de trainer. Eiting is op z'n slechts als er loopvermogen en duelkracht geëist wordt net als schone. Toch stonden ze beide aan de aftrap. Ziyech is een betere tien dan tadic, meer loopvermogen meer agressie, toch stond tadic tien, wat resulteert in een middenveld dat daadwerkelijk elk belangrijk duel verliest. Neres is als linksbuiten op zijn zwakste. Moest toch linksbuiten staan, veel dreiging geen fatsoenlijke voorzet. Blind en de Jong willen vooral opbouwen en niet afbreken, de Jong werd in situaties gedwongen waar hij op zijn slechts is. De inzet liet te wensen over bij Ajax, maar spelers moesten ook veelvuldig in hun zwakte spelen en dan ziet het er al heel snel schandalig slecht uit. Dit zijn zaken die ik Ten Hag sterk verwijt. Dat hij de Jong achterin zet, kan ik inkomen. Werkte niet, jammer maar helaas. Dat hij tadic als tien laat opdraven terwijl we in het begin van het seizoen al konden zien dat hij dat niet geweldig invulde, schandalig. Dat Neres linksbuiten stond waar hij echt vrijwel niets brengt, iets dat we eerder konden zien, schandalig. Dat hij een verdedigend en fysiek zwak middenveld opstelt, tegen een PSV dat graag een fysiek gevecht wil met strijd om de 2e bal, beide vooraf bekend, schandalig. En precies op die zwakke punten wordt je vervolgens afgeslacht. Ik dacht dat Ten Hag na de zeperd tegen Heracles het licht had gezien. Vandaag bewijst hij gewoon het tegendeel. Je zal zien in de media gaat Ten Hag aan de hoogste boom opgehangen worden. Hij kan zich geen enkele misstap meer veroorloven en daar heeft hij het echt zelf naar gemaakt. Vandaag had niets, maar dan ook niets met goed positiespel te maken. Tegenstander werd niet afgejaagd, elke afvallende bal was voor de tegenstander, nauwelijks afspeelmogelijkheden in balbezit. Wat mij betreft heeft Ten Hag vandaag opnieuw laten zien geen geschikte coach te zijn en tactisch heel erg zwak te zijn. 1 blessure en echt het hele elftal wordt omgegooid. Waar is dat goed voor. Alle goodwill die ten Hag eindelijk gekweekt had is die kwijt in een klap. Verliezen kan altijd, echter wordt verliezen op deze manier niet getolereerd. Helemaal niet als er dik 40 miljoen in de selectie is gepompt en al je sterkhouders zijn gebleven. Dan zijn er max 10 clubs in Europa waar je op een dergelijke manier van mag verliezen. Daar zit PSV niet bij.

23 september 2018 om 23:53

Arrogantie is nou eenmaal geen leuke eigenschap.
Ajax zou met 2 vingers in de neus kampioen worden met die geweldige selectie.
Feit
is dat je na 6 speelrondes evenveel punten hebt als het kwakkelende Feyenoord en er 5 achter staat op PSV.
Zal Ajax nou ooit leren dat hoogmoed voor de val komt? En bescheidenheid de mens siert?

24 september 2018 om 00:06

Dit heeft niets met wilskracht te maken. Noch met het feit dat De Jong in de verdediging niet voldeed. Als trainer hoor je je sterkste spelers op hun beste kwaliteiten in te zetten. In het geval van De Jong is dat je sterkste middenvelder van die positie halen om je beste verdediger te vervangen. Je maakt ipv alleen je verdediging, je middenveld en verdediging zwakker. Tactisch dus een wanprestatie die de coach aan te rekenen is. Ten Hag steunt op het feit dat Ajax een kampioenselftal gekocht heeft voor veel geld en hoopt het daarmee te redden. Zijn eigen inbreng is minimaal en hij gokt op het feit dat hij op iedere positie de beste spelers heeft. Ten Hag komt gewoon zwaar tekort voor dit niveau, maar Overmars en Van der Sar proberen dat te verbloemen door met geld te smijten.

24 september 2018 om 00:22

Het gaat mij erom dat die altijd een te grote mond heeft, hierdoor overschat hij de kwaliteiten van zijn eigen team dusdanig, dat die niet goed genoeg op de kwetsbaarheden van zijn eigen team focust.

24 september 2018 om 00:41

Wat een onzin. Ik heb bij Ajax niemand horen roepen dat ze met twee vingers in de neus kampioen zullen worden. Dat doen de journalisten en analisten. Die praten nu overigens weer anders. En welke Ajacied is nu arrogant? Wat een kinderlijk gezwam

24 september 2018 om 01:17

In het gehele opportunistische Nederlandse voetbal is het zo, en ik denk ook wereldwijd. Zolang er gewonnen word hoor je ze niet over een trainer en bij de eerste de beste nederlaag is (in dit geval) de trainer weer de kop van jut. Elke keer maar dat zoeken naar een reden dat de trainer gefaald heeft. Heel Ajax faalde gisteren. En nee ik ben geen Ten Hag, Ajax, PSV etc suppporter, maar je voelde dit wel weer aankomen.

24 september 2018 om 06:31

@ ninjakai. Man volledig met je eens. Zelden zo een stuk hier gelezen wat voelt alsof ik het zelf heb getypt. Ten hag moet kappen met experimenteren en gewoon kiezen voor een vaste 11 op hun sterkste positie. Aanval tadic lw- kjh spits - neres rw klaar. Middenveld Ziyech 10. Frenkie en schone of Donny daarachter. In ieder geval niet eiting. Is een schande dat hij nu al zoveel minuten heeft gemaakt. Niet dat ik die jongen de schuld geef. De coach laat hem spelen. En klopt Frenkie op lcv gezet en mislukt. Prima leermoment, maar daarom hoef je niet opeens tadic, Ziyech, neres te verplaatsten. Hopelijk leert ten hag van zijn blunder. Zal niet want meneer is zeer eigenwijs.

24 september 2018 om 07:38

Gewoon goed gedaan van van Bommel en Psv. Dit was ook echt geen moeilijke voorspelling (zie onder)
Je hebt gelijk, het getuigd echt van een gebrek aan inzicht als je one-liner is tegen AEK werkte dit ook... Nee ten Hag, PSV is een Nederlandse topclub in de Eredivisie en AEK is de grieks landskampioen, dat zijn 2 verschillende teams met verschillende poppetjes. Je moet dus andere spelers opstellen om hetzelfde spel te kunnen spelen. Hopeloos tactisch gefaald en dat ondanks dat je de beste spelers hebt.
Mark van Bommel en PSV van harte, jullie hebben het Wederom slimmer aangepakt.

Voorspelling van 20 september:

magikhetwete

20 september 2018 om 13:23

#2

Ik vind PSV uit nu echt het minst gunstige moment. PSV wil graag revanche van de Nederlaag en Ajax is in jubelstemming door een CL zege. Dan heb je een reële kans op gemakzucht in de moeilijkste Eredivisie wedstrijd van het jaar tegen een tot op het bot gemotiveerde tegenstander.

Ik hoop dat Ajax er vol op klapt en er minimaal een gelijkspel uit sleept.

Zeker mee eens. Jammer dat de ajax fans met hun grote mond niet reageren. Ze zouden het wel ff doen na AEK. PSV is al jaren oppermachtig in de Eredivisie en vooral tegen Ajax. Ik merk aan Ajax fans om me heen dat ze het haten om tegen PSV te spelen. (Ik heb overigens hetzelfde bij Feyenoord uit)
Ajax heeft trouwens ook een lastig programma komende weken, PSV kan zomaar een gat slaan

23 september 2018 om 22:44

Volgens mij kreeg PSV vorig jaar ook nog 3-0 op de kloten in de arena, dus al jaren oppermachtig? I don’t think so. Ken je feiten voordat je alle Ajacieden beschuldigd met een grote mond.

23 september 2018 om 22:53

PSV is zeker wel oppermachtig de laatste jaren. Dit weten we allemaal. Het verbaasd me dat er nog niemand heeft gezegd dat Ajax toch de beste blijft. Investeer wat je wilt, Eindhoven blijft voetbalhoofdstad.

23 september 2018 om 23:19

Eindhoven de voetbalhoofdstad? Eerst krijg je Amsterdam en Rotterdam en dan komt Eindhoven pas misschien. PSV is dominant de laatste jaren maar de voetbalhoofdstad zal het waarschijnlijk nooit worden m.b.t andere toernooien buiten de Eredivisie.

23 september 2018 om 23:46

Ja zo oppermachtig dat ze na de winter alweer uitgevoetbalt zijn in EUROPA. En Amsterdam overwintert gewoon, met je voetbalhoofdstad lolbroek, Amsterdam doet in 2019 nog op alle fronten mee, dat is een voetbalhoofdstad.

24 september 2018 om 00:39

Die dynek heb ikhier nog nooit gezien haha. In amsterdam uitte zijn zorgen over de defensie van ajax VOORDAT de wedstrijd begon. Vervolgens zie ik op vz ajacieden reageren op de artikel over de wedstrijd over hoe slecht het wel niet was. Pleur lekker op man.

24 september 2018 om 02:34

Ze hadden sowieso wel veel meer balbezit en aangekomen passes. 😊

24 september 2018 om 06:34

Psv oppermachtig? Feyenoord kampioen, een keer op de laatste speeldag doordat ajax gelijkspeelt bij de graafschap? En dan nog durven praten over Amsterdamse arrogantie?

24 september 2018 om 07:53

Ik vind het nogal arrogant van je Dynek om te denken dat PSV overwintert. Wat een grote mond heb jij.

24 september 2018 om 08:12

In Zuidkorea is dat Ajax en PSV. Meest genoemde spelers zijn Van Nistelrooy, Robben en Depay

24 september 2018 om 09:10

Hoogindeconcen, je weet bij God niet waar je t over hebt. De meeste buitenlanders die Ajax hebben zien domineren in de Eredivisie leven allang niet meer. De mensen die nu leven hebben allemaal bewust meegemaakt hoe PSV al jaren de dienst uitmaakt in de Eredivisie. PSV js bezig aan een grote inhaalslag. Of niet Erwin? 😁

24 september 2018 om 12:50

Aiii pijnlijk dat je de mazzel van het loten erbij haalt AubaArsenal... mocht Ajax deze simpele groepsfase niet overleven en PSV de poule des doods wel, dan zal ik je quote nog wel even herhalen op deze site

23 september 2018 om 22:47

"jammer dat de ajax fans met hun grote mond niet reageren"

Makkelijk scoren dit. Je krijgt nu al alle Feyenoorders en Psv'ers mee. Puur omdat het tegen Ajax is.

"ze zouden het wel ff doen na Aek"

Hoewel ik je meteen geloof als je zegt dat Ajacieden dit zeggen, denk ik niet dat de meerderheid er zo over dacht. Een aantal van die tokkies misschien, die ook nog steeds denken dat Ajax een Europese topclub is. Maar ik denk dat de rest echt wel begrijpt dat PSV-uit heel lastig is en dat een overwinning in Eindhoven behalen verre van een zekerheid is.

"ik merk aan Ajax fans om me heen dat ze het haten om tegen PSV te spelen"
Tja, dat is niet gek toch? Het zijn altijd belangrijke wedstrijden en PSV haalt vaak resultaat. Ik haat zelf ook de wedstrijden tegen Feyenoord en uitwedstrijden tegen AZ, Vitesse, Utrecht en Ado. Dan zit je heel de dag in spanning en ook de wedstrijd zelf is vaak spannend (gelukkig dit seizoen bij Vitesse niet, aangename verassing was dat). Een kans op (punt)verlies is groot en dan ben ik weer ontzettend chagrijnig.

23 september 2018 om 22:55

@falonso

"makkelijk scoren dit. Je krijgt nu al alle Feyenoorders en Psv'ers mee. Puur omdat het tegen Ajax is. "

Helaas, zo werkt het niet. Misschien in jouw bekrompen brein, maar ik heb gewoon een eigen mening. En soms prijs ik Ajax omdat ik vind dat ze het goed doen en soms niet. Vandaag was het niet best ...

23 september 2018 om 23:00

"misschien in jouw bekrompen brein,"

Wat moet ik hier nou op zeggen? Lekker respectloos, daar zal ik het bij houden.

En Ajax was ongekend slecht inderdaad.

23 september 2018 om 23:05

Generaliseren is bekrompen. Respectloze reactie op een respectloze assumptie.

23 september 2018 om 23:09

Precies wat jezelf nu doet, wie denkt de wijsheid.in.pacht te hebben wordt vaak hoogmoedig beste nj

23 september 2018 om 23:24

Generaliseren is meteen respectloos? Juist ja. Dus als ik zeg dat alle Nederlanders slim zijn, ben ik respectloos naar Nederlanders? Nee, generaliseren is niet respectloos, wat daarna komt kan respectloos zijn. En als je ook maar een klein beetje kunt nadenken, dan snap je ook wel dat je het niet letterlijk moet nemen. Het typt alleen wat makkelijker om te zeggen "alle" dan "de haatdragende supporters". Maar ik zal dat in het vervolg wel doen, want blijkbaar hebben sommige figuren dat nodig op deze website.

Jouw niveau is in ieder geval duidelijk. Je vindt het namelijk bekrompen en respectloos om te generaliseren, maar gaat vervolgens moeiteloos mee met het nvieau, wat jij dus blijkbaar heel laag vindt. Misschien moet je je dan afvragen van welk niveau jij bent.

Zoals ik al zei, generaliseren vind ik niet respectloos. En dus is ook die aanname niet respectloos, zelfs al had ik hem letterlijk bedoeld.

24 september 2018 om 19:23

Mooi staaltje drogredeneren.
Ik mis nog een stukje zelfkritisch vermogen.

24 september 2018 om 21:49

Blijf lekker bezig me je inhoudsloze reacties. Zonde dat je niet in staat bent een normale discussie te voeren. Ik zal het onthouden voor de volgende keer. Met jou proberen een gesprek te voeren is op z'n best een kansloze missie. Jammer dat mensen als jij deze website vervuilen, maar we doen het er maar mee.

23 september 2018 om 22:52

Pfff mensen lezen ook wat ze willen lezen zeg. Ik heb amper Ajacieden gelezen die zeiden dat ze het 'wel ff zouden doen na aek". Daarnaast zeg je vervolgens dat je merkt aan Ajacieden dat ze het vervelend vinden om tegen psv te spelen. Als je dat merkt waarop basseer je dan dat Ajacieden zeggen dat 'ze het ff zouden doen', want die Ajacieden heb ik bijna niet gezien? En dat psv al jaren oppermachtig is tegen Ajax klopt ook niet. Volgens mij heeft Ajax in de afgelopen 7 seizoenen in 6 seizoenen minimaal 1 wedstrijd tegen psv gewonnen. Als je het over 'oppermachtig' hebt dan verwacht ik toch wel de cijfers van Ajax in de klassieker en niet 50/50 cijfers.

23 september 2018 om 23:00

Hij provoceert alleen maar. Gewoon negeren zulke types. Hij wilt gewoon dat je bloeddruk stijgt. Rustig 😘

23 september 2018 om 23:05

Dat valt me inderdaad ook op. Óf ik lees er consistent overheen, óf de ajax fans zijn deze jaren een stuk voorzichtiger met de uitspraken. Toch wordt in elk artikel vermeld dat de ajax fans zichzelf al kampioen rekenen of tot de halve finale CL zien komen. Moet wel zeggen dat ik dit seizoen erg positief ben over de selectie. Afgedroogd worden in het Philips stadion is pijnlijk, maar geen man over boord. Herpakken, analyseren en stappen zetten, komt goed.

23 september 2018 om 23:32

Klopt Lee112, maar ik heb echt met verbazing de reacties zitten te lezen onder meerdere topics van vanmiddag. Alsof 99% van de Ajacieden zat te verklaren dat het verschil Barcelona/telstar groot was terwijl in het topic van De Ligt vanochtend bijna alle Ajacieden zeiden dat het een loodzware opgave ging worden met onze defensie op misschien 2 Ajacieden na. Onder elk topic krijgt dit dan ook nog een groen randje of de meeste plusjes. Vind het ook niet gek dat Ajacieden de stempel 'arrogant' krijgen als mensen doen alsof 99% van de Ajacieden zo denkt terwijl dat verre van is.

23 september 2018 om 23:45

@Stambec helemaal mee eens. Het seizoen van Ajax valt of staat niet als een lastige uitwedstrijd wordt verloren in de 6de speelronde. Als ik mede Ajacieden zie zeggen dat Overmars, Ten Hag en Van der Sar er uit moeten na vandaag dan schaam ik me echt kapot. Ajax heeft in de eerste 12 officiele wedstrijden 11 keer een goed resultaat gehaald en 0 keer verloren. Dat het dan een keer tegen zit of niet wil uit bij psv kan gebeuren. Het klinkt cliché, maar het seizoen is nog veel te lang om te zeggen dat je 5 punten niet kan inhalen, wat de meeste mensen doen.

23 september 2018 om 23:47

Die reacties van vanochtend heb ik niet gelezen, dus dat kan zo zijn. Wel vreemd, omdat Ajax 1 speler mist is er gelijk paniek? Ik dacht dat Ajax zo een sterkte bank had vergeleken met PSV..😂
Accepteer nou eens een verlies joh.

24 september 2018 om 06:51

Dynek, ik weet niet wat ik erger vind, die arrogantie van Ajacieden (die ik persoonlijk voor deze wedstrijd wel mee vond vallen) of dat constante provoceren van jou. Wees vooral blij met de overwinning, geniet nog even na en vandaag is weer een gewone dag.

23 september 2018 om 23:04

Al jaren oppermachtig in de Eredivisie? Het is nou ook weer niet zo dat ze nu 4 keer achter elkaar kampioen zijn geworden en hoewel het de keren dat het wel gebeurde wel gewoon verdiend was in mijn ogen het nou ook weer niet altijd met een énorm grote voorsprong gebeurde. PSV was vandaag duidelijk de betere en PSV-uit is voor Ajax altijd pittig, omdat men in Eindhoven (en eigenlijk in de rest van Nederland ook), gewoon nog nã©t iets liever van Ajax wint dan van andere tegenstanders. Als je dan als Ajax zijnde niet op je best bent (vandaag op z'n zachtst gezegd) en PSV is in zo'n goede doen als dat het nu is, dan kun je zo'n wedstrijd als vandaag krijgen. Maar het is ook vaak genoeg andersom geweest en het hoeft niks voor de rest van het seizoen te betekenen. Ajax heeft de kwaliteiten om van iedere tegenstander in Nederland te winnen, maar dan moet er wel met de juiste instelling en zonder bizarre tactische keuzes gespeeld worden. Het zegt verder ook niets over de verdere toekomst. Waarmee ik bedoel: ik lees alweer opmerkingen waarin wordt geroepen dat Frenkie De Jong nu plotseling enorm overschat blijkt en dat Rosario meer op z'n plek is in Oranje. Dat soort dingen. Ik kan me een PSV-Ajax herinneren die 6-2 werd. Bij Ajax in de ploeg speelden toen jongens als Vertonghen, Alderweireld en Suarez. Dat zijn nu jongens die bij de Europese top behoren, maar die konden er na die wedstrijd ook opeens niks meer van. Ze werden toen afgetroefd door namen als Marcellis, Affelay, en Toivonen. Die hadden toch zogenaamd veel meer in hun mars. Daar kijken we nu toch heel anders tegenaan.

23 september 2018 om 23:10

Ik heb alleen je eerste 3 zinnen gelezen. Hieruit maak ik op dat het niet echt handig is wat je zegt. PSV is inderdaad geen 4x op rij kampioen geworden, maar wel 4x in 5 jaar hahahaha.

23 september 2018 om 23:21

3 keer in 4 jaar of kom ik nou uit een ei?

23 september 2018 om 23:21

Fijn dat je zo'n oog hebt voor de nuance die ik door middel van context probeer te plaatsen. Overigens, als je me dan toch belachelijk probeert te maken: volgens mij is PSV in de afgelopen 5 jaar 3 keer kampioen geworden. Geen 4. En als je het dan rekt naar 10 jaar, dan zijn het er geloof ik 4. Net zo veel als Ajax, die ze daadwerkelijk 4 jaar achter elkaar won. Dus over een hele overtuigende koning van de Eredivisie kun je nou ook weer niet persé spreken. Tussen 2000 en 2010 misschien.

24 september 2018 om 00:16

Hoe kan je ajacieden nou arrogant noemen als jezelf nu al roept dat je kampioen wordt. Hoe noem je het dan als een Ajacied dit roept, arrogant zeker? En dit? Dit is zelfvertrouwen? Haha sjongejonge zeg.

24 september 2018 om 01:24

@dynek. Zal ik ook nog even meedoen? Jullie hebben beide gelijk. De laatste vijf jaar is Ajax, Psv, Psv, Feyenoord, PSV geweest. Dus zowel de laatste vijf jaar ls de laatste vier jaar is PSV drie keer kampioen geworden

24 september 2018 om 02:41

Ik concludeer hieruit dat PSV structureel, een beter en hecht teamverband weet te creëren in vergelijking met Ajax. Ajax levert spelers af die in de top spelen, Maar leggen het wel af tegen modale spelers die als een team spelen....

23 september 2018 om 23:09

Wat wil je horen? De meeste Ajacieden hadden er wel vertrouwen in totdat De Ligt geblesseerd raakte. De selectie is opzich vrij breed, maar in pure verdedigers zitten we wat krap. Daarom riepen de meesten dat Ajax met Wober moest beginnen, omdat je tegen de aanval van PSV wel echte verdedigers nodig hebt. Anders dan tegen AEK, ondanks dat Ten Hag denkt dat dat niet uitmaakt. Supporters kregen gelijk helaas en PSV heeft dit genadeloos afgestraft. Als je verdedigend zo onzeker bent, krijg je geen controle en kun je aanvallend ook niks uitrichten. Daarom een verdiende overwinning voor PSV. Laten we verder niet doorslaan. Een gewonnen slag is nog geen gewonnen oorlog. En als we in Amsterdam weer op volle oorlogsstrekte zijn ben zie ik die 3 punten wel weer teruggepakt worden. Dus ja. Dat is hoe ik er tegenaan kijk. Gefeliciteerd voor nu. Op je verdere geprovoceer ga ik niet in.

24 september 2018 om 09:52

Het mag toch niet zo zijn dat je complete functioneren afhangt van 1 centrale verdediger?

24 september 2018 om 12:30

Klopt. Maar 3 middenvelders (want dat vind ik Blind eigenlijk ook) tegen deze aanval van PSV is vragen om problemen. In dat kader kun je je ook afvragen of Mazroui wel zo'n goed idee was.

23 september 2018 om 23:53

Jammer dat je provoceert. Ik was niet gerust op de pot en de pot zelf was niet om aan te gluren. Terecht verloren.

25 september 2018 om 08:31

Wat ben.jij in dit artikel een vervelend provocerend mannetje, neem aan dat dat door je jeugdigheid komt. Waarschijnlijk gaat je geheugen.niet langer dan vier jaar terug. Met je opmerkingen als mensen die nu leven zien psv oppermachtig Zijn?
Thuis wint psv leuk...bij Ajax verliezen ze meestal. In de afgelopen twintig jaar hebben ze Alleen afgelopen jaar met iets meer overwicht het kampioenschap gewonnen. En nog bijna uit handen gegeven. Daarnaast heeft Ajax europees nog wat laten zien en helaas voor de punten voor Nederland,maar als PSV
En fans zich arrogant beginnen op te stellen zal het leedvermaak bij Europees falen des te groter zijn.

Tsja ik ben inmiddels afgekoeld. Ten Hag is ook gewoon nog in de leer. Ik denk dat hij deze fout niet opnieuw maakt. Stel was 0-0 gebleven vandaag. Hij zal dan echt hetzelfde hebben gedaan vs Bayern als de ligt ook dan niet fit was. En laten we eerlijk zijn. Dan wordt het 5-0 6-0 of gewoon een 8-0? Nu zijn ze back on earth. Hard werken en verder gaan. Doorgaan met het proces. Bakkes houden (Schone) en presteren. In de cl zal hij never meer met Frenkie en blind spelen evenals grote ed wedstrijden. Kan me niet voorstellen namelijk. Op naar de volgende wedstrijd 😘

23 september 2018 om 22:47

Hopelijk blijkt dit slechts een incident en posteert hij Frenkie in het vervolg weer gewoon op het middenveld, want deze tactische keuze sloeg nergens op. Het enigste wat me momenteel echt zorgen baart is het gapende gat wat de Ligt achterlaat op het moment dat hij er niet bij is. Er is dus gewoon geen back up voor handen (hoe lang ligt Joã«l er nog uit?!)

23 september 2018 om 22:56

Zeker nog 4 maanden eruit minimaal. Ik denk wel dat er een back up is, maar de coach is er niet zo weg van. We hebben nog schuurs en wober. Kom me niet wijsmaken dat zij minder kunnen verdedigen dan Frenkie. Ten hag liet zijn ploeg naar mijn mening teveel focussen op wat te doen met PSV als Ajax in balbezit is. Men leek niet goed voorbereid op het balbezit van PSV. Dat vond ik met name verontrustend. Leek alsof men dacht dat alleen de aanval en backs van PSV wat met een bal konden. Maar goed. Seizoen is nog jong en hopelijk leert men hiervan. Je kunt liever goed op je bek gaan en beseffen dat je eigenlijk niet zo goed bent.

23 september 2018 om 23:51

Precies dit. Het baart mij zorgen dat Ten Hag er haast op gebrandt lijkt om duelkracht uit het elftal te slopen. Dat is echt zeer verontrustend. Het is voetbal, voetbal, voetbal. Wat kunnen de spelers met een bal. Niet zozeer wat kunnen spelers. Eiting goed in de opbouw (vind zelf van niet, bij een beetje druk gaat die gewoon de fout in), fysiek brengt hij helemaal niets, geen duelkracht, geen snelheid gewoon niets. Toch kiezen we liever voor eiting dan voor Donny, want ja eiting is beter in de opbouw. Blind VS wober. Opbouwen VS sobere verdediger. Wober gaan we niet meer zien. Zelfs toen blind nog niet wedstrijd fit was, werd wober niet opgesteld. Die fouten vorig seizoen na zijn blessure kunnen wel eens te wijten zijn aan volgepompt worden met opbouwende taken. We brengen Dolberg voor Huntelaar terwijl we achter staan. Tja Dolberg is een stylistische spits die fantastische dingen heeft laten zien aan de bal. De beuk erin gooien en knokken zijn dan weer niet zijn ding. Ben echt al het vertrouwen kwijt in Ten Hag. Niet door de verliespartij, maar vooral door de tactische keuzes die gemaakt zijn.

24 september 2018 om 06:39

Weer met je eend ninjakai. Helaas lijkt ook ten hag besmet met alles is voetbal visie. Eiting heb je perfect verwoord. Omdat hij zogenaamd beter kan opbouwen speelt hij. We vergeten ff voor het gemak dat hij geen fysieke duels wint en 0 loopvermogen heeft. Blind verdedigend geen killer, maar ach goeie cross pass. Laat maar spelen dan. Alsof we 100 procent balbezit hebben. Nee zo nu en dan moet je ook wat kunnen zonder bal.

23 september 2018 om 22:59

Mooie reactie. Ten Hag is gewoon een goede trainer, maakt wel wat foutjes maar verder is het prima. Titelstrijd is nog lang niet beslist hoor.

24 september 2018 om 09:57

Het is daarmee dan de schuld van de mannen die Ten Hag hebben aangesteld. Op zich een aardige trainer, maar Van Bommel doet het nu ook voor het eerst. Enige verschil is dat Van Bommel met zijn voetbalervaring al hoog heeft gespeeld en in principe al veel heeft meegemaakt. Dat was toentertijd ook het voordeel van De Boer bij Ajax.

Erg pijnlijke nederlaag, was er vooraf van overtuigd dat we gingen winnen, maar PSV heeft dikverdiend gewonnen vandaag en ik feliciteer ze dan ook met de zege. Hoogmoed komt in dit geval inderdaad voor de val, dat zal ik morgen ook nog wel te horen krijgen op de werkvloer (terecht overigens). Pff wat was Ajax waardeloos zeg. Beschamende vertoning.

@shorty1991 ga je Kieft nu ook met de grond gelijk maken(wat je vanmiddag bij Hansje deed) omdat hij
de Amsterdammers ook arrogant vond door zo te beginnen???

23 september 2018 om 23:13

Kieft kan ik nooit op iets zinnigs betrappen. Hij begrijpt tactisch zo weinig van voetbal. Net als aad de mos.

24 september 2018 om 01:26

En toch hadden Kieft en Aad de Mos het verloop van deze wedstrijd perfect voorspeld.

Wat mij verbaasd is dat het allemaal gaat over gebrek aan kwaliteit van Daley. Maar vandaag de routiniers Ziyech, Tadic en Huntelaar ook niet gezien. Zij hadden de ploeg op sleep touw moeten nemen.

Slechte tactische keuzes. De Jong is leuk als CV als je de dominante partij bent, want dan kan hij in feite opbouwen van achteren spelen zoals hij op het middenveld doet. Frenkie kun je weinig aanrekenen vandaag, die is gewoon niet gemaakt voor luchtduels en fysieke duels. De Jong had 12(!) gewonnen luchtduels vandaag, zo simpel ging het nog nooit tegen een tegenstander van dit kaliber.

Ajax staat sowieso met 3 middenvelders achterin. Had gewoon Wober ingebracht als vervanger van De Ligt. Ik vind Wober geen geweldenaar, maar het is wel een CV. Is ie dan zo slecht? Of wil Ten Hag per se met zo veel mogelijk van de grote talenten spelen (waarvan ik Eiting nog steeds niet heel overtuigend vind)? Het middenveld werd ook overlopen. Schone en Eiting zijn fysiek een lachtertje en dan Neres, daar moet je niet mee aankomen tegen onze Hendrix en Rosario. Die eten je levend op. Zodoende werd de voorhoede al half onschadelijk gemaakt, in de andere linies van Ajax was het worstelen om niet kopje onder te gaan voor de Amsterdammers.

Ik vind het wel best, want wat heerlijk om 5 punten voor te staan! Trots op dit team en van Bommel, maar ik had zeker op tactisch vlak wel wat meer van Ajax verwacht.

Het werd pas echt schrijnend duidelijk bij de wissels. Ik dacht hij gaat toch niet Huntelaar en Eiting vervangen voor een andere spits en middenvelder en gewoon verder? Alsof hij de enige is die het niet zag...

En dan zegt Ten Hag dat Blind en De Jong het achterin goed hadden gedaan de laatste weken, ja tegen Groningen en Emmen is dat ook niet moeilijk. In topwedstrijden kun je echt niet met die twee spelen en daar heeft Ten Hag in gefaald, maar dat erkent die natuurlijk niet.

23 september 2018 om 23:53

Lag niet alleen daaraan heel de ploeg liet zich aftroeven het leek de mannen tegen de jongens b

Een mens is zo veranderlijk als het weer. Nu moet Ten Hag er weer uit door 1 nederlaag
Tot de 1-0 is er voor ajax niks aan de hand, een lucky goal van pereiro komt psv voor.
na de 2-0 is de wedstrijd gewoon gespeeld, dan knakt er iets in een ploeg.

De 2e van PSV valt te snel zodat je het niet meer kan corrigeren.

Al die verhalen hoe goed psv was, hoe scherp ze waren, het lijkt wel of het een europese topploeg is.
PSV speelde compact en met een lange bal probeerde ze elke keer de 'jong te bereiken en dat lukte.
Maar dat Ajax overklast werd gaat nergens over.

De wedstrijd wordt beslist in 5 minuten en dan is het gewoon over.

PSV speelt een spel wat ajax gewoon niet ligt, en bij psv kun je gewoon verliezen, en dan maakt het ook niet uit de manier waarop.

Dit verlies blijft heus niet hangen maar ik den dat Ten Hag minder eigenwijs moet zijn en zijn beste midde velder niet naar achter moet halen. Breng dan je 2e keus in als De Ligt niet speelt maar hou je middenveld in tact.

Er is nog niks verloren, we zijn pas 6 wedstrijden onderweg.

24 september 2018 om 01:23

Ajax creëert 1 kans en twee mogelijkheden. Ze hebben helemaal niks te vertellen gehad. Dus overklast binnen alle aspecten van het spel wat voetbal heet.

24 september 2018 om 04:16

Luuk had 12 gewonnen luchtduels. Toeval? Nee. De Jong staat bekend als een speler van wie het grootste wapen lucht/fysieke duels is. Wat deden we dus? Lange bal op De Jong. Niks wat wat Frenkie of Blind daar tegen kon beginnen. Dat hebben andere tegenstanders nog niet geprobeerd bij deze combinatie, die volgens mij nog niet zo vaak is voorgekomen. Als De Ligt naast Frenkie of Blind staat maakt het minder uit, want dan kan De Ligt de luchtduels aangaan.

24 september 2018 om 09:40

Dat is inderdaad waar we naar hebben zitten kijken en dat is inderdaad de enige kwaliteit van Luuk de Jong waar Ajax geen directe oplossing op had maar tegelijk niet de directe oorzaak voor de nederlaag. Luuk de Jong won alle kopduels maar dat was echt wel ingecalculeerd door ten Hag. Dat is nog niet zo erg want verder doet de Jong daar meestal niet zo veel mee. Ajax verloor alleen daarna ook vaak de tweede bal van de fellere PSV-ers. Dat opgeteld bij de persoonlijke fouten bij met name de 2-0 en de 3-0 en een beetje pech (of geluk voor Psv) bij de 1-0 waar een slap balletje door drie benen heen gaat waardoor Onana niks kan zien, zorgt voor een 3-0. Verder heeft Hoogindeconcen gelijk. Als Ajax verliest is het weer Amsterdamse arrogantie. Ajax had gisteren een slechte dag en PSV was beter maar zo groot is/was het verschil niet. Zo goed als Ajax na woensdag omhoog werd geschreven is het niet en zo slecht als het na gisteren genoemd werd is het ook niet.

24 september 2018 om 10:12

"dat is inderdaad waar we naar hebben zitten kijken en dat is inderdaad de enige kwaliteit van Luuk de Jong waar Ajax geen directe oplossing op had "

Heb jij de wedstrijd wel gezien? Luuk was niet alleen met zijn hoofd, maar ook met zijn voeten oppermachtig. Strooide met passes, en dolde zelfs een aantal keer een aantal Ajacieden.

Liever nu verliezen en weer met beide benen op de grond, dan de volgende CL wedstrijd een afstraffing krijgen.

Het is niet anders, totale offday. Ben ook niet zo. Kapot van van psv alhoewel ze natuurlijk dik verdient hebben gewonnen.

Een trainer moet verdomme toch weten dat je met 2 cv van gemiddeld 170cm het niet gaat redden tegen de Jong. Ik zei 't nog tegen m'n gabber, let maar op. Psv gaat alleen. Maar de lange bal spelen op de Jong en ja hoor 't gebeurt.

Wij Amsterdammers horen ons niet aan te passen aan de tegenstander maar in dit geval had 't zeker gemoeten, vooral omdat psv toch een redelijk sterk team. Heeft.

Maar niet getreurd er zijn nog 27 wedsrijden en we krijgen ze thuis ook. Nog en. Meestal zijn wijn dan de sterkste.

X
X
X

Helemaal mee eens, zowel op tactisch vlak als op inzet complete slappe hap. Je kan een keer slecht spelen, maar dit was wel heel erg ruk. Niks ten nadele van Psv, maar op deze manier had Ajax van iedereen kunnen verliezen, je zag gewoon dat er gisteren niks in zat. Als Ajax supporter zit je dan zo gefrusterend te kijken, want precies zoals Kief zegt, je weet wat gaat komen, en nog zijn ze zo verrast. PSV gisteren terecht gewonnen, die stonden wel in het veld met een plan en een goede instelling.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren