Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Ik denk niet dat het bij Ajax voor Marc Overmars stopt’

Laatste update:

Marc Overmars heeft in zijn functie als directeur bij Ajax veel kritiek over zich heen gekregen. Na de komst van Dusan Tadic en Daley Blind en het aanblijven van onder anderen Hakim Ziyech wordt het werk van de oud-linksbuiten meer en meer geprezen. Ook John Stegeman is te spreken over Overmars’ werk.

De trainer van Go Ahead Eagles is een goede kennis van Overmars en is in een interview met NRC lovend over de sportbestuurder: “Hij is een nuchtere Epenaar die het beste voor zijn werkgever wil bereiken. Maar hij is wel altijd op zoek naar zijn plafond. Ik denk niet dat het bij Ajax stopt voor hem.”

De 45-jarige Overmars werd vorig jaar al in verband gebracht met een functie bij onder meer Barcelona en Arsenal. “Op dit moment komt hij niet naar Arsenal”, reageerde toenmalig manager Arsène Wenger in oktober op de geruchten. “We hadden én hebben altijd wel contact met elkaar, dat wel. Maar op het moment… Nee.”

De oud-international van het Nederlands elftal, die 86 keer voor Oranje uitkwam, heeft een rijk verleden bij Arsenal. In 1997 ruilde de voormalig buitenspeler Ajax in voor een dienstverband bij de Premier League-club en met de Londenaren werd hij in 1998 onder meer landskampioen. In totaal speelde Overmars 124 wedstrijden voor the Gunners, waarin hij 33 keer scoorde en 23 assists afleverde.

Denk jij dat Marc Overmars volgend seizoen nog bij Ajax werkt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik hoop toch dat hij nog minstens een jaartje blijft. Moet er niet aan denken dat er een nieuwe TD zit, net op het moment dat je 200 miljoen binnenharkt en directe versterkingen echt nodig zijn. Dan liever Overmars die al lijntjes heeft uitliggen ongetwijfeld en een aantal toppers zou kunnen overhalen. Deze zomer was leuk, maar de volgende wordt cruciaal. Dus blijf nog maar even Marc!

Overmars heeft fantastisch werk geleverd deze zomer. Is nou ook inmiddels gepokt en gemazeld. Van mij mag hij tot in de lengte der jaren bij Ajax blijven.

22 september 2018 om 12:47

Overmars was één van de eerste wingers die niet meer strak aan de krijtlijn liepen, maar ook naar binnen kwamen zetten. Dat was vanwege het linker onhandig als linkerwinger. In die periode is dan ook het idee geboren ze om te wisselen van kant. Maar in de basis heb je gelijk.

22 september 2018 om 12:53

Overmars was een rechtspoot op links...

22 september 2018 om 13:52

Volgens mij was hij bijna perfect tweebenig

Ik denk dat er nog heel veel uitdagingen zijn voor Marc om nog enkele jaren bij Ajax te blijven. Voor het geld hoeft hij het allang niet meer te doen dankzij de 10tallen miljoenen die hij al heeft verdiend.

22 september 2018 om 13:44

Als geld geen drijfveer (meer) is dan zie je dat ze op andere gebieden de uitdaging zoeken. Heeft bij Ajax wel eea bereikt, maar er valt vast nog wel wat te verzinnen om hem te binden.

22 september 2018 om 14:27

Tuurlijk. De functie is overal het zelfde. En zijn functie wordt niet moeilijker bij een topclub. Wellicht zelfs gemakkelijker. Als hij naar een hoger niveau wil, moet hij juist bij Ajax blijven en een plan maken om ze terug te krijgen in de top. Als hem dat lukt is dat het hoogste niveau dat hij ergens zou kunnen halen.

Ik ben benieuwd of de Ajax fans hem nog wel als TD willen zien mocht Ajax voor het vijfde jaar op rij geen kampioen worden. De financiën lopen geweldig bij Ajax maar titels pakken is ook belangrijk. Zeker voor een club met de naam en faam van Ajax. 5 jaar zonder titel zou Ajax onwaardig zijn.

22 september 2018 om 12:58

Als td moet je zorgen dat er een kampioenswaardige selectie. Dat is eigenlijk maar 1x niet gelukt. Met 4 kampioenschappen en 4 2e plekken levert Overmars gewoon goed werk. Nu zal hij moeten proberen de financiele voorsprong die hij en vd Sar Ajax hebben bezorgd, uit te bouwen en vertalen naar een sportieve hegemonie in de eredivisie. Ik zou niet weten welke Ajax-supporter dat niet aan Overmars toevertrouwt.

22 september 2018 om 13:08

Sportieve hegemonie in het geval van 5 jaar zonder titel? Klinkt niet bepaald realistisch of wel? Bij Psv zitten ze ook niet stil, hebben ook erg sterk ingekocht dit seizoen. En Feyenoord wilt met Feyenoord City financieel dichterbij Ajax en Psv komen. Overmars moet nu gewoon prijzen pakken, 2e plekken heeft Ajax niks aan. Dat is de eerste verliezersplek.

22 september 2018 om 13:47

Hij zegt toch ook dat de financiële voorsprong hierin moet uitmonden? Heeft Spaanse Bas gewoon gelijk in. Daarnaast krijgt Ajax langzaam maar zeker een betere reputatie in Europa. Met grote talenten binnen de selectie kunnen “we” misschien door de poulefase van de CL stoten, hetgeen het aanzien van de club weer verhoogt. Hierdoor willen misschien weer een stukje betere spelers naar Ajax komen.

22 september 2018 om 13:50

Feyenoord City... eerst maar eens zien of het veel gaat opleveren. En verder... ik denk dat Overmars een heel goede selectie heeft neergezet... geen kampioenschap zou balen zijn, maar reken ik Overmars zeker niet op af. Al worden we 10 jaar geen kampioen.. als hij zo werkt als de laatste paar jaar mag hij van mij zeker blijven!

22 september 2018 om 13:53

10 jaar geen kampioen... Kan me niet voorstellen dat de Ajax fans dat zullen accepteren.

22 september 2018 om 14:09

10 jaar geen kampioen, daar heeft Overmars niks mee te maken. Overmars moet zorgen dat er een kampioenswaardig elftal staat en dat is ook het geval. Ten Hag is verantwoordlijk om de kampioenschappen binnen te halen. Al heeft Ten Hag dit seizoen al gered. Het was of CL voetbal en een tweede plaats, of geen CL en perse een kampioenschap. Waarbij optie 1 al zorgt voor 40miljoen meer inkomsten. (inmiddels 43 met de overwinning op Athene)

22 september 2018 om 14:12

Daar heeft 'wyzijnkampioen' wel gelijk. Als Ajax 10 jaar geen kampioen wordt dan wordt alles en iedereen geslachtofferd, ook Overmars.

22 september 2018 om 14:16

Nl_modric. Overmars is ook degene die de coach aan stelt he. Dat lijkt iedereen hier even te vergeten ofzo? Dus als hij een goede selectie samen stelt, maar blijkbaar een verkeerde coach voor de selectie zet (en dat zou 10 jaar duren) dan is ook Overmars echt wel pleite hoor. Verder heeft Ten Hag het seizoen nu al gered. Weet niet of je Ajax supporter bent? Maar de algehele sfeer is dat er dit jaar (weer) geen genoegen met een 2e plaats wordt genomen. Poulefase Cl of niet, er wordt een kampioenschap geeist.

22 september 2018 om 17:57

Ik ben zeker een supporter en ik kijk weer met plezier naar Ajax. Dat is ook lange tijd niet het geval geweest. Dan sloeg ik weleens een weekendje over. Ik zie weer dat spelers plezier uitstralen en dominant voetbal proberen te spelen. Dat zie ik liever dan slaapverwekkend voetbal en kampioen worden. (zoals in de laatste periode van de Boer). Daarnaast heb je soms te maken met onmacht. Kampioenschap van Feyenoord, die maar niet zwichtte onder de druk. De wedstrijd tegen de Graafschap waar Cerny een 100% kans mist op de 2-0.Het verschil in kwaliteit tussen Ajax/psv en de rest van Nederland, waardoor je dit seizoen meer punten zal moeten halen dan normaal gesproken. De Europese wedstrijden, waaruit blijkt dat je na zo'n wedstrijd vaker punten laat liggen. We hebben in het verleden al genoeg chaos gehad binnen de club. Laat Overmars lekker zijn ding doen. Die heeft ervoor gezorgd dat we nu in een goede financiële positie verkeren en dat zal de komende jaren alleen maar toenemen.

22 september 2018 om 13:05

@wyzijnkampioen

Je schrijft: "ik ben benieuwd of de Ajax fans hem nog wel als TD willen zien mocht Ajax voor het vijfde jaar op rij geen kampioen worden. De financiën lopen geweldig bij Ajax maar titels pakken is ook belangrijk".

Leg dat eens uit. Overmars is niet de coach en kan Ajax dus niet persoonlijk naar de titel leiden. Die taak is weggelegd voor de coach en die moet daar dan ook op afgerekend worden. Het is de taak van Overmars om voor een selectie te zorgen waarmee de coach in staat wordt gesteld om kampioen te worden en volgens mij is iedereen het er over eens dat hij daarin met vlag en wimpel is geslaagd. Opgeteld met het enorme vermogen dat Ajax in 8 jaar mede dankzij hem heeft opgebouwd, zou zijn ontslag op niets anders neer komen dan het slachten van de kip met de gouden eieren. En ik kan me niet voorstellen dat er ook maar 1 echte Ajax supporter op zit te wachten.

22 september 2018 om 13:11

En wie waren er verantwoordelijk voor het aanstellen van de trainers? Overmars is zeker wel medeverantwoordelijk mocht er geen titel gewonnen worden en dus kan het hem ook zeker zwaar worden aangerekend.

22 september 2018 om 19:32

@wyzijnkampioen

Je schrijft: "en wie waren er verantwoordelijk voor het aanstellen van de trainers? Overmars is zeker wel medeverantwoordelijk mocht er geen titel gewonnen worden en dus kan het hem ook zeker zwaar worden aangerekend"

Dat is onderbuik retoriek, die uitsluitend wordt gebezigd door opportunistische successupporters. En die trekken gelukkig niet aan de touwtjes bij de club. Geen enkel weldenkend mens zal het Overmars aanrekenen als Ajax dit jaar weer geen kampioen wordt, omdat iedereen die in staat is om zijn hersencellen te gebruiken, begrijpt dat het aanstellen van een trainer geen exacte wetenschap is en dat je bij geen enkele trainer de garantie op een kampioenschap hebt. Ajax is zeven jaar lang geleid door mensen die zo kortzichtig redeneerden als jij en dat heeft er toe geleid dat de club in 7 jaar tijd tien trainers versleet, maar geen enkele prijs won en niet alleen de complete beursopbrengsten er doorheen joegen, maar de club ook nog eens opzadelden met een zwaar verliesgevende begroting. Als Cruijff toen niet had ingegrepen en die visieloze opportunisten hun gang had laten gaan, was het leed nu niet te overzien geweest. Toen er eindelijk weer volgens een idee werd bestuurd, kreeg de club meteen weer succes en werd binnen dezelfde tijdspanne waarin de opportunisten de club bijna naar de Filesteinen wisten te hepen, van armlastig getransformeerd tot een van de gezondste clubs van de wereld. En dan denk jij dat de beleidsbepalers de man die de grootste bijdrage aan die metamorfose heeft geleverd aan de kant gaan zetten omdat de trainer die hij heeft aangesteld er niet in slaagt om kampioen te spelen. Dat gaat natuurlijk nooit gebeuren. De club is nu in handen van mensen die lering hebben getrokken uit de fouten die er in het verleden zijn gemaakt en die begrijpen dat opportunisme en beleid dat is ingericht naar de waan van de dag, uiteindelijk alleen maar tot afbraak leiden. Als de resultaten niet tot tevredenheid stellen, zal men niet net als voor de revolutie meteen overgaan tot het organiseren van een bijltjesdag, maar het proces gaan evalueren en analyseren en kijken hoe de kansen op resultaat verhoogd kunnen worden. Geen enkele bestuurder die de beschikking heeft over normaal functionerende verstandelijke vermogens zal het in zijn hoofd halen om een vakman als Overmars de wacht aan te zeggen bij de wetenschap dat geen enkele trainer de garantie kan geven dat hij wel even kampioen gaat worden. Het enige dat een trainer kan doen, is zijn werk naar behoren uitvoeren en als hij dat doet, kan zelfs niemand hem verwijten maken. Je hebt tenslotte ook met een tegenstander te maken en we moeten niet net doen alsof Ajax 3 klassen beter is dan Psv, dat is namelijk eenvoudigweg niet zo.

22 september 2018 om 13:14

Precies, je slaat de spijker op zijn kop.
Overmars wordt nu geprezen omdat iedereen verwacht dat we kampioen worden.
Als we dit jaar geen kampioen worden komt zijn kop op het hakblok.
Hij kan zich ook niet verschuilen achter fouten van de technische staf.
Zowel technische staf als selectie zijn door hem samengesteld.

22 september 2018 om 13:26

Inderdaad, ben het helemaal met je eens Tscheu La Ling! Ze zijn door hem en Vd.Sar aangesteld!

22 september 2018 om 13:43

Tja als je puur naar prijzen kijkt van de afgelopen jaar kan je je twijfels hebben over hem als td . Echter zou ik verder kijken naar alleen datgene . Naast dat Ajax tijdens zijn aanstelling eens in de 2 jaar kampioen is geworden en een el finale heeft gehaald , ben ik nog het meest tevreden over zijn werkwijze en handelsgeest. Ik denk zelf dat hij nu veel meer macht heeft en helemaal zijn eigen koers kan gaan varen . En gek genoeg heb ik er alle vertrouwen in dat het ook prijzen op gaat leveren. Van mij mogen ze hem een contract voor het leven geven.

22 september 2018 om 13:51

Waar ligt dan de grens voor jou? Hoeveel jaar zonder landstitel moet Ajax zitten voordat je vind dat Ajax een andere TD moet aanstellen?

22 september 2018 om 16:07

Heeft natuurlijk alles te maken met de context. Als PSV dit jaar ieder duel wint, behalve de twee wedstrijden tegen Ajax, en daardoor kampioen wordt. Terwijl Ajax de halve finale van de CL haalt. Dan zal niemand het vertrek van Overmars eisen.

Ajax heeft ook een beetje pech gehad in de eredivisie de laatste 4 jaar.

22 september 2018 om 13:57

Ach we hebben 7 jaar ook overleefd.

22 september 2018 om 16:03

Alleen de technisch directeur destijds niet.

Wat mij betreft is Overmars de drijvende kracht achter het huidige Ajax. In 2012 toen Overmars binnenkwam zag het er financieel allemaal niet zo rooskleurig uit. Bestuurlijk was het redelijk chaotisch en het transferbeleid (met als absoluut dieptepunt onder Jol) had echt een dieptepunt bereikt.

Hij heeft een goed spaarpotje opgebouwd, daarna een shitload aan kritiek gehad ( bijnaam Marc netto gekregen) omdat hij niks uitgaf. Maar heeft nu met goeie verkopen huurdeals en slimme aankopen eigenhandig gezorgd voor een financieel gat met de rest van Nederland.

Als dit sportief ook nog lukt is dat prachtig !

Overmars heeft voor het eerst in vier jaar tijd een ploeg samengesteld die ook daadwerkelijk echt goed is. Mag ook wel met het vermogen van Ajax.

22 september 2018 om 14:19

En door wie is dat vermorgen bij Ajax opgebouwd? Oja..

22 september 2018 om 15:31

Alle obstakels zijn uit de weg geruimd, foutje van van der Sar is gecorrigeerd, de RVC is ook op goede wijze om en je ziet het resultaat.

Was helaas net te laat om Ricarlson binnen te halen, maar ook met beperkt budget werden Sanchez en Milik met succes binnengehaald.

Met onze goed doorbrekende jeugd en goede aankopen zijn we op weg naar de subtop, zullen helaas wel een man of 5 vertrekken.

Maar heb alle vertrouwen dat Marc samen met de goede scouts wel voor verrassingen gaan zorgen komend seizoen.

@ninamjx

Overmars is ook verantwoordelijk voor dat vermogen natuurlijk. dat geld is onder zijn bewind binnen gehaald

22 september 2018 om 15:32

Ik ben liever supporter van de succesvolste club dan van de rijkste club.
Het geld is er, nu verantwoord besteden om successen te halen.
Hij heeft bewezen een goede zakenman te zijn, nu laten zien dat je ook een goede td bent.

22 september 2018 om 16:09

@tscheu la ling

geld leid uiteindelijk tot succes want met dat geld kan je kwaliteit kopen dus dat zal wel goed komen verwacht ik

22 september 2018 om 19:38

@tscheu La Ling

Je schrijft: "ik ben liever supporter van de succesvolste club dan van de rijkste club".

Om de succesvolste club te kunnen zijn, heb je beste spelers nodig en dat zijn meestal ook de duurste. Ik vraag me af waar jij die van denkt te kunnen betalen als je niet de rijkste bent.

23 september 2018 om 15:35

Rustig aan Scepticus38.

Ten eerste is het maar hypothetisch gesteld, jongen.

Ten tweede is het niet altijd een gegeven wat jij beweert.
Ajax is al jaren de rijkste club van Nederland maar nationaal niet de succesvolste.
Toen we in 1995 de CL wonnen door oa. het veel rijkere AC Milaan te verslaan in de finale waren we internationaal verreweg de rijkste club.

Met het gesuggereerde vertrek van Onana,de Ligt, Tagliafico, de Jong, Ziyech, Neres, zou ik als ik Marc was nog wel even achter mijn oor krabben als bv Arsenal komt.

Gelukkig hebben we Schöne nog.

Leuk hoe hij aan het begin de twijfelachtige bijnaam "Marc Netto" had en nu bekend staat als misschien wel 1 van de beste TDs die ajax de afgelopen tientallen jaren heeft gehad. Hij had soms misschien net iets minder op de lange termijn visie kunnen zitten maar die lange termijn visie heeft ze wel ergens gebracht. Ajax was toen hij er kwam een club die wel geld had maar ook niet overdreven veel en nu zijn ze super rijk en kunnen ze het geld investeren in alles wat ze maar willen. Als ze eerder begonnen waren met investeren hadden ze nu misschien niet een prijzenkast die al een jaar of 4 niet voller wordt maar de uitgangspositie waar ajax nu in zit is echt niet normaal. Ze hebben iedereen in Nederland de financiële KO gegeven. Alleen PSV zie ik in de toekomst dan nog bijblijven. Die hebben spelers als Lozano die voor veel miljoenen verkocht kunnen worden waardoor ze nog iets bij kunnen blijven. Met de rest van Nederland is het gat qua inkomsten simpelweg te groot geworden. In ieder geval tot de nieuwe kuip en succes wordt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren