Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Mbappé en Neymar krijgen volle laag: ‘Het zijn geen helden, maar ego’s’

Laatste update:

Paris Saint-Germain verloor dinsdag met 3-2 van Liverpool. Kylian Mbappé maakte de gelijkmaker, maar toch is Jean-Pierre Papin kritisch op de wereldkampioen. De Ballon d’Or-winnaar van 1991 vindt dat de negentienjarige Mbappé veel beter moet samenwerken met Neymar, en andersom.

“Bij PSG zijn het geen helden, maar egoïsten”, is Papin duidelijk in een interview met Le Parisien. “Op een gegeven moment moet je, wat je status ook is, je in dienst stellen van de ploeg. Er zit een verschil tussen de sterren in Frankrijk en in het buitenland. In Frankrijk hebben we de indruk dat het onmogelijk is om de sterren te managen.”

“Waarom kan Liverpool zijn spelers wel op één lijn krijgen en waarom kan dat bij PSG niet? Toen Neymar bij Barcelona speelde, verdedigde hij zo nu en dan mee.” In de ogen van Papin moeten Mbappé en Neymar een betere mentaliteit aan de dag leggen: “Kwaliteit is blijvend. Dat zit in het DNA van deze spelers. Dat is verder geen probleem.”

“Maar ze moeten met elkaar samenkomen, moeten de rest van het team laten profiteren van hun kwaliteiten. Het moet hen niet uitmaken wie de ster van de ploeg is. Het project van de club is om de Champions League te winnen. Als de spelers die ambitie niet in hun hoofd geprent hebben, dan zullen ze het toernooi nooit winnen?”, besluit Papin.

Denk jij dat PSG dit seizoen de finale van de CL haalt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Vind het knap dat de schuld bij dit verlies wordt verwijdt aan de aanval van PSG, ook al was het toch vrij duidelijk dat het op het middenveld en in mindere mate in de verdediging juist helemaal niet liep. Maar ach Neymar en Mbappe zijn interessanter om te bekritiseren

20 september 2018 om 12:45

Deels correct. Ik snap ook niet waarom Tuchel in een 5-2-3-systeem speelde. Het middenveld werd overklast omdat het middenveld van Liverpool bestond uit drie werkpaarden. Rabiot zal bijvoorbeeld nooit zo veel gelopen hebben in een wedstrijd. Er was nauwelijks steun vanuit de verdediging en de aanval om die extra middenvelder van Liverpool op te vangen.

Daarnaast loopt dat duo voorin echt geen meter terug hoor. Die denken alleen maar aan het maken van hun eigen actie. Liverpool heeft dan ook nog twee backs die aan de lopende band op komen. Dan wordt het gewoon te veel als niemand de moeite neemt om met ze mee te lopen.

20 september 2018 om 12:48

Precies, was echt een slechte systeem waarin psg speelde 523, bedoel waar hebben we het over. Psg gaf daarmee aan dat ze bang waren. Maar natuurlijk worden neymar en mbappe bekritiseerd en weet men het altijd oh zo beter. Die papin is sowieos een schreeuwertje die altijd onzin loopt uit te kramen zoals 90 procent van de meeste analisten. Ergste vind ik die ex voetballers, die vind ik echt diep en diep triest! Betweter spelen en zeggen hoe en eat andere moeten doen, ma zelf presteren is een andere verhaal.

20 september 2018 om 12:54

Dit blijven ego's, totdat ze bij Real Madrid komen te spelen. Er zijn geen leidende spelers bij PSG die deze ''sterren'' met beide voeten op de grond zetten. Beiden zitten daar puur voor het geld, Neymar iig zeker. Mbappe probeert nu de nodige ervaring op te doen, dat is goed, maar het is wachten totdat Real Madrid hem aantrekt zodat hij zich echt kan gaan ontwikkelen in het razendsnelle voetbal dat Real Madrid speelt.

20 september 2018 om 14:18

Papin heeft de gouden bal gewonnen, dus hij heeft best redelijk gepresteerd hoor.

20 september 2018 om 13:53

Zowel Mbappe als Neymar speelden op 25 % en dat is onacceptabel. Wellicht komt het omdat het een poulewedstrijd is en ik verwacht dat ze ik de ko fase wel voluit gaan spelen.

20 september 2018 om 16:05

Ze moesten gewoon de wet van de sterkste ondergaan , het is moeilijk om goed te spelen als je ploeg op alle vlakken word overklast.

Op Anfield worden overspeelt is geen ramp , kan de beste overkomen.

20 september 2018 om 16:19

Alleen is het wel zo dat Mbappe en Neymar beiden niks, maar dan ook niks aan extra werk verrichten tot ze een keer de bal krijgen. In de Ligue 1 kom je daar mee weg omdat PSG daar veruit de beste ploeg is, maar tegen Liverpool niet. Vooral Neymar sjokte soms maar een beetje over het veld heen. Ik vind de kritiek daarom merendeels terecht.

Uiteindelijk is de voorhoede op papier van PSG een top 4 aanval. Alleen zijn het best egoïsten waardoor hun denk niet in 2 a 3 jaar de CL gaan winnen. Mbappe is ook verandert vind ik na het WK jammer genoeg.

20 september 2018 om 12:49

Onzin, systeem was ruk! Speelde 523 en neymar en mbappe moesten constant achterna hobbelen, belachelijk

20 september 2018 om 16:34

Psg speelde 433 met marquinhos op het middenveld. Dit systeem heeft Tuchel vaker toegepast dit seizoen. Ik weet niet hoe je aan 523 komt

20 september 2018 om 18:29

En de top 4 aanval produceerde 2 goals tegen een top 3 aanval die er 3 produceerde.

PSG verloor omdat ze drie goals incaseerde. Dat is in CL verband gewoon teveel. De middenvelders, verdedgiers en de keeper valt dat aan te rekenen, niet de aanvallers.

dat is over het algemeen toch de meest bekende eigenschap van spitsen, dat het vaak egoisten zijn? dat geld echt niet alleen voor Neymar en Mbappe maar voor het merendeel van alle spitsen ter wereld

20 september 2018 om 12:49

Die papin is een schreeuwertje om niks, niet serieus nemen dus

20 september 2018 om 14:09

Want ik wilde al gaan huilen, maar ik stop nu

20 september 2018 om 12:51

Sinds wanneer zijn Mbappe en Neymar spitsen? Volgensmij speelt de een voornamelijk op rechterflank en kan hij spits spelen en Neymar speelt overal op de linkerflank, Cavani is hun centrumspits.

20 september 2018 om 14:41

@leroyet

aanvallers dan maar je weet wat ik bedoel. Neymar bv is een speler die liever zelf de goal geeft dan de assist maakt

20 september 2018 om 12:53

Behalve Giroud dan he

20 september 2018 om 13:04

Firmino en Diego Costa zijn nog veel betere voorbeelden in mijn ogen.

20 september 2018 om 13:05

En Benzema en Firmino en vast nog wel meer.

Mbappé voelt ook dat hij een wereldster is geworden en niet persé minder is dan Neymar, dat gaat nog in de toekomst tegenwerken. En het is makkelijk om juist deze wedstrijd eruit te pikken, Liverpool heeft simpel een betere coach en een beter team.

20 september 2018 om 13:03

Salah en Mane liepen de laatste tijd anders ook erg te ego trippen hoor, maar omdat Liverpool won, heeft niemand erover.

20 september 2018 om 13:06

Aanvallend ja, maar verdedigend en in de pressing blijven ze hun taken doen en dragen ze bij aan het team. Een belangrijk verschil t.o.v. Mbappe en Neymar.

20 september 2018 om 13:12

Maar als je de wedstrijd tussen Liverpool en PSG ziet merk je wel een groot verschil op dat Papin hier wil aanduiden: heel het team van Liverpool kent z'n taak, opereert als een geheel en ook de aanval verdedigt bijvoorbeeld goed mee. Daartegenover zie je bijvoorbeeld een Alexander Arnold die constant vrij mee naar voren kon, omdat Neymar niet mee terug verdedigde.

20 september 2018 om 13:18

Het probleem is dat als Neymar de winnende had gemaakt, je niemand had gehoord over het feit dat Alexander-Arnold constant kon gaan en staan waar hij wou. Het probleem bij PSG is dat er geen visie of beleid is.

Ze hebben vol ingezet op Neymar en Mbappe, maar hebben een te smalle selectie en ze hebben ook gewoon een aantal basisspelers die waarschijnlijk bij andere topclubs niet zouden spelen, althans niet in de basis. Ook ben ik er niet achter hoe PSG nou precies wil gaan spelen. Elke wedstrijd zie je weer iets anders.

PSG is buiten hun aanval gewoon niet indrukwekkend en bovenal is het geen team. Nu Neymar en Mbappe zich ook steeds groter gaan voelen, is het probleem eigenlijk compleet. Ik heb PSG persoonlijk nooit als kandidaat voor de CL gezien voor dit seizoen. De ploeg is volledig afhankelijk van individuele kwaliteiten.

20 september 2018 om 13:26

Het gaat me ook niet specifiek om Neymar of Mbappe die mee terugverdedigen (of welke namen ook) en is ook niet hét probleem, maar wel waar jij ook op doelt en waar ik ook naartoe wil met dat verschil: dit PSG is inderdaad geen team en voor mij daarom ook geen kandidaat voor de Champions League winst.

Opstelling klopte indd voor geen meter.
Ik snapte ook niet wat di maria op het middenveld deed, die kwam ballen halen bij de verdediging, ik heb hem nog nooit in die rol gezien.. sloeg echt nergens op.

Hij kon beter Draxler opstellen die heeft veel vaker als middenvelder gefunctioneerd

Verder vind ik dat PSG nog wel leuke dingen gaat laten zien, zodra verrati weer kan spelen word het al stukken beter

Nu vind ik het allemaal wel overdreven hoor, 60 artikels over het verlies en dat het de schuld is van Neymar en Mbappe! Je verliest 3-2 (!) op Anfield? Wat een schande zeg!! Kom op dat kan gewoon gebeuren net als een mindere dag hebben

Neymar is ook niet voor niets vertrokken bij Barcelona. Die jongen wil altijd de grote man zijn en dat gebeurt nu met Mbappe ook steeds meer. Kwaliteit is dan wel blijvend, maar als je dat niet effectief kunt gebruiken, zul je er nooit het maximale uithalen.

Verder zie ik PSG sowieso niet snel de Champions League winnen. Ze hebben een te smalle selectie en te veel spelers zijn niet van het niveau wereldtop. Alles afschuiven op Neymar en Mbappe vind ik dan ook iets te ver gaan, aangezien er ook gewoon een gebrek aan kwaliteit is.

Ik schreef gisteren ergens al dat men lyrisch is over Mbappe maar dat het mij niet zou verbazen als Mbappe nooit tot de allergrootsten gaat behoren. Zo jong, zoveel geld, zo'n status....het moeten bijzonder sterke schouders en benen zijn om die weelde te kunnen dragen. De geschiedenis heeft uitgewezen dat er niet veel zijn die dat kunnen.

Mbappe vertoont vedetteneigingen, als er niemand in zijn omgeving is die hem met beide pootjes op de grond houdt is deze ster sneller uitgedoofd dan hij opkwam. Ster worden is 1 ding, ster blijven en nog groter worden is het moeilijkste deel.

Niks mis met egotrippende sterren, maar als dat niet in de juiste volgorde en met de juiste mentaliteit gepaard gaat is dat altijd gedoemd te mislukken.

Er wordt uit bij Liverpool twee keer gescoord en redelijk wat gecreerd. Scoren op Anfield tegen dit Liverpool is niet gemakkelijk. Twwe keer scoren, terugkomen van een 2 - o achterstand en ook nog eens redelijk wat creeeren is bijzonder goed. Verder krijg je 3 goals tegen, hoe stonden de verdedigers? En wordt het middenveld en met name Rabiot die dynamiek mist, regelmatig overlopen door de middenvelders van Liverpool. Maar de aanvallers worden bekritiseerd. Hmm, ik kan dat niet volgen. Van Mbappe en Neymar wordt kennelijk verwacht dat ze wel even 4 goals minimaal scoren uit tegen Liverpool. Tj

20 september 2018 om 14:06

Er werd helemaal niet veel gecreëerd door Psg, en PSG hun goals waren ook niet meteen het resultaat van een goed werkend systeem.

Het gaat ook niet om hun aanvallende capaciteiten maar om hun ego's.

Vind t toch altijd interessant dat spelers worden afgekraakt, terwijl mensen niet weten wat het tactische plan van de coach is. Misschien wil Tuchel wel dat Neymar en Mbappe voorin blijven hangen... misschien ook wel niet, maarja dat weten we niet. en ja als ze dan niet de beste wedstrijd spelen dan worden ze daar natuurlijk weer op afgekraakt. Typisch

20 september 2018 om 14:51

Mbappe (300.000,- per week) en Neymar (600.000,- per week) worden zeer royaal betaald om op dit soort momenten bepalend te zijn en niet door het ijs te zakken. Als dit soort spelers op dit soort momenten slecht spelen, krijgen ze logischerwijs kritiek. PSG heeft natuurlijk niet dankzij Mbappe en Neymar verloren, maar kritisch mag men wel zijn.

Hij heeft anders wel een punt... Vorig seizoen CL had PSG 2-0 voorgestaan tegen Real als Mbappe had afgegeven op Cavani maar nee meneertje moet zo nodig zelf schieten uit onmogelijke hoek... Voetbal is en blijft een teamsport al scoort de linksback een hattrick, zolang je maar als team wint zal worst wezen wie er scoort

Een goede analyse in de Britse media (ok, misschien zijn die wat bevooroordeeld) is dat PSG in de Champions League al jaren zonder succes resultaten probeert te behalen meer gebaseerd op de bevliegingen van z'n meest getalenteerde, duurbetaalde spelers dan op een uitgekiende tactiek.

Met een trainer als Tuchel aan het roer zou je verwachten dat dit probleem iig wordt aangepakt, maar daar was dinsdag niet zoveel van terug te zien. Er was weinig samenhang tussen de aanvallers en de rest van het team.

Ze kunnen nu een voorbeeld nemen aan OL die het gisteren wél liet zien uit tegen de gedoodverfde favoriet Man City.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren