Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Ajax laat zich niet weer vernederen door PSV’

Laatste update:

Dave van Nielen en Jeffrey Sam-Sin kijken vooruit naar dat wat komen gaat. Een Eredivisieweekend met de kraker PSV - Ajax. De twee ploegen zijn beide in topvorm, maar wie trekt er aan het langste eind? ‘Over hun lijk dat ze bij Ajax weer verliezen in Eindhoven’, aldus Dave. Uiteraard ook uitgebreid aandacht voor Feyenoord - FC Utrecht. ‘Ik kan wel janken om Advocaat, belachelijke keuze’. Jeff is het daarmee eens: ‘Van Seumeren moet zich schamen!’

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

We presteren nou niet echt goed in Eindhoven naar mijn idee. Het belooft wel een mooie pot te worden, de strijd zal denk ik op het middenveld beslist worden. PSV heeft meer power en is sterker in de omschakeling dan Ajax. Ook is het gebrek aan lengte en de kopsterke Luuk de Jong wel een dingetje. Ik hoop op een gelijkspel maar gevoelsmatig denk ik Psv.

20 september 2018 om 10:39

Het is eigenlijk al jaren over het algemeen zo dat PSV van Ajax wint, Ajax van Feyenoord en Feyenoord van Psv. Ik ben er nooit gerust op als we naar Eindhoven gaan. Ik ben best blij als we gelijkspelen.

20 september 2018 om 11:13

@ Lucasandersen, de Ajax-Feyenoord statistiek is totaal niet te vergelijken met de PSV-Ajax statistiek. Ajax wint haast ieder seizoen wel 1x van Psv. Feyenoord heeft in de laatste 10 seizoenen in de Eredivisie pas 1x van Ajax gewonnen.

20 september 2018 om 13:26

Finalvoetbal

" Ajax wint haast ieder seizoen wel 1x van Psv. "

Is dat zo? PSV wint namelijk haast ieder seizoen ook wel één keer van Ajax.

Punt is dat sinds de invoering van het betaalde voetbal PSV en Ajax elkaar in de competitie eigenlijk nauwelijks ontlopen. Ajax won 54 keer van PSV en PSV 53 keer van Ajax. Ajax scoorde 220 keer, PSV 215. Dat is, gemeten dus sinds 1953, nagenoeg in evenwicht.

Als je bedoelt, Ajax heeft duidelijk de overhand op Feyenoord en er is balans tussen PSV en Ajax, dan klopt je stelling natuurlijk wél. En in die zin is het inderdaad niet 'vergelijkbaar'.

20 september 2018 om 16:30

Deze wedstrijd kan echt letterlijk alle kanten opgaan. Het kan 4-0 worden, maar ook 1-5. Kan me niet voorstellen dat het een saai gelijkspel wordt.

20 september 2018 om 10:43

Ik vind Ajax qua "power" totaal niet onderdoen dan Psv. Mert Frenkie op het middenveld is voetbalintelligentie van cruciaal belang. Ook gebrek aan lengte is niet het probleem waar Ajax mee te maken zal krijgen, maar meer de snelheid van Lozano en Bergwijn. Die 2 zullen voor het grootste gevaar gaan zorgen vrees ik. De Ligt is prima in staat om De Jong af te stopppen, lijkt mij.

20 september 2018 om 10:55

De vraag is dan, doet de ligt mee? Gisteren was hij toch geblesseerd? Maakt nogal een verschil of hij meedoet of niet. Denk trouwens zelf dat het een oersaai gelijkspel word. Beide zware wedstrijd in de cl gehad en eillen beide niet verliezen. Ik ga voor 1-1 Neres en Bergwijn scoren beide.

20 september 2018 om 11:09

Vooraf teken ik voor een gelijkspel in Eindhoven. Altijd lastig daar. Winst wordt heel erg moeilijk

20 september 2018 om 11:10

Ik denk dat Ajax met 2-0 of 3-0 gaat winnen. Iedereen vergeet even dat PSV al 2x met de hakken over de sloot en met al het geluk van de wereld heeft gewonnen (Fortuna en PEC) Daarnaast zijn ze helemaal scheel getikt door PEC en hebben ze naast Utrecht die zwaar uit vorm zijn alleen overtuigend gewonnen van potentiële degradatie kandidaten. Ik vind dat Ajax veel meer kwaliteit heeft en zijn potten tegen moeilijkere tegenstanders (Kiev, Luik, Vitesse,AEK) veel makkelijker wint met ook nog eens goed voetbal.

20 september 2018 om 11:30

Klopt Ajax speelde namelijk ook echt heel goed tegen Heracles en VVV! Die wedstrijden hebben zij echt door goed voetbal over de streep getrokken. En dat Bate Borisov waar PSV tegen moest kon er ook gewoon niet zo veel van en kan je ook zien als een degredatiekandidaat eredivisie.

20 september 2018 om 11:34

Scheel getikt door Zwolle ok dan.... ben jij ff Ajax Heracles vergeten? Psv heeft alleen tegen Feyenoord en Barcalona verloren waarbij de laatste top 3 vd wereld is. Toch raar dat 99% van de Ajacieden denken dat het een lastige pot gaat worden. En dat jij die 1% denkt dat het zomaar 2-3 0 gaat worden. Psv heeft veel scorend vermogen spelen thuis en zijn ongeslagen inde competitie ik denk een spannende 2-1.

20 september 2018 om 11:45

leuk om te zien dat een psv-fan gewoon objectief kan zijn over ajax, complimenten

20 september 2018 om 12:13

Haha alsof ik mijn mening vorm op basis van wat 99% zegt. Nee ik vind Ajax gewoon veel sterker en ik verwacht dan ook zondag een ruime overwinning met tenminste 2 doelpunten verschil. Maar we spreken elkaar zondag wel @040Vaart.

20 september 2018 om 12:20

@PSVeruit030 hier kan ik kort over zijn dat BATE Borisov kan er inderdaad geen hout van. Prima dat jij scorebord journalistiek wil gebruiken maar ook tegen Heracles en VVV was Ajax veel sterker al was dit voor Ajax wel onder de maat uiteraard.

20 september 2018 om 12:29

Haha, zie hier wat clubliefde kan doen met je kijk op voetbal. Ik kan het je niet kwalijk nemen, ik heb er ook ooit last van. Maar PSV helemaal scheel getikt door PEC? Hakken over de sloot winnen van Fortuna en PEC? Beetje overdreven niet? En kijk nu uit met die uitspraken over alleen gewonnen van degradatie kandidaten, jullie moeten immers nog naar den haag en we weten wat daar kan gebeuren. 😉

20 september 2018 om 12:39

PSV is niet scheel getikt door PEC. Dat klopt. Maar PEC had minimaal een punt verdiend. Ze waren beter. Natuurlijk is het zo dat de club die meer scoort de winnaar is, maar dat laat onverlet dat PSV daar heel veel geluk had. Mijn vader, een PSV-supporter, zei dat ook.

20 september 2018 om 13:09

@Frans oké die moet ik je nageven in Den Haag heeft Ajax het traditioneel lastig. Maar die geven tegen Ajax dan ook net een tandje meer dan tegen PSV. Wat ik overigens alleen maar leuk vind wat dat geeft deze wedstrijd charme en daarom kijk ik er graag naar.

20 september 2018 om 13:30

Kyle

En ik, PSV supporter, kan dit bevestigen. PSV is wel degelijk in de tweede helft compleet scheel getikt door Zwolle. Eerlijk gezegd kan ik niet volgen dat hier nog discussie over is. We hebben die wedstrijd toch gezien met zijn allen? Gewoon puur geluk dat PSV die pot nog naar zich toe trekt, in de slotsecoden. Nota bene op exact dezelfde wijze, nagenoeg, als een jaar eerder.

Tegen Fortuna was PSV niet weggetikt, maar was het wel degelijk ook puur geluk dat op het eind nog de drie punten gepakt werden.

20 september 2018 om 14:11

Het gaat erom wat je wilt bereiken met die onzin. Ajax had van Heracles moeten verliezen, nu blij?

20 september 2018 om 16:45

"iedereen vergeet even dat PSV al 2x met de hakken over de sloot en met al het geluk van de wereld heeft gewonnen (fortuna en Pec)"

Daarentegen won PSV z'n laatste twee eredivisiewedstrijden allebei met een monsterscore (6-1 en 0-7).

PSV heeft een nieuwe trainer, een nieuwe speelstijl en voor 3/4 een nieuwe verdediging. Dan is het niet vreemd dat je een paar wedstrijden nodig hebt om op stoom tekomen

20 september 2018 om 16:51

PSV is in de tweede helft zeker wel scheel getikt door Pec. Ze hebben gewoon 45 minuten lang volledig met de rug tegen de muur gestaan.

20 september 2018 om 20:50

Constant
Ik heb de wedstrijden van PSV tegen Zwolle en Sittard helemaal niet gezien, maar er loopt wel een draad door deze wedstrijden: PSV wint dit soort wedstrijden regelmatig en dat is gewoon ook een kwaliteit. Duisters zijn daar ook zo bekend (voor ons berucht) om.

Ik vindt persoonlijk dat het gewoon niet veel bijdraagt dat fans die eerste wedstrijden van het seizoen, waar Ajax en PSV allebei gewoon nog niet hun niveau behaalden, willen betrekken met het niveau waarop ze nu spelen. En het gaat om hoe ze er nu voorstaan.
Dus zowel Ajax en PSV supporters: laat die eerste wedstrijden van het seizoen even weg uit je argumenten, ook al zijn ze ook zo accuraat als wat.

Ik ben echt onder de indruk van wat beide trainers hebben bereikt met hun teams. Ik geloof ook niet dat er een fan is die zich echt gewoon volledig op zijn gemak voelt voor deze wedstrijd. Anders ben ik bang dat die er nog niet veel van snappen. Maar het is wel mooi om te zien hoe groot deze wedstrijd, zo vroeg in het seizoen al, is geworden. Dat is de grootste winst voor ons voetbal.

20 september 2018 om 12:22

Ja, ik denk dat je dat goed verwoord hebt. Ook ik denk dat het op het middenveld beslist word. Haha, lang geleden dat ik zo uitgekeken heb naar PSV-Ajax. Ik hoop op een eerlijke en harde strijd die eindigd in het voordeel Voor PSV. 😊

20 september 2018 om 14:26

Haha het kriebelt wel weer ja, ik vreet mezelf nu al op. Ajax en PSV zijn zó sterk dit seizoen, dit soort potjes zijn heel beslissend in de eindstrijd ! Succes en moge de beste winnen !

21 september 2018 om 12:13

Valt mij tegen van jou Ajax neemt di 3-0 mee in zijn hoofd En wint bij PSV 1-2

Ik denk dat er van alles uit kan komen, wellicht is de directheid van PSV te groot voor Ajax en scheuren Bergwijn, Lozano, Gutierrez iedereen voorbij. Of het voetballend vermogen van Ajax is te groot en ze domineren PSV volledig, kan ook zijn dat het 2 uitstekende teams zijn en elkaar uitbalanceren. Ben benieuwd en nerveus.

20 september 2018 om 10:47

Het is 11 tegen 11. De bal is rond. Er kan van alles gebeuren.

Ben ook echt super benieuwd en nerveus.

20 september 2018 om 11:01

Je bent ''elk nadeel heeft zijn voordeel'' nog vergeten.

20 september 2018 om 12:10

Heeft elk voordeel dan ook zijn nadeel is iets wat ik mijnzelf al jaren afvraag.

20 september 2018 om 13:57

Yep, won in de staatsloterij, maar ik moest wel helemaal naar Den Haag voor mijn prijs, omdat ze zonodig willen kennismaken 😜

20 september 2018 om 11:15

Ik denk dat het redelijk in balans zal zijn. Geen dominatie van een van beide. PSV en Ajax willen de bal hebben (psv vooral thuis) Ik denk dat Psv sterker zal zijn in de duels maar Ajax toch een par keer gevaarlijk onder de druk uitvoetbalt. Heb in ieder geval veel zin om zondag naar het stadion te gaan. Lang geleden dat er bij een eredivisie wedstrijd zoveel goede voetballers op het veld staan!

20 september 2018 om 18:25

Ik ben het met je eens. Natuurlijk kun je de clichés van tafel halen, maar gevoelsmatig zij 4-0, 2-2 en 0-4 allemaal mogelijk. Het zijn totaal verschillende ploegen die op hun eigen wijze heel gevaarlijk zijn. PSV heeft 1 vervelende eigenschap voor Ajax. Ajax wil graag vroeg druk zetten maar PSV kan dit met lange ballen op Luuk omzeilen, zeker als de Ligt niet mee zou kunnen doen.

Ik denk dat het 50/50 is. Ik ben zelf ajacied maar moet bekennen dat psv een sterk team heeft die helemaal niet veel onder doet aan die van ajax. Zeker niet als je kijkt naar het functioneren als team.

20 september 2018 om 10:48

Inderdaad. Als team is psv gewoon sterker. Ik hoop op winst ajax, dan zou Barca dit psv een tikje gegeven hebben waar ajax momentum heeft gekregen door winst op Athene.

20 september 2018 om 10:50

Dat PSV niet veel onder doet voor Ajax? Ik vind PSV zelfs sterker, tactisch staat het nu perfect. Voorin levensgevaarlijk en de backs zijn erg sterk begonnen bij de club.

Ben benieuwd.

PSV is voor het eerste examen van deze week al gezakt. Tegen een niet eens top spelend Barcelona 90 minuten verdedigd, maar toch 4-0 verloren. Geen schande wellicht, want als Barcelona echt gas geeft kan het zelfs nog erger worden, maar PSV weet wel even heel duidelijk en helder waar het staat! Wat dat betreft staat Ajax er echt gewoon een stuk beter voor dan Psv. Ajax zit gewoon veel beter en kwalitatief sterker in elkaar. Individueel heeft Ajax gewoon vier echte klassespelers. PSV heeft er maar ééntje. En dan ook nog eens eentje, Lozano, die nou ook weer niet echt zo goed is als mensen soms denken en beweren. Hij is snel, beweeglijk, kan goed schieten met twee benen en is een koele killer. Maar echt voetballen in de kleine ruimtes dat kan hij niet en echt een fabelachtige techniek heeft hij ook niet.

Ajax is gewoon beter dan PSV dit seizoen. Dat wil nog niet zeggen dat Ajax dus gaat winnen zondag. Een wedstrijd is altijd een momentopname. Maar als je puur naar de selecties kijkt is Ajax echt beter dan Psv.

20 september 2018 om 10:55

Dit is echt de meeste belachelijke reactie die ik deze ochtend heb gelezen. PSV gezakt voor het examen deze week? Tegen Barca uit? Er zijn maar weinig ploegen die dat als examen zien hoor...

PSV weet helemaal niet 'waar het staat' dankzij deze wedstrijd en hoezo staat Ajax er echt gewoon een stuk beter voor dan Psv? PSV heeft maar één klasse speler die niet eens zo goed is als mensen beweren, en Ajax heeft 4 echte klassespelers? Hahahaha. Lachwekkend gewoon.

Ajax is gewoon beter dan PSV dit seizoen zeg je... Daarom staat PSV op 1 en Ajax op 2 zeker?

Wat een reactie zeg.

20 september 2018 om 11:09

Dat je nog voor de herfst eerste staat zegt nog helemaal niks. Wat betreft Ajax zegt het alles over hoe serieus ze voorrondes in Europa namen. Je kan niet knallen doordeweeks, om met dezelfde elf drie dagen later op en top te presteren in de Eredivisie. Ik vind dat daar zo ongelovelijk krom naar word gekeken.

Om met jouw woorden af te sluiten: 'wat een reactie zeg'.

20 september 2018 om 11:13

Woody

"ajax is gewoon beter dan PSV dit seizoen zeg je... Daarom staat PSV op 1 en Ajax op 2 zeker?"

Aha, de tunnelvisie-expert.
Dus jij kijkt alleen naar cijfers? Prima, maar dan is ons verschil van inzicht heel erg snel verklaard. Ik kijk wat verder dan mijn neus lang is. Maar hoe dan ook, jij vind mijn reactie belachelijk etc. Maar wat is jouw mening dan? Jij vindt dus dat PSV beter is dan Ajax, is dat wat je zegt?

20 september 2018 om 11:21

"ik kijk wat verder dan mijn neus lang is"
Als je dan ook nog even goed kijkt ga je misschien nog regelmatig gelijk krijgen ook!
Ajax is niets beter dan PSV en andersom misschien ook niet echt.
Ik ben dan ook benieuwd naar de wedstrijd.

"jij vindt dus dat PSV beter is dan Ajax, is dat wat je zegt?"
Ga even net doen of dat een gestoorde uitspraak is, fanboy.

20 september 2018 om 11:44

"ga even net doen of dat een gestoorde uitspraak is, fanboy."

Mijn hemel wat kunnen mensen planken toch mis slaan. Succes verder he.

20 september 2018 om 11:48

Doe even alsof je het wilt ontkennen. Maar thanks, jij ook.

20 september 2018 om 11:58

@ constant kante...

Iets met een gekleurde bril?
En je trapt beetje je eigen glazen in met planken mis slaan, want dat doe jezelf met reactie over psv.

20 september 2018 om 11:59

Constant Kante een fanboy noemen in deze is niet heel logisch. Constant Kante is namelijk PSV supporter.

20 september 2018 om 12:16

Skede

Als nolimit graag in de wereld wil leven waarin ik Ajaxfan ben, en daar persé in wil volharden, dan is hem dat gegund. Ik ben de laatste die mensen hun recht op obstinatie zal ontzeggen.


Maar goed, afgelopen seizoen heb ik hier heel veel tegenwing gekregen toen ik hier stelde dat ik het spel van PSV waardeloos vond. Hoe durfde ik dat te zeggen, want 'psv stond toch bovenaan,....' Dat lag natuurlijk niet aan mij, maar aan de mensen die niet helemaal konden volgen dat het feit dat je punten haalt niet wilt zeggen dat het voetbal waar je dat mee doet heel erg geweldig is of leuk om naar te kijken. Dat zijn twee verschillende dingen.

En ook nu is het kennelijk tegen het zere been van mensen als je stelt dat je vindt dat de selectie van Ajax op dit moment beter is dan die van Psv. En kennelik ben je, als je dat vindt, een (ajax)fanboy. Prima verder, ik zou het zo laten. Maar ik blijf Ajax een betere selectie vinden dan Psv.

20 september 2018 om 12:19

Riciotto

Ja? Hoe dan? Ik geef argumenten. Lees maar. De mensen die het niet eens zijn met mij leveren die niet. Tuurlijk kan je zeggen, ik vind jouw argument niet sterk, want, ........ en dan aangevuld met je eigen argumenten van jouw stelling. Maar dat wordt niet gezegd of gesteld. Het enige dat wordt geroepen is: ja jouw argumenten zijn lachwekkend (oh ja, hoezo dan???), ja jij roept dit al dagen (oh ja, en so what dan, dat is toch consequent dan??) en ja jij bent een fanboy'.

Sorry, ik weet niet wat jij daar dan allemaal zo sterk aan vind, maar aangeven dat ik een plank missla zonder dat te onderbouwen en dan met een 'gekleurde bril' komen Is niet sterk. Daarbij, welke bril heb ik dan volgens jou eigenlijk?

20 september 2018 om 12:25

Constant Kante

Ik zeg niet dat PSV beter is, maar je argumenten slaan nergens op. Je zegt: Ajax is gewoon beter en PSV heeft het eerste examen verloren. Waar blijkt dat uit dan? Niemand ziet Barca uit als examen en waaruit blijkt dat Ajax zoveel beter is? Daarom zeg ik; als Ajax echt veel beter is, dan hadden ze wel boven PSV gestaan.

20 september 2018 om 12:36

Ja je levert argumenten... 'ik vind dat Ajax beter individuele spelers heeft'.
Sterk argument hoor! Dat vind ik niet, geef ik nu ook een argument?

Het feit dat je zoveel onzin uitkraamt terwijl je voor PSV bent maakt het alleen maar lachwekkender, maar dat geheel terzijde.

20 september 2018 om 13:59

"het feit dat je zoveel onzin uitkraamt terwijl je voor PSV bent maakt het alleen maar lachwekkender, "

Jij maakt de traditionele fout dat je bij het inschatten van andere mensen uitgaat van je eigen karakter. Maar uit het feit dat je hiervoor nog ervan uitging dat ik een Ajaxfanboy was zegt al ruimschoots voldoende over het feit dat je die totaal kromheid (maar: nog wel eerst drie keer nee zeggen en mij zelfs vraagt of ik het zelf geloof) nu weer probeert recht te lullen door met een drogreden te komen (het feit dat je onzin uitkraamt Terwijl je voor PSV bent).

Erken nou maar gewoon, jij dacht dat ik Ajaxfan was. En je enige argument op dat moment was 'ja jij loopt hier elke dag een beetje te roepen dat Ajax zo geweldig is'. Nu dus blijkt dat jij je enorm hebt vergist maar in plaats van dat je dat erkent moet je persé nog dieper je eigen graf in, door drogredenen te verkopen.

Jammer, maar ik snap het. Jij hebt een hekel aan Ajax. Tja, daar heb ik verder niks mee, dat is jouw ding en jouw probleem. Maar laat mensen die gewoon ene eerlijke mening hebben gewoon hun mening hebben. Er zit iets heel eigenaardigs in jouw statement dat iemand 'zoveel onzin uitkraamt Terwijl hij voor PSV is. Want wat bedoel je precies, dat normaal gesproken PSV fans dus standaard geen onzin uitkramen? Ga daar maar eens over nadenken verder, ik hoop voor jou dat het kwartje valt. Retorisch heb je jezelf namelijk echt een pak aangenaaid. Maar goed, niet mijn taak verder.

Succes in Enschede.

20 september 2018 om 14:15

"maar uit het feit dat je hiervoor nog ervan uitging dat ik een Ajaxfanboy was zegt al ruimschoots voldoende over het feit dat je die totaal kromheid""

Je verdraaid de boel.. Ik ging er vanuit dat je een Ajax fanboy was omdat je met belachelijke verhalen iedereen uit wil leggen dat Ajax een klasse beter is dan Psv.
Dat achteraf blijkt dat dit notabene door een PSV supporter wordt gedaan maakt het alleen maar leuker.

"want wat bedoel je precies, dat normaal gesproken PSV fans dus standaard geen onzin uitkramen?"
Zucht -_-' Lees het nog eens zou ik zeggen.

"succes in Enschede."
Dankje voor sportieve reactie, jullie ook tegen Ajax.

20 september 2018 om 14:26

@No Limit, geef gewoon toe dat je een fout hebt gemaakt. Dat zou je sieren. Je nam klakkeloos aan dat Constant een Ajax-supporter was, alleen vanwege zijn opmerkingen. Hij heeft duidelijk aangegeven waarom hij denkt dat Ajax beter is. Jij komt met woorden als 'belachelijke verhalen' zonder onderbouwing. Of het wel of niet klopt wat Constant zegt, jij reageert op een bijzonder domme manier.

20 september 2018 om 14:27

Jezus Nolimit, wat laat jij jezelf kennen zeg. Neem je verlies, zet jezelf niet zo ontzettend voor schut. Genante vertoning.

20 september 2018 om 15:35

Ja constant kante, vorig jaar beweerde je ook elke week dat psv veel minder was dan ajax, en ajax nog kampioen zou worden. Nou, we hebben het gezien. Hoezo zou ik je dit jaar wel serieus kunnen memen?

20 september 2018 om 15:38

Ja maar constant kante, hoort soufian touzani volgens jou dan ook bij de top 10 voetballers van de wereld, omdat hij zo veel met een bal kan?

20 september 2018 om 16:36

@JK-Ajax;
Mag ik dat zelf bepalen? Wie ben jij om te bepalen wie zich wel of niet laat kennen, kleuter.

Ik neem geen verlies. Er zijn notabene meer mensen die het niet met hem eens zijn dan wel.

@kyle66; mag ik vragen over welke fout je het hebt?
Ik ben er nog steeds van overtuigd dat een Psv'er, ook al probeert deze neutraal te zijn, in elk artikel over Ajax gaat verkondigen dat Ajax een klasse beter is dan Psv.
Dikke prima dat jij het gelooft maar dat gaat er bij mij niet in.

En nogmaals; mocht het wel zo zijn, blijf ik het lachwekkend vinden.

Geef het toe hahaha. Ga heen.

20 september 2018 om 16:40

Psv66

"hoezo zou ik je dit jaar wel serieus kunnen memen?"

Precies! Waarom zou je?! Van mij hoef jij mij totaal niet serieus te nemen. Zijn er uberhaupt mensen die dat wél doen dan?

Maar ik vind wat jij hier zegt, behalve to the point, ook een stuk relevanter dan over een mening met onderbouwing en argumenten te zeggen: 'haha, je bent lachwekkend en je hebt geen argumenten'.

Trouwens, even voor je herinnering, anders dan wat ik dit seizoen zeg over Ajax (en Psv), mijn kritiek op PSV van afgelopen seizoen was vooral dat ik het voetbal (en dan met name in die eerste seizoenshelft) abominabel slecht vond. Dat zul jij je vast wel herinneren. En anders is het gewoon ook terug te lezen op de site hier.

En ik heb ettelijke malen hier letterlijk per wedstrijd aangegeven waar exact die mazzel van PSV zat, hoe slecht het spel wel niet was, etc. Door de bank genomen kwam daar maar één standaard reactie op: 'ach man je bent een debiel, PSV staat toch bovenaan, dus waar héb jij het over'. Antwoord: ik heb het over het spel, niet over de resultaten.

Enfin, dat was toen. En 'we' werden kampioen. Dat rijmt, ten eerste, maar is ook exact waar het over gaat. Dit seizoen vind ik Ajax een stuk sterker dan afgelopen seizoen en hoe Ajax tot nu toe, vooral Europees, speelt bewijst dat. Daarin, maar ook gewoon aan hoe Ajax tot nu toe haar wedstrijden nationaal speelt, leid ik af dat ik Ajax sterker acht.

Nou, als dat betekent dat jij mijn niet serieus neemt, ik vind het prima. Maar ik blijf dit vinden. En ook zeggen. En als PSV dit seizoen tóch nog kampioen wordt, dan begrijp en respecteer ik dat dit mij op ouw eeuwige hoon zal komen te staan. Daar heb ik geen enkel probleem mee. Maar wel met mensen die niet verder komen dan 'ja joh, jouw mening is lachwekkend, zonder zelf maar het begin van een argumentatie aan te dragen voor hun eigen mening.

20 september 2018 om 16:42

Psv66

"hoort soufian touzani volgens jou dan ook bij de top 10 voetballers van de wereld"

Eh, nee. Maar hoezo dit, want ik zie zelf echt geen enkele link of associatie die ik aan mijn mening kan koppelen?

20 september 2018 om 17:14

@constant Kante
Ik snap je precies. Het is eigenlijk hetzelfde als de discussie Zoet-Cillessen. Het is namelijk geen discussie Zoet-Cillessen, maar een discussie PSV-Ajax. En juist dat brengt de meest kromme benaderingen van de situatie. Alleen ben ik één ding niet met je eens en dat is dat je Luuk de Jong niet als tweede PSV-er benoemd. Is misschien niet de meest gepolijste, flitsende voetballer, maar man wat is hij belangrijk voor het spelletje dat PSV speelt.
En ja doelpunten in de laatste minuut maken. Ik heb me laten uitleggen dat dit een kwaliteit is, maar ik begrijp dat niet helemaal. Ik zie dat namelijk anders, want waarom zou je zolang wachten met scoren en het op de laatste aanval aan laten komen. Waarom zou Zwolle zo naïef zijn om tegen de landskampioen niet één punt te willen koesteren en zodoende in de slotminuut zoveel ruimte weg te geven i.p.v. als een blok te verdedigen.

Maar goed, je weet ook dat de beste selectie geen kampioen wordt, maar het elftal met de meeste punten na 34 wedstrijden.

20 september 2018 om 21:07

Desteek77
Toch is dat zeker wel een kwaliteit. Het is eigenlijk een mentaliteit. Maar dat kan in dit geval toch ook wel als kwaliteit bestempeld worden lijkt me.
Teams die zo dicht tegen het einde denken er met resultaat weg te kunnen komen en dan die laaste paar minuten dan 5% minder geven. En Psv, dat uit eerdere ervaring weet dat het nog goed kan komen, die geven dan net die extra 5% (of hoeveel het ook is). Dat is ook gewoon kwaliteit. Want wedstrijden win je niet alleen met technische kwaliteit.
Daar heb ik toch wel respekt voor.

21 september 2018 om 08:59

@adutchbrew
Ik respecteer je mening, net als die van alle anderen, maar ben het er totaal mee oneens.
Je kunt niet over de een (psv) zeggen dat het een kwaliteit is en bij de ander (lucky Ajax) geluk toch? Ik zie iets dat heel krom is in die redenering.

20 september 2018 om 10:58

Tjonge jonge wat kun jij een hoop onzin verkondigen zeg. He mag Ajax beter vinden als PSV maar als je dan met zulke argumenten komt dan ben je niet serieus te nemen.

20 september 2018 om 11:18

Cuco

Niet serieus te nemen als k met 'zulke argumenten kom'. Prima, dan hoor ik graag wat jouw argumenten zijn dan. Vind jij PSV beter dan Ajax dan? En waarom? Wat is jouw argument? En als je het aandurft om net als Woody aan scorebordjournalistiek te doen (ja want ze staan bovenaan), dan kun je beter je moeite besparen.

Dus laat maar horen dan, waarom is PSV beter?

20 september 2018 om 11:25

Hij zegt niet dat PSV beter is, dus waarom vraag je er om?
Jij bent zo'n schreeuwend die elke dag vanaf de daken schreeuwt hoe geweldig je Ajax wel niet vind.

Ajax is niet beter dan dit Psv, en andersom ook niet.
Als iemand zegt dat Ajax Niet beter is betekent dit niet automatisch dat PSV WEL beter is.

20 september 2018 om 11:26

Ik snap jou echt niet! Waarom reageer je op zo’n gast die alleen maar iets plaatst om te provoceren. Uit zijn reactie kun je toch al halen dat hij geen verstand ervan heeft en dat hij probeert te provoceren. Laat hem lekker joh

20 september 2018 om 11:38

Constante,

Ik zeg nergens dat ik PSV beter vind. Ik vind ze juist gelijkwaardig. Denk dat je een hoop tegen elkaar kunt wegstrepen van beide. Weet niet hoe je er bij komt dat ik PSV beter vind dan Ajax maar dat kan ik nergens terug vinden. Nogmaals: je praat heel veel onzin.

20 september 2018 om 11:41

@ nolimit hij is een PSV fan geen Ajacied... Verder heeft hij zijn mening. Dat het verschilt vd jouwe ja dat kan...Ikzelf ben het vaak met hem oneens, maar je kunt een mede lid gewoon in zijn waarde laten

20 september 2018 om 11:41

"hij zegt niet dat PSV beter is, dus waarom vraag je er om?"

Omdat hij zegt dat hij vind dat ik niet met 'zulke argumenten' moet komen. Dus dan wil ik zijn argumenten wel eens horen. Is toch niet zo raar, dat kun jij zelf óók wel bedenken.

"jij bent zo'n schreeuwend die elke dag vanaf de daken schreeuwt hoe geweldig je Ajax wel niet vind."

Hahahaha, joh, verkoop nou geen kletspraatjes. Ik 'schreeuw elke dag dat ik Ajax zo geweldig vind', whahahahaha, té lachwekkend om verder op in te gaan.

20 september 2018 om 11:47

Cuco10

"nogmaals: je praat heel veel onzin."

Dus, je vind dat mijn argumenten niet deugen, maar je bent zelf niet in staat om ook maar het begin van een argument te geven voor jouw mening (ze zijn gelijkwaardig). Okay, maar dan vind ik de opmekring dat ik 'heel veel onzin praat' , want verder niet voorzien van welke onderbouwing ook, verder leeg, inhoudsloos, ononderbouwt en ook overigens niet bijdragen tot welke vruchtbare discussie ook.

Kort gezegd, lekker makkelijk om de argumenten van anderen tot onzin te verklaren, zonder zelf ook maar enig argument bij te dragen, voor wat dan ook.

20 september 2018 om 11:52

Je kunt er wel dom om lachen maar dit is het zoveelste artikel de laatste weken die je vol spamt met hoe geweldig je ze vind.

"omdat hij zegt dat hij vind dat ik niet met 'zulke argumenten' moet komen. Dus dan wil ik zijn argumenten wel eens horen. Is toch niet zo raar, dat kun jij zelf óã³k wel bedenken."

Volgens mij snap je er niet veel van. Jij vraagt hem om met argumenten te komen waarom PSV beter is dan Ajax terwijl hij nergens aangeeft dat PSV beter is dan Ajax.
Je springt in de verdediging en zit te zeiken dat niemand argumenten heeft terwijl je ze zelf niet hebt.

Leuk dat je er verder niet op in wilt gaan, je reacties zijn al lachwekkend genoeg.

Edit: @lee112; geloof je het zelf?

20 september 2018 om 11:57

"je kunt er wel dom om lachen maar dit is het zoveelste artikel de laatste weken die je vol spamt met hoe geweldig je ze vind. "

En dat mág niet van jou?

20 september 2018 om 12:05

"volgens mij snap je er niet veel van. Jij vraagt hem om met argumenten te komen waarom PSV beter is dan Ajax terwijl hij nergens aangeeft dat PSV beter is dan Ajax. "

Nope!
Ik geef een mening en ik geef daarbij de argumenten waarom. Je kunt ze hierboven lezen, om 10:47 uur.

De reactie daarop van Woody is: jouw reactie is lachwekkend. Waarop blijkt dat hij vind dat PSV gelijk is aan Ajax. Maar, daarbij in geen velden of wegen een argument waarut dat zou kunnen blijken.

Nou vind ik het prima als mensen een andere mening hebben dan ik. Daar is dit ee discussiesite voor. Maar om te roepen 'jouw argumenten deugen niet' en zelf nu al in vijf bijdragen niet eens zelf één argument aandragen is niet eens magertjes. Dat is gewoon puur zwak.

En je kunt mij blijven aanvallen tot je een ons weegt, maar de mening dat ik Ajax beter vind dan PSV is gewoon een mening. En als je zelf daar een mening tegenover zet plus een onderbouwing daarvan, dan is dat prima. Maar 'hahahaha, wat hebjij een domme mening en je argumenten deugen niet' om vervolgens een mening zonder arguemnt te presenteren is gewoon een slappe hap.

20 september 2018 om 12:40

""je kunt er wel dom om lachen maar dit is het zoveelste artikel de laatste weken die je vol spamt met hoe geweldig je ze vind. "

En dat mág niet van jou?"

Dat mag, maar ga niet lopen janken en net doen of iemand er geen verstand van heeft als diegene Niet vind dat Ajax zo super geweldig is.

Je kunt wel steeds aangeven dat je met argumenten komt maar dat komt je helemaal niet.
Het enige wat je zegt dat is dat je vind dat Ajax meer individuele kwaliteiten heeft. Dat is slechts een mening waar o.a. ik het niet mee eens ben.

"en als je zelf daar een mening tegenover zet plus een onderbouwing daarvan, dan is dat prima. "
Doe het lekker zelf.

20 september 2018 om 12:54

No limit je bent zelf een schreeuwer want als je even leest zie je dat Kante een Psver is. 😂

20 september 2018 om 13:22

Wat leuk dat je mee wilt doen Jeroenn_o.

20 september 2018 om 14:17

Ja ik geloof het. Gezien de velen discussies die ik met hem heb gevoerd hiero kan ik je met zekerheid zeggen dat hij geen Ajacied is. Dat hij nu vertrouwen heeft in Ajax brengt daar geen verandering in.

20 september 2018 om 17:20

@nolimit
Zelfs al is Ajax beter, dan nog is een kampioenschap geen garantie. Ik vind dat Ajax en PSV boven de rest uitsteken. Nog meer dan voorgaande seizoenen. Ik zie ook geen kaper op de kust die het een van beide lastig gaat maken. Maar ik kan het uiteraard mis hebben. Als ik naar de selecties kijk, dan denk ik ook dat Ajax de sterkere selectie heeft, maar het ontloopt elkaar (qua team) niet zoveel. En juist dan maken kleine dingetjes een wereld van verschil. Speelt PSV gelijk tegen Zwolle, dan staan ze qua punten gelijk. Maar nee, 40 seconden voor het eindsignaal valt de winnende. In mijn optiek omdat Zwolle niet genoegen nam met een punt tegen een van de twee ploegen die het sterkst zijn. Ik vind dat naïef. Een ander vind het een kwaliteit om 40 seconde voor tijd te scoren. Meningen verschillen, daarom discussiëren we hier toch ook?

20 september 2018 om 18:06

Niet alleen nu vorig jaar liep kante ook al zo te roepen dat Ajax veel meer kwaliteit had en dat PSV nooit kampioen zou worden. En dan Lozano de enige klassespeler van PSV noemen is natuurlijk belachelijk. Bergwijn, Guti en Angelino zijn net zo goed klassespelers. En voor de rest zijn er veel jonge spelers die zich kunnen ontwikkelen tot "klassespelers".

21 september 2018 om 09:22

Pieterpost

"niet alleen nu vorig jaar liep kante ook al zo te roepen dat Ajax veel meer kwaliteit had en dat PSV nooit kampioen zou worden."

Ja, en dus? Dus omdat ik er vorig seizoen naast zat, en PSV toch kampioen werd, is dus als ik nu zeg dat ik Ajax beter vind eigenljik PSV gewoon beter dan Ajax? Is dat je redenatie hier? Okay, prima, maar ik denk dat je zelf ook wel snapt dat dit een redenatie van lik-mijn-vestje is.

Daarnaast, dus ik zeg 'psv heeft één echte klassespeler' dan zeg jij 'dat is lachwekkend, Bergwijn, Angelino en Guttierez zijn ook klassespelers'. Sterk staaltje jij-bakken. Uiteraard kan ik dat dan weer lachwekkend van jouw zijde noemen. En dan is de cirkel weer rond Pieter. Want waar zijn dan toch die argumenten die maken dat Bergwijn Angelino en Guttierez klassespelers zijn? Ik heb die in je bijdrage nergens waargenomen Pieter.

20 september 2018 om 10:59

"tegen een niet eens top spelend Barcelona 90 minuten verdedigd"

Ik begrijp werkelijk niet waarom sommige mensen zeggen dat PSV zo verdedigend speelde. PSV speelde met exact evenveel verdedigers als tegen ADO en Willem II en speelde aanvallend genoeg om tot 10 doelpogingen te komen. Ter vergelijking: ADO had er tegen PSV maar 5, Willem II ook maar 5, Utrecht zelfs maar 4, zelfs Feyenoord had er in de wedstrijd om de Cruijff Schaal maar 6.

Teruggedrongen worden omdat de tegenstander nou eenmaal een paar niveautjes beter is, is iets anders dan 90 minuten verdedigen...

20 september 2018 om 11:15

Ik wil zeker niet zeggen dat het laf was oid, maar PSV heeft toch de 'accenten' op verdedigen geplaatst? PSV werd niet terug gedrongen, ze namen al de verdedigende stellingen in. Luuk de Jong is amper de middencirkel uit geweest en de ploeg speelde puur op de counter, zette geen druk naar voren etc. Het aantal doelpogingen is leuk, maar elke losse flodder telt voor 1. Theoretisch kan je met 5 verdedigers aanvallender spelen dan met 4.

20 september 2018 om 11:35

Luuk de Jong stond inderdaad teruggetrokken, zelfs achter Pereiro, met Lozano als meest aanvallend gepositioneerde speler - maar de heatmap geeft toch aan dat 4 Psv'ers zich tijdens de wedstrijd over het algemeen op de helft van de tegenstander bevonden - tegen PEC waren dit er maar 3 (alhoewel ze meer naar voren stonden) - PSV speelt van nature meer op de counter, dat moge toch wel duidelijk zijn.

20 september 2018 om 11:36

Cabinessence

"k begrijp werkelijk niet waarom sommige mensen zeggen dat PSV zo verdedigend speelde. "

Kom nou toch op joh? Je hebt de wedstrijd toch ook gezien? Bergwijn en Lozano stonden ongeveer op vijf meter van de eigen zestienmeterlijn. En nee, ze werden niet terug gedrongen, daar stonden ze gewoon! Zelfs Luuk de Jong was ongeveer de helft van de tijd in zijn eigen zestien om ballen weg te koppen.

Dat Van Bommel met zijn normale opstelling aan de aftrap verscheen dat zegt verder helemaal niets natuurlijk, als je de vleugelspelers al laat inzakken tot op je eigen zestienmeter ongeveer. Dus dat er op papier 'exact evenveel verdedigers' stonden dat is een loze opmerking.

En begrijp me niet verkeerd, ik bekritiseer niet die tactiek. Als Van Bommel zou gaan aanvallen, was het wellicht 7-0 geworden. Het gaat mij om twee dingen.
Allereerst heeft PSV natuurlijk op voorhand bijzonder weinig kans tegen Barca. Als ze echt hun dag hebben, dan is er sowieso weinig houden aan. Dus je kansen liggen daar waar Barca niet echt op zijn top speelt. Dat was dinsdag wel het geval. Dan moet je dus, bij die paar gelegenheden die zich voordoen, wel toeslaan, durven en door te pakken. Dat gebeurde dus niet. Ik vond PSV gewoon slap. Beetje meer pit en lef en je kan zomaar een goal maken!

En ten tweede, als je een kleine respectabele nederlaag incasseert, dan weet je dat je echt gegroeid bent en dat je beter bent geworden. Nu ben je uiteindelijk gewoon met 4-0 gedeklasseerd. En dat bedoel ik met weten waar je nu staat! Nog heel erg ver van de Europese top dus.

20 september 2018 om 12:22

"allereerst heeft PSV natuurlijk op voorhand bijzonder weinig kans tegen Barca. Als ze echt hun dag hebben, dan is er sowieso weinig houden aan."

Dit geldt natuurlijk ook voor Ajax.

20 september 2018 om 13:00

Klopt, mee eens.

20 september 2018 om 14:08

@constant kante

Ik denk dat PSV in principe wilde spelen zoals altijd, maar dat het gewoon niet lukte. Als je echt verdedigender wil spelen dan normaal, dan ga je niet Pereiro, De Jong, Bergwijn en Lozano alle vier laten starten. En dat ze zo ver naar achteren stonden is gewoon een kwestie van inticiperen op het spelbeeld. Je kunt nou eenmaal moeilijk met z'n allen voorin balletjes af gaan wachten als de tegenstander 75% balbezit heeft.

20 september 2018 om 14:47

"als je echt verdedigender wil spelen dan normaal, dan ga je niet Pereiro, De Jong, Bergwijn en Lozano alle vier laten starten."

Ben ik het niet helemaal mee eens. Niet de poppetjes bepalen, sec gezien, of je speelwijze offensief of defensief is. De tactiek van die wedstrijd bepaalt dat. Omdat dat bepaalt of een Lozano ergens voorin staat (uiteraard, als zijn man gaat moet hij mee, dat dwingt de tegenstander die meer de bal heeft dan automatisch af) en niet als startpunt een plek heeft rond de eigen zestien.

Dat is exact wat Van Bommel vooraf zij toen hij stelde dat hij geen grote wijzigingen in zijn team ging doorvoeren. Omdat hij nu eenmaal bezig is een speelwijze erin te slijpen en als je dat weer compleet gaat omgooien, zo zei hij, dan verstoort dat juist de ritmes en automatismen die er nu ingeramd worden. Overigens hoor ik ook daar de echo vanz ijn schoonvader, die vond exact hetzelfde. Alleen, zo zei Van Bommel maandag in de persconferentie, we gaan wel wat 'accentjes zetten'. Nou, dat dus het hele team zwaar inzakte, dat is dus een van die 'accentjes' zeg maar.

Dat hij verder normaal koos voor zijn basis elf namen is denk ik vooral ook omdat Van Bommel hoopte en gokte op die spaarzame uitvalletjes. En ik denk dat zijn redenering was, 'als die kansjes komen, moet ik wel spelers in het veld hebben die dan ook iets kunnen forceren'. Dus als je dan bijvoorbeeld een extra Isimat achterin hebt moet je dus een wat meer creatieve speler elders opofferen. Dan wordt dat omschakelen ook moeilijker, in mijn ogen.

Dus ik vond PSV echt wel een stuk verdedigender dan normaal.

20 september 2018 om 11:05

De selectie overstijgt de individuen natuurlijk maar je staat inderdaad tegen en Tadic en Ziyech en De Jong te ballen, dat zijn er wel 3 die bovengemiddeld goed zijn, ook voor Ajax begrippen.

Toch denk ik dat PSV stug genoeg is om niet te verliezen. Helaas spseel je thuis en kan je als PSV niet 90 minuten inzakken maar eigenlijk is dat wel de manier voor ze.

20 september 2018 om 11:19

De selectie van Ajax is overall net iets beter dan die van Psv. Maar PSV is echt de koning van de dode spelmomenten en hebben met Luuk de Jong een extra wapen. Gezien het feit dat het een thuis wedstrijd is en bij Ajax mogelijk De Ligt & Huntelaar ontbreken vind ik PSV wel licht favoriet voor deze wedstrijd.

20 september 2018 om 12:10

Finalvoetbal

Dat van die dode spelmomenten dat klopt wel ja. Dit was ook het geheime wapen van Cocu. Die heeft daar verleden jaar, in zijn zoektocht naar details om zijn matige team toch wat extra's te geven, heel veel tijd in geinvesteerd. Daar is ook uitgebreid op getraind. En het leverde ook resultaat op.

Maar, ik zie de laatste tijd dat ook Erik ten Hag de voordelen van die spelhervattingen ziet. Ajax heeft ook allerlei varianten ingestudeerd bij vrije trappen. Is ook slim, je hebt er gewoon voordeel van.

En het thuisvoordeel dat telt zeker ook mee voor Psv. Maar desalniettemin maakt dat voor zondag PSV alsnog niet licht favoriet. Voor mij zal de kwaliteit van de selectie uiteindelijk de doorslag geven.

20 september 2018 om 13:00

Ik hoop ook zeker dat je gelijk hebt dat de kwaliteit van de selectie de doorslag zal geven. Maar het is niet voor niks dat PSV bij de grote wedkantoren in Nederland en de rest van de wereld licht favoriet is. Zeker na het uitvallen van De Ligt en Huntelaar gingen de quoteringen in het voordeel van Psv.

PSV uit is de enige wedstrijd in de Eredivisie waarbij ik een gelijkspel ook wel prima zou vinden.

20 september 2018 om 14:04

"maar het is niet voor niks dat PSV bij de grote wedkantoren in Nederland en de rest van de wereld licht favoriet is."

Asl dat zo is, dan is dat zo. Ik heb de quotes niet gezien. Maar het zou kunnen hoor, ik sluit dat helemaal niet uit. Wat 'de rest van de wereld' vindt, dat is wat lastiger. Daar moeten we een hoop mensen voor spreken omdat te weten te komen.

Het meespelen van De Ligt vind ik wel een belangrijke factor. Ik denk dat die gewoon meedoet namelijk, volgens mij was diens blessure niet ernstig. Dus daar zal gewoon een spuit ingaan, als nodig, maar die staat aan de aftrap. En zo niet, dan heeft PSV wel een enorm voordeel met de kracht van Luuk de Jong. Aan de andere kant, ik denk dan niet dat Ten Hag zo dom zal zijn wederom met Blind/de Jong te gaan spelen als centraal duo. Dan zal dat wel Wober worden en gaat Frenkie de Jong naar het middenveld.

20 september 2018 om 16:15

Haha ik zeg bij de grote wedkantoren in de rest van de wereld ;-)

Je hebt van die sites waar je in 1 overzicht alle quoteringen van de wedkantoren over de hele wereld ziet staan.

Overigens vond ik Wober vorig jaar 1 van de zwakste vs Psv. Dus ik ben benieuwd wat Ten Hag zal doen als De Ligt er niet bij is.

20 september 2018 om 12:36

Toch maar even inhoudelijk dan: in mijn ogen is PSV niet gezakt voor het examen. Nee Barca ging niet voluit, maar PSV heeft in mijn ogen goed stand gehouden tot de 75e minuut. Sterker nog, zelf 2 goals kunnen (moeten) maken. Daar verschillen we dus over van mening.

Klassespelers gaat in mijn ogen redelijk gelijk op. De Jong, Tadic en Ziyech t.o.v. Bergwijn, Lozano en Guti/Pereiro. Zeker de laatstgenoemde heeft zijn strepen tegen Ajax bewezen de laatste edities..

20 september 2018 om 12:46

Kijk, precies, gewoon inhoudelijk reageren!

Maar dat is precies wat ik bedoel! PSV had op zijn minst een goal kunnen (moeten) maken. En het kmlopt natuurlijk ook, het stond in de 75e minuut nog maar 1-0, het was op dat moment, Malen stond op het punt in te vallen, dus zelfs nog mogeljik dat PSV met éã©n uitval zelfs een gelijkmaker kon forceren. Maar dat gebeurde dus niet.

Ik herhaal ook maar even, dat is natuurlijk ook geen schande. Maar dit soort potjes zijn nu eenmaal betere graadmeters in mijn ogen dan een thuisduel met Willem II.

Verder vind ik niet dat Bergwijn en Pereiro echte klassespelers zijn. Dit zijn topspelers in de eredivisie, maar alleen Lozano heeft de echte klasse waar ik op doel. Guttierez zou dat ook kunnen zijn. Ik hoop stiekum dat hij ongeveer in de buurt komt van wat Guardado voor PSV betekende. Die man was zo goed, die had het in zich om bijna álle gevaarlijke tegenstoten van de tegenstander persoonlijk in de kiem te smoren, en daarna meteen een goede oplossing te vinden in opbouwend opzicht. Vaak ook door een uitstekende passing over langere afstand door het spel te verleggen. Die unieke combinatie dus van zowel een fysiek sterke aanwezigheid op het middenveld gekoppeld aan een groot inzicht en een uitstekende passing. Als Guttierez daar in de buurt van kan komen, dan heeft PSV weer een uitstekende speler erbij gehaald. Maar ik vind hem op dit moment, hij moet dat allemaal nog laten zien, nog geen klassespeler.

Trouwens, ik denk dat Van Bommel voorlopig het team nog gewoon laat staan zoals het is, dus met Pereiro en Rosario en Guttierez op de bank. Maar zodra de wedstrijden daar aanleiding toe geven zal Guttierez er snel in komen. Alleen is het voor mij nog wel de vraag of dat op de plek van Rosario of die van Pereiro gaat worden. Iedereen denkt dat het Rosario wordt maar ik denk stiekum toch dat Van Bommel, als Pereiro niet echt een stuk beter gaat spelen, die plek als voorste middenvelder aan Guttierez gaat geven, zodat hij het blok Hendrix/rosario intact kan laten. Wat denk jij?

20 september 2018 om 12:39

Je zegt; Tegen een niet eens top spelend Barcelona 90 minuten verdedigd, maar toch 4-0 verloren. Geen schande wellicht, want als Barcelona echt gas geeft kan het zelfs nog erger worden, maar PSV weet wel even heel duidelijk en helder waar het staat! Wat dat betreft staat Ajax er echt gewoon een stuk beter voor dan Psv.


Leg uit wat je bedoeld met "wat dat betreft" staat Ajax er beter voor. Hoezo wat dat betreft? Heeft Ajax dit jaar gewonnen van Barca? Hoezo wat dat betreft? Verder een leuk stukje tekst geschreven door een, niet al te objectieve supporter.

20 september 2018 om 13:00

Er zijn objectieve supporters? Wie zijn dat dan, want die ken ik niet.

Verder, 'wat dat betreft' slaat op het momentopname van de relatieve kracht van beide teams als gemeten in de Europese duels.

En ja, het klopt dat Ajax nog niet tegen Barcelona of tegen een andere Europese grootmacht heeft gespeeld. Maar Ajax heeft wel in zes kwalificatieduels plus tegen AEK heel duidelijk laten zien dat die ploeg gewoon uitstekend in elkaar steekt en een sterk en hecht collectief vormt. Waarin niet alleen de indivuduele klasse van de spelers tot hun recht komen, maar waarin ook in voldoende mate is gewerkt aan het teamspel. Dus niet alleen maar lekker voetballen en kunstjes laten zien, nee ook gewoon een uitstekende teamdiscipline hanteren wat ook nodig is voor het halen van succes. Ik zie daarin echt de hand van Erik ten Hag trouwens, maar dat terzijde.

In die zin vind ik dat ook Van Bommel indrukwekkend werk heeft verricht. Die erfde een team van Cocu maar die heetf daar heel snel een duidelijk concept neergezet waarin op een slimme manier wordt ingespeeld op de kracht van bepaalde spelers en om de zwakte van een aantal anderen te verbergen. En dat is ook de reden dat PSV het tot nu toe goed doet, al ben ik nog niet helemaal overtuigd. Want hoe PSV presteerde tegen Zwolle dat was niet best natuurlijk.

Alleen vind ik gewoon dat Ajax, op dit moment, een veel betere indruk achterlaat dan Psv. Sopmmige mensen kijken alleen naar cijfers. PSV bovenaan en dus,..... Ik kijk echter ook naar hoe de zeges tot stand komen. Daarin vind ik gewoon dat Ajax net wat makkelijker voetbalt, op dit moment, net wat soepeler oogt en daarnaast niet alleen meer echte klassespelers heeft maar ook een bredere selectie dan Psv. Dat hoeft voor zondag niks uit te maken, maar over een seizoen gemeten, straks als er drie keer per week gespeeld gaat worden, gaat Ajax denk ik de vruchten plukken van het feit dat Donny van der Beek bij Ajax op de bank zit als reserve en bij PSV Dante Rigo die invaller is. En ik vind Rigo een geweldig talent. Maar ik denk dat we het best eens zullen zijn met het feit dat een Donny van de Beek gewoon veel verder is dan Rigo.

Dus daarom vind ik dat Ajax momenteel beter is dan Psv.



20 september 2018 om 13:23

Haha, je hebt inderdaad gelijk over de objectieve supporter, mooi verwoord! En verder een hele Lap tekst maar waarin je wel duidelijk je punt uitlegt. Ik merk dat ik het er potverdorie nog mee eens ben ook nog! Nu ben ik nog meer gespannen dus Voor aankomend weekend, bedankt daarvoor.....😉 Verder zul je me ook niet negatief of bagatelliserend over de prestaties van Ajax horen want ik ben erg onder de indruk van die prestaties. Vooral die in Europa dan, competitie nog iets minder maar ook daar zie je dat ten Hag het steeds beter voor elkaar krijgt. Lang geleden dat ik zo'n zin in de topper gehad heb!

20 september 2018 om 21:35

@contant kante jouw reacties zijn altijd wel leuk om te lezen. Je noemt ‘Ajax staat er beter voor die winnen overtuigend van AEK’. PSV verliest met 4-0 bij barca. Je vergeet er alleen bij te vertellen dat Ajax thuis speelt en PSV in Camp Nou. Dat is nogal een verschilletje. Ik had Ajax wel willen zien bij barca thuis.

Ten Hag levert als coach volgens mij altijd een wanprestatie als ie tegen PSV speelt. Met FC Utrecht kreeg ie ook regelmatig grote uitslagen op zijn bord tegen PSV en vorig seizoen werd Ajax in Eindhoven ook volledig van de mat gespeeld. Vrees toch wel een beetje voor aanstaande zondag. Zeker zonder de Ligt, want zo heel stabiel was het gisteren niet bij lange ballen van Aek. Een Lozano is ook normaal gesproken te goed voor Mazraoui en de aanvallers verdedigen niet altijd even goed mee. Met opkomende backs als Angelino en Dumfries kan dat ook nog een puntje worden. Zeker Tadic heeft moeite die arbeid te leveren.

20 september 2018 om 11:13

Maar verdedigen Lozano en Bergwijn wel mee als Mazraoui en Tagliafico opkomen ?

Dus wat betreft is dat voor beide ploegen gelijk.

Ik verwacht dat PSv erg compact gaat spelen, bang voor het combinerend vermogen van Ziyech - Neres - Tadic en dat ze veelal via de snelheid van Lozano en Bergwijn willen uitbreken. Dat is pur sang het PSv-spel en ook zoals Ajax het wil hebben. Het duel zal op het middenveld beslist worden, de rollen van Guti en hendrix zijn zeer belangrijk gelijk ook die van Schöne en Blind voor ajax.

20 september 2018 om 12:27

Bergwijn en Lozano gaan juist wel mee met hun backs. Blijkbaar kijk je heel weinig naar PSV

20 september 2018 om 12:45

Pur sang het PSV spel. Zucht..... Nog geen wedstrijd van PSV gezien onder van Bommel. Ik hoop dat meneer ten hag ook zo denkt. Psv 15 punten uit 5 wedstrijden met een doelsaldo van +21 en met 3 tegengoal. Allemaal gescoord en gewonnen met, zoals jij bedoeld, countervoetbal?

20 september 2018 om 14:33

Jij denk t dat Van Bommel vol op de aanval gaat spelen... Nou succes verzekerd...

Zondag wordt een ander potje, het is geen tegenstander a la Ado, Pec, WII of zo. Zeker na de demonstratie tegen Barca zal Van Bommel in zo'n wedstrijd met realisme spelen. Tegen clubs uit het rechterrijtje zal het idd meer aanvallend dan onder Cocu worden.

Ik verwacht binnen 15 minuten al een paar vette overtredingen en opstootjes zondag. Puur om te intimideren...

20 september 2018 om 11:14

Mijn indruk is tegenwoordig juist dat niemand zich te groot voelt om arbeid te leveren. Voor wat ik heb gelezen heeft De Ligt een kleine blessure, dat betekent meestal toch wel dat je een halve week later weer inzetbaat bent. Hoe dan ook, het Ajax van nu is een Ajax dat hoog druk zet en de bal zo snel mogelijk in het bezit wil hebben. Dat is geen Ajax dat er maar een beetje bij staat en naar het spel kijkt. Wat dat betreft ben ik het niet met je eens.

Na beide optredens van ajax en psv gun ik ze een mooi gelijk spel, hoop natuurlijk op winst voor ajax maar als het gaat om het Nederlandse voetbal na zulke wedstrijden in de champions league gun ik het ze allebij. Ze doen er elkaar niet onder toe. Of je nu ajacied of psv er bent kan je nu wel eens een keer de haat en rivaliteit op een laag pitje zetten. Zie liever een mooie wedstrijd met gelijkspel dan een slechte wedstrijd van 1 van beide met winst of verlies.

Wat ik enorm positief vind hier in de reacties is het toenemend respect van Psv'ers M.b.t Ajax en vice versa - we supporteren elkaar meer binnen Europa en hebben meer waardering voor de kwaliteiten van de beide teams, ik laat me graag verassen en hoop op een leuke pot, ik hoop dat de nederlaag tegen Barca de spelers extra motiveert om Ajax het vuur aan de schenen te leggen en te laten zien dat dit een spannend seizoen gaat worden tussen beide clubs!

20 september 2018 om 12:00

Mooie reactie, sluit ik me bij aan!

Op papier is Ajax sterker, maar voetbal speel je niet op papier. Je speelt op gras met 11 tegen 11 en als je de bal goed raakt vliegt ie erin. Vooraf is het gewoon 50-50. Is PSV een mindere tegenstander dan Bayern München? Nee, dat kan je zo niet zien. Ook bij PSV krijgen ze salaris om te voetballen. Ze kennen de regels van het spel en zullen ons niet zomaar laten winnen. Het team dat het meeste scoort zal winnen.

Aldus Erik Ten Hag.

Counterend is PSV op ze best dus daar moet Ajax zich echt op instellen en niet als een gek naar voren spelen.
Ik hoop ook dat de Ligt mee doet en ik gok op een gelijkspel

Kwalitatief zijn Ajax en PSV gelijkwaardig aan elkaar denk ik. Ajax is er met Tadic en de Jong zeker niet op achteruit gegaan t.o.v. vorig seizoen. PSV heeft met o.a Gutierrez en Angelino ook aardig wat kwaliteit binnengehaald. Met Tadic lijkt de Ajax motor wel wat beter te lopen en ook Gutierrez is een goede aankoop van Psv. Ben benieuwd wat het gaat worden zondag.

Ik ben ook nu al nerveus voor zondag.
Komt vooral omdat er nogal wat op het spel staat ... Als de Onzen winnen staan ze 5 punten voor op Ajax.
Maar als je verliest sta je de koppositie af en sta je 1 punt achter.
Dat is nogal een verschil!

PSV en Ajax lijken zo aan elkaar gewaagd dit seizoen dat ik niet in durf te zetten op winterbanden ...

Hele interessante pot! Kon ook wel eens een heel vervelend potje worden doordat er veel druk op staat en er wat heetgebakerde poppetjes in beide teams rondlopen.
Toch denk ik dat Ajax er met de winst vandoor gaat, puur gebaseerd op gevoel. Denk dat Ajax net iets verder is en net iets meer kwaliteit bezit om dit soort potjes te winnen. En omdat ik zowel Barca-PSV als Ajax -AEK al goed voorspeld had.
1-3 hou ik het even op (garanties niet meegeleverd)

Ben benieuwd, het zou enorm belangrijk kunnen zijn die seizoen deze 2 partijen in de competitie voor het kampioenschap.

Zeer interessante pot. Eerste echte aanwijzing hoe goed beide elftallen nu echt zijn. Als PSV supporter denk ik toch dat AJAX verder, volwassener is. PSV lijkt leuk maar heeft eigenlijk alleen maar vrij eenvoudige potjes in de competitie gehad tot nu toe. Leuk!

Allemaal leuk en aardig dat een groot aantal supporters van Ajax tevreden zijn met een gelijkspelletje.
Het is heel simpel. PSV speelt thuis dus moeten de 3 punten in Eindhoven blijven. En zo zal PSV ook gaan spelen. Agressief, duels winnen, druk naar voren, Ajax overklassen waardoor ze fouten gaan maken en uiteindelijk scoren. Ik zeg een overwinning voor Psv. Het zou me echt verbazen als er voor Ajax wat te halen valt in Eindhoven.

En geen gekleurde bril. Het is voor mij heel simpel. Als Ajax beter speelt dan PSV en daardoor terecht wint heb ik er geen moeite mee. Alleen ik verwacht zoveel power van PSV (zoals de kampioenswedstrijd) dat Ajax er nauwelijks aan te pas gaat komen. Zondag weten we het.

Wat word ik moe van mensen die een "neutrale" voorspelling geven maar zich binnen het geringste verliezen in een welles nietes Ajax de beste/ PSV de beste en dan de ander van kortzichtigheid betichten. Fijne wedstrijd iedereen zondag, kijk er naar uit.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren