Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax drie keer in uitverkocht Johan Cruijff Arena door recordverkoop

Laatste update:

De thuiswedstrijden van Ajax in de groepsfase van de Champions League tegen AEK Athene, Benfica en Bayern München zijn uitverkocht, zo melden de Amsterdammers woensdagmiddag via de clubkanalen. De eerste wedstrijd van Ajax in het miljardenbal is het thuisduel met de Griekse topclub, op woensdag 19 september.

Er was een ongekende interesse in het bijwonen van de duels in de Johan Cruijff ArenA, zo meldt Ajax. Reguliere, mindervalide en F-Side-kaarten voor de groepsfase waren in een recordtempo verkocht. Er is een kleine mogelijkheid dat nog enkele gereserveerde kaarten terug in de verkoop komen, aldus de Amsterdamse club in een statement.

Volgende week woensdag wordt dus de eerste thuiswedstrijd van Ajax in de Champions League afgewerkt. Daarna gaat Ajax op bezoek bij Bayern München, waarna een thuisduel met Benfica volgt (23 oktober). Na twee uitwedstrijden beëindigt de ploeg van Erik ten Hag de groepsfase met een thuiswedstrijd tegen der Rekordmeister (12 december).

Verwacht jij dat Ajax overwintert in de Champions League?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hopen dat ik niks terug vindt op Marktplaats

12 september 2018 om 16:09

Trap er niet ij zou ik zeggen. Ajax Lyon stond ik voor de deur met nep kaarten.. 🤨😓

12 september 2018 om 18:22

Ook als ze echt zijn kunnen ze geblokkeerd worden. Doorverkoop is niet toegestaan, om dit soort taferelen te voorkomen. Doe het dus ook vooral niet (nog eens).

Vind het persoonlijk toch jammer hoe Ajax de kaarten heeft verkocht, er was voor gewone clubcardhouders niet eens een kans om aan kaarten te komen.

12 september 2018 om 15:47

Gebeurt niet alleen bij Ajax, zelfde verhaal bij PSV. Ene kant begrijpelijk, andere kant vind ik het ook jammer

12 september 2018 om 18:11

Wel terecht toch dat de eerste keuze is voor de meest trouwe supporters? Als seizoenskaarthouders er gelijk 4 mochten bestellen was het een ander verhaal, maar op deze manier krijgen de echte supporters een beloning. Komt de sfeer ook alleen maar ten goede en daarmee wordt het thuisvoordeel groter

12 september 2018 om 18:24

“Trouwe” supporters....Natuurlijk zijn er supporters die er wekelijks zijn. Sorry maar ik zie in de Arena vaak genoeg SSC die het een “gezellig” uitje vinden en de halve wedstrijd niet eens opletten..... En ben ik dan een mindere supporter omdat ik minder ga? Ik heb voor elke wedstrijd 3,5 uur reistijd.... ben benieuwd hoeveel SSC en SVA leden dit wekelijks zouden doen.... en ben ik een mindere supporter omdat ik geen SSC koop omdat ik door de reistijd minder ga en daardoor per bezochte wedstrijd wel erg veel moet betalen....Naar mijn mening zijn er genoeg SSC houders die niet “beter” of “groter” als supporter als mij en naar mijn mening hebben die dus ook niet meer “recht” op een kaartje!
Maar goed, dat is lastig selecteren. Alleen jammer dat er nooit aan supporters zoals mij wordt gedacht. Niet door de club maar vooral niet door de “supporters” die lekker dicht bij wonen en gewoon een makkelijk oordeel hebben over iedere andere supporter die niet iedere thuiswedstrijd komt.

12 september 2018 om 18:28

Ben het wel met je eens hoor Tipptopp, vooral op lange zijde oost zitten ontzettend veel zakelijke seizoenskaarten die sporadisch komen. Echt een doorn in het oog. Bezoek je minstens 14 thuiswedstrijden, dan krijg je voorrang, dat zou een aardige stap in de goede richting zijn. Anders achteraan aansluiten.

12 september 2018 om 18:35

Thnx Spandoek. Doet me goed om te lezen dat er meer zijn die niet elke SSC een “betere” supporter vind dan een SVA of CC houder!

12 september 2018 om 18:40

Degenen die dat vinden zijn ontzettend kortzichtig. Ajax heeft door hoor kosmopolitische karakter nou eenmaal een uitstraling dat ook dit soort kaarthouders aantrekt, die het als statusverhogend zien om een seizoenskaart bij Ajax te hebben. Maar als het zonnetje iets harder schijnt dan normaal duiken ze liever in een sloep de grachten op. En dan nog al die zakelijke kaarthouders die niemand wil gebruiken als het een club uit het rechterrijtje betreft. Nee, echt niet alle seizoenskaarthouders zijn zo trouw als sommige sva leden.

12 september 2018 om 18:41

Maar als SVA kon je ook gewoon kopen. Dat ze op een gegeven moment op zijn, kan Ajax ook niks aan doen. Bij het gemiddelde concert of festival is het net zo.

12 september 2018 om 18:42

@Siepe, Ja deels eens hoor, absoluut. Dat seizoenkaarthouders voorrang hebben vind ik an sich niet raar, laat staan een probleem. Maar om iedereen die geen seizoenkaarthouders is geen 'echte' supporter te noemen vind ik wel vreemd. Heb ook al gelezen dat dat dus maar successupporters zijn en alleen willen komen omdat het CL is. Nee, veel mensen kunnen bijvoorbeeld geen seizoenkaart betalen, werken in het weekend, hebben een gezin thuis of wonen dusdanig ver van het stadion dat ze domweg niet elke week kunnen om maar iets te noemen. Zoals vaker aangegeven in dit topic: lang niet alle seizoenkaarthouders zitten er elke week. Nogmaals: terecht dat ze voorrang krijgen, maar ik vind het verschil nu wel iets te groot.

12 september 2018 om 18:55

Tipptop

Ik zie een handjevol reacties van jou over je reistijd... koop dan tickets voor tegen Willem 2 oid. Genoeg tickets over. Waarom dan de wedstrijden die iedereen wil zien als je daadwerkelijk zo’n supporter bent als je zegt.

Tuurlijk krijgen seizoenskaarthouders voorhang. Als je een SVA kaart had gehad, wat mijn insziens wel het minimale is wat je als “trouwe” supporter hebt had je echt wel tickets kunnen kopen. Was het geen passe partout dan wel losse tickets. Een clubcard.. jezus die krijg je geloof ik elk jaar bij een of andere actie gratis. Natuurlijk krijgen die mensen geen voorhang op betalende supporters.

12 september 2018 om 18:55

Tipptop

Ik zie een handjevol reacties van jou over je reistijd... koop dan tickets voor tegen Willem 2 oid. Genoeg tickets over. Waarom dan de wedstrijden die iedereen wil zien als je daadwerkelijk zo’n supporter bent als je zegt.

Tuurlijk krijgen seizoenskaarthouders voorhang. Als je een SVA kaart had gehad, wat mijn insziens wel het minimale is wat je als “trouwe” supporter hebt had je echt wel tickets kunnen kopen. Was het geen passe partout dan wel losse tickets. Een clubcard.. jezus die krijg je geloof ik elk jaar bij een of andere actie gratis. Natuurlijk krijgen die mensen geen voorhang op betalende supporters.

12 september 2018 om 21:38

Ben ik niet helemaal met je eens... zo trouw zijn niet alle sc houders getuige alle lege stoelen. De mensen met een c clubcard die al zo vroeg in het seizoen de j.c. arena vulde om Ajax door de voorrondes te schreeuwen hadden toch in ieder geval een kans moeten hebben.

12 september 2018 om 21:45

Je doet nu net of de Arena maar voor de helft gevuld is en dat is werkelijk niet waar. Daarnaast kon iedereen kaarten krijgen maar zijn natuurlijk beperkt en moet je er gewoon snel bij zijn.

12 september 2018 om 22:02

Dan kunnen die mensen voor volgend jaar een SVA aanschaffen. Dan maken ze zeker kans. Vind het makkelijk door nu te roepen dat het systeem Krom is terwijl bekend is wat de verkoopschemas van Ajax zijn. Die zijn namelijk al jaren hetzelfde. Moeten die mensen maar niet te gierig zijn om en SVA aan te schaffen, 27,50 oer jaar en geeft je korting + periodieke krant. Heb je altijd kans op kaarten. Maar nee liever zeuren dat de niks hebben kunnen krijgen met een gratis clubcard...

12 september 2018 om 23:10

Dit is echt de grootste onzin. Wegens mijn werk kan ik maar om het weekend, ik werk in de zorg en verdien daarom ook niet groots. Dat zou betekenen dat ik voor alle wedstrijden betaal, en de helft maar kan? Dit vind ik zelf al erg jammer, maar het is niet anders.

Echter!!!

Ik ga al 3-4 jaar naar Elke thuiswedstrijd van Ajax in Europa. Dit zijn de sturm grazjes ook, en elke andere club die we in de voorrondes treffen. En nu gaat mijn 'streak' verbroken worden door de CL. Successupporters? Waar waren die SCC houders in de europa league dan? Afgelopen jaar, maar zelfs ook het succes jaar in de europa league kon ik gewoon telkens kaartjes kopen voor mij en andere CC vrienden.

Het beste zou zijn om ook voor de CC houders gewoon wat kaarten te reserveren, al zijn het de slechtste, om de mensen te belonen die elke europese wedstrijd weer voor een geweldige sfeer zorgen. Daar schaar ik mijzelf ook onder. En nu grijp ik naast.

12 september 2018 om 23:41

Ik koop ook tickets voor Willen II en heb er ook al voor Groningen en Den Haag. Dit omdat dit wel past in het werkschema. De reistijd en het werkschema zorgt er nl. voor dat ik beperkt ben in het bezoeken van wedstrijden.... ben ik nu geen goede supporter en heb ik minder rechtop een kaart als een SSC houder die alleen naar bv. PSV, Feyenoord, AZ, Utrecht, Heerenveen en Vitesse komt kijken? Zo wordt er hier nl wel gedaan!!!
Ik begrijp dat de club ergens op moet selecteren, ik vindt alleen dat dit te “makkelijk” gedaan is. AJAX weet van iedereen welke wedstrijden hij bezoekt.... waarom doe je daar niet iets mee??? Dan beloon je de echte supporter! Dat doe je niet op deze manier.

12 september 2018 om 15:47

Dat weet je van tevoren toch! Hoe zou je het anders moeten doen?

Zorg er in het vervolg gewoon voor dat je minimaal een SVA kaart hebt!

12 september 2018 om 15:57

Wat dacht je van bepaalde kaarten uitbrengen voor seizoenskaarthouders, leden van de vereniging en clubcard houders? Desnoods breng je maar een paar duizend kaarten uit, misschien zelfs op de slechtste plekken, maar dit is gewoon drama.

12 september 2018 om 17:02

Wat is je punt nu? Seisoenskaarthouders zijn er altijd in weer en wind goede en slechte tijden logisch dat die voorrang krijgen op de glory hunters die er weer bij willen zijn nu het goed gaat

12 september 2018 om 17:05

Hahaha meen je dit?!?!

12 september 2018 om 17:08

Zou zeggen lees beide reacties van mij. Dat het nu wel ineens uitverkocht is, voordat cc houders eraab kunnen komen, geeft aan dat er volgens jouw redenering meer dan genoeg gloryhunters tussen de seizoenskaarthouders zitten. Die zijn er namelijk dus echt niet in weer en wind. Elke fan overal ter wereld gaat het liefste naar de beste affiches en daar is niks mee. Snap die agressieve houding van veel seizoenskaarthouders niet

12 september 2018 om 17:54

@arsen(e)al; Precies, zo zat ik ook te denken. Dat mensen met een SSC en een SVA kaart voorrang hebben vind ik prima . Maar Ajax had naar mijn idee er erg goed en fair aan gedaan als ze een gelimiteerd aantal kaarten per dag uit de deur zouden doen. Bijvoorbeeld op dag 1 (voor de SSC-houders) max 30k, op dag 2 (voor de SVA-leden en SSC-houders) max 15K en op dag 3 (voor Ssc, SVA en CC) de overige 10k. I know, dat hoeft niemand mij te zeggen, stak de huidige verkoop anders in elkaar door ook die PPT-verkoop... maar het gaat om het idee. Al gingen er morgen maar 5K kaarten door de verkoop heen, dan had ik in ieder geval nog het gevoel dat ik een kans had.

Maar de vraag is wel aanzienlijk toegenomen door de jaren heen. In 2010, toen we eindelijk na jaren de CL weer haalde, kon ik zelfs op de wedstrijddag zelf een kaartje kopen voor Auxerre. In 2011 ging het ook vrij gemakkelijk met Lyon en Zagreb.

@mrboity; hahaha jij bent echt een mooie! SSC-houders zijn er altijd in weer en wind? Vorig jaar heb ik diverse keren een kaartje voor een eredivisiewedstrijd willen kopen, maar helaas gaf het systeem telkens sold out aan. Kijk je de wedstrijd op de buis en wat zie je? Juist ja, minstens een kwart van de Arena leeg. En dat was niet voor 1 wedstrijd, maar voor meerderen.

12 september 2018 om 18:08

Precies Janter. Maar ik kan me zelfs de wedstrijd tegen Psg herinneren waar ik makkelijk een kaartje kon bemachtigen.

12 september 2018 om 18:09

K heb een CC maar tis toch meer dan logisch dat seizoenskaarthouders als eerste de keuze hebben? Wat wil je dan?

12 september 2018 om 18:13

Zo'n hele club bestaat vaak alleen maar uit gloryhunters, Ajax staat daar ook bekend om.

12 september 2018 om 18:17

MrBoity.... als de Arena nu vol zit met SSC is het vreemd dat dit normaal niet het geval is. Oftewel er zijn een heel aantal SVA leden dat een kaart heeft gekocht. Mijn zoontje is ook SVA lid zelf heb ik een CC.... nu heb ik dus geen kans gehad....en om hem alleen te laten gaan....
Natuurlijk zijn er supporters die er wekelijks zijn. Maar ben ik een mindere supporter omdat ik minder ga? Ik heb voor elke wedstrijd 3,5 uur reistijd.... ben benieuwd hoeveel SSC en SVA leden dit wekelijks zouden doen.... en ben ik een mindere supporter omdat ik geen SSC koop omdat ik door de reistijd minder ga en daardoor per bezochte wedstrijd wel erg veel moet betalen?
Sorry maar ik zie in de Arena vaak genoeg SSC die het een “gezellig” uitje vinden en de halve wedstrijd niet eens opletten..... Naar mijn mening zijn die nu niet bepaald een “betere” of “grotere” supporter als mij en hebben die dus ook niet meer “recht” op een kaartje!

12 september 2018 om 18:36

Niemand is n mindere supporter/fan als hij/zij geen SSC heeft. Maar die mensen moeten dan niet mauwen dat t systeem niet klopt omdat SCC-houders voorrang krijgen en zij geen kans maken. Dat is namelijk ‘gewoon’ hoe het huidige systeem werkt. En hoe het, in mijn ogen, hoort. Ook toen ik zelf nog geen SSC had... Wat ik wel vreemd vind is dat de ‘gewone’ SSC voorrang krijgt boven de SVA EU (Europese uitwedstrijden) krijgt bij verkoop vd uitkaarten. In mijn geval positief, maar niet helemaal eerlijk tov die EU-kaarthouders...

12 september 2018 om 18:53

Maar dat is het hem nu juist....het huidige systeem is niet fair.
Ajax weet percies wie wel en wie niet in het stadion zit.... die daar dan iets mee!!!

12 september 2018 om 19:38

Arsenal, als je er zo graag bij wilde zijn, had je een SVA-kaart moeten regelen. De mensen die zo'n kaart hebben, betalen juist om voorrang te hebben op mensen met een clubcard. Ik heb juist een SVA-kaart om jou voor te zijn. Ik heb gewoon het recht gekocht om eerder te mogen kopen, jij hebt besloten om geen SVA-kaart te nemen met het risico dat je misgrijpt. De kaartverkoop bij Ajax is, voor zover ik weet, altijd al in deze volgorde gegaan. Dat je nu misgrijpt, ligt vooral aan jezelf..

12 september 2018 om 20:19

Heel simpel: seizoenskaarthouders zijn bereid ongeacht de status/sterkte van het team om hun portemonnee te trekken, of ze nu komen of niet is niet het issue. De gloryhunters zijn alleen in goede tijden bereid dat te doen, dus vind het terecht dat dit nu zo werkt

13 september 2018 om 07:48

Hou toch op. Als je te gierig bent om minimaal een life card te nemen heb je nergens recht op... Jij verwacht dat je met een clubcard die 5 of 6 euro kost voor 5 seizoenen de mooiste wedstrijden bij kan wonen? Steun je club gewoon en neem een life card. Kost 25 euro per jaar... als je dat niet kan missen kun je je ook geen kaartje voor CL veroorloven toch

12 september 2018 om 15:48

Dat ligt niet zozeer aan hoe Ajax het heeft verkocht, maar aan de grote vraag die er was. Logisch dat seizoenkaarthouders en supportersclub leden voorrang krijgen. Als tip: op de dag zelf komen er regelmatig nog kaarten vrij.

12 september 2018 om 15:59

Is dat zo? Ja, ze betalen meer, maar zou me niks verbazen als ik nog vaker ga dan sommige seizoenskaarthouders. Zo vaak is het uitverkocht maar zit er slechtst driekwart. Daarbij is voorrang anders dan cc houders volledig uitsluiten

12 september 2018 om 16:00

Dat zal denk ik minimaal zijn voor deze wedstrijden. Voor het eerst in 4 jaar spelen ze Champions League, dus als iemand niet kan, kan men vast wel iemand vinden die voor hen in de plaats wil gaan.

12 september 2018 om 16:10

Tuurlijk zal het nu niet zo zijn, maar dat is mijn punt. Seizoenskaarthouders doen altijd alsof de cc houders successupporters zijn, maar daar zitten er die zich niet anders gedragen.

12 september 2018 om 17:17

Het klopt inderdaad dat er veel seizoenkaart houders zijn die structureel niet komen, behalve tegen Feyenoord, PSV en andere grote wedstrijden. Daar stoor ik mij al jaren mateloos aan.
Ik stoor mij echter nog erger aan de gloryhunters die, na de plaatsing voor de CL, even snel een clubkaartje aanschaffen, omdat ze dan ineens wel weer zin hebben om naar Ajax te komen. En dan nog miepen dat ze geen kaartje hebben en zeuren dat seizoenkaarthouders zoveel voorrang hebben ook. Hoe durven ze.

12 september 2018 om 18:15

Ajaxleeds, het erge is dat ik mn cc kaart letterlijk alleen gebruik om een paar keer per jaar naar de goedkope wedstrijden te gaan en hopelijk 1 Europese wedstrijd mee te pakken. Uiteindelijk wil je ook wel eens wat anders dan Willem 2 of De Graafschap

12 september 2018 om 18:31

AjaxLeeds, ik erger mij mateloos aan de mede supporters die een kortzichtige blik hebben en daarop iedereen maar over een kam scheren.

Ik moet voor elke wedstrijd 3,5 uur reizen.... vreemd he dat ik dan niet elke wedstrijd kom. En om nu een SSC te kopen en die maar voor de helft te gebruiken.... lekker qua kosten en lekker sociaal richting andere en goed voor de sfeer.... ik ben jaarlijks met de reiskosten er bij meer kwijt aan wedstrijd bezoek dan menig SSC houder.... en jij gaat hier ff lekker roepen dat ik minder supporter ben!!!! Jonge realiseer je nu eens dat AJAX geen provincie club is en daardoor dus ook supporters heeft die er meer voor moeten doen.

12 september 2018 om 15:59

Ja en nee. Ik vind het fijn dat ik als seizoenkaart houder voorrang krijg. Ik bedoel ik betaal niet voor niets 700 euro. Wat ik er jammer aan vind is dat ik maar 1 kaart kon bestellen. Ik ga namelijk altijd europees met een goede vriend die geen seizoenkaart heeft en door deze manier is het niet mogelijk om kaarten naast elkaar te regelen.

12 september 2018 om 17:15

Haha kel, dat je als seizoenskaart houder eerst mag is logisch. Maar 2 kaarten zou betekenen dat niet eens alle seizoenkaarthouders een kaartje kunnen kopen..

12 september 2018 om 17:35

nee dat is toch logisch ik heb ook een kaart en ik zit op mijn eigen plek en degene links en rechts van mij die gaan ook waarschijnlijk dus met dit soort wedstrijden ik het gewoon niet mogelijk om naast iemand te zetten die incidenteel gaat , ik ik zou het belachelijk vinden dat ik als kaarthouder geen voorrang zou krijgen ik betaal veel voor mijn kaart ruim 500 euro en als ik niet kan dan gaat er iemand anders op mijn kaart en dat geef ik keurig door aan de club .

12 september 2018 om 19:43

Sloep, dat je je moet verdedigen hierover.. Het is precies zoals jij zegt. Jij betaald veel geld om elke wedstrijd van Ajax te kunnen zien, dus heb je recht op je plaats. Ik begrijp dat het teleurstellend is voor sommige mensen, maar de kaartverkoop bij Ajax is al jaren hetzelfde. Ik heb met mijn SVA-kaart in de afgelopen jaren nog nooit mis gegrepen. Ook met cc lukte het vrienden altijd om kaarten te regelen. Nu een keer niet en gelijk dat gehuil... Tsja, had je maar een seizoenkaart of minimaal SVA-kaart moeten hebben.

12 september 2018 om 16:04

Je betaald inderdaad niet voor niks, je mag naar 17 thuiswedstrijden. En misschien nog wat voor de beker en Europees als je geluk heb. Ik zou het vrij normaal vinden als Ajax een klein gedeelte van de kaarten beschikbaar zou stellen voor supporters die niet om de week naar het stadion gaan, maar daarom niet perse minder grote fans zijn.

12 september 2018 om 16:19

Aah joh niet zo huilen. Ik heb al jarenlang een seizoenkaart bij ajax en ga iedere thuiswedstrijd. Meer dan terecht dus dat ik voorrang heb gekregen. En ja ik moet ook een hoop moeite doen qua financiën en vervoer om er iedere wedstrijd weer bij te zijn.

12 september 2018 om 16:46

Dan moet je een SvA kopen, dan krijg je voorrang op clubcards en heb je nog n kansje op kaarten, mensen met een club card hebben echt geen enkele reden om te klagen, je snapt zelf toch ook wel dat je met een club card geen kans hebt op CL tickets als je eerst de seizoenkaarthouder voor moet laten gaan en dan SvA leden

12 september 2018 om 18:50

Kortzichtige reactie. Natuurlijk mogen “trouwe” supporters voorrang krijgen. Alleen wanneer ben je een “trouwe” supporter.... Durf er voor te wedden dat ik meer geld en tijd in het bezoeken van Ajax wedstrijden steek als menige SSC houder.... dusssss. Volgens mij huil ik dus terecht!
Het gaat er om dat dit niet fair is. Er hadden op zn minst enkele kaarten voor de CC houders beschikbaar gesteld moeten worden. Daarbij.....Ajax weet precies wie er welke wedstrijd is...Nah dan kun je dus een tijdsbesteding/kosten sleutel toe passen.... Dan heb je de tenminste iets meer eerlijkheid.

12 september 2018 om 16:38

Dus ik moet als seizoenkaarthouder het zielig vinden dat mensen alleen naar de wedstrijden in de champions league willen en nu klagen dat ze geen kaartje kunnen kopen omdat de seizoenkaart houders die er altijd zitten massaal de kaarten kopen, waardoor de gewone clubcard houders er geen hebben. Als je zo graag wil gaan kijken in de champions league moet je maar zorgen dat je een seizoenkaart hebt. Oja en wel zorgen dat je er dan tegen emmen en fortuna ook zit he.

12 september 2018 om 18:23

Je kunt als Ajaxfan toch ook in bijvoorbeeld de horeca of iets met evenementen werken waardoor je bijna nooit een weekend vrij hebt? Of in de zorg, waardoor je maar 1 weekend per maand vrij bent volgens de CAO (en dat weekend kan je niet kiezen, dat kan dus ook met een uitwedstrijd zijn). Wat moet je dan met een seizoenskaart?

Ik vind dat hier wel heel makkelijk wordt gedacht over mensen zonder seizoenskaart, zat mensen hebben een goede reden om niet elke 2 weken te kunnen. Niet iedereen heeft een 9 tot 5 kantoorbaan.

12 september 2018 om 18:39

Eens Hakkie. Maar als je niet elke wedstrijd komt ben je volgens vele hier maar een “Nep” supporter of “Glory hunter”.
Lekker kortzichtig denken!

12 september 2018 om 23:19

Rob, waar waren al die SCC houders in de europa league afgelopen jaren dan? Ik heb al 3-4 jaar elke europese wedstrijd van ajax thuis bezocht, en dat met CC. Het gaat erom, dat bij voorbaat CC houders al kansloos zijn. Terwijl die er afgelopen jaren steevast elke wedstrijd stonden sfeer te maken.

Nu staan er seizoenskaart houders die denken 'hee, champions league! Dat is wel grappig!' en wij staan in de kou.

Ik hoef je niet uit te leggen dat er supporters zijn die om uiteenlopende redenen geen SCC kunnen aanschaffen.

13 september 2018 om 07:52

Ik snap niet waarom je niet gewoon een life card aanschaft? Met CC heb je geen recht van spreken..

12 september 2018 om 16:42

Had je serieus verwacht met een club card aan kaarten voor de CL te kunnen komen? Dat had ik je van te voren ook wel kunnen vertellen dat dat niet gaat, voor SvA's is t al bijna onmogelijk aan kaarten te komen..

12 september 2018 om 17:13

Ja je wil toch altijd je trouwe achterban als eerste pleasen.
En dat gaat te koste van clubcardhouders. Is altijd zo geweest.
En als je meer wedstrijden bezoekt krijg je voorrang.

12 september 2018 om 18:40

Dat is niet waar.... ik durf te wedden dat ik meer wedstrijden bezoek als menige SSC houder.... en ik krijg geen voorrang.... dus.....

12 september 2018 om 21:13

Dus dan moet je een seizoenkaart nemen. Dan ben je ook nog eens goedkoper uit, dan telkens losse kaartjes te kopen.

13 september 2018 om 04:01

Dan moet je lid worden van de sv van ajax.
Voor mij is het probleem al meer dan 10 jaar niet meer voor gekomen.
En vind het meer dan terecht dat seizoenskaarthouders als eerste hun kaarten kunnen halen en daarna supportvereniging.

12 september 2018 om 17:53

Jaah bij psv verkochten ze eerst passe partout aan seizoenskaart houders ende rest aan de clubkaarthouders...

Ben zelf clubkaarthouder, en omdat ik niet bepaald uit omgeving Eindhoven kom... koop ik liever een kaartje voor 1 wedstrijd i.p.v. een passe partout voor 3.

Zit er helaas niet in.

12 september 2018 om 18:31

Hou toch op man. Als je het er niet voor over hebt om een seizoenskaart te kopen en naar Ajax - Emmen te gaan (met alle respect voor Emmen) dan verdien je ook geen kaartje voor Ajax - Bayern München ten opzichte van de seizoenskaarthouders die er om de week wel zitten. Ik heb me kapot geërgerd aan al dat geklaag van die "supporters" die huilie huilie doen, omdat ze geen CL-kaartje hebben gekregen in de vrije verkoop.

12 september 2018 om 23:22

Ik erger me kapot aan jou kortzichtige gedachtegang. Ik werk in de zorg, en heb 1 weekend vrij per maand. (daarbij hoef ik jou, denk ik, niet te vertellen dat de zorg bar slecht betaald he?) Oftewel. Volle mep voor 3-4 thuiswedstrijden per jaar.

Terwijl ik er tot nu toe al 3-4 jaar elke europese wedstrijd van ajax bij ben. Maar nu lukt dat niet want SCC vinden het nu ineens wel interessant om te komen. Hou toch op.

13 september 2018 om 04:03

Niet afgeven op scc houders.
Die verdienen allemaal stuk voor stuk hun plek.
En hebben natuurlijk als eerste recht op hun plek.

12 september 2018 om 18:53

Volgens mij hebben ze er alles aangedaan. Logisch dat seizoenkaarthouders eerst gaan. Daarnaast 10000 kaarten in de vrije verkoop. Wat kan je meer doenAjaxvvs?

12 september 2018 om 19:06

Ajax verkoopt op de eerlijkste manier. Eerst seizoenkaart houders Max 1 kaart.
Dan wordt al 80% van de kaarten verkocht.

12 september 2018 om 21:11

Ik vind het niet meer dan logisch dat ik als seizoenkaarthouder de kans krijg om en plekje te kunnen bemachtigen, als ik er in de competitie ook al recht heb om er te zitten. Dat recht geef je aan iedere seizoenkaarthouder en ja dan ben je nu eenmaal 42.000 man verder. Ik vind het ook niet gek dat er iets is zoals de supporterclubcard waarmee je supporters laat betalen om eerder kaarten te kunnen kopen. Echter met die erbij heb je al 100.000 man die een kaartje kunnen kopen voor een stadion waar er maar 55.000 in kunnen. Dan is het niet gek dat de clubcardhouders niet meer aan de beurt komen.

De vraag is gewoon veel groter dan het aanbod en met 80.000 man waren er ook voldoende teleurgestelden geweest.

Ajax thuis in Europa is de afgelopen tijd echt indrukwekkend. Hopelijk kan deze fantastische sfeer in een bomvolle JC Arena er voor zorgen dat Ajax overwinterd in de CL. Dit zou natuurlijk waanzinnig zijn voor het Nederlandse voetbal.

Voor sommige wedstrijden zou tijdelijke extra ring wel fijn zijn. Ik denk dat Ajax nog wel 20.000 kaarten hadden kunnen verkopen voor deze wedstrijden.

12 september 2018 om 15:53

Even een ringetje monteren en daarna weer demonteren?

12 september 2018 om 16:06

Goed plan.. gelijk de inkomsten laten verdampen.. eventjes een extra ringetje op de Arena, wat een verhaal zeg.. alsof dat klaar is voor de eerste aftrap

12 september 2018 om 16:25

Het was natuurlijk niet serieus bedoeld. Meer dat het voor sommige wedstrijden wel lekker zou zijn. Snap ook wel dat je niet even een ring plaatst voor een paar wedstrijden per jaar.

12 september 2018 om 16:08

Eerst beginnen met die afschuwelijke hoeken in de 1e ring te dichten. desnoods met een systeem dat bij evenementen weggehaald kan worden.

Fantastisch dat het bomvol gaat zijn tijdens de thuiswedstrijden. Moet toch net dat kleine beetje extra geven om de punten binnen te halen! Niet geheel onverwachts ook na 4 jaar geen Champions League dat de animo zo groot is, iedereen (als je Ajax fan bent!) wil hier bij zijn..

Wat doen mensen hier zielig over de kaartverkoop! Natuurlijk beloont Ajax de supporters waar ze van op aan kunnen, de mensen met een seizoenkaart. Die zitten er 2-wekelijks (althans die betalen ervoor, bij Ajax zitten ze er nog wel eens niet ;-) )

Waarom zullen ze kaarten vrij houden voor mensen die alleen op topwedstrijden komen? Dit zijn de zogenoemde gloryhunters.

Wil je zekerheid van topwedstrijden, dan koop je een seizoenkaart. Ik begrijp dat je bij Ajax ook nog voorrang clubkaarten hebt? Als je geen van beide hebt dan heb je in mijn ogen 2 opties: Niet piepen en thuisblijven of zorgen dat je in de toekomst wel 1 van beide hebt.

12 september 2018 om 16:21

Precies. Ik ga alle thuiswedstrijden ook die tegen vvv en emmen. En al die mensen die zich te groot voelen voor die wedstrijd die lopen nu te mauwen dat ze geen kaartje konden krijgen voor de topwedstrijden.

12 september 2018 om 16:34

Helemaal met je eens. Van mij mag het nog een stap verder gaan door hetzelfde systeem te hanteren als met uitkaarten. Heb je een sva kaart en ga je naar minimaal x aantal wedstrijden, dan krijg je voorrang op anderen die dat niet gedaan hebben.

Net zoals ik voorstander ben van aanwezigheidsplicht van minimaal 60% bij seizoenkaarthouders.

12 september 2018 om 16:40

En de mensen zoals ik, studenten die niet de financiën hebben voor een seizoenskaart of om jaarlijks te betalen voor een Sva? Ik kan eens in de zoveel tijd een wedstrijd bezoeken als het uitkomt en dat zijn vaak genoeg Eredivisie duels. Vind ik tof, maar wil met m'n clubcardje ook dolgraag eens een Europees duel zien, alleen krijg ik daar nu niet de kans voor en dat vind ik wel reuze balen.

12 september 2018 om 16:49

Student of niet, alsof je die 24euro per jaar voor een SvA niet kunt missen... en als het je die paar euro extra niet waard is dan heb je alles behalve het recht om te klagen.

12 september 2018 om 17:38

Ik denk dat ik het wel zou kunnen ophoesten en ga het binnenkort waarschijnlijk ook wel doen, maar er zullen gevallen zijn dat iemand met alleen cc of zonder iets toch ook graag een Europees duel wil bezoeken. En dat zullen niet allemaal gloryhunters zijn denk ik zo, hebben die dan niet het recht om een kaartje te kopen omdat ze niet SVA lid zijn of een seizoenskaart hebben? Zijn niet per se minder fan dan anderen.

12 september 2018 om 18:34

Eziomessi die konden dan 2 jaar geleden in de groepsfase van de europa league een kaartje kopen. Toen zaten ze er ook niet. Ik ben ook student en het kost mij ook een hoop geld, maar met veel werken in vakanties heb ik het er wel voor over. Maar ik lach de mensen nu wel uit die lopen te zeuren dat ze er bij de champions league niet bij kunnen zijn.

12 september 2018 om 19:50

EnzioMessi, ik ga al denk 7 jaar naar Ajax en zeker alle Europese thuiswedstrijden. Alles op mijn SVA-kaart. Als je naast je studie goed werkt, kan dat er heel erg makkelijk vanaf. Dan gaan wij zelfs nog in de middag de kroeg in, uit eten en daarna bij het stadion door met drinken. Als je 5 uurtjes per week werkt en ook nog andere interesses hebt die geld kosten, wordt het lastig ja. Maar in jouw geval vind ik het gek dat je wel geld hebt om naar meerdere Eredivisie wedstrijden te gaan en om nu een Europese wedstrijd te bezoeken, maar die 24 eu per jaar doet je zogenaamd bijna de das om. Of je had een Eredivisie wedstrijd minder moeten gaan en een SVA-kaart kunnen nemen, of je moet niet mopperen. Als het financieel echt zo krap is en je wilde Europees, had je eerder andere keuzes moeten maken.

12 september 2018 om 21:19

Als je geen 24 per jaar kunt missen voor een Sva, kun je ook geen 50,- missen om een CL-kaartje aan te schaffen.

Mooi dat het uitverkocht is, maar studenten of scholieren die niet meer kunnen veroorloven dan een normale club card vissen nu wel achter het net. Dat vind ik wel jammer en ja natuurlijk beloon je seizoenskaarthouders e.d. eerst, maar dat wij de kans niet eens krijgen om een Europees duel te bezoeken vind ik wel erg jammer. Je bent dan bijna verplicht SVA lid te worden en dat kan waarschijnlijk echt niet iedereen zich veroorloven.

12 september 2018 om 17:26

Niet veroorloven? Als je je die paar euro voor een SVA kaart niet kan veroorloven dan kun je de CL tickets sws niet veroorloven..

12 september 2018 om 17:31

Als je pak hem beet geen 3 tientjes per jaar (!!!) kunt ophoesten voor een SVA kaartje, dan moet je jezelf toch echt afvragen wat je verkeerd doet...

12 september 2018 om 17:42

Het gaat me niet zozeer om het veroorloven of niet, ik zou het wel kunnen denk ik, alleen het valt me nogal op dat mensen die geen cc hebben of geen SVA lid zijn / een seizoenskaart hebben een beetje aangevallen worden als ze het niet leuk vinden dat ze geen kaartje kunnen kopen.

Wat betreft de gloryhunters, daar ben ik het mee eens, maar ik snap de mensen wel die graag ook een kaartje willen kopen, maar dan achtergesteld worden omdat ze geen card hebben of wat dan ook. Zullen heus niet echt allemaal gloryhunters zijn en zijn imo ook niet minder fan dan anderen

12 september 2018 om 19:56

Natuurlijk begrijpen mensen dat je het niet leuk vindt, maar je verdere reactie slaat natuurlijk nergens op. Je had kunnen weten hoe de kaartverkoop verloopt, jij koos ervoor of kon het je niet veroorloven om een SVa-kaart aan te schaffen. Dan moet je nu niet zeuren. Ik wil ook een Mercedes en kan hem niet betalen. Moet ik nu Mercedes een brief schrijven dat ik dat niet leuk vind en wil dat ze er ook een paar gaan verkopen voor 1200 euro? Als je er geen geld voor (over) hebt en je kan daardoor iets niet doen, heb je pech. Zo werkt het nou eenmaal in het leven en het is aan jou om ervoor te zorgen dat je het in de toekomst wel kan realiseren.

Zou toch ook oprecht geen nieuws moeten zijn dat deze wedstrijden uitverkocht worden? Lijkt me uberhaupt ook meer een nieuwsbericht voor op ajax.nl ipv vz.

12 september 2018 om 18:30

Tja, vd week was r ook n bericht over de uitverkochte krtn van psv. Zal kennelijk toch wel n btje nieuwswaarde hebben

Dat mensen zeggen dat wanneer je een CC hebt maar moet zorgen dat je een seizoenskaart koopt slaat nergens op. Je kan namelijk niet in ieders portemonnee kijken. Er zijn genoeg mensen die een seizoenskaart hebben en alleen naar de leuke wedstrijden in de competitie en Europees komen. Daardoor zijn bij 'gewone' wedstrijden genoeg lege plekken in het stadion (zoals vorig jaar) terwijl Ajax zegt dat het uitverkocht is. Dan kunnen Cc'ers er ook niet heen maar als je dan op tv kijkt kan je de lege gaten in het stadion tellen en dan denk je waar praten ze over.

Dat seizoenskaarthouders voorrang hebben bij de kaartverkoop van de CL snap ik helemaal. Maar het lijkt mij handig dat voor de competitie een systeem komt dat wanneer iemand vaak niet komt opdagen de plek vrij komt. Maar goed de mensen die betalen bepalen. En dat je dan in de competitie tegen een gatenkaas aankijkt als stadion boeit Ajax geen reet. Dat dat in de CL niet gebeurd geloof ik best, dan zitten ze er wel.

12 september 2018 om 18:38

Precies dat is wel een goede oplossing. Of ajax moet een systeem bedenken dat seizoenkaarthouders hun plek 1malig voor de competitie kunnen verkopen. En als mensen vaak die plek kopen dat ze europees ook voorrang krijgen. Zo los je en de lege plekken in de competitie en krijg je de mensen zonder seizoenkaart maar die wel vaker komen, ook meer kans op een (europese) topwedstrijd.

12 september 2018 om 19:02

"dat mensen zeggen dat wanneer je een CC hebt maar moet zorgen dat je een seizoenskaart koopt slaat nergens op. Je kan namelijk niet in ieders portemonnee kijken."

Sorry, maar dit vind ik echt een onzinargument. Ik heb even gekeken, de goedkoopste seizoenkaart bij Ajax kost 225 euro. Ik snap dat dit voor sommige mensen veel geld is om ineens te betalen, maar wen jezelf dan aan om na elke wedstrijd 15 euro in een spaarpotje te doen, dan heb je aan het einde van het seizoen het geld voor je volgende seizoenkaart alweer bij elkaar...

En als je die 15 euro per wedstrijd niet kunt missen, tja... Dan moet je jezelf misschien sowieso afvragen of het verstandig is om wel 96 euro neer te leggen voor drie CL-wedstrijden.

12 september 2018 om 19:50

Dit geldt niet voor mij maar ik kan mij voorstellen dat studenten of andere mensen tegen dat probleem aanlopen. En heel leuk dat spaarverhaal maar het is juist beter dat niet het hele stadion uit seizoenskaarthouders bestaat. Als je later niet veel meer kan gaan omdat je een gezin hebt en een keer met je zoontje erheen wilt, kan je er helemaal niet meer tussenkomen wat nu tenminste nog wel kan met een CC. En ik gaf dat alleen als een voorbeeld mijn verhaal ging er meer over dat Ajax een systeem moet bedenken om de lege plekken te vullen in de competitie omdat seizoenskaarthouders niet komen opdagen.

12 september 2018 om 19:51

Er komt wel iets meer kijken dan alleen de aankoop van het seizoenskaartje. Wat dacht je van kosten van de trein, auto en vertering. Niet iedereen woont in de omgeving Amsterdam en er zijn zat mensen in Nederland die toch echt naar elk dubbeltje dienen te kijken .

Daarbij speelt tijd ook een belangrijke rol.

12 september 2018 om 20:13

Nee. Tijd is echt het grootste onzin argument. Als je de tijd er niet in wil investeren die het nodig heeft dan heb je er blijkbaar niet genoeg voor over.

12 september 2018 om 20:36

"dit geldt niet voor mij maar ik kan mij voorstellen dat studenten of andere mensen tegen dat probleem aanlopen."

Dat is dan jammer. Ik heb een jaar of tien geleden ook een fase gehad waarin ik amper m'n vaste lasten kon betalen en dus al helemaal geen seizoenkaart. Dat was dan maar zo. Je moet prioriteiten stellen en uiteindelijk is voetbalwedstrijden bezoeken toch een luxe.

"als je later niet veel meer kan gaan omdat je een gezin hebt"

Misschien heb ik makkelijk praten omdat mijn ouders en schoonouders dichtbij wonen en graag oppassen, maar ik heb een gezin met twee kinderen en mijn vriendin en ik hebben allebei nog steeds een seizoenkaart en gaan vrijwel altijd.

"en een keer met je zoontje erheen wilt"

Daar heb je oefenwedstrijden en bekerwedstrijden voor (die noemen wij sowieso altijd "kinderfeestjes", omdat er dan vooral ouders met kinderen zitten). Of je leent een keertje je seizoenkaart uit en koopt voor jezelf en je zoontje twee losse kaarten.

"en ik gaf dat alleen als een voorbeeld mijn verhaal ging er meer over dat Ajax een systeem moet bedenken om de lege plekken te vullen in de competitie omdat seizoenskaarthouders niet komen opdagen."

Dat systeem bestaat al. In sommige landen kun je doorgeven wanneer je niet kunt. Dan wordt je kaart voor die wedstrijden geblokkeerd, je plaats gaat in de vrije verkoop en je krijgt per wedstrijd een bepaald bedrag teruggestort.

12 september 2018 om 21:46

Inderdaad, willen ja... maar er bestaat ook nog iets als kunnen !

Seizoenkaarthouders hebben voorrang;

"maar da's logisch!"

Per wedstrijd zijn er ongeveer 55.000 kaartjes beschikbaar. Bij dit soort affiches willen er wel 250.000 mensen een kaartje, als het er niet meer zijn. Logisch dat je een piekdrukte hebt op de dagen dat SVCC en/of CC houders aan de beurt zijn.

Punt voor verbetering in het systeem van ajax zou wel zijn; zodra je een kaartje hebt gevonden, je vanaf dat moment 20 minuten de tijd zou moeten hebben om hem af te rekenen, want je kan echt moedeloos worden van "Oeps een andere supporter was je net voor" pas als je hem in je winkelwagen hebt, gaan de minuten in. 🤔

Een klein aantal losse kaarten zou AJAX best achter de hand kunnen houden en daadwerkelijk morgenochtend om 10.00 uur in de verkoop kunnen gooien (zoals gecommuniceerd) voor die duizenden! mensen met een CC, dan was dat alsnog een loterij voor ze geweest, maar dan hadden ze iig een "kansje" gehad op een kaartje. Dat dit sowieso geen optie was omdat het uitverkocht is (op=op) , vind ik op zich wel sneu voor ze. Het systeem van Ajax, zou gewoon kunnen herkennen aan de barcode om wat voor Card het gaat.

Echter denk ik ook, dat als je meer zekerheid wil, je gewoon, op zijn minst een SVCC moet aanschaffen. (Zo niet beter, een SCC)

Betreffende de mensen die een SCC hebben, of die nou "een gezellig dagje uit willen" , "alleen de grotere wedstrijden aanwezig zijn" of "eerder naar huis gaan" moeten ze lekker zelf weten, het is hun stoel, ze hebben er voor betaald, simple as that. Ik heb het verder nu hier totaal niet of ik dit persoonlijk ok vind, maar zo is het op dit moment nou eenmaal geregeld en er is niets wat ze in de weg staat.

Wat Ajax van mij wel mag doen en eigenlijk ook verplicht in moet stellen; is een opkomst policy, zoals ze bij de
F-Side al een verplichting van 11 wedstrijden per seizoen hebben ingesteld, mogen ze dit wel door het hele stadion doen. Persoonlijk vind ik het überhaupt al raar als de stoel leeg blijft als je persoonlijk niet kunt, maar dat terzijde. Hierin een goed optie zou zijn: de "AJAX-KAARTENMARKT" weer terug in het leven te roepen. (Voor degene die dit niet kennen: je SCC afmelden bij Ajax, de SCC houder een bedrag terug krijgt en Ajax de stoel weer kan verkopen)

In de voorrondes konden er nog 4 kaarten per SCC gekocht worden, ik had verwacht dat het na plaatsing teruggedraaid zou worden naar max 2. Echter werd dit zelfs maar 1 kaart Per wedstrijd! Ajax heeft dus al redelijk zijn best gedaan voor eenieder die de club graag live wil supporten, maar zoals ik in het begin al omschreef is vraag / aanbod gewoon te extreem verschillig.

Als laatste kan ik enkel nog hopen dat AJAX voortaan ook gewoon weer terug zal gaan naar EIGEN STOEL eerst aankopen voor de SCC houders, uiteindelijk heb ik voor de CL alsnog m'n eigen stoel, maar ken zat mensen die nu heel ergens anders moeten zitten.

Peace!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren