Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Tottenham Hotspur is overtuigd en wil in januari toeslaan bij Ajax’

Laatste update:

Tottenham Hotspur is een van de clubs die belangstelling heeft voor Frenkie de Jong. De Engelse topclub ziet in de 21-jarige middenvelder een goede versterking en gaat daarom in januari een poging wagen bij Ajax, zo meldt the Telegraph. Eerder meldde Mundo Deportivo dat the Spurs al een bod van vijftig miljoen zouden hebben gedaan.

Manager Mauricio Pochettino wil nog altijd zijn middenveld van een kwaliteitsinjectie voorzien. Mede omdat de Londenaren afgelopen zomer geen enkele speler hebben gehaald, ziet de Argentijn een nieuw gezicht in de winterstop wel zitten, zo claimt the Telegraph. Het valt echter te betwijfelen of De Jong in de winter de overstap gaat maken.

Marc Overmars gaf maandag toe dat Barcelona pogingen heeft ondernomen De Jong over te nemen, maar de directeur spelersbeleid vertelde eveneens dat de biedingen te laag waren. “Barcelona mag in januari terugkomen voor Frenkie. Spelers gaan in die periode toch niet weg”, aldus Overmars, die naar verluidt biedingen van 25 tot 30 miljoen euro heeft afgewezen.

De kersverse Oranje-international staat naast Barcelona en Tottenham ook op de radar van onder meer Manchester City, Borussia Dortmund en AS Roma. De Jong gaf zelf onlangs aan graag nog een jaar te willen voetballen in Amsterdam, waardoor een winterse transfer uitgesloten lijkt. De middenvelder ligt nog tot medio 2022 vast in de Johan Cruijff ArenA.

Verwacht jij dat Frenkie de Jong in de winterstop een transfer gaat maken?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als je hem in de winter wilt nog meer betalen lijkt me, minimaal 80 miljoen.

11 september 2018 om 10:11

Met een grote kans op Europese overwinteren gaan ze hem echt niet weg doen. Of ze moeten echt veel meer gaan vragen dan ze al doen.

11 september 2018 om 10:14

Ik denk dat Ajax al ja zegt bij 55 miljoen vast. Maar goed. Gewoon behouden. Wij hebben hem meer nodig

11 september 2018 om 10:27

@lee112

Je schrijft: "ik denk dat Ajax al ja zegt bij 55 miljoen vast. Maar goed. Gewoon behouden. Wij hebben hem meer nodig"

Kun je dat ook beargumenteren of komt dat gewoon uit je onderbuik. Het lijkt mij namelijk niet heel erg logisch dat als je gigantische biedingen op je spelers aan het begin van het seizoen heb geweigerd omdat je dit jaar ten koste van alles kampioen wilt worden, dat je in de winterstop ineens wel bereid zou zijn betreffende spelers te laten gaan. Het kampioenschap wordt tenslotte pas aan het eind van het seizoen beslist. Ajax gaat door deelname aan de CL sowieso weer zwarte cijfers schrijven en Frenkie de Jong wordt als hij zich zo blijft ontwikkelen alleen maar meer waard. Ajax heeft het geld helemaal niet nodig en daarom ben ik benieuwd hoe jij tot je conclusie bent gekomen.

11 september 2018 om 10:37

Scepticus

heeft Frenkie de Jong hier zelf eigenlijk ook nog wat te vertellen, of gaat alleen Ajax hierover?

11 september 2018 om 10:43

hij heeft net verlengd dus in principe is Ajax degene die het bepaald. Kan natuurlijk zijn dat Frenkie niet naar een club wil dan zal Ajax wel moeten luisteren maar omgekeerd kan ook als Frenkie naar Barca wil maar die willen niet betalen dan is het ook pech voor Frenkie dan kan Ajax nee zeggen omdat niet de juiste prijs op tafel komt

11 september 2018 om 10:56

Onderbuik gevoel ja en dat zeg ik je eerlijk. Ajax en 55 miljoen weigeren? Nee ik zie dat niet gebeuren. Ik denk dat Tottenham hem eindstand niet haalt deze winter ondanks de roddels. Hierdoor blijft tie, maar als er echt zo een bod komt dan is tie weg.

11 september 2018 om 12:00

Xajacfa

Punt is dat wat jij zegt allemaal theorie is.

In de praktijk kun je spelers niet oneindig en onbestraft maar aan hun contract houden. Al is het maar dat clubs zich zelf ook niet aan de contracten houden als het hen goed uitkomt.

Als een De Ligt samen met Raiola heeft bepaald dat ze komende zomer weggaan, dan gaat hij weg. Ook al krijgt Ajax geen 65 miljoen. Let maar op!

11 september 2018 om 13:31

Leuk voorbeeld: Amin Youness😉

11 september 2018 om 14:38

Scepticus. Jawel hoor vrij logisch.

Ajax wilde zich kosten wat kost plaatsen voor de CL. Financieel gezien was dat de grootste uitdaging en nu die is bereikt mogen er vast wel spelers vertrekken bij mega biedingen.

En laten we eerlijk zijn, 55 mil voor Frenkie is al een mega bedrag, deze jongen heeft zich op hoog niveau nog maar amper bewezen.

Ik denk dat Overmars hem in de winter gewoon verkoopt voor rond de 55 miljoen en afhankelijk van de Europese prestaties van Ajax hem in de winter of komende zomer laat gaan.

12 september 2018 om 18:14

Gewoon zorgen dat spelers voor minimaal 100 miljoen verkocht worden bij Ajax. Zeker als je van de categorie De Ligt en Frenkie bent. Dan kan je weer een jeugdspeler laten debuteren zoals een Gravenberch en nog een speler halen ala Maher voor 20 miljoen. Ajax moet eens meeprofiteren van de marktgekte. Ik durf te wedden dat het record van Neymar ook overtroffen gaat worden. Zo gek zijn ze man. Het is altijd zo geweest dat de record altijd gebroken werden, kan niet zo zijn dat het nu ineens stopt.

11 september 2018 om 10:46

Waarom niet gelijk de duurst betaalde speler ter wereld maken?

11 september 2018 om 14:49

Inderdaad gewoon zo een hoge prijs vragen dat ze afhaken. Ajax en Frenkie de Jong hebben weinig belang bij een winterse overstap. Het lijkt dat er bij Ajax iets moois aan het ontstaan is, dus bij elkaar houden tot en met de zomer.

zal hij 100 miljoen kunnen opbrengen ?

11 september 2018 om 10:13

Uhmm nee. Tenzij een club echt wanhopig (dom) bezig is.

11 september 2018 om 10:19

dat zijn ze nu al jaren, dus ja gewoon 100 mil vragen.

11 september 2018 om 10:43

kaito

Beetje zoals die voorzitter van Pachuca. Die vroeg ook minstens 15 miljoen voor Guttierez. Maar hij nam uiteindeljik met acht genoegen.

11 september 2018 om 10:18

100 miljoen doe ff normaal man haha. 60 miljoen ofzo zou al een ongekende transfer zijn en bij goed spel in de CL kan het misschien nog wel iets meer worden, maar 100? Nee, dat is echt overdreven lijkt me.

11 september 2018 om 10:44

Pogba is ook 100 Mio voor betaald dus waarom niet, zijn ook weer twee jaar verder

11 september 2018 om 11:26

Nou, precies daarom dus. Pogba maakte zijn transfer naar United toen hij al 124 Serie A duels (waarin hij goed was voor 28 goals en 31 assists) in de benen had, tevens had hij al 32 wedstrijden (!) in het hoofdtoernooi van de Champions League duels gespeeld (2 goals, 8 assists). Hij was 1 van de dragende spelers bij een Europese topclub. Je ziet hier toch hopelijk wel een verschil met Frenkie?? Ik ben fan van F. de Jong hoor, absoluut. Maar hem vergelijke met Paul Pogba toen hij vertrok bij Juve is waanzin.

11 september 2018 om 12:29

Pogba had volgens mij ook al een EK en WK gespeeld.

11 september 2018 om 11:04

@mars0260

Je schrijft: "zal hij 100 miljoen kunnen opbrengen ? "

Natuurlijk kan hij dat. Hij staat nog tot 2022 onder contract en Ajax heeft het geld dat hij zal opbrengen niet perse nodig. Van Dijk heeft al 85 miljoen opgebracht en dat is een verdediger. Een middenvelder van dezelfde klasse brengt normaal gesproken veel meer op. De meeste mensen roepen dat Ajax 100 miljoen moet vragen, maar zo werkt het niet en dat zal Ajax dan ook nooit doen. Ajax zal gewoon afwachten tot een club een bod uitbrengt en de hoogte van dat bod lekken in de media. Omdat er zoals bij Frenkie de Jong het geval is, steeds meer clubs op hem azen en dat allemaal clubs zijn met grote financiele mogelijkheden, ligt het in de lijn der verwachtingen dat die clubs tegen elkaar gaan opbieden. Ajax zit in een leunstoel en hoeft alleen maar achterover te leunen tot er een bod wordt gedaan waarvoor men bereid is hem te laten gaan. De club zal zich hard opstellen in de onderhandelingen en er zoveel mogelijk uit proberen te slepen. Een bedrag van 100 miljoen is daarbij niet vanzelfsprekend, maar in de huidige markt ook niet onmogelijk. Natuurlijk heeft uiteindelijk Frenkie de Jong het laatste woord en bepaalt waar hij bereid is om te tekenen, maar het lijkt me duidelijk dat als Ajax een bod krijgt voor 100 miljoen, de club de speler niet voor de helft naar de club van zijn voorkeur behoeft te laten gaan, maar hem in dat geval gewoon aan zijn contract kan houden. En dan komt ook die club uiteindelijk vanzelf met een bod over de brug waarmee Ajax bereid is genoegen te nemen.

Ajax kan het bij jonge spelers als Frenkie de Jong en Matthijs de Ligt hard spelen omdat dat spelers zijn die hart hebben voor de club, in een beschermde omgeving zijn opgevoed en niet zo snel hun hakken in het zand zullen zetten. Davinson Sanchez is een broodvoetballer, die van buitenaf naar Ajax is gekomen en geen binding had met de club. Die wilde perse naar de Spurs en gaf er blijk van er alles voor over te hebben om een breuk met Ajax te forceren. In NL kan iedere werknemer naar de rechter stappen om zijn arbeidscontract te laten ontbinden en aangezien de mogelijkheid omdat te doen, is vastgelegd in de nieuwe wet Werk en Zekerheid, staat de uitkomst van dat verzoek al bij voorbaat vast en zal gehonoreerd worden. In de wet is ook opgenomen welke schadevergoeding voor de contractbreuk betaald moet worden en dat is slechts een schijntje vergeleken bij het bedrag dat de club via de transfermarkt kan ontvangen. Daarom heeft Ajax Sanchez relatief makkelijk laten gaan. In NL stappen mensen echter alleen naar de rechter als het niet anders kan en ik zie dat Frenkie de Jong en Matthijs de Ligt niet snel doen. Daarom heeft Ajax in die transfers een veel betere onderhandelingspositie en zullen die spelers, ook gezien de belangstelling die er voor hen is, normaliter veel meer gaan opbrengen. Er zullen volgend jaar ongetwijfeld enorme records gesteld gaan worden en bedragen in de buurt van de 100 miljoen zijn voor betreffende spelers zeker niet onmogelijk en hoe beter ze in de CL zullen presteren, hoe groter de kans wordt dat er ook daadwerkelijk dergelijke bedragen geboden gaan worden. Als Ajax dergelijke bedragen gaat vragen, moet je niet gek opkijken als dat tot kamervragen zal leiden en de publieke opinie zich ermee zal bemoeien met negatieve publiciteit als gevolg. Dat zal Ajax dan ook niet doen. De club zal gewoon afwachten tot er een bod komt waarvoor men bereid is de speler te laten gaan en niemand zal van de club verwachten dat als er een hoog bod binnen komt, de club dat zal weigeren. Tenslotte wil niemand graag in zijn gezicht uitgelachen worden.

11 september 2018 om 14:42

Ik zie hier bedragen voorbij komen waarbij ik me echt afvraag of mensen dit serieus menen.

Ik weet dat de transferwereld gek is geworden maar Frenkie de Jong gaat echt never nooit 100 miljoen opbrengen, laat staan 70 miljoen.

Ik denk dat 50 miljoen al een mega bedrag is voor een speler uit de eredivisie die zich op hoog niveau nog nauwelijks heeft bewezen.

En laat ik even vooropstellen dat ik Frenkie zeer hoog heb zitten en ik verwacht dat hij een grote toekomst tegemoet gaat maar laten we nu niet gaan overdrijven a.u.b.

Gaan we weer. Iedere club wil altijd toeslaan als het om Frenkie gaat. Ik denk niet dat deze jongen midden in het seizoen Ajax gaat verlaten. Hij gaat nu eindelijk een heel seizoen op het middenveld spelen en kan ook nog eens kampioen worden.

11 september 2018 om 10:45

Kampioen worden moet ook wel, je hebt een shitload aan geld uitgegeven in drie jaar tijd, hebt nu zelfs drie spelers rondlopen die vier miljoen verdienen en een spelersgroep om je vingers bij af te likken. Dus laten we het beestje bij de naam noemen, als Ajax geen kampioen zou worden zou dat een blamage van jewelste zijn natuurlijk. Neem aan dat je dat met mij eens bent.

11 september 2018 om 10:57

Dat betekent toch niet dat ze ook daadwerkelijk kampioen gaan worden? Ik zeg daarom ook hij kã¡n kampioen worden.

11 september 2018 om 10:57

Met die selectie moet Ajax de dubbel pakken in Nederland, niet alleen het kampioenschap.

11 september 2018 om 11:54

Jarretelletjes

Excuus, ik las in je bijdrage in je laatste zin "...en gaat ook nog eens kampioen worden". Maar dat schreef je helemaal niet. Je schreef 'kan'. En zo is het ook!

My bad!

11 september 2018 om 15:43

@constant Kante.
Ze verdienen naar schijnt 2 miljoen (ziyech,tadic,blind ) waar Blind en Tadic natuurlijk veel tekenpremies hebben ontvangen en dus zo gecompenseerd.
Daarnaast heeft Overmars gisteren de situatie uitgelegd omtrend de aankopen Tadic en Blind.
Ajax had 4 spelers die indien Ajax geen CL behaalden, dat die wilden vertrekken, namen wilde hij niet noemen, maar je kan er zo al een paar opnoemen natuurlijk, Onana,ziyech,de Ligt,frenkie De Jong... misschien Neres.... 4 van de 5 zullen het van deze rijtje zijn.
Overmars en Ajax wilde kostten wat kost CL behalen, want indien we dat dus niet lukten wilden er 4 spelers weg, moet je eens bedenken dat we geen Tadic en Blind hadden gehaald, maar daardoor ook Onana,de Ligt,frenkie De Jong en Ziyech kwijt waren geraakt, nou dan kon je je lol op, dan was ons elftal niet best.
Daarnaast, met het behalen van de CL heeft Ajax daarnaast ook heel veel miljoenen alweer terug verdiend.
Dit verdiend Ajax nu al aan de Cl.
3e Vr CL bereiken ontvang je 1 ton
Play off ronde winnaar krijgt 3 miljoen euro, de verliezer 5 miljoen euro.
Dan heb je ook nog recettes over de Voorrondes over de 2e, 3e en Play off ronde.
En dan zijn dit de bedragen bij het behalen van de CL voor Ajax
Startpremie 15,25 miljoen
Coëfficiëntenlijst 18,836 miljoen
Market pool 2,5 miljoen
Recettes 6 miljoen
En dan dus die 3 miljoen euro van play off ronde en 1 ton van het behalen 3e Vr, kom je uit op een slordige : 45,686 miljoen euro Bruto.
Daarnaast als Ajax in de CL bijvoorbeeld een wedstrijd wint ontvang je nog eens 2,7 miljoen euro aan extre premies...
Dus zo zwart wit is het allemaal niet... het is wel een Bruto bedrag die ruim 45 miljoen euro, dus zal ook een hoop van afgaan, maar je houd er ook nog een behoorlijke som netto er nog aan over...
Daarnaast creeër je een elftal waarmee je voor de dag kan komen, in plaats van dat je eigenlijk al moet afstappen van de titelrace.

De prijs gaat inmiddels richting de 60 miljoen denk ik.

11 september 2018 om 10:12

Ze hebben goede ervaring met erikson dus zou niet gek zijn om voor frenkie te gaan

11 september 2018 om 10:24

Ik denk het wel j omdat Ajax niet wilt verkopen en ook niet in de winter denk ik. Dan kan je met veel meer geld aankomen. Aan de andere kant een 1,5 jaar bij Tottenham en zo door blijven ontwikkelen en die pakken dan ook een mega winst erop. Liefst zou ik zeggen hou Frenkie dit seizoen bij Ajax en verkoop hem daarna maar als er iemand 60/70 miljoen gaat bieden kan je dat bijna niet weigeren als club zijnde.

11 september 2018 om 14:44

Ik denk eerder dat Ajax hem in de winter verkoopt maar in de zomer pas laat gaan.

Zeer goeie, jonge, technische, behendige en ook Nederlandse speler voor Ajax. Denk toch dat ze maar het geld moeten aannemen volgend jaar. Zie Tottenham ook echt als een club die een speler als Frenkie beter kan maken, stapje voor stapje. Sowieso heeft Tottenham een erg goeie "geschiedenis" (tussen aanhalingstekens omdat ze er nog spelen) met Ajax-spelers. Eriksen, Vertonghen, Alderweireld, Sánchez en waarschijnlijk nog een paar die ik zo gauw even ben vergeten. Topper in wording, indien fit en geen tot weinig blessures!

Kansloos Tottenham, behalve dat Frenkie dat niet zal zien zitten in Engeland, is het huidige bod veel te laag en daar komt bij dat zijn voorkeur kennelijk in Barcelona ligt.
Overigens meldde Overmars al dat hij niet voor minder dan €75 miljoen volgend seizoen mag vertrekken.
Ook Frenkie bevestigd zelf al dat hij niet eerder dan volgend seizoen pas wilt vertrekken.

11 september 2018 om 10:59

75 miljoen? Wat is je bron?

11 september 2018 om 11:34

Diverse media...wo.Soccernews, Radio Cataluna, Corriere dello Sport en nog een Spaans medium en vast nog meer.
Overigens ook voor de Ligt wordt een dergelijk bedrag genoemd.

11 september 2018 om 12:11

Aannames dus van bronnen die zelden tot nooit goed geïnformeerd zijn mbt Ajax of welke Nederlandse club dan ook.

11 september 2018 om 13:33

Dat zijn jouw onderbuik aannames en die moet ik wel geloven..?
Waar rook is, is vuur..en er komt veel rook uit verschillende huizen en daar ga ik eerder door het vuur dan onderbuikgevoelens gevoed door twijfelachtige persoonlijke voedingsbronnen, sorry.

Ajax lijkt zo langzamerhand wel hofleverancier van Tottenham te worden.
Bij Tottenham weten ze inmiddels een beetje wat voor vooropleiding een Ajax-speler krijgt en dat lijkt ze goed te bevallen.

Al zou ik zelf liever naar Barca gaan dan naar Tottenham.

11 september 2018 om 10:34

Tottenham lijkt het Ajax1 van Engeland te willen worden/copieëren zonder te hoeven wachten maw. zonder opleidingsinvesteringen, geld hebben ze daar genoeg.

11 september 2018 om 11:52

Ja, daar lijkt het wel op ja, met al die spelers die deze route volgen. De signatuur van beide clubs is ook hetzelfde trouwens, al zal dat toeval zijn.

11 september 2018 om 12:18

We praten over 3 spelers die rechtstreeks van Ajax naar Spurs zijn vertrokken

11 september 2018 om 13:25

@4fredondo: er spelen 4 spelers voor Tottenham die bij Ajax hebben gevoetbald. Sanchez, Eriksen, Vertonghen en Alderweireld, waarvan ze allen spelen en ook nog eens basis. Het Ajax van Engeland noemen is overdreven inderdaad, maar als ze nu weer Ajax-spelers gaan kopen, zit er wel een bepaalde structuur in.

11 september 2018 om 13:57

Buiten die vier wilden zij eerder ook Kluivert...daarna de Ligt en de Jong en ook van de Beek.
Al eerder werden signalen opgevangen dat de Engelse club Ajax helemaal wilt leegkopen, indien mogelijk..dus toch het Ajax1 van Engeland!(to be continued).

11 september 2018 om 15:56

@4ever4ajax,

Is Alderweireld van Ajax naar Spurs gegaan?

@frankbollegraf,

Je vergeet nog Neres

Het is toch logisch dat je als club De Ligt en Frenkie wilt hebben. 2 van de grootste talenten die nu nog relatief goedkoop zijn en zelfs nog met 3-dubbelle winst kunnen worden doorverkocht.

Mocht Spurs De Ligt en Frenkie kopen, dan hebben ze inderdaad 6 spelers met een ajaxverleden, waarvan er 3 door ajax zijn opgeleid. Stel dat Barca De Ligt en Frenkie kopen, of Dolberg (mocht hij ooit weer opbloeien). Gaan we dan hetzelfde over Barcelona roepen omdat daar ook al Thomas Vermaelen en Suarez spelen met een ajax-verleden.

Thebrightone verwoord het juist in een perfecte context.

11 september 2018 om 18:52

Wat wil je eigenlijk zeggen @4fRedondo en wat heeft Neres hiermee van doen? Grapje zeker...ik lach me rot.
Dat Alderweireld bijna 10 jaar onderdak heeft gehad bij Ajax sinds 2004 waarvan 4 jaren in de jeugdelftallen voor hij naar Atletiko vertrok als basisspeler, dat klopt!
Zoals men het noemt 'gezegend' met het Ajax-dna vertrokken uit Amsterdam, vrijwel immer garant voor succes.

Bieden mag altijd, Frenkie gaat alleen nergens naar toe in de winter tenzij een exorbitant bedrag van minimaal 60 mil neergeteld gaat worden.

11 september 2018 om 10:58

Ik denk dat hij bij een bod van 60 miljoen alsnog niet verkocht zal gaan worden, tenzij hij zelf perse wil vertrekken misschien.

Ajax heeft het geld momenteel niet nodig, en daarnaast hebben ze nog een aantal andere cashcows. Die zullen met hem kampioen willen worden.

11 september 2018 om 11:48

Ik denk als er een dergelijk openingsbod komt dat er in ieder geval een kiertje in de deur zit. Echter hebben we het geld niet nodig en zijn er nog steeds clubs bereidt om in de zomer geld voor hem neer te tellen. Ajax zit in een luxe positie en Marc kan dat perfect uitbuiten.

Ik denk niet dat zij hem kunnen betalen. Misschien als ze Vertonghen bij de deal betrekken of Alderweireld dat er dan te praten valt. Als het echt zo is dat Frenkie kan kiezen uit Barca en weet ik welke echte topclubs dan gaat hij heus niet voor Tottenham.

Gewoon nee zeggen als Ajax zijnde. Behalve als ze echt met 60-70 miljoen komen.

Maar dan nog, leuk al dat geld, maar een topper verkiezen met kerst is nooit goed voor je seizoen.

Dus verkoop maar eigenlijk

Zou wel perfect bij Tothenham passen, maar laat die Levy eens flink voelen hoe het is om tegen schandalige transfersommen aan te lopen. Die gast heeft al genoeg geshopt bij Ajax.

11 september 2018 om 12:02

Maar laat die Levy eens flink voelen hoe het is om tegen schandalige transfersommen aan te lopen. Die gast heeft al genoeg geshopt bij Ajax.

Verthongen 12 miljoen voor een 1 jarig contract. Vrijwel alle ajaxsupporters waren meer dan tevreden met dit bedrag, zeker in de tijd dat verdedigers nou niet absolute hoofdprijzen werden betaald.

Erikson is met 13,5 miljoen misschien goedkoop, maar Eriksens contract liep nog slechts tien maanden door en bevatte een gelimiteerde transfersom.

Sánchez 42 miljoen is toch absoluut de hoofdprijs voor een speler die zelf wegwilde en een jaar eerder voor 5 miljoen werd overgenomen.

Het is maar wat jij schandalige transfersommen noemt!

11 september 2018 om 13:32

@rfredondo: Je hebt gelijk hoor, maar Levy verkoopt zelf alleen voor de absolute hoofdprijs en wil zo goedkoop mogelijk inkopen (terecht, zoals elke club zou willen). Nu Ajax niet per se hoeft te verkopen en Frenkie zou naar naar de Spurs willen, kan Ajax nu wel de poot stijf houden zoals Tottenham dat ook deed destijds bij Bale. Als Levy hem dan echt wil hebben, zou hij met veel geld moeten komen (meer dan hij voor Sanchez betaalde). Als het klopt wat de Spaanse krant meldde dat Spurs al 50 miljoen afgelopen transferperiode hebben geboden, dan zit een nieuw (mega) bod er echter wel in!

11 september 2018 om 16:13

Ik verwacht dat het ruim boven de 60 miljoen gaat uitkomen. Zeker als hij een aantal goede wedstrijden in de CL speelt en nog een aantal in Oranje (o.a. tegen Duitsland).

Frenkie moet niet naar Engeland gaan. Hij past veel beter in Spanje. Met Barcelona speelt hij ieder jaar voor de hoofdprijzen, mooie club en heerlijk klimaat. Hij hij slim is gaat hij daar de komende 10 jaar voetballen en wordt hij de opvolger van Iniesta.

Als het zo is dan zie ik de andere europese grootmachten als ze echt overtuigt zijn ook actie ondernemen. Wel grappig hoe snel het kan gaan allemaal. Hopelijk voor hem blijft hij fit dit seizoen en kan die gaan knallen. Volgend seizoen naar een Barca of Real als hij zich goed doorontwikkeld, ben benieuwt naar volgende zomer

Ik voel een Nederlands transfer record aankomen. Met zoveel gegadigden kun je aardig cashen. Wellicht stijgt de prijs wel naar 60 miljoen. De Ligt en Ziyech erbij gaan de kassa behoorlijk laten rinkelen. Ziet er goed uit voor Ajax!!

Daar gaan we weer met die Frenkie hype! Die jongen is een prima voetballer die met de juiste stappen een hele goede kan gaan worden. Maar om te zeggen dat hij nu 50 mil waard is gaat veel en veel te ver !

11 september 2018 om 10:53

Dat bepaal jij dus..., weleens gehoord van vraag en aanbod?, Frenkie is al geen hype meer maar de keiharde realiteit.

11 september 2018 om 11:26

@Frank
Ze zijn in Eindhoven bang dat Ajax echt mega bedragen voor hun spelers gaan krijgen. Frenkie de Jong en de Ligt gaan samen hoogstwaarschijnlijk honderd miljoen opleveren. Ziyech loopt ook nog in de JC ArenA rond...Zij hebben nu alleen Lozano die veel kan opleveren. Het is logisch hoe men reageert.

11 september 2018 om 11:44

Ik hoopte persoonlijk dat dit elftal eindelijk eens wat langer dan een jaar bij elkaar blijven eerst Europa en verder veroveren en dan net als in 94/95/96 pas dan individueel de wijde wereld verkennen maar helaas is dat een utopie...de keerzijde van succes.

11 september 2018 om 12:39

Heb je een beetje opgelet het laatste jaar? Wie is er weg dan? Kluivert en daar hebben we een betere voor terug. Het is dus dit jaar langer gebleven.

11 september 2018 om 12:14

Barca, Tottenham en Juve zijn bereid ver te gaan voor Frenkie. Dat zegt toch genoeg?

Ja man de Jong bij Spurs met concurrentie van Winks, Wanyama, Dembele en Dier? Ga maar lekker dan naar Barca dan kan hij hopelijk met Alena in de tweede team (2e keuze team van het eerste) spelen.

11 september 2018 om 11:09

Concurrentie..?, Nee man de Jong kan direct in elk 1e elftal ingezet worden, die gasten bij die topclubs zijn niet blind...
Je denkt toch niet echt dat zij tientallen miljoenen betalen tot zelfs hun clubrecord voor willen verbrijzelen om Frenkie in het 2e te plaatsen...ieder weldenkend mens zal jouw voor gek verklaren minstens, onrealistisch denk je ook niet?

11 september 2018 om 12:05

Hij zegt hier helemaal niets verkeerds hoor. Lees mijn betoog hieronder ook eens. Concurrentie is moordend. James van Real Madrid vergeten, die alleen op de bank zat? Die verhuurd is naar Bayer München? Om even een voorbeeld te noemen. Er zijn tig voorbeelden.

Prima, ruildealtje met Eriksen en Vertonghen maken en dan is t goed.

Ze mogen allemaal in de winter komen. Lekker een kopje warme chocolademelk bij Overmars drinken en dan wachten tot de zomer. Mij lijkt het duidelijk dat dit het laatste seizoen van Frenkie bij Ajax is, maar no way dat hij in januari vertrekt.

Droom lekker verder daar in Londen, niemand gaat in de winterstop en vooral niemand meer naar Tottenham Hotspur met die vrek van Levy aan de macht , voor een dubbeltje op de éérste rang willen zitten en er met absurde bedragen verkopen nee daar trapt men niet meer in !

Tottenham is een mooie club voor Frenkie, alhoewel ik hem heel graag in het team van fc Barcelona wil zien schitteren. De kans is natuurlijk heel klein dat Barca hem de hoofdprijs betaald. Ze zien in hem de ideale opvolger voor Busquets. Ben ook bang dat ze (Frenkie) verhuren. Ik moet wel realistisch zijn dat er geen plek voor hem in de basis is. Busquets speel je niet zomaar uit. Dat is de ideale positie voor Frenkie. Dan heb je nog Rakitic, Countinho en Arthur op het middenveld. Arthur is op dit moment 12de man. Frenkie zou dan... 13 of 14de man zijn, oftewel nooit aan spelen toekomen in de La Liga en CL. Dat vind ik doodzonde met zo'n mooie voetballer die je elke week wilt zien. Daarom gun ik hem Tottenham.

11 september 2018 om 19:42

Frenkie gaat écht (nog)niet naar Barcelona om voorlopig daar de bank warm te houden als 14e man, zeer onrealistisch, daar is hij te intelligent voor dan zal hij eieren voor het geld kiezen en vast een mooie tussenoplossing aangeboden krijgen, keuze genoeg maar bijna met zekerheid niet Tottenham.
Laat hij maar eerst kampioen worden en hopelijk nog 2 jaar langer blijven.

Gewoon een dikke nee verkopen i.p.v. De Jong. En die nee mag ook geld kosten :P. Ajax moet kijken wat het beste is voor de club dit seizoen willen ze meedoen op drie fronten en dan met name Europees. En De Jong moet denken aan zijn ontwikkeling, zal hij direct spelen? Zo ja, gaan voor de hoofdprijs. Zo nee, prima, hij ontwikkeld zich momenteel uitstekend bij Ajax en heeft daar nog amper Europese wedstrijden gespeeld en geen prijzen gepakt dus er valt nog genoeg te halen, ook zijn rendement kan nog omhoog in de vorm van assists en goals. Al met al zitten zowel Ajax en Frenkie er perfect bij qua nabije toekomst.

dit lijkt me een verstandigere stap dan de stap naar Barcelona. van de Eredivisie rechtstreeks naar de absolute wereldtop is bijna niet te doen, dat niveauverschil is extreem groot. Spurs zou een mooie tussenstap kunnen zijn voor hem om vervolgens de stap te maken naar een club als Barca

Tegen volgend seizoen is de jong 350 miljoen waard. Ongeloofelijk hoe sommigen van hem een betere versie van Xavi maken. Droom maar lekker verder ajacieden

11 september 2018 om 12:28

Helemaal prima joh, maar voor minder dan 50 gaat ie sowieso niet weg. Wat je daar ook van vindt.

11 september 2018 om 12:36

@arievink

ok, dat bepaal jij? ben jij stiekem Overmars dan?

11 september 2018 om 12:49

Als je logisch nadenkt dan weet je dat Overmars voor Frenkie de absolute hoofdprijs vraagt. Gezien de enorme interesse, potentieel van Frenkie en de wijze waarop de biedingen die gedaan zijn (30mil van Barca) gemakkelijk opzij geschoven zijn, zal 50 miljoen of meer heel realistisch zijn. Maar dat weet jij ook wel.

11 september 2018 om 14:06

@arievink

50 tot 60 miljoen vind ik inderdaad wel marktconform. hoger dan dat zal een club niet snel uitgeven denk ik voor een Eredivisie speler, hoe goed die ook is. al weet je het nooit met die op hol geslagen transfermarkt

11 september 2018 om 12:32

Hoezo dromen...je mag best anti-Ajax zijn hoor echter dit is de pure realiteit!
Dat jij er 350 van maakt en Xavi erbij haalt komt volledig op je eigen conto.
Kennelijk vindt je het lekker om hier je frustraties los te laten maar waarom?
Dromen zijn bedrog beweert men toch?, dit is het voetbalwereldje, keiharde business.
Fijne middag.

11 september 2018 om 16:06

Inderdaad. Xavi/iniesta waren op hun 21e al dragende spelers van Barca. De jong wordt te ver opgehemeld naar mijn mening

Ik heb begrepen dat Ajax een kleine verbouwing in de Arena gaat doen.
De wachtkamer gaat vergroot worden.
Mogen al die mooie grote clubs in plaatsnemen.
En komende zomer mogen ze dan allemaal een nummertje trekken, plaatsnemen en wachten tot ze aan de beurt zijn.
En dan mogen ze hun verhaal doen.
Het mooiste verhaal gaat er met de prijs vandoor.

Jaaaaaaaa! De dagelijkse Frenkie-de-Jong-is-God-update. Het duurde al even voordat-ie voorbij kwam...

Als Tottenham nu pas is overtuigend van de bovenmenselijke kwaliteiten van Frenkie de Jong is het wel de laatste op deze aardkloot inmiddels. En ook de naïefste, want ik denk dat De Jong geen tussenstop als Tottenham nodig heeft om zijn ultieme doel te bereiken. Die gaat wel naar Barcelona volgende zomer, hoewel ik hoop dat het anders loopt. In Spanje zou hij alleen maar de opvolger van Iniesta worden en voortdurend met zo'n legende worden vergeleken. Liever zie ik hem met De Ligt naar Juventus vertrekken, dat met Ronaldo aan boord op weg is richting hegemonie in Europa straks. Doen ze dat, dan zetten ze werkelijk hun stempel op een Europese topprestatie én de definitieve revival van een wereldclub die verwerd tot outsider. Een stempel vergelijkbaar met zoals Van Basten, Rijkaard en Gullit deze zetten op AC Milan in de jaren negentig. Qua persoonlijke eer valt er na Messi de komende tijd niet zoveel meer te winnen...

Als Ajax werkelijk op Europees topniveau wil gaan meespelen met de grote jongens, waarom moet de Jong dan per se verkocht worden? Dan kan hij beter bij Ajax blijven spelen. Moeten ze hem wel een redelijke salarisverhoging geven, wat geen probleem moet zijn, aangezien het geldpakhuis van Ajax uitpuilt.

En dat geldt ook voor de Ligt en Ziyech en anderen. Straks zijn ze allemaal voor veel geld verkocht, maar is PSV weer kampioen.

Ajax verkoopt hem in de winterstop met als voorwaarde dat hij het seizoen afmaakt in Amsterdam... klaarrr

Bij Tottenhem heeft hij tenminste gegarandeerd een basisplaats. Bij Barca zou het na een paar slechte maanden al afgelopen kunnen zijn. Absolute topclubs zijn te ongeduldig om te experimenteren met talenten.. Ik zou voor Tottenham gaan. Hij heeft tijd zat om later nog de stap te maken naar de absolute top.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren