Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Frenkie de Jong: ‘Er komt een moment dat ik kritiek ga krijgen’

Laatste update:

Frenkie de Jong heeft zijn eerste basisplaats voor Oranje erop zitten. De middenvelder deed negentig minuten mee tegen Frankrijk (2-1) en haalde een ruime voldoende. Toch zou hij het niet vanzelfsprekend vinden wanneer hij in de basis blijft staan bij het Nederlands elftal, zo vertelde De Jong na afloop.

“Dit is mijn eerste wedstrijd in de basis. Het was leerzaam, maar ik moet blijven vechten voor deze plek”, zei De Jong tegen de NOS. “Er zijn meer spelers die hun basisdebuut hebben gemaakt. Een kennismaking met een hoger niveau. Dat was op de trainingen ook al. Iedereen is wat groter, sterker en heeft meer technische bagage.”

Oranje werd in de eerste helft bij vlagen overlopen en ging rusten met een 1-0 achterstand. Het ging ‘moeizaam’, aldus de 21-jarige Ajacied: “We werden teruggedrukt, kwamen er weinig uit. Na rust gingen we beter voetballen, durfden we ook. We maakten gelijk en gingen meer vooruit. Het is moeilijk te zeggen waardoor het dan wel lukt.”

De complimenten doen De Jong goed, maar hij probeert zich er naar eigen zeggen niet te veel van aan te trekken: “Ik weet ook dat er een moment gaat komen dat ik kritiek ga krijgen. Dan vinden ze misschien dat ik te lang met de bal blijf lopen.” Ronald Koeman vond dat Oranje de doelpunten te makkelijk weggaf en is daarover 'echt boos', maar stelt dat zijn ploeg ‘goed op weg’ is: “We hebben genoeg kleur op ons gezicht, ook hoe wij de tweede helft gespeeld hebben.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zelfmoord, dat was het eerste dat in mij opkwam toen ik de opstelling zag, tot ik Frenkie aan de bal zag. Barcelona en Oranje gaan heel veel plezier aan hem beleven.

9 september 2018 om 23:33

Ook Ajax. Die kunnen volgende zomer weer rond de 55 miljoen bijschrijven. Wat een natuurtalent die De Jong, en heerlijk nuchter. Jammer dat hij niet op een jongere leeftijd heeft kunnen doorbreken.

Hij doet mij enorm veel denken aan Busquets. De rust waarmee hij voetbald, het gemak en het overzicht. Die jongen is gemaakt voor het spel van Barcelona.

9 september 2018 om 23:37

Doet mij juist eerder aan sergi Roberto denken met die voorwaartse rushes

9 september 2018 om 23:39

Minimaal 55 miljoen. Als hij dit seizoen in de CL blijft presteren, zou hij meer op kunnen leveren.

9 september 2018 om 23:41

Hij is nog erg jong hoor. Pas 21. Niet iedereen is een Mbappe die al op zijn 18e al goed is. Ik vind dat Frenkie al erg goed is voor zijn 21 jaar.

9 september 2018 om 23:41

Dat is dan ook het enige. Ik vind Sergi Roberto een van de minste spelers van Barcelona. Zal altijd herinnerd worden door zijn goal tegen PSG, maar ik kan nou niet echt genieten van zijn spel.

10 september 2018 om 00:40

@blindevogel. Of Ajax houdt hem en nog een paar bepalende spelers. Selecteert door op de wat mindere posities en gaat er dan voor om echt een rol te gaan spelen.

10 september 2018 om 02:28

Klinkt net zoals Dolberg... ongeveer een jaar geleden was hij, volgens velen, zeker 50 miljoen waard. Nog geen half jaar later en een mindere periode was daar zo’n beetje de helft maar van over.
Dat die Frenkie kan voetballen en een natuurtalent is okay, maar laten we even op z’n minst een half jaar wachten.

10 september 2018 om 07:32

@ProTukker Laat hij het tegen PSV zien en dan moeten we wachten. Laat hij het tegen de wereldkampioen zien en dan moeten we nog steeds wachten. We zijn wel van het uitstellen op VZ he?

10 september 2018 om 08:38

Misschien iets met een blessure te maken?

10 september 2018 om 09:33

@balverlies

Iedereen is het er over eens dat deze jongen een enorm talent is maar Protukker heeft wel gelijk.

Laat deze jongen maar is 2 jaar constant presteren en zorgen dat hij geen zware blessure oploopt.

Een paar leuke individuele wedstrijden zeggen niet alles want er zijn tien talle voorbeelden van vergelijkbare spelers (bijvoorbeeld Dolberg) waarbij de situatie een jaar later totaal anders is.

Frenkie wordt op dit moment enorm gehyped, nogmaals een zeer goede speler en zoals het er nu naar uit ziet een gouden toekomst maar laten we nou niet overdrijven met zijn alle en even rustig afwachten hoe hij zich gaat ontwikkelen.

10 september 2018 om 10:43

Hij deed mij inderdaad ook denken aan Busquets, maar niet perse vanwegen zijn speelstijl maar ik denk meer de rust en controle die hij uitstraalt. Genieten om naar te kijken! De Jong lijkt wel meer techniek te hebben, met af en toe een nuttige actie en heerlijke paasjes.

Busquets is een hele sobere speler, die het spel perfect leest. De Jong is een hele creatieve speler, die het spel maakt.

10 september 2018 om 13:26

@frtorres

De Ajacieden moesten zich ergens aanvast klampen omdat de prijzen uitblijven. De Ajaxfans zijn tegenwoordig massaal accountants geworden, het sportieve plaatje staat op de 2e plaats net als de huidige ranglijst, en die van vorig jaar, en die van het jaar daar voor en het jaar daar voor en het jaar daar voor .

Jaaaaaaaaa Frenkie speelt goed maar the hype is wel real hoor! Pfoe poeh het lijkt wel of de nieuwe Cruijff-Maradona combinatie all-in 1 opgestaan is. Nogmaals geen haat, zoals sommigen zullen zeggen maar kalm aan met de veren zijn kont in douwen.

9 september 2018 om 23:29

Is altijd zo. We hemelen iedereen op en als ze 3 wedstrijden slecht spelen zijn het waardeloze spelers. Frenkie lijkt me nuchter genoeg om hiermee om te gaan. Die komt er wel!

9 september 2018 om 23:30

Dan hopelijk alleen de voetbal kwaliteiten van Maradona. Niet dat we hem straks ladderzat met een grote sigaar op z'n waffel zien gaan.

Anyhoo, speelde gewoon sterk en vol zelfvertrouwen. Had een paar slechte passjes, maar dat was ook het enige. Met dit soort wedstrijden en straks de CL zul je zien dat hij steeds beter en beter wordt.

10 september 2018 om 00:11

Achjoh beetje plezier maken moet toch ook kunnen in het leven 😉

10 september 2018 om 08:43

Als Frenkie ons daarmee WK maakt, zeg ik paf die dikke sigaren maar een eind weg😉

9 september 2018 om 23:31

Nou, wie mij beetje hier volgt, weet dat ik heel kritisch ben, maar ik heb vandaag de hele wedstrijd op deze man gelet en ik kan niets anders concluderen dat deze man gewoon klaar is voor Barcelona.

10 september 2018 om 00:13

Martina. Ik ben het nooit met je eens aangezien in een optimist ben maar dit is een prachtige reactie van je. Weinig mensen zullen openbaar hun ongelijk tonen. Alleen de sterken

9 september 2018 om 23:49

Klopt dat de hype wel erg groot is alleen wat Frenkie liet zien heb ik nooit van een Bazoer, El Ghazi of wie dan ook gezien. Frenkie doet dit tegen Frankrijk en lijkt er goed mee om te gaan. Die komt er echt wel.

10 september 2018 om 07:51

Koopmeiners is wekelijks bij AZ de beste man op het middenveld het zal niet heel lang meer duren hij gaat ook aansluiten en ook Ouwejan komt er aan. Maar Koopmeiners gaat net als Frenkie heel ver komen.

10 september 2018 om 09:21

Dat hoop ik niet. AZ speler laten bij AZ leuk spel zien maar daar mag je presteren. De meeste AZ spelers falen niet voor niets als ze echt móéten gaan presteren. Laat ze eerst maar een transfer maken naar Ajax of PSV en daar gaan presteren. Voor het Nederlands elftal komen ze echt nog te kort.

10 september 2018 om 10:03

Haha Dat is echt een non argument koopmeiners doet exact hetzelfde als de jong en Ouwejan staat gewoon iedere week zijn mannetje.

Als je koopmeiners nooit echt hebt zien spelen moet je niet dit roepen. En datzelfde geld voor Ouwejan.

10 september 2018 om 10:38

Ik baseer het op her feit dat AZ gewoon niet het platform is waar je het kan laten zien. Als ze straks weer regen Ajax of PSV spelen worden deze jongens weer flink te kijk gezet en gaan ze kansloos af als elk jaar. Bij het NL elftal krijg je regelmatig nog beter spelers tegen je dua dat wordt helemaal niets. Eerst maar presteren onder druk en dan gaan we verder praten. En nee die druk is er niet bij AZ en dus doet Koopmeiners niet hetzelfde als de Jong.

10 september 2018 om 10:39

En ja ik zie ze rehelmatig spelen tegen de kleintjes en gaat het lekker maar tegen de top man man man wat vallen ze dan door de man met Til voorop.

10 september 2018 om 13:55

Bij AZ is dat klimaat aan het veranderen en idd met Til voorop Koopmeiners heeft wel eens een mindere wedstrijd maat Ouwejan speelt altijd goed ook bij mindere wedstrijden. Koopmeiners is nu bezig zoals frenkie zijn eerste seizoen speelde.

Er heerst nu steeds meer een top sporters mentaliteit bij AZ genaamd over mijn lijk. Alleen AZ heeft niet goed geinvesteerd dus moeten wij het hier
mee doen. En over Til die gaat vroeg of laat vervangen worden door Maher of consorte.

10 september 2018 om 01:11

Savano je bent echt te triest man je zeikt dit dat . Maar niemand heb ik gezien wie hem vergelijkt met Cruijff of Maradona jij bent de eerste en dan der over klagen triest!!!!.

10 september 2018 om 01:18

Jij begrijpt er niet veel van.

10 september 2018 om 08:45

Andere mensen triest noemen... Je kunt het niet eens zijn met iemand, maar een ander triest noemn zegt meer over jou, dan iemand die hier gewoon zijn mening geeft. Tijd om op te groeien!!

Wat een volwassen reactie van een van het grootste talent op het middenveld van de wereld? Zo down to earth. Deze jongen gaat ver komen.

10 september 2018 om 08:30

En dan te bedenken dat Nouri nog een klasse beter was...

10 september 2018 om 13:45

Is niet speculeren. Iedereen die ze samen heeft zien spelen weet dat Nouri nog beter was. Speculeren zou het zijn als ik zou beweren dat Nouri op dit moment beter zou als het noodlot hem niet had getroffen.

Als ik hem zo zie spelen baal ik nog harder dat hij niet voor PSV koos. Heerlijke speler. Wijnaldum speelde ook enorm goed nu hij de opbouw niet hoefde te verzorgen. Het middenveld lijkt nu goed te staan.

9 september 2018 om 23:41

Blind zou er ook een goed passen. Als LB is hij niet de beste, maar op het middenveld heeft hij geweldig gespeeld.

9 september 2018 om 23:42

Ik zou eerlijk gezegd niet weten voor wie hij daar zou moeten spelen. Het middenveld van vandaag vult elkaar goed aan. Het enige wat ik echt mis is een middenvelder die van afstand kan schieten.

10 september 2018 om 07:39

Beste Kyle, ik zie je steeds in iedere topic Blind verdedigen. Na gisteren is het toch duidelijk dat Blind fysiek en handelingssnelheid tekort komt. Vooral als Cvm, daar wordt hij volledig overlopen. Niet in de Eredivisie want daar is Ajax de bovenliggende partij. Maar internationaal wel. Het is toch niet voor niets dat elke Europese topclub op die positie sterke fysieke voetballers heeft staan.

Jammer dat Frenkie de rol van opbouwende speler heeft.
Ik zie hem liever deel uit maken van een aanvallende linie. Daar kan het Nederlands elftal zijn kwaliteiten echt ten volle benutten.

9 september 2018 om 23:30

Zijn opbouwende kwaliteiten zijn cruciaal voor dit middenveld. Hij en Pröpper vinden daar een goede balans in. Tegen de meeste tegenstanders zal Frenkie echt wel genoeg ruimte krijgen om aanvallend wat toe te voegen.

9 september 2018 om 23:42

Juist, is echt een speler die het veld voor zich moet hebben en niet in zijn rug.

9 september 2018 om 23:44

Precies. Hij kan zo makkelijk indribbelen en dan heb je al een mannetje meer. Waarom zou je dat in vredesnaam weg willen halen door hem dieper op te stellen. Het is geen echte doelpuntenmaker dus dat voordeel heb je er ook niet van. Lekker laten staan zo!

Ik vind die risico’s in zijn spel gewoon goed net als Ziyech. Dat veilige getik irriteer ik me meer aan dan iemand die probeert naar voren te spelen en dan een bal kwijt kan raken of een pass verkeerd kan gaan.

9 september 2018 om 23:32

Ik vind het best meevallen hoeveel risico hij neemt. Een goede dosis lef vind ik het meer. Het is niet alsof hij echt rare dingen doet. Als hij straks leert om de bal wat sneller door te spelen gaat hij de top halen, ben ik van overtuigd

10 september 2018 om 00:11

Helemaal mee eens, het avontuur opzoeken in een wedstrijd is mij ook zo veel meer waard dan op save spelen met een tikkie terug of breed.

Vandaag is deze speler voor mij ook doorgebroken. Deze jongen bezit on-nederlands veel rust en heeft niet 2 ogen, maar stuk of 7. Ongelofelijk. Dit is niveau Sneijder, vd vaart, van Persie, robben etc. Eindelijk speler van de buitencategorie. Wel jammer dat hij met een team te maken heeft dat hem niet echt snapt. Dat zag je met name bij Babel vandaag.

10 september 2018 om 03:46

Dat is er iets wat er in moet slijpen als het team langer samen speelt. Frenkie is er pas net bij en zijn speelstijl is uniek binnen de Oranje selectie. Dat zal vanzelf goed gaan als ze meer met elkaar trainen/spelen.

Ik kan niet wachten om Ajax in de CL te zien spelen met Ziyech, Tadic, Neres en Frenkie als dirrigent er achter. Dan heeft Frenkie voor hem ook nog is met betere spelers met de bal aan de voet dan vandaag (Babel, promes en wijnaldum vind persoonlijk niet heel verfijnd aan de bal), dus dat kunnen mooie combinaties worden.

Strootman was op zijn leeftijd ook een enorm talent kijk wat er van over is gebleven. Je kan nooit in de toekomst kijken. Het belangrijkste is dat hij de goede stappen in zijn carrière gaat maken veel wedstrijden gaat spelen. Voorlopig bij Ajax blijven. Ik vind het middenveld nu goed staan met Wijnaldum de jong en propper.

9 september 2018 om 23:34

Blessures kunnen iedere voetballer zijn carriere verpesten helaas.

9 september 2018 om 23:35

Tja stroorman had dan ook een knieblessure van bijna 2 jaar waar hij nooit van is terug gekomen.

9 september 2018 om 23:44

Gast, je gaat de Jong toch niet met een jonge Strootman vergelijken. Die heeft nooit tempo in zijn spel gehad. Zelfs bij FCU werkte hij spelvertragend. Voor mij is het werkelijk een raadsel dat Roma hem ooit heeft aangekocht.

9 september 2018 om 23:45

Een raadsel? Volgens mij vergeten mensen door de huidige Strootman hoe goed hij was voor zijn blessure(s).

9 september 2018 om 23:49

Excuus, neem me niet kwalijk.

9 september 2018 om 23:50

Strootman was idd bij Psv, oranje en beginperiode roma fantastisch jammer van die blessures

10 september 2018 om 00:04

Strootman was zeker een groot talent destijds alleen is De Jong op zijn 21e wel echt verder dan Strootman was op die leeftijd toch......

10 september 2018 om 00:17

In welk opzicht is hij verder dan?
Zijn toch 2 spelers met een verschillende speelstijl, dus ben benieuwd wat je hiermee bedoeld.

10 september 2018 om 00:13

@1az1

Strootman was toen zeker een groot talent maar hij heeft nooit de handelingssnelheid en de techniek van een Frenkie De Jong gehad

10 september 2018 om 07:45

Strootman speelt in clubverband nog steeds prima, maar bij Nederland heeft hij het helaas nooit laten zien..

Zal ik dan maar beginnen? Ik zag hem in de eerste helft 1 fout balletje 1 meter naar rechts geven dat balverlies opleverde. Verder.....wat een verademing deze jongen, wat een talent, hopelijk ontwikkeld hij zich zo door en wordt het een topspeler.

10 september 2018 om 09:00

Damn dat meen je niet, heeft hij gewoon 1 foute pass gegeven?!! Dat kan echt niet zeg!

10 september 2018 om 13:37

Jazeker dat meen ik! Wel met een grote glimlach natuurlijk en ik grap een beetje op de titel. Eigenlijk moet die jongen wat goed (opbouwende) kritiek gegeven worden want dan gun je het iemand om te leren en dus beter te worden. Ik hoop dat ze dat bij ajax en het nl elftal wel doen want wat hoop ik dat hij nog veel beter wordt.
Heb al lang gelezen dat deze jongen zelf ook beseft dar hij er nog lang niet is maar nogmaals wat een genot om de afgelopen wedstrijden naar te kijken en wat een talent. Nu met zijn allen weer beide beentjes op de grond.

11 september 2018 om 11:05

Absoluut mee eens, een geluk daarbij is dat Frenkie een oernuchtere jongen is. Hij geeft zelf ook al aan dat hij niet eens verwacht een basisplaats te hebben afgedwongen in NL en dat hij nog hard moet blijven werken om dit spel vast te houden, zowel bij Ajax als bij het Nederlands elftal. Er lijkt een goeie kop op te zitten, hopelijk kan hij in de toekomst vaker belangrijk zijn voor Nederland. Ik vind het in ieder geval een heerlijk type om naar te kijken, dat ogenschijnlijke gemak waarmee hij dribbelt en het spel verlegt, dat vind ik het mooie aan voetbal.

Het verhaal is (bijna) alles naar voren te durven spelen ondanks druk van de tegenstanders of het nou Frankrijk is of Emmen! Nou Frenkie als je dat minimaal de komende 10 jaar blijft doen dan gaan de spelers die dat niet lukt afvallen en de spelers die de handelings snelheid wel bezitten naar verloop van tijd net zo goed als jou worden / aan jou niveau optrekken!

10 september 2018 om 02:12

Carel Eiting, kun je wat mij betreft nu al oproepen. Iets ander type maar technisch perfect.

Met hem staat het middenveld van Oranje iig voorlopig wel vast. Hij zal alleen maar beter worden en naast hem speelde Wijnaldum ook stukken beter.

Hij had misschien een paar passjes die niet goed waren, maar verder speelde hij ijzersterk. Wat me verder opviel is dat hij al dribbelend volgens mij niet 1 keer balverlies heeft geleden. De sterke, grote Fransen wisten hem niet van de bal te krijgen.

Oranje heeft er eindelijk weer een uitstekende spelverdeler bij en Ajax heeft met hem een CL waardig middenveld.

Wijnaldum en Frankie De Jong is een geweldige tandem gebleken, nu nog een vervanger voor Pröpper, want die kwam vanavond zichtbaar te kort. Misschien toch eens Donny vd Beek proberen, of toch weer Strootman in een rol die hij bij Roma en nu bij Marseille speelt. Laat De Jong maar opbouwen en het spel verdelen en niet die andere twee, want die kunnen dan niet.

Strootman, Wijnaldum en F. de Jong ?!

10 september 2018 om 00:08

Wat deed Propper verkeerd dan volgens jou? In mijn ogen werkte hij juist hard en zorgt hij in zijn samenspel met Frenkie er juist voor dat Oranje onder de druk uitkomt. Strootman werkt gewoon spelvertragend. Dat is keer op keer in Oranje gebleken. Je ziet ook gelijk dat Wijnaldum beter speelt nu Strootman niet speelt, omdat die twee ongeveer dezelfde dingen doen als cm en omdat Strootman als spelverdelende cm de bal te traag rondspeelt (wat Frenkie de Jong dus juist wel goed doet). Nee, laat Strootman maar een hele poos banken wat mij betreft.

10 september 2018 om 00:25

Propper speelde geweldig en was tegen Peru ook al de beste speler op het veld. Dat je daarnaast ook nog van de Beek noemt als vervanger is gewoon lachwekkend.

10 september 2018 om 00:50

Niet helemaal. Ik vond Pröper prima en Wijnaldum bij uitzondering ook. Alleen zowel Pröper en Wijnaldum missen iets wat Donny wel heeft: Een schot, doelgerichter en iemand die makkelijker scoort. Ik zou een wissel Wijnaldum/van de Beek helemaal niet zo gek vinden. Dus niks lachwekkend, maar Wijnaldum dus ipv Pröper. Iig never nooit meer Vörmer. Die voegt gewoon niets toe.

10 september 2018 om 01:04

Dat van de Beek er voor Propper in zou moeten komen vond ik inderdaad lachwekkend, dat dat voor Wijnaldum zou moeten zijn is nog een stapje erger. Kijk je dan serieus met zo een gekleurd beeld dat een bankzitter van een eredivisieclub de voorkeur zou moeten krijgen boven een basisspeler van Liverpool. Ik begrijp dat je je clubvoorkeur een beetje meeneemt, maar hier sla je wel een beetje door.
Wijnaldum stak in zijn eredivisietijd zo ver boven de rest uit en was by far de beste speler van de eredivisie (2015). Vervolgens ook internationaal bewezen. Van de Beek staat niet eens in de top 20 beste spelers van de eredivisie.

Edit: Daarnaast scoorde Wijnaldum bij PSV behoorlijk veel. Meer dan van de Beek nu. Dus scorend vermogen zit wel goed.

10 september 2018 om 01:22

Ik denk dat Ajaxmind in dit geval niet verblind is door clubvoorkeur, maar meer bedoeld dat er een makkelijk scorende middenvelder met diepgang bij moet komen. Wijnaldum heeft diepgang, maar scoort niet makkelijk, en Propper scoort wel makkelijk, maar komt in dit elftal niet vaak in de buurt van de zestien. Maar ik denk niet dat het middenveld beter wordt met vd Beek ipv Wijnaldum of Propper. Propper moet gewoon wat vaker in de zestien komen. Moeilijk tegen Frankrijk en Duitsland, maar tegen mindere ploegen zie ik dat echt wel gebeuren.

10 september 2018 om 02:15

Klaassen dus, die zou ik in de spits zetten, hangend met Promes en Depay eromheen.

10 september 2018 om 06:54

Ajax mind
Vd beek i.p.v. vormer is dan ook veel logischer. Alle andere mids deden het goed.

10 september 2018 om 02:14

Geen Strootman! Blind, F. de Jong, Wijnaldum. Dan nog zonde om propper op de bank te houden.

niet alleen voetballend hoogbegaafd zo te zien.

10 september 2018 om 06:31

Wat is er hoogbegaafd aan dit stuk dan? We slaan wel weer enorm door zeg. Speelde een degelijke wedstrijd ja maar zie hier wel heel overdreven reacties voorbij komen. 2de helft was bij meerdere oranjespelers van beter niveau. Met name Depay viel daarin op.

Heerlijk gevoetbald Frenkie! Je eigen dingen zoals je dat ook bij Ajax doet. Jammer dat je te vaak de bal achterin moet gaan ophalen omdat ze niet mee kunnen voetballen en ook de enigste die op het juiste moment weet druk te zetten, waar de rest weer staat te slapen. De manier waarop gister de 2e helft is gevoetbald geeft toch weer hoop. Thuis geen respect meer voor die Fransen en er gewoon bovenop knallen.

Ik zit met vertrouwen te kijken naar wat deze jongen doet. Als hij wordt ingespeeld dan denk je niet, oh oh, zoals ik dat laatste jaren bv met strootman heb. Nee, het voelt vertrouwd en je ziet dat medespelers dat ook vinden. Ze bewegen allemaal door nadat de bal richting de jong is vertrokken. En dat is in mijn ogen essentieel in het voetballlen. Dat je zoveel vertrouwen hebt in iemands balbezit, dat je al een betere positie in het veld kunt gaan aaannemen. Dat zie je bij kante, pogba, maar ook iniesta, Messi en nog wat van die toppers. En nee, Frenkie is nog lang niet op dat niveau, misschien haalt ie dat ook nooit, maar wat ik zie is meer dan bemoedigend.

Vet om te zien. En balen voor mijn psv hartje Haha.

Frenkie is gewoon echt goed! Wat een speler is hij zeg. De man mag als hij zo door gaat altijd in de basis staan. Het kan niet anders dan dat hij DE man op het middenveld van Oranje wordt.

Nou Koeman, hier nog een paar dingen om je boos over te maken... Hoe kan je als je net 2-1 achter komt Vormer er nou inzetten? Heb je aan Janmaat soms opdracht gegeven om alles maar af te kappen en naar binnen te draaien? Daar zou ik pislink om worden.

Zijn houding is nog belangrijker dan zijn klasse. Net als bij De Ligt. En net als bij Depay, die ons ongelijk aan het bewijzen is en langzaamaan de echte topper wordt die er in hem zit.
We zullen het moeten hebben van mentaliteit en inzicht. Inzicht in het spelletje, inzicht in de eigen kwaliteiten en beperkingen. We hebben slimme spelers en coaches nodig. Iemand als Van Bommel is ook een zegen voor het NL voetbal, die zal nooit verslappen en wil altijd alles doen om te winnen en om morgen nog beter te zijn. Dat brengt hij hopelijk over op zijn spelers. Zijn begin bij PSV is heel veelbelovend.

Als het over mentaliteit en realisme gaat: Vormer is ook een goede in dat opzicht. Schreeuwt niet om een basisplaats, kent zijn beperkingen, gaat niet lopen hooghouden op het middenveld of zo, maar doet het maximale en focust zich. Wijnaldum was ook prima gisteren. Maar als ik dan Blind zie of Virgil of Promes… dan ben je geen echte strijder. Dan doe je je vast en zeker je best, dan kun je vast en zeker goed voetballen, maar dan ben je geen killer.

Daarom dus ook geen Veltman meer in Oranje (niet meedogenloos), voorlopig geen Kluivert (technisch goed maar veel te weinig een teamplayer), geen Strootman. Wel Frenkie, Babel, Memphis, Pröpper, Vormer, Cillessen. We moeten niet denken dat in 1988 Adri van Tiggelen nou zo'n geweldenaar was, maar hij speelde heel geconcentreerd en gedienstig. Dan kun je ver komen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren