Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Van der Sar: ‘Zo’n aankoop is echt Ajax, we willen die kans blijven geven’

Laatste update:

Ajax versterkte zich in de afgelopen transferperiode met Daley Blind en Dusan Tadic en lijkt daar door de plaatsing voor de groepsfase van de Champions League al meteen de vruchten van te plukken. De Amsterdammers versloegen in de Europese voorrondes achtereenvolgens Sturm Graz, Standard Luik en Dynamo Kiev en mogen zich nu voor het eerst in jaren gaan melden in de groepsfase van het miljardenbal. Voor algemeen directeur Edwin van der Sar betekent de komst van de twee ervaren namen echter niet per se een breuk met het verleden.

“We hebben dit beleid aangekondigd ja, maar er waren nog mensen die daaraan twijfelden. We hebben voor het einde van het seizoen met Perr Schuurs, Zakaria Labyad en Hassane Bandé al drie aankopen gedaan. Met Blind en Tadic erbij heb je dan een selectie waarmee we met elkaar kunnen presteren. Ik denk dat het nu precies goed valt”, blikt hij bij Inside Ajax terug op de afgelopen transferzomer.

Hoewel Blind dacht aan een overstap naar Frankrijk en Italië wist Ajax hem toch te overtuigen door ‘de juiste snaar te raken’, terwijl Tadic graag Champions League wilde spelen en kampioen wil worden: “Dan valt dat net goed. De stelling dat we alleen dit jaar dit soort aankopen hebben gedaan is natuurlijk niet helemaal juist, we hebben eerder ook al Hakim Ziyech en David Neres voor een hoog bedrag gekocht”, vervolgt Van der Sar. De voormalige doelman haalt aan dat Ajax in de afgelopen jaren voor 180 miljoen euro heeft verkocht en dat deels heeft weten op te vangen met spelers die doorkwamen uit de jeugd.

De Amsterdammers sloegen daarnaast toe met buitenkansjes als André Onana: “Een aankoop zoals Onana is natuurlijk ook echt Ajax. Van vijfde keeper bij Barcelona naar het eerste van Ajax. Wij willen spelers de kans blijven geven. Ajax kijkt niet alleen maar naar de grote namen”, gaat hij verder. Wat betreft de komende jaren heeft Van der Sar een duidelijke doelstelling voor ogen: “Ook moet de kans er wel zijn om dergelijke spelers te halen. Als de kans er is, dan is het geld er. De doelstelling is en blijft een kwalitatief sterke selectie neerzetten waarmee we kampioen kunnen worden en Europees kunnen aanhaken.”

Denk jij dat Ajax dit seizoen kampioen gaat worden?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

@redactie waarom steeds dezelfde poll

7 september 2018 om 20:57

Haha dacht precies hetzelfde..

Gaat wat worden volgende zomer. Ziyech weg, De Ligt weg en De Jong weg. Dan zal Onana ook wel willen vertrekken en Neres ook. Vervolgens heb je Huntelaar waarvan je niet weet of hij nog een jaar op dit niveau kan spelen, evenals Schone. Kortom: flink wat aankopen nodig denk ik. Ik hoop dat Ajax volle bak kan inzetten op Vertonghen of Alderweireld. Wellicht dat het helpt dat Daley Blind er al zit. En misschien dat je Suarez binnen nu een twee jaar ook wel zo gek kan krijgen om terug te keren. Dan zie ik dit beleid wel structureel worden. Maar ik ben benieuwd welke konijnen van dit kaliber Overmars verder nog uit de hoed zou kunnen toveren.

7 september 2018 om 20:58

Want Ajax moet een 30+ elftal bouwen?

7 september 2018 om 21:03

Nee, Ajax vindt de balans tussen jonge spelers en ervaren krachten. Team van 95 was ook een mix van beiden.

7 september 2018 om 21:03

Nee joh Svenson007, laten we het lekker proberen met alleen maar jongens onder de 21...

Er wordt toch gezegd dat, in het geval dat Schöne en Huntelaar aftakelen, je ze kunt vervangen/aanvullen voor ervaren spelers zoals vertonghen, alderweireld en suarez. Ik zou hier vermaelen nog wel aan toe willen voegen, al is hij wel blessuregevoelig.

7 september 2018 om 21:03

Nee joh Svenson007, laten we het lekker proberen met alleen maar jongens onder de 21...

Er wordt toch gezegd dat, in het geval dat Schöne en Huntelaar aftakelen, je ze kunt vervangen/aanvullen voor ervaren spelers zoals vertonghen, alderweireld en suarez. Ik zou hier vermaelen nog wel aan toe willen voegen, al is hij wel blessuregevoelig.

7 september 2018 om 21:27

Mix klonkt erg enthousiast. Dat was vooral erg jong. Rijkaard en je zou kunnen zeggen Blind was volgens mij de routine.

7 september 2018 om 21:07

Meer dan 2 grote spelers zullen er per jaar niet weg mogen, denk ik.

Zie wel zoiets gebeuren als:
- 2018/2019 Ziyech en Onana weg
- 2019/2020 De Ligt en De Jong weg
- 2020/2021 Neres en Tagliafico weg

Met het geld wat er elke keer binnenkomt, kunnen prima goede vervangers gehaald worden. Zolang t boeltje maar in balans blijft, dan kun je elk jaar iets beter worden.

Qua vermogen en salarisplafond is het inmiddels niet meer nodig om tegen elk hoog bedrag ja te zeggen, wat uiteindelijk sportief Ajax in de afgelopen jaren veel heeft gekost.

7 september 2018 om 21:34

Ik denk alleen dat het onhaalbaar is om spelers zoals de Jong, de ligt en tagliafico zolang te behouden. In het geval van de Jong en de ligt gezien de interesse die er nu al is.

En bij tagliafico gezien zijn leeftijd wel wat sneller een stap wil maken dan jij nu hoopt. En er zal wellicht ook meer interesse komen voor hem gezien Ik spel en het feit dat hij voor nu ook aanvoerder is bij Argentinië.

7 september 2018 om 22:17

was inderdaad heel lang niet realistisch, maar nu met beter salaris en meer macht bij Ajax, lijkt het nu iets beter te lukken.

Ziyech wilde ook weg, Ajax zegt gewoon nee tegen 35 miljoen. Dat was 5 jaar geleden ondenkbaar. Ajax haalt nu iemand van het kaliber Tadic, was destijds ook ondenkbaar.

7 september 2018 om 22:42

Ziyech zal, als de juiste club niet komt, wel blijven, maar je weet gewoon dat Frenkie en De Ligt weggaan. Er zullen zich zulke grote clubs melden, dat ze zelf weg zullen willen. En als Ziyech blijft spelen zoals hij nu speelt, komt ook een goede club voor hem. Overmars kan ze niet eeuwig tegenhouden.

7 september 2018 om 23:10

"meer dan 2 grote spelers zullen er per jaar niet weg mogen, denk ik."

Niet weg mogen? Hebben die spelers zélf daar misschien óók nog wat over te vertellen, of is de slavernij weer ingevoerd in Amsterdam? David Neres gaat natuurlijk niet nog drie jaar blijven. Om maar wat te noemen.

7 september 2018 om 23:12

"ziyech wilde ook weg, Ajax zegt gewoon nee tegen 35 miljoen. "

35 miljoejn is wat Ajax wilde hebben voor Ziyech. geen enkele club heeft dat geboden. Roma was het verst, die boden iets onder de 25 miljoen.

8 september 2018 om 00:07

Nee, geen slavernij. Wel contracten voor bepaalde tijd. Dat betekent dat speler en club overheen zijn gekomen dat de club kan rekenen op de diensten van de speler totdat het contract ten einde komt.

7 september 2018 om 22:07

Zullen wij als supporters gewoon gaan genieten? Niet druk maken over volgend seizoen! Dit seizoen is pas net begonnen.. laten we hopen dat er kampioen worden en weer wat leuks flikken in Europa! Volgend jaar komt daarna pas!

7 september 2018 om 22:22

Vertonghen zie ik nog wel komen maar ik denk dat hij en Alderweireld sowieso nog in het buitenland willen blijven, goed geld verdienen (zeker Alderweireld, heeft hij ook dik verdiend om dat te krijgen).

7 september 2018 om 22:44

Ik denk dat Vertonghen de eerste zal zijn om terug te komen. Dat hoeft trouwens niet volgend jaar te zijn. Maar hij voelde zich een Amsterdammer en gaf aan dat hij zeker terug zou komen. Net als Suarez maar die zie ik volgend jaar niet komen.

7 september 2018 om 23:18

" Maar ik ben benieuwd welke konijnen van dit kaliber Overmars verder nog uit de hoed zou kunnen toveren."

Ik ook! Al mag ik voor Ajax hopen dat het geen konijnen van vier miljoen salaris per stuk zijn, .....

Maar even los hiervan, de kop luidt: 'deze aankoop is echt Ajax." Vervolgens staat in de tekst dat Van der Sar dit zegt. Maar nergens in het artikel is verder (door Van der Sar) uitgelegd wat er nou zou typisch 'ajax' is aan deze aankoop. Misschien is die tekst door de redacteur weggelaten, dat zou kunnen, maar verder kan ik uit het stukje verder echt niet opmaken wat Sar nou precies bedoeld. Want er zijn natuurlijk wel meer clubs die ergens een reservespeler of overbodige speler weghalen die een topper blijkt te zijn. Toch?

8 september 2018 om 11:08

Het klopt dat er meer clubs zijn die dat doen, maar dan nog kan zo een aankoop wel typisch iets voor Ajax zijn. Ik denk dat hij bedoelt dat Ajax nu best de route ingeslagen kan zijn waarbij voor veel geld grote spelers worden gehaald, maar dat ze altijd nog zullen blijven zoeken naar ruwe diamanten die meteen de kans krijgen in het eerste, zoals Onana. Dat dat dus typisch Ajax is. Een vijfde keeper bij Barcelona halen die dan ineens het fantastisch doet in het eerste. Natuurlijk doen meer clubs dat, maar bij Ajax krijgen die jongens sneller de kans vaak. Ik denk dat Van der Sar dat bedoelt.

8 september 2018 om 00:02

Ik hoop op Dolberg en een Bande doe gaan vlammen. Als dan ook Eiting doorbreekt dan heb je vrij weinig zorgen meer. Schuurs ook die aan de deur klopt. Maar er moet zeker wat ervaring bij dan.

Klinkt wel als het ideale beleid zoals het nu gaat. Heeft in ieder geval een uitstekende selectie opgeleverd. Nu nog kampioen worden, dat moet wel echt gebeuren nu. Succes in Europa eigenlijk ook, op zijn minst Europa League na de winterstop. Want volgende zomer zou zomaar een leegloop kunnen worden. Dat zal een gigantische berg geld opleveren maar dan weer zo'n sterke selectie neer te zetten zal niet meevallen.

Eigenlijk verwacht ik de aankomende zomertransferperiode dat er een vrij grote leegloop bij Ajax plaats kan vinden, want ik denk dat bijvoorbeeld de Ligt na dit seizoen onhoudbaar zal zijn, maar ook spelers als Onana, Tagliafico, Neres, Ziyech en de Jong zullen gewild zijn na dit seizoen en al helemaal als Ajax in de Champions League nog een aardige tot goede indruk weet te maken en even voor de duidelijkheid: ik schrijf nergens dat Ajax het makkelijk zal krijgen in de Champions League.

Als Ajax deze spelers volgend jaar zomer verkoopt, dan incasseert Ajax plusminus 200 miljoen voor deze spelers en dan hebben ze natuurlijk sowieso al aardig wat te besteden met het geld dat ze sowieso al hebben en dat moet Ajax zoveel mogelijk investeren in goede vervangers, want mochten de spelers die ik hierboven heb opgenoemd allemaal vertrekken, dan kan je het onmogelijk opvangen met spelers uit de jeugd of wat dan ook.

Alleen voor Onana denk ik dat Kotarski een uitstekende vervanger zal zijn, terwijl ik hoop dat Schuurs zich goed ontwikkeld en dan de Ligt kan opvolgen, maar als de Ligt vertrekt zie ik ondanks de aanwezigheid wel graag nog een extra centrale verdediger komen en als Tagliafico vertrekt, dan heb je Bakker maar daar is het in mijn ogen hetzelfde verhaal als bij Schuurs: er zal denk ik wel een back-up nodig zijn.

De rest van de spelers moeten denk ik wel opgevangen worden met het aantrekken van nieuwe spelers, mochten ze dus vertrekken.

Afgezien van de aankopen, zie je ook dat Ajax op gebied van contracten die ze aanbieden een stap hebben gezet. Ik ben er van overtuigd dat je daardoor spelers langer kan behouden, doordat je ze gewoon meer geld kan bieden. Als je daarnaast CL kan bieden, blijft Ajax interessant voor spelers tot 23-25 jaar. Vervolgens kunnen ze ook weer bij een hoger segment clubs instromen.

Dit is natuurlijk wel de grootste bullshit ever. Alle aankopen die ze gedaan hebben, staan in de schaduw van ziyech zijn vorm. Als die niet was gebleven was 't niet zo hosanna. Puur geluk dus, tadoc en blind voegen nog niet de helft toe die hij toevoegd.

7 september 2018 om 22:46

Tadic reageert veel beter op de passes van Ziyech dan elke andere speler bij Ajax en Blind brengt samen met De Ligt rust in de verdediging. Dus hoewel het andere spelers zijn dan Ziyech heb je ze ook hard nodig.

We hebben gisteren blind gezien. Internationaal geen topper voor Eredivisie zeer bruikbaar, maar 20 miljoen?? Zelfde voor tadic. Valt allemaal wel mee wat er bij Ajax rond loopt. Top voor de eredivisie net als PSV maar laten we nu niet denken dat we Europees nog potten kunnen breken.

7 september 2018 om 22:17

Laten we afwachten, in 95 wisten we ook niet dat ajax het zo geweldig.zou doen....die verwachtingen lagen.ook stukken.lager.

7 september 2018 om 22:47

Tja, jij rekent Blind af op gisteren, maar als je hem af zou rekenen op de wedstrijd tegen Kiev, zou er een andere uitkomst zijn.

7 september 2018 om 23:15

@kyle66

hij heeft wel een punt natuurlijk. de laatste keer dat ik een speler bijna een hele wedstrijd zo amateuristisch heb zien verdedigen in Oranje kan ik me niet eens meer heugen. het was echt ronduit een drama

7 september 2018 om 23:21

Kyle66

Wat we gisteren bij oranje zagen, en ook een klein beetje al bij Ajax, is exact de naakte waarheid over Daley Blind.

Dat is gewoon een prima speler verder, laat dat helder zijn, maar voor een bedrag van 17 miljoen plus ongeveer vier miljoen per seizoen salaris verwacht je natuurlijk gewoon een topspeler. Althans, een speler die echt overduidelijk een klasbak is en veel en veel beter dan de rest.

Tadic vind ik wel in die categorie passen. Maar Daley Blind? Sorry hoor, maar no way! Blind is sowieso al nooit dat type geweest toch, hoezo zou hij nu dan opeens wél een team kunnen dragen? Daley Blind is geen topspeler, klaar.

7 september 2018 om 23:26

@constantkante

mee eens. mensen zijn gaan geloven dat Blind een topspeler is omdat hij destijds in een kwalitatief arm elftal van United dat door LvG was samengesteld een beetje meehobbelde, maar hij is natuurlijk pure middelmaat.

hij heeft geen lengte, geen fysieke kracht, geen snelheid, een trage balbehandeling en speelt bijna alleen maar risicoloze balletjes breed en terug over 5 meter. er is letterlijk helemaal niks dat hem een speciale voetballer maakt.

het is zo een zogenaamde nuttige teamspeler die volgens zweverig trainersjargon de balans zo goed bewaakt, maar voor 17 miljoen had je echt wel ergens een speler kunnen vinden die een klasse beter is

7 september 2018 om 23:44

Ik moet altijd lachen als mensen zeggen dat Daley Blind er niks van kan zoals jij. Hoeveel nederlandse spelers hebben zich 4 jaar staande gehouden in de grootste competitie van de wereld? Zelfs memphis kwam in die competitie zwaar tekort.

8 september 2018 om 00:03

@ajax01-95

het is natuurlijk wel een stuk lastiger voor een 21 jarige jongen van wie er word verwacht dat hij wekelijks aanvallend het verschil maakt met goals en assists, dan dat het is voor een speler die af en toe een balletje moet proberen te onderscheppen en die zsm in te leveren bij een speler met de goede kleur.

verder zeg ik niet dat hij er niks van kan, ik zeg alleen dat het geen topspeler is maar een gemiddelde voetballer zonder exceptionele kwaliteiten. een eenheidsworst zoals ze dat soms noemen

dat zijn idd niet veel Nederlanders maar dat is ook logisch aangezien we al jaren alleen maar middelmaat produceren. Van Dijk laat nu overigens wel zien hoe je ervoor zorgt dat je echt wat toevoegt aan een elftal bij Liverpool

Strootman hield zich overigens ook jaren staande in een topcompetitie maar dat wil niet zeggen dat ik Strootman nu opeens een speciale voetballer vind. dat vind ik net als Blind ook zo een speler zonder geur noch smaak

8 september 2018 om 00:16

Ik vind dat je in de 1e alinea te makkelijk praat. Blind heeft 3 jaar als centrale verdediger gespeeld bij een topclub in de premier league. Als die niet goed genoeg was hadden ze hem net als Clasie,Klaassen Memphis, Berghuis (en ik kan zo tot morgen doorgaan) na 1 jaar verpatst. Zowel van Gaal als Mourinho heeft hem vaak genoeg opgesteld. Ook bij het nederlands elftal heeft die gemoeg goede interlands gespeeld. Je benoemd al zijn zwalke punten( zijn trouwens lang niet allemaal waard) alsof hij maar net meekan bij de graafschap. Zolang we spelers als Vormer babel promes de roon en hateboer opstellen kunnen we prima met Blind spelen als middenvelder of cv. Koeman wil het liefst met een linksbenige verdediger spelen.

8 september 2018 om 00:16

Waard=waar

8 september 2018 om 00:55

@ajax01-95

Mourinho had het snel met hem gezien hoor alleen die koos er eerst voor zijn aanval te versterken en daarna was het geld op, maar toen Blind dat seizoen weer een paar keer de fout inging was dat seizoen daarop zijn eerste versterking meteen Bailey van Villareal en niet veel later plukte hij ook nog Lindelof weg bij Benfica zodat hij Blind niet meer hoefde op te stellen

welke punten zijn overigens niet waar die ik noem? jij vind hem wel snel, lang, technisch alles in een heel hoog tempo uitvoeren en fysiek sterk? passes in de diepte geeft hij ook zelden tot nooit want altijd als ik een voorbeeld vraag van een bal naar voren van Blind komt niemand verder als de wedstrijd van Oranje tegen Spanje die inmiddels alweer 4 jaar terug is

verder zeg ik nergens dat hij De Graafschap niveau is, hij is best bruikbaar voor Ajax maar ik ben van mening dat elke topclub dit soort doorsnee voetballers zelf zou moeten kunnen opleiden en er zeker geen 17 miljoen voor zou moeten uit geven. dat zou ik alleen voor spelers neerleggen die iets speciaals hebben waardoor ze je elftal echt naar een hoger niveau tillen. jij hebt het allemaal over goede interlands van Blind maar ik zie hem echt nooit wat speciaals doen in Oranje. hij voert zijn taken uit maar daar is alles mee gezegd. iets extra's brengt hij niet

jij bent het er niet mee eens dus ik ben heel benieuwd wat jij dan de exceptionele kwaliteiten van Blind vind en waarom jij het wel een bijzondere voetballer vind

8 september 2018 om 00:48

Ik vind Blind prima. Tadic zeker ook..

Zij geven Ajax de rust die ontbrak, de kalmte, daardoor gaat het hele elftal beter en rustiger functioneren

Gisteren was Blind zwak, maar dat is niet maatgevend voor zijn niveau

Ik heb hem een paar jaar gevolgd bij Manchester, en hij is nooit door de mand gevallen.

Supporters hielden van hem en vinden het nu echt jammer dat hij weg is

Als ik deze thread zie begint het negatieve rond Blind weer opnieuw. zoals in zijn eerdere periode ook het geval was... Dat vind ik gezocht en niet terecht

8 september 2018 om 00:52

@marchello020

dan heb jij echt de wedstrijden tegen bv City in de competitie en tegen Liverpool in de Europa League gemist want daar noem ik twee duidelijke voorbeelden van wedstrijden die waarschijnlijk iedereen zich nog kan herinneren waarin Blind echt door de mand viel als verdediger bij United

8 september 2018 om 14:10

Ik kan me die wedstrijden niet herinneren

Maar elke speler heeft wel eens een mindere wedstrijd

Blind is niet snel, niet erg fysiek en niet kopsterk, maar dat weet hij in het algemeen heel goed te compenseren door zich goed en slim op te stellen

Verdedigend is hij niet top, maar daarentegen is hij in balbezit heel constant en voegt hij wat toe aan de opbouw

Er zullen altijd criticasters blijven op hem, maar om hem weg te zetten als brandhout en dat hij er niets van bakt gaat mij veel te ver

Die periode heeft hij al eerder gehad en overwonnen

Maar we gaan het heel snel zien: als ik Koeman goed begrijp zal hij op Mbappé gaan spelen, dan zou ik als niet snelle back waarschijnlijk slecht slapen de nacht ervoor

En als coach ook

Als hij dat overleeft, zullen we dan afspreken dat hij enigszins krediet verdient?

het is voor Ajax wel te hopen dat Blind niet zo verdedigd als gisteren straks tegen Bayern en Benfica want dan lig je eruit. Veltman zou ik trouwens al helemaal niet opstellen in de Champions League als hij straks weer fit is want dat gaat geheid weer fout

7 september 2018 om 22:48

Als hij speelt zoals hij tegen Kiev speelde, ben ik dik tevreden.

7 september 2018 om 23:07

Kiev is qua niveau onvergelijkbaar met clubs als Bayern en Benfica dus ik weet niet of die wedstrijd als maatstaf kan dienen voor wat er nu gaat komen aan tegenstanders. gisteren zag Blind er verdedigend echt heel slecht uit in Oranje. je zag echt dat hij tekort kwam voor het niveau van gisteren

7 september 2018 om 23:18

Blind verdedigd bij Ajax niet zo als gisteren, omdat er simpelweg gewoon beter materiaal voor hem staat. Wijnaldum is een grote speler, maar in combinatie met strootman is het drie keer niks. En dan hebben we het geen eens over de voorhoede. Die werkelijk waar geen bal kunnen vasthouden om de druk te verlichten op de verdediging. Zelfde met superback Babel, heeft de verdediging niets aan. Ja blind en de Ligt hadden het niet makkelijk en maakte fouten, maar dat wat er voor stond was regelrecht verschrikkelijk. Dan gaan zelfs de beste verdedigers ter wereld eruit zien als slapjanussen. Dat is gewoon niet te doen. Zet er een beter middenveld neer en dan zijn de verdedigers meteen stukken beter.

7 september 2018 om 23:22

@ninjakai

Blind had bij United ook betere spelers om zich heen als bij Ajax en Oranje en daar viel hij ook vaak met regelmaat door de mand als centrum verdediger wat hem uiteindelijk zijn plek kostte onder Mourinho dus dat vind ik geen excuus.

Blind heeft gewoon geen enkele eigenschap die een goede verdediger hoort te hebben. hij heeft geen snelheid, geen lengte en geen duelkracht dus hoe kan een Koeman dan zo iemand centraal gaan zetten? dat gaat af en toe een keer goed misschien, maar op langere termijn gaat het je punten kosten. ik verwacht dat Ajax dat ook gaat ondervinden tegen Bayern en Benfica binnenkort maar we gaan het allemaal zien

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren