Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Een confrontatie tussen Blind en Mbappé lijkt vragen om problemen’

Laatste update:

Oranje won donderdagavond weliswaar met 2-1 van Peru, maar wist niet te overtuigen in de afscheidsinterland van Wesley Sneijder. Komende zondag wacht voor de ploeg van bondscoach Ronald Koeman de eerste wedstrijd in de Nations League tegen Frankrijk. De Nederlandse ochtendkranten vrezen na de oefeninterland tegen Peru enigszins voor het treffen met de wereldkampioen.

“De enige die zich bij Nederland (met zijn snelheid en kracht) tegen de Zuid-Amerikanen in de openingsfase echt staande hield, was rechtsback Kenny Tete. De Amsterdammer speelt (nog) niet bij zijn club Olympique Lyon, maar kan overmorgen in Parijs weleens een sleutelrol vervullen. Mogelijk zelfs links in de verdediging, want in dienst van Lyon speelde hij al eens een puike partij tegen het Franse (PSG-)wonderkind Kylian Mbappé. Een confrontatie tussen Blind en Mbappé lijkt vragen om problemen”, schrijft De Telegraaf. Volgens de ochtendkrant was er sprake van een ‘symbolische wisseling van de wacht’.

“Debutant Frenkie de Jong kwam dan niet voor de afscheidnemende Wesley Sneijder in het veld; juist voor het einde van de indrukwekkende interlandcarrière van de Utrechter gaf de Ajacied een Sneijder-steekbal waaruit Memphis Depay de gelijkmaker maakte tegen Peru”, concludeert de ochtendkrant. Er klinkt bijval in de Volksrant, waarin geschreven wordt dat de middenvelder van Ajax ‘creativiteit’ toevoegt aan Oranje. “De jaren strekken zich voor hem uit, terwijl Sneijder nog één keer omkijkt.”

“Kan het mooier dan dat De Jong na een uur een passje geeft dat geniaal is in zijn eenvoud, waaruit Depay 1-1 maakt? Nee, zo moet het zijn. Sneijder kan gaan. Op naar de omhelzingen, naar het slotfeest, naar het bondsridderschap, naar de woorden van FIFA-voorzitter Infantino”, stelt het ochtendjournaal. “Vergelijk Sneijder met Ruud Vormer of met wie dan ook op het middenveld, met Strootman of Wijnaldum. Deugdzame voetballers, werkers, mannen van breedteballen. Zonder de vindingrijkheid van een type Sneijder zijn ze zo gewoontjes.”

“De overal conclusie van de avond: weer was de tweede helft beter dan de eerste, zoals voorlopig steeds onder Ronald Koeman”, analyseert het Algemeen Dagblad. “Peru stond met zijn WK-team in de Arena. En ze kwamen niet voor een potje vriendschappelijk voetbal. Als Ninja’s vlogen ze er soms in. Ruud Vormer, Virgil van Dijk, die kleunden er ook in. Maar wat opviel was hoe simpel Daley Blind zich een paar keer liet aftroeven. Meteen na rust had een verloren duel in zijn eigen zestien-meter eigenlijk tot 0-2 moeten leiden.”

Volgens Trouw is het nieuwe tijdperk van Oranje begonnen met het afscheid van Sneijder. De krant spreekt van een avond met ‘ambivalente gevoelens’. “Hij, Nederland, zijn niet goed in het eren van onze vedetten, helden, zei ook Koeman. Nu doen we het wel. Maar zo zat het toch niet helemaal. Sneijder had de avond bovenal zelf ­geregisseerd. Hij was in de media om een afscheid gaan vragen.”

“Hij had iets anders bedacht: geen vijf verdedigers, maar toch weer vier. Hij had nu zijn middenveld willen verstevigen. Dat moet vol zijn, zei hij deze week. Met het oog waarschijnlijk op de zware wedstrijd tegen Frankrijk posteerde Koeman er stevige jongens: Strootman en Vormer. Tete, de meest orthodoxe van de backs, verscheen als rechtsachter”, stelt de krant. “Maar met stevigheid alleen voetbal je niet soepel. Oranje stak stram, als vaker (als vóór de periode-Koeman), af tegen de rustig tikkende Peruanen.”

Denk jij dat Oranje komende zondag een goed resultaat zal behalen tegen Frankrijk?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
7 september 2018 om 08:44

Ik denk ook dat de bondscoach het beste: Ake, Van Dijk en De Vrij kan opstellen als driemansdefensie tegen Frankrijk. En niet kan aantreden met Daley Blind. Een driemansdefensie met De Ligt, Van Dijk en De Vrij kan ook niet, omdat je dan met drie rechtsbenige bent. Opbouwend technisch is dat niet verantwoord, bovendien vind ik de linksbenige Ake niet veel minder dan de rechtsbenige De Ligt op dit moment.

Ik denk dat Oranje het beste hiermee kan spelen tegen Frankrijk:

Cillessen
De Vrij
Van Dijk
Ake
Janmaat
Strootman
Wijnaldum
Vilhena
Propper
Babel
Depay
7 september 2018 om 08:53

Volgens mij zijn wij 1 van de weinige landen die een links en rechtsbenige als heilig verklaren? Gewoon de beste verdedigers opstellen en dan prefereer ik dus De Ligt boven Ake, alleen op fysiek troeft De Ligt Ake al af

7 september 2018 om 08:54

Dit kan je niet menen. De Ligt en Tete speelde gisteren allebei een prima wedstrijd en die wil jij vervangen voor Ake (lijkt me minder dan De Ligt) en Janmaat (die dramatisch inviel..)
Vilenha op links is zeker een interessante optie en persoonlijk heb ik de voorkeur voor een middenveld Wijnaldum, Propper en Frenkie (ipv Strootman)

7 september 2018 om 08:59

Een speler wordt vergeten als breker die binnen nu en een jaar zeker bij het Nederlands elftal komt. HENDRIX met daarvoor PROPPER en DE JONG

7 september 2018 om 09:02

Jammer na gisteren , En frenkie de Jong staat er bij jouw niet in.
iets teveel een feyenoordbril opstelling

7 september 2018 om 09:15

@PSV-dor-Liv mi zou een middenveld moeten bestaan uit Blind, Hendrix de Jong en Propper of vd Beek. Verdediging zou ik voor v Dijk en De Ligt gaan met Ake. Aanval is lastiger. Natuurlijk Depay maar wie daarbij? Tot nu toe hebben de andere mij nog niet overtuigt.

7 september 2018 om 09:21

@ft9vvk, welke wedstrijd heb jij gezien dan? Janmaat dramatisch ingevallen? Je zag direct dat het spel veel sneller verliep en je had eindelijk iemand die 1 keer nodig had om ballen aan te nemen inplaats van 2 of 3 keer. Voetballend was Tete echt dramatisch.

7 september 2018 om 09:22

psv-dor-liv: ik vind Wijnaldum zo ontzettend tegenvallen in Oranje, net als Strootman. Het komt er totaal niet uit bij die twee in Oranje en we blijven het proberen. Ik zou Hendrix ook voor de leeuwen gooien, heb ik ook al in een ander topic gezegd. dan met Hendrix, Propper en Frenkie op het middenveld, met, als je 5-3-2 speelt misschien Vilhena als linksback en Tete als rechtsback. Waarom zal je het niet proberen als bondscoach. De toekomst ligt niet bij Wijnaldum en Strootman heeft het verleden al bewezen. Wel raar, want bij hun clubs worden ze geprezen. Ach, soms is het met Oranje geen gelukkig huwelijk.

7 september 2018 om 09:28

Tipptopp: ik denk dat bij Depay een Bergwijn goed zal passen. Veel diepgang, snelheid, zwerven. Kluivert kan dat denk ik ook wel, maar die is dat minder gewend denk ik en lijkt fysiek wat minder op dit moment. Maar ja, Bergwijn is niet geselecteerd, dus dan maar met Kluivert. Je moet in ieder geval dat centrum van Frankrijk met lopende mensen en hoge balsnelheid uit elkaar spelen, anders wordt het niks. Die zijn zo degelijk en stabiel achterin..

7 september 2018 om 09:35

Geen gelukkig huwelijk nee, en dus gewoon een scheiding aanvragen. Soms heb je dat met spelers, denk aan een Seedorf bijvoorbeeld. Alles gewonnen en echt een superprof met een behoorlijke erelijst. Maar in oranje lukte het gewoonweg niet zo goed.

7 september 2018 om 09:38

Als jij Janmaat dramatisch vond invallen vraag ik mij af of je uberhaupt wel hebt gekeken. Kijk de wedstrijd nog eens terug zou ik zeggen.. Speelde gewoon erg sterk en zet de vorm door die hij etaleert in Premier league.

7 september 2018 om 10:01

Toen Janmaat erin kwam was Oranje de rest van de wedstrijd constant dreigend over rechts. Tete was gewoon degelijk. Aanvallend onzichtbaar en verdedigend had-ie niets te doen.

Is ook niet heel raar als je nooit mee mag doen bij je club. Het rare gedeelte is hem oproepen natuurlijk.

7 september 2018 om 10:11

Oranje was de tijd al dreigend over rechts, ook met Tete. Laatstgenoemde speelde beter dan Janmaat hoor.

7 september 2018 om 10:38

Tete kan wellicht tegen een top land, maar ik vind Janmaat iets beter en Karsdorp moet de rechtsback voor de komende jaren worden.

7 september 2018 om 10:58

Mee eens, als Karsdorp fit en in vorm is zie ik hem als eerste keuze. Tegen toplanden (nations league nu dus) kan je zo'n hielenbijter als Tete echt wel gebruiken, daar moet je standaard 2x voorbij voordat je er echt langs bent.

7 september 2018 om 11:24

@[protukker; Seedorf kon in ieder geval nog als argument aanvoeren dat hij bijna nooit op zijn eigen positie werd ingezet. Strootman en Wijnaldum presteren 'gewoon' niet in Oranje.

7 september 2018 om 12:22

@ft9vvk:
De Ligt ben ik met je eens. Die moet gewoons pelen.

Maar Janmaat die dramatisch inviel? Kom op hoor weet niet waar je da vandaan haalt!

Veel meer dreiging naar voren van die man en sterker in de combinaties. Janmaat bracht 3x meer dan heel Tete, en die zal denk ik ook 100% spelen komende zondag.

7 september 2018 om 09:12

@forzaluca

Je schrijft: "liefde maakt Blind , maar de bondscoach die Blind tegen Frankrijk opsteld is echt Steke Blind !!!"

Domme vooringenomen reactie van iemand die duidelijk niet gehinderd wordt door enige kennis en niet in staat is om verder te kijken dan zijn neus lang is. Als er 1 blind is, ben je het zelf wel. Als Oranje tegen Frankrijk net zoals tegen Peru zou gaan experimenteren en met 3 verdedigers zou gaan spelen, krijgt het team sowieso een verschrikkelijk pak slaag, ongeacht wie er op de plaats van Blind speelt. Tegen Frankrijk zal Koeman het echter wel uit zijn hoofd laten om te gaan experimenteren en minimaal 4 verdedigers opstellen. Als hij dat nu ook had gedaan, was de wedstrijd met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid heel anders verlopen, omdat een blinde met zijn stok heeft kunnen zien dat geen van de drie verdedigers zijn normale niveau heeft gehaald en allen opzichtig stonden te schutteren. Koeman heeft zijn verdedigers alle drie laten staan en uitsluitend aanvallend gewisseld omdat hij wel kijk heeft op het spelletje en natuurlijk dondersgoed besefte dat het matige opereren van zijn verdediging voort kwam uit onwennigheid en alles te maken had met zijn experiment om afwisselend met 3 en 4 verdedigers te opereren en de opdrachten die hij ze had mee gegeven. Het is hem natuurlijk ook niet ontgaan dat De Ligt en Blind bij Ajax een uitstekend en complementaire verdedigingsduo vormen dat moeilijk is te passeren. Maar dan wel in een heel ander systeem met 4 verdedigers. Geen enkele Nederlandse verdediger is in staat om in zijn eentje een razendsnelle en technisch goede speler als Mã¢â‚¬â„¢bappe af te stoppen. De veronderstelling dat dat alleen voor Blind het geval zou zijn, is bespottelijk. Om Mã¢â‚¬â„¢bappe af te kunnen stoppen, is een goede organisatie een vereiste en als de overige verdedigers attent zijn en voldoende rugdekking verlenen als dat noodzakelijk is, kan ook Blind met zijn voortreffelijke spelinzicht daar een rol in spelen. Maar als een coach plotseling gaat experimenteren terwijl er maar twee trainingsdagen voor de spelers zijn om zich de nieuwe opdrachten eigen te maken, gaat ook een speler met voldoende spelinzicht het moeilijk krijgen. Maar dat zal Koeman zondag normaal gesproken wel uit zijn hoofd laten. Als hij zijn backs net zo hoog wil laten staan als tegen Peru, doet hij er inderdaad goed aan om Blind niet op te stellen, al zal dat voor de uiteindelijke uitslag niet zoveel uitmaken. Tegen een team als Frankrijk staat dat sowieso gelijk aan zelfmoord, of Blind nu wel op het wedstrijdformulier staat of niet..

7 september 2018 om 09:32

Blind moet je gewoon niet in de verdediging zetten (en als het aan mij ligt helemaal niet opstellen).
De opmerking van Forzaluca is niet alleen op basis van zijn ene optreden gisteren maar van de afgelopen paar jaar. Blind heeft een groot mankement en dat is zijn snelheid. Iets wat je als back gewoon behoort te hebben. Verder ben ik ook niet zo gecharmeerd van zijn verdedigende kwaliteiten.

7 september 2018 om 10:08

De Ligt en Van Dijk waren gewoon degelijk. Niet geweldig, en onwennig aan het systeem, maar je doet nu net als ze alle drie ongeveer even goed speelden gisteren en dat is natuurlijk niet waar, dat weet je zelf toch ook wel?

Blind maakt 3 kapitale fouten waar, gelukkig voor Oranje, slechts 1 tegengoal uit kwam. Blind heeft de pech dat hij eigenlijk voor alle posities in de (sub)top van het voetbal tekort komt. Als verdediger intensiteit en duel kracht, als back snelheid en als middenvelder handelingssnelheid en loopvermogen. Hij is het gewoon net niet. Bij Ajax speel je negen van de tien wedstrijden tegen teams die vol staan met mensen die in alles nog slechter zijn en dan kan het prima, voor Oranje komt hij gewoon te kort en daar moeten we ook afscheid van hem nemen als basisspeler als je het mij vraagt.

Ik zeg dit overigens niet op basis van deze wedstrijd, maar gewoon zijn gehele carriere. Bij United vindt iedereen het ook zonde dat-ie niet wat beter kan verdedigen, want dan zou hij fantastisch zijn als opbouwende verdediger. Hij laat echter zoveel steken vallen dat dit het niet waard is. Zo slecht is sommige van zijn critici hem vinden is hij niet, maar Nederlandselftal waardig met wat er aan alternatieven zijn. Naaaah.

7 september 2018 om 10:16

Blind heeft geluk dat hij bij Ajax naast de Ligt staat. Blind is een goede Cvm. Als CV en al helemaal LB is hij gewoon beperkt en dat weet hij zelf ook wel.
Blind kan goed positie kiezen centraal. De enige reden waarom zijn manco dan minder opvalt. Echter zodra je er een bewegelijke spits op zet heb je als Ajax of Oranje zijnde een probleem. Statische spitsen kan hij centraal nog wel aan, maar een Griezman of Mbappe no way.

7 september 2018 om 10:20

@migi:

Blind is dan ook een typische multifunctionele voetballer dat op veel verdedigende posities en het middenveld uit te voeten kan, maar een specifieke kwaliteit heeft Daley Blind niet. Daarom komt hij ook tekort voor de top, zoals jij zegt.

7 september 2018 om 10:50

Je hebt tegen Frankrijk gewoon snelheid op de vleugels nodig. Ik zou Van Aanholt opstellen. In de volgende formatie.
Babel-Depay
Blind-Wijnaldum-De Jong - Propper
Van Aanholt - Van Dijk - De Ligt -, Tete
Cillissen

Start gewoon met de jong. NL moet gaan voetballen en hij is definitie van voetbal. Wanneer je met Frankrijk mee gaat doen met beuken en sleuren etc. Verlies je gegarandeerd! Gewoon voetballen en dan maak je kans. Strootman wil k absoluut niet zien daar. Frenkie en loper naast hem en alles komt goed ( hoop moet je nooit verliezen ) zin in! Bedoel Iemand moet toch de bar slecht spelende Frankrijk op de knieën krijgen?

7 september 2018 om 08:36

Oh en waarom niet van aanholt op links en tete rechts houden? Die pavart is btw ook traag, werner ging er constant overheen. Dus graag een snelle tegenover hem.

7 september 2018 om 09:51

Op het wk probeerde men ook tegen Frankrijk te voetballen, en iedereen verloor van hen. Zelfs ploegen die veel meer kwaliteit hebben dan Oranje.

7 september 2018 om 11:36

Ik zou juist niet gaan voetballen, dat is het domste wat je kan doen. Je moet juist Frankrijk dwingen het spel te maken want daar hebben ze een hekel aan. Je moet ze bestrijden met hun eigen wapen de omschakeling. Het voetbal van NL is de laatste jaren van een bedroevend niveau en als je dat tegen Frankrijk doet krijg je hem finaal opde doppen. Lekker in de 16 hangen en counteren met depay en promes. Waarom zou je gaan voetballen tegen hun, hun hebben op elke positie een betere speler dan ga je het toch nooit winnen.

Let op mijn woorden wanneer wij van onze eigen kracht uitgaan en doen waar we denken goed in te zijn word het een hopeloze avond.

Blind, Strootman en Wijnaldum moeten mijns inziens gewoon niet meer opgeroepen worden. Ze doen het aardig bij hun clubs, maar in Oranje komt het er gewoon totaal niet uit.

Blind heeft een paar mooie crosspasses gegeven op het WK, maar verder zit er niets in. Strootman en Wijnaldum geven uberhaupt nooit thuis.

7 september 2018 om 08:36

Blind gewoon back up, kan overal invallen ( liefst niet als back, maar toch een handige speler ) waarom niet gewoon van aanholt linksback? Snap het niet zo goed..

7 september 2018 om 08:57

Blind back up ? Als je de goals van de afgelopen wedstrijden terug bekijkt speelt hij in elke tegengoal een sleutelrol.

Wijnaldum lekker als back up houden en blind en Strootman nooit meer terug in Oranje. Dat kan echt niet meer.

7 september 2018 om 10:26

Blind en Cillissen leiden volgens mij met zijn tweeën het verlies tegen Turkije in, wat ons kwalificatie op het EK kostte. Laten we AJB reëel zijn. We hebben de keuze uit genoeg goede verdedigers en daar hoort Blind niet bij. Strootman maakt het na al die tijd ook niet waar, dus waarom Hendrikx daar niet de kans geven? Middenveld Hendrikx, Propper en de Jong lijkt me om te smullen. Vanuit die basis heb je spelers genoeg om te variëren.

7 september 2018 om 10:37

Hij behoorde tot de aller slechtsten hoor, als je blijft hangen en alles terug en breed speelt, dan maak je niet zoveel fouten als iemand met meer risico in zijn spel, maar iedere linksbuiten liet hij verzuipen.

7 september 2018 om 12:08

@hangover96

je hebt gisteren kunnen zien dat hij echt niet meer kan achterin. het was niet 1 fout die hij maakte maar een opeenstapeling van fouten. als je Blind op Mbappe zet dan heb je echt een probleem. daar is hij veel te traag voor.

op het middenveld moet je hem al helemaal niet zetten. daar word hij compleet overlopen door die Griezmann

ik weet niet waarom iedereen Blind altijd zo goed vond in Oranje en bij United altijd. ik hem hem een hele overtuigende interland zien spelen en dat was 4 jaar terug op het WK tegen Spanje. verder hem ik hem niks aan Oranje en United zien toevoegen verder. een hoop tikkies breed en een hoop tikkies terug maar wat heb je daaraan? hij vertraagd het spel alleen maar met zijn risicoloze passjes

7 september 2018 om 15:39

En daar ligt nou ook het probleem van het huidige Oranje. Strootman rendeert alleen met een goede CVM achter zich (die hebben we niet) en Blind rendeert alleen als hij niet onder druk staat (iets dat zelden voorkomt). Bovendien vind ik hem aan de bal niet eens zo overtuigend. Voor de linksback-positie is hij simpelweg te traag.

7 september 2018 om 09:15

Blind speelde gisteren erg slecht, maar alle interlands ervoor behoorde hij altijd tot de beteren op het veld. Als je Daley Blind heet wordt je na een fout of slechte wedstrijd meteen afgeschreven. Overigens zou ik tegen Frankrijk niet starten met Blind omdat je dan snelheid tekort gaat komen.

7 september 2018 om 09:24

Je ziet gewoon dat Blind fysiek te kort komt voor dit niveau. Voetballend uitstekend, maar niet goed genoeg voor het middenveld en achterin te slap.

7 september 2018 om 15:45

Blind heeft een leuke pass in de benen, maar is wel erg langzaam. Als je niet onder druk staat kan hij wel redelijk nuttig zijn, maar tegen knokkers als Peru of toplanden als Frankrijk mag je Blind niet laten spelen. Dan vraag je inderdaad om problemen.

Bovendien leidt hij net als Strootman elke wedstrijd wel 1-2 keer dom balverlies op cruciale plekken in het veld. Dat is niet iets van gisteren, maar dat doet Blind al zolang hij in Oranje zit. Het wordt niet altijd afgestraft, maar dat soort spelers zorgen voor veel kopzorgen.

Blind en Strootman zijn leuke back-ups, maar voegen in dit Oranje niets meer toe. Strootman is niet meer de speler die hij was voor zijn blessure en dat zie ik ook niet meer veranderen, hoeveel ik het hem ook gun.

Daarentegen maakt Propper indruk op mij (ook bij Brighton) en zorgt De Jong voor verfrissing, creativiteit en tempo. In een 5-3-2 systeem wil je die twee eigenlijk wel op het middenveld hebben met voor hun Wijnaldum die dan ook meer in het spel betrokken is.

7 september 2018 om 09:15

Oranje kan het ieder topland moeilijk maken met de juiste opstelling. Dat hier zo hevig gediscussieerd wordt, betekent dat oranje gretig is om in de toekomst weer bij de top 10 en misschien bij de top 5 terecht te komen. Daarnaast leidt NL nog volop talenten op.

7 september 2018 om 09:27

Ben ik niet met je eens Taxichauffeurtje; moeilijk maken is niet winnen en/of beter zijn.

En wordt hier stevig gediscussieerd omdat een hoop mensen in de waan leven dat de oude tijden weer zullen herleven; wat nergens op is gebaseerd! Want Nederland leidt niet meer zo veel talent op als vroeger ! Dat denken we nog alleen; Depay naar ManU; niet gered, Klaassen naar Everton; niet gered. Tete zit op de bank by Lyon, Kluivert op de bank bij Roma. Enige hoop zijn de Ligt en de Jong maar dat is niet genoeg om aan te sluiten bij de top, want zoals ik eerder heb aangegeven; voor elk potentieel top talent dat Nederland redt hebben de toplanden er minimaal 2 hebben

7 september 2018 om 10:15

En wat zijn je vooruitzichten voor over 10 jaar? Is er dan nog geen talent, aangezien jij over een glazenbol geschikt. En wie wordt er wereldkampioen in 2030, gaat het China lukken?

7 september 2018 om 11:18

kleinegeneraal; het voetbal is kapot gemaakt door het grote geld; Grote clubs halen de grootste talenten al op jonge leeftijd weg uit Nederland om ze vervolgens te verhuren aan tweede dvisie clubs elders in Europa.

Als het de Nederlandse clubs kunnne voorkomen dat talenten al op hun 14e naar engeland vertrekken, e kunnen behouden tot hun 23e...dan zal de eredvisie er op vooruit gaan en zo ook het Nederlands elftal. Maar in deze trent zal het gewoon verdomd moeilijk worden. De Benelux competitie had al jaren geleden ingevoerd moeten worden, dan had het er nu veel roosleuiriger uit gezien voor Oranje.

7 september 2018 om 09:27

Over 4 jaar zullen de Ligt, van de Beek, Frenkie de Jong en Bergwijn bij een topclub schitteren. Van Dijk en de Vrij zijn nu al toppers. De rest zal ook groeien en wie weet staan er nog andere talenten op. Ik denk niet dat we in de breedte ooit nog zo sterk zullen worden als de selecties van 74 en 98. Echter geloof ik wel dat we de kwaliteit van 88 en 2010/2014 kunnen evenaren. En met een handige coach kun je daar op een eindtoernooi heel ver mee komen!

7 september 2018 om 09:36

De Ligt en de Jong zeer zeker, maar vd Beek en Bergwijn? Klaassen was ook een mega talent en die heeft t. Niet kunnen redden bij Everton. Wil Bergwijn bij een topclub komen dan moet ie zorgen dat ie beter gaat worden dan zijn generatie genoten die op dezelfde posities uit de voeten kunnen; Gabriel Jesus, Dembele, Rashford, Sané, Delle Alli, Coman, Martial, Lemar etc etc etc.....of is Bergwijn beter dan al deze spelers die al een of meerdere seizoenen zich al hebben bewezen bij topclubs

7 september 2018 om 09:54

Kan je ook nog iets anders dan.alleen onze eigen spelers afbranden? Begrijp dat het in het buitenland volgens jouw ook alleen perfect gaat en ze bergen met veel betere talenten hebben dan Nederland.
Vandaar dat ze ook ieder jaar weer bij Ajax op de mat staan...

7 september 2018 om 10:56

Wie staan er ieder jaar bij ajax op de mat? AS Roma die een groot talent koopt voor 19 miljoen euro, terwijl al jongere spelers voor het veelvoudige zijn verkocht door andere clubs? Of bedoel je Everton, die de aanvoerder van ajax had gekocht en die na een paar maanden al niet meer bij de wedstrijd selectie zat? Of El Ghazi, die nu in de Champioship speelt, of Riedewald die op debank zit bij een degradatiekandiaat of tete die al weer weg moet bij Lyon?

7 september 2018 om 12:23

Misschien Sanchez die vorig jaar voor een recordbedrag is weggegaan? Of Frenkie en De Ligt die door elke topclub worden gevolgd?

7 september 2018 om 17:17

Sanchez, thats it....en nogmaals; de Jong en de Ligt zijn grote talenten ; die komen er wel...maar verder zijn de meeste Ajaxieden die de afgelopen seizoenen zijn verkocht mislukt bij hun nieuwe club; Klaassen, Tete, Riedewald, el Ghazi, Bazoer, Fisher, Siem de Jong, Anderson, Kishna, Sightorson.

Milik heeft het enigzins naar behoren gedaan, Daley Blind een klein beetje maar die kon het ook niet meer aan...

7 september 2018 om 09:36

Op dit moment zijn we geen topland natuurlijk, maar gister was de 2e helft tegen een wk ganger best sterk en ool tegen portugal zagen we een aardig sterk Nederland. Nu zijn er natuurlijk jankers en negatievelingen die zeggen dat het geluk of aan de tegenstander ligt, maar kijk ook ff maar Nederland. Voetballen kunnen ze wel en laatste wedstrijden zien we dat eigenlijk maar 1 helft terug. Toch zie je dat we niet hoeven onder doen voor de subtop qua landen en is een EK/WK gwn reeel en haalbaar. Waarom jij baseert dat het nooit een topland meer zal worden weet ik ook niet. Dat heeft gwn puur met de lichting te maken. Zie Belgie nu die hebben qua selectie een topelftal door een goede lichting, jaren ervoor was dat ook drama. Frankrijk heeft ook enkele moeilijke jaren gekend. Het is nu in ieder geval hopen dat er een sterke lichting aankomt en dat spelers als De Ligt, F. De Jong, Bergwijn, Kluivert, Hendrix zich goed blijven ontwikkelen en int buitenland bij een sterke club aan het spelen toekomen

7 september 2018 om 09:41

Ik baseer het op het feit dat al die talenten die jij opnoemt niet genoeg zijn om een toplans te worden; want hoe groot zijn die talenten nou eigenlijk? Steek het af tegen over de talentenpool die andere landen hebben; dan valt het allemaal reuze mee

7 september 2018 om 09:50

Volgens mij vallen de talentpools in andere landen ook best tegen.
Denk dat wevbest op de goede weg zijn...

7 september 2018 om 09:51

Maar dan nog is er altijd een kans dat je ooit een toplichting krijgt zoals Belgie nu heeft. Landen als Spanje, Duitsland, Brazilie, Frankrijk, Italie hebben het gwn iets makkelijk aangezien ze altijd wel een aantal goede spelers hebben die het team kunnen dragen. Wij hebben het meer nodig van een goede lichting

7 september 2018 om 10:23

Heb jij gezien welke spelers Spanje, Frankrijk en Duitsland Niet hebben meegenomen naar het Wk?

7 september 2018 om 10:34

Dat zeg ik toch juist, dat zulke landen altijd wel goede spelers hebben, omdat het grote voetbal landen zijn. Wij zijn maar een landje van 17 miljoen inwoners en moeten hopen dat er een goede lichting voorbij komt. Een Robben en Sneijder komen niet elk jaar even aanwaaien. Maar om meteen te zeggen dat we nooit meer iets zullen presteren is ook weer belachelijk. En met deze selectie moet je echt wel een eindtoernooi kunnen halen, want zo slecht zijn we ook niet

7 september 2018 om 10:57

In 1995 had Nedrland 15 miljoen mensen en hadden we al meerdere grote talenten klaar staan die de boel over konden nemen....

7 september 2018 om 11:12

Het is niet dat deze spelers van nu het moeten zijn, kunnen ook een aantal lichtingen verder zijn. In het verleden hebben we topspelers gehad, maar die komen gewoon simpelweg niet elk jaar aanwaaien. Ook zijn de tijden veranderd waar veel talenten hun carriere verkloten door te vroeg naar het buitenland te gaan (kan natuurlijk ook goed uitpakken) maar als talenten iets extra's hebben om top te worden en een goede mentaliteit hebben kunnen ze overal slagen waar ze ook spelen en ja die spelers hebben we nu nog niet (al zijn er een paar spelers die daar wel potentie voor hebben)

7 september 2018 om 11:21

Ik ben geboren in 1984 en zolang ik mij kan heugen was Nederland altijd favoriet op elke eindtoernooi. Zolang ik mij kan herrineren speelde er bij elke topclub op aarde een of meerdere Nederlanders. Die kwamen inet aanwaaien; die werden opgeleid in Nederland, bleven lang spelen in de eredvisie en vertokken dan naar topclubs. Niveau van de eredvisie daalt met het jaar, en dat hefet gewoon impact op het Nederlands elftal

7 september 2018 om 13:45

Hoe verklaar je het succes van de Belgen?

7 september 2018 om 15:57

een talentvolle lichting, waarvan de meeste voornamelijk opgeleid zijn in het buitenland

7 september 2018 om 17:13

Maarja, kan dat niet gebeuren met Nederland dan? Zijn best aantal Nederlandse jeugdspelers spelers die bij een grote club zitten in het buitenland.

7 september 2018 om 17:18

Dat kan gebeuren bij Nederland, maar van alle jongens die op vroege leeftijd naar het buitenland zijn gegaan hebben de meeste hun belofte niet ingelost. Ake en Fosuh Mensah zijn de enige die nog op het juiste traject zitten.

7 september 2018 om 13:11

Het hoeft ook geen topland te zijn, maar meer dan wat het nu is zit er zeer zeker wel in. Dit is pas 1 slechte generatie en daar hebben we er wel meer van gehad in het verleden. Uiteindelijk blijft Nederland een erg klein land.

Verder doe je voorspellingen die nergens op gebaseerd zijn, net als de uitspraken van anderen dat Nederland z'n gloriedagen wel even gaat herhalen. Er is inderdaad geen zekerheid dat dat weer gaat gebeuren, maar het is ook absoluut geen zekerheid dat we geen talenten meer opleiden.

Matthijs De Ligt, Frenkie de Jong, Donny van der Beek, Steven Bergwijn, Memphis Depay, Pablo Rosario, Guus Til, Tonny Vilhena, Arnaut Groeneveld Danjuma, Justin Kluivert, Timothy Fosu-Mensah, Carel Eiting, Denzel Dumfries, Donyell Malen, Rick van Drongelen, Jerry St. Juste, Teun Koopmeiners, Kik Pieri.

Dat zijn er slechts een paar. Natuurlijk hebben ze niet allemaal de potentie om de top te halen en sommigen zullen misschien zelfs niet verder komen dan de Nederlandse subtop, maar er loopt wel degelijk weer talent en de -19 ziet er ook weer heel erg goed uit. Het biedt geen garanties, maar wel hoop voor de toekomst.

7 september 2018 om 17:30

Nederland was altijd een klein land en sinds de jaren 70 heeft Nederland altijd bij de top gehoord; Feyenoord en Ajax pakte 4 van de tien Ec's , er werden wereldcups gewonnen, Feyenoord wonde Uefa cup in 74 PSV won em in 78 . Oranje haalde twee WK finales.

De jaren 80 leek het wat minder te gaan, maar toen pakte Oranje alsnog een EK titel. Ajax won in 87 de europa cup 3 en stond het jaar er op in de finale. In het zelfde jaar won PSV overigens nog de Europacup 1.

In de jaren 90 was Nederland op elk eindtoernooi aanwezig en Oranje werd elk eindtoernooi steevast tot de favorieten gerekend. Ajax won in de jaren 90 nog de Uefa cup en Champions League.

Sinds de Jaren 70 heeft Nederland altijd in de top meegedraaid, zelfs in de jaren 80 toen er eindrondes werden gemist, werden door de Nederlandse clubs nog prijzen gewonnen met Nederlands talent die de basis vormde voor nieuwe successen en dat is iets waar het nu gigantisch aan ontrbeekt.

8 september 2018 om 05:14

Je hebt in principe gelijk en jouw argumenten zijn vrij logisch, maar ik vind het iets te negatief en makkelijk nu het nationale elftal niet presteert. Dat het allemaal niet goed is klopt, maar om nu te zeggen dat er geen talent meer word opgeleid ben ik het niet mee eens.

Nederland is nu eenmaal een klein land en nu het geld een aanzienlijk grotere rol speelt ga je daar de nadelen van voelen. Echter staat talent daar nog altijd los van en Nederland is een dermate rijk land dat "we" als land ruimschoots de gelegenheid bieden om dat soort jongens te laten ontwikkelen.

In het geval van jouw betoog is een heel simpel gezegde van toepassing: "het verleden biedt geen garantie voor de toekomst.". Echter geldt dat ook voor de slechte 4 jaren die we als voetballand hebben meegemaakt. Na regen komt zonneschijn. Hoelang dat gaat duren weet niemand, maar we moeten als voetballand relevanter kunnen zijn dan nu het geval is.

Blind is sowieso te traag en gaat het Mbappe never lastig maken. Dat wordt voor Mbappe een walk in the park. Gooi Tony als Lb of ake

7 september 2018 om 08:49

Tony en Ake. Ake als Lcv en Tony als linkshalf.

7 september 2018 om 10:19

Wil je De Vrij weer op de bank houden dan? Ik zou gewoon met De Ligt, Van Dijk en De Vrij in het centrum starten, Tete op rechts en Van Aanholt of Vilhena op links. Ik weet niet wie van de laatste 2 er sneller is eigenlijk.

7 september 2018 om 13:47

Je moet juist Tete op Mbappe zetten. Op rechts tegen Matuidi heb je niets aan hem

7 september 2018 om 09:00

Iedere verdediging is tegen over Mbappe te traag.

7 september 2018 om 10:20

Klopt, maar Blind te traag. Ikzelf vind hem een matige lb. Hij hoort in de as.

7 september 2018 om 10:47

Ik zou echt de trainingen van Frankrijk wel willen zien. Varane vs mbappe lijkt me echt prachtig. gruwelijk pace. Hopelijk krijgen we dat een keer te zien in de CL

7 september 2018 om 15:49

Maar in de as zie ik veel liever Propper, De Jong, Van De Beek enzovoort. Op elke positie blijft Blind een risicofactor vanwege zijn gebrekkige snelheid. Ook is hij aan de bal niet dermate sterk dat hij hoort te spelen. Propper, De Jong en in mindere mate Van De Beek hebben ook een prima pass in de benen en zoeken sneller de oplossing naar voren. Bovendien hebben zij wel snelheid en veel loopvermogen.

Ik zie het voor me. Een fiat 1.0 tegen een Mustang. Geen kans, blind wordt aan allenkamten voorbij gelopen. Denk dat Blind na de wedstrijd een operatie aan zijn rug nodig zal hebben.

Tja strootman tegen pogba, depay tegen varane en umtiti, wijnaldum versus kante, enz. is ook vragen om problemen. Niet voor niks dat ze wereldkampioen zijn geworden en bij de wereldtop spelen terwijl wij met middenmoot zitten die het WK niet halen.

7 september 2018 om 08:53

Wat een gelul. Een groot deel van de spelers die hier verantwoordelijk voor zijn zijn inmiddels vervangen.
Langzaam komt er een nieuwe lichting binnen die het gaan overnemen en die in mijn optiek een stuk getalenteerder zijn dan het gros van de laatste vier jaar.
Ake, de ligt, bergwijn, Frenkie, van Dijk, Kluivert.
Daarbij een depay die beter wordt en ik denk dat de toekomst van oranje juist weer wat rooskleuriger wordt. Er gloort weer een spoortje licht aan het einde van de tunnel..

7 september 2018 om 08:56

Rooskleuriger dan nu, maar het zal nooit meer worden als vroeger

7 september 2018 om 09:06

Nederland heeft erg veel invloed gehad op het voetbal door de jaren heen, kijk de geschiedenis er maar op na. Om dan nu zo stellig te beweren dat het nooit meer wat zal worden is dan ook grote onzin en puur provocerend. Wij zullen als land echt niet altijd top zijn maar dat wij spelers kunnen opleiden staat als een paal boven water. Misschien moet jij je wat verdiepen in de geschiedenis van het Nederlandse boetbal alvorens je dit soort uitspraken doet.

7 september 2018 om 09:07

Dat weet niemand! Als er een lichting super talenten komt is het weer compleet anders.
Gezien bijna elk jongetje in Nederland voetbalt ben ik van mening dat de echte talenten vanzelf weer gaan komen.

7 september 2018 om 09:15

Want? In de begin jaren 80 waren hadden we ook al zo'n topselectie en zou het ook nooit meer worden, zie de afgelopen 30 jaar, muv de laatste paar. Een land als NL, zo klein als we zijn, zal altijd met pieken en dalen gaan. We komen er echt wel weer aan, misschien niet zo als met Robben en Sneijder, maar met deze selectie moeten we ons 'gewoon' weer plaatsen. Het zal vast geen 20 jaar duren voordat wij weer op een wk staan😉

7 september 2018 om 09:44

Of jij kan je gewoon verdiepen in voetbal ansich, de ontwikkelingen analyseren en jij zal dan ook tot de conclusie komen dat Nederland niet meer mee gaat kunnen komen, zolang de eredivisie elk jaar minder wordt......
Alvorens je dit soort uitspraken doet...

Begin jaren 80 had je talenten als van Basten, Koeman, Gullit, Rijkaard, Vanenburg, van Breukelen. Daarnaast deden de Nederlandse clubs in Europa gewoon mee en werd af en toe nog een Europese prijs gewonnen. Daar is nu absoluut geen sprake van

7 september 2018 om 09:57

Ben je serieus? We hadden een generatie Cruijf, toen was het even minder.. toe hadden we generatie v Basten, toen even minder, toen generatie Bergkamp welke snel werd opgevolgd door generatie Sneijder.. tuurlijk komt er weer een nieuwe generatie.. sterker nog: dit was niet eens de beste generatie die we gehad hebben.. toen Bergkamp en co langzaam stopte zei men ook dat de nieuwe generatie niet half zo goed was.. haalde toch een WK finale!

7 september 2018 om 10:23

Ik stel voor dat je zelf even verdiept in het NL elftal, zoals ik al aangeef, een klein land als Nederland heeft altijd een periode dat het iets minder gaat, ga hier nou niet doen alsof jij alleen doorhebt hoe dit spelletje werkt, of denkt te werken, gezien je comments twijfel ik daar toch ernstig aan!

7 september 2018 om 10:28

Badr, waarom wil jij (als buitenlandse jongen) ZÓ graag dat Nederland nooit meer iets wordt. We werden in 2014 nog 3e op een WK met een selectie die niet veel beter was als deze, dat is 4 jaar geleden vent. Je moet je mening niet verkondigen als feit, slaat nergens op. Ik kan even goed zeggen; over 4 jaar spelen er 5 jongens van NL in de absolute top (De Ligt, Van Dijk, De Jong, Memphis en Bergwijn/Kluivert) en nog enkelen in de Europese subtop (Cillessen, De Vrij, Wijnaldum, Strootman, Promes, Donny, etc.). We weten ook niet of dit waar zal zijn maar ik vind dit dus het is een feit. Zo redeneer jij dus, echt vervelend. Verklaart wel waarom je balkje bijna leeg is, vervelende manier van je mening als feit doordrammen, even lekker ongefundeerd hard tegen Nederland in nu ze een keertje een paar jaar minder zijn.

7 september 2018 om 10:31

Na generatie Cruijff ging het minder, maar na generatie van Basten wat minder? Toen Marco van Basten stopte met voetbal stonden er al jongens aanvallers klaar als Bergkamp, Makaay en Kluivert klaar om de boel over te nemen. Van dezelfde generatie was Gullit; die gaf het stokje over aan middenvelders als Cocu, Davids, Seedorf, Jonk en Winter. Na de generatie van Basten/rijkaard/gullit/koemanstond er nog een betere generatie op !

En nog een belangrijk feit, Nederland had een sterke comeptitie! Er werden nog Europese prijzen gewonen in die periode dat gebeurt nu niet meer!

7 september 2018 om 10:38

Beste Sander, ik ben gewoon een Nederlander. Dat jij mij ziet als een buitenlander zegt genoeg over jou! Grappig overigens...je beticht mij van het verkodigen van mijn mening als feit, terwijl jij hier je wens (dat De Ligt, Van Dijk, De Jong, Memphis en Bergwijn/kluivert in de absolute top zullen spelen) als feit! Wat een onzin! op basis van wat?! De Ligt en de Jong mischien, maar Memphis is al gewogen in de top en te licht bevonden, bergwijn in de absolute top? is Bergwijn beter dan zijn leeftijdgenoten als Rashford, Delle Alli, Jabriel Jesus, Coman, Dembele, Lemar, Mbappe en nog heel veel namen die ik op kan noemen ? En Kluivert? Dat is een twijfelgeval, zijn vader was op die leeftijd al veeeeeel verder dan hij was, dus het is maar de vraag hoe groot talent hij is!

En nogmaals, het is echt tekenend voor jou bekrompen manier van denken.....ik als "buitenlander" mag geen kritiek hebben op Oranje....nou pech voor jou jongen!

7 september 2018 om 11:06

Ik snap dat je een Nederlander bent, gezien je keurig Nederlands typt. Excuus, ik verwoordde mezelf verkeerd daar! Ik bedoelde te zeggen dat ik zulke uitspraken hier vaak zie komen van jongens met een (aan je gebruikersnaam af te leiden) buitenlandse achtergrond. Dat is verder totaal niet negatief bedoelt maar ik snap ook dat je er dan wat minder chauvinistisch naar kijkt dan de gemiddelde gebruiker hier op VZ. Nogmaals, excuses als dit discriminerend over kwam, zo had ik het niet bedoeld! Over het stukje van de absolute top: dat zei ik natuurlijk als hypothetisch geval, we weten niet of dat gaat gebeuren, het kan maar het kan ook niet. Hetzelfde geldt voor jouw stelling 'Nederland wordt nooit iets meer': dat kan, maar het is een stuk waarschijnlijker dat het niet zo zal zijn. Kritiek mag uiteraard iedereen hebben maar een dusdanig uitgesproken stelling op basis van onderbuikgevoelens vind ik dan wel wat overdreven. In 80-86 was Nederland ook drama, begin jaren 90 was Nederland ook minder. Dipjes zullen er, net als pieken, altijd blijven. Wij komen echt wel weer een keer met de wereldtop meedoen hoor als we een goede lichting hebben, don't worry!

7 september 2018 om 11:13

excuses aanvaard en ik baseer het niet op mijn onderbuik; ik volg Oranje al jaren; Wk98, Ek2000, Wk2006, Ek2008; ben ik allemala bij geweest! Ik zeg niet dat het nooit meer wat wordt, maar dat het verdomd lastig gaat worden om structureel in de top mee te draaien zoals Oranje altijd heeft gedaan! Want beging jaren 90 was Nederland alles behalve minder! Nederland reisde naar het WK in Italie en EK 92 gewoon af als een van de favorieten! Dat was ook het geval in 94, 96, 98 en 2000; nederland was altijd een van de favorieten!

Nederland moet het nu hebben van een toevallige getalenteerde generatie zoals de Belgen, want de eredvisie is niet meer de kweekvijver die het vroeger was. Dat heeft niks te maken met de Nederlandse school, maar met het grote geld dat het voetbal kapot heeft gemaakt.

7 september 2018 om 11:25

Kijk, nu vind ik het al een heel andere strekking en nu kan ik me ook beter vinden in je bewoording. Je hebt gelijk dat, mede door de teloorgang van de ED (lees: groffe geld in de topcompetities), het Nederlandse voetbal in zijn geheel achteruit gaat. Maar er komt wederom een aardige groep met veel talent aan. Misschien is het zoals ik eerder zei ook wel wat chauvinischme waardoor ik weiger te geloven dat dit het niveau van NL zal blijven, ik wil ons weer graag zien meedoen in de knock out fase van toernooien en daardoor wordt mijn visie misschien ook wel wat geblurred, toegegeven. Laten we met z'n allen maar hopen op (een paar) exeptionele lichtingen zoals België dan he!

7 september 2018 om 13:54

Ach onze laatste generatie toptalenten heeft ook nauwelijks in de eredivisie gespeeld. En er zijn ook talloze voorbeelden van spelers die in de eredivisie hebben gespeeld maar toch doorgegroeid zijn naar de top. Meneer puntkomma doet een beetje dramatisch.

7 september 2018 om 16:12

Heitinga; 7 jaar
Huntelaar; 5 jaar
Sneijder; 5 jaar
Van de Vaart 4 jaar
Robben: 4 jaar
Nigel de Jong 4 jaar
van Persie; 2 jaar

Op van Persie na heeft iedereen redelijk lang in de eredivisie gespeeld. De jongens van Ajax speelde in de eredvisie samen met jongens als Zlatan, Chivu, Maxwell, Pienaar en Vermaelen.. in 2003 verloor Ajax in de kwart finale op een haar na van de latere winaar AC Milan...om je een indicatie te geven van wat het niveau was van de eredvisie

Van Persie won de Uefa cup met Feyenoord; om je een indicatie te geven van wat het niveau was van de eredvisie.

Het seizoen nadat Robben vertrok bij Psv, verloor PSV op een haar na in de halve finale van AC Milan, door een hele late goal van Ambrosini...om je een indicatie te geven van wat het niveau was van de eredvisie

Ken je niet vergelijken met de situatie nu he?

7 september 2018 om 15:56

We moeten het ook niet gaan overdrijven. Individueel lijkt het inderdaad heel erg, maar voetbal blijft een teamsport. We praten inderdaad over de wereldkampioen, maar iedereen doet alsof ze met het uiterste gemak wereldkampioen zijn geworden. Dat is simpelweg niet het geval.

Ze hadden het relatief lastig tegen Australie, ook Peru bleek een taaie voor Frankrijk, al waren ze wel erg goed tegen Argentinie dat mazzel had dat het uiteindelijk 4-3 werd. Tegen Uruguay was het ook redelijk overtuigend, maar tegen de Belgen hadden ze het erg lastig. In de finale bood Kroatie aardig partij, maar bleek Frankrijk de sterkere.

Je kunt het Frankrijk erg lastig maken zolang je de poorten maar niet open zet zoals Advocaat deed in de kwalificatiereeks tegen Frankrijk. In de omschakeling moeten de spelers de taken gewoon goed uitvoeren.

Oke daar gaan we weer , waarom is Koeman nog nergens afgebrand is dat alleen vanwege de 2-1 winst.een opstelling van dat ik denk oke zondag moet je tegen Frankrijk en dan begin je zo met een kermis opstelling tegen Peru. Blind is zo traag dat mijn oma hem nog kan bij houden ,tete die geen basisplaats heeft staat in de basis,strootman die de laatste jaar niks presteert in het Ned elftal in de basis kom op zeg dit sloeg toch helemaal nergens op,goed gedaan Koeman hier is mijn prognose voor zondag 4-0 voor Frankrijk en dan ben ik bang dat ik nog aan de lage kant zit.

7 september 2018 om 09:17

Tete was ongeveer de enige die in de 1e helft een niveau haalde, Janmaat was echt een klasse minder toen hij inviel. En je noemt geen Vormer? Kom op zeg, dat kan toch al helemaal niet!

7 september 2018 om 09:27

Een klasse minder? Hoe kijk jij voetbal? Is het je opgevallen dat Tete aan de bal zo vaak contacten nodig heeft om hem onder controle te krijgen terwijl Janmaat ze wel aankon nemen en het spel over rechts juist sneller liep...

7 september 2018 om 15:59

Inderdaad. Het verbaast me dat niemand Vormer noemt. Die jongen kan het niveau zo overduidelijk niet aan. Ik heb het even aangekeken en hoopte dat hij kon verrassen, maar dit soort spelers horen geen interlands achter hun naam te hebben staan.

7 september 2018 om 19:50

Ik keek voetbal op de camping met een heerlijke Fred in de hand, dank je wel.
Daar zag ik dat in de 1e helft ongeveer de enige dreiging, nee geen kans, van de rechterkant kwam. Iedereen in de 1e helft moest de bal te vaak aannemen, in de 2e helft ging het lopen, mede door Frenkie. Daarnaast is Tete verdedigend echt een klasse beter dan Janmaat, voetballend zal Janmaat iets beter zijn misschien, als jij dat wilt. Maar over het algemeen liever Tete dan Janmaat!

Je zou toch zeggen dat de situatie waarin we nu zitten , ideaal is om eindelijk eens door te selecteren. Waarom de Roon, Vormer en Strootman op blijven roepen als er een hele generatie goede jonge middenvelders op de deur klopt met de Jong , van de Beek, Koopmeiners , Eiting etc. Die jongens zijn nu al minimaal gelijkwaardig en op een aantal vlakken aanzienlijk beter. Ook dan zullen we nog potjes verliezen maar die jongens zijn begin 20 en worden alleen maar beter en beter. De middelmaat die er nu staat word met de week minder.

7 september 2018 om 09:08

Dit had mij dus ook het beste geleken geef de jongere nu da kans dat je overleeft in deze poule is 0% ,laat ze ervaring opdoen ze kunnen er alleen maar sterker uitkomen.maar nee we gaan eigenlijk verder waarmee D Blind is mee begonnen , iedereen is wel blij met Koeman maar zet er nou eens een persoon naast met uitstraling en dan denk ik toch weer aan een Gullit of Rijkaard of alle twee twee voetballers waarvan ik denk, dat de nw lichting er tegen opkijkt en echt wat van kan leren.

7 september 2018 om 09:19

Haha een Koopmeiners en Eiting minimaal gelijkwaardig of beter dan Strootman noemen. Die jongens zijn net uit de luiers en hebben nog helemaal niets bewezen. Laten we nou niet gelijk overdrijven zeg

7 september 2018 om 09:39

Dat is niet wat hij zegt. Hij geeft aan dat die jongens wel beter kunnen worden, en dat dit het ideale moment is om ze kennis te laten maken met het grote oranje, zodat er over 2 jaar een sterk elftal staat

7 september 2018 om 09:56

Dat is wel wat hij zegt "die jongens zijn nu al gelijkwaardig en op een aantal vlakken aanzienlijk beter". Klinklare onzin, Strootman is een paar klassen beter in goede doen, helaas laat hij het niet zien bij Oranje. Baradona wil gewoon alleen (ex)-ajacieden er in. Wel Eiting noemen maar geen Hendrix.

7 september 2018 om 09:56

Sorry maar dat is letterlijk wat die zegt. Lees maar na

7 september 2018 om 10:32

Je moet de beste spelers opstellen en niet degene met de potentie. Die moeten zich eerst maar eens bewijzen bij hun club en die kan je dan om te beginnen wat invalbeurtjes geven in oefenwedstrijden.

Wat heb je als je dan over 2 jaar een sterker elftal hebt maar je je daardoor ook niet geselecteerd hebt? We hebben allemaal Bulgarije uit gezien.

7 september 2018 om 09:20

Dat De Jong en van de Beek worden ingepast kan ik inkomen, maar Koopmeiners en Eiting? Doe normaal, zeker Eiting komt net kijken en mag op dit moment alleen hopen van een carrière als strootman of Wijnaldum. Zowel Strootman als Wijnaldum zijn nuttig, maar niet samen. Een van beide moet spelen maar samen is te statisch.

7 september 2018 om 09:54

Ik weet niet of je gisteren hebt gekeken, maar her verschil tussen de eerste en tweede helft was enorm. En enkele wisselingen waren strootman en Wijnaldum eruit. Die spelen goed bij hun Club, maar bij oranje zijn ze niets. Duurde me alleen al 35 minuten voordat ik doorhad dat Wijnaldum speelde. Vormer is overigens wel heel nuttig in zijn spel en ervaring. Middenveld met hem, pröpper en frenkie de jong ziet er goed uit. Niet qua kracht, maar wel qua spel. Ben benieuwd dit weekend tegen de Fransen, zolang blind maar niet speelt.

7 september 2018 om 09:24

Ik weet niet of het zo goed is om al die jonge gasten meteen te selecteren en op te stellen... Er wordt toch altijd gesproken over 'langzaam brengen'... Ik denk dat dat wel belangrijk is... Je kunt zo'n jongens ook kapot maken als ze ingemaakt worden...

7 september 2018 om 09:34

Wissel spelers van Ajax in oranje, hoe erg kijk jij door een Ajaxbril? Laat die jongens eerst maar eens een tijdje bij Ajax in de basis spelen...

7 september 2018 om 09:36

Eiting en van de Beek hebben in de eredivisie niet eens een basisplaats en moeten dat in het Nederlands elftal wel krijgen zeker? De Roon en Strootman spelen alles in een competitie die veel beter is dan de eredivisie en zijn pas 27 en 28, dus kunnen gemakkelijk het EK 2020 nog meemaken. Minimaal gelijkwaardig zeg je nog. Dat is echt lachwekkend. Voorlopig kunnen al die namen die je nu noemt alleen maar dromen van een carriere zoals Strootman die heeft.

7 september 2018 om 12:45

Daar moet wel bij gezegd worden dat goed spelen bij de club geen garantie is voor goed spel in het Nl elftal. Wijnaldum is hier het sprekende voorbeeld van een ook Strootman vind ik zelden sterk in het Nl elftal. Ik zou de Roon wel eens willen zien, aangezien je er met alleen voetballers niet komt. Werkers /stofzuigers zijn erg nuttig om de slag op het middenveld te winnen. Vaak is de ploeg die de afvallende bal heeft de dominante partij. De Roon is voor Atalanta bepalend en zou ik ook altijd verkiezen boven eredivisiespelers. Wijnaldum is hetzelfde verhaal, maar die heeft genoeg kans gehad zich te bewijzen en hij komt jammer genoeg niet altijd goed uit de verf.

7 september 2018 om 16:09

Daar heb je inderdaad een heel goed punt. Jongens als De Roon, Vormer en helaas ook Strootman voegen niets meer toe aan het Nederlands elftal. Strootman zou je nog als invaller kunnen gebruiken, maar over het algemeen is het allemaal maar matig.

Voor Koopmeiners en Eiting vind ik het nog te vroeg, maar voor Frenkie de Jong en Van De Beek niet. Ze hebben in ieder geval alle vier het talent en de potentie, terwijl de laatstgenoemde twee al minstens net zo goed en misschien zelfs al wel beter (gezien het spel van Strootman de afgelopen twee jaar).

Bovendien weet ik zeker dat Propper en Wijnaldum ook nog steeds veel kunnen toevoegen. Dan heb je ook nog Fosu-Mensah die op meerdere posities kan spelen en als CVM ook nuttig kan zijn. In Guus Til heb ik het eerlijk gezegd tot nog toe niet zien zitten.

Ja klopt, dat wordt een lastig duel. Daar kan Blind ook helemaal niks aan doen. Pas je als elftal gewoon aan op de tegenstander en stel 4 of 5 verdedigers op (zoals WK 2014). We moeten gewoon accepteren dat wij niet zo goed zijn als Frankrijk. Laten we 3 centrale verdedigers opstellen met Blind linksback en Janmaat rechtsback. Dan wordt t voor die gasten ook moeilijker voetballen.

Beste opstelling met deze spers is gewoon 433 en dan zo:
Cillessen
Tete - de Ligt - van Dijk - Blind
Propper - F. de Jong - van de Beek
Promes - Depay - Kluivert

7 september 2018 om 10:35

Wat een onzin tonbeton4.. Blind was drama gisteren, Kluivert hoort echt niet in de basis en Van de Beek ook niet als hij niet vast speelt bij Ajax. Tete vond ik wel goed. 4-3-3 tegen Frankrijk is gewoon zelfmoord. Ik hoop dat we zo spelen: Cillessen - Tete, De Ligt, Van Dijk, De Vrij, Vilhena/Van Aanholt (de snelste van de 2 tegen Mbappé) - F. de Jong, Pröpper, Wijnaldum - Memphis, Promes

5 mansverdediging tegen Frankrijk en Duitsland lijkt me. Tete, v. Dijk, de Vrij, de Ligt en v. Aanholt (Ake). Middenveld is lastig, te veel spelers die bij hun club top zijn, maar niet in het NL's elftal. Ben geen fan van de Jong, maar probeer maar. Verder toch met Pröpper en Wijnaldum. En voorin Memphis en Promes.

Ik blijf erbij dat ik het belachelijk vind wat Ajax voor Daley blind heeft betaald. Het enige wat deze jongen heeft is een leuke inspeelpass. Fysiek komt hij gewoon tekort, en zijn winnaarsmentaliteit of doorzettingsvermogen is ook ver te zoeken

7 september 2018 om 09:05

Ja, want zonder mentaliteit en doorzettingsvermogen heeft hij zich destijds bij Ajax van 'kop van jut' opgeklommen tot international en speler van Manchester United.
Blind is gewoon een hele degelijke speler die zelden op fouten is te betrappen. Recent tegen Kiev was iedereen lyrisch over hem en nu na (inderdaad) een matige pot kan ie er ineens niets meer van.

7 september 2018 om 09:37

Fysiek en voetballend zijn twee verschillende dingen, snap dat... Blind wordt, zodra het op fysiek aankomt altijd afgetroefd. In de competitie komt hij er vaak mee weg, maar international kan het voor problemen zorgen. Voetballend is hij goed alleen wanneer het op verdedigen aankomt houd ik mijn hart meestal vast.

Blind was zo ontzettend slecht. Hij is absoluut geen optie tegen Frankrijk. Ik ga er van uit dat Koeman dat ook inziet. Jammer dat Willems niet is opgeroepen. Kan op links volgens mij meer betekenen dan een ander. Promes graag op 10 zetten en Frenkie voor de verdediging met Strootman OF Wijnaldum.

Ik herinner me de laatste wedstrijd tegen Frankrijk, dat was lachwekkend. Lemar maakte de oranje leeuwen helemaal kapot. Frankrijk kan gerust een B elftal opstellen tegen Oranje, met spelers als Zouma, Sakho, Upamecano, Coman, Martial, Aouar etc. Ik schat de kans dat NL wint heel gering. Maarja je weet het nooit, wie weet verrast NL wel. We zullen het zien.

7 september 2018 om 10:45

Lol besef dat dit gewoon eerder het c en miss zelfs d elftal is. Geen van deze jongens zit nu bij de selectie. Het b elftal zit op de bank en bestaat oa uit Dembele, Lemar en Mendy

7 september 2018 om 11:57

haha, kijk jij wel voetbal? Nederland heeft een hele goede kans om te winnen. Frankrijkk overtuigd zelden tot nooit. Zakenlijk voetbal. Niet blind staren op het WK, want ook Engeland kwam daar tot de halve finales terwijl in NL een beter team hebben dan Engeland.

7 september 2018 om 12:22

@geniale

we waren in de vorige kwalificatie 2 keer volstrekt kansloos tegen die Fransen, waar de Zweden die Fransen 5 punten afsnoepte door gewoon een veel slimmere en behoudendere tactiek te hanteren. gaan we 4-3-3 spelen tegen die Fransen dan word het een mission impossible

Frankrijk speelt ook niet om te overtuigen. die winnen al hun wedstrijden op 50 procent met minimale inspanning, die voelen niet de behoefte er een voetbalshow van te maken zolang ze maar winnen. ze komen ook zelden in de problemen tegen een tegenstander en vergeet niet dat ze 2 jaar geleden ook al in de finale van het EK stonden. dit is momenteel waarschijnlijk het sterktste land ter wereld

Een confrontatie tussen Ramos en Mbappe is vragen om problemen... een confrontatie tussen Pique en Mbappe is vragen om problemen. Als Mbappe ze dag heeft kan niemand hem stoppen..

Oranje gaat sowieso 352 spelen in Parijs en dan spelen de vrij - van dijk - de ligt achterin. Dan kan Blind prima als wingback spelen.

Wijnaldum en Strootman opstellen.. dat geeft je problemen. Man man wat waren die twee weer slecht samen zeg.. das al interland 10 dat die twee samen op 1 middenveld er een potje van maken.

7 september 2018 om 10:16

Ik wil Blind ook niet al opkomende back zien. Belangrijk maandag is om geen goals tegen te krijgen en een punt uit het vuur te slepen tegen de Fransen.

Daley Blind is als verdediger helemaal geen NL-elftal materiaal. Het lijkt erop dat die bal op Van Persie tegen Spanje hem eeuwig krediet gegeven heeft ofzo. Daarnaast heeft hij handvol redelijke wedstrijden als LCV bij ManU en Ajax gespeeld, waardoor het ook weer gerechtvaardigd lijkt om hem als verdediger op te stellen.

Ik heb bijna alle wedstrijden van Blind voor Ajax gezien (1e en 2e periode) en roep het volgende al jaren; hij is te traag om als verdediger te spelen. In zijn 1e periode bij Ajax werd hij daar dan ook niet meer opgesteld.

Blind is maar op 1 positie ijzersterk en dat is CVM. De wedstrijden dat hij daar speelde in zijn 1e Ajax periode werd hij met de wedstrijd beter. Felle tackles, uitstekende positionering en constant vooruit spelen. Daley had vertrouwen en groeide uit tot een van de beste spelers van de Eredivisie.

Merkwaardig genoeg heeft hij dat niet op het middenveld van het NL-eftal kunnen laten zien. Vermoedelijk gewoon te onzeker en dan kiest hij voor risicoloze paasjes waar je geen donder aan hebt. Toch denk ik dat dat de enige positie is waarvoor je hem goed kunt gebruiken in het NL-eftal en anders lekker thuislaten.

Nu speelt hij bij Ajax best ok als LCV, maar ik verwacht grote problemen in de CL straks. Ik hoop dan ook dat Ajax in de winterstop alsnog een sterke LCV zal halen, maar dan is het kwaad natuurlijk al geschied in de CL.

Voor wat betreft het opstellen van Blind tegenover Mbappé; doe het alsjeblieft niet Koeman.

7 september 2018 om 10:36

Hangover, dat ben ik ook met je eens hoor. Ik stel alleen dat als je Blind selecteert voor het Nederlands elftal, hij alleen in aanmerking zou mogen komen voor een plek op het middenveld en niet voor een plek in de verdediging.

De Blind die ik op het middenveld van Ajax heb zien strijden (1e periode dus) vind ik echt veel beter dan wat De Roon, Strootman en Vilhena kunnen brengen. Dan doel ik wel op de overtuigende Blind in het team van Ajax en niet op de onzekere Blind van het Nederlands elftal.

Hopelijk probeert Koeman het nog een keer en kan Blind dan wel laten zien wat hij in huis heeft.

7 september 2018 om 14:18

Was de bal tegen Spanje wel zo goed ? Bij een echt goede pass had van persie hem aan kunnen nemen, nu moest hij met een snoekduik het beste ervan maken. Hierbij hadden wij geluk dat het allemaal goed viel, maar de bal kwam eigenlijk veel te ver.

7 september 2018 om 14:59

Janssen. Daar zou je weleens gelijk in kunnen hebben. Uiteindelijk viel de bal precies goed, zodat de keeper er niet bij kon komen en Van Persie er een magistrale goal van kon maken.

Als Luuk de Jong daar op dat moment gelopen had, waren we de pass allang vergeten.

Blind heeft op zich wel een goeie passing hoor, maar ik denk dat je uiteindelijk meer hebt aan de voorzetten van Jetro Willems.

8 september 2018 om 10:35

Sommige (mislukte) voorzetten blijven terug komen vanwege de uitzonderlijke afronding. Als ander voorbeeld kun je de bal van Muhren in de ek finale va 1988 op van Basten nemen. Eigenlijk was dit helemaal geen voorzet, maar omdat Marco op deze manier raak schoot gaat hij de wereld over terwijl de bal van Muhren echt beter had gekund.

7 september 2018 om 09:50

Je hebt weinig wedstrijden gekeken begrijp ik? Blind was meestal een van de betere. Als we jouw redenering moeten volgen hoeven Bmi, Wijnaldum, Strootman, Janmaat, Veltman, Promes nooit meer opgeroepen te worden. Keer op keer drama spelen en verzaken. Blind speelde niet goed gister, maar dan doen Strootman en Wijnaldum al 2 jaar niet. Dus een confrontatie tussen die twee en Pogba, Matuidi en Kante is kansloos. Overigens, als Mbappe een goeie dag heeft is Ramos ook kansloos tegen hem, dus die moet Spanje ook maar niet opstellen dan?

7 september 2018 om 09:51

Ja, want de rest van dit zooitje onkunde zal het in dit Oranje vast en zeker een stuk beter doen, hou toch op. Blind is zelden een uitblinker, maar zeker niet de minste, op gisteren na dan.

Als je ziet hoe Frenkie gisteren speelde, is dat een verademing tegenover letterlijk alles wat er de afgelopen tijd op het middenveld heeft rondgelopen. Pure middelmaat dat niet eens kan uitblinken bij hun eigen club maar wel een plaats krijgt in Oranje. Dan mag er je er een hoop thuis gaan laten.

Ik ben benieuwd hoe de Jong het nu gaat doen tegen echte beesten die kort zitten (kante, Matuidi, Pogba) want hij wilt toch veel draaien en wacht soms lang met spelen, daarmee creëert hij ruimtes maar neemt hij ook veel risico.

verder zou ik toch veel erop zetten om Depay optimaal te laten renderen, toch in potentie nog steeds een topper, momenteel vooral voor Nederlandse begrippen. Laat hem dan maar voorin spelen met zijn maatje Promes (niet mijn favoriet) en daarachter Wijnaldum weer eens wat dieper met zijn loopvermogen.

Cillessen
de Vrij
van Dijk
de Ligt
Tete
de Jong
Strootman
Ake
Wijnaldum
Depay
Promes
7 september 2018 om 09:54

Bijna helemaal met je eens om zo te gaan spelen.

Ik zie Frenkie de Jong graag een kans krijg, maar toch vraag ik me af waarom iedereen Propper zo makkelijk passeert hij heeft het toch uitstekend gedaan in Oranje de laatste tijd en ook in de Premier league. In potentie natuurlijk een mindere voetballer maar toch.

Wat ik totaal niet met je eens ben is Tetejanmaat. Janmaat speelt alles bij Watford, speelt goed en staat eerste in de Premier League. Tete daarentegen zit op de tribune. Helemaal in het 3-5-2/5-3-2 systeem komt Janmaat uit de verf vanwege zijn loopvermogen en aanvallende kwaliteiten. De enige reden om Tete op te stellen is omdat we tegen Frankrijk waarschijnlijk niet zullen aanvallen.

7 september 2018 om 10:05

En ik zou van Aanholt proberen ipv Ake.
Omdat van Aanholt een echte links back is en Ake een centrale verdediger.

7 september 2018 om 16:45

tete is puur op deze wedstrijd afgelopen wedstrijd gebaseerd en ik wel geniet van dat stukje gif in zijn spel. Janmaat overtuigd mij nooit op een of andere manier.

van Aanholt mag van mij ook meer kansen krijgen op die plek, ben alleen bang dat we wel wat meer verdedigen tegen Frankrijk vandaar nu Ake.

Propper vind ik bij Nederland altijd wel oke spelen idd, dat is toch een naam en club dingetje.... ooit moet het toch eruit komen bij Wijnaldum??? (stille hoop)

Typisch hoor, mensen komen weer onder de dekens vandaan om hun kritiek te uitten omdat Blind 1 slechte wedstrijd speelt. Daley haalde de afgelopen wedstrijden een ruime voldoende in Oranje en vergeten ook dat hij in de afgelopen weken geweldig staat te spelen bij Ajax in samenspel met middenvelders die geen statische houthakkers zijn en wel een bal voorruit durven te spelen.

Een speler afbranden op basis van 1 wedstrijd, maar vervolgens Strootman en of Wijnaldum (die ik al jaren geen goede wedstrijd meer zien spelen in een Oranje shirt) door de meeste gewoon weer opgesteld moet worden zondag tegen Frankrijk, lachwekkend.

Objectiviteit is hier vaak ver te zoeken, zeker als het om spelers van het Nederlands elftal gaat.

Grow up.

7 september 2018 om 10:13

Ik kom je persoonlijk een krat bier brengen als je een comment kan citeren van de afgelopen 8 waain iemand zegt dat hij het duo Strootman Wijnaldum goed vindt renderen in oranje en graag wil dat ze worden opgesteld tegen Frankrijk.

7 september 2018 om 11:34

@migi

Haha daar moest ik stiekem toch een beetje om lachen.

Ik bedoel het natuurlijk bij wijze van spreken, niet letterlijk.

Ik neem aan dat je mijn punt wel begrijpt? Het gaat me nu niet alleen om Blind, maar zo is er elke wedstrijd na Oranje wel iemand die de klappen krijgt. Een foutje maken betekent hier dat je de strop kan verwachten van de mensen die zich alleen melden als er iets te zeiken is, ongelooflijk irritant en kinderachtig. Als je hier goed speelt wordt er niets gezegd, maar naar 10 goede wedstrijden 1 foutje, kan je bakken van kritiek verwachten.

Veel mensen schreeuwen nu om Frenkie in de basis zondag.. nou, ik hoop eerlijk gezegd van niet. Die jongen wordt met de grond gelijk gemaakt als hij 1x de bal op het middenveld verliest.

Je merkt aan alles hier op vz, dat er een aantal mensen loeren op foutjes van spelers van een andere club, ze verdedigen al hun eigen spelers, ook al spelen ze als een natte krant, maar hebben wel hun woordje klaar als het om een andere speler gaat.

Ik vind het echt te zielig voor woorden, kleutergedrag.

7 september 2018 om 11:54

Ja Blind is zeker een populaire zondebok, maar dat snap ik ergens ook wel een beetje. Hij komt verdedigend te kort voor de rol die hij gisteren speelde. denk dat je hem beter op het middenveld kan zetten, maar daar heb je wel betere alternatieven.

Met Strootman daarentegen zou ik helemaal stoppen. Wijnaldum is ook steevast matig, maar als hij gewoon behoudend kan spelen en de bal dan direct kan inleveren bij een Frenkie de Jong oid denk ik dat we wel een goeie aan hem hebben.

7 september 2018 om 11:15

Wat een kortzichtige reactie. Door de meeste mensen wordt Blind helemaal niet afgezeken over 1 wedstrijd. Zijn wanprestatie duurt nu al zo'n 4 jaar. Keer op keer hoort hij bij de minste spelers, als je dat niet ziet houdt het op. Wijnaldum en Strootman zijn ook lachwekkend slecht voor Oranje, al jaren dus ik snap zeker niet dat ze nog in aanmerking komen voor een basisplaats. Propper en Frenkie moeten nu de kans krijgen, tijd dat we eens leren van onze fouten van de afgelopen twee dramatische kwalificaties. Blind in de basis zetten voor van Aanholt of De Vrij, het is een schande.

7 september 2018 om 12:02

''zijn wanprestatie duurt nu al zo'n 4 jaar. Keer op keer hoort hij bij de minste spelers, als je dat niet ziet houdt het op.''

nou nou, 4 jaar lang nog wel.. wat een onzin.

Daley is misschien niet een speler die altijd uitblinkt, maar toch wel vaak meer dan een voldoende haalt. Ik heb genoeg wedstrijden van Oranje gezien de afgelopen 4 jaar, waarin Blind alles behalve tot de ''mindere'' spelers behoort. Er is een hoop middelmaat voorbij gekomen in Oranje en daar hoort Blind absoluut niet tussen. Het is dan ook altijd makkelijk zeuren op verdedigers omdat door hun fouten vaak de doelpunten ontstaan.

Wijnaldum en Strootman zijn al jaren lang een drama in Oranje. Een stel houthakkers die alleen maar voor zekerheid willen spelen en tegen aanvallende teams worden overlopen.

7 september 2018 om 12:25

@grasveld7

Blind geen middelmaat? hij is voor mij de definitie van middelmaat. hij heeft een trage balbehandeling, louter risicoloze tikkies breed en terug waarmee hij alleen maar het spel vertraagd, hij heeft geen lengte, geen fysieke kracht en geen snelheid dus wat maakt hem volgens jou dan een speciale voetballer?

Als Blind al te traag is om een aanvaller van VVV of Emmen bij te benen dan is hij tegen een sneltrein als Mbappé helemaal kansloos.
Ik had toch verwacht dat Willems wel weer eens een kans zou krijgen.

Sneijder gaf zelf ook nog een ouderwets pasje op Vormer alleen laatstgenoemde schoot hem de 2e ring op. Ik vind Vormer veel te traag voor de rechtsbuiten positie. Hoop daarom ook niet dat hij tegen Frankrijk erin staat.

Blind speelde gisteren zeer ongeconcentreerd en zwak, maar laten we alsjeblieft niet overdrijven. Hij zal Oranje niet naar een hoger niveau tillen, maar hij voetbalt regelmatig goed mee. Ik zou hem op dit moment altijd oproepen en soms ook opstellen.

Ik ben meer geschrokken van Koeman. Je kunt het nooit helemaal met een bondscoach eens zijn, maar tot nu toe maakte hij in mijn ogen redelijke keuzes. Ik ben alleen niet zo fan van de opstelling met 5 verdedigers en na de opstelling van gisteren zet ik helemaal vraagtekens bij zijn beleid! Babel linksmid? Geen echte vleugelspelers?

In mijn optiek moet je gewoon 4-3-3 spelen. Elke Nederlandse jongen is daarmee opgegroeid en weet hoe hij hier het beste in kan functioneren. Je hoeft met een 4-3-3 echt niet alles open te gooien. Kijk naar Ajax en PSV van dit moment (druk naar voren vs achterover hangen). Je kunt 4-3-3 dus op verschillende manieren invullen.

- Zoet of Cillessen op de goal is mij om het even. Geen internationale top, maar ook niet onaardig.
- De Ligt en van Dijk zijn voor mij zekerheidjes centraal achterin. Dat is jammer voor de Vrij, wie ik ook echt heel erg goed vind. Bij Feyenoord speelde hij rechtsback en daar zou ik hem ook weleens willen zien. Dan heb je echt een stevig blok achterin. Links zou ik kiezen voor van Aanholt, die ook lekker mee naar voren kan voetballen.
- Gisteren heeft Frenkie de Jong laten zien dat hij een kwaliteit heeft die wij nodig hebben en die de laatste jaren ontbrak. Dat zou dus al de eerste middenvelder zijn die ik opstel. Daarnaast zou ik een stofzuiger zetten. Strootman is niet meer van niveau, dus dan kijk ik naar een Vormer (die gisteren te ver naar voren speelde) of Hendrix. Daarnaast zoek ik nog een middenvelder die veel naast de spits opduikt. Donnie van de Beek kan dit uitstekend. Pröpper en Wijnaldum vind ik ook niet slecht, maar met name de laatste heeft het te vaak niet laten zien. Ik zou nu andere jongens de kans geven.
- Wegens ontbreken van een topspits zou ik voorlopig Depay daar laten staan. Ik erger me regelmatig aan die man, maar hij liet gisteren wel zien hard te werken. Ik heb het idee dat hij gelukkig iets volwassener aan het worden is. Op de vleugels zou ik kiezen voor buitenspelers in vorm. Bergwijn is wat dat betreft een zekerheidje voor mij. Op de andere kant zou ik graag Kluivert zien, maar ik besef me wel dat hij bij Roma veel aan spelen moet toekomen. Ik ben ook wel nieuwsgierig naar de Promes van Sevilla. Luuk de Jong of Weghorst zou ik ook altijd oproepen. Als Depay wegvalt heb je een aanspeelpunt of targetman nodig. Helaas hebben we geen betere. Ik vind het dan nog wel mooi dat Weghorst alles in de strijd gooit!

Cillessen
de Vrij
de Ligt
van Dijk
van Aanholt
Vormer
F. de Jong
van de Beek
Kluivert
Depay
Bergwijn

Zoals zo vaak wordt er links en rechts weer flink overdreven. Blind begon inderdaad voor zijn doen ontstellend zwak, maar herstelde zich. Ik denk dat Tete een goede optie is om Mbappé te schaduwen en Blind daar niet te laten staan. Wellicht is het met van Dijk de Ligt en De Vrij goed ingevuld centraal en Tete aan de buitenkant. Babel vond ik aan de andere kant niet best en zal zeker tegen Frankrijk verdedigend te kort komen. Janmaat dus liever.
Midden en voorin graag gaan voor de jeugd. v.d. Beek, F de Jong, Depay, Promes, Bergwijn, daar zullen we het in de toekomst mee moeten doen. Doe dat dan maar meteen, want met Babel hebben we toch ook te weinig aanvallende klasse.

Dit is wel een dingetje, Blind vind ik een prima speler maar komt zeker snelheid tekort en als Mbappé tegenover hem komt te staan wordt ie echt overlopen. Dan is het tactisch slimmer om daar de snellere Ake op te zetten om dat geweld op te vangen.
Zelf vond ik De Ligt niet geweldig spelen en verdient De Vrij ook zijn kans om zich te laten zien.
Strootman heeft wederom laten zien tegen Peru dat ie er helemaal niks meer van kan, traag baltempo, koning balletje breed, slap in duels en zie hem nauwelijks zijn teamgenoten coachen in het veld (zoiets verwacht je wel van iemand met zoveel jaren ervaring). Frenkie zou zijn vervanger moeten zijn.
Depay scoorde wel 2x maar die zie ik persoonlijk liever vanaf de zijkant komen en dan een kapstok spits a la De Jong in de punt die de lange ballen kan opvangen.
Promes moet het voorlopig maar even doen met invalbeurten rond de 70e minuut want een hele wedstrijd met hem in de ploeg schiet je niks op.
Bij gebrek aan beter zou ik Vormer wel weer opstellen maar dan als defensieve middenvelder en niet rechtsbuiten, vond ik echt één van de zwakste schakels tegen Peru omdat hij niet zijn vertrouwde spel kon spelen maar in een rol wordt gemanoeuvreerd die hem helemaal niet ligt.
Janmaat vond ik overigens prima invallen, gelijk meer pressie naar voren die Tete niet bracht. Doet het ook prima bij Watford dus geef hem maar weer eens de kans!

Wijnaldum begint ook steeds meer een dingetje te worden.. hij is zeker nuttig op het middenveld maar toen Pröpper erin kwam begon het elftal wel beter te draaien dus hier moet Koeman nog eens even goed naar kijken.. Misschien een middenveld met F. de Jong, Wijnaldum en Propper?

Cilessen
Janmaat
Van Dijk
De Vrij
Ake
Vormer
Vilhena
Kluivert
Propper
Depay
L. de Jong

Blind moet je sowieso niet meer oproepen. Als cv komt die verdedigend tekort, als back is die te traag, voor cm heb je betere spelers.

Daley blind is gewoon een hele beperkte speler.
Niemand kan zeggen dst die jongen top
Is.
Gewoon op alle vlakken matig.
Bedoel er verder niks mee,de ene keer is ie beter dan de andere maar ipv hem zijn er betere opties.
Zowel voor in de verdediging als het middenveld

7 september 2018 om 12:50

Niet op alle vlakken matig. Vind hem opbouwend heel sterk, komt voor de top echter fysiek te kort (koppen, duels, snelheid). Bij Ajax (naast de Ligt) in de eredivisie een goede speler.

7 september 2018 om 22:46

Ja mischien maar zelden 90 min foutloos.
Hij heeft altijd zn momentje zeg maar.
Mischien niet met alle respect tegen nac,excels,of bv emmen maar anders wel.
Vind m iig niet geschikt voor nl elftal

Cillissen
Tete-de ligt-van dijk-ake-van aanholt
Wijnaldum-van ginkel-de jong
Promes-depay

Mits iedereen fit is lijkt dit mij momenteel de sterkste opstelling die het Nederlands elftal kan maken. Met jongens als bergwijn, propper en van de Beek beschik dan ook nog over een leuke bank.

7 september 2018 om 12:46

Tegen Frankrijk dan propper voor van Ginkel.

Laat die hele Nations League toch lopen. Beschouw het als oefenpotjes voor de EK kwalificatie voor straks. Start gewoon met de jonge jongens zoals Frenkie de Jong. Kunnen zij ervaren wat het is om tegen een veel betere ploeg te spelen. Bij o.a. Ajax heb je dat nauwelijks door de tegenstanders in onze competitie. Dan leren die jonge jongens er veel meer van als alles in een veel hoger tempo gaat. Zo scheid je het koren van het kaft.

Hahaha lijkt? Nou dat wordt dramatisch. Wat een drama speler is dat samen met Babel en strootman. Over vormer nog niet gesproken. Zoals ik al eerder aan heb gegeven. Die 4 kunnen gewoon echt niet. Zet er desnoods 4 talenten in.

Normaal ben ik nooit van het aanpassen aan tegenstanders maar tegen Frankrijk zul je dit wel echt moeten doen. Ik hoop dat de vrij of ake de plek inneemt van blind, want blind presteert al enkele wedstrijden in oranje ronduit slecht. Middenveld wil ik Wijnaldum toch nog het vertrouwen geven, met de jong en propper er bij a.s. zondag. Voorin hoop ik op depay met promes die het als het ware maar moeten 'uitzoeken'. Veel positiewisselingen , zorgen dat je umtiti en varane uit het centrum weggelokt krijgt. Als backs lijken me Tete en janmaat nog niet zo'n slechte opties. Tete dan maar op links, want de sneltrein mbappe zul je moeten neutraliseren. Van aanholt is een andere optie

Blind kan niet op Mbappe, daar is hij te traag en niet wendbaar genoeg voor. die word straks van alle kanten voorbij gelopen

Hoe ik zou spelen met Oranje:

Terug naar 4-3-3. Ik was er eerst op tegen wegens het ontbreken van echte toppers maar je kunt ook met je hele team verdedigen in een 4-3-3. Dat moet er gewoon in worden geramd. Met z'n allen gelijk druk zetten op de bal bij balverlies.

Ik zou verdedigers opstellen die in het buitenland in topcompetities spelen. Ik ben gecharmeerd van De Ligt, maar kom op. Hij speelt wekelijks tegen mickey mouse aanvallers terwijl Van Dijk en De Vrij echte mannen tegenover zich hebben en overeind blijven staan. Daarnaast zou ik Blind weghalen uit de verdediging. Ik zeg het al jaren, hij is geen echte killer achterin. Leuk en aardig om op te bouwen maar het draait om meer dan dat alleen in het moderne voetbal. Van Dijk kan ook wel een bal inspelen.

Ik hoop dat Karsdorp zich doorontwikkelt en terug komt na zijn blessure, dan zou hij mijn rechtsback worden, maar nu zou ik zo gaan spelen:

Janmaat/tete, Van Dijk, De Vrij, Aké (houdt zich staande in de PL, heeft snelheid en kracht Blind)

Wijnaldum, Blind op 6, Frenkie de Jong (de creatieveling op het middenveld).

Promes, Depay, Vilhena (volgende keer Bergwijn op rechts en Promes op links en vaak van positie laten veranderen).

Met Wijnaldum in zijn Liverpool rol. Veel gaten dichtlopen en zijn loopvermogen gebruiken. Gaat wel nodig zijn om een Blind te ondersteunen bij balverlies.

Die Frenkie, wat een mooie inval beurt, toen hij in het veld kwam werden de lijnen uitgezet, Ik hoop dat staf en Ronald Koeman dat ook gezien hebben. En ik zou gaan voor de 4-5-1 opstelling, en Frenkie laat die het spel maar verdelen, dan gebeurd er wat op het veld. Ik denk dat er dan ook gewonnen gaat worden. Ik hoop dat Koeman geen oogkleppen heeft opgehad, Laat die jonkies het maar doen komende wedstrijd.

Ik denk dat we gewoon weer met 5-3-2 moeten beginnen. Ik had persoonlijk ook liever gehad dat Bergwijn mee was, want het lijkt mij een genot om hem met Depay te zien. verder is het jammer dat we 3 super goede cv's hebben want met Tete en Aké heb je goede backs. maar met 5 verdedigers zou ik, omdat ze dan hoger spelen, Janmaat en Vilhena (ipv. Vilhena kun je ook van Aanholt neer zetten) gebruiken als verkapte back/half speler.

Ik zou het als volgt doen:

Cillessen
D. Vrij
V. Dijk
D. Ligt
Janmaat
D. Jong
Wijnaldum
Vilhena
Pröpper
Promes
Depay

Ik vind Blind niet basis waardig.
Te traag, te simpel, te paniekerig, en heeft meestal een blinden voorzet.

Janmaat- Van Dijk - De Vrij -Tete (Aka)

Mbappe vs Blind is net als Ferrari vs Fiat

Blind moet je ook niet misbruiken op LB, zou nog kunnen in een systeem met drie verdedigers als hij veel inschuift, zoals van Gaal op het WK in Brazilie speelde. Als je het mij vraagt is hij de perfecte VM voor oranje, daar heeft hij het voetballende vermogen, ervaring en gogme voor.

Vilhena gewoon omtoveren tot linksback, niet zo moeilijk toch?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren